'Martínez kiest dinsdag voor B-elftal in wedstrijd tegen Oranje'
Maandag, 15 oktober 2018 om 11:52

België treedt dinsdagavond vermoedelijk niet in de sterkste opstelling aan tegen het Nederlands elftal. De krant La Dernière Heure verwacht vier tot zeven wijzigingen bij de Rode Duivels ten opzichte van de Nations League-wedstrijd tegen Zwitserland van vrijdagavond (2-1 zege).

Een vermoedelijke opstelling wordt niet genoemd, maar de krant benoemt enkele mogelijke wijzigingen. Simon Mignolet zou Thibaut Courtois kunnen vervangen onder de lat, terwijl ook rekening wordt gehouden met een basisplek voor Timothy Castagne, Dennis Praet, Hans Vanaken en Michy Batshuayi. Behalve Courtois zouden ook spelers als Thomas Meunier, Axel Witsel en Romelu Lukaku rust kunnen krijgen.

De wijzigingen van bondscoach Roberto Martínez hebben onder meer te maken met de drukke speelschema's van de sterspelers. Zondag werd al duidelijk dat Thomas Vermaelen vanwege een hamstringblessure niet van de partij zal zijn in Brussel. De mandekker van Barcelona is teruggekeerd naar Spanje om te werken aan zijn herstel. Marouane Fellaini trainde zondag individueel en is een twijfelgeval voor 'Oranje'.

Meer nieuws
   
21:09
21:09
Perez loopt vooruit op PSV-transfer: '35 miljoen is toch wel heel veel geld?'
10
   
21:00
21:00
De EK-selectie van Spanje: dit zijn de spelers die kans maken
7
   
20:59
20:59
Paris Saint-Germain wederom kampioen van Frankrijk na nederlaag AS Monaco
10
   
20:31
20:31
Prolongatie titel definitief uitgesloten voor Royal Antwerp na nieuwe nederlaag
1
   
20:30
20:30
El Gran Derbi: is dit de meest heetgebakerde derby van Spanje?
4
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (82)

 
Eagles
 
30
15 oktober 2018 om 12:03
Ik hoop dat er bij Oranje ook spelers worden gespaard. Dit is een nietszeggend potje, de competities zijn veel belangrijker.
 
Tegengif
 
11
15 oktober 2018 om 12:41
Ik zou alleen snappen dat de jongens die pijntjes hebben (of recent hadden) gespaard worden, zoals van Dijk (al bekend), de Ligt en Frenkie de Jong. Echter hoop ik wel dat deze wedstrijd door Koeman serieus genomen wordt. Ik hoop namelijk dat we in deze flow blijven. Ik zou zo gaan spelen: zie opstelling. Blind in de rol van Frenkie de Jong. Danjuma een kans geven omdat hij meer potentie heeft dan Babel. Datzelfde geldt voor Rosario ipv de Roon. Van de Beek (groot talent) sowieso 2e helft brengen ipv Wijnaldum, zodat hij ook nog wat rust krijgt. Normaliter zou ik van Dijk, de Ligt en Frenkie de Jong als allereerste opstellen.
 
Tjientval
 
2
15 oktober 2018 om 15:28
Helemaal eens. Die Belgen gaan er vol voor B-team of niet. Wij moeten gewoon blijven winnen om dat vervolgens thuis tegen Frankrijk ook te doen. Dan zijn we weer terug...
 
cabinessence
 
29
15 oktober 2018 om 12:57
Het is natuurlijk maar een vriendschappelijk wedstrijdje, maar interlands tegen Duitsland en België hebben toch iets speciaals, die wil je ook winnen als er niets op het spel staat. Vooral nu. Want als je na een 3-0 overwinning op Duitsland ook wint van België, dan begin je toch voorzichtig weer een beetje mee te tellen.
 
Eagles
 
1
15 oktober 2018 om 14:00
Ja, maar als de tegenstander al een B team het veld in stuurt, dan mag Koeman wat mij betreft ook spelers gaan sparen. Op volle sterkte is het wel interessant (al ben ik helemaal geen fan van oefenpotjes), nu is het nietszeggend.
 
Tinus88
 
1
15 oktober 2018 om 14:04
Lijkt mij wel. Oefenduels hebben naar mijn mening al jaren meegeteld.
 
VanLeemhuyzen
 
1
15 oktober 2018 om 14:15
Kan me nog herinneren dat Nederland van de ranking daalde, omdat ze een oefenwedstrijd hadden tegen China en Indonesië.
 
cabinessence
 
1
15 oktober 2018 om 14:45
Oefenwedstrijden tellen zeker mee. Daar hebben Engeland en Spanje zich nog flink mee in de vingers gesneden. Die oefenden relatief vaak tegen grote landen, liepen dus wel eens tegen een gelijkspel of nederlaag aan en kwamen daardoor uiteindelijk bij de loting voor het WK 2018 in Pot 2. Terwijl Polen, dat met opzet helemaal geen oefenwedstrijden had gespeeld, in Pot 1 zat. Volgens mij zijn de regels m.b.t. oefenwedstrijden naar aanleiding daarvan wel aangepast, maar hoe dat precies zit weet ik niet.
 
BigBangJoe
 
0
15 oktober 2018 om 16:36
@cabinessence De hele berekening van de Fifa ranking is recent herzien, en gelijkt nu wat meer op de ELO-rating.
 
BigBangJoe
 
0
15 oktober 2018 om 16:39
@vanleemhuyzen Toen was dat eerder omdat er belangrijke resultaten uit het verleden wegvielen. Je kon stijgen of dalen in de ranking zonder 1 wedstrijd te spelen, omdat je punten verloor van resultaten die wegvielen, of omdat een concurrent punten verloor en zo onder je zakte. Met de nieuwe ranking zouden dat soort rare evoluties veel minder moeten voorkomen.
 
Joaquin77
 
12
15 oktober 2018 om 14:29
Onzin, Arie! Regelrechte onzin! Oranje is juist met iets moois bezig. Niet in de knop breken onder het mom van ‘spelers sparen.’ Daarnaast wil je als liefhebber altijd het beste Oranje zien. Zeker nu!
 
martijnovic
 
0
15 oktober 2018 om 14:44
Het maakt niet zoveel uit welke 11 er voor nederland het veld ingaan alle spelers zijn ongeveer gelijkwaardig. Er steekt niemand onder of boven uit. Zoet Mazraoui de vrij ake van Aanholt Propper strootman vd beek Promes spits kluivert Dit elftal is ongeveer gelijkwaardig aan het elftal dat won van duitsland. Wel mooi kun je mooi rouleren op een ek of wk want daar heb je echt voordeel aan rouleren zodarje elke wedstrijd met 100 procent fitte spelers begint
 
Cyberize7x
 
1
15 oktober 2018 om 14:58
Mazraoui?
 
Cyberize7x
 
5
15 oktober 2018 om 14:58
Edit: Naar mijn weten een speler van Marokko?
 
mees46
 
3
15 oktober 2018 om 15:14
De 11 die jij noemt zijn, naast dat mazraoui met Marokko mee is, stuk voor stuk minder dan degene die er tegen Duitsland stonden, misschien Promes uitgezonderd.
 
martijnovic
 
0
15 oktober 2018 om 15:30
Propper vind ik gelijkwaardig aan wijnaldum vd beek aan de jong strootman aan die jongen van atalanta de vrij is nu nog beter dan de ligt. Kluivert en bergwijn maakt niet zoveel uit. Scheelt iig allemaal vrij weinig
 
Janta
 
8
15 oktober 2018 om 12:03
Een mooi moment voor Koeman door ook te gaan experimenteren met zijn selectie door te kiezen voor andere spelers die anders niet aan de bak komen. Ajax en PSV moeten zaterdag alweer aantreden in de competitie en die kunnen wel wat extra rust gebruiken.
 
Tinus88
 
80
15 oktober 2018 om 12:06
Ik ga niet schijnheilig lopen doen. Als ajacied zou ik het prima vinden wanneer Rosario, Bergwijn en Dumfries 90 minuten speeltijd wordt gegund.
 
Constant kante
 
33
15 oktober 2018 om 12:39
Dr Mario, Exact, helemaal mee eens! Dus, ik zeg Blind, De Ligt, Vande Beek én Frenkie de Jong n de basis, én 90 minuten spelen graag!
 
Tegengif
 
13
15 oktober 2018 om 12:44
Als je het zo bekijkt wordt het tijd dat Eiting, Schuurs en Sierhuis opgeroepen worden. Lijken me inmiddels wel rijp!
 
Tinus88
 
5
15 oktober 2018 om 13:07
@Constant, Haha, groot gelijk. Nadeel voor ajacieden' is dan wel dat PSV thuisspeelt tegen Emmen. PSV gaat daar normaliter ook met de extra belasting van winnen. Ajax uit bij Heerenveen lijkt mij een ander verhaal.
 
Rolo1984
 
6
15 oktober 2018 om 13:18
Hveen uit is wel lekker hoor. Die overpresteren op het moment en krijgen makkelijk doelpunten tegen. Voetballende ploegen zijn voor ajax wel lekker. Liever hveen uit dan VVV uit. Al is Emmen thuis wel makkelijk
 
El Chicharito
 
0
15 oktober 2018 om 13:53
Constant: Haha hypocriet! Normaliter zou de concurrentie al janken bij slechts 1 Ajacied. Want psv-ers zouden zoveel 'beter' zijn..
 
The-Jump
 
2
15 oktober 2018 om 14:15
Ajax heeft het de laatste jaren amper moeilijk tegen Heerenveen, dus verwacht nu ook een gemakkelijke winst. Al zou het voor mij persoonlijk niet erg zijn als ze wat puntjes laten liggen en van Benfica winnen.
 
Cyberize7x
 
0
15 oktober 2018 om 15:56
Jij doet dit voorkomen alsof het waarheid is, terwijl het puur een mening is die op niets gebaseerd is. Vrij kinderachtig, niet?
 
Tinus88
 
22
15 oktober 2018 om 12:05
Kunnen wij na de Duitsers ook de Belgen na 16 jaar weer eens verslaan.
 
Constant kante
 
12
15 oktober 2018 om 12:41
21 jaar geleden, als ik mij niet vergis.
 
Ijsmuts
 
29
15 oktober 2018 om 12:44
Je opmerking maakte me nieuwsgierig naar hoe lang het geleden is dat we de Belgen versloegen. Wiki meldt een laatste zege in 1997.... auw! een hele generatie Nederlandse voetbalfans groeit op in de wetenschap dat wij nooit van de Belgen winnen #ikvoelmeoud
 
Tinus88
 
7
15 oktober 2018 om 13:05
@Ijsmuts, Ik hoorde het toevallig op de radio vanmorgen. Ik dacht ook dat het veel korter geleden was. Inderdaad vrij pijnlijk.
 
Bon Jovi
 
10
15 oktober 2018 om 13:41
Ach wat boeit dat? Het is een oefenwedstrijd. Wie er ook wint, het zegt niks. Misschien dat we elkaar op het ek 2020 nog eens treffen en daarna mag je je dan best op de borst kloppen.
 
consy
 
11
15 oktober 2018 om 13:51
België tegen Nederland in de finale op Wembley, wat een prachtig volksfeest zou dat worden (dromen mag).
 
Melanesian
 
12
15 oktober 2018 om 13:25
Goh, het is de Belgen ook gelukt na 20+ jaar een traditioneel topland te verslaan op een groot toernooi. Daar raken ze de komende 20 jaar niet over uitgepraat.
 
RuudGeels
 
9
15 oktober 2018 om 12:32
Hopelijk kiest Ronald wel voor de sterkste opstelling en kunnen we hiervan profiteren.
 
Oranjeleeuw
 
50
15 oktober 2018 om 12:32
Gewoon de besten op stellen winnen van die Belgen. Kunnen wij ook de komende jaren over die wedstrijd gaan hebben. Je hoord die Belgen nu nog over die wedstrijd tegen Oranje van jaren geleden, toen wij na een zwaar wk met een B ploeg aankwamen.
 
Blieke
 
23
15 oktober 2018 om 13:12
Stekelenburg-Van Rhijn-Mathijsen-Heitinga-Willems-De Jong- VDV-Sneijder-Narsingh-Huntelaar-Robben. Wissels van onder meer De Vrij, Maher, Lens en Indi. Nou nou, wat een B garnituur was me dat. Oh en het was na Ek2012.
 
olevoorpsv
 
6
15 oktober 2018 om 14:07
Er stond een mooi Nederlands team en die stonden ook verdiend voor tot de 75e minuut. Het was pas na dat Lvg, Heitinga, Mathijsen, Willems, van der Vaart en Narshing wisselde dat het ging lopen bij de Belgen. Je moet niet vergeten dat wij voor de Belgen zijn wat de Duitsers voor ons zijn. Waar wij het als een oefenpot zagen was het voor hun de wedstrijd die alles zou kunnen veranderen.
 
Blieke
 
4
15 oktober 2018 om 14:12
Belgie was uiteraard ook niet zonder wissels: Alderweireld, Lukaku, Mertens, Dembele en De Bruyne startten toen allemaal van de bank en vielen in in de loop van de wedstrijd. En er zat wel wat vuur in die wedstrijd. Nederland had wat goed te maken na het debacle van 2012 en de eerste keer onder Van Gaal, wat ook resulteerde in de gelijkmaker na de 1-0 en de 1-2 die volgde.
 
Kalou2005
 
13
15 oktober 2018 om 13:16
Nou, grappig dat je het over die wedstrijd hebt. Dat was een soort van de definitieve ommekeer bij de Rode duivels. Na jarenlang het lachertje van Europa te zijn geweest wonnen ze van de vise wereldkampioen met heel aardig voetbal. Er zou een generatie opstaan die mee zou doen om de prijzen. Inmiddels is die generatie hun beste ploeg ooit gebleken, maar hebben ze nog niet 1 finale gespeeld, nog steeds niet. En de tijd begint zo langzaam aan te dringen.
 
Melanesian
 
13
15 oktober 2018 om 13:26
Zelfs niemand van die gouden generatie heeft zelfs de Champions League gewonnen, kun je nagaan.
 
Sirius
 
3
15 oktober 2018 om 14:32
Maar dat kwam niet als een verrassing en de wedstrijd tegen Oranje kun je nauwelijks de ommekeer noemen. Het was algemeen bekend dat Belgie een hele goede lichting had toen deze ploeg indruk maakte toen het nog Jong Belgie was en Hazard stond in de jeugd van Lille al bekend als een enorm groot talent. Wat ik zorgwekkend vind is dat het schijnbaar ook bij deze generatie blijft. De nieuwe talenten zijn weer pure middelmaat en je zou toch verwachten dat ze nu wel door zouden hebben hoe je spelers moet blijven opleiden. Helaas voor Belgie blijft dat dus toch een lastig probleem en al helemaal voor een klein land.
 
JeffPaeter
 
1
15 oktober 2018 om 15:07
Thomas Vermaelen meerdere keren ... Verder Courtois zéér dicht bij geweest (weet u nog: cornergoal van Real Madrid in de 90+4 minuut) en ook Daniel Van Buyten met Bayern (de veteraan van deze generatie, groot aandeel in WK14) iig is het niet gek dat er amper spelers de champions league wonnen vermits Madrid en Barcelona al jaren die trofee domineren en er geen Belgen daar spelen, buiten Vermaelen en nu ook Courtois dan.
 
Kalou2005
 
0
15 oktober 2018 om 20:18
Natuurlijk kon je dat wel de ommekeer noemen, Voor het eerst won België eens van een groot voetballand op een verbluffende manier ook nog. De talenten waren er wel ja, maar de aanleiding die ervoor zorgde dat Belgie weer echt serieus genomen ging worden was wat mij betreft die wedstrijd. Dat er geen toptalenten meer aankomen weet ik niet, daarvoor volg ik de nationale competitie en hun eigen talenten te weinig. Spelers als Praet en die andere middenvelder van Anderlecht die er inmiddels niet meer speelt geloof ik, staan toch te boek als groot talent als ik me niet vergis? Verder kun je dit soort generaties niet opleiden, dat is zo naïef gedacht. Die worden geboren.
 
Melanesian
 
0
15 oktober 2018 om 20:41
Vermaelen heeft hem 1x gewonnen als bankzitter net als Van Buyten.Niemand van deze of de vorige generatie heeft de Champions League gewonnen als basisspeler.
 
eCKe
 
1
15 oktober 2018 om 13:10
Waarom ga je dan nog oefenen????
 
Japie_Krekel
 
4
15 oktober 2018 om 13:14
@ecke om je reservespelers een keer uit te proberen op zich snap ik het ook wel. die spelers van Belgie spelen allemaal bij grote Europese clubs die geloof ik over de 60 wedstrijden in een seizoen spelen. dan wil je die gasten niet nog meer overbelasten met een of ander oefenpotje waarin niks op het spel staat
 
JeffPaeter
 
0
15 oktober 2018 om 14:59
Nieuwe dingen uitproberen he
 
Melanesian
 
4
15 oktober 2018 om 13:18
De Belgen wonnen dat oefenpotje in 2010 na onze verloren WK finale. Nou jongen, daar bleven ze maar over doorgaan. Dat was de ultieme krachtmeting en onweerlegbaar bewijs dat Belgiã« sterker was dan Nederland. Edit. Blijkt 2012 te zijn maar in ieder geval na een teleurstellend toernooi.
 
consy
 
2
15 oktober 2018 om 13:49
Wat bedoel je met in ieder geval na een teleurstellend toernooi? Het WK van 2010 heb ik helemaal niet ervaren als teleurstellend ondanks dat de finale natuurlijk een teleurstelling was. De huldiging in Amsterdam bewees dat er meerdere Nederlanders zo over dachten.
 
Blieke
 
3
15 oktober 2018 om 13:52
Ik denk dat hij Ek2012 bedoelt. Nederland ging met heel hoge verwachtingen naar dat EK om uiteindelijk naar huis te komen met 0 punten. Lijkt me heel teleurstellend.
 
consy
 
4
15 oktober 2018 om 14:11
Dat snap ik, maar hij heeft het over in ieder geval een teleurstellend toernooi nadat hij zijn fout over het WK van 2010 aangepast had. Daar uit maak ik op dat hij het over in ieder geval een teleurstellend toernooi had, of dat nou 2010 of 2012 was.
 
Japie_Krekel
 
4
15 oktober 2018 om 14:27
@melanesian dus die Belgen deden eigenlijk hetzelfde als wij na onze overwinning tegen Duitsland?
 
RedondoNo5
 
2
15 oktober 2018 om 13:51
Bij ons doet van Dijk niet mee, dus ook wij spelen met een B elftal Kan best begrijpen als Koeman wat andere spelers gaat testen, zolang hij wel vast houd aan de basis van het elftal. Niet ineens 11 nieuwe spelers en hopen dat het goed gaat. Spelen vanuit de zekerheid die er is en daarnaast experimenteren/testen. Hoop dat we de Belgen weer eens verslaan na zo'n lange tijd.
 
JeffPaeter
 
2
15 oktober 2018 om 14:57
Met Jan Vertongen, Vermaelen, De Bruyne, Dembélé, Fellaini (allemaal geblesseerd) en nu ook zonder Courtois, Witsel, Lukaku (starten hoogstwaarschijnlijk op de bank) heeft België misschien zelfs een C elftal maar goed
 
RedondoNo5
 
0
15 oktober 2018 om 15:42
De grote namen zitten nog altijd erbij. Op de bank welliswaar, maar ze zijn inzetbaar. Ik spreek dan van een B elftal aangezien de reserves nu zullen spelen. Een 'c' is het wanneer niemand van de normale selectie erbij zit.
 
007
 
2
15 oktober 2018 om 13:51
Prima besluit van de Belgische bondscoach. Koeman moet gewoon het zelfde doen. Frenkie de Jong, de Ligt, Dumfries en Bergwijn kunnen rust krijgen. Rosario en v.d Beek kunnen best spelen. Voor de rest mogen Strootman, Promes, Vilhena, Ake en andere ook veel minuten maken.
 
atleticofc
 
4
15 oktober 2018 om 13:54
Frenkie de Jong zou ik juist laten spelen. Nu kan die ervaring op doen en vlieguren maken. Is door Ajax veel te lang in jong Ajax gezet.
 
kleinegeneraa7
 
0
15 oktober 2018 om 14:04
Hij heeft niet heel lang in Jong Ajax gezeten, hij kwam pas laat bij Ajax. Zover ik weet heeft die 1 seizoen volledig meegedraaid in Jong Ajax.
 
007
 
2
15 oktober 2018 om 14:16
@atleticofc, Frenkie de Jong maakt mooie vlieguren volgende week in de CL tegen Benfica...De speler komt net terug van een blessure, overbelasting is niet nodig aangezien dit oefenpotje compleet overbodig is.
 
Sirius
 
2
15 oktober 2018 om 14:08
Ik denk dat Koeman nog wel aardig wat basisspelers laat spelen om meer momentum mee te pakken naar de volgende interlandperiode. Belgie hoeft niets op te bouwen, dus voor Oranje zijn oefenwedstrijden een stuk nuttiger.
 
GenGhibli
 
1
15 oktober 2018 om 18:29
Is op moment zinloos om spelers te overbelasten. Het drukste gedeelte van het seizoen komt eraan. Blessures wil je nu vermijden. Wie er ook opstaat, zullen het elkaar wel moeilijk gaan maken. En een prima kans om nieuwe spelers te testen ook. Echt vriendschappelijk is dit nooit.
 
atleticofc
 
2
15 oktober 2018 om 13:52
Wordt een makkie dus. In een paar dagen allebei de buren weer laten weten dat we er weer zijn!
 
JeffPaeter
 
0
15 oktober 2018 om 14:52
Tegen een B elftal iets rapen in een vriendschappelijke wedstrijd wil nog niets zeggen hé... En eerst nog winnen
 
Dutchgio
 
1
15 oktober 2018 om 14:03
Nederland ook lijkt me. Een mooie kans voor spelers die normaal niet spelen.
 
Sirius
 
1
15 oktober 2018 om 14:07
Dat wordt dan een hele andere wedstrijd, want jongens als Vanaken, Praet of Castagne zijn beduidend minder dan de jongens die normaal een basisplaats hebben. Ik verwacht dat Koeman een beetje hetzelfde doet.
 
war75
 
8
15 oktober 2018 om 14:23
Die Castagne ken ik niet. Is dat een wilde..........?
 
JeffPaeter
 
2
15 oktober 2018 om 14:47
Nee een zeer technische en snelle voetballer (rechterflank). Vaste waarde in Atalanta en volgende zomer waarschijnlijk in een grote club
 
JeffPaeter
 
1
15 oktober 2018 om 14:51
Ze zijn iets minder kwalitatief maar vooral het feit dat ze nog nooit speelden (Castagne 1× debuut, Praet 1 cap vier jaar geleden en Vanaken 1 invalbeurt) maakt mij zorgen. Als je met 3 nieuwe jongens aan de basis begint kan het nooit vlekkeloos lopen
 
Sirius
 
0
16 oktober 2018 om 11:24
Iets minder is natuurlijk wel optimistisch. Praet zit al jaren vast op hetzelfde niveau, Vanaken vind ik geen groot talent en Castagne is voor Europese begrippen een redelijk leuke back. Die jongens gaan de boel niet opvolgen als de oudere spelers niet meer kunnen.
 
Mick991
 
1
15 oktober 2018 om 14:07
Geef de rest van de jongens speeltijd, van België kunnen we zeker winnen het geloof zit er goed in bij de jongens, we hebben de vrij nog van wereld niveau op de bank
 
kees99
 
2
15 oktober 2018 om 14:36
België Nederland is prestige. Geen van de landen komen met een B elftal. Beide willen winnen. Zin in.
 
 
3
15 oktober 2018 om 15:09
Belgie Nederland leeft toch niet echt voor mij. Ik zie Belgie nog steeds als dat kleine ventje op het plein die ook graag mee wil doen, maar door de grote jongens wordt genegeerd. Nu heeft het joch goed geoefend en kan ie aardig ballen, maar iets winnen lukt hem heus nooit.
 
pride8
 
1
15 oktober 2018 om 16:28
Zoals Ajax en Anderlecht historisch en qua palmares de grootse clubs van de benelux zijn ? Nationaal en internationaal
 
BigBangJoe
 
1
15 oktober 2018 om 17:05
Vermoeiend hoor, dat neerbuigende toontje dat altijd maar terugkomt...
 
Sirius
 
0
16 oktober 2018 om 11:27
Dat is wat overdreven, maar Nederland - Belgie leeft bij mij vooral niet omdat ik het de Belgen ook wel gun. Ze hebben gewoon een goede ploeg en voel me toch meer "verbonden" met Belgie dan met andere landen buiten Nederland.
 
doelmannetje
 
1
15 oktober 2018 om 15:21
Dat gaan ze echt niet doen. Nederland is voor Belgie wat duitsland is voor nederland. wat Ajax is voor Feyenoord en wat real madrid is voor Barca. Die willen winnen en het liefst met zo hoog mogelijke cijfers.