Karim El Ahmadi ziet 'wereldtop' bij Ajax: 'Vergis je daar niet in'
Zondag, 13 maart 2022 om 10:55

Karim El Ahmadi heeft zich zondagochtend bij Goedemorgen Eredivisie uitgebreid uitgelaten over Noussair Mazraoui en Hakim Ziyech. Beide spelers worden momenteel buiten de selectie van de Marokkaanse ploeg gehouden, terwijl Mazraoui ondertussen schermt met interesse van onder meer Barcelona. El Ahmadi is zeer gecharmeerd van de rechtsback van Ajax en acht hem klaar voor een stap naar de absolute wereldtop.

"Ik vind hem echt een hele goede speler", stak El Ahmadi van wal bij het voetbalpraatprogramma op ESPN. "Wij gingen naar het WK in Rusland in 2018. Hij kreeg de kans om mee te trainen, maar de bondscoach (Hervé Renard, red.) had de selectie al klaar om naar het WK te gaan. Tijdens die trainingen liet hij al zien dat hij echt goed was. Niet alleen verdedigend, ook aan de bal. Als ik hem nu zie, is hij voor mij wereldtop. Hij is klaar voor elke voetballende ploeg. Barcelona, Real Madrid, Manchester City, daar is hij klaar voor."

El Ahmadi ontkracht dat Mazraoui aan zijn fysiek zou moeten werken, zoals presentator Milan van Dongen stelt. "Ik denk dat je je daarin vergist. Ik heb hem meegemaakt tijdens trainingen. Je krijgt hem niet makkelijk van de bal en hij verovert veel ballen." Volgens Hedwiges Maduro is het cruciaal dat Mazraoui in een voetballende ploeg terechtkomt. "Dan komen zijn kwaliteiten het best tot zijn recht. Dan kan hij de bekende runs maken, daar is hij super goed in. Zoveel backs zijn er niet die aan de binnenkant kunnen spelen. Ik ben heel benieuwd waar hij naartoe gaat."

Mazraoui en Ziyech zijn momenteel niet welkom bij de Marokkaanse ploeg na onenigheid met Vahid Halilhodzic. De bondscoach beticht het tweetal van een slechte discipline en wil de autoriteit bewaren over de groep, waardoor hij de twee niet selecteert. Als het aan 62-voudig Marokkaans international El Ahmadi ligt wordt Mazraoui snel weer bij de selectie gehaald. "Ik denk dat ze hem weer moeten oproepen. Hij is heel belangrijk, net als Hakim Ziyech. Dat zijn de spelers die je mist. Marokko kan nu naar een WK, dat zijn belangrijke wedstrijden. Maar ik denk niet dat ze bij deze bondscoach worden opgeroepen."

El Ahmadi verwacht dat het een 'lastig verhaal' wordt voor Halilhodzic als hij zich niet weet te plaatsen voor het WK in Qatar. Marokko speelt eind maart een tweeluik in de play-offs tegen Congo. "Ik hoop natuurlijk dat Marokko naar het WK gaat, maar ik hoop ook dat Mazraoui en Ziyech bij de ploeg komen. Overal ontstaan ruzies tussen spelers en trainers. Dat heb ik ook gehad. Dat moet je bij zulke wedstrijden aan de kant zetten. Denk je dat Ziyech niet honderd procent geeft bij zulke wedstrijden? Ik vind dat te overdreven. Ze hadden bij elkaar moeten gaan zitten."

Meer nieuws
   
21:47
21:47
Liverpool gebruikt Slot om af te stappen van traditionele Britse clubstructuur
14
   
21:37
21:37
Late gelijkmaker van Leverkusen wekt grote woede: 'Het is een schande!'
1
   
21:05
21:05
Robin van Persie gaat in op vraag of hij ooit trainer van Feyenoord wordt
5
   
20:28
20:28
Ongekend: Leverkusen behoudt ongeslagen status door goal in minuut 97
29
   
20:15
20:15
Arne Slot: de trainer die 'sleeping giant' Feyenoord ontwaakte
11
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (48)

 
Naerdiel
 
106
13 maart 2022 om 10:57
Wij van wc-eend adviseren wc-eend
 
GluubsterTJ
 
38
13 maart 2022 om 11:18
Dit snap ik niet helemaal. El Ahmadi heeft en had veel meer met Feyenoord? Ajax en Feyenoord is niet echt een wc-eend vergelijking, vind je wel?
 
Feyepool
 
43
13 maart 2022 om 11:23
Ik denk dat hij bedoelt een Marokkaan die andere Marokkanen ophemelen. On: ik zie Mazraoui overigens wel de wereldtop halen mits hij zich blijft ontwikkelen. Ik denk dat weggaan bij ajax een goede stap voor hem is. Hij moet alleen minder blessure gevoelig worden. Dan zie ik het zeker gebeurd. Voetballend is hij prima.
 
Greggieeflr
 
10
13 maart 2022 om 11:25
Ze hebben wel dezelfde nationaliteit. Dat is waarschijnlijk hetgene wat Naerdiel bedoelde
 
GluubsterTJ
 
51
13 maart 2022 om 11:35
Ah oké, daar had ik inderdaad niet aan gedacht. Beetje vreemde constatering wel, maar goed, snap het wel nu. Trouwens, het is toch wel duidelijk dat Mazraoui de eredivisie ontgroeid is? Daar hebben we niemand van wc-eens voor nodig...
 
PSV,VVV,LFC!
 
9
13 maart 2022 om 13:20
Eredivisie ontgroeid en absolute wereldtop zit toch nog een stapje tussen hoor.
 
kingsofleon
 
8
13 maart 2022 om 13:21
Herstel: wij van open deuren, trappen open deuren
 
manodedios
 
1
13 maart 2022 om 14:06
Hele goede voetballer. Probleem zit hem vooral daar dat hij de helft van zijn carrière geblesseerd is. Hij is net wat vaker fit dan Kudus. Als je hem transfervrij kunt oppikken zou ik het altijd doen, maar zorg ook voor een gelijkwaardige backup. Want el ahmadi zal hem wel lastig van de bal krijgen, maar in de ziekenboeg worden niet zoveel duels uitgevochten.
 
Fairplay1
 
5
13 maart 2022 om 14:24
Ja maar dat maakt niet uit. Van Basten die iets zegt over Frenkie,....juist ja, vul het zelf maar in???????
 
Ajax33*
 
101
13 maart 2022 om 11:28
Gelukkig doen wij Nederlanders daar niet aan mee.... ??????
 
IlMaestro21
 
24
13 maart 2022 om 12:31
Nee, Nederlanders zeiken Nederlanders namelijk vier keer zo hard af. Mensen die hier zeggen dat Frenkie of De Ligt worden opgehemeld, hebben het over een kortstondige periode van het seizoen 2018/2019. Tegenwoordig is er bijna niets dan kritiek onder topics van Frenkie of De Ligt
 
Fairplay1
 
0
13 maart 2022 om 14:27
Dus niet, in het eerste jaar van de Ligt misschien. Maar nu allang niet meer. Frenkie speelde gewoon in een klote elftal begin dit seizoen. Maar nu dat Xavi er is met wat aankopen, gaat het stukken beter.
 
Cruyffista
 
64
13 maart 2022 om 11:34
Maar wanneer Frenkie of De Ligt weer wordt opgehemeld door onze media is het opeens geen Wij van WC eend. Dus alle Nederlandse analisten inclusief onze media inclusief VP VZ etc waren allemaal Wij van WC eend wanneer ze Frenkie, Donny, De Ligt etc bejubelde? Of werkt het dan opeens niet zo? Veelzeggende reactie.
 
genieterr
 
36
13 maart 2022 om 11:46
Bijzonder opmerkelijke opmerking. Zoiets hoor je nooit als het over Nederlandse spelers gaat die wij ophemelen.
 
PSV,VVV,LFC!
 
4
13 maart 2022 om 13:23
Nou ja, normaal gesproken zeiken Nederlanders elkaar alleen maar af en hemelen we ze niet op. Ofja wij hebben dan 2 kampen iig ?? Over het algemeen zijn we negatiever.
 
Dihaj
 
4
13 maart 2022 om 13:45
Valt ook allemaal wel mee hoor, kan me die 20 frenkie de jong berichten per dag nog goed herinneren.
 
SocioFan1
 
6
13 maart 2022 om 14:24
Het is duidelijk iemand met een kortzichtige sneue denkwijze. Ze praten over die jongens en dan noemt El Ahmadi de potentie van Maza. Maar zouden ze spreken over bijv. Labyad ofso, zou hij wellicht meer met teleurstellende woorden spreken dat hij zijn potentie niet heeft benut. Tsja zulke uitspraken hier geven al meteen aan wat voor sneu persoon erachter zit.
 
Taalman
 
0
13 maart 2022 om 17:59
Mee eens. Ik wil ook nóóit meer Nederlandse analisten over de Eredivisie, het Nederlands elftal of Nederlandse spelers horen. Riekt naar nepotisme en ons kent ons gedrag.
 
Soccer81
 
12
13 maart 2022 om 10:57
Beiden zitten in de voorselectie volgens laatste berichten van de voorzitter.
 
RollerCoaster
 
2
13 maart 2022 om 11:31
Uhm, Ziyech heeft tijd terug bedankt voor Marokkaanse nationale team..
 
Soccer81
 
12
13 maart 2022 om 12:08
Uhm het artikel staat nu ook op vz.
 
RollerCoaster
 
0
13 maart 2022 om 20:05
En welke artikel staat er nu? Beide bedanken
 
TomMulder
 
9
13 maart 2022 om 10:57
Eens. Tuurlijk zal hij verdedigend echt nog wel stappen kunnen maken, maar voetballend ga je haast geen betere back krijgen dan Nous. Lekker naar een topclub gaan waar wordt gevoetbald zoals El Ahmadi al zegt.
 
AFCAjax0164
 
5
13 maart 2022 om 10:58
Wereldtop moet nog blijken als hij straks naar Barcelona of Bayern gaat. Voor nu is hij absoluut te goed voor de eredivisie.
 
EenLiefhebber
 
14
13 maart 2022 om 11:00
Wat een onzin, de jongen heeft heel veel potentie maar wereldtop is echt nog te hoog gegrepen. Laat hem eerst maar een seizoen meedraaien in een betere competitie bij een middenmoter. Daar moet je echt in groeien en vanuit daar een stap maken naar een top club.
 
ViscaCatalunya
 
6
13 maart 2022 om 11:05
Barcelona is wel een goede optie dan. Geen wereldtop nu maar weer onderweg aan het bouwen aan een team voor de toekomst.
 
EenLiefhebber
 
1
13 maart 2022 om 11:22
Zeker, ik zie hem daar ook wel in passen. Het is lastig om vanuit de eredivisie gelijk in een top competitie te domineren. Dat zie je eigenlijk met alle jongens die vanuit Ajax naar Engeland of Spanje gaan. Je hebt gewoon een seizoen of 2 nodig om dat tempo aan te kunnen om vervolgens je eigen spel te kunnen gaan spelen. Barcelona of een Valencia / Sevilla is daarom een betere keuze dan een Man City, Madrid, of München
 
Sirius
 
0
13 maart 2022 om 12:56
Toch ben ik bang dat hij daar niet uit de verf komt. Bij een Barcelona is het vrij simpel: Je slaagt als je compleet bent of aanvallend rendement hebt op een dergelijk niveau. Bij Mazraoui blijft dat toch wat achter, waardoor er altijd betere alternatieven zullen zijn. Bovendien is hij fysiek ook niet helemaal top. Nu is hij vooral een goede optie omdat hij uit z'n contract loopt, maar als je ziet hoe het Dest vergaat, vraag ik me af of Mazraoui zoveel meer zou gaan overtuigen.
 
ninjakai
 
4
13 maart 2022 om 11:03
Ben het echt wel met Milan eens. Hij moet aan zijn fysiek werken of zijn warming up of cool down, wat er nodig is om minder geblesseerd te zijn. Zelfs dit seizoen waar het heel voorspoedig leek te verlopen is inmiddels het gekwakkel alweer begonnen. Als he dat vergelijkt met jongens als Martinez, Tadic, maar ook Berghuis en Haller. Haast altijd inzetbaar en als ze dat niet zijn, zijn dat veelal andere redenen dan een blessure. En Nous is geen jochie meer van 19. Wereldtop betekend ook belastbaar zijn als wereldtop en dat is gewoon echt niet het geval bij Mazraoui. Misschien toch maar eens bellen met Robben, die na een periode van vele wisselende blessures, toch bij Bayern een langere tijd fit wist te blijven.
 
ViscaCatalunya
 
1
13 maart 2022 om 11:18
Misschien is zijn lichaam niet gemaakt voor zoveel belasting en moet hij meer gerouleerd worden.
 
mitchajax020
 
1
13 maart 2022 om 11:09
Nous is in potentie een hele goede speler maar als hij verkast naar bv Italië Spanje of Engeland denk ik dat hij meer op de bank zit dan dat hij speelt omdat zijn fysieke toestand slecht is. Buiten Nederland is de competitie zwaarder en harder en hij is nu al bij Ajax vaak geblesseerd
 
GwnGijsie
 
8
13 maart 2022 om 11:13
Ben het met Nous eens dat Nous echt wereldtop is als hij nog beetje aan z`n fysiek werkt qua optrainen om blessures te voorkomen dan is hij echt 1 van de beste backs van de planeet , lengte heeft hij , snelheid ook , goede voorzet en hij heeft spelinzicht mede dankzij Ten Hag zijn Guardiola formaties met backs als middenvelders gebruiken , echt petje af voor Nous en Ten Hag dat hij Nous nog wat extra aspecten heeft kunnen bijleren om als middenvelder tegen de zwakkere ploeg ook te excelleren.
 
ajaxclub
 
1
13 maart 2022 om 11:23
Ik vindt juist dat Nous absoluut niet klaar is voor de Europese top en dat heeft maar met 1 ding te maken, zijn fysiek. Als je ziet hoeveel wedstrijden hij bij Ajax al mist vanwege blessures hoe zien mensen dat voor zich in 1 van de topcompetities waar de intensiteit nog veel hoger ligt? Die gaat daar met moeite de helft van de wedstrijden spelen.
 
Korenaar
 
1
13 maart 2022 om 11:18
Mazraoui is een talentvolle speler maar de wereldtop is (nog) te hoog gegrepen voor hem. Hij moet naar een Europese subtopper gaan die qua speelstijl bij hem past en zich daar verder ontwikkelen. Wanneer hij dan echt zo goed is dan komt die topclub vanzelf wel. Transfer vrije spelers uit, met respect, de Nederlandse competitie worden in de top niet echt serieus genomen. Niet door zijn medespelers en niet door de fans. Zijn afbreukrisico is te groot om deze stap te maken. Zelfs de echte toppers van de afgelopen jaren zoals de Ligt, de Jong en Ziyech hebben deze stap slechts met de nodige problemen gemaakt en Mazraoui is echt minder. Tenzij hij natuurlijk maar 1 doel heeft in zijn voetbalcarriere en dat is zoveel mogelijk verdienen. Gezien zijn zaakwaarnemer sluit ik dat niet uit. Maar sportief zou hij beter de weg van bijvoorbeeld Koopmeiners en Malen kunnen volgen.
 
Cruyffista
 
11
13 maart 2022 om 11:47
Zou Frenkie niet in dat rijtje plaatsen. Ziyech was jarenlang de beste speler van de eredivisie, De Ligt een generationeel talent, maar Frenkie had welgeteld 1 leuk seizoen ondertussen extreem gehypt en daarna gekocht door een club met een schokkend slecht transferbeleid. Mazaroui is toch echt niet minder dan Frenkie destijds. Die andere twee ben ik het wel over eens. Het niveau heeft hij, dat is evident, alleen qua blessures denk ik dat het lastig gaat worden.
 
Sirius
 
1
13 maart 2022 om 12:54
Echt niet minder? Mazraoui speelt absoluut goed hoor, maar De Jong domineerde het middenveld in de Champions League. Zoiets heeft Mazraoui nog niet enigszins gedaan. Niets ten nadele van Mazraoui overigens. Dat is een prima speler. Dat De Jong zich nog niet optimaal ontwikkeld heeft, doet daar niets aan af. Nu vind ik Mazraoui beter dan Dest hoor, maar je moet niet vergeten dat hij wel de concurrentiestrijd verloor. Naar mijn mening onterecht, maar Mazraoui nu al de wereldtop toedichten is wel erg voorbarig.
 
Cruyffista
 
5
13 maart 2022 om 14:02
Nee, echt niet minder idd. Zonder Mazaroui z'n 2 goals zou Ajax niet eens de groepsfase hebben doorstaan. Frenkie wordt nog gehypt omdat hij Modric toevallig 1 keer voorbij liep, maar hij domineerde buiten de Juventus wedstrijd toch echt niet het middenveld in de UCL. Frenkie stond zéér zeker niet op hetzelfde niveau qua impact dat seizoen als Tadic, Ziyech, De Ligt. Mazaroui is feitelijk zelfs nog doorslaggevender geweest dan Frenkie. Alleen Frenkie was met afstand het favorietje van de media, vandaar dat beeld. Ik denk, kijkend naar welke topclubs hem volgen, dat Mazaroui zeker mee kan bij de wereldtop, alleen blessures is wel een dingetje. Om het minste of geringste is die vent geblesseerd.
 
Cruyffista
 
0
13 maart 2022 om 14:05
Dat hij na net hersteld te zijn van een blessure een handjevol wedstrijden bankte voor Dest zegt ook weinig, Dest kreeg alleen de kans vanwege die blessures, aangezien Alvarez of Martinez zelfs moesten banken voor een prutser als Schuurs. Zegt eerder iets over Ten Hag's soms vreemde keuzes mijn inziens. Waar hij ook wel eens voor bekritiseerd is als ik het goed heb
 
GwnGijsie
 
3
13 maart 2022 om 14:13
@Sirius ik ben Ajacied en kan je vertellen dat zonder die goal van mazraoui uit in München en die late treffer thuis tegen Benfica we die hele campagne nooit hadden meegemaakt destijds.
 
mcgregor
 
17
13 maart 2022 om 11:19
Als je ziet wat er nu rond loopt als rechts back bij verschillende topclubs dan kan nous zeker mee en doet hij daar echt niet voor onder.. ik verwacht dat hij uiteindelijk naar barca gaat .. die zijn samen met ac Milaan en Dortmund al een tijd met hem bezig .. barca past ook prima bij hem .. is ook veel beter dan dest en sergi Roberto .. Dani Alves was dit seizoen een noodoplossing
 
OldSpice
 
17
13 maart 2022 om 11:30
sowieso 8 klasses beter dan Dest...
 
gomes1psv
 
2
13 maart 2022 om 11:40
Tja, dat een ex-international van Marokko iemand als Mazraoui de hemel in prijst verbaast me niets. Maar absolute wereldtop is zwaar overdreven in mijn ogen. Kijk je naar een moderne back, dan is daar meer voor nodig dan een behoorlijke techniek en een aanvallende bijdrage. Het vraagt ook een redelijk fysiek en de nodige power in mijn ogen. Er zijn maar weinig Nederlands-Marokkaanse voetballers die de absolute top halen en een van de weinigen die nu bij Chelsea speelt is ook niet onomstreden. Waarom zou dan net degene die op zijn 26ste nog bij Ajax rondloopt met een frele lichaam dat zelden in een krachthonk lijkt te komen dan net de uitverkorene zijn om wel rijp te zijn voor de absolute top? Zie hem eerder aan de slag gaan bij pakweg Sevilla, Atalanta, Arsenal of Dortmund.
 
Cruyffista
 
19
13 maart 2022 om 11:53
Toch veelzeggend dat je het weer volledig over Marokkaanse afkomst laat gaan, aardig wat sneren in je reactie propt, en zoals gewoonlijk geen goed woord over hebt voor dit soort spelers. Niet lang geleden ging je nog tekeer dat VZ moest kappen met positieve berichtgeving over Ziyech na een wedstrijd want: hij is geen Nederlander. Deze reactie past perfect in dat patroon. Voor de rest staat hij in de belangstelling van Bayern, City, Real Madrid, Inter, Barca etc. Dat zegt dus genoeg over zijn niveau.
 
gomes1psv
 
1
13 maart 2022 om 13:03
Ben bang dat je je vergist vriend, want dit heb ik helemaal niet gezegd! Laat staan dat ik iets tegen Marokkaanse spelers heb.
 
GwnGijsie
 
2
13 maart 2022 om 14:17
@Gomes wat een lulkoek verhaal heb even opgezocht en je had paar jaar terug nog Benatia die bij Bayern München en Juventus zat en Hakimi die het al in Duitsland en Italië heeft laten zien , Ziyech die goed presteert bij Chelsea en ze hebben ook Bounou de minst gepasseerde keeper in Spanje volgens vele in Spanje de beste keeper van La Liga.
 
Sirius
 
0
13 maart 2022 om 12:50
Tja, heel objectief is het niet als je dit zo overtuigend verkondigt. Het is uberhaupt de vraag of Mazraoui zich aan kan passen aan andere competities. Hij is absoluut een goede speler, maar het is altijd maar de vraag hoe ze zich aanpassen als ze vanuit een duidelijke filosofie gewend zijn te spelen. De wereldtop; zover zou ik dus niet gaan.