Lage cijfers voor zwakste schakels van Oranje tegen Duitsland
Maandag, 25 maart 2019 om 07:39

Het Nederlands elftal heeft een nederlaag tegen Duitsland toch niet kunnen afwenden in de tweede EK-kwalificatiewedstrijd. De ploeg van Ronald Koeman poetste in de Johan Cruijff ArenA een 0-2 achterstand weg, maar verloor door een laat doelpunt toch met 2-3. Voetbalzone beoordeelt de spelers van beide ploegen die minstens een helft speelden met een rapportcijfer.

Cijfers Oranje

Jasper Cillessen: 7
Dat Oranje überhaupt nog mocht hopen op een comeback, was te danken aan de keeper. Met uitstekende reddingen op pogingen van onder meer Gnabry en Sané voorkwam hij voor rust een nog grotere achterstand.

Denzel Dumfries: 5
Had het moeilijk aan de rechterflank, mede doordat Babel de opkomende Schulz vrijliet. Dat probleem manifesteerde zich bij het openingsdoelpunt van de Duitsers, toen Schulz de rechtsback te snel af was en de assist op Sané leverde.

Virgil van Dijk: 4,5
Oogde achterin wat rustiger dan De Ligt, maar maakte eveneens belangrijke fouten. Bij de 0-2 liet hij Gnabry uit zijn rug ontsnappen en kon hij niet voorkomen dat de aanvaller van Bayern München de bal op geweldige wijze in de kruising kreeg. En waar was de aanvoerder bij de late 2-3?

Matthijs de Ligt: 4,5
De man die de 1-2 voor zijn rekening nam, speelde geen sterke wedstrijd en dat was al duidelijk bij de 0-1: hij gleed ongelukkig weg en schatte de situatie sowieso verkeerd in. De Ajacied werd in de eerste helft tureluurs gedraaid door de watervlugge Sané; het ging voortdurend mis in de dekking.

Matthijs de Ligt reageert op de 4,5 voor hem en Virgil van Dijk voor de camera van Voetbalzone

Daley Blind: 5,5
Bij de Oranje-verdedigers lukte in de eerste helft misschien nog wel het meest bij Blind, al zegt dat wellicht meer over zijn collega's dan over het optreden van de linksback.

Georginio Wijnaldum: 7
Na de aansluitingstreffer ging de basisklant van Liverpool met aanzienlijk meer vertrouwen spelen en lukte er veel. In de eerste helft speelde hij nog vrij onzichtbaar, maar was de inzet van Wijnaldum ook al duidelijk.

Marten de Roon: 5,5
Werd opgesteld om gaten dicht te lopen, maar zorgde met verkeerde keuzes juist voor veel ruimte voor de Duitsers in de eerste helft. Het lukte hem niet om op cruciale momenten als stofzuiger op te treden. Na de rust zat hij veel dichter op zijn mannen en was hij een stuk nuttiger.

Frenkie de Jong: 7,5
Begon goed aan de wedstrijd met een perfecte tackle op Kimmich, waarmee hij zijn eigen balverlies herstelde. Verder leek het niet de avond van De Jong te worden: zijn rol als soort derde centrumverdediger bleek niet voldoende om de gatenkaas te dichten. Na de rust herpakte De Jong zich echter compleet en maakte hij indruk met zijn goede onderscheppingen en bijdrages aan de opbouw.

Quincy Promes: 5
Met prima voorbereidend werk bracht Promes zijn ploeggenoot Babel voor rust tot tweemaal toe in stelling om te scoren, maar dat lukte de aanvaller van Fulham niet. Het waren voor Promes zijn twee beste momenten in een verder weinig indrukwekkende wedstrijd.

Memphis Depay: 9
Voor de zoveelste keer blonk Depay uit in het shirt van Oranje. Niet alleen met zijn assist en doelpunt, maar ook in de lastige openingsfase waarin hij als een van de weinige Oranje-internationals wél met vertrouwen speelde. Niet alles lukte toen, maar daar liet hij zich nooit door ontmoedigen.

Ryan Babel: 4
Donderdag nog een van de uitblinkers aan de zijde van Oranje, maar ditmaal lukte er niet veel bij de aanvaller. Hij miste grote kansen in de eerste helft, die de thuisploeg terug in de wedstrijd hadden kunnen brengen. Het was niet verrassend dat hij in de rust werd gewisseld voor Bergwijn.

Steven Bergwijn: 6
Behoorde tot de zwakkere schakels in de wedstrijd tegen Wit-Rusland, maar leek vastberaden om zijn invalbeurt aan te grijpen om het beter te doen. Hij durfde meters te maken met de bal en koos vervolgens voor goede opties, al kwam hij niet vaak in het stuk voor.

Cijfers Duitsland

Manuel Neuer: 7
Keepte een prima wedstrijd en liet zich vooral gelden in het eerste bedrijf, toen hij Babel tweemaal het scoren belette.

Niklas Süle: 5,5
Süle liet zich doldraaien door Depay bij de 2-2 en had daarvoor al een paar slordige momenten, al was hij in de lucht een belangrijke factor voor de ploeg van Joachim Löw.

Matthias Ginter: 6
In de tweede minuut stoomde Ginter al meteen gevaarlijk op en daarmee leek de toon gezet. Op een heel memorabele wedstrijd kan hij echter niet terugkijken; ook bij Ginter slopen de slordigheden erin naarmate het duel vorderde.

Antonio Rüdiger: 6
In de eerste helft nog een rustige factor achterin achterin bij Duitsland, die gevaar onderschepte met het hoofd en met goede tackles. Met een lange bal bereidde hij zelfs de 0-2 voor. Maar in de tweede helft, toen Oranje meer druk ging zetten, kwamen de kwetsbaarheden aan het licht bij de mandekker van Chelsea.

Thilo Kehrer: 4
In defensief opzicht een onzekere factor bij Duitsland, met verkeerde keuzes in de dekking en positionering. Kehrer liet zich aftroeven door De Ligt bij de 1-2 en dat was zeker niet het enige moment waar hij vannacht nog weleens over zal nadenken.

Toni Kroos: 7
Veel werd vorige maand geschreven over hoe het middenveld van Real Madrid in zijn hemd werd gezet door De Jong; ditmaal had Kroos in ieder geval in de eerste helft de overhand. De ervaren kracht was nagenoeg foutloos in de passing: 42 van de 43 kwamen er aan..

Leon Goretzka: 7
Kreeg ietwat verrassend een basisplaats van bondscoach Löw, in een soort hybride rol tussen de nummers 8 en 10. Die vulde Goretzka met verve in en dat was niet los te zien van de dominantie op het middenveld die de bezoekers voor rust hadden.

Joshua Kimmich: 7,5
Het leek vandaag allemaal heel makkelijk te gaan bij Kimmich, zowel in balbezit als zonder de bal. Met goede loopacties bezorgde hij Kroos de ruimte om zich te ontplooien; samen domineerden ze op het middenveld in de eerste helft. Dacht voortdurend vooruit en was daarmee een plaag voor Oranje.

Nico Schulz: 8,5
De grote verlosser van Duitsland met een uitstekend doelpunt in de slotminuut. Ook voorafgaand aan de 0-1 was hij erg belangrijk, met een sterke actie aan de linkerflank en dito assist op Sané.

Serge Gnabry: 8
Een van de groter sterren van het eerste bedrijf, op wie Oranje maar geen grip kreeg. Hij zwierf rond en zette constant druk op de Oranje-internationals. Met zijn snelheid was hij samen met Sané de nachtmerrie van De Ligt en Van Dijk, voor rust.

Leroy Sané: 8
De eerste helft was een masterclass van Sané, die de centrumverdedigers van Oranje samen met Gnabry vernederde. In het tweede bedrijf kwam de ster van Manchester City een stuk minder in het spel voor.

Meer nieuws
   
21:05
21:05
Robin van Persie gaat in op vraag of hij ooit trainer van Feyenoord wordt
0
   
20:28
20:28
Ongekend: Leverkusen behoudt ongeslagen status door goal in minuut 97
25
   
20:15
20:15
Arne Slot: de trainer die 'sleeping giant' Feyenoord ontwaakte
10
   
20:00
20:00
Live meepraten in de Ligue 1: Paris Saint-Germain - Le Havre
2
   
20:00
20:00
Live meepraten in de Premier League: Aston Villa - Chelsea
3
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (149)

 
Analist015
 
300
24 maart 2019 om 22:41
Zou jullie niet gewoon stoppen met het geven na de Oranje wedstrijden? Net als tegen Wit-Rusland slaan deze cijfers weer helemaal nergens op.
 
Formus
 
7
24 maart 2019 om 22:49
Denk dat er hier stiekem wat wanna be onderwijzers werken ??
 
 
83
24 maart 2019 om 22:51
Eens. Dumfries lager dan Blind. Die speelde echt verschrikkelijk ruk. Depay een 9 is wat overdreven. De rest valt in grote lijnen nog wel te billijken hoor
 
arsen(e)al
 
76
24 maart 2019 om 22:54
Dumfries was juist echt drama, zeker verdedigend. Blind juist aanvallend matig, maar verdedigend behoorlijk
 
Rodg
 
98
24 maart 2019 om 22:56
Kijk anders ff naar die 3e goal en waar de fout gemaakt wordt, Blind was dramatisch vandaag.
 
yamiown
 
24
24 maart 2019 om 22:58
Blind had verdedigend niets te doen. Dat is hetzelfde zeggen als dat Luuk de Jong verdedigend behoorlijk was, want volgens mij hebben ze ongeveer evenveel duels uitgevochten... Duitsland speelde alles over hun linkerkant, dan moet je een linksback hebben die kan aanvallen, om zo extra ruimte te creëren. Blind heeft letterlijk niets gedaan, want op het moment dat hij gaat aanvallen, loopt Sané naar de andere kant en kan hij gewoon doorrennen, omdat Blind het niet kan belopen. Niets ten nadele van Blind, want ik zie hem graag op het middenveld, maar vandaag was hij letterlijk waardeloos.
 
Zytto34
 
71
24 maart 2019 om 22:59
Blind was helemaal niet dramatisch. De Ligt en van dijk waren dramatisch. Blind speelde gewoon een degelijke pot en was na Frenkie en memphis gewoon 1 van de betere.
 
LeidseHood
 
26
24 maart 2019 om 22:59
Huh die derde goal? Dat gaat op rechts helemaal fout, daar stapt de ligt verkeerd door en scoort nota bene de linksback, hoe is dat de fout van Blind?? Die zit samen met van dijk de aanvaller in de zestien te dekken.
 
Zytto34
 
79
24 maart 2019 om 23:03
LeidseHood weet je wat de fout van Blind is? Dat hij de zoon van Danny is. Anders had je niemand over hem zien klagen. Mensen die zouden Blind zelfs nog de schuld geven voor de hamstring van Tete omdat het Blind is.
 
yamiown
 
42
24 maart 2019 om 23:03
@zytto Wat heeft Blind wel gedaan dan? Als je daar Mike Zonneveld neerzet was het resultaat hetzelfde geweest... Hij heeft letterlijk niets gedaan. @leidsehood Iedereen van Nederland steekt zijn hand op voor buitenspel, want een buitenspelval is een tactiek die je kan instuderen. Dan draait iedereen zijn hoofd en dan zien ze de linksback, die lucht staat te dekken, de buitenspelval opheffen.
 
Zytto34
 
21
24 maart 2019 om 23:16
Blind heeft gewoon degelijk verdedigd en gevoetbald itt de andere verdedigers misschien? Als Blind zo zou mis tasten als De Ligt en dumfries en die 2 zoals Blind speelde dan waren alle aanvallen over rechts gegaan. Nu zagen de Duitsers ook dat de zwakte van Oranje op onze rechterflank lag en niet bij Blind.
 
Free Eves
 
40
24 maart 2019 om 22:52
Inderdaad. Van de cijfers van De Roon en Wijnaldum mogen wel 2 punten af.Promes een 5 gaat ook nergens over. Speelde juist aardig. Veel goede combinaties met Memphis en continue dreiging.
 
Kyle66
 
6
24 maart 2019 om 22:53
@Analist, misschien een idee om jouw opmerking te motiveren door argumenten te noemen waarom deze cijfers nergens op slaan?
 
FlawlessCR7
 
32
24 maart 2019 om 22:42
Hoe kan Wijnaldum nou een 7 hebben? Vond hem slechtste van Nederlandse kant. Totaal geen pit en druk zoals de Roon en de jong gaven en bij de laatste doelpunt stond die beetje te sjoggen Ipv naar de bal toe te gaan
 
arsenal890
 
71
24 maart 2019 om 22:46
Ik vond Wijnaldum niet de slechtste hoor. Ik vond de ligt, dumfries, promes en Babel slechter hoor.
 
FlawlessCR7
 
11
24 maart 2019 om 22:50
Promes en Babel ook niet goed nee maar dumfries en de ligt tonen vechtlust terwijl die anderen totaal niet vechten willen voor de bal
 
Larykoek
 
20
24 maart 2019 om 22:54
Promes beter dan babel als babel ze beide had binnengeschoten had promes hier ineens een 8 of 9
 
Bakkertje2301
 
1
25 maart 2019 om 07:41
Ja maar dat had babel ook een 9. Beetje onzinig wat je hier zegt
 
Rudeboy65
 
15
24 maart 2019 om 22:51
Ah. Duidelijk. Dus omdat jij het niks vond moet iedereen dat vinden?
 
yamiown
 
37
24 maart 2019 om 22:42
Ik heb veel kritiek gehad op Frenkie de Jong, maar vandaag was hij echt heel goed. Pakte zo ongelooflijk vaak de bal af en zelfs als hij de bal verloor pakte hij hem vrijwel zelf direct terug. Helaas waren zijn steekpasen niet altijd even goed en kon hij niet vaak diep gaan, maar ik was onder de indruk. Blind daarentegen hoort niet op linksback thuis. Voegt aanvallend geen drol toe en verdedigend viel hij niet op, omdat er amper ballen over de Duitse rechterkant gingen. Daarnaast ook nog het opheffen van de buitenspelval bij de laatste goal... Ik zou hem graag op de plek van De Roon zien (geeft De Jong ook wat meer ruimte om dieper te spelen), maar ik zou niet weten wie er dan op linksback zou moeten staan.
 
metaalverf
 
15
24 maart 2019 om 22:44
Blind kan die meters van De Roon nooit maken. Dan ga je de Jong alleen maar meer zien verdedigen.
 
AFCAjax0164
 
11
24 maart 2019 om 22:47
Ik denk dat Blind vandaag meer meters heeft gemaakt, dan De Roon.
 
yamiown
 
32
24 maart 2019 om 22:47
Maar De Roon maakt zo ongelooflijk veel onnodige meters. Geef mij maar een verdedigende middenvelder die de druk kan verlichten, Frenkie de Jong wordt op deze manier zo misbruikt als waterdrager. Blind heeft daarnaast ervaring genoeg en speelt op deze manier vaker samen met De Ligt en De Jong.
 
metaalverf
 
20
24 maart 2019 om 22:56
Ben ik het niet geheel mee eens. De Roon heeft er heel vaak voor gezorgd met agressief naar voren verdedigen dat Neuer de bal alleen naar voren kon rauzen en dus direct de bal voor Nederland opleverde. Zien mensen helaas niet altijd omdat ze alleen maar focussen op de spits die uiteindelijk de keeper afjaagt.
 
yamiown
 
3
24 maart 2019 om 22:59
Is dat hetgeen waar hij op beoordeeld wordt? Of hij doorjaagt? Want dan wil ik op zich Luuk de Jong ook wel op het middenveld zetten, die doet dat bij PSV namelijk ook heel vaak...
 
wazza
 
15
24 maart 2019 om 23:04
Inderdaad metaalverf. Heb ook wel beetje het idee dat mensen nu elkaar na gaan praten. De Roon is in mijn ogen een terecht basisspeler en enorm belangrijk voor de balans in het elftal (inclusief het druk zetten, onderscheppen van passes en altijd de bal vooruit willen spelen). Soms pakken we de verkeerde zondebok
 
metaalverf
 
2
24 maart 2019 om 23:24
@yamiown, het lijkt me logisch dat je op alles beoordeelt wordt wat je in het veld doet. Niet alleen je schoten op doel of aantal passes dat je geeft. Als L de Jong dit net zo goed kan kunnen we dat best proberen, maar ik denk dat hij toch iets minder daar iets minder in zou zijn dan de Roon.
 
binny
 
4
24 maart 2019 om 22:50
Ben het helemaal met je eens. Het heeft ook iets te maken met welke meters je pakt he want Blind is positioneel tien keer beter dan De Roon en voegt voetballend veel meer toe. Ik vraag me af of Nathan Ake een goede back zou zijn voor dit elftal, hij is snel, goede verdediger. Of gebruik van Aanholt gewoon. Het is geen hele goede back, maar zeker gewoon degelijk.
 
Janta
 
0
25 maart 2019 om 12:27
de Roon heeft laten zien dat alleen een balletje afpakken niet genoeg is in het huidige voetbal en had ook het idee dat het allemaal wat te snel ging voor hem. Ik zou zeggen, schuif Blind een linie naar voren en haal de Roon eruit.
 
binny
 
4
24 maart 2019 om 22:50
Ben het helemaal met je eens. Het heeft ook iets te maken met welke meters je pakt he want Blind is positioneel tien keer beter dan De Roon en voegt voetballend veel meer toe. Ik vraag me af of Nathan Ake een goede back zou zijn voor dit elftal, hij is snel, goede verdediger. Of gebruik van Aanholt gewoon. Het is geen hele goede back, maar zeker gewoon degelijk.
 
NJfromVOL
 
18
24 maart 2019 om 23:04
De tackles van De Jong waren vandaag inderdaad van grote klasse, maar zijn voortzetting was zeer matig, terwijl dat juist zijn kracht behoort te zijn.
 
wazza
 
22
24 maart 2019 om 23:07
Ik vond De Jong juist erg matig, net als Promes. De Ligt was echt abominabel slecht. Koeman zou er mijns inziens goed aan doen om De Vrij de volgende keer te laten starten. De Ligt in een Ajax shirt is een topper, maar die zie ik in Oranje niet terug helaas
 
yamiown
 
4
24 maart 2019 om 23:09
Vind je het gek als je behalve je eigen werk ook het werk van De Roon moet oplossen, omdat die tien kilometer voor niets loopt? Zet achter De Jong een speler neer waar je van op aan kunt verdedigend, een Blind bijvoorbeeld, en hij kan met meer vertrouwen naar voren toe spelen.
 
NJfromVOL
 
12
24 maart 2019 om 23:16
@yamiown Grappig dat je dan juist Blind noemt. Ik zie in de comments dat de meningen verdeeld zijn, maar ik vind hem niet goed genoeg (en dat heeft niets met clubvoorkeur te maken).
 
wazza
 
15
24 maart 2019 om 23:19
Sorry maar als je met Blind aan komt als alternatief op het middenveld dan haak ik echt af. Die jongen mag in z'n handjes klappen dat hij nog steeds opgeroepen wordt en basisspeler is (en nee, vandaag was ie niet slecht)
 
yamiown
 
6
24 maart 2019 om 23:21
Blind is als verdedigende middenvelder erg sterk en dat komt van iemand die hem hier heel het topic zit af te branden. Linksback wat minder. Zet Blind, Frenkie en Gini daar neer en je hebt een veel sterker middenveld.
 
metaalverf
 
7
24 maart 2019 om 23:26
Stond Blind niet ook verdedigende middenvelder toen we op de ranglijst zakte?
 
Eurocontrol
 
3
25 maart 2019 om 00:24
Blind kan dat niet gelopen zoals De Roon dat doet, daar heeft hij de stamina en snelheid niet voor. Blind speelde geen slechte wedstrijd omdat er veel vanaf links ging bij Duitsland. De 1-0 en 2-3 is de fout van De Ligt. De 1-0 misschien wat pech maar dat mag niet gebeuren en de 2-3 moet hij uitstappen naar Schulz.
 
Ape X
 
5
25 maart 2019 om 09:12
Nee, Blind daar win je de oorlog mee op het middenveld. Die gozer hoort niet eens in de selectie te zitten.
 
sebasjuh
 
0
25 maart 2019 om 10:53
@metaalverf: haal Depay dan er ook uit want die speelde ook toen we zakten, als dat je criteria wordt.... We hebben op de linksback positie gewoon niets, het is jammer dat Willems nooit doorgroeide want dat was een goede kandidaat geweest. Maar de Roon op het middenveld kan ook niet dus die zou wel gewisseld moeten worden en zoveel goede opties hebben we dan niet. Ik denk dan Vilhena (die wil liever te graag naar de 16 van de tegenstander) dus valt al deels af en of Blind wat wel een prima plek voor hem is om voor de defensie te staan, staat toch altijd positioneel erg goed en dat is wel belangrijk op die plek. En zo kan een Frenkie meer naar voren denken.
 
Fortress
 
1
25 maart 2019 om 11:08
De Ligt en van Dijk zijn echt 2 fysiek goede verdedigers. Als er hoge ballen erin worden gepomt winnen ze bijna elk kopduel. Echter hebben we kunnen zien dat ze niet zo wendbaar zijn als ze tegen 3 dynamische , technische en pijlsnelle aanvallers spelen. Ze werden soms helemaal gek gedold. Dumfries is een beest, de Ligt is een beest, Virgil is een beest. Blind is geen beest maar kea positionering wel heel goed, waardoor hij vaak preventief gevaar de kiem in smoort voordat er een kans kan ontstaan, maar hij is geen beest en ook niet snel. Maar eigenlijk is de hele verdediging van nl niet echt wendbaar. Je mist echt een type Tagliafico in de verdediging.
 
metaalverf
 
0
28 maart 2019 om 08:09
@sebasjuh, nee dat is niet per se mijn criteria, maar zijn wel dingen waar je rekening mee moet houden. Toen liep het niet, dus die opstelling weer gaan spelen is niet logisch. Ja Depay speelde toen ook, maar van de zijkant en niet spits zoals nu. Het is jammer dat mensen meningen hier zo zwart wit nemen...
 
Gooner4
 
1
24 maart 2019 om 23:29
Van Aanholt dan maar? Blind op 6 is iig beter dan op linksback en ook beter dan de Roon op 6. Vond van Dijk en de Ligt trouwens ook erg matig. Natuurlijk is Sane wereldtop en speelt Gnabry veel bij Bayern, maar dit moet beter. Zie je wel meteen de zwakke punten van deze mannen; snelle wendbare aanvallers.
 
FC-Legend
 
24
24 maart 2019 om 22:42
Wat een wereld van verschil die Memphis in Oranje t.o.v. Lyon. Snel weg daar en naar een club die wel het vertrouwen blijft geven, ook bij mindere periodes. Heerlijk gespeeld, in beiden interlands!
 
metaalverf
 
75
24 maart 2019 om 22:42
Deze cijfers slaan echt werkelijk alles. Publiceergeil artikel zeg.Gnabry en Sane een 8 na 1 goede helft. Ik wou dat dat bij men tentamens ook zo werkte.VvD een 4,5 omdat Gnabry hem gewoon vooral fantastisch inschiet en VvD bij de 2-3 staat ie gewoon de strakke voorzet af te dekken.
 
LeidseHood
 
15
24 maart 2019 om 23:03
Ik vind de cijfers gewoon heel redelijk. Ben het er niet volledig mee eens, maar bijvoorbeeld De Ligt Babel Dumfries De Roon vond ik ook opvallend zwak en Depay juist goed, en Sane speelde echt een waanzinnige eerste helft, tweede minder maar veel lager dan een 8 zou ik ook niet geven. Snap de ophef hier niet zo??
 
metaalverf
 
3
24 maart 2019 om 23:34
Maar als Sane zo waanzinnig speelde volgens jou, dan heeft bijvoorbeeld een de Ligt toch niet heel slecht gespeeld maar toch vooral de klasse van Sane of zie ik dat dan verkeerd. Het was zeker niet zijn beste wedstrijd, maar was ook zeker niet slecht. Ik denk dat als 3-2 of 2-2 had gespeeld voetbalzone hem een 7 had gegeven. Dumfries en Babel waren inderdaad matig.
 
Jeneverneus
 
55
24 maart 2019 om 22:42
Dumfries een 5? Ga toch weg man.
 
Amin-rm
 
50
24 maart 2019 om 22:55
Die scoort inderdaad te hoog!
 
Xavi.k
 
2
24 maart 2019 om 22:43
Bij Kimmich staat geen cijfer....
 
.:PSV:.
 
74
24 maart 2019 om 22:43
Dumfries een onvoldoende en Blind een voldoende. Hou maar op VZ..
 
JK-Ajax
 
50
24 maart 2019 om 22:45
Dumfries is toch ook gewoon bij de eerste twee doelpunten negatief betrokken? Hadden er drie kunnen zijn als Kehrer niet recht op Japie kopte. Verloor veel duels en speelde onzeker. Blind speelde op zijn slappe verdedigen bij de 3-2 helemaal niet slecht.
 
yamiown
 
39
24 maart 2019 om 22:49
De enige reden waarom blind niet op viel met verdedigende fouten is omdat qua aanval die bal nooit aan de Duitse rechterkant kwam. Blind stond letterlijk voor Jan Lul op het veld, want hij hoefde niet te verdedigen en als hij moest aanvallen had je er helemaal niets aan, want hij kan niet te diep gaan, want dat kan hij niet belopen. Dumfries had ten minste nog een aantal goede rushes, onderscheppingen en die steekbal op Depay.
 
binny
 
5
24 maart 2019 om 22:52
Dumfries was slecht in de eerste helft, maar knokte zich heel knap terug in de wedstrijd in de 2de helft, maar blijf wel realistisch het is zijn man die 2 keer beslissend is. Blind was prima, maar was de gene die de buitenspel val ophefde bij de 2-3 waar ik mij aan stoor. Kom op mensen vanavond dragen we Oranje en is het gewoon jammer dat beide niet alleen maar goede dingen hebben laten zien , maar kunnen we morgen pas weer ff op elkaars spelers zeiken?
 
yamiown
 
10
24 maart 2019 om 22:55
Dit is niet zeiken, want het was ook gewoon tactisch een faal van Koeman dat hij een statische linksback opstelt, terwijl Duitsland vrijwel niets op rechts speelt. Als je daar een linksback neerzet die veel kan rennen, dan kan je zo veel meer forceren, omdat er bij de Duitsers toch niemand op rechts staat die wat kan forceren. Ik vind Blind niet slecht, maar je had vandaag gewoon niets aan hem op die positie. Zoals ik in een ander bericht al zei: zet hem verdedigende middenvelder en zet tegen teams als Duitsland een linksback neer die ook kan aanvallen.
 
maximumluv
 
33
24 maart 2019 om 22:47
Dumfries speelde dramatisch en Blind een redelijke pot. Vind deze cijfers nog mild..
 
MorganFreeman
 
14
24 maart 2019 om 22:50
Blind staat gewoon te slapen bij de laatste goal. Hij zorgt dat buitspelval niet werkt
 
Musi26
 
7
24 maart 2019 om 22:54
Dumfries was inderdaad zeer zeer zeer slecht. Valt me ook op de hij zeer traag is in het bedenken van een oplossing. Heeft veels te veel tijd nodig. Daarnaast is hij vaak veel te laat terug waardoor mathijs continu tegen 2 man staat.
 
JordyPSV1995
 
9
24 maart 2019 om 22:49
Dumfries kan er ook helemaal geen reet van. Hij kan alleen rennen en worstelen, maar een voorzet geven ho maar.
 
patrick81
 
1
24 maart 2019 om 23:53
Echt he die voorzetten gaan knie hoogte
 
Sanderr
 
25
24 maart 2019 om 22:49
De punten zijn niet best maar Blind was wel degelijk beter dan Dumfries vandaag. Voor sommige mensen is het wel zó moeilijk toegeven als het om Blind gaat he ?? niet normaal. Hij was de beste (lees: minst slechte) achterin vandaag. Van Dijk, De Ligt én Dumfries vond ik minder.
 
Fortress
 
0
25 maart 2019 om 11:13
Dat is dan voor het eerst in 6 jaar dat hij de minst slechte was. Meestal is hij gewoon de slechte. Niet alleen van de verdediging maar van de hele ploeg. Vandaag de minst slechte van de verdediging. Dat moeten we eerlijk toegeven. Maar hij was nog steeds slecht.
 
Sanderr
 
4
25 maart 2019 om 12:21
Nee, gewoon totaal niet. Ik denk dat Blind in de 60 interlands die hij speelde maar zeer zelden de slechtste Nederlander was. Hij is geen spectaculaire voetballer, je zit er nooit met je mond open van verbazing naar te kijken. Maar zwaar door de ondergrens zakken doet hij eigenlijk zelden. Ik vraag me echt af wat die jongen bij velen fout heeft gedaan om zo beoordeeld te worden? Blind speelt, zowel voor club als land, zelden een dikke 9, maar nog minder vaak een onvoldoende. Is juist erg stabiel, vandaar ook dat de ene na de andere bondscoach hem gewoon altijd blijft opstellen. Of denk je nou echt dat al die coaches er niets van snappen ofzo?
 
houten030
 
20
24 maart 2019 om 22:50
Alle 3 goals kwamen vanaf de kant van Dumfries...
 
yamiown
 
35
24 maart 2019 om 22:52
19 van de 20 aanvallen kwamen vanaf de kant van Dumfries... en dan is het de linksback die de buitenspelval opheft...
 
JK-Ajax
 
11
24 maart 2019 om 22:56
Je kan wel lastig met de kritiek om gaan lijkt het. Hij speelde gewoon als een natte krant en maakte beslissende fouten. Zit er niet lekker in, dat zie je zelf ook wel.
 
yamiown
 
16
24 maart 2019 om 23:01
Ja man, als iemand Dumfries bekritiseerd slaan bij mij echt alle stoppen door... Ik probeer gewoon uitleg te geven, waarom Dumfries beter speelde, of in in ieder geval gelijkwaardig qua punt, dan Blind. Want beide maakten beslissende fouten, het verschil is dat de ene dat doet zonder ook maar bij de aanval betrokken te zijn. Ik ben oprecht benieuwd naar de statistieken van deze wedstrijd, want ik wil wel eens zien hoeveel duels Blind en Dumfries beide hebben uitgevochten...
 
LeidseHood
 
15
24 maart 2019 om 23:07
Sorry yamiown, maar dat niet stappen wat jij als beslissende fout ziet, is echt niet het probleem bij die laatste goal. Die komt helemaal vanaf links, niet de kant van Blind, nota bene Schulz scoort, de man van Dumfries / Bergwijn. En de Roon en De Ligt zaten er daar ook niet goed bij positioneel. Kortom, veel andere spelers die daar een fout maken. Blind was echt de betere speler van de verdedigers vandaag, zou hem zelf gelijk aan Van Dijk beoordelen.
 
yamiown
 
11
24 maart 2019 om 23:11
Oke oke oke oke. Laat me dit nog een keer zeggen. Heel het Nederlandse team studeert een bepaalde tactiek in. Iedereen, maar dan ook iedereen, voert deze perfect uit. Behalve Blind. Ja de fout werd eerder gemaakt door Bergwijn. Maar als Blind op dat moment gewoon stapt, dan krijgen wij een vrije trap en dan kunnen we counteren, want er stonden drie man klaar om te gaan. Ik ben het overigens wel eens dat ik hem gelijk aan van Dijk zou beoordelen, een 4,5 tot 5.
 
PieterPrins773
 
12
25 maart 2019 om 01:20
En hoe zou dat komen dat19 van de 20 aanvallen vanaf zijn kant komen? Omdat daar wat te halen.viel.
 
Benit
 
2
25 maart 2019 om 03:04
Nee dat kwam omdat Schulz een renwonder is en kehrer niet. OT: ik vind de cijfers opzich wel terecht. Alleen vind ik dat dumfries een 5.5 verdient ipv van een 5. Hij stond namelijk vaak vrij en viel veel aan. Dat zorgde dus voor kansen.
 
Stua
 
15
24 maart 2019 om 23:07
Ik snap er niks van dat zoveel bondscoaches steeds weer Blind opstellen. Voegt nooit iets toe en het derde doelpunt is zijn fout. Dat mensen Blind beter vinden spelen dan Dumfries slaat werkelik nergens op. Blind is voor mij de slechtste speler in Oranje. Ik lees dat bijvoorbeeld JK-Ajax de tegendoelpunten aan Dumfries wijd. Wat een onzin. De Ligt die uitglijdt bij het eerste doelpunt, wat kan Dumfries daar aan doen? Het derde doelpunt waarbij Blind dubbele dekking geeft , terwijl hij bij dat mannetje had moeten staan die scoorde.
 
LeidseHood
 
7
24 maart 2019 om 23:09
Is toch niet de man die Blind moet oppakken daar? Je zegt het zelf al, je snapt niet waarom veel bondscoaches Blind opstellen, al eens nagedacht dat dat misschien aan jou ligt dan? Want ook wat je hier schrijft daar ben ik het bijvoorbeeld totaal niet mee eens.
 
JK-Ajax
 
6
24 maart 2019 om 23:12
Dumfries loopt bij de 2-0 vDijk in de weg door als een stier in te rennen. Bij de 1-0 laat hij zijn man vrij simpel voorgeven omdat hij te laat start. Dat zijn gewoon fouten.
 
Stua
 
5
24 maart 2019 om 23:19
Het is niet zo dat Blind die man niet moet oppakken? Blind liep daar twee keer blind te wezen, de eerste keer hief hij buitenspel op en de tweede keer stond hij te kijken hoe die duitser die bal rustig erin kon schieten, terwijl hij gewoon bij die man had moeten staan en niet bij zijn eigen speler die wel iemand dekte. Blind had niemand om te dekken en is een verdediger. Vind je niet dat hij iemand had moeten dekken?
 
Stua
 
6
24 maart 2019 om 23:28
JK-Ajax jij hebt een heel gekleurde bril op. Als het een Ajax speler was, had je dit nooit beweert. Te laat gestart? Wat een onzin. Als de Ligt niet was uitgegleden, was er waarschijnlijk niet gescoord. Is absoluut niet de fout van Dumfries. Bij het tweede doelpunt liep hij inderdaad door de looplijn van van Dijk, maar liep hij hem niet in de weg, was gewoon te slap ingegrepen door van Dijk. Zowel van Dijk als de Ligt. Hebben helaas niet hun gebruikelijke niveau gehaald.
 
JK-Ajax
 
14
24 maart 2019 om 23:37
Och och dan is het ineens de bril. Blind staat te kloten bij de 3-2, tweemaal wat ik prima kan toegeven en ik riep bij livemeepraten als dat de Ligt eruit moest. Ik kan prima objectief naar de situatie kijken hoor. Dumfries startte inderdaad te laat toen Schultz kwam opstomen en moest daardoor hem voor laten zetten, de Ligt glijdt dan uit door slechte positionering maar de voorzet is met speel gemak gegeven. Daar gaan dan toch gewoon twee man in de fout? Dan blijft het nog steeds slap verdedigen, want met jouw logica mag Dumfries wel 100 voorzetten weggeven - zolang er maar geen goal uit voort komt? Idem dito met de tweede goal, daar gaan toch wederom twee man in de fout?
 
Stua
 
0
24 maart 2019 om 23:44
Eerste doelpunt vind ik zelf niet echt een fout maar meer pech. Ik ben ook van mening dat die voorzetten niet mogen komen, maar was in dit geval niet zo gevaarlijk geweest als de Ligt niet was uitgegleden. Dat uitglijden, dat lijkt mij meer pech dan slechte positionering. We zijn het meer met elkaar eens dan het lijkt
 
Adam24
 
2
25 maart 2019 om 09:20
Ik zat gister in het stadion en had het geluk om Dumfries even van dichtbij te kunnen bekijken de tweede helft. En wat was die ongelooflijk slecht. Geen loopacties, niet doordekken, verkeerd instappen, knullig verdedigen. Maar ja heel af en toe zit er een rake sliding in of een redelijke voorzet en dan moet hij dus een hoger cijfer krijgen dan Blind. Echt onzin. Blind speelde redelijk, moet echt beter gaan spelen bij NL aangezien hij een van de grote jongens is, maar dat doet niets af van het feit dat Dumfries verre weg de slechtste man op het veld was.
 
JK-Ajax
 
15
24 maart 2019 om 22:43
Geef Bergwijn aub geen voldoende. Wat liep hij als een slappe zak terug na zijn balverlies. Dan werk je in de laatste minuut toch het snot voor de ogen verdomme? Schultz gaat wel hoor, 90 minuten lang. Maar meneer kan het niet eens een helftje. Wat een ruk instelling. De Ligt ook dramatisch vandaag, Babel om te janken met zijn kansen. Dood en doodzonde
 
yamiown
 
27
24 maart 2019 om 22:51
Jij weet dat Bergwijn waarschijnlijk de opdracht heeft gekregen voorin te blijven en iets te forceren met zijn snelheid? Ga je dan Cillessen ook een onvoldoende geven, omdat hij niet bij een achterstand stond aan te vallen? Bergwijn had waarschijnlijk twee opdrachten: probeer iets te forceren met je snelheid en probeer bliksemafleider te zijn voor Depay. Je zag dat in de tweede helft Depay veel meer ruimte kreeg en dat is deels te danken aan Bergwijn.
 
JK-Ajax
 
9
24 maart 2019 om 22:53
Ah oké dus dan blijf je maar staan in de negentigste minuut terwijl je de bal verliest en je man ook nog eens naar voren rent. Want misschien kun je dan met snelheid scoren, gaat wel lastig als je de bal niet hebt en blijkbaar niet wil herstellen.
 
yamiown
 
8
24 maart 2019 om 22:56
Nederland zat in de flow van de aanval. Voor hetzelfde geld pakt Van Dijk, De Ligt, De Jong of wie dan ook die bal af en ramt die naar voren. Dan moet Bergwijn er staan. Nederland speelde niet om het gelijkspel te verdedigen, Nederland speelde om te winnen en dan ga je niet je snelste speler laten meeverdedigen, dat lijkt me logisch.
 
JK-Ajax
 
6
24 maart 2019 om 23:02
Nederland zat in de laatste minuten van de reguliere speeltijd waarbij Duitsland er dus van jou uit mag counteren zonder een stroobreed in de weg. Misschien pakt iemand de bal wel, misschien heeft hij wel bepaalde instructies. Allemaal gissen, feit is dat hij de bal verliest en niet herstelt en die man vervolgens de winnende intikt.
 
yamiown
 
6
24 maart 2019 om 23:05
Nederland heeft daar tactieken voor om dat op te lossen. Bijvoorbeeld de buitenspelval, die perfect werd uitgevoerd op een speler na (driemaal raden wie dat is). Daarnaast is het vrij logisch dat Bergwijn die instructies meekrijgt, want zo speelt hij al heel de wedstrijd. Depay had ook mee kunnen verdedigen, Promes ook. Deden het ook niet, want Nederland wilde winnen en daar heb je Bergwijn, Depay en Promes voorin voor nodig.
 
azchelsea
 
17
24 maart 2019 om 22:44
Ik vind dat Blind heel erg gematst wordt, vond hem samen met Babel het slechtst. Dumfries een 5 en Wijnaldum een 7 vind ik ook onzin.
 
 
6
24 maart 2019 om 22:54
De Ligt vergeet je nog te benoemen. Die speelde nogal een matige partij... Wijnaldum een hoger of lager cijfer dan? Overigens een puike pot van Depay en Frenkie
 
azchelsea
 
6
24 maart 2019 om 23:13
@Lanjouwer Zou eerder Wijnaldum een 5.5 geven aangezien hij vrij weinig bijzondere dingen heeft gedaan. Een 7 is echt overdreven imo, eerder een 5,5. Depay was echt onwijs goed, maar moet wel met zijn koppie erbij blijven, dat hakballetje bijvoorbeeld bij die vrije trap was echt belachelijk. Het centrale duo stond inderdaad een keer niet goed, ook van dijk werd bijvoorbeeld aan het einde door gnabry geloof ik erg makkelijk weggespeeld. @musi Dumfries vond ik eigenlijk best prima en lekker fel, maar lees nu inderdaad wel dat alledrie de goals van zijn kant kwamen, 5 is bij nader inzien toch wel verdiend dan. Maar dat je blind degelijk vond kan ik echt niet begrijpen. Heb die vent geen normale bal zien spelen en leverde onwijs veel in. Het leek alsof hij er niet bij was met z’n koppie vanavond. Verdedigend vond ik hem ook echt niet overtuigend.
 
Musi26
 
7
24 maart 2019 om 22:56
Dan heb jij vermoedelijk een andere wedstrijd gekeken dan nederland duitsland. Babel was inderdaad niet echt goed, maar Blind speelde wederom een degelijke wedstrijd. De 5 van dumfries klopt inderdaad niet. Dit had een 3 moeten zijn.
 
Stua
 
8
24 maart 2019 om 23:11
Blind een degelijke wedstrijd? Vertraagt altijd het spel. Speelt liever terug dan vooruit. Heft de buitenspelval op bij het derde doelpunt en geeft dubbele dekking waar het niet nodig is , terwijl hij die vent die scoorde had moeten dekken. Blind voegt werkelijk nooit iets toe aan het spel, zelfs als hij een keer niet slecht speelt voegt hij niks toe.
 
LeidseHood
 
4
24 maart 2019 om 23:11
Helemaal mee eens Musi, Dumfries en De Ligt waren erg matig achterin helaas. Blind wel redelijk. Babel was echt een drama, speelde matig en had echt moeten scoren natuurlijk. Dus ik kan me best vinden in de cijfers van VZ.
 
DannyFS
 
31
24 maart 2019 om 22:44
Een 7,5 voor de Jong??? Leed tig keer dom balverlies.
 
FlawlessCR7
 
21
24 maart 2019 om 22:47
En tig en tig keer bal veroveringen terwijl Wijnaldum helemaal niks deed
 
LeidseHood
 
5
24 maart 2019 om 23:11
Vond ze allebei goed, kan dat ook? Zowel wijnaldum als Frenkie.
 
Sanderr
 
22
24 maart 2019 om 22:52
Hahahah. Zo raar om te zien hoe anders mensen er naar kijken. Frenkie was de beste middenvelder vandaag, by far. Echt enorm veel onderscheppingen, ook vrij goed in de passing. Hoe kom je bij tig keer balverlies?! Dat is gewoon simpelweg niet waar.
 
Amin-rm
 
6
24 maart 2019 om 23:00
Hij was wel zeker een aantal keer te betrappen op balverlies , maar was wel sterk in verdedigend opzicht.
 
Sanderr
 
18
24 maart 2019 om 23:10
Een aantal keer, ja dat klopt. Zoals elke speler in elke wedstrijd zo ongeveer. Hij was echt bizar sterk verdedigend. 9 onderscheppingen. Ook weer gewoon 90% pass nauwkeurigheid. Dat mensen dan nog nadruk willen leggen op die paar keer balverlies (die hij de helft van de keren ook nog knap zelf hersteld ook) vind ik werkelijk absurd. Een van de weinigen aan Nederlandse zijde die een zeer ruime voldoende scoorde vandaag. Was 1 van de beste spelers op het veld.
 
BJP79
 
1
24 maart 2019 om 22:44
Kimmich zo slecht dat ze hem geen cijfer durfde te geven?? Verder wel ok met de cijfers
 
Zytto34
 
31
24 maart 2019 om 22:45
Hoe kan wijnaldum nou een 7 hebben? Ik heb hem helemaal niet gezien en voor een nummer 10 kan je dan in mijn ogen geen 7 spelen, want op die positie moet je juist aanwezig zijn. Blind een 5.5 geven is ook alleen omdat het Blind is. Die speelde gewoon een prima pot.
 
Musi26
 
14
24 maart 2019 om 23:00
Blind moet minimaal een hattrick scoren om een hoger cijfer te krijgen. Daarnaast moet nederland de nul hoiden, want alle tegen goals zijn altijd zijn schuld (zelfs als hij al gewisseld zou zijn).
 
Django10
 
0
24 maart 2019 om 23:22
Ik snap niet waarom Frenkie niet op de tien mag spelen? Is voetballend toch 1 van de beteren. Vooral als je hem met de overige middenvelders vergelijkt.
 
Skeuomorf
 
4
24 maart 2019 om 23:29
Ik denk ook dat hij het daar goed zou doen, maar hij is extreem hard nodig in de controlerende rol. De Jong is essentieel voor de opbouw van achteruit, zo gaf wijnaldum al aan dat hij een stuk vrijer kan spelen sinds Frenkie mee mag doen. Als je Frenkie daar weghaalt en er een type Strootman neerzet krijg je weer die ellendige tikjes breed die het Nederlands elftal van 2 jaar geleden zo typeerden.
 
Django10
 
0
24 maart 2019 om 23:35
Ja daar heb je ook een punt, maar nu is er jammer genoeg geen echte tien. Van Wijnaldum en De Roon kan je niet echt die splijtende passes verwachten. Dit Nederland mist naar mijn mening een echte tien en een afmaker in de punt.
 
Die-ene
 
10
24 maart 2019 om 22:45
Ik denk dat de meeste reacties over de cijfers van Oranje zullen gaan dus laat ik maar wat zeggen over de cijfers bij de Duitsers. Hoe kun je Sule ooit een onvoldoende geven? Die man was een rots in de branding en zorgde ervoor dat vele Nederlandse aanvallen werden onderbroken voordat ze daadwerkelijk konden beginnen.
 
Adu4Tevez4Messi
 
1
24 maart 2019 om 23:39
En dan zeggen dat hij bij de 2-2 werd dolgedraaid door Memphis... Volgens mij was het een ongelukkige kluts waar Memphis gewoon enorm alert op reageerde. Voor realistische cijfers kijk ik morgen wel weer even in het ouderwetse dagblad
 
Diego_Forlan
 
17
24 maart 2019 om 22:45
Dumfries wat mij betreft maximaal een 4. Gnabry hetzelfde cijfer als Sane? Sane was minimaal 3 klasse beter. Wijnaldum een hele krappe voldoende.. zeker geen 7
 
Wimten Tusscher
 
13
24 maart 2019 om 22:46
Wat een belachelijke cijfers oa dumfries
 
Musi26
 
11
24 maart 2019 om 23:00
Dumfries zijn cijfer is inderdaad veel te hoog. Max een 3.
 
Donfreak
 
17
24 maart 2019 om 22:46
Hahaha jaa hoor Dumfries een onvoldoende, die was overal en zat er elke keer tussen. Dan heb ik het nog niet over die pass.. Hou maar op met die cijfers, raakt kant nog wal!
 
Zytto34
 
17
24 maart 2019 om 22:55
Die was overal behalve rechtsachterin waardoor we 3 tegengoals kregen bedoel je.
 
Musi26
 
9
24 maart 2019 om 23:02
Hij vergat alleen dat hij rechtsachter stond!!
 
Adu4Tevez4Messi
 
8
24 maart 2019 om 22:47
VZ had deze cijfers in de rust al doorgevoerd volgens mij. Wat een onzin zeg, zelfs equip is minder kritisch. Dumfries en promes verdienen imo gewoon een prima voldoende.
 
chocoladehaan
 
16
24 maart 2019 om 22:47
Hoe kan Dumfries nou zo laag krijgen? Speelde een prima partij en kleunde er constant in.
 
AFCAjax0164
 
10
24 maart 2019 om 22:49
Dramatische eerste helft en betrokken bij alle 3 de tegengoals. Vond hem trouwens wel een heel goed in de tweede helft.
 
Amin-rm
 
7
24 maart 2019 om 23:01
Welke wedstrijd heb jij gekeken?
 
Sanderr
 
16
24 maart 2019 om 22:47
Frenkie was de beste man op het veld aan Nederlandse zijde, 7 is echt te laag. 9 voor Memphis? Zwaar overdreven. 4,5 voor Matthijs en Van Dijk? Ook overdreven. Punten zijn weer niet al te best wat mij betreft.
 
Skede
 
2
24 maart 2019 om 22:56
Aan de andere kant: met dit soort artikelen zijn er altijd mensen die het er niet mee eens zijn. Wat voor cijfer je ook geeft haha. Waarschijnlijk zijn ze bij VZ op de redactie tot deze cijfers gekomen. Kan ik me voorstellen, al ben ik het er niet helemaal mee eens. Een 9 geven in zo'n wedstrijd kan natuurlijk nooit.
 
LePenseur
 
5
24 maart 2019 om 23:07
Haha ben je een offensief voor de Jong begonnen? Heeft op een keer goed wegdraaien tussen twee man op het laatst vooral aan de bal niks boeiends gedaan. Hetzelfde als het hele jaar eigenlijk. Balletjes tussen de verdedigers ophalen, alles op safe en 9vd 10x terug. Laat zich ook zelden in de dekking aanspelen. Hij zat er wel een aantal keren goed tussen. Maar aan de bal echt niks bijzonders.
 
Marshmallow
 
0
24 maart 2019 om 22:47
Cijfer Kimmich? 9! Sané verdient ook een 9.
 
Malapasqua86
 
4
24 maart 2019 om 22:49
Babel wijzigen naar een -1 graag.
 
Musi26
 
2
24 maart 2019 om 22:50
Delen jullie cijfers uit door 2 dobbelstenen op te gooien? Wederom slaan de cijfers helemaal nergens op.
 
PSV1913(24)
 
9
24 maart 2019 om 22:56
Dumfries een 5.....wat?
 
Sverige4u
 
4
25 maart 2019 om 07:27
Roze bril PSV fan??
 
VaLeN79
 
11
24 maart 2019 om 23:02
Hoe kan Dumfries een onvoldoende krijgen? Alle aanvallen begonnen praktisch bij hem. Wat een werklust heeft die man zeg, dat alleen al zou voor een voldoende moeten zorgen. Blind was echt heel veel minder dan Dumfries dit keer...de eerste 20 minuten lag zijn kant echt totaal open een aanvallen heeft hij praktisch geen inbreng. Zou centraler moeten spelen.
 
Musi26
 
11
24 maart 2019 om 23:04
De kant van dumfries lag de hele wedstrijd open, want hij stond namelijk nooit op zijn plek.
 
LePenseur
 
1
24 maart 2019 om 23:09
Eens. Vergelijk met Blind slaat ook nergens op, Duitsland speelde zonder rechterkant voorin. Alles ging over links met Sane. En het middenveld stond vaak verkeerd waardoor de verdediging moest kiezen.
 
Sverige4u
 
6
25 maart 2019 om 07:29
Zijn eerste prioriteit is verdedigen, niet aanvallen! Je zeurt erover dat de linkerkant open lag terwijl alle 3 de tegengoals vanaf de kan van Dumfries komen!
 
Arsenallz
 
4
24 maart 2019 om 23:06
De slechtste spelers waren naar mijns inziens De Ligt en Babel. De Ligt oogde onzeker, liet non-stop zijn man uit de rug lopen en positioneerde zich heel slecht. Ik vond hem bij de 0-1 zwak, maar ook bij de 2-3 liep hij wederom lucht te dekken. Was daarnaast ook al een keer eerder Gnabry volledig kwijt. Babel komt duidelijk handelingssnelheid en balcontrole te kort. Ballen springen non-stop van zijn voet en het verplaatsen van de bal gaat te traag. Kers op de taart is het missen van twee 100% kansen waardoor je uiteindelijk niet minimaal een punt pakt.
 
Marc4321
 
3
24 maart 2019 om 23:15
vervangers van dumfries en blind hadden het vast heel veel beter gedaan tegen sane en gnabry
 
ElPhenomeno
 
0
24 maart 2019 om 23:21
Sule lager geven dan Kehrer. Die man die deze cijfers heeft gegeven, meteen een verbod geven aub.
 
Dr. Martens
 
0
24 maart 2019 om 23:42
Even off topic: Ik irriteer me mateloos aan die commentatoren die spelersnamen spectaculair proberen uit te spreken. In dit geval noem ik als voorbeeld onze Dumfries. Vandaag hoorde je Damfreeze..
 
AndreVlieland
 
2
25 maart 2019 om 06:44
Frenkie de Jong een 7.5?? Die perfecte tackle kan am omdat hijzelf dom. Balverlies leed. Verder vooral de eerste helft kon die niks omdat hij geen kans kreeg te dribbelen.
 
BertBert
 
1
25 maart 2019 om 09:54
Ze waren alle slecht als je van 0-2 toch nog 2-2 maakt mag je dit niet meer weggeven ook depay die vrijetrap ook die bal zijn ze nog aan het zoeken maar blijkbaar als je een doelpunt maakt en corner waaruit gescoord word ben je gelijk man van de wedstrijd ik vond iedereen slecht hoe die goals worden weggeven en dat gebeurt al voor in
 
pinko
 
0
25 maart 2019 om 11:19
Een beetje meer genuanceerd mag ook best. Gegeven cijfers komen overeen met het spel uit de eerste helft. Tweede helft vond ik De Ligt juist prima spelen. Maakte een doelpunt en was veel agressiever in de duels, die hij bijna allemaal won. Duitsland kwam er in die tweede helft, benevens die laatste paar minuten, toch helemaal niet aan te pas? Dan doe je volgens mij best wel iets heel goed. Net als je de eerste helft bijna alles verkeerd doet. En mag Babel van de twee levensgrote kansen er toch ook wel gewoon 1 injassen? Kortom, we zijn onderweg met Oranje met veel (jong) talent, maar ook nog best op bepaalde posities matig bezet. Mijn cijfers: Cillessen een dikke 9, Dumfries 5, De Ligt 6, Van Dijk 5,5, Blind 6, De Roon 5, Wijnaldum 5,5, De Jong 7, Babel 4,5, Memphis 7, Promes 5,5, Bergwijn 6. Amusementswaarde 7,5. En de cijfers van Duitsland laat ik aan de Duitsers zelf over.
 
Fmeg
 
0
25 maart 2019 om 11:25
Oranje komt uit een heel slechte periode, voetbalt best aardig maar is zeker nog geen top. Virgil van Dijk moet het vooral van zijn bouw en charisma hebben maar minder van zijn kwaliteiten. Vooral tegen snelle wendbare spelers is hij te log, dat bleek gisteren wel. Ook werd duidelijk dat De Ligt in ieder geval voorlopig nog niet de wereldverdediger is die veel mensen hem vinden. Frenkie de Jong beste acties waren die waarbij hij zijn eigen fouten herstelde maar die maakte hij dus wel. Op dit moment is Memphis de enige buitencategorie speler van Oranje. Als ze zo spelen als in de 1e helft gaat het nog moeilijk worden tegen bijvoorbeeld Noord Ierland. Weten ze het op te brengen alle wedstrijden te spelen als de 2e helft, dan kan dit elftal nog redelijk ver komen.