Komst Potter wordt moeilijk; Ajax neigt door te schakelen naar volgende trainer
Dinsdag, 30 april 2024 om 06:41

Ajax dreigt in de zoektocht naar een nieuwe trainer naast de momenteel clubloze Graham Potter te grijpen, zo meldt Johan Inan van het Algemeen Dagblad dinsdagochtend. Er zou momenteel een te groot verschil zijn tussen vraag en aanbod op financieel gebied. Ajax 'neigt' daardoor door te schakelen naar een andere kandidaat op de shortlist: de pas 35-jarige Francesco Farioli.

Inan benadrukt dat de komst van Potter nog niet van de baan is, maar of dat Ajax nog een deal weet te sluiten met de topkandidaat om interim-trainer John van 't Schip op te volgen valt te betwijfelen. Potter sloeg het eerste voorstel wegens financiële redenen direct af. Hij verwacht dat de Amsterdammers zich deze week officieel opnieuw bij hem melden met een verbeterde aanbieding.

Zowel vanuit de club als vanuit het kamp Potter galmen echter geluiden door dat het verschil tussen de wensen van de Engelse manager enerzijds en wat de bezuinigende topclub aan de andere kant kan en wil bieden, enorm is. "Beide partijen houden er ook rekening mee dat die kloof de komende weken zelfs onoverbrugbaar blijkt", aldus Inan.

Wie is de Italiaanse idealist die mogelijk de nieuwe trainer wordt van Ajax?

Voetbalzone schreef afgelopen weekend een achtergrondverhaal over de 35-jarige trainer van OGC Nice.Lees artikel

Ajax neigt dus door te schakelen naar Farioli. De naam van Erik ten Hag, die ook op de driekoppige shortlist stond, lijkt nagenoeg doorgestreept. De kans dat de Nederlandse manager op korte termijn wordt ontslagen door Manchester United is nihil, terwijl tevens onduidelijk is of hij een terugkeer bij Ajax wel ziet zitten.

L'Équipe meldde afgelopen vrijdag dat een delegatie van Ajax onlangs een bezoek aan Nice heeft gebracht om met de Italiaanse trainer te praten. Dit nieuws wordt door Inan bevestigd. De komst van Farioli lijkt een stuk reëeler, aangezien hij pas bezig is aan zijn derde seizoen als hoofdtrainer. De jonge coach deed eerder twee jaar ervaring op in Turkije bij Karagümrük en Alanyaspor.

Dat Farioli op een shortlist van Ajax staat mag enigszins opvallend worden genoemd, aangezien directeur voetbal Marijn Beuker eerder deze maand in gesprek met Ajax Life nog aangaf dat de club op zoek is naar een 'ervaren manager'. Farioli beschikt bij Nice nog over een contract tot medio 2025 en bezet met les Aiglons momenteel de vijfde plaats in de Ligue 1.

Alex Kroes leerde tijdens een rondgang door Engeland mensen kennen van INEOS, het bedrijf dat in navolging van Nice ook grootaandeelhouder werd van Manchester United. Daarbij zou volgens Inan ook de naam van de piepjonge Farioli zijn gevallen. De Amsterdamse clubleiding ontdekte vervolgens een 'zeer bevlogen coach met een kraakheldere strategie'.

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste Ajax-nieuws? Word nu lid van het Ajax Zone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws
   
16:22
16:22
De Mos schudt Ajax en Feyenoord wakker: 'Groter trainerstalent dan zijn broer'
0
   
16:00
16:00
Feyenoord deelt fraaie afscheidsvideo van Slot: 'Genieten van laatste momenten'
10
   
15:45
15:45
Xavi reageert op ontslaggeruchten na uitspraak: 'Ik ben gewoon realistisch'
4
   
15:29
15:29
Arne Slot en Te Kloese hebben mooie woorden over voor vertrekkende Van Persie
3
   
15:00
15:00
Speel gratis mee met Unibet's Golden Goal op Feyenoord-Excelsior en win 5.000!
0
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (71)

 
Formus
 
28
30 april 2024 om 06:46
Maak er gewoon een mooi bonus contract van als je hem graag wilt hebben. En indien hij dit niet wil, dan gewoon doorschakelen, want dan heb je simpelweg een trainer die de (financiële situatie van) de club Ajax op dit moment niet begrijptt. Edit: @VZ, wat is er met de app aan de hand? Die wordt echt slechter en slechter. Je kan nu niet eens meer reageren.
 
genieterr
 
34
30 april 2024 om 06:57
Een bonus contract? Bedoel je dan bonussen bij prestaties. Lijkt mij juist als je als trainer daarmee akkoord gaat, je de sportieve malaise niet begrijpt. Volgend jaar meedoen om kampioenschap lijkt mij onmogelijk, dus dan kan je een mooie bonus geven, haalbaar is het eigenlijk niet. Dit soort prestatie bonussen verwacht je juist bij bv nieuwe trainer van feyenoord: er staat een goed team, presteer hetzelfde en je verdient goed. Maar gaat het minder, dan gaat het ten koste van enkele bonussen.
 
ScummyMan
 
9
30 april 2024 om 07:26
Hoeft natuurlijk niet het kampioenschap te zijn al is dat bij een driejarig contract ook niet ondenkbaar (wel moeilijk). Je kunt ook een bonus op basis van overwinteren in Europa en CL halen. Vooral die laatste groot maken. Volgend jaar weer 2,5 ticket dus dat is niet zó ver weg.
 
Formus
 
9
30 april 2024 om 08:15
@Scummyman, dit inderdaad. Plaatsing CL levert bv een enorme bonus op. @genieterr: je hoeft toch helemaal niet direct kampioen te worden? Een bonus kan je voor meer krijgen dan enkel het kampioenschap. Hoop dat je dat toch wel begrijpt.
 
Pesso-PSV
 
1
30 april 2024 om 08:03
Formus.@ Inderdaad bij mij ook.je reactie wordt soms heel snel weggehaald. En Ajax moet gewoon bij een ervaren trainer zoeken. Ik vond het jammer voor dat ze niet voor Pascal Jansen zijn gegaan.
 
SPettersson
 
2
30 april 2024 om 08:05
Eens Formus. Een goede trainer die er weer voor kan zorgen dat je mogelijk in de Cl terecht kunt komen, kun je een bonus in het vooruitzicht geven. Indien het verschil echter ondanks de bonus te groot blijft, dan moet je gaan doorschakelen. In ieder geval is nu zeker dat alle berichten dat Ajax aan het wachten was op het ontslag van Ten Hag in de prullenbak kunnen. Daar wacht men dus niet op. Hopelijk horen we snel wie de nieuwe trainer wordt.
 
Suc6Magnet
 
11
30 april 2024 om 09:04
Maar eigenlijk ben je toch wel een piemel met vingers als je bij je laatste klus 64 miljoen hebt meegekregen en je gaat dan bij je volgende klus in een kleinere competitie bij een kleinere club in financiele problemen om meer geld vragen? Dat snap ik alleen als hij van andere clubs al een hoger salaris aangeboden heeft gekregen. Maar als dat zo is, dan gaat het niet om geld maar om waar wil je echt werken.
 
rubje
 
7
30 april 2024 om 09:59
Potter heeft toch geen enkele binding met Ajax, waarom zou hij er voor in zijn ogen een appel en ei gaan zitten werken?
 
Menterio
 
3
30 april 2024 om 10:31
Ik dacht hetzelfde maar wou het niet zeggen. Maar inderdaad. Als ie echt weer aan de bak wilt bij een mooie grote club met een rijke historie en veel potentie dan lever je gewoon wat in. Hij is met die 64 mil al meer dan een rijke man.
 
GunneRo
 
1
30 april 2024 om 10:40
Hij is helemaal tot niks verplicht. Maar om zijn trainerscarrière in de lift te krijgen is dit een mooie kans. Tenminste, dat denk ik. En aangezien hij in gesprek is denkt hij het blijkbaar ook. Onderhandelen is dan part of the deal, maar ik zou hem wel adviseren om daar enigszins coulant in te zijn. Dat zie je ook wel gebeuren bij spelers, die met een gigantisch eisenpakket komen en dan naast een transfer grijpen die hun carrière in positieve zin had kunnen bepalen. Als Potter er enkel in zit voor het geld, dan is hij met de verkeerde club in onderhandeling en zou hij pijlen moeten richten op Engeland. Dan is het zaak om als Ajax-zijnde snel door te schakelen. Het feit dat er nu meerdere namen worden genoemd vind ik een positief signaal. In verleden heeft Ajax ook wel eens aan één iemand getrokken en vervolgens met lege handen gestaan.
 
Joostv97
 
0
30 april 2024 om 12:35
Iedereen kijkt hier echt als een supporter maar bekijk het eens van de andere kant. Het is nog niet alsof potter een cv van guardiola of klopp heeft, als het bij ajax mislukt is dat gewoon een flinke klap voor zijn carrière. En ajax is nu al bijna 3 jaar technisch gezien maar aan het aankloten, mislintat is natuurlijk al weg maar dat is niet perse een teken dat het ineens allemaal weer koek en ei is. Voor zijn komst en na overmars was het al erg matig. In de winter is natuurlijk henderson voor een giga salaris gehaald en dat lijkt tot nu toe ook niet een geweldige beslissing voor het bedrag dat hij moet kosten. Daarnaast praat iedereen hier alsof de bedragen al bekent zijn die geboden worden, maar er is geen flauw benul toch? Potter zal vast niet rekenen op een salaris ala Chelsea maar stel ajax bied een keer 1 miljoen (verdiende ten hag ook voor zo ver ik kon vinden, maar misschien heb ik dat verkeerd), dan is dat nog een giga verschil dat veel clubs in de sub top en middenmoot van de premier league betalen. En daar zitten ook zat prachtige clubs tussen om te trainen. Wat in begreep is dat een leeds slot vorige winter al 4 miljoen wilde betalen. Moet je na gaan dat zulke clubs dat al willen betalen. Dan zou ik het wel begrijpen dat hij pas bij zulke bedragen er interesse voor heeft anders zijn er zat clubs in Engeland die ook een heel mooi avontuur kunnen zijn er technisch een stuk stabieler zijn en dus ook een minder groot risico voor zijn carrière. Maar ook geen idee wat ajax heeft geboden, maar betwijfel het of het in die gradaties is
 
huub
 
2
30 april 2024 om 06:47
Halve selectie maar eerst verkopen om een centen bunnen te halen. Directie ennyrainer is wel een van de belangrijkste aspecten in het voetbal. Zie PSV en Feyenoord.
 
Gaalmeister
 
15
30 april 2024 om 06:58
Dit is helemaal waar. Snap niet dat je de belangrijkste positie (trainer) weet laat klappen op de centen terwijl een goede trainer je juist zoveel kan opbrengen. Succes, premies CL, hoge prijzen voor je voetballers (zie tijdperk Ten Hag). Kom je dus nu uit bij je derde keuze, en als die het niet wordt? Toch maar weer de Boer of Jansen?
 
Pieterpost
 
5
30 april 2024 om 07:19
Als ik het AD moet geloven is die Farioli ook een goede kandidaat. Heeft Nice weer naar de subtop geloodst, jong, universitaire studie en onlangs complimenten gehad van Luis Enrique.
 
Benzema.
 
22
30 april 2024 om 07:48
Nice is al jaren subtop
 
Formus
 
4
30 april 2024 om 08:32
Vorig jaar was Nice 9, nu 5. En eigenlijk het laatste decennium altijd top 10 idd. Maar definieer subtop. Ik vind eigenlijk alles onder PSG subtop ??.Maar vind deze coach niet zo bijzonder. Scoort heel weinig en krijgt ook niet heel veel tegen, maar lijkt me dus geen aantrekkelijke speelwijze.
 
Leeds01
 
3
30 april 2024 om 08:51
op dit moment scoor je ook niet veel @Formus. Krijg je elke wedstrijd minimaal 2 tegen, dus je gaat er wel op vooruit ??
 
Formus
 
1
30 april 2024 om 08:59
@Leeds01, klopt helemaal, maar elke wedstrijd 1 voor en 0.85 tegen lijkt me meer voor Mourinho fans ??. Dan maar liever 3 voor en 2,85 tegen ??
 
Suc6Magnet
 
10
30 april 2024 om 09:05
Met de complimenten van Luis Enrique op zak kom je er wel in deze wereld…
 
Pieterpost
 
2
30 april 2024 om 10:51
Nee inderdaad. Hij had beter de complimenten van Suc6magnet kunnen krijgen.
 
Master 1
 
23
30 april 2024 om 06:50
Dit heeft Kroes niet goed gedaan. Je behoort voorafgaand aan gesprekken en onderhandelingen, een inschatting te kunnen maken of een kandidaat financieel haalbaar is. Je weet dat Ajax moet bezuinigen en dat de RvC meekijkt. Er mag geen enorm (onoverbrugbaar) verschil zijn tussen vraag en aanbod.
 
Tukkertje91
 
89
30 april 2024 om 06:58
Misschien had Kroes hier nog geen aandeel in ??
 
Master 1
 
17
30 april 2024 om 07:08
Potter komt uit de koker van Kroes heb ik altijd begrepen.
 
Suc6Magnet
 
2
30 april 2024 om 09:07
Sterker nog: als Kroes niet aan het stuur zat bij Ajax zou Potter uberhaupt Ajax niet eens overwegen, zo was het verhaal.
 
Tukkertje91
 
0
30 april 2024 om 18:54
Was een flauwe woordgrap over aandelen. Sorry ??
 
RonZon
 
31
30 april 2024 om 07:16
Gaan we Kroes nu weer afschieten op basis van geruchten van een journalist die zijn krant moet vullen? Ik weet niet of je Ajax supporter bent, of een andere club steunt. Maar het valt me op dat er tot 2 maal toe moord en brand wordt geschreeuwd om Kroes, maar bij iedere krabbel aan zijn kont wordt hij bekritiseerd. Laat de man eens een paar maanden werk verrichten. Afwachten wie er straks daadwerkelijk voor de groep staat en hoe de spelersgroep er in augustus uitziet. Dan is het toch pas tijd om zijn kop op het hakblok te leggen?
 
Master 1
 
19
30 april 2024 om 07:22
Ik schiet niemand af. Potter komt uit de koker van Kroes. Kroes heeft zich sterk gemaakt voor de komst van Potter. Zijn ideale kandidaat voor de trainersfunctie bij Ajax. Als je hoog inzet en een ervaren PL trainer wilt halen, behoor je vooraf te weten of dat überhaupt haalbaar is. Ajax moet immers bezuinigen.
 
JaxT
 
12
30 april 2024 om 07:43
En jij denkt al te weten dat die analyse niet goed was? En jij weet ook al zeker dat het stukloopt op salaris? Op basis van dit artikel? Kom op zeg. Dit artikel staat vol met aannames. Niet meer dan dat.
 
Downwards
 
5
30 april 2024 om 07:53
Ze weten dondersgoed hoe haalbaar Potter is, anders waren ze er ook echt niet aan begonnen. En was ook Potter niet aan Ajax begonnen. Dit is gewoon om wat druk uit te oefenen op kamp Potter. Verder is het vooral recyclen van nieuws, want het gaat nog steeds over het eerste bod, en het tweede aanbod is onderweg.
 
rubje
 
1
30 april 2024 om 10:04
Kon je vooraf toch verwachten dat alles van Kroes extra onder een vergrootglas komt te liggen. Helemaal voor de niet ajax fans is het nu lekker roepen om elke misstap van Kroes even aan te dikken omdat hij door de afgelopen 2 maanden toch wel wat besmet is (los van of hij officieel schuldig wordt bevonden) Zelfde dat bij PSV de gemeentedeal met de grond altijd even wordt aangehaald of bij een twente het kopen van de titel met financieel wanbeleid.
 
RonZon
 
0
30 april 2024 om 13:25
Klopt, maar de voorbeelden die jij aanhaalt van PSV en Twente zijn feiten. Dat is wel wat anders dan bovenstaande geructenmolen van een joutnalist. Zo lees ik nu weer dat het financieel al rond is. Kortom: gewoon even afwachten voor men wat roept.
 
RonZon
 
0
30 april 2024 om 13:28
Master1 Precies wat ik zeg: wacht nou even af voordat je schrijft dat Kroes dit niet goed heeft gedaan. Ik lees nu dat het financieel al rond lijkt te zijn. Gaan we dan nu schrijven dat Kroes het wel goed heeft gedaan? Of zullen we nog even afwachten Ik denk dat Kroes prima wist of Potter (financieel) haalbaar was of niet.
 
Master 1
 
2
30 april 2024 om 18:39
Ronzon Ik reageer op wat ik lees op VZ. Berichten zijn zeer tegenstrijdig en dat kun je mij niet kwalijk nemen. Potter schijnt ook in gesprek te zijn met Feyenoord. Begrijp jij het nog?
 
JK-Ajax
 
0
30 april 2024 om 08:14
De enige juist conclusie gebaseerd op alle feiten en ins en outs die jij uiteraard hebt!
 
Chuck01
 
0
30 april 2024 om 10:51
@Master 1, zo werkt het niet. Financiën komt vaak als een van het laatst op tafel omdat je eerst wil weten of je op een lijn zit.
 
Master 1
 
0
30 april 2024 om 11:13
@chuck01. In de praktijk werkt dat wel zo. Er wordt vooraf vaak om een salarisindicatie gevraagd om te bepalen of het zin heeft om met elkaar in gesprek te gaan. Als dan blijkt dat de partijen te ver uit elkaar liggen worden de gesprekken niet gestart. Uiterraard kan er onderhandeld worden maar het verbaast mij te lezen dat vraag en aanbod zo ver uit elkaar liggen en Ajax om die reden overschakelt naar een andere kandidaat.
 
HakimFR
 
3
30 april 2024 om 07:01
Is de kans dat Ten Hag wordt ontslagen nou echt zo nihil? Op basis van het vertoonde spel dit seizoen en het toekomstperspectief zou ik het niet eens een gekke keuze vinden om hun samenwerking te beëindigen. Zou niet weten waarom dat uitgesloten lijkt.
 
NeeNeeSticker
 
40
30 april 2024 om 07:38
De kans dat Ten Hag helemaal geen trek heeft in teruggaan naar Ajax lijkt me een stuk groter dan dat hij niet ontslagen wordt...
 
psvgek95
 
1
30 april 2024 om 09:02
Lijkt mij ook vrij desperate overkomen.. Van de top van Engeland terug naar een kwakkelende club in de Eredivisie... Er zijn veel mooiere competities en clubs om weer te gaan werken.
 
AadHandgranaat
 
14
30 april 2024 om 07:38
Het heeft ook iets vreemds dat je als club erop rekent dat je droomkandidaat wordt ontslagen bij een dramatisch presterende andere club. Is EtH nou echt een wondertrainer a la Slot, of had hij gewoon erg goede spelers in zijn eerste termijn?
 
Scarafax
 
5
30 april 2024 om 08:29
Nou nee EtH is geen wondertrainer, maar zo zou ik Slot ook niet willen omschrijven. Hij deed het goed bij Feyenoord, en AZ. Maar laat hem zich eerst maar eens bewijzen in een buitenlandse topcompetitie... goede resultaten in Nederland halen maakt je echt geen wondertrainer. Tenzij je kampioen wordt en daarna de CL wint met RKC ofzo... Daarnaast had EtH gewoon een erg goede selectie natuurlijk. En ja hij bepaald mede wie er gehaald werd, maar ook daar zat veel besluitvorming van Overmars in natuurlijk.
 
AjaxxxLove
 
7
30 april 2024 om 08:38
Hij had goede spelers, maar je gaat me niet vertellen dat iedere trainer voor elkaar zou krijgen wat hij flikte. Als Ajax zijnde zonder puntverlies een groepsfase van de CL doorkomen, of natuurlijk die halve finale die vooraf gewoon onmogelijk werd geacht.
 
Suc6Magnet
 
2
30 april 2024 om 09:14
Je moet niet alleen kijken naar de resultaten. Slot heeft zoveel meer gedaan met/voor Feyenoord dan ze goed laten voetballen. Als je ziet waar Feyenoord stond voor zijn komst en hoe hij zijn voetbalvisie (van mouwen opstropen naar mooi voetbal) op de hele club heeft overgebracht en Feyenoord als club (ook financieel) weer op de kaart heeft gezet (samen met Te Kloese). Ieder seizoen weer met een vrijwel nieuwe selectie beginnen en toch weer om het kampioenschap meedraaien en in je eerste seizoen met een matig elftal de finale van de Conf League halen. Heel Feyenoord ademt Slot. En daar zit ook direct de zorg naar de toekomst of Feyenoord dat weet te behouden zonder de aanwezigheid van Slot.
 
Scarafax
 
0
30 april 2024 om 09:24
Klopt niet elke trainer zou dat voor elkaar krijgen, maar het feit is wel dat de balans in het team simpelweg erg goed was. En uiteraard mede door Ten Hag, maar ook door de spelers zelf onder aanvoering van Tadic, goed inkopen van Overmars, etc... een combinatie van factoren die allemaal gunstig uitvielen. En vind het net iets te ver gaan om het 'geluk' te noemen, maar het is wel uitzonderlijk dat ene jaar. Alles viel gewoon precies op de goede plek en de sfeer was dat jaar fantastisch in het team. De twee jaren erna van Ten Hag waren goed, maar Europees gezien weer minder natuurlijk... uitgeschakeld in de CL door PAOK (mede door Akpom) en laatste jaar uitgeschakeld in de Europa League. Als je echt een wondertrainer was, had je beide jaren ook wel iets meer bereikt.
 
JtjeVtt
 
1
30 april 2024 om 10:52
Waar Ten Hag wel heel goed in is is het creeeren van een topsporters klimaat, zijn selecties waren altijd bizar fit en gretig op het veld. Laat dat nou net zijn waar het dit jaar helemaal mis gaat (eigenlijk sinds Schreuder al). Vanuit die gedachtengang kan ik 'm nog wel volgen. Maar hij is echt niet de enige die dat erin kan krijgen.
 
summerof69
 
3
30 april 2024 om 11:30
@ Aadhandgranaat , Is Slot nou echt een wondertrainer a la EtH ? Ten hag heeft Ajax 4 keer als eerste laten eindigen ( 5 keer CL Groepsfase ) 2 keer KNVB beker . Laten we Slot eerst maar eens 2 jaar PL zien te overleven en dan kijken of hij een even goede of betere trainer als EtH is, tot nu toe heeft EtH meer gepresteerd
 
burwatti
 
10
30 april 2024 om 07:17
Toch wel apart dat als je meerdere gesprekken hebt gehad dat je dan nu nog struikelt over salaris.. Lijkt me toch wel iets wat je in een vrij vroeg stadium bespreekt om te kijken of wens en aanbod niet te ver uit elkaar ligt en je dus teveel tijd steekt in een project wat kansloos is.
 
ScummyMan
 
4
30 april 2024 om 07:30
Kan me niet voorstellen dat beide partijen vooraf zo’n slechte inschatting kunnen maken dat er een heel groot verschil is. Als het verschil daadwerkelijk groot is en Ajax wil hem graag dan zouden ze gewoon nu 90% van de kaarten op tafel moeten leggen. Een bod doen dat dichtbij het uiterste van hoe ver je wil gaan ligt, dit ook op die manier communiceren. Dan is het aan Potter of dat acceptabel ligt en of hij dr laatste 10% uit kan en wil persen.
 
Downwards
 
4
30 april 2024 om 07:44
Dat klopt ook gewoon niet.dit bericht is ook niets nieuws. Ja hij heeft het eerste bod afgewezen, maar er is gewoon duidelijkheid voer de mogelijkheden aan 2 kanten. Nieuwe aanbod komt er wel aan zoals Inan vermeldt.
 
IronManUtd
 
4
30 april 2024 om 08:01
Ik begrijp nooit goed hoe dit nou werkt. Hier spreken ze over een onoverbrugbaar gat bij potter en of ten hag uberhaupt interesse heeft. Die 2 zaken vraag je toch gelijk en dan weet je toch 5 minuten later ongeveer waar je aan toe bent?
 
Downwards
 
2
30 april 2024 om 08:07
Als het gat ook echt zo onoverbrugbaar was zouden ze geen tweede aanbieding voorbereiden. Gewoon onderdeel van het spel tussen de twee partijen. Het AD weet dit net zo goed btw. Die laten zich gewoon gebruiken.
 
Socrates2021
 
5
30 april 2024 om 08:17
Uiteindelijk wordt het toch Henk ten Cate
 
Scarafax
 
0
30 april 2024 om 08:24
Simpel, als het niet binnen ons budget past dan houd het op. Zijn genoeg andere trainers op de wereld... hoop alleen wel dat er vlot één gevonden wordt. Hoe eerder hij kan beginnen met het opbouwen van een nieuwe ploeg hoe beter... zoeken en nieuwe spelers aantrekken kost ook nog tijd. Volgend jaar is meespelen voor het kampioenschap vermoedelijk nog onhaalbaar, maar je moet sowieso spelen voor de top 3. Gelukkig kan alles in het voetbal zeer snel gaan... dalen, maar ook stijgen. We gaan het zien. Kan in ieder geval niet wachten totdat dit rampseizoen voorbij is...
 
PassieB
 
2
30 april 2024 om 08:25
Heb je net een ontslagvergoeding gekregen van 68 miljoen,.... Duidelijk een broodtrainer, graag of niet, lekker doorschakelen.
 
Boomers
 
0
30 april 2024 om 08:34
Ja, vind ik ook hoor. Hoeveel geld heb je nodig? Ajax biedt hem echt wel 1 miljoen per jaar. Dus het is ook niet dat hij niks zal krijgen.
 
MarekHamsik17
 
2
30 april 2024 om 08:44
Als Ajax niet zo een desastreus seizoen had gehad, dan zou Potter niet eens op een lijstje staan. Of niet eens moeite worden gedaan om hem te halen. Wil je tekenen dat mag, zo nee volgende kandidaat. Maar nu ruiken trainers ook dat er wat te halen is, dat er geen beleid is en dat ze een goede ontslagpremie moeten inbouwen. Want met deze selectie eindigt Guardiola ook buiten de top 3.
 
GLENNN
 
0
30 april 2024 om 08:51
Tsja. Snel doorschakelen. Zo snel mogelijk duidelijkheid hebben en een trainer met visie aanstellen. Potter kan wel hoog in de bomen gaan zitten, maar heeft ook vrij weinig tot niets gepresteerd. Logisch dat Ajax ook op een gegeven moment verder gaat kijken. Snap oprecht niet waarom die Potter zo veel denkt te moeten vragen (ja, hij mag vragen wat hij wil, maar het is nou ook weer geen bewezen toppert) Benieuwd wat het gaat worden.
 
arsenal890
 
2
30 april 2024 om 08:54
Maar hoeveel vraagt hij dan? Dat weten we niet. Potter is een PL salaris gewend. Dan gaat die niet akkoord met 2 miljoen. Dat is toch niet zo gek lijkt mij?
 
GLENNN
 
0
1 mei 2024 om 12:13
Waarom zou je zoveel eisen als je al weet dat je richting Nederland/eredivisie gaat? Dan zou ik niet eens in gesprek gaan, maar goed. Hij snapt zelf toch ook wel dat hij water bij de wijn moet doen als hij naar Ajax wil.
 
arsenal890
 
0
1 mei 2024 om 12:26
Maar hoeveel heeft hij geeist dan? Je roept dat het teveel is maar niemand weet hoeveel. Wat als hij een miljoentje of 5 a 6 wilt?
 
Bossie
 
1
30 april 2024 om 08:55
Die Italiaan lijkt me wel een bewogen persoon die zot is van het spelletje. Daarnaast lijkt hij me ook een beetje eigenzinnig met een visie. Als.er een klik is met de selectie zo dit zomaar eens een succes kunnen worden.
 
Shepherd
 
2
30 april 2024 om 09:15
Noem me gek, maar sinds ik me gerealiseerd heb dat onder Graham Potter bij Chelsea Hakim Ziyech niet aan spelen toe kwam, ben ik minder positief over zijn komst. Voor mij is het een beetje zoals Litmanen niet opstellen. Het zijn spelers met risico, maar als je je team zo bouwt dat dat risico wordt opgevangen, dan leveren ze niet alleen veel rendement, maar ook heel veel schoonheid. Een Ajax-trainer moet een trainer zijn die die schoonheid kan waarderen, en die ook de branie heeft om dat risico aan te gaan. En dan gaat Ajax nu schakelen naar Farioli, de voetbalfilosoof! Een filosoof aan het roer bij Ajax: ja, dat zie ik wel zitten.
 
Scarafax
 
0
30 april 2024 om 09:29
Ach ik kan Potter wel begrijpen, want ben zelf ook nooit fan geweest van Ziyech. Zeker goede voetballer, maar ik irriteerde me mateloos aan zijn balverlies en vaak ook zijn karakter. Ja hij maakte aardig wat doelpunten maar verziekte er elke wedstrijd ook weer genoeg... en dat zit in zijn spel, maar ik ergerde mij daar altijd onwijs aan. Die Farioli ken ik niet echt... dus kan daar niet over oordelen. Hoop gewoon dat er snel een nieuwe trainer aangesteld wordt zodat er snel begonnen kan worden aan de opbouw voor het nieuwe seizoen.
 
Nation23
 
1
30 april 2024 om 09:47
Potter gaat het dus niet worden. Geen probleem in mijn ogen. Waarom ze hem hoog op een lijst hebben staan is voor mij een raadsel. Zo geweldig heeft hij het niet gedaan. Ja bij Brighton, maar die hebben alsnog een groter budget dan Ajax. Bij Chelsea ging het ronduit slecht. Niet dat het daarna beter is geworden. Maar Potter kon toen toch ook niet echt zijn positieve stempel drukken. Francesco Farioli ken ik niet, maar wat ik van hem lees spreekt me aan. Bogarde terug in de staf en gas erop !
 
tony1
 
2
30 april 2024 om 09:51
Laat die Potter lekker blijven waar die zit , ook met een Potter win je niks !
 
RP81
 
2
30 april 2024 om 09:57
Worden Ajax fans blij van Potter? Een leuke periode gehad en daarna mislukt ondanks honderden miljoenen investering.
 
ForzaRomale
 
0
30 april 2024 om 10:00
Ze schakelen door naar z'n neefje Harry. Hopelijk kan die wel voor een wonder zorgen.
 
ModricMagic
 
0
30 april 2024 om 10:14
Tja had al gezegd dat Potter onrealistisch zou zijn omdat hij gewoon veel financieel vraagt. 3 Miljoen per jaar zou al veel zijn voor dit huidige Ajax zonder CL inkomsten en grote verkopen van spelers. Zeker omdat Bergwijn, Berghuis en Brobbey samen al meer dan 12 miljoen per jaar verdienen.
 
pinko
 
3
30 april 2024 om 10:19
Als Potter echt zou willen, is het financiële plaatje nooit het probleem. De beste man zwemt al in de door Chelsea gedoneerde miljoenen. Ten eerste voor zijn contract, ten tweede voor zijn ontslagpremie. Goed lezen: ontslagpremie. Die krijg je als je er niks van bakt. Snel doorschakelen, Ajax! Deze op geld beluste man niet nemen.
 
Menterio
 
0
30 april 2024 om 10:35
Kan iemand mij uitleggen waarom deze Engelsman zo gewild is. Heeft het natuurlijk met Brighton heel goed gedaan maar daarna zwaar gefaald bij Chelsea. Ik ga toch liever voor een Nederlandse of Spaanse coach.
 
jordan78
 
0
30 april 2024 om 10:57
Ik blijf erbij dat Ajax Frank de Boer moet aanstellen. Er is nu een trainer nodig die de het Nederlandse voetbal en de club kent, die draagvlak heeft binnen de club en die een gevestigde naam is in de voetbal wereld. Tuurlijk was het voetbal onder de Boer destijds niet geweldig, maar het Ajax van nu heeft andere mogelijkheden dan het Ajax van toen. ik denk dat Ajax even een pas op de plaats moet maken, stabiliteit creëren en van daaruit weer door, en ik ben van mening dat Frank de Boer daar een geschikte persoon voor is.