Mourinho en Conte in de clinch: 'Janken, janken en nog eens janken'
Donderdag, 19 oktober 2017 om 08:30

Manchester United moest het woensdagavond stellen zonder Zlatan Ibrahimovic, Paul Pogba, Eric Bailly, Marcos Rojo, Marouane Fellaini en Michael Carrick, maar klopte Benfica toch met 0-1. Het was de derde opeenvolgende groepszege voor the Red Devils, die ondanks de blessureproblemen bezig zijn aan een sterk seizoen. José Mourinho zocht na afloop de confrontatie met collega-trainers; Antonio Conte voelde zich aangesproken.

Mourinho ergert zich aan de kritiek op het defensieve voetbal van zijn ploeg. In de wedstrijden tegen Liverpool (0-0) en Benfica toonde Manchester United weinig aanvallende intenties. "Als ik soms de kranten lees, niet alleen de Engelse maar ook de Portugese, krijg ik het idee dat verdedigen een misdaad is. Maar dat is het niet." Mourinho kreeg op de persconferentie de vraag of Manchester United in dat opzicht oneerlijk wordt bekritiseerd ten opzichte van andere ploegen. "Ik ben er vrij zeker van dat het voor andere teams makkelijker is, ja. Maar er is ook nog iets anders waar ik me schuldig aan maak: ik heb het nooit over blessures."

"Andere managers janken en janken en janken, dat doe ik niet", benadrukte Mourinho. Namen van collega's noemde hij niet, maar Jürgen Klopp van Liverpool en Antonio Conte van Chelsea klaagden recentelijk over het gemis van bepalende spelers. "Het enige wat je moet doen, is de geblesseerde spelers negeren en het vertrouwen geven aan de spelers die wel beschikbaar zijn. Maar als je wilt, kan ik wel even vijf minuten janken. We missen Zlatan Ibrahimovic, Paul Pogba, Marouane Fellaini en Marcos Rojo. Ik kan daarom gaan janken, maar dat doe ik niet. We werken met wat we hebben. Tegen Liverpool hadden we twee middenvelders en niets meer."

"Vandaag hebben we een jochie binnen de lijnen gebracht, Scott McTominay, omdat ik geen andere oplossing had. We hebben dit seizoen twaalf wedstrijden gespeeld, tien keer gewonnen, negen keer de nul gehouden en twee keer gelijk gespeeld. Het gaat helemaal niet slecht", aldus Mourinho. Collega Conte reageerde bij Sky Sports: hij wil dat Mourinho zich voortaan met zijn eigen zaken bemoeit. "Mourinho maakt zich vaak druk om wat er bij Chelsea gebeurt. Vorig seizoen was dat ook al zo. Ik zou zeggen dat hij moet kijken naar zijn eigen ploeg en daar moet stoppen. Houd je niet steeds bezig met anderen."

Meer nieuws
   
00:04
00:04
'Roger Schmidt wil weg bij Benfica en plant onderhoud in met Bayern München'
5
   
00:00
00:00
De EK-selectie van Portugal: dit zijn de spelers die kans maken
4
   
23:25
23:25
Jeredy Hilterman ondanks promotie Willem II niet geheel tevreden
1
   
23:00
23:00
Viaplay vraagt Erik ten Hag op de man af of hij contact heeft gehad met Ajax
2
   
22:53
22:53
Stadionspeaker Roda JC wijt kolossale blunder onder meer aan slecht internet
20
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (27)

 
tommie
 
59
19 oktober 2017 om 08:36
Zeggen dat je niet klaagt over geblesseerde spelers, maar wel even opnoemen welke spelers allemaal geblesseerd zijn. Mourinho in een notendop!
 
ZlatanUnited
 
50
19 oktober 2017 om 08:47
Goed lezen... en dan een juiste reactie plaatsen
 
KopiteRed
 
5
19 oktober 2017 om 09:07
Ken je feiten, en dan met een reactie komen waar veel zelfvertrouwen in zit.
 
tommie
 
1
19 oktober 2017 om 13:36
Dan mag jij mij vertellen wat er niet juist is aan mijn reactie...
 
Saaff
 
0
20 oktober 2017 om 00:59
“Maar als je wilt kan ik wel even 5 minuten janken”. Toen begon hij met namen noemen bedoelt hij.
 
Martijn23
 
16
19 oktober 2017 om 08:55
En dit zegt Mr ik klaag altijd over alles
 
Liverpoort
 
69
19 oktober 2017 om 08:55
Mourinho after the 0-0 at Anfield: "I have no midfield to do what I usually do. No Fellaini, no Carrick, no Pogba - nothing, nothing at all"
 
consy
 
11
19 oktober 2017 om 09:14
Precies, het toonbeeld van de hypocrisie.
 
BlauBlancGrana
 
16
19 oktober 2017 om 09:07
Typisch Mourinho vd laatste jaren dit. Mourinho bekritiseerde eerst andere teams en trainers die defensief tegen zijn ploegen speelden toen vond hij het 19e eeuws voetbal ,dat het voetbal kapot maakt. Nu hij zelf defensief speelt ergert hij zich dood aan het feit dat andere hem bekritiseren over zijn speelwijze,want "verdedigend spelen is toch geen misdaad"
 
Busby
 
7
19 oktober 2017 om 09:18
United gaat altijd het meest bekritiseerd worden omdat zij de grootste ploeg van Engeland zijn. Chelsea doet niets anders onder Conte dan verdedigen en counteren, Arsenal denkt nog altijd het voetbal van de jaren Henry te spelen en Klopp speelt goed tegen top 6 maar verliest het meest van kleine ploegen. Mourinho heeft het natuurlijk ook aan zijn eigen reputatie alles te danken maar de resultaten spreken voir zich dus laat mensen maar praten.
 
JansonWatson
 
2
19 oktober 2017 om 10:44
Chelsea speelde gister met 6 verdedigers, en een verdedigende middenvelder.. en dat in een thuis wedstrijd.
 
MR_United
 
22
19 oktober 2017 om 09:20
Wat me wel opvalt is dat United eigenlijk pas sinds afgelopen week tegen Liverpool zo verdedigend speelde. Ik heb tot nu toe elke wedstrijd gekeken, en bijna elke pot hiervoor werd met ruime cijfers gewonnen. Mogelijk dat de blessures hier toch iets mee te maken hebben. Wat betreft Mourinho.. er lijkt een soort algemene haat richting deze man te bestaan. Ik denk persoonlijk dat dit meer gebaseerd is op zijn acties in het verleden, want momenteel is Mourinho vaak de rust zelf. Itt een Klopp, Conte of Pep staat Jose vaak rustig langs de lijn ipv achter elkaar te gillen en of rennen. Ik vind het dan ook wel krom dat Mourinho nog niet zo lang geleden de tribune in werd gestuurd omdat hij buiten zijn 'coachvak' zou zijn gekomen. Klopp zag ik afgelopen weel namelijk vaker erbuiten dan erin staan, en daar gebeurd niks mee.
 
JuanSnow
 
7
19 oktober 2017 om 11:59
Klopt helemaal. Mourinho wordt ook altijd eerder bestraft voor uitspraken dan Klopp, Wenger of Pep. Dat was ook al zo in zijn Chelsea-tijd. Persoonlijk snap ik ook niet zo goed waar het idee vandaan komt dat United defensief speelt onder Mou. Ik vond het spel vorig jaar al veel beter dan onder van Gaal, maar werden er gewoon enorm veel kansen gemist waardoor we veel te vaak gelijk speelden. Dat is niet Mourinho's schuld. Het voetbal is nu inderdaad niet zo sprankelend als dat van City, maar defensief? Mensen lijken Mou ook de schuld te geven van de 0-0 tegen Liverpool. Maar Klopp nam ook geen risico's. Geen aanvallende wissels, geen riskante tactiek. Mensen hebben ook gewoon graag kritiek op United omdat we de grootste zijn. Hated, adored, but never ignored.
 
Louismanuel
 
6
19 oktober 2017 om 12:22
Mourinho speelt met het materiaal waarover hij beschikt. Momenteel bij United veel blessures dus is hett allemaal wat minder sprankelend. je kuntt nou eenmaal een seizoen dat vergelijkbaar is met een marathon niet vol op de sprint uitlopen. Dat Mourinho altijd verdedigend spel speelt is nonsens. Vooral aangehaald door zogenaamde deskundigen. Dat zijn vooral oud voetballers. Het probleem ermee is dat zij over het algemeen een slechte geheugen hebben. Zijn de 2e seizoen van Mou bij Real vergeten: 100 punten en 121 doelpunten voor. Beide nog steeds een record. Barca heeft alleen de 100 punten geevenaard maar niet de 121 gols. Die maak je niet in 1 seizoen met beton voetbal! En ook met Chelsea heeft Mou de nodige records gebroken in Engeland. De 3-0 tegen de Barca van Rijkaard binnen 26 minuten bv (4-2) of de 6-0 tegen Arsenaal waarvan de eerste 3 in 17 minuten. Zijn slechts een paar voorbeelden. Ook met Inter mn in 2010 heeft hij veel aanvallend voetbal gespeeld. Maar ja, inderdaad, wel vanuit de organisatie.
 
Chimo
 
0
19 oktober 2017 om 18:18
United speelt sinds Mourinho tegen de topploegen altijd ultra verdedigend. Ze hebben tot nu toe bijna alleen nog maar kleintjes gehad. Dan proberen ze nog wel eens aan te vallen. Maar als je alle wedstrijden van het seizoen nog eens gaat nakijken dan zie je dat ook grote delen van die wedstrijden uitermate saai en behoudend zijn. Bij vlagen laten ze aardig voetbal zien
 
Mr.Eko
 
3
19 oktober 2017 om 09:22
Verdedigen is wel een misdaad als je zo'n duur elftal hebt
 
strontschep
 
2
19 oktober 2017 om 09:38
Vgm niet hoor, want hoezo zou je het niet doen als je er resultaten mee haalt? Ik hoop liever eind van het seizoen te kunnen zeggen dat we de titel hebben gewonnen dan dat we lekker aanvallend voetbalde tegen Liverpool oid
 
AbelNzuzi
 
7
19 oktober 2017 om 09:52
Wat heb je liever, zo spelen en meedoen of als Arsenal denken dat ze Barca zijn en al jaren niks presteren?
 
TmmO
 
1
19 oktober 2017 om 10:02
Ik denk dat United gewoon kan meedoen met een meer attractieve speelstijl. Dit is heel erg op save spelen. Niet verboden, maar velen blijken het niet zo te waarderen.
 
Chimo
 
0
19 oktober 2017 om 18:22
Ik word liever tweede op een wk (1974) met legendarisch voetbal dan eerste met een ploeg waar nooit meer over gesproken wordt.
 
Chimo
 
0
19 oktober 2017 om 18:23
@tmmo, precies. Ze halen met dat ultra verdedigend spelen nauwelijks punten tegen de top 10. Het is dus saai en ook nog eens niet effectief.
 
JDG84
 
1
19 oktober 2017 om 10:41
Mourinho vroeg zich af of goed verdedigen een misdaad was. Maar er zit wel een groot verschil tussen goed verdedigen of gewoon met 10 man in eigen 16 staan en de bal naar voren peren. Afgelopen weekend was het gewoon genant. Lukaku heeft alleen maar ballen langs hem heen zien vliegen. Gewoon blind en zonder idee alles weg jekkerren. Goed verdedigen kan prachtig zijn, maar ik vind het bij united niet mooi om te zien. als je dan zo'n selectie hebt, waar je werkelijk fantastisch voetbal mee kan spelen, dan vind ik dat idd benoemenswaardig.
 
fcoldambt
 
1
19 oktober 2017 om 11:55
De grootste jankerd die er is altijd maar zeuren en ook richting collega's en andere clubs.
 
 
2
19 oktober 2017 om 12:21
Mourinho is zo een oen af en toe. Snapt hij neit dat we interviews kunnen terugkijken? Hij klaagt zovaak over blessures, of scheidsrechters, of speelschema's, of het weer, of dat iedereen tegen hem is. Ik kijk geen uitwedstrijden van United meer net zoals ik sowieso nooit uitwedstrijden van zijn teams kijk. Geen reet aan.
 
Millonario
 
0
19 oktober 2017 om 17:21
Het is acteren. Eerst doen alsof het je niks doet, maar dan nemen de emoties de bovenhand. Het is sterker dan hem zelf, kan er niets aan doen.