'Niet slecht als een van die twee de opvolger van Van Breukelen wordt'
Dinsdag, 20 juni 2017 om 19:02

Dinsdag maakte Hans van Breukelen bekend op te stappen als technisch directeur bij de KNVB. De oud-keeper geeft er na ruim een jaar de brui aan. Vele namen doen inmiddels de ronde wie Van Breukelen gaat opvolgen. De Telegraaf meldt dat Fred Rutten de voornaamste kandidaat is om het stokje over te nemen.

"Fred Rutten is een van de kandidaten", zegt Valentijn Driessen, chef sport van De Telegraaf. "Ik denk dat dat een uitstekende kandidaat is. Hij is eerder in beeld geweest als bondscoach, dat vind ik minder. Maar als technisch directeur heeft hij heel goede ideeën." Rutten werd eerder ook genoemd als mogelijke assistent-bondscoach, mocht Henk ten Cate zijn aangesteld als de nieuwe keuzeheer. De voormalig coach van onder andere Feyenoord en PSV zegde echter af omdat hij zelf weer hoofdtrainer wilde worden.

Volgens Driessen zou ook Louis van Gaal, die als bondscoach Oranje naar een derde plek op het WK van 2014 leidde, kandidaat zijn om de functie over te nemen. "Al heeft hij eerder gezegd dat hij niet technisch, maar algemeen directeur wil worden bij de KNVB. Voor de rest is de spoeling dun. Maar als je Fred Rutten of Louis van Gaal kan presenteren, dan is dat niet slecht", aldus Driessen.

Meer nieuws
   
16:19
16:19
Volendam gaat onderuit tegen pover Sparta en lijkt kansloos voor handhaving
0
   
15:52
15:52
Been raadt PSV'er af voor Engeland te kiezen: 'Kan beter naar het zonnetje gaan'
4
   
15:50
15:50
El Gran Derbi: is dit de meest heetgebakerde derby van Spanje?
1
   
15:45
15:45
Live meepraten in de Eredivisie: Vitesse - Fortuna Sittard
0
   
14:51
14:51
Mikautadze scoort wederom, maar kan Metz niet aan cruciale punten helpen
20
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (42)

 
Timba69
 
45
20 juni 2017 om 19:08
Ik word een beetje Driessen moe...
 
LucasAndersen
 
22
20 juni 2017 om 19:11
Hoezo? Hij vertelt hier toch gewoon wat info die die uit bronnen heeft?
 
Juicher
 
5
20 juni 2017 om 21:08
Nee, dat vertelt hij niet alleen. Hij bepaalt ook meteen dat het aanstellen van Rutte of Van Gaal 'niet slecht' is. Ik snap niet zo goed waarom hij zijn mening moet geven. Houd je gewoon bij de info en laat je lezer zijn/haar conclusies trekken.
 
ricardo77
 
1
20 juni 2017 om 21:13
Waar heb je het in godsnaam over, er werd hem gevraagd naar zijn mening bij een rondgang door media!
 
buitenspelval
 
7
20 juni 2017 om 22:12
Uhm... Waar heb je vandaan dat het Driessen gevraagd werd als onderdeel van een rondje? Volgens mij staat er in de tekst dat het een melding van De Telegraaf betreft. Interne rondgang bedoel je?Volgens mij doet de brave Valentijn uit eigen beweging deze mededeling in zijn eigen rioolkrantje. Hij werpt alvast zijn eigen kandidaat naar voren, mocht deze de functie krijgen, dan heeft Driessen alvast een wit voetje gehaald en zijn nieuwe bron bij de KNVB. Geslijm van de bovenste plank,
 
-NEC-
 
26
20 juni 2017 om 19:12
Dit is gewoon zijn werk...
 
buitenspelval
 
5
20 juni 2017 om 22:17
Gewoon zijn werk.... Maar ook een sterk gekleurde mening, bespelen van de publieke opinie en eigenbelang. Er doen wel meer foute figuren gewoon hun werk, maar of het ook altijd zuivere intenties heeft is de vraag. Was het ook gewoon zijn werk om een hetze voeren tegen Van Breukelen bijvoorbeeld?
 
SMK88
 
7
20 juni 2017 om 19:10
Persoonlijk vind ik Rutten als hoofdtrainer niet goed genoeg, maar wie weet hoe hij het doet in zo'n functie. Ik verwacht dat deze functie hem beter ligt qua hoe hij is als persoon. Echter zie ik toch liever Van Gaal; een man die bekend staat om zijn visie en op deze manier de bond op het juiste pad kan krijgen.
 
Oranjeman
 
6
20 juni 2017 om 19:19
Het vervelende is alleen dat Van Gaal vooral een visie van resultaatvoetbal heeft tegenwoordig, en niet meer de mooi voetbal visie van weleer. Ik vind dat je als Nederlands voetbal ook een merk moet zijn, weten wat je uit wilt stralen en waar je voetballend voor staat. Dan is Van Gaal niet de juiste man. Los van het feit dat ik hem niet geschikt vind voor het bestuurlijke en beleidsbepalende niveau.
 
LucasAndersen
 
7
20 juni 2017 om 19:25
Van Gaal is een goeie coach maar als technisch directeur heeft ie niets bewezen. Bovendien moet van Gaal ver uit de buurt blijven van alles wat met jeugdopleidingen te maken heeft.
 
Inti
 
9
20 juni 2017 om 19:50
Ik wil nog even kwijt dat het bashen tegen van Breukelen wel echt triest is geweest, met Johan Derksen voorop. Derksen had een persoonlijke afkeer tegen Hans en moest zo nodig alles belachelijk maken. En veel mensen kletsen deze man maar klakkeloos na. Neemt niet weg dat ik Hans ook niet geschikt vond in deze rol. Maar bij de KNVB ligt het vooral aan de bestuurders waar de echte rotte appels zitten. Met van Gaal heb je iemand die zich waarschijnlijk weer met zaken gaat bemoeien, die niet bij zijn functie horen. Rutten lijkt mij ook niet geschikt, want die heeft geen ervaring in deze rol.
 
Oranjeman
 
8
20 juni 2017 om 19:12
Geen van beide. Rutten kan niet met topdruk omgaan en Van Gaal is het type er niet voor. Gewoon Westerhof in die baan zetten, hij is een uitstekende kandidaat.
 
Ijsmuts
 
3
20 juni 2017 om 19:45
Rutten doseert zn trainingen niet goed waardoor hij zn teams opbrandt. Onder hem speelde feyenoord wel echt spectaculair. Die topdruk waar jij aan refereert lijkt me voor n baan als td n stuk minder aanwezig
 
Master D
 
1
20 juni 2017 om 20:19
Fred Rutten heeft met Feyenoord 5 wedstrijden in december leuk gespeeld. Daarvoor moest men wennen aan zijn stijl en daarna waren ze opgebrand. 5 wedstrijden leuk spelen op 45 wedstrijden noem ik geen verdienste.
 
Oranjeman
 
3
20 juni 2017 om 20:19
Mee oneens. Om de doodeenvoudige reden dat we voor een keerpunt staan en er stevige keuzes gemaakt moeten worden over hoe wij verder willen als Nederlands voetbal, en er du wel degelijk sprake is van hoge druk. Rutten is niet de juiste man voor deze baan. Ik heb veel liever Westerhof, Baan, Jonk en dergelijke lieden.
 
Ijsmuts
 
2
20 juni 2017 om 21:10
De ene is 69jr, de ander 74 en de 3e heeft geen ervaring als td of in een bestuursfunctie. Ik begrijp je enthousiasme niet.
 
JorriRoosen
 
1
20 juni 2017 om 21:11
Vijf leuke wedstrijden spelen en we zijn naar het wk
 
Oranjeman
 
0
20 juni 2017 om 22:43
Dont mess with old farts... Exerience counts! Westerhof zou perfect zijn. Baan ligt al vast bij India. Jonk heeft wel ervaring en heeft hele goede dingen bij de Ajax jeugdopleiding gedaan. Ik zie jouw bezwaren niet.
 
Ijsmuts
 
0
20 juni 2017 om 23:24
Ik heb geen bezwaar tegen westerhof behalve zn leeftijd. Baan kan echt niet meer en Ik snap niet dat je Jonk boven Rutten prefereert. Werken achter een bureau is toch echt iets anders dan op het veld. Overal waar Rutten is geweest prijst men zijn vakmanschap, voornamelijk de mensen die dagelijks met hem werken en die kunnen het weten. Rutten heeft daarnaast genoeg ervaring opgedaan bij psv feyenoord en twente. Dat lijkt me zwaarder wegen dan de ervaring van jonk bij ajax waar hij met jeugd werkte
 
HenkDeSteen1
 
7
20 juni 2017 om 19:12
Wel een upgrade als je ziet wie we hiervoor hadden, hahaha. Ik zie van Gaal met zijn ervaring en staat van dienst toch liever in die positie dan Rutten, maar na een week hebben beiden zich al meer bewezen dan Hans, denk ik zomaar. Kan eigenlijk niet slechter.
 
Oranjeman
 
4
20 juni 2017 om 19:19
Jonk zou ook kunnen.
 
falcao
 
1
20 juni 2017 om 22:17
Inderdaad. De Knvb moet samen optrekken met de Johan Cruijff Foundation. Dan heb je internationaal een zeer sterk trademark. Jonk zou in dat plaatje uitstekend passen, net zoals Sammer dat in Duitsland heeft gedaan.
 
Oranjeman
 
1
20 juni 2017 om 22:37
Exact. Ik wil dat Oranje en de Knvb voor een duidelijke identiteit gaan kiezen, en Cruijff en Ajax zijn de benchmark voor het Nederlandse voetbal. Daarom moet die visie op Oranje geprojecteerd worden en in alle geledingen van het Nederlandse voetbal doorgevoerd worden. Jij en ik zijn het wel eens
 
falcao
 
0
21 juni 2017 om 09:37
Zeker. Alleen moet je ten behoeve van de lobby niet te hard roepen dat 'cruijff' alleen voor Ajax staat maar een overstijgend fenomeen is. Dan voorkom je achterhoedegevechten met lange tenen. Onder het concept 'cruijff' valt wat mij betreft ook Van Hanegem, Wim Jansen en Hiddink. De uitvoering moet echter wel komen te liggen bij echte adepten, Jonk lijkt me geknipt voor de functie.
 
Oranjeman
 
0
21 juni 2017 om 19:04
Van die drie lijkt me dat Van Hanegem en Hiddink sowieso al niet in aanmerking komen. Met Hiddink neem je een te groot risico omdat hij als coach niet echt succesvol was en geen ervaring op beleidsniveau heeft. Van Van Hanegem ben ik nooit echt onder de indruk geweest, Jansen ligt al vast bij Feyenoord in een vrij drukke baan, dus ik denk niet dat hij het kan combineren met een andere fulltime betrekking. Westerhof en Jonk zijn wat mij betreft idd de goede gegadigden. Adriaanse zou ook kunnen. Die is sociaal ook heel vaardig en een leuk persoon om mee te werken. Ik wil prettige mensen bij de Bond hebben zitten. Geen autoritaire figuren of horken. Zeg maar de garnituur Stevens, Wouters, Verbeek, Blind etc. Die zijn allemaal ontzettend stug en hoekig. Met zulke boeren kun je echt niet op de proppen komen, dat is slecht voor je PR als Bond en wat je als Nederlands voetbal zijnde uit wilt stralen.
 
atleticofc
 
5
20 juni 2017 om 19:16
Wat moet Fred Rutten nu dan nog toevoegen? Zou de functie van Van Breukelen weer schrappen, en dan de vacature die nog open staat van v. Oostveen invullen met voetbalman. Telegraaf en mn die Driessen gebben vanaf begin af aan een hetze tegen v. Breukelen opgezet. Zaken waar hij part nog deel aan had, of waar hij niks aan kon doen werden hem verweten. Ik vond de Breuk ook niet de juiste man voor die functie, maar zoals hij door de media is neer gezet gaat alle perken te buiten. Telegraaf zoekt alleen maar sensatie en houdt zich niet aan de feiten. Zou de vis nog niet eens in die krant verpakken.
 
RealMadrid_Fan
 
2
20 juni 2017 om 19:17
Als er iemand is die ik graag zie als technisch directeur van de Knvb, dan is dat niemand minder dan Louis van Gaal.
 
Oranjeman
 
2
20 juni 2017 om 19:21
Op grond van welke ervaring en competenties meen je hem geschikt voor een dergelijke baan te vinden? Je beseft dat hij in die rol waardeloos was bij Ajax?
 
peinke
 
4
20 juni 2017 om 19:21
Tja, krijgen we de Driessen/telegraaf wijsheden weer. Natuurlijk weten zij de twee kandidaten alweer. Van Gaal wil zeker niet en Fred Rutten wordt afgemaakt op het moment hij aangesteld wordt, op basis van z'n verbale kwaliteiten door die zelfde Driessen. Ik zie hier een prima functie voor Wim Jonk om als ,,verlengstuk'' van de Cruijff-filosofie een belangrijke rol te vervullen op de plaats van Van Breukelen. Hij kan persoonlijk vernieuwing brengen. Stop met Van Gaal. Rutten is een trainer en geen manager.
 
falcao
 
0
20 juni 2017 om 22:18
Volkomen met je eens. Met Jonk en het hele Cruijff-heritage heb je een schitterend label.
 
InkeMontana
 
6
20 juni 2017 om 19:25
Haah het beleid bij Knvb blijft top, mocht dit waar zijn. V. Gaal en Rutte, grotere tegenpolen van elkaar krijg je haast niet. Waar is dat 'profiel' van de knvb nu precies?
 
MagicMike
 
0
20 juni 2017 om 19:28
Rutten wil eigenlijk weer hoofdtrainer worden, maar nu opeens dan toch Td?? En hij is ook nog eens heel erg welbespraakt.. Lijkt mij dat een TD toch regelmatig met de pers te maken krijgt. Van Gaal lijkt mij wel geschikt. Maar zijn relatie met de pers heeft dan weer andere "kanten".. Ook moet men niet vergeten dat van Gaal iemand is die denkt dat hij de enige is die weet hoe het allemaal werkt. Dus ben zeer benieuwd hoe dat zal gaan..
 
atleticofc
 
1
20 juni 2017 om 19:51
Rutten heeft niet gezegd dat hij td wilt worden. Valentijntje Driessen moet zijn columnpie weer vullen en schudt weer een hoop onzin uit de mouw. Zoals we hem kennen. Want op voetbalverstand is hij nog nooit betrapt.
 
MagicMike
 
1
20 juni 2017 om 19:53
Aha, ok. Ik heb te snel de conclusie getrokken dat hij dat zelf ook wilde.
 
Master D
 
2
20 juni 2017 om 20:17
Alsjeblieft geen Fred Rutten die overal op zijn bek gaat en op FC Twente na nergens iets gepresteerd heeft. Dat dit soort faalhazen toch telkens in beeld blijven. Enig voordeel met hem als technisch directeur is dat hij geen veldtrainer wordt en het elftal dus niet zo kan laten instorten op het eind zoals hij bij Psv, Vitesse en Feyenoord deed.
 
hipp00
 
1
20 juni 2017 om 20:21
Waarom een Nederlander en weer uit de bekende vijver. Het Nederlands voetbal heeft nieuwe, innovatieve ideeën over voetbal nodig. En die zijn eerder uit Duitsland, Frankrijk of België te halen. Met deze oude-jongens-krentenbrood namen gaan we ons de komende 20 jaar niet meer kwalificeren.
 
Oranjeman
 
0
20 juni 2017 om 20:54
Prandelli, Olsen (spreekt ook Nederlands), Blanc, Yartsev, Eriksson (ligt vast bij Shanghai maar okay), misschien Löw? Want die heeft zijn toppunt met Die Mannschaft al bereikt. Ik ben enor voorstander van het beleid Löw. Hij heeft jarenlang met een vaste groep spelers heel gericht naar een aantal toernooien en een doel toegewerkt. Dat moet Nederland ook gaan doen. Met de juiste mensen aan het hoofd van de bond en Oranje en dito spelers kunnen wij echt wel gaan vlammen in 22/24. Dat moet het doel zijn! 18 en 20 als verloren beschouwen en in alle rust meerjarig met een vaste groep mensen heel doelbewust een beleid op gaan stellen en gericht naar eea toewerken. De langere termijn zien. Bouwen... Tussen 78 en 88 speelden we ook geen enkele rol. In een dergelijke fase zitten we nu weer. Met die feiten moet een ieder leren leven.
 
invuurenvlam
 
0
20 juni 2017 om 20:26
terecht, Hans had het heel zwaar met de politieke aanpak die een rol bij de Knvb vereist. Hij heeft net even teveel mensen gepiepeld wat uiteindelijk je kop kost. Daarbij vond ik hem ook inhoudelijk te kort komen voor deze functie. Mijn voorkeur zou naar van Gaal uitgaan. Zeer goede staat van dienst en instaat om met een gemankeerd elftal zeer goed te presteren en ook een goede jeugd als fundering ziet van het voetbal. Daarbij kan hij prima tegen een stootje en is opgewassen tegen druk en politieke spelletjes.
 
Oranjeman
 
0
20 juni 2017 om 20:56
Nee. Van Gaal is geen beleidsmaker of bestuurder, maar een trainer. Hij heeft nul staat van dienst op executive niveau. Besturen en beleid ontwikkelen is een hele andere tak van sport dan dagelijks op het veld staan.
 
ciaorobert
 
2
20 juni 2017 om 20:59
Een PSV-er op de belangrijkste functie bij de bond. PSV-ers die liever spelers importeren vanuit het buitenland, dan zelf op te leiden. Die moet het voor het zeggen krijgen bij een land die bekend staat om het zelf spelers opleiden. Goed idee. Daarnaast zit die Valentijn Driessen echt een hoop te zeveren. Ik ben het vrijwel nooit met hem eens. Helemaal al niet als het om mijn club Ajax gaat. Tscheu la Ling Eric Gudde Hans Nijland Deze mensen mogen het van mij wel worden! Eventueel met Onno Jacobs als financieel directeur.
 
lenin
 
1
20 juni 2017 om 21:26
NIET fred rutten. De man die bij elke club gefaald heeft zodra het spannend werd. NIET geschikt om onder druk te presteren.