Koeman benoemt verontrustend feitje over Memphis: 'Het is een gek verhaal'
Dinsdag, 28 maart 2023 om 09:21

Ronald Koeman heeft maandagavond tijdens de persconferentie van het Nederlands elftal zijn zorgen geuit over de nieuwe blessure van Memphis Depay. De 29-jarige aanvaller van Atlético Madrid viel tegen Gibraltar (3-0 winst) na 63 minuten geblesseerd uit en greep naar zijn hamstring. Voetbalzone was aanwezig in De Kuip, waar Koeman verontrust reageerde toen de fitheid van Memphis ter sprake kwam. "Het is een gek verhaal."

Koeman werd door de aanwezige journalisten gevraagd naar de ernst van de blessure van Memphis. "Ik weet niet hoe ernstig het is, maar het ziet er niet licht uit, laat ik het zo zeggen." Maarten Wijffels, journalist van het Algemeen Dagblad, concludeert vervolgens dat Memphis in september tegen Polen (0-2 winst) ook uitviel en dat zijn belastbaarheid moeilijk in te schatten is. "Dat klopt", stemt Koeman in. "Volgens mij heeft Memphis dit seizoen geen enkele keer negentig minuten gespeeld. Het is een gek verhaal natuurlijk."

Meer: Koeman: ‘Hun belang voor het team is reden om ze niet af te schrijven’ | ‘Moeten we wel naar het EK met het Nederlands elftal? Ik zou gewoon afbellen’

Reactie Memphis
Memphis zelf sprak na afloop met de NOS, die hem vroeg naar zijn blessure. "Over mijn blessure kan ik nu niet veel zeggen. Ik hoop dat het meevalt, maar het is wel vervelend. Dit seizoen is lastig. Mentaal heb ik het heel zwaar. Lastiger had ik het nog niet in mijn carrière. Helaas, maar dit soort momenten horen er ook bij. Ik scoorde, maar als ik zie hoe ik speel... Ik weet dat ik beter kan."

De aanvaller heeft niet de leukste week achter de rug, zo stelt hij zelf. "Ik ben niet bang dat het niet goed gaat komen. Deze week was apart, met een paar zieken en spelers als Frenkie de Jong en Steven Bergwijn die we misten. Al met al vond ik het een vervelende week", aldus Memphis, die in Madrid verder onderzoek laat doen naar zijn vermeende hamstringblessure.

Meer nieuws
   
23:30
23:30
De EK-selectie van Spanje: dit zijn de spelers die kans maken
1
   
23:11
23:11
Racistisch gedrag richting Nico Williams smet op belangrijke zege Atlético
0
   
23:06
23:06
Chelsea vecht zich knap terug tegen Villa, maar vergeet zichzelf te belonen
6
   
23:02
23:02
Paris Saint-Germain poetst 1-3 achterstand weg en is officieus kampioen
10
   
21:47
21:47
Liverpool gebruikt Slot om af te stappen van traditionele Britse clubstructuur
27
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (50)

 
Zlatan65
 
42
28 maart 2023 om 09:27
Ja. In de vorm waarin hij nu verkeert, hebben we Bergwijn echt gemist!
 
baradona
 
40
28 maart 2023 om 09:37
Is toch onbegrijpelijk hoe kan dit uit de mond van een bondscoach komen? Net als het opstellen van Taylor , die jongen is al hef hele seizoen van het niveau Sc Heerenveen, zelfde geldt voor Bergwijn, Klaassen en Brobbey. Maar hij roept ze allemaal doodleuk op. En wat betreft Depay , weet je wat een gek verhaal is dat hij altijd maar wat aan mag rotzooien en nooit gewisseld word.
 
 
25
28 maart 2023 om 09:40
Hé! Zo zwak zijn wij met Heerenveen ook al niet! En wat serieuzer: Bergwijn, Klaassen, Taylor en Brobbey hadden er inderdaad niet bij moeten zitten, maar dat vind ik ook van Wijnaldum en vond ik zã©lfs van Wieffer. Daar waar er andere spelers zijn die het al langer laten zien. Nu Wieffer zijn kans enigszins heeft gepakt, moet hij er straks natuurlijk ook bij zitten als hij deze vorm vasthoudt, maar ik vond deze keuze op zijn zachtst gezegd "verrassend". Ook Blind begrijp ik totaal niet, daar waar je al twee linksbacks hebt en Frimpong voor rechtsback kan oproepen.
 
Louismanuel
 
2
28 maart 2023 om 10:03
Over Depay. Hamstringproblemen zijn niet zozeer het gevolg van overmatig spelen maar van niet goed trainen. Met name hersteltraining. Daar schort het aan.
 
baradona
 
28
28 maart 2023 om 10:10
Wat betreft Wieffer een kans pak je mijn inziens niet tegen Gibraltar , die gasten stonden met 10 man in hun eigen 16. Wieffer stond nooit onder druk , en passte vooral van links naar rechts. Op deze positie had Richard Knopper het gister ook nog prima in kunnen vullen.
 
FCVoetbal23
 
9
28 maart 2023 om 13:15
Misschien moeten we accepteren dat we gewoon geen betere opties Eet hebben, spoeling is heel dun. We zijn jaren verwend geweest maar we leiden heen creatieve spelers meer op maar vooral jongens die heem goed kunnen overspelen en hard kunnen werken. Ik zie trouwens veel Ajacieden negatief praten over Depay, zo hypocriet als ik weet niet wat. Verander Depay voor Tadic en dan maakt het niet uit hoe slecht hij speelt dan draait alles om statistieken… Beoordeel Depay ook maar op die manier.
 
London Calling
 
4
28 maart 2023 om 19:34
@fcvoetbal23 Tadic is niet helemaal het beste topic om te bespreken onder een post voor het Nederlands elftal, maar volgens mij heb je dan de discussies over Tadic de afgelopen maanden een beetje gemist. Genoeg Ajacieden die heel kritisch op hem zijn of zijn geweest. Het verschil met Tadic en Depay dat een slecht spelende Tadic ook zijn waarde nog heeft voor een team. Hij is een team speler die blijft gaan, alleen was de vorm waarin hij dat deed een groot deel van het afgelopen jaar ondermaats. Depay is een individualist, zeker in vorm kan hij prima statistieken voorleggen, alleen op het moment dat hij niet scoort is hij als individualist eerder een last dan een zegen, dan blijft er in zijn geval niet veel over.
 
FlamengoBrasil
 
22
28 maart 2023 om 10:17
Bergwijn missen we echt niet. Slappe zoutzak is dat. Totaal ongeinteresseerd, inspiratieloos. Laat die maar lekker in Amsterdam een parodie op topvoetballer uitoefenen. Berghuis, Bergwijn, Taylor, Klaassen, Blind ze hebben allemaal niks in Oranje te zoeken.
 
 
20
28 maart 2023 om 10:28
Waarom Berghuis? Oké, hij is op 10 minder dan Xavi en een echte rechtsbuiten is hij ook niet, maar hij is voor beide posities een prima back-up. Hij zou zelfs eens op "8" kunnen spelen en hij is bij Ajax dit seizoen volgens mij het meest stabiel. Daar waar hij dat al een ruime tijd is. Berghuis hoort er gewoon bij.
 
mickey12
 
7
28 maart 2023 om 11:03
Dit geluid hoor ik wel vaker en eerlijk gezegd snap ik nooit zo goed waar dit op is gebasseerd. Berghuis is verre van stabiel en vooral na de winterstop speelt die veel vaker slechte potten dan goeie potten.
 
 
1
28 maart 2023 om 12:53
Haha inderdaad ????
 
XAJAcfa
 
5
28 maart 2023 om 11:57
Ik denk dat Bergwijn vaker de rechtsback voorbijgekomen zou zijn dan het wonderkind Xavi.... wat was die slecht.
 
 
13
28 maart 2023 om 12:43
Dat is ook te hopen, vanaf zijn eigen positie. Het is vooral vreemd dat Koeman Xavi en Depay niet had omgewisseld. Want dat Xavi een betere voetballer is dan Bergwijn, daarover kan geen twijfel bestaan
 
 
26
28 maart 2023 om 09:33
Jemig, hoe kan Koeman Bergwijn erbij halen? Het is een zegen voor Oranje dat Malen weer minuten maakte, want dan zie je hoe goed hij toch wel ballen kan. Wat betreft Memphis: Ja, hij is echt belangrijk voor Oranje geweest. Alleen als hij dit niveau vast blijft houden, dan mag van mij wel eens een Dallinga de kans krijgen. Het egoã¯stische ben ik al klaar mee, maar dan ziet onze bondscoach en er ook nog eens een 10 in. Onbegrijpelijk, want als hij iets niet is, dan is dat het. Als een soort linksbuiten floreerde Depay juist, waarom stelt niemand hem daar dan meer op? Daar kan hij nog veel meer van waarde zijn. Of laat ik het anders stellen: Daar kan hij van waarde zijn!
 
Pieterpost
 
26
28 maart 2023 om 09:51
Haha Dallinga. Memphis 44 goals en 16 assists en gisteravond weer met afstand je beste aanvaller, maar vooral blijven haten. En nee dat doet hij niet alleen tegen Gibraltar ook tegen USA, Frankrijk, Duitsland, België en Wales. Hij is ook pas 29 dus heeft nog ongeveer 4 jaar, omdat record te verpulveren.
 
 
41
28 maart 2023 om 09:59
Gisteren was hij zeer zeker niet met afstand de beste aanvaller. En Memphis is al een geruime tijd niet in vorm. En "vooral blijven haten"? We zijn toch geen 12 man, kom op zeg. Sowieso ben ik nooit eerder kritisch op hem geweest. Ik snapte de kritiek op hem zelfs vaak niet. Maar het is nu wel dusdanig zwak dat hij wel scherp gezet mag worden. Natuurlijk speelt hij al twee jaar nauwelijks, maar daar moeten we bij Oranje niet de dupe van worden. Mocht hij zijn vorm weer hervinden, dan is hij de spits. Dat hij meer kwaliteiten bezit dan Dallinga, daar twijfel ik niet aan. Ik zeg alleen ook dat Depay prima van links kan komen en dus Dallinga dan in de spits. Ik zeg niet eens dat hij wissel zijn moet, dus ik snap sowieso niet waarom ik "aan het haten ben", om als een puber in die taal mee te gaan.
 
Dr. Duck
 
6
28 maart 2023 om 10:08
Hoogstens met afstand de minst slechtse, maar ook dat was hij niet eens. Sowieso vond je simons gisteren ook al beter, dus merkwaardige opmerking. Depay was dramatisch slecht gisteren, alleen weghorst was slechter als aanvaller. Simons en berghuis net iets minder slecht. Gakpo en malen waren het minst slecht.
 
Cobrahoff
 
10
28 maart 2023 om 10:17
Niet serieus nemen die gozer. Depay is Europese subtop, maar denkt zelf dat hij wereldspits is. Die gozer ziet het zelf niet goed, jij wel. Depay speelt al vanaf zn 17e of weet ik veel voor oranje je dus genoeg tijd om aan je record te werken tegenover andere spelers. Beter wordt het niet met depay, en dat is niet erg. Alleen moet hij dat zelf wel inzien. Hij blesseerd zichzelf alleen maar.
 
 
7
28 maart 2023 om 10:21
@cobra: Nou ja, ik heb wel gedacht dat Depay wereldtop zou worden. Vanaf links. Zijn begin van PSV was ook heel erg veelbelovend. Ik snap alleen niet waarom hij ineens elders is neergezet.
 
Branquinho
 
5
28 maart 2023 om 11:56
@cobra je verkondigt alleen onzin, Depay debuteerde op zijn 19e/20e verjaardag. En hoe weet jij dat hij denkt dat hij een wereldspits is? Onbijten jullie samen? Van Persie, Robben etc waren er toch ook vroeg bij? Die speelde toch ook tegen de zelfde soort tegenstanders in de kwalificatie?
 
BeastAkimfenwa
 
4
28 maart 2023 om 12:37
@Mangalitsa daar ben ik het met mee eens, in zijn begin jaren heeft hij heel de eredivisie kapot gespeeld.Hij leek destijds ook een betere voetballer, die nog een actie kon maken met veel snelheid en een goed “afstand” schot. Maar sinds zijn tijd bij manchester united/lyon is hij langzamer en zwaarder en een andere soort voetballer geworden.
 
Hossaini1975
 
0
28 maart 2023 om 12:52
Deze discussie zou ook niet bestaan als hij beter was dan die twee , of maar half zo goed
 
Stefanvan der Windt
 
6
28 maart 2023 om 09:33
Het valt mij op dat echt al onze dragende spelers uit vorm zijn. Alleen Frenkie en Ake halen hun niveau. Verder is het kommer en kwel. Daarbij komt dat her basis niveau van de meeste spelers niet hoger is dan subtop en dat je van de jongste talenten nog niet veel kan verwachten. Het is op dit moment droevig gesteld met het Nederlands elftal.
 
Raubaht
 
19
28 maart 2023 om 09:38
Het moet onderhand wel klaar zijn met spelers als Depay maar ook Wijnaldum. Depay heeft nog nooit geleverd in Oranje, wanneer het moet. Die heeft het niveau ook niet meer. Daar moet je niet zo stellig aan vast willen houden
 
Formus
 
7
28 maart 2023 om 09:59
Maar dan krijg je de reacties: topscorer allertijden.... Ben persoonlijk klaar met die lakse instelling van veel spelers. Geen arbeid, geen inzet, niet aanzetten, alles vanuit stand, chip-voorzetjes ipv strakke voorzetten waar je als spits alleen maar tegenaan hoeft te lopen.... Van mij hoeven Depay, Berghuis, Bergwijn, Wijnaldum en Van Dijk voorlopig even niet meer. Wat een slappe zooi. Dumfries mag ook aan zijn voorzet gaan werken, net als Malen. Maar die hadden nog inzet.
 
RedBaron
 
4
28 maart 2023 om 10:50
Wat is je alternatief dan? We hebben niet beter. Zeker voorin niet. We hebben geen Bergkamp, Kluivert, Van Nistelrooij, Robben of Van Persie. We moeten het doen met spelers als Gakpo, Depay, Simons, Malen, Berghuis en Bergwijn.
 
FlamengoBrasil
 
3
28 maart 2023 om 13:13
Eerst stoppen met Klaassen en Blind. Dan kun je net zo goed een middag naar het openlucht musseum.
 
London Calling
 
0
28 maart 2023 om 19:56
Het is dat Gakpo nu aardig aan de weg timmert, maar Depay was jarenlang aanvallend de minst slechte optie en is dat misschien nog steeds wel. Ik ben nooit een Depay fan geweest, zal ongetwijfeld ook deels met mijn eigen club voorkeur te maken hebben. Maar ik zou echt niet weten wie we dan op hadden moeten stellen (of op zouden moeten stellen). Depay zelf is internationaal al geen top. Maak je een lijst met de 20 of 30 beste aanvallers in Europa en zet je hem daar tussen en vraag je wie er niet bij hoort te staant wijst iedereen buiten Nederland naar Depay. En de rest is nog heel veel minder. Danjuma heeft het een jaar goed gedaan in Spanje, maar speelde daarvoor in de championship en doet het nu ook niet goed in de Pl. Malen schiet nog geen deuk in een pakje boter in Duitsland, Bergwijn is volledig mislukt in Engeland en laat bij Ajax ook niets zien, Berghuis mislukte in Engeland en neemt Ajax ook niet mee naar een hoger niveau in de CL, De Jong is mislukt in Duitsland, de PL en min of meer in Spanje (maar kon je als plan B nog aardig gebruiken), Vincent Janssen was zelfs in Mexico geen groot success. Stengs kon de Ligue 1 niet aan en van Boadu weet volgens mij niemand of hij uberhaupt nog ergens speelt. Brobbey die nu bij de selectie zit laat het bij Ajax toch ook niet zien, en is wel sterk maar zo fit dat hij van een uur stil staan tegen volendam al kramp krijgt. Ik zal vast nog wel een paar opties missen maar daarna kom je volgens mij uit be spelers als Dilrosun of Kluivert of zo die een keer een wedstrijd mee hebben mogen doen.
 
Sandro01
 
1
28 maart 2023 om 23:30
Nou nee. Ze moeten kappen met het oproepen van Blind, de Roon, Klaassen, Taylor, Weghorst en dat soort drek.
 
Dr. Duck
 
11
28 maart 2023 om 10:05
Als zijn belastbaarheid twijfelachtig is stel ik voor om hem tijdens de komende interlands tot rust te laten komen. Net zo vaak totdat hij weer met hart en ziel voor oranje wil spelen ipv egotripperij van de circus depay bv.
 
DonaldPump
 
3
28 maart 2023 om 10:17
Precies! Wat de meeste Depay fans niet lijken te begrijpen, is dat het gros zich niet ergert aan de vorm van Depay. Het gaat er vooral om dat hij in een uiterst slechte vorm, nog steeds erbij loopt als een vedette en gewoon niet in de dienst van het team speelt. Dribbel eens wat minder en sta vrije trappen en penalty’s aan andere spelers af die wel in vorm zijn. Wat mij betreft mag die even banken totdat hij weer zijn oude vorm terug vindt. Hopelijk trekt bergwijn zijn vorm van de laatste wedstrijden door: dan zouden we zo kunnen spelen: Bergwijn - Gakpo - Malen Frenkie - Simons - Koopmeiners/Wieffer Ake - Van Dijk - De Ligt - Frimpong Flekken/Bijlow
 
Cobrahoff
 
12
28 maart 2023 om 10:14
Dit is depay zn niveau al jaren, beter wordt het niet. Iedereen weet en ziet dat. Hij denkt zelf dat hij een wereldspits is, maar het is Europese subtop en dat is niet erg als je het zelf maar inziet. Maar meneer heeft altijd een ego en hoogmoed, apart verhaal.
 
Benzema.
 
14
28 maart 2023 om 10:50
Waaruit blijkt dat hij zichzelf een wereldspits vindt? Dat lees ik nogal vaak hier maar ik heb het hem nog nooit horen zeggen. Vind hem vrij nederig in interviews zelfs.
 
Branquinho
 
10
28 maart 2023 om 11:58
Dat verzinnen de voetbalfans die een deuk krijgen in hun zelfvertrouwen als ze naar de uitstraling van Memphis Depay kijken. Meer kan ik er niet van maken.
 
Jackieboy10
 
7
28 maart 2023 om 10:34
Zijn fitheid is inderdaad een probleem de laatste tijd. Maar ik denk persoonlijk dat het grootste probleem is dat hij veel te belangrijk wordt gemaakt. Ja Depay is bijna onze topscoorder aller tijden. Ja hij heeft 44 goals en 16 assists. Maar Depay kan een elftal simpelweg niet dragen. Dat is ook totaal niet erg, mits je dat niet van hem gaat verwachten. Dat doen de bondscoaches helaas wel. En ook Depay zelf vindt dat hij het team MOET dragen. Dat is absoluut nobel van hem, maar je ziet dat het hem enorm beperkt in zijn spel. Hij forceert alles en lijkt alsof hij bij elk balcontact belangrijk wil zijn, terwijl dat niet kan. Bovendien ''werkt'' hij ook daardoor nauwelijks meer in het veld. Jagen doet hij nauwelijks en bij zijn eigen balverlies laat hij het ook gewoon lekker lopen. Depay is absoluut goed genoeg voor Oranje en hoort ook absoluut in de basis. Alleen moet Koeman hem duidelijk gaan maken dat hij niet de onbetwiste ster is van Oranje. Dat hij gewoon hard moet werken voor zijn plek. En ook dat hij gewisseld kan worden als hij bagger speelt. Dat onbetwiste vertrouwen is niet goed voor hem en onterecht. Zodra Depay weer hard gaat werken in het veld, ga je in mijn optiek weer de beste Depay voor Oranje zien.
 
Stefanvan der Windt
 
2
28 maart 2023 om 11:50
Topscorer allertijden inderdaad maar mag de veters niet strikken van de overige uit de top 5. Ja hij is belangrijk voor dit oranje, hij scoort en heeft dreiging. Maar hij is topscorer doordat interlands 3x zoveel zijn en vooral tegenstanders van een minder niveau
 
JK-Ajax
 
2
28 maart 2023 om 11:00
Maar toch een speler die nooit fit is en al tijden niet levert verafgoden en altijd in de basis knallen. Selecteer gewoon door en laat hem banken
 
messino
 
2
28 maart 2023 om 11:17
De instelling van Depay is ook gewoon ruk. De beste jongen denkt dat hij spits van een heel bijzonder kaliber is. Daar handelt hij dan ook naar. Is al tijden niet meer wedstrijdfit en gooit het dan op het is op het moment mentaal allemaal heel zwaar. Te makkelijk.
 
020Marco
 
2
28 maart 2023 om 11:18
Toch opvallend dat zo'n beer van een vent zo vaak spierblessures heeft, dit werkt hem behoorlijk tegen in zijn carrière. Helaas is hij hierdoor ook in het Nederlands elftal bijna nooit op zijn top.
 
OREELY
 
2
28 maart 2023 om 11:21
ik ben de hoop in het nederlandse elftal ook wel weer kwijt met wat ik koeman de afgelopen dagen/weken heb horen roepen... wat een dinosaurus is dat joh, blijft maar aan komen zetten met pipo's die er geen bal van kunnen de afgelopen tijd. was een mooie tussen periode geweest om door te selecteren en spelers uit te proberen die in vorm zijn. niet oudjes die zwaar op hun retour zijn nog een kans te geven, daarnaast zijn veel van die oudjes ook zwaar uit vorm.
 
ModricMagic
 
4
28 maart 2023 om 11:29
En dan Steven Bergwijn noemen haha. Denk dat Malen veel beter was in deze 2 duels dan Bergwijn in de laatste drie kwart jaar. En dat op rechtsbuiten terwijl die eigenlijk veel beter op links is. En over Memphis tja die sukkelt al 2 seizoenen met blessures helaas.
 
misseva88
 
2
28 maart 2023 om 12:05
Bergwijn vormde een tijd lang een erg goed duo met Memphis onder Van Gaal, daarin speelde hij veel dreigender dan Malen deze twee interlands heeft laten zien. Laten we wel eerlijk blijven hier.
 
ModricMagic
 
6
28 maart 2023 om 12:13
Bergwijn heeft geen pepernoot meer geraakte de afgelopen drie kwart jaar inclusief een WK en daar baseer ik het op. Leuk dat hij in het begin van 2020 het leuk deed maar sinds de overstap naar Ajax heeft die geen knikker meer geraakt. Zo eerlijk moeten we ook even zijn.
 
misseva88
 
2
28 maart 2023 om 12:18
O je bedoelt driekwart. Ik dacht de laatste 3 à 4 jaar. My bad.
 
Jackieboy10
 
0
28 maart 2023 om 13:13
Sowieso is het wel lastig met de buitenspelers en prestaties. Malen deed het in deze 2 duels ''leuk'' qua invalbeurt, maar ook niet uitzonderlijk natuurlijk. En bij Dortmund waren zijn prestaties ook niet om over naar huis te schrijven tot recent. Ik ben wel van mening dat onze bondscoaches 'gewoon' op positie dienen te selecteren. Dus vleugelspelers voor de vleugels, middenvelders voor het middenveld etc. Simons en Berghuis horen in de basis geselecteerd te worden voor het middenveld, niet voor links- of rechtsbuiten. Kies gewoon uit spelers als Lang, Gakpo, Danjuma, Summerville, Bergwijn, Malen en andere kandidaten die gewoon op de flank spelen.
 
ModricMagic
 
0
28 maart 2023 om 13:47
Nou ja punt is wel dat Berghuis een van de weinige spelers is die op rechtsbuiten kan spelen. Een Bergwijn, Malen, Lang en Danjuma hebben daar allemaal al is gespeeld en helaas zijn ze daar te beperkt in hun acties. Blijft jammer dat er gewoon geen fatsoenlijke speler daar kan spelen en daarom teren we nog op Berghuis helaas.
 
Jackieboy10
 
0
28 maart 2023 om 14:07
Deels mee eens, maar is dat echt zo? Berghuis valt daar ook ruimschoots tegen het laatste jaar. Misschien wel langer. De overige spelers hebben daar misschien 1 of 2 wedstrijden gespeeld. Lang heeft daar bijvoorbeeld 1 wedstrijd gespeeld onder Van Gaal, waarin hij helemaal niet slecht was. Wel wat onwennig, maar niet slecht. Bergwijn heeft daar 2 goede potten gespeeld onder Van Gaal, maar ook 2 mindere. Malen viel 2x degelijk in op die positie. Je moet in mijn optiek ook iets de kans geven om zich te ontwikkelen. Als Koeman nu tegen bijvoorbeeld Lang en Danjuma zegt: jullie gaan het uitvechten op rechts en dan selecteer ik je altijd. Klaar. Dan gaan zij echt wel hun best doen zich daar in het elftal te spelen. Dat zal met vallen en opstaan gaan waarschijnlijk in het begin, maar super slecht zal het in mijn optiek niet zijn.
 
theo uphus
 
1
28 maart 2023 om 11:51
Er zijn zat webstes waarop je exact kunt zien hoe vaak, en dus ook hoe vaak niet, Depay heeft gespeeld als zijn team voetbalde. Hij heeft sinds ijn vertrek van Lyon naar Barcelona gewoon veel te weinig gespeeld. En dat is niet onlogisch, want als hij dan wel speelde maakte hij het niet waar. Hij is dus al bijna 2 jaar niet meer in de vorm die Oranje nodig heeft. Maar hij wordt nog steeds opgesteld alsof hij wel een keer het verschil gaat maken. De blessure die Depay opliep kan ook goed met het gebrek aan spelritme te maken kunnen hebben. Kennelijk liep Trauner ook zoiets op, terwijl hij er onlangs ook nog 3 maanden uit lag. Een speler die nog in de opbouw zit moet niet ineens 2 wedstrijden in 4 dagen voluit gas gaan geven, dat schreeuwt om blessures. Koemn moet maar eens met een andere blik naar Depay gaan kijken, want hij presteert al veel te lang ondermaats bij Oranje.
 
misseva88
 
0
28 maart 2023 om 12:11
Het is voor mij wachten op het moment dat Koeman eens een aanval met (van links naar rechts) Gakpo, Bergwijn en Danjuma gaat proberen. Die moeten door elkaar kunnen lopen en met veel beweging een tegenstander een lastige avond bezorgen. Het is zo zonde dat Danjuma weinig speelt in Londen, maar dat hoeft gezien de in het artikel benoemde statistiek aangaande Memphis' speelminuten niet direct een dealbreaker te zijn.
 
Remark
 
3
28 maart 2023 om 12:27
Depays grootste probleem is z’n fysiek. Hij is overdreven gespierd, of zoals men in Amerika zegt ‘muscle-bound’. De enige sport waarin bodybuilders excelleren is bodybuilding, voor alle andere sporten zijn uithoudingsvermogen, souplesse, techniek en snelheid veel belangrijker en word je slechts in de weg gezeten door een teveel aan spiermassa. Een goed voorbeeld is atlete Daphne Schippers; sinds die het krachthonk opzocht, is het huilen met de pet op. Ook Matthijs de Ligt dreigde de Hulk-kant op te gaan, maar lijkt op tijd te zijn gestopt met die flauwekul. Memphis lijkt natuurlijk heel wat met al die spierballen, maar hij is niet bijster snel, wordt door de eerste de beste verdediger omver gekegeld en is aan de lopende band geblesseerd. Het lijkt me een goeie gozer met het hart op de juiste plaats, maar z’n ijdelheid en ego zitten ‘m in de weg. Waarom nou ALLE corners en vrije trappen opeisen? Waarom nou zo’n belachelijke korte aanloop bij het nemen van een strafschop? Maar het grootste ‘waarom’ betreft zijn medespelers en coaches. Waarom is er nou niemand die zegt, “Doe es lekker normaal, man, dan word je zó veel beter”.