Leeds United meldt zich nu ook officieel bij topdoelwit Cody Gakpo
Dinsdag, 28 juni 2022 om 18:10

Leeds United concretiseert zijn belangstelling voor Cody Gakpo, zo meldt het Eindhovens Dagblad. De Engelse club heeft zich officieel gemeld bij de 22-jarige aanvaller, die er nog van moet worden overtuigd om in de onderkant van de Premier League te gaan spelen. Gakpo is de belangrijkste kandidaat bij Leeds om Raphinha op te volgen. De sterspeler vertrekt vermoedelijk voor een bedrag van 75 miljoen euro naar Arsenal.

Het nieuws over de interesse van Leeds in Gakpo kwam vorige week voor het eerst naar buiten via Foot Mercato. Voor de vleugelspits van PSV zou Leeds een ideale tussenstap kunnen zijn om uiteindelijk alsnog bij de Europese elite terecht te komen. Voetbal International meldde dat de aanvaller openstaat voor een 'Georginio Wijnaldum-achtige route'. De genoemde middenvelder maakte met een tussenstap bij Newcastle United uiteindelijk de sprong van PSV naar Liverpool, waar hij jaren achtereen succesvol was. Gakpo wordt al tijden gelinkt aan Arsenal, dat voorlopig niet doorpakt voor de zevenvoudig Oranje-international.

De exacte vraagprijs van PSV is onbekend bij het Eindhovens Dagblad, maar het zal gaan om een bedrag van ver boven de 40 miljoen euro. De Noord-Brabanders hebben al uitgesproken dat de aanvoerder in principe niet weg mag, tenzij er buitensporige bedragen worden geboden. Gakpo wordt, indien hij vertrekt, dan ook de duurste PSV'er aller tijden. Dat record is nu in handen van Hirving Lozano, die in 2019 voor 40 miljoen euro naar Napoli ging.

Vrijwel niemand bij Leeds gaat ervan uit dat Raphinha ook komend seizoen nog onder contract staat bij de club, nu de belangstelling voor de 25-jarige sterspeler steeds concretere vormen aanneemt. Leeds heeft de vraagprijs begin dit jaar al vastgesteld op 65 miljoen pond, omgerekend ongeveer 75 miljoen euro, en zal daar onder geen beding van afwijken. Arsenal onderneemt momenteel met een verhoogd bod een zeer serieuze poging voor de rechtervleugelspits, zo meldde The Athletic maandag. Leeds heeft behalve Gakpo ook Charles De Ketelaere van Club Brugge op het oog als vervanger, aldus Fabrizio Romano.

Meer nieuws
   
11:30
11:30
Pak 50x je inzet als Bayern München en Real Madrid allebei scoren!
0
   
11:17
11:17
Ajax trekt nieuwe hoofdsponsor aan voor de jeugd en strijkt miljoenenbedrag op
4
   
11:15
11:15
Driessen weet waarom Alex Kroes Ajax-collega Van Praag niets kwalijk neemt
9
   
11:02
11:02
Thomas Müller heeft opmerkelijk verzoek aan fans van Bayern: 'Kijk in je kast!'
13
   
11:00
11:00
Alle genomineerden voor Bronzen Schild in de KKD bekend: FC Dordrecht domineert
2
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (148)

 
snellesnickel
 
34
28 juni 2022 om 18:15
Matige stap. Heel het seizoen op je eigen helft spelen. Apart had wel een betere club verwacht
 
ibrahimovic_nl
 
11
28 juni 2022 om 18:16
Inderdaad ik had minimaal een West Ham verwacht.
 
RomBomCu
 
15
28 juni 2022 om 18:39
West ham zou ook geen verkeerde keuze zijn maar deze stap is nog te begrijpen. Krijgt gegarandeerd een basisplaats wat je bij bijvoorbeeld een Liverpool niet gaat krijgen. Verder lijkt dit heel erg op een Wijnaldum stap, die ging ook naar Newcastle toen ze het jaar ervoor 15de waren geworden, indien je als speler individueel presteert en laat zien dat je het niveau van de PL aankan dan pikt een betere premier League ploeg je toch wel op. Je zag het bij Wijnaldum en nu ook bij raphinha. Arsenal gaat liever voor een speler bij een degradatiekandidaat uit de PL dan ze de gok nemen met een van de beste wingers uit een mindere competitie.
 
Futures
 
3
28 juni 2022 om 18:45
Ja misschien wel. Maar ook dat is geen topclub. Zelfs de Engelse degradatie kandidaten hebben meer geld te besteden dan de Nederlandse top. Is niet tegen op te boksen. Leeds heeft ambitie, dus ik zie Gakpo nog wel vertrekken.
 
arsenal890
 
6
28 juni 2022 om 18:46
Tja, heb je die cijfers van Raphinha gezien? Die is PL proven en dat is veel meer waard dan een speler uit de eredivisie. Voor Gakpo is het beetje dubbel denk ik. Een echte stap zoals Wijnaldum deed. Dat zou goed kunnen zijn maar snap wel als die wat hoger wilt.
 
4fRedondo
 
19
28 juni 2022 om 18:59
En dan vraagt Ajax voor een duikelaar 80 miljoen ??. Anthony komt in de matige eredivisie tot vergelijkbare cijfers als Raphinha in de meest zware competitie. Bizar dat alleen een Arsenal een serieuze poging waagt.
 
arsenal890
 
1
28 juni 2022 om 19:05
Zeg dat wel, voeg daar nog aan toe dat Leeds afgelopen seizoen degradatie kandidaat is en Ajax de beste van de competitie. Echt onwijs veel verschil tussen beide. Dan is 80 miljoen echt een lachertje idd.
 
4fRedondo
 
14
28 juni 2022 om 19:07
Je kan ook de stap maken als Ziyech, Bergwijn en v/d Beek met als gevolg dat je de bank kan warmhouden en een paar jaar later het zelfde pad kan volgen als Klaasen en Blind die met hangende pootjes terugkwamen naar NL. Of je bewandeld de weg zoals Van Dijk en Wijnaldum deden. Afgeschreven Botman bewijst dat de weg van geleidelijkheid vaak beter uitpakt.
 
1AFCAjax1
 
39
28 juni 2022 om 19:08
En maar zeuren dat Ajacieden altijd over Ajax beginnen.. ?? On: Lijkt me niet dat Gakpo deze stap ambieert. Als PSV zijnde gewoon lekker hoog in de boom gaan zitten. Maar goed, als je het topic leest over Bergwijn zouden de meeste Psv'ers deze stap altijd verkiezen boven Ajax of Psv... Immers meer salaris in een topcompetitie met meer topwedstrijden.
 
DavidDein
 
1
28 juni 2022 om 19:30
@arsenal890 ik ben er van overtuigd dat Pepe die cijfers ook zou halen bij Leeds. Arsenal begaat hier een enorme fout, je kan beter voor Gakpo, Zaha of Ousmane Dembele gaan. Ik vind Raphina echt bij lange na geen 65 miljoen waard, maximaal 40.
 
PartizanFK
 
0
28 juni 2022 om 20:12
Reactie op 1afcaja1, Is dat zeuren niet steeds aan beide kanten het geval. Lees het over Feyenoord, Ajax en PSV. Bijn bij elk artikel moet er iemand piepen een kant op. On topic: Leeds vind ik zelf wel een matige stap, maar verwacht wel dat hij daarna snel een stap omhoog kan maken. Zie hem toch liever naar een middenmoter of subtopper gaan.
 
RomBomCu
 
4
28 juni 2022 om 20:18
Ja dat probeer ik dus aan te geven met mijn reactie, Arsenal haalt liever een speler die zich in de PL heeft laten zien dan een van de beste wingers in een kleinere competitie. Volgend jaar zou gakpo die stap (als hij zich natuurlijk laat zien bij Leeds) ook veel makkelijker kunnen maken dan nu direct van PSV naar een topper in de PL.
 
 
1
28 juni 2022 om 20:57
Lekker suggestief voorbeelden pakken. Zo lust ik er ook nog wel 1. Is gewoon persoonsgebonden er is geen gekozen weg met garanties.
 
arsenal890
 
0
28 juni 2022 om 21:01
@daviddein, Waar baseer je nou weer op dat die spelers beter zijn?
 
DavidDein
 
1
28 juni 2022 om 21:20
Beter zeg ik niet, gelijkwaardig in ieder geval en goedkoper.
 
blaugrana11
 
0
28 juni 2022 om 23:27
Wat je eraan toevoegt is toch niet perse in jet voordeel van antony? Antony speelt elke wedstrijd in de kleine ruimte en wordt driedubbel gedekt. Raphina krijgt veel meer ruimte. Zoveel verschillen die gasten echt niet hoor.
 
Totolfoobal
 
0
29 juni 2022 om 07:02
De duikelaar heeft wel structureel gepresteerd in de CL. Daarnaast speelde hij bijna alle wedstrijden. Gakpo is echt een goede speler maar on de nationale competitie was hij al vaak gebleven. Benieuwd hor dat uit gaat pakken in de pL. Gakpo wordt een dure gok voor Leeds.
 
Iseldiroed
 
0
29 juni 2022 om 19:06
Tsja. Dat is het verschil tussen de ene speler die zich heeft laten zien op het allerhoogste clubniveau, die international is van Brazilie, die speler is bij de beste club in zijn competitie, jong, erg talentvol en laat het in de competitie wekelijks zien. En de andere speler speelt bij een minder grote club uit zijn competitie, speelt regelmatig een aardige wedstrijd en heeft zich slechts bewezen op een laag europees niveau. Dan snap ik wel dat er meer geld wordt geboden voor de betere speler die meer heeft bewezen.
 
RaulSilva
 
10
28 juni 2022 om 18:17
Hij moet nog overtuigd worden hè? Lijkt me niet dat dat lukt namelijk.
 
sander1410
 
42
28 juni 2022 om 18:19
Maarja kijk nu na die Raphina. Goed seizoen gehad, basisplaats in de PL, nu naar Arsenal voor een smak geld. Dus zo hele matige stap is het eigenlijk niet.
 
Shiraz
 
6
28 juni 2022 om 18:38
Daar noem je dan ook wel weer een speler op. Raphinha. Een echte grote topper. Kan je Gakpo (nog!) echt totaal niet mee vergelijken.
 
MrKrillin
 
6
28 juni 2022 om 19:00
Arsenal is niet absolute top, en op dit moment nog ver van CL niveau. Raphina zou eigenlijk stap hoger moeten. Naar een Liverpool als opvolger Salah bijv. Ik ben best gecharmeerd van Gakpo en schat in, dat hij best mee kan op niveau van Arsenal.
 
Mas_AFCA
 
0
28 juni 2022 om 19:00
Misschien heb je gelijk, nog niet te vergelijken. Maar hij moet de stap wel maken om misschien over een jaar wel vergeleken te kunnen worden.
 
sander1410
 
3
28 juni 2022 om 19:03
Voor dat Raphina bij Leeds speelde kende ook niemand hem. Gakpo kan best dat niveau halen. Ik denk zelf dat hij na zo team als Leeds moet gaan, elke wedstrijd spelen en dan komen betere clubs vanzelf.
 
arsenal890
 
11
28 juni 2022 om 19:07
Arsenal is 1 punt achter spurs geëindigd, hoezo ‘ver van CL niveau’? Gakpo is goed genoeg voor de bank maar basis zal hij niet gaan spelen bij Arsenal.
 
MrKrillin
 
4
28 juni 2022 om 19:31
Zo sterk vind ik Arsenal niet. Raphina zou natuurlijk sensatie zijn. Een Spurs heeft zich weer goed versterkt en beschikken over een betere coach. Chelsea gaat nog veel aankopen doen. City en L'pool ook goed versterkt. Dan is top 4 al weer best duidelijk. Grote vraagteken blijft Man U, maar die lijken eerder te gaan verzwakken. Andere subtop clubs zijn ook bezig. Zolang Arsenal geen afscheid neemt van die eigenaar en van deze coach, zie ik ze niet snel in top 4 eindigen. Daar verandert zo een seizoen niet veel aan, waar veel mee zat.
 
TILBURG013
 
0
28 juni 2022 om 20:05
Gaat dus blijkbaar naar Chelsea.. die hebben meer dan 65 miljoen geboden.
 
TVL11
 
6
28 juni 2022 om 18:37
Hij moet daar ook niet heen gaan. Met Philips en Raphinha gaan daar al de twee beste spelers weg. Met een beetje pech speelt Gakpo na volgend seizoen in de Championship.
 
burwatti
 
1
28 juni 2022 om 20:13
Is dat niet juist ideaal voor Gakpo? Heeft voldoende snelheid om in de omschakeling goed mee te kunnen. Met minder dan 35 mil moet psv overigens nooit genoegen nemen.
 
Rudeboy65
 
55
28 juni 2022 om 18:15
Dat is bijna een belediging. :-) Net niet gedegradeerd. Maar goed, voor 50+ moet PSV maar gaan praten.
 
LosBlancos1999
 
15
28 juni 2022 om 18:17
Ruildeal met Raphinha, hoeven ze hem niet aan een competitiegenoot te verkopen
 
YoeriCFC
 
1
28 juni 2022 om 18:20
Die ruildeal met Raphina wordt al besproken met Chelsea. Ziyech zou de andere kant op gaan.
 
MessiBazoer
 
6
28 juni 2022 om 18:22
Ziyech was toch onderweg naar Milan?
 
LosBlancos1999
 
20
28 juni 2022 om 18:22
Is Ziyech niet dicht bij een stap naar AC Milan? Ziyech naar Leeds zou ik vrij verrassend vinden. Keuze tussen Milan en Leeds is niet lastig lijkt me.
 
Wonderkind!
 
28
28 juni 2022 om 18:28
Waarom zou Ziyech naar Leeds willen? Zie hem nog eerder terugkeren bij Ajax dan dat hij gaat strijden tegen degradatie bij Leeds.
 
Samcro
 
5
28 juni 2022 om 18:37
Ruildeals gebeuren zelden, daarnaast wacht Raphinha vooral op Barca en denk ik dat hij daarna eerder naar Arsenal zal gaan dan Chelsea.
 
YoeriCFC
 
1
28 juni 2022 om 18:45
Neeuh, Ziyech heeft zichzelf aangeboden bij Milan en ze zijn erg geïnteresseerd. Meer (nog) niet. Laat Milan eerst maar met een bod komen.
 
YoeriCFC
 
2
28 juni 2022 om 18:46
@Samcro, Eens. Maar wij hebben een hardleerse Amerikaanse eigenaar die het toch steeds gaat proberen denk ik. De journalisten beginnen nu in ieder geval ook te melden dat er constant ruildeals voorgesteld worden.
 
Redisthecolour
 
1
28 juni 2022 om 19:48
Dat kan Ziyech ook helemaal niet, mist hij veel te veel fysiek voor. Die jongen moet sowieso naar een lagere competitie.
 
LondonIsBlue
 
1
28 juni 2022 om 19:57
Ik verwacht helemaal niks van Chelsea en ik denk dat Boehly het allemaal flink onderschat. Die probeert nu al voor een dubbeltje op de eerst rang te zitten dat wordt helemaal niks natuurlijk. Waar de concurrentie zich maar blijft versterken voert Chelsea geen zak uit. Ga je zien dat ze op het einde van de transfermarkt een verdediger uit nood kopen bij een Brighton of een Southampton voor een veel te hoog bedrag…. Tuchel kreeg zogenaamd 200m pond te besteden daar had je allang 3 topspelers van kunnen halen.
 
Samcro
 
0
28 juni 2022 om 20:26
Yoeri, zie net Ornstein melden dat jullie op pole liggen met een bod van 55mio pond
 
blaugrana11
 
0
28 juni 2022 om 23:30
Hoezo? Ziyech is bij leeds gewoon meteen de beste hoor. Man wat wordt ziyech hier soms onderschat zeg. Kan de pl ook zeker wel aan. Misschien niet goed genoeg om elke week belangrijk te zijn bij een topclub, maar kan het niveau van die competitie in zijn algemeen echt wel aan hoor. Kom op zeg.
 
RicottoFC
 
3
28 juni 2022 om 18:20
Of die 75 mil van Philips maar overmaken... praten we verder! (Zou moeten we praten toch tegenwoordige ??)
 
gomes1psv
 
1
28 juni 2022 om 19:27
Inderdaad, het zou me worst zijn welke club Gakpo voor €50M oppikt. Maar hijzelf zet z’n clubliefde wel in een enorm ander licht als hij PSV inruilt voor Leeds. Dit is sportief toch nauwelijks een verbetering te noemen, los van de grotere competitie?Hoop dat andere clubs zullen reageren en de prijs zullen opdrijven. Als PSV Gakpo voor een verpletterend recordbedrag verkoopt, in dit stadium van het transferwindow, verwacht ik echt vuurwerk w.b. verdere inkomende transfers ??
 
Fossen
 
1
28 juni 2022 om 19:34
Ach, heeft niet zoveel met clubliefde te maken, maar met carriereplan. Qua club een stapje terug (maar net hoe je het bekijkt), maar qua competitie en salaris 2 stappen vooruit. Direct naar de top gaan is voor Eredivisiespelers simpelweg niet weggelegd. Een tussenstap bij een lagere club in een betere competitie is dan juist perfect als je vanuit zijn perspectief bekijkt. En of dat dan een middenmotor of net daaronder is... tja, 't is dan maar net welke clubs zich melden. Voor hetzelfde geldt doet Leeds volgend seizoen trouwens gewoon weer mee in de subtop, zo gek kan het lopen in de PL.
 
Hazardinho77
 
12
28 juni 2022 om 18:22
Waarom niet, zie wijnaldum via newcastle. Dit is beter dan meteen een topclub en bankzitten. Wennen aan de competitie en veel speler is sws goed. Alleen de vraag of ze hem kunnen betalen.
 
FcGrun050
 
2
28 juni 2022 om 18:26
Leeds heeft opzich wel potentie om uit te groeien tot een middenmoter. Dat ze vorig seizoen bijna waren gedegradeerd had meer te maken met het uitvallen van Bamford en Phillips. Nu kan Marsh aan zijn elftal/selectie bouwen met het geld wat vrij gaat komen van Phillips en Raphinha en de gekke tv premies van de PL. Marsh kan goed voetbal spelen, als hij maar de juiste middelen heeft. Dat heeft hij laten zien bij Salzburg. Leipzig was net een stap te groot, maar vorig jaar heeft hij Leeds best redelijk laten spelen, zelfs met het uitvallen van de twee sterspelers.
 
11tegen11HJ
 
6
28 juni 2022 om 18:29
Ja ik zou als Gakpo ook hoger mikken. Wel vrijewel zeker een basisplaats. Denk overigens dat hij nog een jaar blijft. Ivm het wk. Zou ook niet verkeerd zijn, kan hij zich een seizoen echt laten gelden in de CL, in oranje en de toppers
 
SiskeJari
 
1
28 juni 2022 om 18:36
Als je jezelf op dezelfde manier in de kijker speelt als Raphina, kun je daarna een mooie stap maken. Zijn meer voorbeelden van zoals de eerder genoemde Wijnaldum.
 
MohammedEl
 
7
28 juni 2022 om 18:15
Met alle respect maar een club als Leeds United zal ik alles behalve overwegen.
 
PeerBerwers
 
6
28 juni 2022 om 18:23
Zijn salaris zal wel meteen verdriedubbelen.
 
ibrahimovic_nl
 
12
28 juni 2022 om 18:15
Had toch een hogere stap verwacht...
 
RUTGERRR
 
0
28 juni 2022 om 20:35
Op basis waarvan dan precies?
 
VerreInworp
 
0
28 juni 2022 om 22:04
Op basis van de geruchten over Arsenal, Bayern, City en Liverpool?
 
LosBlancos1999
 
7
28 juni 2022 om 18:15
Mooie club waar de kans op een basisplaats groot is maar natuurlijk wel een stap omlaag vanuit PSV. Het zal dan de competitie en salaris zijn die hem moeten overtuigen maar laat Cody gewoon nog maar een jaar in Eindhoven voetballen. Kunnen onze eindtovenaar nog niet missen!
 
Didagirl
 
0
28 juni 2022 om 18:15
Je moet niet in Engeland tegen degradatie willen spelen. Ga naar een club met perspectief, dan maar anderhalf miljoen per jaar minder.
 
Suarez 7
 
5
28 juni 2022 om 18:15
Ik vind het een lastige keuze. Aan de ene kant zou je denken dat Gakpo een betere club kan krijgen en hij wil natuurlijk de Champions League in. Aan de andere kant lijkt Gakpo uitgeleerd, is het allerminst zeker dat PSV de Champions League ingaat, speelt Leeds in de Premier League en heeft een speler als Wijnaldum laten zien hoe gunstig een tussenstap kan zijn. Als ik PSV was zou ik 40-45 miljoen euro voor hem vragen, zeker met de transfer van Raphinha in het achterhoofd.
 
memphisdepay
 
1
28 juni 2022 om 18:23
Uitgeleerd? Dat ben ik niet met je eens hij kan nog genoeg bij PSV laten zien dit seizoen en er komt nog een wk aan, PSV is de ideale plek dus om nog een seizoen te blijven. Natuurlijk is het allerminst zeker dat PSV de champions league ingaat, maar Leeds is nou ook niet een club waar ik als Gakpo zijnde heel vrolijk van zou worden.
 
Suarez 7
 
0
28 juni 2022 om 18:52
Je bent het wel met mij eens dat Gakpo tegen NEC, Zwolle, Sparta etcetera weinig meer te zoeken heeft toch? Hij kampte dit seizoen met lichte klachten en stak er desondanks met kop en schouders bovenuit.
 
memphisdepay
 
1
28 juni 2022 om 19:00
Waarom niet? Kijk is even naar Depay bijvoorbeeld die liet toch veel meer zien bij PSV. Hij is inderdaad de beste van PSV, maar alsnog dan moet je meer laten zien ook tegen de clubs die jij noemt. Ik denk dat er genoeg ruimte is voor verbetering en zelfs zonder cl zijn er genoeg mooie wedstrijden om je te laten zien. Laat maar is zien dat je bij +30 goals betrokken kan zijn. Ook is het wk in de winter gewoon een groot nadeel om nu de overstap te maken.
 
Andres13
 
12
28 juni 2022 om 18:16
Lekker blijven Cody en vlammen op het WK. Dan staan er meer clubs in de rij
 
MessiBazoer
 
4
28 juni 2022 om 18:28
Denk niet dat Gakpo een basisplaats heeft op het WK. Denk je wel?
 
Andres13
 
9
28 juni 2022 om 18:31
Dat denk ik ook niet, maar dat hoeft niet veel te zeggen. In 2014 waren er ook wisselspelers met een hoofdrol (Depay, Huntelaar, Krul).
 
Sir Paul
 
1
28 juni 2022 om 18:46
WK duurt nog 5 maanden. Kan een hoop gebeuren. Vond Gakpo tegen Wales erg goed laatste keer. Maar ik weet niet welk systeem Louis gaat spelen. Is dat 352 al zeker? Had het idee dat Cody laatst een beetje vanaf 10 positie af kwam. Wisselde wat van positie uiteraard. Wie weet ziet Louis wel goede 10 in hem. Misschien kan hij dat wel beter dan Berghuis of Klaassen. Kan uiteraard ook per tegenstander verschillen. Benieuwd of we m vaker vanaf 10 gaan zien. Lijkt me geen slecht plan iig. Spits is ie sowieso niet. Loopt er dan wat verloren bij.
 
blaugrana11
 
0
28 juni 2022 om 23:35
Lijkt me dat hij wel beter is dan klaassen en berghuis ja. Zou berghuis wel op 8 zetten trouwens. Enige is dat klaassen wel lijp veel ruimte creëert voor anderen met zijn 8 longen en loopacties. Maar gakpo zou die runs ook wel moeten maken. Alleen hebben spelers die bovengemiddeld goed zijn daar soms niet zo een zin in haha.
 
messino
 
4
28 juni 2022 om 18:16
“Als Anthony 60 miljoen moet opbrengen dan is Gakpo hetzelfde waard”. Ik wacht rustig af. Overigens zou ik als ik Gakpo was nog een jaartje PSV doen. Is op die manier ook in beeld bij het Nederlands Elftal.
 
SoJermaine7
 
3
28 juni 2022 om 18:17
Zou dit als Cody toch overwegen, beter salaris mooie stap om je te bewijzen in de PL. Denk dat het sportieve plaatje gewoon dat Leeds als opstapje wordt gebruikt
 
Sitostick
 
3
28 juni 2022 om 18:17
Zou vrij teleurstellend zijn als Gakpo nu voor Leeds zou kiezen. Gewoon nog een jaartje in Eindhoven, heb je de grootste kans op zo veel mogelijk minuten tijdens het WK en kun je daarna een veel mooiere stap maken. Lijkt mij voor alle partijen de betere optie, behalve voor Leeds dan.
 
Davilla_7
 
18
28 juni 2022 om 18:17
Nadat Memphis (United), Bergwijn (Spurs), Lozano (Napoli) en Malen (Dortmund) het allen moeilijk hadden na hun vertrek uit Eindhoven is het niet heel gek dat de echte topclubs wat huiverig zijn met het uitgeven van tientallen miljoenen aan een aanvaller van PSV. Als Leeds wel bereid is om de hoofdprijs te betalen is dat voor PSV alleen maar mooi
 
Sitostick
 
24
28 juni 2022 om 18:19
Davilla, dat heeft niet zozeer met PSV te maken denk ik. Daar heeft Ajax net zo goed last van. Meer een Eredivisie dingetje dus.
 
Fossen
 
11
28 juni 2022 om 18:22
Ik zou dat wat breder trekken. Hoeveel sterspelers uit de Eredivisie hebben het onbetwist wél gered na een directe stap naar een topclub? Van Bergwijn tot Ziyech en van van de Beek tot Malen, allemaal hebben ze het lastig tot onmogelijk. Zelfs Frenkie de Jong is niet onbetwist bij Barcelona. We onderschatten in Nederland structureel hoe groot die stap van Ajax/PSV/Feyenoord naar een topclub/competitie is. En we overschatten de kwaliteit van spelers in de Eredivisie. De enige huidige Eredivisie speler bij wie ik mijn hand in het vuur voor zou steken dat hij het gaat redden in de wereldtop is Timber. En misschien ben ik zelfs dan nog te enthousiast. Kijk naar de Ligt, die heeft ook maanden moeten acclimatiseren voor hij beter en beter ging spelen bij Juventus. Maar ook op hem is er in Italie nog genoeg kritiek.
 
Davilla_7
 
4
28 juni 2022 om 18:24
Daar hebben jullie gelijk in natuurlijk. Is zeker niet alleen op spelers van PSV van toepassing
 
MessiBazoer
 
2
28 juni 2022 om 18:25
Laatste was Suarez, denk ik?
 
11tegen11HJ
 
3
28 juni 2022 om 18:31
Ik zie dat vooral aanvallers het moeilijk hebben. Verdedigers en middenvelders lijken de stap makkelijker te maken
 
Fossen
 
5
28 juni 2022 om 18:35
Zo uit mijn hoofd denk ik dat je gelijk hebt MessiBazoer. Of je moet Napoli als top rekenen, dan Mertens natuurlijk. Voor de rest... 't is overigens ook niet dat Frenkie en de Ligt mislukt zijn natuurlijk bij hun clubs. Maar onbetwist échte basisspelers die bij hun nieuwe club ook direct hun kwaliteiten laten zien zoals we hadden verwacht... dat niet.
 
BGST
 
2
28 juni 2022 om 18:18
Als hij daar elke wedstrijd kan spelen ipv bij een andere club op de bank is het een goede stap. Langzaam hoger op gaan spelen. En goede afspraken bij degradatie. Daarbij is een bedrag tussen de 50 en 100 miljoen een goede deal.
 
wmm5
 
5
28 juni 2022 om 18:21
Nogal een grote marge haha.
 
D.costa9CFC
 
2
28 juni 2022 om 18:19
Hij zal er vast veel leren maar dit moet hij niet doen. Phillips en Raphina gaan weg en met die 2 degradeerde ze bijna. Al hebben ze nu wel een andere trainer maar de kans dat je volgend jaar zomaar een championship kan spelen is redelijk groot.
 
WeAreAnfield
 
4
28 juni 2022 om 18:19
Leeds sloopt PSV gewoon hoor, die hebben best een leuk team staan, het is eerder een stap zijwaarts, dan omlaag. Het is wel je ticket naar de premier League en als je het goed doet, staan ze over 2 jaar in de rij. Hij krijgt hoogstwaarschijnlijk een hoger salaris en kan laten zien waarom die nog een talent is.
 
Woenselaar
 
12
28 juni 2022 om 19:01
Je bedoelt die competitie waar Leicester 8e in is geworden en twijfelachtig won in een tweeluik met PSV. Diezelfde competitie waarin Leeds 17e is geworden? Ja, Leeds "sloopt" PSV gewoon.
 
FcGrun050
 
1
28 juni 2022 om 18:20
Een goeie stap als hij de geleidelijke route wilt gaan volgen voor succes ipv die domme transfers naar topclubs om vervolgens op de bank te belanden. En als psv het juiste bedrag krijgt, waarom niet? Echter, Marsh en Orta weten toch dat Gakpo op links speelt, en Raphinha op rechts? Op links hebben ze al James en Harrison lopen, en Cody heeft amper op rechts gespeeld. Dus een directe vervanger wil ik het niet noemen dan.
 
Sir Paul
 
1
28 juni 2022 om 18:20
Suggestief, gaat niet gebeuren denk ik. Sowieso zou ik PL afraden Xavi Simons naar PSV lijkt concreter.
 
STB040
 
2
28 juni 2022 om 18:26
Zit echt niet te wachten op Xavi eerlijk gezecht.. heeft echt nog niks laten zien en zal weer om huur gaan zonder koop waarschijnlijk. In alles volledig onnodig die deal.
 
JustusMorris
 
0
28 juni 2022 om 18:22
Tsja, welke club past bij hem? De PL is wel echt een kerkhof, en denk dat je echt uitzonderlijk goed moet zijn om bij een top-8 club onbetwist te zijn.
 
RolandLentzen
 
0
28 juni 2022 om 18:29
Denk het juiste niveau voor hem om in te stappen. Hij kan de komende jaren nog wel doorgroeien en 30 miljoen is wel een forse som geld voor een speler uit de subtop van de Eredivisie.
 
Bruine Kevin
 
0
28 juni 2022 om 18:33
Logisch dat Arsenal voor Raphinha gaat als ze hem kunnen betalen in plaats van Gakpo. Maar als ik Gakpo was zou ik niet naar Leeds United gaan, zeker niet nu Bielsa daar weg is. Dan kun je beter bij PSV blijven en later naar een mooie Europese subtopper overstappen.
 
HotSince95
 
0
28 juni 2022 om 21:18
Bielsa de reden dat ze bijna degradeerde , die bedoel je? Denk dat er met Marsch een minder naïef team wordt neergezet
 
Borquez
 
2
28 juni 2022 om 18:36
Dit is natuurlijk gewoon een spel. Ze brengen dit groot in het nieuws om zo de andere clubs die niet doorpakken in actie te laten komen. Let maar op, binnen niet al te lange tijd gaan andere (grotere) clubs ook bieden
 
Benzema.
 
0
28 juni 2022 om 18:39
Zou top zijn als hij blijft maar als je 50 miljoen kan pakken moet je dat gewoon doen natuurlijk.
 
MT87
 
0
28 juni 2022 om 18:43
Sommige clubs zijn zo'n verbetering ten opzichte van PSV dat ik best wel met Gakpo mee zou willen denken wanneer een redelijk bod op tafel ligt. Leeds is niet zo'n club. Dan zou ik alleen absurde bedragen accepteren.
 
Mattiaspsv
 
0
28 juni 2022 om 18:56
Dit is toch geen stap omhoog of ben ik nu gek ? Het niveau van de PL is natuurlijk een stuk hoger maar om je als buitenspeler te profileren zou ik toch mikken op een club die voor de eerste 5 plekken speelt. Ik hoop dat Cody een andere keuze maakt, ik heb er alle begrip voor dat hij een stap wilt maken maar het lijkt me sterk dat er geen betere opties gaan komen.
 
Zermatt_Person
 
1
28 juni 2022 om 19:02
Sangare zou ik eerder voor gaan als ik Leeds United was. Ze hebben ook een vervanger voor Phillips nodig en Sangare past daar perfect met Roca. Op de positie van Gakpo spelen als Harrison en James. Kun je beter Pepe halen van Arsenal.
 
Cas Meijl van
 
4
28 juni 2022 om 19:06
Moet hij niet willen tegen degradatie spelen. Kan naar betere clubs. Zou gewoon een seizoen bij PSV blijven.
 
Fabregas.
 
0
28 juni 2022 om 19:15
Een Leeds zonder Phillips en Raphina lijkt mij niet heel aantrekkelijk. Maar we gaan het zien.
 
Zermatt_Person
 
0
29 juni 2022 om 08:29
Tenzij ze goede vervangers halen.
 
TMaria
 
0
28 juni 2022 om 19:54
Mooie stap, Kalvin Phillips is toch ook van Leeds naar City gegaan? Via, via kan je ook naar de top, jaartje wennen aan de premier league en dan naar de top (zie Wijnaldum).
 
WesZol
 
0
28 juni 2022 om 20:44
Dit zou toch een meer dan prima stap zijn voor Gakpo? Niet de absolute top en middenmoot van de PL maar net eronder. Hier kan die zich op persoonlijk vlak ontwikkelen en laten zien, wanneer die dat doet komen de grotere en hoger genoteerde clubs vanzelf. Momenteel heeft die toch niks te zoeken bij de top 8 en zal die hier ook nauwelijks tot niet gaan spelen.
 
ericvanloo
 
0
29 juni 2022 om 02:00
Leeds? Als ik Gakpo was zou ik goed nadenken voor hij deze stap maakt. Als Psv zijnde moet je hem direct verkopen natuurlijk.
 
Effenberg1
 
0
29 juni 2022 om 07:35
Geld hebben ze in ieder geval genoeg.
 
patrickAA
 
0
29 juni 2022 om 07:59
Dat had Gakpo zichzelf wel wat anders voorgesteld denk ik zo.... Ipv "TOP clubs"... komen er nu degradatie kandidaten uit de PL voor hem.