Man United wordt weggeblazen door Newcastle en zet CL-ticket op het spel
Zondag, 2 april 2023 om 19:22

Manchester United is zondag de derde plek in de Premier League kwijtgeraakt aan Newcastle United. De ploeg van Erik ten Hag kwam er totaal niet aan te pas op St. James' Park en stapte met een 2-0 nederlaag van het veld. Joe Willock en Callum Wilson scoorden beiden met het hoofd. Newcastle neemt op doelsaldo de derde plek over van Man United. Het elftal van Ten Hag heeft nog wel een voorsprong van vier verliespunten op nummer vijf Tottenham Hotspur.

Marcus Rashford bleek op tijd hersteld van een lichte blessure en startte links voorin bij Manchester United. Wout Weghorst behield zijn plek in de punt van de aanval, terwijl Tyrell Malacia op de bank werd geposteerd. Aan de zijde van Newcastle was er zoals gebruikelijk een basisplek voor Sven Botman, die al in de zesde minuut een cruciale bloksliding inzette bij een gevaarlijke voorzet van Marcel Sabitzer.

Vanaf dat moment was het Newcastle dat de klok sloeg. Man United moest ver achteruit en mocht van geluk spreken dat er bij rust nog een 0-0 stand op het scorebord stond. David de Gea redde na een kwartier miraculeus op een kopbal van Alexander Isak en de rebound van Joe Willock van heel dichtbij. Zeven minuten voor rust behield de zeer dreigend spelende Allan Saint-Maximin fantastisch het overzicht door breed te leggen op Willock. De middenvelder had van dichtbij moeten scoren, maar vuurde rakelings over de lat.

Het spelbeeld veranderde na rust niet. Newcastle bleef de aanval zoeken en had in de 65ste minuut eindelijk succes. De voorzet van Bruno Guimarães was iets te hard, maar werd door Saint-Maximin terug de doelmond ingekopt, waarna Willock van dichtbij het laatste zetje kon geven met het hoofd: 1-0. Een kwartier voor tijd voorkwam De Gea erger voor Man United, door een kopbal van Joelinton met behulp van de lat tegen te houden. In de rebound kopte Fabian Schär de bal op de paal. De beslissing viel twee minuten voor tijd bij een nieuwe hoekschop, die binnengekopt werd door Callum Wilson: 2-0.

Nr.TeamMWGVP
1Manchester City38287391
2Arsenal38285589
3Liverpool382410482
4Aston Villa382081068
5Tottenham Hotspur382061266
6Chelsea381891163
7Newcastle United381861460
8Manchester United381861460
9West Ham United3814101452
10Crystal Palace3813101549
11Brighton & Hove Albion3812121448
12AFC Bournemouth381391648
13Fulham381381747
14Wolverhampton W.381371846
15Everton381391640
16Brentford381091939
17Nottingham Forest38992032
18Luton Town38682426
19Burnley 38592424
20Sheffield United38372816

Meer nieuws
   
18:07
18:07
Ontdek de nieuwste voetbalkleding van adidas TEAM voor komend seizoen!
0
   
18:00
18:00
'Loyale' en 'vriendelijke' Priske klaar voor Feyenoord: 'Juiste stap voor hem'
13
   
17:56
17:56
Feyenoord praat donderdag verder met topkandidaat trainerschap
2
   
17:36
17:36
Aan Chelsea en Manchester United gelinkte coach tekent nieuw vierjarig contract
0
   
17:30
17:30
PSV moet op zoek naar een nieuwe linksback: 8 potentiële kandidaten op een rij
28
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (96)

 
madrid8484
 
38
2 april 2023 om 19:25
Afgedroogd kijk alleen naar de doelsaldo van united geen top 4 waardig.. als je met zo een doelsaldo na zoveel wedstrijden met +3 staat is het lachwekkend
 
JayJack
 
37
2 april 2023 om 19:26
Best opmerkelijk eigenlijk dat gewoon dat hele United afhankelijk is van Casemiro. Dat zegt veel over wat voor een kaliber Casemiro is maar ook hoe matig United als het ware is…
 
fceindhoven030
 
39
2 april 2023 om 19:30
@JayJack, Speelde Casemiro niet toen United met 7-0 verloor van Liverpool?
 
madrid8484
 
8
2 april 2023 om 19:30
Klopt dat sowieso maar met hem kregen ze ook 7-0 pakslaag van liverpool , het is niet meer dat ze uit en thuis presteren net als jaren terug , ten hag moet echt gaan uitkijken dat hij niet eindigt zoals mourinho en solskjear allebei eindigde 2e met heel veel punten van lovend naar ontslagen uiteindelijk..
 
Busby
 
22
2 april 2023 om 19:29
Het gaat erom hoeveel matchen je wint, gelijkspeelt of verliest.United verloor er 7 en won er 15 dus terecht in de top 4.
 
madrid8484
 
12
2 april 2023 om 19:35
Je snapt me punt niet een ploeg die united heet met zo een doelsado is lachwekkend hoeveel heeft newcaslte verloren dan en kijk daar hun doelsaldo dat is mijn punt..
 
Tinus88
 
16
2 april 2023 om 19:42
Maar uiteindelijk gaat het toch gewoon om de punten? Kijk waar Chelsea en Liverpool staan? Dit United zou ik qua selectie niet per se beter noemen, maar die staan wel gewoon vele plaatsen hoger.
 
 
14
2 april 2023 om 19:38
Eens! Met die selectie op 22 punten achterstand ( met 2 wedstrijden minder ) op Arsenal. ETH: exit!
 
Tinus88
 
14
2 april 2023 om 19:45
Dit zou ik echt wanbeleid van de bovenste plank noemen. Hij pakt eindelijk weer eens een prijs, lijkt gewoon op koers voor CL voetbal en staat ook, EL weliswaar, in de kwartfinale van een Europees toernooi. Zo slecht is het nou ook allemaal niet. Je moet alleen wel even de verwachtingen temperen om dat te kunnen zien. Dit is United, maar de selectie komt niet met de grootte van naam overeen. Ze staan gewoon waar ze horen te staan.
 
stravven
 
4
3 april 2023 om 02:58
Ten Hag heeft gewoon 250 miljoen uit mogen geven afgelopen zomer, dan is een vierde plaats gewoon niet goed genoeg. Dat is meer dan bijvoorbeeld Arteta heet uitgegeven in zijn eerste 5 transerperiodes.
 
GroenHout
 
0
2 april 2023 om 19:44
Het loopt inderdaad nog niet denderend, vind de verdediging (behalve rechtsachter) en Casemiro alleen echt naar behoren presteren. De rest laat het echt afweten. We hebben een nieuwe spits, rechtsvoor, backup am, nieuwe cm, nieuwe rechtsachter en als een verdediger vertrekt, een nieuwe backup cb.
 
TakeMeHome
 
25
2 april 2023 om 19:25
Met wat voor instelling kwam ETH & de zijne naar St.J Park!? In mijn ogen om schade te beperken die er niet eens was. Wat ik ETH aanreken is het feit dat meneertje van 80 miljoen pond elke keer weer in de basis staat samen Houterige Wout! Pellistri verdiend een eerlijke kans om in de basis te starten. Maar Antony is gwn zijn lieveling.. & dan nog met SMT op het middenveld die er maar al-tijd bij aan het joggen is. Bij elk tegen aanval sprint hij nooit terug !! Maar een Fred die een betere seizoen draait op de bank begint? Ik kan het niet begrijpen, zijn late wissels ook om nog iets te forceren. Hij had bij rust al spelers in de kleedkamer achter moeten laten. Zo maak je als trainer nou niet bepaalt een statement dat je met de houding waar de meeste mee speelde niet kan op dit niveau!de Wedstrijd van vandaag was een old skool performance van afgelopen seizoenen. Mateloos irriteren, wetende dat je ploeg niet veel gaat brengen.. pure armoede gewoon. Rashford, lijkt alsof hij zijn hoog moment dit seizoen heeft gehad & weer in slechte vorm verkeerd. United is klaarblijkelijk niks zonder hem.. & dat kan niet voor een club als United, afhankelijk van 1 speler. & dan Bruno, Fernandes. Wat een slechte speler is het ook wel eigenlijk, hij gaat eerder achteruit dan vooruit. Hij verspeelt meer ballen dan dat hij zijn mede spelers op de juiste momenten weg stuurt of een bal goed in de loop of voeten geeft & daarom vind dat hij van de zomer ook mag vertrekken. Aanvoerder onwaardig! Leuk feitje, United heeft 270 min in de PL niet gescoord. Dan nog om af te sluiten de complimenten aan Newcastle. Ze pakte United bij de strot & hebben niet losgelaten. Hoge tempo voor grotendeels van de wedstrijd & de 1 - 0 was dan ook goed uitgespeeld & zwaar verdiend.. Kans na kans gecreëerd om meer te scoren & moeten balen dat zij niet minimaal met 3 - 0 hebben gewonnen. De strijd & wilskracht, hier kan Man United nog heel wat van overnemen. Gefeliciteerd Magpies supporters!
 
Smatske
 
8
2 april 2023 om 19:27
Rashford? Deed die mee dan?
 
Noano
 
42
2 april 2023 om 19:27
Zo'n lap tekst getypt tijdens de wedstrijd, en dan nog niet de 1e reactie hebben lol
 
martinmarcus
 
18
2 april 2023 om 19:30
Zit het je dwars Lampen?
 
TakeMeHome
 
45
2 april 2023 om 19:31
Allereerst boeit het mij niet of ik eerste of laatste ben, kan mij een worst wezen. Ten tweede typte ik vanaf 90e min zoals ik altijd doe. Snap ik ook niet wat voor punt je wil maken, feit dat ik zo’n lap tekst type, of dat geen 1e ben, of beiden? Het is maar wat je dwars zit gap!
 
Noano
 
17
2 april 2023 om 19:31
Nee gewoon grappig
 
NJfromVOL
 
34
2 april 2023 om 19:35
Flauwe reactie Lampen ... Ieder het zijne ...
 
TakeMeHome
 
7
2 april 2023 om 19:43
Dan heb jij echt droge humor??
 
GluubsterTJ
 
14
2 april 2023 om 19:46
Niet dat het mij heel erg boeit, maar is het niet gek om tijdens een voetbalwedstrijd al je wedstrijdverslag op te maken terwijl je het "een worst zal wezen" waar je bericht terecht komt in de reacties. Logischerwijs zou ik denken dat je dan even de wedstrijd uit kijkt en dan begint aan het verslag.
 
TakeMeHome
 
6
2 april 2023 om 19:54
Alsof er in de laatste 5 min het spelbeeld drastisch veranderd. Of dat United ineens sterren uit de hemel speelt & er nog even 2 bij zou prikken. Tis goed jongen. ????
 
GluubsterTJ
 
6
2 april 2023 om 19:58
Tsjaa als het was gebeurd had jij het mooi gemist omdat je met het wedstrijdverslag bezig was. En dat terwijl het niet boeiend is waar de reactie terecht komt.Tis goed?.
 
TakeMeHome
 
8
2 april 2023 om 20:04
Mooi gemist, je doet alsof het zo moeilijk is om vanaf je tel te typen & tegelijkertijd de wedstrijd af te kijken. Doe nou niet alsof dat onmogelijk is
 
 
1
2 april 2023 om 20:13
Nou heb ik nooit veel moeite met het vinden van woorden, maar dit stukje tekst kan je echt in 20 seconde typen toch?
 
OneTwoHook
 
1
2 april 2023 om 20:31
Antony 100 miljoen. ??
 
loempidel
 
6
2 april 2023 om 22:22
Lampen en gluubster jullie maken je druk om niks, mijn god.
 
Walcott16
 
38
2 april 2023 om 19:30
Ten Hag is wat te veel opgehyped laatste maanden. Hij leverde prima prestaties maar de resultaten verbloemden vaak het spel van United. Hoe kan die Weghorst er nou in godsnaam nog steeds instaan?!
 
TakeMeHome
 
8
2 april 2023 om 19:34
Ik snap er geen bal van, speel dan met Rashford in de spits, Sancho links & lievelingetje op rechts..
 
Hachimann
 
5
2 april 2023 om 19:32
Antony speelde best aardig vandaag, maar die kan ook vrij weinig als die houten klaas elke keer weigert/het voetballende gebrek heeft om de diepte in te lopen. Vond het persoonlijk raar dat hij gewisseld werd en dat Rashford mocht blijven staan, die heeft niks anders gedaan dan sjokken en uit positie lopen in de zeldzame momenten dat ze eens de bal hadden op de andere helft.
 
TakeMeHome
 
12
2 april 2023 om 19:38
Antony kan geen man voorbij komen, & als hij dat wel doet kapt hij terug om de bal vervolgens terug te spelen.
 
Hachimann
 
4
2 april 2023 om 20:03
Ja, want hij heeft ook niemand om aan te spelen. Hij heeft geen spits die een run maakt of ruimte maakt. WW staat er maar een beetje te lummelen en aansluiting vanuit het middenveld was er ook allesbehalve.
 
arsenal890
 
12
2 april 2023 om 19:34
Ten Hag wou ook nog graag dat Woutje zou blijven hè? Is toch belachelijk voor een club als United. Met Sancho en Martial weer fit zouden Woutje en Antony toch gewoon moeten banken? Dan komen er ook nog lastige wedstrijden aan tegen Brentford thuis, Brighton uit, Spurs uit etc. Wordt nog een mooie strijd voor top 4
 
TakeMeHome
 
6
2 april 2023 om 19:37
Had United vandaag gewonnen konden zij zich permitteren om punten in te leveren aankomende wedstrijden. Nu moet er thuis van Brentford (geen makkie) & Everton (dat tegen degradatie vecht) gewonnen worden wil je CL spelen volgend seizoen. Want Brighton is ook nog serieus in de race voor top 4 samen met Spurs. Het wordt idd nog een lastige strijd!
 
NL_Modric
 
2
2 april 2023 om 19:47
Daar staat ook tegenover dat United al sinds de jaarwisseling om de 3 dagen een wedstrijd speelt. Dan kun je weleens een wedstrijd verliezen tegen een sterk Newcastle. Ten Hag moet gewoon een tweede prijs binnen harken en eindigen in de top 4. (hebben een redelijk makkelijk programma)
 
arsenal890
 
2
2 april 2023 om 19:54
Tja, ten Hag was natuurlijk ook wel eigenwijs door weinig te wisselen in sommige wedstrijden. Wedstrijden in de groepsfase van de EL of de Carabao cup. Ik vind dat ze nog best een lastig programma hebben, vooral als je ook nog rekening houd met de wedstrijden in de EL.
 
TakeMeHome
 
1
2 april 2023 om 19:57
De EL moet gewonnen worden. Een veilige spot vast stellen in de top 4 & een gooi doen naar de FA Cup. Maar dan moet je de wedstrijd van je leven spelen als je Brighton voorbij bent & in de finale City treft. Verlies liever van Brighton dan in de finale met een dikke klapper van City! EL is tot nu een makkelijkere route om het seizoen nog glans te geven!
 
Busby
 
2
2 april 2023 om 20:10
De downgrade van Casemiro en Eriksen naar MCFred en Sabitzer is te groot. Als de 2 eerste terug zijn zullen we top 4 halen en hopelijk EL winnen.
 
TheGunner030
 
4
2 april 2023 om 19:26
Heb alleen laatste halfuur gezien, newcastle kwam geen 1x in de problemen door united. Het lijkt alsof al die porten er nu in beginnen te hakken eind van seizoen.
 
Hachimann
 
4
2 april 2023 om 20:18
In feite heb je dan de hele wedstrijd gezien, want het is nooit anders geweest vandaag.
 
Busby
 
17
2 april 2023 om 19:26
Elke uitmatch spelen we dramatisch. Hoe kan dit? Ten Hag slaagt er niet in om zijn spelers buiten Old Trafford te motiveren. Gewoon een belachelijk slechte uitmatch weer.
 
Marc 433
 
5
2 april 2023 om 19:36
Slechte wedstrijd van United helaas. Terecht verloren. De koppen bij elkaar en harder gaan werken de volgende keer. CL is zo belangrijk voor United. Willen ze goede spelers behouden en nieuwe halen dan moeten ze CL spelen. Huiswerk voor Ten Hag.
 
TakeMeHome
 
4
2 april 2023 om 20:00
Ik moest best lachen om het stuk: ‘Willen ze goede spelers behouden’. Op wie doel je precies? Want de enige die ik persoonlijk zou houden (basis elf) zijn Rahsford, Casemiro, Eriksen, Varana, Martinez, AWB & de Gea, waarbij AWB & Eriksen kan behouden voor de breedte. De rest levert helemaal niets!
 
jajoh89
 
0
3 april 2023 om 20:04
Dat zijn er toch 7 van de 11
 
Smatske
 
28
2 april 2023 om 19:26
De resultaten die EtH met United heeft geboekt dit seizoen hebben een hoop verbloemd, want het voetbal is gewoon echt nog steeds niet om aan te gluren. Het is saai, traag en inspriratieloos. De voetbalwet leert ons dan ook dat je met slecht voetbal gewoon niet een seizoen lang resultaat kunt behalen. Het kwartje is nu vaak genoeg de goede kant opgevallen, het geluk is op. En nu staat die 4de plaats voor ten Hag ook nog zwaar onder druk. Ik zal je erger vertellen, als United geen CL haalt dit seizoen dan kan EtH misschien wel de biezen pakken. De achterban van United is wat dat betreft ongenadig.
 
Hachimann
 
16
2 april 2023 om 19:29
De achterban van United staat gewoon achter Ten Hag en de voetbalwet leert ons ook dat je team er heel anders uitziet als je hele vaste middenveld in de lappenmand ligt. Straks hebben ze Eriksen en Casemiro terug en staat het meteen weer een stuk stabieler. Er is genoeg wat men ETH aan kan rekenen vandaag, maar wie zag ze nou echt winnen met deze opstelling? Ze missen gewoon kwaliteit op bepaalde posities vandaag.
 
Smatske
 
11
2 april 2023 om 19:36
Ook met Eriksen en Casemiro erbij heeft United mij nog niet weten te overtuigen met dominant voetbal. En ik trek dat vertrouwen in Ten Hag door de achterban van United in twijfel. Ja ze staan nu nog misschien achter hem maar dat komt omdat hem de wind behoorlijk in de zeilen heeft gezeten de laatste tijd. Maar de United achterban kennende zijn die gauw het vertrouwen kwijt als de resultaten uitblijven en vertoonde spel weinig perspectief op beter biedt.
 
Hachimann
 
1
2 april 2023 om 20:14
Vaak zijn dit wel de grootste schreeuwers, maar wat je hebt wel een punt. Erik is vaak geprezen om zijn aanpassingsvermogen en het feit dat hij kan improviseren, wat hij nu met Weghorst doet is niet eens meer koppig maar iets ver daarboven. Het voetbal hoeft niet altijd sprankelend te zijn, zolang er maar wel gecreëerd wordt. Met die 2 erbij zal dit wel altijd gebeuren. Om ETH al op de hot seat te zetten gaat me echter wel te ver, helemaal als je ziet waar het team vorig jaar stond.
 
Busby
 
10
2 april 2023 om 19:34
Ik zal je iets vertellen. United staat terecht in de top 4. City en Arsenal zijn beter maar de rest is gelijkwaardig. Het is niet omdat Newcastle vandaag won dat zij sprankelend voetbal spelen heel seizoen lang. Hetzelfde andere ploegen. Stop dus met je onzin.
 
Musi26
 
0
2 april 2023 om 19:55
Ongenadig....bij united komt het eigenlijk niet voor dat een trainer er na een jaar wordt uitgezet.
 
Ravel
 
0
2 april 2023 om 22:58
Eens met je eerste analyse maar ten Hag zit gewoon heel stevig in t zadel en terecht. De selectie is nog steeds erg matig en het voetbal lijkt vaak nergens op. De concurrentie laat t flink afweten maar niettemin staat er een beter team dan vorig seizoenen.
 
HandsballHenry
 
1
2 april 2023 om 19:26
Verdiende overwinning voor Newcastle. Een zwak Manchester vanaf het begin tot het eind overklast. Zou geweldig zijn voor deze club met zijn fantastische fans om champions league te halen. Zie het voor Manchester somber in met zwakke spelers als McTominay en Weghorst en pure middelmaat als Sabitzer, Dalot en Fred. Verder duidelijk dat voor spelers als Antony en Sancho veel te veel betaald is.
 
Benzema.
 
2
2 april 2023 om 19:26
Dik verdiende overwinning. United had helemaal niks te vertellen.
 
martinmarcus
 
3
2 april 2023 om 19:26
Newcastle heeft verdiend gewonnen. Het was een heerlijke wedstrijd om naar te kijken met eindelijk een prima commentator om naar te luisteren. Vaak is het zo dat de commentatoren van viaplay drie keer niks zijn. Manchester is overduidelijk in een dip en het is voor Ten Hag te hopen dat ze zich kwalificeren voor de Champions League. Veel spelers van Manchester waren onzichtbaar; Rashford, Fernandes en Anthony zaten totaal niet in de wedstrijd. Dit was een wedstrijd waar strijd de boventoon voerde en waar uiteindelijk Newcastle United het meest succesvol in was. Gefeliciteerd Newcastle United, waar de sfeer echt geweldig was
 
manunitedrvp
 
12
2 april 2023 om 19:27
Wanneer gaat Erik nou een ophouden met Weghorst te beginnen. Man wat een armoede met hem voorin. Ten Hag lijkt het de laatste weken een beetje kwijt te raken, de energie kan niet meer worden opgebracht. Ze zijn gewoon nog steeds te afhankelijk van Casemiro.
 
Origami
 
0
2 april 2023 om 19:28
Ze speelden zonder Casemiro. En Eriksen heb je straks ook weer.
 
TheGunner030
 
6
2 april 2023 om 19:37
Dit riepen we al vanaf het begin zolang rashford ze erin schiet ziet niemand de onkunde van weghorst. Maar nu scoort ie 3 wedstrijden niet en dan zie je dat hij er helemaal niks van kan gewoon.
 
somagunner
 
5
2 april 2023 om 19:27
Van de week zei ik dat Martinez te klein is. En wat doet Ten Hag vandaag? Hij zet Maguire er later in voor hem. Zag er vandaag niet goed uit bij sommige lange ballen. ??Uiteindelijk hielp het niet want ze kregen alsnog een kopdoelpunt tegen. Maar niemand gaat mij wijs maken dat Martinez geschikt is als CV op lange termijn in de PL. Ze blijven doelpunten slikken.Zei in meepraten dat Newcastle meer risico’s mocht nemen. Maar ze waren aanvallend erg goed. Dit had een grote overwinning kunnen worden als ze wat scherper waren. Ik ga niet meer zeggen dat ze een verdedigende team zijn.
 
Busby
 
4
2 april 2023 om 19:55
Maguire speelt gelukkig nooit dus logisch dat er weinig tegengoals zijn of wat is je punt? Ik zou graag Malacia zien ipv Shaw. Hij valt tegen laatste tijd. Verder kon Martinez niets doen aan beide goals. Somagunner ziet weer spoken.
 
somagunner
 
3
2 april 2023 om 19:58
Hij ging er alsnog uit. Die Martinez. Ten Hag snijd zichzelf in de vingers want geen enkele aankoop van hem is erg goed.
 
somagunner
 
3
2 april 2023 om 20:14
Was dat wel een aankoop van Ten Hag? Leek eerder op het bestuur omdat Ten Hag hem niet vertrouwde in het begin.
 
Hachimann
 
0
2 april 2023 om 20:31
Dat zijn mooie statistieken Hangover, maar hoeveel van die wedstrijden kwam hij erin in de 85e minuut om een voorsprong te verdedigen?
 
TheRoscoe
 
5
2 april 2023 om 22:20
Casemiro heeft oprecht sinds januari slechts drie wedstrijden gespeeld omdat hij tegen drie verschillende schorsingen aanliep, waaronder twee directe rode kaarten, zo'n groot succes vind ik het nou ook weer niet.
 
Busby
 
1
2 april 2023 om 22:29
Jij kijkt duidelijk geen United want sinds januari heeft Maguire in de PL alleen de 90 min volgemaakt tegen Bournemouth toen Martinez nog niet terug was en tegen Leeds toen Varane ziek was. Al de rest was FA en EL.
 
elgharbouni
 
1
2 april 2023 om 19:27
Wat een wedstrijd heb ik gezien en dan van Newcastle kant voornamelijk. Zat alles in behalve een Manchester wat wilde winnen. Met alle respect voor Weghorst en zijn carrière, maar het lijkt wel of ze hem bewust niet zoeken? Kan zijn dat ik niet objectief ben omdat ik het zelf geen geweldenaar vind maar goed. Terechte winnaar.
 
Basisspeler
 
2
2 april 2023 om 19:50
Je ziet dat goed. Hij wordt genegeerd omdat zn medespelers hem niet serieus nemen, oftewel gewoon te slecht
 
ModricMagic
 
4
2 april 2023 om 19:28
Dit team zonder Casemiro kan beter niet spelen tegen degelijke tegenstanders zoals Newcastle. Gewoon een verschil van dag en nacht vergeleken met die Carabao Cup finale. Mctominay en Sabitzer zijn gewoon pure middelmaat. Maar ja de aanval heeft ook totaal niet thuis gegeven met Rashford, Weghorst en Bruno Fernandes. Ik vond Antony nog wel met enige dreiging komen. Tja United nu dus gewoon 4e en kijken wat Ten Hag kan in een wat moeizame periode.
 
El Fenomeno
 
8
2 april 2023 om 19:29
Wat wil je ook met zo'n basisopstelling. Weghorst, Anthony, Mctominay, Dalot, een huurspeler Sabitzer centraal op het middenveld die eigenlijk een aanvallende speler is. Wat armoede. Newcastle doet het nu al zo goed en moet je nagaan als dat straks allemaal gaat lopen, dan eindigen we ieder seizoen bij de top 4.
 
somagunner
 
9
2 april 2023 om 19:34
Is Sabitzer een aanvallende speler? Dat zie ik niet terug bij hem. Zelfs in de aanval doet hij weinig goed.
 
TakeMeHome
 
10
2 april 2023 om 19:47
We? In de zin van dat je een Magpies support ben??
 
TheGunner030
 
9
2 april 2023 om 20:04
Vandaag een magpie volgende week een citizen zo gaat dat bij deze gozer.
 
Samcro
 
9
2 april 2023 om 20:26
Ter verdediging van Feno, hij heeft al eens eerder dit seizoen benoemd dat ie voor Newcastle is. Wel een plastic, want pas fan sinds de overname ??
 
Rochester
 
9
2 april 2023 om 19:29
Jammer voor ten Hag en Manchester United, maar Newcastle United heeft verdiend gewonnen. Waren echt veel en veel beter en de score had ook nog wel wat hoger kunnen en moeten uitvallen. Vind het overigens ook mooi om te zien dat Newcastle United sinds de overname niet met tientallen miljoenen smijt. Natuurlijk waren spelers als Isak, Botman, Guimarães, Wood, Burn, Trippier, etc. niet goedkoop maar de spelers die ze halen zijn allemaal heel doordacht en er zit een heel duidelijk plan voor de lange termijn achter. Ook wel door FFP (voor zover dat gehanteerd wordt), maar doen het heel anders dan dat PSG en Manchester City toentertijd deden. Die gingen vanaf dag 1 voor de grootste namen, waar Newcastle voor 1 of 2 niveaus lager gaat en spelers die rek in zich hebben om beter te worden (o.a. Isak, Botman, Guimarães) en spelers min of meer een soort vaste kern vormen en ervaring hebben (o.a. Burn, Trippier, Targett).
 
GalaPool
 
1
2 april 2023 om 19:30
Het Nederlandse mentaliteit past gewoon totaal niet bij het systeem van Manchester United, dit zagen we al bij Louis Van Gaal en Newcastle heeft het vandaag bevestigd
 
Ajaxfan1972
 
1
2 april 2023 om 22:08
Ja dat is waar, maar waarom doet Erik ten Hag daar, om top te bereiken??? Nou als ik hem nu zie is hij wellicht te licht voor grote topclubs. Bij Ajax deed hij echt goed, maar aan andere kant is hij een goede trainer voor een Europese subtopclub zoals bijvoorbeeld FC Sevilla of Borussia Dortmund of andere soort gelijk club. Manchester United is voor hem stap te groot waar hij van Ajax terecht gekomen is. Als Manchester United door rijke Arabieren wordt overgenomen kan het zo afgelopen zijn voor EtH als coach, volgens mij willen ze graag een toptrainer aanstellen zoals Jurgen Klopp of Ancelotti. Als dat gebeurt gaan er veel te veel miljoenen over de balk heen voor Manchester United pm hele dure spelers te kopen en eventueel bestaande elftal mogelijk verkopen. Het ziet wel somber uit voor Erik ten Hag als coach van Manchester United op langere termijn, maar gelukkig kan hij misschien in Duitsland een club te vinden wat het goed bij hem past.
 
blink182
 
5
2 april 2023 om 19:30
Zeer terechte overwinning van Newcastle. Bruno is een geweldige speler. En ook Isak laat zien makkelijk te kunnen voetballen in Engeland. Utd is duidelijk in een dip.
 
feroY61
 
2
2 april 2023 om 19:31
zoals meeste wedstrijden begin united weeral lusteloos aan de wedstijd en met mctominay en weghorst beginnen is gewoon om verlies vragen en united speel buitenshuis bijna nooit goed en deze wedstrijd bewijst het alweer soms is ten hag geniaal maar soms ook oliedom zoals vandaag met weghorst mctominay
 
 
8
2 april 2023 om 19:32
Na alle loftuitingen aan het adres van wonderdokter professor Haaksbergen is het redelijk ingestort.
 
PedroYSL
 
11
2 april 2023 om 19:33
Alsjeblieft Ten Hag stop met het gebruiken van Weghorst vanaf nu. Martial is terug! Laten we hopen dat hij de resterende wedstrijden fit blijft en wat belangrijke doelpunten oplevert. Ons doelsaldo is echt slecht en wij creëren / ondernemer te weinig doelpogingen. Champions League voetbal is echt een must volgend seizoen. We hebben een grote kans om de Europa League te winnen maar top 4 zou toch haalbaar moeten zijn.
 
Basisspeler
 
10
2 april 2023 om 19:44
Ik zei het voor de wedstrijd, stop met die fucking Weghorst opstellen en je gelijk proberen te halen EtH. Je hebt het te hoog in je bol en denkt de grote professor uit te hangen (logisch want hij wordt als een Messias gezien). Maar dit wordt een grap en je geloofwaardigheid gaat eraan op deze manier
 
Busby
 
0
3 april 2023 om 12:24
Hij had amper keuze. Met Garnacho zou hij met Rashford beginnen. Martial kon geen 90 min aan en Sancho was een ramp gisteren dus snap ik wel waarom hij niet begon. Nu Martial terug is zal hij in de basis staan. Als woensdag nog te vroeg is voor de 90min dan zeker over een week.
 
Redisthecolour
 
7
2 april 2023 om 19:57
Het zou toch wat zijn dat na alle loftuitingen aan het adres van ETH, dat United geen top 4 klassering gaat halen. Het voetbal is eigenlijk het hele seizoen niet bijzonder geweest en ook de resultaten zijn niet uitzonderlijk. ETH doet het aardig, maar het is ook heel vaak overdreven hier.
 
Samcro
 
13
2 april 2023 om 20:29
Het is ook opvallend stil in de comments de laatste weken… Of alle Ajacieden hebben een dagje vrij genomen na hun eigen debacle van vanmiddag?
 
Hachimann
 
0
2 april 2023 om 20:35
Ik denk zelf dat ze het wel gaan halen, vooral omdat Eriksen en Casemiro straks weer terug zijn. Het wordt wel vaak overdreven ja, maar ze zijn ook wel uit een diep dal gekropen. Zitten nu in een dip, maar uit verliezen bij Newcastle is op zich geen schande. Ze moeten wel echt zorgen dat ze de wedstrijden van de "kleintjes" blijven winnen.
 
Busby
 
0
3 april 2023 om 12:29
Een eerste prijs in 6 jaar en je doet nog mee in alle competities. Ten Hag doet heel aardig omdat hij los zand bij elkaar kreeg. Ronaldo saga, Eriksen en Martial maandenlang gemist en Camero zal 8 matchen niet bij zijn. Daarnaast moesten we beroep doen op Weghorst bij gebrek aan beter. Als hij CL haalt is het een goede start om te beginnen. Volgend jaar met enkele versterkingen zal PL wel meer belang krijgen en dan zal die zeker betere moeten presteren.
 
TheRoscoe
 
8
2 april 2023 om 20:00
Kan me een tijd herinneren dat ze bij United heel fijn spraken over de titel. Paar weken later en ze staan 22 punten achter. Zou humor zijn als CL ook zou worden misgelopen, maar daarvoor moeten Newcastle en o.a. Brighton punten pakken tegen Arsenal en dat heb ik liever niet. Voor Newcastle is het een goede bekroning op een fijn seizoen, na Arsenal ook de grote verrassing van de competitie. Voor nu is het leuk, maar zodra die echt losgaan, hebben wij een probleem.
 
Samcro
 
3
2 april 2023 om 20:30
Mwa, ze kunnen een serieuze concurrent worden, maar wij gaan ook gewoon doorpakken deze zomer.
 
TheRoscoe
 
0
2 april 2023 om 22:15
Dat sowieso, ik doelde meer op wij als in wij, de voetbalwereld, dat om moet gaan met Saudi-geld. Arsenal zit fundamenteel voorlopig wel goed.
 
Arnino
 
10
2 april 2023 om 20:11
Toch gek, dat het in verschillende media noem een Telegraaf altijd over Manchester en Ten Hag gaat, hoe goed ze het wel niet doen . Weet je wie t goed doen? Newcastle dit jaar weliswaar met veel geld, maar zij doen wel gewoon gerichte goede aankopen, voor veel minder geld.. Een van de eerste clubs die ineens veel geld hebben t gewoon op een goede manier managen..
 
Ravel
 
2
2 april 2023 om 23:04
Das waar idd newcastle doet t echt verrassend goed. Had t niet verwacht maar komt over als een club met solide beleid en doen toch maar even mee voor CL voetbal. Netjes hoor idd.
 
Superman123
 
1
2 april 2023 om 20:47
Erik ten Hag heeft een heel zwak middeveld. Casemiro is de speler met het beste positiespel en dat zegt eigenlijk wel genoeg. Mctominay en Sabitzer zijn spelers die horen niet in de top van de PL te spelen, evenals Weghorst. Dit zijn wel spelers die in het centrum spelen. De schuld kan je ook wel deels bij ETH leggen natuurlijk. Hij zou een betere opstelling kunnen maken... Een Mctominay is prima, maar nooit beter dan een Martinez op het middenveld. Martinez is namelijk 2x zo goed aan de bal. Dan schuif je gewoon Malacia door naar links en Shaw naar het centrum en je problemen zijn weer deels opgelost.... In ieder geval is dit wel het maximale wat ETH uit deze selectie kan halen. Het is kwalitatief gewoon echt helemaal niks... Er moeten nieuwe middenvelders en een spits bij volgens seizoen.
 
Chupacabra
 
1
2 april 2023 om 21:10
Ligt het aan mij of speelt Joe Willock bijna altijd wel goed in grote wedstrijden voor Newcastle
 
The_Wizardly
 
2
3 april 2023 om 10:55
Verdiende winst voor Newcastle Man U was helemaal nergens. Maar dat is natuurlijk te verwachten ETH was de nieuwe verlossing dus niet. Het is een schande dat een speler als Weghorst überhaupt in de selectie van een top club zoals Man U zit. Houterig traag 0 creativiteit en geen talent. Weghorst had bij geen enkele andere trainer in de PL in de basis gestaan week in week uit. Weg ermee en hetzelfde geldt voor Antony. Lieverdjes moeten weg want alleen dan bereik je resultaat in de PL.