Kenneth Perez analyseert 'blinde': 'Feyenoord zit met hem in de maag'
Maandag, 9 augustus 2021 om 23:02

Kenneth Perez verwacht dat Feyenoord hooguit in de slotfase van de zomerse transfermarkt een spits zal halen. De voetbalanalyticus van ESPN is niet onder indruk van miljoenenaankoop Robert Bozeník en de zelf opgeleide Naoufal Bannis, die zondag de winnende treffer in de oefenwedstrijd tegen Atlético Madrid maakte. Veel zal wel afhangen van uitgaande transfers en wat er beschikbaar zal zijn, zo voorziet de Deen.

Arno Vermeulen is van mening dat Feyenoord deze maand zowel Bozenik als Bannis weg moet doen en 'een goede spits' moet halen. "Ze hebben nu twee spelers waarbij ik merk dat Feyenoord geen vertrouwen in ze heeft. Ze vinden ze allebei niet goed. Feyenoord moet een spits halen waarvan iedereen zegt: 'Verdomd zeg, dat is een goede spits'." Perez denkt dat Feyenoord pas in de slotfase van de transfermarkt in actie komt, al hangt het ook af van uitgaande transfers. "Het is pas 9 augustus. Feyenoord komt vrij laat in de voedselketen. Ze zitten nu in de maag met Bozenik. Hij heeft vier miljoen euro gekost."

"Het is een blinde die superhard werkt. Hij doet er alles voor, maar het is niet zo'n goede speler", zo vatte Perez de aanvaller uit Slowakije samen. "Maar Bannis vind ik ook niet overtuigend. Misschien komt er een nieuwe spits op 29 augustus, of 30 augustus. Als duidelijk is welke spelers buiten de boot vallen." Vermeulen vroeg zich openlijk af waarom Ricky van Wolfswinkel, transfervrij na zijn vertrek van FC Basel, een meerjarig contract bij FC Twente tekende en ogenschijnlijk niet bij Feyenoord in beeld was. Er viel wat stilte in de tv-studio. "Of is dat een heel rare vraag?", vroeg hij zich af.

"We weten dat er geen gouden behang in de kleedkamer van Feyenoord hangt, maar je kan mij niet vertellen dat het salaris van Van Wolfswinkel wel betaald kan worden door FC Twente en niet door Feyenoord. Of ze hadden geen interesse. Dat kan ook. Wellicht hadden ze twijfels. Ik zou denken dat hij in potentie, qua ervaring, beter is dan die twee van Feyenoord." Perez wees erop dat Van Wolfswinkel een groot deel van het seizoen 2019/20 miste door een hersenaandoening, al maakte hij na een half jaar wel zijn rentree. "Ze kunnen zich geen missers veroorloven. Ze kunnen geen twijfelgeval aantrekken, ook al zijn het wel allemaal twijfelgevallen uiteindelijk als je niet een portemonnee van hier tot Tokio hebt."

Meer nieuws
   
23:30
23:30
De EK-selectie van Spanje: dit zijn de spelers die kans maken
0
   
23:11
23:11
Racistisch gedrag richting Nico Williams smet op belangrijke zege Atlético
0
   
23:06
23:06
Chelsea vecht zich knap terug tegen Villa, maar vergeet zichzelf te belonen
6
   
23:02
23:02
Paris Saint-Germain poetst 1-3 achterstand weg en is officieus kampioen
7
   
21:47
21:47
Liverpool gebruikt Slot om af te stappen van traditionele Britse clubstructuur
27
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (57)

 
Lerfr12
 
61
9 augustus 2021 om 23:43
Van Wolfswinkel haha, van Geel is weg hoor ??
 
Frankrijk Aard
 
3
10 augustus 2021 om 07:48
Giacoumakis
 
JustusMorris
 
36
9 augustus 2021 om 23:43
Ik kan wel wat redenen bedenken waarom Feyenoord Van Wolfswinkel niet wil, en de belangrijkste is dat hij niet in het nieuwe beleid past: hij is van toegevoegde waarde en heeft geen restwaarde. 32, en in o.a. de Zwitserse competitie (Luzern heeft het niveau laten zien) heeft hij in de laatste 2 seizoen 8 goals (47 wedstrijden). Nou ben ik het wel eens dat Bozenik blind is (meer wild zou ik zeggen) en Bannis veel te licht voor een spits van Feyenoord.
 
Bobiku29
 
32
9 augustus 2021 om 23:52
Precies. Het komt ook echt over alsof 'of heeft Feyenoord geen interesse?' de laatste reden is die in hem opkomt. En alsof dat een slecht gegeven is. En als ze hem wel hadden gehaald en het wordt niks, kunnen ze altijd weer roepen dat het aan bord-op-schoot scouting ligt
 
JustusMorris
 
24
10 augustus 2021 om 00:19
Ja joh, niveau van die analisten is lager dan dat van Feyenoord in ieder geval Feyenoord is duidelijk een nieuwe weg ingeslagen en dat zal met vallen en opstaan gaan. Zolang er zoveel positieve dingen gebeuren als afgelopen weken zal dat ook zo doorgaan.
 
Dirk_borst
 
6
10 augustus 2021 om 00:04
Leuk dat je refereerd aan dat Luzern het niveau bewijst van de Zwitserse competitie, maar van Wolfswinkel speelde bij Basel een gerenommeerde club en was daar zeker een prima spits. Mede door brute pech een zware hoofdblessure waardoor hij er een jaar uit lag. Heeft gezorgd dat hij niet meer in oude vorm raakte. Ricky van Wolfswinkel speelde overigens 2x in Europese verband met Basel tegen Nederlandse clubs, zowel Vitesse als PSV in 2018 en 2019. En was 2x matchwinner. Zoveel zegt dat niveau van Luzern ook weer niet.
 
Joostv97
 
15
10 augustus 2021 om 00:16
Het niveau van luzern zegt niet veel over het niveau van basel nee. Maar het zegt wel een stuk meer over het niveau van de Zwitserse competitie. En als je er dan in het laatste seizoen maar 2 in schiet in meer dan 1000 minuten zegt dat toch best wat. Daarnaast is is 2018 en 2019 ookal weer een tijdje terug zeker voor een speler van deze leeftijd en die zo'n blessure heeft gehad. Het zal niet snel beter worden. Achja je weet maar nooit zeker met een spits maar ik ben blij dat feyenoord de lat toch wel wat hoger lijkt te leggen.
 
JustusMorris
 
7
10 augustus 2021 om 00:16
Van Vitesse winnen vind ik niet zo knap. Speelde met Sadilek, Rosario, Luckassen (met een blunder, 1-1 tegen thuis dacht ik), en Viergever in de return. Luzern gebruik ik puur omdat dat de laatste wedstrijd was tussen een Nederlandse club en een Zwitserse. Ze staan 19e op de coëfficiëntenranking onder Schotland, Cyprus, Servië en Tsjechië. En als hij bij die gerenommeerde club speelde, in zo’n competitie, en in 47 wedstrijden 8 keer scoort, dat is toch te weinig? En dat het door zijn hoofdblessure komt, is heel naar. Maar als je zelf al zegt dat hij zijn niveau niet meer bereikt, dan bewijs je toch mijn punt dat Feyenoord hem absoluut niet moet willen? Of denk je dat hij op zijn 32e nog kan verbeteren?
 
Dirk_borst
 
5
10 augustus 2021 om 00:21
Ik zeg ook niet dat Feyenoord deze man moet halen, het gaat meer om denigrerende toon op basis van zijn prestaties. Des te meer menig Nederlandse club problemen heeft gehad met Zwitserse clubs als Basel. Voorlopig moeten ze het ook maar doen de Skowaakse goalgetter. Gezien Ricky in Enschede gaat ballen. Los daarvan kende hij veel blessure leed in Zwitserland en is het niet gek dat hij minder presteerde. Ik denk hij over het algemeen terug kijken op een mooie carrière bij prachtige clubs.
 
JustusMorris
 
9
10 augustus 2021 om 00:24
@Dirk_borst. Ah oké, dan snap ik je al wat meer. Alleen het artikel gaat over Feyenoord en Van Wolfswinkel en ik leg uit waarom ik denk dat Feyenoord hem nooit gaat willen. En dan haal ik inderdaad die prestaties erbij. Ik noem alleen maar feiten (buiten het Luzern stukje), dus als je dat denigrerend vindt trek je stiekem dezelfde conclusie als ik, of niet?
 
Dirk_borst
 
1
10 augustus 2021 om 00:28
Het is wel een kleine stukje van zijn carrière natuurlijk in Nederland en bij Sporting heeft hij prima gerendeerd. Snap sowieso deze wilde verhalen niet aangezien hij bij Twente gaat spelen.
 
JustusMorris
 
2
10 augustus 2021 om 04:21
Ja dat is waar. Maar ik heb verder geen hekel aan Van Wolfswinkel, maar als ik hem beoordeel als speler dan pak ik wel zijn laatste jaren. En als hij 4 jaar bij Basel zit, kijk ik dus daar naar.
 
Bobiku29
 
3
10 augustus 2021 om 05:48
Zoals JustinMorris inderdaad zegt, het is wel verstandig om naar de laatste vier jaar te kijken. Voor Nederlandse clubs zijn spelers met een krasje interessant (neem bijvoorbeeld Van Ginkel), maar dan moet de verhouding tussen fitheid, recente prestaties nog wel in verhouding staan tot wat je er in potentie aan kunt hebben. En dat is bij Van Wolfswinkel niet in verhouding, voor Feyenoord. Voor Twente is het een uitstekende spits, voor hen is het door zijn afgelopen jaren wél een buitenkans om iemand met zijn kwaliteiten binnen te halen. En ja, die wilde verhalen slaan inderdaad nergens op. Maar daar kunnen we mooi Arno Vermeulen de schuld van geven ??
 
Sirius
 
1
10 augustus 2021 om 08:44
Nieuwe beleid? Wat is er veranderd ten opzichte van andere jaren dan? Ik zie namelijk op beleidstechnisch vlak maar weinig veranderingen. Dat ze dan tussendoor eens een 20-jarige uit Scandinavië halen, doet daar weinig aan af naar mijn mening. Maar goed, we gaan wel zien hoe Feyenoord ervoor staat dit seizoen. Dat is nu nog lastig te beoordelen.
 
Ijsmuts
 
13
10 augustus 2021 om 08:56
Ehm, investeringen in de scouting, scouten over de grens, investeren in het jeugdteam, het aanstellen van een coach die vooruit denkt, het lozen van grootverdieners, het aantrekken van spelers die bij de speelwijze van de trainer passen en met potentiele restwaarde. Dat zijn volgens mij vrij zichtbare beleidsmatige veranderingen hoor
 
jellert18
 
4
10 augustus 2021 om 09:13
Dan moet je je beter gaan inlezen want zoals ijsmuts hieronder al zegt. Er is een hoop aan het veranderen wat niet 1 2 3 zichtbaar is maar voor de tokomst heel erg belangrijk
 
JustusMorris
 
0
10 augustus 2021 om 10:27
Heb je het interview met Arnesen gelezen? De scouting is veranderd, met veel nieuwe scouts. Ook 1 in Scandinavië. En niet tussendoor 1 daarvandaan halen, dat zijn er nu met Pedersen en Aursnes al 2. Het bestuur probeert een langere termijn visie te handhaven (spelers met restwaarde), en ze krijgen een iets verticalere structuur omdat de meeste van het bestuur te veel mensen moesten aansturen/controleren. De jeugdopleiding is ook anders ingedeeld.
 
Sirius
 
0
10 augustus 2021 om 11:41
@jellert18 - Ik hou me vast aan het gezegde: "eerst zien, dan geloven". Dat `ie dan investeert in een scouting, dat lijkt me toch vrij logisch. Dat dat eerder niet gebeurde, tja...
 
JustusMorris
 
2
10 augustus 2021 om 13:52
@Sirius. Is ook logisch. Maar jij zegt tussen de regels door dat er niks is veranderd. Terwijl dat uit heel veel blijkt.
 
Sirius
 
0
10 augustus 2021 om 14:26
Nee hoor, ik stel dat op beleidstechnisch vlak weinig(!) is veranderd. Dat is een andere term dan `niets`. Uiteindelijk gaan we wel zien wat er verandert en of er veel gaat veranderen. Het is in ieder geval nodig. Echter bekruipt me een raar gevoel als ze weer constructies moeten verzinnen om een speler uberhaupt binnen te halen. Dat getuigt nog niet van sterk beleid.
 
JustusMorris
 
0
10 augustus 2021 om 14:37
Dan heb je dus dat interview niet gelezen. Ik denk dat er ook veel onder de oppervlakte is veranderd, wat Arnesen ook zegt, dat het tijd nodig heeft. En die constructies is omdat er door beslissingen in het verleden nu gewoon weinig geld is. Soms zijn er toch gewoon geen andere opties?
 
eazy-e
 
49
9 augustus 2021 om 23:44
Feyenoord is aan het bouwen, men deed na Dritta of Feyenoord zowat degradatie kandidaat was. Nu moet het plotseling weer een spits aantrekken om mee te kunnen doen in de top. Terwijl Feyenoord zelf aan heeft gegeven dat men geduldig moet zijn dit seizoen en dat men aan het bouwen is. Het is ook zo goedkoop om weer iets te vinden om over te zeiken. Ondertussen hebben ze wel twee mooie wedstrijden met dit elftal gespeeld. Feit dat zo'n gast dan met van Wolfswinkel als suggestie komt zegt dan ook wel genoeg.
 
Bobiku29
 
33
9 augustus 2021 om 23:59
Zo gaat het vaak bij Feyenoord. De gunfactor is er misschien wel het grootst, maar de drang naar scepsis is net zo groot. Elk jaar, ook hier, word er gesteld dat Feyenoord van het niveau Utrecht is. Als je het daar als Feyenoorder niet mee eens bent, ben je naïef. Het klinkt als calimerogevoelens, maar zo`n lichtgeraakte supporter ben ik niet. Vraag me echt elk jaar af waarom zoveel mensen Feyenoord tot een ploeg bestempelen die tevreden moet zijn met play-offs
 
Zytto34
 
11
10 augustus 2021 om 00:35
Niet om te sneren, maar de 4 seizoenen na het kampioenschap: 2018, 4de op 18 punten van de kampioen en er kansloos als laatste uit in de CL groepsfase. 2019: 3de, 21 punten achter de kampioen, eruit in de EL groepsfase in een matige poule. 2020: 3de, 7 punten achter op 2 clubs in een niet afgemaakte competitie (redelijke inhaalslag, maar je stond in oktober ook alweer 15 punten achter, dus je hebt niet echt meegedaan om de titel), uitgeschakeld met grote cijfers door een subtopper uit Slowakije in de voorrondes. 2021: 5de op 29 punten van de koploper, redelijk kansloos eruit in een matige EL poule. Het is nog steeds beter dan utrecht, maar je bent de afgelopen jaren al je goede spelers verloren en de aankopen zijn zeker niet groots qua naam, status, transfersom, etc. Dan word je in eigen huis bijna uitgeschakeld door de nummer 4 van Kosovo. Tja dan is het toch niet heel gek dat veel mensen weinig verwachten.
 
Bobiku29
 
20
10 augustus 2021 om 00:47
Ik snap je punt en ben het ook in zoverre met je eens dat niemand hoeft te verwachten dat Feyenoord meestrijdt voor de titel of zo, maar ik werd twee jaar geleden uitgelachen toen ik zei dat Feyenoord best tweede zou kunnen worden. Zeven punten achter inderdaad in een niet afgemaakte competitie, maar dat aantal leek eerder te gaan slinken dan dat het zou toenemen. Feyenoord moet gewoon minimaal derde worden, alle afgelopen jaren was dat zo. Halen ze het niet, dan is dat onder de maat. Ook dit seizoen, want bij AZ verandert er minstens zo veel als bij Feyenoord. Maar goed, mijn punt is inderdaad vooral: de vergelijking met Utrecht en Vitesse.. Feyenoord mag daar gewoon niet onder eindigen en het gebeurt ook nagenoeg nooit
 
Mister L
 
19
10 augustus 2021 om 01:03
Alleen al het feit dat een Feyenoord nog steeds veelvoudig besproken en uitgelicht wordt, waar je bijv. over de leegloop bij AZ weinig hoort. Dat zegt alleen al dater nog steeds rekening gehouden wordt met Feyenoord als topclub (en nee, geen titelkandidaat)
 
eazy-e
 
11
10 augustus 2021 om 01:19
Zytto34, Arnesen was volgens mij duidelijk mbt dit seizoen, hij gaf aan dat ze tijd nodig hebben om te kunnen bouwen en dat dit soms gepaard gaat met wat tegenslagen. De media pakt altijd de uitersten, of er wordt zo slecht gespeeld dat ze gaan degraderen of ze moet in één keer weer meedoen om de titel tenminste als ze van Wolfswinkel hadden gehaald (aldus hunzelf). Als Feyenoord 3e of 4e eindigt met het voetbal van de afgelopen twee wedstrijden dan is dat meer dan prima.
 
Bobiku29
 
5
10 augustus 2021 om 05:52
Zo is het Eazy-e. Fris voetbal, spelers die zich ontwikkelen en strijden voor de derde plek. Dan hoor je geen supporter morren. Ondanks dat vaak gesuggereerd wordt dat Feyenoorders elk jaar verwachten dat Feyenoord om de titel speelt
 
Sirius
 
0
10 augustus 2021 om 14:33
Niveau Utrecht is natuurlijk overdreven. Ik denk dat elke persoon die ook maar enigszins objectief is zal erkennen dat Feyenoord niet van een niveau Utrecht is. Daarvoor hoef je alleen maar naar de ranglijst te kijken waar Feyenoord structureel een aantal plaatsen hoger op staat. De gunfactor is hoog omdat er gewoon heel veel potentie in het achterland zit, maar die scepsis is zo hoog omdat de club het er structureel niet uit weet te krijgen. Middelen zijn er genoeg, maar er wordt eigenlijk al decennia slecht mee omgesprongen. Dan vind ik de voorbarigheid waarmee sommige supporters soms spreken vreemd.
 
Bobiku29
 
0
10 augustus 2021 om 15:46
Eens, al is de scepsis vaak niet in verhouding. Dan krijg je dus steeds dat gewauwel om meedoen om de zesde plek
 
Zytto34
 
0
10 augustus 2021 om 17:51
Oh ik vind feyenoord in alles 10 keer groter dan az hoor. Ik hoop ook dat ze naar het niveau van Ajax en psv kunnen groeien, maar dat mensen een matig seizoen verwachten na vorig seizoen, de transferzomer en die pot tegen Dritta is niet heel gek.
 
Bobiku29
 
0
10 augustus 2021 om 18:38
Snap ik, maar dat is het nou ook net. Vorig jaar werd door het merendeel hier gesteld dat Feyenoord met een vijfde plek stond waar het hoorde, maar het was gewoon een wanprestatie. AZ was sterk, dat kan dan gebeuren. Maar ze hadden nooit onder Vitesse mogen eindigen. Inzakken thuis tegen Emmen, wanneer het 1-1 staat, dat soort dingen. Dat verandert nu en dat zal met vallen en opstaan gaan (en ik wil niet zeggen dat ik het niet met jou eens ben, maar met mensen die beweren dat Feyenoord tevreden moet zijn als het zesde wordt). Feyenoord moet gewoon spelen om de derde plek en dat mensen verwachten dat dát niet realistisch is, dat snap ik niet. Dan moeten ze verder kijken dan vorig seizoen en een pot tegen Drita
 
Bobiku29
 
51
9 augustus 2021 om 23:45
Toch hield Bozenik bij de winnende goal goed het overzicht en controleerde hij de bal uitstekend, toen hij Haps aanspeelde. Eén zwaluw maakt nog geen zomer, maar dat en zijn ziekelijke drang om beter te worden biedt wel wat hoop
 
ThijsFR12
 
2
10 augustus 2021 om 06:36
Ik heb heel de voorbereiding al het idee dat hij beter aan de bal is geworden en balvaster is. Laten we hopen dat hij zich kan doorontwikkelen. Er is uiteindelijk toch gewoon een hoog bedrag voor betaald.
 
FR010FRDAM
 
10
10 augustus 2021 om 07:32
Precies, ik schrijf hem ook nog niet af. Belangrijk bij de 3-0 tegen Luzern, Belangrijk bij de winnende tegen Atletico. En je moet niet vergeten dat zijn zelfvertrouwen het afgelopen seizoen door Dick tot op de grond gelijk gemaakt is. Dit soort acties kunnen zijn vertrouwen terug geven. Het blijft blijkbaar populair om juist de negatieve kanten van die jongen te belichten, want vrijwel geen enkele analist benoemt het hoogstandje tegen Atletico. Ik hoop wel dat Feyenoord nog een spits bij haalt, maar dat Bozenik gewoon veel minuten mag maken en dat Bannis verhuurd wordt. Bozenik kan gewoon Belangrijk worden dit seizoen.
 
MGMV
 
5
10 augustus 2021 om 08:21
Sluit me daar wel bij aan, heb hem ook absoluut nog niet afgeschreven. Het is gewoon een spits pur sang die in de 16 gevaarlijk is en afhankelijk is van aanvoer. En hoe beter het elftal nu loopt, hoe meer aanvoer je nu ook gaat zien. Zeker met zijn loopacties en energie. Het enige wat natuurlijk gewoon nog eraan schort is zijn vertrouwen, wat je ook wel in z'n schoten terug ziet.
 
DiederikJekel
 
22
9 augustus 2021 om 23:46
Ik stopte met lezen toen ik Arno Vermeulen zag staan! Feyenoord heeft al geen spitsen moeten ze de enige 2 die ze hebben weg gaan doen. En er dan vervolgens een nieuwe spits voor terug halen? Wat dan als die spits geblesseerd raakt, dan heb je niks meer achter de hand.
 
Joostv97
 
9
10 augustus 2021 om 00:00
Het lijkt mij toch duidelijk dat feyenoord hem niet wilde, past totaal niet binnen het nieuwe beleid dat wordt gevoerd en is alles behalve een zekerheidje, vorig jaar 2 doelpunten in de Zwitserse competitie, een scoringsfrequentie van meer dan 500 minuten. Daarnaast vind ik bannis weg doen echt geen slimme keuze, hij is nog maar 19 en schoot er in de voorbereiding toch best wat in. Gewoon bij het 1e elftal houden en minuten laten maken (en hopelijk vertrouwen tanken) bij feyenoors u21, verkoop je hem nu krijg je er amper wat voor. Bozenik is toch wel lastiger liet bij de 2-1 toch zien dat hij er wel echt wat van kan maar moet het echt vaker laten zien. Maarja of je hem nu weg doet of volgend jaar maakt ook weinig uit qua geld denk ik. Er zal wel echt een spits bij moeten maar toch wel wat meer dan niveau van wolfswinkel.
 
PieterPrins773
 
9
10 augustus 2021 om 00:48
Van Wolfswinkel, nee daar ga je de aansluting met de top mee vinden. Sjonge jonge wat een niveau. Trek een jonge talentvolle spits aan. Of laat Bozenik gewoon eens een half jaar staan. Ik vind hem nog niet zo slecht en denk dat hij er best 15 in een seizoen inlegt als je hem laat staan en vertrouwen geeft.
 
Teesboer
 
0
10 augustus 2021 om 07:30
Ik denk dat van Wolfswinkel er aan het eind van het seizoen meer in heeft liggen dan Bozenik. Echter is van Wolfswinkel ook niet het niveau dat Feyenoord dichter bij de top 2 van Nederland brengt.
 
PieterPrins773
 
2
10 augustus 2021 om 08:35
Ik denk het niet. Maar zelfs als dat zo is, dan is van wolfswinkel gezien zijn leeftijd nog steeds niks waard (qua geld) en Bozinek wel.
 
MGMV
 
8
10 augustus 2021 om 04:41
Haha jezus, gewoon out of the blue "Waarom kan van Wolfswinkel nou wel naar Twente, maar niet naar Feyenoord?" Hij zegt het echt. Joh, waarom kan Laursen wel naar Heracles en niet naar Feyenoord? Als we dan toch zo bezig zijn. Wat een waanzinnig beroep af en toe.
 
Bobiku29
 
7
10 augustus 2021 om 05:57
Echt hoor. Op een toon alsof Feyenoord zit te slapen bij de droomkandidaat. Afgelopen winter werd zelfs Pratto al boven Van Wolfswinkel verkozen. Ik had dan nog liever Jørgensen voor 1,7 miljoen gezien
 
MGMV
 
6
10 augustus 2021 om 06:25
Haha ja. Het is ook gewoon zo doodvermoeiend dat dit soort 'grote' namen met al hun zogenaamde ervaring en kennis van het wereldje, de opiniemakers zijn. En dan met zulke makkelijke onzin komen. Verschrikkelijk. Het is ook precies hoe bepaalde beelden over clubs in stand worden gehouden, zoals alleen al dat 'Feyenoord niet druk zetten'. Vandeweek ook al die Everse over Giakoumakis, terwijl hij 10 seconden ervoor zegt dat Feyenoord eens over de lange termijn moet nadenken. Hé?!
 
Raubaht
 
0
10 augustus 2021 om 07:17
Als er geen geld is voor een spits en je heb er eentje lopen die 4 miljoen gekost heeft, dan geef je die jongen toch vertrouwen? Als die er van de winter nog niets van bakt kan je altijd nog een nieuwe spits halen. Nu stel je Linssen op in de spits die nog slechter is dan Bozenik terwijl laatstgenoemde wegrot op de bank en niets meer waard is. Persoonlijk heb ik wel vertrouwen in Bozenik, ik zie wel enige potentie in die jongen. Maar geef hem een tijdje het absolute vertrouwen. “Feyenoord kan zich geen missers veroorloven” In het kort tijdsbestek onder Arnesen zijn er al de nodige missers geweest met Diemers, Texeira, Conteh, Prato (weliswaar huur maar een flink dure) etc. Ik kan wel begrijpen waarom die man de afgelopen 10 / 15 jaar overal weggejaagd is waar die kwam, zelfs bij Anderlecht al na 6 maanden.
 
SergioRamosHM
 
3
10 augustus 2021 om 08:08
Er zal wel ergens wat geld zijn neem ik aan. Overigens hoeft het niet perse iemand te zijn dat veel kost? Zahavi is een schot in de roos en was transfervrij? Waarom is Linssen slechter dan Bozenik? Volgens mij maakte hij toch een goede indruk tegen Atletico. Diemers en Texeira waren inderdaad geen goede aankopen maar Diemers was transfervrij dus gewoon een gok geweest. Conteh is gehaald voor de toekomst en is door blessureleed nauwelijks getest. Pratto is gehaald op conto van Advocaat. Waarom noem je overigens alleen deze en niet de goede aankopen van Arnesen? Heeft nu gewon een goed elftal neergezet?
 
Raubaht
 
0
10 augustus 2021 om 22:03
De goede aankopen noem ik niet omdat deze er vooralsnog niet zijn. Till en die Oostenrijker maken een aardige indruk maar laat ze zich eerst maar eens over een heel seizoen bewijzen. Texeira maakte zijn 1e 2 wedstrijden ook een sterke indruk en daarna was het klaar. Bozenik maakte zijn eerste 2 wedstrijden direct 2 doelpunten en direct was het een topspits. Daarna was het klaar Diemers was niet transfervrij, heeft ruim 2 miljoen gekost wat voor Feyenoord begrippen een vermogen is. Pratto is niet door Advocaat gehaald, hij had nooit van die jongen gehoord. Hij vroeg een spits en Arnesen kwam met Pratto op de proppen waar een miljoen euro voor werd betaald voor dat half jaartje huur. Linssen is de enige die op voorspraak van Advocaat is gekomen. Zahavi is een apart voorbeeld. Weliswaar transfervrij maar met een salaris (3 miljoen) dat Feyenoord never nooit kan en gaat betalen.
 
Sirius
 
1
10 augustus 2021 om 08:50
Maar als die jongen het niveau niet heeft kan hij wel 4 miljoen euro hebben gekost, maar dan gaat zo'n jongen niets voor je betekenen.
 
VanZijlCor
 
1
10 augustus 2021 om 07:33
Laat iemand mij nou eens uitleggen waarom Bozenick door alle specialisten in Nederland als miskoop word gekwalificeerd, en blijkbaar door 1, 2, 3 man van de aankoopcommissie van Feyenoord hebben gezegd; die moet je nemen voor 4 miljoen
 
FR010FRDAM
 
5
10 augustus 2021 om 08:06
Omdat iedereen zijn mening baseert op afgelopen seizoen. Een seizoen waarbij Feyenoord voetbal speelde dat voor een spits erg lastig is, met vrijwel 0 aanvoer, een seizoen waarin deze jonge jongen door zijn eigen trainer in de media werd neergezet als een amateur, een seizoen waar hij nooit een reeks wedsrijden heeft mogen neerzetten. 4 miljoen was misschien te veel, maar deze jongen kan meer dan dat men denkt en heeft de juiste mentaliteit. Hopelijk kan hij onder Van Persie werken aan zijn techniek en krijgt hij door Slot weer meer zelfvertrouwen.
 
SergioRamosHM
 
0
10 augustus 2021 om 08:04
En op moment dat gezegd wordt dat Feyenoord alleen nog een spits zal halen komt naar buiten dat Feyenoord een verdedigede middenvelder heeft gehaald. Zo serieus kan je de ciritci dus nemen als het om Feyenoord gaat. 0,0 inside information en maar wat roeptoeteren. De vraag stellen waarom van Wolfswinkel niet naar Feyenoord is gegaan is ook wel een leuke. Lijkt mij toch duidelijk dat hij niet in het spelletje van Feyenoord past? Ik begrijp overigens niet hoe het kan dat het zolang duurt voor er een spits komt. Dat is toch het meest hard nodig? Leuk dat je een verdedigende middenvelder binnen haalt maar is die brood nodig als je kijkt naar jeugd en reserve spelers?
 
MGMV
 
4
10 augustus 2021 om 08:16
Een echte verdedigende middenvelder was inderdaad wel echt nodig, ja. Zeker het profiel wat deze Aursnes heeft. Toornstra en Kokcu staan er samen uit nood en Fer kan gewoon niet meer. Wat je al ziet aan die Trauner tegen Luzern, het biedt je direct meer defensieve zekerheid en daardoor direct meer kans om naar de aanval om te schakelen. Als deze jongen er ook direct kan staan, staat het team veel meer in balans.
 
SergioRamosHM
 
1
10 augustus 2021 om 08:32
Wie gaat er uit de basis gehaald worden dan? Kokcu is degene met marktwaarde wat je niet op de bank laat vergaan en Toornstra je aanjager? Zal het niet meer een breedte aankoop zijn dat dicht tegen de basis aanzit?
 
FR010FRDAM
 
4
10 augustus 2021 om 11:04
Ik verwacht Toonstra, heeft het niveau op dit moment niet.
 
jellert18
 
2
10 augustus 2021 om 09:08
Alsof het allemaal zo makkelijk is om even een spits te kopen voor het geld wat Feyenoord heeft. Ze wachten waarschijnlijk tot de markt bijna dichtgaat en dan pakken ze een speler die alsnog buiten te boot valt ergens
 
SergioRamosHM
 
0
10 augustus 2021 om 10:04
Dat staat ook zo in het artikel maar moet het makkelijk zijn dan? Je moet kijken naar de mogelijkheden en zoals ik al zei, Zahavi was ook een schot in de roos en transfervrij? Waarom kan PSV dat wel en Feyenoord niet?
 
jellert18
 
0
10 augustus 2021 om 09:09
Je ziet aan alles dat Feyenoord probeert spelers met wat waarde te halen en dan komt deze popie jopie roepen waarom ze van Wolfswinkel niet halen hahahaaaaaaa Van Geel is al een tijdje weg hoor vriend