Ongeloof bij opponent Feyenoord: 'Wat een schande die bekerloting, man'
Zondag, 30 september 2018 om 08:37

Zaterdagavond vond de loting voor de tweede ronde van de KNVB Beker plaats en verschillende interessante affiches kwamen uit de koker. Zo neemt Feyenoord het wederom op tegen ADO Den Haag in het bekertoernooi, iets waar Lex Immers, voormalig middenvelder van de Rotterdammers, niet echt blij mee is.

ADO werd de voorbije twee seizoenen ook al gekoppeld aan de huidige bekerwinnaar en beide keren moest de residentieclub het onderspit delven. Vorig seizoen won de ploeg van Giovanni van Bronckhorst met 2-0 door doelpunten van Steven Berghuis en Michiel Kramer en het jaar ervoor werd ADO met 5-1 uit het toernooi geknikkerd door de Rotterdammers.

Deze voetbaljaargang wacht voor ADO dus de derde uitwedstrijd tegen Feyenoord in de KNVB Beker in drie jaar tijd. "Wat een schande die bekerloting, man", begint een geïrriteerde Immers op Twitter. "Voor het 3e jaar op rij Feyenoord uit. Mooie wedstrijd, maar wel heel vreemd", aldus de 32-jarige middenvelder van ADO, die vier jaar onder contract stond bij Feyenoord.

Meer nieuws
   
19:15
19:15
De EK-selectie van Portugal: dit zijn de spelers die kans maken
9
   
19:10
19:10
Oranje-tegenstander Oostenrijk moet na Alaba volgende sleutelspeler missen op EK
0
   
19:07
19:07
Ajax-miskoop heel hard op weg naar de uitgang: deal van 3 miljoen euro
39
   
18:47
18:47
'Zomeraankoop van Overmars kan jaar later voor veelvoud naar Internazionale'
2
   
18:25
18:25
Harde quotes van oud-speler over Van Gaal: 'Liep op menselijk vlak ver achter'
3
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (54)

 
FeyeDH
 
17
30 september 2018 om 10:52
Is toch ook niet normaal, afgelopen 10 jaar 1 thuiswedstrijd in de beker. Zal allemaal wel eerlijk zijn maar over pech gesproken..
 
Marchant
 
8
30 september 2018 om 11:02
Ja joh lexie..want de Knvb zit te wachten op een risico wedstrijd Ado - Feyenoord..dat hebben ze graag over om jou te pesten:
 
el_barca
 
7
30 september 2018 om 11:08
Risico wedstrijd? Dat valt volgens mij ook allemaal wel mee hoor
 
FR12Jules
 
14
30 september 2018 om 11:42
Ja, maar dat is dus gewoon puur pech. Een hoop menen er dat Feyenoord altijd thuis speelt. Ik heb het onderzocht en sinds 1980 spelen wij vaker uit dan thuis. Het is heel simpel, je speelt altijd thuis óf uit, dus 50% kans op een thuiswedstrijd. Zie het als een muntje opgooien. 50% kans op kop, 50% kans op munt. Je zal altijd rond de 50% blijven zitten qua verhoudingen, zolang je het muntje maar vaak genoeg opgooit.
 
Kyle66
 
6
30 september 2018 om 13:28
En als je een kortere periode neemt dan 38 jaar? Dus bijvoorbeeld naar de laatste 5 jaar kijkt?
 
Kyle66
 
5
30 september 2018 om 15:18
@FR, ik heb het ook opgezocht. Vanaf 2014 heeft Feyenoord 13 bekerwedstrijden gespeeld. Van die 13 speelden ze slechts 2 (!) uit. Dat is toch wel opmerkelijk weinig.
 
Xyzz
 
1
30 september 2018 om 22:49
@Kyle, dat gebeurt ook wel eens als je het muntje vaak genoeg gooit.
 
Xemu
 
1
1 oktober 2018 om 00:09
Het is simpele statistiek. Jij kijkt alleen naar Feyenoord in een periode die precies het slechtste resultaat geeft. Je neemt daarbij niet mee dat je niet moet kijken naar de kans op Feyenoord deze reeks in deze 5 jaar, maar naar de kans één van de tientallen clubs in de beker in een 5 jaar periode zo'n reeks en dan is het opeens vrij normaal.
 
Tornado72
 
34
30 september 2018 om 09:03
Ja Lex want het is allemaal een voorop gezet plan om Ado te pesten.. Nu ff je alu hoedje af. Toeval bestaat Lex er zijn ook mensen die 3 x een loterij winnen, die hoor je overigens nooit klagen.. ??
 
psvdaclub
 
42
30 september 2018 om 09:09
Nee dat is het niet.. We werken er met zijn allen aan om Fey zo veel mogelijk te ontzien! Zou drama zijn.. Seizoen en beker weg voor de kerst
 
Tornado72
 
41
30 september 2018 om 09:17
?? Daarom loot Feyenoord zelden een amateurclub natuurlijk...
 
psvdaclub
 
1
30 september 2018 om 12:39
Hm, als mijn theorie niet opgaat dan denk ik dat je toch gelijk hebt met dat alu hoedje
 
adoado
 
26
30 september 2018 om 09:10
ik ken ze niet,die mensen die 3x de loterij winnen. logisch dat je ze dan nooit hoort klagen,want ze bestaan niet. Lex heeft gewoon gelijk. jammer dat de VAR die loting niet kan terug halen, zou me niks verbazen als Van Hanegem die loting deedt.
 
Tornado72
 
44
30 september 2018 om 09:22
Vorige maand nog een Canadees die voor de derde keer de loterij won en vier ton Canadeze dollars op de rekening mocht bijschrijven. Wat moet de Var dan terug zien? De loting was live op tv daar was ook duidelijk te zien dat het niet van Hanegem was die de loting uitvoerde.. Alu hoedje af TV aan dat scheelt een hoop verongelijkt gejammer... ??
 
1908TILLIDIE
 
18
30 september 2018 om 09:31
Winkans in de loterij is een stuk kleiner dan dat Feyenoord ADO loot...
 
Stokvis
 
7
30 september 2018 om 09:38
Volgend jaar een tototje erop zetten??
 
Tornado72
 
4
30 september 2018 om 09:51
Dat is dus eigenlijk wat ik bedoel.... ??
 
Xemu
 
0
1 oktober 2018 om 00:11
Het is simpele statistiek. Jij kijkt alleen naar ADO en Feyenoord in een periode die precies het slechtste resultaat geeft. Je neemt daarbij niet mee dat je niet moet kijken naar de kans op Feyenoord deze reeks in deze 3 jaar, maar naar de kans twee van de tientallen clubs in de beker in een 3 jaar periode zo'n reeks en dan is het opeens vrij normaal.
 
5FDP
 
51
30 september 2018 om 09:20
Ik vind het wel heel apart ook. Misschien niet zo zeer t feit dat den haag alwéér vroeg in het toernooi naar Rotterdam moet, maar vooral t feit dat feyenoord ALWEER thuis speelt. Finale ook in Rotterdam.. het lijkt wel alsof de KNVB denkt van joh we hebben n traditionele top 3 en daar zijn er nog2 van over, laten we die derde dan ook maar wat gunnen.
 
FR12Jules
 
56
30 september 2018 om 09:27
Sinds 1980 spelen wij vaker uit dan thuis. Zeik verdomme niet zo joh. Complotdenker.
 
G0AT
 
29
30 september 2018 om 10:01
Het aantal amateurs dat Feyenoord de afgelopen 10 jaar heeft geloot, zijn op een hand te tellen. Dat is dan ook opvallend.
 
Jaimy87
 
2
30 september 2018 om 10:49
Je vergeet alleen dat de uitwedstrijden meestal tegen de Gemertjes enz zijn en de thuiswedstrijden tegen profclubs.
 
ProTukker
 
3
30 september 2018 om 10:51
Volgens mij wordt de Knvb finale al jaaaaaren in De Kuip gespeeld. Ook toen Feyenoord nog gewoon top 3 was. Daarnaast, als de Knvb Feyenoord het al makkelijk zou willen maken waarom loten ze dan geen amateurclub?
 
Eindbaasje
 
12
30 september 2018 om 12:32
Mag ik vragen waarom je telkens 1980 aanhoudt? Is dat bij terugrekenen het eerste jaartal geweest waar Feyenoord inderdaad vaker uit heeft geloot? Ik vind het uitzoeken van zulke jaartallen een beetje vreemd, omdat je altijd een jaartal kan pakken waarin jouw standpunt wordt ondersteund. Ik zeg overigens niet dat Feyenoord altijd geluk heeft met de loting, ik ben het niet eens met Lex Immers.
 
Xemu
 
0
1 oktober 2018 om 00:11
Het is simpele statistiek. Jij kijkt alleen naar Feyenoord in een periode die precies het slechtste resultaat geeft. Je neemt daarbij niet mee dat je niet moet kijken naar de kans op Feyenoord deze reeks in deze 5 jaar, maar naar de kans één van de tientallen clubs in de beker in een 5 jaar periode zo'n reeks en dan is het opeens vrij normaal.
 
Xemu
 
0
1 oktober 2018 om 00:16
Nee, hij houdt 1980 aan omdat je een keer geen zin meer hebt om nog verder te zoeken. Statistisch gezien zal het zo zijn dat hoe verder je terug gaat hoe dichter je bij de 50% zal komen, wat dus ook zo is. Je kan dus niet zomaar een jaartal pakken wat jouw claim ondersteunt, omdat hoe verder terug hoor meer kans op 50%
 
Nijogeth
 
1
30 september 2018 om 12:24
Ze willen gewoon Feyenoord matsen door ze een makkelijke tegenstander te geven?
 
Tornado72
 
1
30 september 2018 om 16:17
Daarom loot Feyenoord ook Go Ahead of Rkc, oh wacht.....
 
FStolo
 
34
30 september 2018 om 09:04
Opvallend: jazeker! Maar welke gek zou het in zijn hoofd halen om zo opvallend te gaan frauderen met een loting? Als je dan toch al Feyenoord altijd thuis laat spelen, kan je ze net zo goed tegen de amateurs zetten en niet tegen ADO. Maar heel opvallend blijft het wel.
 
snowy
 
4
30 september 2018 om 10:26
dan had deze wedstrijd dus naar ado gemoeten. ??????
 
 
0
30 september 2018 om 17:18
Nee dat kan natuurlijk niet. Feyenoord moet gewoon thuis spelen van de KNVB.
 
Sta plaats
 
21
30 september 2018 om 09:09
Off topic: ik ben er trouwens wel voorstander van om amateursclubs altijd het thuisvoordeel te geven. Op deze manier kan die club zich beter ontwikkelen door meer recettes en zal de beker ook meer mensen enthousiasmeren.
 
SuperBoeren9
 
31
30 september 2018 om 09:15
Ik denk dat het voor de amateur teams leuker is dat je bijvoorbeeld speelt in de Kuip, is toch wel een droom denk ik dan.
 
Sta plaats
 
1
30 september 2018 om 14:30
Dat klopt, maar dan trek je een half leeg stadion waardoor ook de beker intensiteit gaat verlagen. Maar snap dat punt zeker.
 
almere67
 
1
30 september 2018 om 10:12
Ben ik met je eens maar ook eerste divisie thuis tegen een eredivisie vooral om het financiële plaatje want dat is een opsteker voor ze. Maar het is ook weer zo dat het viir een amateur club gaaf is om in Eindhoven de bv arena of de kuip te mogen spelen
 
almere67
 
1
30 september 2018 om 10:13
Bv is jc
 
Xemu
 
0
1 oktober 2018 om 00:18
Amateurclubs willen juist uit spelen omdat de opbrengsten van de wedstrijd na kostenaftrek gedeeld worden
 
EmileSteele
 
14
30 september 2018 om 09:32
Lotingen winnen/verliezen geen wedstrijden voor je. Een slap ingeschoten penalty in de Kuip tegen Ajax wel, Lex.... Of zoals ze in Den Haag zeggen: Eerst naar je eigen zelf kijken
 
joAFCA
 
9
30 september 2018 om 09:44
Ik snap zijn reactie wel, en ik ben ook van mening dat de loting voor de Beker veranderd moet worden. Het is best bizar te noemen dat Feyenoord de laatste 3 jaar, maar 3 keer uit heeft hoeven spelen, 2 keer tegen amateurs aan het begin en 1 keer bij Vitesse uit. Voor de rest altijd in De Kuip. Ajax en PSV hebben dat veel minder. En ik denk dat als ADO nu thuis tegen Feyenoord had geloot, dat ze het zo erg nog niet hadden gevonden.
 
Petje_voetbal
 
19
30 september 2018 om 09:53
Feyenoord moet dan weer veel minder tegen amateurs. Ajax bijvoorbeeld 6 x in de laatste 5 jaar. Evenveel als Feyenoord in de hele 21e eeuw. Verhaal heeft 2 kanten.
 
FR-4life
 
5
30 september 2018 om 09:55
AZ in de bekerfinale was ook uit
 
G0AT
 
7
30 september 2018 om 09:56
Ajax wordt de laatste jaren heel vaak uitgeschakeld voor de winterstop. Dan wordt de kans om thuis te spelen wat kleiner. Daarnaast heeft Ajax de afgelopen jaren meer amateurs geloot dan Feyenoord in de laatste 10 jaar.
 
Xemu
 
0
1 oktober 2018 om 00:18
Het is simpele statistiek. Jij kijkt alleen naar Feyenoord in een periode die precies het slechtste resultaat geeft. Je neemt daarbij niet mee dat je niet moet kijken naar de kans op Feyenoord deze reeks in deze 5 jaar, maar naar de kans één van de tientallen clubs in de beker in een 5 jaar periode zo'n reeks en dan is het opeens vrij normaal.
 
JaLi71
 
2
30 september 2018 om 10:24
Wat een pannekoek die Immers. Alsof ze opgewarmde balletjes hebben zodat ADO altijd Feyenoord loot. Wat probeert hij nou eigenlijk te zeggen? Heel kinderachtig.
 
Jaimy87
 
2
30 september 2018 om 10:51
Je zegt het maar die opgewarmde balletjes zijn in de historie van het loten dus weleens gebruikt ja.
 
de voetbalkenn
 
4
30 september 2018 om 11:45
Feyenoord speelt wel heel veel thuis. En waarom moet de finale altijd in Rotterdam gespeeld worden ? Als ze in de finale komen hebben zij altijd voordeel. De Knvb heeft de JC schaal uit Amsterdam weggehaald, en dat vind ik terecht. Nu nog de bekerfinale op neutraal terrein. Het kan niet zo zijn dat Feyenoord bij een finale " Thuis " speelt.
 
NicoJorgensen9
 
2
30 september 2018 om 11:52
Onzin, net alsof feyenoord in iedere bekerfinale staat. Laatste seizoen toen ze voor de tweede keer sinds 2008 in de bekerfinale stonden speelden ze gewoon uit en waren de tickets gelijk verdeeld. Dat de Feyenoord supporters dan meer op die tickets happen kan de knvb ook niks aan doen.
 
Xemu
 
0
1 oktober 2018 om 00:22
Feyenoord supporters hebben statistisch gezien lagere kosten zowel monetair als in tijd om bij de Kuip te komen, dus zullen meer komen. Dus oneerlijk
 
Ruudos
 
3
30 september 2018 om 12:18
"de Knvb heeft de JC schaal uit Amsterdam weggehaald, en dat vind ik terecht. Nu nog de bekerfinale op neutraal terrein" Alleen wordt de wedstrijd van de JC-schaal nu bij de kampioen gespeeld en dat is dus verre van neutraal terrein.
 
plankgas
 
0
30 september 2018 om 11:59
‘Wel heel vreemd’ Oei, dat is een rare uitspraak. Zou me niet verbazen als je daarvoor geschorst kan worden. Als je in interviews bepaalde dingen over een scheidsrechter niet mag zeggen om hem in discreditiet te brengen dan mag dat neem ik aan ook niet over de KNVB.