Malacia ziet ploeggenoot geblesseerd afhaken na tackle op training
Zaterdag, 26 november 2022 om 13:10

Noa Lang is zaterdag geblesseerd afgehaakt op de training van het Nederlands elftal. De vleugelspits van Club Brugge bleef na een tackle van Tyrell Malacia met pijn op het gras liggen en greep naar zijn enkel.

Lang strompelde na de charge van Malacia, met wie hij al vanaf zijn jeugd een goede band heeft, van het trainingsveld af en werd kort behandeld door teamarts Edwin Goedhart. Lang wilde de oefensessie daarna weer hervatten. Louis van Gaal vond dat echter geen goed idee en hield de aanvaller aan de kant.

Lang wacht net als Malacia nog op zijn eerste speelminuten op het WK in Qatar. In de aanval kiest Van Gaal voorlopig voor Steven Bergwijn, Vincent Janssen, Cody Gakpo en Memphis Depay, waardoor er weinig vooruitzichten zijn voor Lang. Op de linksbackpositie is Daley Blind al lange tijd de nummer één onder Van Gaal.

Meer nieuws
   
10:08
10:08
Plottwist: Bayern München krijgt derde afwijzing in zoektocht naar trainer
22
   
10:00
10:00
Alle genomineerden voor Bronzen Schild in de KKD bekend: FC Dordrecht domineert
10
   
09:57
09:57
Malen en Maatsen trekken extra profijt uit Champions League-zege op PSG
7
   
09:24
09:24
'Manchester United hangt fors prijskaartje aan opgeleefde Mason Greenwood'
27
   
09:16
09:16
In mei nog een buitenlandse wedstrijd bezoeken? Bekijk de ticketshop!
0
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (56)

 
RickertB1999
 
130
26 november 2022 om 13:14
Meer pit op de training dan in het veld dus. Zo iets hebben we wel nodig op LB eigenlijk. Maarja Blind is heilig voor oranje.
 
Martijn R
 
32
26 november 2022 om 13:16
Ja, met een back die zich niet eens staande kon houden tegen Omonia Nicosia gaan we de oorlog winnen!
 
 
244
26 november 2022 om 13:22
En blind houdt zich niet staande tegen emmen
 
273618
 
102
26 november 2022 om 13:23
En Salah zoek speelde. Makkelijk hè, een selectief geheugen.
 
Liverpool-038
 
63
26 november 2022 om 13:23
@Martijn R Het kan altijd erger, want Blind kon zich niet eens staande houden tegen een tweede divisionist uit Ecuador!
 
 
76
26 november 2022 om 13:26
Met Blind, die eruit werd gesprint tegen Strand Larsen, wel he? Met deze Malacia die meerdere goede partijen in de Premier League heeft gespeeld, heb je een waardig vervanger. Vrij kinderachtig om 1 moment te pakken
 
verstand
 
7
26 november 2022 om 14:06
Daar denken ze in Engeland heel anders over. ik wil ook af van blind maar dit blinde paard is ook geen wereld verbetering.
 
FR010FRDAM
 
41
26 november 2022 om 14:23
Hahah verrassend dat Martijn weer doet alsof Blind nog steeds beter is dan Malacia. Niemand op voetbalzone kijkt meer met een gekleurde bril dan Martijn. Hem heb ik nog nooit op enige objectiviteit kunnen betrappen. Ook altijd van die onzinnige selectieve voorbeelden erbij
 
achmedn
 
1
26 november 2022 om 14:33
Jullie kunnen blijven doorgaan met voorbeelden wie slechter is. Maar beide moeten zich toch stand kunnen houden tegen Qatar aanvallers?
 
FR010FRDAM
 
11
26 november 2022 om 14:36
@achmed, het gaat om de wedstrijden daarna
 
achmedn
 
3
26 november 2022 om 14:57
Tegen iran toch? Maar ik snap je punt wel. Tegen snelle spits zou ik Malacia zetten
 
Chesky
 
6
26 november 2022 om 15:24
Martijn heeft wel gelijk. Blind is simpelweg opbouwend beter als Malacia. En dat is de rede dat van Gaal hem in het 5 3 2 systeem opsteld. Als van Gaal op 4 3 3 over gaat zal hij ongetwijfeld Malacia opstellen omdat hij sneller is als Blind. Maar Blind heeft nou eenmaal meer spelinzicht en voetbal intelligentie als Malacia.
 
FR010FRDAM
 
15
26 november 2022 om 15:38
@chesky, als Blind voetballend zo geweldig is en zijn spelinzicht en voetbal intelligentie beter is dan Malacia, waarom zie ik dat dan niet terug in de statistieken (zie hieronder). In dat geval moet dat duidelijk zichtbaar zijn, bijvoorbeeld met keypasses of assists
 
Chesky
 
6
26 november 2022 om 17:31
FR010FRDAM, Statistieken zeggen natuurlijk lang niet alles. Het scheelt natuurlijk wel of je in een goed draaiend team speelt waar je Statistieken natuurlijk beter zijn als in een bv slecht draaiend Ajax. Neem de Statistieken van Blind hoe hij de eertse helft van de competitie vorig jaar speelde er maar bij dan. Het gaat er nu om in welk systeem je elke speler het best in zijn kracht kan laten spelen. En in dit systeem is Blind nu nog beter als Malacia. Louis van Gaal zal in 4 3 3 ongetwijfeld voor Malacia kiezen wat ik ook zou doen. Ik denk dat Malacia als hij gisteren had gespeeld ook niet goed uit de verf was gekomen.
 
 
5
26 november 2022 om 17:36
@Chesky: Die statistieken zijn van vorig jaar. Toen Ajax kampioen werd. En Feyenoord bepaald niet
 
FR010FRDAM
 
8
26 november 2022 om 17:48
Het zijn inderdaad de statistieken van vorig jaar. Zelfs toen was hij aanvallend minder dan Malacia. De laatste maanden is hij nog verder afgetakeld en voegt hij helemaal niks meer toe
 
fcknudde
 
2
26 november 2022 om 18:18
Oké maar met een back die van Liverpool wint kan het dan weer wel? Beetje raar om een individu te beoordelen op 1 wedstrijd als teamprestatie.. Maar goed we hebben qua linksback gewoon geen echte topper helaas.
 
Frikx
 
7
26 november 2022 om 13:55
Met zo weinig voetbal in de ploeg mag je blij zijn dat Blind erin staat.
 
krosto1
 
32
26 november 2022 om 14:08
Het is te jakkend voor woorden ipv met je blij zijn . Zeker ook lid van rvc ajax zeker
 
FR010FRDAM
 
33
26 november 2022 om 14:25
Hahah Frikx, houd jezelf toch niet voor de gek. Blind voegt ook voetballend totaal niks meer toe.
 
Arie_AFCA
 
12
26 november 2022 om 14:22
Als jij niet ziet dat Blind in een 5-3-2 formatie veel meer toevoegt dan een Malacia ben je totaal niet objectief. Malacia is inderdaad een pitbull maar voegt opbouwend helemaal niks toe, dat moeten we niet hebben aangezien we ook al niet met buitenspelers spelen. Dat gezeik op Blind continue begint lachwekkende vormen aan te nemen, speelde tegen Senegal en Ecuador gewoon voldoende en er waren véél slechtere aan de kant van Nederland.
 
 
32
26 november 2022 om 14:26
Tegen Senegal een voorzichtig 6je en tegen Ecuador een voorzichtige 2,5. Ik snap niet wat men in Blind ziet. Verdedigen kan hij niet. Zijn pass is gemiddeld. Niet meer dan dat. Hij is immens traag. Je speelt gewoon met een man minder met Blind
 
FR010FRDAM
 
53
26 november 2022 om 14:28
Gelukkig heb ik de statistieken bewaard omdat ik wist dat de discussie terug zou komen. Men doet alsof Blind voetballend vele malen beter, maar de statistieken laten zien dat dat totale onzin is. Grappig hoe dat beeld ontstaat, omdat Ajacieden en analisten altijd roepen dat Blind voetballend zo geweldig is. De statisieken laten vooral zien dat Blind vaker de bal kreeg vorig jaar (omdat Ajax meer aan de bal is en de opbouw bij Ajax via Blind verloopt) , maar daar dus minder mee deed dan Malacia. Statistieken 2021/2022 eredivisie (het beste te vergelijken) Malacia 32 wedstrijden,89 minuten per wedstrijd Blind 34 wwedstrijden 83 min per wedstrijd Allebei 1 goal Assists: Malacia 4 Blind 2 Big chances created: Malacia 8 Blind 2 Key passes: Malacia 1.2 Blind 0,9 Passing: Malacia: Accurate per game 47.9 (85%) Acc. own half 20.4 (93%) Acc. opposition half 28.2 (76%) Acc. long balls 2.7 (56%) Blind: Accurate per game 70.9 (85%) Acc. own half 24.9 (91%) Acc. opposition half 46.5 (80%) Acc. long balls 5.1 (60%)
 
Japie_Krekel
 
24
26 november 2022 om 14:34
Het is al belachelijk dat we 5-3-2 moeten spelen omdat Blind die perse moet worden opgesteld anders teveel tegengoals weggeeft
 
Arie_AFCA
 
4
26 november 2022 om 14:41
Alsof we voor Blind 5-3-2 spelen, als je dat daadwerkelijk denkt ben je weel heel erg naïef Japie.
 
Arie_AFCA
 
5
26 november 2022 om 14:46
Leuk al die cijfertjes, maar dat is slechts scorebordjournalistiek. We hebben van Malacia kunnen zien dat hij compleet door het ijs is gezakt bij Man United daar waar Blind gewoon jaren een gewaardeerde speler is geweest bij die club. Daarnaast is Blind van deze selectie degene met de meeste interlands achter zijn naam en één van de weinige met toernooiervaring. Mensen onderschatten echt hoe waardevol dat soort dingen zijn, is in de groep gewoon één van de leiders.
 
 
29
26 november 2022 om 14:52
Leuk hoe je alles krom lult wat recht is. Feit is gewoon dat Blind het minder deed in een jaar tijd al. En nu helemaal nog weinig lijkt. Hij en Klaassen zijn de eersten die wat mij betreft worden geslachtofferd. Ook Bergwijn moet vrezen. Allemaal spelers waarvan Oranje gewoonweg zwakker wordt
 
Arie_AFCA
 
3
26 november 2022 om 14:59
Oke dus je wilt het bij de cijfertjes houden? Prima. Klaassen heeft gisteren nog een assist gegeven, maar dat telt dan vast weer niet hè omdat jou dat niet uitkomt. Klaassen heeft altijd geleverd bij Nederland en heeft een grote bijdrage gehad aan de plaatsing voor het WK. Bergwijn ben ik het mee eens dat hij wel eens op de bank mag, maar helaas zijn de andere opties ook gewoon niet best. Daarom extra jammer dat Danjuma en Brobbey thuis zijn gelaten.
 
mickey12
 
26
26 november 2022 om 15:00
Ach arie schei toch uit man. Jij begint echt lachwekkend te worden. Ik ben ook ajacied en heb Blind langs verdedigd, maar hij is sinds vorig jaar hopeloos. En ook zijn bijdrage aan het spel wordt chromelijk overschat. Jij bent gewoon een troll en jouw foto zegt genoeg.
 
 
12
26 november 2022 om 15:03
Klaassen gaf een prima assist. Klaassen komt voetballend alleen echt tekort. En niet een beetje ook. Als het niet loopt, snap ik dat je Klaassen erin gooit om iets te forceren. Beginnen met Klaassen is qua voetbal pure armoede.
 
Liverpool-038
 
14
26 november 2022 om 15:04
@Arie_AFCA dat is natuurlijk complete onzin dat jij het gooit op ‘scorebord journalistiek’. Malacia speelde een aantal hartstikke goede wedstrijden, maar het is natuurlijk niet gebruikelijk dat iemand in zijn eerste Premier League seizoen meteen er staat. Kijk naar Ziyech, die speelt er al minimaal drie seizoenen en die is nog steeds niet doorgebroken. Blind is gewoon dramatisch en bijna iedereen (behalve jij) ziet dat Blind het gewoon niet goed doet. Bij Ajax al een aantal keer door de mand gevallen de eerste seizoenshelft en gisteren allemaal stuiterballetjes naar zn teamgenoten. Je kan wel spreken dat men een objectieve blik moet werpen op Blind, maar volgens mij heb jij een Ajax montuurtje op.
 
Arie_AFCA
 
3
26 november 2022 om 15:07
Komt het troll argument weer... als je een andere mening hebt dan de massa word je tegenwoordig al gelijk als troll weggezet. Feit is gewoon dat er de afgelopen wedstrijden veel slechtere aan de kant van Nederland waren dan Blind, maar tegenwoordig is het populair om Blind af te kraken want daarmee scoor je likes.
 
Arie_AFCA
 
2
26 november 2022 om 15:10
Iedereen speelt dit seizoen slecht bij Ajax, zelfs Timber die vorig seizoen continue één van de uitblinkers was. Ik denk dat het dus eerder met die clown van een Schreuder te maken heeft dan met de spelers zelf.
 
CamilloBuskop
 
1
26 november 2022 om 15:38
Is wel 1 van de redenen, anders kan hij gewoon niet meer spelen. Zal mij niks verbazen als ajax dat ook gaat doen zodat blind kan spelen.
 
IkWeetAlles11
 
8
26 november 2022 om 15:44
Hahaha, daar kan ik dan wel weer op lachen...arieafca die harde cijfers dan maar scorebordjournalistiek gaat noemen omdat het niet in zijn argumentatie past. Kom op zeg, gedurende dit seizoen waren er heel veel ajacieden die Blind ernaast wilden zetten. En dan zou hij een niveau hoger (oranje) wel een basisplaats moeten krijgen? Nee, nee, nee.
 
Kritische Blik
 
2
26 november 2022 om 18:09
Malacia wat tackles laten uitvoeren op Blind, Koopmeines, Weghorst, van Roon. Krijgen we misschien wat meer creativiteit en minder waterdragers in het team..
 
Chesky
 
1
26 november 2022 om 19:24
Je gelooft toch niet dat van Gaal dat alleen doet om Blind te laten spelen toch. Wat een onzin zeg.
 
FFanatic7
 
4
26 november 2022 om 15:43
Pit komt van de jonkies, en van gaal laat alle jonkies banken want hij heeft de ballen niet. Nederland had deze wedstrijd makkelijk gewonnen als bijvoorbeeld simons of lang werd ingebracht. Die jochies spelen "met schijt" en durven teminste een actie te maken.
 
crazymadness
 
0
26 november 2022 om 16:07
Met Malacia ga je ook geen oorlog winnen. Afgezien van de eerste 2 wedstrijden bij United daarna heel zwak. Kreeg de zwakste cijfer ooit gegeven aan een speler “ een 1”
 
FR010FRDAM
 
5
26 november 2022 om 17:50
Je weet niet of je met hem de oorlog gaat winnen, hij krijgt namelijk de kans niet. Wat we zeker weten is dat we de oorlog met Blind niet gaan winnen
 
Chesky
 
1
26 november 2022 om 19:27
Haha. En met de rest van het hele falende team dat gisteren speelde ook niet toch!! Dat lag niet alleen aan Blind. Die in ieder geval zeker niet de minste was gisteren .
 
Asnl99
 
10
26 november 2022 om 13:15
Jammer! Denk dat Noa Lang met zijn individuele actie wel wat had kunnen toevoegen aan dit elftal. Tot nu toe allemaal voorspelbaar. Weet iemand of je ook nog een vervanger mag oproepen, of is dat nu klaar?
 
Bakkertje86
 
1
26 november 2022 om 13:24
Ja dat mag nog, ze denken nu aan Brobbey..
 
 
38
26 november 2022 om 13:27
Ik mag toch hopen dat Danjuma dan komt en niet Brian Brobbey
 
Bakkertje86
 
2
26 november 2022 om 13:31
Is al op vakantie.
 
Nick_148
 
14
26 november 2022 om 13:40
Danjuma schijnt een kruising tussen Maradona en Cruijff te zijn.
 
M1973
 
12
26 november 2022 om 13:45
Nee, dat is Wout Weghorst.
 
 
8
26 november 2022 om 13:46
@Nick: Wie beweert dat dan? Dat hij beter is dan Brobbey (of Lang, of Bergwijn, of Weghorst, of Janssen) is, dat is toch geen discussiepunt?
 
Chesky
 
2
26 november 2022 om 19:29
Dat mocht hij willen. Maar zeker een talentvolle speler die mee had gemoeten naar Qatar.
 
L1driehoekje
 
3
26 november 2022 om 14:40
Goed gedaan van Tyrell
 
Ducktaildo
 
50
26 november 2022 om 13:15
Toch wel fijn een back die met energie speelt en ook nog eens een tackle kan inzetten. Je zou zo eentje maar in het veld hebben staan, is toch heerlijk als team...
 
zoma20
 
4
26 november 2022 om 13:39
Als je moet tackelen betekent dat jij te laat ben met je goed te positioneren. Tactisch sterke spelers hoeven bijna nooit te tackelen. Willem van Hanegem was niet de snelste maar was altijd wel op tijd….
 
Ducktaildo
 
21
26 november 2022 om 13:48
Zoma20. Momenteel staat er ook geen tactisch sterke speler, dus dan maar liever iemand die nog wel een tackle kan uitvoeren bij uiterste nood. Nu hebben wij er iemand staan die geen tackle uitvoert omdat die gewoon niet verdedigt. Gelukkig is hij voetballend van toegevoegde waarde, tenmiste dat wordt gezegd maar zie er vrij weinig van...
 
AjaxRosenberg
 
0
26 november 2022 om 14:03
Tjah altijd nog beter dan iemand die zijn eigen ploeggenoten blesseert. Wordt leuk als ze dan bij thuiskomst vragen wat je hebt toegevoegd..
 
M1973
 
7
26 november 2022 om 13:41
Foei Tyrell, niet meer doen. Dit is slecht voor het groepsproces!
 
sacramento
 
1
26 november 2022 om 13:57
Speelt toch niet, ome weghorst mag erin voor de creativiteit