Marokko in 'Groep des Doods' met Portugal en Spanje
Vrijdag, 1 december 2017 om 16:43

De 32 landen die volgend jaar zomer meedoen aan het WK, weten wie zij in de groepsfase allemaal tegenkomen. Titelverdediger Duitsland neemt het op tegen Mexico, Zweden en Zuid-Korea en Europees kampioen Portugal werd gekoppeld aan Spanje, Iran en Marokko, zo werd vrijdag tijdens de loting in het Kremlin in Moskou duidelijk.

Rusland was als gastland automatisch ingedeeld in Groep A en trapt het mondiale eindtoernooi op 14 juni af met een wedstrijd in het vernieuwde Luzhniki Stadion in Moskou tegen Saudi-Arabië. De Russen treffen ook nog Egypte en Uruguay. Er wordt ook nog in een ander stadion in Moskou gevoetbald: de Otkrytie Arena van Spartak Moskou. Verder wordt er gespeeld in Sint-Petersburg, Sochi, Nizhny Novgorod, Kazan, Yekaterinburg, Kaliningrad, Samara, Volgograd en Rostov aan de Don.

De nationale ploeg van België is ingedeeld in Groep G en neemt het daarin op tegen Engeland, Tunesië en Panama. Frankrijk lijkt het op het eerste gezicht wat makkelijker te krijgen. Les Bleus, die in 2016 de EK-finale in eigen land verloren van Portugal, kruisen de degens in Groep C met Peru, Denemarken en Australië.

Anchor en oud-aanvaller Gary Lineker presenteerde de avond samen met sportjournaliste Maria Komandnaja. Zij kregen op het podium help van Laurent Blanc, Gordon Banks, Cafú, Fabio Cannavaro, Diego Forlán, Carles Puyol, Diego Maradona en Nikita Simonyan. Laatstgenoemde is de 91-jarige vicevoorzitter van de Russische voetbalbond. Hij is nog altijd de recordtopscorer van Spartak Moskou.

Meer nieuws
   
13:45
13:45
Wie is de Italiaanse idealist die mogelijk de nieuwe trainer wordt van Ajax?
4
   
13:30
13:30
Live meepraten in de Eredivisie: Sparta Rotterdam - FC Volendam
0
   
13:30
13:30
Live meepraten in de Eredivisie: RKC Waalwijk - FC Utrecht
0
   
12:42
12:42
Kraay jr. las 'belachelijk bericht': 'Te Kloese moet telefoon niet eens opnemen'
6
   
12:40
12:40
Noa Lang belt Brands op met speciaal verzoek: 'Dat zegt veel over hem'
11
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (287)

 
recoba_uruguay
 
5
1 december 2017 om 16:47
Waarom zend geen zender dit uit zelfs Eurosport komt het niet?
 
NickyDevilee
 
136
1 december 2017 om 16:51
Gewoon op nederland 2 van de nos
 
Millonario
 
7
1 december 2017 om 18:06
Het was te volgen op Canvas hoor.
 
SampaoliFeye
 
23
1 december 2017 om 16:48
Cant wait! Ik weet dat NL niet meedoet maar als je de loting zo ziet kan je niet wachten!
 
eddie$
 
115
1 december 2017 om 17:00
Zeker, de openingswedstrijd is smullen geblazen
 
MamiDemirci
 
102
1 december 2017 om 17:15
Ja want Rusland-Saoedi Arabië is wel een kijkcijferkanon
 
Fiodor
 
18
1 december 2017 om 17:18
Ja goed, dat natuurlijk niet. Maar het wordt toch wel weer een speciaal toernooi in het grootste land ter wereld. Belgie moet gewoon 9 op 9 halen in deze groep, minder is belachelijk als je voor de titel gaat.
 
Ijsmuts
 
56
1 december 2017 om 17:25
Belachelijk nog wel: 2014- duitsland-ghana 2-2 2010- spanje-zwitserland 0-1 2006- italie-vs 1-1 Geen idee waarom je per se 9 moet halen om (een overtuigende) kampioen te kunnen worden
 
eddie$
 
17
1 december 2017 om 17:41
Dat peru moet geloof ik 10000 kilometer reizen in de poulefase. Persoonlijk vind ik dat wat oneerlijk maar in zo'n gigantisch land is dat moeilijk te vermijden.
 
Millonario
 
7
1 december 2017 om 18:08
Zou misplaatste arrogantie zijn ol te denken dat ze ff 9/9 gaan halen, vind je nu zelf niet?
 
Fiodor
 
7
1 december 2017 om 18:19
Met die individuele kwaliteit moet je gewoon vol voor de titel gaan, en dan hoort een goeie start erbij. Natuurlijk kost een gelijkspel tegen Engeland ons niet direct het toernooi, maar het is toch een subtopper met veel minder kwaliteit en winst mag dus wel verwacht worden.
 
Ijsmuts
 
5
1 december 2017 om 20:29
Sorry maar ik ben bang dat niet veel mensen (buiten belgie) de Belgen heel veel hoger inschatten dan de Engelsen hoor. Spanje, Duitsland, Brazilie en Frankrijk zijn de toppers. Daarachter een groep met Belgie, Uruguay, Engeland, Portugal, Colombia, Kroatie en mss Mexico en Argentinie. Na zelf een kwartfinale op een wk en ek te hebben behaald zou ik belgie iig niet in het rijtje toppers/favorieten durven plaatsen
 
Rolo1984
 
5
1 december 2017 om 20:36
Onzin de meeste mensen kiezen belgie objectief gezien. Belgie kampioen krijg je 13 en engeland 20.
 
Ijsmuts
 
3
1 december 2017 om 22:09
Rolo: daarom zeg ik ook letterlijk ‘heel veel’ ... bij de quoteringen staan belgie en engeland vlak bij elkaar in de buurt
 
DatisSjakie
 
42
1 december 2017 om 17:17
Eindrondes zijn altijd leuk. Sowieso vind ik dat het enige leuke aan interland voetbal. Verder vind ik het een hinderlijke onderbreking van de voetbalcompetitie.... off: Aparte titel. Dan kan je net zo goed schrijven dat Iran, Spanje of Portugal in de groep des doods zit (wat ik sowieso wel mee vind vallen). Maar wat hebben we met alle respect te maken met marokko? Alleen omdat Ziyech en El Amhadi er spelen? Denk dat Belgie bijvoorbeeld meer interesse geniet, zelfde taal, veel spelers met een succesvol eredivisie verleden etc. maar goed, wie ben ik
 
Saaff
 
35
1 december 2017 om 17:52
Dat is de hype nu even, toen het al duidelijk was dat NL weinig kans had om door te gaan zei iedereen dat ze België gaan steunen. Toen Marokko door was werd het Marokko ??
 
Sanderr
 
14
1 december 2017 om 18:34
Ik vind een ander land supporten sowieso raar, je kunt wel een favoriet voor de titel hebben maar een ander land 'steunen' zit er voor mij niet in in ieder geval.
 
Feelingood
 
11
1 december 2017 om 19:35
Het is toch vrij logisch? Er zijn best veel mensen in Nederland met een band met Marokko.. Oranje doet niet mee, in Nederland zal Marokko daarom het meest gevolgd worden op het WK. Is toch gewoon logica?
 
 
18
1 december 2017 om 17:26
Omdat sommige grote landen het hebben verpruts zitten we van de zomer met een hoop klote wedstrijden. Ik denk dan ook dat jou reactie een beetje sarcastisch bedoel is?
 
Hakkie2
 
10
1 december 2017 om 16:50
Uitzending gewoon op nos.nl
 
hardvocht
 
185
1 december 2017 om 16:51
Wij zullen wel weer in de poule des doods terechtkomen. Mijn verwachting: Italië Nederland Chili Ivoorkust
 
Saaff
 
34
1 december 2017 om 17:21
Elke poule waar Nederland in kwam te zitten werd altijd als poule des doods bestempeld.
 
LucasAndersen
 
5
1 december 2017 om 18:35
Tbf dat was het vaak ook. Met Frankrijk en Italië. Ivoorkust en Argentinië. 2012 was ook geen makkie. Alleen 2014 was heel matig
 
Leihcim
 
32
1 december 2017 om 19:03
Spanje Nederland Chili Australië Het is maar wat je matig noemt.
 
Hindeloopen
 
17
1 december 2017 om 17:22
Dat is inderdaad een poule des doods ?? Dit is echt geen poule des doods, Iran stelt niks voor en Portugal kan me ondanks Ronaldo ook totaal niet bekoren!
 
baassami
 
22
1 december 2017 om 17:26
Dan heb je Iran niet zien spelen. Zeker een hele gevaarlijke ploeg.
 
zoef-de-haas
 
4
1 december 2017 om 17:40
Pas maar op voor een (tref)zekere Reza G.
 
Hindeloopen
 
0
1 december 2017 om 19:21
Nou wat speelt hij dit jaar sterk bij Heerenveen, dus niet, daar verwacht ik dus niks van
 
Baardgrasmus
 
11
1 december 2017 om 17:23
Dan ben je in feite al bij voorbaat uitgeschakeld.
 
martjjnn
 
128
1 december 2017 om 16:54
Nou Marocco is ook snel klaar
 
NickyDevilee
 
35
1 december 2017 om 16:54
Inderdaad??
 
MamiDemirci
 
11
1 december 2017 om 17:17
Egypte heeft toch een aardige pot met Rusland, Saoedi-Arabië en Uruguay
 
MamiDemirci
 
13
1 december 2017 om 17:31
Dat is wel interessant, heb ik nooit geweten. Zo leer je nog wat op Voetbalzone ??.
 
Phila
 
5
1 december 2017 om 20:50
Het is maar wat je leerzaam vindt. Gaat hier om een mening van iemand en de redenatie is vrij suggestief. Da's hetzelfde als alle Marrokanen als criminelen bestempelen...
 
Phila
 
1
1 december 2017 om 23:28
Wat een wijsheid. Je scheert hier wel degelijk mensen over 1 kam. That's the bottom line.
 
mollemarijden
 
31
1 december 2017 om 17:04
Hhahaah Nederland haalt ook de finale en 3e plaats zag niemaand aankomen. Marokko heeft gewoon goed team en speelt eerst tegen Iran. 0 tegendoelpunten in 6 wedstrijden. Scoren heeeeel veel. Ik denk eerder dat Spanje en Portugal ontevreden zijn met de loting. Marokko speelt zonder druk Spanje moet na de afgelopen jarne.
 
JesseAA
 
24
1 december 2017 om 17:08
En tegen welke landen speelden ze dan in die 6 wedstrijden?
 
Mr.Rob
 
4
1 december 2017 om 17:09
Voorspelling: Spanje 7 pnt 7-2 Portugal 7 pnt 5-2 Marokko 3 pnt 2-6 Iran 0 pnt 1-5
 
Chihinho
 
28
1 december 2017 om 17:12
@jesseaa Teams van een hoger niveau dan een Bulgarije lol
 
BTrainer
 
2
1 december 2017 om 17:17
Ivoorkust en Gabon
 
NipponIchiban
 
32
1 december 2017 om 17:21
De nummer 61, 72 en 93 van de wereld. Bulgarije staat ergens rond de 40ste plaats. Het hoogst gerankeerde team Ivoorkust verloor overigens nog met 5-1 dit jaar van Nederland. Dus zo goed is het allemaal niet. Belachelijk matig zelfs.
 
Chihinho
 
13
1 december 2017 om 17:25
@nipponichiban Ooit gekeken naar de velden waarop wordt gespeeld? Het is zeker wel een prestatie als je wint tegen teams die qua fysiek en snelheid beter zijn.
 
mollemarijden
 
11
1 december 2017 om 17:27
@jesseaa Gebruik eens google. Nederland was never door gegaan in geen enkele poule in Afrika dus hoeft niet zo negatief te doen. Als je met 4-0 van Frankrijk verliest moet je niet eens praten. @nippon Omdat er geen bal van die ranking klopt.
 
NipponIchiban
 
11
1 december 2017 om 17:28
Wat een kul argument, Bulgarije had ook een veld om van te janken. Daarnaast hebben beide teams bij die wedstrijden last van hetzelfde veld omdat ze er namelijk samen op spelen, tegen elkaar, snap je? Dus dat Ivoorkust of Gabon in het voordeel zou zijn is onzin.
 
NipponIchiban
 
21
1 december 2017 om 17:29
En geen enkele Afrikaanse ploeg was doorgegaan in welke Europese poule dan ook.
 
Sirius
 
6
1 december 2017 om 17:52
Als je serieus denkt dat er landen zijn die zonder druk spelen, is dat heel naief. Dit is een WK waar je voor volle stadions speelt en waar men massaal voor de buis gekluisterd staan. Verder ben je wel erg naief als je denkt dat Spanje en Portugal ontevreden zijn met de twee overige landen in de poule. Marokko is de laatste jaren inderdaad gegroeid, maar het zal volledig afhankelijk zijn van de vorm van Spanje en Portugal. Spelen die twee landen goed, acht ik de kans op een goed resultaat erg klein.
 
JesseAA
 
2
1 december 2017 om 17:54
Heb ik in mijn reactie iets over het Nederlands elftal gezegd? Volgens mij niet namelijk, dus weet niet waar je deze informatie vandaan haalt.
 
infodesk
 
10
1 december 2017 om 17:55
ja he geen 1 afrikaans land. Hoe kan je dat zo zeker weten. Is echt erg hoe sommige mensen denken. Gwn zielig. Weet je hoeveel mensen er in afrika wonen. En je beledigd ze gwn allemaal. Alsof ze niet beter kunnen voetballen dan bepaalde landen. Zoals denemarken ofzo.
 
Chihinho
 
7
1 december 2017 om 17:59
@infodesk Wacht maar Afrikaanse en Zuid Amerikaanse landen zullen een flinke opmars gaan maken
 
 
11
1 december 2017 om 18:29
Alsof Afrikaanse en Zuid Amerikaanse landen de zelfde status hebben. Brazilie, Argentinie en Uruguay zijn toch totaal niet vergelijkbaar met Marokko, Egypte en Nigeria..
 
Fionn
 
17
1 december 2017 om 18:36
@chihinho Dat van die Afrikaanse landen horen we al sinds 1990 toen Kameroen de kwartfinale haalde en wat hebben ze sindsdien gepresteerd? 94: Kameroen* en Marokko* uit in de groepsfase, Nigeria in de eerste knockout ronde 98: Marokko, Kameroen*, Tunesie* en Zuid-Afrika eruit in de groepsfase, Nigeria in de eerste knockout ronde 02: Zuid-Afrika, Kameroen, Nigeria* en Tunisie* eruit in de groepsfase, Senegal in de kwartfinale (eerste knockout gewonnen tegen Zweden) 06: Ivoorkust, Angola, Togo* en Tunisie eruit in de groepsfase, Ghana in de eerste knock-out ronde 10: Zuid-Afrika, Nigeria*, Algerije*, Kameroen* en Ivoorkist eruit in de groepsfase, Ghana in de kwartfinale (eerste knockout gewonnen tegen de Vs) 14: Kameroen*, Ivoorkust, Ghana* eruit in de groepsfase, Algerije en Nigeria in de eerste knockout. Al bijna 30 jaar is men aan het roepen dat de Afrikaanse landen een opmars maken maar uit de resultaten blijkt dat niet. * eindigden laatste in hun groep.
 
mollemarijden
 
6
1 december 2017 om 19:24
Europa heeft met 14 tickets veel te veel tickets. Ivoorkust was in de groep van NL 2e geworden zelfs.
 
Feelingood
 
4
1 december 2017 om 19:41
Ivoorkust tweede in de groep van NL? Nederland was 3e en wonnen onlangs met 5-0 van Ivoorkust, mede dankzij 2 goals van Veltman.. 1 wedstrijd zegt niet alles natuurlijk, maar wat je zegt is wel erg uit de lucht gegrepen natuurlijk
 
Fionn
 
10
1 december 2017 om 19:41
Onzin. Europa heeft juist te weinig tickets. In de top 32 van de wereld staan 17 europese landen volgens de ELO en 19 volgens de Fifa ranking.
 
Mikos87
 
4
1 december 2017 om 20:19
@fionn +++++ allemaal spijkers met koppen slaan. De Afrikanen komen er al idd al 30 jaar aan. Het is nog steeds zo dat het beste voetbal door de Europese en Zuid-Amerikaanse landen wordt gespeeld. In principe zou je op basis van kwaliteit (en prestaties) zelfs het aantal tickets aan Afrika, Azie en N-Amerika moeten verlagen en van Europa en Zuid-Amerika moeten verhogen. Zowel op individueel als nationaal niveau lopen Europa en Z-Amerika nog steeds jaaaaaren voor.
 
NipponIchiban
 
3
1 december 2017 om 20:38
Hoe beledig ik ze in godsnaam? Ik heb mensen wel eens in een slachtofferrol zien duiken maar deze slaat echt alles. Ik probeer te zeggen dat de top van de Afrikaanse landen niet eens in de buurt komt van die van Europa en Zuid-Amerika. Zelfs de subtop van Europa zoals Polen, Zwitserland zijn gelijkwaardig of beter dan de top van Afrika. Wat Fionn ook al gezegd heeft, dat van die Afrikaanse landen hoor ik al sinds ik voor het eerst bewust een WK heb meegemaakt in 2006. Sindsdien is er 4 keer een Afrikaans land doorgegaan op een WK, met het aantal tickets is dat zeer beneden het niveau dat jullie graag willen hebben.
 
mollemarijden
 
1
1 december 2017 om 21:11
Hahhahah de Fifa ranking klopt geen bal van. Nederland hoeft 1x van bulgarije te winnen en stijgt 4 plekken ofzo.
 
marocberkane
 
7
1 december 2017 om 21:58
Nigeria rolde ook gewoon even Argentinië op met 4-2. Terwijl dat niet eens het beste Afrikaanse land is
 
NipponIchiban
 
0
2 december 2017 om 05:50
En wanneer rolde een Afrikaans land een Europese of Zuid-Amerikaanse topploeg op wanneer het er echt om deed de afgelopen 3 Wk’s. Leuk die oefenwedstrijden, maar het gaat om het echte werk.
 
corazon01
 
39
1 december 2017 om 17:09
ik Denk niet dat Marokko snel klaar is Portugal isniet zo sterk
 
Sparta!
 
24
1 december 2017 om 17:13
Klopt, ze zijn gewoon zomaar Europees kampioen geworden. Marokko maakt zeker wel kans op de 2de plaats maar je kan niet zeggen dat Portugal niet zo sterk is. Het is een team die al jarenlang bij elkaar is en dat is juist zo sterk aan hun. Verder hebben ze ook nog een speler die dit jaar gewoon even de gouden bal won.
 
SergioBiscuits
 
9
1 december 2017 om 17:18
Nou klopt het dat Portugal inderdaad gewoon sterk is en Europees Kampioen is geweest, maar toch waren ze niet al te best op hun laatste 2 eindrondes.Portugal won het EK, maar werd wel 3e in de poule he. Dat zou nu einde oefening zijn. Met ook zo een belangrijke wedstrijd meteen op het programma zal het ook moeilijk worden.En het afgelopen EK hadden ze wel moeite tegen de goede defensies van Ijsland, Oostenrijk en konden ze ook niet winnen van Hongarije. Marokko heeft ook, in tegenstelling tot normaal, een hele goede verdediging nu.
 
BTrainer
 
2
1 december 2017 om 17:19
Portugal heeft natuurlijk meer kwaliteit, maar ook een team dat niet graag het spel maakt. Dus ben nie verrast als Marokko daar een puntje aan overhoud
 
BTrainer
 
3
1 december 2017 om 17:20
Portugal heeft natuurlijk meer kwaliteit, maar ook een team dat niet graag het spel maakt. Dus ben nie verrast als Marokko daar een puntje aan overhoud
 
Matjeq
 
2
1 december 2017 om 18:06
Gouden bal moet nog gekozen worden toch?
 
BenficaAjax1
 
1
1 december 2017 om 19:22
Maar mr de scorebord journalist Portugal schoot in alle drie de wedstrijden het meest op doel (tussen de palen). Trof in al die wedstrijden de paal en lat en elk schot van de tegenstander op het eigen doel ging erin het sloeg werkelijk nergens op. Maar Portugal had daardoor wel de mazzel dat we de toplanden Spanje Duitsland en Frankrijk ontliepen dus blijkbaar moest hetnzo zijn. En natuurlijk zijn we minder dan Frankrijk maar we hebben toch de finale gewonnen. Marokko is overigens een prima elftal dus dat word nog moeilijk zat
 
Sparta!
 
16
1 december 2017 om 17:10
Denk maar, een 2de plaats zit er echtwel in.
 
ÖzilKast
 
8
1 december 2017 om 17:14
Marokko kan winnen van portugal, met moeite maar het is mogelijk, en ook iran. Er is nog hoop hoor.
 
siepie
 
21
1 december 2017 om 16:56
Wat een poule voor Marokko zeg. Wordt zwaar, maar dat wordt het ook zeker voor Portugal. Iran versla je namelijk ook niet zomaar.
 
hazelsi
 
7
1 december 2017 om 16:56
He he, eindelijk komt Duitsland er eens niet meteen makkelijk vanaf.
 
Zytto34
 
11
1 december 2017 om 17:03
Mwah Mexico, Zuid-Korea en Zweden is goed te doen. Ben wel benieuwd wie de nummer 2 wordt. Dat is redelijk aan mekaar gewaatd.
 
siepie
 
9
1 december 2017 om 17:07
Mexico en Zweden kunnen het ze iig een stuk moeilijker maken dan in de laatste toernooien het geval was
 
APPELSAP12
 
34
1 december 2017 om 16:57
Marokko, Spanje, Portugal, Iran. Nou dat wordt (hoogstwaarschijnlijk) een kort kort WK voor ons Marokkanen LOL Hoe dan ook, Dima Maghreb!
 
IssiBa
 
58
1 december 2017 om 16:58
Portugal en Iran kan je gewoon pakken hoor
 
DanielRevezi
 
5
1 december 2017 om 17:06
Portugal kan je pakken net zoals Spanje maar of dat gebeurd is de vraag. Onderschat Portugal maar, ze zijn niet voor niks EK winnaar. Van Portugal winnen doe je niet 1 2 3
 
jeremymening
 
1
1 december 2017 om 17:17
Portugal zonder Ronaldo inderdaad
 
MamiDemirci
 
3
1 december 2017 om 17:19
Portugal is doorgaans een toernooiploeg. Die kan je in theorie natuurlijk 'pakken'. In de praktijk vrees ik dat Marokko als derde zal eindigen, maar je weet het nooit.
 
SergioBiscuits
 
17
1 december 2017 om 17:21
Maar Portugal zelf wint ook niet zo 1 2 3 als je het EK dan toch als voorbeeld gebruikt (3e in de poule met 3 gelijke spelen tegen Ijsland, Oostenrijk en Hongarije).
 
siepie
 
21
1 december 2017 om 17:03
Als jullie gewoon net zo gedisciplineerd en verdedigend sterk spelen als tijdens de kwalificatie, dan kunnen jullie het al die teams moeilijk maken. Portugal heeft ook gewoon moeite als ze het spel zelf moeten maken.
 
DanielRevezi
 
5
1 december 2017 om 17:07
Portugal heeft moeite als het spel zelf moeten maken toch. In die poule waar ze zaten moesten ze altijd het spel maken en ze hebben alles gewonnen los van een wedstrijd met het B team tegen de tweede.
 
siepie
 
6
1 december 2017 om 17:14
Maar bij het EK hadden ze erg veel moeite om de groep door te komen en hebben ze zich maar net weten te redden tegen Hongarije.
 
Linley
 
6
1 december 2017 om 17:04
Nee joh, Portugal stelt niks voor en Iran moet je pakken. Spanje wordt wel eenzijdig. Rip
 
siepie
 
18
1 december 2017 om 17:07
Iran wordt wel echt onderschat hoor. Niet voor niks het eerste team na Rusland dat zich plaatste.
 
Sparta!
 
12
1 december 2017 om 17:16
Ik snap echt niet waarom mensen Portugal zo onderschatten. Dit is gewoon een Europese grootmacht die het al jarenlang heel goed doen op grote toernooien. Owja, ze zijn ook Europees kampioen en dat team is nog bijna hetzelfde!
 
Linley
 
9
1 december 2017 om 17:26
Van Portugal ben ik niet onder de indruk. Op het EK vond ik ze een van de slechtst spelende teams. Iran ken ik niet goed maar Marokko schat ik gewoon hoger in.
 
Saaff
 
5
1 december 2017 om 17:30
Portugal stelt niks boor en Iran zeker ook niet maar Marokko wel? Kom op man hoop gewoon op het beste inplaats van uit de hoogte te doen.
 
Linley
 
6
1 december 2017 om 17:39
Ga jij maar lekker schuilen voor elke team. Ik zelf heb geen zin in dat gestress. Gewoon van het beste uitgaan en als het niet lukt, jammer. Dan heb ik alsnog een mooie zomer inshallah.
 
De Fenomeen
 
0
1 december 2017 om 17:49
Als Portugal niks voorsteld dan doen Marokko en Iran voor spek en omen mee.. het moet toch niet gekker worden hier op vz.
 
falcao
 
1
1 december 2017 om 20:09
@sparta! En dan hebben ze nu ook nog Bernardo Silva erbij. Gewoon een zeer goede ploeg, hou wel van hun manier van spelen eerlijk gezegd.
 
STORING
 
21
1 december 2017 om 16:58
Toch wel een groot probleem voor marokko. Portugal, Spanje en Iran. Kromme lotingen vind ik. Iedereen moet elkaar kunnen loten. Omdat Servië uit Europa komt hebben ze die maar in groep E gezet terwijl Servië in groep B had gemoeten ipv Marokko. We kunnen, net zoals de groepsfase CL, de 2 winnaars al van tevoren eruit pikken.
 
FCKDannebrog
 
11
1 december 2017 om 17:01
Inderdaad, deze groepen zijn helemaal niet spannend. Groep B lijkt het moeilijkste maar is toch echt geen groep des doods. Ze hebben het makkelijk gemaakt voor de sterksten.
 
martjjnn
 
3
1 december 2017 om 17:05
Ach, de kwalificatie voor Nederland was ook niet spannend. Gewoon tweede achter Frankrijk worden.
 
FCKDannebrog
 
5
1 december 2017 om 17:10
Wie zei dat Nederland een van de 'sterksten' was? Ik niet.
 
Saaff
 
3
1 december 2017 om 17:33
Is er iets nieuws en raars met de lotingen dan?
 
Rugu
 
4
1 december 2017 om 17:33
Behalve de laatste groep. Colombia, Polen, Senegal en Japan kan iedereen door en van elkaar winnen. Misschien is Colombia ligt favoriet maar het ontloopt elkaar niet veel. Groep A zou ik mijn geld ook niet op twee landen inzetten.
 
Rugu
 
2
1 december 2017 om 19:21
Ik vlak Japan nog niet uit. Achterin hebben redelijk materiaal. Op het middenveld met Honda en Kagawa genoeg voetbal en voorin met Muto, Okazaki en Osaka spelers die een doelpunt kunnen maken. Daarbij vind ik Japan in de praktijk altijd beter dan op papier. Kunnen uitstekend in de discipline spelen. Verder in deze poule vind ik Senegal op papier trouwens misschien nog wel de beste. Alleen vind ik de Zuid Amerikaanse team tactisch vaak een stuk beter dan de Afrikaanse teams (op Tunesië en Egypte na).
 
NipponIchiban
 
1
1 december 2017 om 20:56
Ben het niet met je eens hier. Okazaki, Honda, Kagawa en Hasebe zijn de echte vedettes. Goed voor 350+ interlands en 150+ goals, die hebben dus een ontzettend belangrijk aandeel in de prestaties van het Japanse elftal. Ze stonden allen ook aan de basis van de plaatsing voor dit WK. Als het WK begint is alleen Hasebe echt een oudje, die andere 3 zullen begin dertig zijn en kunnen nog gemakkelijk 1 WK er vol voor gaan en als het ergens kan is in deze poule wel. Sluit ons niet uit, al zal het natuurlijk wel lastig worden.
 
C.F-Granada
 
7
1 december 2017 om 16:58
Lastige loting voor Spanje. Portugal wordt mooie pot. En tegen Marokko wordt het ook gewoon lastig. Desondanks zijn ze wel verplicht door te gaan.
 
FeyCoev
 
9
1 december 2017 om 16:59
Belgie wel geluk na Engeland als zware tegenstander zijn daar dan Tunesie en Panama. Dat moet prima te doen zijn. Marokko gaat het niet redden denk ik.
 
Blieke
 
8
1 december 2017 om 17:10
Lijkt inderdaad een heel haalbare poule voor België. Engeland-België wordt een leuk PL onderonsje
 
MamiDemirci
 
3
1 december 2017 om 17:22
Reken Engeland nou niet automatisch door. De vorige keer deed men dat ook en toen werden ze laatste in de poule. Dat land heeft een vloek op eindtoernooien, dat kan niet anders.
 
LovreFC
 
47
1 december 2017 om 17:01
Ik voel een lekkere rustige zomer aankomen zonder getoeter. Wel zo fijn.Overigens mag je iets pas een groep des doods noemen als er minimaal drie goede, vrijwel gelijkwaardige tegenstanders in zitten waardoor iedereen het heel moeilijk krijgt. Dat is absoluut niet het geval.
 
OusOus
 
46
1 december 2017 om 17:02
Verschrikkelijk dat gehaat hahaha
 
siepie
 
18
1 december 2017 om 17:06
Laat maar joh. Vier jaar geleden werd er ook over een team gezegd dat ze kansloos waren tegen Spanje en toen werd het 5-1. Dit is gewoon een mooie poule en over 3 wedstrijden kan er een hoop geks gebeuren.
 
Shevchenko_7
 
5
1 december 2017 om 17:15
Toen had je een Robben die boven iedereen uit steeg, en een killer van Persie, zie Marokko niet winnen van Spanje.
 
ÖzilKast
 
10
1 december 2017 om 17:22
Marokko hoeft niet te winnen van Spanje, winnen van Portugal en Iran is zeker mogelijk. Dat is genoeg om door te gaan.
 
DriesDemey
 
2
1 december 2017 om 17:01
Belgen weer makkelijk geloot, gelukkig nog Engeland om naar uit te kijken. Daarna Colombia of polen en weer in kwartfinale eruit tegen Duitsland of Brazilië...
 
Saaff
 
1
1 december 2017 om 17:37
Glazen bol?
 
DriesDemey
 
0
1 december 2017 om 17:39
Jep. We gaan er in de poule echt niet uit en we zijn ook wel sterker dan gelijk welk land in poule H. Kwartfinale wordt wel een probleem in die helft van de tabel.
 
Bon Jovi
 
5
1 december 2017 om 19:47
Colombia toch maar niet onderschatten... sterk elftalletje met vinnige spelers, Zuid-Amerikanen liggen ons niet.
 
DanielRevezi
 
4
1 december 2017 om 17:01
Portugal, Spanje, Marokko en Iran. Dit is wel echt de sterkste poule aangezien Iran ook heel erg onderschat is. Portugal - Spanje eerste wedstrijd dat belooft gelijk vuurwerk. Overigens is de groep van Rusland wel heel apart, doet me toch denken aan corruptie want Uruguay is ook niet wat het was.
 
DriesDemey
 
2
1 december 2017 om 17:07
Ja, dacht ik ook maar ik vind dat er toch geen groep des doods is, krijg je let zoveel landen natuurlijk.
 
AZAlkmaar2
 
4
1 december 2017 om 17:08
Het is inderdaad de sterkste poule, al is het geen groeps des doods. Je kan op voorhand al voorspellen hoe het gaat. Tenzij er hele rare dingen gebeuren.
 
Aqua1
 
12
1 december 2017 om 17:02
Mooie Landen om tegen te spelen voor Marokko. Hier doe je het voor lijkt mij om tegen de beste te spelen.
 
recoba_uruguay
 
4
1 december 2017 om 17:04
Argentinië heeft wel een lastige poule met Kroatië en weer Nigeria
 
Koen77
 
15
1 december 2017 om 17:06
En dan noem je IJsland nog niet eens. Denk dat die zomaar poulewinnaar kunnen worden daar.
 
Aubame
 
4
1 december 2017 om 17:14
Inderdaad. In de kwalificatie voor het WK is Ijsland gewoon boven Kroatië geëindigd. Argentinië speelt niet geweldig. Ik zie het ook wel gebeuren.
 
NicolaiGalic566
 
5
1 december 2017 om 17:22
Kroatië zou moeten kunnen doorgaan. zijn normaal gesproken sterker dan Nigeria en IJsland en van Argentinië kan ook gewonnen worden. Maarja kan alle kanten op.
 
Saaff
 
3
1 december 2017 om 17:39
Kroatië gaat waarschijnlijk weer het beste voetbal spelen maar te weinig scoren en dus te vaak gelijk spelen of verliezen..
 
Torcida020
 
0
2 december 2017 om 11:43
Hopelijk nu eens niet en belonen ze zichzelf maar met de huidige verdediging van Kroatië, hou ik me hart vast.
 
fcoldambt
 
16
1 december 2017 om 17:04
Nederland in poule met Phantasialand,legoland en Disneyland poule des doods. On: mooie poule van Belgie met Engeland, ook poule van Portugal en Spanje. Marokko op tijd naar huis.
 
Freshzone
 
5
1 december 2017 om 17:07
Groep des doods is een group waar 3 ongeveer gelijke landen in 1 groep zitten, die is er dit toernooi niet.
 
FeyCoev
 
1
1 december 2017 om 17:19
Nee klopt, groep H kan iedereen van door afhankelijk van een goede dag. Dat is wel een interessante groep maar niet echt een groep des doods.
 
AZAlkmaar2
 
5
1 december 2017 om 17:07
Er is geen groep des doods, dan moet je echt drie sterke ploegen hebben zoals destijds het geval was met Nederland, Frankrijk en Italie. Bij elke poule kan je de twee winnaars al invullen.
 
Sparta!
 
3
1 december 2017 om 17:22
Argentinie zit met 3 sterke landen. IJsland doet het de laatste jaren heel goed en is een lastig team om tegen te spelen. Kroatie is ook een sterk land en die werden nog 2de achter IJsland. En dan heb je nog Nigeria, het land die echt voor een verrassing kan zorgen. Het is geen groep des doods maar het is wel een heel onvoorspelbare poule met 4 landen die goed kunnen voetballen!
 
NipponIchiban
 
4
1 december 2017 om 17:07
Wat was ik opgelucht dat Korea ipv ons bij Duitsland in de poule is gekomen op het einde. Had ons anders weinig hoop gegeven ookal is alles mogelijk op zo’n WK. Denk dat we me deze poule heel voordeelig uitkomen. Senegal, Polen en Colombia, geen enkele zal een eitje worden maar met 4 punten ben je meestal door. Een gelijkspelletje en een overwinning is genoeg, moet zeker te doen zijn! Zodra Halilhodzic gewoon weer de normale elf opstelt met de combinatie van vedettes en talent heb ik redelijk veel hoop op het doorstoten naar de volgende ronde. Afgelopen wedstrijden geen Hasebe, Honda, Kagawa en Okazaki, dan mis je gewoon 350 interlands en 150 goals, als hij vast houdt aan de vreemde opstelling van afgelopen wedstrijd dan liggen we eruit. Maar dacht dat dat gewoon een experiment was. Go Samurai Blue!
 
Blieke
 
1
1 december 2017 om 17:13
Toen ik Japan zag spelen tegen België onlangs, kreeg ik een flashback naar het spel van Algerije WK 2014 (ook onder Halilhodzic). Vertrekken uit stevige organisatie maar toch voetballende counters. Die zie ik best nog wel doorstoten dus.
 
NipponIchiban
 
0
1 december 2017 om 17:25
Ja het begon wat stroef met hem maar hij maakt het voetbal iig heel erg leuk om naar te kijken. Ik vind ze alle 4 redelijk aan elkaar gewaagd, ik bedoel dat er niet eentje met kop en schouders bovenuit steekt zoals een Duitsland. De drie andere teams hebben geweldige spelers rondlopen bij wereldteams, Japan niet echt maar die moeten het altijd van het collectief hebben en heel veel spelers die in de grote Europese competities spelen.
 
Impact-SB
 
7
1 december 2017 om 17:08
Nigeria WER tegen Argentinie. Het is nu the 5e in 6 WK's dat we er zijn dat we de Argentijnen in de group krijgen. Loooool, mrja Croatie en Ijsland ook erbij. Ik heb er zin in #SoarSuperEagles!!!
 
Impact-SB
 
7
1 december 2017 om 17:13
Marokko, im sorry
 
NicolaiGalic566
 
5
1 december 2017 om 17:24
Veel succes van uit Kroatië. Word een mooie poule. Zowel Nigeria en Kroatië sterke selecties. IJsland ook niet te onderschatten.
 
Impact-SB
 
1
1 december 2017 om 19:51
Bedankt Nicolai, Ik wens jullie ook sterkte. Jullie vrees ik het meest met Kovacic en Modric op het middenveld en en poacher als Mandzuckic. Als die 3 in vorm zijn, hebben wij geen schij van kans
 
MamiDemirci
 
4
1 december 2017 om 17:26
Als jullie je plaatsen voor de volgende ronde in deze poule is dat bijzonder knap! Kroatië en Argentinië zijn op papier de sterke ploegen en Ijsland is een stug en lastig ploegje die het ieder team lastig gaat maken. Ik gun het Nigeria in ieder geval het meeste in deze poule met Argentinië .
 
Impact-SB
 
2
1 december 2017 om 19:55
Eerlijk gezegd is ons groep het groep des doods. Alle 4 kunnen gekke dingen doen. We hebben een team met Messi, een team die super snel en aanvallend is in Nigeria, een team wiens middenveld van wereldtop is in Kroatie en een team die niet bang is van de topploegen in Ijsland, het word zowiezo een spektakel. Ik heb geen onderschatting in onze tegenstanders. May the best team win
 
Spalato87
 
3
1 december 2017 om 17:08
Oeeee mooie poel treffen we met Argentinie, Nigeria en Ijsland! Zin in!
 
carlo35
 
4
1 december 2017 om 17:09
Ik zie dit eerlijk gezegd niet als de poule des doods. Poule des doods betekent dat iedereen eruit kan vliegen. Ik dicht Iran en Marokko veel lagere kansen toe dan Spanje en Portugal en die zullen dus ook niet het gevoel hebben in de poule des doods te zitten. Poule D met Argentinie / Kroatie / Ijsland / Nigeria lijkt me wel dat hier gekke dingen kunnen gebeuren.
 
PietFriet01
 
5
1 december 2017 om 17:10
Rusland in de zwakste groep. Coincidence I think not
 
DriesDemey
 
1
1 december 2017 om 17:18
En wellicht er toch uit hoor...
 
Sparta!
 
12
1 december 2017 om 17:24
En toch zie ik Egypte en Uruguay boven Rusland eindigen.
 
MamiDemirci
 
2
1 december 2017 om 17:28
Als Rusland het WK niet georganiseerd had, had het zich waarschijnlijk sowieso niet geplaatst. Die zijn al tijden niet meer zo sterk. Al zijn de broertjes Miranchuk wel leuke spelers die we dit WK in de gaten moeten houden.
 
Koni078
 
0
1 december 2017 om 18:16
Sowieso niet geplaatst is overdreven. Rusland is inmiddels bezig om een verjongd team neer te zetten en naast de Miranchuk tweeling heb je nog Golovin dat een echte spelmaker is en Zobnin dat elke wedstrijd vol gas geeft. Smolov en Kokorin pikken ook eindelijk hun goals mee, dus we mogen wel verwachten dat we de volgende ronde halen.
 
Barca/Grunn050
 
0
1 december 2017 om 17:11
Dit wordt bij de kwart finale's pas leuk om te kijken...
 
Apocalyps
 
7
1 december 2017 om 17:11
Hier doe je het toch voor? Het is een WK, een beetje speler / team met karakter leeft voor dit soort wedstrijden. En doet het bij sommigen zo`n pijn dat er spelers voor Marokko ipv Nederland hebben gekozen, en Marokko wel naar het WK gaat? Edit: Wat werd er een aantal jaar geleden gezegd, toen Nederland naar het WK ging? Nederland was toch zo kansloos? En eindstand waren die gasten derde geworden...
 
HuMmY
 
9
1 december 2017 om 17:12
Wat een klote loting zeg??. Eerst Marokko pakken, dan Ronaldo laten janken. Met 6 punten in de zak spanje naar huis sturen zodat Marokko 2de wordt ??????????????????????????????????????????????????????????????????
 
Zola86
 
5
1 december 2017 om 17:14
Groep des doods is toch echt die van Argentinie :/. Marokko zou best kunnen winnen van Iran maar ik denk dat het uiteindelijk een zenuwachtig gelijkspel wordt en beide teams er (uiteraard) uitgaan.
 
19messi33
 
9
1 december 2017 om 17:14
Na mijn mening heeft Argentinië de zwaarste poule...en gaan ze het heel lastig krijgen. ..iceland gaat alleen maar verdedigen en dat wordt een hele gare openingswedstrijd...en iedereen zal hopen dat Iceland zal winnen...portugal en Spanje (ondanks dat ze tegen elkaar spelen)..moeten toch wel door kunnen gaan in hun poule...al hoop ik dat Marokko voor een stunt kan zorgen door Portugal eruit te knikkeren..
 
Topvoetbal1999
 
8
1 december 2017 om 17:15
Gek genoeg schat ik Marokko zeker niet kansloos. Als ze met ruime cijfers winnen van Iran en tegen Portugal of Spanje een punt pakken zijn ze door. Wie Marokko gevolgd heeft weet dat ze in de kwalificatie geen doelpunt tegen hebben gekregen en dat zegt alles hoe tactisch sterk de defensie van Marokko is. Marokko heeft de lastigste poule op papier maar kansloos zijn ze zeker niet.
 
NicolaiGalic566
 
9
1 december 2017 om 17:26
Iran is ook geen FC knudde. Hebben een goed team.
 
GALA-010
 
5
1 december 2017 om 17:16
Groep B en D zijn wel de moeilijkste vind ik.
 
Rjckoempel
 
4
1 december 2017 om 17:16
Poule D is geweldig! Argentinië, IJsland, Kroatië en Nigeria. Denk dat als Argentinië zijn niveau niet kan halen dat dit een verrassende poule kan worden. Denk dat de teams niet voor elkaar onder doen!
 
IssiBa
 
8
1 december 2017 om 17:16
Je hebt gewoon hier een hoop Nederlanders die Marokkanen niet mogen en daarom is het juist zo leuk als Marokko door zou gaan. De loting is 1 groot mafia praktijken, je moet tegen iedereen moeten kunnen loten.
 
 
3
1 december 2017 om 17:20
En dan als finale een Iran - Duitsland, Marokko - Brazilië of Ijsland - Spanje? Want dat krijg je dan, dat favorieten er snel uit liggen en je een bijzondere finalist kan krijgen. Moet je niet willen. Het is leuk voor de kleinere landen, maar that's it. Nee, dit systeem is zo verkeerd nog niet. En maffia-praktijken? Daar heeft het helemaal niets mee te maken..
 
BadrMaghrani
 
5
1 december 2017 om 17:16
Prima loting voor Marokko, Marokko heeft reeele kans om door te gaan. Kijkend naar de namen, dan kan je al bepalen wie er door gaan maar dat geldt in de realiteit niet. Ik zie niet in waarom Marokko een kans heeft tegen Portugal, elk toernooi gaan er minimaal twee favorieten in de eerste ronde uit en elk toernooi is er altijd weer een verrassing.
 
DavitDavtyan
 
3
1 december 2017 om 17:17
Als je dit lijstje ziet, weet ik niet waarom Fifa het wk wil uitbreiden tot 48 landen. Het zal het alleen maar saai maken. Ik kijk uit naar groepen B, D en F. Frankrijk op papier met de sterkste opstelling imo, maar Duitsland zoals altijd met de juiste instelling. Wordt een leuk WK.
 
DavitDavtyan
 
0
1 december 2017 om 17:18
Ik ben zelf voor Arg en Ijsland.
 
 
9
1 december 2017 om 17:17
Met alle respect, maar dat is toch geen poule des doods? Spanje en Portugal gedoodverfde favorieten. Iran en Marokko mogen uitmaken wie 3 en 4 worden. Ik vind de poule van Argentinië veel interessanter. Niet te onderschatte tegenstanders in ieder geval!
 
DriesDemey
 
2
1 december 2017 om 17:20
En die met Polen Colombia Japan en Senegal. Ook compleet onvoorspelbaar.
 
 
0
1 december 2017 om 17:21
Idem, niet zo zeer omdat dat zo'n bijzonder sterke poule is trouwens, maar daar is inderdaad niet in te vullen wie er doorgaan. Kan alle kanten op
 
DavitDavtyan
 
1
1 december 2017 om 17:21
Ben ik helemaal met je eens. Een groep is des doods, als je niet weet wie er doorgaan. Ja Arg gaat wss door, maar ik weet niet wie 2de wordt.
 
SergioBiscuits
 
3
1 december 2017 om 17:25
Wat dacht je dan van de "poule des doods" in 2014, met Uruguay, Engeland, Italië en Costa Rica? En wie eindigde als nummer 1 in die poule?
 
MS1995
 
1
1 december 2017 om 17:20
Ik vind Groep D toch wel echt de poule des doods hoor, ik zie allevier landen wel doorgaan naar de volgende ronde. Verder staan er wel mooie wedstrijden te wachten. Ik kijk erg uit naar de Duitsland-Mexico en zowat alle wedstrijden in groep D. Uruguay en België hebben wel erg gunstig geloot, die gaan met gemak verder. Ik denk dat deze landen verder zullen gaan: Groep A: Uruguay 1, Egypte 2 Groep B: Spanje 1, Portugal 2 Groep C: Frankrijk 1, Denemarken 2 Groep D: Argentinië 1, Kroatië 2 Groep E: Brazilië 1, Costa Rica 2 Groep F: Duitsland 1, Mexico 2 Groep G: België 1, Engeland 2 Groep H: Polen 1, Colombia 2
 
Rjckoempel
 
2
1 december 2017 om 17:30
Kroatië boven IJsland? Denk dat die twee teams het elkaar heel erg moeilijk gaan maken voor de 2e plaats.
 
Spalato87
 
4
1 december 2017 om 17:33
Ik denk dat Kroatie volgend jaar gewoon 1e word en Argentinie, Ijsland en Nigeria zullen strijden om plek 3.
 
Piranha
 
0
1 december 2017 om 20:02
Die derde plek heeft als enige voordeel dat je langer op vakantie kan....
 
VCF-LosChe-VCF
 
3
1 december 2017 om 17:21
Er is dit WK niet echt een groep des doods. Groep B heeft 2 sterke landen en twee zwakke landen, dat noem ik geen groep des doods. Dan zie ik groep D en F als “zwaardere” pouls omdat die landen meer gelijkwaardiger zijn.
 
VCF-LosChe-VCF
 
0
1 december 2017 om 17:21
Er is dit WK niet echt een groep des doods. Groep B heeft 2 sterke landen en twee zwakke landen, dat noem ik geen groep des doods. Dan zie ik groep D en F als “zwaardere” pouls omdat die landen meer gelijkwaardiger zijn.
 
VCF-LosChe-VCF
 
0
1 december 2017 om 17:21
Er is dit WK niet echt een groep des doods. Groep B heeft 2 sterke landen en twee zwakke landen, dat noem ik geen groep des doods. Dan zie ik groep D en F als “zwaardere” pouls omdat die landen meer gelijkwaardiger zijn.
 
VCF-LosChe-VCF
 
0
1 december 2017 om 17:21
Er is dit WK niet echt een groep des doods. Groep B heeft 2 sterke landen en twee zwakke landen, dat noem ik geen groep des doods. Dan zie ik groep D en F als “zwaardere” pouls omdat die landen meer gelijkwaardiger zijn.
 
Zola86
 
1
1 december 2017 om 17:22
Is dit nou het enige bericht over de loting voor het WK? Wazig hoor. Het slaat niet echt ergens op een halfjaar van tevoren maar kan het toch niet laten de eindstand in de groepen te voorspellen, heb er zin in. Het gastland heeft wel weer een verdacht makkelijke loting. A: Uruguay Rusland Egypte Saudi Arabie B: Spanje Portugal Marokko Iran C: Frankrijk Denemarken Peru Australia D: Kroatie Nigeria Argentinie Ijsland E: Brazilie Servie Zwitserland Costa Rica F: Duitsland Mexico Zweden Zuid Korea G: Belgie Engeland Panama Tunesie H: Colombia Polen Japan Senegal
 
Les Gones
 
1
1 december 2017 om 17:24
Groep D is ook behoorlijk sterk met natuurlijk Argentinië en Kroatië als de favorieten maar met de stugge Ijslanders en met de fysieke sterke Nigerianen kan deze poule wel eens voor een verassing gaan zorgen. Frankrijk kan lekker warm gaan draaien voor de volgende rondes althans daar lijkt het op qua namen gezien.
 
Necraos
 
1
1 december 2017 om 17:25
Groep H voor mij, puur omdat alle vier de landen aan elkaar gewaagd zijn. Spannendste poule denk ik zo.
 
noppa
 
3
1 december 2017 om 17:27
Geen Griekenland en geen Nederland. Dit toernooi ben ik voor Servië en Rusland, en die hebben het beide weten te treffen, vooral Rusland. Ook heb ik sinds het vorige WK een zwak voor Iran. Goed , Nederlanders en Grieken kijken gewoon TV deze zomer..
 
Koni078
 
6
1 december 2017 om 17:42
Jammer dat jullie er niet bij zijn want had nog een orthodox land gezien na Servie en Rusland, maar jullie hebben pech gehad dat jullie voor een ticket moesten vechten tegen een van de betere landen in Europa met spelers die bij de traditionele top van Italie en Spanje spelen.
 
noppa
 
0
2 december 2017 om 21:22
Bedankt voor je mooie woorden, inderdaad erg jammer. Terwijl wij nog aantal jaren geleden van ongeveer hetzelfde Kroatië wonnen en achter ons lieten in de poule, zijn we nu compleet weggespeeld. Toernooi in een soort 'thuisland' als Rusland was het meest ideale geweest. Rusland zie ik net als 99% van de Griekse bevolking als onze grote broer, wij zullen in Griekenland juichen voor onze broeders uit Servië en Rusland.
 
JDG84
 
1
1 december 2017 om 17:34
Waarom is het een poule des doods? Alle respect voor marokko, maar dat is toch noet een ploeg die gaat strijden voor plek 1 of 2 daar. Ook in die andere poule zitten 2 sterke en 2 zwakkere ploegen. Ik zie niet echt een poule des doods ertussen waar er minimaal 1 ploeg uitgeschakeld zal moeten worden... 2 sterke in 1 poule is niet zo’n ramp, winnen van de twee zwakste allebei en je bent door.
 
MSN10
 
0
1 december 2017 om 18:30
Jij snapt er ook niks van. Er zitten paar Nederlandse Marokkanen bij de leeuwen en de media volgt die spelers natuurlijk en bedoelt er gewoon mee te zeggen dat de Nederlandse Marokkanen het moeilijk zullen krijgen. Het is niet letterlijk de poule des doods
 
J.M. Keynes
 
9
1 december 2017 om 17:40
Ah jammer voor Marokko, gun de Nederlandse inbreng bij de Atlas Leeuwen een mooi WK. Allicht stunten tegen Portugal? Nouja, zal voor ze duimen in ieder geval!
 
real8madrid
 
1
1 december 2017 om 17:51
Dit vind ik dus echt niet de groep des doods. Spanje is top, Portugal goed en de rest mweh. Ik vind die van Brazillie de groep des doods. Brazillie steekt er natuurlijk met kop en schouders bovenuit maar die andere 3 zijn alledrie goede teams en zeker aan elkaar gewaagd. Itt tot de andere poules waar er altijd 1 of zelfs 2 zwakke teams inzitten
 
Raypas
 
2
1 december 2017 om 17:59
Lekker belangrijk wie bij wie in de groep komt en waar er gespeeld gaat worden. Oranje is toch er niet bij dus dat hele WK zal me werkelijk aan mijn reet roesten.
 
TM001
 
1
1 december 2017 om 17:59
Marokko heeft een moeilijke poule. Aan de Marokkanen die hier reageren. Bespaar jullie tijd en moeite en ga niet in discussie met de meesten die hier reageren. Zij gunnen het Marokko gewoon niet. Voordat men hier komt met lulverhalen etc: Wat heeft Portugal gepresteerd op WK niveau. Waarom wordt de Fifa ranking gevolgd en niet het WK verleden. Een Fifa ranking waar meer dan 50 teams in de top 100 niet eens meedoet met het Wk. Juist! om grote teams het voordeel te geven. Zolang een Afrikaanse land geen WK pakt, blijft het zo. Wij zullen zien wie allemaal doorgaat in juni/juli. Had gehoopt op NL in een WK maar helaas.
 
Denn01
 
1
1 december 2017 om 18:28
Toen Nederland in 2014 met Spanje in de poule zat hadden de meesten ook ingecalculeerd dat we zouden verliezen. Je weet nooit wat er kan gebeuren op een WK, als eenmaal een goede flow in het team komt kan je zomaar ver komen. Al denk ik wel dat Spanje ervan geleerd heeft, en Portugal is op papier beter dan Marokko. Maar er kunnen altijd verassingen komen. Heeft bij mij niets met gunnen te maken maar ik denk dat Marokko voor de 2e plek moet gaan in de poule, er zijn altijd grote landen op het WK die het ineens verpesten in de groepsronde.
 
dvs33fan
 
2
1 december 2017 om 18:14
Groep D heeft 4 landen die sterker zijn dan Marokko en Iran. Is dus eerder de 'groep des doods'
 
dvs33fan
 
0
1 december 2017 om 18:15
Wel een leuke poule trouwens die Marokko poule. Poule H is ook nice.
 
PSV Eindje
 
3
1 december 2017 om 18:17
Als Rusland nu niet uit de poulefase komt, weet ik het echt niet meer.
 
dvs33fan
 
0
1 december 2017 om 18:19
Uruguay is sterker en Egypte zal 50/50 zijn
 
PSV Eindje
 
0
1 december 2017 om 18:43
Uruguay is veel en veem sterker. Echter speelt Rusland wel thuis. Tijdens de voirgaande kwalificaties hebben ze laten zien dat ze daarin thuis toch wel een redelijk resultaat kunnen behalen. Van Egypte en SA moet gewoon gewonnen worden. Een ander resultaat zou een verschrikkelijke schande zijn.
 
Koni078
 
0
1 december 2017 om 20:47
Ik heb geloof in deze verjongde selectie. In de Confederations cup hebben we het al aardig gedaan maar kregen we onnodige tegengoals te verwerken waardoor we de wedstrijd weggaven. We hebben alleen iemand naast Vasin en Dzhikiya nodig die beter is dan Kudryashov.
 
PSV Eindje
 
0
1 december 2017 om 21:13
Kutepov ben ik ook niet kapot van.
 
Koni078
 
0
1 december 2017 om 23:25
Ik ook niet nee, maar iemand zoals Barinov dan weer wel. Hopelijk komt ie weer aan spelen toe bij Loko, want opbouwend kan hij wel wat toevoegen aan het elftal.
 
dvs33fan
 
1
1 december 2017 om 18:19
Hopen dat Japan en de Afrikaanse teams ver kunnen komen. Verrassing zou leuk zijn
 
thucan
 
1
1 december 2017 om 18:22
Poule des doods is de groep van duitsland, dat is een pracht loting!
 
Denn01
 
2
1 december 2017 om 18:22
Ik vind de poule van Duitsland en Argentenie anders ook niet makkelijk. Als ik dit zie kan ik wel janken dat wij er niet bij zijn en geen oranje gekte hebben deze zomer.
 
mikebiker
 
1
1 december 2017 om 18:23
Weet iemand welke poules tegen elkaar spelen in de 2e ronde?
 
falcao
 
2
1 december 2017 om 18:28
Marokko heeft in 1986 gewonnen van Portugal en werd toen door een late vrije trap van Matthäus in de achtste finales uitgeschakeld. Ik zie ze dit keer eerlijk gezegd zomaar met 0 punten eindigen. Zie Marokko er namelijk voor aan Iran lelijk te onderschatten en met hun gedachten al bij Portugal en Spanje te zijn. Iran heeft echt geen slechte ploeg en speelt als een team, iets wat bij Marokko nogal twijfelachtig blijft.
 
 
0
1 december 2017 om 18:30
Lastige loting, maar zeker niet onmogelijk. Portugal is voorspelbaar, want dat is gewoon een 1 man team. Daarnaast beginnen ze vaak stroef aan een toernooi. De wedstrijd tegen Iran moet je ruim winnen en dan een punt of meer tegen Portugal.
 
falcao
 
1
1 december 2017 om 18:47
Net of je zomaar ruim van Iran wint. Dat land heeft meer WK-ervaring dan Marokko dus ik vind dat standpunt nogal arrogant. In 1994 dacht Marokko ook dat ze door konden in een poule met Saoedi-Arabië, Belgi㫠en Nederland. Die landen gingen toen alledrie door, maar Marokko niet.
 
 
0
1 december 2017 om 21:59
Moet eerkijk bekennen dat ik niets weet over de selectie van Iran, zijn ze goed?
 
falcao
 
1
1 december 2017 om 22:19
Nou ja, het is geen Duitsland of Frankrijk natuurlijk. Maar wel een sterk collectief met fitte jongens die echt voor hun land willen strijden. Een aantal jongens dat in Rusland speelt, die twee van AZ en Heerenveen en nog een paar handige spelers. In zo'n eerste wedstrijd begint iedereen nog met frisse moed, iets wat je ook niet moet onderschatten.
 
falcao
 
0
2 december 2017 om 09:26
@romeofc Jongen, ik doel op de laatste toernooien. De bond, spelers en trainers van pakweg de laatste 15 jaar hebben daar meer ervaring met wat er bij een modern WK komt kijken. Maar ben het met je eens dat Iran in deze poule wel eens de dark horse zou kunnen zijn.
 
kinghill37
 
0
1 december 2017 om 18:35
Groep f lijkt me ook geen makkie
 
AndreNijmeijer
 
0
1 december 2017 om 18:37
Groep H ziet er redelijk gelijkwaardig uit. Tenminste in vergelijking tot andere groepen. Interessant.
 
PrPolley
 
0
1 december 2017 om 18:38
Groep des doods... ??????????
 
Gilli@VZ
 
0
1 december 2017 om 18:45
Denk poule F. Duitsland word uiterraard 1e. Maar het zal spannend worden om plek 2 tussen Mexico, Zweden en Zuid-Korea
 
falcao
 
0
1 december 2017 om 18:50
Moet het nog zien met Duitsland dit keer. Meestal konden ze warmdraaien in een relatief gemakkelijke poule. Dit is wel direct behoorlijk pittig.
 
Ryjuu
 
0
1 december 2017 om 18:48
Groeps des doods is een benaming voor een groep met 3+ A-landen die het met elkaar gelijkwaardig kunnen uitvechten. Marokko is geen A-land en Iran al helemaal niet. Dus hou het er maar gewoon op dat Marokko in Spanje en Portugal een zware uitdaging heeft om de poulefase te overleven.
 
BenficaAjax1
 
7
1 december 2017 om 19:00
Nou dat word spannend. Spanje de absolute favoriet en Portugal en morocco azen op plek 2. Worden mooie wedstrijden. Tegen Spanje hebben we geen kans denk ik. Marokko word de dealbreaker en Iran is echt lastig. Iran moet je niet uitvlakken overigens. Is gekwalificeerd zonder een wedstrijd te verliezen. Bondscoach is ook Portugees. Voor alle haters die Mourinho een verdedigende trainer vinden moet je op Iran letten echt puur antivoetbal. Queiroz is echt verschrikkelijk. Hoe dan ook aan al mijn Marokkaanse medelanders heel veel succes, natuurlijk hoop ik dat wij winnen maar we blijven kwetsbaar achterin. Maar we kunnen van iedereen winnen want kwaliteit hebben we wel degelijk. FORCA PORTUGAL
 
TM001
 
0
1 december 2017 om 19:22
Moge de beste winnen. Portugal heeft een moeilijke eerste wedstrijd en dat bepaalt volgens mij de rest van het verloop van het tournoei. Het wordt moeilijk scoren tegen Spanje al ben ik niet onder de indruk van hun verdedigers maar keeper en Middenveld zijn top.
 
KamielZeegers
 
1
1 december 2017 om 19:01
Er is eigenlijk niet echt n poule des doods vind ik. Nergens 3 landen die ik sowieso in de volgende ronde zou verwachten.
 
VCF-LosChe-VCF
 
0
1 december 2017 om 19:30
Er is dit WK niet echt een groep des doods. Groep B heeft 2 sterke landen en twee zwakke landen, dat noem ik geen groep des doods. Dan zie ik groep D en F als “zwaardere” pouls omdat die landen meer gelijkwaardiger zijn.
 
VCF-LosChe-VCF
 
0
1 december 2017 om 19:30
Er is dit WK niet echt een groep des doods. Groep B heeft 2 sterke landen en twee zwakke landen, dat noem ik geen groep des doods. Dan zie ik groep D en F als “zwaardere” pouls omdat die landen meer gelijkwaardiger zijn.
 
VCF-LosChe-VCF
 
0
1 december 2017 om 19:33
Er is dit WK niet echt een groep des doods. Groep B heeft 2 sterke landen en twee zwakke landen, dat noem ik geen groep des doods. Dan zie ik groep D en F als “zwaardere” pouls omdat die landen meer gelijkwaardiger zijn.
 
VCF-LosChe-VCF
 
0
1 december 2017 om 19:33
Er is dit WK niet echt een groep des doods. Groep B heeft 2 sterke landen en twee zwakke landen, dat noem ik geen groep des doods. Dan zie ik groep D en F als “zwaardere” pouls omdat die landen meer gelijkwaardiger zijn.
 
VCF-LosChe-VCF
 
0
1 december 2017 om 19:33
Er is dit WK niet echt een groep des doods. Groep B heeft 2 sterke landen en twee zwakke landen, dat noem ik geen groep des doods. Dan zie ik groep D en F als “zwaardere” pouls omdat die landen meer gelijkwaardiger zijn.
 
TM001
 
1
2 december 2017 om 01:21
Dan heb je nooit een groep des doods in een WK. Als de Europese landen minder punten gebben op een wk, zullen ze toch de regels aanpassen zodat Europa toch met veel landen de volgende ronde haalt.
 
RealMadrid100
 
5
1 december 2017 om 19:33
Marokko zou wel kunnen stunten , de eerste wedstrijd winnen van Iran moet kunnen, vervolgens een mooie pot neerzetten tegen Portugal in iedere geval niet verliezen en dan met een punt of 4 naar spanje toe, Aangezien Nederland er niet bij is, zal ik mijn Marokkaanse vrienden bij staan ; Hup Marokko !!!
 
falcao
 
1
1 december 2017 om 20:12
Daar ben ik niet zo van overtuigd. De druk van het moeten winnen wordt er in die eerste wedstrijd direct vol opgezet. Maar Iran is geen ploeg die je zomaar van de mat speelt. Vermoed dat Marokko tegen een gesloten spelend Iran best wel eens zou kunnen verliezen.
 
TM001
 
0
2 december 2017 om 01:19
Is het vermoeden of hopen dat Marokko verliest? Grappig dat je van te voren dit kan zeggen.
 
falcao
 
2
2 december 2017 om 09:14
Vind dat Marokko een aantal mooie en sierlijke spelers heeft onder wie Zyech. Maar stoor me inderdaad wel aan de grote mond van hun fans, dat vind ik nogal arrogant en misplaatst. Laat het nou maar eerst eens een keer zien op dat niveau. Dan heb je recht van spreken.
 
Alicanta1981
 
2
1 december 2017 om 19:49
Heb zon gevoel dat Marokko wint van Iran maar niet met ruime cijfers en daarna gelijkspel tegen Portugal en verlies Spanje, daarentegen denk k dat Spanje en Portugal gelijkspelen en beiden met ruime cijfers winnen van Iran. Het maximale wat Marokko eruithaalt zijn 4 punten en dan alsnog gaan ze hoogstwaarschijnlijk "net" niet door. Of meest ideale scenario is het herhalen van wk 1986 waar ze Portugal geloof k met 3-1 versloegen en als eerste zijn geëindigd in die poule met Polen en Engeland.....
 
Piranha
 
1
1 december 2017 om 19:59
Lijkt me duidelijk dat groep D met Argentinië, Kroatië, Nigeria en IJsland de groep des doods is, als je een groep al zo wilt noemen. Marokko is een lichtgewicht en is er na de eerste ronde gewoon uit. Niet omdat de groep zo gebalanceerd sterk is maar omdat het gewoon een matig team is. Nigeria en IJsland zijn gevaarlijke outsiders naast favorieten Argentinië en Kroatië.
 
KeepPossession
 
0
2 december 2017 om 07:09
Het maakt werkelijk niet veel uit of Marokko doorgaat of niet, zelfs al verliezen ze elke partij met 5-0 dan nog kan niemand deze blijdschap en vreugde van ons afpakken, we staan er en we zullen elke wedstrijd Marokko supporten en genieten van minuut 1 tot 90, dima maghreb!
 
falcao
 
0
2 december 2017 om 09:16
Dat wil ook niemand. Marokko heeft het deze keer verdiend. Als de steun maar niet omslaat in een soort irritant Nederlandertje pesten en geweld dan vinden denk ik veel Nederlanders het prima hoor.
 
DeSteek77
 
0
2 december 2017 om 11:29
Ach, 4 jaar geleden vroeg men zich af wat wij op het WK te zoeken hadden. Met Spanje, Chili en Australië waren we bij voorbaat kansloos. We weten allemaal hoe het gelopen is. M.a.w. Marokko is aanwezig en heeft gewoon een kans. Ook al is die kans klein, dat doet er niet toe.