Álvarez reageert stoïcijns op veelgehoord kritiekpunt: 'Dat boeit me niet'
Zondag, 19 maart 2023 om 09:27

Edson Álvarez denkt er absoluut niet aan om zijn speelstijl te veranderen. De 25-jarige Mexicaan krijgt regelmatig kritiek op zijn harde overtredingen, maar vindt dat het bij zijn spel hoort. "Voor ons Mexicanen is het alles of niets op het veld. Die mentaliteit van overleven mis ik hier wel een beetje", aldus Álvarez tegenover het Algemeen Dagblad. De controleur van Ajax stelt precies te weten hoe ver hij kan gaan. "Ik heb geleerd situaties te herkennen."

Álvarez is tevreden over de scheidsrechters in Nederland. "Ik houd van de scheidsrechters hier. Ik ken ze niet van naam, maar als ik ze voor de wedstrijd zie, weet ik met wie ik kan praten en wie lastiger is. Ik kan niet soft zijn." De Mexicaan vindt niet dat hij altijd gematst wordt, zoals op sociale media wel eens wordt gezegd. "In bijna vier jaar heb ik twee rode kaarten gehad, waarvan eentje werd geseponeerd en de andere voor een handsbal tegen Feyenoord was. Nul rode kaarten voor kwade intenties. Als ik die zou hebben, was ik continu geschorst. Ik ben alleen fel."

De controleur vindt dat hij goed handelt. "Ik heb geleerd situaties te herkennen en te weten hoe ver ik kan gaan. Dat mensen soms denken dat ik rood verdien, boeit me niet. Ze kunnen praten, maar voelen achter de tv niet het vuur op het veld. Als Kudus, Stevie of Kenneth keer op keer wordt getrapt, voelt het alsof ze aan familie zitten. Dan sta ik op en zeg ik: 'Dit is Ajax. Iets meer respect graag.' Soms dacht ik dan de enige te zijn, maar nu vechten we weer samen en zijn we op de goede weg", aldus Álvarez.

Álvarez merkt een verschil tussen Nederlanders en Zuid-Amerikanen. "Voor ons Mexicanen is het alles of niets op het veld. Die mentaliteit van overleven mis ik hier wel een beetje. In Mexico mis je weer de tactische kwaliteiten die je in Nederland ziet. In mijn eerste jaar moest ik leren hoe voetbal hier wordt gespeeld, maar mijn mentaliteit was die van een winnaar. De afgelopen jaren voelden we ons, door Lisandro Mártinez, Nicolás Tagliafico en Antony ook onverslaanbaar."

Santiago Giménez lovend
Het Algemeen Dagblad sprak voorafgaand aan de Klassieker van zondag ook met Feyenoord-spits Giménez, die samen met Álvarez uitkomt voor het nationale elftal van Mexico. De 21-jarige linkspoot is lovend over zijn landgenoot. "Edson is echt een geweldige jongen. Toen ik bij de nationale ploeg van Mexico kwam, nam hij mij vanaf de eerste dag op sleeptouw. Dat zal ik nooit vergeten. Ja, hij heeft een bepaalde speelstijl. Op het randje en soms er overheen. Persoonlijk houd ik er enorm van. Ik denk dat elk elftal zo'n type nodig heeft."

Meer nieuws
   
23:30
23:30
De EK-selectie van Spanje: dit zijn de spelers die kans maken
0
   
23:11
23:11
Racistisch gedrag richting Nico Williams smet op belangrijke zege Atlético
0
   
23:06
23:06
Chelsea vecht zich knap terug tegen Villa, maar vergeet zichzelf te belonen
6
   
23:02
23:02
Paris Saint-Germain poetst 1-3 achterstand weg en is officieus kampioen
7
   
21:47
21:47
Liverpool gebruikt Slot om af te stappen van traditionele Britse clubstructuur
27
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (73)

 
maurootje
 
20
19 maart 2023 om 09:33
Moet hij ook niet doen, maar dat zeiken is tenenkrommend, en dan kan ik van Alvarez het nog beetje hebben omdat hij invorm iets extra heeft, behoorlijke speler is, ook in een topcompetitie; maar van Klaassen breekt altijd m’n klomp, dat zeiken is niet normaal, en dan ben je ook nog eens een 13 in dozijn voetballer, man man man.Er moet regel komen dat alleen de aanvoerder mag komen zeike.. uhh praten bij de scheidsrechter en ieder ander gewoon direct geel geven, moet je zien hoe snel het over is
 
ajaxfan158
 
30
19 maart 2023 om 09:38
Haha, inderdaad, als Klaassen tegen de scheids begin denk ik ook elke keer ‘doe maar niet’??. Die aanvoerdersband heeft totaal geen nut meer nee. Iedereen mag bij de scheids komen huilen tegenwoordig.
 
De.TheKing
 
20
19 maart 2023 om 10:06
Haha. Klaassen moet ook altijd heeel en heel raar doen in opstootjes. Ziet er niet uit. Vorige Klassieker werd ie boos op een Feyenoorder die het publiek opzweepte. Ben benieuwd wat ie straks weer voor fratsen heeft. Dat Alvarez nog nooit een rode kaart heeft gehad na 4 jaar wilde tackles, ellebogen en ruzie zoeken is natuurlijk schandalig. Is zo vaak gematst. Hij had eens Kramer of Tannane moeten heten…
 
ajaxfan158
 
27
19 maart 2023 om 10:19
Want wanneer heeft Kramer rood gehad voor zijn fratsen? Alvarez heeft in de afgelopen 4 jaar 18 gele en 2 rode kaarten gekregen, Kramer 0 rode kaarten. Dus hij had inderdaad Kramer moeten heten, dan was hij met alles weggekomen
 
De.TheKing
 
9
19 maart 2023 om 10:44
2 rode kaarten waarvan 0 voor kwade acties staat in het artikel toch? Volgens mij wordt het hieronder prima uitgelegd door iemand anders. Kramer heeft dit in 15 jaar bereikt, waar Alvarez slecht een tijdsbestek van zo’n 20% hiervan nodig had om hetzelfde label te krijgen. Daarnaast is het verschil dat bij Kramer en Tannane moord en brand wordt gesproken door Ajacieden (kijk voor de gein even in het andere topic over Kramer wat ze van hem vinden) maar het bij Alvarez allemaal prima is. Logisch gezien de clubvoorkeur dat je geen rode kaart voor je eigen team oppert, maar zeg dan gewoon effe niks in plaats van alles maar tegen willen spreken. Jij past hier ook bij. Ik noem hieronder 4 voorbeelden uit m’n hoofd waar Alvarez weer gematst is, maar daar was toevallig alle keren weer niks aan de hand volgens jou.
 
ajaxfan158
 
13
19 maart 2023 om 10:50
Dus Alvarez krijgt zelfs rood als er niet zoveel aan de hand is. Jammer dat hij hier niet mee weg is gekomen zeg. Nu had hij zeker beter Kramer kunnen heten!
 
De.TheKing
 
4
19 maart 2023 om 11:04
Blijf vooral bijdehand reageren in plaats van inhoudelijk er op in te gaan. Succes zo.
 
ajaxfan158
 
8
19 maart 2023 om 11:21
Je weet dat mijn ‘bijdehante’ opmerking nagenoeg dezelfde bewoording heeft als die van jou (“Hij had eens Kramer of Tannane moeten heten” (goede inhoud trouwens). Mijn inhoudelijke reactie: Alvarez is een verdedigende middenvelder, een stofzuiger. Dat betekent dat hij regelmatig in een duel komt waarbij het er scherp aan toe gaat en je een groter risico op kaarten hebt en er normaal gesproken veel meer ophef zou ontstaan dan bij een spits. Feit is gewoon dat een verdedigende middenvelder beduidend veel meer kaarten pakt dan een spits. Daarnaast heeft Kramer helemaal geen 15 jaar nodig gehad om die naam te krijgen. De voorbeelden die genoemd worden in het artikel zijn ook van lang genoeg terug. Het is niet zo dat Kramen na het incident van gisteren pas die naam heeft gekregen. Die had hij ook al na een paar jaar. Als Alvarez nog 10 jaar bij Ajax blijft gaan we over 10 jaar toch ook niet zeggen dat hij na 15 jaar pas dat label heeft gekregen.
 
RickVenus
 
2
19 maart 2023 om 11:39
Kramer heeft in 15 jaar tijd minstens zoveel nare overtredingen, ellebogen etc op zijn geweten.. en het argument " Kramer heeft daar 15 jaar over gedaan " kan de prullenbak in.. ten 1ste is de positie van beide spelers compleet anders.. Alvarez komt vaker in een duel terecht dan Kramer. Dan is het wel verwonderlijk dat Kramer zo vaak in de discussie terecht komt als Spits zijnde.. het is gewoon een smerig ventje.. Niet dat Alverez zo'n lieverd is.. die is ook een aantal keren goed weggekomen.
 
Ijsmuts
 
9
19 maart 2023 om 10:27
Wat mij betreft spreekt de scheids alleen met de aanvoerders en dader + slachtoffer van de situatie. Dan heb je max 4 man bij de scheids. De rest moet wegwezen
 
maurootje
 
1
19 maart 2023 om 10:56
Mee eens!
 
blaugrana11
 
6
19 maart 2023 om 11:17
Als je jaren bij ajax in het eerste speelt ben je echt alles behalve een 13 in een dozijn speler. Klaassen is gewoon voor een grote meerderheid van de clubs in de wereld een versterking. Waar voetbal jij?
 
ajaxfan158
 
4
19 maart 2023 om 11:27
Als je het amateurvoetbal meerekent heb je inderdaad een punt. Klaassen is een nuttige speler voor Ajax maar gaat Ajax niet naar een hoger niveau tillen. Hij heeft een goede eerste periode bij Ajax gehad en heeft gelukkig een neusje voor de goal anders is het een onopvallende speler. Hetzelfde dreigt te gebeuren met vd Beek en is ook gebeurd met Siem de Jong.
 
maurootje
 
1
19 maart 2023 om 12:05
@blaugrana als je de lat laag legt is letterlijk elke prof goed, maar niet elke prof is goed genoeg. Kom op man. Klaassen geen 13 in dozijn vinden is tevreden zijn met een 6je voor je toets vroeger op school..
 
 
56
19 maart 2023 om 09:35
Ik begrijp goed dat hij de scheidsrechters hier kan waarderen. Die gozer had al 10 rokde kaarten achter zijn naam moeten hebben.
 
ajaxfan158
 
7
19 maart 2023 om 09:39
Zoals net in het bericht over Kramer ook overtuigend werd gezegd: de aanklager heeft er naar gekeken, vond het geen schorsing waard dus niks aan de hand??
 
 
11
19 maart 2023 om 09:57
Nu heb ik ajax supporters vaak horen zeggen dat Kramer een idioot is en eigenijk altijd geschorst moest worden.
 
ajaxfan158
 
10
19 maart 2023 om 10:21
Net als dat je veel Ajacieden hoort zeggen dat Alvarez op het randje speelt en er ook zo nu en dan overheen gaat en dus goed weg komt.
 
HijNiet!
 
2
19 maart 2023 om 10:57
Misschien is dan in beide gevallen de meest logische conclusie dat er sterk wordt overdreven.
 
ajaxfan158
 
1
19 maart 2023 om 11:32
Eens, vandaar ook mijn knipoog in het bericht hierboven
 
N020ando
 
8
19 maart 2023 om 09:48
Geef ff een paar voorbeelden ipv alleen maar te roepen
 
Goregrind-FCDH
 
4
19 maart 2023 om 09:57
Ja, laten we alle speeldata en wedstrijden erop natrekken. Kijk gewoon de wedstrijden van je club en dan snap je zelf toch ook wel wat er bedoeld wordt? Objectief kijken bedoel ik dan
 
ajaxfan158
 
6
19 maart 2023 om 10:22
Laten we inderdaad gewoon kijken en geen feiten benoemen. Daar krijg je goed onderbouwde reacties van op VZ! Roept het voort…
 
De.TheKing
 
14
19 maart 2023 om 10:26
Joh. Ik weet er alleen dit seizoen al 3.1. Elleboog op Til tijdens JC Schaal dit jaar met die vele opstootjes (had al geel) Kan me nog herinneren dat zelfs Ajax fans hier zeiden goed weg te komen.2. Heerenveen thuis: bal wegtrappen na overtreding (had al geel).3. Recent nog slaande beweging tegen Twente uit.Dat zijn al 3 voorbeelden uit m’n hoofd in 1 nog onafgemaakt (!) seizoen. Moet je nagaan als we inderdaad alle wedstrijden uit die vier jaar even gaan natrekken. Kan me nu ik dit typ overigens ook nog een elleboog tegen RKC uit herinneren in de corona periode herinneren. Je hoorde de klap gewoon in het lege stadion. Het is, net als Kramer, gewoon een recidivist.
 
ajaxfan158
 
2
19 maart 2023 om 10:36
Niet zo beoordeeld door de aanklager dus niets aan de hand. Deze uitspraak heb ik niet zelf bedacht maar geleerd van de Michiel Kramer fanclub
 
Fossen
 
14
19 maart 2023 om 10:44
Eerst om voorbeelden vragen 'want feiten', alleen zodat je, wanneer je voorbeelden krijgt, daarna dit punt kan maken want 'in een ander topic zeiden ze dat ook'. Vrij zwak.
 
Fossen
 
7
19 maart 2023 om 10:47
@detheking vergeet die klap tegen achterhoofd van Sadilek niet. Gewoon van achter een tik uitdelen. Geen kaart. Geen VAR. 'Want niet gewelddadig genoeg' ??
 
ajaxfan158
 
3
19 maart 2023 om 10:54
Voorbeelden moeten wel goede voorbeelden zijn Fossen… Als we elke keer als er een hand of elleboog in het gezicht komt het direct als rood zien dan eindigen we elke wedstrijd met een speler minder.
 
Fossen
 
9
19 maart 2023 om 10:59
Nee niet elke keer, daarom staat ook niet elke keer in dat lijstje. Als je in deze situaties niet vindt dat Alvarez er zonder rood goed vanaf komt, heeft discussieren helemaal geen zin.
 
De.TheKing
 
4
19 maart 2023 om 11:05
Als ik “elke” keer had meegenomen had ik zijn actie tegen Tannane ook wel meegenomen he. Maar ik heb in de comment hierboven al geconstateerd dat discussiëren met hem geen zin heeft.
 
hansje1969
 
7
19 maart 2023 om 11:05
@G-FCDH Slaande beweging is geen ernstig gemeen spel wat nu de regels zijn. Ken wel eerst de regels voor je wat roept. Let wel, ik vind ook dat het niet op een voetbalveld thuis hoort. Maar met de huidige regels is het geen rood On: Ik ben blij dat Ajax wat van dit soort spelers had en met Alvarez nu heeft. Als het op strijd aan kwam, delfde Ajax meestal het onderspit met de vaak te lieve kaboutertjes. Je hebt gewoon een paar “klootzakjes” nodig, helemaal Europees wil je verder komen. Het fysieke aspect is bij Ajax in de regel zwaar onder belicht. Je hebt dit soort jongens nodig die de grens op zoeken. En dan lees je hier dat mensen denken dat we met kabouter Jim al de opvolger van Alvarez in huis hebben, zucht.
 
ajaxfan158
 
1
19 maart 2023 om 11:39
@De.TheKing ik sta zeker open voor een discussie en laat me misschien wat te veel meeslepen in deze discussie in combinatie met die in een ander bericht over Kramer en wordt dan een beetje cynisch. Excuses daarvoor. Ik vind Alvarez als Ajacied ook geen sympathieke speler op het veld (daarbuiten komt hij over als een rustige en sympathieke jongen maar met zijn temperament doet hij er alles aan om te winnen). Omdat ik voor Ajax ben heb ik daar alleen minder last van dan de mensen die niet voor Ajax zijn. Waar ik mij gewoon over verbaas is dat veel mensen die Kramers gedrag goed praten vervolgens over Alvarez beginnen. Ik wil Alvarez zijn acties niet goed praten (wellicht heb ik de indruk gewekt dat ik dat wel doe), net als die van Kramer.
 
genieterr
 
73
19 maart 2023 om 09:39
Mooi man, hoe Kramer door de redactie hier wordt weggezet als recidivist, maar als het om Alvarez gaat het klaarblijkelijk normaal is. Of kunnen we ook een onderzoek naar hem verwachten? Ze hebben best wel wat gemeen....beide amper geschorst voor lelijke acties, praten ze eigen acties goed en staan ze overal vooraan. Enige verschil is dat Kramer daar 15 jaar over heeft gedaan, en Alvarez in een jaar of 3. En natuurlijk dat Kramer van kroketten houdt....
 
Nora1911
 
12
19 maart 2023 om 09:44
Plus dat Alvarez wel prijzen wint en Kramer doet dat ook al 15 jaar niet... Dan hebben die acties van Alvarez meer nut, want hij pakt er wél prijzen mee.
 
arsenal890
 
37
19 maart 2023 om 09:53
Kramer heeft gewoon 3 prijzen gewonnen.
 
Nora1911
 
1
19 maart 2023 om 10:01
Ai, verkeerd gekeken... In die periode bij Feyenoord zeker.
 
arsenal890
 
10
19 maart 2023 om 10:10
Ja, prijzen hebben er dus helemaal niks mee te maken. Alvarez en Kramer zijn beide spelers met vieze trekjes.
 
vtotheb
 
5
19 maart 2023 om 11:16
Als je het verschil tussen die twee niet ziet, wil je het gewoon niet zien. Kramer zijn acties zijn altijd het niveau natrappen, ellebogen, dat werk. Alvarez in het heetst van de strijd, zoals een van Bommel of Gatuso. Maar goed, je mening stond toch al vast
 
 
3
19 maart 2023 om 11:22
Van Bommel is echt 1 van de meest geniepige spelers uit de Nederlandse voetbalhistorie ?? Nigel de Jong of Boulah, dat zijn lompe spelers.
 
LeidseHood
 
0
19 maart 2023 om 13:22
Vind het ook wel anders of een spits dat doet of een verdedigende middenvelder die op het veld staat om te stofzuigen. Toivonen, Suarez, Kramer, etc. dat vind ik gekker dan een Bommel of Alvarez of Nigel de Jong, of ze nou wel of niet geniepig zijn, het is toch ook hun functie.
 
DonaldPump
 
20
19 maart 2023 om 09:46
Dat is onjuist. Het verschil is dat Alvarez gewoon een harde Zuid Amerikaanse speler is die zijn been niet terugtrekt. Hij maakt inderdaad daardoor veel lompe overtredingen, die zeker vaker een kaart waard zijn. Maar Kramer maakt geniepige rare overtredingen. Zijn uitspraken op tv komen overeen met de overtredingen in het veld.
 
 
27
19 maart 2023 om 09:59
Waar vallen de zwaaiende armen van hem onder? Onhandigheid?
 
FR-Berend
 
8
19 maart 2023 om 10:03
Sorry hoor maar als iemand ontzettend vaak goed weg is gekomen is het natuurlijk Alvarez. Maar misschien is dat natuurlijk ook gewoon een kwaliteit
 
Ajaja
 
14
19 maart 2023 om 10:12
Hoe vaak heb jij Alvarez tegen iemands hoofd zien schoppen?
 
Adam24
 
8
19 maart 2023 om 10:18
Alvarez speelt hard en soms lomp maar ik heb zelden tot nooit hele smerige overtredingen zien maken die niet door de beugel kunnen.
 
Marc 433
 
8
19 maart 2023 om 11:03
genieterr, Bijzonder, kopschoppen van Kramer goedpraten. Plus Kramer die paar dagen terug op tv zijn haat en afgunst voor Ajax en Amsterdammers schuimbekkend kenbaar maakt, vergelijken met Alvarez die het heeft over felheid van Zuid-Amerikaanse spelers. Iets wat je ook ziet bij veel spelers uit dit werelddeel. Terwijl Kramer op het veld bewust doorloopt op keepers, schopt tegen hoofden van spelers en met zijn ellebogen rondzwaait. Geen toeval dat het gebeurt tegen (ex) Ajax spelers. Nee, Kramer is gewoon een vieze speler op het veld en buiten het veld. Dat Alvarez fel is en soms de grens opzoekt, klopt. Dat zegt hij ook. In sommige gevallen vond ik het domme acties van hem. In Nederland zijn we dat niet gewend en dan riskeert hij een rode kaart. Fel prima, maar geen domme dingen doen.
 
 
12
19 maart 2023 om 11:06
Alvarez is ook een vuile speler. Die heeft echt ontzettend geluk dat je tegenwoordig mag natrappen en ellebogen mag uitdelen zolang het niet extreem hard is. Kramer is ook buiten het veld een eikel, dat is het grootste verschil. Vuil spel is gewoon vuil spel of je nou uit Nederland of Mexico komt.
 
Marc 433
 
7
19 maart 2023 om 11:48
Sorry Migi, dat ben ik niet met je eens. Kramer is gewoon een hooligan op en buiten het veld. Wat hij gisteren deed bij Cillessen, deed hij ook eerder bij Onana. Gewoon doorlopen en bewust hun hoofden schoppen/raken. Bij Alvarez zie ik hetzelfde type agressiviteit als bij bijv. Hartman. Een bepaalde manier van spelen met soms over het randje. Zien/zagen we ook bij Casimero, Fernandes, Ramos, Van Bommel. Heerlijk in je elftal, maar oh zo gehaat door de tegenstanders. Kramer kun je beter vergelijken met die hooligan van Portugal: Pepe.
 
 
6
19 maart 2023 om 11:08
Het verschil in toon tussen de artikelen is inderdaad lachwekkend. Kramer is een eikel, Alvarez is ook een eikel. Met de kanttekening dat Alvarez buiten het veld wel een normale gozer is volgens mij.
 
Bruine Kevin
 
5
19 maart 2023 om 11:16
Beetje een rare vergelijking tussen Kramer en Alvarez. Kramer is een dorpsgek in de spits die er op uit is om smerige overtredingen te maken. Alvarez speelt als defensieve middenverlder gewoon hard, meestal op het randje, soms er over. Hun rol op het veld en de intentie waarmee ze een duel aangaan is heel anders.
 
blaugrana11
 
5
19 maart 2023 om 11:19
Alvarez doet niet aan kopschoppen
 
Araman
 
2
19 maart 2023 om 11:22
De redactie hier? Volgens mij is het een stuk uit een artikel van het AD. Dus als je commentaar geeft op een redactie, pak dan wel de juiste.
 
adjx
 
0
19 maart 2023 om 15:33
Verschil is dat Alvarez het doet vanuit voetballend opzicht, een kuitenbijter die snoeihard is, maar voetbal. Kramer is gewoon een slang. In interviews, talkshows en op het veld.
 
Goregrind-FCDH
 
4
19 maart 2023 om 09:56
Ik vind het een vervelende gozer in het veld en in dit interview. De term 'arrogante Ajacied', vind ik hem hier wel beschrijven. Men zal vast niet snappen wat voor vuur er in het veld is en ze daarom aan familie zitten voor zn gevoel. Conclusie: wij zijn Ajax, iets meer respect. Wat een gelul man. En dan schop je iemand het veld uit en kom je er mee weg. Leuk dat je het onder het mom van 'vuur' gooit, maar het is vanaf tv, het stadion en in het veld gewoon rood. Prima speler verder en een beetje felheid is super, maar hij gaat ook genoeg over de grens en komt ermee weg. Denk dat ie dat zelf ook wel weet
 
Aadspaanplaat
 
11
19 maart 2023 om 10:00
Kramer is een gefrustreerde gozer , die vieze geniepige valse overtredingen maakt met als doel zijn tegenstander een blessure te bezorgen. Alvarez is gewoon een speler die bijna altijd vol voor de bal gaat , en dat gaat wel eens mis kan gebeuren voetbal is ook een kontakt sport .
 
Noano
 
8
19 maart 2023 om 10:00
Heeft Alvarez maar 2 rode kaarten gehad in 4 jaar ? dat is bijna niet te geloven. ik had verwacht dat hij minimaal op 6 rode kaarten zat.
 
Formus
 
9
19 maart 2023 om 10:22
Grappige is dat ik laatst hoorde van een Zweedse vriend dat Toivonen gestopt was. Toen zei ik die vreselijke etter die minimaal 2x per seizoen rood pakte. Blijkt ie maar 1 directe rode kaart te hebben gekregen ooit in zijn carrière. Hoe de gedachten anders zijn dan de realiteit ??
 
Noano
 
1
19 maart 2023 om 10:24
Pas nog een Docu gezien op ESPN, over Toivonen trouwens, zo`n type speler missen wij echt.
 
Fossen
 
6
19 maart 2023 om 10:55
Zo'n type missen wij helemaal niet joh. Toivonen was een vreselijk nare vent. Wel een ondergewaardeerde voetballer maar zo iemand hoef ik niet meer in een PSV shirt te zien. Type van Bommel, Guardado, die missen we. Die konden uitdelen én incasseren.
 
Formus
 
2
19 maart 2023 om 10:55
@Lampen, ben blij dat jullie die niet hebben nu, want wat is dat vreselijk als fan van de concurrent ??.
 
Formus
 
5
19 maart 2023 om 10:57
@Fossen: Guardado kon ook echt goed voetballen. Maar Van Bommel incasseren? Die kreeg een tikkie en die vloog door de lucht met anderhalve schroef. Dat was echt een matennaaier eerste klas.
 
Noano
 
1
19 maart 2023 om 11:03
Fossen ik zou Toivonen nu wel naast Xavi willen zien hoor en dan met 1 controleur op het middenveld.
 
Bruine Kevin
 
1
19 maart 2023 om 11:20
Precies! Ik heb me ook altijd doodgeërgerd aan Van Bommel als hij bij de tegenpartij speelde, maar ik was altijd maar wat blij als hij er bij Oranje bij was. Elk elftal heeft een Van Bommel, Alvarez of John De Wolf nodig.
 
Fossen
 
0
19 maart 2023 om 11:38
@Formus, van Bommel kon de grens opzoeken met gedrag, en er ook overheen gaan. Maar vind hem totaal niet te vergelijken met Toivonen. Die deelde zo structureel ellebogen uit, trapte na, en ging bij het eerste zuchtje direct liggen. Dat was met van Bommel echt heel anders hoor. Kun je alsnog van alles van vinden, maar Toivonen was zo erg dat ik me schaam dat ie überhaupt een PSV shirt gedragen heeft.
 
DNSDKR
 
0
19 maart 2023 om 10:41
Ach, ieder team heeft een zo een type nodig. Alvarez, Van Bommel, Nigel de Jong, John de Wolf. Maar wel de intentie om via strijd te winnen en niet de intentie om iemand te blesseren.
 
BralBal
 
5
19 maart 2023 om 10:45
Álvares: ‘dit is Ajax. Iets meer respect graag.’ Sorry hoor, maar wat een onbenul.
 
Soccerfan_1
 
0
19 maart 2023 om 11:51
Ik hou wel van stevige duels maar ik stoor me bij hem vooral aan het constant vooraan staan beuken met zn borst als iemand ander een opstootje heeft. Hij vliegt er dan weer op af en meent stoer te moeten doen. Doe gewoon normaal want je hebt al kaarten genoeg. En de momenten waarop hij soms die domme overtredingen maakt. Je benadeelt je ploeg dan gewoon
 
Maximus2702
 
0
19 maart 2023 om 11:53
Achja Kramer en Alvarez zijn beide spelers met een vies randje. Passen prima in het rijtje van Toivonen, Suarez etc.