Lionel Messi troeft Virgil van Dijk af en wint zijn zesde Ballon d'Or
Maandag, 2 december 2019 om 21:30

Lionel Messi is de winnaar van de Ballon d'Or, zo is maandagavond bekendgemaakt tijdens het gala in Parijs. Voor de zesde keer in zijn loopbaan wint de Argentijnse aanvaller van Barcelona de prestigieuze award, uitgereikt door het Franse voetbaltijdschrijft France Football. Hij is vijfvoudig winnaar Cristiano Ronaldo nu voorbij. Messi troeft onder meer Virgil van Dijk af. De aanvoerder van het Nederlands elftal werd eerder dit jaar uitgeroepen tot Europees Voetballer van het Jaar, maar moet bij deze uitverkiezing Messi voor zich laten. De captain van Barcelona is de opvolger van Luka Modric, de winnaar van vorig jaar. Van Dijk eindigt op de tweede plaats, Ronaldo is de nummer drie.

De 32-jarige Messi kan terugkijken op een geweldig jaar, waarin hij eerder al door wereldvoetbalbond FIFA werd uitgeroepen tot beste voetballer ter wereld. Hij won met Barcelona de Spaanse landstitel en werd met 36 doelpunten topscorer van de competitie. Met zijn aantal goals in LaLiga won hij tevens de Gouden Schoen, de prijs voor topscorer van Europa. Het was voor de derde keer op rij en zesde keer in totaal dat hij deze trofee in ontvangst mocht nemen. Met twaalf doelpunten werd Messi ook nog eens topscorer van de Champions League. Barcelona werd in de halve finale uitgeschakeld door Liverpool, de uiteindelijke winnaar van het toernooi vorig seizoen. Messi won de Ballon d'Or eerder in 2009, 2010, 2011, 2012 en 2015.

Van Dijk was de belangrijkste concurrent voor Messi. De Nederlander kan terugkijken op een fantastisch seizoen met Liverpool. Hij won de Champions League en eindigde met the Reds op de tweede plaats in de Premier League, vlak achter landskampioen Manchester City. Onder meer manager Jürgen Klopp vond dat Van Dijk de Ballon d'Or verdiende. "Als je de prijs aan de beste speler van zijn generatie wil geven, dan zou hij altijd naar Messi moeten gaan. Zo is het nou eenmaal", aldus Klopp in de Engelse media. "Maar als je hem aan de beste speler van het afgelopen seizoen wil geven, moet hij naar Virgil van Dijk. Ik weet niet precies hoe het uit zal pakken, maar zo zie ik het. De beste speler van allemaal? Lionel. De beste speler van het afgelopen seizoen? Virgil."

Cristiano Ronaldo behoorde ook tot de kanshebbers, maar hij was niet aanwezig op het gala in Parijs. De Portugese aanvaller van Juventus kreeg maandagavond in Milaan de award voor beste voetballer van het afgelopen Serie A-seizoen. Messi, Ronaldo en Van Dijk behoorden tot een groep van dertig overgebleven kanshebbers op de Ballon d'Or. Ook Georginio Wijnaldum behoorde tot die groep en eindigde op de 26ste plaats. Na het succesvolle seizoen van Ajax waren ook Donny van de Beek (28), Matthijs de Ligt (15), Frenkie de Jong (11) en Dusan Tadic (20) genomineerd.

Uitslag Ballon d'Or 2019
28. Donny van de Beek (Ajax/Nederland)
28. Joao Félix (Benfica, Atlético Madrid/Portugal)
28. Marquinhos (Paris Saint-Germain/Brazilië)
26. Georgiono Wijnaldum (Liverpool/Nederland)
26. Karim Benzema (Real Madrid/Frankrijk)
24. Marc-André ter Stegen (Barcelona/Duitsland)
24. Kalidou Koulibaly (Napoli/Senegal)
23. Hugo Lloris (Tottenham Hotspur/Frankrijk)
22. Heung-Min Son (Tottenham Hotspur/Zuid-Korea)
20. Dusan Tadic (Ajax/Servië)
20. Pierre-Emerick Aubameyang (Arsenal/Gabon)
19. Trent Alexander-Arnold (Liverpool/Engeland)
18. Antoine Griezmann (Barcelona/Frankrijk)
17. Roberto Firmino (Liverpool/Brazilië)
16. Sergio Agüero (Manchester City/Argentinië)
15. Matthijs de Ligt (Juventus/Nederland)
14. Kevin De Bruyne (Manchester City/België)
13. Eden Hazard (Real Madrid/België)
12. Raheem Sterling (Manchester City/Engeland)
11. Frenkie de Jong (Barcelona/Nederland)
10. Riyad Mahrez (Manchester City/Algerije)
9. Bernardo Silva (Manchester City/Portugal)
8. Robert Lewandowski (Bayern München/Polen)
7. Alisson Becker (Liverpool/Brazilië)
6. Kylian Mbappé (Paris Saint-Germain/Frankrijk)
5. Mohamed Salah (Liverpool/Egypte)
4. Sadio Mané (Liverpool/Senegal)
3. Cristiano Ronaldo (Juventus/Portugal)
2. Virgil van Dijk (Liverpool/Nederland)
1. Lionel Messi (Barcelona/Argentinië)

Meer nieuws
   
17:27
17:27
Simons en Openda excelleren en walsen met Leipzig over Dortmund heen
0
   
17:25
17:25
Sublieme Kane zet jacht op Lewandowski voort met twee goals voor Bayern
0
   
17:00
17:00
Live meepraten in de Süper Lig: Fenerbahçe - Besiktas
1
   
17:00
17:00
Live meepraten in de Serie A: Juventus - AC Milan
0
   
17:00
17:00
De 15 namen die Arne Slot deze zomer kunnen opvolgen bij Feyenoord
50
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (295)

 
Zuidenaar
 
33
2 december 2019 om 21:34
Beste speler aller tijden maar virgil had het meer verdient door prijzen te pakken zoals de CL. Ook fijn dat mane toch de erkenning krijg die hij verdiende.
 
Zytto34
 
166
2 december 2019 om 21:35
Het is een individuele prijs en individueel kan niemand aan Messi tippen dit jaar. Hij verdiend hem zeker veel meer dan vvd.
 
DennisHartkoorn
 
29
2 december 2019 om 21:38
Meer dan terecht. Is een individuele prijs en geen teamprijs.
 
Japie_Krekel
 
14
2 december 2019 om 21:39
@zytto34 ik weet het niet. ik zou de Ballon D`or geven aan een speler die zijn team naar de grote prijzen leid en dat vind ik de CL toch veel meer dan een landskampioenschap
 
Patroo
 
8
2 december 2019 om 21:39
Blijf erbij dat je aanvallers nooit met verdedigers kan vergelijken. Aantal doelpunten blijft natuurlijk de meest aantrekkelijke statistiek, maar als verdediger ben je evengoed bezig deze doelpunten te voorkomen.
 
El Fenomeno
 
13
2 december 2019 om 21:40
Van Dijk speelde vorig seizoen op zijn Messi's, dat niveau raakte hij voor een verdediger aan.
 
JamesRodriquez
 
17
2 december 2019 om 21:41
Ronaldo zal zijn tv nu wel gesloopt hebben, die had maar al te graag deze prijs willen hebben. Gaf het laatst aan in een gesprek met Pierce Morgan ofzo.
 
Koev
 
3
2 december 2019 om 21:41
Het is een award voor de prestaties van afgelopen jaar, maar vervolgens gaan ze zn hele loopbaan in die video weergeven..
 
MessiBazoer
 
6
2 december 2019 om 21:44
Ronaldo moet toch zelf wel doorhebben dat hij voornamelijk dit seizoen echt minder aan het worden is? Lijkt onder Sarri ook wel zijn status wat te hebben verloren. Kan me niet voorstellen dat Ronaldo de afgelopen 10 jaar 2 wedstrijden achter mekaar gewisseld is zonder dat het ging om blessure’s of rust. Scoort ook stukken minder. Ronaldo is ook niet dom.
 
Fouadsky
 
3
2 december 2019 om 21:46
Meestal als mensen het niet weten, dan volgt daarna geen tekst. Uiteraard mag je je mening hebben
 
Zytto34
 
7
2 december 2019 om 21:47
@japie_krekel Daar ben ik het persoonlijk niet mee eens. Als Ajax hem tegen alle verwachtingen in had gewonnen had Dusan Tadic het dan meer verdiend dan Messi omdat hij de CL heeft gewonnen?
 
kingcolin
 
1
2 december 2019 om 21:51
Tuurlijk zijn verdedigers heel belangrijk. Maar je voert het beroep 'voetballer' uit. Zoals de naam al zegt, heb je als aanvaller de bal meer aan de voet. En daar draait het uiteindelijk wel om.
 
Japie_Krekel
 
1
2 december 2019 om 21:52
@zytto34 waarom niet? Tadic was vorig jaar een van de meest productieve spelers in de CL dus als hij had gewonnen had ik het niet eens gek gevonden. grote spelers helpen hun teams aan de grote prijzen. dan zie je volgend jaar wel weer wie op dat moment het beste presteert op het moment supreme
 
ZlatanUnited
 
3
2 december 2019 om 21:53
Waarom Mo Salah niet dan? Die is toch ook belangrijk geweest voor Liverpool met zijn doelpunten?? Misschien belangrijker dan VVD
 
Robinho71114
 
3
2 december 2019 om 21:54
Er bestaat geen beste speler aller tijden. Pele,cruijff, Maradona, R9 allemaal werden ze de beste speler ooit genoemd maar er komt altijd iemand die beter is dat over 1 jaar over 25 of over 500 jaar er komt altijd iemand die beter is en gezien je leeftijd heb je zeker de eerste 3 nooit meegemaakt
 
Thamike
 
12
2 december 2019 om 21:55
@Japie wanneer ga je nu eindelijk eens beseffen dat dit een individuele prijs is?? Op Messi staat geen maat en was afgelopen seizoen met afstand de beste voetballer van de wereld. Je kunt proberen elke steen op te tillen om je gelijk te halen maar hij was bovennatuurlijk zoals V Dijk al aangaf.
 
Japie_Krekel
 
1
2 december 2019 om 22:01
@thamike ik vind het niet bijzonder om alleen kampioen te worden met de sterkste selectie uit je competitie. dan kunnen we straks ook heel het elftal van PSG gaan selecteren voor de Ballon D`or. een grote speler helpt zijn team toch ook aan de grote prijzen?
 
Zytto34
 
12
2 december 2019 om 22:05
@japie_krekel Ieder zijn mening. Ik ben persoonlijk van mening dat Messi gewoon 9 van de laatste 10 Gouden Ballen had verdiend omdat hij gewoon simpelweg de beste op aarde is de afgelopen 15 jaar.
 
Japie_Krekel
 
2
2 december 2019 om 22:09
@zytto34 dat weet ik niet. Ronaldo bv leidde Real naar 3 CL zeges op rij en Portugal naar een EK titel. Van Dijk leidde Liverpool twee keer naar een CL finale. Messi werd een paar keer landskampioen. natuurlijk zie ik dat hij geweldig kan voetballen maar op het moment supreme zie ik hem vaak niet Barca of Argentinie naar een volgende ronde schieten. voetballend gezien is het prachtig om naar te kijken maar hij helpt zijn teams al een tijdje niet meer aan de hele grote prijzen
 
TheBigShow
 
7
2 december 2019 om 22:18
Ronaldo was ook lang niet altijd beslissend in al die wedstrijden, maar werd geholpen door zijn ploeggenoten. Als Bale of Di Maria of Ramos of Eder die ballen niet hadden gemaakt, had Ronaldo dan ook gefaald volgens jou?
 
Japie_Krekel
 
1
2 december 2019 om 22:23
@thebigshow dat weet ik niet want volgens mij schoot Ronaldo er wel steeds de belangrijke goals in vanaf de kwartfinales van de CL
 
Thamike
 
7
2 december 2019 om 22:27
@japie, je geeft aan het niet bijzonder te vinden om alleen kampioen te worden echter gaat het hier niet om team prestaties maar een individuele prijs en dan kan ik niet anders concluderen dat je alleen de uitslagen bekijkt en niet de prestaties van Messi. Jij kijkt echt geen Spaans voetbal anders had je deze onzin niet lopen uitkramen en had je gezien hoe goed Messi afgelopen jaar is geweest.
 
Japie_Krekel
 
1
2 december 2019 om 22:34
@thamike ik kijk wel Spaans voetbal maar dat Barcelona kampioen van Spanje word vind ik net zo bijzonder als dat Juve kampioen van de Serie A word of Bayern kampioen van de Bundesliga
 
Lebuffon
 
7
2 december 2019 om 22:42
Nee hoor tegen Bayern in de semi finale en Liverpool in de finale was hij 3 wedstrijden lang de slechtste speler op het veld, maar dat vergeet jij uiteraard. Net als dat je vergeet dat Messi bij elke ko ronde beslissend was en zelfs bij de 4-0 verlies tegen Liverpool nog 3x iemand 1 op 1 had gezet.
 
Japie_Krekel
 
1
2 december 2019 om 22:46
@lebuffon dat kan ik me niet herinneren want volgens mij scoorde hij gewoon tegen Bayern en dat doen grote spelers. beslissend zijn op het moment supreme en hun team naar de volgende ronde schieten. ik hoor elke keer dat Messi toen een speler 3 keer 1 op 1 zette maar toen ik die wedstrijd keek heeft Barca 90 minuten lang alle hoeken van het veld te zien gekregen door Liverpool B
 
Lebuffon
 
6
2 december 2019 om 22:58
Laatste seizoen van Ronaldo bij Real Madrid scoorde hij 0x keer tegen Bayern. Sterker nog hij was de slechtste speler op het veld, voornamelijk de returnwedstrijd. Maar toen stonden andere spelers op waaronder Navas waardoor Real naar de finale ging. Tegen Liverpool in de finale was hij ook bizar slecht. Waarom zeg je daar nooit iets over?
 
Japie_Krekel
 
1
2 december 2019 om 23:04
@lebuffon dat kan maar ik weet niet wat voor seizoen het dan was dat hij Juve in zijn eentje over de knie legde maar dat was een spectaculaire comeback waarmee Ronaldo zijn team naar de volgende ronde loodste vanuit een uitzichtloze situatie. waarom Ronaldo er dit jaar bij zit is me echter een raadsel. hij heeft alleen een kampioenschap gepakt met de sterkste selectie van het land. dat vind ik nou niet echt een memorabele prestatie
 
Lebuffon
 
5
2 december 2019 om 23:13
Dat was in 2018 waar hij inderdaad met een spectaculaire omhaal tegen Juve scoorde. Maar hij was dus niet beslissender dan Messi dit jaar, maar toch concludeer je dat Messi cl prestaties dit jaar ondermaats waren. Verder probeer ik Ronaldo's cl prestaties niet naar beneden te halen, want die waren gewoonweg waanzinnig. Wat Ronaldo dit jaar op nummer 3 doet is mij ook een raadsel. Mane, Sterling en Lewandowski vond ik minstens even goed.
 
Japie_Krekel
 
1
2 december 2019 om 23:20
ik vond Mane, Sterling en Lewandowski dit jaar aanzienlijk beter zelfs als Ronaldo. zeker Mane wat een hele belangrijke spil was in de CL winst van Liverpool
 
Origami
 
1
3 december 2019 om 00:34
Hoe vaak hoor je de tegenstander in de PL zeggen: “het was niet team x, maar speler y waar we tegen verloren.” Spelers in de premier league worden niet zo snel uitgelicht omdat de teams gebalanceerder zijn. In La Liga geven tegenstanders constant aan de grootsheid van Messi. De meeste voetballers zien het, inclusief van Dijk, dat wat Messi voor Barca betekent ongekend is. Helaas, soms ook tot frustratie van de kijker, betekent dit ook dat soms de medespelers alleen maar hem opzoeken....
 
PepGuardiola14
 
248
2 december 2019 om 21:32
Meer dan terecht
 
Doncusto
 
92
2 december 2019 om 22:03
Zwaar terecht zelfs.. zijn statistieken dit jaar zijn echt bizar goed weer ...
 
erodinho
 
15
2 december 2019 om 23:47
Ja Virgil van Dijk wint hem volgend jaar wel, dan pakt hij EK, Premier League en CL
 
steekpasss
 
30
2 december 2019 om 22:13
Deels mee eens, aangezien Van Dijk het ook wel verdiende. Maar ja, het is natuurlijk ook niet makkelijk om 55 goals (?) en 22 assists te negeren. Iemand die de exacte cijfers kent? Staat vast in de tekst, maar die ga ik niet lezen. Messi heeft gewonnen, hij blij, en ik als Messi-fan zijnde ook. Op naar een klinkende ballon dor zege! Deze vond ik zeer discutabel.
 
PepGuardiola14
 
14
2 december 2019 om 22:18
Klopt, ook virgil heeft een goed seizoen gedraaid. Mocht hij hem gewonnen hebben dan was het ook niet heel gek geweest. Maar zoals je zei, messi’s statistieken dit jaar kan je niet negeren
 
MessiBazoer
 
162
2 december 2019 om 21:32
Heel erg terecht in mijn ogen. Beste speler. Gaat niet om de team prijzen al snap ik dat het word mee gerekend. Laat het al 12 jaar zien. Benieuwd of Ronaldo nog op gelijke hoogte weet te komen.
 
adjx
 
134
2 december 2019 om 21:39
Dat lijkt me niet. Nu gaat het verschil tussen de pure voetballer en de machine zichtbaar worden. Een machine begint te slijten en puur voetbal heeft een iets langere levensduur. Om daarmee niets af te doen aan beide heren. Ongelooflijk wat deze fenomenen laten zien!!
 
bf1994
 
22
2 december 2019 om 22:00
Je veronderstelt het alsof het een wiskundige vergelijking is en vast staat als een natuurkunde wet. Als je kon voorspellen wanneer een voetballer gaat slijten vanwege een leeftijd, dan zou elke club exact weten tot na welke leeftijd zij een speler niet meer willen voordat hij die leeftijd bereikt. Maar ik denk dat het uiteindelijk wel zo ver gaat komen, door wetenschappelijk vooruitgang. Waarom niet, lijkt me ook niet echt heel erg ver gezocht
 
Troy010
 
13
2 december 2019 om 22:15
Je zag het laatst al bij Ronaldo tegen Atletico. Hij is een deel van zijn explosieve snelheid kwijt. Dus voor Ronaldo is het eind helaas dichterbij dan ooit.
 
bf1994
 
17
2 december 2019 om 22:19
tuurlijk is het einde dichterbijer dan ooit. Dat geldt voor elke speler. Ook voor een 19 jarige die gister zijn debuut heeft gemaakt.ronaldo is onderhand 34 en ja, hij is dichterbij het einde dan ooit. Dat is messi ook, dat is virgil ook, frenkie ook.
 
T-henry
 
36
3 december 2019 om 00:12
@bf1994 Ach hou toch op met de wijsneus uit te hange. Je weet heel goed wat hij bedoeld. Sjonge jonge.
 
bf1994
 
2
3 december 2019 om 01:24
Dan moet je het beter verwoorden. En niet mij maar de wijsneus noemen.
 
swup
 
30
2 december 2019 om 21:42
Waarschijnlijk niet. Ronaldo had hem vorig jaar moeten winnen, maar toen vonden ze prijzen blijkbaar wel belangrijk. Zal mij erg verassen als Ronaldo zijn oude vorm nog een keer weet terug te vinden. Ik zie hem de laatste tijd helaas steeds minder presteren.
 
jorritbenz
 
25
2 december 2019 om 21:44
Het is indd terecht. Jammer om te zien dat iedereen opgelucht lijkt dat Messi eindelijk meer gouden ballen heeft dan CR7. Lijkt wel of sprake is van een verlossing. Neemt niet weg dat Messi terecht als de beste voetballer wordt gezien
 
steekpasss
 
17
2 december 2019 om 22:46
Messi gaat waarschijnlijk afstand nemen van Ronaldo. Zeker straks met Neymar erbij zie ik Barcelona er weer op los scoren, zoals in het seizoen 14/15. Nu is het voornamelijk Messi. Suarez met enige regelmaat ( lange termijn), Dembele rendeert niet en ik Griezmann zie ik enorm veel potentieel ondanks alle kritiek( staat op de verkeerde positie). Neymar, Griezmann, Messi en Frenkie gaan nog een paar jaartjes schitteren in het nieuwe stadion verwacht ik. Benieuwd wat er met Suarez gaat gebeuren. Dembele zie ik sowieso vertrekken, Griezmann blijft, maar Suarez over 2 jaar? Met Neymar, die ik hoogstwaarschijnlijk zie terugkomen, erbij. Ach ik loop veel te veel vooruit te zwetsen mensen. Sorry.
 
PoetryInMotion
 
95
2 december 2019 om 21:32
Zowel Messi als Van Dijk was een terechte winnaar geweest. Wel jammer dat Van Dijk het niet is geworden, had wel leuk geweest eindelijk weer een verdediger én een Nederlander.
 
Guaporta
 
27
2 december 2019 om 21:58
Denk dat het erg dicht bij elkaar ligt, zeker als je bedenkt dat de definities van 'beste speler ter wereld' behoorlijk variëren tussen degenen die mogen stemmen. Als je de prijs geeft aan de speler die individueel gezien de beste prestaties heeft geleverd, dan geef je de prijs aan Messi. Als je de prijs geeft aan de speler die het meest belangrijk is geweest in het meest succesvolle elftal van het jaar, dan geef je de prijs van Virgil van Dijk. Had eigenlijk gehoopt dat Messi de Nederlander nog expliciet had genoemd in zijn toespraak. Denk trouwens dat je club een groter onrecht is aangedaan door de derde plaats van Cristiano Ronaldo, daar had gewoon Bernardo Silva (naar mijn mening), Sadio Mané of Mohamed Salah moeten staan. Wat mij betreft had de top tien moeten bestaan uit Lionel Messi, Virgil van Dijk, Bernardo Silva, Mohamed Salah, Kylian Mbappé, Sadio Mané, Cristiano Ronaldo, Robert Lewandowski, Raheem Sterling en Frenkie de Jong.
 
Japie_Krekel
 
12
2 december 2019 om 22:15
Bernardo Silva? op basis van wat? City strandde weer eens een keer in de kwartfinale van de CL en kampioen worden met veruit de duurste selectie van het land vind ik nou niet echt bijzonder ofzo. Ronaldo in de top 3 slaat idd nergens op dit jaar maar Bernardo was ook totaal niet logisch geweest
 
Wagwan
 
29
2 december 2019 om 22:27
Sleutelspeler bij City voor de Domestic Treble, aangezien KDB het halve seizoen geblesseerd was en beste speler van de Nations League.
 
ElPhenomeno
 
17
2 december 2019 om 22:32
Ach dan had Lewandowski daar 100x eerder moeten staan.
 
Japie_Krekel
 
2
2 december 2019 om 22:42
@wagwan met een veel duurdere selectie als al hun directe concurrenten. volgens mij heeft PSG ook al meerdere keren het kampioenschap en de beker gepakt met de duurste selectie van het land, evenals Juve en Bayern
 
Guaporta
 
18
2 december 2019 om 22:54
Waar moet ik beginnen? Bernardo Silva was cruciaal bij Manchester City na de zware blessure van Kevin de Bruyne, speelde een enorm belangrijke rol in het elftal dat de domestic quadruple pakte, won met zijn nationale elftal de Nations League en bovenal is een speler van absolute wereldklasse. Zowel op de flank als op het middenveld. Denk überhaupt dat Manchester City ondervertegenwoordigd is in de top tien vandaag, ze waren immers de ploeg die de meeste prijzen pakte afgelopen jaar. Daar doen de uitgaven op de transfermarkt niets aan af, dat is in mijn ogen overigens ook non-argument.
 
Japie_Krekel
 
1
2 december 2019 om 22:57
@guaporta ik ben het er niet mee eens dat de uitgaven er niet toe doen want anders moeten we het ook een wereldprestatie gaan vinden dat PSG en Juve ieder jaar kampioen worden van hun competitie met de duurste selectie en die zullen ook wel een aantal keer het landskampioenschap plus de nationale beker hebben gepakt verwacht ik
 
Guaporta
 
21
2 december 2019 om 23:06
Je maakt de denkfout dat uitgaven blijkbaar per definitie gelijk staan aan een gebrek an concurrentie om de binnenlandse prijzen. Liverpool gaf beduidend minder uit op de transfermarkt in de afgelopen jaren, maar werd toch tweede met een historisch hoog aantal punten en won verdiend de Champions League. Je gaat me toch niet vertellen dat je het niveau van concurrentie van Manchester City gaat vergelijken met de one-man-leagues in Frankrijk en Italië? Want dan sla je de plank in mijn ogen wel behoorlijk mis.
 
TheBigShow
 
4
2 december 2019 om 23:07
@ Japiehet gaat niet om het team, maar om het individu. Is dat zo moeilijk te begrijpen?
 
Japie_Krekel
 
1
2 december 2019 om 23:09
als het om het individu gaat en niet om de prijzen kunnen we ook spelers die topscorer in Polen of Schotland worden aan deze verkiezing toevoegen
 
Japie_Krekel
 
1
2 december 2019 om 23:12
@guaporta ik vind het een teken van armoede. dat is hetzelfde als wanneer AZ bv verder komt in Europa als Ajax en ze heel het seizoen op de hielen zit terwijl Ajax veel meer geld heeft kunnen uitgeven aan kwaliteit. dan ben je aan je stand verplicht om het beter te doen imo. dat PSV nu zo ver achter AZ staat mag je imo ook een schande noemen en puur wanbeleid. wel alle respect voor AZ wat het geweldig doet maar eigenlijk kan dit niet natuurlijk
 
bustaramz
 
1
2 december 2019 om 23:41
Vergelijk je Liverpool van vorig jaar nou echt met AZ? Dat je City vergelijkt met Juve en PSG is ook lachwekkend. De PL is in mijn ogen de sterkste competitie waar de topteams tegen iedere tegenstander puntverlies kan krijgen. Als we het dan toch over geld en uitgaven hebben moet je eens bekijken wat de degradatiekandidaten in de PL binnen krijgen en uitgeven. Dat is wel andere koek dan in de Ligue 1 of Serie A. City was oppermachtig en Guaporta heeft zeker een punt. En dat zeg ik als Arsenalfan.
 
Guaporta
 
10
2 december 2019 om 23:52
Ga je nou serieus het vergelijk trekken tussen AZ en Liverpool? Volgens mij ben je dan wel erg hard je best aan het doen om een argument te vinden om Bernardo Silva onderuit te praten. Bekijk voor de grap eens de uitgaven op de transfermarkt in de top van de Premier League (aangezien dat blijkbaar voor jou een argument is in deze discussie, voor mij is dat niet zo overigens). Dan zal je tot de conclusie komen dat niet alleen de 'feiten' waarop je je beroept niet kloppen, maar ook dat de argumentatie 'flawed' is.
 
Japie_Krekel
 
0
3 december 2019 om 01:56
@guaporta welke club heeft volgens jou het meeste geld uitgegeven in de PL dan de afgelopen 10 jaar?
 
Silvacity
 
1
3 december 2019 om 04:01
Ik volg de PL elke week op de voet. Bernardo Silva heeft een indrukwekkend seizoen gedraaid bij City. Arguably belangrijker geweest dan Sterling, als is dat een lastige discussie. Hij was de maestro op het middenveld, waardoor o.a. de lange blessure van Kevin de Bruyne bijna werden vergeten. Daarnaast voor zijn positie veel belangrijke goals en assists gemaakt. En dat is alle 4 de competities. De coach gaf aan dat hij hem als eerste op het wedstrijdformulier afgelopen seizoen. Die jongen heeft het fantastisch gedaan. Mijn broek begint nu echt van mijn kont te zakken van je reactie Japie. Je probeert hetzelfde argument in elke discussie over City op een over andere manier in te passen. Ik kan het niet meer serieus nemen op deze manier. Met geld kan je je selectie versterken. Maar de spelers moeten het nog steeds laten zien. Zonder Bernardo zouden ze zeer waarschijnlijk geen kampioen zijn geworden. Je kan het pok amders bekijken. Hoe knap is het dat je er in een geoliede machine mog steeds duidelijk bovenuit steekt? Dit is een individuele prijs waarin er beoordeeld moet worden hoe goed spelers hebben gespeeld (club team en nationaal team). De impact van de speler en individuele klasse zijn de belangrijkste factoren. Deze jongen heeft echt een weergaloos seizoen gespeeld. Ik nodig je uit om bij mij in Bangkok alle wedstrijden van City terug te gaan kijken. Ik kan je precies laten zien waarom hij een van de uitblinkers was in 2019. Nemen we lekker een biertje erbij. Heerlijk!
 
OzwardGozku
 
66
2 december 2019 om 21:33
Gefeliciteerd Leo, hartstikke verdient. Ik ben gewoon blij dat een Nederlander dit jaar tenminste in de top 3 is gekomen. We hebben het goed gedaan. Virgil had hem ook verdient.
 
Aqua1
 
134
2 december 2019 om 21:33
Diep triest Virgil verdient hem. Messi liet het afweten met Argentinië en Barça toen ze hem nodig hadden gaf hij niet thuis. Net zo onverdiend toen Modric hem kreeg Ballon D'Or is echt nep.
 
AfcAjaxdc
 
228
2 december 2019 om 21:36
Ronaldo op je pf foto zegt genoeg. Messi was afgelopen seizoen gewoon weer buitenaards. Messi was wel op het wk waar vvd er niet was. Gewoon zwaar verdient
 
Japie_Krekel
 
35
2 december 2019 om 21:42
@afcajaxdc hij was alleen niet buitenaards op de momenten dat zijn team hem het hardst nodig had. op de cruciale momenten stond hij er niet afgelopen seizoen. hij is ook niet verder gekomen dan een landskampioenschap wat Barca sowieso bijna elk seizoen al word in hun competitie op het moment dat Real uit vorm is. ze hebben verder namelijk geen concurrentie in Laliga
 
TILBURG013
 
37
2 december 2019 om 21:44
Wat begin je over het WK die was in 2018. Hij heeft het over de Copa America waar Argentinië zoals gewoonlijk weer faalde.
 
sloep01
 
63
2 december 2019 om 21:48
Hou is op man ik heb hem gisteren weer gezien deze man hij is gewoon buitenaards z’n speler zullen wij de komende jaren nooit meer zien , ga je mond spoelen en geniet er van zolang je kan Barcelona kampioen omdat Real uit vorm is niet te geloven dat je dat in je reactie durft te zetten onvoorstelbaar .
 
Japie_Krekel
 
12
2 december 2019 om 21:49
@tilburg013 op het Wk2018 vond ik Messi ook niet best. hij miste nog een penalty tegen Ijsland ook, voordat mensen weer zijn teamgenoten bij Argentinie de schuld willen geven van zijn slechte prestaties
 
Japie_Krekel
 
8
2 december 2019 om 21:50
@sloep01 weer buitenaards in de nationale competitie idd, net zoals hij dat in de poulefase van de CL vaak is. op het moment supreme laat hij het nu echter al een paar jaar afweten
 
TheBigShow
 
93
2 december 2019 om 21:51
Gast. Hij heeft Barcelona een 3-0 voorsprong geschonken tegen Liverpool. Daarna heeft hij nog 4 teamgenoten vrij gezet voor het doel. Dat Barcelona het nog verpest, ligt niet totaal niet aan Messi. En waarom denk je dat Barcelona nog kampioen wordt....
 
Japie_Krekel
 
12
2 december 2019 om 21:54
@thebigshow toen was hij goed ja maar waar was Messi in de return? toen Barca er met 4-0 afging tegen Liverpool B. toen heb ik hem niet gezien. en waar was hij in de Copa America?
 
ElPhenomeno
 
12
2 december 2019 om 22:04
Messi speelde gewoon bagger op het laatste WK en de Copa. We kunnen daar allemaal wel de schuld gaan leggen bij de ‘matige teamgenoten’ maar goed was het alles behalve. Bij Barca gewoon topgedraaid, maar uiteindelijk op Anfield overbluft door het Liverpool van Van Dijk.
 
bf1994
 
53
2 december 2019 om 22:06
Maar japie, waar was virgil tegen Barcelona in camp nou? Liverpool heeft barca niet eruit geknikkerd omdat Virgil zo geweldig was. In de return was Georgie wijanldum de man van de wedstrijd. Terwijl aan de andere kant messi gewoon weer 3x een speler doorstuur op Alisson. Dus vraag ik, waar was virgil in die wedstrijden? Die logica die jij gebruikt om te zeggen dat messi er niet stond, kan even makkelijk op virgil toegepast worden. Ik kan het nog erger maken zelfs. Als virgil beter had gespeeld in camp nou dan had Liverpool geen mirakel nodig in anfield
 
Thamike
 
9
2 december 2019 om 22:07
@Japie, ik wist niet dat je elke wedstrijd perfect moest zijn ongeacht je team. Want welke speler was dat wel????
 
Aqua1
 
7
2 december 2019 om 22:09
Ik ben objectief als ik echt een rondofanboy was had ik gezegd Ronaldo, maar omdat ik objectief ben zie ik gewoon dat Virgril de terechte winnaar was geweest was in mijn ogen de beste speler van de wereld over de jaar gang.
 
TheBigShow
 
11
2 december 2019 om 22:12
@ Japie_krekelhij zette 3x een teamgenoot vrij voor het doel.ik val in herhaling, maar blijkbaar komt het niet echt binnen.waar was van Dijk in de heenwedstrijd trouwens?
 
Japie_Krekel
 
4
2 december 2019 om 22:12
@bf1994 uiteindelijk stond Virgil wel in de CL finale voor de tweede keer op rij en speelde hij ook weer geweldig in zijn nationale elftal. waar was Messi in de CL finale de laatste paar jaar?
 
bf1994
 
26
2 december 2019 om 22:15
@ japie De finale werd niet bereikt door virgil, Barca werd niet uitgeschakeld door virgil, Dat is wat ik zeg. Virgil had op anfield de beste wedstrijd aller tijden kunnen spelen. Maar door zijn Falen in camp nou, zou zelfs dat niet genoeg zijn. Over de twee wedstrijden van Barca en liverpoo, was messi 1x de man of the match. En de andere keer was Georgie wijnaldum. Dus welke Individuele prestatie leverde Van dijk in die wedstrijden dat jij zegt, dat Virgil liverpool naar de finale leidde? Want van wat ik mij herinner is dat messi 2x scoort, en over 2 wedstrijden 5x een barca speler 1 op 1 stuurt tegen allison, Die uiteindelijk de redding maakt. OF stond virgil van dijk te keepen ??? De meest beslissende spelers, in die wedstrijden waren de goalscorers, en allison becker en ter stegen die ook goede reddingen maakte in camp nou.
 
ElPhenomeno
 
5
2 december 2019 om 22:17
Barcelona geldt al jaren als een van de topfavorieten voor de CL samen met City (als ik de bookmakers mag geloven). Als je dan de beste bent dan moet je ook op de juiste momenten pieken. Zon Cristiano heeft vanaf de kwartfinales een 10x beter ratio dan Messi. Dus dat zegt wel iets. Voor dat ik weer Messi fans op me dak krijg, hij is sowieso de betere ten opzichte van Cristiano. Maar in mijn optiek laat Messi het op grote momenten (WK bijv ook) toch regelmatig afweten. Dat waren de momenten dat een Zidane of Maradona wel opstonden.
 
Thamike
 
15
2 december 2019 om 22:18
@Japie ik snap echt niet dat jij zo graag je gelijk wilt halen. Nogmaals dit is geen prijs voor je prestaties als team maar dat schijn jij nogal lastig te vinden. Heb ook een klein vermoeden dat je niet alle wedstrijden kijkt in Engeland en Spanje.
 
Origami
 
24
2 december 2019 om 22:18
Messi nam tot aan de halve finale return het team op sleeptouw. Er wordt altijd met twee maten gemeten tussen Ronaldo en Messi. Mensen vergeten dat als Messi een mindere wedstrijd speelt dat het ook bijna einde oefening is aangezien er niemand anders opstaat. Ronaldo verdwijnt ook genoeg belangrijke wedstrijden, maar dan heb je een Benzema of Bale of het middenveld van Real die wel scoort, of een Ramos. Uiteindelijk wordt er een prijs gewonnen en dan wordt Ronaldo niet meer afgerekend op de wedstrijden waar je hem helemaal niet gezien hebt. Messi is veel doorslaggevender voor zn team.
 
Japie_Krekel
 
1
2 december 2019 om 22:18
maar Virgil was ook indrukwekkend in Oranje en heeft een grote prijs gewonnen. Messi is alleen landskampioen geworden en heeft op de Copa zwaar teleurgesteld. op basis van dit jaar vond ik dat Van Dijk er daarom meer recht op had
 
Troy010
 
17
2 december 2019 om 22:21
Waarom reageer je niet op het feit dat hij 4 keer een teamgenoot voor het doel zet, die het dan niet afmaken, waardoor Liverpool nog kon terug komen in de return? Heb je trouwens de wedstrijden gezien in de Copa? Wat Argentinië liet zien sloeg echt nergens op. Er wordt een overtreding gemaakt op Messi met 3 man om zich heen, zij teamgenoot houdt de bal dus voordeel, vervolgens wacht hij tot Messi op staat om de bal direct weer in te spelen naar Messi, terwijl er nog 3 man om hem heen stonden. Nee, Messi kan in zijn eentje geen prijzen winnen, maar hij is de speler die het wel in zijn eentje kan beslissen mits hij niet alles hoeft te doen.
 
bf1994
 
17
2 december 2019 om 22:22
Tcha, en als we jou logica gebruiken, had ie uiteindelijk toch de nations league verloren. Dus was die daar ook niet beslissend. Even voor de duidelijkheid, ik ben het niet eens met je logica. Virgil was goed, maar je past jou logica toe waar het jou uitkomt. Ene keer zeg je dat virigil goed speelde omdat hij de finale haalde, en aan de andere kant zeg je dat messi niet goed was, omdat hij een finale niet won.....
 
FCVoetbal23
 
19
2 december 2019 om 22:23
Hierin zit ook gelijk het probleem. Hij is landskampioen geworden wat hij altijd doet, hij scoorde 40/50 goals wat normaal is. Alles wat hij tegenwoordig doet wordt gedowngrade. Alsof kampioen worden niks is.
 
bf1994
 
4
2 december 2019 om 22:24
@elphenomeno Dat zegt eerder hoe fenomenaal ronaldo was in de knockoutfase. Dat zegt niet dat messi slecht was. Het zegt echt alleen maar dat ronaldo buitengewoon goed is geweest in de knockoutfase.
 
19messi33
 
15
2 december 2019 om 22:25
@japie_krekel,ronaldo stond er het jaar ervoor ook niet op de cruciale momenten, maar omdat zijn teamgenoten (bale, Modric) er wel stonden kon hij de CL winnen, onbegrijpelijk dat je het Messi durft kwalijk te nemen dat ze vs Liverpool eruit zijn gevlogen, als het nu 0-0 was geworden in de eerste wedstrijd en daarna kansloos zouden hebben verloren of dat ze 3-0 zouden hebben gewonnen en Messi had 0 aandeel gehad dan had ik je kunnen begrijpen, maar hij bracht ze letterlijk in de driving seat. en eigenlijk zou Barcelona zonder Messi ook gewoon door hebben moeten gaan op Anfield. Bizar !!
 
Japie_Krekel
 
1
2 december 2019 om 22:26
@bf1994 nee, dat zeg ik niet. ik zeg dat Virgil zowel in een Oranje shirt als in een clubshirt geweldig presteerde vorig jaar en dat dat ook zelfs nog 1 hele grote prijs heeft opgeleverd als kers op de taart voor zijn goede seizoen
 
Origami
 
10
2 december 2019 om 22:27
Precies dit. Messi heeft naast zich Dembele(ga ik geen eens over beginnen) en Suarez die 3 jaar geen uit-goal in de CL scoorde(weet niet precies wat het was maar z’n resultaten zijn erbarmelijk laatste jaren in de CL)
 
Troy010
 
11
2 december 2019 om 22:30
Van Dijk is indrukwekkend maar verliest een finale (nations league), dat is dus minder erg dan Messi die zwaar teleursteld en halve finales haalt? Hoe kun je blijven pushen op Van Dijk, die werkelijk nergens was in de 1e wedstrijd van de CL om vervolgens geen hoofdrol te spelen in de andere wedstrijd, waar andere spelers opstonden voor Liverpool? Zonder Messi was het in Camp Nou 0-0 geworden, misschien 1-0. Zonder Van Dijk was het op Anfield ook 4-0 geworden. Zoveel invloed hadden beide spelers namelijk.
 
bf1994
 
5
2 december 2019 om 22:30
De discussie ontspoort helemaal, waarom mensen ronaldo erbij halen is mij een weet, het gaat om virgil en messi dit jaar. En om van de prestaties van ronaldo van de afgelopen 4 jaar af te pakken vind ik even kwalijk als de mensen die hier triest doen en messi's prestaties naar beneden praten
 
ElPhenomeno
 
2
2 december 2019 om 22:38
Waarom moet je nou weer Ronaldo erbij halen? We weten dat je Messi geill bent. Het zal je sieren keer lovend te praten over andere spelers.
 
Japie_Krekel
 
1
2 december 2019 om 22:40
@19messi33 dan heb ik andere CL edities gezien als jij want ik zag Ronaldo steeds beslissende goals maken in de knock out fases waardoor Real doorging naar de volgende ronde. dat Ronaldo er op basis van afgelopen seizoen instaat vind ik echter nergens op slaan want hij is alleen kampioen van zijn competitie geworden met de sterkste selectie van het land
 
barcalover123
 
11
2 december 2019 om 22:41
Als je nog ronaldo gaat roepen zet je jezelf voor schut maar iedereen weet dat jij een ronaldofanboy bent.
 
bf1994
 
2
2 december 2019 om 22:54
@elphenomeno jij hebt ook eerder ronaldo erbij gehaald, wel in positieve zin maar je bent er toch ook schuldig van
 
nederland79
 
8
2 december 2019 om 22:58
@japie dus real is de laatste 10 jaar bijna steeds uit vorm of zo?
 
MickKonijn
 
18
2 december 2019 om 23:00
Japie.. je loopt nu constant te verkondigen dat Messi in het shirt van argentinie geen pepernoot heeft geraakt. Dat is gewoon onzin. Ben jij tot diep in de nacht opgebleven om de copa te bekijken? Ik wel namelijk en Argentinië was een groot drama met 1 lichtpuntje... die ene kleine man. Buiten dat had ik Virgil ook prima gevonden, maar messi is gewoon dik terecht winnaar dit jaar.
 
Japie_Krekel
 
1
2 december 2019 om 23:16
@mickkonijn ik heb al wedstrijden gezien en ik heb Messi letterlijk 1 goede wedstrijd zien spelen dat toernooi. ik ben benieuwd naar zijn statistieken dan want jij hebt dat toernooi dan anders waargenomen als mij
 
TILBURG013
 
1
3 december 2019 om 01:20
Wat verwachten jullie dan van Virgil. Je hebt het telkens over diegene die scoren en die zouden dan de enige zijn die Liverpool naar de finale hebben gebracht. Van Dijk is een verdediger, wat verwacht je dan dat hij iedereen uitdolt en een hattrick maakt? Overigens heb ik vrede met dat Messi heeft gewonnen maar verdedigers krijgen gewoon te weinig respect. Zonder van Dijk had Liverpool de CL echt niet gewonnen en hadden ze ook niet zo’n geweldig seizoen gehad in de PL. Je kan toch niet zeggen dat je alleen een finale haalt door de mensen die scoren en daarop Messi en van Dijk vergelijken? Beide hadden hem verdiend, ik had hem aan Virgil gegeven aangezien verdedigers gewoon meer respect verdienen in mijn ogen en voetbal uiteindelijk draait om prijzen die je met je team wint..
 
Ingmar van der
 
104
2 december 2019 om 21:37
Het zit diep he? Hoe kan je nou zeggen dat het onterecht is als de beste aller tijden wint?
 
N-AFCA
 
3
2 december 2019 om 21:40
Dit is dan wel weer een extreem slecht argument, op basis daarvan zou hij hem z`n hele actieve carrière moeten pakken
 
Ingmar van der
 
22
2 december 2019 om 21:43
Dat is het juist niet. Hij heeft hem een aantal keer ook niet gekregen omdat de verwachtingen bizar hoog zijn. 50 goals en 30 assists in een seizoen is al niet meer genoeg. Men verwacht uitzonderlijke dingen van hem zoals in 2012
 
metaalverf
 
1
3 december 2019 om 01:35
Tja, gewoon uit interesse. Wat vind je van een verdediger die in een seizoen maar 1 keer voorbij gedribbeld wordt?
 
Ingmar van der
 
0
3 december 2019 om 07:17
Geweldig en had het ook niet onterecht gevonden als Virgil hem had gekregen. Maar Messi is de beste en ook vorig seizoen (individueel) weer. Was een close call
 
TheWorld
 
33
2 december 2019 om 21:39
Tuurlijk ben jij het weer die zoiets zegt. VVD heeft inderdaad een topseizoen gehad en verdient zijn tweede plaats maar wat Messi kan voorleggen aan stats is toch ongelooflijk en uniek. Veel unieker dan wat VVD deed toch wel.
 
metaalverf
 
2
3 december 2019 om 01:39
Ligt er maar net aan welke statistieken je erbij haalt. Kijk je naar doelpunten of assists, dan is Virgil niet zo bijzonder. Kijk je naar statistieken gerelateerd aan verdedigen, dan zou je best wat unieke tegen kunnen komen. Ik ben van mening dat beide op de eerste plek hadden gekund want het is onmogelijk om een aanvaller met een verdediger te vergelijken. Het had de stemmers alleen gesierd om een keer een verdediger te verkiezen boven een aanvaller. Messi krijgt ook zonder deze prijs wel zijn lof. Zou het daarnaast niet ook gewoon heerlijk zijn als Ronaldo en Messi uiteindelijk de prijs even vaak gewonnen zouden hebben?
 
El Fenomeno
 
12
2 december 2019 om 21:41
Klopt eigenlijk wel, op de Copa en in de CL liet die het afweten. Leuk dat die La Liga kapot speelde maar Van Dijk had hem idd verdiend.
 
Barca--070
 
59
2 december 2019 om 21:45
@elfenomeno; hoe kun je als topscorer, meeste assists plus met afstand de meeste Man of the match en man of the week het nou ‘hebben laten afweten in de CL’?
 
El_Guaje7
 
28
2 december 2019 om 21:50
El Fenomeno is het helemaal kwijt! Hoe kun je nou zeggen dat hij het liet afweten in de Champions League als hij Barcelona in zijn eentje naar de halve finale heeft geloodst? Ook nog eens twee goals waarvan een geweldige vrijetrap thuis tegen Liverpool. Uit lieten zijn ploeg genoten het afweten.
 
ElPhenomeno
 
7
2 december 2019 om 22:10
Hij heeft zekers fantatisch gespeeld in de CL, maar de copa is toch een groter toernooi dan la liga en daar heeft die gewoon grandioos gefaald.
 
AjaxCunian
 
11
2 december 2019 om 22:17
Hoe bereken jij dat de copa groter is?
 
ElPhenomeno
 
6
2 december 2019 om 22:22
La Liga is elk jaar. En wordt al jaren bepaald door 1 team. Vroeger was een competitie nog competitief waarbij het verschil tussen top en de rest nog niet zo groot was. Tegenwoordig draait het alleen maar om geld. De Copa is na het WK het grootste toernooi wat er te winnen valt in Zuid-Amerika. Voor jouw misschien niet zo spectaculair, maar jij wint toch ook liever het EK met Oranje en dat Ajax weer een titel wint? Wat tevens niet eens bijzonder is de budgetverscillen. Mijn punt is titels kan je kopen, voor je land prijzen winnen dat is veel meer glorie schrijven. Daarmee creëer je een bepaalde status in een natie.
 
19messi33
 
14
2 december 2019 om 22:30
@elphenomenoje hebt gelijk La Liga wordt bepaald niet door 1 team maar door 1 speler Lionel Andrés Messi!!!!!!
 
ElPhenomeno
 
6
2 december 2019 om 22:36
Tja en de Bundesliga en de Ligue 1 worden bepaald door Robert Lewandowski en Kylian Mbappe. Wat is je punt?
 
19messi33
 
7
2 december 2019 om 22:36
@elphenomenosorry gefaald?? Hij speelde letterlijk met spelers bij het nationale team die bij elkaar minder interlands hebben gespeeld dan Messi heeft gedaan voor Argentinië. Aguero speelde merendeel van de Copa niet dan wel, Di Maria hetzelfde, nieuwe keeper, nieuwe spits (die nu furore maakt bij Inter) en een middenveld zonder enige ervaring op het hoogste niveau. om nog maar niet te beginnen met wat er achterin rondloopt. Het is een team in opbouw zoals het Nederlands elftal, waarbij het talent 100 x groter is dan bij Argentinië. Het feit dat je dit durft aan te halen, ze zijn puur en alleen favoriet door dat Messi mee doet, maar je moet als team top zijn om ook daadwerkelijk mee te doen om de prijzen,
 
ElPhenomeno
 
5
2 december 2019 om 22:43
Vind een elftal met Lautaro Martinez, Aguero, Paredes, Taglifico en Otamendi anders niet zo slecjt hoor. Ook nog Dybala op de bank. Als of Brazilie met Everton en Neres als vleugelaanvallers meer kwaliteit had. De defensie dan wel weer. Maar je doet net of Messi met amateurs speelt. Wel bijzonder dat een Peru dan wel de finale haalt met zelfs een wisselspeler van Feyenoord.
 
Origami
 
1
2 december 2019 om 22:55
Lekker misleidende post. Martinez en Tagliafico zijn recentelijk opgebloeit. Otamendi is niet zo goed. Probleem is nog steeds voornamelijk het middenveld van argentinie.
 
19messi33
 
2
2 december 2019 om 23:04
Mijn punt is dat de zogenaamde beste voetballer van de afgelopen 20 jaar (ronaldo, zo noemde hij zichzelf). ook in dezelfde competitie speelde dat is mijn punt, wat is jou punt nu???
 
19messi33
 
1
2 december 2019 om 23:13
@elphonomenostop alsjeblieft, je probeert je punt te maken maar het is echt echt echt kansloos, door Otamendi Aguero (die amper gespeeld heeft), Paredes en Taglifico op te noemen als reden dat ze een goede selectie hebben ben je echt gek. Kijk je uberhaupt wel naar wedstrijden, ze groeide in het toernooi maar ik denk dat ik Messi met deze selectie nog nooit zulke slechte wedstrrijden heb zien spelen als in de groepsfase, het was echt amateur niveau met Messi die ook helemaal niks bracht, maar jij roept ze hebben een redelijke selectie, en gaat dan spelers vergelijken van Brazillië, Brazillië is veel meer een team spelen al veel langer samen (de Kern) en spelen ook altijd. snap je hele punt totaal niet.
 
ElPhenomeno
 
5
2 december 2019 om 23:29
Ze hebben gewoon een redelijke selectie vergeleken met landen als Chili, Qatar en Paraguay. Als je dat niet vind dan snap je er ook vrij weinig van. Maar het ligt nooit aan Messi maar altijd aan de teamgenoten.
 
ElPhenomeno
 
0
3 december 2019 om 00:26
Taglafico was vorig jaar al een van de sleutelspelers bij Ajax.
 
Isco24
 
43
2 december 2019 om 21:41
Aqua. Ik snap dat je emoties hoog zitten, maar als je objectief kijkt, kan je niet anders concluderen dan hij hem gewoon verdiend. Dat Barca is uitgeschakeld door Liverpool lag allesbehalve aan hem. Dat zie jij toch ook wel?
 
Japie_Krekel
 
10
2 december 2019 om 21:44
@isco24 kom op! als Barcelona Liverpool verslaat komt het puur en alleen door Messi. gaat Barcelona er kansloos af tegen Liverpool B en Messi is in geen velden of wegen te bekennen dan ligt het aan iedereen behalve Messi. dat vind ik echt te makkelijk
 
ChrisVVS
 
53
2 december 2019 om 21:49
Scoort 2x in de heenwedstrijd en gunt Dembele en niet te missen kans. Vervolgens in de terugwedstrijd 3x iemand alleen voor de keeper gezet. Hoezo nergens te bekennen?
 
FcNeutraliteit
 
35
2 december 2019 om 21:49
Wanneer Barcelona Liverpool met 3-0 verslaat waarvan Messi 2 goals voor zijn rekening neemt waarbij 1 schitterende vrije trap winnen ze toch (grotendeels) dankzij Messi? En wanneer Messi vervolgens zijn ploegmaats legio kansen biedt die zij niet verzilveren waardoor ze er uit vliegen kan je dat Messi toch niet aanrekenen?
 
Isco24
 
20
2 december 2019 om 21:56
Japie. Dat mag jij vinden. Alleen als je de wedstrijden gezien hebt, kan je toch ook niet anders dan concluderen dat ze die heenwedstrijd wonnen dankzij Messi en de terugwedstrijd niet hebben verloren door hem? Meerdere malen iemand alleen voor de keeper gezet. Of mag je alleen de Ballon d’or winnen als je CL winnaar bent? Want dan is de shortlist wel makkelijker te maken met bijvoorbeeld Matip erbij
 
ajax1812
 
27
2 december 2019 om 21:57
Heb je überhaupt de wedstrijd op anfield gezien Japie? Of doe jij aan scorebordjournalistiek? Messi zet verdorie 3x iemand 1 op 1, niet zijn schuld dat die teamgenoten dat dan niet afmaken. In camp nou maakte hij er ook gewoon 2, dus wat hij stond er niet toen het nodig was?
 
Japie_Krekel
 
2
2 december 2019 om 22:02
@ajax1812 wat ik me kan herinneren van die wedstrijd is dat heel Barca inclusief Messi 90 minuten lang alle hoeken van het veld te zien heeft gekregen door Liverpool
 
Shevchenko_7
 
3
2 december 2019 om 22:16
Isco24, als van Dijk hem won zou het ook niet onverdiend zijn, maar goed Messi heeft em gewonnen snap al die hysterische kinderen niet, beide zouden terecht zijn geweest het was een close call tussen die 2, wat we echt schandalig was is dat Ronaldo op plek 3 is geeindigt totaal onverdiend.
 
Japie_Krekel
 
1
2 december 2019 om 22:27
Ronaldo hoorde niet eens in de top 5 te staan op basis van vorig seizoen. wat heeft hij nou gewonnen? alleen een kampioenschap met de sterkste selectie van zijn competitie
 
Silvacity
 
0
3 december 2019 om 08:04
Wat ik me kan herinneren is dat Liverpool feller en beter speelde. Daarintegen had Barcelona dit natuurlijk makkelijk af moeten maken, maar werd er een legio aan kansen gemist. Beide wedstrijden waren spannend en uiteindelijk is de uitslag in beide wedstrijden geflatteerd geweest.
 
BVRCV
 
33
2 december 2019 om 21:45
1 ding is diep triest. Elke keer dat Ronaldo je idool aanvoelt dat hij het niet gaat winnen, dat hij ‘andere verplichtingen’ heeft en niet aanwezig is. Voor de rest ga ik niet eens in op je stompzinnige reactie.
 
TheCronaldofan
 
2
2 december 2019 om 23:38
Hij wist ook dat hij de "the best" award niet ging winnen maar was toch aanwezig op het gala. En dat terwijl messi het jaar dat cr7 "the best" won het liet afweten?. Iedereen zal zo zijn eigen reden hebben.
 
Lacazette
 
10
2 december 2019 om 23:27
@aqua: Dat je Argentinië benoemd kan ik wel begrijpen, maar als je echt denkt dat messi niet thuis gaf bij barcelona, dan heb je echt totaal geen kijk op voetbal en vind het dan ook vrij belachelijk dat je zoveel medestanders hebt. Messi scoorde in elke CL knok-out ronde in 2019 en zorgde hoogstpersoonlijk voor de titel door betrokken te zijn bij meer dan de helft van alle goals. Vrij recent zie je ook messi gewoon opstaan op de belangrijke momenten. Zie BVB thuis waar messi veruit de belangrijkste was en afgelopen weekend waar wie anders dan messi de 3 punten bezorgd in een zware uitwedstrijd tegen atleti. En in totaal heeft messi dit seizoen al 11x gescoord en 8 assists gegeven in 14 wedstrijden in CL en liga. Als je dus echt denkt dat messi het bij barca laat afweten kan je beter een andere sport gaan volgen, want voetbal begrijp je dan voor geen meter.
 
KaiserSoza
 
2
3 december 2019 om 01:49
Ga lekker huilen ??????
 
KaiserSoza
 
1
3 december 2019 om 01:49
Ga lekker huilen ??????
 
ErikTammer
 
55
2 december 2019 om 21:33
Hoe Messi reageerde naar van Dijk was alsof die het hem wel oprecht had gegund
 
TheBigShow
 
41
2 december 2019 om 21:34
Meer dan terecht. Verreweg de beste.
 
Saifie
 
64
2 december 2019 om 21:34
Beste Speler OOIT! GEFELICITEERD LEOO ????????
 
SnickieNL
 
19
2 december 2019 om 21:34
Ik had hem denk ik eerder aan Van Dijk gegeven. Heeft niet alleen als individuele speler maar ook als team enorme ontwikkeling doorgemaakt. Messi is bovenaards en zeker niet onterecht dit, maar als team (zowel Barca als Argentinië) tegengevallen afgelopen seizoen.
 
Musi26
 
38
2 december 2019 om 21:34
Terecht. Messi had ook gewoon een goed seizoen. Daarnaast is er geen betere voetballer. V dijk komt niet eens in zijn buurt voetbal technisch gezien. Dus terecht dat hij hem niet heeft gewonnen.
 
Japie_Krekel
 
15
2 december 2019 om 21:45
hoeveel centrale verdedigers ken jij die voetbaltechnisch net zo goed zijn als aanvallers?
 
bf1994
 
7
2 december 2019 om 22:13
Gerard pique
 
Thamike
 
7
2 december 2019 om 22:14
Geen een en daarom winnen aanvallers ook vaak. Ik denk ook echt dat verdedigers een eigen categorie moeten hebben. Die posities zijn niet te vergelijken. Maar buiten dat is Messi een status apart. Geen voetballer komt in zijn buurt en het is toch al een zege dat wij in zijn generatie dit mee mogen maken?
 
Japie_Krekel
 
1
2 december 2019 om 22:29
Pique? nou nee. voor een verdediger heeft hij misschien een leuke techniek maar dat is echt niet iemand die drie verdedigers uitkapt op een paar vierkante meter met zijn techniek
 
Japie_Krekel
 
4
2 december 2019 om 22:31
@thamike geen aanvaller kwam vorig jaar in de buurt van het niveau Messi idd maar maak dan een Ballon D'or voor elke positie want nu vind ik dat Van Dijk echt tekort is gedaan
 
bf1994
 
4
2 december 2019 om 22:42
Techniek voor mij passing, aanname, schhot en dribbel in die volgorde. Pique kan ongelooflijk goed onder druk voetballen. Dat hij geen 3 verdedigers op een vierkante meter uitkapt geef ik je. Maar dan scoort hij nog steeds hoog op het totaal plaatje techniek. Aangezien er best wel veel aanvallers zijn die niet kunnen dribbelen, denk ik dat piques techniek niet ver zit van de gemiddelde aanvaller.
 
bf1994
 
4
2 december 2019 om 22:46
Van dijk won wel, de uefa best award. Vind niet dat hij tekort is gedaan of dat zijn prestatie ongemerkt zijn gegaan.
 
barcalover123
 
1
2 december 2019 om 23:09
The best is gewonnen door messi?
 
Patroo
 
22
2 december 2019 om 21:35
Als Modric hem vorig jaar won, dan had Virgil hem dit jaar moeten winnen volgens die logica. Ben het overigens eens dat Messi de betere voetballer is, maar had hij vorig jaar niet soortgelijke statistieken terwijl hij maar vierde werd? Rare prijs die Ballon d’Or.
 
Zytto34
 
5
2 december 2019 om 21:40
Modric haalde als "extraatje" nog wel de WK finale met Kroatie.
 
Patroo
 
24
2 december 2019 om 21:43
Ja ach Sneijder bewees dat dat blijkbaar ook niks voorstelde.
 
Scouserper
 
25
2 december 2019 om 21:36
Jammer dat het al sinds gisteren bekend was....maar desalniettemin terecht,messi is de beste aller tijden
 
Zytto34
 
4
2 december 2019 om 21:41
Er klopte niks van die lijst. Messi op 1 en vvd op 2 was wel voor 80 procent te voorspellen.
 
marieke90
 
21
2 december 2019 om 21:37
Hahah hij wist het al ruim van tevoren,filmpjes met de 6e bal waren al gemaakt....
 
MarkBakel
 
5
2 december 2019 om 21:37
Prijs voor de beste aanvaller. Zelf vond ik dat van Dijk bepalender was voor zinn team, zowel voor oranje en liverpool in competitie en CL
 
Japie_Krekel
 
15
2 december 2019 om 21:37
ik had hem wel aan Van Dijk gegund. die won de CL en haalde met Oranje de Nations League finale. Messi is alleen landskampioen geworden wat Barcelona zowat elk jaar word in Spanje
 
Der Happel
 
24
2 december 2019 om 21:50
Van Dijk won wel de CL maar werd weer geen kampioen... Bovendien is Messi ‘gewoon’ topscorer geworden van afgelopen CL editie. En ja Barca wordt zowat elk jaar kampioen maar dat komt ook gewoon door, jawel, Messi.
 
Japie_Krekel
 
5
2 december 2019 om 21:56
@der Happel ik vind het geen bijzondere prestatie zo een landskampioenschap in de competitie met de beste selectie. dat lukt PSG ook elk jaar met de beste selectie van Frankrijk
 
ajax1812
 
7
2 december 2019 om 22:01
Nee, psg wordt kampioen omdat de Ligue 1 echt een competitie van niks is. 0 concurrentie voor PSG.
 
FilipMich
 
30
2 december 2019 om 22:01
Ja want Real Madrid stelt natuurlijk niets voor he Japie. Man man
 
Blaugrana_94
 
9
2 december 2019 om 22:04
Want psg heeft ook veel weerstand in de Franse competitie. Hou toch op man zeikerd, geniet gewoon lekker boeiend wie hem wint.
 
Der Happel
 
9
2 december 2019 om 22:07
Ik vind niet dat je Spanje met Frankrijk moet vergelijken. Het verschil tussen PSG en de nummer 2 qua selectie is enorm. Op papier heeft Real Madrid bijna elk jaar een selectie die minstens gelijkwaardig is aan die van Barcelona. Ik ben het met je eens dat de CL winnen een betere prestatie is, echter heeft Messi in de CL gewoon goed gepresteerd. Vandaar dat ik de keuze wel terecht vind.
 
ElPhenomeno
 
9
2 december 2019 om 22:13
Ik snap japie wel. Wat was de concurrentie dan? Barca haalt bovrmdien de beste speler weg bij Atletico en Real was vorig kaar zo hongerloos als maar kan. La Liga staat voor mij ook zekers niet hoger dan de Bundesliga of de Serie A.
 
Aqua1
 
4
2 december 2019 om 22:14
Ook zonder Messi zou Barca gewoon kampioen worden, en C.L speel je toch tegen de beste ploegen van de wereld, toch hoger niveau en daar heeft messi het niet echt laten zien.
 
Origami
 
15
2 december 2019 om 22:21
Zonder Messi betwijfel ik ten zeerste of Barca zo vaak La Liga zouden winnen afgelopen seizoenen.
 
bf1994
 
9
2 december 2019 om 22:49
@aqua nee, echt niet.Maar dan ook echt gewoon nee. Zonder messi was barca niet kampioen geworden. En in de champions league heeft hij het welLaten zien. Top scorer van de afgelopen editie. En scoorde geloof ik in iedere knockout fase 2x. Probeer tenminste een beetje objectief te blijven
 
Flamezzz
 
4
2 december 2019 om 23:16
De Bundesliga is even sterk als La Liga? Behalve Bayern komen er toch niet veel noemenswaardige ploegen aan bod in Europa. Of zie ik dat verkeerd?dat Barcelona zowat elk jaar kampioen wordt, is vooral de verdienste van Messi die doet uitschijnen alsof er geen concurrentie is. Groot verschil met het feit dat er geen concurrentie zou zijn. Think about it.
 
Lacazette
 
1
2 december 2019 om 23:43
Elphenomeno: je weet dat de spaanse competitie de europese toernooien het afgelopen decenium hebben gedomineerd. van de laatste 10 CL winnaars zijn er 6 spaans en dan had je ook nog atleti 2x in de finale en van de laatste 10 EL winnaars zijn er 5 spaans volgens mij. lijkt mij dat la liga dan mistens achter de premier league komt, maar of de premier league zoveel beter is betwijfel ik soms wel als je ziet hoe de topclubs soms presteren in europa.
 
Lacazette
 
2
2 december 2019 om 23:45
@aqua: barca scoorde in de competitie 99 goals, messi scoorde er 36 en gaf 15 assists. hij zorgde voor meer dan de helft van de goals. vraag me toch wel erg af of barca dan kampioen zou worden zonder messi.
 
ElPhenomeno
 
3
2 december 2019 om 23:52
Ja dat weet ik wel. Maar jij gaat mij niet wijsmaken dat Villarreal, Leganes, Alaves, Malaga, Betis etc etc perse sterker is dan Hoffenheim, Frankfurt, Hertha, Mainz, Bremen etc. Spanje heeft een sterkere top, maar vind de rechterlant van Duitsland gewoon sterker.
 
Lacazette
 
1
2 december 2019 om 23:56
villareal is toch een team wat het in europa de laatste paar jaar vrij aardig doet en betis heeft ook wel een aardig team met fekir. maar voor barca is het toch wel een stuk moeilijker om de titel te winnen dan bv juve of bayern.
 
ElPhenomeno
 
0
3 december 2019 om 00:30
Frankfurt toch ook wel? Ik denk dat Leipzig niet onder doet voor Atletico en zelfs meer potentie heeft. Real is wel wat sterker dan Doetmund. Barca en Bayern zijn gelijk. En Gladbach, Frankfurt, Schalke, Hoffenheim, Wolfsburg en Leverkusen tegen een Villarreal, Sevilla, Valencia, Sociedad, Celta en Eibar zal er gewoon om spannen.
 
FilipMich
 
6
2 december 2019 om 21:52
Idd zowat elk jaar dankzij...Messi
 
TheBigShow
 
18
2 december 2019 om 21:55
*wordt... Alleen landskampioen. Alleen topscoorder. Alleen leidend in het aantal assists. Alleen topscoorder in de Cl. Je hebt gelijk Kooijemans. Hij heeft vrijwel niets gepresteerd.
 
Japie_Krekel
 
2
2 december 2019 om 22:04
ik zeg niet dat hij niks heeft gepresteerd maar ik vond dat Van Dijk er op basis van vorig seizoen meer recht op had. die speelde ook geweldig en leidde Liverpool naar een grote prijs. bovendien was Van Dijk ook indrukwekkend in Oranje waar Messi geen knikker raakte in het shirt van Argentinie
 
TheBigShow
 
12
2 december 2019 om 22:13
''messi is alleen landskampioen geworden wat Barcelona zowat elk jaar word in Spanje''ik wil niet veel lullen, maar dit klikt behoorlijk negatief.
 
Pinocan
 
12
2 december 2019 om 22:29
Ja natuurlijk. Mane, Salah en Firmino keken hoe van Dijk liverpool naar een grote prijs leidde. We snappen nu wel dat je vind dat Van Dijk verdiende. Je hoeft niet zo negatief te doen over Messi's prestaties. Ik vind Messi de terechte winnaar en Van Dijk heeft een geweldige prestatie geleverd. Daar moeten we trots op zijn.
 
Japie_Krekel
 
0
2 december 2019 om 22:32
@thebigshow ik zie de negativiteit er niet echt in. dat Barca kampioen word vind ik geen prestatie van een andere orde ofzo net zoals ik dat niet vind als Juve, Bayern of City hun competitie winnen met het beste spelersmateriaal
 
TheBigShow
 
9
2 december 2019 om 22:54
Het gebruik van ''alleen'' duidt toch echt op enige negativiteit dan wel het neerhalen van zijn prestaties. Daarnaast spreek jij alleen over teamprestaties, en zo over de prestaties van Messi heen kan kijken, terwijl dit toch echt een individuele prijs betreft. En die prestaties heb ik hiervoor al benoemd.
 
Japie_Krekel
 
0
2 december 2019 om 23:00
@thebigshow wat moet ik er anders van maken? dat was toch ook zijn enige prijs vorig seizoen? ik zeg ook nergens dat Messi niet goed heeft gepresteerd maar op basis van afgelopen seizoen vind ik dat Van Dijk er meer recht op had. die speelde ook geweldig en pakte een CL titel en deed het ook geweldig in zijn nationale elftal
 
TheBigShow
 
4
2 december 2019 om 23:15
Tja. van Dijk had ook maar één prijs dan. Als we het op die manier gaan spelen...
 
Japie_Krekel
 
0
2 december 2019 om 23:17
ja maar de CL met een nationaal kampioenschap vergelijken is hetzelfde als het kampioenschap met de Knvb beker gaan vergelijken qua prestige en orde van grootte
 
Stommylee
 
0
3 december 2019 om 08:10
Het is ook echt een misvatting om ervan uit te gaan dat van Dijk altijd oersterk was. Als je bijvoorbeeld op whoscored.com kijkt dan zie je dat zijn cijfers in b.v. de CL minder waren dan de Ligt. Haalt niet weg dat hij een grandioos seizoen heeft gespeeld hoor. Alle lof. Maar 1x man of the match worden in de CL is gewoon barweinig om aanspraak te maken op deze prijs.
 
TheBigShow
 
1
3 december 2019 om 10:11
Als je de cijfers van van Dijk naast de cijfers van Vidic legt in zijn topseizoen dan is het verschil ook schrikbarend groot. In het voordeel van Vidic..
 
Origami
 
8
2 december 2019 om 23:00
Waarom hecht je nu opeens zoveel waarde aan de Nations League? Een paar maanden geleden was iedereen het er unaniem over eens dat het verheelijkte vriendschappelijke wedstrijden zijn.
 
Japie_Krekel
 
0
2 december 2019 om 23:07
@origami ik doel ook niet alleen op de Nations League maar op de hele kwalificatie. daarin waren Depay, De Jong en Van Dijk imo de drie grote uitblinkers gevolgd door Wijnaldum die het ook uitstekend heeft gedaan
 
Sergeant020
 
47
2 december 2019 om 21:38
Elke andere uitslag was lachwekkend en totaal ongeloofwaardig geweest. Zal wel een bak kritiek over me heen krijgen omdat ik dit zeg en had het Van Dijk zeker gegund, maar niemand is kon tippen aan Messi dit jaar.
 
Millonario
 
24
2 december 2019 om 21:39
Het blijft merkwaardig dat er zelfs een discussie is. Ik ben blij dat het achter de rug is alvast, want voor mij is ie de beste en hij verdient het meer dan wie dan ook.
 
Millonario
 
21
2 december 2019 om 21:38
Het is hem van harte gegund. Eindelijk weer sinds 2015.
 
Kenner070
 
5
2 december 2019 om 21:39
Discussie blijft moeten we kijken naar individueel beste speler dat is natuurlijk Messi of kijk je naar qua teamprijzen en wie dan erboven uitstak. Alleen wat ik jammer vind dat je de fotoshoot al ziet met Messi en zijn 6 gouden ballen. Vind ik niet echt respectvol voor de kijkers en andere spelers zoals van Dijk dat het al bekend was. Conclussie wat een speler!!
 
Origami
 
1
2 december 2019 om 22:22
Hetzelfde met Megan Rapinoe. Zij was niet aanwezig maar had wel al een winnaarsboodschapsvideo klaar. Ze krijgen het al lange tijd van te voren te horen wie er wint en wie niet.
 
MiscRoots
 
8
2 december 2019 om 21:39
Zo messi heeft er nu meer dan Ronaldo. Eindelijk is een keer klaar. Vanaf nu kan het weer om wie het best presteert en de meeste impact heeft in 1 voetbalseizoen gaan.
 
HZ7-22
 
25
2 december 2019 om 21:39
Hoe is Ronaldo 3e geworden?
 
Kevin1989
 
6
2 december 2019 om 22:07
Plek 4 of 5 was idd meer op zn plek geweest
 
Origami
 
8
2 december 2019 om 22:23
Z’n pr-machine. Ronaldo kan er een half seizoen geblesseerd uitliggen en zal nog steeds in de top 3 eindigen.
 
martjjnn
 
11
2 december 2019 om 22:24
Ronaldo op nummer 3 laat zien hoe belachelijk deze prijs eigenlijk is
 
Straight to th
 
12
2 december 2019 om 21:41
Volgens mij is iedereen vergeten dat Lionel vorig seizoen niet mee verdedigde met zijn ploeg. Toppunt waren de wedstrijden tegen Liverpool. Iedereen kan nog zijn vrije trap herinneren, maar niet dat hij 180 minuten heeft gesjokt als Liverpool de bal had.
 
barcalover123
 
6
2 december 2019 om 21:43
Messi verdedigt sinds 2014 al niet mee..
 
Straight to th
 
5
2 december 2019 om 21:54
Het gaat erom wie het beste heeft gepresteerd en niet wie de beste is. Je mag je echter wel het beste van dat jaar noemen, als je het beste hebt gepresteerd in 1 jaar. Veel mensen verwarren zich hiermee en vinden dat de beste speler moet winnen.
 
barcalover123
 
3
2 december 2019 om 22:04
Nee hoor mensen roepen hele tijd dat van dijk cl heeft gewonnen blabla. Maar deze prijs gaat voor de beste speler van het jaar en niet wie meeste prijzen heeft gewonnen. Messi is voor mij en voor vele mensen blijkbaar de beste van het jaar. jij wijst dus naar dat ie niet verdedigd en shokt maar dat doet messi altijd al
 
Straight to th
 
2
2 december 2019 om 23:41
Ja dat zeg ik juist. Van Dijk was de beste speler vorig jaar. Volgens mij heb jij de wedstrijden van Van Dijk niet gezien. Liverpool is niet voor niets twee keer tot de finale van de CL geraakt. Dit komt voor een groot gedeelte door van Dijk. De wedstrijden in de PL en de CL waren stuk voor stuk wedstrijden waar Van Dijk op de been bleef. Geen of een enkele keer is hij voorbij gelopen door een andere speler. Hij is de de verdediger die de meeste duels wint (PL statistieken). Daarnaast wint hij ook de meeste kopduels. Hij is altijd een gevaar voorin en hij scoort ook regelmatig. Hij zet de verdediging van Liverpool en het Nederlands elftal neer. Wat voor invloed zou van Dijk nog meer moeten hebben om te winnen?en ja, ik zeg dat messi vorig jaar veel wedstrijden niet mee verdedigde. Dan moet je het des te meer laten zien, maarja dat liet hij na. Veel mensen zeggen dat de medespelers ook slecht zijn. Jaja, Ter Stegen, Suarez, Aguero en Di Maria allemaal koekenbakkers zeker
 
bf1994
 
1
2 december 2019 om 23:46
Suarez had in 3 jaar tijd geen uefa cl goal gemaakt. Letterlijk niemand noemt ter stegen slecht. Argentinie heeft alleen maar wereldklasse aanvallers. De rest is slecht of middelmaat. Als je een beetje verstand van voetbal hebt dan weet je dat als 2/3 van je linies slecht zijn dat je dan geen wk of copa america gaat winnen. Maar jij verdraait dat in mensen noemen zijn teamgenote slecht. Suarez heeft terecht veel kritiek gehad als je als spits van barcelona geen goal maakt in 3 champions league edities. Of is dat onterecht?
 
Straight to th
 
0
3 december 2019 om 21:07
Fijn dat je reageert op 1/10de van mijn post. Je reageert niet eens waarom ik vind dat Van Dijk de beste speler van afgelopen seizoen is. Daarnaast is er aan je reactie geen touw aan vast te knopen. tot slot sluit je af met je eigen stelling, iets wat ik helemaal niet beweer. Maar ik zal wel even reageren op de gehele post van je. Suarez is een wereldspits en ik zeg dat hij geen koekenbakker is. Jij reageert hierop met dat hij 3 jaar geen uefa goal heeft gemaakt en dat hij terecht veel kritiek hierover heeft gehad. Vind jij Suarez wel of geen wereldspits? rare reactie nogmaals op mijn bericht. Daarrnaast zeg je dat 2/3de van het team slecht/middelmatig is en daarmee kan argentinië nooit een copa america winnen. Nou ik heb het even voor je nagekeken. 2019: Heeft Argentinië gespeeld tegen colombia, qatar, paraguay, venezuela, brazilie en chili. Volgens mij heeft alleen brazilië betere individuele spelers. 2016: Tegenstanders: Chili, Panama, Bolivia, venezuela en de verenigde staten. Geen van de landen heeft betere spelers dan argentinië2015: tegenstanders; Paraguay, uruguay, jamaica, colombia en chili. Ook hier weer heeft Argentinie de beste spelers. 2011: colombia, costa rica, bolivia, uruguay. Argentinie wederom de beste spelers.2007: paraguay, colombia, de verenigde staten, peru, mexico, brazilie. Wederom heeft argentinie de beste spelers. Jouw stelling dat je alleen een goede voorhoede niet de Copa America kan winnen is onjuist zoals je ziet. Ploegen die individueel mindere spelers/ linies hebben daarentegen wel de copa america gewonnen. Argentinie moet zich eigenlijk schamen dat ze in de afgelopen jaren niet hebben gewonnen.
 
Origami
 
15
2 december 2019 om 22:25
Meeste kansen gecreeerd, keypasses, assists en goals. Messi is al voldoende betrokken in het spel. En er zijn wel degelijk wedstrijden waar hij meeverdedigt, maar die kiest ie zorgvuldig.
 
Bartvan der Veen
 
5
2 december 2019 om 21:43
Er moet een limiet komen op het aantal gewonnen gouden ballen. Het is ieder jaar hetzelfde. En ik vind als je de beste speler van de wereld bemt dat je ook Engels moet kunnen spreken
 
JdHk
 
9
2 december 2019 om 22:03
Messi is de beste, dus waarom iemand anders de gouden bal geven. En waarom zou hij Engels gaan leren voor die 3x in t jaar dat hij het nodig heeft? Goedenavond
 
ajax1812
 
12
2 december 2019 om 22:03
Ieder jaar hetzelfde..? De eerste keer sinds 2015 dat Messi hem weer wint. Daarnaast hoeft helemaal geen Engels te spreken. Speelt in Spanje, komt uit Argentinië. Niet iedereen krijgt Engels op school.
 
Lacazette
 
1
2 december 2019 om 23:50
limiet op gouden ballen is onzin. de beste hoort hem te krijgen. moet er ook een limiet op landstitels komen of een limiet op CL titels. dat is ook bijna altijd hetzelfde. verdr vind ik ook wel dat hij engels mag leren. niet omdat hij de beste is, maar iedereen in europa zou het als 2e taal moeten kunnen spreken. maar het zou me niks verbazen als messi catalaans al als 2e taal geleerd heeft.
 
ElPhenomeno
 
0
2 december 2019 om 23:53
Maar Ronaldo had vorig jaar veegelijkbare stats mer Messi nu en die won hem ook niet terwijl Modric het laatste half jaar als een draak speelde.
 
Lebuffon
 
1
3 december 2019 om 07:42
Maar Messi's spel is daarnaast aanzienlijk beter dan die van Ronaldo. Niet voor niets dat hij al 4! Jaar lang de beste spelverdeler op aarde is.
 
Paramaribo
 
3
2 december 2019 om 23:55
Ik wist mijn wachtwoord niet meer, maar jouw historisch domme reactie heeft me doen besluiten de moeite te nemen hem na lange tijd te resetten. 1. Het is niet ieder jaar het zelfde. Vorig jaar Modric, het jaar daar voor (onterecht) Ronaldo. Laatste keer Messi was 2015. 2. De speler die dat jaar het beste speelt is nou eenmaal de winnaar. Iets wat ik aan andere reacties vaak onbegrijpelijk vind is dat het volgende concept keer op keer moet worden uitgelegd: deze prijs heeft niets te maken met welke prijzen een speler met een team pakt, maar puur op individuele prestaties dat jaar. Ook het idee dat de speler die de grootste progressie heeft gemaakt hem zou moeten winnen is ridicuul. Terug naar jouw reactie, het is in het recente verleden inderdaad vaak hetzelfde geweest, weet je waar dat door komt? Doordat Messi al ongekend lang eveneens ongekende cijfers neer zet, maar naast die cijfers ook in zijn spel van uitzonderlijke klasse is. 3. Ik zou het ook fijn vinden als iedereen Engels zou kunnen spreken, dat neemt niet weg dat dit niets, maar dan ook echt helemaal niet te maken heeft met de status van beste speler ter wereld. Al zou hij alleen gebarentaal kunnen. Er is echt geen enkele link.
 
lfc11
 
26
2 december 2019 om 21:44
Prima dat Messi wint, maar Ronaldo als derde is echt een farce. Behoorde niet eens tot de top 5 dit jaar en als er een Portugees in de top 3 hoorde, had dat B. Silva moeten zijn. Echt lachwekkend. Enkel en alleen maar om te voorkomen dat meneer voor het eerst sinds jaren buiten het podium zou vallen.
 
Callejon21
 
3
2 december 2019 om 22:15
Wordt gewoon bepaald door mensen in de voetbalwereld die allemaal stuk voor stuk meer kennis hebben van voetbal dan jou. Ronaldo is samen met Messi de grootste voetballer ooit en hij is gewoon uniek in z'n soort. Volkomen te begrijpen dat hij nog 3de werd. Was afgelopen seizoen gewoon nog heel bepalend voor Juve, maar hij is geen one-man-army. Speelt momenteel gewoon in een veel mindere ploeg dan een Barca of Real. Op basis van vorig seizoen verdiend hij die 3de plek gewoon. Heeft ook tal van prijzen gewonnen in 2019. Een voetballer die zoveel records verbroken heeft wordt gewoon 0% gerespecteerd door iedereen hier. Iedereen is zo blij dat hij wat minder is nu en ik vraag me oprecht af vanwaar die haatgevoelens komen? Totaal geen respect hier voor een heel groot voetballer die miljoenen mensen en de volgende generatie topvoetballers geïnspireerd heeft en dat nog steeds doet.
 
Mackolik
 
5
2 december 2019 om 21:45
Raar hoor een landstitel en 36 goals en natuurlijk messi heten is voldoende om weer te winnen. Hij doet het minder dan voorgaande jaren en wordt daar voor beloond.van Dijk daarentegen heeft een giga bijdrage bij Liverpool bij het winnen van de CL + de finale van de Nations League. Virgil maakt zowel Liverpool als Nederland beter, terwijl Messi bij Argentinie weinig voorsteld(of het nou wel/niet door zijn teamgenoten komt). Zijn inzet bij het Nederlandse elftal had het verschil in het voordeel van Virgil van Dijk moeten maken.ik ben ook een Messi liefhebber maar hiermee doen ze van Dijk tekort.
 
Lacazette
 
0
2 december 2019 om 23:53
Het is onzin dat hij het minder doet dan vorig jaar hoor. check zijn statistieken maar. in de CL dit seizoen meer gescoord en ook in de competitie heeft hij meer gescoord dan het jaar ervoor. hij heeft in beide competities meer assists gegeven dan het jaar ervoor.
 
MiscRoots
 
4
2 december 2019 om 21:45
Trouwens kevin de bruyne niet in de top 10 en riyad mahrez wel. Cammon!
 
Voetbalexper
 
14
2 december 2019 om 21:47
Eindelijk! Het is bekend gemaakt dat Lio Messi opnieuw de gouden bal heeft gewonnen!, zelden heb ik zovaak op vernieuwen geklikt op een website..want het zou niet waar zijn dat Van Dijk met de prijs vandoor zou gaan? Poe thank god it is not happend. Nu kan ik rustig slapen. lionel andres Messi ik volg je al vanaf je dubuut. En keer op keer heb je me positief verrast met je spel. Een genot om naar te kijken footballer pur sang. Lang leve Lionel Andres Messi!
 
Guaporta
 
23
2 december 2019 om 21:49
Terecht. Al blijf ik bij mijn voorgaande uitlating dat dit weer het jaarlijkse moment is waarop we de voetbaljournalistiek uit kunnen lachen. Cristiano Ronaldo op het podium terwijl hij niet eens de beste Portugees dit jaar was, dat moet vooral voor Sadio Mané en Mohamed Salah als een groot onrecht aanvoelen.
 
Stanley Bish
 
7
2 december 2019 om 21:49
Fantastische reactie van v Dijk. Sportief, bescheiden maar kin omhoog en hij staat daar als een winnaar. Geweldige aanvoerder is dit! We gaan zien volgend jaar.. wie weet..
 
Robinho71114
 
0
2 december 2019 om 21:50
Waarom zijn er geen 21 en 25?
 
Wagwan
 
6
2 december 2019 om 21:51
Terecht. In 2019 kwam niemand in zijn buurt. Van Dijk hield het achterin wel goed dicht bij Liverpool, maar moest ook rekenen op de doelpunten van zijn voorhoede en heeft een fantastsche coach. Messi daarentegen moest echt alles alleen doen bij Barca, want er is een kansloze trainer aan het roer en een shaky defensie. Topschutter La Liga, CL en wekelijks magisch voetbal op de mat. Alleen hoop ik nu dat hij gaat stoppen met die vriendjespolitiek bij Barca en met het hele team ervoor gaat! Gefeliciteerd, Leo.
 
Japie_Krekel
 
0
2 december 2019 om 23:27
@wagwan dan kan Valverde dit weekend beter heel zijn selectie rust geven en Messi in zijn eentje het veld opsturen. raar ook dan dat het in het Argentijnse elftal niet lukt als hij alles toch in zijn eentje kan
 
ElPhenomeno
 
4
2 december 2019 om 21:51
Tja natuurlijk is Messi geen onterechte winnaar maar ik vind het toch jammer dat er voornamelijk alleen naar aamvallers gekeken wordt. In mijn optiek hadden spelers als Iniesta / Xavi, Neuer en nu Van Dijk ook een keer de gouden bal mogen winnen. Als of Cannavaro, Nedved, Sammer en Weah toen wel de beste speler waren. Dat waren ze ook niet, maar ze hadden wel het beste jaar gedraaid. Waarom Ronaldo zo hoog staat mag trouwens ook grote god weten. Een Lewandowski heeft het bijv veel beter gedaan.
 
PiotrZielinski
 
2
2 december 2019 om 21:57
Is niet meer serieus te nemen, spelers met de franse afkomst scoren extra, en bijv. de bundesliga ster zwaar onderschat wordt. Had Ronaldo zo gespeeld als Lewandowski, dan stond hij sowieso in de top 3 of zelfs met de ballondor.
 
EaglsKalthof
 
1
2 december 2019 om 21:51
Niet terecht heeft een tijd niks laten zien doet die nu pas en hij wint gelijk onterecht virgil presteert veel beter
 
N_Tesla
 
13
2 december 2019 om 21:53
Ronaldo fanboys die zeuren dat Messi wint moeten ook verontwaardigd zijn dat hun grote liefde boven Mane en Salah staat. Van Dijk heeft een monsterjaar gedraaid en was ook een goede gegadigde geweest voor de eerste plek maar Messi's eerste plek is zonder meer terecht te noemen. De halve finale CL (wat gewoon de finale was omdat het duidelijk was dat die winnaar de CL zou winnen) had Barca ook kunnen winnen als (ik geloof) Suarez die kans afmaakt die Messi hem geeft, en in de thuiswedstrijd was Messi sowieso magistraal. Op de Copa America is Argentinië genaaid door de scheids. Messi droeg vorig jaar een middelmatig topteam gecoacht door iemand die slecht past bij de clubfilosofie terwijl van Dijk voor een team speelt dat op zijn piek zit vanwege een geweldige coach die al jaren naar deze climax toe heeft gewerkt en dit jaar hoogstwaarschijnlijk ook de PL pakt na decennia van droogte.
 
MSN10
 
5
2 december 2019 om 21:54
Niet normaal al die ballon dors gewoon te erg voor woorden. Video van ze familie vond ik prachtig en de woorden van Virgil waren ook echt mooi. Er zal nooit meer iemand komen die dit gaat laten gebeuren nooit meer. Toen we neymar net leerde kennen dachten we allemaal dat hij na messi de persoon zal zijn die de prijs zal pakken maar ik zie hem de prijs nooit winnen tenminste dat is echt wat ik denk. Super mooie gala met zoveel Nederlanders gewoon trots.
 
achmedn
 
1
2 december 2019 om 21:54
Uiteraard tellen teamprijzen ook mee. Daarom staan er 5 liverpool spelers in top 5. Maar dat is niet enige criteria. Anders zou Bravo de ballon d'or in 2015 moeten krijgen en Varane in 2018.
 
PiotrZielinski
 
3
2 december 2019 om 21:55
popalirtietsprijjs, en niet anders. Hoe populairder je bent hoe hoger je eindigt, plus als je Frans, of PL speelt eindig je altijd goed Lewandowski 8ste?!, 53 wedstrijd 52 doelpunt, een persoon als Ronaldo zou eerste of tweede zijn.
 
rtroX
 
1
2 december 2019 om 21:58
Lewandowski hoort zeker boven Mbappe, Salah en Ronaldo te staan.
 
TheBigShow
 
0
2 december 2019 om 22:01
Nou ja. De maanden waarin Lewandowski echt uitblonk telden niet echt mee. Als hij zo doorgaat, komt hij sowieso in de top 5. Waarschijnlijk wel top 3
 
PiotrZielinski
 
0
2 december 2019 om 23:15
Lewandowski heeft er persoonlijk voor gezorgd dat Polen zich gekwalificeerd heeft, geloof me dat is best een prestatie als je kijkt naar dat team en de onbekwame trainers a la Blind bij Oranje. Scoort elk jaar goed in de bundesliga en heeft er voor gezorgd dat Kovac wat langer aan de macht bleef etc., Persoonlijk, vind ik, hem zwaar onderschat als speler in deze rankingprijzen.
 
rtroX
 
7
2 december 2019 om 21:57
Ballon d'or is zowiezo een lachertje. Messi is een verdiende winnaar, beste speler in de CL en zonder hem waren ze nergens in de Liga. Maar van Dijk heeft zijn reputatie vooral te danken aan zijn niveau in Engeland waar hij welgeteld 0 prijzen wist te winnen, in de CL waren de aanvallers van Liverpool bepalender.city won alles in Engeland met Bernardo Silva als speler vh jaar die ook nog eens speler van de Nations league was. Wat staat die Cristiano Ronaldo daar dan op plaats 3 te doen, puur op naam en niet op prestaties. Dat Mahrez en Salah zo hoog staan klopt ook voor geen meter.
 
Murad
 
2
2 december 2019 om 22:16
Juist! Helemaal mee eens. Mensen hebben het over Van Dijk maar hij was niet eens de beste speler van Liverpool naar mijn mening. Zij hebben uiteindelijk de competitie niet gewonnen en dat lag niet aan het feit omdat de aanvallers hun werk niet deden. Of aan de keeper zoals het seizoen daarvoor. De Nations League had hij helaas ook niet gewonnen. Ik verwacht dat Bernardo in de toekomst wel de erkenning zal krijgen die hij verdient.
 
voetbal54321
 
2
2 december 2019 om 22:35
Tuurlijk zijn de aanvallenders bepalender zei staan voorin en moeten de goals maken. Je kan het ook niet op goals en assists bepalen als het tussen een verdediger en een aanvaller gaat. Virgil heeft gewoon echt geweldig verdedigd en daarmee ook een groot aandeel geleverd in het UCL succes als een verdediger hem moest winnen was dit het moment.
 
Ajax_07
 
8
2 december 2019 om 21:59
Dit is toch prachtig, meer dan verdiend. Als liefhebber is het een genot om te kijken naar zijn dribbels, acties en goals. De manier hoe Messi voetbalt, daar draait voetbal om!
 
 
8
2 december 2019 om 22:02
Ronaldo nummer 3. Op basis van wat dan? Naja prima, Messi is wel de beste.
 
Blaugrana_94
 
5
2 december 2019 om 22:05
Eindelijk heeft hij hem, wat een baas ??
 
voetbal54321
 
7
2 december 2019 om 22:05
Laat ik beginnen bij dat ik geen Messi hater ben ookal ben ik Ronaldo fan hij verdiende deze prijs niet maar ik vond wel dat Van Dijk deze verdiende. De prijs gaat over het jaar 2019 en daarin wint hij de UCL wat de belangrijkste prijs is in het clubvoetbal. Natuurlijk heeft Messi onmenselijke statistieken maar Van Dijk is een verdediger dus kan dat nooit overleggen. Hij zelf heeft als ik het goed heb geen enkel iemand lang laten dribbelen in het vorige seizoen en heeft gewoon geweldig verdedigd. Je kant het ook zien aan het NL elftal daar gaat het ook veel beter sinds het moment dat hij invorm kwam. Op basis daarvan, zijn spel en het winnen van de UCL vind ik dat hij deze verdiende.
 
N_Tesla
 
5
2 december 2019 om 22:12
Wijnaldum en Arnold dan ook boven Mbappe en/of Ronaldo? Aangezien die ook geen CL hebben gewonnen. Sowieso boven Hazard? Die heeft alleen de EL gewonnen. Ik volg alleen jouw argumentatie dus ik ben benieuwd naar je antwoord.
 
voetbal54321
 
1
2 december 2019 om 22:23
Ik bedoel het niet zo dat het zo is dat iedereen die de cl wint gelijk de gouden bal moet winnen maar het ging tussen Virgil en Messi en ik ben van mening dat Virgil hem moest winnen en dat was gewoon een van mijn argumenten
 
Japie_Krekel
 
1
2 december 2019 om 22:37
@n_tesla Van Dijk was misschien wel de belangrijkste speler van Liverpool vorig jaar dus ik vind je vergelijking een beetje mank gaan
 
Murad
 
3
2 december 2019 om 22:20
Is het naar jouw mening meer terecht dat Ronaldo de top 3 heeft gehaald (Of uberhaupt de top 10) dan dat Messi de Ballon d'or heeft gewonnen?
 
voetbal54321
 
1
2 december 2019 om 22:28
Ik had niet raar opgekeken als Mane of Salah boven Ronaldo stonden maar hij was ook niet zo slecht dat hij niet in de top 10 hoort. Wat betreft Messi was het gewoon een heel goed seizoen van hem dus het is niet al te raar dat hij hem heeft gewonnen alleen ik vond dat VVD hem meer verdiende. Dus ik vind het niet meer terecht dat Ronaldo in de top 3 zit dan dat Messi heeft gewonnen.
 
Ronaldogoat7
 
1
2 december 2019 om 22:09
Messi/vandijk 1e en 2e is wel eerlijk het had ook andersom kunnen zijn. hopelijk is Ronaldo er volgend jaar wel weer bij en herpakt hij zichzelf
 
Joy4ever
 
5
2 december 2019 om 22:09
Man, man, zelfs als je iets goed gefundeerds over Messi zegt wordt het hier verwijderd. Nog een keer proberen dan: Messi verdient de prijs niet want hij heeft gefaald in de Copa (feit) en heeft daarnaast de organisatie beticht van corruptie (feit). Daarnaast kon hij een 3-0 voorsprong niet over de streep trekken in de halve finale CL (feit).
 
Murad
 
14
2 december 2019 om 22:25
Ik begrijp wel dat je reactie is verwijdert. Messi heeft de prijs in mijn ogen terecht boven Van Dijk gewonnen. Als hij de titel en nations league had gewonnen kon er nog gediscussieerd worden maar wanneer je 'alleen' de CL pakt en niet de titel en/of Nations League en je statistieken komen niet in de buurt van Messi dan is er geen discussie. Iedereen in de voetbalwereld weet wie er kwalitatief by far, de beste ter wereld is en dat is Lionel Messi.
 
KaiserSoza
 
2
3 december 2019 om 02:07
Ze kunnen beter dit bericht ook verwijderen ??
 
KaiserSoza
 
1
3 december 2019 om 02:07
Ze kunnen beter dit bericht ook verwijderen ??
 
JamesRodriquez
 
3
2 december 2019 om 22:11
Lachwekkend dat Lloris, Koulibaly, Felix en met name Marquinhos boven Ziyech staan.
 
Ronaldogoat7
 
4
2 december 2019 om 22:13
Ronaldo is nog niet klaar ja hij speelt en scoort nu minder maar hij herpakt zich wel weer.als Juventus met Costa Dybala Ronaldo Ramsay Pjanic en Rabbiot spelen dan komen de goals vanzelf weer.
 
Sos Guardiola
 
2
2 december 2019 om 22:19
Meer dan verdiend. Iedereen die zegt dat hij hem niet verdient omdat hij er op de cruciale momenten niet stond met barca en Argentinië, snapt 't net ff verkeerd. Hij doet 't een keer iets minder en meteen verliest het team!! Dat zegt iets over de rest en dat zegt ook dat hij het team op z'n schouders draagt! P.s. Trots op Virgil terecht tweede geworden!
 
Origami
 
1
3 december 2019 om 00:24
Precies. Sierd zei laatst dat Messi betrokken is bij 13 van de laatste 15 goals van Barca(volgens mij zei hij dar nog voor zn goal tegen Atletico). Belachelijk hoe een team als Barca zou afhankelijk is van een speler.
 
Mellzy
 
1
2 december 2019 om 22:28
Wat moet je als verdediger nog meer doen om die klote prijs te winnen?
 
TheBigShow
 
6
2 december 2019 om 22:31
Wachten tot Messi stopt. Je gaat toch geen verdediger boven Messi verkiezen?
 
Emile Hesky G
 
1
2 december 2019 om 22:39
Terechte winnaar natuurlijk. Maar valt mij wel tegen dat hij geen Engels kan.. Als je al 6 keer die prijs hebt gewonnen, zou je dan niet een keer twijfelen om Engels te leren? Zodat je een betere presentatie kan geven? Die interactie met Drogba ook, zou hij wel weten wat congratulations betekent? Pijnlijk..
 
pprins
 
1
3 december 2019 om 00:05
Deze hele prijs is totale onzin. Hoe kun je nu een verdediger vergelijken met een aanvaller of zelfs een keeper. Beter kunnen ze het dan per linie doen en zelfs dan blijft het subjectief .
 
Ape X
 
0
3 december 2019 om 00:37
Jammer, Virgil was een zeldzame uitzondering waarbij een verdediger hem eens kan krijgen. Messi had er al zat, Virgil was een rots in een team dat niet zomaar een CL kan pakken.
 
Zerotroissix
 
0
3 december 2019 om 08:34
Messi is een alien. 6 ballon dors en 6 gouden schoenen, die man is niet 100. Haha.