Mossou fileert Valentijn Driessen: 'Óf heel dom, óf het clowntje uithangen'
Dinsdag, 4 juni 2024 om 09:55

Sjoerd Mossou is het niet eens met de uitspraak van Valentijn Driessen dat NAC Breda sportief gezien niks te zoeken heeft in de Eredivisie. Dat vertelt Mossou, die zelf fervent supporter is van de club uit Breda, in de AD Voetbalpodcast.

Al vroeg in de podcast komt NAC ter sprake. De club promoveerde afgelopen zondag naar de Eredivisie, door de finale van de Keuken Kampioen Play-Offs over twee wedstrijden met 7-6 te winnen van Excelsior.

"Even een disclaimer: als het over NAC gaat, praat en schrijf ik nooit als journalist. Ik ben gewoon een supporter als het om NAC gaat", begint Mossou. Vervolgens haalt presentator Etienne Verhoef aan dat sommige mensen vinden dat NAC, dat afgelopen seizoen als nummer acht eindigde in de Keuken Kampioen Divisie, helemaal niks te zoeken heeft in de Eredivisie.

Daarbij lijkt hij onder meer te doelen op Valentijn Driessen, die maandag in zijn column in De Telegraaf onder meer schreef: "Niet voor niets eindigde de tussentijds aangestelde Jean-Paul van Gastel als achtste in de Eerste Divisie. Weten gepromoveerde clubs zich in hun eerste seizoen vaak veilig te spelen; NAC lijkt gepromoveerd om te degraderen. Tegen Excelsior bewees NAC dat het sportief niets te zoeken heeft in de Eredivisie."

Mossou is het absoluut niet eens met die woorden, geeft hij aan. "Dat vind ik van een domheid, zeg. Dan ben je óf heel dom, óf je wil even het clowntje uithangen. Eén van de twee is het", zegt hij, zonder de naam van Driessen overigens te noemen.

"Natuurlijk is NAC achtste geworden, en natuurlijk gaat ze niet met deze selectie de Eredivisie in. Even logisch nadenken: iedere club die promoveert - en zeker als je vanuit deze positie komt - gaat tussen de vier en tien spelers vervangen. Dat gaat Willem II ook doen, en dat deden clubs in het verleden ook standaard. Dus die teams komen er heel anders uit te zien in het nieuwe seizoen. En dat is natuurlijk bij NAC niet anders", vervolgt Mossou.

"Wat veel interessanter is: hoe komen die clubs die promoveren qua budget ongeveer uit? NAC promoveert nu met relatief weinig televisiegeld, omdat ze de laatste vijf jaar in de Keuken Kampioen Divisie hebben gespeeld. Maar NAC heeft wel heel veel publiek en sponsors, dus daardoor gaan ze qua budget weer een heel eind omhoog."

"Dat gaat het uiteindelijk een beetje bepalen of een club wel of niet in de Eredivisie blijft, mits je de juiste keuzes maakt en de juiste spelers haalt. Of je dit seizoen achtste of derde bent geworden is natuurlijk totaal irrelevant. Ik verbaas me erover dat mensen dat niet snappen, eerlijk gezegd", besluit hij.

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste voetbalnieuws? Word nu lid van het Voetbalzone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws
   
23:47
23:47
The Athletic zet Oranje buiten top 10 beste EK-landen: 'Koeman snapt het niet'
100
   
23:10
23:10
Ruben Kluivert heeft transfer naar buitenland te pakken en tekent voor drie jaar
7
   
22:37
22:37
Van der Vaart zou Oranje op 3 plekken wijzigen: 'Je moet hem altijd opstellen'
32
   
22:06
22:06
Van der Vaart kijkt op van Valentijn: 'Heel erg overdreven, echt tenenkrommend'
15
   
22:02
22:02
Engelse fans rakelen opmerkelijke beelden van Hake op na interesse Man United
30
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (55)

 
Klapstoel88
 
35
4 juni 2024 om 10:14
Bij valentijn is het niet 1 van de 2, maar allebei sjoerd
 
TilburgAjax
 
38
4 juni 2024 om 10:15
Sjoerd, er is een derde optie: zure onruststoker zonder wezenlijke kennis van zaken in de voetballerij.
 
MrBoity
 
4
4 juni 2024 om 12:51
Nou, meneer mossou is verder naast nac-supporter ook pro-feijenoord/anti-Ajax dat laat hij regelmatig in al zijn stukjes merken. Dus ik vind het wel mooi dat ie nu een koekje van eigen deeg krijgt van Valentijn
 
TilburgAjax
 
7
4 juni 2024 om 13:51
Welk koekje van welk deeg? Valentijn valt Sjoerd niet aan, Valentijn zegt iets over NAC. Sjoerd reageert daar inhoudelijk op. Of dan de opmerking over domheid of clownesk gedrag chic is, daar kun je over twisten, maar het maakt slechts een zeer klein onderdeel van zijn betoog uit. Veel analisten, journalisten en andere talking heads in de voetballerij hebben zo hun clubvoorkeur, daar kan ik niet over vallen. Ik maak me bij Valentijn vooral druk om zijn stemmingmakerij, onwetendheid en algeheel onvermogen om als aimabel mens over te komen.
 
MessiBazoer
 
21
4 juni 2024 om 10:19
Nou vind ik Sjoerd geen haar beter. Naja, een beetje dan.
 
RUTGERRR
 
10
4 juni 2024 om 10:27
Een haartje?
 
R.Baggi0.10
 
5
4 juni 2024 om 11:39
Ik vond zijn item bij ESPN wel erg leuk om te kijken moet ik zeggen, waarbij hij langs elke Eredivisie club ging om te kijken naar het ontstaan van de club samen met een kenner.
 
Willem1609
 
0
4 juni 2024 om 12:24
Makkelijk scoren van Valentijn Driessen en Sjoerd Mossou op z'n teentjes getrapt omdat het zijn club betreft. Drie jaar geleden hadden we op basis van de selectie toen met NEC ook niets te zoeken in de Eredivisie, maar promoveerde wonder boven wonder. Bij NAC is het vooral nu de zaak volgens mij om in de bestuurskamers alle neuzen dezelfde kant op te krijgen. Dat heeft er bij ons voor gezorgd dat er een bepaalde weg ingeslagen werd waar we drie seizoenen op rij nagenoeg moeiteloos ons wisten te handhaven en zelfs dit seizoen piekte met een zesde plek en een bekerfinale. Werk aan de winkel voor NAC, maar dat is iets voor volgende week. Nu vooral genieten van het succes
 
henkie antonio
 
19
4 juni 2024 om 10:21
Mossou is er net zo een. Belachelijke journalist. Dit is ook weer zoiets... NAC heeft een hele matige selectie. Die zijn totaal niet Eredivisie waardig en hebben met die rode kaarten geluk gehad, anders hadden ze het nooit gered. Driessen en Mossou vind ik beiden vervelende 'journalisten'.
 
ceejah
 
6
4 juni 2024 om 10:34
"anders hadden ze het nooit gered." Dat weet je dus nooit zeker, want het is nu eenmaal gelopen zoals het gelopen is. Ik vind het persoonlijk eerder belachelijk dat de nummer 8 van de KKD uberhaupt play offs speelt. Doe lekker de nummer 3 van de KKD tegen de nummer 16 van de Eredivisie. Of desnoods nog de nummer 4 en 5 of 2 periode kampioenen erbij. Nu heeft zo'n beetje de halve competitie (vanwege jong teams) een kans op promotie aan het einde van het seizoen.
 
wanny
 
3
4 juni 2024 om 10:39
Nummer 16 tegen nummer 3, dan kun je de helft van de clubs in de KKD opdoeken. Tenzij je dit combineert met een stevige degradatieregeling naar de tweede divisie.
 
Lierse1997
 
3
4 juni 2024 om 10:44
En bij een periodetitel kan zomaar de nummer 12 promoveren. Is dat dan een betere optie?
 
ceejah
 
2
4 juni 2024 om 11:04
Vind ik wel Lierse. Want waarom zouden ze anders met periodetitels werken? Ik vind de huidige opzet met zoveel kanshebbers gewoon belachelijk. En Wanny, de helft heeft ook niks te zoeken in de Eredivisie dus hoezo opdoeken? De meeste clubs promoveren sowieso nooit naar de Eredivisie en leven toch gewoon nog? Clubs als NAC moeten het dan maar goed doen in competitie. Nu zijn ze kansloos 8e geworden en met een paar goeie potten in de playoffs gepromoveerd. Voor een periode moet je gewoon 1/3e van de competitie betere presteren dan alle andere teams.
 
ceejah
 
2
4 juni 2024 om 11:07
Wanny - Een degradatieregeling naar de tweede divisie gaat voorlopig gewoon niet gebeuren. Waarom? Omdat je voor profvoetbal je gewoon aan veel meer regels moet voldoen. De KNVB wil een scenario zoals met Achilles voorkomen. Logisch, de meeste amateurclubs zouden kapot gaan als ze zich aan de prof regels moeten houden. Dan ga je dus krijgen dat clubs op het hoogste amateur niveau bewust wedstrijden gaan verliezen om maar niet in de KKD te komen.
 
wanny
 
0
4 juni 2024 om 11:09
Opdoeken omdat er inkomsten wegvallen als er play off plekken wegvallen. Een club als MVV is een goed voorbeeld. Die draaien vaak tussen plek 8 en 12. Als je alleen de nummer 3 een play off wedstrijd laat spelen, speelt MVV de helft van de competitie nergens meer om. Nu zat het in de slotfase van de competitie goed vol daar. Hetzelfde gold voor Emmen die zich nog net plaatsten voor de play offs.
 
ceejah
 
1
4 juni 2024 om 11:17
Dan doe je lekker de nummer 3,4,5 of iets met periodekampioenen. Voor de kracht van het Nederlands voetbal hoef je je echt niet op te stellen als een liefdadigheidsinstelling. Ik vind het gewoon echt belachelijk dat de halve competitie van wie mogen promoveren er kans op maken. En mooie supporters dan die alleen het einde van het seizoen naar de wedstrijden gaan en voorderest nergens te bekennen zijn. Dan moet je als club zijnde maar beter presteren. Wat nu is hoeft niet altijd te zijn.
 
Broski
 
4
4 juni 2024 om 10:45
Dan heb je het artikel dus niet gelezen. "Natuurlijk is NAC achtste geworden, en natuurlijk gaat ze niet met deze selectie de Eredivisie in. Even logisch nadenken: iedere club die promoveert - en zeker als je vanuit deze positie komt - gaat tussen de vier en tien spelers vervangen. Dat gaat Willem II ook doen, en dat deden clubs in het verleden ook standaard. Dus die teams komen er heel anders uit te zien in het nieuwe seizoen. En dat is natuurlijk bij NAC niet anders", vervolgt Mossou.
 
juweel
 
1
4 juni 2024 om 10:46
heb je het stukje wel gelezen, want dat zegt Mossou toch ook? die gaan nog 4 tot 10 spelers vervangen tov de huidige selectie.
 
BurdyM
 
0
4 juni 2024 om 11:55
Daar moet je dan wel het geld voor hebben. Veel televisie gelden krijgen ze niet. Dus moeten ze het hebben van seizoenskaarten en sponsoring. NAC heeft al een vrij trouw publiek dus veel meer zal er niet komen schat ik in. Dus dan de seizoenskaarten maar duurder maken. Maar daar zit ook een grens aan. En ook de sponsordeals zullen wat duurder worden. Voor mij is NAC ook de eerste degradatiekandidaat. Niet alleen omdat er weinig geld is. Maar ook organisatorisch en bestuurlijk een chaos. Ik voorzie alweer dat het weinige geld uitgeven wordt aan paniekaankopen, middelmaat of via bevriende makelaars.
 
juweel
 
1
4 juni 2024 om 12:29
dat mag, ik denk dat er een aantal clubs onderin niet veel zullen ontlopen, en dan is Nac qua club groter dan een almere en rkc, dus denk niet dat ze qua inkomsten helemaal onderaan zullen staan, en ja daar zullen vast middelmaat aankopen tussen zitten, maar met middelmaat kun je ook ver komen, nac is een grote club met historie en als spelers kunnen kiezen tussen spelen in een stadion waar 4500 of 7000 man in kunnen of 19000 speelt dat ook allemaal mee in hun overwegingen
 
OREELY
 
15
4 juni 2024 om 10:21
als je promoveert, hoe dan ook, heb je het verdiend op 1 of andere manier. dat ze niks te zoeken hebben in de eredivisie is gewoon lulkoek zonder dat er een bal getrapt is in het nieuwe seizoen. Niemand weet hoe de selectie van nac er uit gaat zien of die van de concurrenten. als je ziet dat een almere zich uiteindelijk vrij eenvoudig heeft veilig gespeeld, dan kan (bijna) elke club dat. Almere was echt de ultieme underdog wat mij betreft, stond bij vele als directe degradant van te voren.
 
Linksbuiten67
 
3
4 juni 2024 om 10:31
Eens, maar Almere werd wel derde vorig jaar, dus meest logische dat die promoveerden. En ze waren daar ook al wel tijdje bezig om te promoveren, zat wel wat geld achter.
 
Pango
 
6
4 juni 2024 om 10:22
Ben het met Sjoerd eens, het is makkelijk om nu al NAC af te schrijven. Laten we de transferwindow afwachten. Er gaat veel gebeuren rondom de selectie van NAC en ik denk wel dat ze een kwalitatief waardig team op de been kunnen brengen. Echter zal het dan ook bestuurlijk goed moeten kloppen, en dat is wel een belangrijk onderdeel wat bij NAC niet 100 zeker is. Ook wel leuk om te vermelden, Valentijn vorig jaar over de promotie van Almere City: "ieder jaar heb ik degradatiekandidaten fout. Dus daarom zeg ik nu dat Almere erin blijft dan zullen ze er wel uitvliegen" Als je stadion en de toeschouwers ziet dan zeg je ze vliegen er lineadirect uit." "Je moet een club ook de tijd gunnen." In 2018 zei Valentijn nog: 'gelukkig promoveerde Almere City FC niet' Daarnaast is Valentijn Driessen is een groot voorstander van de play-offs voor zowel Europees voetbal als promotie/degradatie. 'degenen die dat willen afschaffen, snappen er weinig van' Om vervolgens de winnaar hiervan weer af te branden dat het kwalitatief niet goed genoeg is... zucht...
 
lexus69
 
3
4 juni 2024 om 10:23
Kan Driessen geen ongelijk geven. Op meer dan 20 punten geëindigd van WII, dan moet je echt veel verbouwen en daar heeft NAC geen geld voor. Leuke stunt de promotie maar het wordt een sof. Ik verwacht dat Pierre komend seizoen weer het een en ander kan gaan uitleggen bij Studio Voetbal over de randzaken bij NAC.
 
ratje123
 
2
4 juni 2024 om 11:58
Hoezo geen geld? Nog los van eventuele externe injecties, gaat NAC met een (spelers)begroting werken bovenkant rechterijtje Eredivisie is. Alleen op basis van sponsorcontracten en televisie gelden is het +4 miljoen tov dat dit seizoen.
 
VreemdeVis
 
7
4 juni 2024 om 10:23
NEC promoveerde ook toen ze 6 a 7 stonden in de kkd, en kijk waar ze nu staan. Het is gewoon logisch dat teams uit de kkd minder kwaliteit hebben, het zou erg zijn als dat niet zo was. Nu krijgen ze alleen wel weer de geld mogelijkheden die nodig zijn om een sterkere selectie op te bouwen
 
lexus69
 
0
4 juni 2024 om 13:05
NEC heeft Marcel Boekhoorn en een prima trainer en is een veel stabielere club. NAC lijkt er qua naam misschien op maar daar houdt de vergelijking op is eerder precies het tegenovergestelde.
 
wanny
 
2
4 juni 2024 om 13:32
Dat NEC stabiel is, is ook pas iets van de laatste 3 jaren. Niet toevallig sinds Boekhoorn zich er echt mee is gaan bemoeien. Daarvoor was het daar ook zeer onrustig. NAC zal die stap nu moeten gaan maken. Qua toekomstperspectief is de aanwezigheid van Boekhoorn natuurlijk doorslaggevend. Met zijn diepe zakken heeft NEC de stap naar de subtop kunnen zetten. NAC is qua achterban een stuk groter, maar daarmee maak je het gat dat door Boekhoorn ontstaan is niet goed.
 
RUTGERRR
 
0
4 juni 2024 om 10:26
Als je puur naar de wedstrijden in de nacompetitie kijkt kan je zeggen dat NAC vrij terecht terug is in de Eredivisie. Maar het is van de zotte dat een club die achtste geworden is nog kan promoveren. Wat is er mis met het oude systeem, zonder nacompetitie? Het is allemaal voor het geld of om de spanning erin te houden. Net als in België. Nog niet te beginnen over het feit dat wedstrijden om promotie/degradatie over een tweeluik gaan maar de wedstrijden voor Europees voetbal telkens een enkele wedstrijd is. Maargoed, dit is nu eenmaal hoe het werkt en het zij zo.
 
wanny
 
6
4 juni 2024 om 10:33
Het oude systeem zonder nacompetitie uit 1971-1972 bedoel je? De regels zijn vooraf bekend en af en toe promoveert er dan een club die wat lager is geeindigd. Dit systeem is goud voor de spanning en dus de aandacht voor de KKD en de play offs. En natuurlijk gaat het om geld. Daar gaat het hele betaalde voetbal om.
 
Pablonino
 
0
4 juni 2024 om 10:34
Vaak is het toch van belang dat er al een kern is van spelers die eredivisie-waardig zijn en de zwakkere eruit gefilterd worden en het team verder aan te sterken met eredivisie-waardige spelers. Maar als je 8ste word lijkt die kern er al niet te zijn. Uiteraard kan dat met budget opgelost worden maar ik weet niet in hoeverre je vast zit aan deze selectie. Of NAC sportief wat te zoeken heeft in de eredivisie zal moeten blijken maar er zijn clubs waarbij je vooraf meer kans had gegeven. Wel fijn dat Mossou aangeeft dat hij als supporter praat, wat Nac betreft. Kunnen veel journalisten nog een voorbeeld aan nemen.
 
wanny
 
1
4 juni 2024 om 10:37
Ik denk dat NAC wel een man of 6, 7 heeft die rechterrijtje eredivisie aan moet kunnen. Van den Bergh, Jensen, Omgba, Janosek, Omarsson, Leemans. Dat zijn behoorlijke spelers. Daar achter hebben ze wel een man of 5 die de bank kunnen bezetten. Dus er moeten wel 4 a 5 basisspelers bij om mee te doen. In ieder geval een keeper, een centrale verdediger en iemand die goals kan maken.
 
snowy
 
0
4 juni 2024 om 10:52
Denk dat ze nu ook wel betere spelers kunnen aantrekken daar het voor spelers aantrekkelijker is om in de eredivisie te spelen dan kkd. Kijk naar Exelsior die heeft straks ook geen selectie meer die eredivisiecwaardig zal zijn omdat spelers gaan vertrekken.
 
Pablonino
 
1
4 juni 2024 om 10:57
Maar als je 6-7 eredivisie-waardige spelers hebt, kan je toch nooit 8ste worden? Dan moet je toch tot mee doen voor de titel?
 
wanny
 
3
4 juni 2024 om 11:06
Leemans is al sinds december geblesseerd. Omarsson is de hele eerste seizoenshelft geblesseerd geweest en is pas de laatste wedstrijden weer een beetje de oude Omarsson. Omgba is ook veel geblesseerd geweest. Jensen is in de winterstop gekomen. Eigenlijk zie je pas in de play offs dat er meer in deze selectie zit dan er uitgekomen is.
 
Pablonino
 
0
4 juni 2024 om 11:10
Dat scheelt nog wel aardig dan, dan valt het misschien mee. Al vond ik het in de play offs ook wel mee vallen.
 
JackSparrow
 
1
4 juni 2024 om 10:45
Absoluut geen fan van Driessen maar ga eens in een programma bij Driessen zitten Sjoerd, dan durf je zoals gewoonlijk nergens tegenin te gaan en je wordt aan alle kanten door Driessen in een hoek geluld. Goed of niet, Driessen durft confrontaties aan lult niet alleen via media kanalen.
 
WesZol
 
0
4 juni 2024 om 10:53
De play-offs van de KKD moeten we gewoon afschaffen in deze opzet want het is en blijft belachelijk dat de nummer 8! kan promoveren naar de Eredivisie. Met een beetje pech kan je in een uiterst geval een nog lager geklasserde team in de playoff hebben als ene Jong team op 8/9 en 10 eindigt. Nee doe maar lekker een Engels of Duits model dat de nummer 3/4/5/6 of de nummer 3 tegen de nummer 16 een playoff speelt. Dan krijg je''gewoon'' kwalitiatief de betere teams ipv een nummer 8 die dat op doelsaldo is geworden met al jarenlang een schandlaig beleid.
 
wanny
 
10
4 juni 2024 om 11:15
Die play offs hier zijn goud waard. Spannender dan de hele eredivisie dit seizoen.
 
KapiteinClaus
 
1
4 juni 2024 om 10:55
Voetbal gaat om teams/spelers die tegen elkaar strijden. Wat je krijgt zijn 'journalisten' die het tegen elkaar opnemen (voor zover je daarover kan spreken), zelf niet meer informatie hebben dan het publiek en dan maar komen met 'voorspellingen'. Want even serieus, zowel Driessen als Mossou kunnen hier amper serieuze uitspraken over doen.
 
Walle
 
5
4 juni 2024 om 11:33
Ik zie hier al dat commentaar op de playoffs, maar die waren toch geweldig om te kijken? Uiteindelijk is voetbal toch gewoon entertainment, en meer entertaining dan die playoffs is er toch bijna niet? Ik zou er niets aan veranderen qua opzet. Sowieso kan de KKD niet de periodetitels afschaffen omdat ze geen degradatie hebben. Als je dan ook geen periodetitels zou hebben, dan krijg je gewoon dat vanaf de winterstop 14 clubs al helemaal klaar zijn met de competitie omdat ze dan werkelijk niets meer voor hebben om voor te spelen. Met de periodetitels hou je tenminste dat elke club om de zoveel wedstrijden weer een nieuwe kans krijgt. En die playoffs waren toch gewoon geweldig? Als de clubs eenmaal promoveren dan gebeurt er daarna toch weer van alles bij die clubs. Sponsoren komen ineens over de brug, seizoenkaartenverkoop gaan omhoog etc. Dus er is sowieso niets over te zeggen hoe gepromoveerde clubs een jaar later zich zullen presenteren in de eredivisie. Een club als NAC heeft in principe alles in zich om een goede eredivisie club te zijn, dus ik ben wel benieuwd of het er eindelijk uit komt.
 
ratje123
 
3
4 juni 2024 om 12:01
Inderdaad, zag gisteren voorbij komen dat er 2 miljoen mensen gekeken hebben naar de finale Excelsior-NAC, dat is gewoon meer dan hoeveel er naar de CL finale keken (1,25 miljoen). Ik vind de nacompetitie altijd de leukste wedstrijden om naar te kijken. Altijd emotie, strijd en spektakel.
 
R.Baggi0.10
 
1
4 juni 2024 om 11:42
Ik moet zeggen dat ik Sjoerd in deze gelijk moet geven. NAC gaat net zoals de anderen zich gewoon op meerdere plekken versterken. Komt nog bij dat NAC natuurlijk een geweldige achterban heeft en het leeft in de stad.
 
El Barto
 
1
4 juni 2024 om 13:07
Tja, hoorde hem net in de AD podcast en hij heeft wel een punt. Uiteraard gaat NAC niet met deze selectie de Eredivisie in, dat zou zelfmoord zijn. Er is nog een hele transfer zomer om er wat van te maken. En hopelijk weten ze dat als Almere op te pakken en niet als Volendam, van afgelopen seizoen.
 
Gryga22
 
2
4 juni 2024 om 11:42
Optie 2!! Valentijn is een Clown… blij als die man weg is uit de voetballerij
 
Edberg
 
1
4 juni 2024 om 12:15
Driessen heeft gewoon gelijk. Fc Groningen en in mindere mate Willem 2 hebben wat te zoeken in de Eredivisie maar NAC niet. Als Mossou als objectieve journalist ernaar zou kijken zou hij dat ook beamen. Het zat NAC behoorlijk mee in de play offs, geld om echt te versterken is er niet en deze spelersgroep mist simpelweg het vereiste niveau. Maar goed het is wel een mooie club met een mooi stadion.
 
wanny
 
4
4 juni 2024 om 12:47
Waarom zou NAC geen geld hebben om de selectie zodanig te versterken dat ze 3 clubs onder zich kunnen houden? Ik denk dat het vooral afhangt van de Technisch directeur, want de budgetten onderin zullen elkaar niet enorm veel ontlopen. Als die van NAC het beter doet dan die van RKC, Willem II, Almere, Fortuna etc, dan blijft NAC erin. Heb je teveel missers in je selectie of staf, dan is NAC het haasje.
 
Kieftenbeld
 
0
4 juni 2024 om 12:27
@moderators van voetbalzone de vorige keer dat ik geband was, was de reden dat ik driessen aan het bashen. Maar onder alle andere artikelen zoals deze gebeurt precies hetzelfde, beetje meten met 2 maten als je het mij vraagt
 
RikF
 
0
4 juni 2024 om 13:31
Interessante quote van Sjoerd "tussen de 4 en 10 spelers vervangen" NAC zit in de positie dat er eerst wat weg moet voordat er iets vervangen gaat worden, gezien de selectie van NAC en de financiële middelen van andere eerste divisie clubs zie ik niet dat ze er tussen de 4 en 10 kwijtraken om deze te vervangen. Leuk dat hij zegt dat alle promoveerde clubs gaan doen en daarbij WillemII benoemd. Dan heb je FC Groningen die promoveert maar daar zegt hij niet over omdat die dat dus niet hoeven die hebben als er niemand weg gaat en 2 a 3 gerichte versterkingen genoeg. Kortom weer een verhaal van niks omdat er iemand zegt dat NAC niets in de eredivisie te zoeken heeft, wat imo nog een terechte opmerking is ook.
 
wanny
 
0
4 juni 2024 om 13:37
Er zijn bij NAC 9 aflopende contracten en 2 huurlingen. Dus zonder iets te doen kan NAC al 11 man kwijt raken. Waarbij er dan geld vrij komt om andere spelers te halen. En dan zijn er nog 2, 3 spelers die ze zouden kunnen verkopen waarmee je een aantal miljoenen hebt om de markt mee op te gaan. Nadeel is wel dat je met een behoorlijk nieuw team zult moeten gaan werken. Ten opzichte van clubs die minder mutaties in de selectie hebben. Dus makkelijk wordt het niet, maar er zal ook wel wat mogelijk zijn.
 
ratje123
 
2
4 juni 2024 om 14:13
NAC heeft straks (gewoon?) een begroting van bovenkant rechterrijtje uit de Eredivisie. Is tijdens de play offs nog een artikel geweest op VI (pro). Door opwaardering van de sponsor contracten is er 2 miljoen extra, en door TV-gelden ook nog 2. Daarmee komt de begroting tussen de 14/16 miljoen. Kijkend naar de Eredivisie clubs van dit jaar komt je dan rond plek 12/9. Overigens had NAC volgens de laatste jaarrekening een eigen vermogen van 2,2 miljoen. Men roept altijd dat NAC geen geld heeft, omdat het er altijd chaos is. Maar dat is allang niet meer zo. Daarnaast sluit ik ook niet uit dat de eigenaren nog een injectie doen.
 
wanny
 
0
4 juni 2024 om 14:18
Je moet wel oppassen met de gehele begroting te vergelijken. Wat met name van belang is, is wat er overblijft aan spelersbudget.
 
ratje123
 
0
4 juni 2024 om 15:30
Dat klopt natuurlijk helemaal, al begreep ik dat (juist door 5 jaar Kkd), de verdeling spelersbudget / begroting best positief is. Ik zeg natuurlijk ook helemaal niet dat NAC het makkelijk gaat redden, maar probeer wat duiding te geven aan de mensen die denken dat er bij NAC niks mogelijk is.
 
wanny
 
0
4 juni 2024 om 15:48
De truc zal zijn om de hand op de knip te houden, zodat het grootste deel van je extra inkomsten naar het spelersbudget gaan. Dus in het eerste jaar nog geen extra mensen op kantoor of meer geld naar de jeugd bijvoorbeeld. En ook niet gelijk 3 extra trainers en medici erbij zonder dat duidelijk is dat we daardoor meer punten gaan pakken.
 
Rob81
 
0
4 juni 2024 om 20:03
Ach, je moet de Eredivisie ook weer niet overschatten. Dat hele rechter rijtje is echt niet veel beter dan NAC. Excelsior heeft in ieder geval over 2 duels van ze verloren, en dat was de nummer 16 die min of meer gelijk finishte met RKC. NAC piekte op het juiste moment, en heeft toch even een goal of 20 gemaakt in die playoffs. Met een paar versterkingen kan NAC gewoon overleven. Geldt ook voor Willem II en FC Groningen. Ik ben zelf Groningen supporter, en ik maak me eerlijk gezegd niet zo druk om ploegen als Heracles, RKC, Zwolle, Almere en Fortuna. Ondanks de 8e klassering schat ik NAC zo niet veel lager in, ook wetende dat die ploeg wel wat mogelijkheden heeft deze zomerstop. Ik zie eerder RKC en Almere er uit vliegen volgend jaar.