Mysterieuze Memphis Depay weigert uit te leggen waarom hij 2 woorden heeft laten borduren op zijn haarband
Maandag, 17 juni 2024 om 09:58

Oranje-spits Memphis Depay speelde zondag met een nieuwe haarband tegen Polen (1-2 winst). De dertigjarige international speelt zijn wedstrijden dit EK met een gepersonaliseerde witte band. In gesprek met De Telegraaf moet Memphis lachen om de ontstane ophef over zijn haarband.

"Je kon niet wachten om dit te vragen hè?", lacht Memphis, die zich verder mysterieus opstelt. "Misschien moet je maar gewoon naar de foto's kijken om te lezen wat erop staat." Op diverse foto's valt een stuk duidelijker te zien dat Memphis 'Who Cares' heeft laten borduren op de hagelwitte haarband. Op de voorkant staat zijn rugnummer: 10.

Meer: Memphis Depay analyseert zijn tegenvallende optreden tegen Frankrijk | Tegenvallende Memphis Depay krijgt er ook van langs in de Franse media

De gloednieuwe haarband van Memphis

Na afloop van de oefeninterland tegen IJsland ging het veel over de haarband van Memphis. In gesprek met journalist Jeroen Stekelenburg van de NOS liet de aanvaller blijken dat het hem allemaal niet uitmaakt.

"Het helpt wel met zweet, daarom heet het ook een zweetband. Daarnaast staat het me mooi. Mijn vriendin vindt het mooi bij me staan, geweldig. Het is een nieuwe look, who cares? Ik voel me er goed bij." Inmiddels heeft Memphis dat motto dus laten borduren op zijn haarband.

Veel Oranje-fans in Hamburg droegen zondag een haarband. "Dat is speciaal toch? Het is nooit mijn bedoeling geweest, maar het is leuk dat zoiets ontstaat. Ik maak er geen randzaken van. Ik speel lekker met dat ding op, het zit goed en het is alleen maar leuk dat de supporters het mooi vinden", aldus Memphis.

Memphis focust zich enkel op het voetbal, zo zegt hij zelf. "Het gaat om het resultaat en dat is vandaag goed gelukt." Wanneer journalist Pim Sedee weer over de haarband begint, reageert Memphis cynisch. "We gaan met z'n allen met een zweetband spelen, heel het team. En de trainer ook nog in de dug-out."

Voetbalzone gaf Memphis zondag een 6 voor zijn optreden tegen Polen. "Na alle gedoe over de haarband was het nu aan Memphis om nu zijn voeten te laten spreken bij de aftrap van het EK. De centrumspits oogde vol vertrouwen, speelde bij vlagen frivool met hakjes en trucjes, maar was ongelukkig in de afronding."

Meer nieuws
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (92)

 
utd22
 
105
17 juni 2024 om 10:05
Het mooie van Memphis is dat hij zo gewoon is gebleven. Man van het volk.
 
Barraa
 
78
17 juni 2024 om 10:21
Klopt, heb vanmorgen zelf ook nog even een paar selfies met mijn Bengaalse tijger gemaakt.
 
Onside
 
42
17 juni 2024 om 10:23
Ik vond zijn reactie tijdens dat interview met Stekelenburg echt prima. Wat maakt het uit, ik voel me er goed bij. Dat je nu weer erop laat borduren: Who cares laat imo wel zien dat je er zeker mee bezig bent dat het je aandacht oplevert. Maar goed, moet die helemaal zelf weten, lekker zijn voeten laten spreken. Helaas de eerste wedstrijd niet gelukt.
 
AFC-BusbyBabe
 
22
17 juni 2024 om 11:13
Als die de winnende op z`n kop heeft maar mist finaal de richting door die band...lekker dan. Kan me gewoon niet voorstellen dat die erbij helpt. Daarbij valt deze jongen met zijn leeftijd onder de ouderen en nu pas komt die met een haarband, wat die zijn hele carrière nooit gedragen heeft. Als die groot genoeg zou zijn deed hij dit bij Atletico... maar heeft hij niet gedurft met een trainer als Simeone en de spelers die daar rond lopen. Die haarband bestaat al tig jaar. Had het dan van begin van je carriere al aan gedaan.Leuk om steeds tegen de pers te zeggen dat het je bezig houdt, maar als je zelf hem al laat bedrukken is hij er zelf meer mee bezig dan wij allen
 
Emilio Estevez
 
10
17 juni 2024 om 11:32
Kan me niet voorstellen dat een hoofdband zoveel effect op de richting van de bal kan hebben.
 
FCMokum
 
16
17 juni 2024 om 11:33
Het houdt jou iig wel bezig zo te zien. Je bent er maar druk mee man.
 
AFC-BusbyBabe
 
1
17 juni 2024 om 14:01
Laten we het hopen Emilio. Als je altijd gewend bent om zonder band te moeten koppen, lijkt mij die rand ook niet handig.
 
Pesso-PSV
 
42
17 juni 2024 om 10:24
Aandacht vrager is het bah . En als de media iets over zegt. Dan is meneer gepikeerd.
 
robert41
 
24
17 juni 2024 om 10:28
klopt. Het is allemaal zo eenzijdig. Hij mag alles zeggen en doen wat ie wil. De rest van de wereld mag daar niet op reageren
 
Grovertje
 
13
17 juni 2024 om 11:00
Als je kijkt naar het doorsnee volk van tegenwoordig, kun je hem idd wel een man van het volk noemen.
 
Feye_88
 
164
17 juni 2024 om 10:07
Kunnen we in godsnaam ophouden over een ******* haarband? Wat voor kleuters zijn we als samenleving als de haarband van een voetballer zoveel media aandacht moet krijgen. Allejezus
 
KokkieAFCA0341
 
28
17 juni 2024 om 10:19
Het gaat er denk ik meer om dat het vooral weer om Depay moet gaan, wel heel toevallig dat hij het weer is die net toevallig voor het EK wil opvallen met zo'n haarband
 
Feye_88
 
66
17 juni 2024 om 10:26
Dat is mijn hele punt. Laat hem lekker zn best doen om op te vallen. Waarom zijn er zoveel volwassenen die daar een mening over moeten hebben? Hoe kan zoiets oninteressants al wekenlang een plek hebben in de media?
 
Tipptopp
 
22
17 juni 2024 om 10:30
@KokkieAFCA0341, Hij doet vlak voor een ek een haarband om. Of hij dat doet van wegen praktisch, esthetisch of aandacht oogpunt, so what….Wat boeit dat? Waarom moet met name de pers hier zo’n ding van maken? En waarom laten zo veel mensen het zich aan praten om hier een ding van te maken? Het is een haarband….boeien!
 
robert41
 
19
17 juni 2024 om 10:31
Laat hij zich zelf concentrerern op voetbal ipv op zijn haarbandje. Vond hem gisteren 1 van de minderen. Helaas is Brobbey geblesseerd anders zou ik die opstellen en Depay aan de buitenkant neerzetten
 
OnsBerry
 
13
17 juni 2024 om 10:35
En alle media, analisten en pseudo-journalisten duiken er als bloedhonden bovenop om er maar zoveel mogelijk aandacht en clicks mee te krijgen. Zodat wij er met zijn allen online maar over door blijven akkeren. Dus wat Feye_88 zegt, laten we er nou eens gewoon over ophouden, focussen op het voetbal, dit prachtige toernooi. Maar dat kunnen we niet, want wij Nederlanders moã©ten nou eenmaal overal iets van vinden en daar vooral ook over blijven discussiã«ren om ons gelijk te krijgen
 
JSH88
 
8
17 juni 2024 om 10:36
Laten we het inderdaad over zijn goede wedstrijd tegen Polen hebben, o nee, die was er wederom niet. Hij moet zelf weten dat hij zo'n ding op z'n hoofd doet, als hij ook nog eens zo goed presteert als dat hij zichzelf profileert dan worden we Europees Kampioen.
 
bizzlad
 
22
17 juni 2024 om 10:43
Dit vind ik altijd van die sneue reacties. Laat hem lekker op z`n voetbal concentreren....als je wat presteert mag je zo`n band om. Echt een stelletje zuupruimen met z`n allen. die jongen heeft een zweetband om....een hele berg azijnzeikersvalt daar over, zonder echt goeie reden (wrs. gewoon een hekel aan Depay omdat hij net iets anders is dan ze zouden willen). Wat mij betreft alleen maar mooi dat hij met deze reactie komt....who Cares. Laat die gozer lekker man....of je nou goed of slecht speelt, die band heeft er geen hol mee te maken.
 
Carrasco
 
5
17 juni 2024 om 11:01
@robert41 Haha bizar dat je zo geobsedeerd kan zijn. Jij concentreert je namelijk te veel op die haarband. Memphis draagt de band alleen, maar omdat het Memphis is springt de media erop.
 
Grovertje
 
6
17 juni 2024 om 11:02
De pers in Nederland stelt sowieso echt zielig slechte vragen. Met Jeroen Stekelenburg voorop. Wat is dat een dramatische interviewer zeg.
 
Emilio Estevez
 
1
17 juni 2024 om 11:34
Zou men ook zoveel gaan zeiken als Depay opeens met een maillot zoals Robben gaat spelen? Gezeik om niets.
 
AFC-BusbyBabe
 
4
17 juni 2024 om 14:34
Robben had daar toch een goede reden voor? Om zijn blessure gevoeligheid daardoor te minderen??
 
kerster
 
42
17 juni 2024 om 10:21
Vooral de haarband van een tweede garnituur vedette. Memphis is in zijn hoofd veel groter dan dat hij daadwerkelijk is. Pijnlijk.
 
robert41
 
5
17 juni 2024 om 10:31
dat konden we gisteren inderdaad wel zien
 
tinus45
 
16
17 juni 2024 om 10:35
Who cares......Who is that nummer 10. Als hij nou ook eens goals gaat maken wanneer het echt nodig is....beter neemt hij een voorbeeld aan Wout, gewoon trots op het NL shirt, juichen zonder rare dansjes of vingertjes.....gewoon normaal doen, daar houden wij als Nederlanders van. Ga je jezelf in de picture gooien met van alles en nogwat.....ja dan vraag je om deze publiciteit. Maar nogmaals, ga gewoon voetballen.
 
bizzlad
 
34
17 juni 2024 om 10:46
Hahahahaha neem een voorbeeld aan Wout idd.....want die is zo lekker normaal gebleven. Juichen zonder rare dingetjes......oh wacht.....doet ie nou een leeuw na?!?!?! Kom op.....als je het over normaal doen hebt Wout Weghorst noemen? Dan gaat er iets niet helemaal goed hoor. Kap toch eens met dat gejank allemaal man. Iedereen is anders....depay strijd minstens net zo hard voor Oranje als Waanzinnige Wout....maak die randzaken allemaal niet zo belangrijk man.
 
Feye_88
 
20
17 juni 2024 om 10:50
Ben jij de autoriteit geworden hoe Depay en anderen hun trots op het oranje shirt moeten uitdrukken. Omdat dat volgens jou past in waar `wij Nederlanders` van houden? En je vindt dat Weghorst juicht zonder rare dansjes of vingertjes? Die man is 1 grote theatershow. Of vallen die grijphandjes die hij maakt daar niet onder? Misschien wat minder spreken in `wij Nederlanders` en wat meer voor jezelf. En wat minder met 2 maten meten.
 
Takalani7
 
13
17 juni 2024 om 10:56
Ach Tinus toch, ik was speciaal voor jou ingelogd om te kunnen reageren op deze idiote reactie van je. Toen zag ik dat bizzlad en feye_88 me de woorden uit de mond hebben gehaald. Wat feye eigenlijk ook zegt: spreek voor jezelf, ik vind Weghorst de veel grotere aparteling dan Depay. Dat ene Tinus daar anders over denkt maakt niet gelijk dat "wij Nederlanders" (kots) er allemaal zo over denken.... De arrogantie.
 
wondersloff
 
16
17 juni 2024 om 11:18
Het verschil met Weghorst is dat hij de aandacht vraag nadat hij iets presteert terwijl Depay dat doet voordat hij iets presteert.
 
bizzlad
 
6
17 juni 2024 om 11:50
Zeker weten.....depay heeft helemaal niets gepresteerd in z'n leven......oh wacht.....staat 2e op de lijst van all time top scorers. En zelfs als hgij helemaal niets had gepresteerd.....zie ik nog steeds niet wat dat met het dragen van een zweetband te maken heeft of aandacht vragen. Als hij aandacht wil, mag hij daarom vragen ongeacht z'n prestaties. Mensen als jij geven het hem nog volop ook, dus wat hij doet werkt gewoon.
 
TjeerdGilders
 
15
17 juni 2024 om 12:24
Memphis kan volgens jou beter een voorbeeld nemen aan Wout Weghorst? Ik heb geen enkel probleem met hem, maar hij is nou niet per se iemand aan wie je een voorbeeld kan nemen. Op het maken van doelpunten op cruciale moment na dan. /gewoon normaal doen, daar houden wij als Nederlanders van./ Nee, JIJ wilt jongens op het veld zien die zich binnen de door jouw uitgezette witte lijnen bewegen. Als jij Memphis op je beeldbuis ziet, dan zie je een Ghanees met wie jij je niet kunt identificeren of die je niet wilt begrijpen. En daar zit voor meer mensen het probleem (ook met de rest van dit huidige Nederlands elftal). Want als wij alles op een rijtje zetten aangaande Memphis, dan doet hij zowel binnen als buiten de lijnen niets abnormaals. Hij droeg jaren geleden een hoed. Nederland stond in brand waarbij de gebruikelijke verdachten met hun fakkels voorlop liepen. Nu draagt hij een zweetband. En het riool werd daarmee direct weer geopend. Een zweet-band. Niemand weet waarom hij het draagt, maar de gebruikelijke verdachten kwamen meteen aangestormd om te roeptoeteren dat dit een schreeuw om aandacht is of dat hij zich teveel met randzaken bezighoudt en minder met zijn voetbal. Nu zijn het de dansjes. Wat zoiets simpels wel niet allemaal teweeg kan brengen bij sommige mensen. Wat een ontzettend zwaar leven. [sarcasme] Maar we gaan nog zwaardere tijden tegemoet. Voor wij het weten lijkt ons Nederlands elftal wel een banlieu uit de roetzwarte voorsteden van Parijs. Allerlei (noord) Afrikanen in het Nederlands elftal met hun onnederlandse maniertjes en vieringen. Zie dan maar eens een speler te vinden met wie je je kunt identificeren of die "normaal" doet. [/sarcasme] Ik moet nog steeds zien dat Memphis zijn tegenstanders met kwaadaardige intenties blesseert. Of zich op negatieve wijze laat gaan in het uitgaansleven door te gaan knokken. Of op het veld een scheidrechter racistisch bejegend. Of eentje een klapt verkoopt. Of dat hij een dronken vrouw tegen haar wil met een kaars penetreert. Of regelmatig dronken op trainingen verschijnt. Of wegblijft van trainingen, omdat hij onder werktijd aan het rappen is over hoe hij z'n zelf geimporteerde Colombiaanse cocaine met zijn grote half Ghanese neus snuift uit de derriere van een vrouw die actief is in de Bundasliga. Wat moet Memphis doen om door jou en de Nederlanders namens wie jij spreekt, geaccepteerd te worden?
 
ImmerNeutraal
 
2
17 juni 2024 om 12:51
"Als jij Memphis op je beeldbuis ziet, dan zie je een Ghanees met wie jij je niet kunt identificeren of die je niet wilt begrijpen"Deze zin, die is doordrenkt van aannames. Ten eerst, ik zie absoluut geen Ghanees. Het is vanwege z`n nummer dat ik weet dat z`n roots daar liggen, oprecht nooit over nagedacht. Ik zie een Nederlander.En ik zou hem echt wel willen begrijpen, maar het lukt gewoon niet. Ik snap niet waarom hij zich gedraagt zoals ie zich gedraagt.Maar zo snap ik wel meer mensen niet. Zoals degenen die met een blik bier in hun voortuin zitten met witte hemden aan. Of mensen die hun auto verlagen en er extra herrie uit laten komen. Of mensen die coke snuiven en gaan stampen op hardcore.Je kunt er soms gewoon niks aan doen dat je iemand niet begrijpt, omdat ze anders zijn. Niks ergs aan, andersom zullen ze mij ook niet begrijpen. Echter als je in het middelpunt van de belangstelling staat, dat krijg je reacties. Ik zit braaf aan m`n bureau dus de reacties op mijn aparte maniertjes blijft gelukkig redelijk beperkt tot m`n collega`s en m`n teamgenoten..
 
gektebaas
 
2
17 juni 2024 om 10:39
Ja je kan moeilijk koppen met zo een haarband toch. Gaat alle kracht verloren van kopbal
 
AFC-BusbyBabe
 
3
17 juni 2024 om 14:07
Diezelfde speler werd door Ronney al aangesproken op zijn gedrag bij United. Kwam de 2e dag al.gelijk met de duurste auto aan karren en verscheen qua kleding weer erg op in de media met die mega hoed van hem. Jet is niet de eerste keer en ook niet door de minste mensen. We moeten nou ook niet doen of hij een grote ster is. Blinkt meer uit met dit sooet gedrag dan met zijn voeten. Nu is het een haarband, volgende keer is het weer wat anders.
 
Feye_88
 
4
17 juni 2024 om 14:10
Nou en? Wat boeit het?
 
AFC-BusbyBabe
 
0
17 juni 2024 om 14:33
@Feye_88 Maak je niet druk om mensen die zich druk maken om een zweetband. Ik kan de irritatie wel voorstellen. Zeker om de type persoon. Dan zullen mensen wel reageren op mijn reactie dat ik me niet druk moeten iemand die zich druk maakt om mensen die zich druk maken om een zweetband. Waardoor ik waarschijnlijk dan zal reageren dat diegene zich niet zo druk moet maken op iemand die zich druk maakt om iemand die zich druk maakt om iemand die zich druk maakt om iemand met een zweetband. Snap jij het nog ????
 
Ducktaildo
 
16
17 juni 2024 om 10:10
Ach het wordt eens tijd dat die er twee gaat inschieten; dan komt het dragen van zo'n haarband niet over als een schreeuw om aandacht en is zijn act dat die er niks om geeft ook niet erg. Dat van dat nummer had die natuurlijk allang bedacht alvorens hij voor de eerste keer met zo`n band het veld op kwam. Of denk je dat als wij ons niet geplaats hadden voor het EK hij ook met zo`n band het veld op kwam voor een oefenwedstrijd? Vond hem gisteren aardige dingen doen, maar het moment dat het echt moet bezweek die weer eens onder de druk. Hopen dat die nog kan verbeteren, maar ben er bang voor dat hij niet voor ons de meubelen gaat redden.
 
spursfan96
 
11
17 juni 2024 om 10:14
Mag dat pas als hij er 2 inschiet? Volgens mij mag dat ook als hij al een seizoen lang elke pot een eigen doelpunt maakt. Het is gewoon een accessoire wat hij blijkbaar graag opdoet, niks mis mee toch?
 
Ducktaildo
 
3
17 juni 2024 om 10:16
Heb het even aangepast. Zoals ik het bedoelde kwam er niet lekker uit. Bedoelde gewoon meer dat het nu overkomt als een schreeuw om aandacht, omdat het het in veld op een eindronde nooit echt met hem wil vlotten
 
Feye_88
 
11
17 juni 2024 om 10:15
Boeiend. Laat hem lekker dragen wat hij wil. Moet jij je ook verantwoorden om badeend sokken aan te trekken bij je werkgever?of moet je daarvoor eerst targets halen?
 
robert41
 
9
17 juni 2024 om 10:33
het gaat niet om sokken toch? denk dat mijn werkgever wel zou vragen wat er met mij aan de hand is als ik met een haarband zou verschijnen
 
ACmilan73
 
8
17 juni 2024 om 10:40
Ronaldinho, Gervinho, Madueke en nog een hoop andere spelers droegen toch ook dingen op hun hoofd. Weet het niet 100% zeker, maar ik schat in dat jij niet een topsporter bent waar zweetbanden voor gemaakt worden.
 
robert41
 
1
17 juni 2024 om 15:30
ik reageer op een post..... niet op het feit dat Ronaldinho een haarband droeg
 
Oortap
 
3
17 juni 2024 om 10:20
Dit is zo'n kul. Als hij zo'n zweetband om zijn pols had gehad, had niemand hier een issue over gemaakt. Als Virgil straks teruggaat naar zijn oude look (haarband), gaan we dan hetzelfde krijgen? Nee denk het niet, het is puur omdat het Memphis is dat het Nl'se journalistiek weer een rode lap voor hun ogen zien. Wist je nog in 2010 dat Oranje op aanraden van ik geloof Sneijder met allemaal magnetische armbandjes speelde? Nou, dat was pas onzin.
 
robert41
 
15
17 juni 2024 om 10:37
het gaat niet om de haarband. Het gaat om de schreeuw om aandacht waar iedereen zich aan stoort. Ik vind het ook een walgelijk ventje. Altijd maar aandacht... altijd maar dat afzetten tegen de rest. Dat achterlijke openlijk steunen van Promes. Als ie nu een vedette was zou hij er misschien mee wegkomen maar zo goed is ie helemaal niet. Jammer dat Brobbey geblesseerd is anders zou ik hem mooi aan de buitenkant neerzetten. Patser
 
Takalani7
 
7
17 juni 2024 om 11:06
Jij zou hem maar wat graag willen zijn robert als ik `t zo lees. De afgunst druipt er van af. Losstaand van het stuk betreffende Promes snap ik echt niet waar je over kunt vallen. We leven in 2024, Nederland bestaat niet meer uit alleen maar perfecte schoonzonen zoals Blind, Frenkie en de Ligt. We hebben een hele kleurrijke samenleving waar heden ten dage ook veel mensen andere interesses hebben en keuzes maken. Dat een deel van Nederland nog steeds onder het motto leeft van "doe maar normaal, dan doe je gek genoeg" maakt niet dat een Depay niet meer (zoals jij zegt) mag "schreeuwen om aandacht" (als het dragen van een zweetband dat al is, dan weet ik het ook niet meer). Wat is er eigenlijk gebeurd met het motto "leef en laat leven"??
 
Oortap
 
1
17 juni 2024 om 12:08
Als jij dat aanstotelijk vindt is het wel erg treurig met je gesteld. Ik kijk voetbal vanwege het voetbal en als Oranje speelt hoop ik dat we zo ver mogelijk komen. Of de jongens die dat doen wit, donker, geel, tattoo's hebben, paars of blauw haar of voor mijn part met klompen aan spelen boeit me geen moer. Hoe Memphis is als persoon en wat zijn kledingsmaak is echt irrelevante bijzaak als het hele doel van zijn beroep puur voetballen is en zorgen dat zijn team wint. De hele Nederlandse journalistiek is al jarenlang een hetze aan het voeren om zoals het lijkt ervoor zorgen dat alle voetballers afgeleid worden van hun taak door continu deze onzinnige topics te starten. Ik zal je vertellen, de tijden van vroeger dat iedereen dezelfde kapsel, schoenen en zelfde perspraatje deed is allang voorbij. Wen er maar om gestoord te worden.
 
robert41
 
1
17 juni 2024 om 15:32
Takalani7; wist niet dat iedereen die een afwijkende mening als jou heeft ook direct afgunstig is. sorry. Weet ik nu.
 
robert41
 
1
17 juni 2024 om 15:33
Oortap; Ken je ene Ruud Gullit?
 
Mtardelli
 
2
17 juni 2024 om 15:36
het gaat niet om de haarband. Het gaat om de schreeuw om aandacht waar iedereen zich aan stoort. Ik vind het ook een walgelijk ventje. Altijd maar aandacht... altijd maar dat afzetten tegen de rest. Precies dit waar ik mij aan stoor
 
GLENNN
 
6
17 juni 2024 om 10:10
Laat die man toch lekker, jezus. Hij was aanwezig gister, alleen ontbrak het nog aan kalmte voor het doel. Hij mag wat beter met zijn kansen om gaan, dan komt het wel goed.
 
robert41
 
6
17 juni 2024 om 10:38
Hij was niet best. Denk dat als ie goed gevoetvald had zich niemand om zijn bandje druk zou maken hoor
 
Feye_88
 
5
17 juni 2024 om 10:52
Hij speelde die 2 wedstrijden daarvoor meer dan uitstekend. En ook tegen Polen was hij prima en bij veel gevaar betrokken. Je wilt je gewoon druk maken om dat stomme bandje.
 
GLENNN
 
4
17 juni 2024 om 11:55
Niet best? Dumfries, Veerman en Simons waren niet best. Depay was gevaarlijk en verzette veel werk. Hij was inderdaad wel niet best in de afronding, maar zo slecht als iedereen hem vond, vond ik hem niet.
 
leipek
 
1
17 juni 2024 om 12:29
Hij staat spits en dan word je beoordeeld op doelpunten maken. Hij kreeg 1 kans en als hij die net zo beheerst had geschoten als Van Dijk bij die corner of Weghorst bij ze doelpunt, was het met gemak een doelpunt maar hij schoot als een amateur de bal maar het wilde westen in.
 
robert41
 
1
17 juni 2024 om 15:34
Hij was niet best
 
Fifa2009
 
5
17 juni 2024 om 10:12
Al die aandacht over een haarband? Mijn God....
 
Schveenman
 
8
17 juni 2024 om 10:13
Liever wat meer daden in het veld van memphis dan dat geouwehoer over een hoofdband. Ik vind memphis een voetballer die te weinig uit zn talent haalt. Maar hij kan leuk meehobbelen met zn team.
 
robert41
 
3
17 juni 2024 om 10:38
Hij staat op de verkeerde plaats. Depay is een buitenspeler. Snap niet waarom ze hem in de spits zetten
 
Koev
 
5
17 juni 2024 om 10:14
Zou waarschijnlijk niet dezelfde keuzes als Depay gemaakt hebben (als ik ooit in zijn schoenen had mogen staan) maar ik kan er wel van genieten hoeveel lak hij aan de ophef, die over niks gaat, heeft
 
AFCA LKHN
 
2
17 juni 2024 om 10:19
Heb twee woorden voor deze man, schiet raak of ga scoren.
 
MarrieAanDeBal
 
7
17 juni 2024 om 13:47
Sorry maar dat zijn 5 woorden ??
 
utrecht19
 
1
17 juni 2024 om 10:20
Die haarband ben ik nou wel klaar mee althans dat iedereen erover blijft praten met name vanuit de media. Maar nu mag Memphis wel eens echt gaan shinen op een eindronde. Los van alle aandacht die hij met randgebeuren opeist is dat wel iets wat nog echt ontbreekt.
 
robert41
 
2
17 juni 2024 om 10:40
misschien kun je het ene niet los zien van het andere
 
utrecht19
 
1
17 juni 2024 om 10:55
Daar ben ik dus ook bang voor. Te veel met andere dingen bezig.
 
African
 
4
17 juni 2024 om 10:21
Dit is wel heel, heel vervelend en kinderachtig van de media. Je kunt het ook bewust opzoeken. Alleen al om deze reden zou je NL het EK gewoonweg niet gunnen. Dit is te treurig voor woorden dat heleboel Nederlanders hier zich mee bezig houden. Is het niet de mensenrechten in Qatar dan is het wel de zweetbanf van Memphis. Uiterst, uiterst vermoeiend.
 
--Feyenoord--
 
2
17 juni 2024 om 10:31
Klopt, ik heb dat als Nederlander ook al niet meer. Deels door de media en voor een groot gedeelte ook door het team wat er nu staat. Ik gebruik het EK alleen nog als reden om te feesten maar voor de rest boeit het resultaat me niet meer.
 
OnsBerry
 
0
17 juni 2024 om 10:38
Dus je gunt NL het EK niet omdat media zeuren over een haarband?
 
The Wolf
 
1
17 juni 2024 om 10:26
Het is dat Verbruggen sterk keepte en Weghorst hem erin schoot, want Koeman handelde veel te laat met het inbrengen van Frimpong. Die verdient tegen Frankrijk een basisplaats op rechts. Voor mij zijn Verbruggen, Ake en Weghorst de uitblinkers. Ik voorspel dat het middenveld Nederlands Achilleshiel zal worden dit EK.
 
Migi
 
8
17 juni 2024 om 10:28
Die zweetband boeit me geen reet, maar als je zo tof wil zijn moet je wel gaan scoren.
 
Lexy88
 
11
17 juni 2024 om 10:46
En als we het tot het voetbal beperken, kwam The Athletic met een rake omschrijving: Memphis Depay toonde waarom hij zo'n frustrerende voetballer is, het is moeilijk om te bepleiten dat hij nu een betere voetballer is dan tien jaar geleden. Geen van zijn vier doelpogingen waren tussen de palen Depay is wat dat betreft idd een frustrerende speler om te zien. En daarnaast die randzaken zoals een overbodige zweetband en het uitbrengen van een rapnummer met Akwasi tijdens het Ek... Door dit soort jongens, en schijnheilige lui als Wijnaldum heb ik veel minder binding met dit elftal dan met pakweg het team van EURO 2000
 
vtotheb
 
5
17 juni 2024 om 11:05
Exact dit. Als hij die zooi nou deed, maar een killer als makaaij of Huntelaar was. Of een spits als rvn of Kluivert.. maar hij levert gewoon niet en iedereen daar doet alsof de wereld gek is en niet ziet dat het Messi met een haarband is
 
vtotheb
 
2
17 juni 2024 om 11:03
Als hij nou zou presteren, prima, maar hij is zo verschrikkelijk voor het spel met z'n ballen ophalen en van 60 meter schieten. Zo'n dissonant in het positiespel en gewoon bij lange na niet genoeg spits om dat goed te maken of toe te laten. Een spits die vanuit z'n rol speelt en het spel als teamspeler leest, kan zoveel meer betekenen voor dit elftal met hele capabele buitenspelers. Daar zou hij zelf eigenlijk veel beter tot z'n recht komen. Dan Brobbey of Wout op 9
 
PHX34
 
5
17 juni 2024 om 11:04
Ben ik de enige die dit geweldig vind. Ik kan enorm genieten van de zure reacties hier. Laat hem alsjeblieft weer een verandering aan zijn haarband maken voor de volgende wedstrijd.
 
utrecht19
 
1
17 juni 2024 om 11:28
Weet je wat het ook is. Uiteindelijk is voetbal een teamsport. Geen probleem als je als speler de aandacht voor je zelf opeist door bv een haarband te dragen. Maar dan moet je wel leveren. Lever je niet dan gaat denkbeeldig je kop eraf en zeker in Nederland waar de gedachte sowieso al is van doe maar normaal dan doe je gek genoeg. En dat leveren heeft Depay nog niet gedaan tijdens een eindronde. Uiteindelijk wordt je daar op afgerekend en niet op zijn aantal interland goals maar puur om de belangrijke goals op een eindronde.
 
PHX34
 
0
17 juni 2024 om 15:53
Precies, hij wordt afgerekend op zijn prestatie. Ten minste dat zou moeten. Helaas wordt hij afgerekend op een haarband en een rapnummer, of een hoed......of weet ik veel wat. Dat is complete onzin. Als mensen geen probleem met een haarband hebben als hij goals maakt maar wel een probleem met een haarband als jij niet presteert. Dan snap je het niet helemaal geloof ik.
 
Migi
 
2
17 juni 2024 om 11:53
Geweldiger als ie ook scoort ipv 4 open kansen te missen.
 
dreetje888
 
0
17 juni 2024 om 11:30
Als hij er gisteren 2 in had geschoten dan hadden we het vandaag niet over die haarband, lekker boeiend zeg ! Laat doe jongen gewoon,als hij t toch leuk vind of keuren wij alle nba spelers ook af hierdoor, waar maak je je druk om
 
leipek
 
1
17 juni 2024 om 11:31
Ik snap de pers echt niet. Er is geen enkele supporter bezig met de haarband van Memphis. Dus stop ernaar vragen of onzinnige stukjes vullen erover. Ik wil liever lezen wanneer Koemand ze vriendjes eens passeert en de spelers in vorm een kans geeft. Wat moet Frimpong en Weghorst meer laten zien om te mogen starten?
 
McMulenga
 
0
17 juni 2024 om 15:39
Wil je echt starten met Wout? Zijn cijfers als wissel zijn echt bizar goed, als basis speler een stuk minder. Ik kan me niet altijd vinden in Koeman, maar Wout alleen als supersub gebruiken moedig ik aan.
 
voetbalfreak
 
5
17 juni 2024 om 11:36
Waarom rept iedereen over haarband? Het is toch een zweetband..?
 
PapaBear
 
0
17 juni 2024 om 12:08
ik ga stuk
 
PapaBear
 
1
17 juni 2024 om 12:12
Het land van Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg We gaan hem niet beoordelen op zijn prestaties Als hij ons een prijs bezorgt vergeven we hem alles Als hij ons niets bezorgt maken we hem finaal af op basis van randzaken De braafste jongetje van de klas behalve wanneer het ons uitkomt Who Cares
 
voetbalfreak
 
1
17 juni 2024 om 23:05
Lange Frans & Baas B
 
Joga_Bonito10
 
1
17 juni 2024 om 14:12
Zoals ik altijd al zeg: zodra het er echt om gaat geeft Depay niet thuis. Middelmatige voetballer. Wil soms ineens sierlijk doen wanneer er gevraagd wordt om zakelijk te zijn. En dan mislukken die acties ook nog. Je bent geen Neymar helaas. Liever Weghorst, Zirkzee of Brobbey in de spits. Ik denk serieus dat je erop vooruit gaat.
 
KTB84
 
1
17 juni 2024 om 14:19
Ik vind het vooral sneu dat journalisten hier zoveel vragen over stellen. Echt waar, wat is de relevantie hiervan?
 
robert41
 
0
17 juni 2024 om 15:37
Er staat een boodschap op die haarband. Vind het logisch dat een journalist ernaar vraagt. Hij kan ook normaal antwoord geven. Dan is er niks aan de hand.
 
Real-fan
 
3
17 juni 2024 om 14:36
Laat die jongen met rust! Zou diegene die hem altijd die onzin vragen stelt het goed vinden als mensen iets over zijn belachelijke kleren zegt? Waar ze mee bezig zijn tegenwoordig je moet hem beoordelen over zijn voetbalkwaliteiten al de rest zijn randzaken zo zou een speler zijn concentratie verliezen
 
PijnSteijn
 
0
17 juni 2024 om 16:41
Discussie om niks. Ronaldinho speelde met een haar doel, Milosevic had zijn kraag altijd omhoog staan, Van Nistelrooij speelde consequent met lange mouwen, Davids maakt van zijn sportbril een onderscheidend item, Beckham veranderde om de haverklap van haarstijl. Memphis, redelijke voetballer speelt met een zweetband en iedereen staat op de achterpoten.