Manchester United wordt vernederd en gaat keihard onderuit bij Palace
Maandag, 6 mei 2024 om 22:54

Manchester United is maandagavond tegen een keiharde afstraffing op bezoek bij Crystal Palace aangelopen. De formatie van Erik ten Hag kwam amper voor in het stuk en moest het beschamende totaal van vier treffers incasseren: 4-0. Door de nederlaag raakt plaatsing voor Europees voetbal enigszins uit zicht voor Manchester United.

Zoals zo vaak dit seizoen moest Ten Hag improviseren in zijn defensie. De manager beschikte maandag over slechts één centrale verdediger: Jonny Evans. De van een blessure terugkerende Noord-Ier vormde het hart van de defensie met controleur Casemiro. Op het middenveld was er bij afwezigheid van Bruno Fernandes een basisplek voor Mason Mount, die voor het eerst sinds oktober 2023 aan de aftrap van een Premier League-duel verscheen.

Het duurde niet lang totdat Manchester United-doelman André Onana moest vissen, al viel de Kameroener weinig te verwijten. Michael Olise, die afgelopen week nog maar weer eens aan een overstap naar Old Trafford werd gelinkt, ontving de bal net over de middenlijn en rekende af met Kobbie Mainoo. Vervolgens kon de Fransman zonder aangepakt te worden zich een weg banen richting het strafschopgebied van Manchester United, waar bij met een bekeken schot raak schoot: 1-0.

Op het middenveld verloren the Red Devils vijf minuten voor rust veel te makkelijk de bal, waarna Palace met één pass in schotpositie kwam. Chris Richards vond Jean-Philippe Mateta, die hard raakschoot: 2-0. Met die stand gingen beide ploegen aan de thee.

Snel na rust dacht Manchester United iets terug te doen, maar de goal van Casemiro werd terecht afgekeurd wegens buitenspel. Niet lang daarna ging het andermaal mis voor the Mancunians. Een voorzet vanaf rechts bereikte niet zijn doel, maar belandde per abuis voor de voeten van verdediger Tyrick Mitchell, voor wie afronden een koud kunstje was: 3-0.

Na een dik uur spelen was de beschamende afstraffing voor de formatie van Ten Hag compleet. Casemiro liet zich de bal op de eigen achterlijn veel te simpel afsnoepen door Daniel Muñoz, die een volledig vrijgelaten Olise inspeelde op de rand van de zestien. De linkspoot schoot in de korte bovenhoek voortreffelijk raak: 4-0.

Over negentig minuten creëerde Manchester United bar weinig en dus was de nederlaag bepaald niet onterecht. Ten Hag raakt door de oorwassing achterop in de strijd om Europees voetbal. Met drie speelronden te gaan heeft Manchester United een achterstand van twee punten op nummer zes Newcastle United, terwijl Chelsea op doelsaldo boven the Red Devils staat.

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste voetbalnieuws? Word nu lid van het Voetbalzone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws
   
13:58
13:58
Schrik slaat om het hart: jonge FC Twente-fan raakt gewond bij uitzwaaien bus
1
   
13:57
13:57
Unnerstall mist bloedstollende ontknoping wegens heuglijke privé-omstandigheden
1
   
13:44
13:44
'Bayern München loopt wéér blauwtje en hoort zesde afwijzing van Roger Schmidt'
5
   
13:30
13:30
Live meepraten in de Eredivisie: Feyenoord - Excelsior
2
   
13:30
13:30
Live meepraten in de Eredivisie: PEC Zwolle - FC Twente
8
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (98)

 
manunitedrvp
 
121
6 mei 2024 om 22:57
Ach, United is gelukkig nog het meest ‘attractieve’ en ‘verticale team’ van de PL. Ondertussen staat het wel, na honderden miljoenen te hebben uitgegeven, op plek 8 met een doelsaldo van -3. Het vervelende van die fantast is dat hij nog een soort ‘Van Gaalse air’ over zicht heeft, terwijl hij alle reden heeft om een paar toontjes lager te zingen. Het voetbal lijkt al een jaar werkelijk waar helemaal nergens op. Vorig jaar zag je na een moeilijke start nog goede dingen, maar nu is er al zo lang werkelijk waar totaal geen lijn of speelstijl te herkennen. Bij een voorsprong blijft het altijd billenknijpen tot het eind, het maakt niet uit tegen welke tegenstander. Spelers worden niet beter en het rommelt steeds meer in de selectie. Tuurlijk heeft hij met veel blessures te maken, maar er zijn ook genoeg erbarmelijke potjes op de mat gelegd met een (nagenoeg) fitte selectie. En ook met een aantal blessures hoor je van een Burnley, Crystal Palace en Brentford te winnen.
 
Lierse1997
 
59
6 mei 2024 om 22:59
Die opstelling vandaag heeft ook echt gewoon 100’en miljoenen gekost. Niet normaal eigenlijk.
 
XAJAcfa
 
7
6 mei 2024 om 23:20
Ten Hag doet er echt alles aan om naar Ajax te gaan maar dan wel met een stevige afkoopsom. Nog drie keer verliezen en ManU is om. Hoppa.
 
Hazardinho77
 
26
6 mei 2024 om 23:53
Waarom zou hij terug naar ajax willen gaan?
 
hafcahaas
 
3
7 mei 2024 om 03:22
Omdat hij de Engelse media niet meer kan hebben en wel genoeg vertrouwen in zichzelf heeft om Ajax weer naar de top te helpen.
 
Yoda
 
7
7 mei 2024 om 06:33
Omdat eredivisie zijn niveau is?
 
FCTLeon
 
49
6 mei 2024 om 22:59
Olise heeft meer talent in zijn rechtervoet dan de hele selectie van United bij elkaar. Wat een bij elkaar geraapte rotzooi zeg. Dat die nog 8e staan...
 
Samcro
 
172
6 mei 2024 om 23:01
En dan is ie nog links ook.
 
FCTLeon
 
30
6 mei 2024 om 23:04
Exact.
 
SantiArsenal
 
6
7 mei 2024 om 11:14
Wat heeft z’n politieke voorkeur hiermee te maken?
 
wiezie
 
4
6 mei 2024 om 23:04
Het is dweilen met de kraan open. Ten Hag moet nu echt de eer aanzichzelf houden er is nergens meer om voor te vechten. Dit was echt een belabberd stukje voetbal wat de geschiedenis in gaat volgens mij heeft CP nog nooit met 4-0 gewonnne van United. Met alle respect die moet echt wel de druppel zijn. Hij bakt er niks van, wat een gedoe als je het team ook zag staan totaal geen trots, geen middenveld, geen vechters. Gewoon een staaltje zeer slecht voetbal. En ook die Sir ratclife ofzo moet toch echt weten dat hij ergens moet gaan beginnen wil hij United terug aan de top brengen. Maar hoe het er nu voor staat heeft ie kans dat ie volgend seizoen degradatie voetbal gaat spelen.
 
El Barto
 
1
7 mei 2024 om 09:45
Waarom zou hij de eer aan zichzelf houden? Als hij ontslagen wordt krijgt hij een forse vergoeding mee. Wordt die niet ontslagen, krijgt hij de kans te werken bij een Man U dat z'n organisatie eindelijk eens professioneel probeert op te bouwen.
 
Slimmeshady
 
109
6 mei 2024 om 23:10
Komt door cristiano. Hij is te aanwezig hij verpest de sfeer daar. Hij eist alles op en legt niks klaar. Oh wacht eens even....
 
joekaa
 
11
7 mei 2024 om 00:46
Met hem had je tenminste nog wat goals voorin en waarschijnlijk geen negatief doelsaldo
 
Sulejmanii
 
19
7 mei 2024 om 02:27
Wat orgineel weer en briljant zeg, want CR7 is natuurlijk nog hetzelfde als een paar geleden. En had de PL aan flarden geschoten.
 
JeoNowIt
 
13
7 mei 2024 om 10:00
CR7 scoorde in zijn laatste jaar bij United gewoon 24 goals op 37 jarige leeftijd, dit seizoen heeft hij al 41x gescoord in 40 wedstrijden en hij is 39. Ik denk dat we er overeens kunnen zijn dat hij wel meer goals zou maken dan de gehele United aanval bij elkaar, wat niet zo heel moeilijk is want in de competitie zitten zij samen op 17.
 
TilburgAjax
 
0
7 mei 2024 om 13:23
Alles leuk en aardig die goals van Ronaldo in SA, maar als United aan de toekomst wil bouwen dan moet het zijn opstelling en tactiek niet meer willen afstemmen op een 37-39 jarige. En ja, bouwen heeft tijd nodig.
 
Silvano_Vos
 
40
6 mei 2024 om 22:58
Maar gelukkig zijn ze attractief en dynamisch, hebben ze toch nog iets! En dan bedoel ik natuurlijk hoe de spelers in de breedte bewegen.
 
joekaa
 
1
7 mei 2024 om 00:48
Vooral die dynamische tackles van Casemiro vandaag, splijtende passes van Anthony, en uiterste kalmte bij Amrabat
 
ModricMagic
 
66
6 mei 2024 om 22:58
Lijkt me toch wel einde verhaal voor Ten Hag. Record aantal nederlagen. En elke keer is het maar hetzelfde. Maakt niet uit of het Crystal Palace is of Manchester City. Spel is niet om aan te gluren en aankopen zoals Antony hebben het niveau gewoon niet. Ook snap ik niet waarom hij Casemiro centraal achterin wil zetten. Is het hele seizoen al zo traag. Speelt als een opa. Elke tackle is in slowmotion en wordt telkens voorbijgelopen. Bizar dat je niet gewoon jeugdspelers daar neerzet als het moet. Tja die staan nu zelfs onder Chelsea. Dan heb je het wel erg verknald.
 
PeterMooijer
 
19
6 mei 2024 om 23:00
Gek is dat… als je zoveel blessures hebt dan kan je Guardiola of Klopp heten, je krijgt het niet voor elkaar
 
ModricMagic
 
64
6 mei 2024 om 23:03
Chelsea heeft ook last van enorme blessures. En toch spelen die tig keer beter voetbal. Dan heb je het gewoon verknald. Er staat alsnog een selectie waar honderden miljoenen in geã¯nvesteerd is. Ten Hag speelt dit voetbal zelfs tegen Coventry. Er is geen enkele lijn in het spel en ook worden spelers alleen maar slechter en slechter lijkt het. Nee Ten Hag is klaar.
 
Lierse1997
 
48
6 mei 2024 om 23:03
Onzin. Een Howe en Ange hadden ook zoveel blessures en hebben het wel voor elkaar gekregen.
 
Herosennin44
 
3
6 mei 2024 om 23:08
@modric Beter voetbal het laatste half jaar. Chelsea was hiervoor ook een drama. Daarbij heeft elke topclub een team wat miljoenen gekost heeft. Ik denk niet dat dit iets belangrijks is om naar te kijken vooral als het grootste deel van die miljoenen dus consistent blessures hebben. Ik kan me best herinneren dat United toen Martinez nog fit was bijvoorbeeld vrij goed speelde. De werkelijkheid is dat zelfs als iedereen fit is, zij nu ongeveer op de plaats staan waar ze horen qua selectie. Naar mijn idee hebben City, Chelsea, Arsenal, Liverpool en Tottenham een sterkere selectie en basis team dan United. Ik denk dat als hij net niet spelers als Rashford en enkele anderen kwijt kan raken en dit met een vergelijkbaar aantal spelers vervangt dat Ten Hag dit best om kan zetten. En ik heb echt weinig met United of Ten Hag.
 
AZE/CHE 4 EVER
 
84
6 mei 2024 om 23:08
Nog even en de ten Hag aanhang gaat zeggen dat Coventry een betere selectie heeft en dat ten Hag er niks aan kan doen.
 
ManUtd36
 
6
6 mei 2024 om 23:11
Wellicht dat een andere trainer het beter had gedaan. Maar met deze spelers is weinig moois te maken. Een drol blijft een drol.
 
ModricMagic
 
14
6 mei 2024 om 23:13
@herosennin44, United heeft nooit beter voetbal gespeeld dan Chelsea. Die waren net zo slecht als Chelsea het eerste half jaar. Hebben geluk dat ze de overwinningen met hangen en wurgen binnenhaalden. Je staat niet voor niets op -3 met doelsaldo. Chelsea staat nog in de plus omdat ze wel goeie wedstrijden hebben neergezet tegen o.a Manchester City. United heeft geen enkele wedstrijd overtuigend gespeeld. Of het nou Coventry, Crystal Palace of Manchester City is. Dit was altijd al het lot van United geweest. Het geluk moest een keer ophouden.
 
PSVMANUNITED
 
7
6 mei 2024 om 23:15
Ik denk na vandaag dat het ook wel einde verhaal voor Ten Hag is bij United @lierse, maar dat is niet helemaal hoe het werkt. Newcastle heeft gigantisch veel punten laten liggen toen ze zoveel blessures hadden en hebben de weg omhoog gevonden nu bijna alle blessures verholpen zijn (op Botman na volgens mij). Tottenham heeft het ook gigantisch moeilijk gehad toen ze zoveel blessures hadden. De enige ploeg die overeind bleef met zo'n blessuregolf was Liverpool, maar dat team zat in een geweldige flow met een paar jeugdspelers die zich het snot voor de ogen liepen omdat ze nog even onder Klopp mochten werken en zelfs voor het hen viel het kwartje vaak de goede kant op. Bij United daarentegen is het helemaal geen blessuregolf maar, het beoogde basiselftal (laat staan de hele selectie!) is nog geen moment fit geweest dit seizoen volgens mij, en keuzes nummer drie, vier, vijf en zes vallen ook nog eens op de CV-positie. Dat is echt niet normaal. Misschien ligt het ook wel aan Ten Hags trainingsmethoden (wat maakt het ook uit, Bayern lijkt echt serieus en dan gaat hij echt wel, zeker na vandaag), maar stellen dat Howe en Ange het wel voor elkaar gekregen hebben met zoveel blessures is gewoon niet waar. Die hebben gewoon niet zoveel blessures van sleutelspelers gehad en niet allemaal op dezelfde positie.
 
Lierse1997
 
12
6 mei 2024 om 23:21
Ik heb het dan ook niet over resultaten. Tottenham heeft ook vaak een totale offday. Net zoals Newcastle die soms heeft. Bij beiden is er echter 1 ding dat overeind bleef. Een manier van voetballen die herkenbaar was en tenminste te omschrijven was als positief voetbal. Dat is voor mij dus al voldoende. Ik verwacht echt niet veel hoor. Maar deze enorm slechte resultaten plus echt afgrijselijk voetbal? Kan gewoon niet.
 
THenry_228
 
2
7 mei 2024 om 08:11
@ManUtd: zijn dan wel dure drollen die Ten Hag gekocht heeft…?????
 
TheRoscoe
 
5
7 mei 2024 om 08:48
Het is grappig dat ie Klopp noemt, want die deed mee om de landstitel met zijn volledige verdediging dat eruit lag met blessures. Als men nog steeds wilt zeggen dat het niet aan Ten Hag ligt, dan heeft dat gewoon puur te maken met het feit dat hij een Nederlander is, hoe hard ze ook beweren van niet.
 
herrDerks
 
17
6 mei 2024 om 22:58
Ik denk dat dit wel het einde van Ten Hag betekent bij Manchester. Succes bij Bayern Erik
 
AZE/CHE 4 EVER
 
83
6 mei 2024 om 23:02
Als hij na zijn wanprestatie bij United een promotie maakt naar Bayern heeft ie wel de beste zaakwaarnemer die er rondloopt.
 
Le_Prof
 
8
6 mei 2024 om 23:16
Lees met stomme verbazing over de vermeende interesse. Die kijken geen PL daar
 
Hazardinho77
 
21
6 mei 2024 om 23:57
Nouja van gaal deed het ook prima bij bayern en minder bij utd. Bij utd faalt elke coach gewoon. Die club is ziek. Daarbij is ten hag al bekend bij bayern, dus zo gek is het niet.
 
Lierse1997
 
57
6 mei 2024 om 22:58
Gewoon echt de totale capitulatie van een elftal gezien vandaag. De ultieme afgang. Ik heb het al vaker gezegd maar Man U is echt ridicuul slecht voetballend gezien dit seizoen. Er zijn echt makkelijk 15 teams die beter voetballen in de PL, wat gewoon een schandaal is. Er is hier een stevige Ten Hag-fanclub, die hem tot in het belachelijk verdedigt naar mijn opinie, maar dit is echt niet meer goed te praten. En dan heb ik het niet eens over de resultaten (die ook dramatisch zijn), maar zuiver over het voetbal. Ik zal niet zeggen dat ik het een slechte coach vind, maar dit is gewoon een te grote opdracht voor hem. Een doelpuntensaldo van -3 zegt letterlijk alles.
 
Joga_Bonito10
 
49
6 mei 2024 om 23:00
Blijf het zeggen: bij Ajax had hij ontiegelijk veel geluk met het talent en de combinatie met routine wat er in die elftallen van hem zaten.Slot schat ik als trainer/coach echt veel hoger in. Maar het bewijs krijgen we in de nabije toekomst.
 
SB3DORDT1980
 
13
6 mei 2024 om 23:05
Precies wat je zegt. Als hij zo'n goede coach was, had die bijv De Ligt terug moeten roepen tegen Tottenham. Hij had geluk met die lichting. Kijk zijn aankopen, hij heeft utd gesloopt!
 
Rikkinho
 
17
6 mei 2024 om 23:12
Dat bewijs krijgen we helemaal niet, want Liverpool wordt een stuk beter gerund dan United. Slot komt in veel betere omstandigheden terecht. Niet dat ik Ten Hag wil verdedigen, maar een echt vergelijk kan je niet maken.
 
SpeedyAFC
 
4
6 mei 2024 om 23:43
Nou nou, dat valt wel mee. De meeste troep zat er al hoor. Antony is een flop, kunnen we kort over zijn. Martinez is een prima aankoop, kunnen we ook kort over zijn. Casemiro leek een prima aankoop, was een goede speler bij Real. Maar is duidelijk over de hill. Onana moet beter kunnen dan hij nu laat zien, bij Ajax en Inter was ie gewoon goed. Hojlund doet het niet goed maar moet echt veel beter kunnen. Die kan je nog niet afschrijven. Mount zelfde laken een pak, was een prima speler. Moet makkelijk beter kunnen. Het valt allemaal dus reuze mee. Ja Antony is een echte misser. En Casemiro is over de hill maar de rest moet echt veel beter kunnen. Die kunnen volgend jaar met een andere coach ook zo weer opleven. Dus om te zeggen dat ie de hele selectie gesloopt heeft, dat is onzin.
 
STORING
 
13
7 mei 2024 om 00:14
En zijn prestaties bij Utrecht waren hem ook zomaar even aan komen waaien? Ja het is maar FC Utrecht. Maar door hem kwamen jongens als Cavani met Napoli voetballen in de Galgenwaard. En is hij door een schande net niet Europa in geweest. Ten Hag en United is een mismatch. Maar Ten Hag kan echt wel wat. Het zou mij niks verbazen als hij het bij een Bayern naar behoren zou doen.
 
SB3DORDT1980
 
1
7 mei 2024 om 02:27
Alles klopt wat je benoemt. Maar je vergeet de bedragen. Plus dat Evens erbij werd gehaald ipv een fitte TOPverdediger (komaan tis utd)!
 
Elegia
 
0
7 mei 2024 om 08:18
Iedereen moet beter kunnen van je lijstje, maar Casemiro die jarenlang de beste speler op zijn positie was is nu al afgeschreven?
 
Jeffrey__
 
1
7 mei 2024 om 13:08
Casemiro jarenlang de beste op zijn positie? Welke jaren dan precies, want zowel Kante als Busquets doen/deden niks onder voor Casemiro, met name Busquets is met geen mogelijkheid minder dan Casemiro
 
Salerno1919
 
2
7 mei 2024 om 15:43
Cavani met Napoli was 7 jaar eerder man ?? Hij deed het leuk bij Utrecht, maar ook met een relatief sterke selectie. Volgens mij wel goed gedaan bij gae. Bij Ajax natuurlijk ook goed gedaan, maar wel kunnen voortborduren op Bozs zijn werk en met een goedgevulde portemonnee en een sterke lichting later natuurlijk. Overmars was ook wel erg belangrijk. Maar alsnog goed gedaan. Maar het laatste jaar, na overmars zijn vertrek leek het al veel minder te gaan, kampioen op het tandvlees, bekerfinale verloren.
 
SpeedyAFC
 
10
6 mei 2024 om 23:02
Achtste worden terwijl er 15 teams beter voetballen is eigenlijk best knap te noemen. Het lijkt erop dat Man United goedkoop van hem af kan. Gewoon meewerken aan zijn transfer naar Bayern en het is opgelost. Kunnen ze volgend jaar weer voor plek zes spelen.
 
John Terry
 
3
6 mei 2024 om 23:04
En welk meesterbrein gaat ze naar plek zes loodsen volgend jaar dan? Ga er maar aan staan met deze selectie.
 
Lierse1997
 
16
6 mei 2024 om 23:04
Omdat je qua kwaliteit eenvoudig in de top 10 staat natuurlijk en dat is dan nog een schromelijke onderschatting. Het is vooral knap dat je als club met meeste transferuitgaven ter wereld zo een selectie hebt staan en dan is het ook nog eens knap met zo een selectie zo een ontiegelijk slecht voetbal te spelen.
 
ModricMagic
 
16
6 mei 2024 om 23:06
United heeft met hangen en wurgen zoveel overwinningen binnen gehaald vooral in het midden van het seizoen. Qua voetbal is United gewoon erg slecht. Niet voor niets is dat zo als je al naar het doelsaldo kijkt. Want dat is gewoon -3.
 
SpeedyAFC
 
1
6 mei 2024 om 23:13
In Engeland heb je momenteel duidelijk een top drie, Manchester City, Arsenal en Liverpool. Nu is Liverpool volgend jaar het grote vraagteken nu Klopp stopt maar dat zijn teams waren jaren aan gebouwd is. Die zijn goed in balans. Dan heb je een dark horse, elk jaar eigenlijk wel. Dit jaar is dat Aston Villa. Knap gedaan van Aston Villa, met slecht 79 milj0oen euro aan investeringen. Dan heb je de groep Tottenham, Newcastle, Chelsea en Manchester City. Die gaan voor plek 5 tot en met 8. Overigens staan Manchester United dit jaar op -144 miljoen euro op de transferbalans. Arsenal staat op -168 miljoen. City -134 miljoen. Chelsea -198 miljoen. Liverpool op -111, Tottenham op -151 en New Castle op -108 miljoen.
 
SpeedyAFC
 
0
6 mei 2024 om 23:16
@modricmagic Een doelsaldo van -3 klopt gewoon bij plek acht. Alles eronder heeft een slechter doelsaldo. Scheelt 14 goals met Tottenham op plek vijf die tweemaal vaker gewonnen heeft (zes punten meer dus).
 
PSVMANUNITED
 
1
6 mei 2024 om 23:19
Zou me niks verbazen als dat Thomas Tuchel wordt. Ben daar eigenlijk niet zo positief over (al zal ik hard juichen als United eindelijk weer eens een noemenswaardige prijs wint hoor), maar de selectie is gewoon klaar met Ten Hag, dat lijkt me na vandaag wel duidelijk. Tuchel is zo'n beetje de enige trainer van naam die vrij is én schijnbaar wel naar United wil.
 
ManUtd36
 
1
6 mei 2024 om 23:30
Ben ook geen fan van Tuchel. Maar wie de trainer is is voor mij minder belangrijk dan wat er met de selectie gebeurd. Als er een nieuwe trainer komt die `iedereen weer een kans geeft` dan word ik helemaal gek. Meer dan de helft van de selectie moet opgeruimd worden.
 
ajaxf1
 
2
6 mei 2024 om 23:05
Maar wat moet je doen dan als coach? Die Casemiro zou bij RKC nog negatief opvallen wat is die kneiterhard weggezakt. Geen fitte verdedigers, Dalot die een prima seizoen heeft speelde ook waardeloos. Enige wat je Ten Hag kan verwijten is Antony blijven opstellen boven Diallo en zo'n enorm groot gat telkens tussen verdediging en aanval. Moet veel en veel compacter spelen dan dit. Bayern zou een goede stap zijn, denk dat de Bundesliga hem ook veel beter ligt.
 
Lierse1997
 
16
6 mei 2024 om 23:09
Je team een beetje laten voetballen? Ja dat is moeilijk maar een Ange bleef dat ook gewoon doen als hij met Ben Davies en Emerson centraal achterin moest spelen.
 
AZE/CHE 4 EVER
 
14
6 mei 2024 om 23:10
Is spelers beter laten presteren niet een van ten Hag zijn taken?
 
El Barto
 
0
7 mei 2024 om 09:56
Precies. Er zullen best zaken zijn die Ten Hag zijn te verwijten of die hij beter kon. Z'n uitbarsting recent tegen de pers was ook niet erg slim. Maar hij zit bij een club die het al een decennium qua organisatie totaal niet op orde heeft, hoeveel geld er ook tegen aan is gegooid. 8 coaches, waarvan 6 hoofdcoaches in 10 jaar hebben er daar gezeten sinds Ferguson is vertrokken. Het aankoopbeleid is al jaren om te huilen. Ja, Ten Hag had daar een hand in, maar hij had sowieso al die verantwoordelijkheid niet moeten hebben. En dan deze blessuregolf. nope, het is echt de club zelf die hoofdverantwoordelijke is voor dit jaar en niet de trainer.
 
rayvg
 
5
7 mei 2024 om 00:01
Wie had jij opgesteld en hoeveel hadden ze dan gewonnen?
 
AFCA74
 
15
6 mei 2024 om 22:58
United is toch wel slecht nu hoor. Moet wel zeggen, er staat geen echte verdediger meer in ook.
 
Feliix
 
21
6 mei 2024 om 22:59
Bizar dat Chelsea inmiddels boven United staat. De hele tijd gedacht dat die zo'n slecht seizoen hadden maar die kruipen ten minste wel omhoog en daar lijkt steeds meer lijn in te zitten. Nu heb ik vandaag niet gekeken, maar naar mijn idee wordt united alleen maar slechter onder ten hag. Hij kan beter naar Bayern gaan, mocht die interesse echt serieuze vormen aannemen.
 
joekaa
 
3
6 mei 2024 om 23:58
Chelsea lijkt wel op de Ajax van PL haha.. had hetzelfde bij Ajax en toen waren ze opeens op de 6e of 5e plek. Maar dit manU had echt nul passie vanaf minuut 1. Vind dat toch echt bizar hoor, sommige wedstrijden spelen ze echt met bepaalde bezetenheid en de andere of ze gedwongen worden om tenue aan te doen. Of dit te maken heeft met de coach? Zou kunnen, die zou in ieder geval erop mogen afgerekend worden dat het tactisch totaal niet klopt, ongeacht blessures. Dit keer wordt die niet door individueel opleving gered en dan ga je echt genadeloos af. Leek eerlijk op de nr3 die tegen de nr14 even de 3punten pakt.
 
SS96
 
10
6 mei 2024 om 22:59
Maar het ligt allemaal aan de trainer, voor de zoveelste keer... wat een zooitje zeg.
 
Youngblood16
 
3
6 mei 2024 om 23:04
Klopt hij heeft gewoon pech met de blessures en dat de overige teams een betere selectie hebben.
 
SS96
 
4
6 mei 2024 om 23:05
Neee hij treft echt wel blaam, maar is geen toeval dat het geen enkele trainer lukt, zit daar zo ongelofelijk veel fout in die club, hier maakt geen enkele trainer iets van
 
somagunner
 
15
6 mei 2024 om 23:10
Ten Hag wordt de slechtst presterende United trainer qua tussenstand, tegendoelpunten en verliespartijen in 1 seizoen. Zelfs Moyes presteerde niet zo slecht bij United.Van Gaal, Mourinho en Solksjaer deden het ook lang niet zo slecht.
 
SS96
 
1
6 mei 2024 om 23:15
Kijk wat er op het veld staat, is toch ook gewoom verschrikkelijk slecht. En hij is ook verantwoordelijk daarvoor, maar niet alleen hij, deze club is naar de klote, geen eer te behalen voor geen enkele trainer.
 
PSVMANUNITED
 
0
6 mei 2024 om 23:24
Niet alles wat op het veld staat is verschrikkelijk slecht, het is eerder verschrikkelijk inconsistent. Onana, Dalot, Mainoo, Garnacho en Hojlund zit wel toekomst in, maar dat zijn ook ontzettend jonge jongens allemaal. Fernandes, Martinez, Rashford en Shaw zijn er niet bij vandaag, dat zijn normaal je vier beste spelers. Wat er dan overblijft is niet best en als het dan bij de ervaren jongens niet meer lukt verzuipt de rest natuurlijk ook.
 
THenry_228
 
1
7 mei 2024 om 08:15
Rashford is dit seizoen alles behalve (een van) je beste speler maar bon…
 
PSVMANUNITED
 
0
7 mei 2024 om 09:40
Ik weet natuurlijk wat voor seizoen Rashford draait, maar vond het wel lekker klinken om meteen vier beste te zeggen in plaats van drie en nog één Rashford kan wel geweldig hoog niveau aantikken natuurlijk, maar ik hoop dat hij verkocht wordt aan PSG, zelden zo geërgerd aan een speler die wanneer hij sporadisch in vorm is bijna te goed is voor je club
 
John Terry
 
36
6 mei 2024 om 22:59
Ik kan me de betogen van MyVision over Ten Hag die de CL’s wel even aaneen zou rijgen nog goed herinneren. Hoe snel het kan gaan. Ik had het de Tukker wel gegund maar dit is toch einde verhaal nu.
 
YoeriCFC
 
35
6 mei 2024 om 23:03
Ach man, het lag ook allemaal aan Chelsea, Tuchel en de stand van de maan dat Ziyech het niet gered heeft. Je moet die gozer niet serieus nemen als het om (ex-)Ajacieden gaat. Hij is overigens niet de enige. De excusesparade komt wekelijks voorbij getrokken, het is en blijft een prachtig gezicht.
 
Youngblood16
 
27
6 mei 2024 om 23:14
Myvision was vorig jaar ook actief reacties aan het plaatsen om Ten Hag de hemel in te prijzen. Nu het dit seizoen vele male minder gaat is hij nergens te bekennen. Zelfde geldt overigens voor Soccerfan.
 
arsenal890
 
3
7 mei 2024 om 07:15
Vorig seizoen stond hij vooraan om aan te geven dat hij wel dik gelijk had. En nu is hij nergens meer te bekennen in topics over united en ten Hag
 
Ravoetbal
 
1
6 mei 2024 om 22:59
Casemiro Cb..... alsjeblieft nooit meer. Kan nog beter Amrabat, Dalot of een jeugdspeler neer zetten.
 
bobson1982
 
13
6 mei 2024 om 22:59
Ik zou als ik Ten Hag was morgen ff zelf naar Munchen bellen.
 
BBayern1990
 
3
6 mei 2024 om 23:13
Omgekeerd kan Tuchel bellen naar United
 
YoeriCFC
 
7
6 mei 2024 om 23:00
Ik hoop met grote hoop dat United nog even de rug recht en in ieder geval in de komende twee wedstrijden nog even een puntje kan pakken, maar ik denk dat het wel klaar is. Het team wat op het veld staat had geen flauw benul hoe ze moesten spelen vandaag en lieten zich kinderlijk eenvoudig te kijk zetten door een beter georganiseerd Palace. We moeten Glasner daar echt complimenten voor geven, hij zet het toch maar even goed neer in zo’n korte tijd! Ten Hag afscheid gaat nemen zonder Europees voetbal, want ondertussen is Chelsea ze ook al voorbij en ik zie de FA Cup niet eens van het onder 18 team van Manchester City winnen.
 
Tijger-wit
 
5
6 mei 2024 om 23:03
Man United moet net zo hard met de botte bijl door de selectie als Ajax. Denk dat M united Ten Hag eruit moet gooien en Tuchel eens kans moet geven als hij daarvoor open staat. Casemiro was verschrikkelijk slecht, Eriksen is ook gewoon op. Amrabat had een donkerrode kaart verdient.
 
viezefreddy
 
5
6 mei 2024 om 23:04
Maakt niet welke trainer je hier neer zet. Niemand gaat met dit team prijzen pakken
 
LetMeTalk!
 
13
6 mei 2024 om 23:04
Respect naar Glasner, echt een uitstekende coach! Is bezig met een sterke reeks: o.a. gewonnen van Liverpool, Newcastle en nu United. Ik zie Crystal Palace normaliter als eem standaard middenmoter maar met deze coach is er wellicht wat meer mogelijk de komende jaren.
 
SpeedyAFC
 
0
6 mei 2024 om 23:22
Welnee, ze staan nu op plek 14. Ze kunnen nog wel een of twee plekjes stijgen maar dat was het dan voor dit jaar. In de top acht of negen zitten standaard altijd wel Manchester City, Arsenal, Liverpool, Tottenham, Chelsea, Manchester United en tegenwoordig Newcastle. Om dan de dark horse te worden die zich er tussen nestelt, dat is niet makkelijk. Aston Villa doet het al twee jaar op rij maar Brighton van verleden jaar is alweer afgezakt. Het is in de PL echt extreem lastig om bij de eerste acht te komen.
 
LetMeTalk!
 
1
7 mei 2024 om 01:09
Tsja, de beste man is er net 2 maanden en uiteraard spendeert Palace niet de bedragen uit die de grotere teams doen, maar deze trainer heeft weet altijd wel goede resultaten te behalen met teams die kwalitatief niet de beste zijn, zie bijvoorbeeld zijn Frankfurt team die de Europa League won 2/3 jaar geleden. En het is indd moeilijk om steevast in de top 8 te komen, maar het is zeker niet onmogelijk om als Palace zijnde incidenteel een keer in de top 8 te eindigen of wonder boven een EFL-cup winnen of iets dergelijks. De afgelopen tien jaar hebben bijvoorbeeld Burnley, Southampton en Wolverhampton Europees gespeeld en eindigde Sheffield en Bournemouth respectievelijk op plek 8 en 9. Met deze coach en wat gerichtere aankopen is het zeker niet onmogelijk dat ze ooit om de Conference League plekken meedoen.
 
Homelander
 
3
6 mei 2024 om 23:20
Spelers op hun retour en geblesseerd, tactische onkunde of eigenlijk vooral koppigheid. Ten Hag is klaar bij United maar er valt ook geen eer te behalen voor de volgende trainer, deze club glijdt al jaren achteruit en de concurrentie blijft maar sterker worden.
 
GalácticosRM
 
0
6 mei 2024 om 23:24
Ergens doet het me toch wel wat om United zo te zien stuntelen. Nog niet eens zo heel lang geleden waren ze bijna jaarlijks de grote favoriet voor de titel. Nu ben je (sportief gezien) de tweede club van je stad en vecht je om een plek bij de eerste 5.
 
ForzaRomale
 
3
6 mei 2024 om 23:36
Toch mooi dat al die gloryhunters nu ook gewoon een flinke periode ervaren wat het is om niet mee te doen voor de prijzen. Zou meer topclubs moeten overkomen.
 
somagunner
 
2
6 mei 2024 om 23:27
Arsenal moet aankomende zondag dit oprollen. Hopelijk zit Maguire en Bruno dit nog even uit. Misschien doen ze dat wel om een keiharde verlies niet op naam te hebben. Mainoo laat paar geweldige dingen zien aan de bal maar echt zwak vandaag als cm net als Eriksen vandaag. Een van de 2 moet naast een CVM spelen. Dit is einde voor Ten Hag. Zou me niet verbazen dat United en Bayern van trainers gaan ruilen. Tuchel wou volgens mij nog een kans krijgen in Engeland.
 
SpeedyAFC
 
2
6 mei 2024 om 23:37
Dat gaan ze ook wel doen, die spelen om de titel. Die zijn volop gemotiveerd. Terwijl voor de spelers van Man United het seizoen niet snel genoeg voorbij kan zijn.
 
ForzaRomale
 
1
6 mei 2024 om 23:30
Snel naar Bayern
 
STORING
 
0
7 mei 2024 om 00:27
Niet dat ik Ten Hag vrijpleit. Die is gewoon verantwoordelijk en heeft er geen speelwijze in kunnen brengen. Als hij ontslagen word zou dat volledig terecht zijn. Maar aan de andere kant vraag ik mij serieus af welk eer er te behalen valt met dit United? Ze hebben heel het seizoen al extreem veel blessures en verder bestaat het elftal uit jonkies icm met spelers die bij Aston Villa, WHU of Crystal Palace misschien ook niet in de basis zouden staan. Als je puur kijkt naar de positie op de ranglijst en het bekeravontuur dan staan ze waar ze horen te staan. De naam Man United werkt gijzelend voor de coach want er is geen kwaliteit aanwezig. Trek de portemonnee en probeer serieus kwaliteit in te slaan en volgend seizoen eindig je mischien weer op een CL plek. Angel Correa, Bremer, Chiesa, Oliseh, Molina, Savic, Vitinha zijn spelers die gelijk wat toevoegen en in sommige gevallen helemaal niet zoveel hoeven te kosten. En/of doe gek en haal Greenwood en Sancho terug.
 
PijnSteijn
 
1
7 mei 2024 om 00:42
Heel makkelijk scoren voor alle gastjes die enkel de uitslagen volgen. Dat laatste doe ik ook, maar besef wel dat ManU deze wedstrijd met middenvelders achterin moest spelen en op de bank ook geen andere smaken aanwezig waren. Wat ManU echt mist is een spits. Hojlund is een talent en Rashford levert onvoldoende. Een club als ManU hoort een spits te hebben die het kwalitatieve overwicht van de veldspelers omzet in doelpunten. Daar ontbreekt het nu aan. ManU zou er goed aan doen een bewezen spits aan te trekken. Luuk de Jong zou al een vooruitgang zijn.
 
WAC79
 
0
7 mei 2024 om 07:13
Heb ten hag nog steeds hoog zitten, maar denk dat hij meer een trainer is om te werken met jonge talenten,, meestal heeft hij zen ploegen naar een jaar goed op de rit, maar bij united lukt het hem maar niet
 
GLENNN
 
0
7 mei 2024 om 08:07
Ten Hag is koppig en eentonig als trainer. Ja, het zit niet meer qua blessures en als je naar zijn basis 11 kijkt en naar de bank van vandaag, kan je concluderen dat United enorme diepte mist in de selectie, maar ook enorme kwaliteit. Staan gewoon netjes onder Chelsea nu. Ik heb als Arsenal supporter altijd wel een beetje vrees als we uit naar United moeten, maar ik kan mij haast niet voorstellen dat Arsenal ook maar 1 seconde in de problemen komt als Utd met dezelfde 11 / selectie als vandaag gaat aantreden. Hier zat toch echt niks in. Hoe die Casemiro zich laat aftroeven als ''captain'' ook bij die laatste goal van Olise. Waanzinnig. Of Antony wisselen voor Amrabat, terwijl je net de 3-0 om de oren krijgt, lol. Glasner heeft het wel goed voor elkaar. Eze - Mateta - Olise is een heerlijk trio. Mateta ziet er wat ongepolijst uit, maar vind hem sterk met zijn lichaam (bal vasthouden) en daarnaast is hij vaak ook op zoek naar de snelle een twee. En dan met shirtje in de broek en die kale kletser, heerlijk om te zien. Eze was ook aan het spelen met United op een gegeven moment. Idem voor Olise. En gelijk die waanzinnige overtreding van Amrabat ook. En erna ook nog de maniertjes van die Dalot tegen Eze, terwijl hij hem gewoon volledig op de achilles ging staan. Kleine jongen. Eze is een heerlijke speler zeg.
 
Kaka2007
 
2
7 mei 2024 om 09:37
Gaat Erikje met zijn grote mond tegen spelers dalijk nog 8e worden ook. Heerlijk dit, genieten. Wat een incapabele trainer zeg.