Lucas Hernández moet zich melden voor gevangenisstraf in Spanje
Woensdag, 13 oktober 2021 om 15:24

Een rechtbank in Madrid heeft Lucas Hernández gesommeerd zich in Spanje te melden om een gevangenisstraf uit te zitten, meldt AS woensdagmiddag. De 25-jarige verdediger van Bayern München, die zondag nog de Nations League won met Frankrijk, zou een contactverbod hebben genegeerd. Hij wordt op 19 oktober verwacht in de rechtbank en moet vervolgens binnen tien dagen de gevangenis in. Bayern heeft nog niet gereageerd op de kwestie.

Hernández mag zelf kiezen in welke gevangenis hij de straf wil uitzitten, zo meldt de krant. Het strafdossier van de 29-voudig Frans international loopt sinds 3 februari 2017, toen hij en zijn vrouw Amelia de la Osa Lorente in het openbaar slaags raakten. Hernández zou zijn partner letsel hebben toegebracht aan haar rechterarm, ribben, lippen en rug. Zelf zou hij door zijn partner met sleutels in het gezicht zijn gekrast. De rechter legde ze allebei een taakstraf van 31 dagen op en verbood ze om in de eerstvolgende zes maanden contact met elkaar te leggen. Op dat moment speelde Hernández bij Atlético Madrid.

Een paar maanden later gingen ze echter samen op huwelijksreis naar Miami. Bij terugkeer op luchthaven Adolfo Suárez Madrid-Barajas werden de twee betrapt. Hernández werd tijdelijk vastgehouden, maar uiteindelijk vrijgelaten. Een Spaanse aanklager eiste evenwel een gevangenisstraf van een jaar voor Hernández en daar is de rechter in meegegaan. De advocaat van Hernández wilde dat die straf werd omgezet in een taakstraf, maar kreeg nul op het rekest, omdat Hernández zijn eerste taakstraf van 31 dagen in eerste instantie ook niet had voltooid.

Omdat dat verzoek niet werd toegekend, moet de centrumverdediger zich op 19 oktober melden in Madrid en mag hij een gevangenis selecteren waarin hij de straf kan uitzitten. Er loopt nog wel een beroepszaak van Hernández tegen de celstraf bij een provinciaal gerechtshof, maar zodra de rechter heeft besloten dat er geen alternatieve straf wordt uitgedeeld, zoals in de zaak van Hernández inderdaad is besloten, moet een veroordeelde persoon de gevangenis in. Als hij in hoger beroep gelijk krijgt van de rechter, mag hij de gevangenis verlaten.

Meer nieuws
   
00:04
00:04
'Roger Schmidt wil weg bij Benfica en plant onderhoud in met Bayern München'
7
   
00:00
00:00
De EK-selectie van Portugal: dit zijn de spelers die kans maken
5
   
23:25
23:25
Jeredy Hilterman ondanks promotie Willem II niet geheel tevreden
2
   
23:00
23:00
Viaplay vraagt Erik ten Hag op de man af of hij contact heeft gehad met Ajax
2
   
22:53
22:53
Stadionspeaker Roda JC wijt kolossale blunder onder meer aan slecht internet
20
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (86)

 
PSVchelseaboy
 
58
13 oktober 2021 om 15:29
Het is wel wat met die voetballers en hun gevangenis straffen.
 
1AFCAjax1
 
3
13 oktober 2021 om 18:45
In Spanje kan je een gevangenisstraf van 2 jaar toch afkopen, mits je niet eerder bent veroordeeld? Zoals bij Messi en Ronaldo. Of gaat die vlieger niet op vanwege de eerder opgelegde taakstraf?
 
barca1899
 
4
13 oktober 2021 om 22:14
Volgens mij geldt dat alleen voor straffen van delicten die niet geweld-gerelateerd zijn.
 
1AFCAjax1
 
2
13 oktober 2021 om 23:00
Aah daar zit wat in ja.
 
BocaJuniorsFC
 
34
13 oktober 2021 om 15:29
Wat is dat toch met al die voetballers die zich niet kunnen gedragen de laatste tijd ben je miljonair heb je het leven waar de meeste mensen van kunnen dromen gaan ze allemaal lopen kloten achter de schermen echt onbegrijpelijk!
 
Chelsea007
 
22
13 oktober 2021 om 15:32
Beetje relativeren kan geen kwaad..
 
No.2
 
110
13 oktober 2021 om 15:40
Gekke in het verhaal is toch wel dat hij dus nu gewoon getrouwd is en dus op huwelijksreis zijn gegaan,. Gek dat je een rechter een contactverbod oplegt tegen verloofden/gehuwden, toch? Ze hebben het elkaar blijkbaar vergeven.
 
Lunny
 
36
13 oktober 2021 om 16:07
Mwah, is niet per se gek, maar vooral om kwetsbare (voornamelijk) vrouwen te beschermen. Sommige vrouwen zijn zo bang voor hun man, dat ze al dan niet onder dwang zullen zeggen dat 'het goed gemaakt en vergeven is'. Geen idee hoe de situatie bij Hernandez is.
 
SilentStrike
 
23
13 oktober 2021 om 16:18
Als ze bang zijn voor hun man kunnen ze met 1 telefoontje het probleem oplossen. Echt, gooi uberhaupt als vrouw in de media dat je mishandeld wordt en er is ophef. Ze heeft geen enkele reden bang te zijn voor haar man en ze zijn gelukkig getrouwd dus ik snap dezd uitspraak totaal niet.
 
Makallelele
 
45
13 oktober 2021 om 16:27
SilentStrike: lekker kort door de bocht. Hoe beoordeelt u dat ze gelukkig getrouwd zijn? Of weet u precies wat er achter de schermen gebeurt?
 
Lierse1997
 
12
13 oktober 2021 om 16:50
En voor sommigen is het dan weer een aandachtsgeile dame die uit is op geld.
 
CFCSFC
 
4
13 oktober 2021 om 16:58
Was er niet überhaupt een wet in Spanje dat wanneer je voor minder dan 2 jaar word veroordeeld dat je niet hoeft te zitten?
 
Ajacxied
 
9
13 oktober 2021 om 17:04
Volgens mij is dat als je geen strafblad hebt, hij is zo slim geweest z’n eerdere taakstraf niet uit te voeren dus dat zal hem hier wel parten spelen?
 
Kyle66
 
7
13 oktober 2021 om 17:48
@SilentStrike, denk je echt dat het zo makkelijk is? Die vrouwen zijn zo gemanipuleerd en zo bang dat ze vaak zelfs hun aangifte intrekken als ze het al durven te doen of in het ziekenhuis blijven zeggen dat ze tegen een kast zijn aangelopen of van de trap zijn gevallen.
 
Lunny
 
2
13 oktober 2021 om 18:17
Het leven is zo simpel of niet SilentStrike, zo zou er geen misdrijf en angst meer zijn! Een telefoontje is immers voldoende.
 
SilentStrike
 
7
13 oktober 2021 om 18:24
Ze zijn sindsdien getrouwd, hebben kinderen gekregen, zij heeft hem nooit aangegeven. Denk je echt dat ze blij isndat haar man nu de gevangenis ingaat? Kom op dat ik je dit moet uitleggen...
 
Lunny
 
0
13 oktober 2021 om 19:20
Ooh, je hebt niet mijn gehele eerste bericht gelezen. Voor de duidelijkheid dat ging over het algemeen dus weet niet hoe dat bij Hernandez is gegaan.
 
Andonis
 
0
14 oktober 2021 om 00:52
Als ze geen aangifte heeft gedaan lijkt het me onwaarschijnlijk dat het voor de rechter is gekomen en dat de uitspraak tot een contact verbod heeft geleid. Ze hebben niet alleen de uitspraak genegeerd door de taakstraf niet uit te voeren, maar vervolgens is er toch contact geweest. Denk je dan dat je boven de wet staat, of wat verwacht je dan?
 
I.arsenal.R
 
9
13 oktober 2021 om 16:10
Het zijn ook gewoon mensen hè. Er zijn altijd wel mensen die zich niet kunnen gedragen ongeacht de situatie waarin ze zitten.
 
Vernon
 
0
13 oktober 2021 om 18:56
@boca Huiselijk geweld is niet beperkt tot bepaalde bevolkingsgroepen of sociaal economische groepen. Ook bij rijke en succesvolle mensen komt dit voor. Geld voorkomt niet dat je je beheersing verliest, als je zo in elkaar zit.
 
Nairo449
 
3
13 oktober 2021 om 19:43
Zeg dat wel. Prison FC wordt wel een aardig elftal nu ahah. Inhoudelijk valt er hier niet veel over te zeggen aangezien wij de ins & outs niet kennen. Maar voor zijn carrière is dit wel een heftige klap.
 
Undercover
 
8
13 oktober 2021 om 15:30
Wat is dat tegenwoordig, telkens meer verhalen over voetballers die de bak in moeten. Niet dat het voorheen niet gebeurde, maar naar mijn mening tegenwoordig wel erg vaak.
 
KaleGustav
 
7
13 oktober 2021 om 15:30
De wet is de wet. Die geldt voor zowel koning, voetballer als straatmaker
 
Almogaver
 
41
13 oktober 2021 om 17:22
Behalve voor de koning, daar. Die mag lekker hoerenlopen, geld achterover drukken, z'n broer doodschieten, koffertjes tjokvol geld aannemen, belasting ontduiken, etc. etc. etc. Oh, en hij is totaal niet gevlucht hoor, naar de VAE. Hij is gewoon lekker lang op vakantie en daar mag van de politieke partijen niet over gesproken worden.
 
 
4
13 oktober 2021 om 22:41
Almogaver, juist je hebt volkomen gelijk, helaas is dit niet alleen in Spanje aan de orde maar ook elders in de wereld kan de elite doen en laten wat t wil.
 
ajaciedd2
 
69
13 oktober 2021 om 15:30
Haha, de gevangenis in omdat je tóch op huwelijksreis gaat. Heeft zijn (ex?)vriendin ook een gevangenisstraf boven het hoofd hangen?
 
Westend
 
92
13 oktober 2021 om 15:38
Echt een mega vaag verhaal ja. Een contactverbod is bedoeld als de een de ander gaat stalken en/ of bedreigen. Hoe kan je nou een contactverbod krijgen terwijl je elkaar nog gewoon wil zien. Alsof een overheid mag bepalen met wie je wel en niet omgaat. Als zij (en hij) met elkaar op vakantie willen: dan is dat toch wederzijds.
 
Andonis
 
2
14 oktober 2021 om 00:42
Het contact verbod is een gevolg van mishandeling en veroordeling. Vervolgens is er blijkbaar geen gehoor gegeven aan het vonnis en is zonder kennisgeving toch sprake van contact. Dan volgt logischerwijs een strafmaat.
 
Kenada
 
5
13 oktober 2021 om 15:39
Nee die niet, maar neem aan zijn vrouw ook. Mogen ze dan samen een cel delen?
 
SilentStrike
 
30
13 oktober 2021 om 16:16
Zo typisch dat bij terugkomst alleen hij wordt opgepakt. Ze kregen allebei een contactverbod en hebben deze allebei genegeerd. Vrouwen komen nog altijd veel makkelijker overal onderuit. Neemt niet weg dat dit überhaupt belachelijk is en dat ze getrouwd en gelukkig zijn dus deze straf is uitermate debiel.
 
Vernon
 
3
13 oktober 2021 om 18:57
Ja dit verhaal is zo ongeloofwaardig dat het bijna wel onjuist of onvolledig moet zijn. Samen op huwelijksreis gaan en dan opgepakt worden... nog nooit zoiets gehoord.
 
Bongiorno
 
137
13 oktober 2021 om 15:30
Ik volg dit niet helemaal. Dus je krijgt een contactverbod opgelegd maar dan ga je samen op huwelijksreis, en dan krijg je drie jaar later een jaar gevangenisstraf vanwege dit? Wie wordt er hier beschermd precies?
 
SosuhSZ
 
25
13 oktober 2021 om 15:36
Ben geen psycholoog maar dit lijkt me geen gezonde relatie
 
Westend
 
55
13 oktober 2021 om 15:40
Ruzie in een relatie kan natuurlijk altijd. Een handgemeen is niet echt 'normaal' natuurlijk, maar zou eventueel nog kunnen gebeuren. Maar een contactverbod opgelegd krijgen terwijl je het er allebei niet mee eens bent: dat is onzinnig.
 
Bongiorno
 
10
13 oktober 2021 om 15:48
Dat is het zonder meer niet, maar dan grijp je toch niet drie jaar laten in terwijl Hernandez inmiddels al in een ander land zit en een heel ander leven leidt? Ik vind het gek. We krijgen vast niet alle details te horen, maar de beredenering vind ik onnavolgbaar.
 
genieterr
 
4
13 oktober 2021 om 15:50
Dat contractverbod is door de rechter opgelegd en gezien de historie niet voor niks. Dan kan je niet gezamenlijk deze uitspraak negeren.
 
Jackieboy10
 
26
13 oktober 2021 om 16:57
Maar waarom moet dan alleen Lucas Hernandez de cel in en niet zijn vrouw? Met wie hij vooralsnog tot op de dag van vandaag nog steeds getrouwd is..
 
Almogaver
 
5
13 oktober 2021 om 17:25
Je begrijpt het verkeerd. Het gaat hier niet om beschermen, maar om luisteren naar de rechterlijke macht. Niet vergeten dat ze nog behoorlijk autoritaire trekjes hebben daar. Ten tijde van de "transitie" werd de afspraak gemaakt dat de zittende macht gewoon mocht blijven zitten en met een schone lei kon beginnen. Dat zijn natuurlijk geen democratische schatjes. Nooit geweest.
 
Vernon
 
4
13 oktober 2021 om 18:59
@almogaver Zou goed kunnen dat je gelijk hebt. Ik weet niks van Spanje verder, maar als dit klopt, dan is dit wel het sterkste staaltje van regelneukerij die ik ooit gezien heb.
 
Andonis
 
1
14 oktober 2021 om 00:44
Onzinnige conclusie. Waar dan ook in het westen doen je je aan de uitspraak van een rechter te houden. Hier en ook in Spanje. Doe je dit niet, dan heeft dit consequenties.
 
gijsarends
 
26
13 oktober 2021 om 15:31
Wat een raar verhaal. Contactverbod (waarschijnlijk opgelegd door de ex-vrouw) zou toch betekenen dat zij hem niet meer wilt zien, maar als ze daarna op huwelijksreis gaan is er toch wederzijds iets fout gegaan?
 
D.costa9CFC
 
20
13 oktober 2021 om 15:34
Ze zijn zelfs nog samen. Heel vreemd allemaal.
 
FCG95
 
13
13 oktober 2021 om 15:35
Nee, opgelegd door de rechter, omdat ze met elkaar vochten. Lezen kan je leren.
 
PSV,VVV,LFC!
 
6
13 oktober 2021 om 17:34
Dus? Omdat ze ruzie hadden bepaald de rechter dat je niet meer met je bloedeigen vrouw om mag gaan? Vage shit.
 
Seppie1998
 
3
13 oktober 2021 om 15:34
Gedwongen mee op huwelijksreis genomen?
 
Arsenaaaaal :)
 
7
13 oktober 2021 om 15:35
Oprechte vraag, ik dacht toch dat het in spanje zo was dat je een eerste straf tot 6 jaar niet hoeft uit te zitten? Ik herinner mij dat messi toen veroordeeld werd, maar zijn straf niet hoefde uit te zitten. Iemand die weet hoe dit zit?
 
lwd12
 
7
13 oktober 2021 om 16:08
Die termijn is 2 jaar. Maar er staat al dat ze veroordeeld waren tot een taakstraf + contactverbod. Dit mag je dus tellen als 2e misdrijf en niet de eerste. Denk ik dan met mijn boerenverstand, maar kan het mis hebben.
 
Arsenaaaaal :)
 
4
13 oktober 2021 om 16:53
Aha ja dat zal het wel zijn dan ja, dankjewel!
 
Japser
 
17
13 oktober 2021 om 15:37
Wacht even... ik ben lost. Eerst raken ze slaags en krijgen ze een contactverbod. Vervolgens gaan ze als stel op huwelijksreis en hebben ze daarmee de wet overtreden. Ben ik de enige die hier enige vorm van logica niet in ziet?
 
Vernon
 
2
13 oktober 2021 om 19:11
Nee, kijk maar naar de mensen die boven je gepost hebben. Je bent niet de enige.
 
Homelander
 
2
13 oktober 2021 om 15:43
Maar gaan ze dan allebei voor 10 dagen de cel in? aangezien ze beide het contactverbod hebben verbroken. Geen taakstraf uitgevoerd, een veel lagere straf en dan ook nog zelf de plek van bewaring mogen uitkiezen alleen maar meer bewijs dat je met voldoende geld boven de wet staat.
 
Ajax34x
 
3
13 oktober 2021 om 15:50
*binnen 10 dagen de cel in Inderdaad moet je goed lezen om te zien voor hoelang hij de cel in moet, viel me ook op @VZ
 
Isco24
 
4
13 oktober 2021 om 15:58
"een Spaanse aanklager eiste evenwel een gevangenisstraf van een jaar voor Hernández en daar is de rechter in meegegaan. " Uitgaande van deze zin denk ik dat ze een jaar de cel in moeten?
 
Homelander
 
1
13 oktober 2021 om 16:21
@isco24 @ajax34x, Mijn fout heren jullie hebben gelijk. In dat geval zie ik ze na een hoger beroep er wel vanaf komen met een hoge boete en een voorwaardelijke straf.
 
FlamengoBrasil
 
4
13 oktober 2021 om 16:29
Blijkbaar is alles gewoon bij gelegd en was een contact verbod dus totaal niet meer nodig. Wat een onzin is deze straf dan zeg. Doe het dan desnoods af met een kleine boete. Als de twee niet meer met elkaar praten en nog steeds ruzie hebben snap ik zoiets. Maar dan ga je niet op huwelijksreis he….
 
Konstantinos07
 
3
13 oktober 2021 om 17:05
Die rechtbanken willen ook gewoon cashen obv deze situatie, dus die gaan waarschijnlijk een megaboete opleggen.
 
Andonis
 
0
14 oktober 2021 om 00:48
Nee, zeker geen onzin. Je kunt niet zomaar de rechtsgang negeren. Indien de situatie veranderd is na een rechterlijke uitspraak dien je de rechterlijke macht te informeren die vervolgens kan bepalen of de omstandigheden zodanig veranderd zijn dat het verbod opgeheven kan worden. Je kunt niet zomaar zeggen dat je elkaar weer wilt zien nadat er een uitspraak van een rechter nodig is geweest om de situatie te stabiliseren.
 
 
1
13 oktober 2021 om 16:30
Een heel raar verhaal. Contactverbod, maar wel samen op huwelijksreis gaan. Zeer interessant. Vraag me af hoe dit gaat aflopen en hoe Bayern zal reageren. Na 10 jaar zou het zomaar kunnen dat er weer iemand van Bayern in de gevangenis beland. Deze keer wel een heel andere zaak dan toen met Breno.
 
BBayern1990
 
1
13 oktober 2021 om 17:11
Dit is een lachertje. Het Spaans gerecht mag sowieso eens aangeklaagd worden door het Europees Hof van de Rechten Van de Mens. Zie maar hoe Jerome Boateng veroordeeld werd dit jaar.
 
JordyB
 
4
13 oktober 2021 om 18:14
Wanneer deze twee nog steeds getrouwd zijn, samenwonen en beide verklaren gelukkig te zijn, vraag ik mij af of deze uitspraak überhaupt enige rechtsgeldigheid heeft. Heeft ook 0 meerwaarde om in dat geval iemand in een gevangenis op te sluiten. In mijn optiek maakt Spanje zich hier een beetje belachelijk.
 
Vernon
 
0
13 oktober 2021 om 19:14
Hierboven zei iemand al dat Spaanse rechters nogal streng zijn. Een opgelegd contactverbod is een opgelegd contactverbod. Geen weldenkend mens gaat in deze situatie een gevangenisstraf opleggen, maar ja, als je een strenge bureaucraat bent, dan handhaaf je het verbod. Denk dat ze eerst naar de rechter hadden moeten gaan om het verbod op te laten heffen. Andere optie: dit artikel klopt niet helemaal, of is onvolledig. Dat kan natuulijk ook. Maar hoe dan ook, een vreemd verhaal.
 
Jasardoo
 
2
13 oktober 2021 om 17:11
Maar hoe zit het met zijn vrouw? Krijgt zij ook een gevangenisstraf? Natuurlijk omdat zij ook instemt om op een huwelijksreis te gaan.
 
Chovanovski
 
0
13 oktober 2021 om 20:31
Alsof hij daar iets van gaat zien. Hij voetbalt in duitsland en is frans. Wat gaan ze em in hemels naam opleggen dat ie naar spanje moet komen terwijl alles allang koek en ei is tussen zn vrouw en hij zelf? Die gaat gewoon niet meer op vakantie naar spanje en dit zal ook totaal geen stand houden in hoger beroep. Dit is gewoon dom ballen laten zien van spanje, terwijl het contacy verbod allang niet meer nodig is