Kritische Erik ten Hag oordeelt: 'Men doet overdreven lyrisch over Feyenoord'
Zaterdag, 25 mei 2024 om 11:40

Erik ten Hag steekt zijn mening over Feyenoord niet onder stoelen of banken. De manager van Manchester United, die in Engeland hevig onder vuur ligt, is van mening dat men overdreven lyrisch is over de Rotterdamse club. Volgens Ten Hag was landskampioen PSV dit seizoen op alle vlakken twee klassen beter.

Voetbal International pakt zaterdag uit middels een uitgebreid interview met Ten Hag. Ook de Eredivisie komt daarbij ter sprake. Ten Hag is lovend over het PSV van Peter Bosz. "Dik en dik verdiend kampioen. Met zo'n grote afstand beter dan de rest, ook dan Feyenoord. En PSV is ongelofelijk benadeeld in de KNVB-beker."

Meer: 'Erik ten Hag en Manchester United bereiken persoonlijk akkoord met voormalig PSV'er' | ‘Erik ten Hag adviseert clubleiding van Manchester United om Benni McCarthy nieuw contract aan te bieden’

"Dat was natuurlijk een duizend procent strafschop bij Noa Lang, dat weet ik nog goed", gaat Ten Hag verder. "Peter Bosz was na afloop heel boos en hij had groot gelijk. Bosz heeft het uitstekend gedaan bij PSV afgelopen seizoen. De club leeft en sprankelt."

Ten Hag is duidelijk minder fan van Feyenoord, zo laat hij blijken. "Daarentegen vind ik dat mensen overdreven lyrisch doen over Feyenoord. Het verschil tussen PSV en Feyenoord was in mijn ogen te groot vanuit Feyenoord-perspectief als regerend landskampioen. Feyenoord was stabiel dit jaar, maar niet top."

Ten Hag is onder de indruk van het werk van Bosz. "PSV was op alle vlakken twee klassen beter. Qua domineren van de bal, qua drukzetten, qua intensiteit, noem maar op. Dat heeft Bosz met zijn staf top gedaan, maar ook de rest van de club zit weer goed in elkaar, want met mensen als Earnest Stewart en Marcel Brands is er daar ook rust en kwaliteit gekomen."

Ondanks zijn minder positieve woorden over Feyenoord, is Ten Hag blij voor de naar Liverpool vertrokken Arne Slot. "Ik vind het van beide kanten een hele goede en mooie keuze. Voor het Nederlandse trainersgilde is dit geweldig. En Arne Slot past met zijn filosofie ook bij Liverpool."

Het is nog maar de vraag of Ten Hag en Slot elkaar komend seizoen tegenkomen in de Premier League. Eerstgenoemde ligt momenteel zwaar onder druk bij Manchester United. Kwaliteitskrant The Guardian bracht vrijdag zelfs het nieuws dat Ten Hag, ongeacht het resultaat van de FA Cup-finale, de laan wordt uitgestuurd in Manchester.

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste voetbalnieuws? Word nu lid van het Voetbalzone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws
   
23:55
23:55
Valentijn Driessen vergelijkt Schouten met één van de beste middenvelders ooit
16
   
23:38
23:38
Derksen: 'Hij wordt opgehemeld, maar die man is totaal onvoldoende voor Oranje'
21
   
23:35
23:35
Van Basten en Ten Hag zijn het niet eens over prestatie van Oranje-international
13
   
23:30
23:30
Rapport Oranje: twee spelers vallen door de mand en scoren onvoldoende
142
   
23:10
23:10
Het programma, alle uitslagen en de standen van het EK: winst Oranje en Engeland
0
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (149)

 
Psv-er!
 
134
25 mei 2024 om 10:57
Twee klasses beter is erg overdreven maar ik heb me wel verbaasd over hoe er gepraat werd na Feyenoord - PSV. Alsof er een gat ontstond van 12 punten door puur toeval.
 
Andres13
 
117
25 mei 2024 om 11:06
Ik vind het ook wel heel vreemd dat de prestaties van PSV in de CL ook vaak naar beneden gepraat worden terwijl over Feyenoord wordt gezegd dat ze erg goed gepresteerd hebben in Europa. Volgens mij zeggen de resultaten wat anders. Hopelijk kunnen we volgend seizoen samen veel punten pakken in de CL.
 
RyanGarcia
 
106
25 mei 2024 om 11:09
Ik vond het ooo vreemd men doet alsof PSV van Dortmund kon winnen. Maar en dan niet over hebben dat ze ook van Sevilla 2x konden verliezen. Tegen Lens minder waren en tegen een Arsenal speelde op 50%.
 
manunitedrvp
 
42
25 mei 2024 om 11:14
Ik weet niet waar er nu precies vandaan wordt gehaald dat er zo lyrisch over Feyenoord werd gedaan dit seizoen? Voorafgaand aan de wedstrijd Feyenoord-PSV waren de krachtsverhoudingen al lang en breed duidelijk (bij supporters), en na die wedstrijd was er gewoon berusting. Het was al voor de winterstop duidelijk dat Feyenoord dat goede niveau van o.a. tegen Atletico-uit niet gingen vasthouden. Ook kijkend naar het spelersmateriaal is dit gewoon het maximale wat Slot er uit kon halen. Dat spelersmateriaal is namelijk helemaal niet zo denderend. Prestaties van PSV in de CL naar beneden gepraat? Eerder overdreden enthousiast. Zelf een machine in de competitie, maar thuis niet voorbij een dolend Sevilla komen wat ergens onderaan La Liga bungelde, en alle geluk van de wereld hebben in die uitwedstrijd waardoor je nog door komt en anders gewoon achter Lens eindigt. En daarna 2 zoutloze wedstrijden tegen Dortmund.
 
Andres13
 
37
25 mei 2024 om 11:16
@ryangarcia Uiteindelijk lag het in de wedstrijden tussen PSV en Dortmund ook dicht bij elkaar, dus zo gek was die gedachte niet. PSV werd alleen in het eerste halfuur in Dortmund volledig weggespeeld. Sevilla kun je inderdaad van verliezen, maar dat is dus niet gebeurd. Ik ben het verder totaal niet met je eens dat Lens beter was en ben ook wel benieuwd waarom je dat vindt. En Arsenal speelde misschien op 50%, maar PSV ook want die waren ook al door. Als je tenminste op de laatste groepswedstrijd doelt.
 
Psv-er!
 
16
25 mei 2024 om 11:17
Ik ben de eerste die toe zal geven dat we een geweldige kans op de halve finale hebben laten liggen in Dortmund. Aan de andere kant heeft Dortmund het ook gedaan tegen AC Milaan, Newcastle, Atleti en PSG. De groepen van PSV en Feyenoord waren vergelijkbaar.
 
Zanazanyan
 
57
25 mei 2024 om 11:21
Van Basten heeft littekens achter gelaten in Eindhoven haha. Feyenoorders waren lyrisch tot aan november, vanaf toen was het voor ons duidelijk dat het een somber seizoen ging worden. Het gat werd 7 punten, iedereen zag dat PSV zoveel punten niet meer ging laten liggen en in de CL was het ook klaar. Toen daar in februari nog eens de uitschakeling tegen Roma bovenop kwam en het duidelijk was dat je hoe dan ook tweede zou worden was het wel klaar. Rare teksten trouwens wel van Ten Hag, want alleen omdat PSV beter was dan Feyenoord mocht er niet gezegd worden dat Feyenoord goed speelde en mee kon met ze? PSV was duidelijk de betere dit seizoen, maar in alle onderlinge confrontaties zag je duidelijk twee ploegen die aan elkaar gewaagd waren.
 
Psv-er!
 
16
25 mei 2024 om 11:27
Het verschil was onderling zeker niet groot maar met een beetje geluk had PSV 3 keer achter elkaar kunnen winnen in de Kuip.
 
arsenal890
 
74
25 mei 2024 om 11:47
Ja en met een beetje geluk had Feyenoord 3x gewonnen van Psv dit seizoen.
 
RyanGarcia
 
3
25 mei 2024 om 11:52
Je kon er in de groepsfase uitgaan net zoals je tegen Dortmund kon winnen. Beide niet relevant meer. Daarbij nogal bijzonder om te denken dat je 3 tot 4x achter elkaar van een op papier beter team kan winnen.
 
Migi
 
21
25 mei 2024 om 12:10
Wie is er enthousiast over Feyenoord in de CL? We begonnen erg goed en vielen de 2e helft tegen. En ja, het zat Psv nogal mee in de poule. Boeie.
 
1AFCAjax1
 
9
25 mei 2024 om 13:00
@psv-er, halve finale? Winst tegen dortmund had de kwartfinale betekend. On: PSV dit seizoen inderdaad een stuk beter dan op een goed Feyenoord. Maakt het extra knap. Feyenoord was prima, maar nooit aanspraak gemaakt op de titel. Petje af voor het seizoen van PSV
 
Zanazanyan
 
15
25 mei 2024 om 13:06
@PSV-er in de thuiswedstrijd was Feyenoord tot aan de goal gewoon de betere. Timber had Veerman en Schouten volledig in zijn broekzak, maar Feyenoord ging zoals wel vaker dit seizoen super slordig om met de kansen. Tja, dat moet je tegen PSV niet doen. Ook in Eindhoven kom je uit het niets terug op 2-2, dus nee, het is zeker niet zo dat PSV ook maar in één onderlinge wedstrijd Feyenoord heeft overklast. Denk verder dat het velen nogal hoog zit dat Feyenoord veel meer veren heeft gekregen voor de CL campagne dan PSV. Feyenoord tikte natuurlijk een belachelijk hoge bovengrens aan tegen Lazio en Atletico en kreeg daar terecht lof voor, lof die PSV nooit heeft gehad omdat ze dat niveau nooit aantikten.. ja, tegen Heerenveen.
 
Tinus88
 
12
25 mei 2024 om 13:58
Haha, kom nou. PSV speelde in een Europa League poule, ging met pijn en moeite door, en werd door Dortmund uitgeschakeld maar nog steeds werd er gedaan of wij naar de beste Nederlandse ploeg ooit zaten te kijken.
 
FR010FRDAM
 
5
25 mei 2024 om 14:07
Vond psv in de competitie geweldig, dus daar krjjgen ze terecht lof voor, maar in Europa niet indrukwekkend. Vaak waren ze voetballend de onderliggende partij, maar zat het behoorlijk mee, met domme tegenstanders of beslissingen van scheidsrechters, met bijvoorbeeld wat makkelijke penalty`s. Maar goed, resultaat telt, dus dat hebben ze goed gedaan. En voor het resultaat krijgen ze ook gewoon lof.
 
CROOSWYKER
 
39
25 mei 2024 om 11:18
Feyenoord is op 7 punten achterstand geeindigd dus twee klasse is onzin .
 
Psv-er!
 
67
25 mei 2024 om 11:24
Verschil tussen nummer 1 en 2 dus even groot als het geweldige Feyenoord vorig seizoen en het verschrikkelijke PSV van van Nistelrooij..
 
RyanGarcia
 
13
25 mei 2024 om 11:44
Feyenoord vorig jaar 2x verloren waaronder de laatste wedstrijd met een dikke kater. Redelijk seizoen. PSV 1x verloren wow evenaren beste Ajax ever!!
 
Klene
 
7
25 mei 2024 om 13:07
PSV heeft het beste Ajax helemaal niet geëvenaard. Dan hadden ze niet nog een keer moeten gelijkspelen
 
CROOSWYKER
 
3
25 mei 2024 om 14:45
Als ik als trainer faalt lijk het mij niet om over anderen te praten . Eerst effe zelf in de spiegel kijken
 
CROOSWYKER
 
3
25 mei 2024 om 14:48
Hij zeg psv was 2 klasse beter en dat ze niet zo lyrische moeten zijn over Feyenoord of dat niks voorsteld. Dan typ ik hij stelt zelf niks voor
 
Jaylen2005
 
3
25 mei 2024 om 11:21
7 punten..
 
Psv-er!
 
8
25 mei 2024 om 11:25
Na Feyenoord - PSV in december was het verschil toch 12 (of 10?)
 
arsenal890
 
1
25 mei 2024 om 11:33
10 was het na die wedstrijd
 
4fRedondo
 
46
25 mei 2024 om 11:33
Ik heb iets van wauw, waar komt de rancune van Ten Hag vandaan. Wat is er in het verleden voorgevallen dat hij Feyenoord zo afkraakt en PSV ophemelt. De 4 wedstrijden onderling zat nauwelijks verschil. Feyenoord wordt onderkast in Eindhoven, maar staat wel voor tot ik dacht 70 minuut of zo. In Rotterdam vind ik Feyenoord veel beter, maar wordt het in de omschakeling gedeclasseerd. Daarna moet je vol op de aanval en is het logisch dat PSV grote kansen krijgt. In de JC en Beker waren ze beiden heel gelijkwaardig. Momenten van bovenliggende partij wisselden elkaar af. Ik heb niet gezien dat PSV 2 klasse beter was. PSV was wel duidelijk in de overige wedstrijden in de eredivisie beter. Bij Feyenoord verliepen wedstrijden nog wel eens moeizaam. In de CL groepsfase had PSV het geluk aan haar zijde. Geluk dwing je af. Feyenoord kreeg veel lof tegen Atletivo uit. Maar Atl. zet eventjes aan en doelpunt en zakt in. Ja Feyenoord kreeg kansen en speelde goed verzorgt voetbal, maar ben er nog niet van overtuigd dat dit eigen kracht was of dat Atletico het wel best vond.
 
Westend
 
16
25 mei 2024 om 12:54
Ik snap die rancune ook niet helemaal. Wat schiet ten Hag er nou mee op om Feyenoord af te vallen. Hele andere competitie. Lijkt bijna alsof hij een soort vete wil creëren met Slot/ Liverpool voor volgend jaar. Zo van, die pakken we even
 
marton3103
 
12
25 mei 2024 om 13:05
Welke rancune? Hij geeft toch gewoon zijn mening. En er zijn er genoeg die het met hem eens zijn. Zo bijzonder was Feyenoord dit seizoen niet. Vorig jaar leken ze onoverwinnelijk, dit jaar was het vaak met hangen en wurgen. En verder is hij heel positief over Slot en de combinatie Slot/Liverpool, nergens een toekomstige vete te bekennen.
 
RedBaron
 
8
25 mei 2024 om 13:24
Misschien door de arrogante houding in Rotterdam. Het leek af en toe wel of Slot het voetbal opnieuw uitgevonden had. Terwijl PSV er qua voetbal al met kop en schouders boven uitstak. Het laatste
 
Suc6Magnet
 
10
25 mei 2024 om 13:49
Nee gelukkig komt professor Bosz helemaal niet arrogant over ??Erik ‘het lag allemaal aan de tegenstander want wij speelden sowieso een topwedstrijd’ Ten Hag kan zijn tijd beter besteden aan zijn eigen team en prestaties dan interviews geven over teams uit een competitie waar hij niet meer werkt en waar hij in zijn laatste seizoen zelf met alles behalve goed voetbal is weggegaan.
 
Westend
 
9
25 mei 2024 om 14:04
Rancune, commentaar, beoordeling. Ik had misschien een beter woord kunnen gebruiken, maar kies wel vaker iets verkeerds (legio exen die het bevestigen). Feit blijft dat het een bijzondere sneer is van een trainer uit een hele andere competitie die het zelf notabene behoorlijk slecht doet. Dan vind ik dat vaak wat ongepast. En Feyenoord slot arrogant? Valt toch reuze mee? Heb nou niet het idee dat het spel de hemel in wordt geprezen, zeker dit seizoen niet. Wij zijn hier op zuid al lang blij met een prijs 1x per 5 jaar. Al is het de beker: feest. Zoveel viel er jarenlang niet te juichen
 
Westend
 
5
25 mei 2024 om 14:11
Viel me sowieso in dat interview op dat hij wat om zich heen aan het schoppen was. Ajax kreeg ook de volle lading dat ze er een puinhoop van maken. Staat een beetje in contrast met de prestaties en organisatie van z’n eigen (huidige) club. Ik zou me een beetje op de achtergrond houden, want het tegencommentaar “en hoe vind je zelf dat het gaat” ligt nogal op de loer
 
273618
 
2
25 mei 2024 om 14:14
Het voetbal uitgevonden hebben? Dat hoor je toch vooral in een andere stad, en dan gaat men er voor het gemak aan voorbij dat Feyenoord een jaar eerder al met dezelfde spelfilosofie de wereldbeker veroverde, maar nee, in Rotterdam houden we alleen van hard rennen en lekker schoffelen.
 
SB3DORDT1980
 
35
25 mei 2024 om 11:50
Waar haalt hij het lef vandaan. Ga lekker in de spiegel kijken ETH, het is een schande bij utd! Het veldspel ziet er niet uit, en fortuinen uitgeven. Hij had achteraf gezien geluk met zo'n lichting bij ajax. Haast ney zoveel geluk dat hij nog steeds bij utd zit
 
caribbean
 
9
25 mei 2024 om 12:30
@dordt, waar heb je het allemaal over? Geluk met zijn lichting maar alsnog halve finale CL bereikt, daarnaast aantal keren achter elkaar kampioen. Dat kan je niet alleen de lichting wijten. Dat het wat minder bij Man Utd wilt niet zeggen dat hij hier ongelijk heeft. Feyenoord heeft het door afgelopen jaren ok gedaan, zeker gezien waar ze vandaan komen maar laten we aub niet overdrijven. EtH heeft hier gewoon een punt, kunnen sommige blijkbaar moeilijk hebben hier.
 
SB3DORDT1980
 
8
25 mei 2024 om 13:05
Als die zo goed was had die bijv De Ligt terug geroepen tegen tottenham. Die 2 die hij vanuit Utrecht meenam, dat sloeg nergens op. Overmars verdiend alle credits, tezamen met de jeugdopleiding. Feyenoord heeft het ok gedaan zijn jouw woorden. Nelom was reserveaanvoerder en door te strijden en goed in te kopen zijn we kampioen geworden. Misschien handig als je een keer naar utd gaat kijken, misschien dat je dan meer mijn richting op gaat concluderen
 
caribbean
 
5
25 mei 2024 om 13:25
Voor jouw info, ik kijk haast alle wedstrijden van Man Utd. Nogmaals wat is je punt? Mijn punt is dat EtH het beter heeft gedaan bij Ajax dan welke coach bij Feyenoord dan ook, verdienste van Overmars of niet, gouden lichting of niet. EtH heeft in de eredivisie alles gewonnen wat te winnen valt, en niet eén keer maar meerdere keren. Heeft de eredivisie “uitgespeeld”. Heeft halve finale CL bereikt, bijna finale zelfs, wat ik trouwens niet zo snel zie gebeuren bij een Feyenoord. Dus nogmaals wat is je punt? Omdat hij het wat minder doet bij Man Utd mag hij hier geen mening over hebben terwijl hij in de eredivisie domineerde? Kom nou.
 
Anfield1892
 
1
25 mei 2024 om 19:36
Nogmaals, dat CL sprookje was volledig te danken aan het team. Want toen enkele sleutelfiguren uit dat team vertrokken, De Ligt, Frenkie, Ziyech ging Ten Hag er direct uit in de KO fase, geen kwartfinale laat staan halve finale. Voor de rest goed gedaan in de Eredivisie idd. Dat dan weer wel.
 
feyesun
 
13
25 mei 2024 om 12:53
En Erik hoe gaat het met al die uitgeven miljoenen in manchester united
 
Berliner80
 
5
25 mei 2024 om 13:41
Hij kijkt al weer naar de eredivisie want na de wedstrijd van vanmiddag kan hij op zoek naar een nieuwe club
 
Kenner1986
 
13
25 mei 2024 om 13:39
Dit is wel heel zielig. Hij is gewoon bang dat Slot het wel goed gaat doen in Engeland en dat er nu na hem weer een Nederlandse trainer naar een topcompetitie gaat. Dus moet hij daar even iets kritisch over zeggen of probeert hem kleiner te maken.
 
mc significant
 
46
25 mei 2024 om 10:59
De titel doet het erger lijken dan het is, maar Feyenoord heeft wel degelijk top gepresteerd dit seizoen. Enkel uitschakeling in de CL was niet nodig geweest
 
Suurbier
 
68
25 mei 2024 om 11:03
Uitschakeling in de CL niet nodig geweest als je twee punten boven Celtic eindigt in de groep. Zet jezelf niet zo voor schut
 
RyanGarcia
 
94
25 mei 2024 om 11:07
Zet je zelf niet zo voor schut. In principe was het verschil tussen doorgaan en niet doorgaan alleen de uitwedstrijd tegen Lazio. En ja verder verdiende Feyenoord het niet perse meer dan Lazio over 6 wedstrijden. Maar uit waren ze weldegelijk beter. Gedraag je eens niet als een zure rivaal na een minder jaartje.
 
JtjeVtt
 
28
25 mei 2024 om 11:10
Ben je beter omdat je meer de bal hebt of ben je beter omdat je vaker de bal in het netje schiet?
 
RyanGarcia
 
55
25 mei 2024 om 11:13
Ja als dat het argument is. De winnaar is altijd beter. Nou dan hoeven we nooit meer een discussie te voeren gelukkig.
 
JtjeVtt
 
22
25 mei 2024 om 11:31
Ik vind het een non-argument in deze discussie. Ik heb veel te vaak gezien hoe Ajax Europees verloor terwijl we toch het gevoel hadden de betere te zijn. Dat heeft ook te maken met Europese volwassenheid (je kansen afmaken). En gebrek aan organisatie achterin waardoor je tegenstander ondanks minder kansen toch wel vaker weet te scoren. Daarnaast vond ik Feyenoord helemaal niet zo geniaal voor de dag komen uit tegen Lazio. Ze hadden de bal ja, maar wisten dat eigenlijk ook nauwelijks om te zetten in grote kansen. Als Lazio dan nog effectiever is dan vind ik Lazio uiteindelijk wel beter in die wedstrijd ja. Als balbezit betekent dat je de beste bent dan moeten jullie maar eens FdB een belletje gaan geven voor komend seizoen
 
Psv-er!
 
24
25 mei 2024 om 11:36
Je bent in 3 jaar tijd 5 keer uitgeschakeld door Lazio en AS Roma. Feyenoord had die uitwedstrijd tegen Lazio moeten winnen maar er gaat toch steeds iets mis.
 
SB3DORDT1980
 
20
25 mei 2024 om 11:53
Suurbier. Als je de wedstrijden tegen Lazio gezien had, en die uitwedstrijd tegen Atletico weet je dat Feyenoord enorm goed gepresteerd had en een beetje ongeluk had. Dat jij dat niet kan toegeven zegt genoeg over jou
 
JtjeVtt
 
28
25 mei 2024 om 11:08
Ik vond eigenlijk dat Feyenoord niet echt aanspraak maakte op overwintering CL. Er werd leuk meegevoetbald maar Slot werd m.i. wel tactisch overklast door Simeone en Sarri. Dat je beter speelt maar verliest is niet alleen pech he, dat heeft ook te maken met de ruimte die je krijgt en de speelwijze van de tegenstander.
 
Het_Orakel
 
70
25 mei 2024 om 11:12
Tactisch overklast door Sarri, jij hebt beide wedstrijden tegen lazio met het beeld uit gekeken?
 
JtjeVtt
 
27
25 mei 2024 om 11:13
Nee, ik heb vaak genoeg gezien dat Ajax veel en veel beter speelde tegen een Spaans of Italiaans team en uiteindelijk toch met lege handen achterbleef. Dat is geen toeval hoor. Thuis tegen Lazio had Feyenoord een geweldige dag, hele goede wedstrijd. Uit zijn ze tactisch overklast vind ik.
 
TheRoscoe
 
12
25 mei 2024 om 11:14
Mwah, uit bij Atletico had je echt met vier doelpunten verschil moeten winnen, maar daar kan je ook van zeggen dat het een kwestie van kwaliteit is om ook daadwerkelijk het resultaat binnen te halen. Resultaatvoetbal is ook een kunst om te beheersen, en Feyenoord in top vorm pakte niet de resultaten die het had moeten pakken, vervolgens raakte Feyenoord uit vorm en pakte het ook totaal geen bonuspunten in die groep.
 
RyanGarcia
 
25
25 mei 2024 om 11:15
Jij hebt de wedstrijd dus niet gezien. Die gemiste kansen komt door een taktiek van Lazio. Gebrek aan kwaliteit ok, maar taktisch overklast...dan roep je om het roepen.
 
FouteIngooi
 
9
25 mei 2024 om 11:17
4 doelpunten verschil moeten winnen uit bij atletico?
 
JtjeVtt
 
22
25 mei 2024 om 11:33
Ryangarcia: man wat ben jij snel op je teentjes getrapt zeg, hierboven ook al. Als je balbezit niet om kan zetten in grote kansen en je tegenstander weet in de omschakeling wel te scoren (en zelfs nog meer grote kansen te creeren) dan wordt je inderdaad tactisch overklast ja. Is dat niet de definitie van tactisch overklassen? Een team dat eigenlijk voetballend minder is dat ervoor zorgt dat ze het meeste uit hun ploeg kunnen halen en daarmee alsnog te winnen? Theroscoe: Uit bij Atleti met 4 goals verschil kunnen winnen vind ik nogal overdreven. Je had 'm kunnen winnen, een gelijkspel was m.i. terecht geweest. Daartegenover stond ook een pot waar je het in het eerste gedeelte heel moeilijk had met Celtic thuis maar door twee oliedomme rode kaarten in het zadel werd geholpen. Ik blijf erbij dat ik niet het gevoel had dat Feyenoord echt aanspraak maakte op overwintering. Net als dat ik dat vaker ook met Ajax heb gehad bij potten tegen Benfica, Getafe etc.
 
4fRedondo
 
12
25 mei 2024 om 11:44
Jtje, Dus als een ploeg met 10 man voor de pot gaat hangen en 1 counter succesvol blijkt te zijn, dan ben je tactisch overklast? Ook in het verleden liep Ajax wel eens tegen puntverlies aan, terwijl ze 30x tussen de palen schoot/kopte. Ballen op de lat en paal en/of een Werelddag voor de keeper. 1 countertje en ze verliezen. Ten Hag is toen tactisch overklast. Dom gelul, sorry hoor. Tactisch overklassen is bijvoorbeeld Nieuwkoop rechtsbuiten zetten of Schouten als laatste man of Akpon in de spits die dan 3x scoort en een fitte Brobbey op de bank zit. Ook in spelsystemen. Maar het spelsysteem met z’n allen verdedigen in de 16 en dan hopen dat 1 counter slaagt, dat vind ik niet tactisch maar laf voetbal.
 
JtjeVtt
 
16
25 mei 2024 om 11:51
"Dus als een ploeg met 10 man voor de pot gaat hangen en 1 counter succesvol blijkt te zijn, dan ben je tactisch overklast?" Als het slechtere team daarmee wint wel ja, dat is toch letterlijk de definitie van tactisch overklassen? Als je met individueel gezien slechtere spelers toch de winst over de streep weet te trekken dan vind ik dat een tactische overklassing. Ik zie vaak genoeg tegenstanders in de Arena die allemaal voor de goal hangen waardoor Ajax totaal niet in het spel komt, nauwelijks tot kansen komt en uiteindelijk toch tegen een achterstand aankijkt. Laf is het, maar je moet wat als je minder kwaliteit hebt. Kijk als je driehonderd kansen hebt en die mist en 1 counter tegen is raak prima, dat mag je best pech noemen. Maar als je zelf nauwelijks tot kansen komt omdat de tegenstander verdedigend gezien zo compact staat terwijl je wel 80 balbezit hebt dan vind ik dat de tegenstander dat inderdaad tactisch gezien gewoon slim doet. Kopte Feyenoord 30 keer tegen de paal of lat uit tegen Lazio? Nee. Ik heb het even opgezocht om te kijken of mijn herinnering van de wedstrijd klopt en de xG waren bijna gelijk en grote kansen is 1 vs 2 in het voordeel van Feyenoord, totale schoten 9 vs 12. Dan mag je m.i. best spreken van een tactische overklassing als het balbezit 36-64 is.
 
SB3DORDT1980
 
12
25 mei 2024 om 11:55
Sarri had gewoon geluk man. Wat zeg jij
 
RyanGarcia
 
4
25 mei 2024 om 12:06
Maar dus omdat de tegenstander taktisch beter was. Dan maak je geen aanspraak op de overwinning of overwintering ook al was je veldspel wel beter?
 
JtjeVtt
 
14
25 mei 2024 om 12:07
Sb3dordt1980: Ja en Mourinho ook twee keer, en Simeone ook twee keer, en de Rossi onlangs ook nog gemazzeld zeker. Dat het misschien niet de schoonheidsprijs verdient betekent niet dat het alleen maar mazzel is. Ryangarcia: als je veldspel beter is maar je weet dit niet of nauwelijks om te zetten in kansen tegen stugge ploegen in een zware Europese competitie dat vind ik inderdaad dat Feyenoord niet verdiende om door te gaan. Net als dat ik dus ook vind dat, ondanks dat het ontiegelijk irritant en frustrerend is als fan om te zien, Ajax terecht was uitgeschakeld tegen Benfica en Getafe. Om ons Friesenjung te quoten: Welkom in Europa Jonge.
 
Migi
 
16
25 mei 2024 om 12:13
Als je meer kansen hebt dan de tegenstander maar ze niet afmaakt ben je niet tactisch overklast. Dan ben je verslagen op effectiviteit.
 
fiorenoord
 
7
25 mei 2024 om 12:13
@jtje Heb je de wedstrijden ook echt gekeken, of zit je nu even snel de uitslagen te googlen? Als je nu bijvoorbeeld gaat claimen dat Feyenoord die teams niet tactisch heeft overklast in eigen huis, lijkt het op het laatste namelijk. Dat je naast tactieken ook te maken krijgt met buitengewone persoonlijke kwaliteiten, zou jij als Ajacied toch moeten weten. Of vond je Ajax niet de verdiende winnaar vlak voordat Lucas Moura die bal er nog even inkegelde destijds?
 
JtjeVtt
 
12
25 mei 2024 om 12:20
Migi: We hebben het hier over een uitwedstrijd tegen Lazio waar Feyenoord tot de laatste 10 minuten geloof ik nauwelijks in de buurt kwam van de 16 van Lazio en alleen maar de bal aan het rondtikken was. Ik vind dat echt een heel ander verhaal dan een lesje effectiviteit. Grappig dat toentertijd de reacties hier van de Feyenoorders ook veel realistischer waren dat ondanks 1 kopbal ergens tegen het einde Feyenoord eigenlijk ook niet veel had gecreeerd en ze dus geen antwoord hadden op het spel van Lazio. Maar goed. Dit wordt een beetje welles-nietes nu. Ik bedoel het allemaal niet vervelend maar ik blijf erbij dat het geen toeval is dat Nederlandse ploegen vaak het gevoel hebben de betere te zijn en toch met lege handen achter te blijven. Fiorenoord: Ik heb de wedstrijden zeker gekeken, Alle CL wedstrijden dit seizoen van zowel PSV als Feyenoord. Grappig dat je dat CL moment van Ajax als voorbeeld aanhaalt. Ik vond daar dus juist dat Ten Hag het tactisch gezien helemaal liet lopen ja. Die uitschakeling mag je echt op het conto van de coach schrijven want Ajax speelde inderdaad beter maar werd toen zo arrogant dat ze hele laatste linie in de 16 van de Spurs ging hangen. Op basis van tactiek vond ik die uitschakeling dus wel terecht, ondanks dat het heel erg zuur was (zacht uitgedrukt). De naiviteit van Ten Hag kost je daar de finale.
 
fiorenoord
 
6
25 mei 2024 om 12:31
@jtje Maar als je die wedstrijden daadwerkelijk hebt gekeken, zou je niet spreken over tactische overklassing. Dan zou je het hebben over persoonlijke kwaliteit. Feyenoord heeft in Madrid bijvoorbeeld een prestatie gehaald die bijna 10 jaar geleden voor het laatst in de CL is gehaald door Real Madrid. 18 kansen waarvan 7 schoten op doel is echt ongekend. Dat deden we met spelers als Ueda en Zerrouki, waardoor we die kansen niet konden omzetten in meer doelpunten dan de tegenstander. Vervolgens krijg je er 3 om je oren waaronder een omhaal die je 1x per seizoen ziet, een wel/niet buitenspeldoelpunt en een fantastische voorzet en loopactie. Atletico schoot in die wedstrijd 3x op doel en scoorde 3x. Als jij dat tactisch overklassen vindt...
 
Migi
 
12
25 mei 2024 om 12:36
Tja meer balbezit, meer kansen, meer xG. Het is niet dat we ze wegspeelde, maar zij scoren door 1 persoonlijke fout. Ik vind dat niet tactisch overklast. We waren 180 minuten beter dan is het ook wel redelijk pech dat je niet minstens 4 punten pakt. En Atletico uit is al helemaal niet de schuld van de tactiek. Daar hadden we veel meer goals moeten maken en ja, die eerste tegengoal daar waar door de kromme regels iemand in buitenspelpositie voor 50% verantwoordelijk is voor de goal vind ik best wel pech.Maar goed, welles nietes idd. Sowieso een discussie gestoelt op de onjuiste stelling dat iedereen "heel lyrisch" is over Feyenoord in de CL.Ik snap ook wel dat Ten Hag de aandacht wil afleiden van het feit dat hij de slechtst presterende United trainer ooit is dit seizoen, maar het is wel wat suf van em. Als we al lyrisch zijn is het omdat we weten waar we 3 jaar terug stonden. Niet in de positie om te klagen als we maar 3e worden in een cl poule.
 
JtjeVtt
 
7
25 mei 2024 om 12:38
fiorenoord: "maar als je die wedstrijden daadwerkelijk hebt gekeken, zou je niet spreken over tactische overklassing." Wat zijn dit toch voor rare dingen om te zeggen? Ik zeg hierboven dat ik de wedstrijd heb gekeken. Dus omdat ik het niet eens ben met jouw lezing concludeer jij maar even dat ik niet heb gekeken? Je benoemt de mooie prestatie tegen Atletico en zegt daarbij dat je dat deed met spelers als Ueda en Zerrouki, maar benoem dan ook dat je met spelers als Geertruida, Hancko, Wieffer, Timber en Hartman die nu (terecht) op de radar staan bij meerdere Europese topclubs op het veld stond. Wel heel makkelijk om dan alleen je twee mindere spelers eruit te plukken. Uit tegen Atleti en thuis tegen Lazio speelde jullie geweldig. Dat ontken ik ook nergens. Ik vond het tegen Atletico wel ver wegzakken in de tweede helft als ik het mij goed kan herinneren waardoor m.i. een gelijkspel wel terecht was geweest maar die buitenspelgoal was erg zuur dat moet ik je nageven. Maar thuis tegen Atleti en uit tegen Lazio vind ik een heel ander verhaal. Ik zag in die potten een klassiek geval van Nederlandse naiviteit die ik ook veel bij Ajax en PSV heb gezien en ondanks dat dat zuur is blijf ik erbij dat het geen toeval is dat dat jaar na jaar weer voorkomt. Dan heeft dat dus wel te maken met tactiek vind ik. Migi: ik ben het in grote lijnen met je eens maar ik heb het dan ook niet over Atletico uit, ik doelde met mijn opmerking of Feyenoord het had verdiend om door te gaan vooral op de cruciale wedstrijden thuis tegen Atleti en uit tegen Lazio. Voor mijn gevoel had Slot daar geen antwoord op de plannen van Simeone en Sarri en dat lag echt niet alleen aan effectiviteit. Ten Hag moet gewoon zijn mond houden en even in de spiegel kijken
 
JSH88
 
2
25 mei 2024 om 12:59
Zerrouki speelde fenomenaal die wedstrijd uit tegen Atletico, die wedstrijd was Feyenoord wereldklasse in mijn ogen en dacht daarna dat het lek boven was. Helaas hebben we nooit meer dat niveau kunnen aantikken, zowel Europees als nationaal gezien. Maar fijne discussie dit, ik vond Feyenoord vorig jaar ook beter overall gezien ondanks dat we nu meer punten hebben in de Eredivisie. En Feyenoorders zijn op dit moment simpelweg trots op waar we staan en vandaan komen. Dat PSV dit seizoen beter was is geen schande want ze hebben echt goed gepresteerd zeker op Eredivisie niveau.
 
SB3DORDT1980
 
0
25 mei 2024 om 13:10
Deels eens want het inter van mourinho, dat was echt masterclass tactiek en nog leuk ook om naar te kijken itt Sarri's Lazio
 
JtjeVtt
 
2
25 mei 2024 om 13:10
Uiteindelijk mogen jullie ook gewoon heel erg trots zijn op de prestaties en had ik graag gezien dat Feyenoord ook in elk geval 1 ronde verder was gekomen. Het is uberhaupt al een wereldprestatie dat we zo kort na Advocaat zijn Feyenoord het nu kunnen hebben over of Feyenoord wel of niet had verdiend om te overwinteren in de CL. Wie had dat kunnen voorspellen. Erik moet zich lekker bezig houden met zijn eigen zaken
 
ThePeopleChamp
 
24
25 mei 2024 om 11:00
Zelfs al heeft ie 100 procent gelijk dan is het niet slim zulke uitspraken.
 
FouteIngooi
 
50
25 mei 2024 om 11:19
Bakt er zelf werkelijk niks van en gaat het vervolgens even uitleggen. Zegt al genoeg over de persoon ten Hag. Zou deze man ook nooit bij Feyenoord willen zien
 
Jaylen2005
 
51
25 mei 2024 om 11:22
Beetje jaloers richting Slot.. Iedereen kan zien dat Arne 2x beter is
 
Redisthecolour
 
8
25 mei 2024 om 12:49
Niet mee eens,Slot heeft nog alles te bewijzen op het hoogste niveau. Iedereen weet nog hoe Ajax het grote Real uitschakelde, dat blijft een enorme prestatie. Tevens is Liverpool ook veel stabieler dan United, dus Slot gaat het zeker makkelijker krijgen dan Ten Hag de aankomende tijd.
 
RomBomCu
 
3
25 mei 2024 om 13:14
Als Slot had laten zien met Feyenoord wat Ten Hag heeft laten zien met Ajax dan had je dit nooit gezegd. Halve finale CL, alle wedstrijden overtuigend gewonnen in een lastige CL poule, jaren gedomineerd in de eredivisie. Daar kan Slot met zijn 1 kampioenschap en beker alleen maar van dromen. Ten Hag heeft de domme fout gemaakt om naar United te gaan, een club waar elke trainer sneuvelt en waar het gewoon een zooitje is. Grootheden als Mourinho en van Gaal kregen het daar niet voor elkaar.
 
markerazzi
 
5
25 mei 2024 om 14:21
Liverpool mag dan stabieler zijn om in te stappen maar volgens mij heeft Erik een hele grote portemonnee gekregen om boodschappen te doen, maar heeft ie het gestoken in rotzooi van de vlooienmarkt. Daarmee heeft ten Hag in ieder geval laten zien wat hij niet kan
 
Moridin
 
18
25 mei 2024 om 11:31
Heel raar dat je dit roept als trainer. Ook al vind je het, waarom zou je? Het voegt niets toe en gaat hem nagedragen worden. Zeer omprofessioneel van deze man die een van de slechtste trainers is uit de geschiedenis van Man united.
 
Oenieboy
 
15
25 mei 2024 om 11:00
Volgens mij is men toch niet zo lovend over Feyenoord? Ze hebben gepoogd mee te doen, maar waren al vrij snel kansloos voor de titel door een superieur PSV. Verder zegt hij niet veel geks, al lijkt het door de titel wel anti-feyenoord.
 
RyanGarcia
 
61
25 mei 2024 om 11:04
Men is best lovend en dat mag toch? Met 84 punten zou je van de laatste 15 seizoenen 11x kampioen zijn geworden. Dus een meer dan prima puntenaantal na een dramatische start met 2 gelijkspellen.
 
llevy
 
6
25 mei 2024 om 11:23
In mij ogen straalde Feyenoord niet uit dat ze nog een keer kampioen wilde worden. Ik vond het allemaal heel vrijblijvend. Slot had de spitsen wissel veel eerder moeten doen.
 
der alte
 
22
25 mei 2024 om 11:09
Lees de reacties hier eens. Allemaal lovend over Feijenoord. Ik ben het volledig met ten Hag eens.
 
FouteIngooi
 
29
25 mei 2024 om 11:12
Waarom zou je niet lovend mogen zijn dan. Gewoon uitstekend veel punten gehaald en goed gevoetbald... PSV terechte kampioen uiteindelijk maar allebei uitstekend gepresteerd
 
RyanGarcia
 
1
25 mei 2024 om 11:23
Misschien moet die dan wat minder reacties op VZ lezen
 
273618
 
1
25 mei 2024 om 14:23
Dit is natuurlijk totaal niet representatief. Als je hier een artikel plaatst waarin geroeptoeterd wordt dat dit Sparta het slechtste Sparta ooit is, krijg je natuurlijk ook overdreven positieve reacties. Men is ongeveer een maand in 2023 heel enthousiast over Feyenoord geweest, dat was toen ze Atleti thuis het grootste gedeelte van de wedstrijd zoekspeelden, en na Lazio thuis. Verder is het het hele jaar hosanna voor PSV geweest, tot aan talloze vergelijkingen met het gouden Ajax aan toe, terwijl ze ternauwernood de poulefase van een Europa League-waardige poule overleefden.
 
GJ7300
 
4
25 mei 2024 om 11:02
Is wel zo maar komt ook omdat verwachtingen veel hoger liggen bij PSV. Feyenoord is afgelopen 20jr minder verwend zullen we maar zeggen. Komt laatste jaren structureel goed voetbal uit en das lang geleden. PSV heeft vaker meegedaan op deze wijze. Daarentegen wel verbaast over waardering. Heeft ook iets te maken met Europees voetbal.. als ze Dortmund gepakt hadden was beeldvorming anders. Nu was t net niet maar waren ze heel tevreden (???) laat je toch unieke kans lopen mi. Verder zou t goed zijn voor NL voetbal als alle drie de topclubs eindelijk eens top presteren op dezelfde tijd. Dat is wel heeeeel lang geleden.
 
Diego_Forlan
 
37
25 mei 2024 om 11:02
Niet met hem eens. Ja, PSV was beter maar het zijn vooral details die het verschil hebben gemaakt. Wat Feyenoord de das om gedaan heeft zijn die eerste 2 speelrondes en de terugval van Gimenez, daar waar Luuk de Jong vrijwel het hele seizoen stabiel presteerde (geen hoge uitschieters zoals Gimenez maar ook geen bizarre terugval en droogte). In de 4 onderlinge duels vond ik ze vrijwel altijd gelijkwaardig. PSV had veel meer wapens qua breedte, waardoor je zelfs blessures moeiteloos kon opvangen. Bij Feyenoord moest je dan al snel terugvallen op Ivanusec, Zerrouki etc die je beide wel als miskoop kunt bestempelen. Des te knapper dat Feyenoord lang mee heeft gedaan en gewoon een verdienstelijk aantal punten heeft weten te pakken.
 
Psv-er!
 
15
25 mei 2024 om 11:22
Heeft Feyenoord lang meegedaan? Het verschil was in December 12 punten en is daarna nooit minder geweest dan 7. Wij hebben ook het hele jaar moeten spelen zonder onze beste buitenspeler.
 
markerazzi
 
1
25 mei 2024 om 14:17
PSV is dan ook dik en dikverdiende kampioen geworden. Laten we zeggen dan dat Feyenoord als enige nog een beetje het spoor van PSV kon volgen. En PSV miste dan wel z'n beste buitenspelers maar wij speelden een deel van de competitie voor mn gevoel zonder buitenspelers
 
JtjeVtt
 
4
25 mei 2024 om 15:29
Zonder je beste buitenspeler? Bedoel je Lang? Ik vind Bakayoko in statistieken en bijdrage aan het spel toch een stuk belangrijker voor PSV en laten we ook niet doen alsof je met Lozano een koekenbakker als vervanger had achter Lang
 
Davilla_7
 
13
25 mei 2024 om 11:37
Feyenoord heeft dit seizoen geen seconde meegedaan om de titel
 
Migi
 
3
25 mei 2024 om 12:38
We deden nooit serieus mee door de 1e twee wedstrijden niet te winnen.
 
JtjeVtt
 
15
25 mei 2024 om 11:03
Ik denk dat het ook te maken heeft met het verwachtingspatroon bij beide clubs. Obv het recente verleden kun je stellen dat bij PSV geacht wordt dat ze elk jaar meestrijden om het kampioenschap, bij Feyenoord is er na een vrije val al veel meer positiefs te horen (logisch) wanneer ze bovenin meedraaien en kunnen de fans wat sneller tevreden zijn ook wanneer ze geen kampioen worden. Dat bedoel ik niet vervelend richting Feyenoord dat is een logisch gevolg van de afgelopen 20 jaar. Ik merk dat ik daarin ook milder kijk naar resultaten van Feyenoord dan naar PSV en Ajax. Misschien dat dat weer omdraait als de Rotterdammers een reeks van kampioenschappen neer weten te zetten oid. Voor nu vind ik het dus niet zo gek dat men over zowel PSV als Feyenoord heel positief was dit seizoen, ondanks de achterstand van Feyenoord.
 
Migi
 
3
25 mei 2024 om 12:44
Ben het hier normaal wel mee eens, maar de verwachtingen bij Feyenoord lagen voor dit seizoen denk ik hoger dan bij PSV (en Ajax). PSV kreeg een nieuwe trainer, waar wij verder gingen met Slot en toch best wat sterkhouders binnenboord hielden. We hadden alleen te lang nodig om het middenveld uit te vogelen zonder Kokcu waardoor we al bij de 3e wedstrijd achter de feiten aanliepen. en laten we wel wezen, normaal ben je met 84 punten gewoon kampioen. PSV heeft een bizar seizoen gedraaid, maar wij zijn al sinds december ongeslagen. Daar zouden ze bij Ajax ook trots op zijn.
 
JtjeVtt
 
3
25 mei 2024 om 14:35
Misschien lagen de verwachtingen op voorhand wel wat hoger ja, daar kan ik wel inkomen. Maar toch denk ik dat ik niet helemaal tevreden zou kunnen terugkijken op een seizoen als Ajax tweede wordt. Zeker als het onderlinge resultaat tussen de ploegen een verliespartij en gelijkspel is. Ondanks het hoge puntentotaal. En dat verschil zit `m volgens mij toch echt wel in de behaalde resultaten de afgelopen jaren. Het is natuurlijk relatief gezien een stuk knapper wanneer Feyenoord domineert dan als Ajax dat doet op basis van de laatste 20 jaar. Dus ik kan er helemaal inkomen dat je alsnog heel trots bent na dit seizoen, ik vind het ook bizar knap wat Slot heeft neergezet de laatste drie jaar. En toch heb ik het gevoel dat de PSV en Ajax fans daarom wat minder snel tevreden zijn dan de Feyenoorders. Niemand had kunnen voorspellen dat PSV zo zou domineren, maar dat had ook ergens wel een klein beetje te maken met het niveau van de rest van de ED. Er waren best wat potten waar ik het gevoel had dat Feyenoord echt zichzelf enorm tekort heeft gedaan en PSV wist dat soort potjes wel altijd naar zich toe te trekken. Zeker die fase waarin jullie kans op kans bleven missen, als je daar wat scherper was geweest had je denk ik PSV ook wat meer kunnen laten zweten. Uiteindelijk heeft PSV volgens mij maar 1 keer een klein beetje de hete adem van Feyenoord in de nek gevoeld en dat was na NEC uit, dat was binnen een weekje weer klaar toen Feyenoord uit gelijk speelde tegen Volendam. Het zou trouwens kunnen dat dat ook wel te maken had met het feit dat PSV telkens als eerste speelde. Wanneer je ziet dat de nummer 1 telkens wint en jij daarna nog moet spelen dan doet dat ook wel iets met het zelfvertrouwen en komt de druk er bij PSV ook minder op. PSV had het qua speelschema niet verkeerd getroffen dit seizoen haha, eerst even wekenlang in vorm komen tegen de kleintjes zodat je vol zelfvertrouwen een loodzware fase ingaat, en de tweede seizoenshelft alle zware potjes tegen de top 4 thuis spelen. En dan ook nog elke week als eerste mogen aantreden zodat je daarna lekker achterover kan leunen om te kijken wat de concurrentie doet.
 
Cipollini
 
31
25 mei 2024 om 11:03
Volgens mij valt het lyrische over Feyenoord reuze mee en krijgt PSV wel degelijk de credits die het verdient. Geen idee wat ten Hag hiermee wil bereiken overigens. Hij klinkt alsof hem onrecht is aangedaan
 
Crooswijk11
 
75
25 mei 2024 om 11:04
In 2024 heeft Feyenoord enkel van Roma verloren na penalties. En degene die overdreven lyrisch zijn, waren niet eens Slot of de spelers maar de media die alles iedereen als wereldtop bestempelen na 3 goede werstrijden. En deze halve duitser spuugt even zijn gal richting feyenoord. Hou jij je nou maar bezig met die pak rammel die je gaat krijgen van City, voor de rest zorgt feyenoord wel voor zichzelf.
 
R9Neymar
 
22
25 mei 2024 om 11:20
Precies, ook erik heeft letterlijk elk negatieve record gehaald, voor t eerst zo laag, voor t eerst negatieve doelsaldo, VERSCHRIKKELIJK voetbal laten spelen, etc etc. Die kan moet zijn plek kennen en weten wanneer die moet zwijgen. Hoe kan je zo negatief zijn, en zelf zo slecht zijn. Hoop dat hij morgen 8-0 afgaat ofzo ( al ben ik voor manchester unt) maar die kwakzalver moet er uit.
 
Amsterdam4
 
2
25 mei 2024 om 11:42
@crooswijk, zo veel spannends zegt hij niet hoor. Ik had het niet gedaan als ik in zijn positie zat, maar gal spuwen, of 'geen fan zijn' , zijn analyse / mening is dat hij veel positivisme overdreven vind. Kan. Maar daarmee ben je geen gal aan t spuwen oid.
 
NJfromVOL
 
10
25 mei 2024 om 11:50
Ik denk dat het frustratie is. Twee jaar geleden ging hij als een grote meneer door de voordeur weg bij Ajax, maar heeft het daarna volledig niet waargemaakt bij MU. Zijn status is afgebrokkeld, voert op zijn Van Gaals oorlog met de pers, is in een hoekje gereven en morgen valt waarschijnlijk de bijl. Tegelijkertijd is Feyenoord onder Slot uit zijn as herrezen en neemt Slot Eth`s rol over in de PL, maar nu bij Mu`s grootste concurrent. Hij is zijn aura kwijt.
 
FouteIngooi
 
34
25 mei 2024 om 11:11
Misschien bezig houden met je eigen club. Wat staat deze man ver van de werkelijkheid af.
 
Emilio Estevez
 
12
25 mei 2024 om 11:35
Erik heeft zichzelf compleet voor schut gezet met zijn prestaties in Engeland. Dat maakt wat ie zegt niet minder waar.
 
NephLFC
 
30
25 mei 2024 om 11:13
Sacked in the morning zullen we maar zeggen..
 
FouteIngooi
 
3
25 mei 2024 om 11:15
Meer dan terecht ook
 
TheRoscoe
 
18
25 mei 2024 om 11:15
Ten Hag praat als iemand die weet dat hij ontslagen gaat worden en waarschijnlijk terug moet naar de Eredivisie.
 
273618
 
1
25 mei 2024 om 14:26
Nou, dan heeft 'ie alvast de enige realistische optie voor hem afgeschoten
 
InazumaBall
 
7
25 mei 2024 om 11:16
Nou Erik, je wordt binnenkort ontslagen. Kom de Job als Feyenoord trainer maar overnemen en laten zien wat echt top is.
 
Zwollenaar01
 
13
25 mei 2024 om 11:33
Alsjeblieft niet zeg. Mensen die zo over je club praten moet je juist een stadionverbod geven
 
FouteIngooi
 
10
25 mei 2024 om 11:35
Niemand bij Feyenoord zit op deze man te wachten
 
memphisdepay
 
8
25 mei 2024 om 11:48
Haha tuurlijk. Noem is een betere trainer dan? Feyenoord mag in zijn handjes wrijven als hij dat wil. Als je tegen dit soort uitspraken al niet kan dan is dat wel heel raar. Zo erg is het allemaal niet wat hij zegt.
 
fiorenoord
 
8
25 mei 2024 om 12:02
Voetbaltechnisch is het misschien een goede trainer. Qua persoonlijkheid hoop ik dat hij ver van de club wegblijft. Toont zich als een gefrustreerd mannetje, die als het hem even niet zint om zich heen gaat meppen. Daarnaast lijkt hij soms wel te hallucineren als hij weer uitspraken doet over hoe goed zijn team wel niet voetbalt. Verder verdedigt hij nog altijd zijn oude maatje Overmars openlijk en ziet hij daadwerkelijk niet in waarom dat niet kan. Dus nee, niemand bij Feyenoord zit op hem te wachten. Dan nog liever Dick Advocaat.
 
memphisdepay
 
2
25 mei 2024 om 12:08
Ik vind deze uitspraken op dit moment op zijn zachtst gezegd ook onhandig. Maar eerlijk is eerlijk PSV was wel gewoon beter. Bij Ajax heeft hij gewoon top gepresteerd, dat neem ik als maatstaaf. Om die reden zou hij een droom kandidaat voor Feyenoord zijn. Dat het bij Utd minder gaat en dat er wat gekkke uitspraken volgen vind ik niet zo heel raar, het is een trainerskerkhof en die druk is immens. Meerdere trainers deden het hier gewoon uitstekend en bakte er niets van in het buitenland.
 
fiorenoord
 
4
25 mei 2024 om 12:19
@memphis Maar die rare uitspraken deed hij ook in Amsterdam al en hij doet nu weer twee hele rare uitspraken over zaken waar hij eigenlijk niets mee heeft te maken. Dat zou na een periode Slot toch wel enorm deprimerend zijn.
 
Redisthecolour
 
2
25 mei 2024 om 12:52
Ze hebben liever een onervaren Sahin of Pusic blijkbaar.
 
fiorenoord
 
6
25 mei 2024 om 13:07
@red Pusic zou met zijn karakter na een periode Slot ook gewoon dramatisch zijn. Overigens is het opvallend dat Sahin wordt gezien als te onervaren voor Feyenoord, maar dat Farioli wel de gedroomde kandidaat van Ajax is. Dat scheelt 20 wedstrijden als eindverantwoordelijke namelijk.
 
afcajr
 
16
25 mei 2024 om 11:16
Wat zijn er een hoop mensen op hun pikkies getrapt zeg. Ja psv was veel beter en feyenoord heeft gewoon een goed seizoen gedraaid. De titel ilis veel harder dan bij in t interview doet blijken. Daarbij heeft hij ook gewoon een punt. Hij is ook mega kritisch op Ajax, moeten wij hem nu ook maar uitkafferen dan?
 
FouteIngooi
 
21
25 mei 2024 om 11:22
Hij had dit interview nooit moeten doen met de situatie waar hij nu in zit maar dat snapt hij al niet. Dat is het probleem
 
FouteIngooi
 
17
25 mei 2024 om 11:20
Zie je het al voor je dat Slot zo'n interview zou doen.... Hahahaha. Deze man is zo slecht in interviews en totaal geen gevoel over wat de buitenwereld over hem denkt. Dat kost hem de kop
 
Crooswijk11
 
3
25 mei 2024 om 13:48
Niet eens zo belangrijk wat de buitenwereld over hem denkt. Maar effe in de rondte gaan meppen terwijl ie zwaar voor schut staat is wel belachelijk. En laat nou net de trainer van de club die hij zo belachelijk maakt, de nieuwe trainer van aartsrivaal liverpool zijn. Spreekt zichzelf letterlijk tegen. Maar denk dat deze man dingen die hij een paar minuten geleden riep,na een paar minuten alweer vergeten is.
 
frits1948
 
4
25 mei 2024 om 11:30
Hij krijgt al maanden ontslag maar zit nog steeds op zijn stoel. En geloof dat blijft hij ook
 
voetbalchick
 
20
25 mei 2024 om 11:34
Ik heb werkelijk geen idee waar deze frustratie vandaan komt bij Ten Hag. Feyenoord 2022/2023: 82 punten, 81 voor - 30 tegen. Feyenoord 2023/2024: 84 punten, 92 voor - 26 tegen! Feyenoord heeft dit seizoen vele maten beter gepresteerd dan vorig seizoen. Het is dat PSV fenomenaal was dit seizoen. Met de statistieken van dit seizoen wordt Feyenoord normaliter gewoon kampioen Downgraden is niet nodig Erik!!!
 
Erasmus-rules
 
9
25 mei 2024 om 11:42
Er is toch geen Feyenoord fan die zegt dat PSV onterecht kampioen is geworden? Er is een respectable verschil in punten, PSV heeft pas onnodig punten laten liggen (NEC) toen het kampioenschap al binnen was terwijl Feyenoord het seizoen al zwak begon. Onderlinge potjes gingen redelijk gelijk op vind ik, voor de beker had PSV een pingel moeten hebben maar dan had het nog maar gelijk gestaan. Laat Ten Hag zich bemoeien met zijn eigen club. Zijn oude club heeft - ondanks een dramatisch seizoen - nog een puntje gepakt tegen PSV, terwijl ze er tegen Feyenoord met boter en suiker met 10-0 vanaf gingen in 2 potjes.
 
loYol
 
11
25 mei 2024 om 11:43
Volgens mij zit Erik niet zo lekker in zijn vel. Beetje hoog in de emotie en irritatie. Volgens mij gaat hij in de nabije toekomst wat slecht nieuws ontvangen.
 
Migi
 
5
25 mei 2024 om 11:52
Psv was bizar goed en Feyenoord was gewoon goed. Alsnog met heel veel afstand beter dan de rest. Zo lyrisch doet niemand. Zelden zo`n lauwe reactie op plek 2 en de beker gehad zelf. We zijn trouwens wel dynamischer dan United denk ik.
 
EnriqueD
 
6
25 mei 2024 om 11:52
Lijkt me niet nodig dit soort uitspraken. Feyenoord heeft het qua puntenaantal beter gedaan dan vorig seizoen en dan nog is t verschil 7 punten. Hopelijk blijft hij bij Manu, zodat hij het tegen die coach van dat overgewaardeerde ploegje mag laten zien.
 
eribie
 
2
25 mei 2024 om 11:53
Hahaha.....hij wordt niet de nieuwe trainer van feyenoord. Het voetbal van Man U is ook niet zo top te noemen. Volgens mij!. Hahaha
 
Leon Tijssen
 
8
25 mei 2024 om 11:54
Wat een wous zeg. Ken zich beter richten op zijn eigen team en op zichzelf. Hoop nu echt dat hij trainer blijft bij united en Slot hem zwaar op zijn klote geeft met liverpool. Wat een dramaqueen zeg.
 
droppie
 
6
25 mei 2024 om 12:05
Iedereen mag een mening hebben, dat is prima. Ik geloof alleen niet dat het handig is om als trainer die de slechtste seizoen sinds 1990 op zijn naam heeft om een mening te gaan geven over andere clubs.
 
Kakadu
 
5
25 mei 2024 om 12:13
Ach, laten we zeggen dat de spanning en de druk Erik een beetje te groot worden met zijn naderende pak slaag en einde van het historisch slechte seizoen waar hij hoofdverantwoordelijk voor is. Volgend seizoen voldoende tijd om Feyenoord te kijken, verwacht niet dat hij na het EK nog in Manchester woont.
 
Bobbel75
 
2
25 mei 2024 om 12:16
Het komt een beetje raar over van iemand die zelf niet zoveel presteert bij een club waar de mogelijkheden bijna onbegrensd zijn. Veel aankopen die mislukt zijn en het spel is niet om aan te zien, al zegt hij zelf van wel. PSV was gewoon veel beter dit seizoen. Heel stabiel in alle wedstrijden en creëerden heel veel kansen dus meer dan terecht kampioen. Ik denk dat de thuiswedstrijd van Feyenoord tegen PSV de nekslag was, toen werd het gat te groot. Europees heeft Feyenoord een paar goede wedstrijden gespeeld maar geen punten dus dan ben je terecht uitgeschakeld. Alleen het verschil is dat Feyenoord tot 4 jaar geleden helemaal niks voorstelde in Europa en nu doen ze gewoon aardig mee. Dat Ten Hag het penaltymoment moest aanhalen is een beetje sneu. Maar dat is wel Ten Hag ten voeten uit. Bij Man Utd ook alleen maar zeuren over de arbitrage maar als ze hem mee hebben hoor je hem niet.
 
Le_Prof
 
4
25 mei 2024 om 12:17
Nou nou Erik, moet jij je niet druk maken om jouw eigen team en baan? Wellicht eerst wat presteren voor je zulke uitspraken gaat doen.
 
TechnoBastard
 
1
25 mei 2024 om 12:35
Agreed to disagree zullen we maar zeggen. Lyrisch viel wel mee, maar Feyenoord zeker de terechte nummer 2. Tijdens het seizoen zijn er momenten geweest dat Feyenoord in bepaalde aspecten beter was en PSV ook(en dus ging het in mijn ogen gelijk op). PSV wel terecht kampioen. Hoop dat Ajax volgend jaar weer echt aanhaakt en we een mooie strijd tegemoed gaan bovenin!
 
Obkectovo
 
2
25 mei 2024 om 12:36
Feyenoord heeft aan het begin teveel punten verspeeld. In de onderlinge wedstrijden was Feyenoord de enige die echt weerstand kon bieden aan het dominante PSV en in bepaalde fases zelfs de bovenliggende partij. Titel dik verdiend naar Eindhoven, goede trainer en goede investeringen gedaan. Maar Feyenoord niet bagatelliseren 84 punten is heel veel, maar PSV was dit seizoen iets beter.
 
ModricMagic
 
7
25 mei 2024 om 12:36
Ik vind het helemaal niet zo raar waarom ze lyrisch zijn voor Feyenoord. Met 84 punten heb je het gewoon uitstekend gedaan. Het is dat PSV gewoon een bijna perfect seizoen heeft gespeeld met 91 punten. Dat komt bijna nooit voor. Zegt genoeg dat PSV maar 1 nederlaag heeft geleden. Normaal gesproken zou Feyenoord in veel seizoenen gewoon kampioen worden. Beetje raar gezegd van Ten Hag.
 
Rownaldo9
 
3
25 mei 2024 om 12:45
Wat ee rare uitspraak weer, focus op je eigen kunstjes..
 
Berliner80
 
2
25 mei 2024 om 13:44
Zijn laatste kunstje bedoel je :P
 
Janna21
 
4
25 mei 2024 om 12:52
Ten Hag toch.. allereerst focus maar gewoon op United, want dat gaat niet best. Ten tweede: Feyenoord heeft meer punten dan vorig seizoen, waarin ze zoals iedereen weet kampioen werden. Maar toen was iedereen lyrisch want ze verloren maar 1x (2 met laatste wedstrijd erbij) Dus Feyenoord speelt een beter seizoen dan 2022/2023 en het is volgens meneer ten Hag overdreven? PSV was gewoon buitenaards dit seizoen, betekent dat dan direct dat Feyenoord overdrijft? Dit is dus gewoon een beetje rancune richting Feyenoord van hem. Mag ook, helemaal niet erg.. alleen praat niet zo dom, ken de feiten en geniet van je dag. Of niet als je er weer 4-0 afgaat zometeen tegen City. Misschien doen mensen overdreven lyrisch over jou als coach.. want buiten dat seizoen bij ajax is t niet veel
 
Mearte
 
3
25 mei 2024 om 12:56
Ik mis toch wel enige nuance in dit verhaal.l eerlijk gezegd. Sowieso heeft Feyenoord volgens mij best wat kritiek gehad. Zeker ook vanuit de eigen aanhang. Denk aan de missende vorm bij veel spelers. Waaronder alle buitenspelers die bij elkaar een doelpunt of 2 hadden gemaakt in maanden tijd. Geertruida, Stengs, Gimenez en zelfs een Wieffer die allemaal voor enige tijd mindere vorm hadden, of zelfs hopelijk uit vorm waren. Maar daarbuiten heeft Feyenoord wel gewoon erg goed gepresteerd. Meer punten behaald dan vorig seizoen en ook de statistieken zijn over het algemeen beter. Zoals doelpunten etc. Dus als je vorig seizoen lovend bent geweest over het spel van Feyenoord, dan zie ik geen enkele reden waarom dat dit seizoen niet zou kunnen. Dat psv uitzonderlijk goed presteert doet niets af van het voetballende vermogen van Feyenoord. Ik zou het wel heel raar vinden als mensen meer lyrisch zijn over Feyenoord dan over psv afgelopen seizoen.
 
MT87
 
1
25 mei 2024 om 14:13
Benieuwd hoe Slot het gaat doen met goede buitenspelers, die heeft hij volgens mij nooit echt gehad. Hij heeft de mindere goden ook nooit stabiel laten presteren, maar lag het dan aan de spelers of de trainer? Daar gaan we nu dan eindelijk achter komen.
 
Mearte
 
2
25 mei 2024 om 18:39
Wat mij afgelopen seizoen wel opviel is dat de overlappingen tussen backs en buitenspelers echt minimaal was. Helemaal vergeleken met vorig seizoen tussen Hartman en Idrissi. Maar ook Malacia en Sinisterra hadden dat bijvoorbeeld. Ik heb dat dit seizoen 1 wedstrijd echt gezien tussen Hancko (als linksback) en Ivanusec, dat ik ook echt meteen dacht van wow, dit wil ik zien. Enorm veel dreiging ook. En dat dus 1 wedstrijd in een seizoen waarin de buitenspelers maandenlang amper voor dreiging en rendement konden zorgen. Dat vond ik misschien wel het meest opvallende van afgelopen seizoen bij Feyenoord. Nieuwkoop doet dat trouwens ook als hij speelt aan 1 stuk door maar ik heb Minteh die pass amper zien spelen. Misschien een enkele keer, maar zelfs dat kan ik me niet herrineren
 
cato2
 
4
25 mei 2024 om 13:30
Laat deze Duitse stotteraar nou maar zijn energie in zijn eigen hopeloze team steken want hij presteert niks. Er is niemand overdreven lyrisch en niemand zegt dat psv niet terecht kampioen is.
 
Kolleberga
 
1
25 mei 2024 om 14:11
En dan moet jij het over zn stotteren hebben ? Lekker simpel
 
Batouwe
 
3
25 mei 2024 om 13:54
Ah nu ik Noa Lang wat meer kan loslaten heb ik de volgende in vizier. Erik ten Hag. De aandacht verleggen van je eigen resultaten. Dit doe je om Slot zijn prestatie te ondermijnen. Ik hoop dat Slot bewijst bij Liverpool wat een topcoach hij is. Wat ik bij jou lees is de angst dat Slot het wel kan en jij niet. Daarbij nog even het Ajax sentiment aansterken door Feyenoord naar beneden te praten en Twente als tukker te bestempelen als de nummer 4 van Nederland. AZ is er ook nog geloof ik en op basis van hun prestaties de laatste 10 jaar in mijn ogen dé nummer 4 van Nederland. Succes tegen City Erik. Zie nog altijd liever United winnen dan de oliedollars van City
 
markerazzi
 
2
25 mei 2024 om 14:08
En wat vond ten Hag dan van zijn oude cluppie? Want dat PSV de beste was, wordt door niemand ontkend, maar om ze 2 klasse beter te noemen lijkt me een beetje overdreven. In de onderlinge duels was dat volgens mij ook wel duidelijk. Voor wat betreft de selectie is naar mijn idee PSV alleen voorin en in de breedte wat sterker dan Feyenoord gebleken
 
Kolleberga
 
3
25 mei 2024 om 14:10
ETH kwan heel erg leuk over toen alles goed ging maar je ziet dat de onzekerheid er nu vanaf druipt in z´n lichaamstaal en woorden. Dit had hij bij Ajax ook toen het een tijdje niet zo goed was. Hij was expert in zeggen dat het goed was zonder det het zo was alleen vind ik het nu bij United nog wel extremer. De vraag is wat het je helpt ?
 
roodwitteglory
 
1
25 mei 2024 om 14:29
Snap niet zo goed waarom hij dit zegt , misschien omdat feyenoord zijn cluppie dit jaar heel veel pijn heeft gedaan.
 
Maximus2702
 
1
25 mei 2024 om 19:34
Tsja toen de media overdreven lyrisch was toen EtH bij Ajax zat hoorde ik hem niet klagen. Nu zit hij aan de andere kant van de medaille. Feyenoord was prima dit seizoen en heeft meer punten gehaald dan het kampioensjaar en in sommige wedstrijden heel hoog niveau gehaald. Helaas niet constant genoeg. PSV was dit jaar niet te stoppen