Klaassen neemt gelijk aanvoerdersband over bij officieus debuut Ajax
Woensdag, 7 oktober 2020 om 15:53

Aanwinsten Davy Klaassen en Sean Klaiber hebben hun officieuze debuut namens Ajax achter de rug. De middenvelder en de rechtsback werkten woensdagmiddag op Sportpark De Toekomst achter gesloten deuren een oefenwedstrijd af tegen AZ: 1-1. Klaassen droeg na rust de aanvoerdersband, nadat Klaas-Jan Huntelaar naar de kant was gegaan. De officiële vuurdoop van Klaassen en Klaiber volgt waarschijnlijk op 17 oktober, als Ajax in de Johan Cruijff ArenA bezoek krijgt van sc Heerenveen.

Ajax kende geen geweldig begin van de vriendschappelijke ontmoeting met AZ, dat in de 26ste minuut aan de leiding kwam in Amsterdam. Thijs Oosting was Klaiber te snel af bij een afgemeten voorzet vanaf de zijkant van Fons Gemmell. De volley van de aanvallende middenvelder verdween vervolgens achter de kansloze Maarten Stekelenburg in het doel van Ajax. Een opsteker voor AZ, dat de geblesseerd uitgevallen Richard Sedlacek per brancard het veld zag verlaten in de beginfase.

Meer: Klaassen wordt na titel van Inter gevraagd naar eventuele terugkeer bij Ajax

Kort voor het rustsignaal poetste Ajax de minieme achterstand weg, met een hoofdrol voor David Neres. De Braziliaanse vleugelaanvaller, die landgenoot Antony eveneens aan de aftrap zag verschijnen, was alert toen Kenzo Goudmijn een lastige bal door het midden wilde controleren. Neres ontfutselde de AZ-middenvelder de bal en zette Lassina Traoré met een steekbal alleen voor doelman Hobie Verhulst. De aanvaller uit Burkina Faso schoof de bal vervolgens beheerst in de rechterhoek achter de sluitpost van de Alkmaarders.

In de rust van het oefenduel kwam Zakaria Labyad binnen de lijnen voor Huntelaar, die de aanvoerdersband aan Klaassen gaf. Traoré schoof door naar de spitspositie van Ajax. De formatie van trainer Erik ten Hag was in de tweede helft duidelijk de bovenliggende partij, al had AZ zomaar weer op voorsprong kunnen komen. De als centrale verdediger begonnen Noussair Mazraoui wist een inzet van AZ echter vlak voor de doellijn weg te werken. Aan de andere kant vloog een knal van Lisandro Martínez over het doel, terwijl een verrassend afstandsschot van Labyad via Verhulst en de paal naast het doel ging. Een bekeken schot van Neres verdween via de paal over de achterlijn, na goed voorbereidend werk van Antony op links.

Klaassen was na rust één van de uitblinkers bij Ajax, want de teruggekeerde middenvelder was constant aanspeelbaar voor zijn ploeggenoten. De vaak opkomende Klaiber maakte vooral een degelijke indruk aan de kant van de thuisspelende ploeg. Bij AZ was er overigens een basisplaats aan Juan Familia-Castillo, die vorig op huurbasis voor Ajax speelde en Chelsea eerder deze week inruilde voor AZ. In de slotfase werden Traoré en Kenneth Taylor afgelost door Donny Warmerdam en Brian Brobbey. Luttele minuten voor het einde maakten uitblinkers Antony en Neres nog plaats voor Alex Méndez en Max de Waal. Klaassen was nog dicht bij de winnende treffer voor Ajax, na een goede voorzet van Labyad. De aanvoerder schoot de bal echter vanaf de rechterkant van het doel over. Ook de toegevoegde tijd bracht geen verandering meer in de stand.

Meer nieuws
   
08:39
08:39
Engeland heeft bar weinig vertrouwen in Slot: 'Hij is een Ten Hag in vermomming'
14
   
06:00
06:00
Arne Slot: de trainer die 'sleeping giant' Feyenoord wakker maakte
14
   
23:30
23:30
De EK-selectie van Spanje: dit zijn de spelers die kans maken
7
   
23:11
23:11
Racistisch gedrag richting Nico Williams smet op belangrijke zege Atlético
2
   
23:06
23:06
Chelsea vecht zich knap terug tegen Villa, maar vergeet zichzelf te belonen
9
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (97)

 
FcExclusief
 
59
7 oktober 2020 om 15:54
Wat een topper is het ook. Perfecte opvolger voor Lasse Schone. Brengt in balbezit ook veel rust in het spel
 
superstick
 
2
7 oktober 2020 om 15:59
Maar speelde hij dan ook op '6'? Dat is me niet duidelijk...
 
ajax1812
 
11
7 oktober 2020 om 16:01
Dat leek in ieder geval wel zo.
 
Sanderr
 
32
7 oktober 2020 om 16:08
Ja hij speelde naast Taylor op de 'dubbele 6' inderdaad, in de eerste helft althans. Speelde een prima wedstrijd zover ik gezien heb, niet alles kunnen kijken tho.
 
Soccerfan_1
 
7
7 oktober 2020 om 16:02
Willen mensen hem nou echt als controlerende middenvelder zien? Hij is ook een doelpuntenmaker he, dat mis je dan wel. Bovendien is hij te aanvallend. Dan wordt het hele middenveld overlopen.
 
Sanderr
 
61
7 oktober 2020 om 16:09
Hij speelde bij Werder ook vrijwel alles als CM/LM he, bijna nooit op 10. Heeft op die positie echt wel stappen gemaakt. Neemt niet weg dat ik hem bij ons gewoon graag op 10 zou zien, Dusan terug in de punt en Neres of Promes op links.
 
superstick
 
26
7 oktober 2020 om 16:14
Dat ligt er maar aan wie je er naast zet, natuurlijk. Met een Gravenbergh of Kudus is dat wellicht een beetje link. Naast een Alvarez (ten Hag) of Martinez (rest van de wereld) is dat minder gevaarlijk. Maar dan heb ik het vooral over Europese wedstrijden. In de competitie kan dat risico overwogen worden. En trouwens, als je wilt overleven in de CL, moet je een beetje bluffen, denk ik. Dus wellicht is dan een middenveld met Klaassen en Kudus op `6` juist een interessante keuze.
 
Sulejmanii
 
7
7 oktober 2020 om 16:15
Sander waar zou jij Kudus het liefste zien dan? Ik neem aan dat je voor hem ook een plekje hebt gereserveerd. ??
 
MessiBazoer
 
4
7 oktober 2020 om 16:19
@Sanderk91, Uiteindelijk zal Klaassen of Kudus wel op 10 komen te staan denk je niet? Promes op links Tadic spits en Labyad op 10 is nog logischer dan hoe het nu staat imo.
 
Sanderr
 
17
7 oktober 2020 om 16:20
Zeker, ik zou persoonlijk (zoals zovelen) opteren voor Martinez, Kudus, Klaassen momenteel, wat jij @Sulejmanii? Maar gezien Ten Hag vrij stellig is in z`n uitspraken over Lisandro (hij ziet echt meer een verdediger in hem) verwacht ik hem helaas niet op 6.. Alternatief dan Alvarez, Kudus, Klaassen en Gravenberch kan dan regelmatig i.p.v. Alvarez of Kudus op het middenveld in de competitie. Voor de zwaardere CL potten vind ik Alvarez (mede vanwege zijn lengte en kopkracht ook) nog wel te billijken voor een van de controlerende posities. Met Kudus naast hem valt zijn gebrek aan voetballend vermogen ook minder op.
 
Dirk_borst
 
4
7 oktober 2020 om 16:21
Op de plek die hij speelde thuis tegen Vitesse, volgens mij komt die daar echt het beste tot zijn recht. Wie zien jullie dan als middenveld? Klaassen, Kudus, Gravenbergh? Ik zou zelf ook met middenveld a la Martinez Klaassen en Kudus spelen. Denk dat het sterkste middenveld is bij Ajax.
 
Raffa1
 
10
7 oktober 2020 om 16:43
of Neres op links en Antony op rechts? Kudus op 10 en Tadic spits.
 
MessiBazoer
 
1
7 oktober 2020 om 16:45
@Raffa1, Denk alleen dat Martinez niet meer naar het middenveld gaat. Die wordt volgens mij echt gezien als vervanger van Blind en Tagliafico. Martinez - Kudus - Klaassen zou het beste zijn imo.
 
D@Nick
 
1
7 oktober 2020 om 18:08
Ik zou gaan voor:Aanval: Promes Tadic Antony 10 :NeresKudus KlaassenDat zou de beste opstelling zijn
 
ninjakai
 
1
7 oktober 2020 om 18:55
Nope Kudus en Klaassen dubbele zes. Tien Ekkelenkamp, Tadic punt. Dit zal de opstelling zijn over een maand of drie nadat we Kudus, Promes, Neres en Anthony op tien hebben laten prutsen.
 
 
0
8 oktober 2020 om 00:14
Dat is de ideale opstelling Ninjakai, helemaal met je eens.
 
Straight to th
 
4
7 oktober 2020 om 17:29
Dat Klaasen de perfecte opvolger van Schone is moet nog blijken. Ze hebben allebei andere kwaliteiten. De schrijver (wie deze stukken schrijft weet niemand) is in ieder geval al groot fan van de 'aanwinsten'. Ik ben benieuwd of hij zijn oude niveau van zijn vorige Ajax periode kan aantikken. In ieder geval wil deze schrijver (en misschien meerdere mensen) zien dat hij de leider zal worden van dit Ajax. Blind is in ieder geval niet goed genoeg om als leider te dienen, maar ik heb het gevoel dat andere mensen hem graag zien als leider.
 
ajaxrkc33
 
8
7 oktober 2020 om 15:57
Ajax speelt 17 oktober thuis tegen Heerenveen.
 
MessiBazoer
 
13
7 oktober 2020 om 16:00
En die moeten echt 100% 3 punten opleveren.
 
DieGelbeReds
 
57
7 oktober 2020 om 16:03
Voor Heerenveen?
 
Sulejmanii
 
8
7 oktober 2020 om 16:05
Inderdaad MessiBazoer, ik zei gisteren al. Dat ik het gevoel heb dat Psv nog weinig punten gaat liggen, merk toch wel dat ik nog steeds baal van die nederlaag.??
 
MessiBazoer
 
14
7 oktober 2020 om 16:10
Als je zo speelt als tegen Groningen, dan verdien je het ook om punten te laten liggen. Hoop op Klaassen in de basis en Labyad en Alvarez eruit.
 
DieGelbeReds
 
9
7 oktober 2020 om 16:15
@Sulejmanii, ik denk dat we genoeg gekke uitslagen gaan krijgen als gevolg van dat gigantisch drukke speelschema en die snel opeenvolgende Europese wedstrijden.
 
Sulejmanii
 
3
7 oktober 2020 om 16:17
MessiBazoer met die opstelling verdien je geen drie punten, helemaal mee eens dat zei ik ook nog die dag. Klaassen speelde weer lekker hoor, die is eindelijk in de basis in plaats van Alavarez anders vreet ik m'n schoen op. ??
 
Sulejmanii
 
5
7 oktober 2020 om 16:19
DieGelbeReds heel goed punt man! Spannende tijden man, ik kan niet wachten tot na de interland periode. Maar al helemaal na de winterstop, dan beginnen echt de topwedstrijden. En dan zullen we langzaam aan wel zien wie de sterkste is.
 
Aguerooo
 
4
7 oktober 2020 om 16:52
Met deze hele corona-situatie zijn natuurlijk alle wedstrijden wel een gok. Je belangrijkste spelers kunnen zomaar besmet raken, dit kan bij iedereen gebeuren dus je weet nooit wat er allemaal gaat gebeuren. PSV en Ajax zullen beide nog wel vaker verliezen dit seizoen. AZ en Feyenoord natuurlijk ook. Ben benieuwd wie er na 20 speelrondes bovenaan staat.
 
SpeedyAFC
 
0
7 oktober 2020 om 19:55
PSV heeft al punten laten liggen en dat zal voorlopig nog wel vaker gebeuren totdat Schmidt zijn elftal ingespeeld heeft gekregen. Maar met al die nieuwe middenvelders zal dat nog wel even duren.
 
Magistra
 
72
7 oktober 2020 om 15:57
Vond Klaiber en Klaassen goed spelen en met name Martinez speelde heel erg sterk. Welliswaar achterin, maar verdiend zeker een plek op het middenveld in mijn ogen. Een middenveld met Martinez, Klaassen en Kudus lijkt mij momenteel het beste. Traore kan beter verhuurd worden, heeft echt bij lange na het niveau van Ajax 1 niet.
 
pinko
 
21
7 oktober 2020 om 16:02
Die Brobbey is veel vaster als spits dan de lompe Traore. Geef die eerste maar vaker een kans. Heeft een body van heb ik jou daar. Wat voor eten krijgt die opgediend??;-))
 
Soccerfan_1
 
77
7 oktober 2020 om 16:02
Spinazie
 
Klene
 
8
7 oktober 2020 om 16:35
Allebei hebben ze erg veel body. Ze hebben alleen ook beide een manco dat de aanname 2 meter van hun afspringt. Ik heb persoonlijk ook helemaal niks met Traoré en wat mij betreft kan hij weg. Huntelaar gewoon tweede spits achter Tadic en Brobbey vaste spits bij Jong en af en toe minuten geven bij 1.
 
Thomasafca1
 
2
7 oktober 2020 om 16:45
ik ben het met je eens, maar ik heb het gevoel dat Brobbey weinig kansen krijgt omdat hij zijn contract dat afloopt in 2021 nog niet heeft verlengd. Tenminste, ik denk dat het daar mee te maken heeft, want hij lijkt nu al beter te zijn dan Traore inderdaad.
 
pinko
 
2
7 oktober 2020 om 16:57
Ik miste het pijpje en matrozenpet;-))
 
borrelhond
 
31
7 oktober 2020 om 16:02
Tadic weer terug naar de spits positie lijkt mij het beste momenteel. Haalde vorig seizoen prima statistieken op die positie. Promes, Neres en Anthony op de flanken en je hebt een CL waardige aanval.
 
Magistra
 
15
7 oktober 2020 om 16:07
Inderdaad, verreweg de beste optie voor die positie. Laat Promes het maar uitvechten met Neres en Anthony. In de eredivisie zou je ook met Klaassen, Kudus en Promes op het middenveld. Genoeg opties, zolang Tadic maar in de spits blijft en Alvarez niet op het middenveld ziet het er goed uit.
 
AcKaka
 
11
7 oktober 2020 om 16:06
Vond rensch ook heel sterk spelen. Martinez idd ook, hopelijk gaat ten hag het een x inzien.
 
Magistra
 
12
7 oktober 2020 om 16:08
Ja Rensch imo grootste talent achterin, straalt heel veel rust uit zowel aan de bal als verdedigend. Zonde alleen dat hij nu als back speelt, is veel beter centraal. Wel handig dat hij eigenlijk op alle 4 de posities achterin uit de voeten kan.
 
baradona
 
8
7 oktober 2020 om 16:11
Dus iedereen speelde goed maar ondertussen speel je 1-1 gelijk tegen Jong AZ. Ik vond het heel matig en er werd bijna niks gecreëerd...beide kanten trouwens maar Ajax speelde grotendeels met 1e elftal spelers.
 
Magistra
 
3
7 oktober 2020 om 16:13
Hebben het hier over verdedigers en een controlerende middenvelder, dus dat zegt weinig over het aantal gecreeerde kansen natuurlijk. In aanvallend opzicht was het inderdaad matig.
 
4Ever4Ajax
 
4
7 oktober 2020 om 16:07
@magistra: Ten Hag was heel duidelijk bij Rondo. Hij ziet Martinez puur als verdediger (linkscentraal of linksback). Denk niet dat hij Martinez op het middenveld gaat zetten.
 
Magistra
 
23
7 oktober 2020 om 16:11
Ja wat een onzin, omdat hij niet in een bepaald profiel past. Vorig seizoen speelde hij toch ook lang heel sterk op het middenveld. Nico en Blind ga je er bovendien nooit uitspelen.
 
janter
 
20
7 oktober 2020 om 16:15
Ik ga Rondo es terugkijken, maar even serieus die vent moet kappen met een speler op totaal andere posities neer te zetten. Alvarez is gewoon geen middenvelder. Dat zie je alleen al aan zen loopje. Zet die of achterin of gewoon bank. Martinez is juist een hele goede CVM voor ons, zet hem dan neer op CVM maar niet links backs of LCV of wat dan ook. Vraag me af of hij wel aan de spelers vraagt wat hun favoriete plek is.
 
Sulejmanii
 
4
7 oktober 2020 om 16:22
4Ever4Ajax ik zag het ja, want een onzin op het middenveld doet hij het uitstekend. Als back iets te weinig snelheid, maar hij red zich prima. Maar hij gaf ook aan, dat hij niet uitsluit dat Martinez weer op het middenveld komt.
 
4Ever4Ajax
 
3
7 oktober 2020 om 16:22
@magistra: Ik ben het helemaal met je eens, je hoeft mij niet te overtuigen Ik geef alleen maar aan wat Ten Hag bij Rondo zei over hem.
 
Sulejmanii
 
5
7 oktober 2020 om 16:23
Janter ik heb het ook terug gekeken, bereid je wel voor om je vreselijk te ergeren! En wat misselijk zeg allemaal billen kussers, niemand stelde kritische vragen. Over bijvoorbeeld die fantasie opstelling.
 
janter
 
9
7 oktober 2020 om 17:01
@Sulejmanii; het is dat TH echt krediet heeft opgebouwd bij mij, maar elke keer maar dat gedonder met uitvogelen van spelers op plekje A en dan weer H... zo krijg je nooit structuur in je elftal. Martinez was Europees elke keer 1 van de betere. Kan ballen afpakken, goede loop voor CVM, mega gretig, een uitstraling alsof die de tegenstander wilt opvreten, kan de bal echt snel laten verder lopen (snelle handeling)... hoe haal je dan in je kop om dat overboord te gooien? Hopelijk nu keer wakker. Wat is het volgende? Mazraoui als CV? Naar mijn idee moet het middenveld zijn met Martinez als CVM, Kudus iets voor Martinez en laat hem aub die rushes maken om zones te overbruggen en Klaassen op 10. Dan heb je gewoon een heel stabiel middenveld met 1 speler die de risico's zoekt, namelijk Kudus. Maar Alvarez, als je die ziet lopen is gewoon een houthakker en vertraagt opbouw. Zet hem lekker als CV of bank.
 
Sulejmanii
 
3
7 oktober 2020 om 17:53
Janter 100% mee eens, dat mensen om z'n kop vragen vind ik ondankbaar en belachelijk. Maar ben net als jou erg kritisch om zijn laatste beslissingen. Alvarez is uitsluitend een cv idd die wens ik nooit meer als middenvelder te zien! Middenveld Kudus, Klaassen en Martinez moet het worden.
 
janter
 
0
7 oktober 2020 om 19:46
@Sulejmanii; om de kop vragen... bedoel je daarmee ontslag van TH? Nee dat vind ik ook niet fair. Maar hij moet nu echt beginnen met de boel te stabiliseren en vandaaruit verder verbeteren. Dit gaat anders echt helemaal mis. Daarbij vinden we allemaal dat Kudus en Antony het fantastisch doen so far, maar als er geen structuur komt dan gaan die ook hun eigen leventje leiden. Die hebben dat juist nodig. Als we kijken wat er wel niet allemaal is veranderd. Tadic LB, Promes opeens 10, Antony is gloednieuw, Kudus eveneens, Klaassen komt er bij, Alvarez opeens CVM, een nieuwe CV maar wie dat is geen idee! Zet even iedereen weer terug op hun plek en als stabiel loopt ga dan verbeteren. En nog 1 ding over Alvarez. Ik denk dat die gast echt wel kan ballen. Maar hoe hij voetbalt, angstig, het is net alsof hij het ook niet weet. Die jongen wilt natuurlijk graag spelen, maar speelt eveneens zeer angstig. Ik denk dat zijn beste plaats CV is.
 
 
0
8 oktober 2020 om 00:21
Janter ben het helemaal met je eens maar waar stond Alvarez vanavond tegen oranje? Juist middenveld dus wij zullen er wel geen verstand van hebben
 
GeorgeAmadeus
 
2
7 oktober 2020 om 17:00
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het alleen op de samenvatting baseer, maar ik vind martinez er daar een aantal keer zeer slecht uitkomen. Toch een paar (bijna) cruciale fouten.. Nu schrijvende bedenk ik mij dat dit de reden is dat hij op t middenveld moet, zodat blind dit op kan vangen.
 
Thanos
 
1
7 oktober 2020 om 17:04
Traore gewoon verkopen. Die komt niet eens in de buurt van het niveau.
 
SabrinaHoving
 
7
7 oktober 2020 om 15:59
Waarom word thijs oosting niet vaker bij het 1e van az betrokken. Vind hem echt een goeie speler, zou hem graag bij een eredivisie club willen zien.
 
tinus45
 
0
7 oktober 2020 om 16:16
Oosting valt in positieve zin op inderdaad.misschien dat hij zijn minuten in bekerpotjes mag maken of overige oefenduels zodat hij later (volgend) seizoen kan aansluiten.
 
ElFlaco
 
17
7 oktober 2020 om 15:59
Fout van Klaiber bij de goal van AZ helaas. Zag er niet zo goed uit.
 
Sanderr
 
20
7 oktober 2020 om 16:12
Vond die tegengoal meer aan Steek te wijten eerlijk gezegd hoor, maar ook Klaiber maakte een foutje inderdaad. Verder speelde hij overigens een degelijke wedstrijd!
 
Sulejmanii
 
6
7 oktober 2020 om 16:26
Sander ik hoop dat Onana fit blijft, want eerlijk gezegd maakt Stekelenburg sinds zijn terugkomst een vrij matige indruk op mij.
 
Dsquared
 
3
7 oktober 2020 om 16:37
Scherpen daarentegen begint steeds beter te keepen! Dus misschien dat hij wel de voorkeur krijgt boven Stekelenburg naarmate het seizoen vordert.
 
Sanderr
 
5
7 oktober 2020 om 16:43
Zeker te hopen dat André gewoon fit blijft, dat staat buiten kijf. Mocht hij onverhoopt toch vervangen moeten worden zie ik eerlijk gezegd meer in Scherpen dan in Steek momenteel, die vind ik wel een goeie indruk maken bij Jong Ajax namelijk.
 
Sulejmanii
 
0
7 oktober 2020 om 17:55
Dsquared zou zomaar kunnen, in de voorbereiding van het seizoen vond ik het hem ook prima doen. Ik hoop dat je gelijk krijgt, dat gun ik die jongen echt.
 
Sulejmanii
 
2
7 oktober 2020 om 17:56
Sander al sinds de voorbereiding, Scherpen lijkt echt in de lift te zitten. Zoals Dsquared net ook al zei, we moeten er niet van op kijken als Scherpen Stekelenburg voorbij streeft. Gun ik Scherpen van harte, hij heeft veel moeten slikken.
 
Prem93
 
1
7 oktober 2020 om 16:25
Vond het sowieso erg gezapig van beide kanten. Zowel AZ als Ajax stellen me vooralsnog erg teleur qua spel. Hoop dat het niveau van beide clubs nog beter gaat worden. Met name in Europa!zou mooi zijn voor NL voetbal
 
pinko
 
26
7 oktober 2020 om 16:00
Een verademing in vergelijking met bijvoorbeeld Alvarez. Slim, no nonsens en het spel zoveel mogelijk direct verplaatsen. Bijna altijd naar dezelfde kleur en bestrijkt daarnaast het hele middenveld. Hoezo geen goede aankoop? Ik ben er blij mee. Nu Martinez en Kudus er nog bij, en het middenveld is dik in orde.
 
Sulejmanii
 
24
7 oktober 2020 om 16:09
Juist Pinko, ik vind het gewoon walgelijk dat Martinez zo is afgedankt verdiend hij niet! Voor mij gewoon een 6 of linksback, hoop op hetzelfde middenveld.
 
BME12
 
11
7 oktober 2020 om 16:11
Kudus-Martinez op 6 Klaassen op 10 Tadic spits, Neres/Promes links Antony rechts en je hebt gewoon een top middenveld aanval toch
 
Dirk_borst
 
1
7 oktober 2020 om 16:24
Afgedankt vind ik wel een heel groot woord, los daarvan vind ik ook dat Martinez moet spelen. Het blijft immers betaald voetbal waar in keuzes worden gemaakt, waar je over kan twisten. Maar afgedankt wil ik het niet noemen.
 
Sulejmanii
 
2
7 oktober 2020 om 16:27
BME12 klinkt heel goed! Dat is een middenveld waar we prima mee, voor de dag kunnen komen.
 
Sulejmanii
 
4
7 oktober 2020 om 16:30
Dirk oké afgedankt, is dan misschien het verkeerde woord. Maar ik vind het dat hij veel meer krediet verdiende. Waarom is Martinez ten koste van Alvarez, naar de bank verwezen? Terwijl Martinez veel beter op het middenveld presteerde dan Alvarez ooit heeft gedaan.
 
Dsquared
 
3
7 oktober 2020 om 16:40
Wel grappig dat bijna iedereen hier vind dat Martinez moet spelen, ik zelf ook, maar Ten Hag het niet ziet?ik neem aan dat iedereen hem als 1 van de eerste zou opstellen vanwege zijn winnaarsmentaliteit en pit dat hij in de ploeg brengt. Nico kan er wel lomp hard ingaan, Martinez wint de meeste duels gewoon fair, dat mis je nu een beetje.
 
ShadyNG
 
4
7 oktober 2020 om 16:49
Terwijl Ten Hag het vorig jaar wel zag zitten met Martinez op het middenveld. En nu ineens zou het niet meer kunnen, maar Alvarez kan wel? Als hij daadwerkelijk denkt dat Alvarez op het middenveld beter presteert dan Martinez, dan vraag je jezelf toch af wat er mis is met hem?
 
pinko
 
0
7 oktober 2020 om 16:54
Beter krijg je het niet. Maar we hebben 1 stoorzender....
 
Sulejmanii
 
0
7 oktober 2020 om 18:02
Shady G juist, dat is het meest bizarre. Dan vraag ik me toch af, wat in vredesnaam heeft die jongen gedaan. Voor die rare behandeling? Op het middenveld en als linksback een betrouwbare speler, met het juiste gif en veel inzet. Je zou bijna denken dat Ten Hag drinkt. ??????
 
Sulejmanii
 
1
7 oktober 2020 om 18:03
Pinko, laten we hopen dat hij zich herpakt. Je zou bijna denken dat hij aan de fles is onze stoorzender, zei ik net gekscherend.. ??????
 
Dirk_borst
 
0
7 oktober 2020 om 19:45
Zeer met je eens Sulejmani. Het is onverklaarbaar dat Martinez vorig jaar heel veel speelde op het middenveld. En nu slechts beperkt is tot wisselspeler. Kennelijk ziet Ten Hag het toch anders dan wij. Maar met de komst van Klaassen verwacht ik wel dat Alvarez van het middenveld af gaat.
 
Sulejmanii
 
1
7 oktober 2020 om 21:41
Juist, Klaassen, Kudus en Martinez moet het worden.
 
Sander555
 
2
7 oktober 2020 om 16:02
Een opsteker voor Az die Sadlicek per brandcard het veld zag verlaten.. uh? Want is het zo een drama speler?
 
BME12
 
1
7 oktober 2020 om 16:12
Na Ajax moet een komma staan, dan klopt de zin wel
 
tinus45
 
4
7 oktober 2020 om 16:14
De goal was een opsteker voor Az die Sedlacek zag uitvallen.
 
Louis el Pisto
 
14
7 oktober 2020 om 16:12
Fijn om hem er bij te hebben. Als Ten Hag het licht nou nog even gaat zien en gewoon met Onana- Nico - Blind - Schuurs/Timber - Mazroui - Martinez/Gravenberch- Klaassen - Kudus - Neres/Promes - Tadic - Anthony gaat spelen gaat het helemaal goed komen
 
 
0
8 oktober 2020 om 00:27
Je vergeet Ekkelenkamp, Klaassen, Kudus, Ekkelenkamp op 6-8-10
 
Prologic
 
3
7 oktober 2020 om 16:24
Vond het een matige wedstrijd van Ajax waarin ook hier nauwelijks kansen werden gecreëerd. Het merendeel van AZ was toch echt het b-team als ik het goed heb? Vond het schrikbarend hoe lomp die Traore is. Komt er niet doorheen, valt iedere keer. Vond Klaiber ook matig verder. Wel heel mooi om Klaassen weer te zien, als vanouds eigenlijk.
 
pinko
 
0
7 oktober 2020 om 16:55
Nou moet ik zeggen dat Ajax wel recht had op minimaal 1 strafschop. Want bij dat vallen werd hij ook best een beetje veel geholpen;-))
 
AzEvander
 
4
7 oktober 2020 om 16:56
Zelfs dit Az speelt gelijk...
 
Sanderr
 
5
7 oktober 2020 om 17:14
Dat begint wel een patroon te worden ja Dit gelijke spel is -i.t.t. de voorgaande- overigens een vrij prima resultaat als je keek naar de poppetjes bij AZ en bij Ajax (met name in de eerste helft). Ajax toch wel met meer ervaren krachten.
 
AzEvander
 
0
7 oktober 2020 om 17:21
Ben allang blij dat het nu geen 5-5 werd ofzo
 
Menterio
 
0
7 oktober 2020 om 17:22
Lekker voor de jongens die weinig tot geen speeltijd krijgen om nu toch even te laten zien wat ze ervan kunnen. Al met al ben ik blij met de komst van de verloren zoon Davy. Brengt toch dat extra gif en over mijn lijk mentaliteit op het middenveld wat we denk ik miste. Kan iemand mij trouwens vertellen hoe Labyad het deed op het middenveld?
 
maradungatje
 
1
7 oktober 2020 om 17:28
Stond hij op het middenveld? Want nu staat dat hij in het veld kwam voor Kjh. Dus lijkt mij dat hij weer is gaan spitsen. Die EtH heeft echt een gewoon een plaat voor zijn kop. Echt het is gewoon zo frusterend dat we naar zaad-wedstrijden zitten te kijken sinds het begin van het seizoen. De voorbereiding leek nog hoopvol maar met Labyad in de spits is echt een ramp. Zo vcerschrikkelijk koppig met Labyad en Alvarez.
 
Menterio
 
0
7 oktober 2020 om 18:25
Staat volgens mij in de tekst dat Traore bij binnenkomst van Labyad naar de aanval schoof en Zakaria dus op 10. Ik vind het eerlijk gezegd nog bizarder dom Traore op 10 te zien dan Labyad in de spits haha..
 
 
0
8 oktober 2020 om 00:29
Maradungatje Brobbey ging uiteindelijk spitsen
 
 
1
7 oktober 2020 om 17:29
Wat was eigenlijk de reden dat Familia-Castillo weg moest? Stuivertje wisselen met AZ? Goed beleid dan :s Vooral nu met de langdurige blessure van Salah Edinne (die overigens van AZ is gekomen, oorspronkelijk AFC dacht ik).