Ongeïnspireerd Ajax boekt dankzij Tadic zuinige zege op Sparta
Zondag, 28 november 2021 om 14:08

Ajax heeft zondagmiddag een moeizame overwinning geboekt in de Eredivisie. De ploeg van trainer Erik ten Hag wist op bezoek bij Sparta Rotterdam allerminst te overtuigen, maar won wel: 0-1. Dusan Tadic bleek met de enige treffer van de wedstrijd de matchwinner. Na een uur spelen werd het duel kortstondig stilgelegd door Jochem Kamphuis, die het vanwege vuurwerk in de hoek van het stadion niet verantwoord vond om door te spelen. Ajax heeft door de zege weer een voorsprong van drie punten op achtervolger PSV, dat later op de middag op bezoek gaat bij sc Heerenveen.

Ten Hag kon tegen Sparta niet beschikken over Sébastien Haller en Antony. Haller bleef vanwege ziekte achter in Amsterdam, terwijl ook Antony niet fit genoeg bleek. De plek van de Frans Ivoriaanse spits werd ingenomen door Danilo, die daarmee voor het eerst dit seizoen in de basis stond. David Neres gold als vervanger van Antony als rechtsbuiten. Volgens Ten Hag, die in het verleden ook Tadic weleens in de spitspositie posteerde, was de keuze voor Danilo 'een logische'. "Ik verwacht dat we veel op de helft van Sparta spelen, met veel situaties in de zestien. Dat is de kwaliteit van Danilo. Hij is de beste afmaker in de zestien, dus ik ben heel benieuwd", zei hij voorafgaand aan het duel bij ESPN.

Ajax kwam echter uiterst matig voor de dag op Het Kasteel en wist het veldoverwicht in de beginfase van het duel niet om te zetten in grote kansen. De beste kans was zelfs voor de thuisploeg. Na een goede actie van Emanuel Emegha aan de linkerkant tikte Ryan Gravenberch de bal ongelukkig voor de voeten bij Vito van Crooij, die maar rakelings voorbij het doel van Remko Pasveer schoot. Laatstgenoemde begon bij Ajax weer in de basis, nadat hij in de Champions League-wedstrijd tegen Besiktas (1-2) werd gepasseerd voor André Onana. Zijn collega aan de kant van Sparta, Maduka Okoye, moest het duel halverwege de eerste helft staken vanwege een schouderblessure en werd vervangen door voormalig Ajacied Benjamin van Leer.

Van Leer zag Ajax na een half uur spelen iets beter in de wedstrijd komen. De Amsterdammers hadden via Danilo de gelijkmaker op de schoen, maar de spits schoot van dichtbij over toen Van Leer een kopbal van Edson Álvarez moest lossen. Twee minuten later was Tadic wel trefzeker. Na een voorzet van Noussair Mazraoui verlengde Danilo de bal tot bij Tadic, waarna het voor de captain een koud kunstje was om van dichtbij af te ronden: 0-1. Het laatste wapenfeit van de eerste helft, een kopbal van Danilo na een voorzet van Neres, miste richting en kon eenvoudig worden gepakt door Van Leer.

De tweede helft was het aanzien bij vlagen amper waard en zorgde na een uur spelen pas voor opschudding, toen supporters vanuit de hoek van het stadion vuurwerk naar binnen gooiden. Na een korte onderbreking hervatte scheidsrechter Kamphuis het duel. Even leek Berghuis de score een kwartier voor tijd te verdubbelen op aangeven van Tadic, maar de poging van de linkspoot ging voorlangs. Ten Hag bracht vervolgens Davy Klaassen binnen de lijnen voor Danilo, maar zag hoe zijn ploeg bleef aanmodderen tegen de laagvlieger. De laatste mogelijkheid van het duel werd om zeep geholpen door de voor Daley Blind ingevallen Nicolás Tagliafico, die zijn schot gekeerd zag worden door Van Leer.

Nr.TeamMWGVP
1PSV31273184
2Feyenoord31236275
3FC Twente31196663
4AZ30167755
5Ajax311310849
6NEC301211747
7FC Utrecht30129945
8Go Ahead Eagles311191142
9Sparta Rotterdam301171240
10sc Heerenveen311061536
11Fortuna Sittard30981335
12Almere City FC317121233
13PEC Zwolle30881432
14Heracles Almelo30951632
15Excelsior315111526
16RKC Waalwijk30661824
17FC Volendam30471919
18Vitesse304521-1

Meer nieuws
   
23:11
23:11
Racistisch gedrag richting Nico Williams smet op belangrijke zege Atlético
0
   
23:06
23:06
Chelsea vecht zich knap terug, maar vergeet zichzelf te belonen
6
   
23:02
23:02
Paris Saint-Germain poetst 1-3 achterstand weg en is officieus kampioen
2
   
21:47
21:47
Liverpool gebruikt Slot om af te stappen van traditionele Britse clubstructuur
25
   
21:37
21:37
Late gelijkmaker van Leverkusen wekt grote woede: 'Het is een schande!'
5
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (153)

 
MessiBazoer
 
33
28 november 2021 om 14:10
3 punten en de nul. Aanval + Berghuis onzichtbaar, dan word het al snel lastig. Hele saaie matige wedstrijd. Nu lekker achterover leunen en kijken wat de concurrentie gaat doen, met op het oog, allebei een lastige uitwedstrijd.
 
Ajaja
 
7
28 november 2021 om 14:24
Niet alleen de aanval + Berghuis. Blind, Gravenberch, Mazraoui, Alvarez…. Dramatisch!
 
RyanBabel8
 
4
28 november 2021 om 15:04
Saaie wedstrijd, maar de drie punten zijn binnen. Geen ploeg durft/kan meer tegen Ajax te voetballen. Zie het maar als een compliment. Buiten dat waren we zelf waardeloos, maar boeiend.
 
Soccerfan_1
 
185
28 november 2021 om 14:10
Ajax komt goed weg? Volgens mij stond Sparta zowat de hele wedstrijd op eigen helft.
 
Zytto34
 
34
28 november 2021 om 14:12
Volgens mij 1 kans gehad en dat was in de 10de minuut een bal die per ongeluk via Gravenberch bij die spartaan terecht kwam.
 
arsen(e)al
 
25
28 november 2021 om 14:13
Bizarre titel idd. Sparte vond de 0-1 wel prima
 
koeral
 
32
28 november 2021 om 14:14
Haha echt he @soccerfan! Ach, als ajax niet met 5-0 wint wordt er al snel gezegd dat ze goed weg komen. Ajax was zeker slecht, maar sparta heeft ook helemaal niks gedaan. Stom kunstgrasveld en 11 man (geheel logisch natuurlijk) voor de goal. Gewonnen en door!
 
UmerShahid
 
24
28 november 2021 om 14:14
Van crooij kreeg een 100 procent kans zo groot had Ajax hem niet gehad. Ongelofelijk dat je het zo lastig kan krijgen tegen een club met een begroting van 11 miljoen.En ja dat laatste was natuurlijk een vrije trap maar dat bedoelde ik toch met de scheidsrechters dit seizoen tegen Sparta.
 
ajax1812
 
63
28 november 2021 om 14:23
Boehoe, alle scheidsrechters zijn tegen sparta, kamphuis deed niks verkeerd. Klaassen speelt de bal en sparta speler trapt tegen onderkant van Klaassen zijn schoen.
 
gasselich
 
2
28 november 2021 om 15:39
niemand heeft het er over maar staat Crooij niet buitenspel?
 
Meneer Daniel
 
7
28 november 2021 om 15:47
In principe wel, maar omdat de bal van Graveberch kwam had hij geteld als de bal er in was gegaan.
 
gasselich
 
2
28 november 2021 om 16:00
ah dank voor je uitleg
 
Woezel
 
6
28 november 2021 om 14:14
Ik verbaasde me ook al over de titel ??
 
hansje1969
 
15
28 november 2021 om 14:14
Toch komt Ajax wel goed weg vind ik. Creëren werkelijk niets en balletje kan er altijd nog in aan de andere kant zoals tegen Twente. ETH krijgt deze ploeg niet meer op scherp, hele zorgelijke situatie
 
ajax1812
 
58
28 november 2021 om 14:17
Als je tegenstander geen enkele kans krijgt, kom je niet goed weg.. dan win je gewoon verdiend. Daarnaast, Ten Hag krijgt deze ploeg prima op scherp, wat een onzin.
 
Regulator
 
41
28 november 2021 om 14:19
Hansje. Na een Europese wedstrijd speel je op plastic en tegen een handbalteam. Wat had je nou echt verwacht?
 
FR-RKC
 
7
28 november 2021 om 14:45
Je kan en verdiend winnen maar toch goed weg komen. Het een sluit het ander niet uit.
 
hansje1969
 
2
28 november 2021 om 14:47
Regulator, ik verwacht wat meer bezieling en motivatie
 
Soccerfan_1
 
11
28 november 2021 om 14:59
Sorry maar als je dit zegt dan snap je er echt niks van. Ga jij maar eens voor een muur van 6 meter hoog staan en probeer er eens overheen te klimmen. Dit is bijna niet te doen als je zowat 11 man in eigen goal ziet hangen.
 
nrvier
 
2
28 november 2021 om 15:00
Was het maar handbal, dan zie je tenminste doelpunten
 
Zytto34
 
10
28 november 2021 om 15:05
fr-rkc Je kan ook minimaal winnen, matig spelen, maar niet in de problemen komen. Dat was vandaag meer aan de hand.
 
Meneer Daniel
 
0
28 november 2021 om 15:48
FR-RKC Op welk moment kwam Ajax dan goed weg?
 
hansje1969
 
0
28 november 2021 om 19:45
Nou al in het begin na een minuut of 15. Maar je kan ook een vrije trap tegen krijgen op het laatste moment al vond ik dat niks
 
hansje1969
 
0
28 november 2021 om 19:48
@soccerfan_1 Ach tempo was toch weer een bejaarden tempo en zoveel balverlies. Zoals de titel van het stuk al aangeeft, een ongeïnspireerd Ajax. Hadden we dat niet ook tegen Twente, Heracles en GAE waar iedereen roept dat als je op 50% speelt dat je punten morst? Als het 1-1 was geworden hadden we die klaagzang ook weer hier gehoord
 
Rob_AFCA
 
0
29 november 2021 om 10:25
Dus dat is je conclusie? Rare laatste zin van je. Als er iemand is dit continue op scherpte hamert dan is het ETH wel. Het zal in eerste instantie al niet mee dat je Antony en Haller er niet bij hebt en daarnaast maakte Sparta gewoon de wedstrijd dood. Totaal geen intentie (ook na de 0-1) om een resultaat neer te zetten. Met dit in het achterhoofd en het heugelijke nieuws dat de concurrenten wel zijn gestruikeld, was dit een mooie zondag.
 
hansje1969
 
0
29 november 2021 om 17:50
Zeker het resultaat was top doordat psv ook nog punten morst. Maar ben het niet met je eens over ETH. Na de wedstrijden tegen Twente en Heracles hoor je hem niet over de lamlendige instelling in zijn persconferentie. Alleen over domineren en kansen missen. Gisteren heb ik totaal geen persconferentie gezien dus daar kan ik niet veroordelen. En Komop zeg, Antony en Haller zijn er niet bij. Tegen Sparta, kom op zeg. Kijk ook even naar het tijdrekken ook van Ajax. De topic spreekt over een ongeïnspireerd Ajax. Ik vond het met name wederom een lamlendig Ajax. En dat heeft ons gewoon al te veel punten gekost. Mag ik dat niet zorgelijk vinden?
 
ajaxfan158
 
56
28 november 2021 om 14:18
Je bedoelt dat moment waarbij Klaasen de bal weg schiet en een Spartaan tegen de onderkant van zijn schoen aan schiet? Nog ff en je beweert dat Sparta 2 penalty’s onthouden is…
 
Zytto34
 
15
28 november 2021 om 14:20
Ja daar was echt vrij weinig aan de hand. Welgeteld 1 doelpoging van sparta waarvan 0 op goal. Alleen laatste 2 minuten probeerde ze nog wat te foceren.
 
Suarez 7
 
24
28 november 2021 om 14:21
Wat ook zomaar had kunnen gebeuren is dat Danilo een van zijn twee kansen voor rust erin jast. Of dat na rust Berghuis, Tagliafico en Tadic scoren. Dat had ook zomaar kunnen gebeuren.
 
Adzevedo
 
23
28 november 2021 om 14:24
Je moet wel heel veel fantasie hebben om een mogelijke vrije trap te promoveren tot “kans op de 1-1”. Wat is de volgende stap? Een niet gegeven corner of ingooi aanstippen …. Sparta had vandaag op basis van 90 minuten alleen maar recht op een nederlaag. En die hebben ze ook gekregen, zonder dat Ajax daar echt iets bijzonders voor moest doen.
 
Dirk_borst
 
6
28 november 2021 om 14:36
Haha Ajaxfan precies wat je zegt, sommige mensen willen de dingen wel heel graag zien van hoe ze het willen zien.
 
Fairplay1
 
3
28 november 2021 om 15:25
Echt he....ongelofelijk....dat "als" of had zomaar gekund zijn de meeste invullers voor fantasie verhalen. En de enige kansje die Sparta kreeg, is ineens veel bepalender, dan de 5 kansen die Ajax kreeg....Haha...Echt hey?????????????
 
Ruiz_FCT
 
12
28 november 2021 om 14:21
Zo speelt Sparta altijd, echt een ontzettend laffe instelling. Van mij mogen zij eruit vliegen want echt elke wedstrijd van Sparta is niet om aan te gluren. En dan na de tijd vaak claimen dat ze wel een gelijkspel hadden verdiend, hou op hoor.
 
AsRoma8
 
9
28 november 2021 om 14:36
Tja en vorig jaar werden ze er 8ste mee. Snap niet dat je dat laf voetbal noemt. Als dit Sparta gaat aanvallen verliezen ze 5-0 of meer.
 
Ruiz_FCT
 
2
28 november 2021 om 14:45
Maar ze spelen tegen elke tegenstander zo, ook als ze minstens gelijkwaardig zijn, alleen maar lange ballen en duels uitvechten.
 
EzioMessi
 
75
28 november 2021 om 14:11
Minder motivatie ongetwijfeld. Slordig spel. Kunstgras. 12:15. Ultra defensief Sparta, overigens geheel begrijpelijk. Geen fans. Na Europese uitwedstrijd weer een uitwedstrijd. Tel dat bij elkaar op en je zag dit wel aankomen. Afijn, 3 punten is 3 punten. En weer door!
 
Pipapantelic83
 
4
28 november 2021 om 14:19
Daarom, onzinnige titel. Weet niet welke wedstrijd VZ heeft gekeken vandaag. Goaltje maken en daarna lekker 60min de bal in de ploeg gehouden met wat wissels. Geen noodzaak om er iets van te maken. Doelpunten genoeg voorsprong.
 
Blue0101
 
3
28 november 2021 om 14:25
Buiten dat ik het met je eens ben met de rest, zie ik veel reacties met het tijdstip als argument. Je bent om 12:15 toch geen mindere voetballer, of minder gemotiveerd dan pak hem beet 2 uur later op de dag? Wat heeft dat er mee van doen.
 
Westend
 
0
28 november 2021 om 16:10
3 punten en weer door, dat is ook echt de uitstraling van Ajax. Komt behoorlijk arrogant over. Wordt niet echt gejuigd bij de 0-1 (want het is business as usual). Ze lijken bijna geirriteerd dat ze naar Sparta moeten (in plaats van een grote champions league club). Vraag me af of die spelers de motivatie tegen de kleintjes een beetje kunnen vasthouden.
 
Fairplay1
 
5
28 november 2021 om 19:25
Ga je echt zoeken naar arrogantie En dan kom je met dingen die niet plaats hebben gevonden....serieus?Er werd gewoon gejuicht hoor, het heeft geen zin om te gaan schreeuwen en dan heb je nog het idee of men buitenspel stond. Liever heb ik ook, dat ze de focus erop houden op dat kunstgras veld. Je vraagt je af of de spelers de motivatie kunnen opbrengen tegen de kleintjes?.....zucht!???????1. Op welke plaats staat Ajax en met wat voor doelsaldo?2. Met hoeveel doelpunten werd er vorige week gewonnen en was dat geen kleintje?3. Hoeveel punten meer heeft Ajax dan de nummer 2 en 3?Stel jezelf eerst deze vragen, voor dat je je überhaupt zoiets gaat afvragen.???????
 
afc34-
 
28
28 november 2021 om 14:11
12:15, Ajax weinig inspiratie, Sparta geen enkele intentie te voetballen, plastic veld. Alle ingrediënten voor het spektakelstuk wat we net hebben mogen aanschouwen.
 
ninjakai
 
0
28 november 2021 om 15:13
Vind dit wel top eigenlijk. Voortaan altijd zo doen. Tegenstanders zich lekker ingraven en dan rond minuut 60 Haller en Antony brengen als je gelijk staat.
 
burwatti
 
50
28 november 2021 om 14:11
Ajax komt goed weg?? Het was geen klote aan, gelukkig 3 punten maar zonde van de tijd deze wedstrijd.
 
koeral
 
12
28 november 2021 om 14:18
@burwatti, heb je die kansen van Sparta niet gezien? 3 keer lat, 2x paal, een penal gemist en 5 keer 1 op 1 gemist. Nee zonder dollen, titel slaat nergens op. Sparta heeft 1 kans gehad? Ajax verder ook slecht en ongeinspireerd hoor, maar ajax komt zeker niet goed weg. Vreemde titel..
 
burwatti
 
9
28 november 2021 om 14:25
Kan zijn dat ik die gemist heb, ben ondanks deze fantastische pot voetbal toch stiekem Even een paar minuutjes ingedut ??
 
voetbal4ever
 
3
28 november 2021 om 14:11
Niet best , maar wel fijn dat zo'n wedstrijd nu wel word gewonnen ipv dat er puntverlies wordt geleden. 3 punten in de tas en gauw vergeten.
 
AjaciedM
 
3
28 november 2021 om 14:11
Snel vergeten deze pot, matig weer, zeer matig veld, wel lekker 3 punten.
 
Suarez 7
 
27
28 november 2021 om 14:11
Komt goed weg. Hoezo? Sparta heeft een kans gehad, Ajax had er 2 of 3 moeten maken. Overigens: Sparta rekt zo een zeventig tot tachtig minuten tijd. Tussen minuut 15 en 24 had je maximaal 90 seconden zuivere speeltijd. En dan drie minuten blessuretijd in de eerste helft en vijf minuten in de tweede helft, terwijl Ajax alleen in de blessuretijd wat tijd rekte. Hoe is dat in hemelsnaam mogelijk.
 
ajaxfan158
 
0
28 november 2021 om 14:19
Inderdaad, eerste helft 3 minuten blessuretijd met al dat tijdrekken. 2e helft amper wat gebeurd en dan ineens 5 minuten…
 
Suarez 7
 
1
28 november 2021 om 14:24
Na rust had je een minuut voor idiote supporters, wat wissels en Ajax dat een of twee momentjes tijdrekte (bij de corners). Voor rust heb je tussen minuut 15 en 24 gewoon maximaal anderhalve minuut zuivere speeltijd en het was voor de rest ook belachelijk. Okoye's blessure was alleen al drie minuten, en dat nog los van het enorme getijdrek. De scheids geeft na zes minuten een waarschuwing en van het eigen getijdrek na rust profiteert Sparta ook nog bijna. Maak hier alsjeblieft regels voor.
 
Tygo82
 
2
28 november 2021 om 14:26
3 minuten was te weinig maar die 5 minuten klopte wel. Wissels, dat idiote vuurwerk en niet te vergeten de blessure behandeling van de zwaargewonde Tadic
 
Suarez 7
 
4
28 november 2021 om 14:32
Beugelsdijk trapt tegen de kuit van Tadic. Ik ga niet zeggen dat hij nooit zuigend spel tentoonstelt, maar dit was een duidelijke overtreding.
 
Zytto34
 
10
28 november 2021 om 14:11
Wat een draak van een wedstrijd.
 
hansje1969
 
3
28 november 2021 om 14:12
Ja de zorgen die ik al weken uitspreek, worden alleen maar groter. Wat een ongeïnspireerd AJAX Weer. tEN hAG Krijgt DEZE Ploeg NIET MEER OP Scherp
 
masterapie
 
27
28 november 2021 om 14:15
Denk om je hart hansje, als Ajax er moet staan, dan staan ze er. Seizoen gaat over 34 wedstrijden, dus daar zitten ook altijd dit soort potjes tussen.
 
hansje1969
 
2
28 november 2021 om 14:17
Heracles, Twente, GAE en nu Sparta weer.....dat is te veel. Inderdaad niet goed voor je hart
 
 
1
28 november 2021 om 14:59
Je vergeet nog pec en Heerenveen. Deze wel gewonnen maar was ook niet goed.
 
Westend
 
1
28 november 2021 om 16:13
Viel me ook op hoor. Ajax speelt alsof het een moetje is. Het is ook nogal een verschil als je speelt in de champions league en dan tegen de eredivisielaagvliegers, maar ze moeten er wel wat van maken. Bij de 0-1 werd er ook niet echt gejuigd. Beetje de uitstraling van 'ja natuurlijk hebben we gescoord: what did you expect'. Die motivatie moeten ze wel vast gaan houden anders ga je nog morsen.
 
hansje1969
 
0
28 november 2021 om 21:26
@westend Sterker, die punten hebben ze al massaal gemorst. Lijkt er wel op dat ze niet weten dat er een CL ticket staat op de titel
 
Catenaccio 2.0
 
5
28 november 2021 om 14:16
Ok dus ten Hag out? Dit krijgt geen 1 trainer voor elkaar hoor..
 
hansje1969
 
2
28 november 2021 om 14:19
Er moet wel wat gebeuren ja. Zo ga je de titel niet pakken als je zoveel punten morst en moeite hebt tegen laagvliegers
 
oigatinha
 
0
28 november 2021 om 14:35
Wat er moet gebeuren is een spits voor een alternatieve speelwijze. Een kopsterke spits met duelkracht (wat Haller niet is). Dan kun je anders gaan spelen. Dat of meer ruimte creeren voor een afstandsschot.
 
hansje1969
 
0
28 november 2021 om 14:45
Dat zou een optie zijn inderdaad, want een plan B ontbreekt ook. Maar denk toch dat het tempo en de creativiteit hoger zal moeten.
 
Meneer Daniel
 
10
28 november 2021 om 15:52
Nou Hansje, Volledig eens! Ook maar een doelsaldo van +41. Ik schaam mij mijn ogen uit m'n kop. Ten Hag out! En zo snel mogelijk.
 
cajum
 
35
28 november 2021 om 14:17
Ben speciaal maar even ingelogd om jou te felicteren met de domste opmerking van de dag.
 
hansje1969
 
3
28 november 2021 om 14:27
Want? Ajax komt na de waarschuwingen van afgelopen toch weer heel ongeïnspireerd voor de dag?
 
mitchajax020
 
4
28 november 2021 om 14:18
@hansje1969 overdrijven is ook een vak. Gewoon een mindere wedstrijd, mag het tegen een ploeg die de bus voor het doel parkeerd
 
hansje1969
 
2
28 november 2021 om 14:20
Nou we zijn in november, hebben al hetzelfde excuses gebruikt tegen Twente, Heracles en GAE en vandaag weer. Het wordt een beetje symptomatisch toch?
 
mitchajax020
 
2
28 november 2021 om 15:02
@hansje1969 vroeger als Ajax Europees speelde en daarna competitie verloren ze vaak, nu winnen en dat is het grote verschil. De maanden november en december heeft Ajax al jaren lang een terugslag
 
Catenaccio 2.0
 
1
28 november 2021 om 21:41
Ze hebben toch 3 punten??
 
Suarez 7
 
14
28 november 2021 om 14:19
Is dit serieus? Ben je serieus voor een ontslag van Ten Hag? Wie wil jij dat er komt en wat moet er beter gedaan worden? We staan bij de beste tien clubs van Europa met een budget dat niet in de buurt komt van andere grootmachten. Met wat Premier League-flops en kinderen verrassen we Europa. Maar omdat wat wedstrijdjes af en toe minder zijn moet Ten Hag eruit. Wat een onzin. Je doelsaldo is gewoon 43-2: je hebt in de competitie al genoeg pech gehad en ja, het is soms niet scherp genoeg: maar onder Bosz en De Boer had je dat ook.
 
hansje1969
 
2
28 november 2021 om 14:23
Zeg ik dat hij er uit moet? Ik zie een patroon dat ETH deze ploeg in de kleinere wedstrijden niet weet te motiveren. Twente, GAE, Heracles en vandaag weer. Dat is toch iets dat opvalt? De titel is wel een must en de belangrijkste prijs die je moet binnen halen. En met dit slappe gedoe wordt dat heel moeilijk
 
Suarez 7
 
12
28 november 2021 om 14:26
Hierboven zeg je letterlijk op die vraag "er moet wel wat gebeuren ja", waarmee je dat impliceert. Sowieso impliceer je het met je hele reactie.
 
hansje1969
 
2
28 november 2021 om 14:43
Zwakke onderbouwing Suarez. Maar er moet inderdaad wat gebeuren om deze ploeg weer op scherp te krijgen in dit soort wedstrijden. Hoop dat je dat toch met me eens bent. Of zeg je het is een spelletje en kan mij het schelen dat PSV dit jaar de titel pakt?
 
Shorty1991
 
15
28 november 2021 om 14:28
Ben je er weer ras negativist? Heb je een tijdje niet meer zo actief gezien en moet zeggen dat ik je negatieve gebral niet gemist heb. Ach alles onder het mom van "de realistische Ajacied" uithangen he..
 
hansje1969
 
0
28 november 2021 om 14:39
@shorty1991 Als Ajax vandaag gelijk speelt dan zie je hier weer verschijnen zoals tegen Heracles, Twente en GAE dat je niet op 50% kan spelen dat je dan punten verliest. Zo gaat het hier toch? Vandaag trek je na een draak van een wedstrijd de 0-1 over de streep. Mag je dan geen zorgen hebben over een duidelijk zichtbare trend dit seizoen?
 
Shorty1991
 
11
28 november 2021 om 14:57
Ja dat is toch ook geheel natuurlijk, klagen zodra het mis gaat? Nee altijd klagen en dan roepen "ik zei het toch" zodra het mis gaat, dat is een verstandige en logische houding.. jij bent al jaar en dag in dezelfde stijl aan het reageren, altijd een of ander onheilspellende houding of het nou goed of slecht gaat. Men zou haast gaan denken dat jij het Voetbalzone pseudoniem van valentijn Driessen bent. Maar voor jou geldt het spreekwoord "zelfs een kapotte klok heeft 2x gelijk". Moet lastig voor je zijn om die vervelende houding vol te houden in het tijdperk ten Hag, misschien dat je daarom ook wat minder actief was. Als ik jouw reacties lees en ik zou Ajax niet volgen, dan zou ik denken dat je over een club praat die op omvallen staat. Toch gek dat bijna heel Europa momenteel totaal anders naar Ajax kijkt, ondanks een matige pot tegen Sparta
 
summerof69
 
3
28 november 2021 om 15:16
@shorty, klopt ik lees al een jaar of 10 mee hier , kan me ook al enkele jaren ergeren aan Hansje zijn zure reacties. Als Ajax de sterren van de hemel speelt dan zie je hem nooit. Dus van aanvallend voetbal kan hij niet houden. Heeft het altijd over de verdediging, dat er lengte te kort is e.d. dus als Ajax een kop goal tegen krijgt dan horen we hem weer. @hansje , Bayern won gisteren ook maar met 1-0 tegen de nummer een na laatst en ook nog eens in een thuiswedstrijd , moeten die zich ook zorgen maken ?
 
Shorty1991
 
9
28 november 2021 om 15:23
Ja als Ajax de komende 2 seizoenen de CL wint en kampioen wordt, maar ten Hag wordt daarna ontslagen door met 10--0 van Feyenoord te verliezen, dan is Hansje het type dat reageert: "ik zei het in 2021 al, tEN HAG krIjGt DEze PLoEg nieT MEER op ScHErp!"
 
hansje1969
 
0
28 november 2021 om 21:37
Ach jongens, als het straks weer een keer mis gaat op instelling zie ik jullie reacties wel weer dat je op 50% inzet niet kan winnen
 
 
4
28 november 2021 om 14:12
Verdiende overwinning uiteindelijk wel, ondanks het slechte spel. Sparts heeft echt helemaal niks gedaan de he wedstrijd. Hadden met dit spel ook nooit een punt verdiend. Snel vergeten en op naar volgende week tegen Willem II!
 
Ewoud
 
17
28 november 2021 om 14:12
Deze week rkc - pec en sparta - ajax gekeken. Dat was wel echt de minst gelukkige besteding van een weekend ooit.
 
masterapie
 
13
28 november 2021 om 14:14
180 minuten die je nooit meer terug krijgt. Overigens kon je deze wel aan zien komen, er gaat geen club meer eigen spel spelen tegen Ajax in de Eredivisie.
 
arsen(e)al
 
8
28 november 2021 om 14:12
Komt goed weg? Het de kansenregen van Sparta gemist blijkbaar. Ajax had ook niet bepaald veel kansen, maar hebben ruim een helft met een voorsprong gespeeld tegen een Sparta dat geen behoefte leek te hebben aan een punt
 
masterapie
 
14
28 november 2021 om 14:12
Titel is klinkklare onzin, Sparta heeft 0 gevaarlijke momenten gehad of ze moeten doelen op die assist van Gravenberch bij 0-0 stand? Verder is het gewoon weer saai om Ajax in de Eredivisie te kijken. Iedere tegenstander is vooral bezig om niet te voetballen en dat is voor het publiek gewoon echt niet leuk. Maar goed, 3 punten in de tas en op naar Willem 2.
 
Emilio Estevez
 
2
28 november 2021 om 14:20
Tja, lijkt me dat niemand de wedstrijd tegen Cambuur is vergeten. Je bent gewoon gek als je tegen Ajax gaat proberen te voetballen. Jammer voor de Ajacieden maar daar moet je als “Grootste club van Nederland” maar mee kunnen dealen.
 
masterapie
 
4
28 november 2021 om 14:26
Ik heb ook niet de verwachting als Ajacied dat het anders gaat worden, vanuit het perspectief van alle clubs snap ik het ook, namelijk die twee potjes per jaar tegen Ajax ga je zo hard mogelijk je best doen voor een resultaat en op dit moment is de dubbeldekker parkeren de methode met het meeste effect. Maar iedereen kijkt toch 100 keer liever naar een spectaculaire wedstrijd waarin je team wint dan een potje als dit? Met deze wedstrijd is niemand wat opgeschoten, maar goed, zoals ik al zei, 3 punten en we gaan weer verder.
 
Psvlld
 
0
28 november 2021 om 14:20
Titel is inderdaad onzin. Het is natuurlijk ook onzin om te zeggen dat ze 0 gevaarlijke kansen hebben gehad en dan juist die ene 99% kans noemt, of die telt die niet? Verder had Sparta geen enkele kans inderdaad.
 
misseva88
 
6
28 november 2021 om 14:12
Het was waardeloos van Ajax' kant, maar de kop stelt dat Ajax goed weg zou komen? Welnee.
 
Adzevedo
 
4
28 november 2021 om 14:12
Goed weggekomen? Sparta heeft 1 kans gehad voor de 0-1 en daarna hebben ze geen aanspraak meer gemaakt op iets anders. Dit was gewoon 100 procent terecht. Lastige en vervelende pot, mooi dat we deze van de lijst kunnen afstrepen
 
Kelvinho
 
3
28 november 2021 om 14:13
Zaadpot maar ik ben erg blij: dit soort potjes (12:15, na Europa, op kunstgras en ook tegen een defensieve ploeg) zijn meestal een cocktail voor puntverlies van Ajax. Lekker nu kijken naar de overige potjes. Veel plezier iedereen.
 
007
 
11
28 november 2021 om 14:13
Komen goed weg? Sparta deed negentig minuten niks. Speelde handbal. Verdient gewonnen en dat is het.
 
nrvier
 
0
28 november 2021 om 15:04
Zei het al eerder, was het maar handbal, dan zie je tenminste doelpunten
 
Albicoon
 
5
28 november 2021 om 14:13
De 3 punten zijn nu gewoon het belangrijkste. Maar hoe komt Ajax hier goed weg? Volgens mij heeft Sparta geen echte kans gehad
 
Quancios
 
6
28 november 2021 om 14:14
Komt goed weg? Sparta heeft niet 1x op doel geschoten en kreeg maarliefst 1 kans door een knulligheid van Gravenberch. Die was samen met Neres overigens wel heel slecht vandaag. Zonder Antony is het toch wat te statisch voorin. Maargoed, zakelijk uitgespeeld en geen moment in de problemen gekomen. Snel door naar Willem II-thuis.
 
XIII
 
6
28 november 2021 om 14:14
Wat een titel haha. Ajax komt goed wel, op welke manier?. Sparta deed letterlijk niets behalve verdedigen, alleen Sparta had niet het geluk dat Utrecht en GAE had, en dat is dat er een bal wel ingaat ipv op wonderbaarlijke manier niet. Ajax niet best vandaag en die vonden het na de 1-0 ook wel genoeg leek het. Die zagen ook wel dat Sparta aanvallend helemaal niets wilde ondernemen en met een 1-0 genoeg was. Niet zo raar zo'n wedstrijd, 12.15 na een Europese wedstrijd op kunstgras. Maar prima 3 punten, weer de 0 gehouden (vrij simpel) en door.
 
Dilima1966
 
1
28 november 2021 om 14:14
Ajax was veel aan de bal maar wist van gekkenheid niet wat ze er mee moesten doen, wat een ballen wedstrijd van ajax......
 
HakimZiyach22
 
3
28 november 2021 om 14:14
Heerlijke 3 punten dit. 12.00 wedstrijd, kunstgras, slecht spel en een tegenstander die niet wil voetballen. Dan moet je in ieder geval zorgen dat je niks weggeeft (1 momentje en daarna niks) en zelf gewoon een goal maakt. Hier kunnen we mee verder, pas de derde slechte wedstrijd die 3 punten oplevert. Dit moet vaker gebeuren, want tegenstanders gaan voorlopig niet meer voetballen tegen ons. Weer de 0 gehouden, heerlijk. Hopelijk zijn Haller en Antony er weer bij want ze blijken onmisbaar.
 
 
1
28 november 2021 om 14:19
Knap zo positief te zijn na zo’n slechte wedstrijd. Ze mogen blij zij dat ze volgende week Willem 2 hebben, want daar heb je normaal gesproken ook niet echt veel van te verwachten. Maar de vorm zegt niet veel goed.
 
HakimZiyach22
 
7
28 november 2021 om 14:24
Dat het een slechte wedstrijd was boeit me dus helemaal niks. Dit team moet beter worden in lelijk winnen, en dat is vandaag gebeurd. Nu heerlijk achterover leunen en kijken of de rest een foutje maakt. Denk dat jij ook blij bent als jouw club lelijk wint. Dan word je namelijk kampioen. Mooi winnen is allang bewezen
 
Sulejmanii
 
3
28 november 2021 om 14:14
Wat een vreselijke wedstrijd, tegen een Sparta dat alleen verdedigde wat uiteraard hun goed recht is.Het enige dat telt is de drie punten, en dat hebben we gelukkig gerealiseerd.Ik vraag me toch echt af wat met Neres, niks wilt meer lukken. En dan nog die domme onnodige gele kaart.Tot slot vind ik het echt schandalig dat Tagliafico niet gewoon de 70e minuut mocht invallen. Heilige Blind mag slecht spelen als hij dat doet, tuurlijk heeft zijn gigantische staat van dienst van ons daarmee te maken.Maar Tagliafico heeft dit niet verdiend, ook hij heeft veel voor ons betekend.
 
Trobiii
 
0
28 november 2021 om 14:23
Ik maak me ook zorgen om Neres in deze vorm vind ik hem zelfs te min als back up voor Antony.. Hij hoopt een transfer te maken aankomende window of in de zomer, maar zou niet weten waarnaar toe?! Danilo deed het best aardig, maar kreeg ook nauwelijks ballen.. combinaties liepen nauwelijks en veel verkeerde paasjes. Nu zie je toch hoe fijn het is als je Haller in de spits hebt staan die gewoon tegen een voorzet aanloopt!
 
Sulejmanii
 
0
28 november 2021 om 14:28
Trobiii eens eens, je zegt het zelf al waar zou Neres naar toe moeten? Blijf hopen dat hij zich herpakt. Danilo neem ik niets kwalijk, hij krijgt ook bijna geen speeltijd en deed het niet slecht. Haha zeker Haller is onze eindbaas.
 
herlev
 
2
28 november 2021 om 14:15
En wederom een slechte wedstrijd. Deze trainer kan de spelers niet motiveren, heeft geen plan b en is inconsequent met zijn wissels. Daramy speelt 45 minuten slecht en wordt dan ook gewisseld, Neres mag 90 minuten slecht, wordt niet gewisseld, Danilo speelt 80 minuten slecht en wordt dan eindelijk gewisseld. En die 2 hebben toch heel wat meer minuten gevoetbald voor Ajax.
 
 
3
28 november 2021 om 14:16
Je hebt geen spelers voor plan B. Ik mag het niet zeggen, maar de bank is niet zo goed dan dat er gezegd wordt.
 
ajax1812
 
3
28 november 2021 om 14:21
Dat komt omdat je nu 2 spelers in de basis hebt die normaal prima bankspelers zouden zijn, Neres en Danilo.
 
HakimZiyach22
 
4
28 november 2021 om 14:26
Vandaag was plan B helemaal niet nodig want we staan bijna een uur voor. Laat Sparta maar een plan B bedenken, die dachten waarschijnlijk dat je voor 0-1 ook een punt kreeg.
 
 
0
28 november 2021 om 14:28
Als de bank echt zo gied is, dan moet je toch 2 afwezigen op kunnen vangen? Daarbij heb ik Neres dit jaar ook nog niet echt goed in zien vallen. Dus wat is er zo goed aan de bank. Ik zie het namelijk niet.
 
La Bombonera
 
3
28 november 2021 om 14:22
Hoezo zou je een plan B gaan spelen als je 1/0 voor staat en geen kans weggeeft? Zou leuk zijn als de tegenstanders bij een achterstand een plan B hadden, maar die blijven gewoon net zo vrolijk met 9 man in de eigen 16 spelen...
 
burwatti
 
5
28 november 2021 om 14:28
Ik vond Danilo vandaag niet echt slecht hoor? Kreeg niet veel ballen, maar de ballen die hij kreeg promoveerde hij tenminste wel tot kansen. Neres wil ik het niet eens meer over hebben… die voetbalt al maanden als of zijn schoenen nog in de doos zitten.
 
 
1
28 november 2021 om 14:15
Terechte overwinning maar wat slecht. Danilo en Neres hebben weer laten zien te kort te komen voor de basis en misschien zelfs ook voor de bank. De kans dat Ajax deze spelers deze winter nog verkoopt lijkt mij zeer klein. Ik kan mij niet voorstellen dat er clubs zijn die miljoenen voor deze spelers over hebben.
 
RJMeijer
 
6
28 november 2021 om 14:15
Ajax komt goed weg? Sparta is op de blessuretijd na niet op de helft van Ajax geweest met hun handbalverdediging
 
93Dennis93
 
4
28 november 2021 om 14:15
Goed weg??? Die gasten hebben 0,0 gecreëerd..
 
Dave4
 
5
28 november 2021 om 14:15
Echt weer VZ. "Ajax komt goed weg" de "beste club van Rotterdam" staat met 11 man in de eigen 16 man kom op zeg. Ze zijn geen enkel moment gevaarlijk geweest en Ajax heerste in het veld en Sparta had helemaal nergens recht op en maakt alles behalve aanspraak op een puntje. Goede journalistiek weer bij VZ!
 
tsjilpiep
 
4
28 november 2021 om 14:16
Komt goed weg? Sparta heeft op 1 kansje na helemaal niets gecreëerd. Overdreven titel dus. En over de wedstrijd... tja, wat moet ik er op zeggen. Snel vergeten en blij zijn dat de drie punten in ieder geval binnen zijn
 
alkatorian
 
3
28 november 2021 om 14:21
“Komt goed weg” is misschien niet de juiste bewoording, maar het was wederom niet best. Aanval + Berghuis onzichtbaar. Enorm slordig in de passing allemaal. Aan de andere kant wel gewoon 3 punten na een Europees duel. Om 12:15 op een koude novembermiddag. Snel vergeten en door. Om dan toch positief af te sluiten: Wederom niets weggegeven! 2 tegengoals na 14 wedstrijden is heel netjes.
 
 
1
28 november 2021 om 14:25
Het aantal tegendoelpunten is echt bijzonder goed. Het aantal verliespunten en het voetbal is echter minder.
 
alkatorian
 
1
28 november 2021 om 14:31
Klopt. Als je zo doorgaat kom je uit op 5 tegengoals in 34 wedstrijden. Gaat denk ik niet gebeuren, maar toch. En inderdaad, had graag wat meer tegengoals gehad in ruil voor minder verliespunten. Afijn, lekker achterover leunen en hopen dat Fey en/of PSV punten verspelen.
 
Prologic
 
2
28 november 2021 om 14:25
Schandalig veld. FC Muur. Zakelijke overwinning. Niet veel aan toe te voegen meer.
 
Rabarivony
 
2
28 november 2021 om 14:26
Misschien moeten zulke clubs tegen alles wat in het linker rijtje staat zo spelen, hebben ze waarschijnlijk meer punten dan nu.
 
ThaAnalyzer
 
1
28 november 2021 om 14:26
Als Ajax met dezelfde cijfers van Heracles en Go Head Eagles had gewonnen was er geen kip die er naar kraaide. Drie punten. Daar gaat het om. Soms geen fraaie drie punten, maar dat doet er niet toe.
 
HCH1
 
2
28 november 2021 om 14:30
Onbegrijpelijk dat veel supporters het spel van Sparta goedkeurend accepteren. Natuurlijk weet ik dat Sparta de poorten open zet als ze ook alles op de aanval zetten, maar helemaal niets willen doen is het andere uiterste. Je speelt toch ook voetbal voor je plezier? Je hebt toch wat trots in je lijf? Kijk naar Cambuur, die halen met leuk voetbal veel punten. Je hoeft dus niet alleen maar te verdedigen. Natuurlijk loop je dan het risico om tegen een zeperd aan te lopen, maar je speelt dan tenminste wel voetbal omdat je het leuk vindt. Sparta zal met deze instelling en tactiek degraderen, want punten komen er alleen met goed voetbal, niet met hopen op een bal die goed valt.
 
Meneertje1972
 
5
28 november 2021 om 14:31
Breng de Eredivisie aub terug naar 12 teams. Wat hebben we aan al die bussenparkeer teams? Niks. Er is niks aan om te kijken. Ploegen moeten elkaar uitdagen. Daarnaast hanteren teams het bussensteam tegen Ajax om vervolgens tegen Feyenoord en PSV open huis te houden.
 
hazeven
 
0
28 november 2021 om 14:31
Pasveer heeft geen bal gehad....Ajax komt goed weg?? Of bedoeld VZ dat niemand bij Ajax een stuk voorwerp op z'n kop heeft gehad. Voor een leuke wedstrijd heb je nog altijd 2 ploegen nodig.
 
Homelander
 
1
28 november 2021 om 14:33
Drie punten en 1 kans weggegeven, in balbezit waren Blind,alvarez,gravenberch en Berghuis zwaar ondermaats. Danilo echt een hele luie spits kom op man krijg je een keer de kans en loop je er als een dweil bij, en dan ook nog kramp krijgen ongelofelijk. Geen idee wat Sparta hier denkt te doen vanaf minuut 36 sta je 0-1 achter en pas in de blessuretijd ga je wat opportunistischer spelen.
 
Dirk_borst
 
1
28 november 2021 om 14:35
Niet goed, maar ach de drie puntjes die tellen. En wederom een clean sheet. Wedstrijd snel vergeten en nog ff van het weekend genieten.
 
Cas1
 
1
28 november 2021 om 14:53
Sparta had tegen dit ongeinspireerde Ajax gemakkelijk een punt kunnen hebben gehaald. Dat dit niet is gebeurd ligt slechts aan een ding; de taktiek
 
dreetje888
 
2
28 november 2021 om 14:54
Kijk je hoeft niet de rode loper uit te leggen voor Ajax maar om nou zo een wedstrijd te benaderen en anti voetbal te spelen en 2 Bussen te parkeren is Eredivisie onwaardig imo
 
JaeG
 
0
28 november 2021 om 15:00
Word behoorlijk moe van die ploegen tegen Ajax!
 
koningmeester
 
0
28 november 2021 om 15:04
Als PSV wint met 1-0 of Feyenoord in de allerlaatste minuut scoort is het verdiend gewonnen....vreemd idd.Gewoon solide uitgespeelt.
 
 
0
28 november 2021 om 16:17
Ajax heeft verdiend gewonnen, maar het spel was wel erg slecht. Vind jij niet ? Daarbij ben spelers die de vorm niet echt hebben. Of zie jij het anders ?
 
d neville
 
0
28 november 2021 om 15:08
Ik heb al veel hopeloze Sparta selecties voorbij zien komen als Spartaan, maar in dit elftal zit gewoon helemaal niks. Op een aardige keeper na is het gewoon een drama. We gaan rechtstreeks richting de KKD en ik vind het wel prima. Een spectaculaire 4-4 tegen Top Oss op Vrijdagavond met een stuk of 4 jeugdspelers in de basis teken ik nu voor. Alles beter als dit zaaddodende voetbal, dit neem ik Fraser niet eens kwalijk. Probeer maar eens te combineren als je niet 1 goed middenvelder hebt.
 
 
1
28 november 2021 om 15:23
Je merkt zo duidelijk dat er geen publiek is aan het spel. Zit veel minder energie in.
 
DieHalveMalle
 
0
28 november 2021 om 15:46
Puur zakelijke overwinning dit. Sparta zwaar defensief spelend, kunstgras, Ajax jaagt naar de 1-0, pakt die en voetbalt weer kalm verder. Danilo weer niet echt bewezen.
 
pinko
 
0
28 november 2021 om 16:21
Van deze potjes volgen er nog veel meer. Ploegen graven zich in, waarmee Ajax het extreem lastig heeft. Blijft een eerste goal dan lang uit, kan het zo maar uitpakken als tegen FC Utrecht en GA Eagles thuis, Heracles uit. Vanmiddag lukt het weer moeizaam, mede door alweer te weinig intrinsieke motivatie en slechte veldomstandigheden, maar het is wel een structureel, en voor Ajax zorgwekkend beeld. Wordt vervolgd dus...
 
hardyv
 
0
28 november 2021 om 17:59
Alle ingredienten waren aanwezig voor een niet boeiende Ajax wedstrijd: 12:15 spelen, k..t gras en een ploeg die 10 man voor de goal parkeert. Deze keer is het goed afgelopen, 9 van de 10 wedstrijden die Ajax verliest of gelijk speelt hebben deze ingredienten. Vooral 12:15 wedstrijden schijnt een probleem voor ze te zijn
 
Gerben1978
 
0
29 november 2021 om 00:52
Niemand opgevallen dat die goal van Tadic een zware lucht van buitenspel had. 2 spelers van Sparta staan net achter de keeper of mogelijk eentje misschien net gelijk en 2 staan voor Tadic op moment van spelen. De twee Spartanen achter de keeper zijn geen onderdeel van de buitenspelval tenzij er eentje dus toch net gelijk stond, dus lijkt Tadic de eerste bij de keeper op moment van spelen en dus mogelijk buitenspel.