Kane beslist Londense derby in voordeel van Tottenham
Zaterdag, 10 februari 2018 om 15:19

Het is Arsenal niet gelukt om Tottenham Hotspur tot op één punt te naderen. De roodhemden gingen door een kopdoelpunt van Harry Kane met 1-0 onderuit en blijven daardoor op de zesde plaats in de Premier League steken. Het Tottenham van Mauricio Pochettino neemt de vierde plaats over van Liverpool, maar the Reds komen zondag nog in actie. Op Wembley waren zaterdag overigens 83.222 toeschouwers aanwezig: een record voor een wedstrijd in de Premier League.

Tottenham en Arsenal wisten het publiek op Wembley in de eerste helft nauwelijks te vermaken. In de eerste twintig minuten haalden de ploegen een hoog tempo, maar dat zakte daarna in en de kansen waren op één hand te tellen. Petr Cech moest plat nadat Shkodran Mustafi een gevaarlijke voorzet richting zijn eigen doel had gewerkt en Kane kopte over na een mooie indraaiende voorzet van Christian Eriksen. Tottenham had meer balbezit dan de bezoekers, maar deed daar over het algemeen niet heel veel mee.

De meegereisde supporters van Arsenal dachten na twaalf minuten dat hun favoriete ploeg op voorsprong zou komen: Jack Wilshere stuurde Pierre-Emerick Aubameyang met een splijtende pass weg, maar de recordaankoop uit Gabon werd teruggefloten vanwege buitenspel. Arsenal probeerde in het vervolg van het eerste bedrijf wel aanvallen in elkaar te knutselen, maar kon het Hugo Lloris nooit moeilijk maken. In de tweede helft was er al gauw meer spektakel te beleven, want na vier minuten viel de 1-0.

Kane torende na een voorzet van Ben Davies boven zijn bewakers uit en liet Cech kansloos met een kopbal. De international maakte zijn zevende doelpunt in zijn zevende Premier League-derby tegen de Londense buurman. Voor Cech betekende het een negatief record, want nog nooit kreeg hij in negen competitiewedstrijden op rij een treffer om de oren. De Tsjechische goalie mocht vervolgens van geluk spreken dat de achterstand niet verder opliep. Na 52 minuten was Kane dicht bij de 2-0, maar de spits kopte dit keer naast.

Arsenal kwam niet in de buurt van het doel van Lloris en moest het spel ondergaan. Arsène Wenger greep in en bracht Alexandre Lacazette en Alex Iwobi binnen de lijnen en na 68 minuten werd Lloris dan eindelijk een keer op de proef gesteld. De matig spelende Wilshere probeerde het van ver, maar Lloris redde knap. Heung-Min Son, Dele Alli, Kieran Trippier en Érik Lamela lieten vervolgens mogelijkheden liggen en door de minimale marge bleef het spannend, maar Arsenal kwam niet verder dan twee kansen voor Lacazette en ging dan ook met 1-0 onderuit. Het is de achtste nederlaag van het seizoen voor the Gunners.

Meer nieuws
   
23:30
23:30
De EK-selectie van Spanje: dit zijn de spelers die kans maken
0
   
23:11
23:11
Racistisch gedrag richting Nico Williams smet op belangrijke zege Atlético
0
   
23:06
23:06
Chelsea vecht zich knap terug, maar vergeet zichzelf te belonen
6
   
23:02
23:02
Paris Saint-Germain poetst 1-3 achterstand weg en is officieus kampioen
5
   
21:47
21:47
Liverpool gebruikt Slot om af te stappen van traditionele Britse clubstructuur
25
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (115)

 
Chapecoense
 
35
10 februari 2018 om 15:22
Wat heeft Spurs zichzelf ontiegelijk te kort gedaan. Met name in de tweede helft waren ze in alles beter. Ze hadden er in de tweede helft wel vier moeten maken. En Arsenal, tja… Same old Arsenal. Werkelijk helemaal niets gecreëerd op die laatste kans van Lacazette na. Ik ben de laatste die fan is van Iwobi. Maar die werd op een gegeven moment als een soort spelmaker gebruikt op het middenveld. Nou als er één ding is wat hij niet kan… Wenger blijft een tactisch onbenul.
 
YoeriCFC
 
16
10 februari 2018 om 15:27
Ik blijf die Wilshere een hele mooie voetballer vinden om naar te kijken! Hij zal nooit zijn volle potentie waarmaken denk ik, maar als hij verlengt bij Arsenal dan gaan jullie daar nog een hoop lol aan beleven! Ik had zelf gehoopt op een 1-1 en bij die twee kansen van Lacazette zie je toch wat vorm met een spits doet! Wenger is wel weer tactisch opgerold vandaag.. Er is blijkmaar maar 1 manager in Engeland die hij echt de baas is..
 
C.F-Granada
 
1
10 februari 2018 om 15:29
Ik ook was hem tijdje uit het oog verloren maar blijft een mooie voetballer om te zien. Ook echt een old skool Engelse kop zit erop
 
sKa_4
 
14
10 februari 2018 om 15:39
Wilshere mag van mij zeker en vast verlengen.. Zolang Wenger deze zomer vertrekt.
 
Quar3sma
 
19
10 februari 2018 om 15:28
Al haalt Arsenal Messi, met Wenger zullen ze niks meer bereiken. Kans is groot dat ze weer geen cl gaan halen, dan moet het toch echt exit met wenger zijn. Je zou maar arsenal supporter zijn.
 
Zermatt_Person
 
5
10 februari 2018 om 15:34
Arsenal kan nog de EL winnen. Ik zie Arsenal als favoriet in dat toernooi. EL winst betekent CL voetbal volgend seizoen. Ik zelf zou het ook erg leuk vinden. Weer 5 Engelse teams in CL.
 
Zytto34
 
32
10 februari 2018 om 15:41
Arsenal favoriet? Daar doe je Atletico heel erg te kort. Die schakelen dit naïeve Arsenal zo uit. Arsenal gaat elk jaar de boot in in de KO fase, omdat ze niet kunnen verdedigen en omdat ze tegen goed georganiseerde teams aanvallend niks kunnen brengen. Atletico is messcherp op de counter met Carrasco en Griezmann en dan heb je Costa als afmaker. Als Napoli het toernooi serieus neemt en als Dortmund hun vorm weer vindt zie ik ze op een goede dag Arsenal ook zo uitschakelen.
 
D.costa9CFC
 
24
10 februari 2018 om 15:42
Je weet toch ook dat ploegen als napoli, atleti, lazio en bvb etc ook in de EL zitten? Dus een favoriet zou ik niet zeggen.
 
Andonis
 
7
10 februari 2018 om 15:43
Er zijn ook andere kanshebbers. Atletico bijvoorbeeld. Wat vind je eigenlijk leuk aan 5 teams uit hetzelfde land in een Europese cupcompetitie? Daar heb je de nationale competitie toch al voor? Ik zie persoonlijk liever een meer gespreide vertegenwoordiging. Het is tenslotte een Europa cup.
 
Zermatt_Person
 
2
10 februari 2018 om 15:53
Atletico is zeer matig in Spanje en neemt de EL niet serieus, lazio komt ook te kort, napoli neemt de EL ook niet zo serieus, want ze willen de Scudetto, BVB ook matig en RB Leipzig is ook te matig. Arsenal is in mijn ogen dus favoriet, hoewel BVB natuurlijk sterker is met Batshuayi en een fitte Reus, maar ik zie BVB ten onder gaan door Atalanta.
 
 
50
10 februari 2018 om 16:04
Atletico is zeer matig inderdaad, ze staan tweede, moet nog maar zien ofze zich handhaven dit jaar.De prachtige 6e plek van Arsenal is veel beter, die worden fluitend kampioen denk ik.Als Arsenal de EL wint eet ik m’n schoen op.
 
ThugVz
 
4
10 februari 2018 om 16:05
@Zermatt Atletico, Lazio, BVB en Leipzig matig? Ik denk dat deze ploegen prima in een rijtje met Arsenal passen.
 
Zermatt_Person
 
0
10 februari 2018 om 16:18
Atletico kon geen eens winnen van Qarabagh in CL! Dat zegt genoeg! Atletico staat niet voor niets al 11 punten achter Barcelona en de enige reden dat Atletico 2e staat, is dat Real Madrid hopeloos faalt in competitie. Daar komt ook nog bij dat Filipe Luiz in november zei dat hij niet zit te wachten op EL, dus Atletico neemt de EL ook nog eens niet serieus. BVB kon geen eens winnen van een club uit cyprus en stan nu 6e in die zwakke bundesliga. Lazio zat in een zwakke poule. Leipzig is ook niet heel bijzonder. Zij zijn twee keer weggespeeld door Besiktas in CL. Kortom: Arsenal is gewoon favoriet in mijn ogen. Zeker nu ze Mkhitaryan en Aubemayang gekocht hebben.
 
Zytto34
 
7
10 februari 2018 om 16:22
Kom op zeg. Dit Atletico is hetzelfde Atletico dat de CL finale haalde 2 jaar terug door oa Bayern en Barcelona uit te schakelen. Teams waar hetzelfde Arsenal (zonder Auba, maar met Alexis) de ene na de andere goal om de oren kreeg in de CL de afgelopen jaren. Arsenal gaat Atletico zeker niet over 2 wedstrijden uitschakelen. Uitwedstrijden in de PL kunnen ze al amper winnen laat staan bij Atletico die 1 kans nodig hebben voor een goal en die met Oblak, Juanfran, Godin, Gimenez en Filipe Luis 1 van de beste defensies ter wereld heeft.
 
Zytto34
 
11
10 februari 2018 om 16:24
"6de in die zwakke Bundesliga." Volgens mij verloor Arsenal in de EL gewoon van de nummer 18 in de Bundesliga.
 
Zermatt_Person
 
1
10 februari 2018 om 16:26
@Zytto34, toen speelde Arsenal met een b/c-team. Geen goede vergelijking dus om die wedstrijd erbij te pakken. Met het A team won Arsenal gewoon dik met 3-1 thuis van Koln. Objectief beoordelen is voor jouw moeilijk blijkbaar...
 
D.costa9CFC
 
2
10 februari 2018 om 16:29
Aan het einde van de dag kan Arsenal op 27 punten staan van city. En dan kom je Atleti matig noemen. En daarnaast weet je waarschijnlijk niks van Lazio want die doen het ook uitstekend. En hoezo is de Bundesliga zwak? Je leeft in je eigen wereld man.
 
 
5
10 februari 2018 om 16:30
Dat Arsenal je favoriet is, moet jij weten, maar je betoog rammelt aan alle kanten. Arsenal kent een waardeloos seizoen, daarom staan ze 6e. Atletico en Napoli zijn echt veel sterker. Atletico is helemaal niet alleen maar goed omdat Real faalt, ze doen met als de afgelopen jaren gewoon mee in de top en stonden 2 jaar geleden nog in de cl finale. Arsenal is echt op geen enkel punt beter dan Atletico. Zeg dan gewoon dat je hebt dat ze em winnen.
 
Zermatt_Person
 
3
10 februari 2018 om 16:52
@D.costa9CFC, Ja. De bundesliga is zwak. De reden is dat Bayern Munchen de gehele concurrentie leegkoopt en ook omdat de prestaties van Duitse club, op Bayern na, erg tegenvallen. Dit seizoen presteren Engeland, Spanje, Italie, Rusland, Frankrijk, Portugal, Oekraine, Cyprus, Turkije en Oostenrijk allemaal beter in Europa dan Duitsland, gezien de Coefficientenlijst. Bundesliga is gewoon enorm afgeroomd door Bayern Munchen en het grote geld uit Engeland, Spanje en Italie. Dit zie je terug op de Europese velden bij Bundesliga clubs, dus ja. De bundesliga is zwak in mijn ogen.
 
Les Gones
 
10
10 februari 2018 om 16:53
Zermatt stop aub met die onzin elke keer. Atletico staat gewoon tweede in Spanje. Arsenal is juist het team dat uitermate matig is dit seizoen, dus op basis van wat zijn ze favoriet dan?
 
Zermatt_Person
 
0
10 februari 2018 om 17:05
@Les Gones, op basis van het team wat Arsenal heeft en ze nu alles op alles zetten om de EL te winnen, omdat dat hun enigste kans is op CL volgend seizoen. Atletico mag dan wel een beter elftal hebben, maar zij nemen de EL niet serieus, omdat ze dat zelf in november gezegd hebben na de 1-1 thuis tegen Qarabagh. Ze rest van de teams in EL zijn toch wel wat minder dan Arsenal hoor (op Napoli na dan), maar ook Napoli zal de EL op lager prioriteit zetten, omdat zij de Scudetto willen winnen.
 
Zytto34
 
2
10 februari 2018 om 18:23
"Objectef beoordelen is voor jouw moeilijk blijkbaar...." - Zermatt_person 10 februari 2018. Gelukkig hebben we jou nog nooit op een subjectieve comment kunnen betrappen....
 
AlbanianGooner
 
11
10 februari 2018 om 15:29
Zo moet men zien dat het niet aan de spelers ligt, maar aan de trainer. Hij kent z'n spelers hun beste kwaliteiten niet eens en misbruikt spelers als Ozil door die weer op een vekeerde plaats te zetten, een verkeerde opstelling te kiezen etc etc.. Deze man is allang voorbij z'n houdsbaarheidsdatum, maar helaas. Je kan evengoed Lionel Messi kopen en Wenger zal er toch in slagen hem ook te verneuken.
 
CocoAfc
 
5
10 februari 2018 om 15:33
Auba onzichtbaar vandaag, aanvoer is gewoon te matig. Mhki of Ozil voorin, niet beiden, is gewoon te frivool om de flanken te bestormen. Pfff..
 
Ajaxman11
 
4
10 februari 2018 om 15:34
Ozil zijn werk mentaliteit is wel ontzettend laag, geen fan van meeverdedigen
 
senorsam
 
3
10 februari 2018 om 15:45
Ozil werkt altijd keihard. Maar vandaag liep iedereen bij Arsenal naar achteren en Ozil wilde duidelijk vooruit druk zetten. Bovendien moest hij van rechts komen, wat hem gewoon niet ligt. Wenger heeft keihard gefaald.
 
TimMatavz7
 
7
10 februari 2018 om 15:23
Arsenal, hoelang gaan jullie nog door met Wenger? Op deze manier wordt het nooit wat. Had net zo goed 4-0 kunnen worden. Al was het in de laatste minuten nog bijna 1-1. Al met al een teleurstellende pot.
 
ThugVz
 
3
10 februari 2018 om 15:41
Het is ook gewoon beleid niet alleen Wenger. Arsenal heeft nu naar mijn idee een basiself die zeker gelijkwaardig is aan de Spurs, maar als je ziet dat die van de Spurs grotendeels al jaren samenspelen is dit overwicht goed te verklaren. Dikke complimenten aan Levy.
 
sKa_4
 
8
10 februari 2018 om 15:50
Beleid? Met een coach a la Pep of Mourinho die zouden hard op tafel kloppen. Wenger is gewoon een slappe coach. Eigenaars waren tevreden van hem omdat hij ze iedere jaar Championsleague geld kon fixen, maar nu is dit voorbij.. concurrentie wordt iedere jaar sterker en Arsenal zal op deze tempo een ploeg zijn die strijd voor plek 7 of 8.
 
 
5
10 februari 2018 om 15:50
Basis van Arsenal is echt niet gelijkwaardig aan die van Spurs. Spurs heeft bijna op elke positie een betere speler
 
MoTheSpur
 
9
10 februari 2018 om 15:55
Sorry maar het middenveld is niet sterk genoeg (alleen Ozil zou ik overwegen om te hebben in ons elftal) en vooral de verdediging is niet eens in de buurt. Als collectief vechten ze niet voor elkaar en voeren ze hun taken matig uit.
 
ThugVz
 
1
10 februari 2018 om 16:01
@sKa_4Heel makkelijk om alles op Wenger af te schuiven. Dus als er in jou ogen een goede coach komt is het probleem bij Arsenal opgelost? De organisatie zit gewoon slecht in elkaar en net zoals bij bedrijven is ook bij een voetbalclub de organisatie gewoon de aorta. Jullie hebben toch een hartstikke goede basiself? Auba, Lacazette, Miki, Ozil, Kos, etc. Alleen als je afzet tegen de spurs daar is alles zo ontzettend goed op elkaar ingespeeld. Per zomer vinden er maximaal 1 á 2 mutaties plaats in de basiself waardoor nieuwe spelers ook makkelijk kunnen wennen. Arsenal schuift teveel, wisselt teveel, heeft imo geen duidelijke visie en dat is niet alleen de schuld van Wenger. Jullie hebben met de afgelopen winterperiode wel een stap in de goede richting gezet. Hou dat vast want ik vind Arsenal wel een erg mooie club!
 
sKa_4
 
2
10 februari 2018 om 15:46
Goede vraag. Bij mij is Wenger zijn credit al een tijdje volledig op. Deze man moet zo rap mogelijk vertrekken en nieuwe coach rest van seizoen kans geven en aanpassing tijd te geven zodat ze voorbereid zijn voor volgende seizoen. Wenger heeft veel betekend voor Arsenal en met hem erbij had Arsenal garandeert een top 4 plek en dat was jammer genoeg elke jaar hun doelstelling. Eigenaars denken enkel aan geld en iedere jaar champioensleague spelen is mooi geld. Helaas tijden veranderen, ploegen smijten met geld en iedereen wordt sterker terwijl Arsenal blijft steken. Deze ploeg zal komende jaren geen top 4 meer halen.. max top 6. Er moet een coach komen die mentaal sterker staat en die zijn spelers opstelt waar ze het best functioneren. Een coach die beseft dat basis van een sterk elftal bij verdediging begint.
 
Samcro
 
26
10 februari 2018 om 15:24
Slap Arsenal gezien, Spurs had hier 4-0 moeten winnen. Gefeliciteerd Spurs.
 
Giodinho7
 
5
10 februari 2018 om 15:24
Wat speelde Arsenal als een degradatiekandidaat zeg. Dat dit geen 6-0 werd was alleen Tottenham aan te rekenen. 3 overwinningen in 14 uitwedstrijden. Schandalig !
 
 
6
10 februari 2018 om 15:24
Wat kwam Spurs sterk uit de rust zeg. Kans op kans gecreëerd en zelf bijna niet in de problemen gekomen. Zwaar verdiende overwinning. Arsenal laat het weer afweten op bepalende momenten, denk dat ze een plek bij de top 4 definitief kunnen vergeten.
 
CocoAfc
 
6
10 februari 2018 om 15:24
Lacazette wat doe je jezelf aan.... tweede helft volledig verscheurd door Tottenham.
 
Quar3sma
 
8
10 februari 2018 om 15:30
Wat verwacht je van hem als je geen vertrouwen krijgt van je coach. Zelfs messi zal geen potten breken bij arsenal, zo lang wenger daar blijft.
 
AlbanianGooner
 
8
10 februari 2018 om 15:30
De beste man is compleet uit vorm en heeft geen zelfvertrouwen en ik begin het zelfde te zien bij Auba, heeft geen enkele bruikbare bal gekregen.
 
CocoAfc
 
4
10 februari 2018 om 15:35
Jongens, die eerste kan ik door de vingers zien door gebrek aan vertrouwen, maar die tweede moet erin JUIST om dat vertrouwen terug te krijgen. Ook zijn eerste buitenspel, waarom ben je in godsnaam je sokken goed aan het doen, knallen man dit is een derby!!! Hij deed meer dan Auba deed in de hele wedstrijd, maar echt, die laatste bal moest erin.
 
sKa_4
 
3
10 februari 2018 om 15:57
Als je spelers hebt met kwaliteiten als Auba en Ozil.. Dan moet je uw ploeg rond deze spelers vormen zodat je maximum uit hun kwaliteit kunt halen. Vroeger draaide ploeg volledig rond Henry. Nog een recente voorbeeld.. Lukaku bij Everton.. Zo haal je maximale uit je spits en krijg je goal achter goal. Wenger doet maar wat.. Hij zet zijn al zijn A spelers op veld (zonder plan B) ook al spelen ze niet op hun natuurlijke positie. Zo boek je geen resultaat en eens je wedstrijden begint te verliezen zakt moraal van ploeg ook en kom je in een put terecht waar er iets speciaals moet gebeuren om eruit te geraken.
 
MoTheSpur
 
1
10 februari 2018 om 16:06
@ska_4 Inderdaad je moet je spelwijze veranderen, meer op de counter en op snelheid gaan spelen als je Auba hebt anders heb je niks aan hem want hij is niet sterk in kleine ruimtes en in de combinatie. Hij heeft die steekpass of die lange bal nodig en met Ozil en Mkhi heb je de kwaliteit daarvoor, de rest moet gewoon z'n taak uitvoeren en in dienst spelen van die drie. Dat is hoe ik het zie hoor. Bij ons spelen we als collectief en is alles uiteindelijk in dienst van Eriksen, Kane, Son en Alli die zorgen wel voor gevaar en voeren daarnaast hun verdedigende taak gewoon uit zonder bal.
 
sKa_4
 
0
10 februari 2018 om 16:39
@mothespur Idd, je hebt gelijk. Hoe komt het dat Tottenham zo sterk is geworden? Dankzij Pochettino toch? Hij had een doel en een project. Kreeg vertrouwen en budget van eigenaars. Hij zet tenminste zijn spelers op positie waar ze het best spelen. Pochettino doet mij denken aan Wenger van jaar 2000. Tottenham gaat met beetje geluk (als City enz een offjaar hebben en hun spelers kunnen behouden) kampioen worden.
 
El Fenomeno
 
0
10 februari 2018 om 17:43
De beste man is niet uit vorm, hij kan gewoon niet beter. Lacazette een middelmatig spitje.
 
MoTheSpur
 
0
10 februari 2018 om 17:52
Klopt, er zijn meerdere dingen samengekomen tho, ook het zuinige beleid van Levy heeft een groot aandeel gehad we zijn een gezonde club. Pochettino is gewoon perfect in het huidige voetbal. En de spelers willen voetballen voor de club, iedereen vergeet dat we alle slappe spelers op mentaal vlak hebben verkocht. Wij willen nu alleen spelers die op de eerste plaats willen vechten voor het collectief. Wij waren altijd een inconsistent team dat technisch wel leuk en aardig was en wat sterke persoonlijkheden had maar een mix van mentaal zwak en hier en daar lui was. Alles is nu gericht op sterke mentaliteit en eenheid eerst en dan al het andere. Een beleid wat daarop gericht is en verder bouwen met wat je hebt. Dat is bij ons echt waar het aan lag. Zet daar een trainer neer met een duidelijke filosofie die past bij de club en boem je zet de stijgende lijn in voor jaren, ook al verkoop je hier en daar spelers al word je maar beter elk jaar en je trekt weer goede spelers aan.
 
Zytto34
 
2
10 februari 2018 om 15:31
Tja die moet zijn kansen zoals die in de 93ste minuut gewoon afmaken als spits waar een godsvermogen voor is betaald. Vrees dat hij er nu voorlopig niet aan te pas gaat komen met Aubameyang.
 
rizo1
 
2
10 februari 2018 om 15:24
De spurs hadden minimaal met 4-0 moeten winnen. Arsenal was zeer zwak alleen de laatste 5 minute drukte ze een beetje.
 
Andonis
 
1
10 februari 2018 om 15:24
Verdiende overwinning. In de eerste helft ging het redelijk gelijk op, maar de tweede helft hield de spurs Arsenal in de wedstrijd. Teleurstellende tweede helft van Arsenal. Die hebben de snelheid en de spelers met de pass in huis om de hoge verdediging van spurs op de proef te stellen, maar dat gebeurde te laat. Spurs te goed voor Arsenal, zeker de tweede helft.
 
sniewaar
 
4
10 februari 2018 om 15:24
En dan te bedenken dat ik zeer tevreden was met de eerste helft. Goede focus, geconcentreerd verdedigen. Viel allemaal weg de tweede helft. Helemaal weggespeeld en mogen van geluk spreken dat de score niet hoger is uitgevallen. Pfff er moet nog zoveel aan dit team gebeuren.
 
arsen(e)al
 
4
10 februari 2018 om 15:30
Zeer tevreden? Man die 1e helft was al niet om aan te zien. 2e helft tenminste nog wat gecreëerd
 
FlackoGS
 
17
10 februari 2018 om 15:24
Voor mij de motm: Dembele. Deze man moet als eerst op het teamformulier van Belgie verschijnen. Fenomenale speler. Tevens een prachtige kopgoal van Kane. Torent boven Koscielny uit. Leuk om daarna Wenger een duw-gebaar zien te doen. Dit kon 4-0 worden als Alli en Lamela hun hoofden koel hielden. Wij zijn de baas van het noorden.
 
senorsam
 
5
10 februari 2018 om 15:27
Inderdaad. Als Arsenal fan ben ik bijzonder gecharmeerd van Dembele. Vooral tegen Arsenal speelt hij echt altijd super sterk.
 
CocoAfc
 
5
10 februari 2018 om 15:28
Ach die gast was in de eredivisie al een soort Hulk. Wat hij vandaag weer liet zien is echt magistraal. Dat moment toen hij als laatste man de bal controleerde onder druk van Aub en direct weer druk naar voren zette, prachtig hoe hij in 1 keer het spel weer kantelde.
 
real8madrid
 
13
10 februari 2018 om 15:45
Inderdaad. Dembele-Radja-KDB is een wereldklasse middenveld. Altijd dat gedoe met Witsel, Tielemans, Defour etc... Om moedeloos van te worden
 
Bon Jovi
 
0
10 februari 2018 om 17:32
Bij Belgie is hij wel altijd stukken minder. Al zou ik het ook proberen
 
real8madrid
 
0
10 februari 2018 om 19:01
Klopt. Maar Hebben deze jongens ooit langer dan 10 minuten met elkaar gespeeld? Volgens mij hebben ze nog nooit samen een driemans middenveld gevormd. Kwalitatief zou dit ons beste middenveld moeten zijn, geef ze dan ook eens de kans samen
 
TheBigShow
 
0
10 februari 2018 om 15:50
Nja Kane zette zich duidelijk af.
 
olaf 1974
 
2
10 februari 2018 om 15:54
Was een fair duel,veel te licht voor eventuele overtreding
 
DAAM
 
1
10 februari 2018 om 16:32
" I have seen the replay, it is no foul, just good centre-forward play." Aldus Wenger op de BBC sport site.
 
MoTheSpur
 
3
10 februari 2018 om 16:10
Speelde geweldig inderdaad, sterk als een beer maar finesse van een vos. Ik ken geen speler zoals hem als ik eerlijk ben. Is groot en balvast maar glipt overal tussen en langs. Was koning op het middenveld.
 
real8madrid
 
0
10 februari 2018 om 19:01
Kovacic doet me soms een beetje aan hem denken
 
lucas1234
 
2
10 februari 2018 om 15:25
Wat een slappe hap bij Arsenal, ik zag hier geen ploeg die voor haar laatste kans speelde. Aantal spelers wandelde een beetje rond. En Cech is toch wel matig in de passing. Als Ozil niet in vorm is dan heb je er niks aan. Laat steeds zijn man lopen, kwam ook de goal uit. Auba onzichtbaar. En een trage verdediging. Eigenlijk speelde alleen Elneny fatsoenlijk.
 
fc ramires
 
7
10 februari 2018 om 15:25
Jammer dat wenger lacazette en aubameyang beiden niet laat starten. Moet heel eerlijk zeggen dat lacazette in de minuten die hij kreeg veel gevaarlijker was dan dat aubameyang de hele wedstrijd was. En aub verkoop xhaka en speel nooit meer zo verdedigend. Dat iz gewoon arsenal zijn kracht niet
 
CocoAfc
 
0
10 februari 2018 om 15:30
Lacazette is uiteindelijk veel beter met de bal aan de voet en in de combinatie. Ook Auba heeft goede ballen nodig en dat was vandaag weer nirt het geval. Dit gaat vaker gebeuren, gaan we ook zien dat het niet aan Lacazette ligt. Maar man man man, die laatste kans en die bal ervoor, 1 van de twee moet er echt in...
 
fc ramires
 
5
10 februari 2018 om 15:39
Juist ja. Daarom wil ik graag dat wenger start met aubameyang en met lacazette. Ik heb het gevoel dat zij elkaars zwakke punten goed kunnen aanvullen. Lacazette is goed in de combinatie en aubameyang is goed in counteren en afmaken. Deze wedstrijd heb ik gezien dat aubameyang niet zo goed is in meevoetballen. Dat kon wenger misschien compenseren met de voetballend sterke lacazette maargoed.. blijf lacazette een gruwelijke spits vinden die gewoon in de basis moet staan.
 
sKa_4
 
2
10 februari 2018 om 15:33
Auba kreeg geen 1 goede bal.. terwijl je weet dat hij dodelijk is op de counter liet Arsenal Tottenham gewoon aanvallen en maakte weinig tot geen gebruiken van Auba. Alleen Ozil kon Auba vinden, al de rest trok op niets.
 
fc ramires
 
0
10 februari 2018 om 15:40
Ja en arsenal speelt niet op de counter dus.. daarom wou ik dus dat giroud bleef. In een wedstrijd als deze hadden we veel aan giroud gehad of aan lacazette. Hier had arsenal gewoon een goed meevoetballende spits nodig
 
sKa_4
 
1
10 februari 2018 om 16:04
Idd, iemand die vooraan bal kan houden zoals Giroud. Zelfs als invaller kon Giroud altijd verschil maken. Nu heeft Arsenal geen plan B meer. Wenger koos ervoor om te verdedigen en daar is Arsenal heel slecht in. Waarom ze gewoon niet druk zette en aanvallend spelen waar ze beste uit hun ploeg kunnen halen. Pakt rap die eerste goal in eerste helft, want Arsenal speelt het best als ze een goal voor staan. Bedank Wenger maar voor deze slappe tactiek. Hij laat altijd zijn spelers buiten hun positie spelen waar ze meest comfortabel zijn.
 
senorsam
 
2
10 februari 2018 om 15:25
Tottenham wint hier terecht. Arsenal krijgt nog goede kansen aan het eind maar, een gelijkspel had ik niet terecht gevonden. Wenger faalt hier alweer, veel te veel achterover leunen in de eerste helft. Zo on-arsenal gevoetbalt vandaag. Nog steeds is het mij een raadsel waarom Xhaka nog een shirt mag dragen.
 
sKa_4
 
3
10 februari 2018 om 15:30
Waarom Arsenal niet in de eerste helft rap voor de 0-1 gaan en dan terugvallen en puur op counter spelen. Arsenal had heel veel schrik waardoor hun spel onder leed. Mikhi was terecht slecht vandaag omdat hij ziek is, maar voor andere spelers is er geen excuus. Bedankt Wenger voor de goede tijden 10+ jaar geleden, maar aub pak je koffer en ga naar Frankrijk.
 
olaf 1974
 
1
10 februari 2018 om 15:57
Rap voor de 0-1 dus vanaf minuut 1 deuren openzetten voor de spurs . Lekker slim met creatief middenveld/aanval van de spurs. En als hij ziek was moet hij niet spelen.
 
sKa_4
 
1
10 februari 2018 om 16:07
Eerste 30minuten speelden beidde ploegen voorzichtig en wachtte af wie eerst de wedstrijd in handen neemt. Arsenal deed er weinig tot niets aan om Tottenham moeilijk te maken. Dat het maar 1-0 is gebleven is mij een wonder.
 
PaztPak
 
1
10 februari 2018 om 15:25
Laccazette jongen waar was je mee bezig die MOEST erin “zucht”. Arsenal heeeeel slecht gespeeld de 2e helft allemaal aanzichzelf te danken.
 
QueenElizabeth
 
3
10 februari 2018 om 15:25
Spurs verdiende hier 6-1 te winnen (kans Lacazette). Eerste helft bloedde mijn ogen maar de 2e helft was echt een klassieke Arsenal optreden tegen de topploegen maw volledig kansloos.
 
sKa_4
 
5
10 februari 2018 om 15:37
Als je drama wilt dan moet je bij Arsenal en Wenger zijn. Zolang Wenger er loopt zal Arsenal nooit meer strijden voor titel en top 4 mag je gewoon vergeten. Concurrenten zoals Liverpool, Tottenham die streden met Arsenal voor 4de plek zijn pakken beter dan Arsenal.
 
QueenElizabeth
 
6
10 februari 2018 om 15:56
Volledig mee eens dat Wenger hier schuldig aan is. Hij heeft het gewoon niet meer. Hij had het geluk dat hij winnaars had geerfd van George Graham gepaard met wat slimme aankopen maar na het wegvallen van de spelers van Graham is het niks meer. Wenger weet totaal niet hoe hij verdedigers moet scouten, zijn verdediging moet neerzetten en een winnaars menaliteit kan implementeren.
 
sKa_4
 
2
10 februari 2018 om 15:25
Arsenal moet alles op Europaleague zetten. In premierleague mag je verwachten dat ze niet veel meer punten gaan pakken. Dit ligt puur aan Wenger.. Deze man heeft het niet meer. Hij is zo slap en zwak! Hij laat zijn ploeg maar wat doen in plaats van aan zijlijn instructies geven en roepen.. Nee Mr. Wenger zit 80min van de 90 gewoon op zijn stoel. Spelers van Arsenal hebben totaal geen schrik van Wenger.. Een Pep, Mourinho, Conte of Klopp zou spelers die slecht spelen direct op hun plaats zetten en volgende wedstrijd op bank zetten. Deze coachen zitten vol passie aan zijlijn te roepen en aansturen. Sorry maar Wenger moet.. Moet weg deze zomer! Zijn opstellingen trekken op niets.. heeft zelfs geen plan B. Verdediging heeft 0 concurrentie en keer op keer blijven ze fouten maken en ploeg in problemen brengen. Aanval kan niets doen als verdediging er gewoon niet staat. We moeten wel toegeven dat Tottenham samen met City de sterkste ploegen van premierleague zijn. Maar dat mag geen excuus zijn voor Arsenal, want met spelers die ze hebben moeten ze dodelijk zijn op de counter en tegen zowat alle ploegen moeten kunnen scoren. Deze match was een goede test voor Arsenal`s nieuwe spelers/aanval.. maar zoals hele seizoen bewijst verdediging de grootste probleem te zijn en Wenger doet er niets aan.
 
C.F-Granada
 
4
10 februari 2018 om 15:26
Wilshere is ook weer goed bezig. Althans heb de 2e helft gezien en heb hem een paar goeie passjes zien geven. Enige die voldoende scoorde vind ik. Trouwens die vervanger van eleny was slecht zeg won geen een duel.
 
sKa_4
 
0
10 februari 2018 om 15:35
Je kan schuld niet aan spelers geven.. Ligt puur aan Wenger die alweer tactisch slecht is en niet weet welk opstelling hij moet zetten. Ramsey scoorde een hattrick vorige wedstrijd en waarom hij vandaag niet speelde of tenminste inviel is mij een raadsel.
 
 
4
10 februari 2018 om 15:45
Ramsey is een oké speler en niks meer. Daar verandert een hattrick niks aan
 
C.F-Granada
 
0
10 februari 2018 om 15:48
En vertrouwen natuurlijk die laatste kans van Laca bijv. Een spits met vertrouwen maakt hem gewoon. Maar moet er oook bij zeggen het middenveld wat ik vandaag heb gezien buiten Wilshere om is toch ook niet Arsenal waardig?
 
MoTheSpur
 
0
10 februari 2018 om 15:49
Ze hadden niet eens normale inzet. Als je dat niet kunt tonen als speler in zo'n derby dan ligt dat wel degelijk aan jou als speler, daar begint het mee.
 
sKa_4
 
0
10 februari 2018 om 16:14
@aze/che 4 Ever Ookal is Ramsey een oké speler, hij toonde aan dat hij in vorm is en goals wil maken. Deze jongen is altijd gemotiveerd om te spelen en maakt heel veel kilometers voor ploeg. Hij maakte een hattrick vorige weekend en zijn vertrouwen is serieus verhoogd, maar omdat Wenger hem niet opstelde zal zijn vertrouwen weer dalen. helft van Arsenal speelt wekelijks slecht! Een coach als Mourinho of Pep laat dit niet toe. Kijk hoe Mourinho Pogba op bank heeft gezet! Wenger durft dit niet.. Spelers die hun best doen en resultaat boeken moet je belonen met minuten en in basis elftal steken. Wenger doet maar wat en zet gewoon zijn beste namen op veld.. ookal spelen ze al weken slecht.
 
sKa_4
 
0
10 februari 2018 om 16:21
@mothespur Als Arsenal al een hele seizoen aan deze slappe tempo speelt dan gaat een derby niets aan veranderen. Als je iets wekelijks/dagelijks doet, dan komt dit in uw DNA bij wijze van spreken. Deze slappen vertoning is Arsenals DNA en dat komt door Wenger die al jaren lang aan het knoeien is. Het is zijn ideeã«n en opstellingen die uitgevoerd worden. Sommige jongens worden nooit op hun natuurlijke positie geplaatst waar ze meest comfortabel zijn en maximum kunnen behalen. Deze slappe mentaliteit is te danken aan Wenger. Hij laat zijn jongens niet vechten voor hun basis plek. Ookal spelen ze slecht.. ze weten toch dat ze volgende wedstrijd mogen beginnen. Mustafi en Xhaka maken wekelijks fouten waardoor hun ploeg verliezen en toch blijven ze in basis. Mourinho had deze spelers allang op bank gezet.
 
John Terry
 
5
10 februari 2018 om 15:26
En dan moest ik hier van de week nog uitleggen dat Kane heus wel 'ergens goed voor is' tegen de grote ploegen. Maar eerlijk is eerlijk, Tottenham draait als team zijnde ook een stuk lekkerder dan Arsenal en dan is dat voor Kane ook veel fijner voetballen. Auba had er net zo goed een krantje en bakkie koffie bij kunnen halen, heeft 20 opeenvolgende minuten geen bal gehad. Lacazette, Mkhitaryan en Cech getuigen van gebrek aan vertrouwen bij Arsenal. Cech, de man die Neuer in 2012 overtrof staat nu te stuntelen met terugspeelballetjes. Er is werk aan de winkel voor Arsene en co.
 
Andonis
 
2
10 februari 2018 om 15:28
Het is ook wel lekker als je weet dat iedere hoge of diepe bal aankomt. Zijn timing is fantastisch.
 
mikeldihno
 
2
10 februari 2018 om 15:41
Neuer overtrof? Hij overtrof elke keeper in de wereld. Cech voor zijn hoofdblessure zou de beste keeper aller tijden geworden zijn. Die man was een niet nomale beest we hadden clean sheets records onder die cech en ook minste tegen goal record in de epl. Alleen de cech van 2012 kwam in de buurt.
 
Ajax1012
 
3
10 februari 2018 om 15:26
Deze wedstrijd wordt door Tottenham op het middenveld gewonnen. Waar Xhaka en Elneny verstoppertje aan het spelen waren (zoals gewoonlijk), waren Dier en Dembele de hele wedstrijd bezig. Bal ophalen, spel verdelen, duels winnen, geweldig om te zien. Seizoen lijkt nu wel klaar voor Arsenal. Hopelijk deze zomer een goede CVM en ook achterin mag er wel wat bij. Koscielny begint al aardig op leeftijd te komen en ook Cech wordt steeds minder.
 
IssaGunner
 
4
10 februari 2018 om 15:26
Wenger heeft weer eens mijn dag verpest. Met dit team verdedigend spelen kan NIET. Je hebt zoveel goeie voetballers waarom speel je niet met risico's? Dan krijg je misschien een goal tegen maar je kan ze dan ook maken. Met lacazette was er ook gewoon veel meer dreiging maar ik zei al bij de aankoop van auba, wenger gaat nooit overstappen op een systeem met 2 spitsen. Stuurde daarnet auba op links daar heb je echt totaal niks aan. Het is ook gewoon weer te voorspellen: een uitwedstrijd waar we weer als shit spelen. #wengerout
 
BRA-ArsenalFC
 
2
10 februari 2018 om 15:27
Spurs de verdiende winnaar! Maar het is jammer dat Wenger Xhaka laat staan en el neny eruit haalt toen werd spurs veel gevaarlijker. En Iwobi wat heeft hij nou goed gedaan ?
 
LuisNazario9
 
2
10 februari 2018 om 15:27
Tja als je begint met xhaka en elneny, daarna iwobi op het middeveld zet kan je zo een uitslag verwachten. Wat wil je precies als mustafi en koscielny, xhaka en elneny moeten inspelen en zij dan het spel moeten openen? Had makkelijk 2/3-0 kunnen zijn. Beetje geluk dat cech naast zn rare fratsen ook een paar goede reddingen had... Wa sje begonnen met ramsey ipv elneny of xhaka met wilshere erachter had dit een heel ander wedstrijd kunnen zijn
 
Spandoek
 
3
10 februari 2018 om 15:27
Ik hoor graag tegenargumenten voor de stelling dat Kane de beste spits ter wereld is. Ik zou niet zo snel een betere weten. Wat een speler. Tottenham had in de tweede helft moeten uitlopen naar minimaal 5-0, wat een kansen.
 
Andonis
 
6
10 februari 2018 om 15:30
Spurs speelt ook naar de kwaliteiten van Kane. Persoonlijk bind ik Lewandowski beter. Simpelweg omdat hij ook nog fantastisch kan voetballen. Kane kan ook heel goed voetballen, maar dat doet Lewandowski toch beter. Als afmaker ontloopt het elkaar niet veel.
 
Spandoek
 
3
10 februari 2018 om 15:37
Ik vind Kane daarin dit seizoen wel een stuk sterker geworden, maar over Lewandowski zou ik het eens kunnen worden.
 
MoTheSpur
 
0
10 februari 2018 om 16:15
Ik vind het een lastige. Kane is een tikje minder sterk maar vind hem completer. Hij kan zo van afstand scoren, kan goed dribbelen voor een grote spits en werkt wat harder voor mijn gevoel. Ik zie ze op dit moment redelijk gelijkwaardig maar ik denk dat Kane een betere speler aan het worden is.
 
Medalofhonor
 
0
10 februari 2018 om 15:27
Arsenal was heel onzeker, ze kunnen het wel. Hebben de kwaliteiten er ook voor maar ze waren echt heel onzeker. Duidelijk dat Wenger nog een vaste systeem moet vinden je kan Mkhitaryan en Ozil niet helemaal op de flanken zetten. Mkhitaryan kan dit nog wel maar Ozil was nergens goed voor kan ook niet verdedigen dus hem op de flanken heb je 3x niks. Er komen wel betere dagen voor Arsenal dat weet ik zeker.
 
TheRoscoe
 
4
10 februari 2018 om 15:27
Praat nooit meer met mij over Lacazette. Rampspits. Dit is niet zijn niveau, die dwerg kan je terugsturen naar Lyon. Verder is het positieve gevoel na 1 wedstrijd al voorbij, zoals verwacht. Dat krijg je met zo`n voorspelbaar wisselvallig en slecht team.Zonder Ramsey ben je helemaal de sjaak, maar ook met hem had je verloren.Tottenham was niet eens goed, maar had 5-0 moeten winnen. Zij hebben wel een topspits. En Cech heeft ook leuke reddingen afgewisseld met amateur-momenten.Als Spurs lach je ook je kapot wanneer Arsenal als invallers Iwobi, Lacazette en Welbeck erin brengen.Maar we wonnen de eerste pot 2-0, verliezen nu met 1-0, dus haha....?
 
MoTheSpur
 
4
10 februari 2018 om 15:46
Aubemayang heeft ook niet veel laten zien. Lacazette zit denk ik niet zo lekker in zijn vel nu, vooral al ben je in de zomer nog gehaald en je word eigenlijk al vervangen in de winter. Ze waren beiden zwak maar lacazette is nog gevaarlijker geweest deze wedstrijd haha
 
TheRoscoe
 
0
10 februari 2018 om 16:30
Aubameyang heeft tenminste nog snelheid en loopacties. Lacazette komt alleen met loopacties als hij van de bank komt. En dan mist hij twee reuzekansen. Ik heb geen sympathie voor hoe goed hij in zijn vel zit. Als je wat waard bent, dan scoor je en bewijs je het tegendeel.
 
MoTheSpur
 
1
10 februari 2018 om 17:55
De loopacties en positionering van Lacazette waren beter in die korte tijd dan dat Aubemayang liet zien in de gehele wedstrijd.
 
El Fenomeno
 
1
10 februari 2018 om 17:58
Boeeeeeeeh niet lekker in zijn vel. Heeft op vorige week na alles gespeeld. Hij kan er gewoon niets van, kan het niveau totaal niet aan.
 
TheRoscoe
 
0
10 februari 2018 om 18:17
@mothespur Dat is niet eens waar. Aubameyang had geweldige loopacties, maar stond misschien een millimeter buitenspel, als hij al buitenspel stond. Dan had Lacazette op het eind twee kansen, maar moet je daarvan onder de indruk zijn? Welbeck had ook meer dreiging op het eind omdat hij erop knalt aan het eind van de wedstrijd, terwijl iedereen moe is. Invallers kunnen gebruik maken van meer ruimte. Dat is te voorspellen. In zo'n rol is Lacazette handig. Maar zet hem vanaf het begin in de basis en hij strijdt zich moe in duels met verdedigers die hij verliest, hij is niet snel en slim genoeg om zich dan los te maken en dan maakt hij die loopacties op het einde ook niet. Aubameyang brengt in dat opzicht veel meer als basisspeler. Neemt niet weg dat hij zelfs als invaller gewoon twee 100% kansen niet eens op doel krijgt en daarmee ontneemt hij zijn eigen recht op een grotere rol dan invaller. Wees blij dat die kansen op het eind vielen voor Lacazette.
 
MoTheSpur
 
8
10 februari 2018 om 15:42
En daarom begrijp ik niet dat de Arsenalfans zo`n grote mond hebben de laatste tijd en na winst op het zwakke Everton. Het maakt niks uit dat jullie Aubemayang en Mkhitaryan hebben aangekocht het veranderd niet erg veel. Beiden niet gezien en werden afgestopt, het collectief is gewoon zwak. Verdedigend vooral niet goed van jullie kant. Wij hadden een nulletje of 4/5 moeten winnen vandaag. Tweede helft domineerde Spurs volledig. heb een beetje een dubbe lgevoel, 3 punten zijn goed maar we mogen echt wel scherper afronden hoor.
 
arsen(e)al
 
4
10 februari 2018 om 15:55
Grote mond? 'De Arsenalfans'? Wel heel makkelijk scoren. Merendeel van de Arsenal fans was gewoon realistisch en zag nog altijd dat de verdediging een drama is. En als ze al hoopten op een top 4 plek was dat meer dromen dan een grote mond hebben
 
Medalofhonor
 
0
10 februari 2018 om 16:12
Mothesur Dit is heel goedkoop. Arsenal was niet best maar Tottenham won nog steeds maar met magertje 1-0. Arsenal zal groeien wees jij maar bang als Tottenham supporter dat Tottenham volgend seizoen niet de meeste van zijn topspelers niet kwijt raak.
 
MoTheSpur
 
3
10 februari 2018 om 16:21
Wij zijn al vaker spelers kwijtgeraakt uiteindelijk is het beleid gewoon goed de laatste 5 jaar, als je dat vasthoud dan ben ik totaal niet bang ookal zouden er een paar weggaan. En ja het merendeel had een grote mond en dan heb ik het niet persee over voetbalzone Is helemaal niet goedkoop scoren sorry afgelopen week gewoon te veel shit gehoord van die kant en dan mag ik daar gewoon iets over zeggen. Het is laatste jaren zo, veel van de Arsenalfans komen erg arrogant over zonder dat het team ze daar recht op geeft eigenlijk.
 
arsen(e)al
 
2
10 februari 2018 om 16:36
Dat is wél makkelijk scoren. Als er fans zijn die niet arrogant zijn, zijn het de Arsenal fans wel. Juist grote zelfspot
 
sKa_4
 
1
10 februari 2018 om 16:31
Grote mond? Ik denk toch wel dat meeste Arsenal fans inzien dat het geen top 4 wordt ondanks nieuwe aankopen. Al hele seizoen is Wenger aan het knoeien en vooral met deze verdediging ga je veel punten verliezen. Dit is iets wat wij allang geaccepteerd hebben.. We wachten tot er iets gebeurd/veranderd in bestuur van Arsenal, maar het duurt allemaal zo lang. Zolang er niets gebeurd is ieder jaar een verloren jaar. Waar wij Arsenal fans wel hoop in hebben is Europaleague. edit: vergeet ook niet dat Tottenham samen met City de sterkste ploegen van premierleague zijn. Het is geen schande dat Arsenal op Tottenham verliest als je huidige situatie bekijkt van Arsenal. Maar omdat het een london derby is maakt het veel ergens dan dat het is.
 
PorQue
 
0
10 februari 2018 om 17:33
Ik ben de afgelopen maanden afwezig geweest van het voetbal wegens een druk leven. Arsenal heeft nu dus Aub en Mikh tot hun beschikking maar zijn Walcott en Sanchez kwijt geraakt en hebben geen defensieve versterkingen. Het wordt nooit iets met Arsenal. Van Sanchez naar Aub en Mikh is niet echt een kwaliteitsverbetering. Je moet Sanchez houden, Aub en Mikh aantrekken en daar boven op ook nog investeren. Aub en Mikh hadden ook in de zomer moeten komen. Je koopt die 2 in de zomer met een echte verdediger erbij. En in de winter vul jeh et verder aan.,
 
RensNiehe
 
1
10 februari 2018 om 19:27
Vandaag bij de wedstrijd geweest en man man man wat waren Dembele en Kane goed. 80ste minuut stond Kane nog linksback om een aanval van Arsenal te breken en direct om te schakelen. Wat een werklust! Ook over het verdedigende viertal niet te klagen vandaag. Sanchez past zich moeiteloos aan (leermeester Vertonghen) en speelde een klasse wedstrijd. Vertonghen heeft geen duel verloren trouwens. Met een Dembele voor de verdediging speelt dat natuurlijk ook wel lekker, wat is die man sterk aan een bal. Een genot om naar te kijken. Verder vond ik de eerste helft zwaar tegenvallen. Dit puur door het laffe en zwakke voetbal van Arsenal. Puur op de counter. Zo ga je een derby toch niet in. Gelukkig is Spurs hier niet in mee gegaan en is het blijven voetballen. Een 5-1 was een betere uitslag geweest, maar wat ben ik blij met de 3 punten. Arsenal uitgeschakeld voor de Champions League en behoorlijk wat punten los. Mijn dag kan niet meer stuk boys! Heerlijke NorthLondonDerby!!