'Kompany zet Bakkali terug naar B-elftal Anderlecht en op transferlijst'
Maandag, 14 december 2020 om 10:35

De rol van Zakaria Bakkali bij Anderlecht lijkt uitgespeeld. De 24-jarige vleugelaanvaller is door de Belgische topclub naar het B-elftal verbannen, zo weet onder meer Het Laatste Nieuws maandag te melden. Bakkali, wiens contract bij Anderlecht nog anderhalf jaar doorloopt, mag in januari, als de transfermarkt weer opengaat, uitzien naar een andere werkgever.

Bakkali heeft dit seizoen nog geen enkele keer weten te overtuigen en volgens de Belgische media leeft bij Anderlecht ook niet de verwachting dat hij in het restant van deze jaargang herstel zal tonen. Men hoopt de voormalig PSV'er in de winterstop te kunnen verkopen, terwijl ook een verhuurperiode elders tot de mogelijkheden behoort. Nadeel is echter het vorstelijke salaris dat Bakkali opstrijkt bij Anderlecht, waardoor geïnteresseerde vanwege de coronacrisis wellicht afhaken.

De door PSV opgeleide Bakkali is één van de grootverdieners in de selectie van Anderlecht en het is dus nog maar de vraag of de aanvaller in financieel opzicht wil inleveren om elders weer speelminuten te kunnen maken. Trainer Vincent Kompany heeft Bakkali evenwel niet nodig. Hij kwam dit seizoen tot pas twee wedstrijden, met zijn laatste optreden namens Paars-Wit begin oktober. De laatste tijd werd de buitenspeler al niet eens meer opgenomen in de wedstrijdselectie van Anderlecht.

Bakkali kende ooit bij PSV zijn doorbraak als profvoetballer. In 2015 weigerde hij zijn contract in EIndhoven te verlengen, waarna een transfervrije overstap richting Valencia volgde. Sinds 2018 staat de jonge aanvaller onder contract bij Anderlecht, dat nu dus een oplossing probeert te vinden voor de Belgische tribuneklant.

Meer nieuws
   
23:11
23:11
Racistisch gedrag richting Nico Williams smet op belangrijke zege Atlético
0
   
23:06
23:06
Chelsea vecht zich knap terug, maar vergeet zichzelf te belonen
6
   
23:02
23:02
Paris Saint-Germain poetst 1-3 achterstand weg en is officieus kampioen
2
   
21:47
21:47
Liverpool gebruikt Slot om af te stappen van traditionele Britse clubstructuur
25
   
21:37
21:37
Late gelijkmaker van Leverkusen wekt grote woede: 'Het is een schande!'
5
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (69)

 
Prem93
 
58
14 december 2020 om 11:06
Ja, dit verrast me totaal niet. Weet nog dat hij een probleemkind was bij PSV en op een vervelende manier is weggegaan. Jammer het was een talent, maar daar blijft het ook bij.
 
jeffreysch
 
82
14 december 2020 om 11:11
Probleemkind? Hij wilde niet verlengen. Zijn volste recht. Wat doen clubs wel niet met overbodige spelers (PSV - Guti, Ajax - Serero)?Ik vind dat PSV hem verpest heeft. Prima als je hem niet opneemt in je eerste elftal, maar volgens mij werd hij verbannen van alles. Ja, dan maak je zo een jongen helemaal kapot. Hij had op z’n minst kunnen meetrainen, toch? Was ontzettend talentvol. Heel jammer dit.Vooral van Serero vind ik heel erg. Altijd nederig opgesteld en dan zo behandeld worden. Volgens mij ook nog zijn moeder verloren door moord als klein kind. Heeft niet zo een grote mond om voor zichzelf op te komen.
 
Lierse1997
 
37
14 december 2020 om 11:13
De beslissing om op die manier te vertrekken was toen ook wel al discutabel te noemen natuurlijk.
 
Skede
 
168
14 december 2020 om 11:18
Wat doet PSV nu met Guti volgens jou dan? Die is geblesseerd he, dat weet je? ?? En ik denk dat je de hele Bakkali casus nog eens goed moet doorlezen. PSV heeft daarin ook niet altijd perfect gehandeld maar je zet Bakkali neer als een slachtoffer. Diezelfde Bakkali die na 3 goede wedstrijden speeltijd eiste in zijn contract, 20 verschillende zaakwaarnemers naar PSV stuurde ipv zelf te communiceren (waaronder zijn moeder), waarna zelfs zijn zaakwaarnemers (!) helemaal klaar met hem waren en vervolgens nog dacht dat hij heel dapper was om anderhalf jaar lang zijn contract uit te dienen. En ook diezelfde Bakkali die voor zijn 24e club na club verslijt, overal problemen heeft en nergens echt doorbreekt door zijn mentaliteit... die Bakkali hebben we het over he? Maar nee, PSV heeft hem verpest ??
 
Prem93
 
32
14 december 2020 om 11:18
Wat heeft Serero met Bakalli te maken? Twee volledig andere casussen die niks met elkaar te maken hebben. Leuk dat je dat erbij betrekt om de situatie van Bakalli wat af te zwakken, maar Bakalli heeft het echt op een verkeerde manier aangepakt en was zeker een probleemkind derhalve.
 
Sir. JBA
 
55
14 december 2020 om 11:21
Verpest door Psv? Beste man vond dat hij na 3 goede wedstrijden bij de grootverdieners van de selectie hoorde en daar is PSV logischerwijs niet in mee gegaan. Vervolgens werd hij een lastpak binnen de groep en had hij voornamelijk een negatieve invloed op de rest van de spelers dus zat er niks anders op dan hem verbannen uit de selectie. Ook in de jeugd was het een probleemkind maar heeft PSV een hoop van hem getolereerd en door de vingers gezien omdat ze hoopte dat het zich ooit zou uitbetalen. Het feit dat hij alweer wordt weggestuurd bij zijn club heeft hij gewoon aan zichzelf te danken.
 
Puyol89
 
38
14 december 2020 om 11:23
Ach, huilie huilie. Meneer vond zichzelf te goed voor PSV en wilde niet verlengen. Zijn volste recht zeg je. Dat klopt. Net zo goed was het het volste recht van PSV hem niet meer op te stellen en te betrekken bij de club. Hij vertegenwoordigde namelijk geen waarde meer voor de club.
 
gomes1psv
 
45
14 december 2020 om 11:27
Ben ik het totaal mee oneens. PSV heeft zijn halve jeugd in Bakalli geinvesteerd en onder Cocu kreeg hij met succes kans om zich in het eerste elftal te spelen. Speler en familie zagen toen hun kans schoon de eerste, de beste grotere zak geld aan te nemen en lieten de club vallen als een baksteen. Logisch dat PSV hem dan niet meer inzet, op elke plek in de club neemt hij anders ruimte en aandacht in voor spelers die wel gewoon voor PSV willen uitkomen.
 
Ajax/barca2014
 
7
14 december 2020 om 11:32
Inderdaad. Serero had bij Ajax een contract dat hij nergens anders zou gaan krijgen. Geen enkele Ajaxcied die het hem kwalijk nam dat hij zijn contract uitdiende. Daarnaast zat Serero bij Ajax op zijn top waardoor het uiteindelijk niet gek was dat de coach andere spelers de kansen ging gunnen.
 
Davilla_7
 
13
14 december 2020 om 11:49
Dit ligt echt een stuk genuanceerder gomes1psv. Al op jonge leeftijd kon Bakkali overal heen. Op 16-jarige leeftijd is hij zelfs naar Manchester afgereisd met de intentie om een contract bij City te tekenen. Zijn vader weerhield hem daar echter op het laatste moment van, omdat het beter was voor zijn ontwikkeling om in Eindhoven te blijven. Dat je nu stelt dat het hem en zijn familie puur om een grotere zak geld te doen is geweest, is dus aantoonbaar onzin. Verder valt het in mijn ogen niet te ontkennen dat PSV grote fouten met Bakkali heeft gemaakt. Bakkali debuteerde in het begin van het seizoen 13/14 in het eerste elftal en deed dat fantastisch, in zowel de competitie als voorronde CL. Daarna speelde hij een serie mindere wedstrijden met als gevolg dat PSV er in de winterstop voor koos om Ruiz te huren waardoor Bakkali de gehele tweede seizoenshelft niet meer in de plannen voorkwam. Doordat Bakkali echter al te veel wedstrijden in PSV 1 had gespeeld, kon hij ook niet meer meedraaien bij Jong Psv. Gevolg was dat hij alleen nog wedstrijden kon spelen in de A1. Dat hij zich daar te trots voor voelde gezien de status die hij had opgebouwd, kan ik me prima voorstellen. Ihattaren laat je nu ook niet meer meedoen bij PSV onder 19.
 
Zinedane
 
11
14 december 2020 om 12:09
Maar Bakkali kon nog wel als wisselspeler gebruikt worden. PSV leek op dat moment af te stevenen op een plek onder de top-2 en zag in Ruiz gewoon een speler die het team erbovenop kon helpen. Je bent als Topclub in 1e instantie verplicht om.hoog te eindigen. Niet om jonge jongens een kans te geven. Bakkali speelde een paar wedstrijden leuk maar tegen de winterstop aan ook gewoon weer minder, wat helemaal niet gek.is Dit is het moment dat PSV besloot hem in de luwte te laten groeien als wisselspeler. Daarna kwam het gezeik met het nieuwe contract terwijl.psv beter begon te spelen met Ruiz in de basis. Je kan hier PSV echt niet veel verwijten. Dat Bakkali niet meer in jong kon spelen was een domme zet geweest als hij niet gewoon 3e of 4e man op de vleugels was geweest en zo prima zijn minuten kon maken. Je schetst de situatie van Mo, die al 1,5 jaar bij het eerste zit. Terwijl als je kijkt naar jongens die vergelijkbaar aantal wedstrijden hebben gespeeld zit je nu op een Piroe of misschien als je je ogen dichtknijpt op een Madueke, die zelfs al langer bij het eerste zit. Madueke en Piroe zouden echt met alle liefde nog voor Jong-PSV uitkomen. Sterker nog Piroe heeft 3 jaar gewacht op een kans als dit. Het gaat erom dat je ook maar het kleinste beetje nederigheid hebt. Kijk naar hoe je zelf je waarde omhoog kan krikken in plaats van verwachten dat je er al bent na letterlijk 4 wedstrijden op het hoogste niveau. PSV heeft niet alles perfect gedaan. Maar ook jongens als Depay, Bergwijn, Locadia en Malen hebben eerst meer dan een jaar als invaller minuten gemaakt. Die kregen pas een beter contract na minstends 25 wedstrijden als basis speler. Hoorde je niemand over.... Wat Bakkali en zijn entourage deed was echt ver buiten proporties. En dat zie je nu duidelijk terug bij eerst Valencia en nu Anderlecht
 
Davilla_7
 
6
14 december 2020 om 12:24
Uiteindelijk is het seizoen 2013/2014 een overgangsjaar gebleken, waarin PSV als vierde is geeindigd. In de winterstop stonden ze zevende, toen was het al duidelijk dat het seizoen een overgangsseizoen zou worden. De keuze om Ruiz (zonder optie tot koop) in de winter te huren en niet vol in te zetten op eigen talent, was dus een vrij opmerkelijke. En dat PSV er voor koos om Bakkali "in de luwte te laten groeien als wisselspeler" is volstrekt onwaar. Bakkali is in de tweede seizoenshelft slechts drie keer ingevallen (totale speeltijd 31 minuten). Het contrast tussen de eerste seizoenshelft bijna iedere wedstrijd in actie komen en de tweede seizoenshelft vrijwel helemaal niet meer spelen, is gewoon te groot. Dat heeft PSV niet goed aangepakt. Ik ben het overigens wel met je eens dat de vergelijking Ihattaren/bakkali op dit moment niet helemaal fair meer is. Een vergelijking met Madueke is wellicht gepaster inderdaad, maar die zou nu toch ook gewoon zijn neus ophalen voor PSV onder 19? Jong PSV is een ander verhaal natuurlijk, maar het punt is dat Bakkali daar destijds ook niet meer mee mocht draaien omdat hij al te veel wedstrijden in PSV 1 had gespeeld (dat waren toen de regels). Hij kon de tweede seizoenshelft alleen nog maar minuten maken bij de A1.
 
Sir. JBA
 
4
14 december 2020 om 12:48
@davidvilla_7 In eerste instantie leek het inderdaad een opmerkelijke transfer van Ruiz, maar deze was de investering meer dan waar. Ruiz maakte heel vaak de beslissende goal en bracht rust in een jonge en driftige ploeg. Zonder hem hadden we het seizoen erop waarschijnlijk geen eens Europees voetbal gespeeld. Als Bakkali de eerste seizoenshelft net zo goed had gespeeld als de eerste paar wedstrijden hadden ze Ruiz nooit gehaald, maar na de eerste paar wedstrijden was het verval gewoon dusdanig groot dat het nodig was.
 
Davilla_7
 
1
14 december 2020 om 13:02
Daar heb je gelijk in hoor Sir. Jba. Ruiz heeft absoluut zijn waarde gehad. Maar ik denk dat het Bakkali wel dwars heeft gezeten dat PSV er voor koos om speeltijd te geven aan een huurspeler en niet aan hét talent uit de jeugdopleiding. Hij kreeg zelfs geen invalbeurten meer, en in Jong PSV kon hij dus ook niet spelen waardoor zijn ontwikkeling gewoon stilstond. Dit is volgens mij de hoofdreden dat hij zijn contract niet wilde verlengen, en niet de financiele motieven zoals gomespsv1 beweert.
 
Sir. JBA
 
0
14 december 2020 om 14:03
Tuurlijk zal het niet hebben meegeholpen maar het was wel bekend dat Bakkali vond dat hij in financieel opzicht thuishoorde bij de grootverdieners van die tijd, terwijl hij alles nog te bewijzen had... Dit heeft Psv, samen met al het gezeik van zijn zaakwaarnemers en zijn gedrag binnen de groep, doen besluiten de onderhandelingen te stoppen en hem te royeren naar de bank en later zelfs de tribune.
 
PHX34
 
0
14 december 2020 om 15:06
@davilla_7, of hij puur voor het geld gekozen heeft of niet. Dat weet ik niet, jij ook niet, eigenlijk niemand hier die dat weet. Wat ik wel weet is dat jou redenatie niet klopt. Dat hij enkele jaren eerder een grote zak geld links heeft laten liggen omdat zijn ontwikkeling belangrijker was is geen bewijs. Toen ik mijn eerste auto kocht was de enige eis dat deze veilig en zuinig was. Mijn laatste drie zijn allemaal Ford Mustangs, mijn eisenpakket is behoorlijk aangepast. Dat hij eerder niet voor het geld gekozen heeft, zegt bizar weinig. Mensen veranderen, zeker op die leeftijd.
 
AmazingNinja
 
2
14 december 2020 om 15:53
@jeffreysch Wat doet PSV precies met Guti? Dat is gewoon een eerste elftal speler, maar is al een tijdje geblesseerd. Zijn contract loopt ook nog niet af. Dus ik snap je punt niet?
 
real8madrid
 
1
14 december 2020 om 13:39
Hahaha man wat eenzijdig. Hij is door PSV zelf op ren vervelende manier weggegaan hoor. Hij wou gewoon niet verlengen, wat zijn goed recht was. PSV besloot toen van hem maar in de tribune te laten rotten tenzij hij zou verlengen. Natuurlijk ga je dan op een vervelende manier uit elkaar. Hij is geen simpele jongen maar dat op hem en zijn beslissing afschuiven vind ik flauw
 
13Nesta13
 
15
14 december 2020 om 11:07
Ergens toch wel voorspelbaar dat het zo zou eindigen. Maar er zal vast weer een nieuwe club komen die er in gaat trappen.
 
Rob81
 
7
14 december 2020 om 11:07
Grootste talent op de Nederlandse velden, werd ie genoemd. Maakte een hattrick toen hij nog maar 17 was. Problemen over het contract en dergelijken dreven hem al snel weg, nu dus in de B ploeg bij Anderlecht. Nog maar 24 ook, omdat ie al zo jong aan het doorbreken was.
 
JeroenF222
 
50
14 december 2020 om 11:19
Daarom is het lachwekkend dat in een vorig artikel over Gravenberch mensen durven te zeggen: " nou ik hoop toch dat hij een betere carrière krijgt dan Wijnaldum, hij haalt nu al dat niveau." Een carrière als Wijnaldum is zelfs voor de grootste talenten niet vanzelfsprekend. Bakali is hiervan een voorbeeld.
 
Nick_10
 
22
14 december 2020 om 11:52
Ik heb het ook met verbijstering gelezen. Wijnaldum speelt bij de absolute top al aantal jaren in de basis, wint een cl titel en word kampioen met Liverpool. Dan gaan mensen met droge ogen beweren dat Gravenberch dat even gaat halen. Bizar dat ze denken dat zoiets even gaat gebeuren.
 
Sirius
 
2
14 december 2020 om 12:49
Ik hoop vooral dat de toptalenten een hoger niveau halen dan Wijnaldum. Ik vind niet dat Wijnaldum de standaard hoort te zijn voor een toptalent. Een goede voetballer en een hele vriendelijke jongen hoor, maar ik denk dat hij veel geluk heeft dat hij in een ploeg kwam die groeiende was. Ik denk namelijk niet dat Wijnaldum bij iedere grote club ter wereld veel aan spelen toe was gekomen. Spelers van dat niveau zie je namelijk ook veelvoudig in de Europese subtop.
 
JeroenF222
 
8
14 december 2020 om 13:18
Niet helemaal mee eens. Hij is namelijk meegegroeid met dat niveau en zou nu voor andere topclubs nu ook gewoon een prima speler zijn. En veelvuldig in de subtop? Je ziet aan een Pjanic en eigenlijk zelfs aan Frenkie dat het niet makkelijk is om aan te haken aan dat niveau en Wijnaldum doet dit al enkele jaren en blijft zijn wedstrijden spelen en is Ook nog beslissend op het allerhoogste niveau. Hij heeft zijn carrière prima uitgestippeld.
 
bastian_vdw
 
16
14 december 2020 om 11:07
De arrogantie en afwisselende professionaliteit van Bakkali is afgestraft. Het was al bekend bij PSV en vooral Valencia dat hij het disciplinair moeilijk had, heeft wat opstootjes gehad met teamgenoten, maar het is een beetje een Bazoer type. Hij kan het heel goed doen, maar wanneer hij niet speelt laat hij geen resistantie zien om motivatie te hebben om harder te werken voor speeltijd. Zijn eigen mentaliteit is tot nu toe helaas de oppermacht geweest en daar is hij niet ver mee gekomen.
 
Boca2005
 
3
14 december 2020 om 11:10
Misschien een speler voor een club als Vitesse, maar dan zal hij wel wat salaris in moeten leveren.
 
bastian_vdw
 
2
14 december 2020 om 11:15
Met dit mentaliteit komt hij niet eens bij Almere City aan de bak. Hij zal echt iets moeten doen aan die mindset, de Bruyne had dit ook een klein tijdje voordat hij bij Chelsea vertrok, maar had het geweldig omgezet in de Bundesliga. Het is niet een kwestie om kwaliteit, maar mentaliteit.
 
ikbenjouniet
 
1
14 december 2020 om 11:31
Laat hem maar een half jaar bij almere city komen om te laten zien dat die echt het talent is wat die ooit werd genmd:-) hoe een lastpak het ook is hij heeft wel talent. En daarbij hebben wij in almere een goede naam met moeilijke spelers :-D
 
Boca2005
 
1
14 december 2020 om 11:36
Bazoer en Tannane doen het bij Vitesse ook wel goed. Het is inderdaad met name een kwestie van mentaliteit.
 
Timm_FR
 
9
14 december 2020 om 11:07
Zo dat is even een blast from the past die naam. Pas 24 ook zo zonde
 
soccerroos
 
5
14 december 2020 om 11:08
Groot talent die dacht er al te zijn. Zoveelste die zijn carrière eigenhandig verpest heeft. Had jaren voor psv kunnen spelen.
 
Davilla_7
 
6
14 december 2020 om 11:18
Deze jongen was echt fenomenaal goed in de jeugd. Kon overal heen en werd door de Engelse pers omschreven als beste jeugdspeler ter wereld vanwege zijn prestaties op internationale toernooien. In mijn ogen het grootste talent dat PSV de afgelopen jaren gehad heeft. Eeuwige zonde dat het er niet uitgekomen is. Na zijn hattrick tegen NEC op 17-jarige leeftijd dacht ik echt dat hij binnen 2 a 3 jaar in de absolute top zou spelen
 
Kohaku
 
3
14 december 2020 om 11:45
Hij speelde drie goede wedstrijden en was daarna ruk. Hij werd flink omhoog geschreven maar liet het niet vaak zien.
 
Davilla_7
 
1
14 december 2020 om 11:56
Mwah dat is ook zwaar overdreven. Herinner me wel wat meer goede wedstrijden. Naast de wedstrijd tegen NEC ook het tweeluik met Zulte Waregem en goede wedstrijden tegen Feyenoord (ondanks verlies) en Ajax. De eerste seizoenshelft van het seizoen 13/14 is hij niet voor niets bijna iedere wedstrijd in actie gekomen. Natuurlijk speelde hij ook geregeld ruk, maar zo gaat dat toch met ieder talent. Ihattaren heeft tot nu toe ook meer slechte dan goede wedstrijden gespeeld, maar het talent spat er vanaf.
 
Deenb
 
42
14 december 2020 om 11:23
Typerend voor de zogenaamde talenten met Noord Afrikaanse afkomst. De kwaliteiten zijn fantastisch maar de instelling, gedrevenheid en mentaliteit mijlen ver te zoeken,
 
Ajax/barca2014
 
12
14 december 2020 om 11:36
Daar heb je wel een punt. Voorbeelden genoeg van Nederlanders met Marokaanse roots die gedragsproblemen hebben. Tanane, El Hamdaoui, Ould-Chick, Bakkali waren allemaal spelers die technisch enorm begaafd waren, maar keer op keer voor problemen zorgden. Ook spelers als Idrissi en Labyad waren niet de meest makkelijke jongens in hun vroegere dagen. Gelukkig zijn ze later alsnog wat nuchterder gaan spelen. Natuurlijk heb je ook genoeg andere voorbeelden van autochtone Nederlanders die het compleet verbruid hebben, maar die kunnen wel uit een veel grotere vijver van de bevolking worden gevist. Het is gewoon opvallend omdat deze spelers uit een veel kleinere groep van onze samenleving komen, maar toch vaak om dit soort gedrag bekend staan. Hoe komt dat nu precies? Andere cultuur?
 
JuventusPuglia
 
10
14 december 2020 om 11:40
Het is gewoon het temperament wat de juiste begeleiding nodig heeft. Die jongens zien hun ouders weinig en zijn veel op de club. Daar moet dan ook dat stukje opvoeding vandaan komen, Het ligt natuurlijk voor een groot deel aan hun zelf maar goede begeleiding is heel belangrijk
 
Deenb
 
5
14 december 2020 om 11:50
Inderdaad ben het beide reacties eens! Ik werk in mijn huidige baan veel met dit soort jongens. Wanneer je bij hen de gevoelige snaar hebt geraakt en juiste indruk heb gemaakt, zijn het klasbakken. Maar... wanneer je de touwtjes een beetje laten vieren, dan hebben ze 0.0 zelf iniatief ( overgrootte deel ) .
 
recoba19
 
7
14 december 2020 om 11:55
Net of alleen Marokkanen daar last van hebben wat denk je van de Antilliaanse jeugdspelers
 
straatvoetbal
 
1
14 december 2020 om 12:16
Schitterend verwoord JuventusPuglia
 
FeyenoordDelft
 
27
14 december 2020 om 11:24
Toch heb ik altijd een beetje leedvermaak om zulke berichten.
 
Kohaku
 
2
14 december 2020 om 11:46
Hier ook. Hoe stom kun je als club zijn om dit soort types te contracteren? Bij Balotelli schijnen de clubs nu eindelijk wakker geworden te zijn.
 
RamonDiaz
 
0
14 december 2020 om 11:46
Begrijp ik helemaal maar ergens ook doodzonde, die jongen had echt wel talent en heeft dat door dollartekens verpest. Nu maar hopen dat hij wel verstandig met zijn geld omgaat.
 
Millonario
 
10
14 december 2020 om 11:25
Zodra dat geld binnenkomt, hebben dit soort jongens geen honger meer om een voetbalcarriere te bouwen. Het hoeft niet meer in hun hoofd.
 
gomes1psv
 
6
14 december 2020 om 11:33
Iets menselijks is me niet vreemd, bij dit nieuws moet ik toch gniffelen. Wat zal die jongen zich voor zijn kop slaan in al zijn geldzucht en arrogantie destijds voor Sporting Lissabon te hebben gekozen zeg. En die familie en zaakwaarnemer evenzeer, die hem destijds ervan overtuigd hebben niet bij PSV bij te tekenen. Zo komen ze toch stuk voor stuk bedrogen uit, de jongens die dachten dat ze het al helemaal gemaakt hadden. Aissati zocht tevergeefs zijn heil bij Ajax, nadat hij de adviezen van Fred Rutten naast zich neerlegde en Labyad was naar mijn idee een betere voetballer geweest als hij gewoon nog twee, drie jaar meters had gemaakt in het eerste van Psv, dan met allerlei omwegen anno 2020 een breedtespeler van Ajax te zijn. Maar met Bakkali meende ik serieus dat PSV een nieuwe Messi in huis had: wat een snelheid, wat een explosiviteit en wat een dribbels! En wat een mentaliteit helaas...
 
Boca2005
 
4
14 december 2020 om 11:39
Labyad was toch degene die voor Sporting Lissabon koos? Ik vond Labyad in die tijd juist erg beloftevol bij PSV.
 
gomes1psv
 
0
14 december 2020 om 11:51
Klopt, ik vergis me. Labyad ging naar Valencia. Maar mijn punt blijft hetzelfde.
 
bastian_vdw
 
3
14 december 2020 om 12:36
Je bedoelde Bakkali ging naar Valencia.
 
NL_Modric
 
2
14 december 2020 om 12:07
Helemaal gelijk in, al ben ik wel blij met Labyad. (als een van de weinige Ajacieden) Die jongen heeft zich voorbeeld opgesteld de afgelopen jaren. Werkt hard wanneer hij speeltijd krijgt, klaagt niet wanneer hij op de bank zit en heeft een prima houding naar de buitenwereld. Leuk ventje geworden.
 
Benzema.
 
1
14 december 2020 om 11:33
Dit was toch wel een absoluut toptalent. Hij was in de jeugd nog beter dan spelers als Depay en Bergwijn. Zonder mentaliteit kom je nergens blijkt maar weer. Ik vind dit totaal niet verassend.
 
Dolleleen
 
2
14 december 2020 om 11:36
Pfff wat is dat toch wat met zulke types. Na een paar goede wedstrijden de hoofdprijs eisen en daarna hopeloos falen. Waarom niet eerst een paar jaar een stabiele omgeving en daarna de top op zoeken...
 
Anky-Zuid
 
1
14 december 2020 om 11:42
Vorig jaar ook (4) wedstrijden gespeeld in de competitie voor Anderlecht. Dit zat er ook al wel aan te komen. Als een van je top verdieners 4 wedstrijden speelt over een jaargang is dat natuurlijk niet best. Ik weet overigens niet of hij geblesseerd is geweest of niet. Dit jaar ook weer weinig in aanmerking gekomen voor speelminuten. Met het talent dat die jongen heeft kan je wel vaststellen dat hij een mentaliteit van niks heeft.
 
ehvvoetbalstad
 
2
14 december 2020 om 11:43
Jammer. Herinner me deze jongen nog. Was inderdaad een groot talent. Bizar dat hij bij PSV, dat bekend staat als een warm nest, niet het vertrouwen kon vinden om in door te ontwikkelen. Wilde waarschijnlijk te snel voor het grote geld gaan. Dat heeft hij nu, maar het is de vraag of hij gelukkig is.
 
cabinessence
 
7
14 december 2020 om 11:46
Toch ook wel bizar: hij maakte in 2013 in zijn tweede competitiewedstrijd voor PSV een hattrick. Inmiddels zijn we 7,5 jaar verder en in al die tijd heeft hij precies vier competitiegoals gemaakt.
 
Sirius
 
0
14 december 2020 om 12:59
Andere omstandigheden, maar je ziet een beetje hetzelfde gebeuren met Bilal Ould-Chikh. Was ook een heel groot talent, kwam weinig meer aan spelen toe na een razendsnel vertrek uit Nederland en mistte daardoor cruciale jaren. Die is nu bankzitter bij één van de grootste degradatiekandidaten van de Eredivisie. Erg jammer als dergelijke talenten uiteindelijk zo "eindigen".
 
cabinessence
 
1
14 december 2020 om 15:46
Ja, veel talent hebben is één ding, daadwerkelijk de stap maken naar de top bij "de grote jongens" is een ander verhaal. Eén van de meest bizarre voorbeelding vind ik wel een jongen uit mijn geboortedorp die jeugdinternational was en als tiener enkele keren de wedstrijdselectie van PSV haalde, maar die binnen slechts een paar jaar op de bank zat bij de lokale 4e Klasser.
 
Decades
 
0
14 december 2020 om 11:47
Hmm het gouden trio van de Belgische generatie van '96 .. is toch min of meer anders uitgepakt dan verhoopt. Bakkali niet goed bezig. Bij Charly Musonda Jr is het nog maar de vraag of hij ooit nog aan voetballen op hoog niveau toekomt. Andreas Perreira uiteindelijk nog het verst geschopt, al zal doorbreken bij Manchester U ook nooit echt gebeuren en moet hij het met uitleenbeurten stellen. En inmiddels koos hij ook voor Brazilië.
 
STORING
 
1
14 december 2020 om 11:48
Die jongen lijkt te vroeg opgehypt en nu naast zijn schoenen te lopen. Verder worden er sowieso vreemde keuzes gemaakt bij Anderlecht. Bakkali speelde nog weleens maar nu totaal niet meer. Maar voor Luckassen geldt hetzelfde. Die werd het eerste seizoen gehuurd en speelde volop. Vervolgens wilde ze hem kopen maar was er geen geld. Nu hebben ze hem voor een tweede seizoen gehoord en komt hij niet van de bank af. Vlap speelde ook volop en is bankzitter. Zijn ze in wanhoop door gebrek aan resultaten waardoor ze spelers snel weer afserveren?
 
Millonario
 
0
14 december 2020 om 12:17
Heel wanhopig. Anderlecht heeft geen ruimte meer over om fouten te maken. Dit seizoen is er maar plaats voor 4 teams in de playoffs ipv de gewoonlijke 6 teams. Dus voor Kompany is het alles of niets dit seizoen. Anderlecht kan het zich niet veroorloven om weer geen Europees voetbal te halen.
 
wolkje
 
1
14 december 2020 om 11:49
Zonde voor Bakkali. Zijn Portomonee zal goed gevuld zitten maar qua carriere heeft hij ontzettend hard gefaald. Van psv naar Valencia, verhuurt aan deportivo vervolgens naar Anderlecht en nu weer een stap omlaag. 116 wedstrijden 11 goals en 8 assist mag je best triest noemen gezien het talent dat hij had. Sterker nog na zijn periode bij psv kwam hij nog maar tot 92 optredens 7 goals en 8 assist in 6 seizoenen. Niet eens 1 op de 6 wedstrijden bij een goal betrokken.
 
Furrr
 
0
14 december 2020 om 11:51
Als je kan voetballen waarom ga je dan niet lekker voetballen. Hij kan het echt wel maar mogelijk heeft het met intrinsieke motivatie te maken. Mogelijk is hij gaan voetballen om geld te verdienen. Als dat geld binnen is is de motivatie, wil of noodzaak om alles te geven voor het voetbal weg. Moeten we niet meer gaan kijken naar de intrinsieke motivatie in plaats van het talent dat een speler heeft? Hopelijk kan Bakkali, indien het idd draait om motivatie, een nieuw doel krijgen. Zoiets als een voetbalclub kopen ofzo waarvoor hij veel meer geld nodig heeft zodat hij weer gemotiveerd is en kan schitteren op het veld.
 
Sirius
 
0
14 december 2020 om 12:55
Als het zelfvertrouwen eenmaal is aangetast en je ontwikkelt je niet door als speler, is het heel erg moeilijk om nog het maximale uit het talent te halen. Veel vaker zie je dat spelers eigenlijk nog slechter worden dan ze waren ten tijde van hun debuut en zeer zelden herpakken ze zich nog, vooral als mentaliteitsproblemen daaraan ten grondslag ligt. Ik denk eerlijk gezegd niet dat die jongen het nog in zich heeft om dit verval tegen te houden.
 
Sirius
 
0
14 december 2020 om 12:52
Tja, ik denk dat er maar weinig mensen zijn die zich hierover verbazen. Mentaliteitsproblemen lopen als een rode draad door z'n toch nog relatief jonge carriere en heeft zich daardoor echt nauwelijks ontwikkeld. Je zag het van mijlenver aankomen en dat heeft hij toch vooral aan zichzelf te danken.
 
Chimo
 
0
14 december 2020 om 13:05
Doodzonde. Was echt een waanzinnig talent toen hij op zâ´n 17e bij PSV doorbrak. Werd zelfs met Cruijff vergeleken. Zo zie je maar weer hoe doorslaggevend iemands persoonlijkheid is. Schoolvoorbeeld van een jongen uit Marokko wiens ego hem in de weg zit. Bakalli had zich gewoon nederig moeten opstellen en wedstrijdjes moeten spelen bij Psv. Op die leeftijd naar het buitenland gaan is een gigantische stap. Bij PSV hadden ze hem goed begeleid en had ie in een vertrouwde omgeving kunnen rijpen. Ik ben er van overtuigd dat hij wellicht beter zou zijn geworden dan Hazard. Het kan nog altijd natuurlijk, want zo oud is ie nog niet. Wat in het vat zit verzuurt niet. Maar dan moet ie hard werken, wedstrijdjes spelen en zâ´n mond houden.
 
keffie270
 
0
14 december 2020 om 13:05
Kunnen we dit artikel heel groot uitprinten en in alle kleedkamers van jeugdelftallen plakken? Groot voorbeeld maken hoe het NIET moet!
 
Tuskii
 
1
14 december 2020 om 13:09
We namen ooit een gok met hem dat snap ik nog. Maar wanneer die een royaal loon heeft gekregen is me helemaal ontgaan? Domme keuze om hem een groot loon te geven. Heeft ook nog niets laten zien. Zo'n jongen heeft een prestatiegebaseerd contract nodig if het is twee keer niks. Dacht ook dat dit zo was maar blijkbaar niet.
 
FCB_Catalunya
 
0
14 december 2020 om 13:55
Bakkali, is dat niet dat vervelende joch dat toen bij PSV liep te wrikken om naar Portugal of Valencia te gaan? Ergens gun je het zo’n jongen niet. Zelf kan ik er in ieder geval geen medelijden mee hebben, had hij maar betere keuzes moeten maken.
 
Cabosilly
 
0
14 december 2020 om 17:50
Leeft hij ook nog. Hoorde er niks over en nu ik iets hoor is het negatief