Marco van Ginkel voor de vierde keer op weg naar PSV
Maandag, 5 oktober 2020 om 15:37

Marco van Ginkel keert opnieuw terug bij PSV. Volgens het Eindhovens Dagblad staat de middenvelder op het punt om zich voor de vierde keer bij de PSV-selectie te voegen. Van Ginkel komt op huurbasis over van Chelsea. De krant meldt dat technisch manager John de Jong dinsdag alle formaliteiten hoopt af te ronden en het nieuws zo snel mogelijk naar buiten te kunnen brengen.

Het zal nog wel enige tijd duren voordat Van Ginkel weer inzetbaar is. De aanvallende middenvelder speelde op 6 mei 2018 zijn laatste officiële wedstrijd. Hij bevindt zich momenteel in de eindfase van een lange revalidatie na een operatie aan zijn knie. In de zomer van 2018 werd hij geopereerd aan zijn rechterknie, waarna hij het complete seizoen 2018/19 en 2019/20 aan zich voorbij moest laten gaan. Tijdens zijn herstel kreeg hij een terugval, waardoor hij pas tegen het einde van vorig jaar rustig in training kon.

Van Ginkel verlengde afgelopen zomer zijn contract bij Chelsea tot medio 2021. De Eindhovenaren zullen hem naar verwachting op huurbasis overnemen van the Blues. Details daarover zullen later bekend worden. Het is vooralsnog onbekend wanneer trainer Roger Schmidt de aanwinst kan inzetten. Hij zal op De Herdgang de tijd nodig hebben om weer op zijn oude niveau te komen.

Van Ginkel maakte in de winterse transferperiode van 2016 voor het eerst op huurbasis de overstap van Chelsa naar PSV. In de zomer van dat jaar onderging hij een knieoperatie, waarna hij zich halverwege het seizoen 2016/17 voor de tweede keer meldde in Eindhoven. In het seizoen 2017/18 keerde de achtvoudig Oranje-international wederom op huurbasis terug bij PSV en droeg hij de aanvoerdersband.

Meer nieuws
   
15:55
15:55
'Mark van Bommel en Marc Overmars gaan vertrekken bij Royal Antwerp'
0
   
15:24
15:24
Salah en Klopp krijgen het aan de stok op frustrerende middag voor Liverpool
41
   
15:00
15:00
Live meepraten in de Premier League: Manchester United - Burnley
0
   
15:00
15:00
Waar zijn de spelers van het bekerwinnende FC Groningen in 2015 gebleven?
5
   
15:00
15:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (157)

 
Prem93
 
30
5 oktober 2020 om 15:45
Zeker, maar is hij fit? Zou denken dat Klaasen een vele betere aanwinst is dan deze man. Edit: op basis van fitheid. Van ginkel heeft tijdje in de lappenmand gelegen.
 
DVV20
 
262
5 oktober 2020 om 15:49
Maar Klaassen heeft al getekend bij Ajax, dus daar heeft PSV niet zoveel aan. Mocht je het gemist hebben, dit artikel gaat over van Ginkel en PSV. Mits fit een fantastische aanwinst voor de eredivisie, heeft al meerdere malen aangetoond dat hij eigenlijk te goed is voor dit niveau. Maar de vraag is hoe hij terug gaat komen van de zoveelste blessure. Ten koste van wie zal dit zijn, Ihataren?
 
Oenieboy
 
13
5 oktober 2020 om 15:55
Ja, Ihataren gaat het erg zwaar krijgen. Wellicht is een verhuur een goede optie.
 
StanBarca
 
10
5 oktober 2020 om 15:55
Thomas of Rosario denk ik
 
Prem93
 
35
5 oktober 2020 om 15:55
Ja dat bedoel ik ook meer en ik heb een foutje gemaakt. Bedoelde eerder te zeggen qua fitheid vergeleken met Klaassen.het is bij mij ook geen Ajax-PSV wedloop, sorry als ik die indruk wekte. Zou aan de andere kant juist goed kunnen zijn, dit type kan Ihattaren bij de hand nemen, denk je niet?
 
Formus
 
23
5 oktober 2020 om 16:07
Ben best jaloers op deze deal. Deze kerel heeft PSV twee keer een kampioenschap bezorgd. Dus, mits fit, is het een topdeal. Gefeliciteerd PSV'ers.
 
rubentje13
 
11
5 oktober 2020 om 16:20
Ihattaren is gegadigde voor een van de twee buitenspelers, Van Ginkel is gehaald voor een van de twee centrale middenvelders. Denk dat op den duur het middenveld Sangaré - Van Ginkel gaat worden en Rosario wellicht CV
 
Boris19
 
4
5 oktober 2020 om 16:29
@ Oenieboy. Je lijkt Derksen wel. Die had het er ook al over dat Ihatarren moest spelen ipv Rosario en Boscagli. Al deze jongens spelen alleen wel op een andere positie. Ihatarren moet gewoon Mauro uit de basis spelen. That's it.
 
Sanderr
 
46
5 oktober 2020 om 15:47
Oef, dat is een uitstekende versterking voor PSV als hij fit is (en blijft). Wordt verdorie nog een sterke ploeg daar in Eindhoven dadelijk. Paar overbodige jongens opgeruimd en sterke aankopen met die Ivoriaanse CVM en Van Ginkel. Nog een CV erbij en PSV staat echt wel weer met een sterke selectie hoor. Edit: Huh dit moest eigenlijk als losse reactie en niet onder de jouwe @The-Jump, excuus!
 
The-Jump
 
24
5 oktober 2020 om 15:56
Geen probleem. Ik ben het volledig met jouw beredenering eens, dus staat prima onder mijn beknopte uitbarsting van vreugde!
 
gilau
 
3
5 oktober 2020 om 16:04
Het begint zeker ergens op te lijken! Ik vraag me wel af hoelang het duurt voordat hij 100% fit is, maar ik neem aan dat dat niet heel lang zal duren anders had PSV hem niet gehuurd. Nu nog hopen op een versterking centraal achterin, en dan denk ik dat het een heel mooie strijd voor het kampieonschap zal gaan worden.
 
carlo35
 
1
5 oktober 2020 om 17:44
@sanderk91, inderdaad van Ginkel is qua niveau echt wel top eredivisie. Mits fit uitstekende deal voor Psv.volgens mij zat hij altijd wel tussen de 8 - 15 goals in Nederland?
 
gilau
 
0
5 oktober 2020 om 17:53
Dat klopt, maar wel inclusief een hoop penalties. Maar goed, dat zijn ook doelpunten
 
MessiBazoer
 
16
5 oktober 2020 om 16:05
Mits fit een sterke speler. Meteen 1 van de beste van de Eredivisie. Alleen wie zegt wat zijn niveau nog is, daar valt geen pijl op te trekken.. 2 jaar geleden voor het laatst gespeeld, en wie weet wanneer hij überhaupt weer op het veld staat.
 
Savano
 
10
5 oktober 2020 om 16:14
@MessiBazoer kom jij nu aan met wie zegt wat zijn niveau nog is? LOL ??, bij Klaassen die al jaren geen drol presteert bij Everton en Bremen ... Riep je prima aankoop en marktconform. Hoezo, dubbele standaard?
 
MessiBazoer
 
49
5 oktober 2020 om 16:17
Klaassen is aanvoerder van Bremen, waar heb je het over? Klaassen heeft dit ‘seizoen’ al meer minuten gemaakt dan Van Ginkel in de afgelopen 2 en half jaar..
 
Z.92
 
18
5 oktober 2020 om 16:24
Dubbele standaard? Zelf al vind je dat Klaassen al jaren geen drol presteert is er dus geen vraag over wat zijn niveau is. Sterker nog, dat vul je dus zelf in. Bij iemand die al ruim twee jaar geen westrijd heeft gespeeld is dat wel de vraag.
 
Constant kante
 
2
5 oktober 2020 om 19:28
Ben het er wel mee eens. Van Ginkel heeft ongeveer twee jaar niet competatief gevoetbald en komt terug van een derde knieoperatie in een paar jaar tijd. De vraag of hij zijn oude niveau weer kan halen is dan meer dan gerechtvaardigd in mijn ogen. Totaal ander verhaal ook dan Klaassen.
 
SneekPSV
 
11
5 oktober 2020 om 16:29
Welnee. Laatste wedstrijd gespeeld in 2018. Sorry hoor, maar zijn lichaam is ongeschikt voor topvoetbal. Zijn knieën zijn al zó vaak geopereerd, daar moet je blijvende schade van hebben... Helaas voor van Ginkel is het waarschijnlijk wishful thinking dat hij weer topfit wordt. Laat staan blijft.
 
Formus
 
0
5 oktober 2020 om 19:51
Sneek, dat dacht ik de laatste keer ook, echter maakte hij jullie toen weer kampioen. Als concurrent vind ik dit echt een goede speler, iemand die jullie echt beter maakt. En de eredivisie is geen PL hè. Dus allicht kan ie dit wel weer aan.
 
Boca2005
 
11
5 oktober 2020 om 16:35
Het aantrekken van een type Van Ginkel, van het niveau zoals Van Ginkel eerder bij PSV speelde, zou inderdaad het beste nieuws van de transferperiode zijn geweest. Niet een Van Ginkel zelf die al 2,5 jaar niet meer heeft gevoetbald en nog altijd geblesseerd is.
 
ArsenalFanehv
 
28
5 oktober 2020 om 15:41
Baumgartl en Bruma zijn ook al weg, begint een mooie zomer te lijken, hopelijk nog een CV erbij.
 
LionelGap
 
0
5 oktober 2020 om 21:02
Rosario kan denk ik prima centraal achterin staan.
 
T. Alavez
 
2
6 oktober 2020 om 00:15
Baumgartl komt weer om de hoek kijken en is weer terug bij Psv. Niet heel erg aangezien de spoeling achterin erg dun is.
 
#040
 
34
5 oktober 2020 om 15:41
Nou geen Duitser wat n verassing! Wel heel blij mee voegt altijd wat toe.
 
Sander555
 
14
5 oktober 2020 om 15:46
Weet je niet. Lijkt op het eerste gezicht wel maar hij speelt al 2 jaar niet
 
-Riciotto-
 
2
5 oktober 2020 om 16:15
Schijnt een speler van Bayern München (jonge middenvelder) richting psv te komen
 
JustPSV95
 
2
5 oktober 2020 om 16:22
Toch ook fein die nog komt? Middenveld is dan wel in orde dit seizoen.
 
-Riciotto-
 
1
5 oktober 2020 om 20:12
Bedoelde idd fein
 
T. Alavez
 
0
6 oktober 2020 om 00:19
Middenveld is zelfs overvol. Je hebt nu Cvm: 1. Sangare 2. Rosario, 3. Thomas 4. Hendrix CM: 1. van Ginkel, 2. Thomas 3. Gutierrez 4. Fein? Cam: 1. Ihattaren 2. Mauro Junior. Qua middenveld heb je nu zelfs iets teveel opties nou.
 
ExtraVaganza
 
103
5 oktober 2020 om 15:41
Man wat knalt PSV erop... in dit "overgangsjaar" kunnen ze nog is gaan verassen.
 
Ewoud
 
29
5 oktober 2020 om 15:45
Alleen nog een topper in het centrum achterin, verder vind ik dat ze overal veel kwaliteit hebben staan nu.
 
CoMokum
 
11
5 oktober 2020 om 16:07
Hij is al sinds de zomer van 2018 met z'n herstel bezig. Ik kan me vergissen maar ik denk dat de gunfactor hier ook een grote rol speelt.
 
Musi26
 
14
5 oktober 2020 om 16:11
Al bijna 2 jaar niet gespeeld en is nog aan het relativeren. Als je geluk hebt is hij in 2021 inzetbaar en dan mag je hopen dat hij dan hog zijn oude niveau kan aantikken. Ik begrijp deze huur dus totaal niet. In januari had ik het nog kunnen gegrijpen, maar nu totaal niet. Trouwens waarom spreken we over een overgangsjaar? Ze moeten dit jaar gewoon presteren.
 
ExtraVaganza
 
7
5 oktober 2020 om 16:19
Wat is presteren? Tuurlijk heeft PSV de schaal als doel. Alleen iedereen weet dat dit een overgangsjaar is en dat zal ook worden geaccepteerd door PSV fans. Nieuwe staf en 4/5 basisspelers. 2e, en de CL instromen zou al prachtig zijn. Verassen met een kampioensschap zou natuurlijk geweldig zijn. Ajax is en blijft favoriet, ook naar het Groningen away slippertje.
 
GluubsterTJ
 
15
5 oktober 2020 om 16:45
Musi, gelukkig is van Ginkel een hele nuchtere jongen. 'Relativeren' zal geen probleem voor hem zijn! Staat snel weer op 't veld dus.
 
Rudeboy65
 
10
5 oktober 2020 om 16:45
Ho ho ho, overgangsjaar? Acceptatie door de PSV fans?daar hebben we het pas over als we inderdaad door de mand vallen. En dat kan best, want we hebben nog steeds een jong team en zoals we gisteren zagen geen heel uitgebreide selectie. Niet alleen door verhuur/verkoop, maar ook door blessures.het zal wel weer verkeerd worden opgevat, maar ik werd wel blij van het verlies van Ajax. Reden is dat zoals wel vaker in het voetbal te zien is dat ook de rijkere clubs die ogenschijnlijk alles helemaal voor elkaar hebben ook wel eens een uitglijder kunnen maken. Zolang dat zo is kunnen we wellicht nog een spannende competitie krijgen. Iets waar ik niet echt op durfde te hopen.
 
Redwhite_Army
 
1
5 oktober 2020 om 17:45
Ik werd ook blij van het verlies ajax,. Maar wil Psv die schaal pakken zal niet alleen ajax wat meer potjes moeten verliezen.. het is qua veldspel errug pover..en Luuk gaat ons niet redden. ik voorzie een 4e,5e plek voor ons Psv dit seizoen
 
Constant kante
 
1
5 oktober 2020 om 19:30
Overgangsjaar? Hoezo? Omdat er spelers weg zijn en nieuwe daarvoor in de plaats kwamen? Dan is elk jaar een overgangsjaar wat mij betreft. PSV zal gewoon dit seizoen ook moeten presteren. En zeker gezien het nieuwe materiaal gaan supporters echt geen 'overgangsjaar' accepteren als excuus voor slechte resultaten.
 
burwatti
 
14
5 oktober 2020 om 15:41
Veel ervaring, kent de club, zal alleen geen enkel wedstrijdritme hebben.. toch een heerlijke speler om erbij te hebben op het middenveld
 
ElMago
 
21
5 oktober 2020 om 15:42
Misschien moet PSV hem gewoon eens kopen, dan heb je er ieder geval voor jaren een goede speler op dat middenveld staan.
 
PsvFan700
 
23
5 oktober 2020 om 15:48
Vind het wel prima zo. Kost waarschijnlijk een afkoopsom, heeft een flink salaris en is blessure gevoelig. Klinkt alsof hem huren een veiligere investering is.
 
BramReijntjes
 
10
5 oktober 2020 om 15:52
Zijn contract loopt volgend jaar af bij Chelsea. PSV zou hem dan transfervrij over kunnen nemen
 
ElMago
 
3
5 oktober 2020 om 15:52
Tja daar heb je gelijk in ik weet niet tot hoelang Van Ginkel nog een contract heeft bij Chelsea? Ik verwacht dat PSV hem definitief wil overnemen dat Van Ginkel wel naar beneden wil met zijn salaris.maar dat terzijde het is een goede aanwinst voor jullie. Dan krijgen jullie zeker geen verkeerd team. Zal weer een leuke strijd worden om de landstitel. Ik ben benieuwd of er nog meerdere aanwinsten komen bij Psv.
 
NJfromVOL
 
1
5 oktober 2020 om 16:04
staat in de tekst: tot 2021
 
Medellin
 
4
5 oktober 2020 om 17:09
@psvfanwat verdient hij dan eigenlijk? Online zie ik 1.45 miljoen pond per jaar, blijkbaar voor 19-20 was dit meer (als deze cijfers uberhaupt al kloppen).dan valt dit toch te doen voor Psv, stel straks transfervrij. Ik snap niet hoe die gast steeds geblesseerd raakt, zo apart. Zijn lichaam laat hem gewoon in de steek, al jarenlang. Heel zonde.
 
Yelle
 
3
5 oktober 2020 om 15:42
Afwachten hoe zijn niveau nu is, maar als hij enigszins op niveau is, is dit natuurlijk weer een goede aanwinst! Ik ben benieuwd.
 
Jevelis
 
15
5 oktober 2020 om 15:42
Precies de speler die ze nodig hebben, brengt loopvermogen en die drive naar voren
 
Sander555
 
17
5 oktober 2020 om 16:02
Hij loopt anders al 2 jaar niet zoveel hoor. Even afwachten
 
Davilla_7
 
41
5 oktober 2020 om 15:42
Ik weet niet wat ik hier van moet vinden. Een fitte Van Ginkel is de beste middenvelder van de Eredivisie, maar hoe fit ben je als je ruim 2 jaar niet gevoetbald hebt? Daarbij heeft PSV met Rosario, Hendrix, Van Ginkel, Sangare, Thomas en Fein wel erg veel spelers voor de CM-positie nu? Al zal Fein dan wel als CV gebruikt gaan worden.
 
JustPSV95
 
9
5 oktober 2020 om 15:45
Aan de andere kant hebben we wat betreft het middenveld nu wel de mogelijkheid om spelers rust te geven zonder dat je niveau enorm kelderd. Van sadilek en rigo op de bank naar Thomas, rosario, hendrix is toch al een enorme stap vooruit
 
Boca2005
 
3
5 oktober 2020 om 16:22
Ik weet het ook niet. Ben nog niet direct enthousiast over de namen die we vandaag te horen hebben gekregen. Wanneer Van Ginkel het niveau haalt dat hij eerder haalde bij PSV dan is hij veruit de beste middenvelder van PSV (tenzij Sangare positief verrast, die ken ik nauwelijks) maar wat als hij helemaal niet meer fit wordt of op een veel lager niveau blijft hangen zoals Afellay vorig seizoen? Dan heb je dus weer een speler minder in je selectie. Het is voor PSV te hopen dat Van Ginkel weer helemaal fit is en op zijn oude niveau terug is op het moment dat de topwedstrijden gespeeld moeten gaan worden.
 
MitchBoom
 
1
6 oktober 2020 om 07:51
Thomas, Hendrix en Rosario ben ik zelf geen fan van, zou top zijn als die allemaal weg zijn. Ik vind dat ze Van Ginkel al jaren terug hadden moeten inlijven. Top speler wanneer hij niet geblesseerd was. Daarnaast had ik zelf graag een type als Joey Veerman als versterking op het midden veld gezien.
 
cuco10
 
17
5 oktober 2020 om 15:42
Als hij net zo presteert als de vorige keren dan is het een geweldige aanwinst.
 
SpeedyAFC
 
7
5 oktober 2020 om 16:51
En als twee jaar niet gespeeld eb nog altijd niet fit het presteren in de weg staat, dan heb je er even veel aan als Afellay.
 
Heung-plus-son
 
25
5 oktober 2020 om 15:42
De hoge hoed van Mijnheer de Jong.. Prima speler heeft zich al bewezen en kan de stuw speler op het middenveld zijn naast Sangaré. Goed nieuws voor PSV Fans als Van Ginkel ook maar een beetje van zijn vermogen van de vorige verhuurperiodes heeft, dan zit Rosario op de bank! Proficiat!
 
PSVGillingham
 
11
5 oktober 2020 om 15:42
Toch verrassend! Een topper als hij fit is, ligt waarschijnlijk ook goed in de selectie als leider. Hopelijk kan hij weer goed fit worden. Voor CM hebben we nu wel genoeg opties, nu hopen op een extra spits, CV, en het liefste ook nog extra backs.
 
teetje
 
0
5 oktober 2020 om 15:44
Met Madueke, Zaharia, Malen en Gakpo heb je voorin toch ook genoeg opties? Speelt Piroe ook nog ergens?
 
Baabman
 
1
5 oktober 2020 om 16:06
Maar gakpo en madueke zijn eigelijk butenspelers, ik zie ze liever als hangende middenvelders.
 
PSVGillingham
 
4
5 oktober 2020 om 16:35
Inderdaad wat Baabman zegt. Daarnaast is het ontzettend belangrijk dat je ten minste 1 échte afmaker in je basisopstelling kan zetten. Dat hebben we afgelopen seizoen wel geleerd. Op dit moment lijken dat Malen en Zahavi te zijn, aangevuld met spelers die zeker ook hun doelpuntjes mee kunnen pakken zoals Gakpo, Madueke en Dumfries is dat erg goed. Alleen ga je het met een druk programma en eventuele blessures toch lastig krijgen. Piroe overtuigt helaas verre van tot dusver. Daar kan je dus niet op bouwen. Laat hem eerst maar eens imponeren bij Jong Psv.
 
T. Alavez
 
0
6 oktober 2020 om 00:23
Voorin is de selectie juist erg dun. Gakpo en Madueke spelen beide op de flanken. Plus je speelt vaak met twee spitsen en dat zijn Zahavi en Malen. Piroe is niet het niveau dat PSV moet nastreven en Romero ligt er lang uit.
 
PSVChamps
 
4
5 oktober 2020 om 15:43
Top! Hopen dat ie nog steeds het niveau haalt. En als dat zo is, we hem misschien eindelijk langer kunnen binden? Welkom terug!
 
RobTheGooner
 
7
5 oktober 2020 om 15:43
Dit is echt een hele goede transferperiode van PSV met Max, Sangare, Zahavi en dan nu van Ginkel. Helaas geen nieuwe centrale verdediger maar qua namen is dit team veel sterker geworden
 
Ahmed-psv
 
4
5 oktober 2020 om 15:59
Kan nog altijd een CV bij komen natuurlijk, hoorde dat er nog 3 spelers bij zullen komen voor het einde.
 
RobTheGooner
 
2
5 oktober 2020 om 15:43
Dit is echt een hele goede transferperiode van PSV met Max, Sangare, Zahavi en dan nu van Ginkel. Helaas geen nieuwe centrale verdediger maar qua namen is dit team veel sterker geworden
 
siab
 
6
5 oktober 2020 om 15:43
Weer huur.. Als ik Marco was zou ik toch een keer een vaste club willen. Misschien door blessures niet zoveel te eisen, maar waarom je contract verlengen bij Chelsea? Als Chelsea zijnde snap ik het ook niet.
 
Lierse1997
 
1
5 oktober 2020 om 16:10
Gewoon dom van Chelsea. Alsof hiervoor ooit nog veel betaald gaat worden. En ondertussen zal hij wel een mooi loon en dito tekenbonus ontvangen.
 
maurootje
 
4
5 oktober 2020 om 15:43
Jezus wat heeft deze gogme tussen clubs in geleefd laatste jaren en daarbij veel geblesseerd. Mits hij fit blijkt een topversterking. Maar bijna 28 alweer...
 
gilau
 
5
5 oktober 2020 om 16:09
'27 alweer'. Wat bedoel je daarmee te zeggen? Toch niet dat je hem te oud vindt he?
 
Medellin
 
1
5 oktober 2020 om 17:12
Ik had het net ook even opgezocht, binnenkort 28 jaar. Maar ik dacht serieus dat hij al 30 jaar was. Vind het wel erg voor hem, dat is dus al 4-5-6 jaar lang blessures?
 
maurootje
 
1
5 oktober 2020 om 21:00
Vertrok als talent naar Chelsea, maar geen zak laten zien in al die jaren en de tijd dringt, dat bedoel ik
 
teetje
 
0
5 oktober 2020 om 15:43
Goede zaak! Hopelijk haalt Van Ginkel zijn oude niveau, dan kunnen we hem komende zomer met Oranje ook nog goed gebruiken
 
SBV-Vitesse
 
1
5 oktober 2020 om 15:43
Titelstrijd zou best spannend kunnen worden dit jaar nu psv deze mooie transfers doet. Ajax vind ik in tegendeel matig bezig op de transfermarkt, op kudus en anthony na.
 
Sander555
 
7
5 oktober 2020 om 15:48
Wat is her verschil met Psv? Ajax anthony kudus en klaassen en Psv max zahavi en sangare. Ongeveer gelijkwaardig
 
JustPSV95
 
5
5 oktober 2020 om 15:51
Idd het enige wat ik bij Ajax raar vind is dat je een creatieve middenvelder weg doet en er klaasen ervoor terughaalt terwijl ze bijna geen creativiteit daar hebben. Wel een geweldige speler natuurlijk
 
myvision
 
11
5 oktober 2020 om 15:54
Ajax is matig? Ajax haalt supertalenten Kudus en Antony en een Klaassen die alles speelde bij Bremen in de Bundesliga. Van Ginkel is als hij fit is fantastisch, maar hij heeft dus al 2 jaar lang geen wedstrijd gespeeld. Dat is wel een iets grotere gok dan Klaassen.
 
JustPSV95
 
0
5 oktober 2020 om 16:26
Zeker gelukkig heb je dan met sangare en fein al een blok waar je mee vooruit kunt, dan hoeft die iig niet te gehaast op niveau te komen.
 
Prosoccr47
 
3
5 oktober 2020 om 15:43
Het is te hopen voor Psv dat dit geen Afellay scenario wordt. Ginkel mits fit is natuurlijk een welkome versterking die gemist werd. Houdt dit ook in dat Fein niet komt neem ik aan.
 
JustPSV95
 
2
5 oktober 2020 om 15:47
Denk beide aangezien fein op middenveld en cv kan.
 
genieterr
 
3
5 oktober 2020 om 15:44
Heeft toch al een lange tijd niet gespeeld. Het is toch afwachten hoe hij nu terugkeert. De vorige keer naar blessures was het een succes, maar het blijft toch een risico.
 
gomes1psv
 
17
5 oktober 2020 om 15:45
Dit meeeeen je niet!? Hoe kun je nu niet geleerd hebben van je dossier met Afellay? In tegenstelling tot hem is Van Ginkel bovendien niet eens fit, laat staan wedstrijdfit. Ongelooflijk dat je een geblesseerde speler gaat huren. Was er dan echt niets creatievers te verzinnen? Bovendien, met Rosario, Sangaré, Fain, Thomas en Gutierrez heb je de twee plaatsen op het middenveld toch ruimschoots bezet?
 
cabinessence
 
17
5 oktober 2020 om 15:47
Niet te vergelijken. Afellay is 6,5 jaar ouder dan Van Ginkel en had toen hij naar PSV kwam al 5-6 jaar niets meer gepresteerd
 
Lierse1997
 
30
5 oktober 2020 om 15:50
Je hebt gelijk. Van ginkel heeft gelukkig maar 2 jaar niets gepresteerd!
 
gomes1psv
 
11
5 oktober 2020 om 16:02
Inderdaad, in het landen der blinden is Eenoog koning. Als je toch die weg op wilt: kijk eens naar de blessuregeschiedenis van Van Ginkel. Voor wat zijn knieen betreft alleen al een meniscusblessure, gescheurde kruisband en ook daarna nog, inclusief zijn huidige, twee knieblessures die hem langere tijd aan de kant hielden. Van Ginkel is al meer dan 27 maanden geblesseerd inmiddels. Zijn knie zal toch onderhand eerder thuishoren in Naturalis dan op het hoogste niveau van het betaald voetbal? Maar ja, hij zal wel weer 'belangrijk zijn in de kleedkamer...'
 
cabinessence
 
9
5 oktober 2020 om 16:06
@lierse1997: Ik neem aan dat je het verschil begrijpt tussen 2 jaar helemaal niet kunnen spelen door blessures, en 5-6 jaar lang blessures afwisselen met matig spelen. In zijn fitte periodes was Van Ginkel altijd goed.
 
cabinessence
 
7
5 oktober 2020 om 16:10
@gomes1psv: Dat de blessuregevoeligheid van Van Ginkel zorgwekkend is, begrijp ik ook heus wel. Maar Afellay is 34 en was tien jaar geleden voor het laatst top, Van Ginkel is 27 en was twee jaar geleden nog top. Dat kun je niet echt één pot nat noemen.
 
Lierse1997
 
1
5 oktober 2020 om 16:11
Ja natuurlijk. Maar het is wel een groot vraagteken hoe goed van ginkel nog zal zijn en vooral wanneer dat zal zijn.
 
cabinessence
 
7
5 oktober 2020 om 16:17
Natuurlijk is het een vraagteken. Maar in het ergste geval heb je een speler een jaar voor niets gehuurd, so what? In 64 wedstrijden voor PSV was hij goed voor 31 goals en 10 assists. Dat je nog een keer gebruik van hem kunt maken voor alleen wat salaris- en/of huurkosten is een buitenkansje.
 
Lierse1997
 
1
5 oktober 2020 om 16:23
Tja omdat het wel duidelijk is dat het bij van Ginkel zal blijven. Het is een buitenkansje inderdaad, maar het kan ook gewoon slecht uitpakken.
 
cabinessence
 
3
5 oktober 2020 om 16:30
Volgens de clubwatchers zou PSV nog drie spelers halen. Fein en Van Ginkel zijn (zo goed als) binnen, dus ik verwacht er nog een. Bovendien heeft PSV met Sangare, Fein, Hendrix, Ihattaren, Gutierrez, Mauro, Rosario en Thomas best wel wat opties voor het middenveld.
 
gomes1psv
 
0
5 oktober 2020 om 19:26
Nu kan Fein ook als CV spelen, maar het zou me tegenvallen als PSV niet nog een basiswaardige versterking haalt voor die positie. Gok dat het een Duitser wordt in dat geval!
 
Boca2005
 
2
5 oktober 2020 om 16:27
Ik begrijp het ook totaal niet. Kom je op de laatste dag aanzetten met een voetballer die al ruim twee jaar niet meer gevoetbald heeft en waarvan het nog maar de vraag is wanneer hij uberhaupt weer zal kunnen gaan spelen. Een jaar na Afellay.
 
Sander555
 
3
5 oktober 2020 om 15:45
Dit is nog niet direct een versterking..heedt twee volledige seizoenen niet gespeeld. Ben benieuwd wanneer hij weer fit is. Wel lekker een Chelsea salaris opsteijken en alleen maar bij Psv spelen
 
Basje-Psv
 
9
5 oktober 2020 om 15:45
Laatste officiële wedstrijd is 2,5 jaar geleden. Sindsdien 2x geopereerd volgens mij en komt zelfs in Eindhoven zijn laatste fase in z’n herstel afronden. Hoe graag ik Van Ginkel ook in Eindhoven zie, ben ik heel erg bang dat dit ontzettend gaat tegenvallen. Maar ik laat me graag verrassen. Welcome back Marco!
 
cabinessence
 
7
5 oktober 2020 om 15:46
Vier keer dezelfde speler huren, dat moet wel een wereldrecord zijn. Maar als hij zijn oude niveau snel weer kan halen, dan is hij van harte welkom.
 
DNeres
 
2
5 oktober 2020 om 15:48
Geef die gast een contract voor het leven of zo! Altijd maar verhuurd worden aan PSV en daarna weer voor zijn kansen gaan en steeds weer terug keren. ???????
 
PSV18
 
1
5 oktober 2020 om 15:49
Beetje dubbel gevoel bij deze transfer. Heeft het natuurlijk geweldig gedaan bij Psv, maar heeft 6 mei 2018 z'n laatste wedstrijd gespeeld.. ben nog redelijk sceptisch daardoor.
 
JustPSV95
 
0
5 oktober 2020 om 15:52
Aan de andere kant hebben we betreffende het middenveld dadelijk eens een fatsoenlijke bank
 
Dirk_borst
 
2
5 oktober 2020 om 15:50
Hm behoorlijk verrassend nieuws. Je hebt de afgelopen dagen 27,5 miljoen aan miskopen verhuurd. En daarvoor huur je een nog steeds geblesseerde spelers voor terug. Hoogstens opmerkelijk en na het Afellay verhaal heel opvallend.
 
-Riciotto-
 
1
5 oktober 2020 om 16:21
Afellay is wel heel ander verhaal dan v. Ginkel imo. Ik zou baumgartl nog niet als miskoop bestempelen, dat vind ik te snel, maar als hij niet in de plannen van de coach voorkomt dan is verhuur prima. Dat Bruma een miskoop is dat zal niemand ontkennen.
 
Sir Paul
 
1
5 oktober 2020 om 17:40
Afellay was bijna 7 jaar ouder..
 
Maluku14
 
1
5 oktober 2020 om 15:51
Werd tijd voor versterkingen! Welkom terug Marco! Ze hadden beter alles van te voren kunnen halen voor dat de voorbereiding begon. Hopelijk kunnen de nieuwe aanwinsten zich snel aanpassen en volle bak spelen voor kampioenschap!!
 
myvision
 
3
5 oktober 2020 om 15:51
Wat heeft die kerel toch een bijzondere carrière. In zijn tijd bij Vitesse speelde hij 'gewoon' 30-40 wedstrijden per seizoen. Sinds zijn transfer naar Chelsea is het er niet echt beter op geworden. Had beter naar Ajax en nu dus naar PSV verkocht kunnen worden. Maar gezien hij al 2 seizoenen geen wedstrijd heeft gespeeld, vraag ik me af of je echt nog iets aan hem hebt.
 
bvbrunschot
 
0
5 oktober 2020 om 15:52
Hoop dat hij (snel) weer zijn oude niveau kan halen. Als dat lukt en het gaat geen maanden duren, dan is het zeer welkom voor Psv. Hoop niet dat het tot na de winterstop duurt voor hij weer volledig inzetbaar is. De komende wedstrijden hoeven we hem in ieder geval nog niet in de opstelling te verwachten, denk ik zo als ik het artikel hier lees.
 
Nick_10
 
0
5 oktober 2020 om 15:54
Ben benieuwd! Van ginkel is natuurlijk blessure gevoelig maar goed hij heeft in alle keren dat PSV hem gehuurd heeft wel echt een meerwaarde geleverd, goede speler mits dus fit. Van PSV niet verrassend dat ze dit doen maar goed dat hoeft ook niet, hopelijk kan hij snel mee doen.
 
MATEJA_MEMPHIS
 
4
5 oktober 2020 om 15:56
Mooi nieuws. Prima cvm's zo Sangare, Van Ginkel, Thomas en Rosario. Hopelijk Sangare op de plek van Rosario en Thomas er naast. Als van Ginkel weer fit is, dan is hij prima concurrentie voor de plek van Thomas. Ik ben namelijk in tegenstelling tot vele PSV supporters wel fan van Thomas.
 
-Riciotto-
 
3
5 oktober 2020 om 16:23
Ik zie het ook wel zitten in thomas, werkt hard en doet zowel aanvallend als verdedigend zijn taak. En durft ook nog eens vooruit te passen, en kan een goal scoren.
 
LR17
 
5
5 oktober 2020 om 15:56
Dat is goed nieuws hoor. Hopen dat hij snel weer fit is! Dit is het type middenvelder dat ze nodig hebben. Mochten ze nog een centrale verdediger weten te kopen ziet het team er zeker goed uit.
 
Jerome010
 
2
5 oktober 2020 om 15:56
Chelsea blijft wel keer op keer zijn contract verlengen zeg. In al die jaren dat hij daar al onder contract staat, hoeveel wedstrijden heeft hij daar nou gespeelt? Ik denk een stuk meer voor psv dan voor hen zelf.
 
Yoda
 
4
5 oktober 2020 om 16:02
Wat een creatieve oplossing weer van de Jong. Een speler halen, net als Afellay en Mitroglu, waar we het eerste half jaar nog bezig zijn om wedstrijdfit te geraken. Om dan nog wat invalbeurten te doen mits het niet op kunstgras is. Tegen die tijd zijn we al afgehaakt om de prijzen en daarna kan Van Ginkel wat duels volmaken en weer enigszins fit een zomer lang hopen dat hij in aanmerking komt voor Chelsea. Ik hoop dat dit niet waar is.
 
Johan166
 
2
5 oktober 2020 om 16:07
Held!!! Wat hebben we jou gemist de laatste jaren. Ik lees bij Rik Elfrink dat hij nog niet inzetbaar is maar fitheid nadert. Hopelijk duurt dat niet te lang
 
T-Star
 
5
5 oktober 2020 om 16:08
Benieuwd hoe Schmidt vanochtend reageerde toen zijn mail opende en op het mailtje klikte van De Jong met de mededeling: "we hebben een speler gehuurd die al 2 jaar geblesseerd is en waarschijnlijk nog maandenlang nodig heeft om te revalideren en dan nog maandenlang nodig heeft om wedstrijdfit te geraken. Maar de vorige 3x heeft hij het wel heel goed gedaan bij Psv!". Wat een gebrek aan creativiteit als je vanaf april het middenveld probeert te versterken conform de denkwijze van Schmidt en dan hier mee komt aan zetten.
 
cabinessence
 
5
5 oktober 2020 om 16:13
Allemaal waar hoor. Maar de vorige drie periodes bij PSV waren allemaal een succes en in het worst case scenario heb je een speler een jaar voor niks gehuurd. Dus ik zie het probleem niet zo.
 
Boca2005
 
2
5 oktober 2020 om 16:31
Ik zie het probleem wel omdat PSV nu eenmaal een beperkt budget heeft en hoognodig een kwaliteitsinjectie behoeft. Dan moet je je geld niet uitgeven aan spelers waarvan het sowieso de vraag is of ze ooit op het gewenste niveau terug zullen komen. Tenzij deze huurovereenkomst PSV niet meer kost dan eventuele wedstrijdpremies.
 
Constant kante
 
1
5 oktober 2020 om 19:40
Of het budget van PSV is wat minder beperkt dan jij lijkt te vermoeden. Je vraag is gerechtvaardigd, niemand weet of hij nog zijn oude niveau kan laten zien. Als dat wél kan, heeft PSV gewoon een kwalitatief zeer goede speler binnen gehaald, die PSV direct naar een hoger niveau in de eredivisie tilt. Zo niet, dan heeft PSV geen groot bedrag geïnvesteerd dat dan weggegooid is. Dus huren is dan een uitstekende oplossing.
 
rubentje13
 
1
5 oktober 2020 om 16:28
Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Het is een gok omdat hij al twee jaar niet gespeeld heeft, nog niet fit is en blessuregevoelig is. Aan de andere kant, als hij z'n niveau van twee jaar geleden weer haalt, is het een absolute topversterking die perfect past in de speelstijl van Schmidt als dynamische middenvelder met bovendien enorm veel scorend vermogen. Hij is ook een leider in het veld en was destijds aanvoerder bij Psv, dus vanuit de as zal dan ook veel meer sturing komen. Ik denk - mits fit - de perfecte speler voor dit PSV en het systeem van Schmidt met Sangaré ernaast. Over het gebrek aan creativiteit heb ik niet zo veel moeite mee, waarom moet je creatief zijn als je de kans hebt om een speler te halen die meteen (als ie fit is) bij de beste middenvelders van de eredivisie hoort en perfect in het spel past? Niet elke speler hoeft een onbekende uit een ver land te zijn, als die speler maar goed is. Maar nogmaals, alles heeft een 'maar' en in dit geval is dat zijn fitheid en blessuregevoeligheid.
 
T-Star
 
0
5 oktober 2020 om 16:35
Het hangt ook een beetje af van de huurconstructie die ze hebben opgezet. Als PSV een deel van de transfersom krijgt volgend jaar en de huursom enigszins meevalt dan is het niet perse slecht. Ik heb gewoon heel erg het gevoel dat De Jong iemand is die heel veel geld verliest in een Casino en dan zijn resterende budget op rood inzet. Het kan goed gaan, het kan mis gaan. Ik heb er gewoon weinig fidusie in dat we Van Ginkel na 2,5 jaar gewoon echt fit gaan terug zien.
 
RyoMiyaichi
 
10
5 oktober 2020 om 16:14
Ik snap niet waarom iedereen hier zo positief over is. Van Ginkel heeft zijn laatste wedstrijd in mei 2018 gespeeld. Dat is al bijna 2 en half jaar geleden. Hij zit nu pas in de laatste fase van zijn revalidatie. Dat betekent dat ie op z'n snelst na de winter een wedstrijd gaat spelen. Dit is toch geen versterking? Dan had je net zo goed Afellay kunnen behouden. Niet dat dat een versterking geweest zou zijn... Als PSV-fan ben ik echt teleurgesteld dat we weer terugkomen bij Van Ginkel.. Hopelijk heb ik het mis en gaat hij vlammen maar ik vrees het ergste..
 
tubes
 
3
5 oktober 2020 om 16:20
Van: "ik ben uitgeleerd in de eredivisie" Naar: "de nieuwe Heintje Davids" Wel een topdeal voor PSV.
 
romero7575
 
1
5 oktober 2020 om 16:24
Middenvelder met scorend vermogen. Staat er straks wel een goed blok met die nieuwe Ivoriaan en van Ginkel. Ziet het middenveld er ineens een stuk anders uit dan de laatste jaren met de middelmaat die er nu staat en stond. Weg met Mauro Junior, Thomas en Rosario. Als Ihattaren het licht ziet weer,kan hij met Gakpo aan de zijkanten spelen. Alleen nog een stabielere CV erbij en dan durf ik te zeggen dat PSV er een stuk beter op staat dan een dag geleden. Kwaliteit voorin, kwaliteit op het middenveld en de backs zijn ook meer dan prima... Alleen 1 goede CV. Misschien is dat wel de gehuurde Duitser van Bayern. Ben in ieder geval blij dat het middenveld met 0 voetbal kwaliteiten op de schop gaatz
 
LinkinPark13
 
4
5 oktober 2020 om 16:29
Ik vind het toch wel een risico om een speler te huren die niet fit is. Wat als hij nooit echt fit zal worden? ( Heitinga bij Ajax ) Dan had je net zo goed kunnen kijken voor een speler die op dit moment geen fysieke problemen heeft. Verder vind ik het heel apart dat PSV zich maar niet richt op de verdediging en alleen maar middenvelders aantrekt.
 
paulo31
 
1
5 oktober 2020 om 17:17
Verschil met Heitinga is dat van Ginkel vele malen beter is. Heitinga speelde gewoon zijn niveau. Goede zet van PSV
 
Woody2406
 
3
5 oktober 2020 om 16:47
Van Sadilek, Hendrix, Rosario en Bruma naar Max, Van Ginkel, Sangare en Zahavi. Dat is lekker zeg. Nu nog een goede LCV ipv Viergever en er staat toch een lekker team.
 
Rudeboy65
 
1
5 oktober 2020 om 16:47
Ik zit er wat dubbel in. Blij dat we een bikkel als Marco weer terughebben, maar ook wel wat zorgen .... wanneer kan hij fit zijn en gaat ie het dan ook blijven?ik hoop dat mijn zorgen voor niets zijn.
 
Kalou2005
 
3
5 oktober 2020 om 17:10
Haha vGinkel, daar gaan we weer... Ben eens origineel. Mits fit geen slechte speler maar come on, voor de vierde keer?!
 
cabinessence
 
2
5 oktober 2020 om 20:55
Sinds wanneer moet een transfer origineel zijn? PSV kan tegen alleen wat salaris- en/of huurkosten gebruik maken van een speler die in het verleden bijna elke wedstrijd goed was voor een goal of een assist. Dat is een buitenkansje. Dat ze destijds in 2018 niet met hem doorgingen was logisch, omdat hij al vrij snel na het einde van het seizoen weer langdurig geblesseerd raakte, maar PSV heeft volgens mij toen al uitgesproken dat Van Ginkel zeker weer in beeld zou komen zodra hij weer fit zou zijn. Uiteindelijk heeft hij 2,5 jaar op kosten van Chelsea mogen revalideren en nu hij bijna weer fit is, zit hij gewoon weer bij Psv. Dan kun je ook zeggen dat dat slim gespeeld is.
 
cabinessence
 
1
5 oktober 2020 om 20:59
En bovendien, PSV heeft de afgelopen weken o.a. twee spelers uit de 2e Bundesliga, eentje uit de Ligue 2 en eentje uit de Chinese competitie gehaald. Best originaal, toch?
 
T. Alavez
 
0
6 oktober 2020 om 00:30
Nu nog die Zuid-Koreaanse verdediger uit de CSL en we kunnen zelfs de prijs winnen met de meest originele selectie
 
Kalou2005
 
0
6 oktober 2020 om 08:51
Haha ja ontzettend origineel. Natuurlijk hoeft een transfer niet origineel te zijn. Maar je bent het toch wel een beetje met mij eens dat dit toch op zijn minst opvallend is. Voor de vierde x dezelfde speler huren komt als topclub toch wel vreemd over.. alsof Ajax Klaassen al vier x gehuurd zou hebben. Nee joh, die kopen zo'n jongen gewoon. PSV krijgt het benauwd en ziet hoe zwak hun middenveld acteert met 0 scorend vermogen en hupsakee vGinkel wordt weer gehuurd. Ik vind het ergens ook best wel lachwekkend. En jij als supporter verdedigd dit natuurlijk, dat snap ik ook wel. Echter met beleid heeft deze transferwindow bij PSV niets te maken.
 
cabinessence
 
0
6 oktober 2020 om 12:28
@kalou2005: Opmerkelijk is het natuurlijk zeker. En ik zal ook toegeven dat het een beetje een armoedige indruk maakt, steeds maar huren en niet gewoon eens een keer kopen. Maar verder zie ik het probleem niet. Uiteindelijk heeft PSV toch voor weinig geld ruimschoots gebruik kunnen maken van een prima speler en dat is wat telt.
 
CatalunyaPSV
 
2
5 oktober 2020 om 17:13
Mits fit natuurlijk een geweldige versterking. Maar huren.... nog even en we worden FC HUUR
 
Sir Paul
 
2
5 oktober 2020 om 17:43
Psv krijgt een druk programma. Mits de eerste ronde EL overleefd wordt kan Ginkel prima instromen net voor/na de winterstop. Ze hebben z'n fitheid in de gaten gehouden, z'n data zal in orde zijn. Fietsen verleer je niet.
 
Thomasafca1
 
2
5 oktober 2020 om 17:45
Goed nieuws! Hopelijk maakt het PSV en daarmee de Eredivisie weer een beetje sterker. Zin in een spannende strijd om de titel dit jaar. Hopelijk helpt het PSV ook ver te komen in de Europa League om puntjes voor NL binnen te halen.