Kepa: 'Niet mijn intentie geweest om Sarri niet te gehoorzamen'
Zondag, 24 februari 2019 om 23:14

Kepa Arrizabalaga heeft op de clubwebsite van Chelsea uitgelegd waarom hij weigerde zich te laten wisselen in de finale van de EFL Cup tegen Manchester City. Manager Maurizio Sarri wilde hem na 120 minuten spelen naar de kant halen en vervangen door Willy Caballero, maar daar werkte de 24-jarige Spanjaard niet aan mee. Sarri verklaarde na afloop dat het om een misverstand ging en Kepa heeft die woorden in een statement op het clubkanaal onderstreept.

Bij een 0-0 stand stevende de finale af op een strafschoppenserie. Sarri leek Kepa te willen wisselen, omdat Caballero een beter zou zijn in het stoppen van strafschoppen. Toen Kepa weigerde het veld te verlaten, reageerden Sarri en zijn assistent Gianfranco Zola woest. Na een discussie met de scheidsrechter werd de wissel afgeblazen en bleef de keeper tussen de palen staan. In de penaltyreeks die volgde keerde Kepa een strafschop van Leroy Sané, maar door missers van Jorginho en David Luiz ging de prijs naar Manchester City.

Vlak voordat Sarri zijn keeper wilde wisselen, werd Kepa behandeld voor een blessure. De trainer verklaarde dat hij dacht dat de doelman kramp had. "Het was een misverstand. Het is geen moment mijn intentie geweest om de trainer niet te gehoorzamen", reageert Kepa. "Ik was daarvoor al twee keer behandeld voor een blessure en hij dacht dat ik niet in staat was om verder te gaan. Er was twee of drie minuten lang onduidelijkheid, tot de clubarts weer terug op de bank was en alles uitlegde."

De keeper had eerder deze week last van zijn hamstring. "Maar daar had dit niets mee te maken. Het was gewoon een misverstand. Hij dacht dat ik fysiek niet meer in staat was om door te gaan en ik heb toen geprobeerd uit te leggen dat ik in orde was. Ik kan me voorstellen dat als je dit ziet, dit niet goed overkomt. Maar ik heb gesproken met de baas. Ik denk dat het om een misverstand ging."

"Ik snap dat er op televisie en social media over wordt gesproken, maar ik ben hier om het uit te leggen. Het was niet mijn intentie om tegen de manager in te gaan. We hebben gesproken en ik wilde alleen maar aangeven dat ik in orde was. Hij dacht dat dat niet zo was. Ik denk niet dat dit de hoofdact van de finale moet zijn. We hebben een goed niveau gehaald tegen een van de beste teams ter wereld. We waren dicht bij een overwinning, maar helaas mocht het niet zo zijn", aldus Kepa.

Meer nieuws
   
00:00
00:00
De EK-selectie van Turkije: dit zijn de spelers die kans maken
3
   
00:00
00:00
Antony, Amrabat en nog acht spelers die moeten vrezen bij Manchester United
5
   
23:58
23:58
Johan Derksen raadt Ajax totaal andere trainer dan Graham Potter aan
8
   
23:55
23:55
VZ Team van de Week: Ajax, Feyenoord en PSV aanwezig na doelpuntrijk weekend
25
   
23:51
23:51
CL-finalist Borussia Dortmund rakelt oude tweet van PSG op uit 2020
3
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (47)

 
carlosjr11
 
60
24 februari 2019 om 23:25
Wat was zijn intentie dan? Laten zien dat hij de baas is? Haha geef gewoon je fout toe in plaats van deze gezever in de media.
 
VasseLFC
 
111
24 februari 2019 om 23:31
Bekijk het is vanaf zijn standpunt. Hij wordt behandelt aan een blessure en blijkt verder te kunnen. Er staat een keeper langs de lijn om hem te vervangen. Logisch toch dat Kepa zegt: ‘nee hoeft niet, het gaat wel! Ik geloof in een misverstand
 
carlosjr11
 
148
24 februari 2019 om 23:34
Als zowel de coach, staf en je medespelers zeggen dat je aan de kant moet, dan moet je gehoorzamen. Misverstand of geen misverstand dit is gewoon ongehoorzaam zijn en geen respect hebben voor de club. Heb je ook zijn knipoog gezien na de match tegenover de camera? Nee deze jongen is gewoon in de fout.
 
ohwohwohw
 
0
25 februari 2019 om 15:57
Kromme regel dan idd. Maar ik ga er vanuit dat zo'n situatie als gister echt uniek is. Want je trainer zo voor schut zetten, kan gewoon niet. Wel of geen blessure...
 
reds1965
 
32
24 februari 2019 om 23:32
Inderdaad, al was het een misverstand dan had hij alsnog van het veld moeten gaan. Je gaat gewoon niet in tegen je trainer op zo’n manier.
 
-Riciotto-
 
1
25 februari 2019 om 14:36
En de trainer moet ook voet bij stuk houden, hoenkan je hem nu nog serieus nemen
 
Kap21
 
9
25 februari 2019 om 06:41
Iedereen zag toch dat het een misverstand was, als je als trainer echt zo graag wil wisselen dan zeg je tegen de 4e official gooi het bord omhoog. Wissel was nog niet doorgevoerd dus dit was nog een beetje dom communiceren of ie door kon of niet.
 
Woody19
 
3
25 februari 2019 om 07:06
Helemaal mee eens! Je ziet ook bij Kepa dat het duidelijk om die blessure gaat. Ik vind het allemaal wel meevallen...
 
Ajacieeed
 
0
25 februari 2019 om 07:59
Als je goed hebt gekeken zag je dat het bord met zijn rugnummer omhoog ging.
 
domburg
 
1
25 februari 2019 om 13:17
helemaal to the point .... alhoewel de communicatie op het veld toch beter had gekund. dit neemt niet weg dat dit voorval natuurlijk dankbaar wordt aangewend door de media om wat vette koppen in the papers te krijgen met daarachter de bashers die hier natuurlijk ook hun lusten botvieren terwijl die hun verhaal aanwenden zoals ze het zelf willen bekijknen .... nogmaals ik begrijp niet dat de juiste toedracht niet tot bij Sarri en Kepa is geraakt terwijl men bij alle andere verzorgers of dokters op het veld meestal wel communicatie apparatuur heeft via de zogenaamde oortjes.... op die wijze had Sarri al veel vlugger geweten dat Kepa verder kon of andersom had Sarri , Kepa kunnen laten weten dat het niet over de blessure ging maar over het eventueel wisselen van de doelman om de strafschopreeks aan te vatten. dit alles had beter vermeden kunnen worden en komt niet echt professioneel over .
 
Callejon21
 
47
24 februari 2019 om 23:29
Daarom was hij Sarri zo hard aan het ontwijken na de wedstrijd zeker.. Dit is gewoon imago redden, Kepa zag goed genoeg hoe boos dat Sarri en de staff waren.
 
afca10000
 
5
24 februari 2019 om 23:42
Doei Sarri Dat is nu wel duidelijk, muiterij. Alhoewel Sarri ook niet de baas is.
 
Rugu
 
54
24 februari 2019 om 23:45
Misverstand of niet, dit kan echt niet. Je trainer zo publiekelijk voor lul zetten. Ik kan me niet voorstellen dat hij onder Sarri nog een wedstrijd keept, als ik trainer was had ik hem in ieder geval morgen ochtend linea recta uit de selectie gezet.
 
Bon Jovi
 
19
24 februari 2019 om 23:56
Sarri durft het blijkbaar niet aan met Willy, als hij nog een tweede topdoelman had zoals in de tijd met Cech en Courtois was het einde verhaal voor Kepa. Ik zou Kepa er gewoon uitzetten maar dan trek je natuurlijk een kruis door je (hoop op een) top 4 plaats.
 
Rugu
 
10
24 februari 2019 om 23:59
Haha sorry, even iets te snel door de inleiding gelezen. Je hebt gelijk, dan zou het inderdaad nergens op slaan om hem naar de reserves te sturen. Neemt verder niet weg dat de actie van Kepa gewoon ontoelaatbaar is.
 
Rugu
 
13
25 februari 2019 om 01:16
Ik ken Sarri niet goed, maar ik kan me niet voorstellen dat hij daar schijt aan heeft. Wat gaan ze daar boven doen dan? Hem ontslaan? Ik zou als trainer never nooit m'n autoriteit zo publiekelijk laten aantasten om vervolgens van bovenaf te horen ''je maakt het maar goed''. Dan ontsla je me maar. Maar goed, ik heb makkelijk praten. Tevens vind ik het ook niet kunnen naar Caballero toe. Ik man staat daar minuten aan de lijn en wordt dan als een loser weer terug die bank op gestuurd door Kepa. Ik vind het niet alleen vreselijk asociaal naar je trainer maar ook naar Caballero.
 
GL
 
5
24 februari 2019 om 23:45
Haha, wat is hier gebeurd. Lijkt of de leiding van Chelsea even gecontroleerd heeft voor hoeveel geld Kepa op de balans staat en toen even gebeld hebben dat dit opgelost moet worden.
 
Aqua1
 
7
24 februari 2019 om 23:46
Alles maar recht lullen. Intentie was dat jij niet wilde wisselen 3 maanden in het tweede moeten ze hem verbannen....
 
CSRoma
 
12
25 februari 2019 om 00:01
Och en de dokters hebben toch direct contact met de mannen aan de zijlijn? Als de dokters het hadden gezegd was Willy toch allang gaan zitten? Zo niet, dan kan een aanvoerder toch met Kepa praten en dan even snel naar de zijlijn gaan om het door te geven hoe en wat? Ik vind Sarri wel een man dat hij Kepa niet kleineerd in de media terwijl Kepa dat wel heeft gedaan met Sarri. Die wegwerp gebaren wat een respectloos ventje. Trainers van Chelsea hebben de laatste jaren moeite met de selecties dat ze hebben, hoe zal dat toch komen?
 
010debaas
 
6
25 februari 2019 om 00:26
Als ik Sarri was zou ik Kepa niet meer opstellen. Aangezien de resultaten ook niet zo goed zijn zou ontslag nu niet slecht uitkomen.
 
RUTGERRR
 
6
25 februari 2019 om 00:52
Dit kan je niet recht praten.. schandalig gedrag
 
azchelsea
 
9
25 februari 2019 om 01:14
Wat is dit een pijnlijke situatie zeg. We zitten in de hoek waar de klappen vallen.
 
noppa
 
29
25 februari 2019 om 02:06
Inderdaad.. Als jullie gewonnen hadden van Willem II, stonden jullie gewoon gelijk met Feyenoord.. Meer zat er niet in vandaag, overigens in de 2e minuut wel een wereld redding zeg van Bizot. Misschien die ongehoorzame Kepa dumpen bij Chelsea en Bizot halen?
 
Koempel_Bob
 
3
25 februari 2019 om 02:01
Ongeacht of hij zegt verder te kunnen ja of nee, als je coach zegt wisselen.. dan ga je eruit. simpel.
 
ajax073
 
0
25 februari 2019 om 05:47
Sarri had twee dingen kunnen doen: hem uit de selectie gooien of zelf opstappen. Dit slaat natuurlijk nergens op en is uitstel van executie
 
pjoterevic
 
4
25 februari 2019 om 07:36
Hij zit zijn eigen coach gewoon te Sarri
 
cabinessence
 
2
25 februari 2019 om 08:03
Lulverhaal. Kepa zegt dus dat Sarri hem wilde wisselen, omdat die dacht dat hij geblesseerd was. Maar als je een geblesseerde speler wil wisselen en die speler wil er niet vanaf, waarom zou je dan woedend worden? Volgens mij is het dan logischer om te denken "ah mooi, hij is dus niet geblesseerd".
 
JustPSV95
 
0
25 februari 2019 om 08:20
Wat te denken vh fragment waar die een knipoog richting de camera geeft. Hij denkt echt dat die iedereen voor de gek kan houden
 
psv-dor-liv
 
2
25 februari 2019 om 08:11
Hoe kan het een misverstand zijn? Je wisselt een keeper in de 120 minuut echt niet omdat hij kramp heeft. Dan kan die nog wel 5 penalty's keepen. Je wilt Caballero er toch ingooien omdat hij een penaltykiller is. Daar gaat het om, daarom vindt ik het ook raar dat hij die wissel niet gewoon doorvoert.
 
JustPSV95
 
1
25 februari 2019 om 08:19
Hij zegt dat het niet z'n bedoeling was, maar daarna die knipoog naar de camera. Hij denkt echt dat we allemaal gek zijn volgensmij. Hij wil je dat gaan uitleggen?
 
RudyC
 
1
25 februari 2019 om 08:31
Iedereen praat maar geen respect dit dat! Als Kepa en Sarri nou aangeven dat het een misverstand was is het klaar!! Wij weten helemaal niet wat er zich in een team afspeelt en de media verzint zijn eigen verhaaltjes! Nou en wat er gebeurd is!
 
olaf 1974
 
0
25 februari 2019 om 09:41
Zoals ik het zie is de trainer niet de baas,volgende wedstrijd wil hij wisselen dan zegt die speler ook hier dikke vinger ik ga niet