'Mensen die kritiek op Messi hebben, snappen niets van voetbal'
Maandag, 20 december 2021 om 14:20

Leonardo begrijpt niet waarom Lionel Messi zoveel kritiek krijgt bij Paris Saint-Germain. Criticasters verwijten de Argentijn dat hij regelmatig wandelt bij balverlies van PSG. De technisch directeur van de Franse grootmacht springt nu echter voor Messi in de bres. "Mensen die kritiek hebben op Messi, snappen niets van voetbal", aldus Leonardo.

"Voor mij is Messi onbetwistbaar", sprak Leonardo duidelijke taal in een uitgebreid interview met Europe1. De Argentijns international kwam afgelopen zomer transfervrij over naar PSG, maar heeft in het Parc des Princes nog niet zijn beste vorm weten te tonen. In vijftien wedstrijden kwam hij tot nog toe tot zes goals en vijf assists. Er gaan geluiden of Messi zich wel genoeg heeft aangepast aan de Ligue 1, maar Leonardo neemt het nu voor hem op. "Mensen die kritiek hebben op hem, die snappen niets van voetbal."

Het vermeende gebrek aan inzet zonder bal is dit seizoen ook een punt van discussie geweest. Criticasters verwijten de Argentijn dat hij regelmatig wandelt bij balverlies van PSG. Leonardo beweert echter dat Messi altijd op dezelfde manier heeft gespeeld en geen ziet geen reden om dit te veranderen. "Wie zegt dat hij elke wedstrijd twaalf kilometer moet rennen? Messi speelt al twintig jaar zo. Messi kan zich aanpassen omdat hij een genie is en de andere genieën moeten zich dan aanpassen aan hem. Maar zelfs iemand als Idrissa Gueye, die vijftien kilometer per wedstrijd rent, wandelt weleens", voegde Leonardo eraan toe.

"Als je naar de cijfers van Messi kijkt, zijn zijn eerste zes maanden ongelooflijk", vervolgt de technisch directeur. "Hij en Kylian Mbappé zijn bij bijna elk doelpunt betrokken geweest. Hij is bepalend en beslissend. We hebben Messi niet aangetrokken om elke keer een show op te voeren. Met hem zijn we natuurlijk competitiever. Hij kan elke wedstrijd beslissen." De Argentijn kreeg maandagavond rust, toen PSG het in de Coupe de France opnam tegen de vijfdedivisionist Feignies-Aulnoye (0-3 winst). Woensdag wacht de koploper van de Ligue 1 een thuisduel in competitieverband tegen Lorient.

Leonardo kwam in het interview met Europe1 ook terug op uitspraken van Zlatan Ibrahimovic. De spits van AC Milan schreef recent in zijn nieuwste boek 'Adrenaline: My Untold Story', dat de kleedkamer van Paris Saint-Germain 'discipline mist'. De 40-jarige aanvaller onthulde dat hij een jaar geleden zijn diensten aanbood om sportief directeur van PSG te worden, voor het geval hij geen contractverlenging bij Milan zou tekenen. Leonardo werd gevraagd naar zijn gedachten over de beweringen van Ibrahimovic en was niet onder de indruk. "Het is iets vervelends, maar dit verandert niets", zei Leonardo. "Ik ben 52, dus ik kan de wens van Zlatan begrijpen, ik ken hem goed en ik ben niet iemand die naar de media gaat om te reageren. Eigenlijk wil ik niets zeggen. Of hij sportief directeur van PSG wilde worden? Zwijgen is het betere antwoord."

Meer nieuws
   
23:30
23:30
De EK-selectie van Spanje: dit zijn de spelers die kans maken
1
   
23:11
23:11
Racistisch gedrag richting Nico Williams smet op belangrijke zege Atlético
1
   
23:06
23:06
Chelsea vecht zich knap terug tegen Villa, maar vergeet zichzelf te belonen
7
   
23:02
23:02
Paris Saint-Germain poetst 1-3 achterstand weg en is officieus kampioen
12
   
21:47
21:47
Liverpool gebruikt Slot om af te stappen van traditionele Britse clubstructuur
28
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (91)

 
Dennis1995
 
84
20 december 2021 om 14:24
Klopt. Alleen mensen die Messi veren in de reet steken hebben verstand van voetbal.
 
visca el barca
 
27
20 december 2021 om 14:32
Messi the goat. Messi heeft last van aanpassing probleem. Ik wil ook Messi zijn stats met wandelen. Messi deed dit ook bij Barcelona. Zolang je maar scoort, assist of voor assist geeft. Dan is het goed.
 
Aqua1
 
43
20 december 2021 om 14:41
aanpassingsprobleem, dat is een flut argument, als je hem goat vind moet hij gewoon overal kunnen slagen. aanpassingsprobleem kan de prullenbak aangezien Paris Argentijnse enclave heeft en dat de coach speler Argentijn is en spelers Argentijnen zijn. daar kan het nooit aan liggen.
 
FcGrun050
 
19
20 december 2021 om 14:42
Een voorassist boeit echt niemand. Een voorassist kan al gezien worden als een pass opzij op degende die een assist geeft. Assists en goals tellen en op dit moment doet Messi het gewoon voor zijn doen niet goed. 1 goal in de Ligue 1 in 10 wedstrijden moet echt beter. Zijn Champions League stats zijn wel prima met 5 goals in 5 wedstrijden (0 assists though, maar 4 keer gescoord tegen Leipzig en Brugge en 1 keer tegen City).
 
ConchaEspina
 
4
20 december 2021 om 14:43
Messi was een fantastische speler, zo niet de beste, en is nu richting einde carriere wat minder wat perfect normaal is (waarmee hij nog steeds bovengemiddeld uitstekend is). In een wedstrijd van 90 minuten was hij vroeger permanent een enorme dreiging, en nu kiest hij meer zijn momenten. Doordat zijn techniek en kwaliteit van passen/schieten zo goed is, kan dat vaak voldoende zijn. Of hij vandaag echter nog een 50miljoen salaris verdiend op te strijken (en daarmee een veelvoud van andere enorm goede spelers zoals Bernardo Silva, Mahrez, Salah,...) betwijfel ik echter. Dan zou ik liever Bernardo Silva en Salah hebben bijvoorbeeld.
 
FcGrun050
 
5
20 december 2021 om 14:45
@aqua1 - Oh kom op, alsof een paar spelers/vrienden gelijk ervoor kunnen zorgen dat je je kan settlen in een stad, nadat je 21 jaar in Barcelona hebt gewoond. En het is pas zijn tweede club op professioneel niveau. Zelfs Gerrard strugglede toen hij bij LA Galaxy zat (mede omdat het voetbal in de MLS veel anders was).
 
visca el barca
 
2
20 december 2021 om 14:49
Ik denk dat echt en ik vind dat geen flut argument. Messi is ook maar een mens. Pocchetino moet het spel om Messi bouwen. Dat word moeilijk om dat je ook andere sterren heb. Vorige jaar bij barca ging 1ste helft seizoen ook slecht. 2de helft seizoen top. Wie weet
 
visca el barca
 
0
20 december 2021 om 14:52
Zeker moet het beter. Ik denk dat het aanpassing probleem is. Men wat messi gevolgd heeft zijn carrière, weten dat hij een verlegen stille jongen is. Niet vergeten zijn kinderen hebben ook aanpassing probleem.
 
Brolin1978
 
5
20 december 2021 om 16:00
Gewoon de beste ooit is die Messi, wat n voetballer man, hij speelt bij PSG alsof die al jaren dat elftal leidt, ongelooflijk en t beste moet nog komen wat n geweldenaar!
 
ericvanloo
 
2
20 december 2021 om 18:37
@aqua1 Zijn 3 maanden odnerweg we praten over paar jaar wel eens verder, dan krijg ik van jou vast het argument dat de franse competitie ruk is en niks voorstelt maar je weet toch wel dat de Ligue1 op dit moment de meeste coefficente punten heeft binnen gehaald in Europa wat inhoudt dat alle franse teams het op dit moment het beste doen van heel Europa, beter dan de PL, beter dan La Liga, Beter dan de Bundesliga. Gaat PSG de CL winnen? Absoluut niet maar ik weet zeker dat jij al met een stijve zit sinds de loting omdat je hoopt dat ze eruit vliegen zodat je weer kritiek kunt leveren.
 
 
13
20 december 2021 om 14:29
Onzin, mensen die zeggen dat Messi niet zo goed is snappen niets van voetbal. Mensen die zeggen dat Messi als het niet loopt misschien af en toe een sliding kan maken vinden hem gewoon terecht wat lui.
 
Aqua1
 
37
20 december 2021 om 14:31
Zij prestaties zijn ondermaats en speelt niet goed, gaat niet alleen maar om zijn luiheid he... Haalt gewoon niet zijn niveau...
 
 
3
20 december 2021 om 14:41
Ja dat bedoel ik ook eigenlijk. Messi is uiteraard een geweldige speler, maar als het niet loopt is ie door dat gebrek aan energie gewoon zo`n dooie. En het loopt zeker nog niet daar.
 
The Honourable
 
5
20 december 2021 om 14:43
Ik verwacht zowel van Messi en Ronaldo niks meer. Deze heren hebben ons laten genieten van de afgelopen 10 á 20 jaar. De beste man (messi) wordt elke second oude dus je kan niet van hem verwachten dat hij dezelfde energie toont als 10 jaar geleden. Ronaldo ziet super strak en fit uit maar hij is ook al op.
 
FR-RKC
 
1
20 december 2021 om 15:06
Zelfs als deze twee heren op zijn laten ze een niveau zien dat maar een enkeling aantikt.
 
FR-RKC
 
0
20 december 2021 om 15:07
Zelfs als deze twee heren op zijn laten ze een niveau zien dat maar een enkeling aantikt.
 
Hombre_Guapo
 
10
20 december 2021 om 16:05
Aqua is er weer als 1e bij om zijn gal te spugen. Zijn stats zijn gewoon goed en er lopen meer toppers op het veld. Hij moet het niet hebben van Penalty’s en intikkers zoals andere spelers. Wat denk je van Mbappe, Neymar enzo die er nog rond lopen.
 
Aqua1
 
48
20 december 2021 om 14:30
Wat arrogant om zulke uitspraken te doen. Messi valt gewoon tegen dat is niet te ontkennen dat ziet de gros ook..
 
PaulR_1982
 
7
20 december 2021 om 14:38
Als Leonardo dit niet zou zeggen zou hij zichzelf een een brevet van onvermogen opspelden. PSG had sportief gezien nooit aan Messi moeten beginnen, dit is een puur financiële en commerciële deal.
 
Aqua1
 
6
20 december 2021 om 14:44
Ze hadden een team om Mbappe moeten bouwen die is daar de beste speler, had ik zelfs Neymar weggedaan in mijn ogen...
 
blaugrana11
 
24
20 december 2021 om 14:50
Ja aqua we weten dat jij alles haat wat met barcelona te maken heeftt. Beetje triest maar goed. Zo slecht speelt messi echt niet hoor. Creeert elke wedstrijd genoeg grote kansen.
 
PaulR_1982
 
13
20 december 2021 om 15:10
Ik haat Barcelona niet, maar ben het wel met Aqua1 eens. Neymar is een ontzettend grote kwijlebal. En Messi? Als jij zoveel geld verdient en dan denkt dat je delen van de wedstrijd gewoon wandelend af kunt doen, dan ben je een grote grap. Bij balverlies speelt PSG met 8 of 9 spelers. En met het halen van Neymar en Messi jaag je nu Mbappe gratis de deur uit. Hij had natuurlijk de komende 10 jaar de grote ster van PSG moeten worden.
 
Japie_Krekel
 
6
20 december 2021 om 15:45
Messi staat erin om aanvallend het verschil te maken en dat doet hij niet. Daarom is de kritiek volledig terecht naar mijn mening
 
ericvanloo
 
4
20 december 2021 om 18:41
Japie_krekel Jou mening over Messi is ook al vaak genoeg besproken hier, aanvsallend vind ik hem juist vaak prima, vind hem juist in het inzakken de eerste maanden wat minder dan normaal. Maar denk dat er een bepaalde afstemming mist tussen het middenveld en Messi en hij vaak niet op de juiste momenten wordt aangespeeld of niet op de juiste momenten versneld wordt door een Veratti of een Guye, het team moet na mijn mening ook voleldig om Messi gebouwd worden en de rest moet zich maar aanpassen en profiteren van die situatie. Heeft genoeg grote kansen gecreeerd dit seizoen en elke wedstrijd weer dat die niet worden afgemaakt is niet perse Messi zijn schuld maar ik weet ook dat vele alleen kijken naar goals of assists. althans alle Ronaldo fans doen dit.
 
Japie_Krekel
 
1
21 december 2021 om 00:12
Iedereen ter wereld rekent een aanvaller af op goals en assists. Daarvoor staat een aanvaller in het veld
 
stnka33
 
1
20 december 2021 om 14:42
Hij heeft nog niet zijn Barca vorm nee, maar dat is ook niet raar. Valt tegen:ja, maar nog steeds (vaak) genieten.
 
PaulR_1982
 
8
20 december 2021 om 15:11
Hij heeft juist wel zijn Barca vorm, de vorm van zijn laatste 2 jaar bij Barca. Toen was het ook al wandelen, wandelen en af en toe een keer een dribbeltje.
 
visca el barca
 
5
20 december 2021 om 15:27
En nog steeds zoveel scoren en assist met wandelen.
 
ericvanloo
 
2
20 december 2021 om 18:42
Paul mijn god als je niks zinnigs te zeggen hebt hou dan gewoon je mond. wat een onzin komt eruit jou. won 2x de gouden bal in de afgelopen 2 jaar. kanslooss deze reactie.
 
Perspectief
 
1
20 december 2021 om 20:19
Messi wandelt al jaren, het is niet alsof het een ding van 2 jaar is.
 
Kevin1989
 
0
20 december 2021 om 15:25
@Aqua ik vind het mee vallen. Vind het een beetje vergelijkbaar met Ibrahimovic naarmate hij ouder werd. Krachten sparen voor een belangrijke goal/ aanval opzetten of een geniale assist. Niet iedereen heeft het fysiek van bijvoorbeeld CR7. Ik denk niet dat Messi überhaupt nog een hele wedstrijd kan rennen? Dus waarom die verontwaardiging.
 
ajaksnr1
 
2
20 december 2021 om 15:49
Niet de hele wedstrijd rennen? Er zijn toch voetballers van de 30 tot de 36 die dat wel op kunnen brengen en zij kunnen zich echt niet allemaal een ijsbad met massage en sauna voor het het herstel veroorloven.
 
ericvanloo
 
2
20 december 2021 om 18:44
Ja want rennen als een kip zonder kop is een maatstaf om hoe goed je bent. "zucht"
 
Martijn R
 
24
20 december 2021 om 14:32
"in vijftien wedstrijden kwam hij tot nog toe tot zes goals en vijf assists." Je zou maar na een jaar of 20 van club wisselen. Bijna 1 op 1 lopen met directe betrokkenheid bij doelpunten, en nog mensen hebben die er over beginnen te zeiken. Iedere speler die zo'n overstap maakt zou bij dergelijke cijfers het goed doen, behalve Messi. Kijk naar De Bruyne. Die heeft in 19 wedstrijden nu dit seizoen vijf goals en maar twee assists. Maar die krijgt nog geen 10% van de kritiek van Messi. Pochettino heeft het duidelijk nog niet helemaal onder controle daar. Maar al met al gaat het best prima. We zullen het de tweede seizoenshelft wel zien, wanneer het er echt om gaat.
 
Aqua1
 
21
20 december 2021 om 14:34
gaat niet alleen om de statistieken van Messi, gaat ook dat zijn spel gewoon niet goed is en dat meeste dribbels helaas mislukken.
 
Martijn R
 
9
20 december 2021 om 14:38
Maar dat komt toch ook door de gekozen speelstijl? Met dit materiaal had ik een speelstijl verwacht zoals Barcelona had in de "MSN-tijd." Waar we naar zitten te kijken is echter een soort lelijk countervoetbal wat Dechamps speelt bij Frankrijk. Natuurlijk had ik ook wel iets meer verwacht van de overstap. Maar tegelijkertijd mag je je best afvragen of deze speelstijl de beste is om een 34-jarige Messi te laten renderen. Hij blinkt met name uit in de combinatie, het vinden van ruimte en weten wanneer die ene actie te maken. Met een countertactiek speel je enkel op snelheid en explosiviteit. Je kan niet verwachten dat hij iedere counter het halve team van de tegenstander omspeelt.
 
ericvanloo
 
4
20 december 2021 om 18:21
@aqua1 Meen je dit nu serieus, ik weet dat je Messi bij elke gelegenheid naar beneden [raat maar dat jij zegt dat Messi slecht speelt terwijl jou held amper tot nooit goed speelt en jij hier nooit een woord over spreekt is gewoon raar, Messi heeft een paar uitstekende wedstrijden gespeeld bij PSG waarin hij niet wist te scoren of een assist te geven, hij heeft ook een aantal slechte wedstrijden gespeeld, maar zodra die held van jou een goal maakt maar 90 minuten echt geen knikker heeft geraakt noem jij hem de goat, stop eens met het naar beneden halen en te doen alsof Ronaldo zo geweldig is en de beste speler is van de wereld op dit moment, hij is beslissend maar gaan we kijken naar hoe hij speelt dan valt dat gewoon heel vies tegen, maar daar hoor ik jou N O O I T over.
 
AjaxRosenberg
 
19
20 december 2021 om 14:35
Ook goed te vergelijken, ten eerste is Messi een aanvaller en De Bruyne toch echt een middenvelder waarbij Messi ook nauwelijks mee hoeft te verdedigen. Bovendien heeft Manchester City sterke concurrentie in de Premier League en staat Paris al 13 punten voor op de nummer 2 ondanks dat ze er niet eens zo veel van bakken.
 
Martijn R
 
3
20 december 2021 om 14:55
Natuurlijk is het niet een 1-op-1 vergelijking. Maar De Bruyne speelt bijvoorbeeld wel heel aanvallend en haalt vier van de laatste vijf seizoenen bijna, of meer dan 20 asissts. Dan mag je best zeggen dat 2 in 19 wedstrijden een beetje weinig is voor zijn doen. Maar waarom dient De Bruyne daar niet voor bekritiseerd te worden, en Messi wã©l? Er is gewoon een dubbele standaard.
 
THenry_228
 
3
20 december 2021 om 15:09
@martijn: omdat de Messi de lat voor zichzelf zo belachelijk hoog gelegd heeft dat heel goed niet meer volstaat... In 15 wedstrijden betrokken bij 11 goals en men zegt dat hij 'heel slecht' is... Tja, dan kan je het in het verleden alleen maar uitzonderlijk goed gedaan hebben.
 
MCFC1982
 
0
21 december 2021 om 06:51
@martijn omdat kdb net veel blessures heeft gehad gezicht rudiger, enkel paulinha, corona, dat zijn de redenen. Maar ja dat had je zelf ook kunnen bedenken.
 
visca el barca
 
5
20 december 2021 om 14:36
Martijn R: mensen zijn Messi moe. Ze willen eenmaal iemand anders zien winnen. Omdat men meer gewend zijn bij Messi. Ze verwachten dat Messi elke seizoen 60 goals maakt. Hij word ook ouder he. Naar 20 jaar van club wisselen is niet makkelijk hoor.
 
ConchaEspina
 
15
20 december 2021 om 14:37
Nuja Ronaldo die 1 op 1 liep bij Juve vanaf de start werd wel vrolijk bekritiseerd. En als Juve de Scudetto won, was het niet daarvoor dat Ronaldo gehaald werd. Diezelfde Messi wordt straks waarschijnlijk bewierrookt als PSG de ultra competitieve Ligue 1 wint. Ik haal Ronaldo niet aan om de discussie op te flakkeren wie beter is, wel omdat het spelers zijn van dezelfde categorie waarbij de ene in een beschermbubbel wordt gestoken en de andere maar moet omgaan met de kritiek. In mijn opinie hebben beide spelers 'verloren' door Real en Barcelona te verlaten.
 
Aqua1
 
6
20 december 2021 om 14:53
Ook voor Messi geld dat hij CL moet pakken, anders is seizoen voor hem mislukt. Laat dat nou zijn podium zijn, want vond hem in laliga beter dan in CL podium, waar Ronaldo wel kon schitteren op Cl avonden die echt voor hem gemaakt waren....
 
visca el barca
 
6
20 december 2021 om 15:00
Omdat bij Juventus alles om Ronaldo en nu bij united ook. Messi psg is dat niet. Er zijn meer sterren in het team
 
visca el barca
 
0
20 december 2021 om 15:09
Daarvoor is die ook naar PSG gegaan om de CL te winnen.
 
Unbeliebeble
 
3
20 december 2021 om 15:47
@visca dat is echt onzin. Ronaldo heeft een gigantische invloed op de selectie, dat is wat anders dan dat de clubs om hem heen bouwen.
 
ericvanloo
 
1
20 december 2021 om 18:24
Kerel die laatste zin zegt me alles, dat je er niks van snapt, "beide spelers hebben verloren door Barcelona en Madrid te verlaten. Correctie: Ronaldo heeft Real verlaten nadat hij het niet kon hebben dat Bale de grote man was in een CL finale waarin hij er weer eens niks van bakte. Messi daarin tegen moest weg die wou zelf niet weg, maar blijkbaar heb jij die soap niet gevolgd.
 
ericvanloo
 
1
20 december 2021 om 18:27
Weggaan bij Juventus zodra het slecht gaat (ook met hem erbij) wat een prestaties, jij en vele fanboys zijn verblind door zijn aantal goals. maar hij brengt 0 bij aan het team gebeuren. Hij is puur daar voor zichzelf en voor niemand anders, ook nu bij United is hij daar voor zichzelf, hij heeft geen schijn van kans om de PL te winnen maar dat boeit hun fans niks zolang hij maar scoort dan is alles prima. Of ga je me nu vertellen dat United de CL gaat winnen als ze zo blijven spelen zoals ze dat gedaan hebben?? Dat keer op keer geluk hebben in de laatste minuten kan niet blijven goed gaan ook niet met een doelpuntenmaker als Ronaldo in je team.
 
visca el barca
 
2
20 december 2021 om 19:12
Eric: als alle Ronaldo fan boys alleen goal en assist tellen, dan moest Messi 9 ballon dor moeten hebben. Vind ik ook van Ronaldo puur voor zichzelf bezig. Ze moeten eens op Messi zijn insta kijken. Geen een foto van dr ballon dor op zijn insta zeg toch genoeg.
 
Jeff-Sparrow
 
3
20 december 2021 om 20:15
En Eric lult maar eens wat. Hoe weet jij dat het kwam door Bale dat Ronaldo weg wou? En Messi wou zeker wel weg na die oorwassing van 8-2 waarin hij weer eens verstoppertje speelde. Kon de schaamte niet meer aan maar Barca hield hem aan zijn contract. Leuk dat hij jaar later zogenaamd wou blijven ( waarom het tekenen dan zolang duurde blijft een raadsel). Dat veranderd niks dat Messi het jaar ervoor zeker wel weg wou.
 
ConchaEspina
 
0
21 december 2021 om 08:45
Tja weer selectief onthouden van feiten bij Messi en bij Ronaldo afschilderen als klein kind. De klassieke discours en beschermmechanisme van Messi. Zoals Jeffsparrow zegt, mag je gerust een jaartje eerder terugdraaien waar het toch echt Messi zelf was die via een fax voor een transfer vroeg aan zijn club van het hart na die oorwassing. Liefst dus niet enkel de episodes van de soap onthouden die jou het beste uitkomt. Maar goed, jij bent net zoals Leonardo: Kritiek op Messi? Jij snapt er niks van.
 
MohamedRoudette
 
1
20 december 2021 om 14:55
De Bruyne heeft dan ook geen Ballon dOr gekregen pas geleden
 
reddiefc
 
0
20 december 2021 om 17:07
Voetbal draait toch om goals maken, je kunt zeggen wat je wilt maar messi is niet messi van barca en zoals altijd gedacht brengt ie buiten barcelona niet hetzelfde op het veld. Voorbeeld: Ronaldo brengt ook niet hetzelfde op t veld maar heeft er al 10 in liggen. Het gaat erom hoe graag wilt ie het nog. Er zijn genoeg andere sterren bij PSG die wel scoren en messi moet dat ene brengen op de momenten dat het er toe doet (dus niet tegen bordeaux of nantes)
 
Starrider
 
0
20 december 2021 om 19:38
Ik vind het ook allemaal nog wel meevallen, maar dat komt natuurlijk ook omdat 80% van zijn goals/assist in 3 wedstrijden zijn. En heel veel wedstrijden dus gewoon niks heeft. En dan zijn daarvan ook nog 2 penalty's. Dus ik snap de kritiek wel een klein beetje. Maar word wel overdreven.
 
AjaxRosenberg
 
3
20 december 2021 om 14:32
Dat is tegenwoordig wel een beetje de manier van discussiëren ja, als je het ergens niet mee eens bent, heb je er gewoon geen verstand van. Hij heeft tot nu toe 1 goal en 5 assists in de competitie, ga er vanuit dat Paris wel wat meer gescoord heeft dan dat. En als we elke aanval helemaal door gaan analyseren, zijn de meeste spelers wel betrokken bij de goals. Ik vind zijn prestaties niet in lijn met de salarissen die hij krijgt, mijn mening.
 
Shiraz
 
0
20 december 2021 om 17:15
Je vindt zijn sportieve prestaties niet in lijn met het salaris dat hij krijgt. Gelukkig zijn zijn commerciele prestaties misschien wel het dubbele van het salaris dat hij krijgt. Jullie mensen snappen niet dat dat 50 miljoen salaris van hem ten eerste zakgeld is voor de eigenaar en ten tweede makkelijk terugverdiend is. De eerste week van zijn komst werd er door PSG voor 105 miljoen aan Messi shirts verkocht, waarvan 5 tot 10% voor de club is. Dat alleen is al 7/8 miljoen in 1 week.
 
ConchaEspina
 
13
20 december 2021 om 14:33
Zie niet in waarom Messi niet kritisch zou mogen beoordeeld worden wanneer het minder gaat. Het is blijkbaar verboden om kritiek te uiten op hem, anders ken je er niks van.
 
Aqua1
 
8
20 december 2021 om 14:36
Af en toe geeft een een leuke bal of assist, maar zijn inbreng is te weinig. Van speler als hem mag je iets extra's verwachten dat valt tegen.
 
blaugrana11
 
6
20 december 2021 om 14:52
Maat hij geeft per wedstrijd meerdere geniale ballen. Wat verwacht je? Dat ie er op 34 jarige leeftijd nog ff dwars doorheen gaat rennen? Kom op zeg.
 
messi010101
 
9
20 december 2021 om 14:59
Als jouw favoriete speler Mbappe nou die geniale ballen had afgemaakt had hij op veel meer assists gestaan.
 
visca el barca
 
4
20 december 2021 om 15:02
Mag niet. Alleen bij de 36 jarige Ronaldo mag je de leeftijd gebruiken.
 
Japie_Krekel
 
5
20 december 2021 om 15:47
Ja joh, laten we Mbappe de schuld geven van het feit dat Messi niet thuis geeft bij PSG
 
Hombre_Guapo
 
4
20 december 2021 om 16:07
Wat brengt jou topper buiten versierde penalty’s dan?
 
Japie_Krekel
 
4
20 december 2021 om 17:18
Misschien moet Messi ook maar wat penalty's gaan versieren dan want zijn moyenne in de farmers league is vrij karig
 
ericvanloo
 
0
20 december 2021 om 18:32
@aqua1 Wanneer geeft Ronaldo nou eens een geweldige pass?? hij staat in het veld om doelpunten te maken, maar waarom vergelijk je een doelpuntenmaker met de beste voetballer??? Scoort Messi niet dan heb je kritiek dat hij wandelt en niet scoort, geeft die geen assists dan roep je dat hij alleen maar makelijke goals maakt doet hij beiden dan roep je maar tegen wie speelt die, of welke prijzen heeft die gewonnen. Heb alle wedstrijden van Ronaldo gezien dit seizoen en in 9 van de 10 wedstrijden speelt die gewoon ondermaats, maar hij scoort en dan roep jij weer hij is de Goat, wat een onzin kraam jij toch iedere keer uit. Seizoen is daarnaast pas begonnen en van die 10 wedstrijden in La Liga heeft die misschien pas 7 als basisspeler gespeeld. Maak je nu maar zorgen om Ronaldo en hou die kritiek maar voor jezelf, als Messi Madrid eruit knikkert verzin je wel weer een excuus, als PSG wint van Madrid roep je maar dat kwam niet door Messi, Als United doorgaat vs Atletico roep je dat kwam door de Goat, we weten nu wel dat jij Messi niks vind en dat hij slecht speelt en er niks van kan, maar net als vele *johan Derksen) kijken hun amper tot geen wedstrijden en roepen dan als schapen iedereen na. Kan het beter? uiteraard is het door de ondergrens heen? absoluut niet.
 
RM1335
 
6
20 december 2021 om 14:34
Is er iemand die gedacht had dat Leonardo een speler zou afkraken die hij gehaald heeft en betaalt met heel veel geld van iemand anders?
 
 
0
20 december 2021 om 14:35
Dat Messi goed is weet iedereen, maar dit team is niet om hem heen gebouwd en dan zie je dat ie het lastiger heeft. Toch moet je niet raar opkijken als ie er ineens een paar in schiet tegen Real binnenkort
 
Cas1
 
3
20 december 2021 om 14:39
Het stomste zal zijn als Messi gaat rennen om mee te verdedigen. Daar heb je anderen voor. Geef hem de vrijheid om naar believen te handelen, om volledig gefocust te zijn op die actie ipv hem op te zadelen met een of meer extra opdrachten, zoals mee rennen met de linkerverdediger. Het is net als of je bijv Arnesen zou vragen om mee te helpen de kleedkamer schoon te houden
 
AmazingNinja
 
10
20 december 2021 om 14:42
Je gaat toch niet PSG/Ligue 1 met United/PL vergelijken?
 
Shiraz
 
4
20 december 2021 om 17:18
Je gaat toch niet volledige dribbel naar binnen goals en schoten uit de 16 van de één vergelijken met louter penalty’s en intikkers van de ander? 90% van Ronaldo’s goals tegenwoordig zijn ballen vanaf 6/7 meter van de goal. Voetballend voegt Messi nog steeds 10x meer toe. Hiernaast speelt PSG altijd tegen een muur.
 
RomariooDSF
 
8
20 december 2021 om 14:44
Beste aller tijden! Heb Romario, Baggio, stoicjkov, laudrup, zidane, Ronaldo de Lima, Ronaldinho zien spelen maar Leo heeft alles wat deze genieën bij elkaar hadden!
 
Realistisch 11
 
7
20 december 2021 om 14:52
Hallo Messi is wel 34 jaar... Je kunt niet verwachten dat hij hetzelfde laat zien toen hij 29 jaar was. En als je de discussie Messi vs CR7 er bij betrekt, dan snap je pas niks van voetbal. Messi blijft de GOAT en daar zal niks of niemand iets aan kunnen veranderen..
 
Realistisch 11
 
6
20 december 2021 om 15:16
Wereldspeler! Daarom staan ze op de 6de plaats. Sinds er geen wereldploeg (real) achter hem staat is het toch maar een povere wereldspeler.... Met een beetje voetbalverstand is dat een fact!
 
visca el barca
 
0
20 december 2021 om 15:07
Ik snap dat ook niet als je met je OGEN beoordeeld. Messi kan je niet met stats vergelijken. Messi is een alien ??
 
PSVparasiempre
 
7
20 december 2021 om 14:55
PSG speelt met 10 man. Messi doet echt geen ene f..k. Tegen de echte topploegen als Bayern, City gaat ze dat zeker opbreken.
 
Realistisch 11
 
2
20 december 2021 om 15:19
Tegen City heeft hij nochtans wel de 2-0 gemaakt...of heb je u mistypt
 
real8madrid
 
1
20 december 2021 om 16:11
Aldus Leonardo, die miljoenen betaald wordt voor een hoge functie in het voetbal, met het standaard VZ-argument. Jij snapt niks van voetbal.
 
SteveStifler
 
5
20 december 2021 om 16:43
Kritiek op Messi mag kennelijk niet. Je moet alles wat hij doet altijd ophemelen.
 
ericvanloo
 
0
20 december 2021 om 18:34
Krtiek mag zeker maar wel terechte kritiek. OOh hij wandelt vind ik geen terechte kritiek dat doet hij al jaren. ontbeert die wat geluk en scherpte ? jaaa maar om nu te zeggen dat hij op het niveau speelt van pak weg RKC gaat me weer wat te ver wat sommigen hier denken.
 
PSVparasiempre
 
5
20 december 2021 om 18:23
Dat Messi de goat is, is ook een fabeltje. Vraag 100 Argentijnen wie de beste voetballer aller tijden is en 95 antwoorden `diego`. Al vaker gezegd, maar een goat moet ten minste 1 maal wereldkampioen geweest zijn.
 
ericvanloo
 
1
20 december 2021 om 18:34
Dus jou goat is??
 
Joga_Bonito10
 
0
20 december 2021 om 19:01
Dan is Pele de Goat die heeft Brazilie hoogstpersoonlijk 2x wereldkampioen gemaakt. 1962 was uiteraard Garrincha de grote man. Maare dan is het duidelijk nu toch? Oke fijne avond verder hoi hoi.
 
fc moulijn
 
1
20 december 2021 om 19:48
Ach ik wandel ook op m'n werk, loop af en toe in de weg en soms ben ik wel nuttig en op de goede plek. En ik krijg er nog voor betaald ook dus ja ik snap die messi wel