Kraay jr. doet transfersuggestie voor Feyenoord en PSV bij Veronica Inside
Maandag, 13 mei 2019 om 21:28

PSV, Feyenoord en AZ dreigen ver achter te raken bij Ajax, zo vermoedt Johan Derksen. De Amsterdammers slaan door het succes in de Champions League financieel een groot gat met de andere hoogvliegers in de Eredivisie: het avontuur leverde ruim negentig miljoen euro op, terwijl de waarde van de basisspelers aanzienlijk is gestegen. Volgens Derksen zullen PSV, Feyenoord en AZ zich 'weleens achter de oren krabben'.

De analist zegt maandagavond bij Veronica Inside dat Ajax heeft aangetoond dat een club resultaten kan bereiken als er financiële risico's worden genomen en spelers worden gehaald die het elftal 'beter' maken, doelend op onder meer Dusan Tadic en Daley Blind. "Die investeringen heeft Ajax via de Champions League tien keer terugverdiend." Derksen is zich evenwel bewust van de afwegingen die de andere clubs zullen maken. "Als het misgaat, zit je tegen je faillissement aan."

Meer: ‘Kenneth Taylor maakt indruk en verschijnt op de radar bij Europese topclub’

"Maar als je geen risico's neemt en je elftal niet versterkt, dan speel je eeuwig tweede viool achter Ajax. Ze hebben gezien dat je op die manier geld kunt binnenharken, status kunt krijgen en ervoor zorgt dat alle clubs geïnteresseerd zijn in je spelers", vervolgt Derksen. "Er ontstaat een grauwe middenmoot. Clubs die de ambitie hebben om met Ajax mee te gaan, zoals PSV, zullen zich weleens afvragen of ze risico's moeten gaan nemen. Dat zijn moeilijke afwegingen. Je hebt dan ook geldschieters nodig die garant staan."

Tafelgast Hans Kraay jr. denkt dat Feyenoord en PSV om te beginnen kunnen rondkijken bij AZ. Hij adviseert de nummers twee en drie van de Eredivisie om een poging te wagen voor Teun Koopmeiners, wiens contract in Alkmaar doorloopt tot medio 2022. "Feyenoord en PSV zouden allebei opknappen van een middenvelder die als linkercentrale verdediger is opgesteld, Koopmeiners. Dat is een voetballer. Hij kan goed naast Daniel Schwaab of Nick Viergever staan."

Meer nieuws
   
23:30
23:30
De EK-selectie van Spanje: dit zijn de spelers die kans maken
0
   
23:11
23:11
Racistisch gedrag richting Nico Williams smet op belangrijke zege Atlético
0
   
23:06
23:06
Chelsea vecht zich knap terug tegen Villa, maar vergeet zichzelf te belonen
6
   
23:02
23:02
Paris Saint-Germain poetst 1-3 achterstand weg en is officieus kampioen
6
   
21:47
21:47
Liverpool gebruikt Slot om af te stappen van traditionele Britse clubstructuur
25
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (85)

 
HijNiet!
 
9
13 mei 2019 om 21:45
Die kunnen wij helemaal niet betalen. Zou wel een goeie zijn, maar het heeft helemaal geen zin om zo'n jongen te overwegen.
 
De Toekomst
 
10
13 mei 2019 om 21:51
Feyenoord kan zo'n jongen echt wel halen. Ze gaan namelijk ook gewoon iemand als Jorgenson, Vilhena, Berghuis, St. Juste verkopen voor een miljoenenbedrag. Dan is het vervolgens maar de vraag waar ze hun prioriteiten leggen..
 
HijNiet!
 
5
13 mei 2019 om 21:57
Niet alle opbrengsten zullen beschikbaar zijn om te herinvesteren, en er moeten ook vervangers voor die spelers worden gehaald. AZ zal voor Koopmeiners toch zo een miljoen of 8 vragen, misschien schat ik het zelfs nog laag in. Dat zal zo'n beetje het hele transferbudget van Feyenoord zijn deze zomer, dat ga je niet aan 1 speler uitgeven.
 
bochherief
 
6
13 mei 2019 om 21:57
die 4 leveren opgeteld misschien 10 miljoen op. dan ga je toch niet je transferbudget aan 1 talent ophangen. feyenoord kan geen risico's nemen, ze hebben geen buffer. ajax nam ook geen risico's aanvankelijk, weet je nog.
 
cuco10
 
30
13 mei 2019 om 22:03
Die 4 10 miljoen? Je bent niet goed. 20 of meer is echt wel mogelijk. Jorgensen alleen gaat al wel 6-7 miljoen opbrengen ondanks zijn wat mindere seizoen. Vilhena word wel 8/9 miljoen en St. Juste verwacht ik ook wel 5/6 miljoen.
 
jan1980
 
18
13 mei 2019 om 22:10
Voor 8 heb je zijn broertje
 
NJfromVOL
 
5
13 mei 2019 om 22:12
wat mij betreft wat voetbal van achter uit en op het middenveld. Voor dat laatste zou Kokcu volgend jaar eenmooie rol kunnen erviullen. Ik ben ook benieuwd naar de andere talenten zoals burger, Azarkan, Bannis (wellicht nog te jong), Hall, Achraf el Bouchataoui en Toure (hoewel zijn blessure hem wat heeft teruggeworpen).
 
NJfromVOL
 
12
13 mei 2019 om 22:14
@cuco Zelfs jouw schatting vind ik nog aan de lage kant.
 
maradungatje
 
2
13 mei 2019 om 22:35
@NJfromVOL, Wat is volgens jou dan een reële schatting met goede onderbouwing?
 
NJfromVOL
 
5
13 mei 2019 om 23:12
Ik verwacht dat alle drie minstens 10 mln op kunnen brengen, wegens (1) spits, (2) nog erg jong en toch heel veel wedstrijden op hoogste niveau en (3) jong,, talentvol en is om 1 of andere reden bijzonder in trek. Het is net Ajax maar dan met een nulletje minder.
 
bochherief
 
7
13 mei 2019 om 23:56
minstens 10 mil per stuk?? wie met een budget gaat in godsnaam die spelers aantrekken, daar is echt geen interesse voor. en de clubs die wel interesse, die hebben geen budget. sorry maar 10 mil max voor allemaal opgeteld, wellicht 15 maar dat is echt het uiterste met mazzel
 
Ijsmuts
 
2
14 mei 2019 om 08:24
@bochherief: Dus jij schat ze allen in met een waarde van 2,5 tot 3,5 miljoen? Dat lijkt me ook wat minimaal nietwaar?
 
DamskoMoker
 
17
13 mei 2019 om 21:46
Wat een ongelooflijke opportunist die Derksen, het is maar net welke kant ie m draagt vandaag Wat voor reactie eruit komt.. sjongejongejonge
 
ffeyenoord
 
4
14 mei 2019 om 09:51
Dat is natuurlijk zijn baan en rol in het programma. Los daarvan denk ik dat hij ongelijk heeft: Feyenoord is toe aan een grote schoonmaak, maar Koopmeiners lijkt me niet de oplossing. De oplossing ligt mijn inziens in het werken met een kleine selectie met enkele ervaren spelers en veel eigen jeugd. Oo goal daarom kiezen voor Bijlow. Vermeer een mooie transfer gunnen + zijn salaris voor overige spelers gebruiken. Vooral in de achterhoede moet er een bezem door de selectie: Nieuwkoop, van Beek, Vd Heijden, Martina, Verdonk laten gaan. Geertruida perspectief bieden. Botteghin behouden. Hoedt/Martins Indi halen als linker centrale verdediger. Op de backs zit je goed met Haps en St Juste; Malacia heb je achter de hand. Op het middenveld neem je natuurlijk afscheid van Clasie, Vilhena en Van Persie (ik zou ook afscheid nemen van Ayoub). Tapia keert terug. Ik zou hem de kans geven als breker op het middenveld. Larsson zou ik een linie terug halen: ijzersterk in het wegdraaien, dribbels en steekpass, maar wordt aan de buitenkant te weinig bij het spel betrokken van Feyenoord; een Frenkie rol aan de linkerkant op het middenveld. Toornstra en Kokcu mogen uitvechten wie de aanvallende middenvelder wordt. Daarnaast zou ik El Bouchatoui ook kansen geven (ipv een Atoub), wat een geweldig talent is dat! Voorin neem je waarschijnlijk afscheid van Sinesterra en Jorgensen. Ook Vente zou er goed aan doen verhuurd te worden. Ik zou Elia terughalen voor de linksbuiten en tegelijkertijd laten fungeren als mentor voor jongens als Summerville en Azarkan, die volgens seizoen speeltijd moeten gaan krijgen. Berghuis behouden. De spits is lastig. Wellicht Guidetti terughalen? Zou fantastisch zijn voor het publiek. Ik denk dat je met een mix van jonge toptalenten en ervaring (en een aantal populaire Feyenoorders in je team) echt een goede vibe kan creëeren volgens seizoen. Kampioen worden is geen must, maar we willen wel een strijdbaar en aantrekkelijk voetballend elftal zien dat ver komt in de beker, Europa en meestrijdt om het kampioenschap
 
De Toekomst
 
27
13 mei 2019 om 21:48
Ook populair gepraat. De talenten die nu rondlopen bij AZ zitten op hun plek. Die moeten gewoon nog minimaal 1 jaar blijven en samen doorgroeien met de club. Voorlopig vind ik ze nog niet goed genoeg om echt een stap omhoog te maken naar PSV. In het verleden staken spelers als Mertens, Strootman, De Zeeuw, Ziyech, Maher, Suárez, Huntelaar er meer bovenuit. Je moet er echt bovenuit steken als ook spelers als Bony, Tadic, Honda, Chadli, Dembélé deden. Nu is het leuk en aardig, maar echt nog te weinig beslissend en constant. Laat ze eerst maar eens bij AZ uitgroeien tot international en elke week uitblinken, dan praten we verder.
 
bochherief
 
5
13 mei 2019 om 21:55
je zegt zinnige dingen, de sulejmanis hebben geleerd dat spelers van andere clubs eerst 2 of meer seizoenen moeten uitblinken voordat ze bij ajax of psv toegevoegde waarde zijn.
 
memphisdepay
 
2
13 mei 2019 om 22:06
Kijk is naar Dumfries en Angelino dan wat mij betreft de 2e beste backs. Van de eredivisie! Tagliafico is natuurlijk ook een topper maar Angelino geeft iedere wedstrijd fantastische voorzetten. Deze 2 spelers hadden ook maar 1 seizoen nodig. Koopmeiners is een goede speler maar momenteel niet perse iets wat PSV nodig heeft want met Hendrix, Sadilek en Guti hebben we genoeg linksbenige middenvelders. Ik zie liever een hele goede rechtsbenige middenvelder naar PSV toe gaan.
 
De Toekomst
 
6
13 mei 2019 om 22:08
Daarom ben ik ook niet overtuigd dat spelers als Stengs, Doan, Odegaard, Isak, Til nu al wat toevoegen aan Ajax. Dat zijn gewoon dure spelers (9 miljoen minimaal denk) en geven mij totaal geen zeker gevoel. Als Ajacied zie ik dan liever jonge spelers doorgeschoven worden of kijk over de grenzen.
 
memphisdepay
 
11
13 mei 2019 om 22:19
Dat je twijfels over Doan en in mindere mate Til hebt dat kan ik nog begrijpen Maar jongens als Isak, Stengs en Odegaard hebben wat mij betreft genoeg laten zien dat zij zo'n overstap wel aan zouden kunnen. Natuurlijk kun je een speler van over de grenzen halen maar ook dat kan gewoon misgaan.
 
De Toekomst
 
5
13 mei 2019 om 22:29
Natuurlijk kan dat misgaan, dat risico is er altijd. Van deze jongens heb ik echter nog niet voldoende gezien om de gok te wagen met ze. De spelers die ik noem liepen in de meeste gevallen al 2 jaar in de dubbele cijfers qua doelpunten of assists en anders braken zij zo snel door dat ze al international werden en daar ook speelde.. Dat is wel even een ander niveau dan deze jongens die ik nog meer in de categorie Sinkgraven plaats.
 
De Toekomst
 
2
13 mei 2019 om 22:29
Natuurlijk kan dat misgaan, dat risico is er altijd. Van deze jongens heb ik echter nog niet voldoende gezien om de gok te wagen met ze. De spelers die ik noem liepen in de meeste gevallen al 2 jaar in de dubbele cijfers qua doelpunten of assists en anders braken zij zo snel door dat ze al international werden en daar ook speelde.. Dat is wel even een ander niveau dan deze jongens die ik nog meer in de categorie Sinkgraven plaats.
 
TVL11
 
10
13 mei 2019 om 22:31
Ødegaard toch echt wel hoor, ideale aankoop voor Ajax.
 
memphisdepay
 
1
13 mei 2019 om 22:55
Odegaard heeft 7 keer gescoord en 10 assists gegeven en Isak heeft 13 goals uit 15 wedstrijden! Dit zijn gewoon goede talenten. Ze zullen natuurlijk wel een aardig bedrag kosten want ze zijn niet voor niks op jonge leeftijd al gehaald door Real en Dortmund. Het is natuurlijk de vraag hoe duur ze zijn maar ik weet zeker dat ze zouden slagen bij Ajax of Psv. Odegaard is technisch een van de betere spelers in de eredivisie, hij heeft overzicht, creëert veel kansen en heeft een goede dribbel, zijn rendement kan soms wat hoger maar als hij 15 goals had en 15 assists dan was hij waarschijnlijk niet eens haalbaar. Die Isak is ook uitstekend bezig.
 
TILBURG013
 
2
14 mei 2019 om 00:19
Hmm, Stengs vind ik nou echt niet beter dan Doan. Die jongen wordt echt overschat.
 
Timba69
 
0
14 mei 2019 om 09:35
Dus daarom halen jullie Pirie?
 
Bergwijn
 
32
13 mei 2019 om 21:49
Die Derksen is al jaren aan het dementeren en doet alsof Ajax met straatlengte kampioen wordt terwijl PSV maar drie punten minder heeft. Zolang PSV een veel beter team heeft dan de meeste Eredivisie teams zullen ze zeker meedoen om de titel. Ajax heeft dit seizoen een sterk elftal maar na dit seizoen gaan de meeste weer weg en de echte toppers komen niet naar de Eredivisie.
 
Gbeg
 
3
13 mei 2019 om 22:03
Ik denk dat je gelijk hebt. Je haalt 95% van de punten tegen andere ploegen dan tegen de concurrent als Ajax en PSV zijnde, zolang je van de andere ploegen kan winnen zit je in de race om kampioen te worden. Ook Bayern heeft wel eens moeilijke jaren en Ajax zit nog niet eens op dat niveau, financieel, om ieder jaar de beste spelers van PSV en Feyenoord te kopen.
 
maradungatje
 
7
13 mei 2019 om 22:38
@Bergwijn, klopt. Ik verwacht dat naast de Jong, nog echt wel 3 basisspelers vertrekken bij Ajax. Maar vergeet jij niet dat bij jullie ook wel de nodige spelers zullen vertrekken?
 
Bergwijn
 
1
13 mei 2019 om 22:51
Bij PSV gaan er inderdaad er paar weg maar de meeste die weg gaan, kwamen toch al tekort voor het basiselftal van PSV Hendrix en Zoet ga je echt niet missen als ze weggaan. Lozano is al een paar maanden bedroevend slecht net als Bergwijn.
 
maradungatje
 
9
13 mei 2019 om 23:02
Ik snap er echt helemaal niets meer van. Eerst benoemen dat diegene die weggaan toch tekort kwamen voor de basis en dan Bergwijn en Lozano benoemen...
 
Sanderr
 
3
13 mei 2019 om 23:21
Als Zoet, Hendrix (oke das nog het minst erg), Lozano, Bergwijn en Pereiro (en misschien nog Luuk en/of Schwaab?) zullen vertrekken zal PSV het evengoed gaan voelen hoor, net als Ajax. Je spreekt bij Ajax over 'de meeste' en bij PSV over 'een paar', maar mij zal het niet verbazen als er bij beide ploegen even veel belangrijke pionnen vertrekken eigenlijk. Onana en Nico zijn al overtuigd om nog te blijven en ik denk dat Marc met z'n trucendoos nog wel een paar van de potentiële vertrekkers kan overtuigen. Een vertrek van de halve basis gaat sowieso niet gebeuren, Ajax heeft ook de financiële middelen om die leegloop enigszins te remmen denk (en hoop) ik!
 
Steef71
 
1
14 mei 2019 om 05:57
Maar als je die echte toppers uit de eredivisie haalt, verzwak je de concurrentie. Ajax moet nu ieder jaar minimaal CL spelen. Daar hebben ze met hun salarissen op begroot. Landskampioen worden is dus een must. Ajax gaat dus de concurrentie, Psv, AZ en Feyenoord leegroven van hun spelers en jeugdspelers door hun het dubbele salaris van wat hun club kan bieden te geven. Is voor Ajax de enige manier om geen sancties van de KnvB te krijgen wegens overschrijding van de vastgestelde begroting van zo'n 50% voor salarissen.
 
Just-Stevie
 
1
14 mei 2019 om 07:39
En waarom kwamen Blind en Tadic wel naar Ajax? Waarom bleef Ziyech wel? Tagliafico is een schot in de roos gebleken. Wie zegt dat je echte toppers nodig hebt? Afgelopen seizoen maakt de kans alleen maar groter dat bepaalde spelers die eerst niet kwamen, nu wel komen. Tel daarbij op de mogelijke terugkeer van oud spelers als Alderweireld, Vertonghen en je weet maar nooit Suarez dan is het duidelijk wie de komende 5 jaar kampioen word. ???
 
Timba69
 
0
14 mei 2019 om 09:38
Er lopen geen handjevol Blinds en Tadic rond in de wereld. Spelers met een verleden in Nederland en/of gevoel bij Ajax. Dus zo makkelijk is dat niet.
 
DieGelbeReds
 
13
13 mei 2019 om 21:50
Ik denk dat met name PSV gebaat is bij twee dingen:1. Meer waarde op het veld creëeren. PSV houdt mijns inziens te veel vast aan spelers met een beperkte transferwaarde. Voor basisspelers als Zoet, Viergever, Schwaab en Hendrix krijg je bij elkaar misschien 15 miljoen euro. Dus moet je spelers vinden én opstellen die meer waarde kunnen creëren.2. De spelopvatting van PSV is onder Cocu en van Bommel gebaseerd op een hechte organisatie met een stevig blok op het middenveld. Om vervolgens in de omschakeling afhankelijk te zijn van een ingeving van één van de aanvallers of backs. De spelopvatting van Ajax is veel technischer, dynamischer en meer vanuit balbezit, waardoor het er vaak leuker en spectaculairder uitziet. Dus Ik denk dat PSV afscheid moet nemen van Luuk de Jong, waardoor je gedwongen wordt je aanvalsspel opnieuw uit te vinden.
 
De Toekomst
 
6
13 mei 2019 om 21:53
Ja leuk en aardig, maar PSV heeft natuurlijk geen zak geld liggen om even die spelers te vervangen door spelers die meer waarde vertegenwoordigen...
 
DieGelbeReds
 
12
13 mei 2019 om 21:57
Nee, uiteraard niet. Maar dan nog kun je je afvragen of het zinvol is om vast te houden aan dergelijke spelers. Tagliafico heeft toch ook maar 4 miljoen gekost? En Angelino en Dumfries samen 10 miljoen? Maar die zijn allemaal wel flink meer waard geworden. Schwaab, Viergever en Hendrix bezetten gewoon plaatsen in het veld waar je waarde mee kunt creëeren en dat is zonde.
 
memphisdepay
 
3
13 mei 2019 om 22:15
1. Er staat genoeg waarde op het veld bij Psv. Voor spelers als Lozano, Dumfries, Angelino, Bergwijn en Rosario moet je toch wel een leuk bedragje kunnen vangen. Ook heeft PSV leuke talenten met Abouklahl, Lammers, Malen, Gakpo, Romero, Sadilek, Ihatarren en in mindere mate Mauro JR, Rigo, Piroe, Lonwijk, Obispo, Teze etc. dus ik zou je niet te druk maken over waarde want voor een groot deel van deze spelers ga je leuke bedragen vangen. Schwaab gaat waarschijnlijk transfervrij weg maar die heeft zijn waarde natuurlijk wel gehad. Hendrix en Zoet zijn inderdaad niet de meest waardevolle spelers maar een Hoffenheim legde afgelopen zomer ook 5 miljoen neer voor Brenet dus misschien kan je voor die 2 spelers samen wel 15 miljoen ontvangen. Daarnaast staan de vervangers van die jongens al klaar met Unnerstal en Sadilek. Daarnaast zie ik geen enkele reden om Viergever te verkopen, hij presteert gewoon goed en zou als wissel ook prima zijn. 2. Ik zou Luuk de Jong ook verkopen. Na dit seizoen moet PSV er toch een leuk bedragje aan over weten te houden en ook voor hem staan de vervangers weer klaar.
 
De Toekomst
 
7
13 mei 2019 om 22:35
Ik zou dan nog eerder Lozano en Bergwijn verkopen en De Jong houden denk. De Jong is qua goals toch een zekerheidje. Vervolgens zou ik 442 gaan spelen, waardoor je op het middenveld toch meer balans hebt en je wel met een speler als Guti of Pereiro kan spelen. Daarnaast kan je Lammers, Gakpo, Romero dan opstellen naast of om De Jong. Kunnen ze langzaam wennen en zich aan hem optrekken. PSV heeft gewoon als voordeel dat er niet per se vastgehouden moet worden aan 433, dat kan je benutten.
 
memphisdepay
 
1
13 mei 2019 om 22:46
Waarom zou PSV eerder Lozano en of Bergwijn verkopen dan de Jong? Dat zijn naar mijn mening namelijk betere spelers dan de Jong dus dat slaat nergens op. De Jong heeft het altijd goed gedaan voor PSV maar PSV heeft nu 4 talenten met Lammers, Piroe, Romero en Vertressen, ook kunnen spelers als Malen of Gakpo ook nog in de spits bij veel blessures dus ik zie weinig redenen om hem te houden. Waarom zou PSV 4-4-2 moeten gaan spelen? Met dat systeem schiet PSV helemaal niks op dat is te verdedigend en Luuk de Jong is helemaal geen 4-4-2 spits. Daarnaast heeft PSV helemaal geen linker of rechter middenvelders. Wat mij betreft neemt PSV afscheid van de volgende namen Lozano, de Jong, Behich, Hendrix, Pereiro en Zoet. Met die spelers moet je voldoende geld binnen krijgen om de selectie te versterken.
 
Timba69
 
0
14 mei 2019 om 09:40
Blijf de Jong lekker onderschatten...
 
DeMessias
 
0
14 mei 2019 om 11:06
Ik zou de jong nu ook verkopen misschien dat hij nog enige waarde heeft richting het buitenland. Ik vind dat Lammers de kans zou moeten krijgen die doet het echt heel geinig bij Heerenveen. Ik vraag me alleen af of iemand geld wil betalen voor de jong aangezien hij al een keer mislukt is in het buitenland.
 
TILBURG013
 
6
13 mei 2019 om 21:54
Populistisch gelul zeg van Derksen. Ben het vaak met hem eens op het gebied van binnenlands voetbal, buitenland heeft die 0 verstand van maar hier slaat die de plank toch echt mis. Ajax is altijd al een grotere club geweest dan PSV. Nu worden ze voor het eerst in 5 jaar kampioen en nu loopt PSV opeens een straatlengte achter omdat ze geen risico’s durven te nemen? Het verschil is maar 3 punten terwijl Ajax een veel beter team heeft. Is dat dan zon schande? Tuurlijk het spel van Ajax is 10x beter en financieel lopen ze ook voor maarja Ajax is nou eenmaal de grote club uit de hoofdstad en PSV de kleinere club uit de provincie, zo is het altijd al geweest en daarmee heeft PSV ook genoeg kampioenschappen gehaald. Ajax gaat er in principe naar mijn verwachting alleen op achteruit de komende jaren want de kwaliteit die ze nu hebben, zullen ze niet zomaar kunnen terugkopen met andere spelers. Als PSV zich goed versterkt, blijft de Nederlandse competitie gewoon spannend. Feyenoord is een ander verhaal die lopen gewoon te ver achter..
 
UitNistelrooy
 
7
13 mei 2019 om 22:27
Ajax is al 30 jaar rijker dan PSV. Even uit mijn hoofd geteld heeft Ajax in die tijd (sinds 1990) 12 landstitels gehaald en PSV 13 stuks (daartussen zit Feyenoord dan nog 3x, 1x Twente en 1x AZ) Geld zegt lang niet alles.
 
TILBURG013
 
2
13 mei 2019 om 22:37
Precies dat bedoelde ik er ook mee te zeggen!
 
DeMessias
 
0
14 mei 2019 om 11:08
Landstitel is niet de enige prijs die bestaat. Daarnaast speel je niet alleen voor de prijzen. Je speelt ook om je publiek te vermaken, in ieder geval in mijn optiek wel. Ik moet toch wel zeggen dat het spel van Ajax vele malen leuker is om naar te kijken dan het spel van psv en dat is ook al jaren zo.
 
Sander79
 
1
14 mei 2019 om 15:17
''leuker is om naar te kijken'' Dat boeit mij als supporter vrij weinig. Je bent voor een club en dat veranderd niks. De prijzen zijn het uiteindelijk waar het om draait.
 
Tres
 
1
14 mei 2019 om 16:34
Of het spel van Ajax vele malen leuker is betwijfel ik. Dit jaar is het na de Kerst een lust voor het oog. Daarover zijn wij het wel eens.maar pak ik de laatste tien jaar erbij dan kun je dit toch echt niet beweren. De euforie van nu is mooi maar vergeet niet de moeilijke momenten. Was het niet onder de Boer dat er sprake was van breivoetbal?
 
Adzevedo
 
8
13 mei 2019 om 21:59
Ajax nam het risico maar kon dat ook makkelijk nemen. Maar wie is er serieus bereid de toekomst van zijn eigen club in gevaar te brengen in de ambitie het uitgavenpatroon gelijk te stellen aan Ajax om te gaan concurreren? Als Ajax dat zou doen met het idee om te gaan concurreren met Barcelona, Real of Liverpool dan zou ik als supporter direct een tegenstander zijn. Je moet sommige verschillen accepteren. Wij kunnen ons qua begroting niet meten met clubs als Barca, Real, Bayern, Liverpool of Juve. Dat is een realiteit waar we gewoon geen verandering in kunnen brengen. Op een verantwoordelijke wijze zo dicht mogelijk in de buurt komen moet het doel zijn en niet forceren. Als we volgend jaar na de winter in de EL zitten dan hoort dat er ook bij. Pieken en dalen ... Wat betreft het idee van winkelen bij AZ, als ze bij AZ al uitspreken dat ze geen spelers meer naar Ajax willen laten gaan. Hoe moeten ze in Alkmaar er dan tegenaan kijken als Feyenoord aanklopt bij Koopmeiners of PSV bij Stengs? Ik denk dat ze bij AZ, gezien de verwachte transfers bij Ajax, PSV en Feyenoord hun kans juist volgend jaar zien om een serieuze aanval te plaatsen op de top drie. Daarbij geef ik ze een goede kans om Feyenoord voorbij te gaan en misschien wel dichtbij PSV en/of Ajax te komen.
 
rbn_
 
5
13 mei 2019 om 22:02
Lijkt me allemaal nog een beetje voorbarig. Ik vind in tegenstelling tot een hoop anderen dat Feyenoord er niet zo slecht voorstaat als veel mensen het doet voorkomen.
 
De Toekomst
 
0
13 mei 2019 om 22:37
Oké, denk je dat Feyenoord op dit moment meer krijgt voor hun 5 duurste spelers dan PSV of Ajax? Denk je niet dat het gat qua waarde voor de rest van de selecties ook enorm is? Volgens mij is dat gat namelijk al groot en dan hebben we het niet eens over budgetten.. Feyenoord staat er gewoon relatief slecht voor.
 
rbn_
 
3
13 mei 2019 om 22:48
Dat zegt mij allemaal vrij weinig. Leuk dat Ajax een goed seizoen heeft gespeeld en ongetwijfeld veel gaat cashen maar wie garandeert er dat Ajax daarmee goede spelers weet te behalen die van een hoog niveau zijn? Ajax heeft de laatste jaren ook aardig wat miskopen gehaald. Mangallan ben ik niet enthousiast over, Kristensen niet. Traore nog niks van gezien. Labyad komt te kort. Schuurs heeft nog niet het gewenste niveau. Ik denk dat Ajax heel veel geluk heeft gehad dat juist combi talent met De Ligt, Donny en Frenkie met ervaring van Tadic, Huntelaar en Blind heel mooi is samengekomen. Ik denk dat zij dat opnieuw kunnen meemaken met de lichting van Onder 17 met oa Brobbey, Unuvar, etc. Over Feyenoord: Omdat het spel slecht is, betekent niet dat het ook slechte spelers zijn. Ik ben blij met de frisse wind die zal voeren onder Jaap Stam. Ik hoop dat hij in tegenstelling tot Gio wel tot goed veldspel zal leiden. Dat Kokcu als groot talent zal opstaan op het middenveld. Dat Geertruida tussen ervaren jongens minuten zal maken in de verdediging. Dat Jorgensen blijft en weer op zijn oude niveau komt. Hij kon niet met Van Persie spelen maar het blijft voor de Eredivisie en voor Feyenoord een geweldige spits. Kijk de momenten maar toen ie alleen in de spits speelde en niet met Van Persie. De momenten vs PSV bijvoorbeeld. Ik denk ook dat voor het elftal goed is als Vilhena eindelijk gaat vertrekken, net als Berghuis. Natuurlijk had hij een geweldig rendement maar liet altijd zijn koppie zakken. Over Vilhena, stel je haalt daar Leroy Fer of Adam Maher voor terug. Ga je er dan op achteruit? Ik denk het niet en overige geld kan je weer op andere posities versterken, met name achterin. Zo kan je met creatief investeren alsnog een sterk elftal smeden. Ik word daarom er ontzettend moe van dat mensen doen alsof Feyenoord een matig elftal heeft. Dat valt allemaal ontzettend mee.
 
jan1980
 
6
13 mei 2019 om 22:13
AZ heeft een flink positief eigen vermogen en dan komen de jahanbaksh (20) en weghorst (11) nog bij want die zitten pas in het huidige boekjaar. AZ gaat echt geen koopmeiners voor onder de 10M Laten gaan gezien zijn potentie, positie in de selectie en langlopend contract.
 
jan1980
 
5
13 mei 2019 om 22:15
AZ moet proberen Maher en Vlaar te behouden en dan juist 3 directe versterkingen te halen. Bijv. Vincent Janssen huren (zal Feyenoord wel doen helaas), een type Hoedt halen (bijv Memisevic) en nog een goede backup van svensson
 
multatuli
 
3
13 mei 2019 om 22:38
Ik ben echt een groot fan van Janssen, maar die moeten we nu niet meer gaan halen. Wij hebben komend seizoen 2 toptalenten klaar staan voor de spits: Boadu en Druijf. Die 2 moeten de kans krijgen. En een Janssen haal je ook niet voor de bank.
 
Skede
 
9
13 mei 2019 om 22:09
Sinds wanneer worden op VZ artikelen geplaatst over Veronica Inside? Zullen we dat alsjeblieft niet gaan doen. Het is een vermakelijk programma om te kijken maar niet voor het voetbal inhoudelijke of de weldoordachte meningen. Artikelen hierover zullen dan ook 9/10 verzanden in discussies van hetzelfde niveau. Schiet deze website denk ik weinig mee op. Ik heb van der gijp, derksen of Genee zelden betrapt op een mening die niet opportunistisch is. Dus waarom waarde hechten aan hun mening en er een reeks artikelen aan wijden?
 
gomes1psv
 
2
13 mei 2019 om 22:16
Teun Koopmeiners. Van de hele tafel is Hans sowieso niet serieus te nemen, maar ik zou in zijn poging zijn eigen gelul te staven Kraay graag eens horen opnoemen wanneer een ex-AZ-speler werkelijk slaagde bij een Nederlandse topclub. Dat gebeurt nooit en Teun Koopmeiners gaat dan niet doorbreken. Bovendien, wat moet bijvoorbeeld PSV met Koopmeiners? Hendrix is nog niet eens verkocht, Rosario en Sadilek zijn er dan nog, achter de hand hebben ze ook nog Rigo en in het uiterste geval is miskoop Luckassen - kijk eens aan, ex-AZ - ook nog een alternatief. Dus wat lul je nou Hans?
 
TILBURG013
 
2
13 mei 2019 om 22:29
Ligt er aan wat je slagen vind? Moisander, de Zeeuw, Koevermans, Lens. Tuurlijk waren allemaal geen topspelers maar zijn niet mislukt bij PSV of Ajax vind ik. Als bijvoorbeeld Haps niet zoveel last zou hebben van blessures zou die makkelijk meekunnen bij Feyenoord denk ik. Overigens ben ik het wel met je eens hoor, vaak slagen spelers van AZ niet bij een topclub.
 
gomes1psv
 
0
14 mei 2019 om 10:54
Ik vind slagen allereerst jezelf overstijgen en daarna het niveau van de (top)club. Vond die spelers die je noemt gewoon redelijk meehobbelen op het niveau van Ajax en PSV en het typeert ze dat ze daarna nooit naar hogere oorden zijn getransfereerd. Sampdoria, Spartak Moskou, Toronto FC en Dynamo Kiev. Kom op man. De enige AZ-speler die het wel voor zichzelf waarmaakte is Moussa Dembele geweest.
 
memphisdepay
 
3
13 mei 2019 om 22:38
Dus als je van AZ komt dan kan je het niet redden? Ik vond Lens bijvoorbeeld aardig geslaagd bij Psv, Weghorst heeft het ook leuk gedaan, Elm was ook goed maar had een verschrikkelijke blessure, Viergever en Moisander zijn ook gewoon redelijke verdedigers geweest voor de top van de eredvisie en in een iets verder verleden hebben bijvoorbeeld ook Moreno en Dembele het natuurlijk erg goed gedaan. Daarnaast ben ik er ook van overtuigd dat spelers als Janssen en Jahanbaksh wel doorgebroken waren bij PSV of Ajax. Verder heeft Koopmeiners zeker genoeg kwaliteiten om door te breken bij PSV want aan de bal is hij gewoon sterker dan Hendrix en Sadilek maar ik ben het inderdaad met je eens dat PSV daar niet echt spelers nodig heeft.
 
gomes1psv
 
0
14 mei 2019 om 10:48
Lens viel het grootste deel van zijn tijd tegen bij Psv, ontsteeg zichzelf alleen in zijn laatste seizoen waardoor hij wonder boven wonder nog voor een redelijk bedragje kon worden verkocht. Maar een dragende speler werd hij nooit. Weghorst en Elm hebben nooit in de top van de Eredivisie gespeeld en Viergever en Moisander vind ik hele modale verdedigers die blij mogen zijn dat Ajax en PSV zo slecht in staat zijn om betere verdedigers te vinden.
 
Krotekoker
 
5
13 mei 2019 om 22:42
Koopmeiners is verreweg het meest talentvol als ik naar zijn positie kijk op het middenveld in vergelijking met wat er bij Feyenoord en PSV staat....
 
Veloso1988
 
3
13 mei 2019 om 22:20
Het beste ajax sinds tijden wordt met 3 punten verschil kampioen...alleen als ze dit niveau hoger kunnen krijgen en voor langere tijd kunnen vasthouden ga ik me zorgen maken. Het gaat wel meevallen met de 'hegemonie ' denk ik.Overdrijven is de media en amsterdam nooit vreemd van geweest.
 
maradungatje
 
3
13 mei 2019 om 22:41
Tsjaa, ik snap me god niet waarom mensen dit zeggen. Dat we maar met 3 punten verschil kampioen worden zegt helemaal niets over hoe goed de nr 2 is in verhouding met de kampioen. Daar hebben ze maar 2 onderlinge duels voor.
 
Sander79
 
1
14 mei 2019 om 15:19
Ook in die onderlinge duels stak Ajax er niet bovenuit.
 
JustPSV95
 
2
13 mei 2019 om 22:27
Hans kraay heeft zich ook weer lekker verdiept zeg... Koopmeijers heeft meerdere malen aangegeven te willen vertrekken omdat die niet standaard als cv maar als middenvelder te willen spelen. En dan adviseert die clubs om hem als cv aan te trekken ?????
 
gozert R
 
1
13 mei 2019 om 22:27
Ajax was en is dit seizoen geweldig. Laat ze eerst idd maar een paar keer achter elkaar kampioen worden wil dit werkelijkheid worden. Ajax is namelijk altijd al de rijkste club geweest van Nederland. Zolang ze het geld investeren in spelers als Magallan, Pierie, Scherpen en Marin ga ik me niet echt zorgen maken dat Ajax altijd kampioen gaat worden. De volgende keer dat ze een ervaren speler halen a la Blind a 25 miljoen en het niet gaat redden, is het ineens een groot drama volgens de media. We gaan het zien, FC Porto is ook niet ongenaakbaar na de winst van de CL. Vet compliment naar Ajax dit jaar, maar ik geloof niet dat ze volgend jaar weer keihard hun best moeten doen om de eredivisie te winnen.
 
4Ever4Ajax
 
1
13 mei 2019 om 22:31
Vele az-spelers hebben in het verleden laten zien dat de stap van az naar Ajax, PSV of Feyenoord een stapje te hoog is. Natuurlijk zijn er positieve uitzonderingen, maar het zijn dure gokjes die je moet nemen. Voor een minder bedrag kan je eenzelfde risico nemen uit pakweg zuid-Amerika.
 
De Toekomst
 
0
13 mei 2019 om 22:44
Natuurlijk niet alleen spelers van AZ. Ook jongens van clubs als Heerenveen, Groningen, Vitesse of Utrecht zijn bij lange na geen zekerheidjes. Dan zou ik ook liever voor eenzelfde bedrag een exotische speler aantrekken.
 
4Ever4Ajax
 
0
13 mei 2019 om 23:02
Helemaal eens, bedoelde dit niet specifiek naar AZ toe, alleen vanwege dit artikel omdat Hans Kraay jr dat noemt.
 
Tres
 
0
14 mei 2019 om 16:43
Mogelijk is het beter om te stellen dat een Ajax en PSV falen wanneer zij een speler van AZ aaantrekken die niet dat brengt wat men hoopte. Om nu te stellen dat deze voetballers dan gefaald hebben dan zeg je in feite dat op een enkeling na die wel bij PSV of Ajax speelt, de rest van Nederland allemaal gefaald hebben. Dat meen je toch niet, iedereen een ster op zijn of haar niveau.
 
LW88
 
0
13 mei 2019 om 22:33
Ajax kan nu zoveel uitgeven door op de centen te letten enkele jaren en toen was het allemaal te mager volgens de heren. Nu hebben ze door goed financieel management en enkele financiele klappers qua transfers en dan dreigt de Eredivisie kapot te gaan...
 
Japie_Krekel
 
0
13 mei 2019 om 23:19
ik zie liever dat Feyenoord eindelijk eens wat spelers met creativiteit en techniek gaat halen
 
bochherief
 
2
13 mei 2019 om 23:52
feyenoord heeft geen geld voor dat soort spelers. ik denk dat ze het ajax pad moeten bewandelen, huren van spelers als zimling, en de sa, en weetikveel wat, paar mazzeltjes a la pelle en guidetti, die met veel geld verpatsen. eigen jeugd inpassen
 
Japie_Krekel
 
1
14 mei 2019 om 03:00
@bochherief als clubs als Vitesse en Willem II spelers als Odegaard en Isak kunnen huren, dan kan Feyenoord ook heus wel wat beters huren als spelers van Zimling niveau
 
atleticofc
 
0
14 mei 2019 om 07:16
Ajax heeft jarenlang juist niks uitgegeven en weinig gewonnen, en mede daardoor hebben ze geld kunnen sparen.
 
Boris19
 
0
14 mei 2019 om 09:18
Ik had niet het gevoel dat Ajax echt risico heeft genomen met het halen van die spelers. Ze hebben er volgens mij gewoon het geld voor. PSV en Feyenoord kunnen gewoon niet spelers halen in die prijsklasse, omdat er ook nog een flink salaris bij komt. Twente nam een tijd geleden risico's en kijk waar die terecht zijn gekomen. PSV heeft in het verleden ook al eens in de problemen gezeten, omdat er op een gegeven moment teveel risico werd genomen.