Naam van Koeman valt in 'drie eisen' van Messi voor langer verblijf bij Barça
Zaterdag, 3 april 2021 om 07:52

Lionel Messi staat welwillend tegenover een nieuw contract bij Barcelona, zo claimt Fermín de la Calle. De Spaanse journalist, die werkzaam is voor onder meer Eurosport en El Confidencial, schrijft op de website van de eerstgenoemde sportzender dat de 33-jarige Argentijnse aanvaller wel een lijstje met drie eisen heeft neergelegd bij de nieuwe president Joan Laporta.

Messi is voorlopig nog in het bezit van een aflopend contract en mag in principe vanaf januari al onderhandelen met een nieuwe club. De sterspeler van Barcelona diende vorige zomer een transferverzoek in en leek op weg naar de uitgang, maar de situatie is in de voorbije maanden gekanteld. Het Barcelona van Ronald Koeman is gaan draaien en Josep Maria Bartomeu heeft als president plaatsgemaakt voor Laporta, die op koers lijkt om zijn voornaamste verkiezingsbelofte waar te maken: Messi behouden voor Barcelona.

Voor het zover is, moet Laporta echter wel aan de nodige eisen voldoen. Zo eist Messi dat Barcelona komende zomer een aantal slimme aankopen - zoals het aantrekken van de transfervrije Eric García van Manchester City - doet én een grote slag slaat, om de selectie versterken. Messi acht een topaankoop noodzakelijk voor Barcelona om terug te keren naar de Europese top.

Laporta zat afgelopen week om de tafel met Mino Raiola en Alf-Inge Haaland om over Erling Braut Haaland te praten, al schaakt de entourage van de spits van Borussia Dortmund momenteel op meerdere borden. Bovendien is het de vraag in hoeverre Barcelona een topaankoop kan betalen, aangezien de club met financiële moeilijkheden kampt als gevolg van de coronapandemie. Messi zou tegelijkertijd graag zien dat Barcelona het vertrouwen houdt in de producten van de jeugdopleiding of in ieder geval jonge spelers, zoals Ansu Fati, Pedri en Ilaix Moriba.

Verder verlangt Messi een 'open communicatie' met de clubleiding van Barcelona. Luis Enrique en Quique Setien zouden zich moeilijk benaderbaar en streng hebben opgesteld in het verleden. Messi zou dankbaar zijn voor de huidige verstandhouding met Koeman, maar wil op dezelfde manier kunnen communiceren met sportief directeur Ramón Planes. Ondanks de goede relatie met Koeman zou Messi eveneens een directe communicatielijn met Laporta willen hebben, als voorwaarde voor een contractverlenging.

Meer nieuws
   
08:00
08:00
Wie is de Italiaanse idealist die mogelijk de nieuwe trainer wordt van Ajax?
4
   
07:02
07:02
De Telegraaf: Geertruida 'wil dolgraag naar Liverpool' en staat ook op de radar
28
   
07:00
07:00
Arne Slot: de trainer die 'sleeping giant' Feyenoord wakker maakte
17
   
06:00
06:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
   
23:58
23:58
Feyenoord kan in elk geval één potentiële vervanger van Slot doorstrepen
10
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (67)

 
JK-Ajax
 
74
3 april 2021 om 08:01
Ik zou ook wel willen blijven met zo’n salaris. Lekker bijtekenen en in Spanje blijven ballen voor flinke knaken bij een topclub ipv wekelijks buffelen in de wind en regen in de PL.
 
WQSMilan
 
18
3 april 2021 om 12:22
Want buffelen doen ze niet in Spanje?
 
TILBURG013
 
38
3 april 2021 om 12:45
Messi in ieder geval niet..
 
JK-Ajax
 
6
3 april 2021 om 14:35
Je snapt wel dat de intensiteit in Laliga wel wat anders is dan in de PL toch?
 
Hombre_Guapo
 
14
3 april 2021 om 15:46
@tilburg013 En dan toch gewoon ruim 10 jaar de beste ter wereld zijn das toch knap.
 
TILBURG013
 
9
3 april 2021 om 12:45
Met de huidige speelstijl van Messi zou geen enkel team het redden in de PL. Moet je voorstellen dat je met 1 man minder moet verdedigen elke wedstrijd en dat er vooraan geen druk wordt gezet. Dan wordt je compleet overlopen elke keer. Het is ook niet voor niets dat Barca in de CL de laatste jaren vaak met dikke cijfers verliest. Als Messi echt naar de PL wil dan moet hij veel actiever gaan spelen en betwijfel of hij dat nu nog gaat doen. Nog steeds qua kwaliteiten de beste maar in zijn totaliteit echt niet..
 
Shiraz
 
49
3 april 2021 om 13:20
Totale onzin wat je verkoopt hier. Genoeg voorbeelden te geven van waarom Messi het makkelijk zou halen. Hij zou terecht komen bij een Man City of Liverpool, terwijl jij beschrijft of hij de bus zou gaan parkeren met West Brom. Daarnaast hebben we al bij spelers als David Silva, Aguero, Bernardo Silva gezien dat de PL fysiek totaal overrated is. Deze spelers waren gwn vaak de beste op het veld. Zie jij Messi al uit tegen Burnley tegenover een Erik Pieters? Die wordt 90 minuten zoekgespeeld.
 
TILBURG013
 
8
3 april 2021 om 15:16
Gaat het om fysiek hier dan? Wie heeft hier het over fysiek gesproken? Het gaat over druk zetten met het hele team, begint bij de aanvallers. Als je dat niet doet dan valt heel het plan uit elkaar. Dat is juist wat City zo sterk maakt als team. Als je kijkt naar pep zijn Barca en hoe er druk wordt gezet met het hele team, dat kan niet als Messi zo wandelt over het veld en al helemaal niet in de PL.. dus je kan wel zeggen dat ik onzin praat maar jij begint over fysiek terwijl het daar totaal niet over gaat. Heel de speelstijl van Liverpool en city zou leiden onder het gebrek aan intensiteit van Messi.. en Aguero is fysiek gewoon een beest dus snap niet waarom hij in dat lijstje staat..
 
Shiraz
 
9
3 april 2021 om 15:25
City van Pep heeft in de PL elke wedstrijd 75% balbezit. 1 speler die niet meedoet met het druk zetten, maar er wel gemiddeld per wedstrijd 1 maakt gaat ze heus niet schaden. Het jammere is dat het bij praten blijft. Zou hem graag 1 jaar willen zien spelen in Engeland. Dan zijn we met zn allen ook van die discussie af of hij het daar zou kunnen of niet. Feit is wel dat hij tegen Engelse big six in 34 wedstrijden 26 goals en 6 assists heeft. Niet slecht dus.
 
MessiBazoer
 
30
3 april 2021 om 08:05
Kan iemand mij uitleggen hoe Barcelona die grote aankoop nou wil gaan doen? Heb de afgelopen dagen wat voorbij zien komen over verkoop van aandelen ofzo, maar begrijp er nog weinig van.
 
BVRCV
 
41
3 april 2021 om 08:14
Ik denk niet dat er Insiders van Barca op dit platform zitten. Ik denk dat iedereen dezelfde vraag heeft, ik heb de financiële plannen, sportieve plannen etc van Laporta bekeken, maar alsnog is dit een groot raadsel..
 
ViscaCatalunya
 
24
3 april 2021 om 08:32
Volgens de waarnemer Tusquets waren de plannen om voor enkele onderdelen een deelneming te verkopen in een vergevorderd stadion. Er zouden gegadigden zijn om een paar honderd miljoen te investeren zei Tusquets onlangs. De verwachting is dat een dikke 300 miljoen kan worden binnengehaald. Laporta wil ook de korte termijnschulden deels omzetten in lange termijn obligaties.
 
MessiBazoer
 
15
3 april 2021 om 08:43
Oké bedankt. Is dit dan slim om te doen of is dit wéér puur korte termijn beleid?
 
ViscaCatalunya
 
10
3 april 2021 om 08:52
Ik denk dat clubs als Barcelona die geen investeerders hebben niet kunnen overleven zonder investeerders. Omdat al hun tegenstanders wel investeerders hebben. Met investeerders kun je in een klap je schulden op een redelijk niveau brengen. Ik zou ook de naming rights van het stadion verkopen. Zolang je de meerderheid maar houdt van de club. Maar de socios zouden het wel moeten goedkeuren.
 
ElFaraonDCamas
 
13
3 april 2021 om 08:58
Gaat niet gebeuren. Onmogelijk dat barca een top aankoop doet en messi verlengd.
 
BaronVonBorsig
 
12
3 april 2021 om 09:23
Met het geld dat binnenkomt is het dan neem ik aan niet mogelijk om ook nog eens 200 miljoen in transfers te steken? Volgens mij heeft Barcelona nog aardig wat lijken in de kast, dacht dat zelfs nog een deel van Vidal`s transfer aan Bayern afbetaald dient te worden. Dan heb je nog de deeltjes van Coutinho, Trincao etc. die vaak in allerlei delen betaald worden.
 
VisWoestijn
 
10
3 april 2021 om 09:42
Als dat het geval is dan ben je met deze voorzitter niet veel beter af dan de vorige. Dat is simpelweg voor de korte termijn geld blijven spenderen en de volgende voorzitter(s), kunnen financieel nog meer schade wegwerken.
 
pro2312
 
2
3 april 2021 om 09:44
Wellicht, maar een nieuwe transfer zal ook in termijnen betaald gaan worden.
 
ViscaCatalunya
 
2
3 april 2021 om 09:55
Het grootste probleem zijn nu de salarissen. Als je die langzaam aan weer op een normaal niveau brengt dan is de toekomst wel weer rooskeurig. Als inkomsten weer op het oude niveau terugkomen dan heb je jaarlijks een paar honderd miljoen winst. 600/700 miljoen aan salarissen sloeg ook nergens meer op.
 
BaronVonBorsig
 
2
3 april 2021 om 10:19
Dat is inderdaad een flink probleem waar je nog jaren last van gaat houden. Ook is de restwaarde van de selectie door de relatief hoge leeftijd laag. Een Busquets, Pique, Umtiti (door blessures) etc. leveren nagenoeg niks meer op en kosten de club bakken met geld.
 
real8madrid
 
2
3 april 2021 om 10:28
Naar mijn mening is dat korte termijn beleid. Geen enkele partij zou die aandelen kopen voor dat bedrag tenzij ze denken er over de lange termijn meer geld uit kunnen halen dan ze nu investeren. Meer geld voor de lange termijn dat Barca nu opoffert voor een cashinjectie op korte termijn. Dat gezegd zijnde, soms heb je nu eenmaal snel liquide middelen nodig op korte termijn om de lange termijn veilig te stellen.
 
ViscaCatalunya
 
1
3 april 2021 om 10:34
De restwaarde van de oudjes is laag. Maar als ze vetrekken dan spaar je wel bakken geld aan salaris. Ik zie verhuur ook als een goede optie.
 
ViscaCatalunya
 
3
3 april 2021 om 10:50
Dat is het idee van een investering. Elk bedrijf heeft een mix aan eigen vermogen en vreemd vermogen.
 
BaronVonBorsig
 
5
3 april 2021 om 11:24
Ja dat klinkt erg logisch inderdaad. Nadeel is alleen dat het gros van die gasten tot minimaal 2023 vastliggen. Ik zie een club niet zo snel een Busquets, Pjanic (2024), Braithwaite (2024), Umtiti etc. huren vanwege hun belachelijke salaris. Heb het idee dat Barcelona fans altijd met een flink gekleurde bril naar de (financiële) toekomst kijken.
 
ElFaraonDCamas
 
2
3 april 2021 om 12:10
Zelffe geldt voor griezman of couthino. Stel dat er een club is die bereid is om 60/70 miljoen te betalen, moet je ook nog hun exorbitante salarissen betalen. Vind deze laporta misschien nog wel vervelender dan Bartomeu. Beloofd een mooie zomer te worden (voor de madridistas dan)
 
TILBURG013
 
2
3 april 2021 om 12:48
Besparingen als winst bestempelen, daar zit misschien ook wel het probleem.. als je bespaart op salaris, betekent niet dat je dat geld maar ff in Fransers kan stoppen. Daar moest namelijk sowieso al bezuinigd worden. Dat kan je dus niet zomaar zien als winst dat besteed kan worden aan andere dingen. Het zou gewoon totaal ongeloofwaardig zijn als Barca mee gaat doen voor een speler als Haaland..
 
achmedn
 
0
3 april 2021 om 14:40
Barcelona heeft op het oog een paar spelers transfervrij binnen te halen (memphis, Wijnaldum, Aguero, Garcia). Dit zijn niet de topspelers die Messi bedoeld maar als je voor deze versterkingen niet hoeft te betalen scheelt het al. Verder zou je paar spelers kunnen verkopen die door aankopen overbodig zijn geworden of nu al overbodig zijn. Niet alleen binnen de huidige selectie maar ook binnen de uitgehuurde spelers. E.g Umtiti, Lenglett, Coutinho,todibo, Griezman, Alena, Pjanic en misschien ook een jeugdspeler (puig). En misschien moet je ook kijken naar je vedettes die veel verdienen maar dagje ouder worden (pique, Busquets, Alba, Sergi Roberto). Barca draait nu al een half seizoen zonder Pique en Sergi en los van de defensieve blunders heeft Barca het toch overleeft.
 
Blaugrana1899
 
17
3 april 2021 om 08:08
Denk dat Messi ook echt wel blijft, je ziet dat hij weer geniet in tegenstelling tot begin van het seizoen, hopelijk kunnen we inderdaad een grote slag slaan op de transfermarkt en dan vooral in de spits positie maar ja van welk gelden verder ons maar richten op de transfervrij spelers zoals Garcia
 
RNGesus
 
5
3 april 2021 om 08:21
Tjah daar was het op wachten natuurlijk. Ik vind dat Barca de nodige spelers weg moet doen zoals; Coutinho en Griezmann. Dan kun je gauw weer rond de 120 miljoen bijschrijven, dat word nog meer met andere spelers en dat gebruiken om hier en daar slimme aka (bayern aankopen) te gaan doen.
 
AjaxCunian
 
4
3 april 2021 om 08:27
Wie zou meer dan 60 miljoen betalen voor één van hen wetende dat ze op een megasalaris zitten bij Barcelona?
 
ViscaCatalunya
 
7
3 april 2021 om 08:35
Griezmann is nog wel geld waard, hij doet het ook weer goed bij Frankrijk. Hij zou bij PSG niet misstaan bijvoorbeeld. In het geval van Coutinho zou een verhuur al goed nieuws zijn. Hij moet ook eerst fit worden.
 
real8madrid
 
6
3 april 2021 om 10:30
Als Madrid er in slaagt om Mbappe voor 120 plus miljoen te kopen zie ik PSG eigenlijk wel een gokje voor Grizzi wagen met 60 miljoen.
 
ElFaraonDCamas
 
2
3 april 2021 om 12:12
Al verkoopt barca griezman voor 60/70. Dat kunnen ze dan mooi gelijk doorsturen naar Atletico want daar hebben ze nog een gelijkwaardig bedrag bij open staan.
 
TILBURG013
 
0
3 april 2021 om 12:50
Inderdaad, ik snap niet dat mensen zo kortzichtig denken van oh ik verkoop een speler voor 60 dan kan ik dat weer uitgeven aan iemand anders. Niet te vergeten dat je dan gewoon -70 miljoen verlies draait op de balans op die aankoop..
 
ViscaCatalunya
 
1
3 april 2021 om 13:36
Qua liquiditeit helpt het wel natuurlijk. Ik vermoed dat Griezmann nog voor 80/90 miljoen op de balans staat nu.
 
Bartvan der Veen
 
21
3 april 2021 om 08:47
Ik begin Messi steeds meer een verwend jochie te vinden met elke weer zien eisen aan Barcelona door te geven. Vorig jaar zomer forceerde hij een vertrek met zijn kinderachtige gedrag en nu staat hij open om te blijven als Barcelona aan zijn eisen voldoet. Hij kan een voorbeeld aan Christriano Ronaldo nemen. Hij gedraagt zich meer als een prof dan Messi
 
barcalover123
 
32
3 april 2021 om 10:15
Ja wat een verwend jochie is het ook. Eisen van de club dat ze de jeugd/jonge spelers meer vertrouwen geven, eisen dat er slim wordt ingekocht en eisen dat er een betere coomunicatie moet komen tussen leiding en team/aanvoerder. Ik lees vooral een aanvoerder die wil dat de club mee gaat strijden met prijzen en goed presteert na jaren van wanbeleid.
 
Broodje Eend
 
24
3 april 2021 om 10:19
Zijn "kinderachtige" gedrag was volledig gerechtvaardigd. Hij is de beste speler in de geschiedenis van de club en heeft daarbij behorende ambities. Als de clubleiding dan structureel domme beslissingen maakt en de club naar de afgrond duwt, dan mag Messi zijn stem laten horen. De vergelijking met Ronaldo slaat helemaal nergens op, want, hoewel Ronaldo uiteraard een op en top prof is, hij heeft Real Madrid ook verlaten omdat niet aan zijn eisen werd voldaan. Profs zijn profs en geen supporters. Zij mogen eisen stellen en zeker zulke grote spelers.
 
Thomas1391
 
4
3 april 2021 om 11:35
Denk je niet dat het ermee heeft te maken dat de media hier iedere dag over schrijft? Of denk je echt dat hij dit iedere dag roept?
 
ElFaraonDCamas
 
2
3 april 2021 om 12:15
Hij heeft natuurlijk ook een deel aan de schade die barca heeft. elke 1,5 jaar een nieuw contract of dreigen weg te gaan, Vriendjespolitiek en ga zo maar door. Daarnaast moet messi zijn stem laten horen op het veld (daarna eventueel daarbuiten) maar dat doet hij ook al jaren niet meer
 
Hombre_Guapo
 
3
3 april 2021 om 15:49
Serieus Het gedrag van Ronaldo is beter? Hij gaat nog steeds als een balletdanseres naar de grond, naait spelers kaarten aan, gaat helemaal uit zijn plaat als het eens niet mee zit en gooit zijn aanvoerdersband op de grond. Ja echt een prof.
 
Foortje
 
18
3 april 2021 om 09:30
Ik zal 1 van de weinige zijn die niet geniet van het spel van Messi. Ik vind er simpelweg weinig fraais aan. Tel daar zijn chagrijnige hoofd bij op en ik haak af. Als ik iets raps met korte beentjes wil zien kijk ik wel naar de irritante Jack Russel van mijn tante. Ik had Messi graag eens een seizoenlang in een andere competitie gezien. Zou mij benieuwen of hij het daar zo goed zou doen.
 
Goofie10
 
23
3 april 2021 om 10:15
F(l)oortje, je geniet niet van zijn spel, je kijkt liever naar de Jack Russel van je tante maar wil Messi toch graag eens in een andere competitie zien?
 
barcalover123
 
20
3 april 2021 om 10:20
hahah als jij niet kan genieten van Messi dan kan je nergens van genieten. Messi heeft dingen gedaan met de bal die je zelden nog ziet, doelpunten gemaakt die je misschien 1 keer in de zoveel jaar ziet. Dat doelpunt tegen Betis bijvoorbeeld, randje 16 en dan zo over de keeper chippen. Dat je het bedenkt is een ding maar dat je het zo perfect uitvoert is werelds. Zijn doelpunt in de finale van de copa in 2015, of die tegen Real in de halve finale CL. Als je van dat soort dingen niet kan genieten dan ben ik benieuwd waar je wel van kan genieten.
 
Broodje Eend
 
11
3 april 2021 om 10:22
Hier kan je net zoveel mee als mensen die ferraris geen mooie autos vinden. Ieder zijn eigen mening natuurlijk, maar ja..
 
real8madrid
 
12
3 april 2021 om 10:34
Ik vind er niks aan. Ferrarris dan wel te verstaan. Auto's voor wereldvreemde hedgefund kindjes en kale ceo knikkers die op geen enkele andere manier dan zo'n patserige wagen de blik van een dame kunnen vangen. Overcompensatie van de hoogste plank. Spel van Messi? Prachtig!
 
ViscaCatalunya
 
1
3 april 2021 om 10:55
Een auto kan me ook niet boeien.
 
barcalover123
 
6
3 april 2021 om 13:01
Ferrari boeit mij ook niet zo veel maar als je roept dat je een voetbalfan bent en je vindt Messi niks is dat vreemd. Messi doet mooie dingen met de sport waar je fan van bent. Zelfde als ik roep dat ik Tennis een geweldige sport vind en vervolgens roep dat Frederer of Nadal niks vindt. Misschien ben je fan van een of de ander maar dat je er niet van kan genieten is gek.
 
ehvvoetbalstad
 
1
3 april 2021 om 09:37
Ondanks de goede relatie met Koeman een directe lijn met de clubpresident? Als de relatie met Koeman niet meer zo goed is zou dat wel eens een probleem kunnen worden. Maar ja, als je naar Barça gaat kun je verwachten dat Messi een bepalende factor is. Niet alleen in de kleedkamer maar kennelijk ook in het beleid.
 
GustavoFring
 
2
3 april 2021 om 09:38
Directe lijn met Laporta lijkt me makkelijk te regelen. Je geeft Messi Laporta zijn mobiele telefoon nummer. Garcia waren ze sowieso al van plan. En eigen jeugd zijn ze ook al mee bezig. En elk jaar roept een krant dat Messi een topaankoop wilt. Dan kom je uit bij Mbappe, Haaland of Neymar in mindere mate. Je kan ook een keer vertrouwen hebben in een Griezmann bijvoorbeeld, een Fati die terug komt etc. Dembele moet vooral effectiever worden in de aanval. Dodelijker voor de goal. Dan hadden ze tegen PSG al kunnen toeslaan.
 
Hazardinho77
 
1
3 april 2021 om 11:52
Griezmann dembele en coutinho waren gewoon waardeloze aankopen die niet in het systeem passen van barca. En er is veel te veel geld voor betaald natuurlijk.
 
Mrj79
 
6
3 april 2021 om 09:47
Wat een onzin. Messi wilde begin dit jaar weg omdat barca maar wat deed met aankopen. Messi heeft totaal geen invoed in het aankoop beleid. Anders was suarez wel gebleven en neymar terug gekomen
 
falcao1984
 
3
3 april 2021 om 10:24
Koeman combineert elementen van Cruijff en Hiddink, hij is een people manager geworden die ook goed overweg kan met Latijnse spelers. Dat laatste was voor Van Gaal moeilijk.
 
ViscaCatalunya
 
2
3 april 2021 om 10:52
Koeman is symphatiek, maar hij kan ook keihard zijn zoals in zijn jaren bij Valencia. Die ervaring heeft hem wijzer gemaakt. Van Gaal kun je niet veranderen.
 
falcao1984
 
4
3 april 2021 om 11:04
Inderdaad. Precies zoals je zegt. Koeman is door de wol geverfd en kan meerdere rollen aannemen. Van Gaal is extreem rechtlijnig.
 
Rob81
 
0
3 april 2021 om 11:24
2 van die eisen worden al ingewilligd. De eis van een grote aankoop kan alleen als Messi zelf water bij de wijn doet lijkt me. Hij moet toch inzien dat hij een grote aankoop deels blokkeert. Ik vind het eigenlijk helemaal geen eisen die hij stelt, maar meer een soort manier om met een recht gezicht te kunnen blijven zoals Derksen en Gijp bij VI bleven. Hij wil gewoon niet meer weg, ook omdat hij het nergens zo goed krijgt als hier. City was naar verluid ook al afgehaakt. Uiteindelijk heeft hij wel de club wakker geschud. Ze gingen onder Bartomeu de afgrond in, zijn rel heeft wel teweeggebracht dat er rigoureus is ingegrepen.
 
DennisLukkien
 
3
3 april 2021 om 11:51
Misschien kan Messi Haaland halen, voor hem is die 100 Miljoen wel te betalen en over 5 jaar kan je je eigen investering verdubbeld hebben. Makkelijker kan het niet...
 
cocodiewitte
 
0
3 april 2021 om 11:53
Laporta fixt zo geld voor Haaland mensen. Zijn vriendenkring bestaat uit mensen die poen hebben. Geen geld, maar poen. Daarnaast is hij echt pro Cruijff en Catalonië. Dus dit betekent dat de echt vrienden die ook oh zo Catalonië zijn we een constructie fixen. Kijk hoe Twente destijds via zo’n constructie spelers haalde.
 
Airbags
 
1
3 april 2021 om 12:25
Ik vind dit misschien wel de moeilijkste kwestie in het huidige voetbal, buiten Qatar en de mensenrechtenschending daar om uiteraard. Het is Messi, in mijn ogen de allerbeste speler aller tijden*, een jongen die door Barcelona is grootgebracht, een clubicoon, iemand die op zijn 33e nog altijd de beste speler van het team is en zowel in het veld als buiten het veld van ongekend groot belang is. Maar Messi is ook een speler zonder restwaarde die een exorbitant salaris ontvangt en ook weer zal eisen dat haaks slaat op het beleid dat Barcelona moet voeren om uit de financiële problemen te komen. Het is een speler van wiens salaris je bij elke andere club vijf of zes wereldsterren kunt betalen. Daarbij heb ik ook mijn twijfels bij het lijstje met eisen van Messi. Inhoudelijk ben ik het niet met alles eens. De wens om Koeman te behouden en enkele gerichte, slimme aankopen te doen vind ik hele redelijke punten, die ik zelf ook onderschrijf. Maar geen enkele speler is groter dan de club, dus een directe lijn met de president vind ik geen geslaagde eis. En het moge duidelijk zijn dat Messi al helemaal niet kan eisen dat er een grote aankoop wordt gedaan. De club heeft dat geld niet en zal al door allerlei onmogelijke hoepels moeten springen om Messi binnenboord te houden.
 
salaaf
 
0
3 april 2021 om 13:43
Geen gekke eisen. Op de topaankoop na. Geen idee hoe ze dat doen. Maar de rest? Prima toch. Hij gaat blijven denk ik