KNVB ontvangt wéér 'nee' in zoektocht naar bondscoach
Maandag, 14 september 2020 om 07:30

Na Frank Rijkaard heeft de KNVB ook van Peter Bosz een afwijzing ontvangen in de zoektocht naar een nieuwe bondscoach. Het Algemeen Dagblad schrijft maandagochtend dat er niet per se naar een helder profiel gezocht wordt, maar dat het vooral draait om een 'wenselijk compromis'. Om meerdere redenen zouden Louis van Gaal en Henk ten Cate niet tot de ideale kandidaten behoren om de nieuwe bondscoach van het Nederlands elftal te worden.

De Telegraaf meldde vrijdag al dat Rijkaard 'nee' had gezegd tegen de KNVB. De oud-international was in 2013 voor het laatst werkzaam als trainer en liet meerdere malen al doorschemeren dat hij niet wenst terug te keren in de voetballerij. Volgens het Algemeen Dagblad was de bond 'net zo snel klaar' bij Bosz. De oefenmeester heeft nog een 'doorlopend en lucratief' contract bij Bayer Leverkusen en een tussentijds vertrek is voor de Duitse clubleiding onbespreekbaar.

Meer: Zelfs Peter Bosz krijgt vraag over transferperikelen Arne Slot: ‘Laat mij...’

Ook de naam van Ten Cate werd de afgelopen tijd nadrukkelijk genoemd, daar de spelers van Oranje hem zouden hebben genoemd als nieuwe bondscoach. Dit werd overigens door Marten de Roon al ontkend en op basis van insiders wordt nu gemeld dat de 65-jarige oefenmeester om 'karakterologische redenen' geen optie is voor de KNVB. Er zouden twijfels bestaan over de betrouwbaarheid van Ten Cate, die in 2017 bijvoorbeeld een journalist liet meeluisteren bij de sollicitatiegesprekken voor het bondscoachschap.

Bij Van Gaal vreest zowel de 'directe omgeving van Oranje' als de top van de KNVB dat hij teveel zijn stempel wil drukken. Na gesprekken met spelers, bondsmedewerkers en stafleden is men tot de conclusie gekomen dat er een bondscoach moet komen die voortborduurt op de lijn van Ronald Koeman. Spelers als Memphis Depay, Georginio Wijnaldum en Virgil van Dijk willen een grote 'eigen verantwoordelijkheid' binnen de selectie, en daarmee een zogenoemde 'people manager' en minder een 'dwingende coach die de teugels strak aantrekt'.

Er wordt echter gesteld dat de top van de KNVB zichzelf daarmee klem gezet heeft, daar de spelers 'indirect de macht hebben gekregen'. Zo zou het benaderen van Van Gaal 'haaks' staan op de wensen van sommige spelers, al zijn er binnen de selectie ook voorstanders van zijn komst. Er wordt tevens gevreesd dat de voormalig bondscoach een 'bredere invloed' wil krijgen bij de KNVB en dat ziet de directie niet zitten. Het Algemeen Dagblad concludeert dat de nieuwe bondscoach niet alleen derde of vierde keus zal zijn, maar tevens een 'gedoogtrainer': een compromis waarmee iedereen kan leven.

Meer nieuws
   
06:00
06:00
Arne Slot: de trainer die 'sleeping giant' Feyenoord wakker maakte
12
   
23:30
23:30
De EK-selectie van Spanje: dit zijn de spelers die kans maken
1
   
23:11
23:11
Racistisch gedrag richting Nico Williams smet op belangrijke zege Atlético
1
   
23:06
23:06
Chelsea vecht zich knap terug tegen Villa, maar vergeet zichzelf te belonen
7
   
23:02
23:02
Paris Saint-Germain poetst 1-3 achterstand weg en is officieus kampioen
12
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (63)

 
Oortap
 
9
14 september 2020 om 08:04
Blijft er nog weinig capabele kandidaten over, puur kijkend naar Nederlandse coaches. Tenzij Erik ten Hag een serieuze optie is, vrees ik dat het Frank de Boer gaat worden, maar kijkend naar de selectie denk ik dat Gio misschien nog wel de beste keus is.Al zie ik de KNVB weer aan om constructies te bedenken waar niemand op zit te wachten, zoals een Hiddink-Blind geval maar dan met Van Marwijk met Van Bommel.
 
AadHandgranaat
 
29
14 september 2020 om 08:27
Enorm slap beleid dit van de Knvb. Volgens mij is iedereen gewoon erg bang voor z'n eigen positie. Spelers vonden het wel lekker onder Koeman en hebben geen zin in een moeilijke coach, en de Knvb is bang voor een lastige bondscoach. Dan zou een zacht ei als Rijkaard dus ideaal zijn idd, of ze informeren nu plichtmatig naar Bosz waar je precies 0% kans had. We hebben niet de beste spelers, dus ga voor een dominante topcoach. Dan maak je nog wat kans straks op het EK Nog even en ze laten Lodeweges gewoon zitten.
 
JizZzy
 
26
14 september 2020 om 08:45
Exact Aad. Slap zootje. Een ‘compromis’ zoeken om het iedereen naar de zin te maken, dan ben je niet niet geschikt voor de top. Laat eens zien dat je f*cking winnen wil en ga voor de beste Nederlandse trainer ooit.
 
marton3103
 
8
14 september 2020 om 09:20
Ik ben in ieder geval blij dat niet blindelings voor Ten Cate is gegaan, zoals door heel veel mensen inclusief de spelers (volgens de media dan) geopperd werd. Vooral daar je oren niet naar laten hangen, dat vind ik wel sterk. Wel jammer van die afzeggingen, want nu komt ten Cate alsnog dichterbij. Ik zelf hoop op Louis, en anders Frank. V Bronckhorst vind ik ook maar een slappeling en durft geen gewaagde beslissingen te nemen als het nodig is.
 
XAJAcfa
 
4
14 september 2020 om 09:25
Die Gudde moet je eerst vervangen door Van Gaal en laat hem dan een beleidsplan met een nieuwe coach bepalen. Die Gudde is echt niet capabel. Zie nog wel coaches die geschikt zijn maar wellicht moet je ook naar het buitenland kijken bijvoorbeeld Nagelsmann die al een paar keer aangegeven heeft bondscoach te willen worden van Duitsland nou dan kan hij hier beginnen. Type Klopp: Sturm und Drang,,, zoiets heeft NL ook nodig, zelf Klopp zou je informeel kunnen vragen want die heeft ooit aangegeven dat dat de ultieme baan is welliswaar bedoeld hij Duitsland maar hij is al eens eerder gepolst voor NL. Koppel Wenger met assistent Bergkamp? Ralf Ragnick? (uit de Redbull school net als Nagelsmann), Klinsmann (liever niet), Pochetino (te duur)
 
Japie_Krekel
 
7
14 september 2020 om 11:58
@marton3103 Gio zette Kuyt ernaast en stuurde Boetius weg, dat vind ik geen slappeling. Frank De Boer maakt problemen met spelers zonder dat daar aanleiding voor is. Zo een figuur moet je niet aanstellen
 
voetbalchick
 
5
14 september 2020 om 08:08
Jammer! Had Bosz graag als bondscoach gezien. Dan blijven er nog maar weinig capabele kandidaten over. Misschien dan toch Frank de Boer?
 
MessiBazoer
 
35
14 september 2020 om 08:12
Dan zou ik eerder voor Gio kiezen, een trainer die bij zijn laatste 3 clubs is ontslagen lijkt me niet verstandig. Verder past Gio zijn karakter meer bij deze groep denk ik.
 
voetbalchick
 
6
14 september 2020 om 08:25
Een combi Gio en Frank zou misschien een goede combi zijn.
 
siepie
 
1
14 september 2020 om 09:07
Alleen ligt Gio contractueel vast, wat misschien weer een minpuntje kan zijn. Al zou dat bij Bosz ook het geval zijn, dus wellicht is de Knvb toch bereid te betalen voor een coach
 
Tjientval
 
5
14 september 2020 om 08:19
Eens. Gio is wel een beetje schatplichtig en nooit door het ijs gezakt.
 
wanny
 
24
14 september 2020 om 08:50
Gio is geloof ik de trainer van Feyenoord met het record aantal nederlagen op rij.
 
siepie
 
2
14 september 2020 om 09:09
Hij is niet niet minder door het ijs gezakt dan Stam. Enige verschil is dat bij Gio, dickie ernaast werd gezet en stam door dickie vervangen werd.
 
gloryUnited
 
6
14 september 2020 om 09:26
Oneens. Stam is veel harder door het ijs gezakt. Stam hield er een kamikaze techniek op na en gaf iedereen de schuld behalve hemzelf. Bij een beetje tegenslag gooit hij zelf de handdoek in de ring. Gio heeft veel meer zelfreflectie
 
XAJAcfa
 
3
14 september 2020 om 09:28
ja zoals hierboven genoemd heeft hij bij Feyenoord als coach de meest Nederlagen achter elkaar als record op zijn naam staan en Gio heeft ook de meeste Nederlagen in 1 seizoen op zijn naam staan. tjaik ben voor Nagelsmann of Pochetino dan maar een keer serieus gaan betalen je wil toch graag een keer een prijs winnen! Van Gaal kan ook maar de spelersgroep wil hem geloof ik niet qua aanpak. Denk dat over drie weken ook Mourinho wel weer beschikbaar is.
 
AadHandgranaat
 
2
14 september 2020 om 11:52
Kom op zeg, erg flauw om dat soort 'records' erbij te halen. Bosz ging ook heel slecht in het begin bij Ajax, moeten we daar ook niet even een mooi statistiekje uit trekken? Gio heeft het fantastisch gedaan bij Feyenoord qua prijzen, meerdere jaren opeen. En een prijzenpakker als bondscoach lijkt me niet verkeerd. Neemt niet weg dat ik liever een v Gaal heb
 
Japie_Krekel
 
0
14 september 2020 om 12:04
Ja ok, maar hoe lang is dat terug? Dan kunnen we ook zeggen Van Gaal moet het niet worden want die liep een WK in 2000 mis met een geweldige selectie
 
Hendrik123
 
5
14 september 2020 om 10:17
Misschien van Gaal...
 
Benzema.
 
6
14 september 2020 om 08:19
Logisch. Ik vind het ook niet echt een baan die bij Bosz past. Lijkt me dat hij veel liever clubtrainer ipv een handvol wedstrijdjes per jaar te coachen. En je gaat natuurlijk Leverkusen niet inleveren voor het Nederlands elftal.
 
Raubaht
 
39
14 september 2020 om 08:20
De spelers laten bepalen wie de nieuwe trainer wordt, gekker kan het niet. Omdat van Gaal er boven op zit en de spelers minder vrijheid en privileges zullen hebben mag hij het niet worden...? Dit is toch te gek ? Kijk naar capaciteiten en de kans op succes, dan kom je bij van Gaal uit. Klaar. En wat de spelers daarvan vinden is niet van belang, die moeten luisteren en hun taken uitvoeren waarvoor ze vorstelijk betaald worden. Sowieso is het maar voor 1 jaar, daarna neemt Bosz het Sowieso wel over.
 
Almogaver
 
5
14 september 2020 om 08:48
Als de spelers zich niet comfortabel voelen met een bepaalde trainer, dan daalt de kans op succes. Dat je daarna lult over "waarvoor ze vorstelijk betaald" worden, is natuurlijk lachwekkend. Alsof het maar een geinig uitje voor ze is en de prijs niet het hoofddoel is voor deze jongens.
 
23VDV23
 
21
14 september 2020 om 09:19
Als een aantal spelers zich dusdanig oncomfortabel voelt bij Van Gaal dat 'de kans op succes daalt' is dat mijns inziens een teken van gebrek aan professionaliteit. En daarnaast: die jongens willen dolgraag een eindtoernooi spelen. Ze hebben er een heleboel gemist en weten hoe zeldzaam de kans kan zijn dat je zo'n eindtoernooi speelt in je carrière. Alsof die niet hun stinkende best gaan doen voor een Van Gaal? Sneijder heeft dat uiteindelijk ook gedaan en die had minimaal net zo'n groot ego als pakweg een Memphis momenteel. Deze Oranje lichting heeft bovendien. niet de dusdanige status dat je de spelers mee laat bepalen over het uitzetten van de grotere lijnen op dit niveau. Ja, het is ooit mis gegaan toen er juist níet naar de selectie werd geluisterd. In 1990. Daar is iedereen het over eens. Maar de kwaliteit die er toen rondliep dat was wel van een hele andere orde. Hoe goed jongens als Van Dijk, De Ligt, Wijnaldum en Frenkie de Jong de laatste jaren ook hebben gepresteerd...laten we nou niet doen alsof ze de status en naar verhouding vergelijkbare kwaliteiten hebben als Rijkaard, Koeman, Gullit en Van Basten destijds. De huidige lichting heeft onder Koeman mooie resultaten neergezet, zeker vergeleken met de donkere jaren die ervoor zaten, maar er zat ook nog het nodige geluk bij en er is een heleboel dat beter moet en kan wil je goed voor de dag komen op het komende eindtoernooi. Leuk dat zij zich zo lekker voelen bij de lijn die ze hebben ingezet, maar het weerhoudt ze ook van groeien en het creëert een blinde vlek voor een heleboel dat nog niet goed gaat.
 
Louis el Pisto
 
3
14 september 2020 om 09:39
Dus de kans op succes daalt door een topcoach aan te stellen in plants van een matige coach die de meeste van zijn klussen verneukt heeft, nog nooit hoofdcoach is geweest of nog nooit op hoog niveau gecoacht heeft? Hele vreemde conclusie naar mijn mening.
 
Japie_Krekel
 
0
14 september 2020 om 12:01
We moeten ook niet gaan overdrijven. Zonder Robben hadden we niet eens de poulefase op het WK overleefd en onze aanval is nu nog slechter als destijds. Van Gaal gaat van een Promes geen Robben maken
 
23VDV23
 
3
14 september 2020 om 17:56
@japie: dan geef je Van Gaal toch veel te weinig krediet. Je kunt het ook zo zien: het gros van de coaches had op voorhand toch al niet die tactische omzetting gedaan die hij wel deed. Er was ook veel kritiek op het feit dat hij van 4-3-3 afstapte, maar dat deed hij wel maar mooi. Er was veel kritiek op het feit dat hij Sneijder lang buiten de selectie liet in aanloop naar het toernooi, maar daardoor raakte Sneijder wel geprikkeld om fit te raken. En hoe je het ook wendt of keert: hij haalde brons met een groep die daar kwalitatief normaliter absoluut toe in staat werd geacht. Maar dat is juist wat Van Gaal zo goed kan: het uiterste uit spelers halen, mits ze bereid zijn naar hem te luisteren (in dat laatste hadden vedettes bij topclubs vaak geen zin). Hij krijgt het voor elkaar om spelers die relatief matig zijn klaar te stomen voor een heel behoorlijk niveau. En juist omdat deze selectie nog niet top en nog te jong is is Van Gaal dé man die je moet hebben.
 
SpeedyAFC
 
0
14 september 2020 om 09:44
Hoe bedoel je dat de Knvb de Oranje spelers vorstelijk betaald? Volgens mij valt dat echt reuze mee.
 
AadHandgranaat
 
8
14 september 2020 om 08:24
Rare keus zou het zijn. Bosz heeft veel tijd nodig om zijn speelwijze erin te slijpen bij z'n spelers, en bovendien is zijn manier van spelen erg risicovol. Vraag me af of dat zou werken op een eindtoernooi. Ga gewoon voor V. Gaal, dat is een bewezen goede keuze. Zie je over een (paar) jaar wel weer verder.
 
Spijkenisser
 
6
14 september 2020 om 08:27
Nou de heren in Zeist voegen nog een dwaling toe aan het boek der mislukkingen. Hoe kan het toch zijn dat in ieder geval Gudde nog op zijn positie zit? Is net de storm van de promotie/degradatie regeling door Corona achter de rug, maken ze weer een potje van de zoektocht naar een nieuwe bondscoach.
 
jankroon1988
 
8
14 september 2020 om 08:29
Toch raar dat de knvb na twee (logische) afwijzingen al "klem" zit. Rijkaard is volgens mij heel gelukkig met zijn leven buiten de voetballerij en Bosz begint net aan zijn seizoen met Leverkusen. Kon je verwachten dat je daar afwijzingen van zou ontvangen. Maar vreemd dat ze dan al klem zitten.
 
Infinity91
 
7
14 september 2020 om 08:41
Nadat de Knvb al Gigantische Faalde bij het stopzetten van de competitie en dan met name de lachwekkende afhandeling daarvan, faalt men zo mogelijk NOG Opzichtelijker bij de zoektocht naar een nieuwe bondscoach. Mijn god wat een incapabel zooitje. Ja, als je mij zou vragen wat voor baas ik zou willen, zou ik ook niet antwoorden "eentje die met harde hand regeert". Ongelofelijk wat denkt dit bestuur wel niet? Welke coach er nu ook komt: het wordt OF een zacht ei, OF je krijgt muitende en ontevreden spelers. Hoe KUN je dit bij spelers neerleggen? Als het niet zo ongelofelijk amateuristisch was zou ik er hartelijk om kunnen lachen. Maar eigenlijk staan de tranen me nader.
 
Soccerfan_1
 
1
14 september 2020 om 09:21
Je denkt leuk te zijn maar je geeft de knvb de schuld van het stopzetten van de competitie terwijl de hele wereld al maanden weet dat de regering de competitie heeft stopgezet. Niet opgelet ofzo?
 
Infinity91
 
2
14 september 2020 om 10:48
Uitstekend opgelet, maar de afwikkeling ervan was natuurlijk om het niveautje 15de klasse maandagochtendamateurs regio Zuid, divisie 6b. Dat hebben nagenoeg alle landen om ons heen beter gedaan. Dus I rest my case: beneden alle peil uiterst amateuristisch afgewikkeld.
 
Wouterke
 
4
14 september 2020 om 08:45
Bosz speelt altijd leuk voetbal, maar daar je op een EK of WK geen hoge ogen gooien. Veel te naïef. Ik vind het sowieso gek dat je bij Rijkaard en Bosz uitkomt. Rijkaard heeft jaren geleden al aangegeven klaar te zijn met het trainersvak en Bosz heeft het volgens mij prima naar zijn zin in Duitsland.
 
WidjaiKhoesial
 
18
14 september 2020 om 08:54
Memphis Depay, Georginio Wijnaldum en Virgil van Dijk willen een grote ‘eigen verantwoordelijkheid’ binnen de selectie, en daarmee een zogenoemde ‘people manager’ en minder een 'dwingende coach die de teugels strak aantrekt'.!!!!!!we gaan nooit ver komen zonder Van Gaal !!! Als spelers ineens zelf gaan bepalen hoe en wat ....zie ik niet dat we ver komen. Kijk maar naar de afgelopen wedstrijd !!je hebt juist iemand nodig die de teugels strak houd!!anders wordt het een klas zonder leraar !! een zooitje dus !!!
 
Soccerfan_1
 
11
14 september 2020 om 09:20
Ja dit gaat dus helemaal mis idd. De rappertjes willen vrijheid....en de knvb gaat er in mee hoor. Let maar op
 
Apocalyps
 
0
14 september 2020 om 14:29
Heerlijk verfrissende reactie dit. Memphis en Virgil van Dijk hadden je neef of oom kunnen wezen he. Beetje vreemd dat je hen als rappertjes probeert weg te zetten. Het zijn overigens niet alleen deze jongens die hun voorkeur hebben laten blijken...
 
Soccerfan_1
 
2
14 september 2020 om 15:08
Depay is toch ook een rapper? Volgens eigen zeggen dan. Wijnaldum ook nooit gezien met z’n matties bij Feyenoord toen? Teksten schrijven omdat ze “rappers” waren. Deze gasten hebben niet alleen de focus op voetbal alleen en als die nog meer vrijheid krijgen dan gaan we dus echt af met oranje. Slappe instellingen genoeg. Ik was tegen van gaal maar nu mag hij van mij wel komen bij oranje.
 
Juventus07
 
8
14 september 2020 om 09:14
Hahah de spelers laten bepalen wie er trainer mag worden, het wordt steeds gekker in dit land, Gaat die trainer straks ook nog de vetertjes strikken van die spelers? Louis van Gaal is nummer een, heeft het overal bewezen en staat garant voor succes, en Louis heeft ook humor en kan dus best de chemie krijgen met jonge spelers. Doe anders maar Co Adriaanse, is ook recht voor zijn raap, wat de spelers af en toe nodig hebben!
 
Soccerfan_1
 
2
14 september 2020 om 09:18
En dus zitten we straks dus wel opgescheept met een Frank de boer of van Bommel of Cocu, v Bronkhorst. Daag oranje... geen zin meer om te kijken dan
 
oigatinha
 
5
14 september 2020 om 09:19
Drie spelers die geen grote eigen verantwoordelijkheid aan kunnen, zo bleek ondermeer tegen Italie. De een is geen teamplayer, de tweede een omhoog geschreven waterdrager en de derde denkt het tegenwoordig wel op z'n sloffen te kunnen doen. Neem Klinsman. Of een andere duitse diziplin coach. Maar het zal Frank de Boer wel worden...
 
Ralph86
 
2
14 september 2020 om 09:34
Wat dachten jullie van Seedorf en dan met Bogarde, Davids en Reiziger als assistenten... Gekleurd genoeg? OT; Wat dacht je van de coach die nu voor de groep staat? Die is medeverantwoordelijk voor het aanzien wat Oranje nu heeft gekregen. Misschien de staf aan vullen met een (ervaren) people manager en je bent in mijn ogen klaar.
 
JWD81
 
1
14 september 2020 om 09:52
Het EK en de Nations League dreigen te mislukken op deze manier. Het WK van 1990 lijkt zich zo te gaan herhalen dat er geen eenheid meer is in de groep. Toen had je ook verschillende kampen die allemaal een andere trainer wilde. Frank de Boer lijkt mij een prima kandidaat. Hij heeft pech gehad met zijn buitenlandse clubs, wilde voetbal spelen wat hij gewend was maar wat ze daar niet gewend waren. Dat voetbal kan hij bin Oranje wel spelen. van Bommel kan ook prima. Dat zijn 2 prima uithangborden voor de KNVB. Zij kunnen in principe verder met de huidige staf of laat ze 1 staflid zelf meenemen. Anders moeten ze Wenger voor 2 jaar aanstellen. Dat lijkt mij een prima buitenlandse kandidaat die het ver kan schoppen.
 
RvPstrikerNL
 
1
14 september 2020 om 10:31
Heb het eerder al eens gezegd maar denk dat Cocu of Gio de beste opties zijn. Veel andere namen zijn in mijn optiek te eigenwijs om bondscoach te worden. Ten Hag en Bosz zie ik toch wel heel erg graag hun eigen stempel op de ploeg willen drukken wat wellicht niet lukt in de korte tijd die ze hebben om het team te slijpen. Daarnaast zijn zowel Gio als Cocu prima voorbeelden van hoe een coach van het Nederlands elftal zich zou moeten gedragen. Een ervaren man ernaast is dan natuurlijk wel een must maar dat zou wat mij betreft prima Lodeweges kunnen zijn.
 
RedondoNo5
 
6
14 september 2020 om 10:52
Snap best de spelers hun voorkeur hebben, maar dit gaat toch te ver nu? Er zijn een aantal leidende speler die hun 'rol' blijkbaar wil houden en bang zijn dit kwijt te raken met een type Van Gaal. Als we nou een heel ervaren ploeg hadden dan kan ik het nog wel begrijpen, maar er zitten te veel jonge spelers en en bepaalde type spelers die gewoon sturing nodig hebben. Denk juist dat een coach als Van Gaal die er dichter op zit goed is voor dit Oranje. Kan me namelijk ook niet voorstellen dat Koeman alleen een people manager was. Hij kon af en toe ook kritisch zijn naar de ploeg.
 
Japie_Krekel
 
0
14 september 2020 om 12:08
Maar er zijn best veel spelers in deze Oranje selectie die met Van Gaal hebben gewerkt. Er zal toch een reden zijn dat ze hem niet willen. Blind, Wijnaldum, Cillisen, De Vrij, Depay hebben onder hem gespeeld en zijn blijkbaar minder enthousiast over zijn aanpak als de mensen die het van buitenaf beoordelen. Ik kan me ook best voorstellen dat iemand als Van Gaal heel slecht voor de sfeer kan worden als je 4 weken met hem zit opgescheept. Het is natuurlijk wel een narsistische, arrogante coach met zwaar afwijkend gedrag. Niet iedereen vindt dat gezond
 
RedondoNo5
 
3
14 september 2020 om 12:21
Er worden nu geen namen genoemd wie voor of tegen Van Gaal is, dus dat is lastig oordelen. Volgens mij was er op het WK in Brazilie een goede sfeer in de ploeg. Verder wordt Van Gaal vind ik vaak negatief neergezet. Ik heb ontzettend vaak interviews en momenten gezien dat overduidelijk is dat Van Gaal echt wel een mens-mens is en zeker ook goed kan zijn als people manager. Het ligt ook aan het karakter van de speler of het klikt. Een type als Koeman of Rijkaard zal het ook niet met alle spelers goed kunnen vinden. Ik vind op het moment niet dat er een geldige reden is om Van Gaal niet aan te stellen. Dat zijn karakter niet bij de groep past vind ik eerder diva gedrag van de spelers.
 
Japie_Krekel
 
1
14 september 2020 om 12:40
ik ben het daar niet mee eens. we zijn een WK misgelopen in 2000 omdat Van Gaal werd aangesteld voor een groep spelers die zijn aanpak niet trokken. Van Gaal heeft natuurlijk nul flexibiliteit en werkt daarom niet met elke groep. die groep uit 2000 gaf aan dat ze oververmoeid waren door het speelschema en dat ze behandeld wilden worden als normale profs en niet als een stel talentjes wat net komt kijken, maar hij luisterde daar totaal niet naar en ging de trainingsintensiteit bij Oranje nog verder opvoeren en spelers proberen beter te maken wat sowieso niet gaat werken als bondscoach, met alle gevolgen van dien. het mislopen van het WK. als Knvb zijnde moet je ook wel van je fouten leren natuurlijk. al deze spelers zijn volwaardige profs en veel spelen bij grote clubs. die weten echt wel of Van Gaal zijn aanpak gaat werken bij deze groep of niet want best een groot deel van deze selectie heeft eerder met hem gewerkt. die gasten willen straks allemaal hoge ogen gooien op het WK en als ze dan met een coach zitten die totaal niet past bij de groep dan wordt de kans op succes natuurlijk erg klein
 
NadeemMoenna
 
0
15 september 2020 om 01:49
Weet niet of je het nog weet maar in 2000 was het ek in Belgiã« en Nederland en was Frank Rijkaard bondscoach. Het wk van zuid Korea Japan in 2002 werd gemist met van Gaal als bondscoach maar goed.
 
Japie_Krekel
 
0
15 september 2020 om 13:07
klopt idd, mijn datum van dat WK klopte niet maar dat neemt niet weg dat Van Gaal toen wel een WK is misgelopen met een gouden lichting omdat hij niet paste bij die groep destijds
 
mrMRJ
 
1
14 september 2020 om 12:19
Ik betwijfel deze geruchten over benaderingen en afwijzingen. Dat gezegd hebbende: Volgens mij is de enige mogelijkheid voor succes op het komende EK een dwingende coach. Een coach die echt wat toevoegt zodat we een kans kunnen maken. Welke coach neemt deze baan aan om de lijn van de vorige coach voort te zetten, zeker na de laatste wedstrijd?
 
RickVan Dijk
 
1
14 september 2020 om 12:38
Ik denk juist dat deze selectie iemand als van Gaal wel kan gebruiken. Discipline lijkt mij nu hard nodig... Dus voor mij is van Gaal een optie en anders (ik weet 2017 is hij gestopt bij zijn laatste baan) Felix Magath... Ik denk echt met wat discipline dat we heel zouden kunnen komen.
 
SadmirSkahic
 
0
15 september 2020 om 14:02
Van Gaal kan niet want hij werkt graag als hij het voor het zeggen heeft en dan wil de knvb niet, beste wat Nederland kan doen op dit moment is een buitenlandse coach aanstellen zodat er niet meer word gekeken naar wie van Ajax, Psv, Feyenoord moet spelen maar gwn de beste 11 op stellen dit is al jaren het probleem bij NL, We hebben hier zo een goede voetballers rond lopen en nu al helemaal met talenten zoals de ligt, frenkie, van den beek, van dijk, er moet gwn iemand komen die onafhankelijk is van alles want als met deze selectie niet zorgvuldig word omgegaan wint Nederland de komende 25 jr nog niks
 
DeGeneration
 
0
16 september 2020 om 12:54
Je moet gewoon een Coach nemen als Ernst Hapel met zijn beroemde woorden: Niet L*llen, Fussball Spielen !!!!een bondscoach moet iemand zijn die naar het beleid van de Knvb speelt en niet voor het beleid dat de spelers willen. Hebben ze dan niets geleerd van het verleden (zie Beenhakker in 1990).
 
Raoul-Rizwan
 
0
17 september 2020 om 09:54
als je er zo in stapt om iedereen tevreden te houden dan ga je akties krijgen net zoals op ek12