Luis Suárez redt Atlético Madrid na rake strafschop van keeper Dmitrovic
Donderdag, 21 januari 2021 om 23:20

Atlético Madrid heeft donderdagavond op de valreep drie punten bijgeschreven in de strijd om de landstitel in Spanje. De koploper van LaLiga won dankzij een late strafschop van Luis Suárez met 1-2 van Eibar en heeft nu een voorsprong van zeven punten op Real Madrid én nog een duel tegoed. De score werd donderdag opvallend genoeg geopend door keeper Marko Dmitrovic van Eibar, waarna Suárez tweemaal toesloeg.

Het meest opvallende moment van de wedstrijd, en nu al een van de meest opvallende momenten van het seizoen, vond na elf minuten plaats. Eibar ontving een strafschop na een overtreding van Yannick Ferreira Carrasco op Yoshinori Muto en de club koos ervoor om Dmitrovic zich te laten ontfermen over de penalty. De keeper stuurde collega Jan Oblak de verkeerde kant op en maakte het eerste doelpunt uit zijn carrière. In het restant van de eerste helft stelde Atlético daar weinig tegenover, totdat Suárez er 1-1 van maakte.

Verdediger Sergio Álvarez van Eibar deed onder druk van Atlético een poging om uit te verdedigen, maar zijn bal werd in het strafschopgebied onderschept door Marcos Llorente, waardoor van dichtbij een grote mogelijkheid ontstond voor Suárez. De Uruguayaan faalde niet. Atlético stichtte nadien echter nauwelijks gevaar. De bezoekers hadden weliswaar aanzienlijk meer balbezit, maar de meeste doelpogingen waren afkomstig van Eibar. Het leek bij 0-0 te blijven, tot een slotoffensief van Atlético plaatsvond.

Vier minuten voor tijd tikte Dmitrovic een inzet van João Félix met één hand weg, maar twee minuten voor tijd moest hij zich gewonnen geven. Nadat de keeper zelf een penalty had benut, slaagde hij er niet in om een elfmetertrap van Suárez keren. De spits mocht aanleggen vanaf de stip nadat hij zelf in contact kwam met Anaitz Arbilla en rondde succesvol af. Zodoende zette Atlético weer een belangrijke stap in de titelstrijd.

Meer nieuws
   
20:00
20:00
Live meepraten in de Champions League: Borussia Dortmund - Paris Saint-Germain
2
   
19:56
19:56
Dortmund begint met Maatsen en zonder Malen; Mbappé in de CL wél in de basis
0
   
19:51
19:51
Curieuze uitspraak Ajax-trainer Van 't Schip jaren na dato geopenbaard
6
   
19:46
19:46
'Manchester United-fans doen alsof ze gehandicapt zijn om wedstrijden te kijken'
1
   
19:00
19:00
Alle genomineerden voor Bronzen Schild in de KKD bekend: FC Dordrecht domineert
8
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (35)

 
ArsenalFanehv
 
75
21 januari 2021 om 23:24
En wederom weet Atletico te doen wat Barcelona en Real na laten dit seizoen: winnen van de 'kleine' teams. Toch echt absurd dat Atletico dit hele seizoen 7 doelpunten tegen heeft gehad waarvan 3 penalty's en 2 eigen doelpunten. Die gaan gewoon aan de haal met LaLiga dit seizoen.
 
PeerBerwers
 
63
21 januari 2021 om 23:26
Atletico lijkt me ondertussen gewoon titelkandidaat nummer 1.
 
SocioFan1
 
27
21 januari 2021 om 23:57
Ja heel simpel, naast hun compacte defensie, zij hebben een clinical finisher in huis en Real en Barca niet! Je ziet steeds dat Suarez het voor hun doet in zulke matches. Bij Real is Benz niet constant en clinical genoeg. En Barca moet het doen met geen enkele echte spits. Nja Braithwiate poeh. En Messi houdt ze dan nog wat staande nu hij er weer wat zin in heeft.
 
John Terry
 
2
21 januari 2021 om 23:57
Eerste worden in de CL groepsfase geeft ook niet meer de beloning die het ooit gaf. Lijkt fifa wel, fml
 
DeLinksbuiten
 
34
21 januari 2021 om 23:24
En precies hierom wordt Atletico kampioen en Barça en Real niet
 
romanista23
 
54
21 januari 2021 om 23:26
Suarez blijft het doen. Gaat dit jaar kampioen worden met Atletico .klasbak pure afmaker ????????
 
falcao1984
 
4
22 januari 2021 om 09:36
Inderdaad. Wat neemt die man een revanche op de Barca-leiding zeg. Hij gaat Atletico gewoon kampioen maken.
 
Sanderr
 
46
21 januari 2021 om 23:33
Atleti gaat haast zeker kampioen worden van La Liga dit jaar. Mooie lange neus trekt Luis Suarez naar het bestuur van Barca zo hahah. Overigens, neemt die keeper van Eibar vaker penalties? Dat zie je toch niet vaak..
 
Busby
 
7
21 januari 2021 om 23:41
Zijn eerste keer staat er in het artikel.
 
AMadrid1991
 
7
21 januari 2021 om 23:47
Nee, dit was pas zijn eerste. Eibar heeft dit seizoen wat penalties gemist en hun vaste nemer Burgos was er niet bij vandaag. Ik moest meteen aan die keeper van Bayern denken (ik kom even niet op zijn naam) die nam vroeger ook altijd de penalties. Neuer kan ze ook aardig nemen, maar volgens mij heeft hij ze alleen nog maar genomen tijdens penaltyseries.
 
Juga
 
3
22 januari 2021 om 01:42
*Bayer, niet Bayern. Ene H.J.Butt. Samen met Lehmann mijn favoriete Duitse keepers toen terwijl iedereen gek was van Kahn.
 
NetjesMoetenWit
 
4
22 januari 2021 om 07:05
Ook Bayern toch? Kan me in 2010 nog herinneren de wedstrijd Juve Bayern dat hij er een inschoot
 
NL_Modric
 
2
22 januari 2021 om 08:04
Ik moest meteen aan die keeper denken die de vrije trappen nam. Chilavert geloof ik. En dan als een haas terug rennen wanneer die er niet in ging. Scoorde overigens regelmatig uit een vrije trap destijds. Mooi man.
 
DieGelbeReds
 
1
22 januari 2021 om 10:35
Chilavert nam ze inderdaad altijd. Rogerio Ceni is zo'n ander fenomeen die altijd alle strafschoppen en vrije trappen nam als keeper!
 
NL_Modric
 
0
22 januari 2021 om 12:37
Die naam is me onbekend. Meteen even gegoogeld, maar die heeft ook een geweldige traptechniek. Ik kan van die aparte gevallen wel genieten. Ook prachtig om te zien dat schijnbaar het hele team achter die keuze staat. (en gelijk merkwaardig dat er niemand in het team zat met ster allures) Dat is met al die vedettes van tegenwoordig ondenkbaar.
 
Japie_Krekel
 
12
21 januari 2021 om 23:48
het was best een logische keuze van Barca imo. Suarez zijn scorende vermogen stond niet ter discussie. het probleem was dat zowel hij en Messi niet mee verdedigen waardoor je bij balverlies met 9 man stond. in Laliga kom je daar misschien nog mee weg maar we hebben gezien hoe dat afliep tegen Bayern
 
AMadrid1991
 
47
21 januari 2021 om 23:54
Daar ben ik het ook wel mee eens, maar je kan je wel afvragen of het slim was van Barca om hem naar Atletico te laten gaan, laat staan zonder transfersom te vragen.
 
Japie_Krekel
 
5
22 januari 2021 om 00:02
dat is weer een ander verhaal maar ik vind het eigenlijk wel de manier waarop het hoort (afgezien van dat transfervrije verhaal). imo moet een club gewoon uitgaan van eigen kracht en een speler zelf laten beslissen waar hij wil spelen. anders geef je een soort signaal af dat je zelf niet goed genoeg bent om kampioen te worden
 
Aqua1
 
23
21 januari 2021 om 23:48
Sander Barcelona heeft gewoon concurent versterkt met verkoop van Suarez, wat heeft Barcelona er flink naast gezeten... Zichzelf verzwakt en Atletico versterkt helemaal nu messi minder begint te worden merkt Barcelona dat.....
 
Origami
 
5
22 januari 2021 om 00:40
Nee, Japie heeft gelijk. Barca kon niet verder met zowel Messi en Suarez.Barca heeft ook meeste goals in la liga en scoort in meer wedstrijden dan Atletico dit seizoen, en zonder CF. Veel punten zijn eerder weggeven door zwakke verdediging dan zwakke aanval.Las ook statistiek dat Barca meer punten won vorig seizoen wanneer suarez en messi niet samen speelden dan wel
 
Zytto34
 
29
21 januari 2021 om 23:35
Suarez kan wel eens een hele mooie sportieve revanche gaan hebben.
 
Ajax/barca2014
 
2
22 januari 2021 om 09:04
Ik vond de sportieve revanche van David Villa veel mooier. Mede door blessureleed was zijn tijd in Barcelona niet super succesvol, en uiteindelijk mocht hij ondanks zijn goede leeftijd voor een prikkie weg. Vervolgens wist hij met Atleti zowel kampioen te worden als de CL finale te halen. We hebben het hier over een Atleti dat financieel nog niet zo machtig was als nu. Suarez is gewoon een clubicoon voor Barca maar het huwelijk was gewoon uitgewerkt. Hij was te duur geworden voor hetgeen dat hij bracht. En in tegenstelling tot Atleti heeft Barca geen super verdedigend team dat ervoor kan zorgen dat Suarez zijn mannetje kan laten lopen.
 
FCG95
 
1
22 januari 2021 om 09:11
Ja er is altijd iets mooier, ik vind de sportieve revanche van Cruijff door kampioen te worden met Feyenoord ook geweldig, maar daar gaat het niet echt om. Dat vergelijken steeds is zo onnodig, het haalt volledig onnodig de glans eraf want er was altijd iets mooier.
 
Ajax/barca2014
 
3
22 januari 2021 om 09:22
Laat ik het zo zeggen. Atletico is nu al jaren een topteam dat hun beste spelers kan behouden. Oblak, Koke, Saul,... spelen al jaren voor de club ondanks interesse van de absolute top. Spelers als Lemar, Felix en Llorente hebben gigantische bedragen gekost. Bedragen die alleen de absolute top kan betalen. Simeone verdient jaarlijks 20 miljoen per jaar. Zijn dit bedragen van een gemiddelde subtopper? Atletico is al jaren gewoon titelkandidaat, maar dit werd tegengewerkt door de verdedigende speelwijze van Simeone. Zelfs de meest loyale supporters kwamen tot die constatering. Nu valt toevallig alles op de juiste plek. Maar vergelijk het team dat vorige keer kampioen was geworden en kijk wie daar allemaal in de basis speelde. Het waren goede spelers, maar wel spelers die allemaal gratis of voor weinig geld werden aangetrokken. Toen had Atleti nog het budget van een subtopper. Dus ja, het was wel wezenlijk een heel andere situatie.
 
AMadrid1991
 
24
21 januari 2021 om 23:39
Suarez is echt niet meer de Suarez van vroeger, maar hij is precies wat Atletico jarenlang zocht, een spits die er mimimaal 20/25 in schiet in een seizoen. Voor de rest erger ik me kapot aan de rol van Felix, ik weet niet of hij zelf een beetje lui is of dat hij van Simeone per se in de spits moet blijven maar dat moet hij gewoon niet doen. Zoals we in het begin van het seizoen konden zien is hij het best als hij mag zwerven en elke bal opeist, als hij zich dan tot onder de middenvelders moet laten zakken so be it. Als hij lekker voetbalt prikt hij er ook wel een stuk of 10 tot 15 in over een seizoen en dat zou dan hardstikke prima zijn. Maar ik snap gewoon niet dat hij nu weer meer in zijn rol van vorig seizoen speelt, terwijl hij, en daarmee ook het team, veel beter speelde in het begin van het seizoen toen hij het spel maakte.
 
Real Madr!d
 
15
21 januari 2021 om 23:52
Suarez is de reden waarom Atletico kampioen wordt. Weer scoren in blessuretijd voor de overwinning. Kansloze missie is La Liga ook, maar dat was het al een tijdje. En dan wilt Zidane mij wijsmaken dat Real nog een kans maakt op La Liga? Haha, vergeet het maar. Zorg maar dat je tweede wordt, zodat je je enigzins nog kan kwalificeren voor de Super Copa volgend jaar, of Barca moet de finale halen want dan gaat het ticket naar de nummer 3 in de competitie. Eind januari en je bent eigenlijk nu al overal klaar gespeeld. CL ga je helemaal geen potten breken.
 
SocioFan1
 
6
21 januari 2021 om 23:59
Real staat nog altijd op nr 2 he. En ja je ziet wat een clinical finisher kan bezorgen. Suarez doet het telkens voor ze in zulke matches. En toevallig heeft barca juist moeite met klinish zijn voorin. Enkel Messi houdt ze wat levende. Tsja en Real heeft enkel een Benz die niet constant is helaas. Vorig jaar zagen we het al en toen had je Benz en gek genoeg Ramos als 2e topscorer tsja.
 
LukaModric.10
 
14
22 januari 2021 om 01:19
In Duitsland loopt er een spits rond. Hij is vrij jong, komt uit Servië en is een killer in de 16.
 
Juga
 
6
22 januari 2021 om 01:44
Scoorde al 3* in twee wedstrijden. Niet eens de 180 minuten gespeeld ??
 
SocioFan1
 
0
22 januari 2021 om 21:34
Ha even bij Frankfurt leuk doen poehh wauw hoor. Ja hij heeft de potentie maar de beste man raakte geen knikker in de minuten die hij bij Real speelde. Maar 2 goals. Als hij zo weinig minuten nodig had bij Frankfurt, waarom lukte het hem niet bij Real in de minuten die hij kreeg in 1.5 jaar tijd. Agh ja, makkelijk praten. Maar hij was niet ready daar en bij Frankfurt is er lekker geen druk, bekende omgeving, ander niveau, tsja. Dan kan zelfs Dost los gaan. Hou op hoor.
 
Origami
 
4
22 januari 2021 om 01:53
Suarez is niet de reden. Verdediging is de reden dat Atletico hem wint. Hebben maar 7 goals tegen gehad.
 
SocioFan1
 
0
22 januari 2021 om 21:36
Huh, ja dat is een groot factor. Waren ze altijd sterk in. Vorige keren ook, alleen weet nog dat ze vaak, 0-0 speelde. Konden moeilijk scoren. Maar Suarez is niet de reden, hoe kan je dat zeggen zeg? Even serieus. Het staat 1-1, ze kregen een tegen goal! En Suarez scoorde al 1 en daarna de 2e in de 90ste minuut, hoe bedoel je ze winnen niet door hem? Man man man.
 
Origami
 
0
22 januari 2021 om 23:14
We hadden het over La Liga in z'n algemeen. Atletico maakt de onderscheid met Barca en Real in hun verdediging. Barca en Real hebben punten weggegeven omdat ze te makkelijk goals weggeven. Barca althans.
 
noWorries
 
4
22 januari 2021 om 01:23
Hoe zal Barça zich nu voelen met over hoe ze met Suárez zijn omgegaan?, had nooit veel met Atletico Madrid, maar hoop nu dat ze kampioen worden
 
KevvaVanVeen
 
3
22 januari 2021 om 09:11
Erge is ook nog dat Atleti nog 1 wedstrijd moet inhalen en als ze die ook "gewoon" winnen ze 10 punten losstaan van de nummer 2. Dat wordt nooit meer ingehaald, dit is niet de Eredivisie waar Ajax toen 15 punten achterstand had en nog kampioen wordt.