'Man United zorgt voor complicaties bij Ajax met bod van 50 miljoen euro'
Vrijdag, 2 augustus 2019 om 22:09

Manchester United heeft zich bij Ajax gemeld met een bod van vijftig miljoen euro op David Neres, zo meldt de Braziliaanse sportjournalist Jorge Nicola van Yahoo Esportes. Het bod uit Engeland lijkt te laag voor Ajax, maar zorgt wel voor 'complicaties' in de contractgesprekken tussen Ajax en de aanvaller. Neres leek dicht bij het ondertekenen van een nieuw contract in Amsterdam.

Volgens de Braziliaanse tak van Yahoo verlangt Ajax minstens zeventig miljoen euro, waardoor het bod van Manchester United voorlopig niet toereikend is. The Red Devils hebben weliswaar de financiële mogelijkheden om te voldoen aan de vraagprijs van Ajax, maar vrezen voor problemen aangaande de Financial Fair Play-regels. Om die reden zou de club ook zijn afgehaakt voor Nicolas Pépé, die donderdag voor tachtig miljoen euro naar Arsenal ging.

Eerder deze maand meldde Yahoo Esportes nog dat Neres bij Ajax een van de grootverdieners kan worden. Er is de club veel aan gelegen om de buitenspeler binnenboord te houden. Hij kan een verbeterd contract ondertekenen in de Johan Cruijff ArenA en sprak zelf na zijn deelname aan de Copa América de verwachting uit in Amsterdam te zullen blijven. De 22-jarige Neres speelt sinds januari 2017 voor Ajax en was afgelopen seizoen goed voor 12 doelpunten in 50 officiële duels.

Vorige maand beaamde directeur voetbalzaken Marc Overmars in gesprek met Voetbal International dat één club zich met een bod op Neres had gemeld. Hij sprak de bereidheid uit om te praten over een transfer. "Maar het is wel de bedoeling dat wij als Ajax leidend zijn", voegde Overmars daaraan toe. "Afgelopen winter kon hij weg naar China, maar hebben we hem niet laten gaan. Kijk eens hoe dat voor Ajax, maar ook voor hem heeft uitgepakt. Hij is nu international van Brazilië."

Meer nieuws
   
22:01
22:01
Riazor wordt gek: Deportivo La Coruña promoveert na zege op Barcelona B
5
   
21:49
21:49
Volendam-aanvaller Bilal Ould-Chikh succesvol geopereerd na goedaardige tumor
1
   
21:46
21:46
Frenkie de Jong en Mikky Kiemeney trouwen in het geheim en delen huwelijksfoto's
0
   
21:34
21:34
'Voormalig Feyenoorder stuurt tweelingbroer om te spelen bij Dinamo Bucharest'
9
   
21:33
21:33
'Ajax komt er niet uit met Chivu, maar komt dichter bij akkoord met Farioli'
44
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (114)

 
Cameo123
 
79
2 augustus 2019 om 22:13
Neres verkopen en Donny houden zou echt ideaal zijn.
 
De Toekomst
 
36
2 augustus 2019 om 22:22
Helemaal mee eens. Van Van de Beek, Ziyech en Neres zou ik Neres nog het meest vervangbaar vinden. Laten we echter hopen dat ze alle drie blijven.
 
FrankRami
 
18
2 augustus 2019 om 22:26
Zeker, helaas denk ik dat Real, Donny wel kan betalen en Man u, Neres waarschijnlijk niet.
 
Janta
 
27
2 augustus 2019 om 23:42
Donny past totaal niet bij de clubcultuur van Real en ben bang dat hij ten onder gaat tussen de machtstrijd dat nu gaande is met een ploeg die totaal de weg kwijt is. Ik adviseer, wacht nog een jaartje. Zoslecht betaald Ajax niet.
 
Sparta_Praag
 
38
2 augustus 2019 om 22:34
Beiden verkopen voor in totaal zo`n 125 miljoen euro zou ook prima zijn. Optimaal profiteren van het momentum. Neem aan dat de scouting z`n lijstjes klaar heeft liggen en goede vervangers op kan pikken. In NL word je toch wel kampioen. Mocht je in de CL-poule onverhoopt 3e worden dan staat er rond februari weer een ingespeeld team dat de Europa League kan winnen.
 
arsenal890
 
88
2 augustus 2019 om 22:56
Europa league kan winnen? Wordt steeds grappiger met die Ajacieden zeg.
 
Sparta_Praag
 
78
2 augustus 2019 om 23:02
Dit is gewoon realistisch. Als Overmars de miljoenen slim investeert kan Ajax een heel eind komen. Met spelers als Onana, Blind, Tagliafico, Ziyech, Tadic staat er al een kern van spelers die de kwaliteiten hebben om een prijs als de EL binnen te slepen. Laat staan als iemand als Schuurs, Martinez, Alvarez of Marin zich ook nog eens sterk door gaat ontwikkelen. Nogmaals, het is belangrijk dat Ajax goed inspeelt op een eventueel vertrek van VD Beek en Neres, maar als dat gebeurt kan er gewoon weer een fantastisch elftal staan.
 
Ajax_fan1990
 
117
2 augustus 2019 om 23:02
Als er 3 jaar geleden met een veel minder team de Europa League finale werd gehaald. Geef me dan nu eens 1 goede reden waarom ze hem met een beter team niet kunnen winnen?
 
Araman
 
23
3 augustus 2019 om 00:00
Vertel arsenal890 waarom is dat grappig?
 
Peperbus038
 
8
3 augustus 2019 om 02:32
Ajax mag eerst wel eens laten zien hoe goed ze zijn nu. Hebben natuurlijk al 2 geweldige spelers verloren en als neres en of donny ook weggaat moet ik het nog maar zien Tadic speelt ook waarschijnlijk nooit zo'n seizoen weer. Dat ze tegen de nummer 14 van Duitsland gewonnen en de finale gehaald hadden zegt natuurlijk niks. Toen vlogen ze er ook kansloos uit tegen een manu dat ook verre van goed was
 
Adzevedo
 
5
3 augustus 2019 om 03:23
@peperbus Dat geld toch werkelijk voor bijna iedere club waar de nodige veranderingen hebben plaats gevonden? We zijn niet de enige club met uitgaande transfers. Ajax haalde de finale tegen Lyon, Schalke was de kwartfinale. Aangezien vorig jaar Eintracht Frankfurt in de halve finale stond, Salzburg het jaar ervoor en Celta de Vigo het jaar daarvoor geeft aan dat je echt niet per se een hele grote club hoeft te zijn om kanshebber te zijn voor de eindzege.
 
RinkSchippers
 
0
3 augustus 2019 om 11:43
Klopt , Arsenal liet zien hoe je wel een EL beker wint.
 
jarno_w
 
1
4 augustus 2019 om 12:08
Als je halve finale cl haalt kun je ook de EL winnen
 
Kenner1986
 
16
2 augustus 2019 om 23:50
Ik ben een ras ajacied, maar denk dat als dit soort bedragen komen, je ze toch moet pakken. meer worden ze nooit meer waard. 50 doorinvesteren in megacontracten voor Ziyech, blind en opwaarderen jeugdspelers. Daarnaast propper en Malen halen. Malen wordt een hele grote, en propper is een prima versterking. We wachten af
 
993410
 
0
3 augustus 2019 om 22:26
Kenner1986 Het bedrag is ook prima, het is meer dat ze geen vaste krachten meer kwijt willen. En nu Schone en waarschijnlijk Neres ook nog vertrekken wordt het wel erg veel..
 
AadMaat
 
42
2 augustus 2019 om 22:14
Lekker laten gaan voor 65 miljoen.
 
Catenaccio 2.0
 
29
2 augustus 2019 om 22:28
Nee helemaal niet laten gaan.. deadline stellen, dinsdag start de champions league campagne en dit weekend competitie. 70 miljoen is veel maar dat heeft Ajax niet nodig.
 
sebasjuh
 
11
3 augustus 2019 om 00:04
Voor 70 miljoen echt Neres verkopen dat ga je er nooit meer voor krijgen en zo onmisbaar is Neres niet. Ik zou hem ook meteen verkopen (ook bij 60 miljoen) en dan Malen kopen van PSV voor 15/20 miljoen (zit toch in zijn laatste jaar). Malen is een groter talent en past denk ik beter bij Ajax. Daarnaast heb je Promes ook nog dus dan zit je meteen goed in de vleugel aanvallers. En inderdaad dan kan je ook Ziyech bonussen geven zodat je die binnenboord kan houden. van de Beek is wel erg lastig te vervangen en ik hoop dat hij behouden kn blijven maar ook als je daar 70 miljoen voor kan krijgen gewoon verkopen dat ga je nooit meer krijgen, en er zal vast wel ergens zo’n type speler rondlopen of een nummer 10 a la Sneijder of misschien met Ziyech op die plek spelen en dan Blind Marin erachter.
 
Reqengi
 
62
2 augustus 2019 om 22:15
Dat Ajax is zo belachelijk goed bezig! Verkopen nog een drol voor 1 miljoen. Ongekend 70mil voor neres. GE-WEL-DIG!
 
Joentje
 
39
2 augustus 2019 om 22:18
Dat is de vraagprijs.. het is nog maar de vraag of Ajax dat gaat krijgen. Overigens hoop ik dat Neres nog minimaal een seizoen bij Ajax blijft.
 
Janta
 
11
2 augustus 2019 om 22:24
Nee dit is het 1e bod en die heeft Ajax ook al geweigerd toen de Chinezen hem wilde hebben.
 
Joentje
 
24
2 augustus 2019 om 22:45
70 miljoen is toch de vraagprijs? 50 miljoen is het eerste bod..
 
arsenal890
 
7
2 augustus 2019 om 22:22
Dit is wel heel voorbarig zeg. Het is slechts een vraagprijs.
 
Janta
 
6
2 augustus 2019 om 22:22
Ik ben er niet blij mee.
 
vinnzidane
 
6
3 augustus 2019 om 01:46
Wat mij nog het meeste zorgen baart van alles is dat er op VZ een meerderheid is die vind dat dit een reeele vraagprijs is. Niet te geloven wat je na een paar goede wedstrijden al waard bent. Van de beek 60 en Neres 70 haha laat me niet lachen. Zijn beide (ook in de huidige transferwereld) niet meer dan 20/25 miljoen waard. Als Nelom nog eens 3 of 4 goede wedstrijden speelt (dat is hem tot op heden in zn carrière overigens nog niet gelukt) dan gaat hij ook nog een keer voor 40 miljoen weg. Lachwekkend
 
Dorgie
 
6
3 augustus 2019 om 08:51
Tja, als Man u 93 miljoen neerlegt voor Maguire, is alles geoorloofd lijkt me?? Dan kan zelfs Nelom 40 miljoen waard worden... Ok, toch niet??
 
vinnzidane
 
0
3 augustus 2019 om 14:05
Die 93 miljoen voor Maguire past idd wel in het rijtje van bovengenoemde spelers. Krankzinnig
 
Rolandinho
 
31
2 augustus 2019 om 22:15
Haal voor de helft van dat bedrag Sinisterra op bij Feyenoord en je hebt dezelfde kwaliteiten in huis
 
AsRoma8
 
99
2 augustus 2019 om 22:18
nee
 
goallasso
 
64
2 augustus 2019 om 22:21
hahahahahahaha, drink er nog 1
 
JeffreydeRoo
 
14
2 augustus 2019 om 22:22
Sterk spul wat jij op hebt, heeft sinisterra in de CL gespeeld of überhaupt voor zijn nationale team?
 
The-Jump
 
18
2 augustus 2019 om 22:57
Niet om sinnistera, maar had neres dat voordat hij naar Ajax kwam?
 
jaxiegoon
 
1
3 augustus 2019 om 08:59
Nee, maar toen werd er ook niet zoveel geld betaald voor Neres
 
Majoros
 
17
2 augustus 2019 om 22:33
Whaha geef mij ook eens wat van die special weed
 
Rolandinho
 
44
2 augustus 2019 om 22:35
Dm me broer ik heb nog wat liggen
 
Massive
 
58
2 augustus 2019 om 22:16
Ik kan ajax alleen maar adviseren om deze "high" van de CL te gebruiken en er de vruchten van te plukken zo lang het kan. Stel je gaat er 60miljoen uit halen, voor dat geld kun je echt wel een vervanger voor neres halen of een van de vele aankopen gebruiken. Wanneer ajax (om welke reden dan ook) komend jaar een rot seizoen draait dan zullen ze spelers als Neres voor Veel minder kunnen verkopen en gooi je dus veel geld weg, en een speler (met alle respect) als Neres is echt wel op te vangen. Met de juiste verkopen kun je er voor zorgen dat Ajax er nog jaaaaaaren vruchten van kan plukken door bedrijfsmatig te investeren in bijvoorbeeld het kopen van het stadion (en de vele andere opties).
 
oigatinha
 
16
2 augustus 2019 om 22:26
Promes is toch al de vervanger? En anders Malen halen. Goedkoper en beter dan de, mijns inziens, zwaar overschatte Bergwijn. Neres idd wel verkopen. Wordt net als Bergwijn ook meer toegekend dan hij laat zien.
 
rfender
 
19
2 augustus 2019 om 22:42
Je doet net alsof Malen en Bergwijn zomaar naar Ajax zouden willen? En alsof PSV ze uberhaubt naar Ajax laat gaan, zelfs al doen ze dat dan zal de vraagprijs van beiden niet goedkoop zijn. Voor beiden is Ajax nou niet echt een stap vooruit, ondanks dat Ajax op dit moment sterker is als PSV
 
Michael2410
 
11
2 augustus 2019 om 22:51
Zowel sportief CL (plaatsing zou toch moeten lukken) als qua salaris is ajax voor in ieder geval dit seizoen een stap vooruit.
 
Massive
 
3
2 augustus 2019 om 22:57
Inderdaad ze hebben al een hoop in huis. En voor Ajax blijven de prijzen voor spelers als Neres echt niet voor lang nog 50+ miljoen. Dit zijn nog de restanten van het geweldige europese seizoen. Die 50+ miljoen voor Neres zou een geweldig rendement betekenen en we weten ook niet hoe lang die prijzen nog zo extreem hoog blijven. Laat ajax maar lekker cashen want ook zonder Neres zullen ze favoriet blijven in de eredivisie.
 
Janta
 
4
2 augustus 2019 om 23:46
Het goede nieuws is, het contract van Malen loopt volgend jaar af maar het slechte nieuws is, hij heeft Raiola als zaakwaarnemer.
 
stambec
 
25
2 augustus 2019 om 22:16
70 miljoen? Hahaha, lekker bezig Mark. Ongelooflijk wat een goed Europees seizoen kan doen met een club. Ik weet het, deze bedragen (Neres/vdBeek) zijn nog niet uitgegeven maar wel onvoorstelbaar hoog.
 
Duran
 
19
2 augustus 2019 om 22:17
liever neres weg dan donny weg, genoeg kwaliteit bij ajax om neres zijn vertrek op te vangen.
 
Givenchy.
 
9
2 augustus 2019 om 22:18
Tsja dit zat er allemaal nog aan te komen. Tot noch toe valt het me mee met uitgaande transfers. Mochten zowel Donny als Neres vertrekken heb ik er alle vertrouwen in dat Marc goede alternatieven heeft. Gevaar is echter wel dat je die eerst nog maar is binnen moet zien te halen. Maximaal investeren want die Champions league is gewoon prioriteit nummer 1.
 
DeLuMiGa
 
16
2 augustus 2019 om 22:18
60 miljoen en Neres kan op zoek naar een woning in Manchester.
 
DeLuMiGa
 
6
2 augustus 2019 om 22:18
60 miljoen en Neres kan op zoek naar een woning in Manchester.
 
DavidDC
 
1
2 augustus 2019 om 23:42
Geen cent minder dan 70 miljoen, Mark my words. Ligt fiks doorverkooppercentage van meer dan 20% en Overmars heeft al 50 miljoen geweigerd.
 
Janta
 
1
2 augustus 2019 om 23:48
Ajax hoeft niet te verkopen en staat daarin sterk, Manchester moet zich versterken.
 
HenryVan de Velde
 
12
2 augustus 2019 om 22:19
Als neres en van de beek weggaan moet er gelijk directe kwaliteit bij gekocht worden voor de basis en ziyech verlengen plus nog beter salaris geven
 
erodinho
 
3
2 augustus 2019 om 22:19
Als Ajax alles en iedereen verkoopt, dan moeten ze weer twee jaar wachten tot er wat staat. Voor Ajax is het alleen mogelijk om Neres te verkopen, die is te vervangen namelijk door Noa Lang of anders Ziyech op die positie. Anders kunnen zij wel Bergwijn halen. Verkoop Neres voor 70 miljoen en haal Bergwijn op voor 25 miljoen. Pak je dus 45 miljoen winst. En met Bergwijn kan je in de CL weer zijn waarde laten opkrikken naar hopelijk 60 miljoen of meer.
 
Angelo77
 
36
2 augustus 2019 om 22:21
Hou is op met Bergwijn voor 25m onzin. PSV heeft vandaag of gister nog een soortgelijk bod geweigerd Sevilla. Oh nee, ze gaan hem natuurlijk voor 25m naar Ajax laten gaan.
 
Janta
 
4
2 augustus 2019 om 22:27
28 miljoen +wat opties, weg is Bergwijn en Ajax moet meteen voor Malen gaan die een aflopend contract heeft.
 
Angelo77
 
12
2 augustus 2019 om 22:30
PSV heeft natuurlijk niet al maanden geleden aangegeven dat Bergwijn het record van Depay moet verbreken? Als Ajax komt gaan ze daar al helemaal niet van afwijken. 28+ opties is wishful thinking. Zou Ajax ook adviseren achter Malen aan te gaan idd.
 
Janta
 
4
2 augustus 2019 om 23:50
PSV had toen nog geen enkele vermoeden dat ze uitgeschakeld werden door Basel en dat heeft consequenties voor de transferwaarde.
 
Robinho71114
 
4
2 augustus 2019 om 22:21
@erodinho voor geïrriteerde PSVers erin komen zeg ik het maar bergwijn geen 25 miljoen maar 35 a 40.
 
Kyle66
 
21
2 augustus 2019 om 22:24
En Ajax gaat nooit zo'n bedrag neertellen voor 1 speler. Wanneer stoppen die idiote opmerkingen eens over Bergwijn en Ajax?
 
baca71
 
2
2 augustus 2019 om 22:29
Is hij echt niet waard
 
Sparta_Praag
 
1
2 augustus 2019 om 22:43
Kyle die opmerkingen stoppen natuurlijk niet zolang Overmars aangeeft dat het een interessante speler is. Als je Neres verkoopt voor 55/60 miljoen en Bergwijn haalt voor 35/40 miljoen is dat onderaan de streep ook gewoon een prima deal voor Ajax vind ik.
 
Robinho71114
 
1
2 augustus 2019 om 22:48
Kyle66 ik hoop ook niet dat bergwijn komt naar dat is wel wat PSV gaat vragen
 
Emilio Estevez
 
4
2 augustus 2019 om 23:34
Hetzelfde als dat Neres geen 70 mil waard is.
 
Janta
 
2
2 augustus 2019 om 23:52
Maar zo werkt Marc niet, hij kent als geen ander de internationale markt.
 
Kyle66
 
0
2 augustus 2019 om 23:59
@Sparta, Overmars heeft ook aangegeven dat Ajax een lange lijst van interessante spelers heeft. Dat betekent veel meer dan Bergwijn. Maar toch blijven mensen terugkomen op Bergwijn.
 
Angelo77
 
0
2 augustus 2019 om 22:19
Lol. Gaat United niet doen hoor. Bruno Fernandes en Dybala hebben de voorkeur. Lukaku vertrekt in deze situatie natuurlijk. Lukt Dybala niet, zullen ze naar alle waarschijnlijkheid eerder Douglas Costa halen.
 
Angelo77
 
0
4 augustus 2019 om 12:02
Misschien heb ik het wel helemaal verkeerd, maar dacht Costa meestal op rechts speelde.
 
Robinho71114
 
9
2 augustus 2019 om 22:19
Malen halen voor max 20 miljoen. ??Zou natuurlijk erg zuur zijn maar met promes is al een vervanger gehaald maar ja ik hoop het echt voor hem maar hij speelt heel slecht maar ik schrijf hem niet af. Hakim op 10 buitenspelers tadic malen spits dolberg dolberg werkt niet hoppa promes erin of weet iemand een betere zuid Amerikaan?
 
Janta
 
1
2 augustus 2019 om 23:54
20 miljoen die volgend jaar gratis weg kan lopen?
 
sebasjuh
 
3
3 augustus 2019 om 00:10
En jij denkt dat als Malen gratis is hij naar Ajax gaat met Raiola als zaakwaarnemer? Dan betaal je zoveel tekengeld voor Malen/Raiola. Dan kan je beter nu die 20 miljoen betalen want daarmee verzwak je PSV aanzienlijk en heb je toch echt de grootste kans om kampioen te worden en rechtstreeks volgend jaar CL te spelen en die inkomsten te halen. En je hebt er een hele goede talentvolle speler bij die als hij bij Oranje komt en uitblinkt in deCL enorm stijgt in waarde.
 
Janta
 
1
3 augustus 2019 om 13:50
Staat er dat hij naar Ajax zou gaan, ik zeg alleen dat hij volgend jaar gratis af te halen is.
 
Suarez 7
 
14
2 augustus 2019 om 22:20
Het lijkt erop dat Neres en Vd Beek gaan vertrekken. De geruchten worden heviger en ik denk dat beide spelers ook weg zouden willen gaan. Als Ajax-zijnde zou ik voor beide minimaal 65 miljoen willen incasseren. Het is daarna tijd om te bouwen aan een nieuw Ajax. Ik zou het daarbij op de prijs stellen als we niet nog een speler halen, maar het doen met de spelers die we nu hebben. Ik denk dat een elftal met Onana, Dest, Schuurs, Martinez, Tagliafico, Mazraoui, Blind, Tadic, Ziyech, Dolberg en Promes in de Eredivisie kampioen zou moeten kunnen worden. Met vier spelers uit de eigen jeugd, twee spelers die ook vanuit een jeugdelftal komen en zes spelers met een Nederlandse achtergrond staat er dan een herkenbaar en frivool elftal. Ik twijfel alleen of dit team Europa-proof zou zijn. In de CL is een fysiek sterke CAM voor het spel van Ajax een vereiste en lijken Ziyech en Tadic op deze positie niet te voldoen. Hopelijk zou Marin daar aan kunnen voldoen of kunnen we kiezen voor een Europese variant met Blind op zes, Ziyech en Marin als vooruit geschoven middenvelders en Promes, Dolberg en Tadic voorin (of Tadic als valse spits en vanaf de vleugels Bandé of Noa Lang).
 
oigatinha
 
4
2 augustus 2019 om 22:30
En als Zyech ook nog vertrekt? Mazraoui naar het middenveld? Neres, Donny en Zyech, na Frenkie en Ligt, is teveel. Dan moeten er idiote bedragen komen zodat je een duur iemand kan kopen die er direct staat. Jammer, er leek iets geweldigs te staan voor komend seizoen. Straks kun je weer gaan passen en meten als de competitie al 5 wedstrijden ver is.
 
stief
 
6
2 augustus 2019 om 22:40
Om vervolgens een tussenjaar te hebben. Juist nu moet je doorpakken. Nu is Ajax "hot" en willen spelers naar Ajax komen. Mocht Ajax nu niet de CL halen, dan dalen alle transferwaardes. Moet je niet willen riskeren. Verder zou ik nog altijd voor Veltman en misschien ook Alvarez kiezen in plaats van Dest en Schuurs. Anders vrees ik dat er te weinig ervaring aanwezig is in de achterhoede. Een middenveld met Blind, Ziyech en Schone/marin lijkt mij prima, maar een aanval bestaande uit Promes, Dolberg en Tadic lijkt mij te zwak. Promes moet zich eerst nog maar eens bewijzen in een ajax-shirt. Bovendien heeft Dolberg de afgelopen jaren niks klaargespeeld. Bij blessures of schorsingen wordt de spoeling al helemaal dun voorin. Het lijkt mij dan ook verstandig om in ieder geval 1 vervanger te halen voor Vd Beek of Neres.
 
arsenal890
 
11
2 augustus 2019 om 22:21
70 miljoen is eigenlijk volstrekt belachelijk zeg. En nu moeten ze niet aankomen dat hij de cl zo goed deed dat deed die ook wel maar niet zo goed om 70 miljoen waard te zijn. 2 doelpunten en 2 assist in 12 wedstrijden. Daarbij komt dat hij uit de basis werd gespeeld door Everton op de copa america en die is slechts 30 miljoen.
 
Michael2410
 
7
2 augustus 2019 om 22:54
Dat vonden we bij Frenkie en Matthijs ook en die gingen voor nog meer weg.
 
Janta
 
11
2 augustus 2019 om 22:21
Ajax moet nu doorpakken door Malen en Bergwijn weg te halen van PSV.
 
Sparta_Praag
 
3
2 augustus 2019 om 22:38
Waarom zou Malen naar Ajax gaan. Die heeft straks de hele Europese top voor het uitkiezen als hij transfervrij is. Raiola gaat hem echt niet naar Ajax brengen, wees realistisch
 
oigatinha
 
2
2 augustus 2019 om 22:49
Hoezo heeft Malen straks de Europese top voor het uitkiezen? Er zit zeker wat in in die jonen, maar hij is nog lang geen vervanger voor Suarez, Icari, Aguero, etc. Twee jaar Ajax zou beter voor hem zijn dan een jaar CL-loos PSV en dan naar een meestal-net-niet club gaan, mits Ajax het nivo van vorig seizoen kan aantippen (en met Malen erbij zou dat minder moeilijk moeten zijn). Maar met Mino weet ik het eigenlijk al. En dan is er nog een tweede horde, genaamd Psv. Maar veel liever Malen dan Bergwijn.
 
Sparta_Praag
 
6
2 augustus 2019 om 22:58
Omdat hij transfervrij is. Een 20-jarige speler die er in de Eredvisie een hoop inschopt is voor iedere club wel interessant om er bij te hebben. Nul risico; in het ergste geval ben je wat salaris kwijt en in het beste geval heb je een toekomstig topper in huis. Dat Malen en Raiola hun keuzes maken obv voornamelijk sportieve gronden ligt niet direct voor de hand toch?
 
oigatinha
 
2
2 augustus 2019 om 23:19
Ja kiezen op welke bank hij wilt gaan zitten wel ja. Ik dacht dat je bedoelde dat hij straks kan kiezen waar hij daadwerkelijk gaat spelen en dat zie ik niet gebeuren.zal dan gebruikt worden als handelswaar en dat zou zonde zijn. Maar ja, daarvoor kiezen wel meer spelers.
 
Janta
 
1
2 augustus 2019 om 23:55
Oh ja, op basis waarvan?
 
DK77
 
5
2 augustus 2019 om 22:22
Liever hou je hem er bij, maar als ie vertrekt voor meer dan 50 miljoen dan is dat toch wel een aardige klapper. Toch heb ik liever dat ie blijft. Bij Man U. zal die het wel goed doen denk ik, hij is iig beter dan Depay toen die naar Man U. ging.
 
arsenal890
 
17
2 augustus 2019 om 22:25
Wat een onzin? Depay schoot de hele eredivisie kapot en maakte PSV kampioen. Neres stond niet eens hele seizoen basis?
 
DK77
 
11
2 augustus 2019 om 22:41
Schoot de ED kapot ?? Het was een vd magerste periode in het NL'se voetbal vriend. Die transfer had ie te danken aan het bizar geflatteerde WK en aan onze lieve heer van Gaal. Kan geen een goal of actie van hem herinneren in dat "aan gort geschoten" seizoen. Ik persoonlijk heb liever Neres dan Depay in mijn team.
 
arsenal890
 
4
2 augustus 2019 om 22:46
Hij was topscorer van de ED? En had ook heen veel assist dus had ik wel het idee dat die (grotendeels) de competitie kapot schoot. Nu zeg jij ‘persoonlijk’ dat is anders dan roepen dat neres beter is dan Depay.
 
Sparta_Praag
 
6
2 augustus 2019 om 22:50
Eelrijk is eerlijk Memphis was een genot om naar te kijken dat seizoen. Dat jij je er niets meer van kan herinneren zegt meer over jou, want er zaten pareltjes van goals tussen, aantal zieke vrije trappen, paar mooie solo`s zoals tegen Utrecht en Nac geloof ik. 22 goals is ook wel echt een lekker aantal voor een buitenspeler. Misschien moet je ff youtube aanzetten
 
DK77
 
3
2 augustus 2019 om 23:24
Topscorer zegt niet zoveel, ik kijk niet naar statistieken. Janssen, Finbogasson, Vleminckx, Bony, Jahanbaksh allemaal mooie voorbeelden voor je. En idd persoonlijk ja, daar hoeft overigens geen conclusie uit getrokken te worden. Neres IS beter dan Depay ja.P.S ik weet niet hoe oud je bent maar ik kan me acties van Overmars, Van Basten, Suker, en/of Baggio etc.etc. herinneren zonder YouTube.
 
duckie89
 
6
2 augustus 2019 om 22:24
Lulverhaal.nl
 
duckie89
 
5
2 augustus 2019 om 22:24
Lulverhaal.nl
 
Bossie
 
3
2 augustus 2019 om 22:29
Maar weer eens afwachten wat er deze zomer eens echt gaat gebeuren. Tegenwoordig wordt elk gerucht het internet op geschoten. Neres voor een goed bedrag verkopen , dat kan geen kwaad. Je hebt Promes al in huis en voor het geld kan je eventueel nog een aanvaller halen. Als Neres echt weg wilt kun je hem beter voor een mooi bedrag laten gaan.
 
Angelo77
 
3
2 augustus 2019 om 22:32
En sorry, Yahoo Esportes? Als er een bron is die onzin in de voetbalwereld brengt, is het Yahoo wel. Zie United niet serieus voor Neres gaan. Die gaan volgend jaar achter Sancho aan.
 
AntonieAjax
 
2
2 augustus 2019 om 22:41
Lijkt me gewoon een onzinverhaal, dit hoort thuis in de wandelgangen. Hoop echt niet dat Neres gaat vertrekken, want is momenteel de enige buitenspeler met veel snelheid en diepte in zijn spel. Promes zou dit eventueel ook kunnen, maar toch denk ik dat Neres een heel stuk beter is dan Promes.
 
FcGrunn10
 
2
2 augustus 2019 om 22:43
Zijn de Ajacieden vergeten dat Overmars gezegd heeft een tijdje geleden dat er maximaal 5 spelers mochten vertrekken, er zijn er nu twee weg, Neres, van de Beek en Zyech zullen volgen,denk ik, denk niet dat ze schone in dat rijtje hadden.. dus jullie hadden het kunnen weten dat je weer opnieuw kon gaan bouwen, en dat je zeker niet nog zo`n seizoen gaat draaien als het afgelopen seizoen.. wen er alvast maar aan, Jullie moeten echt weer opnieuw beginnen, en volgend jaar komt de volgende exodus er al weer aan, tagliafico, Onana en zullen nog wel paar volgen.. Is toch ook weer de verdienste van de club, heel veel geld in kas, en lekker elk jaar weer kunnen gaan bouwen, dat is het leven van een opleidingsclub.. Die ene Franse club is het ook zo vergaan toen ze zeer goed presteerden in de CL.
 
Th3SpecialOne
 
1
2 augustus 2019 om 22:52
Neres is echt wel makkelijk te vervangen, zou het een stunt noemen om hem voor 70 te verkopen, want zo goed is hij ook weer niet.
 
Slof
 
0
2 augustus 2019 om 22:55
Verkopen voor rond de 60 miljoen. En van de Beek or een jaar miljoen bij geven is veel belangrijker voor ajax dan neres
 
no.14
 
0
2 augustus 2019 om 22:58
Is het al bijna 31 augustus? Het kan zijn dat dit soort geruchten nog weken aanhouden en misschien zelfs na een periode zijn beslag krijgen. Is de competitie al weken onderweg en moet je je hele voorbereiding volledig overnieuw doen. je reinste competitievervalsing. na start van de competitie moet voor het betreffende land de grenzen dicht. Jaarlijks weer hetzelfde liedje, wordt er langzaam moedeloos van. Hier moeten ze bij de Uefa toch iets op kunnen verzinnen? Een vertrek van Neres is overigens te overzien, als daarmee van de Beek en Ziyech blijven. het is aantrekkelijk om een goed europees seizoen ten gelde te maken, maar het hoeft dan niet te betekenen dat je vervolgens weer een jaar uit de europese roulatie bent, zoals in het jaar na de EL finale.er is goed ingekocht, maar dat was anticiperend op vertrek van de Ligt, de Jong en één van de 3: Ziyech, van de beek en Neres, maar niet voor alle 3. Als ze 2 of misschien wel alle 3 kwijtraken, hangt deelname aan de CL ook aan een zijden draadje.
 
Nick Danninga
 
0
3 augustus 2019 om 12:17
Snap het nou eens een keer: jaar na de EL-finale was het jaar met die dramatische voorbereiding en wat er met Nouri gebeurde. Dat had helemaal niets te maken met verkoop van spelers.
 
no.14
 
0
3 augustus 2019 om 18:02
Sorry, je hebt gelijk!
 
Brada-Mufc
 
2
2 augustus 2019 om 23:09
Dit is onzin dat united neres wil.die zijn veel te druk met dybala en eventueel een middenvelder die echt nodig is met hopelijk Bruno Fernandes.united heeft op links genoeg opties.en 70mil is die zeker niet waard
 
broman
 
1
2 augustus 2019 om 23:13
Lekker verkopen en vol voor van Malen gaan! Hij heeft nog maar 1 jaar contract en heeft in de jeugd bij Ajax gespeeld/Komt uit Amsterdam.
 
DominiqueThiem
 
3
2 augustus 2019 om 23:23
Ik zie liever een paar van deze spelers komen: Propper, Pavon, Bergwijn, Krepin Diatta en/of Anthony.
 
FCBogarde
 
0
2 augustus 2019 om 23:17
Op de valreep gaan ze overal nog op een Ajacied bieden.... Bah, juist nu de competitie en het CL avontuur voor de deur staat.... Van de Beek moeten we sowieso een jaar houden. Neres zie ik liever niet vertrekken, maar bedragen richting 60 moeten we wellicht accepteren met dien verstande dat we Ziyech niet meer verkopen (geef hem een behoud bonus). Van het geld van Neres moeten we Malen halen en een nw Braziliaans talent zoals Antony. En Tsja Schone... Een echte clubman, als hij echt wil, dan moeten we die een transfer gunnen. Noa Lang kan hem qua traptechniek opvolgen. En anders kunnen Blind, Mazraoui en Eiting op zijn positie spelen. En dan houdt het op.
 
Peter Chemrah
 
0
2 augustus 2019 om 23:18
Ajax heeft teveel spelers voorin dus het is goed als er 2 spelers of meer weggaan bij Ajax. Labyad moet ook verkocht of verhuurd worden anders heb je geen plek meer voor de opkomende talenten. Ajax kan gerust Neres 70m, Donny 70M en Ziyech 30M verkopen. Totaal 170 miljoen euri's.
 
DominiqueThiem
 
3
2 augustus 2019 om 23:19
Frenkie 86 miljoen, De Ligt 75 miljoen, Vd.Beek 70 miljoen, Neres 70 miljoen, Ziyech 45 miljoen, Sinkgraven 4 miljoen, Kristensen 5 miljoen, CL inkomsten 100 miljoen, Schone 5 miljoen, Labyad 5 miljoen, Veltman 10 miljoen. Hahaha als Ajax dit allemaal voor elkaar krijgt incasseert Ajax deze zomer gewoon eventjes maar liefst 475 miljoen aan inkomsten deze zomer!!! Gewoon bijna een half miljard in 1 zomer jemig.....Niet normaal meer hahaha pffff......
 
Buakaw
 
1
2 augustus 2019 om 23:35
Neres verkopen voor 60 en dan Everton kopen voor de helft.
 
VIPete
 
1
2 augustus 2019 om 23:47
Everton van Grêmio moet rond de 70 kosten en dat is toch wel een iets betere speler vind ik persoonlijk. 60 miljoen voor Neres kan je dan eigenlijk niet weigeren... zeker met de huidige bezetting. Donny moet dan wel een jaartje wachten.
 
PorQue
 
2
3 augustus 2019 om 00:15
Gewoon allemaal verkopen nu. Dat seizoen van vorig jaar ga je niet gauw meer herhalen, geloof mij maar. Natuurlijk heb je die hoop als je Ajax fan bent, maar Ajax fans moeten maar ook even realistisch zijn. Vorig seizoen was alleen mogelijk door het talent dat je had, dat talent zal niet lang willen blijven bij Ajax, dus verkopen maar. Dat is de harde realiteit, Nederlandse clubs moeten maar een specialist worden in het opbouwen van teams ieder seizoen. Spelers als De Ligt en De Jong zijn geen spelers waarvan je 20 hebt in je jeugdopleiding. Dus vorig seizoen ga je echt niet snel meer herhalen.... totdat er weer zo'n lichting is. Dus nu maar gewoon iedereen voor de hoofdprijs verkopen voordat het niet meer kan door blessures/spelers die een rot instelling krijgeven/vormdip krijgen omdat zij jong zijn etc. Hoofdprijs vragen voor Neres, hoofdprijs voor Vdb, haal veel goedkopere vervangers om de titel in Nederland te winnen en denk slechts aan de CL als een extraatje als het ooit weer mogelijk word om ver te komen met een speciale lichting spelers.
 
MPMfc
 
1
3 augustus 2019 om 00:30
Vd beek, schone en Neres gaan zeker, misschien Zyech ook, Frenkie en Matthijs zijn al weg en iedereen maar roepen op dit medium maar roepen dat we dat op kunnen vangen omdat we goed hebben ingekocht. Jullie hebben echt geen verstand
 
Eddy88
 
1
3 augustus 2019 om 01:51
vijftig miljoen. Jemig dikke bedragen. Gelijk pakken. Ze kunnen er nog zat toppers voor halen. T is net Augustus.
 
Siemjo
 
1
3 augustus 2019 om 07:48
Neres verkopen en Malen halen. Malen heeft nog een contract voor 1 jaar bij PSV. Win, win situatie voor Ajax.
 
SunsRight
 
0
3 augustus 2019 om 08:37
Ik hoop dat dit niet waar is. United moet nu gewoon Bruno fernandes halen of/en dybala en wat overbodige spelers zien te slijten dan heb je een goede transferperiode gehad en dan volgend jaar Sancho proberen te halen.
 
TonVerbeek
 
0
5 augustus 2019 om 06:23
Gewoon verkopen Ajax Alle aandeel houders staan achter de verkoop wat een supporter er van vind dat tel niet mee de aandeel houders lachen de supporters huilen maar zijn niet belangrijk Het gaat nu wel heel hard met het ontmantelen van Ajax Maar ja de aandeel houders beslissen Ik hoop voor de supporters dat de schade mee gaat vallen Ik zag tegen Vitessen al verval en dan ook van de beek nog weg Schone weg Het ging Ajax Toch om aan sluiting met de Europese top Ik denk het niet Dat het gebeurt