NOS keihard aangepakt: 'Nota bene Van der Vaart moest dat zeggen'
Vrijdag, 9 juli 2021 om 12:25

Televisierecensente Angela de Jong veegt woensdag de vloer aan met de NOS. De columniste van het Algemeen Dagblad hekelt de berichtgeving van de zender in de uren na de aanslag op Peter R. de Vries. De Jong is van mening dat concurrent RTL de zaken veel beter voor elkaar had nadat bekend was geworden dat de misdaadjournalist in Amsterdam door zijn hoofd was geschoten.

"Als het leven een voetbalwedstrijd was, zou ik schrijven dat RTL Nieuws dinsdagavond een eclatante overwinning behaalde op de NOS", zo opent De Jong haar bijdrage van woensdag. "De nationale nieuwsvoorziening kreeg alle hoeken van het veld te zien, werd afgedroogd, vernederd zelfs, in de verslaggeving rond de aanslag op Peter R. de Vries." De journaliste vindt het onbegrijpelijk dat de NOS de programmering niet aanpaste en gewoon verder ging met de voorbeschouwing op het halvefinaleduel op het EK tussen Italië en Spanje in Londen.

Glenn Helder wil niet over voetbal praten door situatie Peter R. de Vries

De oud-speler is duidelijk aangeslagen door de aanslag op de misdaadverslaggever.Lees artikel

"Het was bij de NOS een paar regels in de staart van het Achtuurjournaal. Waarna Henry Schut (presentator van Studio Europa, red.) op rampenzender NPO 1 vrolijk ging zitten babbelen over Italië-Spanje en het nota bene Rafael van der Vaart was die moest zeggen dat hij in zijn hoofd totaal niet bezig was met de tactiek van Roberto Mancini of hoe het ging met Leonardo Spinazzola", zo velt De Jong een hard oordeel over de publieke zender. Het was dinsdagavond inderdaad snel duidelijk dat Van der Vaart duidelijk geraakt was door het nieuws over de aanslag op Peter R. de Vries.

Analist Ibrahim Afellay omschreef Giorgio Chiellini als een 'seriemoordenaar', waarop Van der Vaart gelijk reageerde. "Hij heeft het net over een seriemoordenaar", zei de oud-middenvelder in Studio Europa. "Weet je, er zijn ook belangrijkere dingen in het leven. We horen net allemaal over Peter R. de Vries, dat komt wel even binnen natuurlijk. Laten we alsjeblieft hopen dat het allemaal goedkomt. Er zijn dus belangrijkere dingen." Van der Vaart kreeg gelijk bijval van Schut. "Je hebt helemaal gelijk."

De Jong herhaalt op het einde van haar column nogmaals dat de NOS de plank dinsdagavond volledig heeft misgeslagen. Volgens haar trof de aanslag in Amsterdam namelijk 'het hele land'. "De NOS oordeelde echter dat een potje voetbal belangrijker was. Onbegrijpelijk, maar waar. Ze moeten zich daar rot schamen. Peter en ik verschilden regelmatig van mening, ook aan talkshowtafels. Maar ik weet zeker dat hij dit keer hetzelfde zou zeggen, in snoeiharde bewoordingen, als hij vanavond (woensdagavond, red.) ergens kon aanschuiven."

Meer nieuws
   
20:28
20:28
Ongekend: Leverkusen behoudt ongeslagen status door goal in minuut 97
23
   
20:15
20:15
Arne Slot: de trainer die 'sleeping giant' Feyenoord ontwaakte
10
   
20:00
20:00
Live meepraten in de Ligue 1: Paris Saint-Germain - Le Havre
2
   
20:00
20:00
Live meepraten in de Premier League: Aston Villa - Chelsea
3
   
19:59
19:59
Dusan Tadic schittert voor Fenerbahçe, dat Galatasaray niets toegeeft
19
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (106)

 
FlamengoBrasil
 
54
7 juli 2021 om 13:26
Tja ben van mening dat het voetbal an sich best uitgezonden kon worden. Wellicht op Ned. 3. Maar dan de nabeschouwing hadden ze moeten laten voor wat het was. Helemaal mee eens.
 
Rochus
 
297
7 juli 2021 om 13:38
Waarom dat? De nabeschouwing is toch ook gewoon prima. Het is toch een keuze van de kijker om hier wel of niet naar te kijken? Ik heb tijdens de eerste helft op mijn telefoon ook Rtl4 gekeken zodat ik op de hoogte bleef. En begrijp me absoluut niet verkeerd, want ik vindt het verschrikkelijk wat er gebeurd is, maar de wereld draaide zeker buiten Nederland gewoon door. Nogmaals iedereen had een keuze en dat is ook goed. We hoeven toch niet op elke zender stil te staan bij Peter R de Vries?
 
AmazingNinja
 
147
7 juli 2021 om 14:47
Waarom? Laat ik het voorop stellen dat ik het verschrikkelijk vind wat er gebeurd is, maar zoveel boeit het me eerlijk gezegd niet. Ik heb gisteren gewoon lekker voetbal gekeken en ik denk niet dat ik de enige ben. Heel erg voor Peter R de Vries zijn familie en vrienden, maar voor mij geeft dit hetzelfde gevoel als elke andere willekeurige moord in het nieuws en dat is dat het me vrij weinig doet zo lang het geen bekende van me is. Klinkt egoistisch, maar zo is het nu eenmaal.
 
Suurbier
 
47
7 juli 2021 om 15:38
Ik snap wat je zegt AmazingNinja, je hebt met de Vries geen persoonlijke band. Ik wil je ook zeker niet veroordelen, maar ik hoop dat je ook weet dat in dit geval er een Nederlandse verslaggever in Nederland is neergeschoten. Dat betekent zo veel meer dan “elke andere willekeurige moord”. En dan gaat het niet specifiek over de Vries maar dat deze zaken hier gebeuren.
 
bliek
 
24
7 juli 2021 om 16:14
De NOS is een publiekelijke nieuwszender. Op NPO 1 worden programma's uitgezonden voor een breed publiek, zoals shows, spelletjes, series, drama en comedy. Verder is NPO 1 de calamiteitenzender. Wanneer er behoefte is aan een extra journaal voor bijvoorbeeld een ramp, dan zal dit plaatsvinden op NPO 1. Er is hier een moord gepleegd op een Nederlandse misdaadverslaggever. Deze moord heeft heel veel consequenties voor de media wereld. Ik zeg niet dat je de voetbal niet uit had hoeven zenden mar ze hadden echt wel programma's kunnen schuiven op de andere zenders niet niet live waren. Bij RTL was inderdaad ongemakkelijk omdat idd elke keer geschakeld werd en er geen nieuws was. Maar niets uitzenden is voor npo niet best vind ik
 
AmazingNinja
 
36
7 juli 2021 om 16:29
@suurbier De vraag is of `journalist Peter R de Vries` is neergeschoten of dat `woordvoerder van Nabil B, Peter R de Vries` is neergeschoten. Daar zit voor mij wel een groot verschil in. Een journalist die neergeschoten wordt vind ik wat anders dan de woordvoerder van Nabil B. Want Peter hoeft geen woordvoerder te zijn. Daar heb je advocaten voor (en daar is er eentje 2 jaar geleden van neergeschoten. Dat is pas een aanslag op onze samenleving). Maar Peter wilt er graag bij zijn.
 
elninoo
 
40
7 juli 2021 om 16:55
Inderdaad, men heeft een half uur durende persconferentie belegd waarin eigenlijk niks gemeld wordt buiten datgeen dat er vooraf gezegd is. Geen nieuws niks. Natuurlijk is het belangrijk dat men erbij stil staat. Het is immers niet niks. Maar als er geen nieuws is dan is het zonde van de tijd. Van Teksten als:”daar kunnen we momenteel niets over zeggen, of daar mogen we geen uitspraken over doen” wordt men ook niet wijzer.
 
4fRedondo
 
23
7 juli 2021 om 17:41
Er is wel vaker een moord gepleegd op een Nederlandse (misdaad)verslaggever, ook in NL (martin Kok). Het is verschrikkelijk wat er is gebeurt. NPO had met programma's kunnen switchen, mensen kunnen ook van zender switchen.
 
Kyle66
 
16
7 juli 2021 om 18:49
@Suurbier, ik ben er niet van overtuigd dat De Vries is neergeschoten omdat hij een journalist is. Sterker nog, ik denk eerder dat het te maken heeft met zijn werk voor de kroongetuige Nabil B. Net als diens advocaat Derk Wiersum.
 
bliek
 
10
7 juli 2021 om 22:20
@kyle het zal beetje van beide zijn. Hij is wel de journalist die het dichtst bij de grote criminelen komt.
 
mv010
 
518
7 juli 2021 om 13:27
Ik ben niet eens met Angela. NPO zijn 3 zenders. De Vries staat ook onder contract bij RTL dus dat zij er meer aandacht aan besteden is prima. Maar die programma’s bij RTL waren ook beschamend. Er was en is geen nieuws. Een persconferentie waar niets gezegd word, wat heel begrijpelijk is. De wereld draait door en ook het EK een ieder dat niet wilde zien kon zappen naar een andere zender.
 
Lierse1997
 
217
7 juli 2021 om 13:33
Vooral dat laatste. Je kunt er wel heel de avond over berichten maar al het nieuws dat er te melden was, kon in 1 minuut verteld worden.
 
Deem.
 
16
7 juli 2021 om 18:00
Zelfs al was er onwijs veel nieuws, dat krijg ik ook wel via m'n telefoon binnen. Ik heb dan niet de behoefte om naar een speciaal programma te kijken waar mogelijk nieuws binnen sijpelt. Zoals velen hier vond ik het ook wel fijn om gewoon voetbal te kunnen kijken. Ook al was dat weliswaar afgeleid.
 
nederland79
 
217
7 juli 2021 om 13:36
t schijnt dat Angela dus ook een berichtje gedaan heeft naar de Uefa, dat de wedstrijd beter niet door kon gaan
 
TilburgAjax
 
23
7 juli 2021 om 13:57
@nederland79 - gadverdamme zeg, ga hier nou toch niet zo schijtlollig over zitten doen. De NPO is een publieke zender die, eigenlijk méér nog dan een commerciele zender zoals RTL of Sbs, hier aandacht aan behoort te besteden.
 
JK-Ajax
 
87
7 juli 2021 om 14:14
Er werd toch ook aandacht aan besteed? Ik vind persoonlijk dat hetzelfde nieuws van 1 minuut niet op 5 zenders tegelijk hoeft te worden afgedraaid maar dat men de keuze moet krijgen ipv dit door de strot te duwen.
 
nederland79
 
44
7 juli 2021 om 14:16
en dat hebben ze ook voldoende gedaan. Alles wat er te weten viel, kon je horen via de Nos.
 
magnetics
 
54
7 juli 2021 om 14:22
Er viel verdomd weinig over te zeggen zonder over te gaan tot speculaties, roddel en achterklap of de eindeloos herhaalde emotievraag "hoe voel jij je er nou bij?".wat mij betreft heeft de NPO dan ook gisteravond meer dan genoeg aandacht besteed aan deze aanslag. Ik heb het gewoon weggezapt. Ja, er was een aanslag en dat is heel erg, maar om nou de hele avond lang nietszeggend elkaar aan te gapen om te zeggen hoe erg dat nou is, en te gaan speculeren over dader, motief en de gezondheid van De Vries... Ik kreeg er een beetje flashbacks naar de zendtijd rond de hartaanval van Eriksen bij: de wedstrijd stilgelegd, de zendtijd moet gevuld, maar wat valt er over te zeggen? Dan liever met een wat genuanceerdere toon gewoon maar tv maken waar wél iets over te zeggen valt: ik ben blij dat er ook nog gevoetbald werd. Dat maakt die hele aanslag niet minder erg, maar je verandert er verdomd weinig aan door de hele avond op tv niets tegen elkaar te gaan zeggen.
 
Zinedane
 
45
7 juli 2021 om 14:25
@tilburgajax de hele programmering werd verplaatst van Npo1 naar Npo3 om de persconferentie op Npo1 te kunnen zetten. Daarnaast was het toch echt de RTL journalist die bizarre vragen aan de burgemeester en politiecorps stelde. Welke respectabele nieuws zender gaat er serieus vragen wie nu beveiliging nodig hebben... Die angela de jong is zelf echt een bakkie beschamend. Je moet van het een op het andere moment omschakelen en dan kan je maar beter rustig blijven en bijv tijdens de persconferentie voorbereid zijn dan alles halsoverkop omgooien en in je onvoorbereide persmoment even rustig vragen welke personen er nu een labiele beveiliging hebben
 
JK-Ajax
 
23
7 juli 2021 om 15:03
Haha ja die vragen waren echt tenenkrommend, alsof een officier van justitie even aan gaat geven welke personen nu beveiliging krijgen. Wat een debiele vragen.
 
cuco10
 
15
7 juli 2021 om 15:32
Het erge was nog dat die man eerst al aangaf daar niet op in te gaan. En dan toch vragen. Echt beschamend.
 
decorner
 
22
7 juli 2021 om 17:30
@tilburgajax Moeten ze bij de NPO dan op alle drie de zenders hetzelfde laten zien? Ik zat tijdens de wedstrijd ook af en toe beelden te kijken via mijn telefoon op rtl4, maar wat je vooral zag tot aan de persconferentie was een agent die constant een rood-wit lintje optilt omdat er iemand langs moet. Ik vindt de tirade van mevrouw de Jong behoorlijk zuur en eigenlijk goedkoop punten scoren over een verder walgelijke aanslag op iemand zijn leven.
 
Master D
 
43
7 juli 2021 om 13:44
Het is een beetje dubbel inderdaad. De NOS deed er in vergelijking met RTL niet bijzonder veel aan. Wellicht te weinig. Aan de andere kant heeft RTL ook uren geschakeld naar verslaggevers die na een kwartier niks meer te melden hadden omdat de ontwikkelingen nu eenmaal niet zo heel snel gingen. Was dat dan wel relevant. De discussie bij Humberto om het op uitspraken van politici jegens journalisten te trekken was beschamend. Het heeft immers meer weg van een afrekening betreffende zijn rol als vertrouwenspersoon van die kroongetuige, dan dat deze aanslag op zijn journalistieke werk betrekking had. Ook werd er al over Peter in de verledentijd gesproken alsof hij al dood is.
 
Ducktaildo
 
26
7 juli 2021 om 13:58
Ik vond dat De Oranjezomer het wel mooi deed. Wellicht ook wel omdat zij er meer persoonlijk door getroffen werden. Dat uren schakelen naar verslaggevers die niks te melden hadden, was inderdaad overbodig. Heb dat dan ook snel gelaten voor wat het was.
 
AmazingNinja
 
23
7 juli 2021 om 14:51
Precies. Zie mensen op mijn social media kanalen zeggen dat dit een aanslag is op het vrije woord. Daar ben ik het niet mee eens. Peter liet zich in met de onderwereld (bijv. Nabil B) en wordt nu neergeschoten. Lijkt me dat dat eerder de link is dan dat iemand een journalist monddood wou maken.
 
4Ever4Ajax
 
12
7 juli 2021 om 14:46
@mv010: Dat je de wedstrijd gewoon uitzendt vind ik logisch, maar de jokers bij de NOS deden alsof er niets was gebeurd. Check hoe andere zenders als RTL maar ook SBS dat aanpakte (waaronder Genee en Derksen). Dat is in schril contract met de NOS-jochies die het ogenschijnlijk niets deed (of vd Vaart na dan). Dat kan je de NOS prima verwijten, niet dat de hele programmering om moest.
 
AmazingNinja
 
24
7 juli 2021 om 14:58
Maar moet het hun dan wat doen? Bedoel, lost van het feit dat het verschrikkelijk is voor hemzelf, zijn vrienden en familie doet het mij vrij weinig dat Peter is neergeschoten. Voor mij gewoon een van de vele moordpogingen waarover je in het nieuws leest.
 
4Ever4Ajax
 
14
7 juli 2021 om 15:09
Dan zie je dat toch verkeerd, want het is niet een moord op louter een persoon, maar een moord op onze samenleving. Dat is heel wat anders dan dat mijn buurman bijvoorbeeld wordt vermoord door z'n vriendin (gelukkig een voorbeeld, is niet gebeurd). De samenleving verhardt enorm en blijkbaar mag je geen uitgesproken meningen meer hebben (publiekelijk) zonder dat je de kans hebt dat je overhoop geschoten wordt (denk ook aan een Fortuyn of Van Gogh). Dan kan je prima de voor- en nabeschouwing doen (plus wedstrijdverslag), maar kan je ook laten zien dat er meer is dan voetbal.
 
AmazingNinja
 
34
7 juli 2021 om 15:25
@4ever ajax deze moordpoging is geen aanslag op de samenleving en is ook geen aanval op uitgesproken meningen. Peter staat Nabil B bij als woordvoerder, weet je wel die gast waarvan ze zijn advocaat 2 jaar geleden vermoord hebben. Ik acht de kans een stuk hoger dat deze aanslag iets met zijn betrokkenheid bij een strafprocess (zoals het Marengo process) te maken heeft dan dat iemand dacht: laten we een journalist monddood maken want zijn mening staat ons niet aan. Meer plausibel lijkt me dat ze die Nabil B goed bang willen maken.
 
4Ever4Ajax
 
9
7 juli 2021 om 15:29
Je moet het iets hoger tillen. Er zijn dus partijen die vinden dat ze boven de materie staan, boven anderen en schijt hebben aan de regels in dit land. Waarbij de rechtspraak 1 van de meest belangrijke zaken is in dit land om de orde te bewaken. Kortom, het is wel degelijk een aanslag op de samenleving zoals wij met elkaar leven.
 
Lierse1997
 
32
7 juli 2021 om 16:12
Maar die moord op die advocaat was dan toch ook een aanslag op de samenleving? Toen is de programmatie echt niet aangepast voor zover ik me herinner.
 
AmazingNinja
 
25
7 juli 2021 om 16:27
Precies dit Lierse. Die moord van 2 jaar geleden op van Wiersem. Dat was een aanslag op onze rechtsstaat. Peter is niet eens een advocaat. Peter heeft goede dingen gedaan, maar er wordt nu vooral groots uitgepakt omdat het een bekend persoon was. Die moord op die advocaat was vele malen erger voor onze samenleving, maar die advocaat was geen Bn'er.
 
Azb100
 
16
7 juli 2021 om 17:47
@4everajax ik zie in je comments veel wat ik zelf niet vind horen. Je spreekt alsof iedereen dit erg MOET vinden omdat dit een aanval is op de samenleving. Ik en ook amazingninja ziet dit als een aanslag op de persoon Peter R en de zaken waar hij zich mee inlaat zoals amazingninja aangeeft. Ieder mag voor zich weten wat hij van deze aanslag vind. Tuurlijk is het erg, en zeker voor de mensen die Peter R een warm hard toe dragen. Maar voor mij is het niet anders dan elke andere moord.
 
4Ever4Ajax
 
5
7 juli 2021 om 19:00
@lierse1997: Ah, dus als het dan niet is gebeurd, dan moet het nu ook niet. Dat is toch best een gekke conclusie? Daar halen jullie je eigen verhaal mee onderuit. En als jullie dit louter als normale moordaanslag zien, dan zien jullie niet het grotere plaatje hoor.
 
nick140
 
202
7 juli 2021 om 13:27
Kom op zeg, er waren toch genoeg zenders om uit te kiezen? Ik vond het fijn dat ik ervoor kon kiezen een mooie pot voetbal te kijken.. Wat moeten ze dan? Een half uur bediscussiëren hoe geschokt ze zijn en steeds overschakelen naar de verslaggever ter plaatse die `nog geen nieuws` heeft? Die hyperigheid van de Nederlandse tv vind ik altijd enorm vermoeiend.. goed dat men de keuze had
 
GJ7300
 
6
7 juli 2021 om 14:15
Nee dus. Alle drie de zenders gingen met onzin door. Nationale nieuwszender kon best inbreken op 1 vd 3.
 
Zinedane
 
48
7 juli 2021 om 14:26
Je bedoeld zoals is gedaan voor de persconferentie? Voetbal ging naar Npo3, persconferentie waar daadwerkelijk nieuws te melden was ging door op Npo1
 
XIII
 
9
7 juli 2021 om 15:40
Volgens mij was er toch om 21.00 een extra NOS Journaal op NPO 2. Dat werd in ieder geval aangegeven tijdens de wedstrijd toen die nog op NPO 1 stond. Ik ben niet geswitched naar NPO 2 om het te checken, maar ik neem aan dat ze daar toch wel aandacht aan hebben besteed.
 
CocoAfc
 
9
7 juli 2021 om 19:26
Mensen zeuren om het zeuren. NOS deed voldoende.
 
nrvier
 
2
8 juli 2021 om 13:09
Ook de voorbeschouwing werd nog onderbroken door een kort journaal waarin de bekende feiten werden gemeld. Als je echt geintresseerd was in Peter R zijn achtergrond zat je bij RTL sowieso beter. Angela de Jong wil goedkoop aanhaken bij de actualiteit maar in dit geval slaat ze de plank mis.
 
Barthosz Reis
 
141
7 juli 2021 om 13:28
Nee NOS heeft goed gehandeld. Als elke zender zich focust op Peter R de Vries, kan je wel begrijpen dat het voor veel mensen ietsje te veel wordt. Dan is een potje voetbal gewoon een goede afleiding.
 
Sieb nr. 15
 
47
7 juli 2021 om 13:30
Aan de andere kant natuurlijk een compliment waard voor VD Vaart. Hij deed het erg netjes.
 
Lierse1997
 
60
7 juli 2021 om 13:32
Je moet mensen de keuze geven. Als je voetbal wilde kijken dan moest je voetbal kunnen kijken en als je naar nieuws over het voorval wilde kijken dan moest je naar nieuws over het voorval kunnen kijken. En beide kon je gisteren gewoon doen. Ik zie het probleem niet zo.
 
Vernon
 
12
7 juli 2021 om 14:00
Eens. Net als dat je de mensen in de studio de keuze moet geven: wil je vanavond wel of niet over voetbal praten? Allebei is begrijpelijk. We hebben zat zenders, en zat mensen die verschillende wensen hebben. En bovendien was er uren lang geen nieuws.
 
Lierse1997
 
4
7 juli 2021 om 14:20
Dan moet je die mensen wel niet in een voetbalstudio zetten naar mijn idee.
 
IpswichTown
 
4
7 juli 2021 om 14:19
@Lierse, ik was inderdaad ook blij dat ik een keuze had. Voor mij was de wedstrijd erg fijne afleiding op een avond met verschrikkelijk nieuws.
 
4Ever4Ajax
 
5
7 juli 2021 om 14:48
@lierse1997: De wedstrijd uitzenden is ook helemaal prima, maar het voor- en naprogramma had wel wat bijgesteld kunnen worden (niet afzeggen) ipv een beetje schijtlollig lopen doen. Dat kan je Schut en consorten meer dan aanrekenen, dat vond ik echt bizar gisteren.
 
Troy010
 
5
7 juli 2021 om 16:55
Wat had jij dan willen zien? Het schakelen tussen journalisten met: "op dit moment nog niets nieuws, we weten dat Peter in kritieke toestand ligt, over naar jou...".
 
CocoAfc
 
8
7 juli 2021 om 19:30
Slaat nergens op vind ik. Op 1 van de zenders lag de volledige focus op de aanslag. Tijdens het voetbal werd het benoemt en hoe dan ook is het een vreemde situatie. Wat je niet moet vergeten is dat er mensen zijn die nog steeds gewoon voetbal willen kijken. En dat kan gewoon, want niet iedereen is emotioneel bereid om de aanslag op de voet te volgen. Mensen hebben nog steeds hun eigen leven en kennen dan ook niet hun gevoel aan alles uitbesteden. Is zo iemand dan gevoelloos? Denk het niet. Er zijn vast mensen die zelf een naaste zijn verloren en hun uitweg zoeken naar iets anders, in dit geval misschien wel voetbal. En als dat het geval is, wat ik me heel goed kan voorstellen, kan je zo iemand niet dwingen het nieuws ook op de voet te volgen.
 
nederland79
 
56
7 juli 2021 om 13:34
goh wat was ik blij dat ik nog ergens gewoon voetbal kon kijken. Je kunt wel op 10 kanalen het zelfde uitzenden, terwijl er nog niks meer bekend was dan dat hij was neer geschoten, maar dat hoef ik niet te zien. Gaan ze lekker 2 uur zitten speculeren en zo. Ik vond het prima
 
Eagles
 
81
7 juli 2021 om 13:37
Ze komt op mij over als sensatiebelust persoon. "graag op alle "belangrijke" zenders 24/7 het nieuws over Peter!". Dat CNN format waarbij er eigenlijk niet veel te zeggen is, maar er heel, heeeeel veel Bn'ers, journalisten, vrienden, oud-collega's aan het woord komen. Dan na anderhalf uur niks nieuws te horen, wordt er weer iets bekend (verdachte aangehouden) en dan kan het daar weer 3 uur over gaan. Nee, NOS deed het prima.
 
DennisJWT
 
40
7 juli 2021 om 13:54
Ze is gewoon weer even iemand die wilt laten zien dat ze deugt. en dan vooral altijd even met het vingertje wijzen naar de mensen die het net ff anders doen. Doodvermoeiend
 
Deenb
 
14
7 juli 2021 om 13:37
Waarschijnlijk is dit een weloverwogend besluit geweest. Waarbij er genoeg kanalen/zenders waren die het dieptrieste nieuws van Peter uitzonden, hebben zij gekozen voor afleiding(?) door "gewoon" door te gaan waarvoor de mensen die zender aan hadden staan. Verder ben ik van mening dat je het bij Angela vrijwel nooit goed kan doen. Zij kijkt altijd alles vanuit 1 perspectief en slaat daar een heel verhaal op los. Ik vind het hele slechte columns overigens.
 
Spanish
 
49
7 juli 2021 om 13:40
Alles, maar dan ook alles moet in dit land direct op een “f*cking* weegschaal. En het liefst moet die weegschaal ook lekker overdreven naar de ene of andere kant doorslaan. Want dan kunnen we daar weer flink wat van gaan vinden met elkaar. Zum kotzen.Het is verschrikkelijk wat er gisteren is gebeurd, maar tegelijkertijd hoeven we dan echt niet op alle 18 Nederlandse zenders daarbij stil te staan. De NOS maakt zelf de keuze om het onderwerp voetbal door te laten gaan en op hun andere zenders wel uitvoerig stil te staan bij de situatie omtrent Peter R. de Vries.
 
SocioFan1
 
60
7 juli 2021 om 13:43
Wat een overdreven gedoe en goedkoop willen scoren zeg. En wat doet zij zelf dan nu? Beetje belangrijk willen doen en over de rug van een ernstige situatie willen scoren. Agh volgens mij heeft de Nos het oke aangepakt, het was ook niet makkelijk en voetballen gingen ze toch wel.
 
magnetics
 
4
7 juli 2021 om 14:29
De jijbak "wat doet zij zelf nu, beetje willen scoren over de rug van een ernstige situatie" vind ik niet op gaan, het is namelijk haar werk om te schrijven over wat er op tv gebeurt, en gisteravond was dit overduidelijk het onderwerp. Jouw argument zou je zelfs op de journaals kunnen toepassen: een beetje scoren over ernstige situaties... Grote onzin natuurlijk. Angela de Jong doet hier gewoon haar werk, wat trouwens niet betekent dat ik het met haar eens ben.
 
007
 
20
7 juli 2021 om 13:44
Iedereen was erg geschrokken over het nieuws, maar je hoeft niet alle programmering op alle zenders meteen te stoppen. Overdrijven is ook een vak zeg, zeker als er in het begin niet veel te zeggen is. Op Npo1 ging het over de aanslag, op Npo3 over een rechtstreeks gebeuren in de voetbalwereld. Prima toch of was er een totale noodtoestand in Nederland?
 
Yelle
 
16
7 juli 2021 om 13:46
Oneens. Er was nog weinig te melden, het voetbal werd steeds onderbroken wanneer dat wel het geval was. Daarnaast zat De Jong 's avonds zelf bij Op1, wellicht had ze er daar wat van kunnen zeggen in plaats van haar column vullen?
 
Stijlvol
 
28
7 juli 2021 om 13:46
Die irritante Angela. Ik snap haar ergens wel, maar overdrijft enorm. Op de andere publieke omroep zenders werd namelijk uitgebreid stilgestaan bij de aanslag. Dat had ze er ook even heel duidelijk bij mogen vermelden. Aandacht om de aandacht Angela.
 
Vernon
 
6
7 juli 2021 om 14:03
Kleine nuance; het gaat hier om de NOS als door de belastingbetaler betaalde nieuwszender. RTL is commercieel. Dus je mag van de NOS meer verwachten dan van Rtl. Ik was het na eerste lezing eigenlijk wel met Angela eens, maar nu ik wat commentaren heb gelezen ben ik van mening veranderd. Het had helemaal geen zin om urenlang te praten over iets waar niks nieuws over te melden was.
 
magnetics
 
7
7 juli 2021 om 14:33
Je mag van de NOS meer verwachten, maar zoals je het nu zegt lijkt het alsof "meer verwachten" ook kwantitatief meer zou moeten zijn: meer zenders die meer minuten tv over deze aanslag maken. Wat mij betreft mag je van de NOS vooral meer kwaliteit verwachten dan de goedkope scoringsdrang van commerciële tv. Die spinnen er garen bij door de hele avond sensatiebelust te gaan speculeren over dingen waar ze gewoon even hun mond over zouden moeten houden. Wat mij betreft heeft de NOS de strijd om het "meer verwachten" in kwalitatief opzicht gisteravond echt wel gewonnen van RTL en SBS hoor (maar dat is een no-brainer).
 
Vernon
 
0
9 juli 2021 om 14:07
Dat ben ik zeker met je eens, het gaat om kwalitatief, niet om kwantitatief. Ik kan helemaal niks met die eindeloze "nieuws"uitzendingen waarin helemaal niks nieuws gezegd wordt.
 
Nr.11
 
32
7 juli 2021 om 13:50
Angela de Jong is een sensatie zoeker. Altijd maar tegen alles in gaan. En nu een beetje moraal ridder gaan spelen. Bah. Voor sommige mensen is voetbal juist een goede afleiding
 
Peperbus038
 
15
7 juli 2021 om 13:50
NOS heeft het prima gedaan, wilde je de persconferentie kijken dan kon dat, wilde je de wedstrijd zien kon dat ook. Het is verschrikkelijk wat er gebeurd is , maar ik vraag mij wel eens af in wat voor een wereld mensen denken dat zij leven. Het is nu toevallig een Bn´er ( En ik ben nog steeds niet verbaasd dat dit is gebeurd) Daarbuiten was de persconferentie ook totaal niet interessant. We weten niks, Peter vecht voor zijn leven, over de beveiliging mogen we geen uitspraken doen en er zijn 3 mannen aangehouden. Vervolgens moet elke beschikbare journalist zijn of haar ding doen en herhalen ze zich 10x
 
Vernon
 
7
7 juli 2021 om 14:05
Nou dat het nu toevallig een BN is, is een beetje te eenvoudig. Het gaat om de rol (misdaadjournalist) die Peter R vervult. Een aanval op hem is, als de aanval met zijn journalistiek te maken heeft, daarmee een aanval op de vrije nieuwsgaring en op de rechtsstaat. Stel dat hij een autoongeluk had gehad. Dan was er veel minder aandacht naartoe gegaan. Omdat een autoongeluk geen aanslag op de rechtsstaat is.
 
Peperbus038
 
6
7 juli 2021 om 14:17
Dat is logisch natuurlijk. Maar iemand die bezig is met misdaad én vervolgens dagelijks te zien op TV is heeft natuurlijk wel een groter bereik dan andere professionals en staat daarom veel meer in de schijnwerpers. Het is niet voor niks dat zoveel mensen in dit vakgebied (marengo proces) wél beveiligd worden of de media minder opzoeken. Dat deze aanslag gebeurd is, zoals je zelf al aangeeft, moet nog maar blijken dat dit uit een journalistiek oogpunt is. Auto ongeluk of moord is natuurlijk niet te vergelijken. Dit hoeft ook niet perse een aanslag te staan op 'onze rechtstaat'. Wellicht heeft hij de verkeerde jongens tegen de haren ingestreken. Had Nederland echter net zo gereageerd als het om een andere, geen BN, professional ging? Ik denk het niet
 
Vernon
 
0
9 juli 2021 om 14:06
Om op die laatste zin te reageren; dat was precies mijn punt. We reageren nu zo heftig juist omdat Peter R. zo'n aparte rol heeft. De moord op Wiersum, die geen Bn' er was, heeft net zoveel ophef veroorzaakt. En terecht. Als Peter R. de verkeerde jongens tegen de haren in heeft gestreken, dan hangt het er nog vanaf. Als dat criminelen waren die hij in zijn rol als journalist onderzocht, dan ja, dan is het een aanslag op de persvrijheid en op de rechtsstaat. Omdat in de rechtsstaat het recht zijn loop moet kunnen hebben zonder dit soort beinvloeding. Maar goed, dat moet dus nog blijken. Volgens mij zijn we het grotendeels wel met elkaar eens.
 
Pablonino
 
19
7 juli 2021 om 13:56
Op deze manier word het je een beetje opgelegd dat je een avond in gedachten bij Peter R de Vries moet zijn. Ik vind het echt verschrikkelijk wat er gebeurd is maar ik ken hem niet persoonlijk. Dan gaat mijn leven toch eigenlijk gelijk wel door behalve dat ik iets vaker de nieuwsberichten bekijk om te zien of het goed afloopt. Alsnog heb ik mij erg goed vermaakt met Italie-Sanje en kan ik slecht tegen het sfeertje van er zijn nu belangrijkere dingen dan voetbal.
 
michael90
 
11
7 juli 2021 om 13:57
Dat het erg is, dat staat natuurlijk buiten kijf. En ik vind het immens erg voor hem en z'n familie etc. Echter er worden dagelijks mensen neergeschoten overal ter wereld. Moeten we dan ook alles maar stop zetten? Of is Peter R de Vries zoveel belangrijker dan mensen die niet bekend zijn?
 
Millonario
 
16
7 juli 2021 om 13:59
Jammer dat er een wedstrijdje 'wie was er als eerste bij, en wie heeft meer medelijden' van gemaakt wordt. Doe dat nu niet, heb respect voor wat er gebeurd is en that's it. Hou een keer je klep als bekende Nederlander en laat de politie enz hun werk doen.
 
binny
 
8
7 juli 2021 om 14:00
Wat een onzin, waarom heb je anders 3 kanalen als publieke omroep. Het is belangrijk dat er aandacht aan word besteed, maar er gebeurt toch niks als de helft gewoon voetbal wilt blijven kijken. Moet je vooral nagaan dat er niet zoveel valt te zeggen.
 
RamonDiaz
 
11
7 juli 2021 om 14:12
Vermoeiend persoon die Angela de Jong. De verslaggeving over een moordaanslag ziet zij blijkbaar als een soort wedstrijd tussen RTL en de NPO. Prima reactie van Van der Vaart op het gebeuren en logisch dat de voorbeschouwing anders is dan normaal maar je kunt voor de verslaggeving dan keurig verwijzen naar 1 van de andere 2 NPO zenders zodat ieder die wil dit kan zien. Wat veel ergerlijker is zijn al die obligate tweets van alle politici die zo geschokt zijn, ze wachten niet meer tot ze geïnterviewd worden met deze vraag, ze zetten hun eigen pr machine alvast aan om maar niet achter te blijven.
 
FR79
 
10
7 juli 2021 om 14:13
En Angela schrijft een column over de rug van de Vries. Dat is pas smerig. Wanneer ze even nagedacht zou hebben had ze af kunnen stemmen op NPO3. Deze zender heeft namelijk wel de hele avond verslag gedaan. Had ze dan gewild dat je ook op 1 de hele kon horen dat er nog geen nieuws was. Verder is de uitzending op 1 om 23 uur toch echt afgebroken voor de persconferentie. Waar overigens ook niets nieuws te melden bleek.
 
FR79
 
2
7 juli 2021 om 14:15
En Angela schrijft een column over de rug van de Vries. Dat is pas smerig. Wanneer ze even nagedacht zou hebben had ze af kunnen stemmen op NPO3. Deze zender heeft namelijk wel de hele avond verslag gedaan. Had ze dan gewild dat je ook op 1 de hele kon horen dat er nog geen nieuws was. Verder is de uitzending op 1 om 23 uur toch echt afgebroken voor de persconferentie. Waar overigens ook niets nieuws te melden bleek.
 
Arnout108
 
1
7 juli 2021 om 14:24
Bij dit soort dingen kun je het eigenlijk niet goed doen als NOS. We hebben zelfs een dag later nog maar een paar alinea's aan echt nieuws en toch wordt blijkbaar van de NOS verwacht dat ze een hele avond vullen met nieuws blijkbaar. De uitzending was rommelig en de regie wist duidelijk niet zo goed wat nou gepast was maar ik vind het een beetje flauw om daar nou zo'n boze column over te schrijven. Uiteindelijk wordt die uitzending gemaakt door mensen en zeker als er plotseling zoiets gebeurt maken die weleens fouten. Uiteindelijk hebben ze er een hele sobere uitzending van gemaakt en dus vind ik de kritiek niet helemaal terecht. Angela de Jongh heeft zelf geen verantwoordelijkheden behalve die kutcolumn schrijven dus wat dat betreft heeft ze makkelijk praten. Ga maar is in een regiekamer zitten en doe onder die druk maar eens precies het goede.
 
zwollywood038
 
6
7 juli 2021 om 14:25
Ik vind het vooral belachelijk dat Angela vind dat heel Nederland naar de berichtgeving rondom De Vries moet gaan kijken. Absurd wat die man is overkomen maar dergelijke nieuwsberichten zie/lees ik wel op het journaal of op de nieuwssites. Volstrekt onnodig om hier programma's voor te onderbreken in mijn ogen.
 
Robnac
 
0
7 juli 2021 om 14:28
Ik weet dat Angela de Jong zich richt op de tv, maar ik was gisteravond aangewezen op de radio. Normaal gesproken had Langs de Lijn een uitzending gemaakt over de halve finale tussen Spanje en Italië. In plaats daarvan is een hele nette uitzending gemaakt over de aanslag op Peter R. de Vries. Daarbij kwamen precies de mensen aan het woord waar Angela op doelde bij de commerciële zender(s). Er zat af en toe nog wel een kort fragmentje voetbal tussen, maar verder was het louter de actualiteit in Amsterdam.
 
FR_Jurre
 
10
7 juli 2021 om 14:28
Wat een arrogantie bij die Angela. Omdat zij dicht bij Peter staat, gaat ze even bepalen voor heel Nederland hoe erg geraakt mensen moeten zijn. Laat iedereen dat voor zichzelf bepalen. Bij het overlijden van een voetballer besteden voetbalprogramma`s er waarschijnlijk ook meer aandacht aan dan deze Angela doet in haar stukjes. Ze had ook een mooie column over Peter kunnen schrijven wat hij allemaal bereikt heeft en waarom hij belangrijk is voor Nederland. Maar nee, ze vindt selectief verontwaardigd zijn belangrijker dan de persoon waarom het omdraait. Hoe erg raakt het nieuws haar dan werkelijk?! Draait het om Peter of om Angela? Irritante vrouw die Angela de Jong
 
gomes1psv
 
6
7 juli 2021 om 14:30
Het was gewoon te volgen, zowel op RTL al Npo. Hoezo moeten alle zenders volgens het nationale geweten Angela de Jong ineens overschakelen op het Peter R. de Vries-nieuws? En waarom moet dat wel, maar hoefde dat niet toen Theo van Gogh werd neergestoken?
 
Sirius
 
3
7 juli 2021 om 14:39
Tja, in die context zou je ook kunnen stellen dat er wel belangrijkere dingen zijn dan te zeiken over de oppak van het nieuws omtrent de aanslag op Peter R. de Vries. Deze Angela de Jong focust zich hier ook om een bijzaak. Wat zijn mensen toch veel bezig met anderen.
 
FvDdb
 
10
7 juli 2021 om 14:41
Beste Angela. Je hebt ook altijd en elke dag wel iets om te zoeken. Je zit er nu echt 100% naast en dat neem ik je hoogst kwalijk. IK lees je stukjes elke dag maar vanaf heden laat ik je voortaan links liggen met steeds je afbrekende kritiek. De NPO heeft dire zenders dus Angela je hebt op 3 zenders TV zitten kijken. Laat me niet lachen. Als er een zender aandacht besteed aan het gebeuren is dat meer dan zat. Dan heb je nog 2 zenders over en dat voetballen dan op 3 wordt uitgezonden is niets mis mee. Moeten we dan heel Nederland maar in rouw zetten terwijl er nog niets bekend is en maar onzin gaan verkopen op die zenders. Angela ik had meer verwacht van je verstand maar dit is no nonsens klets. Daarnaast is het een RTL zender en die heeft er ook aandacht aan geschonken en wat heb je gehoord en gezien, allemaal oude verhalen ophalen alsof hij al dood is terwijl dat niet ter sprake is gekomen. Sorry Angela als je iets niet bevalt kijk dan ergens aan naar of schakel jij naar Duitsland of België. Jij gaat ons niet opleggen waar wij naar moeten kijken en ja we hebben het vernomen en vinden het verschrikkelijk maar er is ook een politieagent op motor doodgereden daar hoor ik je niet over. We leven in een democratisch land en vele zullen het erg vinden en vele zullen het voetballen willen zien daarom Angela hebben we ook 3 NPO zenders zodat op een van die zenders de volledige aandacht daaraan geschonken kan worden. Succes met je negatifiteit.
 
FunkyG
 
3
7 juli 2021 om 14:59
Juist goed dat de NOS de boel noet hyped. Er is nu nog steeds niet meer nieuws te vertellen dan gisteren.
 
jeron
 
4
7 juli 2021 om 15:00
Maar beste Angela de Jong je doet nu exact hetzelfde.... Verder gaan met jouw werkzaamheden.... Jij bent NOS gaan volgen qua voetbal en gaat daarover schrijven. IPV dat je dit gewoon laat uit respect naar Peter R de Vries
 
eCKe
 
1
7 juli 2021 om 15:02
Ik heb mij er vooral aan gestoord dat vrijwel iedereen in de verleden tijd sprak, Angela de Jong incluis. Peter leeft nog steeds, maar hij werd in memoriam weggezet.
 
Janta
 
4
7 juli 2021 om 15:03
Klinkklare onzin natuurlijk dat gevoed wordt vanuit de onderbuik. Logisch dat RTL er als 1e en uitgebreid aankwam, het gebeurde op hun stoep en PRdV was hun gast die regelmatig aanschoof. Live was ook Opsporing Verzocht aan het uitzenden en vond het raar dat zij niet in gingen op de actualiteit.
 
GLENNN
 
6
7 juli 2021 om 15:36
Wat een kul van deze vrouw. Angela de Jong hoor ik de laatste tijd wel vaker echt rare onzin verkondigen. Waarom krijgt zo'n vrouw zoveel aandacht? Verder: het is in en in triest wat er met Peter R. de Vries is gebeurd. Het motief van de daad weten wij nog niet, daar ben ik vooral benieuwd naar. Voor de rest kreeg ik voldoende pushmeldingen/updates over de situatie, terwijl ik lekker Italië - Spanje heb zitten kijken. Ik bedoel: Peter R de Vries heeft goede dingen gedaan en dit soort dingen mogen nooit gebeuren, maar het is ook wel deels het risico van het vak tegenwoordig. Hij wilde zelf ook vaak genoeg geen bewaking en dergelijke, nou ja, dat lijkt mij relatief eigenwijs. Verder doet het mij niet heel veel. Hele goede man die op is gekomen voor diverse casussen die daardoor uiteindelijk weer aandacht hebben gekregen (noem ze maar op, van Niki Verstappen tot Natalee Holloway, Puttense moord en noem het allemaal maar op). Maar aan de andere kant: NPO heeft 3 zenders en iedereen heeft de vrije keuze om te kijken wat men wil. Ik hoop dat Peter het overleefd en dat het goed met hem gaat (al zag het er heel erg naar uit), maar voor mij is dit net als een andere willekeurige moord van een persoon die ik eigenlijk niet ken. Ik kijk dan veel liever gewoon mijn pot voetbal, want de persco met o.a. Halsema en de meneren van de politie kwam ook geen zinnig woord uit. Ze konden niks bevestigen, niks ontkennen. Eigenlijk was het een nutteloze persconferentie. Enige wat je te horen kreeg: er zijn 3 verdachte aangehouden...
 
CocoAfc
 
2
7 juli 2021 om 19:35
Ze schrijft columpjes over wat ze op tv ziet en hoe ze erover denkt. Wie leest die flauwekul.
 
VoetbalVreugd
 
10
7 juli 2021 om 15:45
Wat is dit voor een egotrip van Angela de Jong? Een scherp columnpje willen schrijven over de rug van iemand die is neergeschoten. Wat een walgelijk wijf. Sommige mensen vinden zichzelf echt te belangrijk...
 
Thamike
 
0
7 juli 2021 om 19:23
En ik ben echt verbaasd. RTL was reclame aan het maken voor de uitzending van Humberto dat ze het over Peter gingen hebben. Wow wat goed van RTL. Alsof mensen niet snappen dat Humberto dit als onderwerp gaat gebruiken daar hoef je geen reclame voor te maken als een voor aankondiging als je het toch over netjes wilt hebben mevrouw de Jong.
 
dvh5981
 
2
7 juli 2021 om 16:35
Waarom was ze gisterennacht rondom 23:50 zo stil erover bij het programma Op1 (op NPO 1) ? Ze zat nota bene live in de uitzending met een aantal misdaadjournalisten, advocaten en voormalige hoofden van het Amsterdamse politiekorps.
 
 
2
7 juli 2021 om 16:53
Het was op de andere zenders. Moet het EK dan stil gelegd worden? Ik vind het vreselijk voor Peter en zijn familie, maar wil alsnog graag het EK gewoon zien.
 
Steef71
 
1
7 juli 2021 om 16:56
RTL4 had op dat moment niets bijzonders en is altijd wel in voor wat sensatie.
 
CocoAfc
 
1
7 juli 2021 om 19:33
Sorry, maar Angela haar mening kan mij helemaal niet jeuken. Ze komt periodiek effe vertellen wat ze op tv heeft gezien en wat ze erover denkt, boeiend. Ik heb haar mening niet nodig om een oordeel te vellen over wat op tv geweest is, maak ik zelf wel uit. Letterlijk en figuurlijk.
 
voetbalfreak
 
1
7 juli 2021 om 20:59
Er zit een knop op je afstandsbediening, die mevrouw gaat echt over lijken.
 
JanVos812
 
1
7 juli 2021 om 22:15
Wat er is gebeurt is vreselijk en ik hoop dat Peter er volledig van mag herstellen. Maar ik ben niet vergeten dat het volledige publiek in de Arena ging staan voor Johan Cruyff en Peter en zijn zoon bleven zitten. Als je dan het fatsoen niet kan opbrengen om ook opstaan ben je voormij door het ijs gezakt
 
JohnMontijn
 
0
8 juli 2021 om 00:20
Misdaadverslaggever Peter R. de Vries begaf zich vanwege zijn beroep en enorm rechtvaardigheidgevoel, vaak in uiterst risicovolle situaties. Zonder hem waren veel laffw moorden nooit opgelost. Zonder hem zaten voor de Puttense moordzaak nu nog steeds onschuldige mensen vast vanwege gerechtelijke dwalingen en tunnelvisie. En dan liep die pedofiele kindermoordenaar nog steeds vrij rond. Gelukkig heeft De Vries dankzij zijn enorm rechtvaardigheidsgevoel de zaak weten op te lossen, wat de politie niet lukte. En ja, uiteraard had hij contacten met de criminele Heinekenontvoerders. Als je niet bereid bent om moorden of moordbedreigen (van de Neus) aan het OM te presenteren, dan ben je een waardeloze misdaadverslaggever. Soms moest hij schipperen en dealen met kleinere vissen om opdrachtgevers van heel.veel brute moorden te pakken. De kroongetuige is een kleine vis die voldoende weet om die miezerige lafaard in een Golfstaat op te laten pakken. Helaas krijgt HIJ de doodstraf niet. Die hond heeft dat verdiend. Het is wel degelijk een aanval op onze rechtstaat! Wat lullen jullie over een potje voetval!!! NPO1 ging erg in de fout maar hopelijk heeft men er iets van geleerd. De voor- en nabeschouwingen waren idioot. Hoe kunnen jullie het normaal vinden dat een miezirig kutkereltje iedsreen laat opruimen die hem in de weg staat. Advocaten, misdaadverslaggevers, familie van getuigen, DAT is een aanslag op onze rechtstaat! Zeik niet over een voor- en nabeschouwingen can een voetbalspelletje waar 22 miljonairs niets anders kunnen dan tegen een bal trappen. Voor de rest zijn het bijna allemaal randdebielen. Ieder het zijne. Ga een moordaanslag niet goedpraten door erg domme excuses erbij te slepen door te melden dat hij woordvoerder en vertrouweling van de kroongetuige was. Uiteraard was hij dat! Zonder kroongetuige zou die levensgevaarlijke psychopaat na een paar jaar alweer vrij zijn. Velen van jullie begrijpen er geen barst van omdat jullie wereldje en intelligentie erg beperkt is. Geeft niet, maar loop er niet zo mee te koop. Peter R. de Vries heeft heel veel zaken opgelost terwijl de politiediensten door luiheid en tunnelvisie veel moordzaken nooit oplosten. Iemand die namens de kroongetuige onderhandelde om i.e.g. veilig zijn welverdiende straf uit te zitten, is een held omdat hij weet dat die psychopaat, de grootste vis, heel subtiel moordopdrachten vanuit zijn cel doorgeeft. Rechtbanken zijn al met granaten beschoten. Openbare aanklagers hebben met hun gezin lang ondergedoken gezeten. Niemand is veilig die zulke psochopaten wil opsluiten. Dat is onacceptabel. De grootste strijder tegen dat soort onrecht heeft kennis gemaakt met de lange arm van die geitenliefhebber en zal het waarschijnlijk niet meerkunnen navertellen. 5 kogels in het hoofd en hartstreek van onze rechtstaat en velen zeiken erover dat ze Peter R. de Vries niet persoonlijk kenden dus is het niet zo erg! Wat een oetlullen!
 
Bozzie67
 
1
8 juli 2021 om 10:02
Er is idd iets zeer ergs gebeurd en ja het is een aanslag op onze persvrijheid... rechtstaat...samenleving. maar dan nog vind ik het niet ok dat iedere zender maar mee moet gaan in de nieuwste mediahype waar alles wordt uitvergroot en men als kijker gedwongen word te kijken omdat er dan nils anders op de zenders is. Ik zet die TV dan acuut uit. Bovendien zijn helaas de commerciële belangen te groot om van alles op te blazen... want met deze gelden en ons belastinggeld moeten de publieke zenders overeind gehouden worden. Ik zat in de auto onderweg en heb via radio het een en ander gevolgd over P de Vries maar er werd inhoudelijk nauwelijks iets nieuwswaardig gemeld. Beter wat later reageren met inhoud is dan toch beter is mijn mening.
 
Forza Milan
 
1
8 juli 2021 om 13:07
Moet er op elk kanaal wat te zien zijn over de aanslag op Mnr. De Vries? Het lijkt mij dat als diegene dat zo nodig wilt zien, een kanaal op zoekt waar dit ook op te zien is. Naar mijn weten was het op meerdere kanalen gewoon te zien, ik zie dus het probleem niet. Off: hoezo worden oudere topics weer naar voren geschoven alsof het een nieuw topic is? Niet genoeg clicks gegenereerd?
 
SocioFan1
 
0
9 juli 2021 om 12:43
En gewoon weer wordt het naar voren geschoven, zo sneu. Ik heb echt een afkeer gekregen van Vz's werkwijze op bepaalde zaken. Gaat gewoon nergens over meer. Plaats dan gewoon leuke artikelen over oud voetballers of bepaalde anekdotes of whatever. Iig wees creatief ipv zo sneu, op clicks belust, te werken.