'Kluivert was verbolgen na zijn wissel. Kijk je niet in de spiegel?'
Maandag, 5 maart 2018 om 08:56

Ajax ging zondag met 3-2 onderuit bij Vitesse en Justin Kluivert speelde een matige partij. De linksbuiten werd na een uur vervangen door Amin Younes en was zichtbaar teleurgesteld. Ronald de Boer begreep die reactie van het talent niet.

"Kluivertje was verbolgen dat hij werd gewisseld. Dat begrijp ik niet. Hij speelde gewoon heel slecht. Hij moet het verschil maken, maar dat heeft hij totáál niet gedaan. Kijk je niet in de spiegel? Ben je niet zelfkritisch?", aldus de analyticus in de studio van FOX Sports. Younes leverde later de assist op de 3-2 van Siem de Jong.

Over het algemeen speelde de voorhoede van Ajax echter niet veel klaar in GelreDome: "Het is echt heel pover. David Neres werd bewierookt vanwege zijn goals en assists, maar speelde echt heel slecht. De Jong scoorde wel, maar heeft verder niets gedaan. Als je dan drie van dat soort jongens voorin hebt lopen..."

Ajax incasseerde overigens voor de tweede keer dit seizoen minimaal drie treffers in een competitieduel. De laatste keer dat dat de Amsterdammers minimaal zo vaak overkwam, was in het seizoen 2013/14: drie keer. Veelzeggend was overigens dat invaller Mateo Cassierra meer schoten (vijf) en schoten op doel (drie) loste dan iedere andere Ajacied tegen Vitesse.

Meer nieuws
   
13:12
13:12
'Ajax en Potter financieel akkoord; nog slechts één struikelblok op tafel'
37
   
12:51
12:51
Sneijder en Theo Janssen maken overstap en gaan komend seizoen elders analyseren
18
   
12:37
12:37
Elfrink: 'Hij heeft de clubs voor het uitkiezen, maar is onbetaalbaar voor PSV'
5
   
12:09
12:09
VZ Kort: Hans van Breukelen gaat de kampioensschaal uitreiken aan PSV
77
   
11:57
11:57
Situatie van één speler bij Barça draait 180 graden na aanblijven Xavi
10
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (53)

 
Kantje
 
49
5 maart 2018 om 09:10
Hij kan ook gewoon teleurgesteld zijn in hemzelf.
 
buitenspelval
 
13
5 maart 2018 om 09:32
Zo kwam het mij ook meer over ja. Kluivert zat zichtbaar vol teleurstelling en frustratie, omdat het allemaal niet lukte, met de ploeg niet en bij hemzelf niet. Je ‘voelde’ bij hem de teleurstelling van het verspelen van de kampioenskansen in twee hele matige wedstrijden.Ik kreeg niet het idee dat hij zo verbolgen was over zijn wissel ansicht. Zijn gelaatsuidrukking en lichaamshouding kwam me meer over als teleurgesteld, gefrustreerd en berustend in het lot dat het seizoen definitief niets heeft gebracht.
 
Cajetan
 
7
5 maart 2018 om 13:43
Ik mag het hopen, want ik vraag me af of hij genoeg zelfreflectie heeft. Leuke voetballer, nu nog wat stabieler worden. Ik mag ook hopen dat zijn vader hem eens aanspreekt op zijn gedrag binnen de lijnen. Er kan geen opstootje zijn of Kluivert staat met zijn neus vooraan. Offtopic: Ben ik trouwens de enige die het vreemd vindt dat er gisteren geen enkele aandacht is besteed aan de niet gegeven penalty na de overtreding van Tagliafico in de eerste helft? Niet hier op VZ, niet in de samenvatting bij Studio Sport en ook niet tijdens Studio Voetbal. Vreemd....
 
fchondenbrok
 
1
5 maart 2018 om 15:27
Precies al deze jongen gastjes kijken wel in de spiegel maar dan zien ze zich zelf bij barca voetballen in die spiegel. Allemaal veel te snel met ophemelen van die jonge gasten
 
KeyboardHeld
 
52
5 maart 2018 om 09:11
Vervelend kind is het toch. Een maand geleden nog aangeven dat dat puberale gedrag tegen Locadia destijds een incident was en dat hij nu veel volwassener en professioneler is geworden maar ik zie alleen maar meer irritantere dingetjes gebeuren. Zonde, want voetballen kan hij aardig.
 
WillemHolder
 
49
5 maart 2018 om 09:14
Welke dingetjes dan als ik vragen mag?
 
wve
 
24
5 maart 2018 om 09:19
Wat een onzin als hij nou wel kritiek opzichzelf heeft?Dat kan ook in plaats van verbolgen zijn over zijn wissel. Vind altijd dat hij wel kritisch is op zichzelf namelijk. En vervelend gedrag vind ik hem niet hebben.
 
buitenspelval
 
13
5 maart 2018 om 09:39
@KeyboardheldHet is enkel de perceptie van Ronald de Boer, die hem hier zo neerzet na zijn wissel. De waarheid van De Boer is niet dé waarheid.Ik zag tijdens de wissel persoonlijk geen verwend kind dat puberaal reageerde. Smeet hij met bidons, weigerde hij handen te schudden, keek hij boos richting de staf, wat deed hij verkeerd? Natuurlijk is een speler teleurgesteld na een wissel in een hopeloze mislukte wedstrijd waarin hij ook niet het verschil kon maken.Justin Kluivert keek de laatste tijd juist in de spiegel en was zich bewust van de puberale trekjes, die hij achter zich wilde laten. Welk irritante dingetjes reken jij hem zoal aan?
 
Steef71
 
16
5 maart 2018 om 09:50
Vorige week vloog hij er nog als eerste in bij dat opstootje. Als Onana er toen niet bij was gekomen had hij die kaart gekregen.
 
buitenspelval
 
14
5 maart 2018 om 10:05
Ach ja, er waren twee halve elftalllen bij het opstootje aanwezig, die zich er tegenaan bemoeiden. Zoals dat zo vaak plotseling kan ontbranden. Dat soort lichtontvlambaar gedrag is blijkbaar mannetjes-eigen, typisch volwassen of puberaal gedrag is daar niet denk ik niet op van toepassing. Meer haantjes die elkaar impulsief aanvliegen. Dat Kluivert er het eerste aanwezig is, is niet zo verwonderlijk. Hij stond/staat het dichts bij Tagliafigo op de linkervleugel en was daardoor logiserwijs als eerste bij Nico ter plekke. Kluivert eruit pikken is selectief zoeken naar irritatiemomentjes bij Kluivert. Tuurlijk is Kluivert een mannetje, maar dit akkefietje eruit lichten is wel erg gezocht. Je kun wel zeggen dat Onana Kluivert beschermde, maar zo zag ik het niet. Onana vloog er naar toe om net als Kluivert deed Tagliafigo te steunen, niet om Kluivert daar weg te halen. Als Kluivert zich als eerste als een razende puber had misdragen, dan had Van Boekel hem geel gegeven i.p.v. Onana, die daar overigens weinig had te zoeken. De aanstichters was blijkbaar niet Kluivert. Rood was in het opstootje sowieso niet aan de orde volgens mij.
 
Diego_Forlan
 
7
5 maart 2018 om 11:06
Dat opstootje begon door dat verongelijkte gedrag van die Trevor na een tikje van achter (contactsport)
 
buitenspelval
 
0
5 maart 2018 om 12:09
Klopt, Trevor David reageerde op Tagliafigo, Kluivert liep er o.a. op af, Onana zocht fysiek David op. De vechtersbaasjes David en Onana kregen als hiervoor geel, Tagliafigo kreeg geel voor de overtreding. Kluivert’s rol in het opstootje was zo goed als verwaarloosbaar.
 
Shorty1991
 
5
5 maart 2018 om 12:57
Buitenspelval het is heus niet zo dat vorige week de enige keer voor Kluivert was, Kluivert zit er altijd als eerste bij. Gisteren was er een inworp voor Ajax, Vitesse wil tijdrekken en pakt de bal op, wie vliegt de speler van Vitesse aan? Juist ja Justin Kluivert. Kun je uitleggen als passie en wil om te winnen, maar Kluivert is mij ook iets te vaak een heethoofd. Alleen mag je dat blijkbaar niet zeggen, want toen ik dat na afloop van Utrecht Ajax al eens uitsprak, reageerden mijn medesupporters ook al totaal verbolgen.
 
buitenspelval
 
2
5 maart 2018 om 13:35
Ik heb ook al zelf gezegd dat Kluivert een mannetje is. Het is ook een heethoofd. Natuurlijk moet hij zichzelf leren beheersen, dat schort er nogal eens aan. Hij is vaak te vinden bij opstootjes, dat klopt. Dat mag best gezegd worden. Ook voor mij zeg je daar niet verkeerd mee. Je discussie na Utrecht heb ik niet meegekregen, maar in elke discussie zijn er types, die het oneens met je zijn. Wat toch niet betekent, dat je iets niet mag uitspreken.Het is natuurlijk onzin om Kluivert er speciaal uit te lichten na de actie van Tagliafigo, waarop David reageert, deze samen Onana voornamelijk de heethoofden zijn en waar er twee halve elftallen bij elkaar staan te hyperen.Dat vind ik zoals gezegd zoeken naar irritatiemomentjes om het stempel bevestigd te krijgen. Kluivert heeft een kort lontje. Is nog jong en moet dat leren beheersen, dat klopt, hij liet merken in een interview daar zich ook bewust van te zijn, dat is al een begin. Maar hem elke keer de zwarte Piet toeschuiven is ook overdreven. Net zoals nu weer met de wissel. Wat doet die jongen nou in godsnaam verkeerd op dat moment, behalve zichtbaar teleurgesteld het veld verlaten? Ook de situatie, waar jij het over hebt, met de ingooi, die Kluivert snel wil nemen, vind ik eveneens zoeken naar irritatiemomentjes. Het is de uitermate irritante Kashia, die de bal als een F-pupil voor zijn voeten weggrist, die de bal tegen zich aandrukt en vervolgens met de rug naar Kluivert toe draait en de bal niet wil afgeven. Ajax heeft haast, Kluivert wil hem de bal ontfutselen en Kashia gedraagt zich als een rugbyer. Wie vliegt de speler Kashia aan, vraag jij je af? Volgens mij is er nauwelijks sprake van aanvliegen van de man, meer probeert Kluivert logisch de bal snel in bezit te krijgen. Kluivert mag best tot tien tellen, echter op dat moment in de wedstrijd tellen elke tien seconden. Laten we niet vergeten, dat Kashia zich hier het meest kinderachtig gedraagt en Kluivert provoceert. Waarschijnlijk elke voetballer had er denk ik hetzelfde op geanticipeerd. Vergoelijk je Kashia’s actie wel, maar de reactie van Kluivert niet? Als de situatie omgekeerd was, dan had het waarschijnlijk ook aan Kluivert gelegen?
 
Shorty1991
 
1
5 maart 2018 om 15:46
Iedereen mag z'n eigen mening hebben, maar als je dan met voorbeelden van Kluivert komt, dan doen mensen alsof dat de Amsterdamse branie is die bij de club hoort en je geen echte Ajacied bent als je daar geen fan van bent. Branie is zeggen dat je niet meer van Feyenoord verliest zolang je in het team speelt, dat is leuke beanie voor supporters, maar niet spelers naar de keel grijpen etc. Ik vergoeilujk helemaal niets van Kashia, maar net als tegen Utrecht hoeft Kluivertje geen eigen rechter te gaan spelen. Laat het lekker aan de scheidsrechter over om geel/rood te trekken en de tijd bij de blessuretijd op te tellen. Veel te vaak haalt Kluivert zichzelf uit het spel met reageren richting de scheidsrechter of z'n directe tegenstander, maar dat is mijn bescheiden mening. Speelt de laatste tijd ook gewoon niet zo best en dan ga je het al gauw over andere dingen hebben dan z'n voetbalkwaliteiten natuurlijk.
 
Shorty1991
 
0
5 maart 2018 om 15:50
BTW over zijn reactie met de wissel heb ik niks op aan te merken, dat vind ik ook zoeken om het zoeken, maar ik heb het meer over de algemene indruk die Kluivert op mij maakt sinds zijn akkefietje met Locadia. Kluivert wil een topspeler worden, maar denk je dat alleen een speler van Utrecht of Vitesse tijdrekt? Over het algemeen presteren topspelers een stuk beter wanneer ze stoïcijns hun ding blijven doen ipv zich uit de wedstrijd te laten halen door iemand die vervelend tijdrekt met als doel je uit de wedstrijd te halen. Kluivert zit na zo'n actie zo vol adrenaline dat je eigenlijk de komende 2 minuten ook niets aan hem hebt, dan kan je beter die 10s extra tijdrekening toestaan en daarna zelf weer effectief doorvoer allen.
 
Apocalyps
 
5
5 maart 2018 om 09:48
Je ziet meer irritantere dingetjes gebeuren sinds het incident met Locadia? Kan je ze opnoemen of zit je nu vanuit je onderbuik onzin te verkopen?
 
KusH
 
33
5 maart 2018 om 09:11
Nou nou... dacht eerder te lezen dat hij t er mee eens was dat hij niet goed speelde en dat meer moet en wil laten zien. Zo'n jong joch mag best gefrustreerd zijn om de wissel. Zal ook een mix zijn van de teleurstelling óm te wisselen en zijn slechte spel. Gewoon nog jong. Dan is t gewoon lekker dat je Younes achter de hand hebt. Geen ding van maken. Gewoon weer verder.
 
WillemHolder
 
23
5 maart 2018 om 09:12
Misschien was het wel teleurstelling omdat hij slecht heeft gespeeld? Het is wel makkelijk om het direct op zelfkennis te gooien. Ik heb een interview gelezen waarin Kluivert zelf aangeeft dat er bij hem meer moet gebeuren na de wedstrijd tegen Vitesse. Lekker makkelijk scoren dit want nu zullen er een hoop mensen zijn die dit geloven en Kluivert zien als overschat en te weinig zelfkennis...
 
veldkampj
 
59
5 maart 2018 om 09:12
Letterlijk uit het andere artikel hier op VZ gekopieerd: Kluivert kon Ajax niet voor een verliespartij behoeden in Gelredome en kijkt in de spiegel: “Ik moet in de wedstrijden veel meer laten zien. Er staan.” “En ik ben van plan om dat de komende wedstrijden en het komende jaar te doen. Ik baal van mezelf dat het tegen Vitesse niet is gelukt, want ik wil een speler zijn die het team op sleeptouw neemt. Dit is niks”, aldus Kluivert, die dit seizoen na 28 wedstrijden in Ajax 1 op 7 doelpunten en vier assists staat.
 
WillemHolder
 
21
5 maart 2018 om 09:15
Precies, dit dus! Ik zie juist een Kluivert met zelfkennis. Dat hij zichtbaar baalt van zijn spel vind ik niet zo raar.
 
Bassie
 
4
5 maart 2018 om 10:05
Ging ook meer om zijn directe reactie na zijn wissel. Wat spelers zoal voor de camera's zeggen is niet echt boeiend. Daar wordt enkel verteld wat ze bij de media training te horen krijgen. Verder was Kluivert niet goed gisteren, maar het zou ook helpen als er een echte spits in stond. Siem stond overal, behalve op de juiste plek.
 
veldkampj
 
7
5 maart 2018 om 10:23
Ja en die reactie kan dus goed zijn dat ie teleurgesteld is over zijn eigen prestaties, niet zozeer om de wissel zelf. Lekker makkelijk lullen dus van de Boer als je de speler in kwestie nog niet aan het woord hebt gelaten. Als ie met een grote lach op zn gezicht op de bank was gaan zitten had ik me meer zorgen gemaakt eigenlijk.
 
HdeV
 
0
5 maart 2018 om 10:23
Je kan toch niet verwachten om binnen vijf seconden een politiek correcte reactie af te leveren? Dat leer je ook over de jaren heen...
 
Bassie
 
2
5 maart 2018 om 10:25
Uiteraard mag die teleurgesteld zijn, maar dat haantjesgedrag van hem levert gewoon kritiek op.
 
buitenspelval
 
7
5 maart 2018 om 10:45
@BassieWelk haantjesgedrag, dat kritiek zou moeten opleveren, liet hij bij de wissel dan zien? Is het al haantjesgedrag om zichtbaar teleurgesteld met hangende schouders en de kop naar beneden het veld te verlaten? Haantjes vliegen er met de kop omhoog, borst vooruit, vleugels gespreid en de poten naar voren op in als ze opvliegend haantjesgedrag vertonen. Die gevechtshouding zag ik niet bij Kluivert. Zoals vaker probeert men naar mijn idee op extraverte karakters een stempel te drukken. Elke lichte verdenking wordt aangegrepen om het stempel te bevestigen.
 
Kevin1989
 
0
5 maart 2018 om 10:39
Achteraf is mooi woning. Voor de camera’s moet je politiek correct antwoorden. Daar krijgt Justin ook mediatraining voor. Het moment van de wissel spreekt boekdelen...en daar gaat dit artikel over volgens mij.
 
veldkampj
 
1
5 maart 2018 om 10:49
En het is voor jou dus uitgesloten dat de reden die hij geeft, volgens jou mediatraining, de oorzaak is dat hij teleurgesteld van het veld af loopt?
 
Sanderr
 
4
5 maart 2018 om 12:34
Iedereen doet alsof hij met stoom uit zijn oren, zonder de invaller een handhe te geven, naar de bank stormde of iets derglijks.. Hebben jullie wel gekeken? Ja; hij loopt terecht met een chagerijnige bek van het veld af, gek he als je niet kunt brengen wat je wil brengen én je de titel zo goed als zeker op je buik kunt schrijven. Verder deed Kluivert eigenlijk helemaal niks geks maarja het is Kluivert dus men moet het wel weer 'verongelijkt gedrag' noemen..
 
blackpool
 
20
5 maart 2018 om 09:14
Ik vind het ook echt een heel naar mannetje. Verschrikkelijke uitstraling. Met z’n “ik maak geen grapjes”. Speelde echt slecht gisteren. Maar goed, je kon bijna het hele team wel wisselen, inclusief de staf.
 
sloep01
 
14
5 maart 2018 om 09:24
Ach jij kent hem natuurlijk , hou op AUB als er een zelfkritiek is het Kluivert wel nog nooit een woord gewisseld met deze jongen maar jij vind het al een naar mannetje knap hoor ,
 
Sammerens
 
21
5 maart 2018 om 09:36
Dat mag hij toch vinden? Sinds wanneer mag je alleen een eigen mening over iemand formuleren als je de persoon in kwestie ooit eens gesproken hebt? In het geval van voetballers oordeel je op wat je ziet. Blackpool vindt blijkbaar dat Kluivert zich, ten opzichte van de honderden andere voetballers die hij op tv ziet, bovengemiddeld negatief gedraagt. Dat mag hij toch zeggen? Als je even een stap terug doet van jouw liefde voor Ajax, dan kan je niet ontkennen dat het ogenschijnlijk een opgewonden standje is. De situatie met Locadia, vorige week geel voor het creëren van een opstootje na een overtreding waar hij geen onderdeel van was. Gisteren nog een licht momentje met Kasia bij die bal die over de zijlijn ging. Dat soort dingen gaan opvallen en daar houden veel mensen gewoon niet van.
 
blackpool
 
10
5 maart 2018 om 10:31
Hoe hij overkomt vind ik het een heel naar mannetje ja. Komt op mij, en vele anderen, heel arrogant over. Trump ken ik ook niet maar komt ook over als een hele nare vent.
 
sloep01
 
2
5 maart 2018 om 10:34
aanmerkingen op zijn gedrag is totaal geen probleem maar iemand een eng mannetje vinden is volslagen belachelijk en vind ik die term al niet juist , verder vind ik dat hij zich trouwens zeker niet bovengemiddeld negatief gedraagt ik zit er ook iedere week en kan redelijk oordelen hoor ,
 
Ajax33*
 
0
5 maart 2018 om 15:42
Blackpool, hoe jij overkomt vind ik ook maar naar! Ik ken hem niet en vind hem niet naar overkomen. Maar bijzonder hoe mensen kunnen zeggen "dat het echt een Heel naar mannetje is met een verschrikkelijke uitstraling. Wellicht is dit meer de perceptie van deze mensen en hoe zij naar andere mensen kijken, dan dat het werkelijk zo is. Ik vrees dat deze Kluivert een beetje last heeft van het imago van zijn vader.
 
Josh1953
 
0
5 maart 2018 om 09:40
Ik wil alleen maar even zeggen dat de laatste weken zeer slap gereageerd word door spelers en trainer. men heeft niet de wil om te winnen en men ( de spelers) vinden zich zelf belangrijkers dan de club / het team. als aanvoerder moet je een stapje terug doen omdat je bij alle wedstrijden die er toe doen je gewoon de slechte factor bent die Ajax tot verliezer maakt. het lijkt er wel op dat je dit opzettelijk doet of kan je niet beter. Als "ster-speler" van het 1ste team maak je te veel fouten of dit nu bij je spel hoort of niet door je huidige manier van spelen laat je het team in de steek. inzet jongeren / doorstromen van jonge talenten moet eerder gebeuren de oude garde heeft laten zien dat ze het niet meer kunnen. Hoe ze vroeger waren geldt nu niet meer dat moet iedere trainer nu wel kunnen zien. Bestuur hou je aan je afspraak en stap op graag bestuurders die wel visie en kennis hebben die we al meer dan 4 jaar moeten missen.
 
NUFC_U2
 
4
5 maart 2018 om 09:41
Kluivert mag met recht teleurgesteld zijn, net als Neres overigens. Onze zwakste posities zijn de backposities met Dabo en Faye. En dat zowel Kluivert als Neres niet het verschil konden maken, zegt al meteen voldoende. Verder blijven ze volharden met het binnendoor gaan, waardoor de ruimtes wel erg veel dicht gelopen werden. Maar vanaf de zijlijn zag Ten Hag dit ook niet, terwijl die dan zo geroemd wordt om zijn tactisch inzicht.... Ajax was heel pover en dat voor een club die voor de laatste titelkans streed. Anderzijds verdienen onze uitblinkende mannen Linssen, Mount en Serero wel iets meer podium dan die povere Ajacieden.
 
Psv-er!
 
2
5 maart 2018 om 12:26
Ach zet Linssen of Mount op de linksvoor bij ajax en ze halen veel hetere statistieken dan dit overschatte mannetje hoor. Vooral linssen wordt onderschat. Die maakt er altijd 10 als buitenspeler voor een subtopper.
 
almere67
 
1
5 maart 2018 om 09:45
Hij moet niet zeuren en gewoon zijn voeten laten spreken klaar
 
Apocalyps
 
1
5 maart 2018 om 09:51
'kijk je niet in de spiegel? Ben je niet zelfkritisch?' Goedkoop gezwets van de bovenste plank. Hoe vaak zegt die jongen wel niet dat hij zijn best moet blijven doen en constanter moet presteren etc. Ik zag een jongen die teleurgesteld reageerde dat hij werd gewisseld, omdat hij niet het verschil kon maken. Niets meer, niets minder. Misschien moet Ronald de Boer diezelfde woorden op zijn broer loslaten.
 
JK-Ajax
 
2
5 maart 2018 om 10:00
Wat een gelul in de ruimte van Ronald zeg. Even populair wat ongefundeerde dingen roepen over Kluivert want dat is makkelijk scoren. Knap dat Ronald ook kan aflezen aan het gezicht dat hij geen zelfreflectie heeft, hij kan toch ook oneens zijn met de manier waarop hij gepresteerd heeft? Grappig dat hij dat inmiddels zelf wel verklaard heeft en dat is een stuk meer waard dan goedkoop scorende Ronald.
 
ModricMagic
 
0
5 maart 2018 om 10:01
Tja is aanvallend ook erg pover sinds de komst van Ten Hag. Voor de winterstop waren zowel Ziyech, Kluivert en Neres allemaal in vorm en waren een gevaar voor elke verdediging. Maar na de winterstop zakken ze allemaal opeens door het ijs. Ten Hag moet natuurlijk een fatsoenlijke voorbereiding krijgen maar hij denkt veel te verdedigend naar mijn mening.
 
Tibbe
 
6
5 maart 2018 om 10:27
Misschien moet we in Amsterdam ook wat nederiger worden. Onze talenten zijn niet zo goed als we zelf roepen.
 
pruimert
 
2
5 maart 2018 om 10:39
misschien moet kluivert eerst eens wat gaan presteren voordat ie gaat roepen dat ie hoger op wil , dan zou ie in ieder geval wat symphatieker overkomen en dan zeuren de mensen niet zo als het een paar wedstrijden minder gaat , want je kunt wel van alles gaan roepen als je tegen een paar degradatie kandidaten gescoort hebt maar nu lacht iedereen hem gewoon hard uit , ik ben er wel van overtuigd dat deze jongen de kans maakt om een echte topper te worden als ie de juiste keuzes maakt
 
Janta
 
0
5 maart 2018 om 10:47
Niet dat ik Keizer nou hoog heb zitten maar....., onder zijn leiding speelde zowel Kluivert als Neres de sterren van de hemel en onder Ten Hag komen ze niet eens meer in de schaduw van wat ze presteerde. Met welke opdrachten worden deze spelers nu het veld ingestuurd en hoe komen Schreuder en Ten Hag over bij de groep? Anders dan bij Utrecht krijg je daar geen tijd om iets op te bouwen waardoor je er meteen moet staan en die spanning kan wel eens een bepalende factor zijn want elke trainer die de cultuur van Ajax niet kent heeft daar moeite mee. Ik ben bang dat ook Ten Hag het niet gaat redden en dat Ajax van de zomer opnieuw een technische staf moet samenstellen. Maar dit moet wel gevolgen hebben voor de directie die daar verantwoordelijk voor waren.
 
pruimert
 
1
5 maart 2018 om 11:11
@janta volgens mij hoef je geen trainersdiploma te hebben om te snappen dat je zulke spelers niet met teveel opdrachten het veld in te sturen maar wat ik erger vind zijn die chagerijnige koppen in het veld bij ajax , niemand lacht er meer in het veld en alle plezier lijkt verdwenen onder ten hag , ik heb trouwens ook nooit gesnapt waarom ten hag is aangesteld als trainer bij ajax , die man heeft op echt topniveau nog nooit iets gepresteerd als trainer en als speler en als je het goed doet bij utrecht betekent dat nog niet dat je geschikt bent voor ajax , dit word dus gewoon een verloren half jaar voor julie dus had je net zo goed keizer kunnen houden
 
Diego_Forlan
 
2
5 maart 2018 om 11:00
Vind dit persoonlijk gewoon goedkoop scoren van Ronald de Boer. Wie zegt dat hij niet gewoon teleurgesteld is in zichzelf? Wat overigens compleet terecht zou zijn. Hij laat erg weinig zien. Wat dan ook weinig helpt is het afbranden in een mindere periode en na een paar leuke goals weer de hemel inprijzen zie nu ook Steven Kun Bergwijn.....
 
jolano
 
1
5 maart 2018 om 11:11
Heer de Boer, als hij niet teleurgesteld zou zijn is het ook niet goed, dus hoe moet een speler reageren dan.
 
Arnout108
 
1
5 maart 2018 om 11:14
Waarom moet er een artikel komen over elke scheet die de familie Kluivert laat? Kluivert wordt gewisseld en is dan boos op zichzelf of op trainer. Lekker boeiend... Dat hebben jonge spelers weleens. Laat die jongen gewoon lekker voetballen en laat hem voor de rest met rust tot hij een jaar of 21 is. Hij heeft best talent maar zo'n hype maakt hem echt niet beter. En waarom die Shane Kluivert al aandacht krijgt snap ik helemaal niet. Hij heeft weleens iemand zoekgespeeld in de onder 9. Lekker boeiend.
 
PeterJoosten
 
0
5 maart 2018 om 14:54
Hoop dat Huntelaar gauw weer mee doet want de rest is drama de invallers lieten wat zien maar kwamen te laat op het veld wat al weken gebeurd met wissels.
 
Zlatankings
 
0
5 maart 2018 om 18:45
Zie volgende wedstrijd het liefst Younes LV naast Cassiera SP en Neres RV ???? kijken hoe dat gaat kampioen worden we toch niet meer
 
pukkie123
 
0
5 maart 2018 om 20:52
Exact kluivert tijdje op de bank pffffff wat een walgelijk mannetje met z'n praatjes ! Nogmaals al meer gezegd jochie moet is goed op z'n plaats gezet worden . Ik zeg nogmaals vind t niks bijzonders .