Leonne Stentler is erg geïmponeerd: 'Hij steekt er bij Oranje steeds bovenuit'
Zaterdag, 3 december 2022 om 19:55

Leonne Stentler is onder de indruk van het niveau dat Nathan Aké haalt in Oranje op het WK. De analiste spreekt na afloop van de zege van het Nederlands elftal op de Verenigde Staten (3-1) lovende woorden over de verdediger en noemt hem 'de speler die er steeds bovenuit steekt'. Zelf is Aké ook erg te spreken over het verloop van het toernooi tot dusver.

"Aké was alweer heel erg belangrijk voor Oranje", zo opent Stentler voor de camera van NOS tijdens de nabeschouwing op Oranje. "Ik denk dat hij tijdens dit WK echt de opvallendste speler is van Nederland. Als je kijkt naar alle wedstrijden die gespeeld zijn steekt hij er echt wel steeds bovenuit. Hij doet het ontzettend goed. Hij moest een flank verdedigen waarop de Verenigde Staten gevaarlijk was, maar ondanks dat Blind enkele slippertjes had bleef Aké gewoon staan. Echt heel erg goed", aldus Stentler.

Aké laat zelf in gesprek met verslaggever Arno Vermeulen weten zeer verheugd te zijn met de overwinning van Oranje in de achtste finale. "Het is een heel mooi moment. Ik denk dat we echt moesten strijden vandaag en dat hebben we gedaan als team, maar het is ons gelukt. Ik denk dat we gezien de hele wedstrijd best wel goed verdedigden, ondanks dat zij een aantal schietkansen kregen. In de tweede helft was er een periode waarin zij iets gevaarlijker werden, en toen werd er ook gescoord."

"Het was een rare goal, maar oké", vervolgt Aké. "Daarna zijn we sterk gebleven. Je kan ik je schulp kruipen en denken: we staan onder druk. Maar ik denk dat we erg goed zijn gebleven en dat we deden wat we moesten doen. Ons spel was goed gebalanceerd en we hebben het goed uitgespeeld. Het volgende duel zal heel moeilijk worden en het is wel belangrijk dat we extra rust hebben", besluit de linkercentrumverdediger.

Meer nieuws
   
11:44
11:44
Wie is de Italiaanse idealist die mogelijk de nieuwe trainer wordt van Ajax?
0
   
11:09
11:09
Ajax zet streep door 2 potentiële trainers: 'Zij werden als 'te bleu' gezien'
13
   
10:20
10:20
Gewilde Wirtz is 'toptarget' en ziet specifieke transfer in 2025 zelf ook zitten
19
   
10:00
10:00
De 15 namen die Arne Slot deze zomer kunnen opvolgen bij Feyenoord
49
   
09:38
09:38
Footy Headlines lekt na thuistenue ook uitshirt Feyenoord voor komend seizoen
25
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (57)

 
Lempa
 
35
3 december 2022 om 20:01
Ake is gewoon een prima verdediger, die betrouwbaar en stabiel is. Doet geen gekke dingen en kan je om een boodschap sturen in belangrijke wedstrijden. Zeer onderschatte kracht
 
helios1985
 
32
3 december 2022 om 20:02
Eens, hij moet basis staan elke wedstrijd. Speelt zeer sterk.
 
Dutch_PSV
 
80
3 december 2022 om 20:17
Hij staat ook al basis elke wedstrijd.....
 
helios1985
 
11
3 december 2022 om 21:08
Ja, en dat moet zo blijven.
 
Dutfos
 
149
3 december 2022 om 20:02
Wie is Leonne Stentler?
 
helios1985
 
158
3 december 2022 om 20:05
Weet ik ook niet, maar dat is het punt van dit artikel toch niet? Leonne Stentler weet ook niet wie Dutfos is.
 
Skipster
 
61
3 december 2022 om 20:06
Wat maakt het uit wie het is. Ze heeft gewoon gelijk.
 
jeroen 123
 
8
3 december 2022 om 20:57
Ze heeft zeker gelijk een vrouw die er kijk op heeft
 
Sanderr
 
40
3 december 2022 om 20:07
Leonne heeft hier gewoon gelijk uiteraard. Aké is over het hele toernooi gezien gewoon de sterkste speler aan de zijde van Oranje. Uitstekende ontwikkeling heeft die jongen doorgemaakt zeg de afgelopen tijd!
 
Soccerfan_1
 
29
3 december 2022 om 20:10
Iemand die meer bereikt heeft dan ieder van ons.
 
blaugrana11
 
82
3 december 2022 om 20:22
??????. Als je op 2e klasse senioren niveau hebt gespeeld ben je al 8 keer zo goed als de dames he.
 
Klene
 
34
3 december 2022 om 20:22
Wat is meer bereiken? Omdat ze professioneel voetbalster is geweest en nu op tv is?
 
hork282
 
9
3 december 2022 om 20:41
Beter kunnen voetballen =/= meer bereikt maar dat lijkt me vrij duidelijk toch?
 
NJfromVOL
 
22
3 december 2022 om 20:44
De slechtste RB van Telstar van de afgelopen 20 jaar heeft meer bereikt qua voetbal dan ik. Op andere gebieden hangt het af van de maatstaf die je hanteert.
 
Klene
 
10
3 december 2022 om 20:48
Dat is maar net wat je schaart onder meer bereiken toch? Stentler is prof geworden, maar ik weet zeker dat ik een betere voetballer was dan dat zij was. Het is voor een man simpelweg veel moeilijk om prof te worden
 
Atletico94
 
1
4 december 2022 om 04:07
17 interlands maar in 6 jaar tijd nou veel bereikt hoor meeste dames hebben al na hun 23ste al 50 interlands achter hun naam staan daarnaast heeft ze meeste tijd bij Ado gespeeld wat niks voorsteld in het dames voetbal
 
toss
 
3
4 december 2022 om 08:09
Ja in het voetbalwereldje denk ik. Wat jij hebt bereikt voor jezelf in dit leven denk ik aan innerlijke groei, angsten overwinnen, er voor de ander zijn. Velen denken materialistisch en in geldwaarde of bekendheid.Dat je een goede voetballer bent zegt nog weinig over wie je bent en hoe je bent gegroeid in liefde en bewustzijn in dit leven.
 
 
0
4 december 2022 om 12:49
Volgens mij heeft iedereen op vz ook meer bereikt dan Soccerfan_1
 
Nemert
 
67
3 december 2022 om 20:13
Ze zat net aan tafel bij Hidding, v Basten en vd Vaart bij de voorbeschouwing van Argentinië. Onder haar naar stond dat ze bij ADO en Ajax heeft gevoetbald. Ze voegt niets toe aan die tafel, maar NPO is volgens mij verplicht ook de vrouwen een podium te geven.
 
19Fiorentina26
 
22
3 december 2022 om 20:49
Eens! Leonne, Rivka, Suse en Imke zitten daar alleen voor de diversiteit. Imke prima, maar de rest waardeloos. Dan zit bij de BBC en de duitser meer kwaliteit!
 
FlamengoBrasil
 
15
3 december 2022 om 20:49
Hidding ja? Dan moet je jezelf gelijk van dit podium verwijderen.
 
PSVGillingham
 
0
4 december 2022 om 09:08
Trouwens, bij BBC is een van de commentatoren (niet analisten) een Nederlandse, namelijk de 25-jarige dochter van René Meulensteen. Daar kwam ik dit WK pas achter. Toch indrukwekkend en die doet het ook echt goed daar. Daarnaast, heeft niks met vrouw of man zijn te maken in NL. Alle analisten (ja, allemaal) zijn gewoon zwaar ondermaats in Nederland. Waarom dat zo is weet ik niet, maar op Canva en al helemaal op BBC is het gewoon een totaal andere, betere ervaring. Vooral BBC is genieten. Voor Nederland kijk ik dan wel weer naar NPO1, maar als ik dan van Basten en van der Vaart zie stutteren.. vond het moment dat de presentator aan Vd Vaart vroeg waarom hij analist is geworden ook wel typerend: "tja, wat moet ik anders doen?"
 
ronvdmaten
 
1
4 december 2022 om 09:49
Volgens mij zat de goat er toch echt
 
JordyB
 
1
4 december 2022 om 10:52
Moet toegeven dat ik de analyses voor/tussen/na de wedstrijd vaak oversla, maar als ik het kijk vind ik het niet perse ondermaats oid. Uiteindelijk valt er niet zoveel te zeggen wat van toegevoegde waarde is, wanneer je zelf kennis hebt van het spelletje als kijker. De commentatoren in NL zijn echt van een jankend niveau, waar je gedwongen naar moet luisteren. Wat zou ik willen dat je qua commentator/audio Engels kon instellen. Of gewoon commentator mute en alleen stadiongeluid doorkrijgen. Irriteer me mateloos hoeveel ze moeten praten en dan onzin aanhalen. En hoevaak ze wel niet mis zitten met hun becommentariëren van het spel. Ze delen veel te veel hun mening ipv gewoon de wedstrijd van commentaar te voorzien. Wordt tijd voor een nieuwe shifting in de commentator wereld, die weer terug naar de tekentafel zijn gegaan.
 
Nemert
 
0
5 december 2022 om 08:51
Och ja een kennelijke verschrijffout mag in jouw optiek niet.
 
Emilio Estevez
 
10
3 december 2022 om 20:19
Oud voetbalster, maar dat je dat niet weet zegt waarschijnlijk genoeg over jou.
 
sportweek86
 
47
3 december 2022 om 20:32
Emilio estevez kan jij mij vertellen op welke positie ze speelde, en wat haar sterke punten waren? Want jij bent zo bekend met leonne toch?
 
FlamengoBrasil
 
7
3 december 2022 om 20:22
Wie ben jij? Oh ja een triest figuur dat graag wilt bashen.
 
Klene
 
6
3 december 2022 om 20:23
Oud voetbalster die aan tafel zit bij de NPO. Ook nog eens een dame waarmee je thuis kan komen, maar dat is uiteraard subjectief
 
19Fiorentina26
 
20
3 december 2022 om 20:40
Helaas niet wederzijds amigo.
 
Klene
 
15
3 december 2022 om 21:08
Ben niet anders gewend, zo op m’n zolderkamertje
 
Arnino
 
33
3 december 2022 om 20:44
Dat is een persoon die aan tafel word gezet vanwege de diversiteit. Ze is een vrouw, dat is al een pre en dan is ze ook nog lesbisch. Dan maakt t weinig uit wat je te melden hebt, of dat je alleen maar open deuren intrapt. Of alleen maar opleest wat iemand anders in een computertje heeft gezet.
 
SoldierBoy
 
17
3 december 2022 om 20:53
Ach Arnino, schei toch uit. Deze dame heeft zeker niet mindere analyses dan andere 'analisten'. Of wil jij beweren van wel?
 
Ducktaildo
 
21
3 december 2022 om 21:03
Soldier. Zij trapt alleen maar open deuren in. Niveau Seloy, Regie Blinker enz.. Die zijn al van de buis gehaald, maar zij zal gewoon blijken zitten omdat zij een vrouw is. Echt 0,0 toegevoegde waarde.
 
SoldierBoy
 
11
3 december 2022 om 21:29
Haha, iedereen die daar aan tafel zit trapt alleen maar open deuren. Het feit dat jullie het afschuiven op het feit dat ze vrouw is, is veelzeggend. Wat is jullie excuus bij Rafael? Of bij v Hooidonk?
 
sportweek86
 
11
3 december 2022 om 21:51
Ook tussen de mannelijke analisten zit uiteraard niveauverschil. Wat die over het algemeen wel gemeen hebben, is dat ze op hoog niveau gepresteerd hebben. We trekken geen willekeurige mannelijke 3de klasser van de straat om bij de nos te komen analyseren.
 
Pichichi
 
13
3 december 2022 om 22:14
Klopt helemaal en is ook altijd mijn argument. Je kan net zo goed een willekeurige amateur voetballer met een beetje kijk op het spelletje er neer zetten. Er moeten zo nodig vrouwen aan tafel. Zo'n Leone die naast de voormalig Europees voetballer van het jaar zit of een VD Vaart of Afellay die een WK finale van dichtbij hebben meegemaakt of de kleedkamer met Messi hebben gedeeld. Sorry maar dan kan ik die vrouw niet serieus nemen.
 
helios1985
 
6
3 december 2022 om 23:04
De absolute meerderheid van de mannen heeft hier niet op hoog niveau gespeeld, niet hoger dan deze vrouw maar toch omdat het een vrouw is gaan we haar afkraken. Wat een chauvinistisch gelul man.
 
Pichichi
 
2
4 december 2022 om 01:27
Ik denk dat het 4e eltal (vriendenteam) waarin ik speelde met de beste opstelling met 10-0 van het NL dameselftal zou winnen. Dus wat is hoger niveau?
 
SoldierBoy
 
1
4 december 2022 om 10:08
Ik vind dit echt zo'n slap gelul. Ons vrouwenteam in de zaal speelt Eredivisie. Als jongens uit de 3e klasse tegen hen spelen, worden de dames er natuurlijk volledig uit gelopen. Maar dit heeft puur en alleen te maken vanwege fysiek. Die dames zijn echter een stuk verder wanneer het neerkomt op tactiek en discipline dan ons eerste (Topklasse). Dat deze dame op het hoogste niveau heeft gespeeld, zegt toch enigszins wel wat. Natuurlijk zou het Nederlandse vrouwenelftal verliezen van heel veel mannelijke amateurs, maar dat betekent niet dat die mannen meer kaas gegeten hebben van voetbal. Dit heeft eerder te maken met de fysiologische verschillen tussen mannen en vrouwen. Lees: mannen kunnen relatief harder rennen, zijn explosiever en hebben doorgaans meer kracht. Maar goed, dat zal het merendeel hier waarschijnlijk niet snappen.
 
Pichichi
 
1
4 december 2022 om 19:11
Ik vind vrouwenvoetbal geen topsport. Zo'n VD Zande die iets van een ton per jaar verdient maar eigenlijk niet kan voetballen. Waanzin. Dat zie je bij geen enkele andere sport dat door vrouwen wordt beoefend. Voetbal is nou eenmaal een moeilijke sport. Verder is het inderdaad niet zo dat dat betekent dat je er als vrouw geen verstand van kan hebben, immers menig voetbalfan raakt waarschijnlijk ook geen bal op het veld. Dat is het punt niet. Zo'n vrouw wordt uitgenodig en als 'expert' neergezet, de gemiddelde voetbalfan wordt (terecht) niet serieus genomen.
 
SoldierBoy
 
0
5 december 2022 om 01:52
Volgens mij vergelijken nog steeds te veel mensen vrouwenvoetbal met mannenvoetbal. Als je die tegen elkaar afzet, dan lijken de vrouwen natuurlijk gehandicapt. Dat jij vindt dat VD Zande niet kan voetballen en dus eigenlijk haar salaris niet waard is, komt waarschijnlijk omdat je haar met mannen vergelijkt. Ze doet het relatief gewoon goed. In relatie tot andere vrouwen. Als er schijnbaar genoeg vraag is naar vrouwenvoetbal, dan is er ook aanbod. Een aanbod van een paar ton per jaar in dit geval. Prima toch? Als clubs zoveel willen betalen voor speelsters, dan is dat gewoon de manier van doen.
 
Reinaldinhoo
 
9
3 december 2022 om 20:03
Bijzonder he en dat voor een speler die voor mna city speelt. En waar de hele Engelse top achteraan zat. Durf nou eens 4–3-3 te spelen met een centrum. Van Dijk en Aké
 
Trissy
 
10
3 december 2022 om 20:03
Ake is voor mij tot nu toe de speler van het toernooi van Oranje! Ik vind hem echt ontzettend sterk spelen. Wat een luxe hebben we op dit moment toch met onze verdediging.
 
nederland79
 
10
3 december 2022 om 20:04
Haha ik snap wel waarom zij geïmponeerd is
 
ModricMagic
 
6
3 december 2022 om 20:12
Inderdaad dat vond ik ook al. Aan de bal erg comfortabel en ook verdedigend helpt die Blind enorm. Echt fantastisch om zo’n stabiele verdediger in Van Gaal’s systeem te hebben.
 
SchijfVanVijf
 
8
3 december 2022 om 20:28
Wat een geweldige verdediger is Ake de laatste jaren toch geworden. Het feit dat Guardiola zo gecharmeerd van hem en is en dat hij topverdedigers als Laporte en Dias op de bank kan houden, is veelzeggend. Iedereen kan wel lekker populair doen en gaan zeiken over de 352 formatie, maar volgens mij is het juist een goede zet om een systeem te kiezen die het beste in je spelers naar boven haalt. Door deze formatie hebben we gewoon een enorm sterke achterste linie, die bestaat uit verdedigers met verschillende kwaliteiten die elkaar ontzettend goed aanvullen.
 
 
13
3 december 2022 om 20:31
Hii zat er echt de hele tijd tussen. Onopvallend gewoon onze beste cv. Niet spectaculair, maar doet gewoon niets fout.
 
D.Pranjic
 
5
3 december 2022 om 21:11
Inderdaad de beste achterin. Maar vind van dijk sinds de kritiek van Marco ook steeds stabieler spelen. Lijkt wel wat met de kritiek te doen.
 
19Fiorentina26
 
9
3 december 2022 om 20:37
Inhoudelijk is dit erg zwak. Mevrouw geeft dus alleen aan dat Ake prima rugdekking gaf aan Blind vanwege zijn defensieve fouten. Ok
 
andyking
 
0
3 december 2022 om 20:41
Eens!
 
madmarcel
 
2
3 december 2022 om 20:49
Veruit de beste speler bij het Nederlands elftal dit wk
 
19Fiorentina26
 
4
3 december 2022 om 20:55
Hierdoor direct naar BBC! Wat een verademing!
 
RADO55
 
3
3 december 2022 om 21:04
Zeer stabiel en betrouwbaar... Maar dat is eigenlijk voor heel het NL elftal...je kan moeilijk van ze winnen.
 
myajaxforever
 
3
3 december 2022 om 21:49
Ake is een rots in de branding achterin. Samen met v Dijk hebben er het getroffen met de defensie. Toen hij een aantal jaren geleden voor het eerst meedeed kon ik hem niet omdat hij jong naar Engeland is gegaan. Maar men had het bij het goede eind. Wat is hij goed zeg! Onze backs(vooral Blind) blijven een zorgenkindje. Maar het staat goed en hij straalt rust uit. Zeer zeker de meest constante speler van oranje samen met Noppert zover. Van Dijk volgt op een kleine afstand.
 
Rensleyvan Eiter
 
0
6 december 2022 om 03:03
Deze jongen doet het gewoon goed. Lost alle problemen op die door Blind ontstaan. Blind kreeg complimenten door zijn doelpunt. Maar dat kon allemaal alleen maar door wat deze jongen doet.
 
Rensleyvan Eiter
 
0
6 december 2022 om 03:03
Deze jongen doet het gewoon goed. Lost alle problemen op die door Blind ontstaan. Blind kreeg complimenten door zijn doelpunt. Maar dat kon allemaal alleen maar door wat deze jongen doet.