Man United komt met reactie na geruchten over contractontbinding voor Ronaldo
Maandag, 15 augustus 2022 om 07:46

Manchester United ontkent de geruchten dat de club overweegt om het contract van Cristiano Ronaldo te ontbinden als de Portugees zijn gedrag niet snel aanpast. Dit nieuws werd zondagavond gebracht door The Times en Sky Sports. De clubleiding zou naar verluidt vinden dat de negatieve houding van Ronaldo veel impact heeft op de sfeer binnen de spelersgroep. Na de uitwedstrijd tegen Brentford (4-0 verlies) liet de 37-jarige Portugees zich publiekelijk van zijn slechtste kant zien.

Deze geruchten worden nu echter door United de kop ingedrukt. De aanvaller heeft nog een contract tot medio 2023 met een optie voor nog een jaar. De officiële reactie van the Red Devils is dat Ronaldo niet te koop is. "Er is geen verandering in het standpunt van de club", zegt een woordvoerder van de club tegenover Sky Sports.

Ronaldo ging zondag met gebaren en woorden flink tekeer tegen David de Gea, die er bij meerdere goals niet goed uitzag. Verder was na afloop te zien dat Ronaldo geen tijd nam om de meegereisde uitsupporters te bedanken, liep hij Erik ten Hag ijskoud voorbij en voerde hij een felle discussie met Steve McClaren. McClaren is bij United de assistent van Ten Hag. United stond zaterdagmiddag na 35 minuten al met 4-0 achter tegen Brentford.

Ten Hag erkende na de wedstrijd tegen Brentford dat het teamproces bij United moeizaam verloopt. "We bevinden ons als team in een moeizaam proces. Je verwacht een andere start. Het lijkt erop dat we de fouten van vorig seizoen hebben meegenomen naar dit seizoen. Daar moeten we snel verandering in brengen. We hebben nieuwe spelers en kwaliteit nodig. We zullen proberen om ze ervan te overtuigen om naar ons toe te komen."

Gary Neville riep Ronaldo onlangs als analist van Sky Sports al op om duidelijkheid te geven over zijn toekomst. "Ik ben een beetje teleurgesteld in hem omdat hij de manager in de persconferenties het woord laat nemen. Ronaldo heeft nu een goede leeftijd. Hij is de laatste tien jaar samen met Lionel Messi de grootste speler van de wereld geweest. Hij heeft alle ervaring van de wereld. Zou het te veel gevraagd zijn dat hij zich uitspreekt en een interview geeft om dingen op te helderen, ons te vertellen wat hij eigenlijk denkt en wat er eigenlijk aan de hand is?", aldus Neville.

Meer nieuws
   
17:13
17:13
Bologna lijdt duur puntenverlies in strijd om CL-ticket, mede door rood Beukema
0
   
17:11
17:11
Arsenal maakt het onnodig spannend tegen Tottenham, maar houdt druk op titel
9
   
17:05
17:05
Drie voormalig Eredivisionisten schieten Bournemouth naar 3-0 zege op Brighton
6
   
16:30
16:30
Live meepraten in de Premier League: Nottingham Forest - Manchester City
10
   
16:26
16:26
RKC Waalwijk pakt punt tegen FC Utrecht, waar Sam Lammers record breekt
8
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (91)

 
Kevin055
 
46
15 augustus 2022 om 07:51
Was waarschijnlijk wel de beste optie voor beide partijen
 
Pieterpost
 
3
15 augustus 2022 om 08:03
Denk dat hij nog wel wat kan toevoegen mits er wat gerichte aankopen bijkomen. Hij is het scoren nog niet verleerd dat bleek bij vlagen wel vorig seizoen. Wel zonde dat Martinez nog niet uit de verf komt, want anders had Ten Hag er makkelijker iemand bij kunnen halen. Persoonlijk zou ik Gakpo nog wel proberen, als je ziet wat voor voorzetten die de laatste tijd in huis heeft, daar zegt Ronaldo u tegen. Wel even wachten tot we de CL hebben gehaald.
 
Ducktaildo
 
72
15 augustus 2022 om 08:22
Pieterpost. Gakpo gaat echt geen versterking zijn voor dit United. Zij hebben spelers nodig die er direct staan. Gakpo is dat nog alles behalve.
 
Pieterpost
 
4
15 augustus 2022 om 08:25
Op basis waarvan, een tweeluik tegen Monaco? Ik vind Gakpo uitstekend passen in de PL met zijn fysiek, drive en doorzettingsvermogen. Heb zelf het idee dat Gakpo toch met zijn hoofd bij een transfer zit, want hij speelt voor zijn doen iets lakser dan normaal. Desondanks toch alweer 2 goals en een assist.
 
Vernon
 
35
15 augustus 2022 om 08:42
Behalve dat Gakpo er niet klaar voor is, heeft united spelers nodig die het geraamte van de ploeg versterken. Dat doe je niet met aanvallers maar met spelers in de as van de verdediging en middenveld die rust en structuur brengen.
 
Ducktaildo
 
21
15 augustus 2022 om 08:48
Pieterpost. Op basis van wat Gakpo heeft laten zien. Heeft volgens mij nog geen heel seizoen eredivisie gespeeld? In oranje voegt weinig tot niets toe. United moet wereldtop ambiëren en niet Europese subtop en daar valt Gakpo onder. Ik denk dat Gakpo het al moeilijk zat gaat krijgen mocht die bij een Duitse middenmotor gaan spelen
 
Pieterpost
 
1
15 augustus 2022 om 08:49
Verdediging zou toch goed moeten zitten. Wat is er trouwens aan de hand met Varane? Kan die niet beter beter centraal achterin met Martinez ipv Maguire. Een middenvelder hebben ze ook nodig inderdaad, maar ja verzin maar eens een alternatief voor Frenkie. En waarom zou Gakpo er niet klaar voor zijn? Puur alleen omdat hij nog niet in het hoofdtoernooi van de CL heeft gespeeld? @ducktaildo in Oranje heeft hij amper een kans gehad en laatste interland tegen Wales was hij 1 van de beste. Dat hij weleens geblesseerd is klopt, dat zou de enige spelbreker kunnen zijn wat mij betreft. Verder is hij de Eredivisie wel ontgroeit.
 
Woenselaar
 
8
15 augustus 2022 om 09:01
Gakpo kan uitstekend passen in de PL Pieterpost alleen in dit team verzuipt hij. Dan kom je binnen en ben je binnen no-time afgeserveerd. Met het oog op het WK en mogelijke CL is PSV op dit moment gewoon de beste optie. Het is niet dat hij bij PSV niet bepalender kan worden of nog dingen kan leren.
 
MrKrillin
 
5
15 augustus 2022 om 09:18
Woenselaar "gakpo kan uitstekend passen in de Pl" Ja bij een team wat normaal onder de top 6 speelt. De man moet gewoon de WIjnaldum-route volgen. Mooie subtopper vinden, daar paar jaar ontwikkelen en dan naar een club als Liverpool bijv. als grote man. @pieter Post Erik moet wat anders doen. Of Martinez middenveld of een 352 opstelling uitproberen en dan Martinez in de 'Bazoer-rol'.
 
bizzlad
 
3
15 augustus 2022 om 09:47
"verdediging zou toch goed moeten zitten." Serieus? Zowel Maguire als Martinez zijn niet goed genoeg voor het niveau dat ze bij Utd. zouden moeten nastreven. Dat zit dus alles behalve goed. Denk dat hij beter nog een goeie CV kan halen. Eentje die ook direct een versterking is en de fysiek heeft om in de PL CV te staan. Dan kun je Martinez daarvoor zetten als CDM met Eriksen en Bruno er voor. Gakpo is een leuke speler maar geen directe versterking. Dat is wel wat Utd. nu nodig heeft. Ben het met Woenselaar eens dat Gakpo beter eerst een middenmoter in de PL kan uitproberen. Hij is klaar met de Eredivisie maar absoluut niet klaar voor de top van de PL. Nou is Utd. natuurlijk helemaal geen top van de PL meer, maar dat willen ze wel heel graag. Dan is Gakpo niet the way to go vrees ik.
 
BCage
 
2
15 augustus 2022 om 10:40
Ja, Monaco en de wedstrijden vorig jaar tegen Leicester en zijn optredens in het Nederlands Elftal. Als het tempo omhoog gaat en hij minder tijd krijgt verspilt hij de ene na de andere bal. Tegen Monaco heeft hij letterlijk 9 van de 10 balen weggegeven. Als dat nog in je spel zit ben je in de verste verte niet klaar voor een topcompetitie.
 
diegopeladona
 
3
15 augustus 2022 om 11:36
@bizzladWie kent het Galactico Real? Daar stonde ze achterin op een gegeven moment met Walter Samuel (de muur) en Cannavaro (geweldenaar). Aanvullend Helguera, Jonathan Woodgate (brekebeen). Op doel toen nog een beste Casillas. De goals die ze om de oren kregen nadat ze Makalele en Cambiasso hadden verkocht, maakten dat een paar van de beste verdedigers toen tot clowns werden getransformeerd. En dat terwijl er verder op het middenveld en voorin de beste voetballers ter wereld hun kunsten vertoonden.Dit Utd heeft voorin niet de spelers van Real van toen, maar wel een redelijk `oke` voorhoede. Het probleem veel meer dan de verdediging is hun middenveld. En dat sinds de afscheid van Scholes. Zelfs toen Scholes een half jaar met pensioen ging, onder Ferguson, was Utd niets meer van wat het daarvoor was. Scholes moest terug. Daarna persten ze nog een topjaar uit, en daarna was het klaar. Dit middenveld moet versterkt worden met topspelers. Utd had na De Jong (die niet wil) vol voor spelers als Kante, SMS, Paqueta, Kovacic moeten gaan. Spelers die comfortabel zijn aan de bal. Persoonlijk zou ik ook Paredes vanwege zijn passing extra hebben toegevoed. Spelers die balvast zijn, spel vies kunnen spelen, maar ook bereik hebben in het veld. Vd Beek, Fred en McT, zijn echt niet de spelers die je als verdediger kunt inspelen.
 
diegopeladona
 
2
15 augustus 2022 om 11:55
Veel letten bij het inspelen van Eriksen op De Gea, Maguire en Eriksen. Maar let even op de andere spelers op het middenveld die in de buurt van het centrum waren... Die gingen zich verstoppen. Dat kan gewoon niet. Er komt bij de 2-0 goal, na het aanbieden van Eriksen een heel gat op het middenveld. Geen middenvelder biedt zich serieus aan. En ja, zowel De Gea, Maguire als Eriksen hebben dit fout gedaan. Maar als je je middenveld vanuit achterin niet kunt aanspelen, omdat ze niet in de bal durven te komen. Dan kun je echt niet opbouwend voetballen. Nog iets.. Kijk de borstaanname van CR bij de 1-0. Dat kan gewoon niet op zo een plaats. Bal moet stil op je borst. Ze hebben gewoon nu geen speler die de bal even goed vasthoudt. Martial kan dit wel enigszins. Daarom denk ik dat het met hem voetballend voorin beter gaat dan met CR. Maar zonder fatsoenlijk middenveld.. Moet je heel ander voetbal spelen. Middenveld moet je dan overslaan.
 
TilburgAjax
 
0
15 augustus 2022 om 11:56
Mooie analyse. Denk je dat het doorschuiven van Martinez naar CVM verbetering brengt, als er ook nog een goede CV wordt aangetrokken?
 
diegopeladona
 
0
15 augustus 2022 om 12:06
Martinez is een hele goede verdediger, op het middenveld misschien beter in een Mascherano rol, maar dan moet die wel spelen naast spelers die durven te voetballen, spelers die comfortabel zijn als ze gedekt zijn. Masherano deed dit met Xabi Alonso en Gerrard. Verder denk ik dat hij nog moet acclimatiseren aan de PL. Ik geloof wel in Martinez, maar je hebt echt een topmiddenvelder nodig naast hem.
 
Pieterde Jong
 
0
15 augustus 2022 om 12:19
Waarom wil iedereen altijd een nieuwe aanvaller erbij kopen als het voetbal niet loopt. Ik denk dat u gelijk heeft. Volgens mij is een doordouwer op het middenveld, die alle gaten dichtloopt en ballen afpakt en inlevert bij de juiste speler hetgene wat ze nodig hebben.
 
Sirius
 
0
15 augustus 2022 om 14:19
Dit soort gedrag moet je niet belonen. Ook voor Ronaldo gelden regels en ik denk dat hij niet beseft dat veel clubs al voorzien zijn en Ronaldo niet kunnen en/of willen betalen.
 
Dutfos
 
53
15 augustus 2022 om 07:53
Ik zou hem lekker laten gaan en beginnen te bouwen vanaf 0, een soort Liverpool/arsenal project. Ja het is een top speler, maar dit heb je niet nodig als je echt dingen wil veranderen.
 
MrKrillin
 
10
15 augustus 2022 om 09:20
Ja man, en dan maakt Man U iets van 20 goals totaal met voorhoede Sancho, Rasford en Martial. Strak plan. Rest van het team lopen ook niet echt goalgetters rond. Bruno kan nog wat opprikken en Erikssen afhankelijk wat zijn rol gaat worden.
 
Mr_knowledge
 
4
15 augustus 2022 om 10:05
Dit zagen ze toch afgelopen seizoen toch ook al? Die duitse Coach zei toch al dit team heeft minimaal 6 tot 8 verstrekingen nodig. Daarom baal ik juist dat ze niet voor Jesus waren gegaan ipv daarvan hebben ze een verdediger gehaald die het niveau niet heeft. Ze zouden net als destijd met Nani, Anderson en Ronaldo gewoon geld moeten inzetten voor goede jeugd spelers. Helaas gaat Rabiot ook komen, ik hoop toch dat ze een betere middenvelder ook op het oog hebben. Fred en Scot dat werkt gewoon niet. Rice zou ik halen en dan nog 2/3 aanvallers. Misschien wilt PSG Ronaldo wel ruilen met Neymar
 
KasperStein154
 
0
15 augustus 2022 om 12:23
@Mr_knowledge het is geen FIFA he, West Ham vraagt zo'n 100+ miljoen voor Rice.
 
Sirius
 
0
15 augustus 2022 om 14:20
Ik mag toch hopen dat Eriksen gewoon de back-up is van Fernandes. Die heeft totaal het loopvermogen en de snelheid niet om centraal op het middenveld te spelen.
 
UtrechtGunner
 
0
15 augustus 2022 om 11:13
Ondanks dat je met deze selectie daar simpelweg de tijd niet voor hebt, deel ik wel je mening met dat dit maar het beste is voor Man United
 
LovreFC
 
5
15 augustus 2022 om 11:14
Nou een "Liverpool/Arsenal-project"? Dat is een beetje een gekke term. Liverpool is in de laatste 3 jaar een keer kampioen geworden en heeft twee CL-finales gehaald waarvan één gewonnen. Arsenal is sinds 2016 buiten de top 4 geëindigd en heeft dus niet eens meer CL gespeeld... Zolang Arsenal geen terugkeer maakt naar de absolute Engelse en Europese top is het toch echt een "Liverpool-project". Ze moeten bij Arsenal de komende jaren maar laten zien dat ze net zo kunnen bouwen als Liverpool.
 
diegopeladona
 
1
15 augustus 2022 om 11:58
Correctie, niet goed gelezen. Maar vind het een merkwaardige vergelijking. Je vergelijkt 3 jaar Liverpool met 6 jaar Arsenal. Dit soort vergelijkingen zijn een beetje vreemd. Het is steeds afhankelijk van de periode die je kiest voor je vergelijk. Mijn eerste reactie was:3 CL-finales, waarvan 1 gewonnen.
 
Nation23
 
13
15 augustus 2022 om 07:56
Laat hem lekker gaan. Zoeken in de USA niet nog een uithangbord voor commerciële doelen die toevallig ook nog goed kan voetballen. United vanaf nul beginnen en dit jaar als opbouw zien.
 
Sergio4Ramos
 
61
15 augustus 2022 om 08:03
Ronaldo naar de USA zie ik voorlopig niet gebeuren. Dit gedrag is puur omdat hij CL wil spelen, op het hoogste podium actief willen blijven. Een enorm groot ego heeft deze man, voorheen bekroonde hij dat met heel veel goals en prijzen. Daardoor kon niemand er wat van zeggen, maar nu begint hij door de mand te vallen en komt zijn gedrag echt naar voren. Altijd een Ronaldo fan geweest, zelfs fan van zijn ego omdat hij keer op keer de mond snoerde maar nu wordt het een beetje zielig.
 
Vernon
 
13
15 augustus 2022 om 08:51
Er werd genoeg van dat ego gezegd hoor, ook toen hij op zijn top was. Veel mensen wilden het alleen niet horen. Wat jij beschrijft is ook wel bijzonder, je was fan van zijn ego maar nu vind je het zielig. Terwijl zijn ego natuurlijk eerder al onuitstaanbaar was. Ik bewonder zijn kwaliteiten en zijn drive, maar een leuk mens is hij (in het openbaar in elk geval) nooit geweest.
 
Rámon1999
 
1
15 augustus 2022 om 10:00
Ronaldo mag de USA niet in vanwege de aanklacht van aanranding
 
Louismanuel
 
5
15 augustus 2022 om 11:00
Jij loopt achter. Die zaak heeft hij gewonnen. Ze overwegen nu zelfs stappen tegen die vrouw.
 
Bongiorno
 
2
15 augustus 2022 om 11:04
Ja sergio, nu wordt het een beetje zielig omdat hij een aantal jaar niet voor Real speelt. Wat een standaarden.
 
Kyle66
 
1
15 augustus 2022 om 11:06
Hij heeft die zaak niet gewonnen. De rechter heeft geoordeeld dat de vrouw in kwestie het bewijs op onrechtmatige wijze heeft verkregen. Dat is niet hetzelfde als gewonnen. Sterker nog, dat betekent dat er wél bewijs is maar het mag niet worden gebruikt.
 
Louismanuel
 
1
15 augustus 2022 om 11:08
...voorheen bekroonde hij dat met veel goals... Hoezo voorheen? Moet hij dan soms de bal gaan halen uit handen van de Gea, zelf opbouwen van achteruit omdat ten Hag dat wil en dan vervolgens van box to box zelf scoren? Bij een goed draaiende ploeg zouden de goals vanzelf volgen, hoewel hij nu ongetwijfeld nog niet in vorm is. Dat waren ze gisteren bij Real ook niet. Of Bayern, om maar een paar te noemen. Dat heeft hij vorige seizoen al bij United bewezen. Heeft nog 6 goals in de CL gescoord, (geen penalties) waarmee hij de ploeg eigenhandig door de poelfase sleepte, terwijl de ploeg bagger speelde.
 
Sirius
 
1
15 augustus 2022 om 14:24
Tja, je komt met dit soort capriolen weg als je er 60 per seizoen maakt, maar in die fase zit Ronaldo niet meer. Overigens is het nu wel heel extreem. Die profileert zich nu als giftig voor de hele selectie. Dan ben je als speler echt heel zielig bezig. Een teamspeler is hij nooit echt geweest, maar hij is naarmate hij ouder werd alleen maar egoistischer geworden.
 
NJfromVOL
 
23
15 augustus 2022 om 08:00
Een goede manager laat ook lastige vedettes optimaal renderen. Mooie lakmoesproef voor ETH,
 
 
39
15 augustus 2022 om 08:23
Hier valt natuurlijk weinig aan te managen. En als het qua spel nou nog een vedette was, maar ook dat is niet meer het geval. Dit mag keihard worden aangepakt en ik denk dat het resultaat weinig gaat zeggen over de capaciteiten van EtH
 
FGLJN
 
3
15 augustus 2022 om 09:12
CR is echt alleen nog maar voor zichzelf aan het voetballen, er zit geen greintje teamspirit meer in, en met zijn persoonlijkheid en focus op records (nu het nog kan, zo op het einde van zijn carriere), zal dat ook niet meer komen lijkt me. Knappe manager die dat lukt. Misschien zou het kunnen, wie weet, maar ik denk niet dat je de manager iets kwalijk kan nemen als dat niet lukt.
 
007
 
3
15 augustus 2022 om 09:19
@NjfromVol, Ten Hag heeft zich prima bewezen bij Ajax met o.a Tadic en Ziyech (kan je nog herinneren dat die twee ruzie hadden volgens Valentijn Driessen?). Ronaldo leeft voor Ronaldo en is nu eigenlijk klaar. Ik snap dat hij nog in de CL actief wil zijn, maar dan had hij al maanden geleden met de clubleiding moeten praten. Ten Hag heeft z`n handen vol aan de rest van de selectie en hoeft dit gedrag niet te tolereren. Ronaldo is een volwassen vent, laat hem daar ook naar gedragen.
 
Sirius
 
1
15 augustus 2022 om 14:25
Wat wil je hier nog aan managen dan? Ronaldo wil koste wat het kost weg en doet daar schijnbaar alles aan, inclusief zichzelf onmogelijk maken. Geen coach die daar in die omstandigheden tegenaan kan coachen. Die herpakt zich pas als de transfermarkt dicht is en hij elders zit of niet weg kon komen. Ronaldo weet ook heel goed dat een mislukt jaar op zijn leeftijd grote gevolgen kan hebben. Die kan het zich niet veroorloven om zich echt onmogelijk te maken. Je kunt namelijk niet je hele selectie naar de tribune verwijzen, dus mocht het zover komen is het toch echt Ronaldo die dan uit de selectie word gezet. Zover zal het ongetwijfeld niet komen, maar Ronaldo zal z'n aanpak echt moeten gaan veranderen.
 
NJfromVOL
 
0
15 augustus 2022 om 14:31
Als je het punt bereikt hebt dat dat niet lukt, moet je hem kalt stellen en dus ook niet meer opstellen. Dat is wel gebeurd.
 
Sirius
 
1
15 augustus 2022 om 14:50
Dan laat je hem niet optimaal renderen. Dan wordt de situatie alleen maar giftiger.
 
NJfromVOL
 
0
15 augustus 2022 om 16:39
Als het eerste niet lukt (je hebt je omgeving niet altijd in de hand bv omdat de speler de kont tegen de krib gooit), neem je zwaardere maatregelen, t.w. buiten selectie laten, boete betalen, schorsen en tot slot afscheid nemen.
 
Sirius
 
0
15 augustus 2022 om 19:01
Mee eens hoor, maar ik 'viel vooral over' de term 'optimaal laten renderen'. Dat gaat namelijk niet als een speler zich zeer bewust onmogelijk maakt. Dit soort gedrag moet je niet belonen als club.
 
WeAreAnfield
 
15
15 augustus 2022 om 08:00
Laat hem maar lekker gaan ja, je wilt rust in zo'n project. Als lfc supporter hoop ik toch dat ze hieruit komen, die rivaliteit is toch wel leuk altijd. Hoop ook dat ze ten hag de tijd gaan geven en niet alweer na korte tijd het doek laten vallen. Mijn inziens is er toch wel minstens 2 seizoenen nodig om te kunnen zeggen of iemand er echt iets van kan of niet. Maar goed, ik ben maar een simpele supporter..
 
Kaka2007
 
16
15 augustus 2022 om 08:00
Psg moet messi ook maar laten gaan, want he, 35. Sommige leden hier wat een voetbalkenners.
 
 
28
15 augustus 2022 om 08:26
Als hij "gewoon" 37 was en deze cijfers, die gewoon oké zijn, weerlegt, dan is er geen haan die ernaar kraait. Je hebt nu een speler van 37 die zeker over zijn top heen is en duidelijk een negatieve invloed heeft op de sfeer binnen het team. Dat men dan zegt "laat zo'n jochie dan lekker gaan" is dan hartstikke logisch. Want dat is het qua gedrag: Een verwend jochie
 
ForzaZitterd
 
26
15 augustus 2022 om 08:31
Ja want Messi mist de hele voorbereiding en zit als een kind te stampvoeten dat hij geen CL gaat spelen... Het is toch gewoon meer dan logisch dat Ronaldo en man utd beter af zijn zonder elkaar. United moet eens iets gaan opbouwen voor de lange termijn en laten we wel wezen, over 5-10 jaar heb je alleen commercieel nog wat aan Ronaldo. Misschien is dat zelfs nu al het geval.
 
007
 
9
15 augustus 2022 om 09:25
kaka2007, Messi begrijpt dat hij zo af en toe ook tweede viool moet gaan spelen. Mbappe en Neymar zijn de sterren en Lionel kan daar waarschijnlijk mee leven. Hij is zelfs bereid om een stap terug te doen met de penalties. Ronaldo lijkt gewoon er meer moeite mee te hebben dat het einde van zijn fantastische carrière in zich is.
 
Kaka2007
 
12
15 augustus 2022 om 09:52
Ten eerste, en voor de zoveelste keer, Ronaldo doet al jaren niet meer mee met de voorbereiding. Sluit vaak pas aan een week voor de competitiestart. Ten tweede, stap terug doen in dit Man Utd? Heeft vorig jaar gewoon het team op sleeptouw genomen hoor. Ja, zijn ego is groot, maar dat is terecht naar zo`n carriere. En die negatieve invloed, is dat ook maar door een speler gezegd van Man Utd? Nee, weer, ik herhaal, weer pure speculatie om Ronaldo naar beneden te halen. Ja ik ben een fan en reageer wellicht wat overdreven, maar ik word er ongelofelijk moe van dat er elke keer verhalen over Ronaldo naar buiten komen die simpelweg niet bewezen zijn maar wel klakkeloos overgenomen worden door b.v. VZ en de reaguurders.
 
Regulator
 
4
15 augustus 2022 om 11:43
Het is eerder vermoeiend hoe sommige fanboys zich blind naar hun idool blijven staren. Het eerste wat je stelt is gewoon niet waar. Ronaldo deed bij zowel RM, Juventus als vorig jaar bij United direct, nadat het mogelijk was, mee aan de voorbereiding. Geen bewijs van negatieve invloed? Heb je echt niet gezien hoe Ronaldo op De Gea, je weet wel die andere sterkhouder waardoor United niet op plek 11 is beland, zat te kefferen? Houd op. Of dat Ronaldo al in zijn auto zat toen de rest van het team nog aan het spelen was? Is dit de Ronaldo die zijn team tijdens het EK langs de lijn zat aan te moedigen? Als zulks gedrag niet als negatieve invloed kan worden bestempeld, dan heb jij op emotioneel vlak nog veel te leren.
 
Kaka2007
 
3
15 augustus 2022 om 12:23
Bij Real deed ie niet mee met de voorbereiding , vorig jaar bij United was ie er nog niet eens bij de voorbereiding, zegt genoeg over je. Negatieve invloed of gewoon frustratie omdat de Gea als een amateurkeeper staat te keepen, niet alles is fanboy gedrag grote vriend, mag best m'n mening geven. Ook Ronaldo fans hebben meningen, snap dat ze bij Nederlandertjes niet snel geaccepteerd worden omdat Ronaldo staatsvijand nummer 1 is hier. Ronaldo zat, samen met de helft van de selectie, inderdaad al in de auto.
 
Regulator
 
2
15 augustus 2022 om 12:36
Als je idolaat zo belangrijk voor je is, dat je je zo laatdunkend over een volk uitdrukt, dan wens ik je veel succes in het leven. Je zult het zeker nodig hebben.
 
Kaka2007
 
4
15 augustus 2022 om 13:36
Qua voetbal vind ik Nederlanders het irritantste volk wat er is inderdaad. Als je je haar doet ben je arrogant, als je vind dat je een goede wedstrijd speelde ben je arrogant, als je een bepaalde vreugdedans doet ben je arrogant.
 
Tijger-wit
 
1
15 augustus 2022 om 20:34
Hier heb je natuurlijk gewoon 100% gelijk in. Als Depay met een hoed op naar het NL elftal komt dan gaan ze het daar bij elke voetbalshow over zeuren. Of gister nog, Anthony mocht de bal niet op een bepaalde manier aannemen van de trainer want dat zou vernederend zijn voor de tegenpartij. Als je in Nederland boven het maaiveld uitsteekt dan ben je arrogant en moet je kapot worden gemaakt.
 
Kaka2007
 
0
16 augustus 2022 om 08:27
Amen, zo ook met Ronaldo en bijvoorbeeld een Neymar.
 
MarekHamsik17
 
6
15 augustus 2022 om 08:02
Je kan wel roepen dat niemand groter is dan de club. Al je sterspelers die door de jaren heen zijn gestopt en vertrokken zijn vervangen door stumperds. Heb je nog welgeteld 1 sterspeler in je selectie (met Bruno wellicht twee) en in plaats van oplossingen te bedenken, ga je plukharen. Als Ronaldo vertrekt blijft Man U nog steeds los zand. Het grotere plaatje is dat Ronaldo nog bij Man U speelt en misschien zou blijven spelen door een beter beleid. De club geen aantrekkingskracht, met het vertrek van Ronaldo nog minder.
 
Vernon
 
3
15 augustus 2022 om 08:53
Die sterspelers zijn ook de oplossing niet. Pogba was alleen een stoorzender, en Ronaldo is dat nu ook. Er moet eerst weer een team staan dat functioneert.
 
FGLJN
 
2
15 augustus 2022 om 09:18
Zoals je zelf al zegt: het is los zand, en de spelers zijn kwalitatief minder geworden. Wat je in zo'n geval nodig hebt om alsnog goede resultaten te boeken, is teamspirit en samenwerken en als geheel een tactiek uitvoeren. En in zo'n proces moet je stoorzenders eruit werken. Dus het vertrek van CR zal zeker grote voordelen kunnen hebben. Het kan er zeker voor zorgen dat het straks geen los zand meer zal zijn, en dat de aanwezigheid van die zogenaamde stumperds gecompenseerd zal kunnen worden met teamwork en tactiek.
 
Japie_Krekel
 
7
15 augustus 2022 om 10:11
Ik geloof daar helemaal niks van. United speelt niet in de Eredivisie waar je weg kan komen met alleen een leuke teamspirit. Je hebt ook gewoon kwaliteit nodig en dan kan je niet met pakweg een Martial ofzo in de spits komen aanzetten
 
FGLJN
 
0
15 augustus 2022 om 16:06
Leicester City heeft laten zien dat dat niet altijd zo hoeft te zijn. Met Mahrez, maar verder moesten ze het niet van de individuele klasse hebben. En ja, je hebt wel gelijk dat kwaliteit alsnog nodig is in de top van de PL, maar dat is alsnog geen goede reden om dan maar CR te behouden, zoals mijn punt was. Zonder CR en zonder teamspirit, ga je alsnog succesvoller zijn dan met CR en zonder teamspirit. Ook al wordt je misschien geen kampioen inderdaad.
 
ericvanloo
 
7
15 augustus 2022 om 08:08
Zeiden ze dit bij Juventus ook niet. Toen had Ronaldo ook nog een contract, maar ik denk dat het voor veel clubs eerder een last dan een aanwinst is mocht die alsnog gaan. Tijd om zich te gaan focussen op dit United naar de top 6 te brengen, want zoals ze nu spelen is top 10 nog te hoog gegrepen.
 
Barmitswa
 
2
15 augustus 2022 om 10:55
die is 100% weg. het feit dat united hier aan damage control doet en ronaldo zelf in alle toonaarden zwijgt zegt eigenlijk gewoon alles
 
Louismanuel
 
5
15 augustus 2022 om 11:18
Het project Juventus heeft Juventus zelf om zeep geholpen, door onder meer Mandzukic en Joao Cancelo te laten gaan. De eerste was de nodige bliksemafleider in de spits, de tweede was de perfecte aangever vanaf rechts voor Ronaldo. Ze hadden ook nog de pech dat Dybala in een vorm dip geraakte. Bovendien lieten ze Allegri gaan en Sarri had geen benul hoe hij Juve moest laten spelen. En toen kwam Pirlo en die had ook geen idee.
 
Sulejmanii
 
18
15 augustus 2022 om 08:13
Laat die man en zijn negativiteit gewoon lekker gaan joh, dan komt er ook nog een groot budget vrij.
 
Soccerfan_1
 
5
15 augustus 2022 om 08:49
Dit was gisteravond op het moment dat VZ dat vorige artikel over Ronaldo plaatste al bekend. We worden allemaal traag door de hitte blijkbaar. Ronaldo moet lekker weg gaan. Alles ging lekker tot dat hij zich weer bij de ploeg meldde.
 
Partyboooi
 
0
15 augustus 2022 om 08:54
Precies, wat heb je er nog aan? Er moet gebouwd worden aan een nieuw elftal, Ronaldo is 37 en blijft niet langer dan komend seizoen. Paar goeie aankopen proberen te doen, op elke positie in de as. En wie weet kan 10hag er iets van maken.
 
El Fenomeno
 
13
15 augustus 2022 om 09:10
Alles ging lekker tot dat hij zich weer melde? Of bedoel je dat het lekker ging in de nietszeggende oefenpotjes? Alsof dat lag aan afwezigheid.
 
El_Guaje7
 
7
15 augustus 2022 om 08:54
Iedereen die zegt dat Man United deze Ronaldo moet laten gaan.. Oke. Wie gaat de goals maken? Als ze deze Ronaldo laten gaan zie ik ze met dit materiaal echt buiten de top 10 eindigen. Met Ronaldo wellicht nog Conference League of Europa League voetbal. Ze hebben alleen het geluk dat niemand zijn handen wil branden aan een 37 jarige Cristiano Ronaldo. Probeer maar eens spelers van kwaliteit te halen Manchester United zijnde, zal nog een zware klus worden. Ze kunnen dit seizoen geen Champions League voetbal bieden en volgend seizoen zeer waarschijnlijk ook niet.
 
MrKrillin
 
3
15 augustus 2022 om 09:26
El_guaje Denk vooral dat clubs wachten of hij tranfervrij zal zijn. Iets van 15-20 mil betalen aan transferkosten, tekengeld en salaris is een obstakel voor een 37 jarige. Als Man u hem transfervrij zou laten gaan, de clubs zullen zich gelijk melden, met denk Chelsea vooraan. Als hij de nieuwe hiërarchie accepteert, zie ik hem graag dat hij terugkomt naar 'huis' bij Real. Kunnen af en toe 442 spelen, of afwisselen met captain Benz (die kan niet heel seizoen alles spelen). Desnoods in een vrije rol aan de rechterkant en afwisselen tussen de voorhoede spelers. Kan absoluut zijn waarde hebben, enige dat zijn rol anders is. Niet meer de man waar alles omdraait, maar accepteren dat het Benzema is.
 
Bongiorno
 
1
15 augustus 2022 om 11:08
Ik denk het niet hoor Krillin. Voor topclubs maakt die extra twintig miljoen weinig uit. Wil je echt Ronaldo binnenhalen die niet alles gaat kunnen spelen, niet gegarandeerd alles aan flarden schiet op zijn 37e en direct in de kleedkamer de absoluut grootste en belangrijkste meneer wil zijn? Het brengt enorm veel onrust en zonder succesgarantie is het gewoon een dure en destabiliserende grap.
 
Louismanuel
 
2
15 augustus 2022 om 11:38
Het zijn inderdaad een stel onbenullen daar. Zo ging de 26 jaar oude Joao Palhinha voor 20 miljoen van Sporting naar Fulham. Een verdedigende middenvelder die ze node missen. Ook hadden ze Ruben Neves kunnen proberen voor dezelfde positie. Een Goncalo Guedes (aanvallend middelveld van 25) voor 35 miljoen van Valencia naar de Wolves. Ook een Marco Asensio hadden ze makkelijk binnen kunnen halen als ze snel waren geweest, want die was eerst zoekend. Ze lieten Cavani vertrekken maar hebben daar geen vervanger voor gezocht (gevonden?). De nodige bliksemafleider die Ronaldo nodig heeft. Een echte spits. Mijn tirade over de tactische vernuft van Ten Hag, zal ik hier besparen. Dat heb ik het weekend al bij andere artikelen gedaan. Daarom alleen dit: van achteren verkrampt opbouwen met spelers die dat absoluut niet in zich hebben, waardoor de tegenstander uitgenodigd wordt om hoge druk te zetten en daar als coach verder niets aan te doen na een minuut of 15. En dan 433 blijven spelen. Ik ben geen coach maar volgens mij past het balletje van keeper naar de verdedigers spelen, niet bij een 433. En dan die verdediging. De ene is traag en slecht, de andere te dik en traag. De andere te klein voor de PL terwijl je Varane op de bank hebt. Overigens is dat geen leider want die deed het alleen goed met een Ramos of Pepe in zijn rug. Misschien kunnen ze die laatste nog polsen. Maar dan nooit meer Maguire opstellen.
 
Raubaht
 
1
15 augustus 2022 om 08:54
Contract ontbinding is precies waar Ronaldo op uit is. Als je dat doet heeft die gewonnen en is het bovendien een slecht signaal naar andere spelers die in de toekomst willen gaan muiten.
 
Bundy_sr
 
4
15 augustus 2022 om 09:05
Waar bij ploegen als Arsenal, Liverpool, City en Spurs momenteel rust heerst en het elftal voor 95% rond is , zit United nog te stuntelen om spelers bij elkaar te halen en moeten ze daarnaast in 2 weken tijd zeker nog 3 goede aankopen doen.
 
MrKrillin
 
2
15 augustus 2022 om 09:35
Bundy Dat is toch ook gênant dat Man U bijna hele transferperiode zit te bedelen bij FdJ. Nu competitie onderweg, paniek en denken ze opeens aan Rabiot. Een Fabian Ruiz heeft nog een 1 jaar contract, SMS 2 jaar contract, (misschien lastiger) Brozovic, er zijn echt wel spelers te vinden die en kwaliteit gaan toevoegen en haalbaar waren voor Man U. Maar lang wachten op een speler die totaal geen zin heeft, slaat natuurlijk nergens op. Een Sangare was zelfs makkelijk haalbaar met zijn clausule. Ook die moet je altijd boven Rabiot halen. Rabiot en zijn moeder zijn ook vaak onrustverspreiders, terwijl die man totaal niet bij de top hoort.
 
Rob81
 
5
15 augustus 2022 om 09:12
Ik vond Ronaldo altijd een goede prof, je hoorde hem nooit, hij mengde zich niet in opstootjes. Hij maakte gewoon zijn goals. Maar goed, zijn vorige teams draaiden ook allemaal wel. Wonnen ieder jaar wel wat. Dit is het eerste team dat echt gewoon kansloos is voor alle prijzen en nu weer. En nu loopt hij toch wel tekeer te gaan op het veld. Ik denk dat hij ergens ook gefrustreerd is dat Real weer alles wint en hij sindsdien niet meer op dat podium heeft kunnen schitteren. Nooit meer verder gekomen dan kwartfinales. Dat strookt natuurlijk niet met zijn status en ego. Denk dat wat we nu zien de frustratie van verkeerde keuzes zijn en het dichterbij komen van zijn pensioen. Met wat minder exhorbitante salariseisen had hij een paar jaar geleden heus nog wel bij een contender kunnen spelen, bijv. Bayern. Had dat maar gedaan, denkt ie misschien. Als Atletico gerucht klopt, wilde hij dat nu wel. Ben benieuwd wat deze jongen na het spelletje gaat doen. Of hij verdwijnt in de absolute luwte, of hij wil zich zeer actief blijven profileren. Een tussenweg is er volgens mij niet.
 
 
2
15 augustus 2022 om 09:18
Don Florentino Perez zag het goed een aantal jaren geleden. Niemand maar ook niemand is groter dan de club. Cristiano wilde weg begon moeilijk te doen dan mag hij weg.
 
Sander125
 
2
15 augustus 2022 om 09:34
Volgende wedstrijd tegen Liverpool… verliezen en Erik is weer thuis
 
alexandervdh
 
3
15 augustus 2022 om 09:40
Lekker laten gaan, ETH moet zo veel mogelijk rotte appels die niet in zijn systeem kunnen spelen laten gaan. Ronaldo kan het druk zetten niet aan en zal daarom moeten gaan.
 
OREELY
 
3
15 augustus 2022 om 09:51
zonder ronaldo ( wat ik geen spits vind voor wat ten hag wil spelen) heb je geen centrum spits meer. dan ben je afhankelijk van buiten spelers die er geen reet van kunnen. wordt dan een heel lang seizoen
 
rbn_
 
5
15 augustus 2022 om 10:08
Ik kan me Ronaldo wel voorstellen ook al gedraagt hij zich soms als een klein kind. Ronaldo is een winnaar, altijd al geweest. Je verwacht dat de zwakke plekken worden vervangen. Dat is onder andere de keeper, centraal achterin en centraal op het middenveld. Dat heeft Ten Hag niet gedaan en ik begrijp niet, waarom niet. Waarom geen Henderson ipv De Gea. Dit was het moment om door te selecteren. Waarom geen Bailly, Lindelof of Varane ipv Maguire. Heb je 2 posities vervangen voor 0 euro. Kan je de overige posities die vervangen moeten worden wel geld uitgeven. Ik vind het ook jammer dat Ten Hag veel oude bekende haalt of interesse toont. Waarom niet een paar spelers uit Spanje? Hebben ook een goede techniek en kunnen ook prima zijn type spel spelen. Door (oude) bekende te halen kan dit als een soort boomerang averechts werken.
 
Tijger-wit
 
0
15 augustus 2022 om 20:49
Als ten Hag zelf spelers mag halen haalt hij oud bekende, dat deed hij bij Ajax namelijk ook al met Klaiber en Labyat. Maar welke speler kon de club nou echt halen wat gelijk een basisspeler is en die gelijk het niveau omhoog krikt? Alle directe versterkingen spelen al CL of Europa league dus daarvoor komen ze niet naar Manchester.
 
marouan007
 
4
15 augustus 2022 om 11:03
Mensen doen of Man U heeft verloren door Ronaldo man staat in de spits Liverpool word ook moeilijk 3e nederlaag op rij succes Erik
 
Forza Milan
 
0
15 augustus 2022 om 11:09
Man Utd en Ronaldo moeten gewoon uit elkaar, dit gaat niet meer werken. Of er moet opeens een wonder gebeuren dat Ten Hag Man Utd aan de praat krijgt mét Ronaldo en Ronaldo genoegen neemt met de Europa League. Dat wonder zie ik eerlijk gezegd niet gebeuren. Wat wel vast staat is dat Man Utd nieuwe spelers nodig heeft. Spelers die het niveau aankunnen én de juiste mentaliteit hebben wel te verstaan.
 
ScheinHeilig
 
0
15 augustus 2022 om 11:49
Iedereen maar roepen dat United vanaf nul moet beginnen.. wat een onzin! Ze moeten gewoon 4/5 man (fred, maguire, shaw, mctominay en ten hag) per direct contract ontbinden en de deur uit trappen en daarna gewoon een paar solide spelers erbij halen. Kost je wat maar dan heb je wel een elftal dat niet elke week van de mat afgespeeld word. Ten hag kunnen ze eventueel nog wel bij de ploeg houden, maar dan alleen laten coachen en niet eens zelf de opstelling laten bepalen..iemand daarvoor inhuren die het allemaal wel snapt. Spelers als milinkovic-savic, koulibaly, kante, brozovic etc. zijn de types spelers dat dit united nodig heeft. Werkers die er gelijk staan..mannen en geen jochies..leiders op en naast het veld. Dit zou het hele team ten goede komen. Maar goed dat word in deze fase lastig om zo iemand van dat statuur nog binnen te halen. En Anthony zou ik ook zo snel mogelijk wegkopen bij ajax en rashford de deur uit doen en Sancho op links posteren en vervolgens Anthony op de rechterflank. Dat word dan echt een verschrikking voor verdedigers als je dat met ronaldo erbij moet verdedigen. Daarnaast..Martinez kan ook moeilijk 3 man afdekken in zijn uppie en met maguire en fred in zijn buurt word het lastig voor hem om uit de verf te komen, dus begrijpelijk dat het lijkt alsof die er niks van kan. Maar die word nog wel heel waardevol voor united, dat kan niet anders..
 
Bobo25
 
0
15 augustus 2022 om 11:59
Je geeft gaan dat het onzin is dat mensen zeggen dat ze vanaf nul moeten beginnen, maar vervolgens wil je zelf 5 spelers weg doen en nieuwe halen.....inclusief de coach. Dus dan begin je in feite op nul.
 
ScheinHeilig
 
0
16 augustus 2022 om 10:17
Je zou het ook nog met de huidige selectie kunnen redden.. maar in de breedte kom je daarna tekort. Vanaf nul is toch anders als wanneer je gewoon 7/8 spelers hebt die het niveau wel aan kunnen. Het is geen onbegonnen werk, alleen slechte coaching en de verkeerde personen worden opgesteld. En domme aankopen gedaan.. ten hag behandeld man unt alsof het fc Utrecht is ofzo.. spelers als arnautovic en rabiot in zijn huidige vorm komen zwaar te kort voor de top..en moet je ook niet erbij willen en malacia en martinez zijn het ook niet.. Een paar aankopen erbij is niet vanaf 0 beginnen..anders begint elke team elke jaar vanaf 0..
 
berts1901
 
1
15 augustus 2022 om 12:00
Gewoon op de bank of tribune zetten en hem laten verrotten, dan naait hij zichzelf lekker met komende wk.
 
JohanDe Leeuw
 
0
15 augustus 2022 om 14:50
Afscheid nemen , heb je niks aan .. een geweldige voetballer die weet dat hij de beste is .. Maar dan alleen als het goed gaat . Hele domme actie van Ronaldo , was daar een held Denk dat zeker de helft hem nu weg wil hebben . Team genoten willen hem zeker weten weg hebben , wat ik begrijp . Maar eerlijk is eerlijk , de rest laat het ook allemaal afweten
 
tu6161
 
0
15 augustus 2022 om 15:20
Inderdaad afscheid nemen, zal voor veel rust zorgen. Daarna spelers halen die er meteen staan en voor United het verschil kunnen maken. Met name de middenveld versterken. Met spelers zoals fred, maguire, shaw, mctominay ga je het niet redden. Ik snap nog steeds niet dat maguire speelt en ook nog aanvoerder is. Waarom geen Varane? Zowel in de verdediging, middenveld als in de aanval hebben ze snel spelers nodig. Volgende wedstrijd Liverpool thuis. Dat wordt wat.
 
Teun1
 
0
15 augustus 2022 om 16:28
ja afscheid nemen maar dan wel zelf zijn contract af kopen voor 35 mio zodat een ander aan getrokken kan worden, wat een vreselijke man is dit zeg!.