Koeman maakt voorlopige EK-selectie van het Nederlands elftal bekend
Donderdag, 16 mei 2024 om 23:51

Ronald Koeman heeft de voorselectie van het Nederlands elftal voor het EK in Duitsland bekendgemaakt. De bondscoach van Oranje kiest op zijn voorlopige lijst voor 30 spelers, waarvan er uiteindelijk 26 mee zullen gaan naar het prestigieuze eindtoernooi dat halverwege juni van start gaat. Op 7 juni moet de definitieve selectie worden ingeleverd bij de UEFA.

Oranje speelt op 6 en 10 juni nog oefeninterlands tegen Canada en IJsland. Op 16 juni start voor Nederland het EK tegen Polen. Daarna volgen nog minstens twee wedstrijden: de groepsduels met Frankrijk en Oostenrijk.

Meer: Voetbal International verwacht liefst 2 wijzigingen in basiself Nederland tegen Frankrijk | ‘Ik kan me goed voorstellen dat Ronald Koeman tegen Frankrijk voor Georginio Wijnaldum kiest’

De grootste afwezige in de voorselectie is Mats Wieffer. De middenvelder van Feyenoord was de voorbije interlandperiodes steevast verzekerd van een plek in de Oranje-selectie, maar is door Koeman niet opgenomen in de voorlopige selectie. Wieffer miste de laatste vier competitieduels van Feyenoord door een blessure.

Verder valt de afwezigheid van Joshua Zirkzee op. De aanvaller is bezig aan een uitstekend seizoen bij Bologna, maar ziet de voorkeur in de aanval onder meer uitgaan naar Brian Brobbey en Wout Weghorst.

Een andere afwezige is Jurriën Timber. De verdediger viel al vroeg in het seizoen uit met een zware knieblessure. Hij maakte onlangs wel zijn rentree bij de beloften van Arsenal, maar zit niet in de dertigkoppige selectie. Dat geldt ook voor Noa Lang.

Volledige voorselectie Oranje:


Keepers: Justin Bijlow (Feyenoord), Mark Flekken (Brentford), Nick Olij (Sparta Rotterdam), Bart Verbruggen (Brighton & Hove Albion).

Verdedigers: Nathan Aké (Manchester City), Daley Blind (Girona), Virgil van Dijk (Liverpool), Denzel Dumfries (Inter), Jeremie Frimpong (Bayer Leverkusen), Lutsharel Geertruida (Feyenoord), Matthijs de Ligt (Bayern München), Ian Maatsen (Borussia Dortmund), Micky van de Ven (Tottenham Hotspur), Stefan de Vrij (Inter).

Middenvelders: Ryan Gravenberch (Liverpool), Frenkie de Jong (FC Barcelona), Teun Koopmeiners (Atalanta), Marten de Roon (Atalanta), Jerdy Schouten (PSV), Tijjani Reijnders (AC Milan), Quinten Timber (Feyenoord), Joey Veerman (PSV), Georginio Wijnaldum (Al-Ettifaq).

Aanvallers: Steven Bergwijn (Ajax), Brian Brobbey (Ajax), Memphis Depay (Atlético Madrid), Cody Gakpo (Liverpool), Donyell Malen (Borussia Dortmund), Xavi Simons (RB Leipzig), Wout Weghorst (TSG Hoffenheim).

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste voetbalnieuws? Word nu lid van het Voetbalzone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws
   
00:00
00:00
Voormalig keeperstalent Feyenoord en Oranje: 'Nu wil ik daar de beste in worden'
1
   
23:52
23:52
Málaga promoveert dankzij goal in minuut 121 en klimt uit de krochten van Spanje
11
   
23:30
23:30
Programma, uitslagen en standen van het EK: België klimt naar plek twee
5
   
23:26
23:26
Steven Bergwijn zorgt voor boosheid op training Oranje na harde tackle op enkel
22
   
22:49
22:49
België dankt Tielemans, De Bruyne en assistgever Casteels voor cruciale zege
32
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (212)

 
MatthijsEde
 
17
16 mei 2024 om 20:05
Als die foto het zou doen, dan had ik in ieder geval nog geweten wie erin zaten
 
madmarcel
 
7
16 mei 2024 om 20:08
Haha ze konden de foto zelf ook niet zien,want anders hadden ze de namen wel in de tekst vermeld
 
MatthijsEde
 
13
16 mei 2024 om 20:11
In dat geval; volg mijn account als je foto voor de voorselectie van het WK 2134 wilt zien!
 
ErikTenHag
 
12
16 mei 2024 om 20:09
Olij, Maatsen, vd Ven en Gravenbergh zullen wel afvallen, Koeman kennende...
 
SjakieLegend
 
59
16 mei 2024 om 20:21
Van de Ven zou ik wel heel vreemd vinden. Ik gok ,zoals wel meer hier, dat Gravenberch (tenzij de Roon afvalt) Bergwijn en Olij afvallen. De vierde zou je toch Wijnaldum denken, maar die neemt Koeman wel mee.
 
Giovinazzi
 
18
16 mei 2024 om 20:22
Van de Ven gaat 100% mee. Gravenberch en Maatsen hopelijk ook, maar heb ik ook mn twijfels bij.
 
Nijogeth
 
12
16 mei 2024 om 21:12
Maatsen en vd Ven niet. Als je als Koeman met 5 verdedigers wil spelen, dan kun je er geen meer af laten vallen. Je mag 26 man meenemen, dan lijkt het me dat je alles dubbel bezet wil hebben. Met 10 verdedigers, 6 middenvelders, 6 aanvallers en 4 keepers (want dat is 1 van die 3 extra spelers waarschijnlijk, de 4e keeper) kun je alle kanten op. Dan heb je voor 532 en 433 altijd een dubbele bezetting. Ik zou zelf maar 3 keepers meenemen en misschien een 7e middenvelder. Ik zou Bergwijn af laten vallen en Simons/Frimpong als 6e aanvaller tellen zodra je 4-3-3 in je hoofd hebt. Dan zou ik waarschijnlijk ook Olij, De Roon en Wijnaldum laten afvallen.
 
Formus
 
5
17 mei 2024 om 00:50
Vind het wel grappig dat we net zoveel spelers van de Champions League finalist uit Dortmund in de selectie hebben zitten, als de Duitsers zelf.
 
tyuin
 
8
17 mei 2024 om 04:20
Waarom zou je 4 keepers meenemen? Dat is dan ook nog eens Olij van Sparta die zelden op echt hoog niveau heeft gespeeld. Zelfs als Bijlow geblesseerd raakt heb je nog Flekken en Verbruggen. 4 keepers is echt onzin met zoveel opties op andere plekken. Olij, Bergwijn, Gravenberch vallen naar mijn idee sowieso af. Dan zou ik Wijnaldum thuis laten, maar die gaat denk ik toch mee. Dan heb je met Blind, vd Ven, Aké en Maatsen 4 jongens die als linksback kunnen spelen. Blind en Aké gaan sowieso mee. Vd Ven zou ik dan oproepen, maar die is meer een centrale en een zelfde soort als Blind/Aké. Maatsen is de enige wingback optie dus ik ben bang dat vd Ven afvaller nr 4 gaat worden.
 
REPUS
 
9
17 mei 2024 om 05:02
Er zal nog wel een keeper afvallen. Waarschijnlijk Olij of Bijlow. Die eerste op kwaliteit, de tweede omdat die geblesseerd raakt komende maand...
 
Nora1911
 
1
17 mei 2024 om 07:06
Met De Vrij, De Ligt, Geertruida en Virgil heb je ook veel rechter centrale verdedigers. Ik denk dat Geertruida weleens kind van de rekening kan worden. Olij, Geertruida, Wijnaldum en Weghorst zou ik thuislaten denk ik.
 
Hassiebassie
 
10
17 mei 2024 om 07:15
Waarom zou je Weghorst thuis laten? Ondanks alle bergen van kritiek die hij over zich heenkrijgt functioneert hij heel goed als stormram. Ook tegen de grote landen zoals Argentinië lukte dat.
 
Pesso-PSV
 
7
16 mei 2024 om 21:52
We hadden deze selectie ook kunnen verzinnen . Het beste van hopen.
 
mattijs
 
79
16 mei 2024 om 20:05
Bergwijn over Zirkzee?Bergwijn Gravenberch Olij vallen dan af?Wie zou de 4e zijn Wijnaldum wss niet..
 
FR010FRDAM
 
189
16 mei 2024 om 20:11
Zirkzee niet, begrijp ik echt helemaal niks van. Echt een heerlijke speler.
 
 
50
16 mei 2024 om 20:47
Zirkzee verliet afgelopen zaterdag nog in tranen het veld met een hamstring blessure.
 
ericvanloo
 
8
16 mei 2024 om 22:13
Helemaal mee eens, maar het schijnt dat hij een zware verrekking of scheur heeft in zijn hamstring. Ik had hem altijd meegenomen, beste spits die we op dit moment hebben, maar het was 1000% zeker dat Koeman Weghorst zou meenemen, en hij kiest ook duidelijk voor Brobby die echt maar half fit lijkt de afgelopen maanden. Helaas is Zirkzee ook niet fit geweest de afgelopen 5 a 6 weken. Zonde want in potentie is dat echt een topspits als die zich door ontwikkeld. Heel elegant en technisch zeer goed.
 
ReRo
 
14
16 mei 2024 om 20:11
Zal je zien dat hij Maatsen laat afvallen.. Vd Ven, Blind en Aké gaan voorrang krijgen van Koeman op (wing) back positie.. Hoop dat ik ernaast zit
 
Martyn7
 
10
16 mei 2024 om 20:12
De vierde is Wieffer als blijkt dat hij niet fit genoeg is.
 
mattijs
 
1
16 mei 2024 om 20:14
Goed mogelijk idd.
 
FR010FRDAM
 
79
16 mei 2024 om 20:18
Wieffer zit er al niet bij toch?
 
mattijs
 
7
16 mei 2024 om 20:34
Je hebt gelijk. Wijnaldum niet mee dan. Zie veel liever Timber / schouten.
 
Martyn7
 
3
16 mei 2024 om 21:48
Had alleen de tekst gelezen waar Wieffer bij stond, excuses
 
Oenieboy
 
1
16 mei 2024 om 22:58
Vreemd. Die neem je toch veel eerder mee dan de Roon?
 
London Calling
 
1
17 mei 2024 om 17:20
Ik vind wel dat we de Roon daar soms te kort mee doen. Hij is geen sierlijke voetballer. Maar een flink deel van de spelers die vanuit de Nederlandse (top) clubs een stap zetten richting de buitenlandse (sub) top heeft het daar moeilijk of mislukt gewoon terwijl de Roon toch gewoon aanvoerder is bij Atalanta. Niet mijn type voetballer maar na alle mislukte transfers naar het buitenland ga ik geen enkele speler van Ajax, PSV of Feyenoord zo maar hoger inschalen dan een speler die het bij een leuke club in een top competitie bij een leuke club wel goed doet.
 
Amsterdam1087
 
66
16 mei 2024 om 20:15
Waarom schrijven we allemaal Geertruida al naar het EK? Oprecht een van de betere van Feyenoord maar zie in hem niets extra’s wat de rest mist. Ik zou vdVen boven Geertruida plaatsen. Op rechtsback en in het centrum heb je basis + back up die minstens zo goed als hem zijn.
 
FR010FRDAM
 
23
16 mei 2024 om 20:22
Tsja het is niet zeker dat hij mee gaat, maar dat kan je van meer spelers in de verdediging zeggen. Als je De Ligt in oranje is hij zelden tot nooit foutloos en Blind is op back te traag en Virgil, Ake en vd Ven zijn centraal beter. Zelf heb ik weinig met Dumfries. Aanvallend minder dan Frimpong en verdedigend minder dan Geertruida, maar op basis van zijn verleden in oranje is hij wel veilig denk ik.
 
markerazzi
 
41
16 mei 2024 om 20:23
In een vijfmans defensie zou ik Geertruida boven de Ligt kiezen
 
Pieterpost
 
9
16 mei 2024 om 20:24
Ik snap sommigen mensen niet, weleens gehoord van dingen als ervaring en inpassen in een team? Van de Ven, Frimpong, Zirkzee, Simons hebben nog een heel voetballeven voor zich, maar die zouden al in de basis moeten van Oranje zo’n beetje, rustaaaagh.
 
FR010FRDAM
 
65
16 mei 2024 om 20:24
Overigens, ondanks dat er een paar Feyenoorders bij zitten heb ik zelden zo weinig gehad met een selectie als met deze. Geen spelers waar ik echt voor naar het stadion ga (hoewel ik wel een wedstrijd ga) en geen selectie die de gunfactor heeft ofzo. Er is ook niks opgebouwd het afgelopen jaar.
 
IlMaestro21
 
71
16 mei 2024 om 20:32
Je wordt gewoon ouder maat, spijt me om het te zeggen
 
FR010FRDAM
 
29
16 mei 2024 om 20:40
Zou het dat zijn? Haha.Denk het niet, heb bijvoorbeeld heel veel met het Feyenoord van de afgelopen jaren. Meer dan Van de jaren ervoor.Qua oranje hadden we gewoon veel mooiere, leukere en ook betere spelers voorheen. Op kwaliteit natuurlijk Sneijder, Robben, Van Persie, Vd Vaart, Nigel, Gio, Van Nistelrooij en in zijn top ook Wijnaldum. Ook kon ik bijvoorbeeld wel genieten van Van Bommel in oranje, voorop ik de strijd. Daarvoor Stam, Davids, Bergkamp, Seedorf, Kluivert, vd Sar etc Niet allemaal dezelfde generatie maar wel allemaal spelers waar ik veel meer mee had.Maar toen werkten we vaak ook met een vaste groep en dat is nu helemaal niet geweest.
 
FCkorsou
 
11
16 mei 2024 om 20:49
Ik verwacht eerlijk gezegd dat alle verdedigers van de voorselectie geselecteerd gaan worden. Maar Koeman maakt hier nu al echt paar keuzes waar je vraagtekens bij kan zetten. Wijnaldum? Bergwijn, terwijl bijv Kluivert het heel behoorlijk doet in de PL? Ook Weghorst blijft voor mij vreemde keuze, want waar gaat hij spelen? Memphis mits fit zal altijd spelen, Brobbey mits fit is beter en als breekijzer kan je gezien de keuze achterin ook VVD naar voren sturen. Wat dat betreft vooral jammer dat Zirkzee er niet bij zit. Trouwens, Stengs was ook logischer geweest dan Bergwijn….
 
La Luz
 
16
16 mei 2024 om 20:53
Wel eens gehoord van doorselecteren? Bergwijn heeft de laatste jaren niks laten zien van ook maar enige betekenis. Wijnaldum idem dito. Je hebt een ideale mix nodig van ervaring (van Dijk, Frenkie e.v.a.) met fris elan (de jongens die jij noemt). Blijven vasthouden aan jongens die al jaren teleurstellen is niet de juiste weg voor Oranje
 
Pieterpost
 
1
16 mei 2024 om 21:20
Klopt La Luz, maar van de Ven erin ipv de Ligt, Frimpong voor Dumfries gaat er bij mij niet in net als Xavi Simons in de basis. Brobbey is kopsterk en kan als invaller al wat betekenen itt Zirkzee.
 
FR010FRDAM
 
19
16 mei 2024 om 21:40
Brobbey is sterk, maar niet met de kop toch? 2 van de 18 goals met de kop en in de lucht toch niet indrukwekkend?
 
RedBaron
 
1
16 mei 2024 om 21:49
Ik ook. Ik zou in een vijfmansverdediging overigens ook jurrien timber boven de ligt verkiezen.
 
La Luz
 
14
16 mei 2024 om 22:01
Ik zou het zo doen: Verbruggen; Dumfries, de Ligt, van Dijk, Maatsen; Frenkie, Reijnders, Xavi; Malen, Brobbey, Gakpo. Hier zit volgens mij het meeste voetbal in + verdedigend is het sterk genoeg
 
Afcakampioen
 
6
16 mei 2024 om 22:12
Frimpong, de beste speler van het afgelopen seizoen ipv Dumfries. Verder een heel eind de sterkste opstelling, hopen dat Frenkie fit genoeg is.
 
SB3DORDT1980
 
0
16 mei 2024 om 22:48
Geertruida vm zodat Frenkie meer ruimte krijgt lijkt mij de beste optie.
 
spursfan96
 
2
16 mei 2024 om 23:03
Je krijgt meestal ook pas wat met een ploeg als ze het leuk doen op een eindtoernooi. Stel dat we nu de beker winnen (gaat niet gebeuren, maar stel) dan denk je over 10 jaar juist, goh, wat hadden we toen een mooie selectie met Gakpo, Frimpong en Van Dijk.
 
lord
 
1
16 mei 2024 om 23:13
Nooit, ik echt nooit. Hoe kan je dat nu zeggen ober een speler die nog nooit een seizoen i een serieuze competitie heeft gespeeld
 
maldini86
 
3
16 mei 2024 om 23:29
Brobbey kan juist totaal niet koppen
 
PSV18
 
50
16 mei 2024 om 20:28
Geen Zirkzee is onbegrijpelijk. Koeman kijkt niet verder dan z’n neus lang is.
 
FR010FRDAM
 
41
16 mei 2024 om 20:30
Heb echt een paar wedstrijden op hem gelet. Echt een spits zijn waardoor het hele elftal kan bijsluiten en waardoor we veel meer aan voetbal toe komen. En dat kan ik 433 maar ook prima als een van de twee spitsen. Doodzonde
 
Oenieboy
 
5
16 mei 2024 om 22:55
Die is geblesseerd, heeft nog niet gevoetbald in dit team (door Koeman) en lijkt me niet echt een pinchhitter.
 
juweel
 
3
17 mei 2024 om 07:50
en dat moet ie doen met krukken? of heeft koeman toch verder gekeken dan zijn neus lang is en neemt ie een geblesseerde speler niet op in zijn selectie omdat die speler niet kan spelen?
 
ThugVz
 
23
16 mei 2024 om 20:28
Zirkzee moet natuurlijk in plaats van Weghorst geselecteerd worden. Dat zijn beide spitsen. Bergwijn heb ik ook niets mee en ik had zelf liever Kluivert meegenomen, maar hij speelt bij Oranje wel wat beter dan bij Ajax. Summerville vind ik geen discussie. Dat is dezelfde competitie waar Akpom vorig jaar de beste speler was en hij speelt met Joel Piroe in de spits in zijn team. Leuke speler, maar (nog) niet oranje waardig. Gravenbergh heeft toch behoorlijk wat minuten gemaakt bij Liverpool dit seizoen. Het zou me niets verbazen als die erbij blijft.
 
jlp40
 
6
16 mei 2024 om 20:53
Weghorst is een totaal ander type dan zirkzee. Weghorst wordt gebruikt als pinchhitter. De Roon gaat het ws niet halen, wijnaldum zou ik niet meenemen en Olij ook niet.
 
FcGrun050
 
21
16 mei 2024 om 21:40
Echt zo’n non-argument. “Dat is dezelfde competitie waar Akpom vorig jaar de beste speler was”. Solanke heeft er dit seizoen 19 ingetrapt, Watkins doet het verschrikkelijk goed bij de villa, Bowen heeft er 16 ingetrapt, joao pedro komt mee met de premier league, en dan zijn er nog tig voorbeelden van aanvallers die makkelijk met de premier league meekan. Akpom past gewoon niet bij ajax en dan ligt het opeens aan de competitie. En dit is scorebordjournalistiek, maar in 952 minuten in de eredivisie heeft hij wel 11 goals gemaakt en 3 assists gegeven. Dus onze poepcompetitie stelt dan ook niks voor.
 
misseva88
 
16
16 mei 2024 om 20:37
Zirkzee viel vorige week geblesseerd uit met een blessure waarna hij met tranen op de bank zat. Dus het zou zo maar kunnen dat hij niet fit genoeg is, of in ieder geval wordt geacht door de medische staf van Oranje.
 
nederland79
 
6
16 mei 2024 om 20:40
De roon met blessure?
 
ajaxrkc33
 
3
16 mei 2024 om 20:55
De Roon
 
lord
 
10
16 mei 2024 om 23:12
Gravenberg speelt de helft van de wedstrijden bij Liverpool, zo`n gast neem je toch mee ipv spelers die het leuk doen in de eredivisie
 
London Calling
 
0
17 mei 2024 om 17:16
Ik denk dat alle aanvallers mee gaan, 7 is al aan de krappe kant wanneer je zowel 5-3-2 als 4-3-3 wil kunnen spelen en een plan B wil hebben. Als je Simons bij de aanvallers mee telt had van Gaal, die in 2022 eigenlijk alleen uit ging van 5-3-2 al 8 aanvallers mee. Olij zal wel afvallen. Bijlow hoort gewoon bij de beste drie en keepers mag je, mits ze geblesseerd zijn ook tijdens het toernooi nog vervangen, dus het argument dat hij te blessure gevoellig zou zijn gaat eigenlijk niet op. En dan denk ik 1 verdediger. Dumfries, Ake, van Dijk lijken me mits fit 100% zeker. Op al de rest is wel iets aan te merken (al is het maar hun beperkte ervaring in Oranje zoals bij Frimpong, Maatsen en vd Ven). Zelf denk ik dat Geertruida af valt, heeft het afgelopen jaar vooral als back gespeeld en daar zijn Dumfries en Frimpong beter, en in het centrum zijn de Vrij en De Ligt in mijn ogen beter. Maar ik zal ook niet van mijn stoel vallen als Koeman ipv Geertruida, Maatsen, Blind of de Vrij thuis laat. Op het middenveld zal het afhangen van de ernst van de blessure van de Roon. Mits fit denk ik dat hij mee gaat, niet omdat hij zo goed is maar omdat hij de enige middenvelder in zijn soort is. En dan zal er van de groep Gravenberch, Timber, Wijnaldum 1, en als de Roon mee gaat, 2 afvallen. Voor alle drie is iets te zegge, Gravenberch toch gewoon behoorlijk wat minuten gemaakt in de absulute top, Timber alles gespeeld, maar wel in Nederland en Wijnaldum, speelt niet in een aansprekelijke competitie, heeft wel de ervaring die die andere 2 missen.
 
DeBers
 
20
16 mei 2024 om 20:05
Haha. Lekker bericht. Koeman heeft de selectie bekend gemaakt, maar we gaan niet zeggen wie het zijn.
 
FCU98
 
35
16 mei 2024 om 20:05
Had eerlijk gezegt wel gehoopt op Zirkzee.
 
ericvanloo
 
3
16 mei 2024 om 22:17
Viel geblesseerd uit en waarschijnlijk een scheur in zijn hamstring wat ik las van buitenlandse media. Maar 100% weet ik dat ook niet, mocht die tijdig fit zijn geweest had ik hem altijd meegenomen, maar Koeman heeft hem nog geen enkele keer geselecteerd geloof ik (was die misschien ook geblesseerd) dus had het ook niet verwacht eerlijk gezegd wel heel erg gehoopt, want het is natuurlijk de beste spits, heerlijke technische en elegante speler, die ogenschijnlijk traag oogt maar dit totaal niet is met zijn lengte.
 
iscorma
 
6
16 mei 2024 om 20:06
Wat een spanning dit!
 
Johanvos
 
18
16 mei 2024 om 20:06
Wijnaldum en de roon vallen hopelijk af. Het is toch kansloos om met zulke spelers op te draven. Blind mag mee als hij maar niet basis gaat staan. Lekker Maatsen op links. Heb ook liever Brobbey dan Depay in de spits. Zeer jammer dat Zirkzee er niet op staat.
 
Bram psv84
 
4
16 mei 2024 om 20:07
Bij mij staat er niemand op ?? Edt: nu ik Weghorst zie staan wilde ik dat ik het nog niet kon zien. Die reacties van hem de laatste interlands hebben mij iig overtuigd dat ik het wel gezien heb met deze man. En voetbaltechnisch gezien al helemaal...
 
Hassiebassie
 
1
17 mei 2024 om 07:19
Als je niet kan zien dat Weghorst mee gaat als pinchhitter dan heb je geen voetbal gekeken.
 
Nr.11
 
5
16 mei 2024 om 22:06
De Roon is geblesseerd. Stel dat in elke linie 1 speler zou afvallen, zit Wijnaldum er wel bij. Ik denk dat Brobbey dan wel weg gaat als de aanvaller. Misschien Bergwijm nu hij niet vaak presteert in Oranje
 
Papichullo10
 
7
16 mei 2024 om 20:08
Dennis Bergkamp op het middenveld ? Vet !
 
RamboKolombo
 
2
16 mei 2024 om 20:08
Geen Noa Lang? Of Jurien Timber?
 
maurootje
 
33
16 mei 2024 om 20:10
Allebei NET terug van blessure, wat gaan zij doen dan? We hebben niets aan spelers die nog ff rustig aan moeten doen. Al zitten er ook paar die op dit moment een blessure hebben, daar niet van
 
RamboKolombo
 
9
16 mei 2024 om 21:06
Noa Lang vind ik niet discutabel, hij heeft een fenomenale half seizoen gedraaid en heeft zich meer dan genoeg bewezen. Daarnaast zijn er weinig creatieve voetballers in Oranje, ik vind echt dat je hem moet meenemen anders mag je best spreken van een schande.
 
RyanGarcia
 
21
16 mei 2024 om 21:20
Half seizoen nog wel. Hij was eigenlijk alleen in september en oktober een basisspeler. Daarna begon de blessure-ellende. Niet voor niets maar 11 competitie wedstrijden gespeeld.
 
joekaa
 
7
16 mei 2024 om 21:21
Wat... beste man is 60% van seizoen langs de kant.. zou je nog beter Kluivert kunnen meenemen. Lang is aardig maar echt niet van level dat we hem perse erbij moeten hebben. Of voor sfeer en optredens...?
 
RamboKolombo
 
0
19 mei 2024 om 03:01
Het waren dan wel 11 fenomenale wedstrijden. Een EK heeft minder wedstrijden dus ik snap je hele punt niet.
 
FR010FRDAM
 
25
16 mei 2024 om 20:12
Timber heeft 2 halve wedstrijden als linksback in Arsenal u21 gespeeld. Geen reden om hem op te roepen.
 
maurootje
 
22
16 mei 2024 om 20:09
Jezus wat veel brandhout zeg;weghorst,Gravenberch dat niet veel speelt,De Roon,Bergwijn, geen fan van Blind maar die heeft het goed gedaan dit seizoen dus daar moet ik m’n mond over houden, maar hou m’n hart vast tegen de ploegen die goed zijn in omschakeling, geen fan van Depay, over de top Wijnaldum. Triestig allemaal. Nu hebben we ook veel geblesseerde en hebben we nou eenmaal niet beter. Maar als sommige andere toplanden zit in Europa is dat zo jaloers makend.
 
Giovinazzi
 
43
16 mei 2024 om 20:32
Neem nog een liter azijn. Nederland kan toch gewoon een prima selectie op de been brengen? Kijk voor de grap even bij wat voor clubs die gasten allemaal spelen. Sommige mensen vergeten dat het een “landje” van 17 miljoen inwoners betreft…
 
Wizard010
 
13
16 mei 2024 om 20:53
Hoe verklaar je Kroatie, Portugal en Belgie dan bijvoorbeeld? Minder inwoners dan NL
 
Giovinazzi
 
47
16 mei 2024 om 20:57
Die hebben net als Nederland een uitstekend elftal. Wat is je punt?
 
Wizard010
 
6
16 mei 2024 om 22:08
Die hebben een beter elftal dan Nederland
 
Giovinazzi
 
11
16 mei 2024 om 22:16
België en Kroatië? Nog effe. Portugal kan ik nog inkomen ja.
 
Wanta Namera
 
8
16 mei 2024 om 20:09
Van De Ven! Top!
 
EnriqueD
 
10
16 mei 2024 om 20:09
Jammer voor Wieffer, zou een bekroning zijn voor een goed seizoen.
 
FCTwenteRSD
 
55
16 mei 2024 om 20:09
Haha Bergwijn. Hopelijk valt deze mislukking af. Ook Wijnaldum is 1 grote grap dat hij erbij zit.
 
Giovinazzi
 
23
16 mei 2024 om 20:35
Gelukkig heb jij een stuk meer talent dan “mislukking” Bergwijn. Respect is wederom ver te zoeken.
 
FCTwenteRSD
 
23
16 mei 2024 om 21:08
Waarom zou ik respect voor een voetballer hebben?
 
Giovinazzi
 
9
16 mei 2024 om 21:15
Wauw, wat voor rare denkwijze heb jij dan? Want een voetballer is niet gewoon een mens ofzo? Bizarre reactie…
 
RyanGarcia
 
2
16 mei 2024 om 21:22
Jij doet het wel een beetje klinken alsof iemand met meer talent dan Bergwijn hem wel een mislukking mag noemen.
 
Giovinazzi
 
1
16 mei 2024 om 21:43
Dat is totaal niet wat ik bedoel. Vind het überhaupt raar om iemand een mislukking te noemen, omdat ie volgens jou blijkbaar teleurstellend presteert oid.
 
Redisthecolour
 
2
17 mei 2024 om 08:22
Ik denk dat hij volgens heel Nederland teleurstellend presteert toch? Of vind je serieus dat hij een goed seizoen draait?
 
JK-Ajax
 
5
16 mei 2024 om 21:56
Mislukking? Rare woordkeuze om iemand te benoemen.
 
ericvanloo
 
0
16 mei 2024 om 22:22
Fctwentersd Je moet hem alleen al meenemen voor de penalty's laten we eerlijk zijn.
 
RUTGERRR
 
4
16 mei 2024 om 23:19
Wat laat jij je weer eens kennen, iemand een mislukking noemen. Over grote grap gesproken. Ga terug je slaapkamer in.
 
Homelander
 
21
16 mei 2024 om 20:10
Als je deze spelers ziet ben je compleet gestoord wanneer je Bergwijn of Wijnaldum meeneemt. Had overigens nog eerder Kluivert opgeroepen ipv Bergwijn. Zirkzee er niet bij maar wel Weghorst en de niet fitte Memphis.
 
WeAreAnfield
 
6
16 mei 2024 om 20:10
Frinpong, de ligt, van Dijk, maatsen Frenkie, Koopmeiners Malen, Simons, Gakpo Depay Die gaan m gwn winnen!
 
maurootje
 
14
16 mei 2024 om 20:20
Ziet er leuk uit maar wel te aanvallend. Koopmeiners moet op 10, ergens anders rendeert die niet. Zou ik eerder Wieffer of Reijnders naast Frenkie zitten. Iets meer zekerheid
 
ManUtd36
 
3
17 mei 2024 om 07:03
Ten eerste zit Wieffer er niet bij, en hij heeft inmiddels wel bewezen niet het niveau te hebben voor Oranje
 
Tunined13
 
5
16 mei 2024 om 20:20
Simons eruit voor Ake of Van de Ven en je hebt een elftal wat loopt
 
spursfan96
 
5
16 mei 2024 om 23:08
Wordt wel lastig zonder keeper hoor
 
YoeriCFC
 
5
16 mei 2024 om 20:11
Geen Zirkzee? Wat een rare keuze! Ook geen Lang.. Hele vreemde keuzes in mijn ogen..
 
kali
 
24
16 mei 2024 om 20:16
Lang… waarom lang..? Heeft drie goede wedstrijden gespeeld begin september ??
 
GLENNN
 
26
16 mei 2024 om 20:16
Lang? Kom op zeg. Dan verdiende een Summerville of Kluivert het nog meer
 
PAASCHKAAL
 
11
16 mei 2024 om 20:11
Juist... wel Weghorst Brobbey en Bergwijn maar geen Zirkzee. En wat doet Wijnaldum in de selectie? En De Roon heb je ook helemaal niks aan.
 
steviezuid
 
20
16 mei 2024 om 20:13
Maar geen Luuk de Jong? Heb jij een jaar onder een steen geleefd ofzo? Die heeft al een jaar geleden bedankt voor het Nederlands elftal
 
Bram psv84
 
2
16 mei 2024 om 20:16
Haha idd, doe maar efkes wisselen PAASCHKALLEKE!
 
Kawhi
 
0
16 mei 2024 om 20:56
Laten we even op Koeman zijn uitleg wachten zodra de definitieve selectie bekend is, dan zal er vast een verklaring komen waarom een Wieffer, Zirkzee, Lang en Timber, niet eens bij de voorselectie zitten, denk dat het allemaal te maken heeft met blessures en pas terug zijn na een lange blessure.
 
Stijlvol
 
10
16 mei 2024 om 20:12
Ook al is bekend dat hij niet wilt, maar wat had ik graag Luuk erbij gehad in de punt van de aanval. De aanvalsleider in vorm, van de landskampioen. En ook Joshua Zirkzee had gerust op de lijst gemogen!
 
ModricMagic
 
23
16 mei 2024 om 20:12
Waarom heeft Bergwijn nog zoveel krediet haha. Selecteer dan mensen zoals Kluivert. Die doet het verdienstelijk bij Bournemouth in de Premier League. Bergwijn speelt al zwak en was ook nog geblesseerd een tijdje ook. Ook Zirkzee zit er niet bij. Neem aan dat die dus geblesseerd is en het EK niet haalt? Anders ook onbegrijpelijk.
 
AshKetchup
 
22
16 mei 2024 om 20:14
Koeman out!! Kan er aub weer een trein langskomen? Ik vind dit persoonlijk echt onvoorstelbaar. Lachwekkend zelfs.
 
ThugVz
 
6
16 mei 2024 om 20:41
Maar even he. Stel jij moet een voorselectie maken op dit moment. Zijn er echt keuzes bij die volslagen belachelijk zijn? Misschien Weghorst tov Zirkzee, maar verder is de selectie best te verklaren toch?
 
Torero_bjk
 
12
16 mei 2024 om 20:53
Nee Bergwijn is niet te verklaren. Kluivert / Summervile zijn het hele seizoen veel beter maar om een hattrick tegen Almere Bergwijn oproepen?
 
ThugVz
 
13
16 mei 2024 om 20:57
Ja Summerville... in de competitie waar notabene Akpom vorig jaar de beste speler was. Kluivert kan ik nog inkomen, had ik zelf ook eerder gedaan. Maar hij heeft best wel goede potjes in Oranje gespeeld, er bestaat ook nog iets als krediet. Dat Almere verhaal is mega populistisch, weet je zelf ook wel.
 
Redisthecolour
 
0
17 mei 2024 om 08:33
Die hype rondom Summerville mag wel wat minder, die speelt op een veel lager niveau dan de rest van de opgeroepen spelers
 
ericvanloo
 
3
16 mei 2024 om 22:28
Ashketchup Maar wat is nu precies lachwekkend? Kun je me dit even vertellen want uit deze 2 zinnen kom ik er niet uit.
 
kali
 
1
16 mei 2024 om 20:17
Toch wel paar bijzonder keuzes maar goed.. we gaan het zien, die paar andere hadden ook waarschijnlijk niet het verschil gemaakt! Benieuwd hoe goed we voor de dag gaan komen.
 
Davilla_7
 
27
16 mei 2024 om 20:17
Puur door Koeman heb ik zo weinig zin in dit EK. Heel frustrerend dat hij maar vast blijft houden aan Bergwijn en Wijnaldum en geen oog heeft voor pareltjes als Zirkzee. Dit Nederlands Elftal verdient een progressievere trainer
 
Murad
 
7
16 mei 2024 om 20:35
Helemaal mee eens. Waarschijnlijk wordt dit EK wéér een fiasco mede dankzij wéér een matige coach net als met Frank de Boer. Hopelijk is het dan ook gedaan met bepaalde spelers die de afgelopen jaren standaard werden opgeroepen en komt er nieuwe frisse wind onder een zoals jij zelf al benoemt progressieve trainer en lichting.
 
foebele
 
1
16 mei 2024 om 22:26
Ben zelf niet fan van Koeman, maar vergelijken met Frank de Boer Gaat ook te ver.
 
arsenal890
 
6
16 mei 2024 om 20:49
Ja eens, zelfde als het vorige EK met de Boer. Hopelijk na het EK een nieuwe coach die niet kiest voor zijn vriendjes.
 
XaviKoning
 
0
16 mei 2024 om 22:19
Helemaal eens, wat een ongekend slechte trainer is dit zeg. Heel snel Bosz of Slot voor deze groep zetten aub
 
foebele
 
0
16 mei 2024 om 22:27
Bosz gaat niet werken als bondscoach, die moet een groep hebben waar hij dagelijks mee werkt
 
GunneRo
 
2
16 mei 2024 om 22:25
Guardiola vanaf medio 2025.
 
GLENNN
 
21
16 mei 2024 om 20:20
Als er van dit lijstje 4 af moeten is het toch simpel? Olij, is de minste van de 4. De Roon, geblesseerd, slechtste voetballer op het middenveld. Wijnaldum. Over the hill en speelt in de zandbak. Bergwijn. Heeft niks gepresteerd dit jaar. Komt op de zijkanten ook te kort tov Gakpo Malen en Simons. Zelfs Depay. Brobbey & Weghorst als pinchitters en voor de sfeer. Blind voor de “ervaring” op de tribune. Gewoon Van de Ven of Maatsen LWB. Zirkzee had ik meegenomen ipv Bergwijn of Weghorst overigens. Waanzinnig.
 
GLENNN
 
3
16 mei 2024 om 20:21
Oh, was Gravenberch vergeten. Speelt ook te weinig, kan ook wel er van af met al die opties op middenveld. Tenzij Wieffer out is wegens blessure… Zou Bergwijn mer snelheid nog eerder meenemen dan Ryan. Dus twijfel
 
DNSDKR
 
3
16 mei 2024 om 23:15
Gravenberch speelt best regelmatig. Meer dan Depay die alleen maar geblesseerd is. Wat vind je daar van? Had Zirkzee niet veel beter te plek van Depay in kunnen nemen?
 
GLENNN
 
1
16 mei 2024 om 23:40
Gravenberch heeft inderdaad meer minuten gemaakt dan Depay dit seizoen ja, dat klopt. Depay heeft dan ook veel blessureleed gekend. Echter is Depay wel de topscorer van het huidige Oranje en heeft hij het ook altijd goed gedaan onder Koeman. Weliswaar steeds meer met balverlies helaas, maar hij heeft wel rendement onder Koeman. Daarnaast vind ik dat Depay nog wel wat meer krediet voor zijn prestaties in Oranje verdiend hoor. Voor Gravenberch heb je voldoende betere opties wat mij betreft. Zirkzee had ik ook graag gezien ja, maar niet ten koste van Depay. Die had ik liever gezien i.p.v. Bergwijn. Een type Bergwijn heb je in principe al met Donyell Malen. Snelheid (nog sneller dan Bergwijn) en diepgang gecombineerd met een beetje rendement.
 
Torero_bjk
 
8
16 mei 2024 om 20:28
Dan ken je Koeman niet. Al scheueen ze hun kniebanden Memphis en Wijnaldum gaan hoe dan ook mee
 
GLENNN
 
6
16 mei 2024 om 20:37
Ja, waanzin. Idem voor Blind en De Roon.
 
ThugVz
 
7
16 mei 2024 om 20:46
Zucht. Tuurlijk laten we de vaste basisspeler van de Spaanse nummer 3 vooral thuislaten vanwege Glennn. Al zou hij de gouden bal winnen... Sommige mensen hebben ook gewoon persoonlijk wat tegen Blind.
 
Torero_bjk
 
2
16 mei 2024 om 20:48
Nee Blind mag mee van mij die is nog te goed om thuis gelaten te worden. Hem bekritiseren is tegenwoordig populisme
 
BurdyM
 
16
16 mei 2024 om 20:55
Nee helemaal niets tegen Blind. Maar in Oranje speelt hij LB en daar kan hij het niet meer bijbenen en zijn Maatsen en Ake beter. Bij Girona speelt Blind CB en daar zijn De Ligt, De Vrij, Ake, Van de Ven en van Dijk allemaal beter. Dus er is gewoon geen ruimte voor hem. Roy Makaay was destijds topscorer van Bayern in Duitsland en speelde ook niet aangezien hij het moest afleggen tegen Kluivert en van Nistelrooij. Soms zijn er gewoon betere opties.
 
GLENNN
 
5
16 mei 2024 om 21:42
Ik mag toch mijn mening geven? Blind speelt bij de nummer 3 van Spanje, so what? Als LCB in een 5 mans defensie. En daarin is hij defensief het meest kwetsbare van ze allemaal. Koeman gebruikt hem ook nog eens als (wing)back, wat hij gewoonweg niet meer aan kan/kan belopen. Overigens zeg ik nergens dat Blind niet mee moet. Ik zeg alleen dat hij hoe dan ook mee zal gaan met Koeman, lol.
 
foebele
 
4
16 mei 2024 om 22:29
Mensen hebben wat tegen Blind omdat hij al jaren tekort komt maar meegenomen blijft worden
 
Migi
 
8
16 mei 2024 om 20:20
Boe geen Zirkzee.
 
Tunined13
 
4
16 mei 2024 om 20:22
Dit zou voor mij de opstelling moeten zijn! Had het liefst Zirkzee gezien maar helaas.
 
GLENNN
 
0
16 mei 2024 om 23:44
Snap ik volledig, alleen denk ik niet dat dit gaat gebeuren. Mits fit, gaan een Blind en Aké denk ik wel zeker spelen en zijn De Ligt en Maatsen de sjaak. Daarnaast vind ik Simons in Oranje nog geen topper, zeker niet op 10. Ben benieuwd. Koopmeiners op 10 in dit systeem zou ik ook wel eens willen zien ja. Overigens zou ik, mits fit, De Vrij graag als RCV zien. Speelt die, als hij speelt, bij Inter ook en daar is hij gewoon goed. In Oranje die potten was hij ook subliem direct. Frimpong - de Vrij - Van Dijk - Aké - Maatsen. Of Van de Ven in plaats van Maatsen en dan of hij of Aké op de ''wingback''. Als je met Frimpong speelt, kan je gewoon met De Vrij - Van Dijk - Van de Ven - Aké achterop spelen en kan Jeremie lekker hogerop spelen op het veld.
 
Ryjuu
 
9
16 mei 2024 om 20:23
Het verbaasd me helemaal niets dat Zirkzee de dupe is van de vooringenomenheid van Koeman. Die gaat hem er echt niet meer bijhalen zo kort voor het EK zonder hem echt aan het werk te hebben gezien. Het duurde bij Frimpong ook een vol jaar voordat hij erbij gehaald. En tja Bergwijn....
 
Bruine Kevin
 
1
16 mei 2024 om 20:26
Ik ben geen fan van Wieffer, maar die is toch wel beter dan sommige andere middenvelders die wel op het lijstje staan. Ben dan wel weer blij dat Gravenberch erbij zit. Helaas zit er tegenwoordig heel veel middelmaat in Oranje, maar van de huidige voorselectie zouden de 4 afvallers voor mij Olij, De Roon, Quinten Timber en Bergwijn zijn. Maar ik zou zelf ook nog een plaatsje inruimen voor Justin Kluivert, zeker als Noa Lang niet op tijd terug en in vorm is.
 
FR010FRDAM
 
8
16 mei 2024 om 20:32
Ik gok dat Wieffer afvalt vanwege zijn blessure, anders zou ik het raar vinden.
 
Linksbuiten67
 
2
16 mei 2024 om 20:32
Wieffer is geblesseerd en gewoon niet op tijd fit.
 
Torero_bjk
 
7
16 mei 2024 om 20:27
Wat een grap man geen Zierikzee. Hopen op een slecht ek zodat de beste man snel weg is. Dan ook nog Bergwijn ??
 
Oortap
 
0
16 mei 2024 om 20:32
Tenzij er blessures zijn, verwacht ik dat Olij, Gravenberch, Bergwijn en Brobbey afvallen. Olij is simpelweg de minste keeper van de vier, Gravenberch heeft er nooit bij gezeten onder Koeman (en speelt amper), Bergwijn idem alleen speelt hij een waardeloze seizoen, en ik gok dat Brobbey de dupe is van het feit dat je al drie spelers hebt die als spits kunnen dienen (memphis, Weghorst en Malen). Maar ik zou ook niet verrast zijn als Maatsen niet door de shifting komt. De enige keer dat ie erbij zat was puur voor de opvulling en mocht bij de wedstrijden niet eens op de bank zitten. Ben alleen heel benieuwd met welke formatie en spelers gaat aantreden als basiself. Met deze spelers kan je prima 433 spelen, maar Koeman kennende zal het 532/352 worden. Verbruggen lijkt me gewoon de eerste keeper, heeft de laatste wedstrijden van Oranje allemaal gekeept en ook heel behoorlijk. Achterste lijn: ik heb een voorkeur voor De Vrij ipv Geertruida. De Vrij heeft in Oranje altijd goed gespeeld en laatste linie met hem, Virgil en Ake is gewoon absolute wereldtop. De Ligt heeft aangetoond niet comfortabel te zijn wanneer hij moet uitzakken naar de zijkant, dus die verwacht ik niet erin. Blind lijkt me gewoon basisspeler, zie Koeman Maatsen (die de enige pure linksback is) geen basisspeler maken. Of Ake moet op de flank, maar daar heeft ie nooit gespeeld in een 5 mans verdediging volgens mij. Frimpong is weliswaar de man in vorm bij de club in vorm, maar Dumfries is een lievelingetje en eerlijk is eerlijk, bij hem komen bijna hogere krachten los zodra hij een oranje shirt aan heeft. Middenveld zijn Frenkie en Reijnders een no-brainer. Op 10 zou ik bijna neigen naar Koopmeijners, is in vorm bij zijn club. Xavi ook, maar bij hem vloeien juist alle krachten weg zodra hij een Oranje shirt aan heeft. Wijnaldum lijkt me puur geselecteerd vanwege zijn ervaring, maar die moet je echt niet het veld opsturen. Die blijft dan onzichtbaar. Een andere mogelijkheid is misschien Memphis op 10, maar dan meer als een valse 9. Voorin lijkt me dat Memphis (mits wedstrijdfit) gewoon basis staat. Daarnaast mogen Malen en Gakpo het uitvechten. Malen heeft wel een streepje voor aangezien hij op de rechterkant ook wat kan. Weghorst moet zich maar schikken in een pinchhitter rol.
 
FR010FRDAM
 
11
16 mei 2024 om 20:33
In 532 zijn de Vrij en Geertruida wel wat beter dan de Ligt
 
Dabor
 
6
16 mei 2024 om 20:45
De Vrij zou gewoon basis staan bij mij. Iedere eindronde steevast de beste verdediger, maakt zeer weinig fouten.
 
FR010FRDAM
 
6
16 mei 2024 om 20:58
Ja, krijgt het alleen iedere keer voor elkaar om op de verkeerde momenten op de weg naar een eindronde geblesseerd te raken. (Hoewel een blessure altijd vervelend is natuurlijk)
 
DNSDKR
 
2
16 mei 2024 om 23:20
Memphis? Die is toch al het hele jaar geblesseerd en als ie niet geblesseerd is, mag ie 10 minuutjes invallen. Liever Brobbey dan. En Weghorst is ook wel klaar toch? Liever Zirkzee.
 
GLENNN
 
1
16 mei 2024 om 23:48
Malen lijkt Koeman geen fan van. Mits fit, speelt Depay sowieso voorin en daaromheen spelen dan 99% zeker denk ik Xavi Simons & Cody Gakpo hoor. Denk dat je de meeste plekken wel al kan invullen. Keeper is een twijfelgeval met Flekken of Verbruggen. De RCV is een twijfelgeval (als die met 5 achterop speelt). Dan kiest hij tussen De Vrij (mits fit), Geertruida of De Ligt. En de LB positie kiest hij waarschijnlijk voor Blind, maar misschien dat Van de Ven ondertussen wel een kansje maakt. Middenveld, mits fit, lijkt wel vast te staan met Frenkie en Tijani hoor. En ervoor is het Simons of Gakpo, gok ik. Ik gok dat dit de basis 11 gaat worden van Koeman, hem kennende PS: Niet mijn favo opstelling hoor
 
Pasevski
 
1
16 mei 2024 om 20:37
Had toch wel Bizzot en Zirkzee hierbij verwacht!
 
Chilii
 
5
16 mei 2024 om 20:38
Ongelofelijk dat Jayden Oosterwolde niet eens bij de voorselectie zit !!!
 
GLENNN
 
2
16 mei 2024 om 20:42
Oosterwolde?????? Dan kan je nog beter van Hecke meenemen
 
Chilii
 
0
16 mei 2024 om 21:39
Heb je Oosterwolde gevolgd ? Speelt een top seizoen
 
JK-Ajax
 
2
16 mei 2024 om 21:59
In de huis tuin en keuken competitie ja
 
Joga_Bonito10
 
1
16 mei 2024 om 22:23
Oosterwolde is niet beter dan Maatsen, van de Ven en Ake. En de routinier Blind is aan de bal ook gewoon beter. Oosterwolde is snel en sterk maar heeft dan concurrentie van van de Ven en Ake en die zijn een paar klasses beter. Als back is Maatsen beter en mits niet geblesseerd Hartman ook.
 
Batouwe
 
3
16 mei 2024 om 22:41
Dat is die speler die mensen tegen hun hoofd schopt geloof ik in de Turkse competitie. Nee sorry daar missen we niks aan. Dan liever Beukema
 
GLENNN
 
0
17 mei 2024 om 08:22
Volledig mee eens. Al is Oosterwolde wel een hele snelle LCV, dat is een voordeel. Maar die heb je al met Aké en vooral van de Ven.
 
Walle
 
0
16 mei 2024 om 20:48
Olij lijkt me de 4e keeper. Het zal bij de verdedigers gaan tussen VD Ven en De Ligt denk ik. Ik vind De Ligt voetballend echt beduidend minder dan De Vrij, en kan echt maar op 1 positie spelen (kan niet in 532 centraal staan). VD Ven zou mijn voorkeur hebben, want ik vind Blind eigenlijk niet in aanmerking komen voor de links centraal in 532 vanwege zijn snelheid. Dan zou VD Ven de backup voor Ake zijn. Gravenberch heeft te weinig gespeeld (en ook heel wisselvallig als hij speelde). Brobbey heb je veel minder aan als invaller dan Weghorst. Plus Koeman is altijd loyaal aan zijn spelers, dus zal vertrouwen aan Weghorst geven. Die vier gaan het niet halen denk ik. (Behalve als De Roon het niet gaat halen)
 
Oortap
 
0
16 mei 2024 om 20:50
Jij verwacht dat Bergwijn bij de definitieve selectie zit?
 
Giovinazzi
 
0
16 mei 2024 om 21:02
Ik kan je vast 1 ding verklappen. De Ligt gaat bij de definitieve selectie zitten.
 
Adzevedo
 
4
16 mei 2024 om 20:54
Zoals altijd bij een voorselectie, namen waar je van opkijkt en namen die je er ook nog wel bij had kunnen bedenken. Ik denk dat 90 procent heel goed te volgen is, die 10 procent kun je lekker over discussiëren. Van sommige spelers kon je, ondanks dat ze misschien wel of niet in aanmerking zouden komen, door het selectiebeleid van de vorige keren verwachten of ze er wel of niet bij zouden zitten. Ik vind het over het algemeen een selectie die een beetje in de lijn der verwachtingen ligt. Nu nog 4 afvallers, waarbij ongetwijfeld nog iemand afvalt waar we niet op gerekend hadden terwijl we de overige 3 zagen aankomen.
 
Reinaldinhoo
 
2
16 mei 2024 om 21:04
Ben benieuwd of Gravenberch gewapend met ambitie aankomt. Hij is in alles een dominantere speler dan veerkamp de Roon en schouten. Maar koeman wil alleen met wat hij al jaren kent spelen of speler zonder extra’s. Zirkzee had ik wel verwacht. Het is jammer dat we een trainer hebben die niet echt iets heeft neergezet bij zijn clubs. En ook bij het NL elftal eigenlijk niet echt. Op de nationsfinale na.
 
GLENNN
 
2
16 mei 2024 om 21:44
Dominanter dan Veerman en Schouten? In welk opzich? Die 2 van PSV willen constant de ballen hebben en zijn passend 100% creatiever. Zeker Schouten is een klasse beter dan Ryan
 
Reinaldinhoo
 
0
16 mei 2024 om 22:26
Spelen meer van achteruit en uit de drukte daar hebben we frenkie al. Ryan kan vanaf links spelen en is verdedigend en in de duels veel sterker. Daarom speelt hij ook bij een PL topper. Veerman is passend zeker creatiever maar is ook verdedigend een stuk minder. En in die aanvallende rol is Rijenders ook beter. Men moet ook kunnen lopen. Gravenberch kan een mannetje uitspelen en versnellen. Ik zou het eens proberen met die drie
 
GLENNN
 
0
17 mei 2024 om 08:48
Ryan sterke in de duels dan Schouten? Dat betwijfel ik. Schouten speelt zelfs vaker nog CV. Die kan met 3 achterop zelfs nog makkelijk als centrale CV spelen die inschuift... Verder gaat Veerman sowieso mee, want passend zijn er vanuit zijn positie amper tot geen vergelijkbare spelers. Die gaat dan sowieso mee. Gravenberch gaat echt niet spelen. Zou al verbaasd zijn als die meegaat. Kan zeker een mannetje uitspelen, maar hij blinkt vaker uit in het zichzelf vastlopen met die dribbel. Hij heeft zeker potentie, maar momenteel zou hij bij één van de afvallers horen bij mij gok ik met De Roon, Olij en Bergwijn.
 
Reinaldinhoo
 
2
16 mei 2024 om 21:06
Mijn afvallers: Olij-timber-wijnaldum- de roon
 
DNSDKR
 
2
16 mei 2024 om 23:26
Mijn afvallers: Olij - Wijnaldum - De Roon - Weghorst Timber vind ik juist dynamisch en sterk. En ik snap de rol van pinchitter voor Weghorst, maar behalve zijn cultstatus is hij toch wel klaar? Tenslotte twijfel ik enorm aan de fitheid van Depay.
 
GLENNN
 
0
17 mei 2024 om 08:49
Mijn afvallers: Olij - De Roon (geblesseerd, anders zit die er bij) - Wijnaldum (maar die zit er helaas ook zeker bij) en Gravenberch OF Bergwijn.
 
-mau-PSV
 
3
16 mei 2024 om 21:08
Gapko Depay Xavi Timber Dejong Reinders Ake Vandijk Deligt Frimpong Ektje pakken ??
 
FR010FRDAM
 
1
16 mei 2024 om 21:16
Te aanvallend ben ik bang.
 
pluto
 
3
16 mei 2024 om 21:08
Bergwijn. Lachertje zeg.
 
Nijogeth
 
1
16 mei 2024 om 21:17
10 verdedigers. Wil ie de 5-3-2 dubbel bezet hebben, dan valt er geen van af. Koeman heeft al laten weten een 4e keeper mee te willen nemen, dus daar valt er ook geen af. Dan blijf er 6 aanvallers en 10 middenvelders over. Praktisch gezien vallen er 4 middenvelders af, zodat je altijd een dubbele bezetting voor 4-3-3 en 5-3-2 hebt. Maar waarschijnlijk kan ie bij 4-3-3 Simons en Frimpong ook als buitenspeler meerekenen, dus zou 4 keepers, 10 verdedigers, 7 middenvelders (waarbij dus Simons) en 5 aanvallers ook zou kunnen. Dus dan denk ik dat ik De Roon, Bergwijn en Wijnaldum sowieso af zou laten vallen. Zelf zou ik maar 3 keepers meenemen, maar als je dan toch iemand moet kiezen, dan zou ik waarschijnlijk Timber thuis laten als 4e speler.
 
MarekHamsik17
 
1
16 mei 2024 om 21:21
Olij, Blind, Wijnaldum, Weghorst laten afvallen en dan kan er nog wat gebeuren misschien. De Ligt wissel hopelijk. Mooiste nieuws is dat Wieffer er niet bij is.
 
Lennie1990
 
1
16 mei 2024 om 21:24
Hoe durf je dit te doen?! Zirkzee is echt de meest complete spits van heel het Nederlands elftal, hij heeft de CL gehaald met Bologna en dan wordt Weghorst verkozen boven hem. Onbegrijpelijk
 
joekaa
 
2
16 mei 2024 om 21:30
Ik merk op dat een heleboel mensen hier echt onder een steen zitten.. Zie al meerdere berichten dat belachelijk is dat Noa Lang er niet bij zit... wat? Hij is 75% seizoen aan sukkelen met blessures, wannr laatste keer dat die 90min heeft gespeeld.. is nog niet van Depay level dat we hem koste wat kost mee moeten nemen. En dan ook over Zirkzee, gewoon afgelopen weekend met op oog nare hamstringblessure eruit, en zit nu geblesseerd thuis. Ik vind ook wel echt triest weer dat een Berwijn meegaat over een bv Kluivert, die gewoon op een stuk hoger niveau presteerde afgelopen seizoen. Denk Koeman heeft alleen laatste wed gezien, en dacht zo die is in vorm... Ben eigenlijk over onze verdediging redelijk tevreden, maar wordt wel klus om deze goeie spelers te kneden naar verdedigend blok ben ik bang. Ben eigenlijk komende EK het meest benieuwd naar Rijnders, zou ik sws in basis zetten.
 
Nelson01
 
0
16 mei 2024 om 21:33
Olij, Gravenberch en Bergwijn zitten sowieso bij de afvallers verwacht ik en de 4e zal ongetwijfeld nog een middenvelder zijn. Ik zou zelf een streep zetten door de naam van Wijnaldum, maar m’n gevoel zegt dat hij ‘gewoon’ meegaat. En dat een Schouten, Veerman of een Timber helaas nog af gaat vallen. Mits de blessure van De Roon meevalt.
 
zoma20
 
2
16 mei 2024 om 21:35
K: Bijlow, Flekken en Verbruggen V: Dumfries, Frimpong, Geertruida, De Ligt, De Vrij, Van Dijk, Aké, Van de Ven en Blind. M: Gravenberch, Frenkie, Koopmeiners, Reijnders, Veerman, Schouten en Timber. A: Brobbey, Depay, Malen, Simons, Weghorst, Gakpo en Bergwijn. Olij, Maatsen, De Roon (geblesseerd) en Wijnaldum zullen afvallen, hoop ik. Met deze selectie kunnen ze goed 4-3-3 en 5-3-2 spelen. 4-3-3 in mijn ogen: Bijlow Dumfries-De Ligt-Van Dijk-Aké Gravenberch-Frenkie Reijnders Malen-Depay-Gakpo 5-3-2 in mijn ogen: Bijlow Dumfries-Geertruida-Van Dijk-Aké-Blind Reijnders-Frenkie Simons Depay-Gakpo
 
Bruine Kevin
 
6
16 mei 2024 om 21:40
Dat ziet er op Bijlow na best goed uit.
 
GLENNN
 
1
16 mei 2024 om 21:45
Maatsen niet zou raar zijn. Speelt dadelijk een CL finale. Kan als (wing)back, maar ook als vleugelaanvaller uit de voeten
 
FR010FRDAM
 
10
16 mei 2024 om 22:20
Blijf het bijzonder vinden dat mensen Blind serieus als (wing)back zien
 
GLENNN
 
2
16 mei 2024 om 23:48
Ik ook. En dan ook nog eens een bondscoach die het zo ziet, terwijl de beste man al jaren als LCB speelt ondertussen en als (wing)back aan alle kanten voorbij gelopen word, lol.
 
pinko
 
7
16 mei 2024 om 21:43
Boezemvriend en zandbakmaatje Wijnaldum mag gelukkig ook weer mee. En Bergwijn die 1 wedstrijd redelijk speelt, idem. Eigenlijk hoef ik niet verder te gaan. The usual suspects. Een ding weet je met Koeman als coach: je komt nooit ver, en het spel is vaak niet aan te gluren.
 
robert1967
 
5
16 mei 2024 om 21:51
Jesus Blind, Wijnaldum hahahaha hoop dat het niks wordt met deze gasten. Koeman altijd de oudjes oproepen... wordt niks eerste ronde na huis
 
ScummyMan
 
1
16 mei 2024 om 21:52
Hierboven lees ik steeds dat Bergwijn een zekere afvaller is maar dat zou ik qua keuzes wel raar vinden. Hoewel ik Kluivert of Lang als die minuten kan maken boven Bergwijn zou kiezen zou ik eerder een spits dan een vleugelspeler af laten vallen. Ik neem aan dat Brobbey en Weghorst beide als joker mee zouden gaan dus ik zou een van die twee af laten vallen.
 
JK-Ajax
 
4
16 mei 2024 om 22:01
Wijnaldum, Koeman is echt een lachwekkend slechte coach en gaat ons wederom een klote eindtoernooi bezorgen.
 
Rambo12
 
0
16 mei 2024 om 22:05
Prima selectie. Alle bondscoaches in Nederland zijn ook weer wakker. Ik mis alleen Zirkzee nog, maar wellicht heeft het te maken met z’n opgelopen blessure van afgelopen weekend.
 
DieHalveMalle
 
3
16 mei 2024 om 22:11
Word weer niks, als je een Wijnaldum er al bij hebt..
 
NielsGeerligs
 
2
16 mei 2024 om 22:13
De Roon, Wijnaldum, Olij en Bergwijn mogen achterblijven. Keeper; Frimpong, Van Dijk, De Ligt en Aké; De Jong Veerman, Simons; Malen, Brobbey, DepayEn voor mensen die dan zeggen: "dan wordt je overlopen", dat is voetballen uit angst...5 verdedigers, controleurs etc. Stop daarmee. Als je goede voetballers op het middenveld hebt, krijgt de tegenstander de bal niet en wordt je niet overlopen. Met slimme creatieve spelers zet je de wedstrijd naar je hand.Koeman: "Hold my beer"; Keeper; Geertruida, Van Dijk, De Ligt, Aké, Blind; De Jong, De Roon, Wijnaldum, Reijnders; DepayZoiets
 
esc0bar
 
0
16 mei 2024 om 22:18
De Roon sowieso afvallen ivm blessure. Keeper zal wel Olij zijn of Bijlow omdat hij weer geblesseerd raakt. Daarnaast Weghorst omdat Brobbey betere pinchhitter is. Ik denk dat Veerman afvalt omdat zijn kwaliteiten steeds minder zijn dan zijn concurrenten.
 
StanleyMenzo#1
 
0
16 mei 2024 om 22:25
Logischerwijs valt er in elke linie nog een speler af.. Ik denk Olij (of Bijlow). Bijlow is beter maar Olij betrouwbaarder qua inzetbaarheid. Vd Ven of Maatsen. Maatsen is aanvallend in een 5-3-2 beter, maar kan alleen dan spelen. Vd Ven is ook centraal inzetbaar. De Roon (geblesseerd), anders Gravenberch. Voorin zou ik Bergwijn laten afvallen gezien zijn vorm. Op de flanken kunnen ook Gakpo, Malen, Simons en Depay spelen. Desnoods Frimpong. Met Brobbey en Weghorst heb je andere typen spitsen die je kunt brengen.
 
Emz01
 
2
16 mei 2024 om 22:40
Het meest logische zou zijn als Olij, Blind, De Roon en Bergwijn zouden afvallen
 
bardaquinhos
 
1
16 mei 2024 om 23:09
Bergwijn, brobbey en weghorst biven zirkzee? Haha comedy dit! Weghorst kan ik nog wel begrijpen met zijn belangrijke doelpunten in grote toernooien, maar de andere 2 doen het zeker niet beter dan zirkzee
 
lord
 
0
16 mei 2024 om 23:16
Wat een armoe qua keepers hebben we toch.
 
GLENNN
 
0
16 mei 2024 om 23:52
Hoezo? Bijlow is een prima keeper bij Feyenoord, alleen pech met blessures. Verbruggen en Flekken doen het uitstekend in de Premier League? Het zijn geen Van de Sars, maar het zijn wel gewoon prima keepers.
 
erodinho
 
1
16 mei 2024 om 23:23
Gravenberch, Maatsen, Malen zijn in mijn optiek de smaakmakers die saaie wedstrijden kunnen openbreken. Van een Frenkie kan je niet verwachten, die speelt bijna elk eindtoernooi als een natte krant. Maakt ontzettend veel meters, maar is totaal geen toernooivoetballer. Gakpo is leuk, maar ook dat is geen toernooivoetballer. Ik heb liever Malen erin. Xavi, ja heeft de potentie, maar komt niet lekker uit in Oranje. Reinders is zowieso zekerheidje, net als Frimpong, Verbruggen en Depay. Ook een Ek te winnen moet je Noa Lang meenemen, maar die is geblesseerd. Ook Zirkzee zie ik liever dan een Bergwijn. Die komt nooit in een finale met zijn manier van spelen. Brobbey en Xavi kunnen zomaar een gouden duo vormen. Eentje die 2 spelers bezighoudt, en Xavi die afstandschoten kan lanceren. Hopelijk krijgt Malen en Maatsen beiden een basisplek, net als Frimpong. Alleen dan zie ik Oranje ver komen in een toernooi, begint hij met Blind en Dumfries kan kunnen wij ons hart vasthouden. Conservatief manier van denken in oranje helpt ons de afgrond in dan.
 
GLENNN
 
0
16 mei 2024 om 23:56
Wel mooi dat je zegt dat Gakpo en Frenkie geen toernooivoetballers zijn en daarom dus eruit moeten ten faveure van Gravenberch en Malen, terwijl die ook amper tot nooit iets op een toernooi hebben laten zien. En om een EK te winnen moet Lang mee? Want? Die man is het hele jaar geblesseerd geweest, lol.
 
jeroenvoorhout
 
1
16 mei 2024 om 23:25
Waarom Zirkzee niet meenemen voor de knockoutrondes? In 2010 was Robben ook geblesseerd en was pas later tijdens het WK hersteld. Dit zouden we nu ook kunnen toepassen op de hamstring van Zirkzee. Neem hem toch in ieder geval op in je voorselectie zou ik zeggen.
 
RedondoNo5
 
0
16 mei 2024 om 23:37
Waar is Zirkzee. Had toch minimaal in de voorselectie gemoeten? Bergwijn wel? Belachelijk. De rest is prima.
 
Dennisbuis1976
 
0
17 mei 2024 om 10:09
Zirkzee nog nooit in Nederlands elftal gespeeld,nu geblesseerd dus daarom niet geselecteerd. En bergwijn heeft het gewoon altijd redelijk tot goed gedaan in het Nederlands elftal.
 
karel12!
 
0
16 mei 2024 om 23:50
Spelers die zouden moeten afvallen Bijlow Wijnaldum Quinten Timber Ian maatsen ( twijfel) of blind Spelers die gaan afvallen Gravenberch (belachelijk) hij moet naast de jong spelen en Rijnders op 10 Quinten timber De vrij (twijfel Bijlow
 
GLENNN
 
0
16 mei 2024 om 23:54
Gravenberch in de basis naast de Jong? Op welke TV kijk jij voetbal?
 
experia91
 
0
17 mei 2024 om 00:03
Wijnaldum is 100% een zekerheid en dat zou erg treurig zijn. Hopelijk komt er een trein langs voor Koeman. Bizot niet meenemen maar Bijlow wel, die de helft van de competitie mistte. Rare keuzes imo. Bijlow is overigens een goede doelman, maar op basis van dit seizoen niet beter dan Bizot.
 
GLENNN
 
0
17 mei 2024 om 08:51
Tsja. Dat van Bijlow vs Bizot kan ik mij niet druk om maken. Bizot en Olij zitten er toch voor saus bij dan. Als één van hun 2 gekozen werd, die werd dan 3e keeper. Komt nooit in de buurt van de basis. Flekken en Verbruggen zijn met afstand de nummers 1 momenteel. Derde keeper boeit dan ook niet veel.
 
Tazza
 
1
17 mei 2024 om 01:12
Wijnaldum zeker thuis laten! Brengt voetballend weinig meer, maar zou ik vanwege zijn dubieuze moraal zeker niet meenemen. Maakt zich zogenaamd sterk tegen discriminatie en slavernij, maar gaat voor een zak centen lekker in Saoedi-Arabië ballen. En zegt dan deudleuk dat hij op zijn luxe compound niets van slavernij merkt. Boycotten deze man!!!
 
Mikeyduff
 
0
17 mei 2024 om 05:04
Tsja een paar aparte keuzes. Bijlow over Bizot gezien dit seizoen is gewoon raar (ja en dat zeg ik als Feyenoorder) Iedereen zal wel vallen over Daley Blind, maar gezien zijn rol in Girona dit seizoen (nummer 2/3 van Spanje) en multifunctionele inzetbaarheid, begrijp ik het. Zeker ook omdat Hartman voor links geblesseerd is. Verder vind ik de verdedigers vrij logisch, ja Teze en Beukema hebben een prima seizoen gedraaid, maarja Geertruida is beter dan Teze en Beukema is minder multifunctioneel. Op het middenveld vind ik het toch raar dat Gravenberch wordt opgeroepen en Wijnaldum idem. De 1e speelt amper basis, de ander speelt op een bedenkelijk niveau. Maarja, wie dan? Ik kan even zo 1,2,3 geen andere middenvelders bedenken welke hiervoor in de plaats opgeroepen zouden kunnen worden. Wieffer is geblesseerd, Berghuis komt net van een lange blessure af en Stengs is ook niet van het niveau wat je wilt nastreven. Als het tussen stegns en Gravenberch zou gaan, had ik ook voor Gravenberch gekozen (ja ook dit als Feyenoorder) Dat bij de aanvallers Dallinga en Zirkzee er niet bij zitten blijf ik raar vinden. Weghorst komt ook net van een blessure af, dus had daar Dallinga voor meegenomen.
 
BenficaAjax1
 
1
17 mei 2024 om 08:55
Wat een matige selectie…. Koeman weer met zijn rare keuzes. Zirkzee niet? Hij is geblesseerd uitgevallen tegen Napoli maar ja geen lang wel bergwijn wat een grap.
 
zoma20
 
1
17 mei 2024 om 09:29
Bergwijn is geselecteerd omdat hij eigenlijk op alle posities voorin kan spelen. En hij heeft ook altijd geleverd in Oranje toen hij in de selectie zat. En hij lijkt in de vorm te raken. Dus die keuze snap ik ook wel, nu moet de tijd maar leren of hij die vorm kan vasthouden. Wat betreft Blind, die was al 2e keuze achter Hartman in 5-3-2, en Maatsen is de 3e keuze. Ik verwacht wel dat Van de Ven meegaat ipv Maatsen, omdat Koeman af en toe wil switchen naar 4-3-3 en dan vind ik het toch handiger om Van de Ven in het team te hebben dan Maatsen die niet echt op meerdere posities kan spelen. Defensief is VdV ook betrouwbaarder dan Maatsen. Tactisch gezien is Blind helaas ook beter dan Maatsen. Vaak is het zo als jijzelf en je teamgenoten tactisch goed staan dat je dan niet veel op snelheid hoeft te herstellen. Laten we daar maar op vertrouwen.
 
RedondoNo5
 
0
17 mei 2024 om 10:02
Dan zou ik liever Kluivert meenemen. Presteert op een veel hoger niveau dan Bergwijn.
 
Dennisbuis1976
 
1
17 mei 2024 om 10:07
Bergwijn heeft het altijd goed gedaan in het Nederlands elftal. Alle nu geselecteerde aanvallers gaan mee.
 
13Nesta13
 
1
17 mei 2024 om 09:48
Olij, Wijnaldum, Weghorst en de Roon thuis laten uiteindelijk. Prima selectie!
 
Dennisbuis1976
 
0
17 mei 2024 om 10:03
Gravenberch, de Roon,Olij en Maatsen vallen af denk ik.
 
Dennisbuis1976
 
0
17 mei 2024 om 10:17
Iedereen kan vinden dat speler A erbij hoort, en speler B niet. Soms is je beste spelers selecteren niet altijd de beste keuze. Neem seedorf, zoveel prijzen gewonnen, op clubniveau was het een topper maar in het Nederlands elftal bakte hij er meestal niet veel van.
 
zoma20
 
0
17 mei 2024 om 16:35
Zo denk ik ove Maatsen. Hij past niet in dit team, althans nog niet. Hetzelfde met Frimpong. Ik denk dat het Nederlands elftal een hoger niveau aantikt dan Dortmund of Leverkusen. Zie je ook bij Xavi Simons, die maakt het ook nog niet waar. De echte toppers die presteren zitten dan ook bij de topclubs: Depay, Frenkie, De Ligt, Van Dijk en Aké. Daaronder heb je spelers die zich al hebben bewezen op hoog niveau: Gakpo, Reijnders, Dumfries, Malen en Blind. Brobbey gaat het in mijn ogen ver schoppen en hetzelfde geldt voor Gravenberch en Veerman als ze bij de juiste clubs terecht komen. Kortom: Simons, Maatsen en Frimpong moeten het nog waarmaken in Oranje.