Mourinho niet te spreken over timing van straf voor Juve: 'Dan hadden we...'
Dinsdag, 23 mei 2023 om 14:05

José Mourinho is niet te spreken over de timing van de puntenaftrek van Juventus, zo vertelt hij maandagavond na afloop van het duel van AS Roma met Salernitana (2-2). De Portugese oefenmeester geeft aan dat de Romeinen 'anders naar de competitie hadden gekeken' als het besluit eerder naar buiten was gekomen. "Dan hadden we alles op de Europa League gezet", aldus Mourinho.

Maandagavond werd bekend dat Juventus tien punten moet inleveren wegens financiële malversaties, aldus het Italiaanse sportsgerechthof. De beroepscommissie eiste maandagochtend tijdens een nieuwe hoorzitting elf punten mindering tegen de Italiaanse topclub, terwijl eerder een straf van vijftien punten werd opgeschort. Uiteindelijk is een mindering van tien punten de definitieve uitspraak, waardoor Juventus terugzakt naar de zevende plek op de ranglijst. In theorie zou Juve overigens opnieuw in beroep kunnen gaan.

"Voor mij is dit één grote grap, omdat dit besloten wordt terwijl er nog maar twee wedstrijden te spelen zijn. Dit gaat ons allemaal aan", doelt Mourinho op de andere teams uit de Serie A. De trainer van Roma voelt zich 'slecht' voor Juventus. "Deze puntenstraf beïnvloedt de competitie, om eerlijk te zijn. Als ze dit voor onze wedstrijd tegen Monza (op 3 mei, red.) of Bologna (op 14 mei, red.) hadden gezegd, zouden we anders naar de competitie hebben gekeken. Dan hadden we alles op de Europa League gezet." Roma rekende in de halve finale overigens af met Bayer Leverkusen (1-0), waardoor het zich plaatste voor de finale in Boedapest op 31 mei.

De ploeg van Mourinho staat door de puntenstraf van Juventus op de zesde plaats in de Serie A. De afstand op nummer vier AC Milan, dat op dit moment virtueel gezien het laatste Champions League-ticket in bezit heeft, bedraagt vier punten. Met nog twee wedstrijden te gaan lijkt directe kwalificatie voor het miljardenbal via de Serie A daarom lastig te worden voor Roma. I Giallorossi, die nog tegen Fiorentina (uit) en Spezia (thuis) spelen, kunnen zich ook nog via de Europa League kwalificeren voor de Champions League van volgend seizoen. Dan moet er op 31 mei gewonnen worden van Sevilla, dat zich eveneens plaatste voor de finale in Hongarije.

Meer nieuws
   
19:52
19:52
AS Roma mag blijven hopen op Champions League-ticket na remise tegen Napoli
0
   
19:38
19:38
El Gran Derbi: is dit de meest heetgebakerde derby van Spanje?
3
   
19:24
19:24
Manchester City sprankelt niet, maar houdt maximale druk op Arsenal
19
   
19:08
19:08
Marco Bizot gooit EK-kansen te grabbel met gruwelijke blunder
4
   
19:00
19:00
Arne Slot: de trainer die 'sleeping giant' Feyenoord wakker maakte
16
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (59)

 
Deenb
 
77
23 mei 2023 om 14:09
Hahaha Mourinho, clown! Ik krijg steeds meer een hekel aan de beste man. Als het hem niet voor de wind gaat begint hij zich standaard als een klein kind te gedragen. Roma heeft zich tot op de dag van vandaag als druk bezig moeten houden met de competitie gezien de stand. Hadden 3 weken geleden nog vol mee kunnen doen voor CL tickets?
 
uhcunited
 
18
23 mei 2023 om 14:17
Ja eens, het loopt even niet en meneer heeft een excuses gevonden ... Ik snap niet, waarom die anders naar de Europa Leauge had gekeken dan? Nog meer spelers in de competitie sparen? Snap overigens wel dat de onduidelijkheid van alle teams in de Serie A vervelend is. Juventus zal wel weer in beroep gaan en wanneer dan de uitslag volgt? Teams die op het randje zitten van kwalificatie hebben nog geen garanties dan.
 
DerKaiser123
 
55
23 mei 2023 om 14:47
Hij heeft gewoon volkomen gelijk hoor. Dan had Roma boven Juve gestaan en was de uitgangspositie richting CL via de competitie een stuk realistischer geweest. Nu heeft hij de Serie A bewust laten lopen om vol voor de EL te gaan.
 
uhcunited
 
22
23 mei 2023 om 14:52
Maar in het artikel staat toch: “deze puntenstraf beïnvloedt de competitie, om eerlijk te zijn. Als ze dit voor onze wedstrijd tegen Monza (op 3 mei, red.) of Bologna (op 14 mei, red.) hadden gezegd, zouden we anders naar de competitie hebben gekeken. Dan hadden we alles op de Europa League gezet.” Misschien dat het artikel niet helemaal duidelijk overgenomen is, hier geeft hij juist aan wel alles op de competitie heeft gezet en niet de EL.
 
Lierse1997
 
24
23 mei 2023 om 14:55
Iedereen die de Serie A ook maar een minuut of 5 gevolgd heeft na het schrappen van die eerste puntenmindering wist dat de kans heel reëel was dat er een nieuwe straf ging komen. Laten we dus ook niet gaan doen alsof dit een donderslag bij heldere hemel is.
 
madmarcel
 
3
23 mei 2023 om 15:31
De uitgangspositie voor Champions League is toch echt helemaal niks verandert voor AS Roma? Ze staan nu teveel punten achter voor Champions League en nu Juventus 10 punten in mindering heeft gekregen staat AS Roma nog steeds hetzelfde aantal punten achter de Champions League plekken. Overigens staat in de tekst dat hij al vol voor de Serie A klassering ging dus hij heeft niet gelijk
 
DerKaiser123
 
9
23 mei 2023 om 15:49
Gezien de opstellingen en wissels blijkt het juist dat hij de competitie totaal niet serieus neemt, maar juist vol voor de EL ging. Zeker na de overwinning tegen Feyenoord en dat op moment kreeg Juve weer de punten erbij. Dat heeft heus wel meegespeeld. Zon Salertina thuis hadden ze anders waarschijnlijk gewoon gewonnen mits ze met hun sterkste elftal hadden gespeeld. En dan was de situatie alweer heel anders.
 
Lierse1997
 
3
23 mei 2023 om 15:55
Dat was dan gewoon dom van Mourinho en het is een fout die andere teams niet gemaakt hebben. Milan, Juventus en Inter zaten zelfs letterlijk in hetzelfde schuitje want die streden ook allemaal voor Europese glorie.
 
DerKaiser123
 
4
23 mei 2023 om 16:41
Feit blijft dat dit uiterst ongebruikelijk is om in het midden van het seizoen clubs te straffen en vervolgens dit weer om te draaien. Complete chaos creeër je dan. Voor Roma had een Juve met veel punten de competitie veel minder prioriteit. Dan heeft wel degelijk invloed gehad in de beslissingen van Mourinho en co.
 
Lierse1997
 
3
23 mei 2023 om 16:46
Complete chaos ??. Er heerst nu echt totaal geen complete chaos in de Serie A hoor.
 
DerKaiser123
 
5
23 mei 2023 om 17:36
Dat vind jij
 
Benzema20
 
4
23 mei 2023 om 17:58
Ja het artikel klopt van geen kanten. Mourinho heeft nu juist alles op de Europa league gezet ipv op de competitie. Als die straf eerder bekend was geworden dan hadden ze de wedstrijd tegen Monza en Blogona serieuzer opgepakt. Voetbalzone maakt echt zoveel fouten Ongelooflijk gewoon voor een nieuwspagina.
 
Lionpa76
 
9
23 mei 2023 om 15:53
Mourinho heeft wel gelijk hoor wat betreft motivatie en de kansen. Het voetbalt lekkerder voor een team als je hoger op de ranglijst staat dat is toch logisch. Anders is het hopen dat de concurrent punten morst.
 
Lierse1997
 
2
23 mei 2023 om 16:07
Echter stonden ze op een bepaald moment gewoon boven Inter en AC. Dus dan gaat dat verhaal toch niet op?
 
info333
 
0
24 mei 2023 om 10:46
Een hekel aan iemand die je slechts kent van je schermpie. Oei, dat zegt meer over jou denk ik.
 
 
45
23 mei 2023 om 14:10
Uit die uitwedstrijd tegen Leverkusen bleek inderdaad dat het team van Mourinho het niet zo heel belangrijk vond om door te gaan. Ze deden er absoluut niet werkelijk alles aan om de wedstrijd over de streep te trekken.
 
LeidseHood
 
17
23 mei 2023 om 14:59
Is dit niet verkeerd vertaald? Het is toch totaal onlogisch? Roma had nu juist alles op de competitie moeten zetten (daar maken ze immers nog kans nu Juve wegvalt) en minder op de EL. Ik snap de logica van de special one niet. En inderdaad, aan het spel te zien ging Roma vol voor de EL, met hun galbakkenvoetbal.
 
Nick Danninga
 
2
23 mei 2023 om 16:05
Daarom is het the special one: onnavolgbaar in alles wat ie doet en zegt. Niks van aantrekken, gaat vanzelf over. Ooit.
 
LeidseHood
 
1
23 mei 2023 om 16:55
Hij is eerder special needs tegenwoordig.
 
SuperMario-010
 
15
23 mei 2023 om 14:10
Ze hebben toch al alles op de EU League gezet of speelde ze gewoon express wat minder?
 
Benzema20
 
2
23 mei 2023 om 17:59
Klopt voetbalzone is te beroerd om een verhaal goed te vertalen.
 
TheAtlasLion85
 
20
23 mei 2023 om 14:11
Wat is da nu voor zever? Je speelt altijd om te winnen en je best te doen. Het ligt niet aan juventus dat je uit de top 4 zit. Mourinho weer met zijn excuses…
 
ceejah
 
7
23 mei 2023 om 14:19
Verder is het gewoon een hele vreemde opmerking. Of is hij vergeten dat hij de finale van dat toernooi al bereikt heeft? Het zou een logischer excuus zijn als hij had gezegd dat hij zich meer op de competitie had gericht, zodat ze ook via daar een CL ticket konden bemachtigen. Persoonlijk hoop ik AS Roma niet in de CL te zien, omdat ik het voetbal van Mourinho (zoals tegen Leverkusen) niet om aan te gluren vind.
 
90 Minutes
 
9
23 mei 2023 om 14:15
Beter ons best gedaan, om tot hetzelfde resultaat te komen, namelijk de finale halen? Ik begrijp het niet. Waarom 120% geven als het ook op 100 of zelfs 90% kan? Vreemde vogel die Mourinho??
 
alexdevidal
 
3
23 mei 2023 om 15:57
Juventus krijgt punten in mindering: Mourinho: 'ik voel me benadeeld' Kan alleen maar de logica zijn van een verstrooide professor.
 
Busby
 
8
23 mei 2023 om 14:27
Mourinho zoekt naar excuses maar puntenaftrek met 2 matchen te spelen is inderdaad belachelijk.
 
Lierse1997
 
10
23 mei 2023 om 14:42
Wanneer moeten ze het dan doen? Na het seizoen? Of voor het seizoen toen de zaak nog niet rond was?
 
Busby
 
1
23 mei 2023 om 15:33
Idealiter was het gebleven bij die 15 punten aftrek midden in het seizoen. Juve kon succesvol in beroep gaan omdat de rol van verschillende bestuursleden verhelderd moest worden dus het werk was niet 100% goed voorbereid lijkt het. Andere scenario zou inderdaad einde van het seizoen moeten zijn. Je hoeft verder niet bij de hand te doen met je voor het begin van het seizoen.
 
Lierse1997
 
0
23 mei 2023 om 15:35
Ze dachten duidelijk dat hun zaak sterk genoeg was, anders voer je dat niet uit. Uiteindelijk had de Serie A het nooit goed kunnen doen. Als ze het deze zomer zouden doen en het beroep was opnieuw goed gekeurd dan had het invloed gehad op volgend seizoen.
 
Sirius
 
1
23 mei 2023 om 15:28
De puntaftrek was al eerder gedaan, maar werd teruggedraaid door de CONI omdat de argumenten beter onderbouwd moesten worden als ik het goed heb. Dat is dus schijnbaar gebeurd. Als men al iets of iemand de schuld wil geven, moet men bij Juventus en zijn bestuur zijn. Zij proberen weg te komen met schimmige praktijken door in beroep te gaan tegen de straf. Dat het dus allemaal zo chaotisch is, hebben ze te danken aan Juventus (of beter verwoord: Datgene dat verrot is binnen die club).
 
Spijkenisser
 
2
23 mei 2023 om 14:27
Je speelt altijd voor het beste resultaat en als je dat niet doet is het een keuze van de club zelf. Niks wijzen naar andere.
 
JtjeVtt
 
1
23 mei 2023 om 21:51
Dit dus. Wat een vreemde redenering zeg. Ontzettend kinderachtige reactie van een man die altijd maar loopt te klagen en naar anderen moet wijzen..
 
Jorinus
 
6
23 mei 2023 om 14:53
Ben het zowaar eens hier met Mourinho. Je probeert je middelen zo goed mogelijk te verdelen in het hele seizoen om optimale competitiviteit te behalen. Vervolgens moet dit hele proces over puntenaftrek gedurende het seizoen worden uitgevochten, wat juist onzekerheid van buitenaf introduceert en dus de competitie manipuleert. Ironisch, gezien de hele zaak door de Italiaanse bond is aangehagen omdat Juve door het financiële acties `een oneerlijk competitief voordeel' en dus de competitiviteit zou hebben aangetast. Regelgeving en rechtsspraak op z'n `byzantijns' zoals ze dat in Italie benoemen, de ``logica'' verdwijnt in een moeras van complexiteit.
 
LeidseHood
 
3
23 mei 2023 om 15:01
Maar dit ligt toch ook aan Juve die maar in beroep gaan? Als die hun straf hadden geaccepteerd, wisten we het al eerder. Daar kan de bond weinig aan doen. Of niet? (Ik volg dit maar matig.)
 
Sirius
 
0
23 mei 2023 om 15:31
Dan moeten ze bij Juventus zijn. Zij gaan in beroep omdat ze weg willen komen met datgene wat ze geflikt hebben. De logica verdwijnt helemaal niet. Juventus heeft aantoonbaar valsgespeeld en werd daarvoor bestraft. Juventus ging in beroep en de rechter vond dat de aangehaalde argumenten beter onderbouwd moesten worden. Dat is dus schijnbaar nu gebeurd waardoor de straf weliswaar lager uitvalt, maar uiteindelijk standhoudt. Er is hier maar 1 partij die je iets kunt verwijten en dat is (het bestuur van) Juventus.
 
alexdevidal
 
1
23 mei 2023 om 15:53
Het is inderdaad de schuld van Juventus dat zij eerlijk gestraft willen worden. Als je je billen brand moet je op een spijkerbed gaan zitten? Nee alleen op blaren, en die blaren zijn nu 10 punten, AS Roma heeft hier 0 nadelen van, dus minder janken en meer voetballen.
 
YoeriCFC
 
7
23 mei 2023 om 15:14
Het is toch ook eigenlijk te belachelijk voor woorden dat er eerst tijdens een seizoen een aantal punten afgetrokken wordt, die er vervolgens weer bij geteld worden en ze net voor het einde van de competitie die punten weer aftrekken? Zoals terecht gezegd wordt heeft Roma keuzes moeten maken. Met de blessures die zij in de selectie hadden hebben ze een keuze moeten maken: - Of voor de top 4 vechten in de Serie A. - Of vol inzetten op de Europa League. Roma heeft voor dat laatste gekozen en dat is duidelijk te zien in de stand van de Serie A nu. Ze stonden boven Milan, Inter en Atalanta en hebben die voorsprong uit handen gegeven! Die keuze is natuurlijk gemaakt met de kennis dat Juventus de punten terug zou krijgen en nog onduidelijk was hoeveel puntenaftrek zij nu echt als straf zouden krijgen. Wellicht kunnen ze volgend seizoen op alle fronten meestrijden, maar het zou mij weinig verbazen als Mourinho vertrekt aankomende zomer als er een financieel sterkere club langskomt.
 
RedDevilGaz
 
8
23 mei 2023 om 15:28
Ja, ik begrijp die hysterische mensen hier boven niet. Het is toch bizar dat er zo makkelijk punten terug worden gegeven en daarna weer af worden gepakt? Dat neigt gewoon naar competitievervalsing. Maar omdat Mourinho het zegt, wordt er op de man gespeeld. Hij heeft 100% gelijk.
 
Sirius
 
0
23 mei 2023 om 15:34
Zo bizar is het niet. Je hebt immers te maken met verschillende partijen. De ene wil Juventus straffen, de ander moest door het beroep van Juventus de straf controleren en kwam tot de conclusie dat de onderbouwing niet volledig was. Vervolgens is daar dus schijnbaar aan gewerkt waardoor men nog tot een straf kon komen. In dat opzicht zou je vooral kunnen stellen dat het bizar is dat Juventus nog in beroep ging (van een moreel oogpunt gezien).
 
Lierse1997
 
2
23 mei 2023 om 15:39
Competitievervalsing? Dan moet er een team bevoordeeld worden, welk team is dat geval dan? En welk team is benadeeld? Want we gaan nu toch niet doen alsof Roma harder benadeeld wordt dan andere teams? Daarnaast is het gewoon de rechterlijke macht die zijn werk doet, alleen maar goed lijkt me.
 
Busby
 
1
23 mei 2023 om 15:39
Juve ging in beroep omdat zij een zwakte vonden dus het werk kon beter voorbereid worden en afgestemd worden met de bond en alle partijen. Dat Juve hier de hoofdschuldige is betwist niemand maar dat men 2keer tot puntenaftrek moet gaan en dan 2 speeldagen voor het einde is gewoon circus waard. Het zou mij nier verbazen als Juve spelers niet meer gemotiveerd zijn en hun laatste 2 matchen ook verliezen bijvoorbeeld.
 
madmarcel
 
0
23 mei 2023 om 15:37
Wat een nonsens. Wat je eigenlijk beweert is dus dat ze er supergoed voor stonden om Champions League te halen,maar dat ze dat bewust uit handen hebben gegeven omdat er een hele klein kans was dat Juventus die teruggekregen punten mocht houden? Logica van helemaal niks
 
YoeriCFC
 
3
23 mei 2023 om 15:45
Nee, wat ik zeg is dat ze in de competitie af en toe bewust met een kwalitatief minder sterk elftal gestart zijn omdat de prioriteit lag bij de donderdag in de Europa League. Als je een selectie hebt met 12/13 spelers waar je competitief mee kunt zijn in de competitie en in Europa dan was het voor Roma de juiste keuze op dat moment om te kiezen voor de Europa League. Via die weg kun je namelijk in minder wedstrijden dan via de competitie toch Champions League voetbal veiligstellen!
 
Pango
 
4
23 mei 2023 om 15:58
Niet helemaal waar, want er is ook in competitiewedsrijden gestart met zwakkere spelers als er geen EL op de planning stond. Er wordt teveel gewisseld om een constante flow te creeeren. En in de competitie hadden we gewoon in de top 4 kunnen blijven spelen. Ja er waren blessures, maar het feit dat je niet vasthoudt aan een sterke basis en er constant wisselingen zijn heeft niet bijgedragen aan de resultaten in de Serie A.
 
YoeriCFC
 
1
23 mei 2023 om 16:07
Het gaat om het nemen van bepaalde risico's. Natuurlijk is dat niet alleen in de wedstrijden direct voor of direct na een Europa League duel, maar dat gaat over de algemeenheid van het spelen van wedstrijden in de competitie. Zoals ik al zei: waar ga je op inzetten? Ga je inzetten op een rechtstreeks duel tegen Milan, wetende dat zij een iets diepere selectie hebben en over het algemeen een betere selectie hebben of ga je inzetten op de manier die A. minder wedstrijden kost en waar B. de kracht van de coach ligt? Ik ben het helemaal met je eens dat er teveel gewisseld is als we er vanuit gaan dat je iedere wedstrijd wilt winnen in de Serie A. Als daar niet de prioriteit ligt ga je geen onnodige risico's nemen, dan laat je spelers die op het randje van oververmoeidheid staan net even makkelijker langs de lijn staan. Er zijn een aantal wedstrijden geweest (ook in die Europa League) waar Mourinho ervoor koos om Dybala langs de kant te houden terwijl zijn creatieve oplossingen ze eerder/uberhaupt uit de brand geholpen zouden hebben. Als je uiteindelijke doel die wedstrijd in juni is dan kies je ervoor om hem niet te laten spelen en dat is dan ook gebeurd!
 
Lierse1997
 
2
23 mei 2023 om 15:37
Is dat geen heel vreemde redenering? Want zoals je zegt stonden ze gewoon voor Inter, Milan en Atalanta. Inter en Milan hebben beiden ook gewoon vol ingezet op de CL dus de weg naar de CL plannen lag dan toch relatief open? Zeker als je ook rekening houdt met het feit dat deze nieuwe straf voor Juventus allerminst verrassend is.
 
YoeriCFC
 
3
23 mei 2023 om 15:47
Dat is wijsheid achteraf toch? Of zag jij vooraf aankomen dat Milan van Napoli zou winnen? Inter is een heel, heel ander verhaal aangezien zij wel degelijk een selectie hebben waarmee ze op meerdere fronten kunnen strijden. Het was voor Mourinho de vraag of hij met wedstrijden tegen Atalanta, Inter en tegen Milan voor de boeg het durfde te gokken op een 1-op-1 met Milan.
 
Lierse1997
 
1
23 mei 2023 om 15:57
Na die 0-4 in Napels was dat allerminst onmogelijk te noemen toch? Mourinho heeft gegokt en gedeeltelijk verloren. Dan moet je achteraf echter niet komen mopperen dat je gok niet volledig goed heeft uitgepakt. Uiteindelijk had Roma alles zelf in handen. Dat je er voor kiest dat weg te geven om voor de onzekerheid van een Europese prijs te gaan, is een eigen beslissing.
 
YoeriCFC
 
1
23 mei 2023 om 16:12
Het zou goed kunnen dat het de verkeerde keuze geweest is, alhoewel ik denk dat de kans dat Roma via de Serie A de Champions League in gegaan zou zijn ook verwaarloosbaar klein is. We weten het pas na de Europa League finale. Ik ben het met Mourinho eens dat de meest kansrijke weg naar Champions League voetbal de Europa League was, zou die keuze anders zijn geweest als je bedenkt dat Roma het misschien niet ook nog tegen Juventus op had moeten nemen maar alleen tegen Lazio, Milan, Inter en Atalanta kijkende naar het speelschema wat zij nog voor de boeg hadden? Ik denk persoonlijk van niet, maar we weten het niet.
 
Lierse1997
 
0
23 mei 2023 om 16:17
Uiteindelijk pakt zijn keuze redelijk uit. Alleen is het wel heel makkelijk te zeggen dat wederom een matig seizoen in de Serie A volledig het gevolg is van volledig inzetten op de Europa League. En dan dat vastbinden aan dit besluit vind ik al helemaal een slap excuus.
 
Pango
 
3
23 mei 2023 om 15:32
Snap wel dat de timing niet handig is. Maar dit is wel erg kort door de bocht. We stonden gewoon op de 3e en 4e plek. Heb het gevoel dat Mourinho de hele competitie niet serieus neemt gezien de opstellingen en de spelopvatting. Veel wisselingen, geen echte lijn in het spel te bekennen, ja in de EL League thuis dan wel, maar uit is het vooral de wedstrijd kapot maken. Je maakt jezelf ook belachelijk zo... Zoals eerder gezegd ben ik trots op het behalen van de EL, de manier waarop totaal niet en ook in de competitie is het gewoon niet goed genoeg. De Conference league winst en nu de finale van de EL verbloemen zijn periode bij Roma. Natuurlijk draait het om prijzen, maar als trouwe supporter zie je gewoon dat het team zelf niet beter is geworden. Zou echt niet rouwig zijn mocht hij vertrekken na dit seizoen, en dat is met bereiken EL finale toch raar om te zeggen...
 
JorisDR
 
0
23 mei 2023 om 15:52
De manier waarop totaal niet. Daar geeft Mourinho dus helemaal niet om. Het doel heiligt de middelen. Als voetbalfan sta ik er anders in. Hij haalt wel resultaten maar voor mij is het niet vreemd dat zijn antipode Guardiola nog altijd voor het allerhoogste kan gaan terwijl dat bij Jose (met het allergrootste respect voor Roma) toch niet het geval is. Een verschrikking als trainer. Ik wil ook als fan geregeld een leuke pot zien en dat is bij hem te weinig het geval.
 
Pango
 
4
23 mei 2023 om 16:04
Als fan zijnde irriteer ik me ook regelmatig hoor. Het doel heiligt de middelen, maar als het doel in een seizoen enkel Europese wedstrijden zijn dan wordt je als fan ook wel moe aangezien je wekelijks naar de wedstrijden kijkt. En me dus ook vaak loop te irriteren, heb echt het gevoel dat er meer in deze selectie zit, moet wel gezegd worden dat we niet het geluk hebben gehad met blessures.
 
TOTTl
 
0
23 mei 2023 om 19:19
Er zit absoluut meer in deze selectie. Vier remises en twee nederlagen sinds Feyenoord in A is inderdaad gewoon niet goed genoeg. Ook niet onder de moeilijke omstandigheden waaronder Mourinho nu moet werken. Want natuurlijk hebben we serieuze problemen gelet op het grote aantal blessures en de kwalitatief flinterdunne selectie maar Mourinho overdrijft het wel door die omstandigheden steeds weer heel erg aan te grijpen om de slechte resultaten in de Serie A te rechtvaardigen. Zo zei hij gister weer dat het een godswonder zou zijn als we de CL zouden bereiken maar dat is natuurlijk onzin. Natuurlijk is het niet reëel om een CL-plaats te eisen, en al helemaal niet in de huidige situatie, maar we hadden de laatste zes wedstrijden meer punten moeten pakken en zo tot het einde mee moeten blijven doen om een CL-plek. Pinto heeft dan ook gewoon gelijk als hij zegt dat CL-kwalificatie voor dit team de doelstelling is. Grijp je aan het einde van het seizoen net mis en ga je wel de EL in dan spreken we zeker niet van een mislukt seizoen. Maar CL-voetbal moet bij Roma het doel zijn. Neemt niet weg dat ik, anders dan jij, ontzettend blij ben met Mourinho, hij is het beste wat Roma in jaren is overkomen. Met hem is het geloof om te winnen groter dan ooit en zijn relatie met de fans zorgt ervoor dat zij altijd keihard achter de ploeg blijven staan, wat er ook gebeurt. Het bereiken van de EL-finale dit seizoen is een geweldige prestatie. Mourinho blijft steeds herhalen dat het in de eerste plaats niet meer om zijn eigen carrière-statistieken gaat maar dat hij Roma koos vanwege de geweldige fans en simpelweg zijn passie om een groep spelers verder op weg te helpen. En ik geloof hem ook wel, want gelet op de financiële middelen is de Serie A-titel nooit reëel geweest en is presteren in Europa ontzettend moeilijk. Maar desondanks wonnen we vorig jaar toch de Conference League en mijn verwachting is dat we woensdag ook de EL gaan pakken. En dat zou echt fantastisch zijn. Helaas zal het succes dan wellicht ook een keerzijde hebben. Mourinho zal waarschijnlijk zijn vertrek aankondigen en daarbij als reden opvoeren een verschil van inzicht over de te behalen doelstellingen gezien de beperkte financiële middelen. Maar ik hoop wel dat hij blijft. Forza Roma!
 
Giannini10
 
0
24 mei 2023 om 12:28
Er zal wellicht nog iets meer mogelijk zijn met deze selectie van Roma, maar ik moet Mourinho gelijk geven dat als je op meerdere vlakken wil mee doen, dus competitie en EL je vooral een bredere selectie nodig hebt. Ik verwacht ook trouwens dat Mourinho vertrekt, zeker als de geruchten betreffende PSG waar zijn. Wat de EL finale betreft ik ben niet zo vol vertrouwen dat Roma die gaat winnen, Sevilla heeft 6x de EL gewonnen, dus nog nooit een finale heeft verloren, tevens verkeerd Sevilla in een uitstekende vorm en Roma in een niet zo`n goede fase. Komt nog eens bij dat als Dybala en Spinnazolla niet fit / kunnen mee doen in de finale, Roma nauwelijks iets creeert aanvallend,
 
Jimmmmm
 
1
23 mei 2023 om 15:58
Ik zou zeggen: geen serie A meer kijken jongens. Laat ze maar doodbloeden. Heerlijk om de Prem zien weg te lopen. Klasse hoe ze hun competitie hebben ontwikkeld. Over een paar jaar is de serie A een echt opleidingscompetitietje, wat grotendeels nu al is. Zelfs Italianen als Frattesi dromen van de PL. Dat was jaren geleden onbestaande.
 
theo uphus
 
0
23 mei 2023 om 17:21
Is die jankerd al klaar met huilen ? Hij krijgt een cadeautje omdat er bij Juve punten worden weggenomen. Maar omdat hij zelf twee punten weggooit thuis tegen Salernitana dreig hij er geen gebruik van te maken. Ik heb schijt aan Juventus, maar ga straks nog hopen dat ze AS Roma uit de CL houden.
 
Benzema20
 
2
23 mei 2023 om 17:57
Moeilijk he voetbalzone. Moet juist zijn dat Mourinho nu alles op de Europa League heeft gezet en anders de competitie serieuzer had genomen als Juventus eerder de punten had verloren.