Krankzinnige zeven minuten laten PSV met lege handen afdruipen in Euroborg
Zondag, 23 oktober 2022 om 16:26

FC Groningen heeft zondag een waar spektakelstuk tegen PSV naar zich toe weten te trekken. De nummer zestien van de Eredivisie had voorafgaand aan het duel nog slechts twee zeges op zijn naam staan, maar was tegen de Eindhovenaren geen schim van zichzelf. In de laatste zeven minuten voor rust werden vier van de zes doelpunten gemaakt, in een duel dat in 4-2 eindigde. PSV verzuimt daarmee het gat met koploper Ajax tot één punt te dichten.

Van Nistelrooij koos ervoor om twee wijzigingen door te voeren ten opzichte van de Europa League-wedstrijd tegen Arsenal (1-0 verlies). Érick Gutiérrez en Philipp Mwene verdwenen uit het elftal, omdat ze wat klachten aan het duel hadden overgehouden. Anwar El Ghazi en Jordan Teze verschenen daarom aan de aftrap. Dat betekende dat Xavi Simons een linie naar achteren schoof. Aan Groningse zijde was het meest noemenswaardige feit het competitiedebuut van Jan de Boer. De derde doelman van de noorderlingen mocht net als in het bekerduel met FC Dordrecht (0-3 winst) aantreden vanwege blessures bij Michael Verrips en Peter Leeuwenburgh.

De Eredivisie-debutant zag hoe PSV vanaf het eerste fluitsignaal de regie pakte. Guus Til, die wederom in de punt van de aanval begon, kreeg in het eerste halfuur meerdere mogelijkheden op de 0-1, maar miste scherpte of vond De Boer op zijn weg. Dat werd vijf minuten rust keihard afgestraft door Ricardo Pepi. Armando Obispo verloor de bal, waardoor Cyril Ngonge kon oppikken. Walter Benítez kon zijn inzet eerste instantie nog keren, maar de rebound was een prooi voor Pepi: 1-0.

Daarmee was het startschot gegeven voor een krankzinnige zes minuten. Vier minuten na de openingstreffer verdubbelde Remco Balker de voorsprong van zijn ploeg: de centrumverdediger kwam het hoogst bij een corner van Laros Duarte en kopte de 2-0 tegen de touwen. Nadat Ngonge in blessuretijd zelfs de 3-0 verzorgde, deed Ibrahim Sangaré nog iets terug. De Ivoriaan hield PSV met zijn kopbal nog enigszins in de wedstrijd.

Het bleek een hoogst noodzakelijke treffer. PSV kwam namelijk vlammend uit de kleedkamer, al was dat mede dankzij de ingevallen Noni Madueke. De vervanger van El Ghazi ontpopte zich direct tot plaaggeest van de Groningse verdediging en stond na 51 minuten bijna aan de 3-2 van Cody Gakpo. De kopbal van de Eredivisie-topscorer strandde echter op de lat. Met ook Luuk de Jong voor Joey Veerman zette PSV alleen maar meer aan. Dat resulteerde twintig minuten voor tijd in de 3-2 van Til, die binnenkopte uit een voorzet van Gakpo. De Jong trof daarna nog de lat en Neraysho Kasanwirjo moest de bal nog een keer van de lijn halen, voordat de laatste treffer juist aan de overkant viel. Damil Dankerlui gaf de bal op maat aan invaller Joey Pelupessy, die de bal onberispelijk binnenschoot: 4-2. Groningen stijgt daardoor naar de veertiende plek.

Nr.TeamMWGVP
1PSV33284188
2Feyenoord33256281
3FC Twente33206766
4AZ33197764
5Ajax331510855
6NEC331311950
7FC Utrecht3313101049
8Sparta Rotterdam331371346
9Go Ahead Eagles3311101243
10sc Heerenveen331071637
11Fortuna Sittard339101437
12PEC Zwolle33991536
13Almere City FC337131334
14Heracles Almelo33951932
15RKC Waalwijk33781829
16Excelsior336111629
17FC Volendam33472219
18Vitesse3365225

Meer nieuws
   
08:59
08:59
Ajax op hoofdlijnen akkoord met nieuwe trainer Francesco Farioli
5
   
08:31
08:31
Broer van Brobbey speelde onder Ajax-doelwit Farioli: 'Hij is echt goed'
9
   
07:55
07:55
Te Kloese kan streep zetten door mogelijke trainer Feyenoord: 'Neig naar nee'
10
   
07:45
07:45
VZ Kort: Blessure Nathan Aké lijkt mee te vallen; meevaller voor Koeman
77
   
07:30
07:30
Hoe Feyenoord-target Schreuder Spanje in extase bracht met 'Dicki-taka-voetbal'
5
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (206)

 
Oelie Wapper
 
62
23 oktober 2022 om 16:29
Als relatief neutrale toeschouwer heb ik echt genoten. Wat een leuke pot voetbal. En met veel en mooi goals, veel en gemiste kansen en veel energie en intensiteit. Reclame voor het voetbal. En het had ook 7-7 kunnen worden.
 
Fossen
 
74
23 oktober 2022 om 16:30
4-4, 3-8, 7-7, 0-4, 4-2, het had allemaal gekund vandaag. Ongekend haha. Zelden zoiets gezien. Hoe zuur het ook is.
 
dirkie 2912
 
149
23 oktober 2022 om 16:33
Mooi weekend voor ajax! Geweldig!
 
Pieterpost
 
16
23 oktober 2022 om 16:36
Gelukkig duurt een seizoen 34 wedstrijden. Madueke straks weer vlammen in de Arena!
 
Fossen
 
23
23 oktober 2022 om 16:48
Van harte dirk, kampioen staat nog niet vast maar Ajax is een eind op weg zonder dat ze zelf een heel goed seizoen draaien.
 
Sanderr
 
44
23 oktober 2022 om 16:49
Ik hoop vooral dat Obispo zo door vlamt in de Arena..
 
Pieterpost
 
3
23 oktober 2022 om 16:51
Dat zal vast meevallen, want Mauro gaat alle fouten van Max al compenseren en wie weet speelt Obispo niet eens maar een Branthwaite.
 
Adzevedo
 
23
23 oktober 2022 om 16:52
Gezien het feit dat Cambuur, Go Ahead, Excelsior en Fortuna momenteel struikelblokken zijn voor de top 4 valt er over de einduitkomst weinig te zeggen.
 
Sanderr
 
8
23 oktober 2022 om 17:01
Het was ook een opmerking met een knipoog, zie ook de emoticon. Maar of Branthwaite, Obispo, Teze of Ramalho op die plek speelt maakt eerlijk gezegd weinig uit, het is allemaal veel te matig voor een club als PSV.
 
Fossen
 
10
23 oktober 2022 om 17:03
Exact. Het is achterin bij PSV gewoon kiezen voor de minst slechte. Ik denk dat dat op dit moment Ramalho/Brantwaithe is met Mwene en Mauro op de backs. En dan heb je een heel matige verdediging staan, alsnog.
 
Sanderr
 
7
23 oktober 2022 om 17:11
Voor die vier zou ik ook kiezen momenteel denk ik ja, waar ik in het begin van het seizoen nog aan zou sturen op Teze RCV lijkt Ramalho lijkt Ramalho nu beter idd. Of ja, minder slecht zoals je zegt. Het zijn niet meer de tijden van Moreno of Alex zullen we maar zeggen.. Overigens bij ons achterin ook verre van stabiel, kans dat beide ploegen gaan scoren tijdens de topper over twee weken lijkt me honderd procent.
 
Cas1
 
2
23 oktober 2022 om 17:21
Nou, de kenners zullen nu roepen dat Psv en Feyenoord een TD nodig hebben De selectie is bl bla bla. een enkeling zal ropen dat Nistelrrooi er niets van bakt met zo'n selectie Het laatste is wel waar. Hij heeft heel goede spelers tot zijn beschikking
 
Fossen
 
9
23 oktober 2022 om 17:27
Ruud heeft heel goede spelers tot zijn beschikking. Aan die spelers lag het vandaag ook niet. Ruud heeft ook heel slechte spelers tot zijn beschikking. Aan die spelers lag het vandaag wel.
 
FCkorsou
 
2
23 oktober 2022 om 17:47
Je voelde het eigenlijk al aankomen omdat het te makkelijk ging. Obispo was de laatste tijd wat beter bezig, maar verbaas me echt over zijn concentratie vermogen. Werkelijk iedere wedstrijd heeft hij een slordig moment in de positionering, passing en nu weer een simpele aanname.. Het begint nu wel echt een pijnlijk verhaal te worden met deze verdediging. Met het aantal tegendoelpunten per wedstrijd, moet je tegenwoordig minimaal 3 a 4x scoren voor een resultaat (cambuur/twente) maar ook de nipte overwinningen als Fey, Monaco, Rangers. Echt bizar dat het mogelijk is, dat we in jaar tijd een aantal keren 3-0!!! achter hebben kunnen staan binnen enkele minuten. Los van de kansen, moet 2x scoren in een uitwedstrijd genoeg zijn.
 
Lucagio
 
1
23 oktober 2022 om 17:55
Of weer geblesseerd raken
 
bderonde
 
25
23 oktober 2022 om 16:31
Van Nistelrooy OUTTTTT. Helemaal klaar mee. Teze Max Til wtffff zijn dit allemaal voor spelers. In de 3e divisie lopen serieus betere spelers rond. RUUUD GEEN ENKELE TACTIEK, net zoals bij jong PSV.
 
TomMulder
 
44
23 oktober 2022 om 16:31
Balker MOTM! Wat een baassie!
 
Fossen
 
36
23 oktober 2022 om 16:33
Wat kan Ruud er aan doen dat hij die spelers heeft?
 
NipkeAjax
 
63
23 oktober 2022 om 16:35
Ze niet opstellen?
 
Lee112
 
23
23 oktober 2022 om 16:35
Geen tactiek? Psv speelde ouderwets vleugelspel en werkelijk waar alles zat tegen.
 
Meneer Daniel
 
4
23 oktober 2022 om 16:36
Dan nog moet je winnen van Groningen. Zeker met zo'n middenveld en aanval.
 
R_S79
 
8
23 oktober 2022 om 16:37
Als PSV de 0-1 had gemaakt (kans Til) had het gewoon 0-4 of zo geworden. De bal wilde er gewoon niet in, Groningen gooide zijn ziel en zaligheid erin en PSV miste het geluk
 
Woenselaar
 
14
23 oktober 2022 om 16:39
Meeste tegendoelpunten tegen... Als telt niet want 4x is geen toeval. Dit is gewoon treurig niveau.
 
Pieterpost
 
2
23 oktober 2022 om 16:40
Niet mee eens. Ruud heeft heel veel pech met blessures en die komen nu net allemaal terug. Even aankijken of hij overwintering in de Europa League kan realiseren en de kloof kan dichten naar Ajax tot de winterstop.
 
Fossen
 
4
23 oktober 2022 om 16:43
Hij heeft toch geen alternatieven? Als je deze wedstrijd 100x speelt, win je 90 keer met 1-5. Tot zover de invloed van Ruud. Hij moet het doen met Max, Obispo, Teze en Ramalho he
 
Pieterpost
 
4
23 oktober 2022 om 16:49
Teze vind ik een prima speler, maar die moet alleen nog maar cv staan met iemand naast hem die hem aanvult. Obispo lijkt wat wispelturig. Ik zou Branthwaite/teze weleens willen zien. Max in de winter gauw afscheid van nemen en Ramalho weet niet wat ik daarvan moet denken. Kostte je o.a. de CL en nu loopt hij ineens weer redelijk te ballen.
 
chandler
 
1
23 oktober 2022 om 16:51
Bderonde, gast .... psv had hier gewoon moeten winnen maar zat gewoon niet mee. Wel goed nieuws voor Ajax trouwens een ( wat ik verwacht) dikke nederlaag tegen Psv is nu niet onverkoopbaar.
 
Redisthecolour
 
4
23 oktober 2022 om 16:52
Ze hebben niet veel beter, dat ligt vooral aan het beleid dat PSV probeert te voeren.
 
bderonde
 
1
23 oktober 2022 om 17:07
Kijk eens naar hoeveel tegengoals ze hebben dit seizoen? Dat is een belachelijk aantal voor een topclub. Uitgeschakeld door Rangers, je krijgt nog Ajax en az dus hebt veel makkelijke tegenstanders al gehad. Schandalig hoe de media en ook wij denken. Moet je eens voorstellen als Schmidt nog aan t roer stond
 
FCkorsou
 
0
23 oktober 2022 om 17:51
De tegendoelpunten zijn schandalig en ik knijp m behoorlijk voor AZ en Ajax omdat de achterstand evt groot kan ogen. Wat ik wel wil benoemen is dat PSV de enige “topclub” is voor het WK dat tegen de gehele top 5 heeft gespeeld. De klassieker is bijv 2x in 2023 maar ook Ajax - twente 2x in 2023 en AZ-Twente 2x.
 
Sam_035
 
0
23 oktober 2022 om 22:26
Maar ze verliezen tegen Groningen
 
Eindtovenaar10
 
20
23 oktober 2022 om 16:32
Het vervelende is dat PSV standaard minimaal 5x MOET scoren om alle fouten te compenseren achterin. De bal wilde er niet in vandaag helaas. Gefeliciteerd Groningen.
 
Fairplay1
 
7
23 oktober 2022 om 16:37
Klopt, maar beide keepers hebben hun best gedaan. PSV is net als Ajax zeer kwetsbaar bij rest of terug verdedigen. Bij Ajax zijn Blind en Rensch zeer zwak daarin, maar wie is dat bij PSV. Niet omdat PSV heeft verloren, maar wat een prachtige strijd wedstrijd was dit, van beide kanten....Sjappo!????
 
mrkos
 
79
23 oktober 2022 om 16:32
Echt trots op mijn club. Zo hard gestreden. Tuurlijk hebben we heeeel veel mazzel gehad, maar damm dit hadden wij supporters echt even nodig.. Bedankt Groningen!
 
dirkie 2912
 
35
23 oktober 2022 om 16:34
Gefeliciteerd ook namens een ajax supporter
 
florisjansen16
 
15
23 oktober 2022 om 16:36
Mazzel of niet dat is ook voetbal. Groningen was effectief en strijdbaar. Gefeliciteerd van teleurgestelde PSV'er.
 
Kenada
 
4
23 oktober 2022 om 17:43
Je hebt soms van die wedstrijden dat alles mee zit of tegen. Dit was weer eens zo'n wedstrijd. Zoveel kansen had Gronningen niet eens gehad. Til laat er een paar liggen en het is ineens 3 nul. Niemand die dit had verwacht. En dqn voelt Groningen zich gesterkt en lukt veel. PSV is dan voorzichtig achterin maar te onzeker om alles dicht te houden. Kansen gezien. Keeper die dan ballen er uit haalt die anders ingingen, de lat die tegen werkt. Hopelijk nu Noni en LdJ terug zijn wordt het stabieler, maar de verdediging is te onstabiel voor PSV. Gefeliciteerd Groningen
 
Kruisband98
 
0
23 oktober 2022 om 16:35
Snap ik ja wanneer je eigen club ook aan de kloten krijgt.
 
vassinerend
 
4
23 oktober 2022 om 16:36
Ik heb dit weekend met meer plezier gekeken naar andere clubs dan dat ik gisteren genoten heb.
 
JizZzy
 
7
23 oktober 2022 om 16:40
Die neutraliteit van jou is inderdaad relatief haha Had natuurlijk 5-10 moeten zijn qua uitslag, soms heb je van die wedstrijden waarin alles misgaat. Voor Ajax lijkt het een topweekend, maar dat is het natuurlijk niet.
 
Arsenal-022
 
4
23 oktober 2022 om 16:51
Hoezo is het dat natuurlijk niet? Ze winnen terwijl AZ, PSV en Feyenoord punten laten liggen tegen wat niet de beste teams zijn in de Eredivisie. Lijkt me, op zn minst, een prima weekend voor Ajax.
 
JizZzy
 
15
23 oktober 2022 om 17:00
Omdat we zo aan Schreuder vast blijven zitten want we staan immers 4 punten voor en dan zal het wel goed gaan, zo redeneert de directie waarschijnlijk. We hebben echter alleen maar tegen fluttegenstanders gespeeld op AZ na en die verloren we dan ook meteen. Als we in de 2e seizoenshelft ontmaskerd gaan worden, is het te laat.
 
Real_Amsterdam
 
13
23 oktober 2022 om 17:04
Omdat schreuder er nog zit. Het spel van ajax was gisteren de eerste helft echt erbarmelijk
 
PSVChamps
 
1
23 oktober 2022 om 17:17
Ach jongens, ook met Schreuder worden jullie net met 5 vingers in de neus kampioen….
 
Real_Amsterdam
 
2
23 oktober 2022 om 18:26
Kampioenschap is leuk hoor. Maar ik wil gewoon dat europese tegenstanders met enige tegenzin vertrekken richting Amsterdam. En dat gaat onder schreuder niet gebeuren
 
Sulejmanii
 
2
23 oktober 2022 om 19:01
Wat een onzin PsvChamps, we hebben een amateur aan het roer. Niets is nog beslist.
 
Heinazijn
 
48
23 oktober 2022 om 16:29
Wat een pot zeg, reclame voor de Eredivisie! Typisch klassiek middagje Groningen dit. Hoe slecht deze ploeg het ook doet in de Eredivisie. De ploeg lijkt soms ineens tegen Ajax of PSV superkrachten te krijgen. Het komt denk ik niet vaak voor dat een Ajax of PSV in Groningen gemakkelijk wint. Hele mooie wedstrijd gezien en eigenlijk hadden naar mijn mening zowel Groningen als PSV recht op drie punten vandaag (ondanks dat PSV slecht verdedigde eind eerste helft ,speelden ze een goede 2 e bedrijf. Ondanks dat kent deze wedstrijd toch 2 winnaars, de Groningen supporters en de neutrale kijker.
 
Kruisband98
 
13
23 oktober 2022 om 16:36
Ik denk dat Tuchel Wormuth heeft toegesproken. Kan niet anders.
 
oigatinha
 
63
23 oktober 2022 om 16:29
Heb ik mij gisteren zo zitten ergeren aan Ajax, zijn ze gewoon de grote winnaar deze speelronde...
 
Savinho
 
22
23 oktober 2022 om 16:30
Maak je maar geen zorgen. Psv gaat voor de derde plek spelen dit seizoen.
 
Moridin
 
19
23 oktober 2022 om 16:32
18 tegengoals in 11 wedstrijden. Dan wordt het wel een lastig verhaal.
 
AfcaEric
 
37
23 oktober 2022 om 16:50
Nou, ik maak me dus wel zorgen. Want Ajax wint dan wel met 4-1 en is plotseling de grote winnaar van dit weekend, maar ook gisteren was het weer alles behalve genieten. Dus ik maak me wel degelijk zorgen, want met Schreuder aan het roer zie ik nog gekke dingen gebeuren.
 
VijfMeterLijn
 
1
23 oktober 2022 om 17:52
Moet je nagaan. Niet kunnen genieten en 4-1 winnen.
 
MasterclassBro
 
38
23 oktober 2022 om 16:30
Hoe is het mogelijk hè? Schreuder moet vertrekken van de meeste Ajax fans en nog steeds weet Schreuder Ajax aan kop te houden in de eredivisie. Dan mogen die andere clubs echt alleen maar naar zichzelf kijken dat ze het zelf hebben laten liggen.Want dit is echt by far het slechtste Ajax sinds jaren.
 
Ajajax
 
8
23 oktober 2022 om 16:47
.moet eerlijk zeggen dat ik de hele top vijf erg wisselvallig vind, dat Ajax nu vier punten voorstaat is lekker met de wedstrijd tegen PSV in het verschiet. Maar houd met Ajax dit seizoen ook mijn hart vast.
 
PSVChamps
 
2
23 oktober 2022 om 17:19
Psv laat sowieso tegen Groningen en Cambuur al 6 punten liggen. Dit team wordt nooit kampioen natuurlijk
 
kaka_kaka
 
4
23 oktober 2022 om 17:45
lol al zet je iemand van voetbalzone als trainer voor de groep van Ajax en dan worden ze nog steeds kampioen. Ajax is niet best, maar de rest is nog slechter....
 
AFC-BusbyBabe
 
2
23 oktober 2022 om 17:45
De kampioenschappen die werden behaald onder FdB zouden kampioenschappen zijn van de armoede. Denk dat dat na dit seizoen wel verandering in gaat komen
 
vtotheb
 
3
23 oktober 2022 om 18:13
Ook zonder coach had dat met die selectie gelukt. Sterker nog, dan hadden ze meer los gestaan
 
VijfMeterLijn
 
34
23 oktober 2022 om 16:31
Ajax wordt fluitend kampioen. Die maken kansen af én hebben een bredere selectie. Bij psv zijn basisspelers al ver onder de maat. Max, obispo, veerman en til bijvoorbeeld.
 
Heung-plus-son
 
11
23 oktober 2022 om 16:33
Nog sterker. Ajax heeft gewoon een prima defensie. Als je zoveel goals minder tegenkrjgt en ondertussen ook al meer scoort is het een abctje
 
Sulejmanii
 
21
23 oktober 2022 om 16:34
Uiteraard hoop ik het Vijfmeterlijn, maar ik laat me geen zand in de ogen strooien. Wij hebben met een erg koppige incapabele coach te maken, die spelers niet altijd op hun eigen posities laat spelen en weigert door te selecteren. Alles is nog open, ook voor Feyenoord zal een spannend seizoen worden.
 
Lee112
 
10
23 oktober 2022 om 16:37
Seizoen is lang. Na az Ajax was het zogenaamd nog niks in Amsterdam
 
Pieterpost
 
1
23 oktober 2022 om 16:45
Max gaat nu uit de basis voor Mauro, Obispo kan je er wel bij hebben, Veerman is een prima speler en Til is gewoon een joker. Bij Ajax valt er net zoveel op de selectie aan te merken om over de trainer nog maar te zwijgen.
 
oigatinha
 
9
23 oktober 2022 om 16:49
Het is nog steeds niks in Amsterdam. 1-4 maar ik heb mij vooral geergerd. Ajax wint op individuele kwaliteit, niet omdat het zo'n geoliede machine is. Waarom PSV verliest kan ik niet zeggen, maar de triainer die het het eerste op de rit krijgt qua spel die wordt kampioen (slot?).
 
kevinovic
 
2
23 oktober 2022 om 17:09
Op de rit krijgen qua spel. Je moet gewoon winnen. De trainer die met zijn team de meeste punten pakt wordt kampioen.
 
PSVChamps
 
0
23 oktober 2022 om 17:20
Pieterpost: Obispo staat garant voor tegen goals…. Die gast kan helemaal het niveau niet aan
 
Pieterpost
 
0
23 oktober 2022 om 17:33
Het is bij gebrek aan beter. Ik zou opteren voor Branthwaite en Teze centraal en in de winter er een extra cv bijhalen.
 
siepie
 
2
23 oktober 2022 om 19:39
Maar het was toch zo’n schande dat Veerman niet opgeroepen wordt?
 
VijfMeterLijn
 
0
23 oktober 2022 om 21:10
Zelfs al is Slot de betere trainer, Ajax heeft by far de beste selectie, met als grootste verschil met psv de verdediging. Op dit moment vind ik alleen Ramalho oké. Er moet echt een goede CV bij.
 
Sambazzz
 
12
23 oktober 2022 om 16:29
Je hebt met Til gewoon weer zo ontzettend matig ingekocht. Veerman wisselen en Til laten staan, wat is dat nou voor besluit? De trend van de rare wissels die Schmidt heeft ingezet bij PSV wordt door Van Nistelrooy rustig voortgezet hoor. Ook tegen Rangers thuis al allemaal van die rare keuzes. Tuurlijk creeër je daarna nog wel kansen via voorzetten maar geen echt uitgespeelde kansen meer. Wedstrijd is daar gewoon vergooid. En de verdedigers van PSV hebben alle vier het niveau niet, dat is duidelijk.
 
Lee112
 
21
23 oktober 2022 om 16:31
Dit was pure pech. Psv gaf alles. Het zat zwaar tegen. Geen idee hoevaak psv het houtwerk had geraakt. Maar tweede helft van psv was prima
 
PSVChamps
 
20
23 oktober 2022 om 16:35
Dan nog mag je tegen Groningen geen 4 goals om de oren krijgen…. Daar begint het al mee natuurlijk
 
dirkie 2912
 
1
23 oktober 2022 om 16:35
Vind ik ook zeker als ze verliezen
 
 
1
23 oktober 2022 om 16:40
Je gaat toch veerman niet ten faveure van til wisselen joh. Til scoort maar veerman kan een gakpo of madueke in elk geval nog bedienen .et een fatsoenlijke steekbal. Daar heb ik til nog nooit op kunnen betrappen.
 
Sanderr
 
15
23 oktober 2022 om 16:43
"Geen idee hoevaak psv het houtwerk had geraakt." Twee keer, dat lijkt me niet zo heel bijzonder opzich toch?
 
Lee112
 
0
23 oktober 2022 om 16:55
Voelde als 4 keer minimaal haha, 2 x is normaal ja. Of nou niks vreemds
 
Sanderr
 
3
23 oktober 2022 om 17:08
Wel met je eens verder dat PSV deze pot 99 van de 100 keer gewoon wint hoor. Erg veel kansen, zelfs na 3-0 achterstand hadden ze hem kunnen winnen. Maar mij hoor je niet klagen haha!
 
Lee112
 
28
23 oktober 2022 om 16:29
Geweldige wedstrijd. Psv verliest door de matige verdedigers. Wel zelf zoveel kansen gecreëerd, maar de vechtlust van Groningen wauw
 
PSVChamps
 
5
23 oktober 2022 om 16:31
Tja, met die linie achterin hoeven we ons geen illusies te maken. Wat een aanfluiting die gasten zeg… we mogen de grote woorden over kampioenschap we even laten….
 
Psv-er!
 
6
23 oktober 2022 om 16:34
Met Boscagli en Mauro ipv Obispo en Max zal het iets beter worden. Maar als we de CL hadden gehaald waren we er nog kanslozer uitgegaan dan Rangers. Obispo en Max is gewoon degradatie niveau op dit moment.
 
JustusMorris
 
8
23 oktober 2022 om 16:29
Treurige verdediging, Obispo weer met zijn wekelijkse flater. Max ook een grote liability. Uiteindelijk moet er voorin veel beter met de kansen omgegaan worden. Sangaré was ook aan het freewheelen, schandalige wedstrijd gespeeld. Teze is nog steeds geen rechtsback. Mwene Mauro op de flanken, en Ramalho en Brantwaithe centraal wat mij betreft. Simons had het ook totaal niet vandaag, die moet een paar trainingen eens 2x raken gaan aanhouden. Blijft tot in den treure dribbelen.
 
Pieterpost
 
2
23 oktober 2022 om 16:34
Max heeft denk ik 1 keer de bal naar de juiste kleur gespeeld en voor de rest loopt hij zich alleen maar te verstappen. Hopelijk was dit zijn laatste optreden in het shirt van PSV.
 
PSVChamps
 
14
23 oktober 2022 om 16:29
Echt hè…. Hoe kun je de wedstrijd in 5 minuten volledig weggeven… Het is absoluut topclub (dat pretenderen we te zijn) onwaardig om tegen een Groningen in 5 minuten tijd 3 goals om de oren te krijgen…. Wat een intrieste verdediging staat er ook. Obispo en Max zijn wekelijks goed voor comedy…. Ben er wel klaar mee zo! Als je dit soort wedstrijden niet weet te winnen, hoef je absoluut niet om een kampioenschap te spelen. Ja, nog veel wedstrijden te gaan, maar je door Cambuur en Groningen dusdanig laten vernederen? Ga dan maar wat anders doen met je club, maar het is voetbal onwaardig! Wat een armoedige club is het geworden!!!!!
 
janjansse
 
2
23 oktober 2022 om 16:34
Dit is een regelrecht gevolg van arrogant en slap aan een wedstrijd beginnen. Zo van dit winnen we toch wel. Dit is helaas structureel onder van Nistelrooij.
 
dirkie 2912
 
22
23 oktober 2022 om 16:37
Wat mij opvalt die gakpo geeft nooit thuis als het moet geef mij tadic maar dat is een echte knokker
 
 
5
23 oktober 2022 om 16:42
Tadic....de duik en zeurkoning....die heb je al.
 
Ajajax
 
13
23 oktober 2022 om 16:49
Ja maar ook een echte strijder die voor een stuk meer felheid heeft gezorgd sinds hij bij Ajax zit.
 
loempidel
 
7
23 oktober 2022 om 16:59
Geeft tenminste wel alles Mike!
 
Suarez 7
 
0
23 oktober 2022 om 17:08
Gakpo speelde geweldig. Twee assists, en dat hadden er vier kunnen zijn.
 
Jan Bruggink
 
1
23 oktober 2022 om 16:38
helemaal mee eens wat een armoedig zooitje
 
Totti_Nr10
 
23
23 oktober 2022 om 16:29
Een belangrijke overwinning voor FC Groningen in de strijd tegen degradatie
 
hallie015
 
9
23 oktober 2022 om 16:30
Erg Jammer maar het is niet anders. Kan gebeuren. Volgende week nieuwe kansen. Fijn weekend nog allen
 
Kings.RMadrid
 
6
23 oktober 2022 om 16:34
Nee dit mag dus helemaal niet gebeuren. Helemaal als je weet dat je over 2 weken naar Amsterdam moet. Mocht Ajax winnen en die kans is heel groot met die idioten achterin bij PSV, is het gat al 7 punten.
 
PSVChamps
 
2
23 oktober 2022 om 16:37
Mag niet gebeuren! Zeker niet met Cambuur nog in gedachten! Je laat je tot 2 keer toe door degradatie clubs vernederen! Dat is echt niet best
 
You Ri
 
10
23 oktober 2022 om 16:30
28 kansen en 2 doelpunten... Zegt genoeg, 2x lat 3x bal van de lijn gehaald.. Wat een pech voorin, achterin is beschamend.
 
Heung-plus-son
 
20
23 oktober 2022 om 16:30
18 goals tegen in 11 wedstrijden als club die kampioen wil worden en cl jn wil. In geen enkele competitie wordt het dan wat. Meer goals tegen dan cambuur die in degradatie zone staan. Waanzin!
 
Pieterpost
 
4
23 oktober 2022 om 16:31
Het glas blijft halfvol ??: Mauro is terug, Madueke nog niet geblesseerd, Xavi Simons kan een hoop hebben (wat een schoppen krijgt die dit seizoen) en donderdag kans op eerherstel thuis tegen Arsenal B.
 
Feye_88
 
11
23 oktober 2022 om 16:31
Ik dacht laatst nog: wat is Groningen toch een gezapige en anonieme club geworden. En nu dit. Ik heb genoten. Wat een strijd. Terwijl je veel minder bent elk duel met zoveel passie ingaan. Dat heeft zich uitbetaald in een overwinning. Heel knap en voor de niet-PSV supporters een geweldige wedstrijd om te zien.
 
Ajajax
 
4
23 oktober 2022 om 16:51
Echt he, je zag dat ze persoonlijk iets minder waren, maar de passie heeft hun idd de winst gebracht.
 
Ajaxfan1972
 
3
23 oktober 2022 om 16:31
Ik had echt niet verwacht dat Groningen van PSV zou winnen, maar goed, is het een offday voor PSV?
 
PSVChamps
 
3
23 oktober 2022 om 16:48
Nee dit is geen offday natuurlijk. Dit is puur een kwaliteitsprobleem. Het kan je namelijk een keer tegen Cambuur gebeuren, maar niet een paar weken later nog eens….
 
jajoh89
 
6
23 oktober 2022 om 16:31
Alweer de 3e nederlaag van Psv dit seizoen. Gaat redelijk hard zo. Wel een mooie pot voetbal gezien. Veel passie en strijd.
 
PSVChamps
 
4
23 oktober 2022 om 16:49
Een derde nederlaag kan natuurlijk. Maar dan twee daarvan door een degradatiekandidaat laten vernederen, dat is wel een triest gebeuren
 
skaradonna
 
8
23 oktober 2022 om 17:31
Vind dat je Feyenoord hierin te kort doet. Zullen zeker wel in de eredivisie blijven
 
 
4
23 oktober 2022 om 16:31
Ik heb dus precies die fase gemist. Op basis van de overige 80 minuten knap dat psv er maar 2 maakt. Uiteindelijk doen we nog relatief goede zaken door het falen van AZ en Psv..
 
VijfMeterLijn
 
6
23 oktober 2022 om 16:33
Volgende keer koffie zetten in de rust jongen! Ongelofelijk dat er niet meer goals voor psv vielen, wat een pech ook. Maar vooral de verdediging was vandaag weer bout.
 
mc significant
 
29
23 oktober 2022 om 16:31
Wel tegen de verhouding in. Maargoed, psv wint ook vaak tegen de verhouding in
 
You Ri
 
5
23 oktober 2022 om 16:33
Vaak? Wat een gelul is dit??
 
jobforgrunn
 
2
23 oktober 2022 om 16:39
Ja. Geheel tegen verhouding in. Al hadden wij zelfs ook nog vaker kunnen scoren. Wat een match.
 
Homelander
 
5
23 oktober 2022 om 16:32
Wat een wedstrijd, echt alles zat erin nog nooit 2 ploegen zoveel grote kansen zien weggeven had oprecht 8-10 kunnen eindigen. Balker beste op het veld samen met Pepi, Madueke was ook weer sterk. Goede reclame voor de Eredivisie, heb me prima vermaakt.
 
Benzema.
 
1
23 oktober 2022 om 16:32
En weer een wanprestatie. Het boeit niks dat je met 6-1 van Utrecht of 5-1 van Zurich wint als je tegen clubs als Cambuur en Groningen met dit soort cijfers onderuit gaat. Wat mij betreft moet de positie van Ruud nu ter discussie staan. De selectie is niet best, maar ze kunnen het de ene week wel en de andere week niet. De beste spelers van Groningen zijn jongens die bij Jong PSV niet opvielen.
 
PSVChamps
 
2
23 oktober 2022 om 16:51
Ja, precies dit dus. De dalen en pieken zijn veel te verschillend.
 
rubentje13
 
2
23 oktober 2022 om 16:32
PSV had hier - ook basis van het huidige spel - er gewoon met de overwinning vandoor moeten gaan. Enorm veel kansen gecreëerd, dan moet je er gewoon veel meer scoren. Til had makkelijk een hattrick kunnen hebben, De Jong had 2x kunnen scoren, paar ballen op de lat. Dan mis je soms ook net dat ene beetje geluk. Als iedereen net 1% of 2% scherper was geweest, had je hier zelfs makkelijk gewonnen. Groningen kon tot de 38e minuut de bal niet eens twee keer naar elkaar overspelen. Dan help je ze met een enorme fout de wedstrijd in en vanaf dat moment zat Groningen er ook goed in. Maar dat komt wel omdat PSV individuele fouten gaat maken en dat mag gewoon niet.
 
STB040
 
3
23 oktober 2022 om 16:32
Gadverdamme wat een slechte verdediging hebben wij. Hoe durf je hiermee aan te komen als topploeg zijnde.
 
herrDerks
 
6
23 oktober 2022 om 16:33
Gefeliciteerd Groningen fans! Gestreden voor elke meter. Jammer dat ze er bij ons niet in vlogen maar we mogen Groningen wel credits geven voor hun strijdlust
 
Jsmooth
 
13
23 oktober 2022 om 16:33
Ruud van Nistelrooy is wel klaar eigenlijk. Schreuder wordt aan de paal genageld voor verliespartijen tegen de koploper van Italië. Psv mag keihard onderuit gaan tegen de Rangers, Groningen en Cambuur... En de kritiek op van Nistelrooy is nog mals.... En die verdediging... Serieus die kan niet eens bij Spakenburg mee. Hoe kan je meer tegendoelpunten hebben tot nu toe dan Cambuur. En je hebt niet eens tegen een Ajax of een az nog gespeeld. Ajax kampioen gefeliciteerd Ajacieden.
 
MasterclassBro
 
4
23 oktober 2022 om 16:43
Ajax en Psv moeten de volgende keer tegen elkaar en Ajax heeft Schreuder als trainer dus het is nog lang niet beslist.
 
Jsmooth
 
0
23 oktober 2022 om 17:04
Masterclass Ajax heeft sowieso de beste selectie. Dus als Schreuder wakker wordt en de poppetjes juist zet...dan gaat psv nooit kampioen worden. Zeker met een onervaren trainer als Ruud...die verlies vanwege slechte tactieken jegens een Cambuur en Groningen.
 
oigatinha
 
4
23 oktober 2022 om 16:45
Ik kan niks zeggen over Ruud want ik volg onze tegenstander nu net te weinig daarvoor, maar Schreuder wordt bekritiseerd vanwege zijn tacktiek, de poppetjes niet op de logische plaats zetten en slecht of helemaal niet ingrijpen. Wellicht dat dat ook bij PSV het geval is (ik lees hier Veerman er uit en vraag mij dan af wie de passes gaat geven). Minder grote aanhang dus minder geluid? Hoe zit dat op de tribunes? Of kijkt men eerder de TD hierop aan?
 
kaka_kaka
 
0
23 oktober 2022 om 17:47
Schreuder heeft gewoon een prima selectie alleen hij zet of iedereen op de verkeerde plaats of alle aankopen op de bank.... PSV is gewoon heel matig, als je al afhankelijk bent van Luuk de Jong......
 
 
2
23 oktober 2022 om 16:33
Gegokt en verloren. Tegen Arsenal zal het er niet veel beter op worden ben ik bang. In de winterstop Gakpo weg? Zwaai maar met je boeruh handjes….
 
 
2
23 oktober 2022 om 16:46
Zolang ze niet met 1:6 en 4:2 in Europa weggevaagd worden zal het wel meevallen. 2 van dat soort wanprestaties in Europa is genoeg voor Nederland in 1 voetbal jaar.
 
summerof69
 
8
23 oktober 2022 om 17:06
Wat heeft dat er nou weer mee te maken Mike ?
 
Dennisvan Leeuwen
 
4
23 oktober 2022 om 17:21
@mikevanh: Och menneke toch, doet het zo zeer dat er nu een keer vervelend gereageerd wordt na deze verliespartij ? Btw: tegen het huidige Napoli was PSV, als ze al CL hadden gehaald en tegen Napoli hadden kunnen spelen, er met soortgelijke cijfers afgegaan... Oh wacht, dat deden ze al tegen Cambuur en Groningen
 
Woenselaar
 
3
23 oktober 2022 om 16:34
Diep trieste verdediging wederom... Je kan het kampioenschap gewoon afschrijven op deze manier. Zonder hele grote (wat dus niet kan) impulsen aankomende winter moet je blij zijn als je derde wordt...
 
Suarez 7
 
0
23 oktober 2022 om 17:00
Tweede ga je wel worden. Daarvoor is je aanval veel te goed hoor.
 
Woenselaar
 
0
24 oktober 2022 om 12:19
Tegen 4 doelpunten tegen valt niet op te boksen als aanval. Nu gaan er normaal gesproken wel wat meer in dan vandaag, maar dit is dweilen met de kraan open.
 
Dr. Duck
 
10
23 oktober 2022 om 16:35
War een wedstrijd zeg. Psv had er wel 7 kunnen maken. Ongelooflijk veel pech dat ze er maar 2 hebben gemaakt. Mooi om te zien dat psv echt een plan heeft met corners en vrije trappen. Elke keer weer gevaarlijk en dat zal rust geven in de komende wedstrijden omdat je dan ook kunt scoren als het voetballend niet loopt. Ten slotte: Ben geen fan van Higler en hij maakte zeker zijn foute beslissingen, maar wel fijn om een scheidsrechter te zien die prins rollebollen niet steeds beloond met een vrije trap.
 
theGOAT22
 
7
23 oktober 2022 om 16:36
De strijd om plek 2 gaat erg interessant worden met PSV, Feyenoord AZ en Twente. Ik ben benieuwd!
 
Ajaxfan1972
 
1
23 oktober 2022 om 16:54
Denk het ook ja. Ajax is ook niet altijd even goed, maar als PSV, AZ en Feyenoord zo blijven voetballen wordt Ajax net zo makkelijk vroeg kampioen van Nederland. Het is waarschijnlijker dat de competitie niet zo spannend wordt zoals we verwachtten, natuurlijk is altijd kwestie van tijd dat de eerste trainer in Eredivisie ontslagen wordt bij welk club dan ook. Schreurder of Van Nistelrooy? Dat is nu de vraag wie eerste er uit vliegt.
 
PSVChamps
 
1
23 oktober 2022 om 17:04
Schreuder staat toch gewoon bovenaan? Ook Ruud zie ik niet ontslagen worden. De selectie is gewoon drama en je kunt niet geen verdediging opstellen…. Mochten ze nog iets willen, dan moet die laatste linie volledig op de schop
 
Ajaxfan1972
 
0
23 oktober 2022 om 18:39
Ja, anders moet PSV ook in de winterstop enkele spelers moeten kopen en Gakpo moeten verkopen aan absolute topclub in Europa, Spanje of Engeland. En goede verdedigers zijn er wel, maar die kunnen wel te duur zijn voor PSV, mits als Gakpo verkocht wordt kan het dus wel.
 
 
2
23 oktober 2022 om 16:37
Het leek een walk in the park en zo speelde psv ook, met name sangaré en obispo wat leidde tot gevaar en goals. Ruud kan dot kneuzen team niet scherp krijgen voor elke wedstrijd. Dat je kansen krijgt om uiteindelijk met 4:9 weg te gaan uit Groningen neemt niet weg dat er een grote schoonmaak moet komen in Eindhoven. RvN krijgt het voordeel vd twijfel maar lijkt het gewoon niet te kunnen. De selectie bestaat uit een paar leuke spelers, een paar aardige spelers en een paar ontzettend slechte spelers. Al met al ga je hier geen successen mee boeken en zullen er ergens koppen moeten gaat rollen.
 
binny
 
2
23 oktober 2022 om 16:37
Wat een lekke mand achterin bij psv ik dacht dat wij niet konden verdedigen. Jammer dat Dankerlui die prachtige actie niet afmaakte van die andere speler. Leuke pot echt heel leuk. We staan 4 punten los, lekker!
 
marknr1
 
6
23 oktober 2022 om 16:38
Ik zie hier veel mensen die vinden dat Psv meer had verdiend. Groningen heeft ook wat kansen laten liggen. Ik vind dat ze hoogstens een gelijk spel verdienden.
 
Kings.RMadrid
 
2
23 oktober 2022 om 16:41
PSV toch veel meer? Waarvan 2 op de lat en 1 van de lijn gehaald. Overigens vind ik dat PSV helemaal niks verdiend als je zo verdedigd, en zoveel kansen onbenut laat.
 
PSVChamps
 
2
23 oktober 2022 om 16:53
Je verdient helemaal niet meer wanneer je zelf 4 goals om de oren krijgt….
 
Voetballer 2
 
3
23 oktober 2022 om 16:41
Frank Wormuth is nu zeker de beste trainer van Nederland???
 
 
3
23 oktober 2022 om 16:48
Dat wordt de nieuwe trainer van ajax. Let op m'n woorden.
 
Ajaxfan1972
 
0
23 oktober 2022 om 18:40
Denk je dat? Is hij niet te licht voor Ajax?
 
Cas1
 
3
23 oktober 2022 om 16:43
Damned, kijk ik een keer niet, gaan ze lekker onderuit. Nou ja strals kunnen ze het weer rechttrekken tegen Ajax. Ajax valt altijd aan en psv kan doen waar ze goed in zijn counteren In Rotterdam en Alkmaar zullen ze blij zijn
 
Soccerfan_1
 
2
23 oktober 2022 om 16:59
Maar Ajax begint voorin nu ook weer te scoren. Zeker met Brobbey in de spits. Kan een doelpuntrijke wedstrijd worden aan beide kanten.
 
MasterclassBro
 
1
23 oktober 2022 om 17:08
Zolang Ajax maar geen Rensch, Blind en Wijndal opstelt tegen Psv dan maakt Ajax een goede kans om in ieder geval niet te verliezen tegen Psv.
 
pinko
 
2
23 oktober 2022 om 17:10
En een middenveld opstelt dat niet telkens de poorten opengooit....
 
latjeron
 
0
23 oktober 2022 om 16:45
Verdiend gewonnen door groningen als je als psv 4 tegen goals krijgt ben je in mijn ogen de verdiende verliezer , deze potjes gaan we wel vaker zien bij psv is nu al 3 keer gebeurd door ongelofelijk slechte achterhoede en door fouten die je bij de amateurs ziet en van Nistelrooy voegt al helemaal niks toe. Alom al weer een verloren seizoen voor ons.
 
BGST
 
3
23 oktober 2022 om 16:45
PSV krijgt 7 tegen goals tegen de nummer 16 van de Eredivisie (Cambuur en Groningen) zoals al jaren is de verdediging het zwakke punt. Elke wedstrijd goals tegen. En dit soort verdedigers laat de tegenstander boven zichzelf uitstijgen. Aan een mee voetballende keeper heb je niks. Doe er maar 1 die ballen tegen houd. Er is zo geen een speler die een meerwaarde is op het WK. Ook Gakpo laat het in top wedstrijden afweten en kan het team niet op sleeptouw nemen. Ga al bijna 40 jaar kijken maar het word met het jaar verschrikkelijker om naar te kijken.
 
Cas1
 
0
23 oktober 2022 om 17:07
nee, omdat ze aanvallen. Meestal is het met z'n alle achter de bal.
 
PSVChamps
 
1
23 oktober 2022 om 16:52
Ik snap ook niet dat Guti er niet in stond…. Die verdedigt in z’n eentje beter dan die 4 clowns achter hem samen
 
Suarez 7
 
4
23 oktober 2022 om 16:58
Ik verklaarde donderdag na Arsenal bijna de liefde aan Guti als Ajax-fan. Defensief staat het dan zo stabiel... De 3-0 krijg je met hem 100% niet tegen. Ik durf te zeggen dat hij misschien er als de kippen bij is ook om de rebound bij de 1-0 te blokken. Als Ajacied hoop ik dat jullie vasthouden aan Veerman ;-).
 
MrMischa!
 
0
23 oktober 2022 om 16:58
Verman ipv Guti en er worden wel meteen veel kansen weggegeven.
 
johnno77
 
0
23 oktober 2022 om 17:02
Lag ook wel aan de niet normaal slecht spelende sangare en de gehele verdediging.
 
PSVChamps
 
4
23 oktober 2022 om 17:06
Sangare speelt zonder Guti naast hem sowieso veel minder, dus die verklaring hebben we al
 
Bloemo23
 
0
23 oktober 2022 om 17:11
Dat is het. De verdediging is zwak en kan niet zonder een blok ervoor. Veerman kan niet verdedigen. De wedstrijden met Guti hebben we veel minder goals tegen.
 
Korenaar
 
2
23 oktober 2022 om 17:04
Winnen we (twente) met veel geluk en na een wanprestatie, bij Cambuur doen we plotseling mee om plek 2. Wat een weekend.
 
Cas1
 
1
23 oktober 2022 om 17:08
Ik kijk naar de foto en denk; wil hij nou gaan huilen? Kom op jong, wees een grote vent
 
pinko
 
1
23 oktober 2022 om 17:08
Die arme Bruggink blijft maar net zo lang praten totdat PSV de wedstrijd alsnog heeft gewonnen;-).
 
VinRoo
 
0
23 oktober 2022 om 17:08
Zozo, 4 goals tegen voor PSV. Nou die wedstrijden tegen Zürich hebben veel verbloemd blijkt maar weer eens. Jezus wat hebben Ajax en PSV toch bagger verdedigingen. Ik weet dat we er defensief geen reet van kunnen in Nederland, een voorsprong verdedigen kunnen we voor geen meter, maar dit is toch wel heel erg mager van onze beste 2 clubs.
 
foubi
 
1
23 oktober 2022 om 17:09
De grap is dat met Schreuder aan het roer zelfs 10 punten voorsprong nog niks zou zeggen. Psv zie ik helaas makkelijk winnen van Ajax dus dat wordt weer teruggebracht naar 1 punt. Ten Hag wordt gemist en het is dat de andere punten laten liggen. Overigens ben ik het wel eens een er bij psv geen druk is en de trainer na de zoveelste wanvertoning nog niet een onder vuur staat. Dat is zorgelijk ik de zin dat het acceptabel begint te worden voor psv.
 
jibberjabber
 
2
23 oktober 2022 om 17:10
Die Balker heeft echt een top wedstrijd gespeeld. Kan hij dat kunstje vaker uithalen?
 
Obstwasser312
 
2
23 oktober 2022 om 17:41
Ja. Hij is onze beste verdediger. Vorig jaar gekocht, meteen een zware blessure opgelopen die 1 seizoen duurde en hij speelt werkelijk waar fantastisch!
 
Aguerooo
 
3
23 oktober 2022 om 18:14
Gaan jullie nog veel plezier aan beleven! Wat een geweldige verdediger is dat zeg. Hij durft met de bal aan de voet in te dribbelen, hij is koppend sterk, is verschrikkelijk snel voor een centrale verdediger en is ook nog eens lastig voorbij te komen. Ben benieuwd of hij deze vorm ook vast kan houden en of hij fit kan blijven.
 
Adzevedo
 
7
23 oktober 2022 om 17:11
Er is echt geen pijl op te trekken, van indruk maken de ene week naar onderuit gaan volgende week. Ajax, PSV, Feyenoord en AZ … nou staat Twente er ook weer bij. Blij met dit puntverlies van PSV, die dus met een achterstand in punten naar de Arena komen.
 
De Mol
 
0
23 oktober 2022 om 17:12
Mooie wedstrijd gezien met een terechte winnaar. Ik denk dat PSV zich op moet maken voor misschien wel meerdere zepers. Ze moeten zeker met zo,n verdediging zich geen illusies maken voor het kampioenschap hoewel de competitie nog lang is. Max en Obisco zijn slecht tot zeer slecht
 
PSVChamps
 
0
23 oktober 2022 om 17:22
Max en Obispo moet je nooit meer opstellen. Wat een clowns zijn die twee zeg…. Zoveel domme tegengoals beginnen bij die twee
 
latjeron
 
0
23 oktober 2022 om 17:17
Zevonden ze eigen zo geweldig dat ze maar 1 tegen goal kregen tegen arsenal dat e dachten wat kan ons gebeuren tegen groningen en dat van Nistelrooy guti passeert snap ik al helemaal niet. Onkunde na onkunde van onze trainer
 
Kieftenbeld
 
0
23 oktober 2022 om 17:21
Wat een wedstrijd vandaag gezien van groningen. Er zat strijd en beleving in en we konden psv onder druk zetten. 4 goals in een wedstrijd van groningen nooit verwacht. Psv nergens te bekennen.
 
VijfMeterLijn
 
0
24 oktober 2022 om 06:20
Psv nergens te bekennen? Heb je de tweede helft overgeslagen? Zoveel kansen, het is een wonder dat er niet meer gescoord is.
 
Wouterke
 
0
23 oktober 2022 om 17:24
PSV heeft echt een geweldige aanval (Gakpo, De Jong, Madueke, Simons), maar de verdediging is echt niveau Keuken Kampioen Divisie. Mwene en Mauro moeten de backs zijn en in het centrum is het lood om oud ijzer.
 
ECKKKTE
 
0
23 oktober 2022 om 17:30
Echt genoten van deze pot. Bijzonder veel geluk gehad, maar de 3 punten waren broodnodig en enorm welkom. Klasse gestreden vandaag, met Balker voorop!
 
Obstwasser312
 
1
23 oktober 2022 om 17:43
Eindelijk weer eens genoten van de FC! Sfeer in het stadion was geweldig. Hopelijk komen dezelfde mensen tegen fortuna weer terug.
 
Cemperor
 
1
23 oktober 2022 om 17:48
Enorme wanprestatie mede mogelijk gemaakt door de slapende amateurdefense van PSV en RvN die Madueke en Luuk de Jong op de bank houdt. Begin gewoon met je sterkte elftal en kom snel op 0-2 voorsprong. Zeer naief van RvN en de zoveelste keer dat hij aantoont dat hij te weinig ervaring heeft om op dit niveau te werken.
 
fcknudde
 
0
23 oktober 2022 om 18:00
Poeh echt genoten hier zat alles in behalve rode kaarten..Mooie goals lekker veel spanning/beleving. Verdedigend toch wel een erg kwetsbaar PSV. Onze keeper zal irritant geweest zijn voor hun maar voor ons een baas. Simons wel echt een crybaby zeg wat ligt die snel en vee op de grond. Gakpo lukte niet alles maar toch stiekem genoten van het gemak wat hij aan de bal heeft. Heerlijke onverwachtse punten voor mijn club!
 
Broodje Eend
 
1
23 oktober 2022 om 18:18
Geen schim van jezelf zijn heeft eem negatieve lading dus dat klopt hier niet in de inleiding.
 
Vak104
 
0
23 oktober 2022 om 20:51
Dat gezicht van Simons.. wat vinden psv’ers daar kun zelf van??
 
jermainejenas
 
0
24 oktober 2022 om 10:22
Wat moet je vinden van een gezicht van een voetballer?
 
Vak104
 
0
25 oktober 2022 om 11:53
Dat eeuwige zielige verongelijkte?
 
DieHalveMalle
 
0
23 oktober 2022 om 21:03
Talentvolle jongen die Jan de Boer. Misschien een naam voor een supermarktbranche, maar staat er toch even. Nette pot van Grunn!
 
jermainejenas
 
0
24 oktober 2022 om 10:24
Zal wel weer niks worden dit seizoen. Het gaat echt ieder jaar hetzelfde en ik heb niet eens meer een glazen bol nodig om te voorspellen hoe het seizoen gaat. PSV loopt nu al vier punten achter op Ajax, maar dat lopen ze weer in. Uiteindelijk staan ze ongeveer gelijk met Ajax of misschien wel net erboven, maar ook dat gaan ze weer weggeven. Het zal nog een beetje schommelen tussen Ajax en PSV, maar uiteindelijk is Ajax toch meer gedreven en worden ze kampioen. PSV weer kansloos tweede.