'Juventus houdt vast aan torenhoge vraagprijs en wil contract De Ligt verlengen'
Vrijdag, 15 juli 2022 om 08:22

Dat Matthijs de Ligt deze zomer bij Juventus vertrekt, is nog verre van zeker. Dat schrijft Sky Sports Italia. De 22-jarige centrumverdediger staat in de nadrukkelijke belangstelling van Bayern München, maar voorlopig is er nog groot verschil tussen de hoge vraagprijs en de transfersom die der Rekordmeister bereid is te betalen.

Sky Sports Italia meldt dat De Ligt een afkoopsom van honderdtwintig miljoen euro in zijn contract heeft staan. La Vecchia Signora zou echter genoegen nemen met negentig tot honderd miljoen euro. Hasan Salihamidzic, directeur voetbalzaken Bayern, was maandag in Turijn om met de clubleiding van Juve te spreken over een transfer van de centrumverdediger. Tijdens die gesprekken legde Salihamidzic een bod van zestig miljoen euro plus bonussen op tafel, maar met die transfersom nemen de Italianen dus geen genoegen.

De Ligt beschikt momenteel over een contract tot medio 2024 in Turijn. Juventus staat open om het contract van de 38-voudig international van Oranje open te breken, waarbij de club bereid is om in deze nieuwe verbintenis een lagere afkoopsom op te nemen, waardoor de verdediger in de toekomst eenvoudiger een transfer kan maken. De Italiaanse grootmacht verzekert zich in dit geval minstens nog een jaar van de diensten van De Ligt.

Afgelopen vrijdag meldde de Duitse tak van Sky Sports dat De Ligt zelf wel akkoord is met Bayern over de persoonlijke voorwaarden. Waar de 22-jarige stopper in Italië naar verluidt een netto jaarsalaris van circa acht miljoen euro plus bonussen opstrijkt, kan hij bij Bayern zeventien tot negentien miljoen euro (inclusief bonussen) gaan verdienen. Daarmee zou hij direct een van de best betaalde spelers in München worden.

De Ligt speelde sinds zijn komst naar Italië 117 officiële wedstrijden. Bij Juventus werd de stopper aanvankelijk een centrale rol toegedicht in de toekomst van de club, gezien het feit dat Giorgio Chiellini deze zomer naar Amerika vertrok en ook Leonardo Bonucci al flink op leeftijd is.

Meer nieuws
   
07:44
07:44
Driessen: 'Hij is de eerste speler die Slot er bij Liverpool direct uitknikkert'
2
   
23:45
23:45
'Wij moesten, voordat we lekker konden zuipen, eerst nog even voetballen'
10
   
23:19
23:19
Leicester City kan promotie naar Premier League niet ontgaan na verlies Leeds
10
   
23:00
23:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
   
22:58
22:58
Arda Güler is de held van Real Madrid op moeizame avond in San Sebastián
16
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (59)

 
DieGelbeReds
 
86
15 juli 2022 om 08:28
Blijft toch wel bizar om te bedenken dat De Ligt nog altijd maar 22 is. Vergelijk bijvoorbeeld de carrière van De Ligt op zijn leeftijd eens met die van Van Dijk. Wát een enorm verschil. Geen enkele garantie, maar De Ligt heeft alles om echt één van de beste verdedigers ter wereld te worden. Vind sowieso dat hij er niet ontzettend ver van af zit, er zijn er maar een paar net even een niveautje hoger.
 
 
73
15 juli 2022 om 08:32
Dat is vaak het lot van spelers die zo vroeg doorbreken. Mensen die roepen dat ie is geflopt of heel slecht is bij Juventus zijn daarom ook zo sullig. Weinig centrale verdedigers van die leeftijd hebben zijn niveau op die leeftijd aangetikt, laat staan een tijd vastgehouden. Hij is zeker niet foutloos (wat heet), maar is gewoon logischerwijs een van de duurste verdedigers ter wereld.
 
Ducktaildo
 
14
15 juli 2022 om 08:35
Ja mensen vergelijken De Ligt nu met de absolute top, wat ook logisch en terecht is met zijn transfersom en ook al zijn staat van dienst. Echter maakt die gewoon zijn foutjes en wordt dan direct de conclusie getrokken dat die overschat is en dat het alleen maar minder gaat worden. Had Van Dijk op deze leeftijd bij Juventus gezet en die had ook echt cruciale fouten gemaakt en kijk wat voor topper dat nu is. Ik heb er ook gewoon vertrouwen in dat De Ligt de absolute top gaat halen en ben blij dat die de Nederlandse nationaliteit heeft. Maar garanties heb je inderdaad nooit, maar er omstandigheden zijn in ieder geval goed.
 
myvision
 
10
15 juli 2022 om 10:27
Ik vind het allemaal maar een beetje onzin. De Vrij (vooral het afgelopen seizoen) en Van Dijk maken op hun ervaren leeftijd ook cruciale fouten. Ze verdedigen veel minder doortastend dan De Ligt ook nog. Ik denk niet dat het raar is dat De Ligt wordt vergeleken met de absolute top, omdat hij ook al gezien wordt als absolute top. Of heb je die uitspraken van prominente namen van Bayern over De Ligt even gemist?
 
lfc11
 
10
15 juli 2022 om 10:31
Je bedoelt dat De Vrij en Van Dijk minder roekeloos en onbesuisd verdedigen in plaats van minder doortastend?
 
RM1335
 
2
15 juli 2022 om 21:18
Van Dijk was op het meest cruciale moment van het afgelopen seizoen zeker niet doortastend, lfc11. Hij had natuurlijk als een magneet aan Valverde moeten plakken in plaats van de ruimte te dekken. Dat is weliswaar maar 1 moment, maar ja, wel het meest belangrijke van het seizoen.
 
RyanGarcia
 
9
15 juli 2022 om 09:51
Heeft helemaal geen zin om ze zo te vergelijken. Van Dijk werd opeens absolute wereldtop. Op zijn piek wordt VVD bij de allerbesten genoemd met bijna een Gouden Bal als gevolg. De Ligt kan de allerbeste CV worden als die zijn ontwikkeling in een stijle curve doorzet. Maar er zijn ook genoeg voorbeelden van spelers die na een waanzinnige start toch teleurstelde.
 
SCIREA1897
 
10
15 juli 2022 om 09:52
dat had Freddy Adu ook, werd heel erg onderschat terwijl hij op zn 14e al debuteerde en een miljoenencontract tekende bij Nike. hij was op zn 14e beter dan Ronaldo en Messi. en nog zeiden mensen dat hij niet goed genoeg was
 
Ducktaildo
 
11
15 juli 2022 om 09:57
SCIREA. Jij hebt Messi en Ronaldo dus zien voetballen op hun 14e? Jij hebt Freddy Adu dus zien voetballen op zijn 14e? Ik weet bijna zeker van niet, dus denk dat je iets roept zonder dat je weet of het echt zo was
 
SCIREA1897
 
13
15 juli 2022 om 10:01
Ducktaildo Adu speelde op zn 14e al in het eerste elftal van DC United, iedereen heeft hm zien voetballen.
 
Ducktaildo
 
4
15 juli 2022 om 10:14
SCIREA. Leuk dat die op zijn 14e speelde in het eerste elftal van DC United, maar dan ben je opeens goed? Vooral in Amerika zijn zij nogal gevoelig voor sentimentele verhalen van jonge jongen die het gaan maken. In geen enkele serieuze competitie kan een 14e jarige speler meekomen. Dat is gewoon onmogelijk. Daarom nam ik het al niet serieus toen ik het las dat dit als 14 jarige daar speelde. En `iedereen heeft hem zien voetballen`. Hoeveel wedstrijden heb jij dan van hem gezien? Het is niet dat de competitie toen der tijd wereldwijd toegankelijk was. Adu was 1 groot marketingproduct niks meer dan dat. Was die in Nederland geboren had die wellicht geen eens het betaald voetbal gehaald. Maar jij hebt Ronaldo en Messi dus zien voetballen op hun 14e?
 
Japie_Krekel
 
5
15 juli 2022 om 10:02
Misschien niet eens erg als hij bij Juve blijft. Als ze Pogba aan de praat krijgen en je hebt nog Di Maria erbij en ze zijn geloof ik ook bezig met Zaniolo, dan begint het elftal toch wel weer ergens op te lijken
 
Krujes
 
2
15 juli 2022 om 14:50
Pogba gaat helemaal niks klaarspelen en gaat binnen een jaar naar Amerika of de zandbak. Mark my words.
 
SCIREA1897
 
6
15 juli 2022 om 15:01
Krujes akkoord, hier kom ik graag op terug. pogba herpakt zich volledig naar mijn mening
 
 
9
15 juli 2022 om 08:36
Lastige keuze natuurlijk. Bij Juventus heeft hij wel een soort van zekerheid dat hij de nieuwe Leider van de verdedigingslinie wordt. Bij Bayern stap je ik een nieuw project wat denk ik iets beter aansluit bij de capaciteiten van de Ligt. 60 miljoen is natuurlijk een bod die Juventus nooit zal accepteren, 90 miljoen lijkt mij marktconform.
 
BamiWorst
 
13
15 juli 2022 om 08:52
Wat ze vergeten te benoemen in dit artikel is dat Salihamidzic eind deze week weer gaat onderhandelen. Ze gaan er wel uitkomen. Zal waarschijnlijk in het midden uitkomen. 75 miljoen euro + bepaalde bonussen.
 
Zlatan65
 
6
15 juli 2022 om 09:36
Lijkt me ook logisch dat Juve geen genoegen neemt met 60 mln.
 
 
0
15 juli 2022 om 10:14
Ah oké, dat wist ik niet. 75 miljoen lijkt er inderdaad al meer op. Ik wist niet dat Bayern zo ver kon gaan. Immers zullen ze ook nog een topspits aan moeten trekken lijkt me?
 
IkWeetAlles11
 
1
15 juli 2022 om 09:04
Het is ondertussen een bekende Bayern tactiek: eerst een bedrag bieden waarvan je weet dat de club nooit akkoord gaat, en dan langzaam omhoog kruipen.
 
Emz01
 
56
15 juli 2022 om 09:21
Ja, het schijnt dat andere clubs bij onderhandelingen eerst een extreem hoog bedrag bieden om vervolgens omlaag te kruipen....
 
Suarez 7
 
24
15 juli 2022 om 08:38
Uitstekend seizoen gespeeld bij Juventus en onmisbaar daar in de verdediging. De Ligt heeft op 22-jarige leeftijd zijn rugzakje toch aardig gevuld: aanvoerder geweest van Ajax als tiener, een halve finale Champions League bereikt, de nationale dubbel gewonnen, drie jaar basisspeler geweest in de Italiaanse top bij Juventus, de landstitel gewonnen, de beker in de wacht gesleept en al 38 interlands achter zijn naam. Maar nog belangrijker: De Ligt heeft al meegemaakt hoe het is om terug te komen van tegenslag. Dat begon als zeventienjarig broekie tegen Bulgarije, daarna in zijn debuutwedstrijd voor Juventus tegen Napoli en daarna nog op het EK tegen Tsjechie. Ik vind Bayern een perfecte vervolgstap voor De Ligt. Zoals het er nu naar uitziet, kan hij zo maar eens in drie decennia spelen in de absolute wereldtop.
 
ErikTammer
 
7
15 juli 2022 om 08:42
Finale Europa League gespeeld ook nog deze man is dalijk de beste vd wereld op z.n 27e
 
 
0
15 juli 2022 om 10:09
Z’n laatste seizoen was inderdaad een stuk beter en speelde hij uitstekend. Toch lees ik dat veel fans blij zouden zijn als ze hem voor een groot bedrag zouden kunnen verkopen. Zo zouden ze het team op meerdere plekken kunnen versterken.
 
Lierse1997
 
2
15 juli 2022 om 11:05
Uiteindelijk was hij wel alleen onmisbaar door de blessuregevoeligheid van Chiellini. Anders was hij perfect op te vangen.
 
Sjakie-023
 
9
15 juli 2022 om 08:39
Mooie is dat een verdediger direct word afgerekend als er gescoord is. Terwijl als hij een goede positie op het veld heeft en daardoor de tegenaanval vetraagd of tegenhoud door een loopactie, je niemand hoort. Italie heeft daarintegen ook een hele andere speelstijl dan de andere topcompetities dus ook daardoor vallen die verdedigers minder snel op. Denk dat NL blij mag zijn met de hoeveelheid NL-ers in Italie en vele op belangrijke posities binnen het team.
 
Japie_Krekel
 
1
15 juli 2022 om 13:49
Dat is toch altijd zo? Als een keeper drie goede reddingen maakt en daarna een blunder maakt wordt die daar ook op afgerekend
 
Sjakie-023
 
0
15 juli 2022 om 22:11
Uhm ja maar verdedigen doe je veelal niet in je eentje maar krijgt dan wel de BS over je heen bedoel ik meer.
 
Nation23
 
3
15 juli 2022 om 08:40
Als ik hem was zou ik mijn contract uitdienen bij Juventus en dan transfervrij naar een andere club vertrekken. Dan heb je over twee jaar echt de clubs voor het uitkiezen en je hebt het helemaal in eigen hand. Nu ben je toch afhankelijk van welke club het meeste gaat bieden. Bayern zou wel echt een lot uit de lotterij zijn. Je speelt altijd voor de prijzen , nooit gezeik met salaris, geen voorzitter die te hoof van de toren blaast en je zit dichter bij Nederland.
 
Westend
 
3
15 juli 2022 om 08:48
Maar als jij het zat bent en de club nog niet: is het wel en hel volgens mij hoor. Vind trouwens ook wel dat Bayern echt de meest gemoederlijke club is die er is. Qua competitie denk ik alleen wel dat sommige spelers wat hoger mikken. Het is net als in Frankrijk maar 1 club waar het om gaat en je bent na de winter eigenlijk zga al kampioen
 
Jackieboy10
 
2
15 juli 2022 om 10:34
@westend Daar ben ik het niet mee eens. Je ziet dat Bayern niet dezelfde voorsprong heeft als PSG dat heeft. PSG kan 3 wedstrijden op rij verliezen en dan alsnog 13 punten los staan. Dat heeft Bayern in principe bijna nooit. Het is pas aan het eind dat de concurrentie achterblijft bij Bayern. Juist in de eerste helft van het seizoen staan teams als Dortmund en Leipzig dicht achter of soms zelfs voor Bayern. Het probleem is meer de consistentie bij die teams. Bovendien vind ik er nog wel niveauverschil in zitten. Teams als Dortmund en Leipzig vind ik van een hoger niveau dan wat er in Frankrijk speelt en ook normaliter een teams als Leverkussen.
 
Westend
 
2
15 juli 2022 om 10:41
Nou ja, Bayern is al 10 jaar op rij landskampioen. Dat is toch geen competitie? Leipzig bestond 10 jaar geleden nog niet eens (in de bundesliga).
 
Forza Milan
 
1
15 juli 2022 om 11:46
In 10 jaar kan veel gebeuren Westend. PSG was in de tijd van Ronaldinho een goede club maar de jaren erna, en voordat ze werden overgenomen in 2011/2012 stelde het ook niet veel voor, en kijk waar ze nu staan. Als er goed beleid gevoerd wordt en uiteraard ook een beetje geluk bij zit, kan het snel gaan.
 
Westend
 
2
15 juli 2022 om 11:57
Forza, ik weet niet zo goed wat je punt precies is? Bayern is in de Bundesliga toch gewoon alleenheerser of niet? Het is meer de vraag wie tweede wordt dan wie kampioen wordt
 
5eklasser
 
2
15 juli 2022 om 09:11
Dan maar niet een te lang contract? Lewa wordt nu ook nogal killetjes behandeld.
 
magikhetwete
 
3
15 juli 2022 om 08:40
Ben echt heel benieuwd of deze transfer rond gaat komen, Bayern is niet echt een club die grote transfers in deze categorie doet en dat zal dit keer wel moeten en Juventus wilt hem duidelijk niet kwijt, gaat een hele interessante worden
 
SpeedyAFC
 
1
15 juli 2022 om 09:37
Ze willen hem wel kwijt als hij niet verlengt, daar was Juve vrij duidelijk in. Hij heeft nog twee jaar te gaan en nu kunnen ze dus de hoofdprijs vragen.
 
Zlatan65
 
1
15 juli 2022 om 09:37
Bayern zal wel mee moeten in dit geweld en met deze bedragen. Anders verliezen ze de aansluiting met de absolute top.
 
DwightYorke
 
3
15 juli 2022 om 08:44
Echt een topper, en idd pas 22. Moet je nagaan over 3 jaar!! Juve, Bayern maakt niet uit, gaat sws bij de top van Europa horen de komende jaren..
 
Trobiii
 
2
15 juli 2022 om 08:47
Gewoon verlengen bij Juventus en nog 2 á 3 jaar de leider zijn van Juventus. Als je er lekker woont kun je er zelfs voor kiezen om te blijven en een clubicoon te worden! Juventus heeft goede aankopen gedaan en ik zie ze gewoon weer meedoen om de prijzen. Hij heeft nauwelijks concurrentie bij Juventus en als hij een stap maakt is er veel onzeker. Overigens is Bayern wel een mooie club mocht hij willen vertrekken!
 
Korenaar
 
3
15 juli 2022 om 08:47
Volgens sommige voetbalkenners hier op VZ kan deze de Ligt er niet zoveel van en maakt hij veel fouten. Het is dan toch verbazingwekkend dat topteams als Chelsea, Bayern en Juventus hun uiterste best doen om de Ligt onder contract te hebben. Hebben die teams geen scouts. Volgens diezelfde voetbalkenners hier op VZ is de Vrij een verbeterde versie van de Ligt. Maar hoeveel is er voor de Vrij betaald sinds hij speler van Lazio was geworden? En waar speelde diezelfde de Vrij toen hij 22 was. Volgens mij dobberde die nog rond in de eredivisie.
 
Suarez 7
 
10
15 juli 2022 om 08:51
De Vrij is een uitstekende verdediger, maar diezelfde fans die jij net noemt heb ik ook geen enkele keer gehoord over het matige afgelopen seizoen van hem.
 
Korenaar
 
5
15 juli 2022 om 09:03
De Vrij is inderdaad een prima verdediger. Maar op ieder foutje van de Ligt wordt eindeloos de focus gelegd terwijl de Vrij heilig verklaard is en kennelijk foutloos door het leven gaat. En dat is iets waar ik me al tijden aan erger. Vandaar mijn ietwat cynische reactie.
 
RyanGarcia
 
2
15 juli 2022 om 09:45
Hij dobberde niet zomaar rond in de ED, maar had net een WK gespeeld (op zijn 22e) waar die als beste verdediger werd gekozen. En waar jij je zo aan ergerde gebeurde jarenlang ook andersom.En hij is een geweldige verdediger, maar je argument met de clubs is niet zo relevant. Morata is ook geen wereldspeler.
 
Westend
 
0
15 juli 2022 om 10:10
Ik vind het gebruik van 'deze' altijd een beetje raar. Alsof we op basis van het artikel ineens verward kunnen raken over welke De Ligt het zou kunnen gaan :D. Deze De Ligt kan er niet zoveel van, maar die andere De Ligt daarentegen... De Vrij en De Ligt zijn wat dat betreft wel andere spelers. Je hebt ook niet voor niets bij het NL elftal Van Dijk en De Vrij naast elkaar, puur voor die afwisseling in kwaliteit. Denk dat De Vrij voetballend wat sterker is. Ben overigens wel fan van beiden. Je zag trouwens tijdens het ek (volgens mij tegen de Turken) dat het taktisch ook niet altijd helemaal goed samenwerkt. Je zag daarin De Vrij vooral zonaal verdedigen en De Ligt mandekking spelen (of andersom, ben het even kwijt). Dat gingn natuurlijk helemaal fout want je moet wel 1 taktiek hanteren.
 
Jackieboy10
 
2
15 juli 2022 om 10:40
@westend Volgens mij gaat het bij Oranje er vooral om wie het meest complementair aan Van Dijk is. Kwalitatief gezien ontloopt het elkaar namelijk niet veel. Van Dijk steekt er bovenuit, dus die is onbetwist. Is ook een echte leider. Wie je daarnaast zet is dan de vraag. Persoonlijk denk ik dat De Ligt daar het meest geschikt voor is eigenlijk. Van Dijk is namelijk degene die de lijnen uit zet en ''afwachtend'' verdedigt, waarbij De Ligt dan wat meer de felle verdediger kan zijn. Bij de wedstrijden waar Van Dijk en De Vrij naast elkaar stonden, mistte ik soms het kordate ingrijpen. Wat Van Dijk doet vind ik heel goed verdedigend gezien, het achteruit lopen en een kant afschermen om pas laat in te grijpen. Maar De Vrij probeert precies hetzelfde. Dan heb je dus twee Cv's die 'afwachten'. Dat ging een paar keer ook fout. Vandaar dat ik denk dat uiteindelijk Van Dijk - De Ligt de beste combi is, mits we met 4 achterin spelen overigens.
 
Westend
 
1
15 juli 2022 om 10:46
Interressante discussie. Ik denk namelijk wel dat je 2 centrale verdedigers moet hebben die min of meer op een zelfde manier 'afwachten', zodat je meer samen kan spelen. Als de een afwachtend is, en de ander erop knalt. Heb je in theorie dus een gat waar een spits in kan weglopen. Speel je beiden afwachtend, scherm je de vrije ruimte ook meteen af (en kan je beter werken met je buitenspelval).
 
GLENNN
 
4
15 juli 2022 om 09:19
Bayern is ook echt een trieste club af en toe. Zelf wel 50 miljoen willen voor Lewandowski, maar vervolgens met een bod van 60 miljoen komen op De Ligt. De Ligt is 22, heeft al enorm veel ervaring en is één van de grootste verdedigende talenten ter wereld... Is ook voor meer dan de 60 miljoen gekocht en heeft het gewoon goed gedaan. En dan komen zij doodleuk met zo'n idioot bod. Echt zonde tijd van Bayern, om 60 miljoen te bieden.
 
SterkeJerke
 
10
15 juli 2022 om 09:48
Ja echt heel triest dat je als club gaat onderhandelen over de prijs. Elke club moet voor een aankoop direct de hoofdprijs op tafel leggen en een vertrekkende speler een transfervrije overstap gunnen naar een club als deze zoveel voor ze heeft betekend. Dat is ontzettend logisch natuurlijk.
 
GLENNN
 
4
15 juli 2022 om 10:00
Ja, ik blijf het triest vinden ja. Lewandowski heeft alles gewonnen wat er te winnen valt. Heeft alles gegeven, alle records zo wat verbroken. Is 33 jaar, bijna 34 en wilt nog een laatste stap maken naar een andere competitie. Dan ga je vervolgens 50 (!) miljoen vragen voor hem, terwijl hij een 1-jarig contract heeft. Vervolgens wil je voor een dubbeltje op de eerste rij zitten bij één van de grootste talenten op aarde als centrale verdediger. Die nog een langduriger contract heeft. Die al veel gewonnen heeft en een belangrijke pion is bij een topclub in Italië. Hij heeft Juventus destijds 85,50 miljoen euro gekost en wordt nu ook geschat op een transferwaarde rond de 70 a 75 miljoen euro. Bayern komt vervolgens doodleuk met een bod van 60 miljoen, wat al 25,5 miljoen euro minder is dan het oorspronkelijke aankoopbedrag. Soms moet je als grote club ook weten: ik moet een fatsoenlijk eerste bod doen. Dit is beschamend in mijn ogen. Verder geef ik niet aan dat Lewandowski transfervrij moet vertrekken, maar voor een bedrag van 30 miljoen kan je hem toch laten gaan. Is transfervrij gekomen en heeft echt zo veel betekend voor die club...
 
SterkeJerke
 
4
15 juli 2022 om 10:24
Het simpele antwoord is en blijft onderhandelen. Als Juventus bij 60 miljoen zou hebben gezegd, dat is prima, dan ben je als club zijnde blij dat je geen 75 miljoen hebt betaald. En wat betreft Lewa, lekker hoog in de boom zitten met het bedrag. Hij hoefde niet weg en er staat ook geen vervanger voor hem klaar. Logisch dan dat je de hoofdprijs wil ontvangen. Net zo goed als elke andere club de hoofdprijs zou willen ontvangen voor een speler. Een speler staat nooit boven een club, dus Lewa ook niet. Maar op de een of andere manier snappen maar weinig mensen wat onderhandelen nu echt is. De voetbalwereld is keihard en er gaat ontzettend veel geld in om. Dan ga je niet even een overstap gunnen en wil je zelf zo min mogelijk betalen voor een nieuwe aanwinst.
 
Rob81
 
2
15 juli 2022 om 09:36
Dat de Ligt zoveel kritiek krijgt op zijn foutjes komt omdat hij al zo ervaren is, ondanks zijn erg jonge leeftijd. Als Bayern gewoon de beurs trekt hebben ze mogelijk voor 10+ jaren een verdediger in huis of eentje waar ze hoofdprijs voor terug kunnen krijgen. Want De Ligt zal waarschijnlijk alleen maar rustiger en beter worden in zijn spel.
 
Westend
 
2
15 juli 2022 om 10:17
Hij krijgt zoveel kritiek, omdat hoge bomen veel wind vangen. Hij is nog steeds mega jong, staat naast vrij grote verdedigers in Italie en speelt over het algemeen gewoon heel goed. Elk foutje (en verdedigers maken gewoon foutjes, net zoals alle spelers) wordt daarom altijd mega groot uitgemeten. Vinden we mooi om toppers te zien vallen i guess. Als je De Ligt koopt, heb je in ieder geval een speler binnen met heel veel rek, die een tijdje mee kan of (als hij uit contract dreigt te lopen) nog restwaarde heeft.
 
Busby
 
2
15 juli 2022 om 09:38
Die 60mil kunnen ze volgend jaar ook krijgen als een Engelse ploeg zich meldt dus Bayern zal echt met een betere bod moeten komen. Zoals gewoonlijk proberen ze wel zo laag mogelijk maar uiteindelijk betalen ze wel wat de andere ploeg wil.
 
SCIREA1897
 
8
15 juli 2022 om 09:59
verlies pakken en door, 75M is een mooi bedrag. daar heb je Milenkovic en Bremer voor terug. Cambiaso is al binnen
 
GLENNN
 
1
15 juli 2022 om 10:02
Serieus? Zou jij De Ligt inruilen voor Milenkovic en Bremer. Ik bedoel: je gaat er qua breedte dan op vooruit ofcourse. Bremer doet het goed in de Serie A, maar is nou ook geen echte (wereld)topper in mijn ogen. Milenkovic vind ik ook een goede speler, maar ondertussen ook al 24 en nog altijd niet die stap gemaakt. Cambiaso is binnen. Voor welke vleugel hebben ze die gehaald? Want die kan zowel links als rechtsback uit de voeten, toch?
 
JuventusPuglia
 
1
15 juli 2022 om 11:16
Liefst zie ik hem blijven, Maar als die zelf weg wil dan liever niet. En als we hem moeten verkopen om versterkingen te kunnen halen dan zie ik hem ook liever vertrekken. Maar mocht hij willen blijven en we kunnen nog steeds versterkingen halen zou dat natuurlijk fantastisch zijn. Met de komt van Di Maria en Pogba en waarschijnlijk Zaniolo etc snap ik wel dat die misschien toch wel wil blijven.
 
Idi1Idi
 
4
15 juli 2022 om 11:31
Harry Maguire werd ook als een van de beste verdedigers ter wereld binnengehaald. Ik zie de Ligt ook als Maguire, lijkt en komt over als een van de beste verdedigers ter wereld, maar valt herhaaldelijk in de fout en is het geld niet waard wat ze ervoor vragen.