Messi troeft Cristiano Ronaldo af en pakt UEFA Goal of the Season-trofee
Vrijdag, 9 augustus 2019 om 14:12

Het doelpunt van Lionel Messi in de halve finale van de Champions League tegen Liverpool is verkozen tot UEFA Goal of the Season, zo meldt de Europese voetbalbond vrijdagmiddag. Het gaat om de vrije trap die Messi in de thuiswedstrijd tegen the Reds van grote afstand prachtig in de kruising schoot, waarmee de 3-0 op het scorebord kwam.

Messi troefde met zijn schitterende treffer een hoop andere gegadigden af, waaronder het doelpunt van Cristiano Ronaldo tegen Manchester United in de groepsfase van de Champions League. De superster van Juventus nam in de thuiswedstrijd tegen de Engelsen een diepe pass in één keer uit de lucht en liet doelman David de Gea daarmee volstrekt kansloos.

Tussen de tien genomineerden zat één treffer van een vrouwelijke speelster: Katerina Svitková van Slavia Praag schoot afgelopen seizoen tegen Bayern München van veertig meter raak. Andere doelpunten die in aanmerking kwamen waren onder meer die van Danilo (Portugal) tegen Servië, Pedro (Chelsea) tegen Slavia Praag, Nani (Sporting Portugal) tegen Qarabag en Ivan Rakitic (Barcelona) tegen Tottenham Hotspur.

Meer nieuws
   
16:26
16:26
Romano weet het zeker: transfer van Arne Slot naar Liverpool is rond
0
   
16:00
16:00
VZ Team van de Week: liefst 5 spelers van PSV na achtklapper in Friesland
24
   
15:55
15:55
Boskamp noemt 'de enige buitenlandse naam' die circuleert als opvolger van Slot
8
   
15:18
15:18
Feyenoord plukt nieuwe hoofd jeugdopleiding weg bij Rangers
7
   
14:55
14:55
Van 't Schip wordt geen 'Head of Coaching' en praat met Ajax over andere rol
21
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (72)

 
barcalover123
 
37
9 augustus 2019 om 14:18
Dit was ook wel echt een zieke vrije trap. Ik dacht: ooh veel te ver lukt niet. 2 seconden later ligt ie hem zo in de kruising. Kan me herinneren dat messi vroeger helemaal niet goed was met vrije trappen. Mooi om te zien dat hij die aspect goed heeft verbeterd.
 
benjj
 
9
9 augustus 2019 om 14:23
Was een geweldige trap inderdaad maar ben ervan overtuigd dat de muur niet goed staat. Met een trappende linkspoot, en dan ook nog eens de beste op aarde, moet de muur gewoon een halve meter naar links om die hoek af te dekken. Ondanks dat alle respect voor hoe hij de bal erin werkt.
 
benjj
 
4
9 augustus 2019 om 14:27
Nogmaals terug gekeken. Bij nader inzien zou ik een extra mannetje aan de buitenkant vd muur hebben gezet, ga je schuiven dan laat je teveel ruimte voor Suárez met rechts.
 
DieGelbeReds
 
14
9 augustus 2019 om 14:32
Wat ik niet snap is dat keepers nog steeds verrast worden door dergelijke trappen. Ik zou, zeker bij vrijetrapspecialisten, gewoon een man bij de paal neerzetten. Dan maar buitenspel opheffen, maar gegarandeerd geen rechtstreeks doelpunt.
 
AfcAjaxdc
 
4
9 augustus 2019 om 17:21
Maar zou iemand die bij de paal had gestaan deze bal eruit hebben gehaald, ik denk het niet
 
scrumpti0uz
 
4
9 augustus 2019 om 14:26
Heeft ook met de bal te maken. Tegenwoordig zijn de doelmannen veel meer in het nadeel. In het honkbal speelt het nu ook, er werden afgelopen seizoenen weer veel meer home-runs geslagen en dat verwijten de pitchers/werpers aan de ballen.
 
asr80
 
30
9 augustus 2019 om 14:18
Je kan ze moeilijk vergelijken de goals, maar puur technisch gezien is die van Messi mooier.
 
Dekaaar
 
56
9 augustus 2019 om 14:28
Puur technisch gezien die van Messi mooier? Vrije trappen kan je oefenen, goals zoals die van Ronaldo niet. De manier waarop hij die in een keer binnen likt is geweldig. Wat niet wil zeggen dat die vrije trap niet schitterend is, maar zo zie je ze wel vaker.
 
fcdc1
 
40
9 augustus 2019 om 15:09
Probeer zelf eens een lange bal van 50 meter uit je rug in de loop uit de lucht af te werken. Ik weet zeker dat je dit na ontelbaar veel keer proberen niet lukt. De vrije trap van Messi was schitterd maar technisch gezien veel minder moeilijk. Messi schiet vanuit een stilstaande positie en heeft zicht op de bal en wat er voor hem afspeelt. De bal van Ronaldo komt vanuit zijn rug hij heeft dus geen zicht op de bal. Bovendien zit hij in een sprint duel en komt de bal op snelheid. De timing om zo een bal te raken is echt technisch vele malen moeilijker.
 
FCG95
 
13
9 augustus 2019 om 15:41
Precies de uitleg waarom ik bijna nooit een vrije trap de mooiste goal vind kunnen zijn
 
Bergwijn
 
20
9 augustus 2019 om 14:18
Ik vond het ook wel de mooiste doelpunt van de CL. Mijn top drie van de mooiste CL doelpunten van het seizoen 2018/2019 zou zijn: 1. Doelpunt van Messi tegen Liverpool 2. Doelpunt van Rakitic tegen Tottenham3. Doelpunt van Ronaldo tegen United.
 
frenkiee21
 
18
9 augustus 2019 om 14:18
Terecht. Simpelweg geen twijfel mogelijk of iemand anders em verdiende
 
 
27
9 augustus 2019 om 14:21
Die goal van Neres na dat pirouetje van Tadic was veel mooier dan deze 13 in een dozijn goals. Een vrije trap, leuk man, daar is toch geen hol aan. Die van Ronaldo is geinig, maar niet zo`n heel bijzondere volley. Heel slap aftreksel van de goal die Van Persie in de kampioenswedstrijd tegen Villa maakte.
 
Bon Jovi
 
40
9 augustus 2019 om 14:30
Heel slap aftreksel? Ieder zijn mening, ik vond deze mooier en technisch veel moeilijker dan die van RvP.
 
Dekaaar
 
17
9 augustus 2019 om 14:30
Haha, was een mooie goal, 100, maar om nu te zeggen dat die goal van Ronaldo `een slap aftreksel is`, gaat mij toch echt wel ver. Adembenemende afronding van hem. Die van Messi, tja, hoe vaak zie je vrije trappen niet zoals de zijne?
 
AlexDelPiero10
 
27
9 augustus 2019 om 14:31
Die van Ronaldo was toch gewoon veel moeilijker of ben ik nu gek? Verder is deze prijs ook onzin, is gewoon vaak smaak, ik vond die van Ajax tegen Real ook wel het mooist, pirouette Tadic goal Neres, lekker was dat.
 
 
4
9 augustus 2019 om 14:33
De pass van Rooney kwam van eigen helft en Van Persie volleerde hem van buiten de 16 in de lange hoek. Oh was het Dolberg? Neres toch?
 
AlexDelPiero10
 
4
9 augustus 2019 om 14:36
De pass van Bonucci vertrok maar iets hoger op het veld, maar bovenal, Ronaldo kreeg die bal echt op zijn dak, Van Persie kreeg de bal van Rooney meer zijdelings, waardoor imo de moeilijkheidsgraad van de goal van Ronaldo veel hoger lag. 99 % van de spelers zou met zo een bal nooit meteen trappen maar proberen te controleren. Die van Ronaldo was echt wel knapper imo, maar zoek die van Del Piero tegen Fiorentina maar eens op, die doet de goals van Van Persie en Ronaldo verbleken tot niets ?? maar "de gustibus et coloribus non est disputandum" over smaak en kleur valt niet te twisten ??En neen je hebt gelijk het was Neres ik zat er naast haha.
 
Bon Jovi
 
0
9 augustus 2019 om 14:37
Maar die bal kwam niet van recht achter hem. Die van Ronaldo wel en was echt oneindig veel moeilijker. Maar met Messi op 1 kan ik wel leven, ik vind het moeilijk kiezen. Messi, Ronaldo, Rakitic en Danjuma hebben allen pareltjes gescoord.
 
 
4
9 augustus 2019 om 14:39
Daar is wel wat voor te zeggen, hij krijgt hem inderdaad recht over zich heen. Die van Del Pierro is inderdaad lang niet onaardig, bedankt voor de kijktip
 
AlexDelPiero10
 
2
9 augustus 2019 om 14:41
Geen probleem @Migi ????
 
FootballVIP
 
5
9 augustus 2019 om 14:41
Ga weg gek. Snap dat he voor ajax bent en dat is geen probleem. Maar nu draai je wel door met je rood witte bril.
 
 
33
9 augustus 2019 om 14:43
Als fervent voetbalzone-spammer ben ik toch enigszins beledigd dat iemand die hier al sinds 2013 is denkt dat ik voor Ajax ben. Nou ben ik misschien niet de beste Feyenoordsupporter allertijden aangezien ik soms perongeluk iets positiefs over Ajax zeg, maar ik ben wel voor Feyenoord. Dank u.
 
AlexDelPiero10
 
13
9 augustus 2019 om 14:46
Haha geniaal dit ??
 
AlexDelPiero10
 
3
9 augustus 2019 om 14:46
FootballVIP Ik vind hem ook de mooiste, ben ik nu voor Ajax? Oh jee.
 
Sulejmanii
 
2
9 augustus 2019 om 16:04
Haha inderdaad, mensen zijn nogal snel om mensen titels te geven. Of kunnen niet voorstellen dat mensen positief kunnen zijn over andere clubs. En dan sta voor je lul.. Idd geniaal van Migi! ????????
 
real_forever
 
5
9 augustus 2019 om 14:22
Toch nog een doekje voor het bloeden voor Messi en zijn totaal mislukte seizoen,
 
Sanderr
 
75
9 augustus 2019 om 14:26
Topscorer van de CL en LaLiga. Kampioen, bekerfinale en halve finale CL. Totaal mislukt inderdaad.... Leuk dat je voor een rivaliserende club bent maar probeer op zijn minst een beetje objectief te zijn, dit slaat gewoon nergens op!
 
RicardodaSilva
 
1
9 augustus 2019 om 23:02
Ja Messi n drama als t voor t echie is . Hangende schouders geen inzet . Kijk ff hoe hij 2e helft bij Liverpool letterlijk niets doet .
 
Sanderr
 
3
10 augustus 2019 om 02:11
In de return tegen Liverpool was Messi inderdaad niet goed, net als heel Barca, maar zelfs toen creëerde hij enkele honderd procent kansen. Echter in het andere duel van het tweeluik was hij werkelijk fenomenaal. Lekker blijven focussen op de handvol mindere duels van het seizoen (die werkelijk iedere speler heeft) en zijn klasse in het overgrote merendeel van de duels simpelweg negeren, chapeau. Als je Messi`s seizoen omschrijft als "compleet mislukt" heb je of 0,0 verstand van voetbal, of je bent een troll of je bent dusdanig Real Madrid- of Ronaldo geil dat je alles wat Messi presteert koste wat kost wilt bagatelliseren. Iedereen heeft het recht op zijn/haar voorkeur hoor, maar hoe real_forever het omschrijft is gewoon klinkklare onzin, zijn gebruikersnaam verraadt de reden daarvoor. Van jou weet ik inmiddels ook dat je als Portugees werkelijk elke kans aangrijpt om Messi af te kraken (vaak ten faveure van Cristiano) dus ook dat is geen verrassing
 
AlexDelPiero10
 
17
9 augustus 2019 om 14:28
Totaal mislukt is een seizoen nooit als je de landstitel pakt, ruim topschutter word en gewoon op één a twee potjes na fenomenaal speelt.
 
 
8
9 augustus 2019 om 14:30
Barcelona is wel kampioen geworden toch? Of was dat het jaar ervoor.
 
FR_JC
 
5
9 augustus 2019 om 15:12
Toen ook al Migi
 
 
Real-zaragoza-
 
11
9 augustus 2019 om 15:43
hoe kan messi`s seizoen nou totaal mislukt zijn? prestaties: -meeste doelpunten cl -meeste doelpunten la liga -meeste doelpunten van alle europese top competities prijzen: -landskampioen -winnaar gouden schoen -beste speler van la liga kan je me uitleggen wat een geslaagd seizoen dan inhoudt? alleen de cl? nou dan zijn er maar een paar spelers met een geslaagd seizoen.
 
real_forever
 
0
9 augustus 2019 om 17:13
Dat zal ik je uitleggen. Omdat hij en zijn teamgenoten op een belachelijke manier de CL hebben laten lopen. Tot overmaat van ramp hebben ze zelfs de Copa del Rey niet kunnen winnen. Dit terwijl Barcelona veruit de favoriet voor de 'treble' was. Een geslaagd seizoen houdt in dat je zowel op individueel vlak als op collectief vlak goed presteert. Met slechts een schamele La Liga (die overigens meer tot stand is gekomen omdat er geen concurrentie was), kunnen we concluderen dat Messi een mislukt seizoen gedraaid heeft.
 
AfcAjaxdc
 
6
9 augustus 2019 om 17:29
Want real heeft niet op een belachelijke manier de CL laten lopen. Als je topscoorder in de champions leauge bent lijkt het mij vrij onlogisch als je zegt dat hij een slecht seizoen heeft gedraaid, wat kan Messi eraan doen dat niemand staat op te letten bij een corner, dat wijnaldum die niet groot is een kopduel wint. Messi is niet verantwoordelijk voor alles wat bij Barcelona gebeurt, maar hij heeft dit seizoen juist fantastisch gespeelt en naar mijn mening moet hij de ballon d'or winnen!!!
 
Real-zaragoza-
 
6
9 augustus 2019 om 19:09
Kerel kom nou, zoals Afc al zegt. Door Ajax met 4-1 worden uitgeschakeld in eigenhuis is veel beschamender dan een 4-0 nederlaag tegen de beste ploeg van Europa.
 
nederland79
 
6
9 augustus 2019 om 16:02
@real net zoveel prijzen als Ronaldo maar veel betere statistieken, veel doorslaggevender en veel meer aanwezig
 
FR-RKC
 
3
9 augustus 2019 om 16:19
Ronaldo heeft meer prijzen dan Messi gepakt afgelopen seizoen. 3 om 2.
 
nederland79
 
0
10 augustus 2019 om 23:12
klopt, maar beiden maar 1 interessante prijs. Dus geen bijzonder seizoen qua prijzen.
 
SlaatjeV
 
12
9 augustus 2019 om 14:22
Ik vind het een mooie vrije trap, maar omdat hij werd aangeraakt ging hij zover de kruising in. Dat maakt dat het voor mij niet de mooiste goal van de CL is.
 
Ronessi
 
0
9 augustus 2019 om 18:12
Precies, volledig mee eens
 
cruyflegacy
 
18
9 augustus 2019 om 14:23
Als "Messi-fanboy" ben ik het hier zeker niet mee eens. Had toch het liefst Schöne gezien want WAT EEN GOAL EN WAT EEN MOMENT. Messi maakt dat soort vrije trappen wel wekelijks zo niet maandelijks. Schandalig dat Lasse überhaupt niet genomineerd was.
 
real_forever
 
12
9 augustus 2019 om 14:26
Eens. Maar de Uefa moet toch iets doen om Messi te pleasen? De CL winst zit er al jaren niet in, dus dan maar andere manieren om hem te pleasen.
 
 
35
9 augustus 2019 om 14:28
@real_forever haha wat een onzin omdat Messi je club elk seizoen afmaakt is nog geen reden om bij alles op hem te haten
 
AlexDelPiero10
 
41
9 augustus 2019 om 14:30
Je zal maar meer anti Barcelona zijn dan pro eigen club, dat is altijd de meest trieste soort. ???????
 
Real-zaragoza-
 
5
9 augustus 2019 om 19:10
Exact.
 
Kyle66
 
1
9 augustus 2019 om 14:33
Ik dacht ook meteen aan die vrije trap van Schöne. Wat was die geweldig!
 
FcEdgar
 
11
9 augustus 2019 om 14:29
Ik zal wel met een Ajax bril kiijken, maar die van Schã¶ne was toch veel mooier en moelijker. Als Messi die had gemaakt was dat waarschijnlijk de mooiste goal geweest, maar dat kan ook met mijn euforie die ermee gepaard te maken kunnen hebben .
 
Ronessi
 
5
9 augustus 2019 om 14:29
Mooie goal van Joe Gomez!
 
 
3
9 augustus 2019 om 14:37
Ik vraag me ook vooral af, is er echt niet ergens in de groepsfase door een nietszeggende speler een mooiere goal gemaakt? Deze gasten scoren er heel veel, maar ik vind het toch erg toevallig dat ze elke keer dit soort prijzen vinden. Als je tijdens de groepsfase naar die samenvattingen kijkt zit er altijd wel een verdwaald afstandschot van 80 meter bij of iemand die scoort met een omhaal van de corner vlag.
 
007
 
2
9 augustus 2019 om 15:28
Het is een puur politiek spelletje. Zou iemand anders deze goal hadden gemaakt dan had hij de prijs niet gekregen. Het is doorgestoken kaart. UEFA neem ik al jaren niet meer serieus.
 
Robinozaurus
 
4
9 augustus 2019 om 14:39
Zeker een schitterend doelpunt!!. Ergens verbloemt de schoonheid mij een klein beetje doordat die van richting veranderd. Ik persoonlijk vond de treffers van Neres (tadic), Ronaldo en Origi (taa) mooier/spectaculairder. Als ik mocht kiezen was dat uiteindelijk uit 1 van die 3 geworden. Maar agg. nog steeds een mooi doelpunt van Messi.
 
TheGreatest10
 
11
9 augustus 2019 om 14:45
Mooizo nu nog de uefa player of the year en de gouden bal.
 
AlexDelPiero10
 
10
9 augustus 2019 om 14:47
Gouden bal is een uitgemaakte zaak, Virgil van Dijk.
 
TheGreatest10
 
15
9 augustus 2019 om 16:07
Grootste grap ever. Virgil opgehypt door de media zelf. Een verdediger met een goed seizoen. Messi schoot vanouds alles aan gorten met een elftalletje van niks. Schadalig als dat gebeurd.
 
AlexDelPiero10
 
3
9 augustus 2019 om 16:12
TheGreatest Je doet Virgil hiermee fel te kort, zijn impact op lfc was vergelijkbaar met die van Messi op Barcelona, alleen dan defensief, verschil is echter dat Lfc wel de CL pakte, en dat blijft mooier en groter dan een titel.
 
TheGreatest10
 
6
9 augustus 2019 om 16:48
Hij heeft een heerlijke team om zich heen van A tot Z, Messi speelde met een elftal vol koekenbakkers en dan nog met captain Jack Sparrow aan het roer. Elke wedstrijd moest het komen van Messi, elke wedstrijd zonder hem leidde tot helemaal niets. Nogmaals V.Dijk zal hem waarschijnlijk krijgen door alle media aandacht eromheen net zoals Modric hem kreeg(ronaldo had hem verdiend), maar vindt het alles behalve meer verdiend dan de koning zelf.
 
RicardodaSilva
 
0
9 augustus 2019 om 23:04
Whahahaha dramatische leider meneer Messi
 
RicardodaSilva
 
0
9 augustus 2019 om 23:04
Whahahaha dramatische leider meneer Messi
 
DMS
 
2
9 augustus 2019 om 14:52
Ik vond de goal van Origi tegen Barca en dan vooral de actie vooraf van Trent Alexander Arnold de meest briljante goal van het seizoen. De (onterechte) vrije trap van Messi zat er mooi in maar zo’n goals zie je wel vaker voorbij komen.
 
MrGuide
 
3
9 augustus 2019 om 14:53
Zie zelf altijd liever een veld doelpunt dan een doelpunt uit een standaardsituatie.
 
R.madridista
 
3
9 augustus 2019 om 14:54
Niemand vind die van Ismaila Sarr de beste? Perfect teamspel, mooie 1-2 en heerlijke volley in de kruising.
 
007
 
6
9 augustus 2019 om 15:26
Gelukkig, ik was al bang dat Messi of Ronaldo niks zouden winnen. Serieus, een mooi goal, maar wat als Messi die vrije trap van Schone tegen Real had genomen? Of dat in plaats van Tadic Ronaldo die pirouette had gemaakt bij die heerlijke goal van Neres? Tja, zo zijn er heus nog heel wat andere spelers die mooie goals hebben gemaakt, maar ja UEFA wil de Argentijn te vriend houden. Nu dan maar meteen Ronaldo een prijs geven want anders is de Portugees boos en krijgt z'n zus weer een woedeaanval.
 
Real-zaragoza-
 
2
9 augustus 2019 om 15:38
Prachtige vrije trap van Messi natuurlijk is mooier dan de goal van Ronaldo. In mijn ogen had schone hem moeten winnen wat voor een goal was dat toch tegen Real Madrid
 
Stommylee
 
3
9 augustus 2019 om 15:44
Die van Schone was echt wel mooier! Feitelijk gezien verdiend hij wel speler van het toernooi. Geen enkele speler heeft zoveel uitmuntende CL wedstrijden gespeeld als Messi. Ondanks dat hij wegens blessure 2 wedstrijden niet kon meespelen. Maar dit was niet het mooiste doelpunt van het toernooi. Die van Ronaldo ook niet.
 
RicardodaSilva
 
1
9 augustus 2019 om 23:06
Whahaha Messi gezien bij Liverpool uit ???? De beste man heeft geen meter gelopen .
 
RicardodaSilva
 
0
9 augustus 2019 om 23:06
Whahaha Messi gezien bij Liverpool uit ???? De beste man heeft geen meter gelopen .
 
sofinho
 
2
9 augustus 2019 om 15:51
Ik vraag me af waarom die van Lasse Schone niet erbij staat, dan heb ik het over de vrije trap tegen Real Madrid (de 1-4). Dat was ook even een wereld doelpunt
 
BasDe Vries
 
3
9 augustus 2019 om 16:19
Als Messi fan moet ik toegeven dat ik die van Ronaldo, niet per sè mooier, maar een hogere moeilijkheidsgraad vind hebben. Een bal vanuit de lucht op je slof nemen is 1, maar dan ook nog achter je vandaan..... De vrije trap van Messi is fenomenaal van zo'n grote afstand maar we praten wel over een stil liggende bal. Als het om deze 2 goals gaat had Ronaldo moeten winnen vind ik
 
fanclubbarca
 
4
9 augustus 2019 om 17:00
Halve finale met die snelheid de bal precies in de kruising schieten is maar weinig spelers gegeven. Deze was echt geweldig. Ronaldolovers die zeggen dat zijn goal technisch beter was willen eigenlijk zeggen dat hij beter is. Maar verklaar mij dan eens waarom Ronaldo er dan bijna nooit een vrije trap inschiet als dat zo gemakkelijk is. Bij hem gaat er hoogstens 1 op de 50 in en dan nog via de muur of na matig keepen. Maar ja iedereen moet maar zelf weten wie hij beter vindt. Teleurstellend is dat de goal van Schöne niet eens bij de top 3 stond. Dat was ook een geweldige goal.