Mats Wieffer komt dit seizoen niet meer in actie voor Feyenoord wegens blessure
Vrijdag, 3 mei 2024 om 14:27

Mats Wieffer komt dit seizoen niet meer in actie voor Feyenoord, zo bevestigt de club via de officiële kanalen. De 24-jarige middenvelder kampt met een bovenbeenblessure. "Hoe snel hij weer inzetbaar is hangt af van het verdere verloop van zijn herstel", aldus Feyenoord. Het is dus onduidelijk of hij op tijd fit is voor de start van het EK met het Nederlands elftal.

Wieffer liep de blessure op tijdens een training in aanloop naar de bekerfinale tegen NEC. De middenvelder zat daardoor op de tribune terwijl Feyenoord beslag legde op de veertiende beker in de clubgeschiedenis. Ook het uitduel van vorige week met Go Ahead Eagles (1-3) ging aan hem voorbij.

"Aan het begin van de week voelde hij iets in zijn bovenbeen. Dat leek mee te vallen. Hij heeft gisteren (zaterdag, red.) nog meegetraind met de verwachting dat hij de finale zou halen, maar toen hij een bal gaf schoot het er toch weer in aan de voorkant van zijn bovenbeen. Dan kun je de finale niet meedoen", vertelde Arne Slot voorafgaand aan het bekerduel met NEC bij ESPN.

De trainer kan in zijn laatste wedstrijden als Feyenoord-trainer, tegen PEC Zwolle, NEC en Excelsior, dus niet meer beschikken over Wieffer. Laatstgenoemde zal hopen dat hij op tijd fit is voor het EK van deze zomer. Collega en teamgenoot Quilindschy Hartman moest al een streep door het eindtoernooi zetten wegens een zware knieblessure.

Wieffer lijkt, mits fit, een zekerheidje in de definitieve EK-selectie van het Nederlands elftal. Oranje begint het EK met een wedstrijd tegen Polen op 16 juni. Op 21 juni is Frankrijk de tegenstander en de groepsfase wordt op 25 juni afgesloten met een duel met Oostenrijk.

Mogelijke toptransfer


De negenvoudig international van het Nederlands elftal is één van de namen van Feyenoord die in verband worden gebracht met een zomerse toptransfer. Het is bekend dat Atlético Madrid zich in de winter voor hem heeft gemeld, maar van een overgang kwam het niet.

Wieffer kwam in de zomer van 2022 voor slechts 575.000 euro over van stadgenoot Excelsior en is volgens Transfermarkt inmiddels 27 miljoen euro waard. De rechtspoot ligt nog tot medio 2027 vast in Rotterdam-Zuid.

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste Feyenoord-nieuws? Word nu lid van het Feyenoord Zone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws
   
23:57
23:57
Kökçü van de hemel in de hel doordat Benfica zege weggeeft in minuut 93
11
   
23:55
23:55
Youth League-winnaar klaar voor het eerste van AZ: 'Er liggen kansen'
9
   
23:16
23:16
Feyenoord wordt op 'logische' vervanger Slot gewezen: 'Maar hoop dat hij blijft'
1
   
22:55
22:55
Summerville weet welke club Premier League-droom Leeds kan verstoren
5
   
22:19
22:19
Roda eindigt seizoen met kansloze vernedering op eigen veld tegen NAC Breda
66
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (43)

 
Totti_Nr10
 
8
3 mei 2024 om 14:32
Hopelijk is hij op tijd fit voor het EK. Het seizoen zit er toch al op voor Feyenoord.
 
Feye_88
 
23
3 mei 2024 om 14:52
Gelukkig is er op zijn positie een uitstekend alternatief met Schouten. Maar ik gun t Matsie wel. Hij heeft zich geweldig ontwikkeld en krijgt nog niet altijd de lof die hij, in mijn ogen, meer dan verdient. Wat mij betreft de belangrijkste Feyenoord middenvelder. Aan de bal prima, maar zonder de bal zijn er maar weinig spelers in Nederland die net zo goed zijn. Hij is een magneet en kan geweldig ballen veroveren en onderscheppen.
 
Eindtovenaar10
 
0
3 mei 2024 om 23:39
Hoort Mats niet het alternatief voor Schouten te zijn? Blijft vervelend hij had gewoon mee gemoeten, beide.
 
Feye_88
 
0
5 mei 2024 om 14:32
Kwestie van smaak dunkt me.
 
Arsenal-Gunner
 
11
3 mei 2024 om 14:32
Enorm zuur voor hem. Die was sowieso mee en wie weet nog in de basis ook.
 
Valse_spits
 
13
3 mei 2024 om 15:18
Dan heb je er weinig kijk op hoor. Die zit echt niet in de 'sowieso mee categorie' en al helemaal niet als basisspeler.
 
Psv-er!
 
2
3 mei 2024 om 15:59
Door mijn PSV bril heb ik een voorkeur voor Schouten maar er gaan 2 van Wieffer, Schouten en de Roon 100% zeker mee.
 
m1ch43ll
 
1
3 mei 2024 om 16:17
Laten we hopen dat dat Wieffer en Schouten worden. Die zijn voetballend zoveel completer dan een De Roon. Met die laatste loopt het nooit lekker in het NL elftal.
 
ScummyMan
 
1
3 mei 2024 om 16:42
Nu met een selectie van 26 zou je ze ook alledrie mee kunnen nemen. Een De Roon kan met zijn ervaring en type spel toch een overwinning over de streep trekken in de knockout fase. Voor de basis zou ik inderdaad naar Schouten en Wieffer kijken. Door een “neutrale” bril zou mijn voorkeur ook naar Schouten gaan.
 
Valse_spits
 
1
3 mei 2024 om 18:01
Klopt, en dat zijn 100% Schouten (die beter is dan Wieffer) en De Roon (lieveling van Koeman)
 
madmarcel
 
0
3 mei 2024 om 22:29
@valse spits: dat wordt 100% Wieffer (die beter is dan Schouten).
 
The-Jump
 
1
3 mei 2024 om 14:33
Ja daar gaat de laatste hoop op het kampioenschap. Gekkigheid natuurlijk, seizoen is klaar. Hopelijk voor hem is ie snel genoeg fit om mee te kunnen naar het EK.
 
locomotif
 
20
3 mei 2024 om 14:33
Rottig voor hem en spoedig herstel gewenst! Echter denk ik dat dit ook betekent dat hij niet mee gaat naar het EK wat wat mij betreft gunstig is. Vind dat hij te traag is (balbehandeling en snelheid) om van waarde te kunnen zijn voor Nederland.
 
OnsBerry
 
13
3 mei 2024 om 14:38
Ik weet ook niet of we hem gaan missen. Valt voor mij toch in een rijtje middenvelders dat allemaal wel oke is om mee te gaan naar het EK, maar geen onbetwiste basisspeler zouden zijn.
 
ohwohwohw
 
5
3 mei 2024 om 14:56
Eens. Vooral op de verdedigende middenvelders positie zijn er echt betere voetballers in NL beschikbaar. Fysiek en conditioneel is hij wel erg sterk vind ik. Vond ik Europees vooral opvallen, op de momenten dat Feyenoord achter stond en fel druk ging zetten. Dan ging hij als een malle tekeer.
 
arsenal890
 
14
3 mei 2024 om 15:07
Als er iemand geen trage balbehandeling en snelheid heeft is het Wieffer wel
 
Trapper93
 
2
3 mei 2024 om 14:34
Aiii, voor Feyenoord geen ramp, dat seizoen is gespeeld. Maar voor hemzelf met hem oog op het WK natuurlijk wel erg zuur. Toch een jongen die ik graag in de selectie zou zien.
 
FCTLeon
 
22
3 mei 2024 om 14:42
Scheelt dat het WK pas over 2 jaar is.
 
Trapper93
 
4
3 mei 2024 om 15:11
Kreeg het op mijn telefoon niet meer aangepast ??
 
Juventino10
 
1
3 mei 2024 om 14:36
Het seizoen zit er toch al op voor Feyenoord dus ik denk dat hij zich alleen zal willen focussen om op tijd fit te geraken voor het EK.
 
Raadpleeg
 
13
3 mei 2024 om 14:36
Jammer voor hem, maar die gaan we echt niet missen op het EK.
 
misseva88
 
7
3 mei 2024 om 14:42
Persoonlijk vervelend voor die jongen, maar voor Oranje is het wat mij betreft geen ramp. Hij heeft concurrenten die ik hoger inschat, hoewel je het met Koeman en zijn keuzes nooit weet. Dan nog, een EK van dichtbij mee maken zal niemand die jongen misgunnen.
 
Westend
 
0
3 mei 2024 om 14:48
Wie zijn zijn concurrenten eigenlijk inmiddels, Koopmeinders en De Roon? Frenkie staat tegenwoordig veel op 8. Moet zeggen dat ik helemaal niet meer weet hoe Koeman wil gaan spelen en wie hij tegenwoordig nog oproept. Hoop dat de EK kriebels wel weer gaan komen want het is altijd heel leuk volgen. Maar ik heb er nog nooit zo ver vanaf gezeten met mijn gevoel. Zelfs het afgelopen WK had ik meer oranjekoorts, al kwam dat misschien door alle randzaken en misstanden dat je er nog wel wat over mee kreeg.
 
Feye_88
 
0
3 mei 2024 om 14:54
Wat mij betreft is het vooral de taak om de balans naast Frenkie te bewaken, zodat hij af en toe kan opdribbelen. Schouten en De Roon zou ik daarom zeggen. Koopmeiners is wat meer aanvallend ingesteld. Schouten en Wieffer is een kwestie van smaak. De Roon is een pakkie minder, omdat hij niet kan voetballen. Maar ik weet niet of je in zijn vorm Reijnders niet naast De Jong moet opstellen. Alleen dan moet De Jong wat meer verdedigend spelen, wat ook geen ramp is.
 
Westend
 
0
3 mei 2024 om 14:56
A ja Reijnders, die hebben we natuurlijk ook nog. Ook geen misselijke speler
 
Feye_88
 
3
3 mei 2024 om 14:58
Ons middenveld is zeer degelijk. Onze aanval matig en onze verdediging van wereldklasse. Ik heb zelf juist meer kriebels dan voor Qatar. Ik vind Oranje echt een dark horse dit jaar.
 
misseva88
 
3
3 mei 2024 om 15:02
Wat mij betreft Schouten en Reijnders. Die schat ik hoger in dan Wieffer. Het hangt er net van af wat je met De Jong wil. Je kan ook met die drie samen op het middenveld spelen. Koopmeiners speelt in Italië vooral als 10 en vind ik als controlerende middenvelder in Oranje lang niet altijd zijn niveau halen, dus in die rol zou ik hem voor het EK ook inschatten. Als je De Jong, Schouten en Reijnders als basis op stelt kan je Reijnders een linie terug laten zakken voor Koopmeiners mocht er iets met die twee daar achter gebeuren. Dat zou ik persoonlijk eerder doen dan Wieffer 1 op 1 met Schouten wisselen, bijvoorbeeld.
 
Pedri16
 
4
3 mei 2024 om 15:07
Onze aanval is inderdaad matig, maar je hebt met Memphis, Gakpo, Simons en Malen wel vier spelers die uit het niks een goal kunnen maken. Zij hoeven alle 4 niet goed te spelen om ineens tot een doelpunt te komen, en ze zijn alle 4 niet persé afhankelijk van aanvoer. Nu weet ik dat Simons in Oranje niet helemaal lekker loopt, maar normaliter is dat toch iemand die met een klasseflits een goal/assist kan produceren. We hebben de defensie om achterover te leunen en te vertrouwen dat ze het redelijk dicht houden, om zo deze voorsprong te behouden of te counteren naar een tweede doelpunt.
 
Westend
 
1
3 mei 2024 om 14:43
Tsja met Feyenoord staan we helemaal los en kan je alleen nog aan je doelpuntensaldo werken. Zullen geen plek meer veranderen. Had wel mooi geweest als je laatste wedstrijd van en onder slot met je volledige oorlogssterkte kon afsluiten. Puur voor het sentiment. Daarnaast kan ik me voorstellen dat de spelers heel willen blijven voor het EK. Meer speelt er niet meer.
 
Tovermars
 
13
3 mei 2024 om 14:48
Mis je niks aan, trage hark, geen handelingssnelheid
 
Westend
 
13
3 mei 2024 om 14:50
Wat zijn we toch weer lekker meelevend en provocerend op de vrijdagmiddag. Het is gewoon een prima speler in de top van de eredivisie. Je kan hem er prima bij hebben en afhankelijk van de speelstijl en spelers die worden opgeroepen gewoon een prima basis/bankklant.
 
Opejauwn
 
6
3 mei 2024 om 14:53
Absoluut een overschatte speler idd
 
Stefandefree
 
9
3 mei 2024 om 15:01
Snel is hij niet, maar dat hij geen handelingssnelheid zou hebben is echt grote onzin. Als je hem per se wilt duiden als versneller of vertrager van het spel, dan is hij absoluut een versneller.
 
Pedri16
 
12
3 mei 2024 om 15:12
Ik snap niet waar die afkeer van Wieffer vandaan komt. Ik zie vrijwel alleen Feyenoorders hem op waarde schatten, en de rest van de supporters trapt hem de grond in. Alsof Wieffer er he-le-maal geen klote van kan. Het lijkt me ook nog eens een leuke gozer, dus dat maakt de hetze nog vreemder. Ik vind hem een hartstikke degelijke middenvelder. Sterker nog, ik zou hem best bij Barcelona willen zien als defensieve middenvelder. Ik twijfel een beetje aan zijn handelingsnelheid, maar qua duelkracht en ballen veroveren vind ik hem echt top. Het is geen Busquets nee, maar dat verwacht ook niemand.
 
rubentje13
 
4
3 mei 2024 om 15:20
Handelingssnelheid heb je in meerdere opzichten. Ik vind dat hij in topwedstrijden bijvoorbeeld erg veel overtredingen maakt. Dat komt niet alleen doordat dat wellicht in zijn aard zit, maar ook doordat het soms allemaal te snel gaat. Vind hem daarin overigens wel al een stukje beter dan in de eerste helft van het seizoen en vorig seizoen, toen hij grossierde in overtredingen in de wedstrijden tegen PSV (en daar tot ergernis geen geel voor kreeg). Daarnaast vind ik hem aan de bal geen heldere geest. Hij speelt de bal vaak naar de goede kleur, maar het zijn vaak wel de simpele passjes. Hoeft ook niet het meest creatief te zijn, want hij heeft niet de taak om het spel vorm te geven.
 
Pedri16
 
1
3 mei 2024 om 15:34
Barcelona doet het momenteel met Andreas Christensen en Oriol Romeu als defensieve middenvelder. Wieffer zal voetballend niet minder toevoegen, en zal zich van nature beter positioneren dan centrale verdediger Christensen. Dat het geen Rodri is snap ik zelf ook wel, maar Barcelona heeft niet meer de luxe om een wereldmiddenvelder te kopen voor 80 miljoen. Een Schouten of Wieffer zal beter zijn dan Christensen. Al is het natuurlijk grappiger om te doen alsof ik aan de vrijdagmiddagborrel zit.
 
Pedri16
 
0
3 mei 2024 om 15:41
Bij Oranje vind ik hem soms ook wat rare dingen doen, zoals die terugspeelbal tegen Schotland. Daarom twijfel ik nog. Hij heeft soms van die momenten van onoplettendheid. Dat moet er echt uit. Ik zeg niet dat een Wieffer direct wereldtop aankan, maar misschien kan hij wel een nuttige kracht zijn vanaf de bank in wedstrijden die vragen om een type Wieffer. Iemand die keihard werkt, duels speelt en ballen herovert. Stel hij gaat naar een Atletico Madrid (die geruchten waren er), of naar een Leipzig, en hij presteert daar goed is hij direct 50 miljoen euro waard. Terwijl hij nu nog denk ik op te halen is voor een miljoen of 25. Dan is het dus aan een topclub de vraag of ze hem direct goedkoop oppikken van Feyenoord, of dat ze wachten of hij een tussenstap aankan. Wat dus automatisch betekent dat je hem duurder moet overkopen van een Europese subtopper.
 
Stefandefree
 
0
3 mei 2024 om 15:53
In de wedstrijden om de JC schaal en in de competitie in de Kuip kreeg hij inderdaad geen vat op met name Veerman, waardoor hij vaker overtredingen nodig had. Maar goed, dan kun je je vent laten lopen of een overtreding maken. Dat heeft niet per se met je handelingssnelheid te maken vind ik. Verder vind ik zijn passing simpel ogen, maar hij passt vrijwel altijd vooruit en kiest daarin zeker niet altijd de makkelijkste optie. Ik vind hem voor Feyenoord een meer dan prima speler, of hij een stap naar de Europese top kan maken betwijfel ik. Maar die jongen verrast en leert snel, dus wie weet.
 
madmarcel
 
2
3 mei 2024 om 22:32
@pedri: dat is vrij simpel: je hebt hier veel Ajax supporters waarvan het merendeel totaal niet objectief is en dus Wieffer gewoon kut vinden omdat hij bij Feyenoord voetbalt. Dan heb je vervolgens psv supporters die Wieffer naar beneden praten omdat zij liever Schouten in het Nederlands Elftal zien spelen. Het is dus allemaal compleet niet gebaseerd op hoe goed Wieffer is,maar allemaal puur op clubvoorkeur
 
Migi
 
1
3 mei 2024 om 15:19
Balen voor em. Voor Oranje is het verder hoofdzakelijk zuur, maar we hebben wel zat adequate vervangers.
 
madmarcel
 
1
3 mei 2024 om 16:51
Jammer van die blessure,maar hopelijk is hij op tijd fit voor het EK want het blijft een hele goeie speler die voor Oranje ook zeker net zo belangrijk kan zijn als voor Feyenoord.