Marciano Vink noemt de club die beter past bij Erik ten Hag dan Man United
Maandag, 22 november 2021 om 08:05

Erik ten Hag houdt zich naar eigen zeggen niet bezig met een overstap naar Manchester United. De trainer van Ajax wordt in Engeland steevast genoemd in het rijtje kandidaten om Ole Gunnar Solskjaer op te volgen, maar tegenover ESPN benadrukte Ten Hag dat zijn focus bij Ajax ligt. Hij heeft de ambitie om dit seizoen prijzen te pakken met de club en wil zich niet laten afleiden door de verhalen over de mogelijke interesse vanuit Manchester.

"Ik ben met deze ploeg bezig", onderstreepte Ten Hag na de 0-5 overwinning van Ajax op RKC Waalwijk. "We hebben een heel mooie selectie, we willen veel bereiken en daar richt ik me op. Daar zit alle concentratie, de rest leidt alleen maar af. Ik verwacht van mijn spelers dat ze bij Ajax zijn, dus dan moet ik het goede voorbeeld geven." Volgens Ten Hag speelt er op dit moment niets concreets rondom een aanstelling op Old Trafford. "Ik weet van niks, ik heb niks gehoord, dus daar hoef ik me helemaal niet mee bezig te houden. Ik richt me alleen op Ajax." Zondag meldde Sky Sports dat Ten Hag wel degelijk interesse zou hebben in de functie.

Meer: Keuze van Ajax nadert: nog maar twee trainers in beeld in Amsterdam

In de studio van ESPN werd door Marciano Vink en Kees Kwakman gereageerd op de woorden van Ten Hag. De analisten stipten aan dat trainers als Zinédine Zidane, Brendan Rodgers en Mauricio Pochettino ook worden genoemd als opvolgers van de ontslagen Solskjaer; in de ogen van Vink is Manchester United voor Ten Hag in ieder geval niet de juiste club. "Als Marc Overmars de job zou aannemen van technisch directeur, is het voor Ten Hag een abc'tje. Maar Manchester United is zo'n moeilijke club om te werken."

"Ik vind Bayern München beter bij Ten Hag passen dan een club als Manchester United. Tottenham Hotspur zou in de luwte ook een mooie club zijn. Als je daar wat opbouwt... Bij Manchester United wordt met alle sterren daar verwacht dat je meteen presteert. Bij een club als Bayern heerst iets meer rust. Ik denk dat zo'n club beter bij Ten Hag past", vond Vink. Kwakman verwacht geen abrupt vertrek van Ten Hag in de komende maanden. "Maar na het seizoen: waarom niet? Hij kan bij zo'n club wel iets teweegbrengen, iets anders. Het is de vraag of je de tijd krijgt. Hij is een 'procestrainer', hij heeft het vaker over het proces, dus hij heeft wel tijd nodig."

Meer nieuws
   
00:01
00:01
Ziggo onderbreekt Girona - Barcelona vanwege Dodenherdenking: kijkers woedend
113
   
23:58
23:58
Luka Modric neemt opnieuw record over van Real Madrid-legende Ferenc Puskás
5
   
23:55
23:55
Yankuba Minteh: binnen twee jaar van zandvlaktes naar uitblinken bij Feyenoord
8
   
22:54
22:54
Atlético Madrid dicht bij Champions League-ticket dankzij fraaie goal Riquelme
1
   
22:40
22:40
Inter verliest door fout Dumfries voor de tweede keer dit seizoen van Sassuolo
15
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (48)

 
Sta plaats
 
12
21 november 2021 om 19:46
Bij United krijgt een coach ook genoeg tijd, dat hebben alle voorgangers gehad. Iedereen roept maar Bayern omdat hij er ooit heeft gewerkt, maar met BILD etc is er daar ook altijd wel wat aan de hand.
 
GJ7300
 
2
21 november 2021 om 19:58
Dus niet (meer)
 
BaronVonBorsig
 
8
21 november 2021 om 20:13
Zou je aanraden de momentele problemen rondom vaccineren te volgens, BILD blijft altijd aanwezig bij FC Bayern.
 
Janta
 
11
21 november 2021 om 20:31
Onzin! Bij MU gaat alles voor de korte termijn en daar steken de beleggers uit de VS voor 100derden miljoenen aan spelers in. Van opbouw is dan geen spraken want dat geld moet ook weer terug verdiend worden.
 
LucasAndersen
 
5
21 november 2021 om 21:11
De Glazers halen alleen maar geld uit de club, er wordt geen extern in die club gestoken. Zelfs de aankoop van de club is niet door henzelf betaald, dat geld hebben ze geleend op naam van de club.
 
Sta plaats
 
1
21 november 2021 om 22:48
Er wordt dus wel geinvesteerd
 
WalterJanssens
 
3
21 november 2021 om 20:44
ik vind het ook geen club voor Ten Hag. Hij zal dan eerst een aantal van die ego's eruit moeten gooien en dat kost de club erg veel geld. Dan moet hij teamspelers toevoegen met ook de nodige talent. Hij moet daar dan voor een goede filosofie zorgen en dat gaat een hele tijd duren. Denk idd dat Bayern hier beter voor staat dan United maar United heeft het wel meer nodig.
 
Benzema.
 
19
21 november 2021 om 19:49
Ben toch wel benieuwd wat hij doet als United echt aanklopt. Kan me niet voorstellen dat hij dat afwijst eigenlijk. Zo'n kans komt niet vaak voorbij.
 
Maarten AFCA
 
15
21 november 2021 om 20:35
Dat gaat hij niet doen. Club is nauwelijks groter dan AJAX en in Amsterdam zijn er hele grote ambities en een topselectie. United is een slangenkuil waar het al jaren kommer en kwel is. En ze hebben daar een selectie met veel oudjes. Erik gaat daar zijn handen niet aan branden. Alleen voor Bayern zal hij weggaan denk ik
 
Ducktaildo
 
41
21 november 2021 om 21:51
Beweer je nou dat de club Ajax niet veel kleiner is dan Manchester United?
 
rubentje13
 
11
21 november 2021 om 23:16
Kom op joh, Ronaldo in z’n eentje is al groter dan Ajax qua naam, laat staan United. Die zijn in alles een (of meerdere) stap(pen) vooruit voor Ten Hag. Lijkt me een prachtige uitdaging voor hem.
 
FedalBrakenburg
 
12
22 november 2021 om 02:31
Je zegt het al...qua naam. Maar wat brengt Ronaldo nou bij manu? Daarom hebben ze hem gehaald...voor de naam.
 
Shorty1991
 
5
22 november 2021 om 08:45
Ronaldo is in z'n eentje qua naam ook groter dan United hoor..
 
London Calling
 
1
22 november 2021 om 12:11
Ik wil best geloven dat Ajax op dit moment van United kan winnen, maar United is internationaal natuurlijk vele malen groter. Een van de populairste, misschien zelfs wel de populairste club ter wereld, daar doen de sportieve prestaties van de afgelopen jaren niets aan af.
 
PSVChamps
 
32
21 november 2021 om 19:49
Ben wellicht niet helemaal goed op de hoogte, maar is Bayern opzoek dan? Ik vind ManU helemaal nog niet zo gek voor Ten Hag….
 
FiveO
 
5
21 november 2021 om 20:15
Ik ga er niet van uit dat Bayern opzoek is aangezien Nagelsmann er pas net zit. Bayern word waarschijnlijk genoemt omdat Ten Hag daar eerder heeft gewerkt en omdat Bayern een stabiele club is.
 
Lucafache27
 
4
21 november 2021 om 20:39
Ten Hag stond op het lijstje van opvolgers voor Flick, maar uiteindelijk is Nagelsmann wel een slimmere keuze geweest op dit moment. Misschien dat Ten Hag in de toekomst wel trainer wordt van Bayern. Ten Hag staat daar ook voor open als de tijd rijp is.
 
FiveO
 
2
21 november 2021 om 21:02
Ja wie weet kan Ten Hag in de toekomst daar alsnog terecht maar ik verwacht dat Nagelsmann nog wel een paar jaar trainer blijft van Bayern dus of Ten Hag daar op gaat wachten is de vraag.
 
gomes1psv
 
1
22 november 2021 om 09:30
Je wordt toch doodziek van dit soort journalistiek? Drie dagen geleden roept Valentijn Driessen dat Ten Hag waarschijnlijk vertrekt bij Ajax aan het einde van het seizoen. Intussen wordt Solskjaer ontslagen. Dan gaan de media zonder dat daar enige aanleiding voor is - Ten Hag is niet genoemd of gepolst - Ten Hag noemen. En vervolgens gaan ze roepen dat United helemaal niet geschikt is voor Ten Hag (no shit Sherlock, hij is ook helemaal geen kandidaat momenteel) en is Bayern de beste club voor hem. Puur op basis van zijn verleden als trainer van het tweede elftal daar, terwijl Bayern net een nieuwe trainer heeft!? Pleur op met je gezeik Vink! Wat is dit voor onzin zeg!?
 
London Calling
 
0
22 november 2021 om 12:24
Dat is niet helemaal eerlijk natuurlijk. Bij elke vacante trainers positie worden namen genoemd (die allemaal zeggen dat ze niets hebben gehoord of er niets over kunnen zeggen) en Ten Hag komt hier in de Britse media ook gewoon voor op alle lijstjes, nu bij United en hiervoor bij Newcastle. Niet als top kandidaat maar wel als een van de eerste 3 of 4. Ajax staat er ook echt de afgelopen jaren weer goed op in Engeland. Helemaal uit de lucht vallen komt het niet
 
London Calling
 
1
22 november 2021 om 12:13
Nee, Bayern is niet op zoek, die hebben net een nieuwe trainer. Daarom zou een andere club, zoals United, best kunnen. Je kan ook niet eeuwig blijven wachten op Bayern of Dortmund.
 
FCVoetbal23
 
6
21 november 2021 om 19:55
‘Hij is een proces trainer’. Welk proces heeft hij bij Ajax gehad dan? Hij heeft het geluk gehad dat Bosz voor hem zat die heel veel teweeg heeft gebracht en opendoe voet is hij gewoon verder kunnen gaan. Bij een vervolg stap gaan we zien of hij echt vanuit 0 iets neer kan zetten.
 
Suarez 7
 
29
21 november 2021 om 21:33
Ten Hag stapte in bij Ajax in januari 2018. Op dat moment stond Ajax vijf punten achter op koploper PSV met een veel moeilijker speelschema voor de boeg, was Ajax Europees uitgeschakeld in augustus en bereikte het niet eens een Europees hoofdtoernooi en zat het er in de beker op tegen de uiteindelijke nummer laatst Twente. Het team was los zand en totaal onvergelijkbaar met het team van Bosz, ook al omdat vier spelers van dat team vertrokken waren, de zaak-Nouri zijn schaduw wierp over het seizoen en de spelersgroep uit balans was. Na een moeizame start zette Ten Hag Ajax naar zijn hand op alle mogelijke manieren.
 
London Calling
 
0
22 november 2021 om 12:45
Hij zal niet op 0 begonnen zijn maar het is ook niet zo dat hij nou een lekker draaiend elftal overnam. Om te beginning wordt Bosz, deels terecht natuurlijk, afgerekend op de EL finale plaats, maar het voetbal onder Bosz was het grootste deel van het seizoen ook helemaal niet goed. Tot maart - april hield het allemaal niet over (ook niet in de EL, de thuis wedstrijden tegen schalke en lyon waren natuurlijk fantastisch, maar de tweeluiken daarvoor tegen Legia Warsaw en Kopenhagen niet), halverwege had Ajax, ondanks het aanvallende voetbal van Bosz, bijvoorbeeld het op een of twee na laagste aantal goals in de afgelopen 20 jaar. Het was niet voor niets zo dat er in de periode eigen spelers werden uitgefloten, het maakt niet uit wat een speler doet, dat doe je niet als het allemaal goed gaat. Daarna hebben ze een fase prima gespeeld, met name in de twee thuis duels tegen Schalke en Lyon maar ook in de competitie, dat was een periode van een maand of 6 weken. Natuurlijk liet hij iets achter, maar zo stevig was dat fundament niet. En het hele goede gevoel wat Ajax over had gehouden aan de EL finale sloeg in een keer om toen Nouri omviel, het elftal liep voor geen meter, niemand zat lakker in zijn vel en Keizer werd natuurlijk ook niet voor niets ontslagen. Dus ja, natuurlijk stond er iets, Ten Hag plukte de vruchten van de financiele resultaten die onder de Boer en Bosz werden bereikt waardoor Ajax zich kon versterken. Maar het is niet zo dat hij nou een lekker draaiend elftal met een stevig fundament over nam.
 
KamielZeegers
 
2
21 november 2021 om 19:56
Dat zijn 2 clubs die hoogstwaarschijnlijk de komende tijd geen nieuwe trainer nodig gaan hebben. Nagelsmann zal ongetwijfeld de tijd krijgen & presteert ook direct prima, en Spurs heeft net 1 vd beste coaches van de afgelopen 10 jaar aangesteld. Clubs die mij op dit moment realistisch lijken voor volgend seizoen zijn Dortmund, Leicester, Leipzig of toch United.
 
Heuvel 1974
 
8
21 november 2021 om 20:08
Dat heeft Vink dus goed gezien. Want dan kan Ten Hag gewoon nog een aantal jaar bij Ajax blijven. Helemaal niks mis mee.
 
arsenal890
 
3
21 november 2021 om 19:57
De meeste trainers zouden wel willen werken bij bayern voor de rust. Bayern is voorlopig nog een stap te hoog voor ten Hag. Met Nagelsmann kunnen ze nog jaren vooruit en ander heb je vast nog wel een goede jonge Duitse trainer. Die zijn tegenwoordig veel te vinden. Op bayern na zou Duitsland wel een goede stap zijn voor ten Hag.
 
Intermilan70
 
7
21 november 2021 om 19:59
Er word soms lacherig gedaan over ten hag en vooral bij VI maken ze m belachelijk om zijn accent, vooral die derksen die dat vaak roept. Maar ik vind dat Ten Hag zich ondertussen toch echt als een betrouwbare top coach heeft ontwikkeld en laat zien dat die heel veel bezig is met ze werk en ook verstand heeft van hoe en tegen wie je het allemaal moet neer zetten.
 
Teesboer
 
2
21 november 2021 om 20:13
Bij VI maken ze bijna iedereen weleens belachelijk, dus dat is niet echt bijzonder. Verder heb je gelijk dat Ten Hag een hele goede coach is, alleen vraag ik mij af welke topclub voor hem gaat komen. Misschien kan een 2e fantastische CL resultaat hem net dat laatste zetje geven naar een topclub in Europa.
 
Bossie
 
1
21 november 2021 om 20:18
Dat is natuurlijk een inkoppertje van Vink, Ten Hag heeft daar al gewerkt en kent de club dus goed.
 
NothingtopsGrun
 
2
21 november 2021 om 20:24
Ow bij utd krijg je niet de tijd om wat op te bouwen? Wat heeft ole afgelopen jaren dan gekregen? Het is wel zo dat het gezien de selectie het een keer tijd word om prijzen te pakken….
 
straatvoetbal
 
1
21 november 2021 om 22:20
Ole werd openlijk beschermd door Sir Alex. Het leek wel of het zijn schoonzoon was.
 
London Calling
 
0
22 november 2021 om 12:51
Alleen Moyes heeft na Ferguson niet echt de tijd gekregen, die moest binnen een jaar weg. Maar van Gaal kreeg 2 jaar, Mourinho 2 en een half en Solskjaer zelfs 3. Tegen die tijd mag je, zeker gezien de bedragen die ze mochten uitgeven, toch wel eens resultaten zien.
 
Maarten AFCA
 
0
21 november 2021 om 20:31
Ik hoop niet dat Ten Hag vertrekt maar als Bayern een keer langskomt dan gaat hij die kans pakken. Dan moet AJAX Bosz terughalen en als hij niet wegkan bij lyon dan John Heitinga voor de groep zetten. Een echte Ajacied en een held van het hele publiek. Hij komt ook wel eens bij ons over de vloer in ons vakkie. Een echte strijder... John heeft ook veel ervaring opgedaan bij de jeugd en Jong AJAX en straalt veel rust uit..
 
London Calling
 
0
22 november 2021 om 12:58
Ik begrijp de obsessie met Bosz niet zo. Die is gebaseerd op 2 westrijden, Schalke en Lyon thuis. Voor de rest was het seizoen onder Bosz helemaal niet zo goed. Ajax scoorde bijvoorbeeld helemaal niet zo veel, het was niet voor niets zo dat er lange tijd eigen spelers werden uitgefloten (dat doe je niet als het allemaal lekker loopt) en toen het er op aan kwam gaf Ajax niet thuis (en dan gaat het me niet zo zeer om die wedstrijd tegen united, maar tegen PSV konden ze geen vuist maken en Excelsior uit was oprecht misschien wel de slechtste wedstrijd van Ajax in de afgelopen 20 jaar). Het zal ook niet helemaal voor niets zijn dat hij daarna twee keer vrij snel werdt ontslagen, en na een half jaar mogen we ook best zeggen dat hij het bij Lyon nog niet op de rit heeft.
 
FedalBrakenburg
 
0
22 november 2021 om 02:26
Ten Hag is niet de juiste trainer voor Manu. Als hij uberhaupt ajax zou willen verlaten, dan moet hij naar elke club gaan waar ze gewoon Nederlands spreken. Zijn Engels is gewoon bar slecht, haha...geen speler die hem begrijpt. Maar ff serieus... Manu heeft een trainer nodig die het Engelse voetbal kent,iemand die ervaring heeft met dat soort voetbal. Als ten Hag naar Engeland gaat, gaat hij bij elke overtreding schreeuwen voor een kaart terwijl ze daar niet snel een kaart trekken.
 
Arnout108
 
1
22 november 2021 om 08:35
Wat is "dat soort voetbal" precies? Volgensmij zijn de meest succesvolle trainers daar juist buitenlanders die hun eigen soort voetbal mee brachten naar Engeland. Het typisch Engelse voetbal bestaat misschien nog wel maar zeker niet in de top van het Engelse voetbal.
 
London Calling
 
1
22 november 2021 om 13:01
Wat maakt het uit hoe goed zijn Engels is? Bielsa doet nog steeds alles met een tolk en de helft van de buitenlandse trainers spreken in het beste geval steenkolen Engels.
 
Arnout108
 
0
22 november 2021 om 08:30
Bayern heeft met Nagelsmann net een nieuwe trainer en die heeft laatst zelfs aangegeven dat hij het niet erg vond om daar langer te blijven. Snap dus ook niet zo goed waarom je als analist Bayern noemt. Als Ten Hag de stap binnen een paar jaar wil maken zou ik zeker niet op bayern wachten. Manchester United lijkt mij trouwens wel een prima club voor hem. Je krijgt daar de tijd om aan iets te bouwen, de laatste jaren halen ze weer echt goede spelers en ze hebben een vrij jonge kern aan topspelers. Van alle clubs die beschikbaar zijn lijkt Manchester United mij 1 van de betere opties.
 
ronmokum
 
1
22 november 2021 om 08:48
Wat is dat toch dat totaal nutteloze exvoetballers de drang hebben om hun mening te spuien Wat kan mij het nou schelen wat ene Vink vindt Rot toch op met die 2dehands commentaren
 
Jansen Joenite
 
4
22 november 2021 om 09:05
Hij past nog veel beter bij FC Twente. Hij kent de club, kan op de fiets erheen, heeft eerder aangegeven dat hij wil terugkeren en zou een prima opvolger zijn voor Jans. Maar ja.. :D
 
50pMaroc
 
1
22 november 2021 om 09:05
Ik denk aan Go Ahead Eagles. Vlakbij huis, samen met Overmars.
 
vtotheb
 
1
22 november 2021 om 09:58
Sportief gezien een stap terug, maar het getuigt van karakter als ie voor de uitdaging gaat ;-)
 
snowy
 
0
22 november 2021 om 11:16
Ik vind Ten Hag en Ajax goed voor het Nederlandse voetbal de club groeit enorm daar mee ook de andere Nederkandse clubs waarom moet altijd en iedereen naar het buitenland toe. De regering verkoopt Nederland ook aan de hoogste bieder. Er is ook maar weinig trots voor Nederland. Het gras bij de buren is altijd groener maar valt vies tegen als je moet gaan spelen.
 
Teun1
 
1
22 november 2021 om 11:23
ik denk dat ten Hag bij elke topclub zou passen als hij maar de tijd krijgt, ik vind het verschil met ten Hag ten opzichte van andere managers dat ten Hag gerichte aan kopen doet en niet vast zit in een bepaald systeem.