Mourinho: 'Ik smeek niet, maar zelfs West Ham United wil kampioen worden'
Vrijdag, 21 juli 2017 om 10:20

Manchester United boekte donderdagnacht een 2-0 overwinning op stadsgenoot Manchester City in het kader van de International Champions Cup. In de Verenigde Staten bereidt de ploeg van José Mourinho zich voor op komend seizoen, maar volgens de oefenmeester is zijn selectie nog niet compleet. Na de komst van Victor Lindelöf en Romelu Lukaku hoopt Mourinho op nog minstens één zomerse versterking.

"Ik weet het niet, ik heb geen idee wanneer we de volgende aankoop kunnen verwachten", maakt Mourinho duidelijk op de website van Manchester United. "Daar ga ik niet over. Ik verdien niet de credits voor de komst van Romelu Lukaku en Victor Lindelöf. Dat was allemaal het werk van vicevoorzitter Ed Woodward en ik wil hem bedanken voor zijn fantastische werk. Hij heeft twee grote spelers voor ons binnengehaald, maar we hebben nog meer nodig."

Mourinho wijst naar de activiteit bij competitiegenoten: de trainer merkt op dat Manchester City en Liverpool de markt opgaan, terwijl West Ham United zich heeft versterkt met Joe Hart en Javier Hernández. Binnenkort moet Marko Arnautovic de volgende worden. "Wow! West Ham United lijkt ook voor de landstitel te willen gaan. Ik wacht nog op iets extra's. Dit is geen kritiek en het is ook niet alsof ik niet begrijp hoe ingewikkeld de situatie is, want dat snap ik wel. Het is niet makkelijk om meteen maar een prijskaartje van een andere club te accepteren."

Hoewel de markt tot 31 augustus open is, wil Mourinho het liefst nog tijdens de tour in de Verenigde Staten een nieuwkomer welkom heten. "Ik werk graag vanaf dag één met iemand samen. Het verschil dat Lukaku teweeg heeft gebracht, is gigantisch. Ik zou graag hebben dat mijn volledige selectie hier is. Ik hoop op één speler, ik smeek niet eens om twee nieuwe spelers. Hopelijk gebeurt het zo snel mogelijk, want je ziet nu al dat er sprake is van een team. Lindelöf en Lukaku maken daar deel van uit. Er is wederzijds begrip tussen de spelers. Kijk naar de manier waarop Paul Pogba de bal naar Lukaku speelt, en de manier waarop Lukaku de bal vervolgens vasthoudt."

Wie de nieuwe speler moet worden, laat Mourinho in het midden. De jacht op Internazionale-sterkhouder Ivan Perisic verloopt niet soepel voor Manchester United en de Europa League-winnaar van vorig seizoen wordt ook met Eric Dier (Tottenham Hotspur) en Nemanja Matic (Chelsea) in verband gebracht. Bovendien zouden the Red Devils een oogje hebben op Serge Aurier van Paris Saint-Germain. "Op welke positie we ons willen versterken? Dat vertel ik je niet, sorry", aldus Mourinho.

Meer nieuws
   
08:03
08:03
V/d Vaart zou duo aanstellen voor opvolging Arne Slot; Afellay enthousiast
12
   
08:00
08:00
Wie is de Italiaanse idealist die mogelijk de nieuwe trainer wordt van Ajax?
4
   
07:02
07:02
De Telegraaf: Geertruida 'wil dolgraag naar Liverpool' en staat ook op de radar
50
   
07:00
07:00
Arne Slot: de trainer die 'sleeping giant' Feyenoord wakker maakte
17
   
06:00
06:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (31)

 
tedhenky
 
3
21 juli 2017 om 10:31
United moet een linksback en cvm halen dan zie ik ze wel om het kampioenschap mee doen mag ook wel na 300 miljoen ofzo.
 
Mikie smalling
 
21
21 juli 2017 om 10:40
Maar andere clubs geven nog meer uit (in ieder geval dit jaar en City zelfs de afgelopen jaren). Dus dan zouden wel 6 clubs kampioen moeten worden, maar dat kan niet hè.
 
Callee5
 
10
21 juli 2017 om 10:57
Mikie smalling Bedankt voor je reactie! Mensen blijven maar praten over het uitgegeven bedragen maar is toch heel simpel? Clubs weten eenmaal wat je te besteden hebt, en dan willen ze je het liefst zo veel mogelijk uitmelken. Ik vind het juist knap dat een United niet zomaar elke bedrag die gevraagd wordt op tafel legt, want hoe kan Lukaku die vorig seizoen zoveel goals heeft gemaakt 80 Mil kosten terwijl Morata die grotendeels op de bank zat bij Real 85 mil kost. De markt is gewoon niet neer realistisch, maar soms moet je wel uitgeven wil je de rest van de "koop clubs" willen bijhouden.
 
Sammerens
 
6
21 juli 2017 om 11:16
Dat is niet zo lastig toch? Beiden zijn ongeveer van dezelfde leeftijd. Lukaku laat al jaren zien dat hij in de Premier League kan scoren. Morata op zijn beurt heeft bij 2 grote clubs gezeten, was daar dan wel niet de eerste keus, maar scoort wel erg veel in de tijd die hij krijgt. Ook bij het Spaanse nationale team heeft hij een prima moyenne qua goals in relatie met gespeelde minuten. Daarbij waren diverse rijke clubs op zoek naar een spits en waren er maar een handvol in hun categorie op de markt. Voila, daar heb je de vrij gelijkwaardige prijskaartjes van die 2.
 
weetjeniet
 
3
21 juli 2017 om 11:17
Volgens mij ben jij in de war.. Man Utd heeft het afgelopen 5 jaar overduidelijk het meest uitgegeven in de Premier League. Is allang in de categorie koopclub te scharen.
 
Sammerens
 
11
21 juli 2017 om 11:53
@weetjeniet, Feitelijk onjuist. United heeft net iets minder aangekocht dan City en in die periode ook voor iets meer verkocht dan City. Bovenal, weet je hoeveel spelers United over de afgelopen 5 seizoenen heeft gekocht? 22 stuks. Wat is dat vergeleken met bijvoorbeeld Tottenham (31) of Juventus (47!!).
 
YoeriCFC
 
15
21 juli 2017 om 10:52
Ik denk dat Mourinho zich niet zo'n zorgen moet maken! Hij heeft een goed team en zal het veel beter gaan doen dan vorig seizoen, hij wordt immers altijd kampioen in zijn tweede seizoen!! Zoals het er nu voor staat denk ik dat Chelsea en United de frontrunners gaan worden, zolang Spurs geen nieuwe spelers koopt zullen ze langzaam aan wegzakken denk ik, op de voetgevolgd door Tottenham en Arsenal.. Op de een of andere manier vind ik Manchester City gewoon nog geen Pep elftal en ik betwijfel of ze dat ooit gaan worden, ik denk dat dit het eerste niet succesvolle werk van Guardiola gaat worden!
 
weetjeniet
 
8
21 juli 2017 om 11:19
Ik denk ook dat Pep eindelijk een uitdaging heeft aangenomen waar zijn waarde naar boven komt, teleurstellend dus.. Van Barca naar Bayern gaan is de meest makkelijke en veilige keuze die hij ooit in z'n cariere heeft gemaakt. Nu heeft hij eindelijk een echte uitdaging en gaat die tot nu toe, onderuit.
 
YoeriCFC
 
1
21 juli 2017 om 11:46
Ik denk dat er weinig uitdagingen zijn lastiger waren dan het project bij Man City.. Ze hadden een hopeloos verouderde selectie, verre van het niveau van een middenveld wat Pep nastreeft en ook gewoon een kwaliteitstekort.. City wordt op de transfermarkt constant ingehaald door de grote buurman, die meer en meer uitgeeft, dus op zich snap ik wel waarom het nog geen succes is geworden.. Dat kan het ook bijna niet worden als je met Kolarov op je middenveld moet spelen, omdatje kwaliteit tekort komt!
 
Silvacity
 
0
21 juli 2017 om 16:12
@weetjeniet Laten we niet te snel conclusies gaan trekken... Aanvallend heb ik nog nooit zo'n sterk City elftal gezien ala afgelopen seizoen. Echter werden de kansen niet afgerond en was de verdediging zonder Kompany zo lek als een mantje. Als die defensie wordt gefixed, dan zie ik City in staat om een heerlijk seizoen op de mat te leggen.
 
Ajacxied
 
0
21 juli 2017 om 11:36
Waar baseer je op dat Spurs weg gaan zakken als ik vragen mag? Die leken sterker en sterker te worden naar mate het seizoen vorderde. Als ze weer met de pet naar de CL gaan gooien (wat echt schandalig zou zijn voor het Engelse voetbal overigens) zie ik ze met deze selectie wel weer volop meedoen om de titel. Alleen als er wel serieus om de CL wordt gestreden zullen er spelers bij moeten inderdaad
 
YoeriCFC
 
10
21 juli 2017 om 11:43
Onderbuikgevoelens.. Niet meer dan dat. Ze spelen het hele jaar op Wembley, moeten ook weer Europa in, ze hebben zich niet versterkt. Ik weet het niet, maar ik had voor de transferperiode een ander gevoel bij Spurs. Misschien is het wel hun complete gebrek aan activiteit hoor, maar ik heb het idee dat de rest allemaal maar doorgroeit en verbeterd en zij nu even een pas op de plaats maken.
 
Sammerens
 
10
21 juli 2017 om 11:44
Van mij mag hij zich wel wat zorgen maken. Vorig seizoen 2 verdedigende middenvelders laten gaan en Carrick is ook weer een jaartje ouder. Daar is nog niemand voor terug gekomen. Eind vorig seizoen bleek dat al een groot probleem. Herrera en Pogba moesten in een zeer druk programma alles spelen omdat enige andere optie Fellaini ook nog eens enkele wedstrijden geschorst werd. Dat Ik zou toch het allerliefst nog een goede middenvelder er bij hebben. Perisic kan me wat dat betreft gestolen worden. Met Mkhitaryan, Mata, Martial, Rashford en Lingard heb je toch 5 opties voor op de flanken. Als ze net zo veel kansen creeeren als vorig seizoen en Lukaku toont zich effectiever dan Zlatan, dan is dat aanvallend probleem toch al snel voor een groot deel opgelost. Anderzijds opent het uitblijven van nieuwe spelers wel weer meer ruimte voor eigen talenten. Fosu-Mensah kan nu toch nadrukkelijk op de deur gaan kloppen. Ook Andreas Pereira laat het nodige van zich zien in de voorbereiding, nadat hij dat vorig seizoen ook al deed maar alsnog verhuurd werd. Heeft het bij Granada heel aardig gedaan in de PD. Wellicht kan hij verrassen op het middenveld als hij de kant krijgt.
 
Kippigekees
 
5
21 juli 2017 om 12:03
Spurs wordt op de voet gevolgd door Tottenham?
 
YoeriCFC
 
1
21 juli 2017 om 13:23
Beetje ongelukkig geformuleerd haha! Ik bedoel dat Chelsea en United op de voet gevolgd gaan worden door Spurs en Arsenal maar dat Spurs ook meer zou kunnen doen als ze zich goed zouden versterken!
 
Ajacxied
 
6
21 juli 2017 om 11:33
Is het weer zo ver? United heeft het meeste geld uitgegeven van de Engelse clubs (netto) als ik me niet vergis deze transferperiode en toch loopt Mourinho zich al weer vast in te dekken. Bij Chelsea wou hij ook telkens 4 grote aankopen in de zomer, maar dat betekent dat je telkens in 3 jaar een nieuw team hebt. Die heilige 4 bij hem slaan nergens op, leer eens werken met spelers die je hebt en probeer die te verbeteren. Andere clubs ontwikkelen (de door Mourinho afgedankte) spelers als De Bruyne, Lukaku en Salah tot toppers, als hij dat nou zelf ook eens ging doen scheelde dat z'n clubs een hoop geld en bovendien heb je dan een jonger, toekomst bestendig team.
 
Sammerens
 
17
21 juli 2017 om 12:08
Je kan wel constant reppen over het meeste geld uitgeven, maar niemand heeft het over het aantal spelers dat ze halen. Met 22 aankopen in 5 seizoenen is United juist een club die relatief weinig aankopen heeft gedaan. Dat is op zich al helemaal bijzonder gezien het feit dat er in die periode al 2 managers ontslagen zijn en er dus nieuwe managers met hun eigen ideeen en wensen zijn gekomen. Iedere leek ziet dat er kwalitatieve gaten zitten in de selectie en er nog het nodige moet gebeuren voordat ze weer met de top mee zouden kunnen doen. Vorig seizoen 2 verdedigende middenvelders vertrokken en daar is er niet 1 voor terug. Het is toch onzin dat een manager dan niet uit mag spreken dat hij nog steeds versterkingen wenst? Vooralsnog is Lukaku gehaald, die als directe vervanging gehaald is omdat Zlatan weg is gevallen. Lindelof dan als toevoeging omdat de verdedigers vorig seizoen allemaal zo blessuregevoelig bleken. Onderaan de streep zijn ze dus eigenlijk maar op 1 positie echt versterkt. Logisch dat een manager dan nog niet tevreden is. Overigens zal City zonder twijfel binnen no time het meeste hebben gegeven. Ze moeten sowieso nog 3 backs halen en dat gaat ze zeker nog 100 miljoen kosten.
 
gloryUnited
 
13
21 juli 2017 om 12:33
lingard en rashford hebben toch behoorlijke stappen gemaakt onder mourinho, Daarnaast is Martial op mentaal gebied stukken sterker geworden door Mourinho. City heeft netto 15 milj meer uitgegeven
 
Ajacxied
 
2
21 juli 2017 om 13:26
Nee, Lindgard en Rashford hebben flinke stappen gezet onder Van Gaal en staan vrijwel stil in hun ontwikkeling onder Mourinho. Ook Martial was een van de meest veelbelovende talenten ter wereld en nu? Bankzitter, die wordt misbruikt op de flank. Over een aantal jaar, als Mourinho weg is, zul je ook wel tot inzien komen dat die man geen talenten kan ontwikkelen. Ook ik probeerde het te ontkennen toen ie bij Chelsea zat, dat komt nog wel.
 
Dante
 
10
21 juli 2017 om 13:13
4 nieuwe spelers per jaar betekent dat je spelers er gemiddeld zo'n 6 jaar zijn, afhankelijk van hoeveel jeugd er doorstroomt. Een selectie bestaat nl niet uit 11 man.
 
Dante
 
7
21 juli 2017 om 13:16
Bovendien zijn er de vorige 2 transferperiode 4 selectiespelers vertrokken en zijn er tot nu toe 2 voor terug gekomen ..
 
ilprincipe
 
2
21 juli 2017 om 11:35
Misschien wil hij zich alvast beschermen voor tegenvallende resultaten..
 
grasveld7
 
2
21 juli 2017 om 12:27
Inderdaad, Daar lijkt het dan ook sterk op aangezien hij het al een paar keer heeft aangegeven deze week. Ik snap Mourinho dan deels ook wel weer, je ben trainer van een, zo niet de grootste club ter wereld, dan wil je ook de beste spelers tot je beschikking hebben. Lukaku is een prima speler hoor, maar gaat naar mijn mening Zlatan niet vervangen.
 
grasveld7
 
1
21 juli 2017 om 15:20
Spelers moet je niet altijd alleen maar op statistieken beoordelen. Als je United hebt gevolgd afgelopen seizoen, was Zlatan toch wel degelijk een belangrijke speler, die ook op het veld een bepaalde status heeft waar naar geluisterd wordt. Die heb ik er dan toch liever bij, maar goed ieder zijn eigen mening.
 
Sammerens
 
2
21 juli 2017 om 16:52
Tja, ze zijn op tour en spelen in korte tijd diverse wedstrijden, met daarbij een hoop persconferenties. Iedere keer krijgt hij natuurlijk weer vragen over aankopen en daar reageert hij simpelweg op. Ik denk dat je nog wel verbaasd zal zijn over Lukaku als vervanger van Zlatan. Zlatan heeft een hoop goeds gebracht, maar is in bepaalde dingen ook erg tekort geschoten. Je ziet nu in de oefenwedstrijden op de tour al hele leuke dingen gebeuren, en daar heeft Lukaku vaak een rol in. Uiteraard is het nog te vroeg om conclusies te trekken, maar het brengt wel vertrouwen. Zlatan was toch iemand die het spel erg naar zich toe probeerde te trekken, zich (te) veel in liet zakken en uiteindelijk miste hij ook enorm veel kansen. Lukaku toont zich vooralsnog veel doelgerichter. Maakt zijn loopacties met veel meer snelheid en diepgang en je ziet dat anderen daardoor ook beter gaan spelen. De goal tegen City vannacht was ook een mooi voorbeeld. Pogba gaf die ballen vorig seizoen ook vaak, maar Zlatan wist er meestal te weinig mee te doen. Lukaku is veel gevaarlijker met die ballen en dat toonde hij gisteren dus meteen aan. Over een half jaar kunnen we er pas een beetje over oordelen natuurlijk, maar ik sluit zeker niet uit dat United er juist sterker op is geworden.
 
Young_Boss
 
4
21 juli 2017 om 11:44
Matic, Aurier en Perisic zijn 3 aankopen die ik wel zie gebeuren. Zijn team is wel ok maar mist een bal vaste VM die een de balans bewaard. Dus Matic of bijvoorbeeld William Carvalho zou essentieel zijn voor dit elftal
 
Messi
 
3
21 juli 2017 om 12:40
Ik zie hier wel een kampioens team hoor
 
Boxawo
 
3
21 juli 2017 om 16:42
Mourinho legt hier duidelijk de druk bij Ed Woodward en de Glazers. Ik geloof dat die transfers uiteindelijk nog wel komen. Doordat het specifieke targets van Mourinho zijn, en zijn lijstje niet echt lang is, drijven de clubs de prijs nog al hoog op. Hij doet waarschijnlijk hetzelfde als vorig jaar, namelijk een middenvelder, een verdediger, een spits, een vleugelspeler. Als united met een nummer 10 gaat spelen, dan zijn ze over de hele voorhoede ook lichtelijk onderbezet, wetende dat rashford meer een nummer 9 is. Dus ik snap de behoefte aan een linksbuiten met voorzet wel. Maar het moge duidelijk zijn dat ze het meest behoefte hebben aan een Cvm. Daarnaast vraag ik mij af, een team(everton,acmilan,mancity) die veel transfers binnen haalt, moet dat qua teammanagement ook maar allemaal inpassen, en dit terwijl de verwachtingen ook hoger worden. Vooral verdedigers, hebben tijd nodig om een solide basis te vormen, met elkaar.