Koeman moet vrezen: presidentsfavoriet wil stunten met komst Guardiola
Donderdag, 29 oktober 2020 om 14:17

Als het aan de Catalaanse ondernemer Víctor Font ligt, keert Josep Guardiola deze zomer terug als trainer van Barcelona. De presidentskandidaat, die favoriet is in de peilingen, kondigt grootse plannen aan voor de Spaanse grootmacht. Naast de huidige manager van Manchester City wil Font de oud-sterspelers Xavi, Andrès Iniesta en Carles Puyol een functie binnen Barcelona geven.

Deze week kondigde Josep Maria Bartomeu aan voortijdig af te treden als president van Barcelona. Bartomeu houdt de eer aan zichzelf, nadat de socios van Barcelona een referendum over zijn aanblijven afdwongen. De president stelde in de zomer nog Ronald Koeman aan als nieuwe trainer van de club. In maart volgen de verkiezingen voor de nieuwe voorzitter van Barça. Met de wisseling van de wacht op komst moet Koeman, die voor twee seizoenen tekende, nu al vrezen voor zijn positie.

Het is al langer bekend dat Font in Xavi de potentiële nieuwe trainer van Barcelona ziet. Voor het eerst noemt de presidentskandidaat nu ook de naam van Guardiola. Font is aanhanger van de filosofie van Johan Cruijff, die inhoudt dat oud-spelers belangrijke functies binnen de club bekleden. "Guardiola, Xavi, Iniesta en Puyol zijn legendes die van Barcelona houden, maar niet voor de club werken", zegt Font in gesprek met Sky Sports. "We moeten ze terughalen om de Champions League weer te kunnen winnen."

Ronald Koeman: 'Denk niet dat vertrek Josep Maria Bartomeu invloed heeft op mijn positie'

Font houdt daarmee ook rekening met de wensen van sterspeler Lionel Messi. De 33-jarige Argentijn heeft aangekondigd na dit seizoen te willen vertrekken, maar Font hoopt hem over te halen langer te blijven. "Wat Messi nodig heeft is een elftal dat sterk genoeg is om de Champions League te winnen. Ik twijfel er niet aan dat als ik verkozen word, Messi bij Barcelona zal blijven."

Barcelona staat de komende seizoenen voor de uitdaging om het elftal te verjongen, weet Font. "Het vervangen van de beste generatie die de voetbalwereld ooit heeft gezien is een grote uitdaging", aldus Font. "Zeker in een tijd waarin de concurrentie hevig is en veel clubs in handen zijn van zeer machtige eigenaren. Barcelona heeft ook een aanzienlijke investering nodig om het stadion te herbouwen en dat alles in een wereld die is getroffen door een van de ergste crises ooit. Het is duidelijk dat we een zeer solide plan nodig hebben om deze uitdagingen aan te gaan en daar hebben we de afgelopen jaren aan gewerkt."

Inmiddels hebben zich vijf kandidaten officieel gemeld om deel te nemen aan de presidentsverkiezingen. Kandidaten moeten meer dan 2.257 handtekeningen van medestanders overleggen, plus een waarborgsom van 125 miljoen euro. Naast Font dingen Toni Freixa, Jordi Farré, Agustí Benedito en Lluís Fernández Alà mee naar het presidentschap. Nog vier anderen, onder wie oud-president Joan Laporta, zetten momenteel de laatste stappen om eveneens deel te nemen aan de verkiezingen.

Meer nieuws
   
21:09
21:09
Perez loopt vooruit op PSV-transfer: '35 miljoen is toch wel heel veel geld?'
7
   
21:00
21:00
De EK-selectie van Spanje: dit zijn de spelers die kans maken
7
   
20:59
20:59
Paris Saint-Germain wederom kampioen van Frankrijk na nederlaag AS Monaco
5
   
20:31
20:31
Prolongatie titel definitief uitgesloten voor Royal Antwerp na nieuwe nederlaag
1
   
20:30
20:30
El Gran Derbi: is dit de meest heetgebakerde derby van Spanje?
4
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (190)

 
Boris19
 
42
29 oktober 2020 om 14:22
Ik denk niet dat Guardiola nog terugkomt. Ik zie hem hierna nog een keer het Spaanse elftal doen en anders met pensioen gaan.
 
HZ7-22
 
151
29 oktober 2020 om 14:27
Hahahahaha, Guardiola gaat in geen 100 jaar het spaanse elftal coachen
 
Lierse1997
 
53
29 oktober 2020 om 14:35
Vandaar dat hij 53 interlands voor Spanje gespeeld heeft?
 
AjaxxxLove
 
32
29 oktober 2020 om 14:45
Piqué ook, toch zie ik hem niet zo snel uit liefde voor zijn land bondscoach worden.
 
Lierse1997
 
14
29 oktober 2020 om 14:47
Wie zal het zeggen. Het blijft gewoon gissen.
 
Tazaboy
 
9
29 oktober 2020 om 15:05
@Lierse1997, hij zegt ook coachen niet in het elftal spelen.
 
Lierse1997
 
12
29 oktober 2020 om 15:07
@Tazaboy, en wat maakt dat verschil uit?
 
Tazaboy
 
2
29 oktober 2020 om 15:16
Nou er zijn spelers die voor de nationale elftal hebben gespeeld en heel graag coach wouden worden, maar meer dan een droom kwam het niet.
 
AjaxxxLove
 
12
29 oktober 2020 om 15:49
Je kan me niet vertellen dat je Piqué ooit het nationale elftal van Spanje ziet coachen. Daarnaast, de verhoudingen en de publieke opinie in Catalonië tov Spanje waren heel anders in de tijd dat Guardiola nog speler was.
 
ViscaCatalunya
 
7
29 oktober 2020 om 15:52
Als bondscoach heb je natuurlijk een keuze. Die heb je als speler natuurlijk niet. Hoewel Oleguer een uitzondering daarop is.
 
Lierse1997
 
6
29 oktober 2020 om 16:01
@AjaxxxLove en in de toekomst zijn de verhouding misschien ook weer anders? Waarom zouden ze nu eeuwigdurend zijn?
 
AjaxxxLove
 
9
29 oktober 2020 om 17:31
Gezien de ontwikkelingen van de laatste jaren zullen die verhoudingen inderdaad anders zijn, namelijk verslechteren. Ik heb nog geen enkele reden kunnen ontdekken waarom de band tussen Catalonië en Spanje in de nabije toekomst zal verbroerderen.
 
Ikbengoed83
 
5
29 oktober 2020 om 18:00
@viscacatalunya: Wat een gezwets, als hij niet voor Spanje had willen uitkomen had hij dat gewoon niet gedaan. Haha wat een onzin wordt er hier verkocht zeg
 
riqui8
 
55
29 oktober 2020 om 14:28
Guardiola is een catalaan he. Die gaat het Spaanse elftal niet coachen.
 
FikretÇelik
 
1
29 oktober 2020 om 17:48
Die zien we voorlopig niet in Spanje terug. Na dit seizoen gewoon naar de volgende grote project (zoals Juventus, Paris Saint Germain). Wellicht eerst een tussenjaar.
 
Ikbengoed83
 
1
29 oktober 2020 om 17:58
@riqui8: Dat is een aanname, ik zie het zomaar gebeuren
 
Feelingood
 
6
29 oktober 2020 om 18:10
Veel mensen zijn gewoon Catalaan en Spanjaard en voelen dat ook zo! Als hij echt iets tegen Spanje zou hebben zou hij ook niet in het nationale team gespeeld hebben toch
 
Zermatt_Person
 
51
29 oktober 2020 om 14:29
Spaans elftal zie ik Guardiola niet doen, omdat hij Guardiola pro Catalaans is. Dan kun je moeilijk bondscoach van Spanje worden. Kijk maar hoe Pique wordt uitgefloten bij Spaans nationaal elftal.
 
Lierse1997
 
12
29 oktober 2020 om 14:33
Als je geen al te gekke uitspraken en dingen doet dan kun je dat perfect worden.
 
Ajax/barca2014
 
14
29 oktober 2020 om 15:24
@lierse1997, Guardiola heeft zich als coach van City al een paar keer uitgelaten over de onrechtvaardigheid die Catalaanse politici en burgers ondervinden door politieke processen. Hij draagt zelfs tijdens wedstrijden symbolen om al deze politieke gevangenen een hart onder de riem te steken. Ook is hij tijdens het eerste referendum naar Barcelona gevlogen om te stemmen. Dat was toen nog een referendum dat door de politici in Madrid gewoon als illegaal werd beschouwd en genegeerd werd omdat ze het totaal niet serieus namen. Pas bij het tweede onafhankelijksreferendum wilde de regering even hun spierballen laten tonen en werden bejaarden en andere stemmende burgers gewoon mishandeld. Puur vanwege het politieke zie (en hoop) ik dat Guardiola nooit het nationaal elftal gaat coachen. Ook sportief zie ik het gewoon niet gebeuren. Guardiola is een perfectionist. Die wil zijn spel tot in de perfectie uitgevoerd zien worden, en met zo'n nationaal elftal heb je daar veel te weinig tijd voor. Het is dan denk ik beter om meer een peoplemanager te zijn zoals del Bosque of een tactisch genie (wanneer het team niet zo goed is) als van Gaal.
 
Lierse1997
 
1
29 oktober 2020 om 15:26
In de huidige situatie zal het inderdaad niet snel gebeuren, maar hopelijk koelt dat toch nog wat af de komende jaren en normaliseert de verstandhouding langs beide kanten (en het lijkt me sterk dat de huidige situatie nog tientallen jaren zo “explosief” blijft).
 
LuijeMax
 
10
29 oktober 2020 om 15:43
Het is al tientallen jaren "explosief" daar, dus dat zal ook nog wel zo bliiven.
 
Ikbengoed83
 
0
30 oktober 2020 om 10:24
@zermatt: Want een Duitser kan hier ook geen bondscoach worden? Wat een onzin
 
 
35
29 oktober 2020 om 14:29
Guardiola is een Catalaan. Als hij het politieke los kan laten is dit een mooie job voor hem, maar dit gaat gewoon niet gebeuren. Ik denk dat hij Juventus nog wel wil trainen: dan heeft hij een mooi rijtje: Barcelona, Bayern Munchen, City en Juventus. Al mag hij ook Erik ten Hag op termijn opvolgen.
 
Zermatt_Person
 
3
29 oktober 2020 om 20:08
Guardiola en Ajax zou wel een perfecte match zijn. Zowel Guardiola als Ajax zijn van Johan Cruijff filosofie, dus dat komt perfect uit.
 
RickBoerstra
 
16
29 oktober 2020 om 14:30
Met pensioen?? Hij is nog niet eens 50 jaar oud haha
 
Miccoli
 
13
29 oktober 2020 om 14:34
Zijn leeftijd maakt vrij weinig uit. Volgens mij heeft Guardiola wel eens gezegd dat hij niet nog heel lang trainer zal blijven, want het neemt veel tijd in beslag (iets in die richting in ieder geval). Zo heel gek is het dus niet wat Boris zegt.
 
Bon Jovi
 
0
29 oktober 2020 om 17:40
Idd, volgens dat boek Herr Pep was het plan na Bayern om nog enkele jaren in Engeland te coachen en daarna nog een nationale ploeg als ik het me goed herinner. Pep wordt wellicht dus geen Wenger of Ferguson, al weet je nooit dat het op zijn pakweg 55ste weer begint te kriebelen.
 
MessiBazoer
 
6
29 oktober 2020 om 14:33
Waarom denk je dat hij met pensioen zal gaan?
 
32candela
 
2
29 oktober 2020 om 14:34
@boris19 Nee joh, sowieso kont hij daar niet terug, na City neemt hij een sabbatical en daarna volgt hij Tité op.. let maar op, natte droom van beide kanten
 
Boris19
 
6
29 oktober 2020 om 14:41
Ja, dat is ook een leuk land om bondscoach van te worden.
 
Tazaboy
 
5
29 oktober 2020 om 15:09
Guardiola tijdperk is allang voorbij, sinds o.a Iniesta, Xavi en Puyol waren gestopt. Ook heeft Guardiola na Barcelona het nergens waar gemaakt, hij mag het weer bij Barcelona proberen maar ben bang dat het niks wordt dit keer. Dus gun Koeman zijn tijd om hem zijn perfecte elftal op te bouwen.
 
Silvacity
 
4
29 oktober 2020 om 16:11
@tazaboy Hij heeft het nergens waargemaakt als je van hem verwacht dat hij de CL wint. Vind dat er bij Guardiola altijd met andere maten wordt gemeten. Heeft City geweldig voetbal laten spelen en 1 van de beste teams ooit uit Engeland neergezet met de nadruk op de Engelse competitie en bekers. Zijn Bayern was ook een een echt goed team natuurlijk. Alleen toen hij bij Barca zat leek hij de beste coach allertijden te gaan worden. Althans, zo leek het. Dat heeft hij niet door kunnen zetten.
 
Japie_Krekel
 
0
30 oktober 2020 om 05:22
hoezo wordt er bij Guardiola met andere maten gemeten? elke coach van een Europese topclub die elk jaar strandt in de kwartfinale zal kritiek krijgen. een Valverde bv kwam verder als de kwartfinale met Barca en kreeg zelfs kritiek op zijn CL prestaties
 
sniewaar
 
6
29 oktober 2020 om 14:50
Guardiola is veel te geobsedeerd door het spelletje. Zie hem geen bondscoach worden, en al helemaal niet met pensioen gaan. Het zal hem ongetwijfeld dwars zitten dat hij nog steeds niet de CL heeft gewonnen na Barcelona.
 
borrelhond
 
10
29 oktober 2020 om 15:07
Ik zie Guardiola nog wel naar PSG gaan in de hoop dat ze hun eeuwige droom, de CL winnen, tot werkelijkheid kunnen brengen. Kan die weer lekker miljoenen uitgeven aan verdedigers om vervolgens alleen een paar keer kampioen te worden.
 
Silvacity
 
2
29 oktober 2020 om 16:05
Guardiola heeft aangegeven dat hij niet bij Barca zou willen terugkeren als coach. Wel heeft hij aangegeven een nationaal team te willen coachen. Daarnaast heeft hij volgens mij laten doorschemeren niet lang door te gaan, zodat hij lekker kan golfen en tijd met zijn familie kan besteden.
 
GJ7300
 
11
29 oktober 2020 om 14:23
Nouja, enige wat hij hoeft te doen is rekeningsaldo laten zien. Plan is leuk maar zonder harde euri onuitvoerbaar. Lijkt me vrij simpel
 
puntnaarachter
 
40
29 oktober 2020 om 14:29
Precies. Wat heeft guardiola te zoeken bij een club waar (momenteel) het geld niet tegen de plinten klotst? Straks moet die zowaar spelers en het team nog beter gaan maken ipv betere vervangers halen. Dat zie ik Guardiola echt niet doen.
 
Zermatt_Person
 
17
29 oktober 2020 om 14:42
Bij Barcelona en Bayern heeft Guardiola echt niet veel met geld gesmeten hoor. Zeker bij Baarcelona deed hij het met onbekende namen, zoals Busquets, Alves en Pique die hij liet uitgroeien tot wereldtoppers. Het is dus zeker niet zo dat Guardiola alleen maar veel geld nodig heeft om een team naar z'n hand te zetten. Alleen bij City is dat het geval, maar dat had ook een verklaren, gezien de hoeveelheid 30 plussers hij een selectie had die hij moest vervangen.
 
Japie_Krekel
 
24
29 oktober 2020 om 14:49
Dat is ook meteen zijn laatste indrukwekkende periods geweest en dat is alweer 10 jaar terug geloof ik
 
lucas1234
 
14
29 oktober 2020 om 14:51
@zermatt bij Barcelona had Pep natuurlijk wel het voordeel dat hij ervoor al trainer was van Barca B, en de talenten dus zeer goed kende. Natuurlijk heeft Pep in zijn jaren laten zien dat hij goed met jonge spelers overweg kan. Maar ik betwijfel wel of hij er echt op zit te wachten om dezelfde spelers die hij destijds heeft laten doorbreken en beter gemaakt om die nu te vervangen.
 
Skeuomorf
 
11
29 oktober 2020 om 15:13
Spelers als Kimmich en Sterling zijn echt getransformeerd door guardiola
 
Japie_Krekel
 
6
29 oktober 2020 om 15:26
Of door wedstrijdervaring
 
Silvacity
 
4
29 oktober 2020 om 16:08
@japie_krekel Natuurlijk ook door wedstrijdervaring. Maar we hebben er echt niet omheen dat spelers zelf aangegeven door de hulp van Guardiola beter zijn gaan spelen. Ik zag direct bij veel spelers al een verschil toen Guardiola bij City kwam in hoe ze zich opendraaide en 1-touch voetbal begonnen te spelen. Guardiola weet wel hoe hij meer "voetbal" in een team kan krijgen.
 
Joshp
 
2
29 oktober 2020 om 16:22
@Zermatt, scheelt natuurlijk heel veel dat hij bij beide clubs waanzinnige lichtingen uit de jeugd had om mee te werken. Bij Barcelona had hij waanzinnig jeugd vooral aangevuld met spelers die Rijkaard voor hem al had gehaald en waanzinnig goed liet voetballen. Tuurlijk deed Pep het goed, maar met die lichting... Bij Bayern hadden ze ook een hele goede lichtingen aangevuld met een aantal transfer vrije spelers van Dortmund. Ook daar kwam hij op een heel goed moment binnen, maar waren de resultaten eigenlijk gewoon normaal en acceptabel maar niet meer dan dat. Bij city is het gewoon beneden verwachting, je spendeert een miljard en komt niet verder dan de kwart finale en dat is niet door pech maar door tactische fouten van Pep zelf. Die denkt altijd de professor uit te moeten hangen vanaf de knock out ronde door met z'n systeem te gaan knoeien
 
SpeedyAFC
 
6
29 oktober 2020 om 16:28
Pique is gekocht van Machester United voor 5 miljoen euro, redelijk goedkoop. Alves is gekocht van Sevilia. De bijna 36 miljoen euro was destijds een recordbedrag voor een back. Ibrahimovic werd door Guardiola gehaald voor bijna 70 miljoen euro, destijds een top transfer. Villa kostte 40 miljoen euro. Macherano 20 miljoen euro. Chygrynskyi was ook 20 miljoen euro. Fabregas 34 miljoen euro. Sanchez was 26 miljoen euro. Helb was 17 miljoen euro. Guardiola gaf dus honderden miljoenen euros uit.
 
Japie_Krekel
 
0
30 oktober 2020 om 05:24
@silvacity die spelers zullen er zeker tussen zitten die hij beter heeft gemaakt maar spelers zoals o.a. Laporte, Stones, Otamendi, Delph, Nolito, Bravo, Sane en Gundogan heb ik juist weer niet beter zien worden onder Guardiola. je ziet de laatste twee jaar toch dat er niet het maximale uit het spelersmateriaal wordt gehaald als je kijkt naar de prestaties van City. dat moet echt beter
 
Silvacity
 
0
30 oktober 2020 om 13:24
@japie_krekel Delph heeft zich overigens goed aangepast aan zijn nieuwe positie en Sane is zeker gegroeid in zijn periode bij City. Hij is een completere speler geworden bij Man City. Maar goed, je moet het de spelers zelf vragen. Zij kunnen je vertellen wat de invloed van een coach is. En dan lees ik regelmatig dat Guardiola spelers echt heeft geholpen, waar Pellegrini en Mancini meer werden geprezen voor dingen als "hij was een vader voor me".
 
100% Meijer
 
9
29 oktober 2020 om 14:30
Ze hebben inderdaad vrijwel geen geld. Maar dat betekent niet dat hij groot gelijk heeft dat het erg goed is om oud spelers terug te halen. De identiteit van de club, daar begint het. Vervolgens hebben ze uiteraard geld voor spelers nodig, maar neemt niet weg dat hij hier gewoon de spijker op zijn kop slaat.
 
Japie_Krekel
 
0
29 oktober 2020 om 15:03
Oud spelers terug halen is leuk maar uiteindelijk draait het ook om kwaliteit natuurlijk en wat hebben deze oud spelers bewezen als trainer?
 
100% Meijer
 
3
29 oktober 2020 om 16:45
Het gaat mij niet zozeer om trainer (juist niet zelfs). Ik vind dat mensen in het bestuur (mits capabel) bij voorkeur een achtergrond bij de club hebben. Je kunt zo ook niet allemaal trainer maken he?!
 
Jsmooth
 
61
29 oktober 2020 om 14:25
Dat zijn allemaal uitspraken om de verkiezingen te winnen en om de socio's warm te maken. Praten is makkelijk, maar de daden zijn weer wat anders. Zie het als rutte die 1000 euro beloofde. Of een jesse klaver die zei dat elke 18 jarige 10.000 euro krijgt. Gewoon politieke praatjes. Barca moet eerst schoon schip maken en de financiën op orde hebben alvoren men weer kan stunten. (dan moet alle partijen welwillend zijn).
 
michielflavour
 
31
29 oktober 2020 om 14:38
Niet mee eens, het plan van Klaver is gebaseerd op het liberale beginsel van kansengelijkheid wat steeds meer onder druk staat door de scheefgroei van vermogensongelijkheid. Geen populistisch idee, maar juist moedig om dit probleem aan te kaarten.
 
borrelhond
 
22
29 oktober 2020 om 15:16
Ik vind het toch wel degelijk veel weg hebben van populisme. Ik studeer zelf ook nog altijd en ik zie om mij heen veel medestudenten worstelen met de studieschuld die steeds maar ophoopt. Zeker nu voor veel de bijbaantjes (voornamelijk horeca) vrijwel stil liggen en de prijzen voor een kamer torenhoog zijn is het voor studenten financieel gezien lastig. Klaver ziet dat natuurlijk ook en springt daar op in met de oplossing van 10.000 euro om zo stemmen onder studenten te winnen. On: zou jammer zijn voor Koeman, maar zie dit niet zo snel gebeuren gezien de financiële toestand bij Barca momenteel. Misschien dat ze Xavi toevoegen als assistent of trainer van Barca B?
 
PabloPiatti
 
26
29 oktober 2020 om 15:20
Kappen met die onuitvoerbare praatjes van Klaver hoor, tenzij je een onzekere salonsocialist van begin 20 bent trap je toch niet in dit linkse populisme? Die man krijgt al genoeg aandacht van mensen op tv die geen inzicht in de economie hebben en punten willen scoren door ‘eerlijk’ over te komen. Die slappe mentaliteit die alle drijvende factoren achter een succesvolle economie wilt wegnemen hoef ik niet ook nog op een voetbalsite terug te lezen.
 
Sirius
 
6
29 oktober 2020 om 15:31
Ach, en jij denkt dat die 18-jarigen hun 10.000 euro krijgen? Nog niet zolang geleden veranderde de studiefinanciering gedeeltelijk in een leningsstelsel. Het zijn die standaard riedeltjes die politici uitblaten om stemmen te husselen en het ergste is dat mensen erin trappen en hoe dichterbij de verkiezingen, des te groter worden de beloftes en de uiteindelijke leugens. Lachwekkend gewoon. We hebben zo'n 213.000 jongeren van 18 jaar in Nederland. Waar ga je die 2,13 miljard vandaan halen dan als je meneer Klaver bent?
 
Lierse1997
 
8
29 oktober 2020 om 15:50
En nog erger, als je net 19 bent kom je dan nog in aanmerking? Of wat met studenten van 20 jaar, die krijgen allemaal dat voordeel niet. Gewoon direct geld in de maatschappij pompen is trouwens meestal niet zo efficiënt want het zorgt gewoon voor inflatie.
 
 
8
29 oktober 2020 om 14:47
Nou deels mee eens, het zijn idd politieke praatjes, echter is dit nog mogelijk dat t ook waarheid word. Die 1000 euro van Rutte was echt een sprookje.
 
psvfan40
 
26
29 oktober 2020 om 14:26
Mooi dan kan Koeman weer terug naar Oranje
 
DNSDKR
 
4
29 oktober 2020 om 16:52
Koeman is toch ook een clubicoon van Barca. Nota bene de speler die Barca de eerste EC1 (cl) heeft bezorgd als speler. Alleen moet je iets verder terug te tijd in dan Xavi.
 
Grasmaaiertjes
 
28
29 oktober 2020 om 14:27
Koeman is echt in een slangenhol terechtgekomen... Succes ermee, Koetje!
 
ViscaCatalunya
 
5
29 oktober 2020 om 15:54
Koeman staat er goed op. Hij is een clublegende, een goed spreker en hij laat spelers spelen die het verdienen. Als hij het goed doet wordt hij echt niet zomaar terzijde geschoven. Font krijgt steeds meer trektjes van Laporta in zijn tweede termijn. Het is mij te megalomaan.
 
El Fenomeno
 
27
29 oktober 2020 om 14:28
Waarom zou hij dan juist Guardiola willen halen die juist keer op keer faalt in de CL?
 
Zermatt_Person
 
22
29 oktober 2020 om 14:31
Keer op keer? Hij heeft al twee Cl`s gewonnen. Dat het bij City moeizaam gaat, komt grotendeels door pech. Wat kan Guardiola eraan doen dat Sterling voor open goal mist tegen Lyon? Wat kan Guardiola eraan doen dat Aguero tegen Tottenham in kwartfinale CL 2019 een penalty mist en 1 millimeter buitenspel staat? Wat kan Guardiola eraan doen dat Laporte twee keer de bal inlevert bij Spurs speler, waardoor Son twee keer tegen City scoorde in kwartfinale CL? Dat zijn dingen die je als coach niet in de hand hebt. Bij Bayern Munchen had hij de pech dat Barcelona en Real Madrid in hun prime waren met de MSN en Cr7, dan wordt het sowieso voor elk andere team moeilijker om de CL te winnen. Als kijkt naar die opvolgers van Guardiola bij Bayern Munchen, Ancelotti en Kovac, die deden het nog slechter konden niet eens de kwartfinale en 8zelfs 8ste finale overleven. Guardiola wist tenminste nog drie keer op rij de halve finale te halen. Dat is ook gewoon een prima prestatie met Bayern. Verder als Guardiola keer op keer faalt is jouw ogen, hoe slecht zijn alle andere coaches buiten Klopp en Zidane dan wel niet, gezien zij nog midner hebben gepresteerd in CL? Kijk maar eens naar Barcelona dat sinds 2015 slechts 1 keer de halve finale haalde, of Juventus dat ook al vier keer niet de CL finale wist te halen en steeds werd uitgeschakeld in 8ste finale of kwartfinale.
 
Lierse1997
 
61
29 oktober 2020 om 14:34
Guardiola kan er wel iets aan doen dat City in een vreemde opstelling tegen Lyon speelde en mede daardoor die tegengoals om de oren kreeg.
 
feye88
 
23
29 oktober 2020 om 14:35
Zermatt. Pech bestaat niet. Zeker niet tegen Lyon. En zeker niet met het geld en de spelers die City tot zijn beschikking heeft.
 
hafcahaas
 
17
29 oktober 2020 om 14:42
Dat je uitgeschakeld wordt puur op het feit dat je het in die wedstrijd moet laten komen op een kans van Sterling zegt toch ook al genoeg Zermatt. Als je wereld top wilt zijn moet je het helemaal niet zo ver laten komen. Volgens jou zijn het allemaal persoonlijke fouten waar jouw grote God niets aan kan doen maar dat dit allemaal beslissend is begin daar eens over. Je moet het kunnen afdwingen als ploeg en Man City is dat tot op heden niet gelukt en ik zie dit in de nabije toekomst ook niet gebeuren in de Champions League
 
El Fenomeno
 
19
29 oktober 2020 om 14:48
Met wellicht het beste team ooit won die inderdaad twee Cl's. Zijn laatste CL finale dateert alweer van bijna tien jaar geleden en ook een halve finale halen lukt hem tegenwoordig al niet meer. Zelfs niet na vier jaar City waar die meer dan een miljard heeft mogen uitgeven en eruit vliegt omdat die tactisch zwakke keuzes maakt wat je enkel hem kunt aanrekenen. Vier jaar lang er vroeg uit vliegen is geen geval van pech meer. Bij Bayern haalde zijn voorganger twee CL finales op een rij en met nagenoeg hetzelfde team wist hij natuurlijk in drie jaar tijd geen finale te halen. Het is een van de meest overschatte trainers ooit, puur vanwege zijn prestaties met Barcelona destijds.
 
Japie_Krekel
 
16
29 oktober 2020 om 14:52
3 keer op rij stranden in de kwartfinale tegen veel minder vermogende tegenstander als Monaco, de Spurs en Lyon met de duurste selectie en het dan pech noemen. Het moet niet gekker worden. Dat is gewoon een totale wanprestatie
 
Rhynocerys
 
0
29 oktober 2020 om 15:06
@lierse, ik snap dat punt niet betreft Lyon. Hij gooit de opstelling niet 'zomaar' om. Als je ziet dat een bepaalde ploeg een bepaalde speelstijl hanteert, probeer je dat toch onschadelijk te maken en je er voordeel mee te doen. Dat dat niet lukte, is iets anders, en kon hij van tevoren natuurlijk niet weten. Moet hij dan lekker naïef precies dezelfde elf de wei insturen met precies dezelfde taken en dergelijke?
 
Lierse1997
 
16
29 oktober 2020 om 15:10
Nee hij moet lekker het voetbalgenie proberen uit te hangen en het team dat daarvoor nog vrij overtuigend Real Madrid uitschakelde helemaal gaan omgooien en met 5 verdedigers gaan spelen tegen een team dat 7de eindigde in Frankrijk zeker?
 
sloep01
 
5
29 oktober 2020 om 15:11
(Japie) waarom moet bij jou de rijkste club altijd kampioen of de Cup winnen als dat altijd zo zou zijn werden die clubs altijd kampioen en gelukkig is dat niet zo, alle Engelse clubs smijten met geld maar er kan er maar 1 kampioen worden jonge jonge erg primitieve redenatie hoor ,Ajax is al jaren de rijkste club die worden toch ook niet elk jaar kampioen , dus als Ajax geen kampioen wordt leveren ze in jouw ogen een wanprestatie als alles zo simpel was dan ging er niemand meer naar het voetbal denk ik.
 
Japie_Krekel
 
2
29 oktober 2020 om 15:29
Waarom wordt er van een verdediger van 90 miljoen verwacht dat hij zijn transferbedrag waar maakt maar een club met hoogste uitgavenpatroon mag daar niet op afgerekend worden? Als je veel meer held spendeert als de directe concurrentie vind ik dat dat ook terug te zien moet zijn in je prestaties, anders gaat er echt iets mis in je beleid imo
 
Rhynocerys
 
0
29 oktober 2020 om 15:31
Normaal gesproken kom je altijd wel met redelijk overwogen reacties, maar je hebt toch weleens van de term 'tactiek' gehoord? Je gaat toch niet precies dezelfde tactiek hanteren tegen Lyon als tegen Real? Ze spelen beide met heel andere opstellingen, type spelers, kwaliteiten van de spelers. Dat heet niet het voetbalgenie uithangen. En dan weer spreken over '5 verdedigers' is altijd een beetje kinderachtig, aangezien dat helemaal niet per definitie betekent dat je defensief speelt.
 
sloep01
 
2
29 oktober 2020 om 15:34
Ja beantwoord mijn vraag niet je steld een vraag terug om maar je ontwijkt mijn reactie omdat je zelf nl ook wel weet dat het niet altijd opgaat dat de club met het meeste geld niet altijd wint , geef gewoon eens antwoord op de feiten .
 
Japie_Krekel
 
3
29 oktober 2020 om 15:36
Kom op, met de duurste selectie ter wereld moet je uitgaan van eigen kracht tegen de nummer 7 van de Franse competitie en die helemaal van de mat af spelen
 
Japie_Krekel
 
3
29 oktober 2020 om 15:38
@slope01 ik geef toch antwoord. Met de duurste selectie ter wereld mag je er ook van uitgaan dat je de meeste kwaliteit hebt maar als je dan op 18 punten achterstand eindigt van Liverpool en je strand elk jaar in de kwartfinale tegen veel minder vermogende tegenstanders als Monaco, de Spurs en Lyon dan lever je gewoon een hopeloze wanprestatie
 
Rhynocerys
 
1
29 oktober 2020 om 15:42
Lekker naïef Japie, het hele 'uitgaan van eigen kracht' wordt lijkt me verkeerd geïnterpreteerd. Tuurlijk moet je als City je tegenstander je wil opleggen, maar lekker naïef altijd precies hetzelfde voor de dag komen zorgt er ook voor dat je makkelijk het mes inloopt, aangezien een Lyon zich dan uitstekend heeft kunnen voorbereiden om City's speelwijze te ontmantelen. Zoals dat bijvoorbeeld goed kan met een 3-5-2, zoals Lyon speelde.
 
Lierse1997
 
5
29 oktober 2020 om 15:52
Natuurlijk is tactiek belangrijk maar waarom heeft hij dat systeem nu omgegooid? City speelt bijna nooit met 5 verdedigers dus ik doelde niet op defensief spel maar eerder op het feit dat de spelers opeens een nieuwe rol kregen waar normaal wel wat oefening voor nodig is. Achteraf is het natuurlijk makkelijk praten dat weet ik ook wel, maar echt succesvol pakte die tactische wijziging toch niet uit.
 
Rhynocerys
 
0
29 oktober 2020 om 18:18
Het was inderdaad niet succesvol. Maar ze spelen zo af en toe wel met 3 centrale verdedigers en twee vleugelspelers, het was zeker niet de eerste keer voor de jongens van City dat ze zo speelden
 
Japie_Krekel
 
0
30 oktober 2020 om 05:29
@rhynocerys juist nu werd City door Lyon volledig ontmanteld. Guardiola vind altijd wel een manier om het moeilijk te maken voor zijn eigen spelers in de CL. speel gewoon zoals je in de PL ook wekelijks speelt ipv allerlei onnodige experimenten uit te gaan halen. Guardiola slaat af en toe te ver door in zijn tactische wiskunde en maakt het voetbal vaak onnodig ingewikkelder dan dat het is. succescoaches als Klopp, Flick en Zidane hebben in de CL al laten zien dat dat helemaal nergens voor nodig is. die gaan gewoon uit van eigen kracht en spelen gewoon in hun vaste opstelling. op het moment dat die niet werkt kan je eventueel een plan B verzinnen tijdens de wedstrijd
 
THenry_228
 
3
29 oktober 2020 om 14:33
Los van het feit dat ik denk dat Guardiola zelf niet terug wil gaan naar Barca, wie moeten ze dan wel halen? Laat me raden: iemand van het Red Bull concern?? Van wie trouwens nog geen enkele, in tegenstelling tot Guardiola, de CL gewonnen heeft...
 
BJP79
 
11
29 oktober 2020 om 14:48
Gewoon Koeman laten zitten? Die gaat het uitstekend doen daar let maar op. Deze man praat alleen maar populistisch om de verkiezingen te winnen.
 
Kyle66
 
3
29 oktober 2020 om 15:00
Waarom denk je dat Koeman het uitstekend gaat doen daar? Hij heeft ook bij meerdere clubs gefaald danwel niet naar behoren gepresteerd.
 
El Fenomeno
 
0
29 oktober 2020 om 15:07
Genoeg Duitse opties die het maximale eruit weten te halen daar.
 
Rick1o1
 
2
29 oktober 2020 om 15:07
Dat is waar maar daar heeft hij van geleerd natuurlijk. Ik vond bij Oranje het voetbal niet altijd geweldig onder Koeman maar hij heeft wel een goede sfeer gecreerd waardoor positiviteit weer terug kwam. En dat is wat je bij een topclub ook moet doen. Je hoeft Messi en co niet te leren hoe ze moeten voetballen. Je moet zorgen dat ze zich lekker voelen en dan voetballen ze vanzelf beter.
 
Japie_Krekel
 
0
29 oktober 2020 om 15:08
@kyle66 Guardiola ook dus wat is het verschil? Koeman heeft vaak juist het uiterste gehaald uit teams met beperkte middelen
 
wandering
 
2
29 oktober 2020 om 15:24
En van die minimale middelen ga je dan spelers halen die of het niveau niet hebben nu Depay, bij Everton Klaasen of niet nodig is Wijnaldum, Koeman moet lekker in de top gaan werken van een klein voetballand als Nederland of België, of in de middenmoot van een groot voetballand, het is de Cillessen onder de trainers, aardig maar niet voor de (sub)top
 
Japie_Krekel
 
1
29 oktober 2020 om 15:31
Dan is Guardiola de Bizot onder de trainers. Je werkt elke keer met Europese topselecties en je hebt na Barca niks uitzonderlijks meer gepresteerd
 
wandering
 
5
29 oktober 2020 om 15:40
Wow sterke respons, vooral de argumenten die je gebruikt, niks uitzonderlijks, bij Bayern en Man C een compleet nieuwe speelstijl geïmplementeerd, record aantal punten in de (volgens jou) de zwaarste competitie, ja dat is wel Bizot niveau.
 
Lierse1997
 
4
29 oktober 2020 om 15:52
Hij moet Bizot wel echt heel hoog hebben zitten lijkt me dan ??.
 
steeck03
 
4
29 oktober 2020 om 15:53
Vaak? dat vind ik nogal optimistisch klinken. Bij Feyenoord is het gelukt, maar omdat vaak te noemen? Bij Ajax, matig. Vitesse op zijn hoogst redelijk. Valencia werd een nachtmerrie. Southampton was geen uitschieter en Everton was natuurlijk gewoon slecht. En over AZ hebben we het maar niet. Oranje was natuurlijk wel een succes. Kortom 2 x succesvol en de rest slecht tot redelijk.
 
Silvacity
 
3
29 oktober 2020 om 16:14
@japie_krekel Zowel het City van Guardiola en het Bayern hebben de potentie om de CL te winnen. Ik snap dat het niet is gebeurd en dat ik reken ik hem ook deels aan. Maar je kan niet ontkennen dat hij beiden uitstekende voetbalmachines waren, inclusief het verbreken van de nationale records natuurlijk.
 
Kyle66
 
1
29 oktober 2020 om 16:19
@steeck03, dat is mijn punt. Bovendien was het voetbal onder Koeman ook niet altijd oogstrelend bij Oranje. En, nog belangrijker, hij werkte met een selectie die we al een paar jaar niet hadden. Zoals iemand hierboven schrijft: hij zorgde voor een goede sfeer. Maar voor een goede sfeer zorgen betekent niet dat je een goede trainer bent.
 
Bon Jovi
 
1
29 oktober 2020 om 17:43
Niks uitzonderlijks? Oa een recordaantal punten en goals in Engeland. De snelste titel ooit in Duitsland. Week na week voetbal om vingers en duimen bij af te likken.
 
Japie_Krekel
 
0
29 oktober 2020 om 18:41
@kyle66 heb je de selectie van Oranje gezien? er is te weinig creativiteit en kwaliteit om oogstrelend voetbal te spelen. onder Koeman hebben we gewoon landen die vele malen betere selecties hebben als Duitsland, Engeland en Frankrijk verslagen. dat vind ik echt een fenomenale prestatie met ons huidige materiaal
 
Japie_Krekel
 
1
29 oktober 2020 om 18:42
@wandering alsof een andere coach ook geen mooi voetbal kan spelen met een selectie van 1,5 miljard. het gaat uiteindelijk toch om de grote prijzen die je binnen haalt? RKC speelt ook leuk voetbal onder Fred Grim met amper financiele middelen. maakt dat dan hem ook meteen een topcoach?
 
THenry_228
 
1
29 oktober 2020 om 19:23
@Japie: ondanks dat hij bij City onmenselijk veel geld heeft gespendeerd, kan je niet heen om het feit dat Guardiola een palmares heeft om u tegen te zeggen. Daarnaast heeft hij gewerkt bij Barcelona, Bayern en Man City... om bij die ploegen te mogen werken moet je echt wel iets kunnen. Dus ja, Guardiola is, ondanks gebrek aan succes in de CL de laatste jaren, echt wel een topcoach. Als je met droge ogen iets anders durft beweren, dan spreek je vooral uit een soort van afgunst. Er zijn namelijk nog andere parameters dan de CL om als topcoach bestempeld te mogen worden.
 
Japie_Krekel
 
0
30 oktober 2020 om 05:36
ik ben het daar niet mee eens. met veruit de duurste selectie van je competitie kampioen worden vind ik eerder logisch dan uitzonderlijk. op Ancelotti na is zowat elke coach van Bayern landskampioen geworden. City is net als Bayern en PSG gewoon aan hun stand verplicht landskampioen te worden als je kijkt naar het feit dat je veruit de duurste selectie uit je competitie en op dit moment ook de duurste selectie ter wereld hebt staan. City heeft een selectie staan die veel duurder heeft gekost als die van Liverpool en eindigde vorig jaar op 18 punten achterstand van die club, die in tegenstelling tot City recent ook nog twee CL finales speelde. zelfs het veel minder vermogende Spurs haalde recent de CL finale en Ten Hag met Ajax wat financieel niet in de buurt komt van City haalde de halve finale van de CL. ik vind Guardiola daarom persoonlijk al een tijdje geen topcoach meer. zijn laatste echt indrukwekkende periode vond ik die bij Barca en dat is inmiddels alweer 10 jaar terug. ik denk dat pakweg een Wiljan Vloet ook wel een keer kampioen van de PL was geworden met leuk voetbal als hij de beschikking had gehad over een selectie van 1,5 miljard
 
Silvacity
 
0
30 oktober 2020 om 13:17
@japie_krekel Ik snap de logica die je hanteert. Alleen door die tunnelvisie vind je kortzichtige conclusies trekken. Je zegt praktisch dat het voor City even makkelijk zou moeten zijn om kampioen te worden als PSG of Bayern Munchen. Het verschil tussen een PSG en de subtop: Marseille, Lyon en Monaco is groter dan het verschil tussen Man City en Liverpool, Chelsea, United, Spurs en Arsenal. Liverpool heeft recentelijk zelfs de CL nog gewonnen. Marseille heeft een begroting van 100m en PSG 600m bij wijze van spreken. Dat is 6x zo groot. Hoe dan ook lopen er bij de meeste topclubs in Engeland alleen maar topspelers. Je betaald gewoon echt veel meer voor een speler die een beetje beter is. En dat heeft City gedaan.
 
Silvacity
 
0
30 oktober 2020 om 13:20
@japie_krekel De uitspraak dat Vloet ook kampioen zou worden met leuk voetbal vind ik ongegrond. Als je ziet hoeveel coaches, met coachervaring en opleiding die jarenlang op top niveau hebben gespeeld, floppen in de top. Een coach die bij verschillende clubs het team aan de praat krijgt is een goede coach. Zelfs een coaches als Ancelotti, Ranieri en Heynckes zijn dat niet gelukt. Ik vind dat je het coachvak onderschat. Vergeet ook niet dat coaches die bij Bayern coachen daar niet zomaar komen. Dan moet je al wat bewezen hebben.
 
wandering
 
16
29 oktober 2020 om 14:28
Volgens de peilingen is niet Font maar Laporte de favoriet. Plus Guardiola heeft gezegd dat hij niet als trainer terug keert naar Barcelona
 
DNSDKR
 
0
29 oktober 2020 om 16:55
En dan is het nog de vraag wie er op dit moment bij Barca wil instappen. Koeman is de enige die durft en dan ook nog eens de voorgaande gouden generatie durft te doorbreken. Maar in de verwachtingen kun je als Barcelona alleen maar verliezen, want de opbouwfase is pas net begonnen. Pep begint daar niet aan. Die heeft nu de status van heilige in Barcelona en die kan alleen maar afbrokkelen.
 
MT87
 
15
29 oktober 2020 om 14:30
Guardiola als coach van een club in overgangsfase met een lege portemonnee? Zou wel interessant zijn. Hij is tot nu toe meer van het gespreide bedje. Nou, dat is Barca op dit moment echt niet. Het zou honderden miljoenen moeten investeren om een selectie te krijgen die past bij Peps visie. Denk dat Koeman de betere keuze is voor deze fase van de club. Snap ook niet dat er zoveel aan diens stoelpoten gezaagd wordt door de presidentskandidaten, want Koeman is gewoon een clublegende.
 
mkvali
 
0
29 oktober 2020 om 14:38
clublegende of niet , het gaat om het spel en ja buiten een beter verdedigende achterlijn door er 2 controleurs voor te zetten heeft hij in aanvallend opzicht nog veel werk want 3 nr 10 Messi Coutinho en Griezman willen de bal , de flanken allemaal jonkies en geen klassiek centraal aanvaller nadat ze Suarez hebben weggedaan ! het moet nog allemaal van Messi komen , de lobbal , de steekbal en de dribbels
 
Sirius
 
1
29 oktober 2020 om 15:26
Het gaat enkel om het spel als de resultaten er ook zijn. Reken maar dat trainers eruit vliegen als de resultaten niet acceptabel zijn en dan maakt het niet uit of je degelijk of aanvallend speelt. Er is zo ontzettend veel mis met dit Barcelona en dat los je niet op door er even een andere trainer voor te zetten of het publiek te paaien met woorden die ze willen horen, maar eigenlijk niets zegt over de problemen bij Barcelona en hoe ze dat gaan oplossen. De prioriteit van die mensen is het winnen van de verkiezingen om te kunnen werken aan hun luchtkasteel en niet om nuchter te blijven en te verkondigen wat je gaat doen om de problemen bij Barcelona op te lossen. Ze hebben het allemaal over hun favoriete trainerskandidaat en de commerciele belangen, maar niemand heeft het over de daadwerkelijke problemen.
 
mkvali
 
9
29 oktober 2020 om 14:32
Guardiola is topfavoriet van Joan Laporta , Font heeft heel de tijd zitten hameren op Xavi als coach ! Nu dat het duidelijk is dat het verkiezingen wordt wil hij de kansen van Laporta ondermijnen door ook Guardiola in zijn lijstje te zetten ! Al die kandidaten die zitten te roepen dat er een revolutie komt zijn allemaal kwakzalvers , de schatkist is leeg, de omzet is onbestaande omwille van covid en de schuld is torenhoog. Wat wij als fans op zoek zijn is naar stabiliteit, goede verhoudingen tussen bestuur , coach en selectie en goede keuzes met oog naar de toekomst ! dat zal al veel irritatie en frustraties verhelpen ! Als het om Koeman gaat , ik zie zijn spel niet , ik zie zijn hand niet , met twee controleurs is de verdediging nu goed beschermd maar qua aanval zie ik geen herkenbare looplijnen en het feit dat we geen klassiek centrale aanvaller hebben zorgt ervoor dat we aanvallend geen opties hebben. Teveel spelers die de bal aan de voet willen en die er achteraf niets meer doen dan breed spelen !
 
SpeedyAFC
 
2
29 oktober 2020 om 16:32
Precies, Font zakt hier compleet door het ijs. De centjes zijn op. En dan maar roepen dat ie de best betaalde coach uit Engeland gaat halen, dat Messi wel blijft, dat er allemaal top spelers gaan komen zoals Mbappe. En de socio's trappen er weer in. Zoals ze elke keer doen. Niet voor niets is de club bijna bankroet. Ze schijnen in Spanje nieteens meer geld te kunnen lenen.
 
Apocalyps
 
6
29 oktober 2020 om 14:34
Als dit klopt, wat is Font z’n probleem met Ronald Koeman dan? Font heeft het over oud-spelers die belangrijke posities binnen de club moeten bekleden. Ronald Koeman is een (belangrijke) oud-speler. Geldt dit alleen voor Spanjaarden / Catalanen? En hoe zit het met Laporte, want hij is ook een kanshebber voor die positie, dacht ik?
 
mkvali
 
2
29 oktober 2020 om 14:41
Als Koeman resultaten haalt zal hij mogen blijven want er is geen geld , dit zijn nu gewoon verkiezingsbeloftes die achteraf wanneer ze de administratieve en financiële situatie van de club allemaal als onhaalbaar bestempeld zullen worden !
 
Apocalyps
 
1
29 oktober 2020 om 15:44
‘Als Koeman resultaten haalt zal hij mogen blijven ... ‘ Ik hoop dat hij kampioen wordt met Barcelona, de beker pakt en wellicht zelfs hoge ogen gooit in de Champions league. Toch bekruipt mij het gevoel dat hij niet bijster veel krediet krijgt (ik kan dit overigens niet concreet maken, het is echt een gevoel) en dat hij onder een vergrootglas staat. Maar waarschijnlijk heb je gelijk en praat Font supporters naar de mond / laat hij sociaal wenselijke praatjes uit zijn mond komen, in de hoop om zieltjes te winnen.
 
mkvali
 
0
29 oktober 2020 om 16:04
Natuurlijk dit gaat om politiek , politiekers willen altijd hun eigen keuzes maken en hun eigen mensen kiezen , Koeman is door Bartomeu gehaald , dit alleen al zorgt dat hij al met 1 voet uit de club zit , nu zal het afhangen van zijn resultaten en ook met wat middelen de volgende bestuur over kan beschikken om te zien of hij al of niet blijft ! het is duidelijk het was geen moment voor Koeman om bij barca te staan ! hij had beter iemand anders de overgang laten doen , hij kon dan met oranje ek doen en achteraf zodra het nieuw bestuur geinstalleerd was kon hij solliciteren maar ja , sommige treinen komen maar 1 keer langs
 
binny
 
10
29 oktober 2020 om 14:35
Onzin, Koeman heeft een duidelijke visie en doet het prima. Houd op man.
 
DerKaiser123
 
5
29 oktober 2020 om 14:38
Net als of Guardiola zo bijzonder is. Vind Koeman het gewoon degelijk doen laatste jaren en is een grote persoonlijkheid. Guardiola kan met enorm veel spenderen nog geen succes behalen in CL tegen middelmatige ploegen.
 
wandering
 
2
29 oktober 2020 om 14:50
Dat is het grootste nadeel van Koeman, het is degelijk, het swingt niet
 
DerKaiser123
 
1
29 oktober 2020 om 14:52
Laat stabiliteit nou net datgene zijn wat Barcelona nodig heeft de komende jaren. Guardiola wil altijd heel ver naar voren spelen en dat gaat met dit materiaal niet. Ik denk overigens dat Guardiola sowieso ietwat overschat wordt.
 
wandering
 
2
29 oktober 2020 om 15:02
Guardiola wordt het sowieso niet, die heeft door de jaren heen al in diverse interviews aangegeven dat hij niet als trainer terug zou keren naar Barcelona, plus stabiliteit is toch echt heel wat anders dan degelijk, kijk bijvoorbeeld eens naar Leeds of Leverkusen, die hebben veel mindere spelers dan Barcelona, maar zijn alles behalve degelijk
 
Sirius
 
1
29 oktober 2020 om 15:16
Dit Barcelona krijg je niet aan het swingen. Vergelijkingen met Leeds en Leverkusen zijn naar mijn mening ook een beetje scheef. De druk, het verwachtingspatroon, de historie. De kunst is ook niet om aanvallend voetbal te spelen zoals Leeds of Leverkusen, maar om aanvallend voetbal te spelen op Europees topniveau. Een RKC speelt bij wijze van spreken ook leuk en aanvallend voetbal, maar dat is niet de maatstaf voor een PSV of Feyenoord.
 
DerKaiser123
 
1
29 oktober 2020 om 15:19
Je ziet wel vaker bij ploegen die nog niet bekend zijn in Europa dat ze tijdje kunnen switchen. Misschien dat Leeds dit jaar swingt, maar denk dat ze volgend jaar stukken lastiger gaan krijgen als ploegen daar op gaan anticiperen. Je ziet het ook met Leipzig in de CL, grote ploegen gaan zich aanpassen. Leverkusen vind ik juist totaal niet swingend voetbal spelen. Of is veel balbezit kenmerkend aan swingend voetbal?
 
wandering
 
1
29 oktober 2020 om 15:27
Daarom moet je creatief zijn en verassing houden in je spel, je kunt mij niet wijsmaken dat andere clubs niet op de hoogte zijn hoe bijvoorbeeld Bielsa van Leeds zijn wedstrijden benaderd
 
wandering
 
2
29 oktober 2020 om 15:34
Nu heb ik iets tegen een reactie onzin noemen, omdat ik zoiets heb van, een andere mening is geen onzin, maar alleen een andere mening. Maar met zo'n reactie maak je het mij wel heel moeilijk, als jij een elftal met Pedri, Dembele, Messi, de Jong etc. niet aan het swingen kunt krijgen dan vraag ik mij echt af of je wel geschikt ben voor het vak, helemaal als je bedenkt wat er nog op de bank zit. En het lukt ook bij vlagen, dus het zit er in, nu nog een trainer vinden die het langer dan 3 minuten per wedstrijd eruit kan halen
 
DerKaiser123
 
0
29 oktober 2020 om 15:36
Jawel maar vaak is de innovatie er nog wel een keer uit. Dat zag je ook bij Mourinho en Guardiola. Clubs weten zich steeds beter aan te passen op deze trainers met hun speelstijlen. Leeds is verfrissend, maar denk niet dat ze met dezelfde selectie, trainer en zelfde speelstijl het over 2 jaar nog zo goed doen. Dan zal je altijd weer innovatieve dingen er aan toe moeten voegen en kopen van nieuwe spelers wil je succes blijven herhalen.
 
wandering
 
0
29 oktober 2020 om 15:45
Ja je moet blijven innoveren, daarom denk ik ook dat een trainer na iedere 4 jaar een jaartje in andere keukens moet gaan kijken, nieuwe ideeën opdoen, kijken of je speelstijlen kun combineren etc.
 
rickv
 
0
29 oktober 2020 om 14:41
Sorry, ik ben zeker voorstander van oudspelers die bij de club blijven werken zolang daar plek en reden voor is. Ik weet ook dat iemand als Cruijff hier voorstander van is, maar hoe kan een journalist dit nu weer schuiven op Cruijff's zijn visie. Dit is niks nieuws, iemand die belangrijk is geweest op gebied A, later behouden voor de algehele organisaties gebeurt letterlijk al eeuwen. Wat betreft Koeman, we zullen wel zien hoe het loopt. Voorlopig zijn het speculaties en hij heeft nog wel een paar maanden om het op de rit te krijgen. Als hij presteert zal ie er niet zo heel snel uitvliegen.
 
 
7
29 oktober 2020 om 14:42
Dit is een zeer gevaarlijke en enge vent die alles doet om verkozen te worden. Ik hoop dat desbetreffende legendes zich niet inlaten met deze gek en gewoon achter Laporta staan wie het allemaal al bewezen heeft. Font is misschien nog wel gevaarlijker voor de club dan Bartomeu was.
 
Lierse1997
 
7
29 oktober 2020 om 14:46
Is Laporta zoveel beter? Die heeft ook een motie van wantrouwen aan zijn broek gehad die toen net niet genoeg stemmen had.
 
El_Guaje7
 
12
29 oktober 2020 om 14:50
Om daarna zes prijzen in een kalender jaar te pakken. Laporta is inderdaad zoveel beter.
 
Lierse1997
 
10
29 oktober 2020 om 14:55
Dus toen er onder Bartomeu de treble werd gewonnen was hij een topvoorzitter?
 
El_Guaje7
 
6
29 oktober 2020 om 14:59
Bartomeu kon voortborduren op het werk van Laporta. Toen Laporta het overnam van Gaspart stond Barcelona hopeloos 12e en was de club bankroet. Bartomeu/Rosell erfde een legendarisch elftal.
 
Lierse1997
 
6
29 oktober 2020 om 15:12
Heel fijn allemaal, maar dat ongeveer 60% van de socio’s een motie van wantrouwen tegen Laporta steunde was dus omdat ze zijn kleur ogen niet mooi vonden?
 
El_Guaje7
 
4
29 oktober 2020 om 15:18
Dat gebeurde na een seizoen zonder prijzen, opportunisme van de supporter. Vraag aan Barça fans vandaag wat ze van Laporta vinden en 98% zal aangeven dat het een geweldige voorzitter was.
 
Lierse1997
 
3
29 oktober 2020 om 15:24
Maar wordt het na 17 jaar niet eens tijd voor wat bestuurlijke rust bij Barcelona? Zowel onder Laporta, Rossel als Bartomeu speelden er altijd wel zaken op bestuurlijk niveau. En dat kan toch ook niet optimaal zijn lijkt me.
 
Sirius
 
0
29 oktober 2020 om 15:15
De praatjes van al die kandidaten zeggen sowieso niets. Er is een meerjarenplan nodig om Barcelona weer op de juiste weg te krijgen, want er is gewoon heel veel mis met het beleid en de ploeg. Een abnormaal hoog salarishuis, zeer dure overbodige spelers, een selectie in een volledige disbalans en een ouder wordende Messi zijn te veel problemen opeengestapeld. Dat herstel je niet door een andere trainer aan te stellen of door de supporters en Messi te paaien. Spelers verminderen drastisch in waarde bij Barcelona op dit moment.
 
Japie_Krekel
 
9
29 oktober 2020 om 14:43
Nou, dan kan Barca alvast een miljard opzij gaan leggen voor Guardiola's gewenste versterkingen
 
DerKaiser123
 
13
29 oktober 2020 om 14:51
Precies kan die meteen 6 nieuwe verdedigers kopen elk seizoen om vervolgens in de CL weer ten onder te gaan tegen Lyon, Monaco, Spurs etc.
 
Japie_Krekel
 
7
29 oktober 2020 om 14:53
Het is idd te schandalig voor woorden. Guardiola is echt de meest overhypte coach ter wereld imo
 
Zermatt_Person
 
2
29 oktober 2020 om 15:08
Guardiola koopt helemaal geen 6 verdedigers elk seizoen. Hij heeft alleen in zomer 2017 heeft hij drie backs gekocht. (walker, Danilo en Mendy). Daar tegenover stond echter ook het vertrek van Zabaleta, Sagna, Kolarov en Clichy als backs die al dik over de 30 waren. Deze backs waren ook zonder Guardiola gekomen. Verder is Danilo vervolgens twee jaar later met dikke winst verkocht en daarvan Cancelo gehaald. Ook niet onlogisch. Centraal achterin vertrokken: Mangala, Demichelis, Kompany en Otamendi die over de 30 waren, verspreid over 5 jaar. Daar kwamen, verspreid over 5 jaar, Ruben Dias, Stones, Laporte en Nathan Ake voor terug. Guardiola en Man City hebben dus de oudere garde gewoon vervangen voor nieuwe talenten om door te selecteren. Jullie missen wat dat betreft echt de context en de tijdspan om Guardiola zomaar de grond in te boren. Verdiep je eens in situatie, voordat je iemand de grond in boort over uitgaves.Pep Guardiola moest dus vooral verjongen, zoals dat heet. Hij investeert veel, maar dat is ook uit noodzaak zo geboren, gezien de hoeveelheid oude spelers die daar liepen. Dan kun je Guardiola niet zomaar verwijten over de hoeveelheid investeringen. Zeker niet om het feit dat het over lange periode ging en alle andere topclubs in Europa ook meedoen met veel investeringen.
 
DerKaiser123
 
8
29 oktober 2020 om 15:23
Dias, Stones, Walker, Laporte, Ake, Danilo, Cancelo, Mendy, Angelino. Ik ken niemand die in zo weinig tijdsbestek zo veel verdedigers heeft gekocht als Guardiola. Even ter vergelijking Real speelt al jaren met dezelfde kern achterin: Marcelo, Ramos, Varane, Carvajal.
 
Zermatt_Person
 
0
29 oktober 2020 om 15:56
City speelt ook gewoon met dezelfde kern sinds 2017 met Walker, Stones, Laporte en Mendy. Dat Mendy soms geblesseerd is en daardoor Zinchenko op die plek moet spelen, doet daar niks van af. Bij Real Madrid speelt nu ook vooral Mendy op de plek van Marcelo. Er is echt niet zo veel verschil tussen de defensie van Real of dat van City hoor. behalve dat City recent moest verjongen, vanwege de ouder worden de Otamendi, Kompany, Mangala en Demichelis. Real Madrid zal straks ook Marcelo, Carvajal, Ramos en Nacho moeten vervangen.
 
Silvacity
 
3
29 oktober 2020 om 16:18
@derkaiser123 Alle verdedigers die voor de komst van Guardiola er zaten zijn dan ook allemaal vertrokken. Ze waren ook allemaal de 30 gepasseerd. Pellegrini heeft de oudste selectie van de CL achtergelaten aan en zeker de defensie. Clichy, Kolarov, Sagna, Zabaleta, Kompany, Demichelis, Otamendi. De meeste daarvan zijn gestopt of spelen in de herfst van hun carriere.
 
Zermatt_Person
 
0
29 oktober 2020 om 15:02
Alsof Barcelona zonder Guardiola geen miljarden uitgeeft. Barcelona heeft al sinds 2016 een miljard uitgegeven, zonder dat Guardiola daar de coach is. Dat is meer dan Man City onder Guardiola. Altijd maar dat goedkope gebash van jouw. Verder heeft dit Barcelona geen grote investeringen nodig achterin. Misschien een vervanger voor Alba en Pique, maar meer ook niet. Dan zijn er geen grote investeringen nodig. Ook op het middenveld en voorin staat het gewoon goed.
 
Japie_Krekel
 
8
29 oktober 2020 om 15:05
Wat is er goedkoop aan kritisch kijken naar de prestaties van een coach? Guardiola heeft de duurste selectie ter wereld maar dat is niet terug te zien in de prestaties. Na Barca heeft hij niks uitzonderlijks meer gepresteerd
 
Sirius
 
2
29 oktober 2020 om 15:08
Het grote probleem is dat er geen miljarden of honderden miljoenen meer zijn. Even helemaal buiten het uitgavepatroon van Guardiola zijn er sowieso honderden miljoenen nodig om Barcelona weer te laten spelen zoals de supporters dat willen zien en zoals Guardiola graag speelt. Dat geld is er niet. Guardiola is natuurlijk geen pannenkoek, maar die gaat dit elftal ook niet zomaar even uit het slop trekken onder de huidige omstandigheden. Geen enkele trainer kan dat. Dit wordt een meerjarenproject dat waarschijnlijk gaat met vallen en opstaan. Messi wordt alleen maar minder naarmate de tijd vordert en alleen hem vervangen word al een ramp. Echter is dat verre van het enigste probleem daar. Guardiola moet 't ook niet willen. Die zit wel goed in Manchester, denk ik.
 
sniewaar
 
3
29 oktober 2020 om 15:17
Guardiola heeft wel twee keer op zeer dominante wijze de Premier League gewonnen, en meerdere records verbroken (hoogste puntenaantal, meeste doelpunten etc.). Dat schaar ik zeker onder een uitzonderlijke prestatie, ook al heb je flink wat geld gespendeerd.
 
Japie_Krekel
 
0
29 oktober 2020 om 15:32
Ja maar je bent ook aan je stand verplicht overtuigend kampioen te worden als je veel meer geld uitgeeft als je directe concurrentie imo
 
Silvacity
 
1
29 oktober 2020 om 16:21
@japie_krekel Nogmaals. Ze werden niet kampioen met vechtvoetbal op de laatste speeldag met 82 punten. Ze hebben de competitie, die werd gezien als de meest competitieve ter wereld, gedomineerd. Ferguson is met zijn almachtige United niet eens in al die jaren in de buurt geweest van 100 punten. En natuurlijk weet ik het Europese verhaal. Maar op de Engelse velden hebben ze absoluut iets bijzonders neergezet.
 
Galapago
 
0
29 oktober 2020 om 18:14
Na de treble van Man United en de onverslaanbare Arsenal heb je het City van Guardiola dat alle Engelse prijzen won en het seizoen daarvoor nog de competitie met 100 punten won. Overigens bij Barcelona ook de 1e treble gewonnen en alle mogelijke prijzen gewonnen die je in een seizoen kunt winnen. Er zijn weinig coaches met zo`n prijzenkast. Als Guardiola in een van die 2 seizoen een champions league bij City won was hij de grootste manager van de Premier league geworden en op dit moment behoort hij ook bij namen als Wenger, Mourinho en Ferguson.
 
Japie_Krekel
 
0
29 oktober 2020 om 18:44
@silvacity dat eerste jaar was idd prima maar daarna is het toch wel teleurstellend geweest bij City. imo wordt er veel te weinig uit de selectie gehaald de afgelopen 2 jaar
 
Silvacity
 
1
29 oktober 2020 om 19:51
@japie Dit is het 5e seizoen van City. City heeft 2 echt goede seizoenen gespeeld. En daarnaast 2 seizoenen (1e en vorig seizoen) waarbij je zag dat de ploeg erg goed was, maar niet altijd hun niveau haalde. Vorig jaar had er zeker mee in gezeten. Dit jaar hebben ze te bewijzen dat ze het nog steeds kunnen! Als we het hebben over de selectie dan vind ik de basis XI van City niet per se beter dan die van Liverpool of Bayern. En dan heb je nog ploegen als Real, PSG en Barca die ook over veel kwaliteit beschikken. Het scheelt allemaal niet zoveel. Wat wel scheelt is hoe het team er mentaal, fysiek en tactisch voorstaat. Je ziet dan dat Bayern is een sterke fase zit en Liverpool draait prima.
 
Japie_Krekel
 
0
30 oktober 2020 om 05:40
dit jaar zal vooral CL succes erg belangrijk zijn. als City nu weer in de kwartfinale strand dan zou dat natuurlijk een drama zijn voor Guardiola, City en die sjeiks. daarnaast moet City ook gewoon serieus mee doen voor de titel dit jaar. wie weet valt dit jaar alles samen maar anders verwacht ik dat Guardiola voor het eerst toch wel eens onder druk kan komen te staan bij City
 
Silvacity
 
0
30 oktober 2020 om 13:02
@japie_krekel Absoluut. Nou heb ik het vermoeden dat het lastig is als coach om een lange tijd bij dezelfde club te blijven. Ferguson en Wenger hebben natuurlijk ook slechte perioden meegemaakt. Als het hem niet lukt om het niveau van zijn ploeg weer op het niveau van 2017-2019 te krijgen dan is er een frisse wind nodig in de vorm van een andere coach.
 
El_Guaje7
 
5
29 oktober 2020 om 14:44
Zou ik persoonlijk echt onzin vinden, al is Koeman aangesteld door Barto laat hem lekker bouwen aan een nieuw super elftal talent heeft dit elftal genoeg. Zou oneerlijk zijn, Ronald is ook een Barça man. Vind dit vrij onbeschoft van dhr Font wat ik sowieso een man van niets vind die denkt dat Xavi de oplossing voor alles is en een toptrainer in wording is wat nergens op is gebaseerd.
 
Sirius
 
0
29 oktober 2020 om 15:06
Maar voor een nieuw superelftal is veel geld nodig en dat is er momenteel niet in Barcelona. Bovendien mag ik hopen dat Messi nog in vorm komt, want anders kan het weleens een treurig seizoen gaan worden. Dat heeft overigens niets met de trainer te maken en ik geloof ook niet dat Valverde en Setien zo slecht waren als werd geschetst. Dit elftal zit vol tegenstrijdigheden en spelers die elkaar eerder zwakker maken dan complementeren. De verdediging is ook echt aan vernieuwing toe. Ik heb het idee dat Koeman zich heeft vergist in de disbalans in de ploeg en de middelen om vers bloed te kunnen halen.
 
Joga_Bonito10
 
1
29 oktober 2020 om 16:16
Inderdaad Koeman is een goede trainer. Ik zie zijn hand al in het Barcelona van dit seizoen. Het feit dat hij 4-2-3-1 speelt heeft puur te maken met dat Koeman ziet dat het centrale duo extra ondersteund moet worden en Busquets ook niet meer week in week uit alles in zijn eentje kan. Een goede coach ziet vooral de zwakke plekken van zijn elftal. Als Barca nu Upamecano en de Ligt had als centrale duo zou er gewoon 433 met de punt naar achter gespeeld worden weet ik bijna zeker. Guardiola zou ik trouwens wel bij Barca willen hebben maar dan als technisch directeur. Hij heeft oog voor toptalent. Xavi is populistisch. Ooit zal hij trainer worden, maar hem voor de leeuwen gooien zou een domme zet zijn. Daarnaast is er geen cent te makken. Het enige wat Koeman moet laten is geld wegsmijten door Depay of Wijnaldum aan te trekken en even Puig en Alena dit seizoen serieuze kansen gaan geven. Topprioriteit is centraal achterin nieuw elan aan te trekken en die nummer 9 kan je over 2 Jaar dan halen ofzo. Wellicht Haaland die kost tegen die tijd 75m afgaande op zijn clausule.
 
DavidHerres
 
0
29 oktober 2020 om 14:44
Lijkt me als Barcelona zijnde echt mooi als Puyol, Xavi en Iniesta een soort staf gaan vormen. Wie welke rol gaat uitmaken is natuurlijk niet erg belangrijk. Al zie ik het ook niet onmogelijk als Xavi of Iniesta een jaartje assistent van Pep willen worden. Ook voor de huidige spelers is het beter om hun als een soort referentiekader te hebben. Ze zijn immers opgegroeid met deze spelers en weten wat ze bereikt hebben.
 
Wouterke
 
1
29 oktober 2020 om 14:57
Dat Koeman het lastig zou krijgen was vooraf bekend, het is een slangenkuil. Het enige dat hem kan redden is dat het team boven verwachting gaat presteren en dat met jeugdige talenten wordt aangetoond dat er potentie in het team zit.
 
Siemjo
 
0
29 oktober 2020 om 14:59
Geen geld om spelers te halen, maar kennelijk wel geld om het contract van Koeman af te kopen en een trainer te halen die nog al wat kost en een hoop noten op zijn zang heeft voor het halen van spelers. Bij M. City heeft hij het ook niet waar gemaakt ondanks dat er diverse jaren een vermogen in de selectie is gepompt.
 
DMS
 
0
29 oktober 2020 om 15:00
Kan iemand deze meneer even vertellen dat Koeman ook een legende is die van de club houdt?
 
Sirius
 
1
29 oktober 2020 om 15:01
Deze Font komt over als een man die alles zegt wat de supporters willen horen en overal het lievelingetje wil zijn. Messi gaat zeer waarschijnlijk met het jaar minder impact hebben en dan wil je daar de oren naar laten hangen? Messi moet je gewoon laten voetballen. Die moet je niet opzadelen met de technische zaken. Het probleem van de afgelopen jaren hebben nauwelijks iets met de trainers te maken en alles met het beleid van de club. Honderden miljoenen "verdampen" aan een selectie in disbalans en net-niet spelers en het enigste waar ze over kunnen praten is de trainer.
 
Callee5
 
4
29 oktober 2020 om 15:03
Guardiola naar een team gaan die zich niet kan permitteren om aankopen te doen? Voor Messi hoeft hij het namelijk niet te doen want die wordt niet jonger en heeft de ambitie om de club te verlaten. Kortom, hij kan het dus alleen slechter gaan doen dan wat hij hiervoor al gepresteerd heeft.
 
JayjayWgmisbr
 
1
29 oktober 2020 om 15:04
Ik hoop echt dat Koeman iedereen verrast en het geweldig gaat doen de komende tijd. Barca begint nu pas weer wat karakter te tonen. Het zou zonde zijn als Koeman zijn klus niet kan afmaken. En wat zelfingenomen is deze presidentsfavoriet, met zijn als ik verkozen word dan blijft Messi sowieso. Ben een real fan maar ik hoop op betere tijden voor Koeman/barca
 
wandering
 
2
29 oktober 2020 om 15:11
Barça begint nu weer karakter te tonen? Die snap ik ff niet, het spel is nog steeds ondermaats, kan er ook nog niet echt een lijn in ontdekken, 1 goede wedstrijd tegen Celta en gisteren 1 redelijke tegen Juventus.
 
JayjayWgmisbr
 
1
29 oktober 2020 om 15:23
Karakter en spel zijn ook 2 verschillende dingen he? Ze laten hun koppen niet meer snel zakken, en gisteren waren ze bij juve dat in eigen huis speelde gwn de baas.
 
Japie_Krekel
 
0
30 oktober 2020 om 05:43
@wandering en jij verwacht dat een team dat een paar maanden geleden nog met 8-2 verloor van Bayern meteen weer even mee draait in de top door een paar jeugdspelers in te passen en een Coutinho die eigenlijk al was afgeschreven?
 
SocioFan1
 
1
29 oktober 2020 om 15:10
Vind dit maar triest. Zo kan je als Koeman zijnde toch niet fatsoenlijk werken. Barto is nu ook weg en dan zit een potentiele nieuwe voorzitter te flirten met allerlei namen, Xavi en nu Pep terwijl Koeman de huidige coach is van Barca. Lekker dan.
 
Rob81
 
0
29 oktober 2020 om 16:32
Koeman moet goed hebben geweten waar hij in sprong. Ze verloren net met 8-2, Messi wilde weg en Bartomeu had het verbruid bij de socios. Na dat moment kwam Koeman. Er werd al met Xavi geflirt, maar die wilde (nog) niet. Logisch ook, gezien de malaise. Ik zie in Koeman ook niet meer dan een puinruimer, en die was zo geobsedeerd van Barcelona dat ie gewoon getekend heeft. Maar de realiteit is denk ik anders. Koeman is niet de naam waar de nieuwe president mee wil werken, dan denk ik toch eerder een type Klopp, Nagelsmann, Guardiola of inderdaad Xavi ondanks dat ie nog niks bewezen heeft.
 
Japser
 
1
29 oktober 2020 om 15:11
Leuke populaire uitspraken om stemmen te winnen met Xavi en Puyol wil niet zeggen dat je de champions league wint. Ze hebben totaal geen ervaring als trainer. Goede voetballer maakt iemand niet een geweldige trainer. Meeste goede trainers waren gemiddelde voetballers (uitzonderingen daargelaten) Zelf Guardiola is geen garantie voor winst champions league.
 
Soccerfan_1
 
1
29 oktober 2020 om 15:22
Maar wie zegt dat hij Puyol bijv als trainer wil halen. Er zijn ook andere functies binnen een club.
 
sebasjuh
 
1
29 oktober 2020 om 15:47
Maar wie zegt dan dat je met die mensen op plekken in je organisatie dat je de CL wint? Je doet dat door een goede selectie te hebben en een goed beleid en niet door alleen maar bepaalde oud spelers terug te halen.
 
Soccerfan_1
 
0
30 oktober 2020 om 06:20
Maar dat zeg ik toch ook niet? Ik reageer alleen op het Puyol trainer.. dingetje
 
Soccerfan_1
 
0
29 oktober 2020 om 15:20
Precies die dingen roepen die de mensen willen horen. Mag toch hopen dat mensen daar wel doorheen kijken
 
JackBos
 
1
29 oktober 2020 om 15:21
Gewoon Champions league en Liga winnen en je hoeft niet weg. :P
 
gomes1psv
 
0
29 oktober 2020 om 15:22
Lekkere karaktermoord op een clubicoon zou dat zijn. Als hij het goed doet, zet je Koeman toch niet zomaar bij het grofvuil als Barcelona zijnde?
 
wandering
 
0
29 oktober 2020 om 15:59
Misschien dat hij Koeman ziet als een vazal van Bartomeu, wie zal het zeggen, het was natuurlijk ook niet heel verstandig van Koeman om met een voorzitter in zee te gaan die uitgespuugd wordt in en door heel Barcelona.
 
MikeTijssen033
 
1
29 oktober 2020 om 15:29
Vind dit echt niet kunnen je bied Ronald Koeman een droombaan aan en dan wil je hem na 1 seizoen alweer eruit gooien!? Volgens mij doet Koeman het prima tot nu toe (op de wedstrijd tegen Real Madrid na) Vind het ook onzin dat Barca zegt dat ze het liefst een oud speler van de club willen hebben zoals Xavi..... Volgens mij is Ronald Koeman ook een oud speler van hun toch!? En hij doet hartstikke zijn best! #koemantopcoach
 
wandering
 
1
29 oktober 2020 om 16:06
Tegen Getafe en Sevilla was ook niet best, eigenlijk was het alleen tegen Celta goed en gisteren behoorlijk.
 
Kyle66
 
0
29 oktober 2020 om 16:24
@Mike, sinds wanneer is "hartstikke je best doen" genoeg om een topclub te trainen?
 
Rob81
 
0
29 oktober 2020 om 16:36
Xavi is een echte Catalaan. Dat is toch weer anders dan Koeman die er 30 jaar geleden speelde. Die Xavi heeft nog niks bewezen, maar zo werkt het vaak he. Pirlo is ook hoofdcoach van Juventus nu. Of Koeman het goed doet, vind ik lastig, ik weet niet waar ze staan. Het team oogt (op die 2 jonkies na, en Messi nog bij vlagen) matig, wat door wanbeleid in het verleden komt. Ze konden niet eens een Depay, die al te licht is voor waar Barca wil zijn, voor 8 miljoen halen.
 
sebasjuh
 
0
29 oktober 2020 om 15:45
Vertellen die kandidaten ook erbij hoe ze dat willen bereiken? Of zijn het allemaal van die nutteloze uitspraken van als ik voorzitter word dan ga ik dit en dat doen zonder te weten of het mogelijk is? Ik bedoel je moet toch dan de huidige trainer afkopen en het contract van Guardiola afkopen. Heeft Barca daar dan wel geld voor? Ze konden toch ook geen transfers doen omdat ze eerst inkomsten moesten hebben? Of geldt dat niet voor een trainer zijn contract af te kopen? Ben wel benieuwd dit lijkt net zo’n politiek verhaal te woorden en lijkt me toch steeds weer geld verspilling.
 
wandering
 
0
29 oktober 2020 om 16:21
Nee die woont in Madrid en daar zullen ze denk ik niet mee willen werken, daar hebben ze nog nachtmerries dankzij Guardiola. Nu heeft Guardiola al regelmatig gezegd dat hij hooguit als bestuurder terug wil keren naar Barcelona, maar buiten dat moet je het ook niet willen, ten eerste, hij kan de (te) hoge verwachtingen nooit waarmaken, ten tweede, vrij veel spelers moeten vervangen worden en dat zijn spelers die hij groot gemaakt heeft, oké hij heeft ook in zijn vorige periode gelijk diverse spelers de wacht aangezegd, maar die stonden toch verder van hem af, ten derde, hij zat toen al bij Barça B dus wist hij heel goed welke spelers hij kon gebruiken voor de 1e selectie en welke niet
 
melvinwsp
 
0
29 oktober 2020 om 15:58
En met Guardiola gaat het vast beter.... Die gaat met Piqué en 40 meter in de rug spelen. Ik denk dat je beter Koeman kan laten zitten voor een paar jaar. Alles op orde brengen en dan eens verder kijken.
 
Kees Aerts
 
0
29 oktober 2020 om 18:14
Wat maakt Guardiola dan zo speciaal? Bij Barcelona was de grondlegger van het succes Frank Rijkaard.
 
OtterReelick
 
0
29 oktober 2020 om 20:27
Laten we niet vergeten dat Barcelona pas de eerste Europese Topclub voor Koeman is. Ik vind hem en geweldige Trainer maar zijn keuzes het aantrekken van Internationale Subtoppers als Dest en mogelijk Depay en Wynaldum vind ik dubieus,oke ze zijn relatief goedkoop en snel in te passen maar van dat geld 3 x 20 miljoen kan je beter 1 Topper halen van 60 miljoen. Ik vraag me af of Koeman bij Oranje was gebleven als hij de overtuiging had gehad dat Oranje het EK kan winnen.de verdediging en middenveld zijn Topklasse ,maar de keeper en de Spitsen zijn nivo Subtop,waar van er ook een paar zich zelf enorm overschatten.in feite maar 4 grote spelers..de Ligt,van Dijk,de Jong en de Vrij.blind.. ,depay en Wijnaldum kunnen meekomen en Luuk de Jong is goed bruikbaar.cillessen is voldoende als keeper...van de Beek komt er aan. Het is afwachten hoe spelers als Malen,bergwijn,lang ,lammers,ihattaren,stengs,gravenberch,ekkelenkamp,... Dromel en Til enz zich verder gaan ontwikkelen de komende 2 jaar.