Lopes zit Barcelona dwars en biedt Olympique Lyon perspectief voor return
Dinsdag, 19 februari 2019 om 22:49

De eerste ontmoeting tussen Olympique Lyon en Barcelona in de achtste finales van de Champions League heeft dinsdagavond geen winnaar opgeleverd. De teams van Bruno Génésio en Ernesto Valverde kwamen in het Groupama Stadium niet tot scoren en zodoende zal de return in het Camp Nou op 13 maart doorslaggevend zijn: 0-0. Lyon had voor rust de beste kansen, terwijl Barcelona het overwicht in de tweede helft in minimaal een doelpunt had moeten uitdrukken. Memphis Depay verscheen aan het startsignaal en bleef negentig minuten op het veld staan; Kenny Tete kwam niet van de reservebank af.

Barcelona was in de eerste 45 minuten licht superieur aan Olympique Lyon, dat zich evenmin onbetuigd liet en eigenlijk betere kansen op een openingsdoelpunt had. Het team van Valverde kwam in de eerste helft niet verder dan twee pogingen die daadwerkelijk op het doel van Anthony Lopes gingen. De doelman van les Gones was attent op pogingen van Ousmane Dembélé en Luis Suárez en zag hoe inzetten van onder meer Ivan Rakitic en Lionel Messi naast zijn doel gingen.

In de eerste tien minuten had Lyon al tweemaal een waarschuwing uitgedeeld. Houssem Aouar speelde Bertrand Traoré aan, waarna de ex-Ajacied doelman Marc-André ter Stegen tot een redding dwong. Luttele minuten later moest Ter Stegen tot het uiterste gaan om een ziedend schot van Martin Terrier te keren. Het leer ging tegen de lat en was vervolgens een prooi voor de Duitser. Terrier was op slag van rust wederom dicht bij een openingstreffer, toen hij de bal van Moussa Dembélé kreeg. Het schot van de buitenspeler ging over het doel van de Catalanen, die de laatste kans voor rust kregen. Een inzet van Sergio Busquets ging naast via Jason Denayer, maar tijd voor een corner was er niet meer.

Depay kreeg zeven minuten na rust de eerste mogelijkheid van de tweede helft. Het schot van de Nederlander ging echter naast het doel van Ter Stegen. Het duel ging op en neer, met de daaropvolgende mogelijkheden aan de andere kant van het veld. Suárez kwam echter niet verder dan een zwak schot, terwijl hij beter de bal op Messi had kunnen spelen. Lopes had twee minuten later een sublieme redding in huis op een schot van Messi, na een snelle één-twee met Dembélé.

De mogelijkheden voor Barcelona volgden elkaar snel op. Vanuit een moeilijke hoek werkte Messi het leer op aangeven van Jordi Alba over het doel van Lopes, die niet veel later een schot van Suárez recht op zich af kreeg en daarna ook de 0-1 van Philippe Coutinho voorkwam. De vervanger van Dembélé had een goed schot vanaf de rand van het zestienmetergebied in huis, maar de redding van de Portugees mocht er zijn. Ofschoon het team van Valverde de druk op de Franse verdediging bleef opvoeren, slaagde Lyon er met hangen en wurgen in om het duel doelpuntloos te laten eindigen. Zo was wederom Lopez ervoor verantwoordelijk dat Busquets vlak voor tijd met een schot niet tot matchwinner uitgroeide.

Meer nieuws
   
22:43
22:43
AS Roma baalt van gemiste megakans Tammy Abraham tegen Juventus
2
   
22:38
22:38
De Kuip zingt Arne Slot luidkeels toe en lijkt vervroegd afscheid te nemen
2
   
22:04
22:04
César Luis Menotti, bondscoach Argentinië tegen Oranje in 1978, overleden
1
   
21:48
21:48
Invaller Gimenez scoort weer eens bij ruime overwinning Feyenoord op PEC
35
   
21:47
21:47
Volendam-aanvoerder Mirani wekt onbegrip met onsportieve uitspraak over Vitesse
11
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (135)

 
Marega88pace
 
27
19 februari 2019 om 22:52
Suarez en Messi zijn het afmaken verleerd blijkbaar
 
Doncusto
 
81
19 februari 2019 om 22:54
Messi speelde verder gewoon sterk en verdeelde het spel continu .. alleen de afronding was vandaag drama .. bijna geen schot tussen de palen.. dit kan je zomaar duur komen te staan .. en Sergi Roberto ook niet meer opstellen .. voegt letterlijk 0,0 toe aan dit Barca..
 
Mooji
 
26
19 februari 2019 om 23:05
Messi speelde sterk? Geloof me ben Messi's grootste fan. Hij was alom aanwezig in een systeem die daarvoor bestaat. Verder absoluut tegenvallend.
 
XaviHernandez_
 
21
19 februari 2019 om 23:25
Ik vond Messi aardig spelen. Barca is gewoon veel te voorspelbaar. Elke bal van de zijkant gaat richting Messi. Elke bal van Suarez gaat naar Messi. Ga zo maar door. Barca zit in de problemen. Stellen de verkeerde trainer aan en kopen teveel spelers die niks toevoegen aan het spel. Er is geen creativiteit, je mist Iniesta die altijd wel een geniaal moment in een wedstrijd. Nu moet Messi de kansen zelf creeren vanuit het middenveld en ook nog zelf afmaken. Tegen Lyon is dat al moeilijk, laat staan tegen een van de favoriete.
 
Horwi
 
9
19 februari 2019 om 23:43
Het was vandaag niet moeilijk om kansen te creëren tegen Lyon, alleen zoals je zegt: het is te voorspelbaar. Alles moet naar Messi of Suarez. Hoe vaak Rakitic of Roberto of Dembele vrij stonden en de bal niet kregen omdat Suarez het weer verprutste of Messi de bal naar een ander speelde. Hier hadden ze gewoon met 3-1 moeten winnen. Niet dat ik ze goed vond spelen overigens, maar Lyon al helemaal niet.
 
The_best-1
 
41
19 februari 2019 om 22:56
Er moet gewoon een trainrr komen die zowel Messi als Suarez op hun klote gaat geven. We weten allemaal dat Suarez er in blijft omdat hij vriendje van Messi is. Barcelona zal weer niks betekenen dit jaar in de CL. We hebben een trainer die nooit trainer van Barcelona mocht worden. Maar als je shit bestuur hebt dan maar het feeste afmaken. Er zijn ralloze spelers die dit Barca niet waardig zijn. Boateng wie koopt zo een speler. Sinds wanneer haalt Barca zulke spelers. Dit heet gewoon vanhopig zijn.
 
Imesut
 
7
19 februari 2019 om 23:17
Sinds wanneer haalt Barca zulke spelers? Nou deden ze laatste jaren wel vaker met ene Douglas of Arda Turan
 
Horwi
 
23
19 februari 2019 om 23:40
Op het moment dat Arda werd gehaald was hij gewoon een van de beste middenvelders van La Liga. Helaas was die transfer ook meteen het einde.
 
bf1994
 
4
19 februari 2019 om 23:41
Arda turan was nog enigzins een technische speler. Wat ze nu bebben is 0,0 creativiteit steeds hetzelfde driehoekje van messi en alba en als dat niet lukt dan krijg je zulle wedstrijden
 
Japie_Krekel
 
6
19 februari 2019 om 23:42
@the_best_1 dat moet die nieuwe coach vooral doen Messi op zijn kloten geven. dan is hij een dag later meteen weer werkloos
 
Imesut
 
3
19 februari 2019 om 23:49
Ik vond Arda toen best goed maar hij was al bijna 30 en best prijzig terwijl ze beter een jongere alternatief konden halen
 
bf1994
 
0
19 februari 2019 om 23:30
Vind ook dat messi in dit soort wedstrijden vanaf de rechterkant moet komen eerlijk gezegd. Het centrum was dicht gemetseld en ik weet zeker dat met een speler als messi op de rechter flank barca wat makkelijker erdoor was gekomen
 
Millonario
 
5
20 februari 2019 om 01:22
Zou me sterk verbazen. Messi staat op 31 wedstrijden en 30 doelpunten dit seizoen alweer. De motor sputtert, maar dat je het afmaken ineens verleert...
 
Wagwan
 
86
19 februari 2019 om 22:52
Die wissel van Vidal voor Roberto ipv Malcom was het uiterste van humor.... Dat Suarez 90 minuten ag blijven staan snap ik wel, aangezien hij de BFF is van Leo... Messi is degene die aanleiding heeft gegeven tot een langer verblijf van Valverde. Ik word hier doodziek van! Messi heeft letterlijk interviews gegeven waarin hij vol lof sprak over Valverde. Denk je echt dat als Messi niet blij was met Valverde dat hij nog zou aanblijven? Volgens Messi is de balans bij Barca met de komst van Valverde en het vertrek van Neymar uitstekend. Het is te zien...
 
CarlitosTevez9
 
98
19 februari 2019 om 22:54
Messi heeft wel vaker lovend over trainers gesproken met wie hij gewerkt heeft. Waar haal je deze onzin nou weer vandaan?
 
barcalover123
 
58
19 februari 2019 om 22:55
Plz reageer niet op hem. Als je zegt dat messi je club ziek maakt dan ben je noet 100 hoor
 
Wagwan
 
27
19 februari 2019 om 23:00
Verschillende journalisten op twitter hebben hier ook over gemeld. Valverde kan rekenen op de steun van de sterkhouders, Messi in het bijzonder. Denk je echt dat ik dit zomaar zou verzinnen? Durf met kritiek naar je club te kijken ipv gewoon met emotie. Zoek maar op: @mdpor_elmundo
 
Japie_Krekel
 
7
19 februari 2019 om 23:46
@carlitostevez9 of Messi tevreden is met Valverde weet ik niet maar feit is wel dat Messi een hoop bepaald daar. als die bij het bestuur aangeeft dat hij wil dat Valverde blijft dan het gaat het bestuur die natuurlijk niet ontslaan. zoniet dreigt Messi straks dat hij wil ontevreden is en kan je zijn jaarsalaris weer flink gaan opkrikken
 
Isco24
 
87
19 februari 2019 om 22:55
En hij gaat hier gewoon door met fabeltjes. Wanneer ga je dat verhaal vertellen van het etentje bij Messi thuis waar Sergi Roberto en Valverde ook aanwezig waren en samen de hond van Messi hadden uitgelaten om Suarez voorbij te zien fietsen op de fiets van Messi z’n vrouw die toevallig net aan het shoppen was met de vrouw van Jordi Alba?
 
A Iniesta8
 
14
19 februari 2019 om 23:54
Blijf maar zo naief denken. Die man heeft heel veel voor het zeggen bij Barca want het bestuur bij Barca weet dat als Messi vertrekt er niks meer over is bij Barcelona en Barca hele donkere jaren tegemoet gaat. Dat is inderdaad ook de reden waarom Suarez continu erin mag blijven, puur omdat Messi perse met hem wil samenspelen. Ook afgelopen weekend was dat zo. Als je dat niet in kan zien dan ben je gewoon blind en moet je een andere sport gaan kijken. Geen enkele speler is groter dan de club. Niet Messi. Niet Iniesta. Zelfs niet Cruijff. Zodra een speler zich groter begint te voelen dan wordt de hele balans binnen een voetbalclub verstoort en dat is nu gaande bij Barca. Messi is gewoon te machtig geworden en Barca weet hier geen raad mee. Meest vreemde luxe probleem die een voetbalclub kan hebben. Er moet een grote verandering komen bij Barca want dit kan zo niet doorgaan.
 
blaugrana2112
 
33
19 februari 2019 om 22:56
Denk jij dat Messi voor de camera gaat vertellen dat Valverde een nietsnut is? Gebruik je hersenen.
 
barcalover123
 
44
19 februari 2019 om 22:52
Suarez bedankt voor de mooie momenten. Fijne carriere nog. Valverde ga ik niet eens over beginnen aangezien hij toch nog paar jaar zit
 
jjorrdyy
 
23
19 februari 2019 om 22:53
Suarez echt ongelofelijk slecht... haalt letterlijk uit iedere aanval het tempo en ook afwerken gaat voor geen meter meer. Op deze manier heb je hier als team helemaal niets aan.
 
GunnerBarca
 
27
19 februari 2019 om 22:53
Wordt helemaal niks met Barça. Zit weinig idee in het voetbal. Lyon verdedigde overigens wel geweldig vandaag. Als Lyon uit scoort wordt het heel erg lastig. Ik heb er een bang hoofd in. Het is gewoon niet meer om aan te zien...
 
CarlitosTevez9
 
10
19 februari 2019 om 22:53
Man man man wat baal ik van dit niveau van Barca zeg. Het zegt al genoeg dat we de laatste paar jaar maar een keer hebben gescoord in een uitwedstrijd bij chelsea, wat ook nog is kwam door een fout destijds.
 
Doncusto
 
42
19 februari 2019 om 22:53
Maak er maar gerust van ‘ Suarez zit Barcelona dwars bij winstpartij’ wat een drama zeg.. en dan heb je een Boateng achter de hand als 2de spits ..
 
barcalover123
 
42
19 februari 2019 om 22:54
Hoe diep zijn we gezonken hahaha. Mis Villa en pedro
 
Doncusto
 
17
19 februari 2019 om 22:56
De spitspositie is nu echt een probleem hoor ..Suarez ben ik dankbaar voor al zijn goals , assists en andere belangrijke momenten maar nu is het toch echt afgelopen .. krediet is op.. het lijkt nu net een amateur .. wie zou jij graag zien als alternatief ?
 
John Terry
 
25
19 februari 2019 om 22:58
Pedro kom ik op de driewieler terug naar Catalonië rijden hoor. Ik heb trouwens net Divock Origi zien invallen tegen Bayern dusja..
 
barcalover123
 
6
19 februari 2019 om 23:00
Ik zie Gabriel Jesus als de perfecte vervanger. Kan zo met et spel mee is snel en is echt een technicus drnk alleen dat ie onhaalbaar is. Jovic zou ook een mooie vervanger zijn. Maar idd suarez echt heel erg dankbaar voor alles maar dit is echt niet het niveau dat je moet na streven als barca zijnde
 
The_best-1
 
10
19 februari 2019 om 23:01
Nou jij moet niet ondankbaar zijn. Pedro heeft jullie vaak uit de brand geholpen. Hij is geen Ronaldo og Messi maar hij scoorde wel in vaak
 
barcalover123
 
4
19 februari 2019 om 23:03
Terry bedoel natuurlijk de pedro van 2010??
 
Drenniz
 
9
19 februari 2019 om 22:59
Wacht, gebruiken ze Boateng als 2de spits? Ik volg Barca niet live elke wedstrijd maar als dit echt zo is zijn ze mega ver gezonken. Boateng is geen spits maar meer een centraal aanvallende middenvelder (cam). Barca is Barca niet meer, maar met een ongeluk komt wat geluk want Real is dit ook niet meer. De spaanse competitie is zonder deze 2 groot machten die niet op hun top zijn geen ene asshole aan.
 
barcalover123
 
15
19 februari 2019 om 23:01
Hahah je had afgelopen zaterdag moeten kijken. De prince in de spits. Dood gelachen
 
Django10
 
3
19 februari 2019 om 23:49
Hij is toch meer een aanvaller geworden de afgelopen jaren. Vroeger bij Milan was hij nog een echte middenvelder, wat een heerlijke speler was hij toen. Kan me nog die actie tegen Abidal herinneren. Jammer genoeg is Barca toch een aantal jaar te laat met hem in te lijven.
 
Barcca
 
56
19 februari 2019 om 22:53
Waarom gaat in vredesnaam Dembele eruit? Speelde heerlijk en constant dreiging. Slechtste nieuws van de week, maand, of jaar? Het verlengen van Valverde pff
 
MSN10
 
7
19 februari 2019 om 22:59
Dembele is net terug he. Kan geen volle wedstrijd spelen. Ik had hem liever ook erin gehouden met al die ruimte die ontstond maar geen risico’s nemen met hem.
 
Raad van State
 
26
19 februari 2019 om 22:53
Dit gelijkspel is volledig aan Suarez te wijten. Wat een amateur is dat.
 
Isco24
 
36
19 februari 2019 om 22:54
Slechte wedstrijd, slecht wisselbeleid en een slechte uitslag. Barca moet oppassen in de return met de snelheid van Traore en Fekir weer terug.. Oh, er was nog 1 iemand slechter dan Barcelona en Valverde. Hij was in ‘live meepraten’ fabeltjes aan het verzinnen: Wagwan. Vz lid of the match
 
LaManita5
 
36
19 februari 2019 om 22:54
En deze ploeg denkt de CL te kunnen winnen. Lachwekkend. Tegen zo een, met alle respect, matige tegenstander zo weinig voetbal tonen. Valverde en Suarez kunnen echt niet meer.
 
Barcca
 
33
19 februari 2019 om 22:57
Compleet met je eens. De CL winnen ze niet met Valverda. Er zit geen idee achter het voetbal. Wat is zijn speelstijl en tactiek? Na bijna 2 jaar ben ik er nog niet achter. Tegen City en Psg krijg je er 4 om de oren.
 
Doncusto
 
7
19 februari 2019 om 23:00
Eens.. Dit Barca gaat gewoon niet op deze manier de CL winnen met spelers als Suarez, Sergi Roberto en een Coutinho uit vorm ..
 
blaugrana2112
 
15
19 februari 2019 om 22:54
Ik snap het idee van Lyon niet. Ze verdedigen met man en macht, om vervolgens de return te spelen in Camp Nou? Winnen gaat Lyon in Camp Nou zeker niet, alleen waarom ging Lyon niet vol voor winst vandaag? Die Suarez en Valverde mogen van mijpart wegwezen voegen niks toe. Haalt ie dan Dembele eraf... In Nederland was Valverde doorverwezen naar de Parnassia
 
Ramos.93
 
39
19 februari 2019 om 22:56
Lyon hoeft ook niet per se te winnen. Een 1-1 is genoeg voor hun.
 
Medalofhonor
 
9
19 februari 2019 om 22:59
In Camp Nou hebben zij hun capitain en Traore terug. En Barcelona dat geen uitdoelpunt heeft is ook een perfecte resultaat voor Lyon, scoren zij eerst in Camp Nou moet Barcelona gelijk 2 scoren. Zij gokken, niets mis meee!
 
The_best-1
 
24
19 februari 2019 om 23:03
Alleen thuis is barca veel beter. Real fans hopen graag dat Barca er uit ligt alleen Lyon is net geen Girona. Dus Lyon zal het niet redden in Barcelona.
 
Ramos.93
 
40
19 februari 2019 om 23:08
Tja dat werd vorig seizoen ook gezegd over Roma. Uiteindelijk weten we allemaal hoe het eindigde.
 
LosBlancos1999
 
5
19 februari 2019 om 23:08
Lyon met Fekir erbij kan best nog eens lastig worden voor Barça. Bedoel het voetbal van Barça werd je ook niet echt bang van vandaag.
 
Medalofhonor
 
18
19 februari 2019 om 23:08
Mag ik vragen wat hier Real Madrid of Girona te maken heeft lol? Ja prima dat Barcelona beter is maar Lyon gokt erop dat ze in Camp Nou met Fekir en Traore een uitdoelpunt kunnen maken.
 
The_best-1
 
9
19 februari 2019 om 23:13
Ramos, Alleen Roma verloor met 4-1 in Barcelona.
 
The_best-1
 
4
19 februari 2019 om 23:15
Nou aangezien jij altijd onzin uitkraamt in Barca topics en jouw real opgemelt dacht je te herinneren aan Real Girona. Verder als barca 2 of 3 goals scoort dan mag Lyon van mij die 1uitgoal wel scoren geen punt.
 
CRMadrid7
 
4
19 februari 2019 om 23:20
Blaugrana stelt een vraag, medal reageert en jij begint over Real en Girona. Hoe bedoel je off-topic? Natuurlijk vind Lyon 0-0 prima. Die gokken op nog een gelijkspel in Camp Nou en op uitgoals doorgaan of penalties. Logisch toch?
 
Guaporta
 
21
19 februari 2019 om 23:20
@medelofhonor, je weet dat Bertrand Traoré vandaag gewoon een basisplaats had?
 
Ramos.93
 
9
19 februari 2019 om 23:27
@the_best1 Om vervolgens alsnog uitgeschakeld te worden.
 
blaugrana2112
 
1
19 februari 2019 om 23:31
Kunnen we ook over Leganes zeggen in de Copa vorig jaar. Probeer maar eerst langs Ajax te komen!
 
Ramos.93
 
15
19 februari 2019 om 23:53
Haha probeer maar eerst langs Ajax te komen? Grappig dat je daar zelfs aan twijfelt. Proberen jullie eerst maar eens de kwartfinales te halen want zoals het er nu naat uitziet..
 
Moyashi
 
2
19 februari 2019 om 22:59
JE speelt in je eigen huis tegen een van de mogelijke titelkandidaten. De beste wat je met je beperkte kwaliteiten kan doen is proberen de 0 te houden. Dat doen zoveel ploegen tegen Barcelona na een helft hoog druk te zetten en zelf proberen te scoren. Dat lukt ze eerste helft ook bijna, maar je zag dat ze gewoon op waren tweede helft. Feit is wel dat ze doelstelling hebben behaald. De return hoeven ze een keer te scoren en Barcelona moet hard aan de bak.
 
Talk
 
8
19 februari 2019 om 22:54
suarez mag af en toe gewisseld worden man.. Sjonge. wat een prutser is hij geworden. Kan niet eens 1,2 passen
 
YounesMarchouh
 
48
19 februari 2019 om 22:55
speel met messi in de spits, dembele en malcom op de flanken, suarez op de bank en valverde terug naar athletic bilbao, zou een mooie opstelling zijn
 
Moyashi
 
10
19 februari 2019 om 22:56
Barcelona heeft zich te kort gedaan vandaag. Tweede helft Lyon kapot gespeeld en toch niet scoren. Alle krediet gaat naar de verdediging en keeper van Lyon. Wat stonden die een goed wedstrijd te spelen zeg jeetje. En wat de fuck is met Suarez aan de hand. Alles wat die gozer aanraakt veranderd in poep. Ik ben grote fan van die jongen, maar zijn tijd lijkt helemaal geweest te zijn jesus. Als coach hoor je na de rust of minstens in minuut 60 al in te grijpen en hem te vervangen. Ondanks zijn chemie met Messi bijvoorbeeld heb je gewoon niks aan hem en speel je haast met man minder. Dit is enoooooooorm slecht voor Barcelona. Met zo een zware schema moeten ze zwaar aan de bak om dit recht te zetten. 0-0 uit is te gevaarlijk voor de return. Ik vrees het ergste eerlijk gezegd voor de Copa of de CL. Er moet een wonder gebeuren wilt Barcelona de tweeluik tegen Real winnen en vervolgens deze match recht te zetten.
 
MSN10
 
12
19 februari 2019 om 22:56
Ik heb me kapot geïrriteerd aan Suarez. Die man kan echt niet mee voetballen en doet letterlijk alles fout vandaag. Messi ook veelste veel fouten wat niet mag in deze toernooi. Busquets teveel risico ballen af en toe door het midden sjonge jonge man. Barcelona was wel de betere met 24 schoten op doel maar alsnog kwam het niet overtuigend over. We moeten dit wel kunnen klaren daar ben ik zeker van.
 
Matjeq
 
17
19 februari 2019 om 22:59
Messi was vandaag nog steeds de beste wel minder voor zijn doen
 
MaceReal
 
2
20 februari 2019 om 03:33
Dembe was vandaag beter dan Messi... sorry hoor.
 
MaceReal
 
0
20 februari 2019 om 03:34
Dembele*
 
Perspectief
 
1
20 februari 2019 om 10:58
Busquets speelde gewoon goed gisteren?
 
MSN10
 
1
20 februari 2019 om 23:12
Ja speelde goed zeker. Ik zeg af en toe kiest hij voor de moeilijkste oplossing terwijl er 2-3 betere opties zijn. Barcelona kon het echt klaren gisteren echt jammer, maar thuis gaan ze het afmaken 4-0!
 
PcWolf
 
10
19 februari 2019 om 22:56
De pijnlijke punten van Valverde werd vandaag nogmaals in belang van miljoenen mensen wereldwijd te kijk gezet. Het niet durven van Saurez eruit te halen, de wissel van Dembele en het terugspelende Vidal op het veld gooien. Zoals ik het al vaak zei, Valverde zal geen Champions League winnen. Waarom ook Sergi Roberto nu wel op het middenveld zetten, wat was het nut daarvan in, daar kon j in het eerste instantie beginnen met Coutinho. Het is ook pijnlijk om te zien hoe binnen het elftal het spelers meer voor het zeggen hebben.
 
Medalofhonor
 
8
19 februari 2019 om 22:57
Barcelona speelt al 5 matchen matig met weinig doelpunten, als ze Valladolid niet hadden gewonnen hadden ze vgms 5 keer gelijk gespeeld met deze wedstrijd erbij. Geen idee waar het aan ligt maar Barcelona moet opassen, in Camp Nou is Fekir terug en die kan alles.
 
AjaxCunian
 
12
19 februari 2019 om 23:06
Jeetje wat overschat je Fekir, zeker een gevaarlijke speler daar niet van. Barcelona voetbalt gewoon niet goed genoeg.
 
Medalofhonor
 
11
19 februari 2019 om 23:13
Overschatten? Eerlijk kijk jij wekelijks Ligue 1? Ik zie hem elke week spelen en hij is de beste voetballer bij Lyon en de capitain, aanvallend zijn ze zoveel beter met hem hij is simpelweg de leider. Heeft genoeg kwaliteiten om een wedstrijd eigenhandig te beslissen, heeft een gouden linker is creatief, snel, leuke dribbel. Nee ik overschat hem niet joh ik weet wat die kan
 
AjaxCunian
 
13
19 februari 2019 om 23:18
Hij is zeker Lyon's beste aanvaller maar als je hem beschrijft als kan alles, hoe beschrijf jij Mbappe, Neymar, Reus, Ronaldo, Messi dan als ik vragen mag? "Hij kan alles, een beetje: lijkt me accurater dan hij kan alles.
 
carlosjr11
 
11
19 februari 2019 om 22:57
Ernesto Valverde dames en heren. Wisselt hij eerst de beste man op het veld voor coutinho en dan zet hij nog Vidal erin ipv Malcom. Je zou toch denken die man zou een uitdoelpunt van zijn ploeg willen zijn? Nou nee die man wilt gewoon geen tegengoals zien en hij is blij. Dra matische coach en wisselbeleid en ik kijk echt met pijn naar de matchen van barca laatste tijd wetende dat deze man net verlengd heeft...
 
achmedn
 
9
19 februari 2019 om 22:58
Kan barca geen solari halen als coach? Die durft wel vedettes te banken?
 
Lebuffon
 
11
19 februari 2019 om 22:58
Wat was Barca slecht weer. Er zijn een paar vedettes die eigenlijk geen basisplaats horen te krijgen en dat zijn Suarez, Busquets en Alba. Enige wat ze doen is naar Messi passen en verder iedereen negeren. Een paar keer maakte Dembele, Semedo of Raketic een run, maar dan werden ze weer genegeerd door de bovengenoemde spelers. Jammer genoeg is ons coach een lafaard. Motm: Semedo
 
blink182
 
11
19 februari 2019 om 22:58
Ter Stegen wederom de beste aan de kant van Barcelona. Wat een save in de eerste helft. Hij is echt een punten pakker. Barcelona mag hem echt op blote knieeen bedanken.Ben echt jaloers.Voor de rest weer een “net niet” Barca gezien. Ze domineerden weliswaar de tweede helft maar het is gewoon niet goed genoeg. Totaal geen creativiteit op het middenveld. Suarez de slechtste en de meest irritante speler op het veld. Wat is hij traag geworden.Weer een uitwedstrijd zonder een overwinning voor Barcelona, sinds 2016(!).
 
Lebuffon
 
10
19 februari 2019 om 23:01
Helemaal met je eens op een ding na. Ik vond Semedo vandaag de Motm. Wat is die man verdedigend ijzersterk, terwijl hij zo nu en dan ook nog een spelers uitspeelt alsof ze er niet staan
 
JrNeymar
 
3
19 februari 2019 om 23:15
Semedo is echt gruwelijk alleen vind ik dat hij vaker diep mag gaan zodat Rakitic of Messi hem erachter kan leggen. Beetje zoals Dani Alves 8 jaar terug diep ging en tientallen assisten gaf..
 
blink182
 
8
19 februari 2019 om 23:16
Semedo was ook goed. Snap niet waarom Sergi vaak de voorkeur krijgt.
 
Lebuffon
 
3
19 februari 2019 om 23:20
Ik snap wel waarom Semedo niet zo vaak een run maakt, want hij word zo goed als nooit aangespeeld wanneer die diep gaat.
 
Lebuffon
 
2
19 februari 2019 om 23:21
Slaat inderdaad nergens op, maar het lijkt erop dat Valverde eindelijk Semedo de kans geeft die hij verdient
 
Peperbus038
 
3
19 februari 2019 om 22:58
Denk dat Barça lewandowsku maar moet halen die stond voor niks te ballen bij bayern en Suárez kan niet meer helaas.
 
Zivaldo
 
3
19 februari 2019 om 22:59
Geef die Denayer een nobelprijs.
 
Thierryvane
 
6
19 februari 2019 om 23:00
Wat is Lyon een leuk team. N'Dombele, Aouar, Mendy, Depay. Vooral die eerste was heer en meester op het middenveld en wat een lef heeft die Mendy zeg, leuke back!
 
MSN10
 
1
20 februari 2019 om 01:23
Ndombele heerste op het middenveld. Ik vond depay niet goed en leek alsof hij zich wou bewijzen, tenminste zo kwam het bij mij over. Hij gaf af en toe mooie ballen maar daar bleef het bij. Ik heb genoten van ndombele alleen zie je dat hij vaak balverlies lijd op gevaarlijke plekken.
 
Rhynocerys
 
13
19 februari 2019 om 23:01
Ik schaam me kapot voor dit Barcelona. Het spel lijkt echt helemaal nergens op, het doet gewoon zeer aan je ogen. Waarom verlengen ze het contract van Valverde? Weg met die man, en zet bijvoorbeeld de trainer van Barça B voor de groep. Suárez heeft het gewoon niet meer en zet zich keer op keer voor schut met zijn schwalbes en blunders. Wat mis ik de tijden van Pep...
 
Matjeq
 
16
19 februari 2019 om 23:02
Het spel was tot de 16m prima. Helaas stond daar Suarez. Die alles verneukt. Dan ook nog een Valverde die alle pace eruit haalt. Dembele was met Messi en Piqué zo goed. Ik denk overigens dat Barca thuis makkelijk wint. ValverdeOUT
 
Guaporta
 
11
19 februari 2019 om 23:13
Dat het uitgerekend jij moet zijn wiens reactie de eerste is waar ik het volledig mee eens ben. Ergens wel interessant om te kunnen zien hoe anders de reacties hierboven waren geweest als Luis Suárez twee van zijn kansen wel had afgemaakt. Dan waren we met z'n allen lyrisch geweest over het spel en had niemand gesproken over die belachelijke wissels van Valverde. Als er overigens vandaag een oefenmeester zijn tactisch plan niet had voorbereid was het die van Lyon wel, het was ongekend hoeveel vrijheid Messi vandaag kreeg om het spel te maken.
 
Matjeq
 
2
19 februari 2019 om 23:22
Ik heb gewoon verstand van voetbal. Sergi Roberto speelde trouwens goed vandaag. Viel niet echt op, maar die wissel sloeg nergens op. Je bent veel beter en de verdediging hield het makkelijk. Bouwt Valverde weer zekerheid in met Vidal
 
Matjeq
 
2
19 februari 2019 om 23:25
@guaporta die coach van Lyon heeft ook aangegeven dat ze Gewoon 1 man op Messi zetten en de rest in de zone blijft. Dit was gewoon hun plan en het werkte goed. Iedereen van Lyon stond zonaal goed opgesteld op paar steekballen na
 
achmedn
 
1
19 februari 2019 om 23:31
Messi,Counthino, Dembele en zelfs busquets waren er dicht bij. Maar suarez die de beste kansen kreeg helemaal niet. Dus vraag ligt niet voor de hand
 
19messi33
 
6
19 februari 2019 om 23:02
Dit was uiteraard een verwacht gelijkspelletje. Straks thuis gewoon van dit Lyon winnen ondanks dat het lastig zal worden. Fekir is terug die brengt toch wat extra voor dit Lyon. Aan Barcelona zijde moet echt eens gedacht worden aan Messi in de spits zetten en die verschrikkelijke Suarez eruit halen. Want dit kan gewoon echt niet meer. Messi speelde een oke wedstrijd maar wat werd die vooral in de eerste helft vaak overgeslagen.
 
Damsko1103
 
2
19 februari 2019 om 23:04
Heb de wedstrijd niet gezien jammer genoeg. Was ie boeiend of niet? Was Depay veel aan de bal. Wel balen voor Lyon dat Fekir ontbrak.
 
SpeedyAFC
 
7
19 februari 2019 om 23:06
De return kan nog spannend worden. Lyon heeft snelle aanvallers om te counteren. Als de eerste goal lang uitblijft, kan Barcelona het nog heel erg zwaar krijgen.
 
Freeza
 
0
20 februari 2019 om 09:03
Klopt! En ergens hoop je dat ook éh? :-) Lyon zal ongetwijfeld gaan counteren in Barcelona, Barcelona moet meteen Lyon bij de keel grijpen zoals dat ze al zovaak hebben gedaan in de CL thuis. Alleen is het sinds PSG geleden dat we dat nog gezien hebben......
 
SpeedyAFC
 
0
20 februari 2019 om 21:10
Bijna iedereen heeft toch wel een zwak voor de underdog. Normaliter is Lyon uit bij Barcelona kansloos maar in de huidige vorm van Barcelona geef ik ze toch een klein kansje.
 
YannickDiemen
 
4
19 februari 2019 om 23:10
Je kunt de titel net zo goed omdraaien, want als Lyon het thuis al zo moeilijk heeft zie ik weinig perspectief voor ze in Camp Nou. Barcelona domineerde in principe de hele wedstrijd, met een paar gevaarlijke counters van Lyon in de eerste helft. Suarez was deze wedstrijd matig, zoals bijna het hele seizoen, naast de wedstrijden waarbij zijn buurman ontbrak. Ousmane is echt een genot om naar te kijken, door zijn snelheid sticht hij automatisch altijd gevaar. Dat noemen ze pas een echte buitenspeler, in vergelijking tot Coutinho. Die kan veel beter als middenvelder spelen dan als buitenspeler, want naast zijn krullende afstandsschoten die er 1 keer per 10 wedstrijden ingaan komt er van hem geen gevaar vanaf de flanken. Ik zie het rooskleurig in voor Barcelona in Camp Nou, aangezien de enige uitblinkers bij Lyon Dubois, Ndombele en Lopes waren. Zelfs die konden er niet voor zorgen dat Barcelona gevaar stichtte in eigen huis.
 
Fionn
 
2
19 februari 2019 om 23:52
De enige uitblinkers bij Lyon waren Dubois, Ndombele en Lopes? Denayer vergeten?
 
Kluivert09
 
1
19 februari 2019 om 23:11
Een redelijke match van barca, maar aanvallend was het niet goed. Lyon kwam in de 2de helft amper over de middellijn
 
shubalou
 
4
19 februari 2019 om 23:12
Messi gewoon een prima wedstrijd gespeeld. Eist het spel op, verdeeld het spel, creëert kansen, alleen was de afwerking vandaag wat minder. Suarez is hier gewoon de rotte appel, niet meer niet minder. Overal was Barca wel gewoon heer en meester, helaas geen doelpunt mee kunnen pakken. Als ze thuis de kansen benutten die ze vandaag hebben gehad, dan gaat Lyon er gewoon 3/4 om de oren krijgen. En uiteraard werd Arthur gemist, die kleine Braziliaan die het spel doet verdelen alsof hij al jaren op het hoogste podium speelt. Hij heeft zijn sporen ondertussen al verdiend in dit elftal en is gewoon een absolute basisspeler. Dan de wissels, echt te bizar voor woorden. Ik krijg letterlijk stress van Valverde, dit is gewoon absurd. Wanneer je beste man een verdediger zou zijn en die haal je er vervolgens af voor een aanvallende impuls, dan kan ik er misschien nog begrip voor opbrengen. Maar je gevaarlijkste man, die notabene in de aanval loopt van het veld halen gaat mijn pet te boven. Ik weet niet precies hoe dit soort zaken gaan, maar is er niemand van bovenaf die met Valverde over dit soort zaken kan praten?
 
JrNeymar
 
4
19 februari 2019 om 23:17
Lees dat veel mensen zeggen dat Fekir erbij is in Camp Nou, nou jullie vergeten ook dat Arthur er dan weer bij is en dan wil ik het wel zien..
 
bf1994
 
1
19 februari 2019 om 23:29
Ja leuk maar het niveau wat barca vandaag heeft laten zien is dit team onwaardig. Valverede is echt een verschrikkelijke trainer
 
bf1994
 
1
20 februari 2019 om 00:05
Weet je wat het is. Ik zie valverde zo met vidal spelen inplaats van arthur melo. Die man wil barca niet laten voetballen.
 
RonaldinhoG
 
2
19 februari 2019 om 23:25
Ja wat moet ik zeggen... Dit is niet meer leuk. Hoe ga je de CL winnen als de spits van Barcelona niet eens een doelpunt kan maken in de toernooi.ik hoop dat Lyon door gaat dan zijn we af van Valverde.. Sorry maar Suarez staat de hele tijd te rommelen. Ik kan dit niet meer aanzien... Ik word er zo depressief van.
 
bf1994
 
1
19 februari 2019 om 23:28
De laatste paar weken is het toch echt alleen maar pure frustratie als barca fan. Letterlijk elke aanval loopt mis bij suarez en dan haalt valverde als een totale gek dembele eruit, de enige man met diepgang..... Denk dat we de champions league dit seizoen weer kunnen vergeten. Ik zie dit barcelona niet winnen over twee wedstrijden van een team als juventus, atletico madrid, PSG of manchester city zelfs
 
kingbarca7
 
3
19 februari 2019 om 23:30
Het was ondanks de vele gemiste kansen een goede wedstrijd van barca en ik genoot ervan.het vizier stond niet op scherp,maar ze creeren tenminste wel kansen.dat beloofd wel iets goeds.we mogen lyon niet onderschatten,maar ik heb vertrouwen dat barca in camp nou dit klusje wel gaat klaren.. Barca heeft op dit moment twee grote problemen.valverde en suarez.pfff hoe komen we af van valverde.wat is er nodig om deze klootzak weg te krijgen bij barca.we zijn gewoon vervloekt.kan niet anders.vind je het gek dat de grote namen blij zijn met zo`n trainer.al spelen ze elke wedstrijd shit,mogen ze alsnog blijven staan en zijn de jonge spelers de slachtoffer. Pfff als een solari de ballen heeft om isco,bale en marcelo op de bank te zetten,waarom kan deze middelmatige bange shit trainer dan niet hetzelfde doen.ik heb het gezegd je hebt het of je hebt het niet.valverde is oismatisch,heeft totaal geen karakter en is een bange man.no way dat we met deze gast nog een seizoen moeten doorstaan.dat is gewon een marteling.weg met hem. Ik heb echt geprobeerd om geduldig te zijn met suarez,maar het is nu wel afgelopen.niks lijkt te lukken bij hem.hij doet echt zijn best,maar het is gewoon niet goed genoeg.suarez in zijn prime was een geweldenaar en de beste spits ter wereld,maar aftakeling is te snel gegaan bij hem.er is echt niets meer over van die fantastische speler.suarez is en blijft een geweldige speler en we bedanken hem voor alles wat hij voor barca hebt gedaan,maar het is nu tijd om verder te kijken. Barca moet gaan voor een jonge snelle aanvaller.iemand die ook meekan met de snelheid van dembele.een jovic zou best wel een goede optie zijn.
 
SietzeAFC
 
0
19 februari 2019 om 23:36
De Suarez van pak `m beet twee/drie jaar geleden had zulke kansen toch met zijn ogen dicht gemaakt? Wat is er met hem aan de hand dit seizoen?
 
Horwi
 
2
19 februari 2019 om 23:49
Ik heb vandaag geen enkele speler van Barcelona zien lachen. Geen zelfvertrouwen en idee, alleen maar frustratie en hangende kopjes. Waar is het spelplezier gebleven? Ik herken helemaal niks van de club die ooit met een glimlach naar voren speelde en af en toe risico nam met een truc of een gedurfde poging uit een lastige hoek.
 
MSN10
 
0
20 februari 2019 om 01:28
Merken jullie soms niet dat de commentators soms echt dingen zeggen waarvan je denkt, huh? Bijvoorbeeld die bal die Messi kreeg van Jordi alba toen schoot Messi die bal over en werd hij boos. Je hoorde de commentator zeggen Messi is boos op zichzelf dat hij het De bal So slecht raakt en meestal gaan zulke ballen er in of tenminste op de goal af. Messi werd boos omdat Dembele hem hinderde bij die schot, hij dacht echt zo van shit en dan staat er iemand in de weg. Ik vind ook dat ze Dembele moeten respecteren en niet elke x van die gezichten trekken als die wat fouts doet. Die jongen is zo dreigend en doet zoveel dingen goed waar de rest een voorbeeld van kan nemen. Ik had me echt verheugd op deze wedstrijd en vond dat Barcelona het in de eerste helft kon afmaken als ze echt scherp waren. Teleurgesteld maar we klaren de klus wel.
 
Freeza
 
0
20 februari 2019 om 09:05
Wat ik wel fantastisch vind aan Dembele is dat hij echt schijt heeft aan die twee. Ik had het graag anders gezien en dat ze samen konden werken zoals MSN destijds.... Maar Dembele durft en heeft lef! Dat zie ik graag
 
Horwi
 
0
20 februari 2019 om 11:18
Dat vind ik ook leuk om te zien. Dat lef heeft een Rakitic of Roberto niet. Ook Coutinho was gisteren zichtbaar gefrustreerd toen Suarez voorkroop en een bal naast gleed.
 
MSN10
 
0
20 februari 2019 om 23:10
Ja ik snap wat je bedoeld. Het komt wel echt zo over zoals ik eerder aangaf alleen praten Xe wel heel lovend over hem. Die klik wat ze met neymar hadden gaan ze nooit krijgen en dat alleen door de taal. Het waren die3 alle uit zuid Amerika en verstaan mekaar makkelijk. Dembele is een bescheiden jongen maar als hij bijvoorbeeld met een pogba is een umtiti een Mbappe dan voelt hij zich thuis als je me begrijpt.
 
Yoda
 
1
20 februari 2019 om 06:16
“barcelona was in de eerste 45 minuten licht superieur aan Olympique Lyon, dat zich evenmin onbetuigd liet en eigenlijk betere kansen op een openingsdoelpunt had.“ Aparte zin. Wat wordt hier bedoeld? Voor iemand die de wedstrijd niet heeft gezien zoals ik, is dit een raadselachtige zin. Kun je überhaupt licht superieur zijn, ik zou zeggen nee. Je bent “veel beterl als je superieur bent. Maar een “beetje veel beter” dat lijkt me sterk. Ik denk nu dat het een gelijkopgaande eerste helft was met meer balbezit voor Barcelona, maar de beste kansen voor Lyon.
 
Isco24
 
0
20 februari 2019 om 10:51
Ik denk dat je het woordje 'superieur' in deze verkeerd interpreteert. Het kan inderdaad betekenen wat jij zegt, maar in deze is het 'de baas'
 
Horwi
 
0
20 februari 2019 om 11:25
Bij beide interpretaties kan het niet. Je kunt niet iemand een beetje de baas zijn, net als dat je niet licht superieur kan zijn. Een licht overwicht hebben is de correcte verwoording. Al klopt dat ook niet in deze context, want Barcelona was gewoon superieur aan Lyon.
 
Yoda
 
0
20 februari 2019 om 23:40
Dus barca was “gewoon superieur”, maar Lyon kreeg de grootste kansen? Op de counter dan zeker. Hoe dan ook, verwarrend verslag, ik heb wel wat gemist blijkbaar. Cheers