Ongeslagen FC Twente wint en gaat gedeeld aan kop in Eredivisie
Zondag, 1 september 2019 om 14:12

FC Twente blijft uitstekend presteren in de Eredivisie. Het team van trainer Gonzalo García García was zondagmiddag in eigen huis te sterk voor FC Utrecht en gaat zodoende voorlopig gedeeld aan kop, samen met Willem II: 3-1. De Tukkers hebben na twee overwinningen en drie remises negen punten verzameld. Dat zijn er twee meer dan FC Utrecht. Een kwartier voor tijd maakte bij FC Twente de van Barcelona gehuurde Oriol Busquets zijn debuut.

FC Utrecht, met Bart Ramselaar in de basis, was in de openingsfase wat beter, maar FC Twente trok het initiatief naar zich toe en zocht steeds vaker de aanval op. De meeste dreiging ging uit van Aitor Cantalapiedra, die in de twaalfde minuut Maarten Paes op zijn weg vond en luttele minuten later het leer op de paal mikte. In de negentiende minuut ging de bal op de stip, nadat de VAR eraan te pas moest komen om een handsbal van Willem Janssen in een duel met Keito Nakamura te bevestigen.

Paes raadde de intenties van Aitor vanaf elf meter, maar de inzet van de Spanjaard ging via zijn hand in de hoek: 1-0. FC Twente zette FC Utrecht vaak onder druk in de opbouw, maar tot een verdubbeling van de voorsprong leidde dat niet. De bezoekers deden op hun beurt qua spel niet veel onder voor de thuisploeg, al wist men weinig te creëren, en hadden wellicht een strafschop moeten hebben toen de opgekomen Leon Guwara in het zestienmeter aangetikt door Lindon Selahi. Arbiter Jeroen Manschot en de VAR zagen er niets in.

FC Utrecht startte furieus aan het tweede bedrijf. Een schot van Sean Klaiber ging recht op Joël Drommel af en Gyrano Kerk kwam net te kort om een bal van Issah Bass bij de tweede paal binnen te glijden. Na een uur spelen kwam het scorebord in beweging: Peet Bijen schatte een hoge bal niet goed in waardoor Abass de voor Patrick Joosten ingevallen Adrian Dalmau kon bedienen. De aanvaller schoot de bal van dichtbij binnen: 1-1.

De gelijke stand in Enschede hield nog geen tien minuten stand. Haris Vuckic schoot de bal in de rechterbovenhoek na een goede actie en dito voorzet van Calvin Verdonk: 2-1. Een kopbal van Dalmau na een voorzet van Simon Gustafson miste wat snelheid waardoor Joël Drommel nog net redding wist te brengen. Tot meer was FC Utrecht niet in staat. In de extra tijd zette Aitor vanaf elf meter de 3-1 op het scorebord, nadat hijzelf door Leon Guwara onderuit was gehaald. De VAR wees Manschot erop dat het een rode en geen gele kaart moest zijn en zo geschiedde.

Meer nieuws
   
17:13
17:13
Bologna speelt teleurstellend gelijk, mede door rode kaart voor Sam Beukema
2
   
17:11
17:11
Arsenal maakt het onnodig spannend tegen Tottenham, maar houdt druk op titel
24
   
17:05
17:05
Drie voormalig Eredivisionisten schieten Bournemouth naar 3-0 zege op Brighton
11
   
16:30
16:30
Live meepraten in de Premier League: Nottingham Forest - Manchester City
10
   
16:26
16:26
RKC Waalwijk pakt punt tegen FC Utrecht, waar Sam Lammers record breekt
9
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (139)

 
khalid3073wx
 
32
1 september 2019 om 14:17
Pfff wat heb te doen met die Van Seumeren zoveel geld in een elftal pompen en dan nog steeds kom je niet vooruit. FCU is niet beter dan vorig terwijl de selectie dat wel is. Met John had iedereen meer verwacht maar op Ten Hag na slaagt er zelden een trainer bij FCU.
 
Jaimy87
 
10
1 september 2019 om 14:21
Niet nodig, hij doet het zelf! Maar als ik hem was, dan had ik deze spelersgroep een dagje in de haven laten werken op een van zijn schepen. Ik bedoel ze kunnen wel trainen, maar waar begin je met zo’n groepje kneuzen hé?
 
De Toekomst
 
14
1 september 2019 om 14:22
Advocaat deed het toch ook prima? En ik denk dat Van der Brom het ook wel op de rot gaat krijgen. Prima trainer.
 
Jaimy87
 
3
1 september 2019 om 14:42
Advocaat speelde naar de mogelijkheden. Van den Brom wil het AZ spel spelen maar realiseert zich niet dat Utrecht minder materiaal heeft dan AZ.
 
De Toekomst
 
4
1 september 2019 om 15:05
Met minder materiaal kan je nog steeds vergelijkbare voetbal spelen.. Zwolle speelt over het algemeen bijvoorbeeld ook aardig met minder materiaal.
 
Jaimy87
 
3
1 september 2019 om 15:29
Van den Brom is daar toch geen trainer?
 
SoccerinoFCU
 
22
1 september 2019 om 14:24
Je trekt wel snel conclusies. We zijn pas 5 wedstrijden onderweg. Er zit veel voetbal in ons team en we creã«ren en stuk meer kansen dan vorig seizoen. Het is nu een kwestie van vertrouwen krijgen en de kansen afmaken.
 
Jaimy87
 
5
1 september 2019 om 14:43
7 om precies te zijn. Vergeet Bosnië niet..
 
Laurens E
 
8
1 september 2019 om 14:45
Voor Utrecht al 7. Op de eerste wedstrijd van de eredivisie na, hebben ze mij nog niet overtuigd.
 
Sirius
 
3
1 september 2019 om 16:46
Ik vond het sowieso allemaal erg overdreven. Cerny heeft zo z'n zwakke punten en Maher is al jaren zo goed als de ploeg waarin hij speelt. Speelt de ploeg niet goed, is Maher de eerste die vervalt in een bedenkelijk niveau. De overige aankopen zijn ook geen overduidelijke versterkingen. Ramselaar zal momenteel ook nog niet bijzonder veel ritme en vertrouwen hebben en het is de vraag of hij z'n oude niveau terugkrijgt.
 
fct1981
 
0
1 september 2019 om 17:04
Veel snelheid voorin en middenveld van Utrecht is redelijk, maar die 4 achterin zijn niet geweldig, zeker niet als de tegenstander druk zet.
 
AZ95
 
15
1 september 2019 om 14:28
John is ook best wel overschat vind ik zelf. Prima trainer, ligt goed in de groep, maar is tactisch echt zo matig. Tactische plan is altijd matig en vaak heel laat met omzettingen tijdens een wedstrijd. Bij AZ ging het destijds ook pas weer beter na de komst van Arne Slot als assistent.
 
Vak104
 
69
1 september 2019 om 14:17
Heerlijk!!! Dikke bonuspunten dit!! Tres Punktos, op hoes op an!
 
okydoky
 
35
1 september 2019 om 14:48
Mooi man! Dik verdient ook, bijna niks weg gegeven en hard gewerkt en eigenlijk meer dan prima gevoetbalt. Als iedereen zijn niveau haalt hebben we gewoon een mooi elftal staan. Wat mij betreft mag alleen Espinoza eruit, past er niet bij en is eigenlijk veel te licht. Maargoed daar hebben we nog een paar toppers voor klaar staan. Benieuwd wat Busquets op die plek brengt. We gaan voorlopig een mooi seizoen tegemoet, goed voetbal strijd en plekje 8 tm 12 aan het einde vh seizoen.
 
SebastiaanSpijker
 
1
1 september 2019 om 18:26
Nee niet zo hoog denk ik..rond degradatie
 
FCT 4 ever
 
2
2 september 2019 om 09:21
We kunnen over 2 weken al een gat van 10 punten nemen met Fortuna en (waarschijnlijk) Rkc). 6 wedstrijden onderweg, geen ondenkbaar scenario. En Twente heeft met PSV-thuis, Utrecht-thuis, Groningen-uit en Heerenveen-uit een pittig schema gehad. Alleen RKC-thuis was op voorhand een wedstrijd waar je punten moest halen. Nee, Twente gaat zich geen zorgen hoeven maken denk ik.
 
Mkruas
 
56
1 september 2019 om 14:17
Op Fox word gesproken over een effectief twente, geholpen door het publiek. Maar eigenlijk vond ik ze beter vandaag, maar kan natuurlijk aan mij liggen. Roemeratoe minder zwak dan eerdere wedstrijden. Zekhnini voortaan basis?
 
Vak104
 
37
1 september 2019 om 14:18
Ja Zekhnini Kun je niet meer om heen.
 
92643
 
11
1 september 2019 om 14:41
Zekhnini moet wel leren ook zijn verdedigende taken te doen.
 
fct1981
 
4
1 september 2019 om 15:45
Zehkini valt in wanneer er ruimte komt, lekker met zijn snelheid. Vanaf minuut 1 was hij vorig jaar ondermaats, maar goed het moet wel een keer beloond worden. Keito is wel goed, maar moet eerst de sportschool in.
 
De Toekomst
 
25
1 september 2019 om 14:24
Ik vond ze ook beter. Speelde erg leuk voetbal met veel diepgang en strijd.
 
Laurens E
 
3
1 september 2019 om 14:49
Denk dat het juist beter is, als hij in de tweede helft komt. Hij is snel en de tegenstander is dan wat moe. Nakamura is meer behendig.
 
FR_Ronnie
 
0
1 september 2019 om 14:59
Heel veel beter vond ik ze niet, maar Utrecht gelooft volgens mij echt dat ze top 3 kunnen halen … althans, zo spelen ze. Ze creëren best wel wat kansen en spelen redelijk aardig, maar het is allemaal bij elkaar opgeteld net niet goed genoeg om jezelf tot die top 3 te behoren. En de laatste 2 wedstrijden verliezen, er zullen er nog veel volgen.
 
Jaimy87
 
1
1 september 2019 om 16:07
Als je effectiever bent dan je tegenstander ben je in principe ook beter..
 
Sirius
 
0
1 september 2019 om 16:48
Roemeratoe vond ik wel degelijk zwak spelen. Hij vertraagde het spel enorm en stond een aantal keren volledig buiten positie. Ook was hij te voorzichtig in de duels en dat is op zijn positie gevaarlijk. Er schuilt potentie in, maar verhuren was voor z'n ontwikkeling wellicht beter geweest. Ik denk niet dat hij nog lang een basisplaats heeft en de selectie is te smal om zo'n jongen op huurbasis weg te sturen.
 
Jaimy87
 
75
1 september 2019 om 14:17
Armoedig elftal dat Utrecht. Een nederlaag hier en daar is nog niet het grootste probleem, maar wel dat de spelers zichzelf zo ontzettend goed vinden. Klaiber heeft het over Engeland en Oranje. Ik hoop dan dat ie de League One bedoeld heeft en FC Volendam.
 
Gibson FCU
 
3
1 september 2019 om 14:51
Maar jij was toch die positiviteitsgoeroe die tot vorige week zei dat we overliepen van kwaliteit? Maar goed dat je het licht gezien hebt...
 
Jaimy87
 
1
1 september 2019 om 15:09
Nee, dat is Aethelberht. Overlopen van kwaliteit heb ik sowieso nooit gezegd. Wat ik wel heb gezegd is dat Klaiber enz zeeer matig zijn, maar dat roep ik al jaren. Enfin, na 1 keer per ongeluk goed te hebben gespeeld tegen Zenit, inmiddels ook al 2 jaar geleden, heeft een journalist hem de Utrechtse Dani Alves genoemd. Hij is het sindsdien zelf ook gaan geloven. Foute boel. En jij en ik kunnen er van vinden wat we willen, goed of slecht, maar dat gaat weinig veranderen. Misschien is het tijd dat jij dat gaat inzien . En een elftal kan ook armoedig zijn door de inzet, enz. Met dit materiaal moet je bij de eerste 6 eindigen, maar dan moet je wel willen werken .
 
Gibson FCU
 
0
1 september 2019 om 15:19
Maar...maar...Jij was toch die wijsneus die mij hier wekelijks de grote negativo noemde en vol trots vertelde hoe ongelofelijk goed deze selectie wel niet is...? En nu noem je het een armoedige selectie?!Bij de eerste 6 eindigen?! Laat niemand ooit zeggen dat je geen humor hebt. Het is een totale puinhoop in de selectie en de trainer is zo autistisch vastgeroest op het slechtst mogelijke systeem voor deze selectie dat hier niets dan ongelukken van gaan kunnen komen...
 
Jaimy87
 
7
1 september 2019 om 15:36
Voorspelling Gibson vorig seizoen: plek 9-12. Eindpositie FCU: 6e. Kijk, ik snap dat je graag bijval zoekt en nog liever krijgt in je eenzame haatdragende strijd tegen de heer Zuidam, maar probeer mij daar niet in te betrekken haha.
 
Sirius
 
2
1 september 2019 om 16:50
Ik vind het allemaal sowieso nogal overdreven. Zo enorm veel kwaliteit waarborgt de selectie van Utrecht nou ook weer niet. Voor subtop-begrippen hebben ze gewoon een leuke selectie, maar meer ook niet. Als het dan ook nog niet lekker loopt, kun je ook van kwalitatief mindere ploegen verliezen.
 
Kerwinc1
 
17
1 september 2019 om 14:18
1ste helft Twente beter, 2de helft Utrecht deze wedstrijd verdiende geen winnaar. Dat laatste VAR moment is toch verschikkelijk, het was geen eens een penalty. Haha echt belachelijk. Aitor is een duikelaar een ala Hozano type.
 
JeppieJuveale
 
39
1 september 2019 om 14:21
Terechte penal, kansloos slecht verdedigd. Wat een armoedig team zeg dat Utrecht.
 
alfonsekcei
 
31
1 september 2019 om 14:23
Nou nu ben ik dan voor twente dus ik ben ook niet volledig neutraal, maar twente was 1e helft stuk beter. 2e helft de 1-1 was echt terecht, maar zodra twente scoorde werd utrecht echt heel zwak. De laatste 10 min was utrecht wel weer sterk. Het roodgeven was inderdaad heel treurig, maar een penalty was dit zeker, net zo zeker als dat jullie ook een penalty hadden verdiend.
 
Dessers FCU
 
3
1 september 2019 om 14:29
Ik denk dat het vasthouden over en weer was. Je kan hem geven hoor daar niet van maar had het ook begrepen als die hem niet gegeven had. Aan de andere kant vond ik het nog wel iets duidelijker dat Guwara geraakt word en niet de bal. Gefeliciteerd met de overwinning maar deze wedstrijd had in mijn ogen geen winnaar verdiend. Vond beide ploegen eigenlijk slecht.
 
FcTEnschede
 
5
1 september 2019 om 14:52
Waarom zou Aitor willen vasthouden als die voor de man staat? Dan hou je jezelf toch tegen? Duidelijk te zien dat de nan van Utrecht achter hem stond en met de arm hem tegenhield..Aitor kan fysiek gezien alleen maar van hem afhouden als natuurlijke reactie. Ik vond rood weliswaar zwaar..maar hij houdt een doorgebroken speler tegen, dus technisch gezien is de rode kaart volgens de spelregels. Benieuwd wat John van de Brom ervan vond. Hij oogde niet boos, wel teleurgesteld.
 
Dessers FCU
 
19
1 september 2019 om 14:18
Ik wil niet alles op de scheids gooien. Maar die rode kaart sloeg nergens op, Utrecht had in mijn ogen ook een penalty verdiend. Misschien kijk ik door een gekleurde bril , correct me if i`m wrong. Daarnaast terechte overwinning van Twente. Utrecht speelt zichzelf uit vorm door geen enkele verdedigende middenvelder op te stellen en mist echt balans, net als vorige keer word je op de counter compleet overlopen. van den Brom, 4-3-3 punt naar achteren. Strieder net voor de verdediging en Ramselaar en Maher als cm die om beurten aansluiten bij de spits. Gefeliciteerd Twente supporters. Leuk ploegje.
 
BayernFct
 
10
1 september 2019 om 14:24
Die rode kaart sloeg idd nergens op
 
fcu_030
 
3
1 september 2019 om 14:34
De var en utrecht is altijd gezeur. Buiten dat heeft Utrecht het weer is helemaal aan zichzelf te danken vorig jaar verlies je 2x van emmen dit seizoen verlies je van vvv en twente. We kunnnen wel europa in willen maar leer eerst maar eens van zulke tegenstanders te winnen tot die tijd hebben we helemaal niks te zoeken in europa. Kwaliteit is er genoeg maar een beetje karakter mist deze ploeg. Twente fans gefeliciteerd!
 
reds1965
 
1
1 september 2019 om 15:29
Heb de beelden nog niet teruggezien maar lees meerdere soortgelijke reacties, dus geloof je daar wel in. Maar kan iemand me uitleggen waarom Janssen(?) geen rode kaart krijgt bij die eerste penalty?
 
fct1981
 
4
1 september 2019 om 15:46
Rode kaart gaat nergens over. Geel was prima, mt die rode kaart voel je de wedstrijd niet aan.
 
ThaDan
 
8
1 september 2019 om 14:19
Belachelijk optreden van de scheids en de VAR weer. 100% penalty niet gegeven en die laatste een dubieus moment en dan nog rood geven ook haha.Maar Utrecht heeft dit volledig aan zichzelf te danken. Wat een tactiek om tegen een counterspelend Twente, zo veel ruimte achterin te laten en alleen maar snelle mensen voorin. Kerk en Joosten gewoon niet meer opstellen. Gelukkig ook dat Guawara volgende wedstrijd niet meer mee mag doen. Nog een mevallertje dan. Gefeliciteerd Twente, lekker om zo het seizoen te beginnen als je net terug bent in de Eredivisie.
 
arsenal1250
 
4
1 september 2019 om 14:45
Ik dacht eerst dat de scheids zich vergist had omdat hij met na het kijken van de beelden, het `ongedaan` gebaar maakte maar in plaats daarvan dus direct rood trok. Beide spelers houden vast en de aanvaller laat zich vallen. Je kunt hem altijd geven, maar zelfs dubieus vind ik overdreven en ik had dus niet afgefloten of als VAR niks gedaan. Was de VAR niet geintroduceerd om alleen in te grijpen en de scheidsrechter te helpen? Hiermee help je de goede man niet mee, sterker nog, je zorgt continue dat ze fouten maken. Mooi dat Twente inderdaad terug is, hebben een leuk elftal.
 
ThaDan
 
4
1 september 2019 om 14:57
Ik vond het zelf geen overtreding, duwen en trekken van beide kanten. Je kan hem geven natuurlijk, maar als je dan ook nog rood geeft, weet ik wel weer genoeg.
 
fcu_030
 
1
1 september 2019 om 15:09
Het grappige is vorige week vvv thuis houd Dalmau en de verdediger van vvv elkaar ook vast uiteraard is de vrije bal dan voor vvv. Nu is het weer trekken van 2 kanten en is het een penalty en rood. Utrecht heeft terecht verloren voor alle duidelijkheid. Maar dat de knvb de pik op Utrecht heeft is wel 1 ding dat zeker is. Vorig jaar uit bij willem2 een speler van willem2 raak de bal zo komt die bij een speler van Utrecht en hem gewoon MET var afkeuren voor buitenspel. Je wil graag je club steunen maar met deze maffia praktijken uit zeist ga je liever op je zondag wat leuks doen. Je zit je al te irriteren aan je eigen club en die clowns van de knvb maken het feest compleet. Var voeg toch niks toe of denk je dat een speler van de top3 ook rood had gekregen? Pure willekeur!
 
ProTukker
 
0
1 september 2019 om 16:37
Pure willekeur maar de top3 zou geen rood krijgen? En waarom heeft de Knvb de pik op Utrecht?
 
okydoky
 
4
1 september 2019 om 17:26
Toch knap dat de scheids en de VAR weer de schuld krijgen vh verlies. Eerste penalty was zeer duidelijk, om de een of andere reden zag de scheids dit niet? Duurt dan 2 min en hij moet nog gaan kijken ook, om te oordelen dat het heel duidelijk hands was en een penalty. Waarom Jansen daarvoor geen kaart krijgt is mij een raadsel? Einde 1ste helft overtreding van twente op Guwara, was naar mijn inziens twijfelachtig, penalty kon, maar kon ook prima leven met geen penalty...2de helft floot de scheids bijna alles in het voordeel van Utrecht, kleine overtredingen etc. alles werd bestraft tegen FC Twente, erg irritant. De laatste penalty, was gewoon erg slim van Aitor, verdediger ging helemaal verkeerd het duel aan en Aitor maakte daar erg handig gebruik van. Terechte penalty, tevens doorgebroken speler en dus rood. Regels zijn regels en vreemd dat de scheids daar weer de VAR voor nodig had. (en weer moest gaan kijken) Rode kaart was niet nodig, maar regels zijn regels en anders ga je volgende week weer vergelijken. Utrecht heeft echt niet door de VAR of scheids verloren, dat lag echt aan FC Twente en hunzelf.
 
ThaDan
 
0
1 september 2019 om 18:55
De overtreding van Guawara twijfelachtig? Sorry hoor, maar dan kijk je echt door een roze brilletje heen. De scheids en VAR hebben gewoon gefaald in deze. Ik zeg ook nergens dat FC Utrecht door de scheids verloren heeft. Dit komt geheel doordat je met de verkeerde tactiek en opstelling tegen Twente komen aankakken. Eerste penal is geheel terecht en de tweede kan beide kanten opvallen. Overigens is doorgebroken speler en daardoor rood allang geen regel meer als er ook een penalty gegeven wordt.
 
fcu_030
 
1
1 september 2019 om 22:09
Lees anders nog een keer wat ik typ en vertel me waar ik zeg dat we door de var verloren hebben. Dank je
 
DannyUtreg
 
0
1 september 2019 om 14:19
Ga er eens woorden aan besteden zo bizar slecht, blij dat er volgende week ff geen voetbal is...
 
Ruiz_FCT
 
24
1 september 2019 om 14:19
Heerlijk gestreden voor de overwinning! Vuckic ontpopt zich langzaam tot geweldenaar. Wat een lekkere goal, die had Boere of Oosterwijk nooit gemaakt. Utrecht was niet minder dan Twente maar viel me toch wel tegen. Ik vond aan die kant alleen Gustafsson een goede pot spelen. Off: Ik ga een grote poster van de VAR kopen en boven mijn bed hangen
 
Dessers FCU
 
6
1 september 2019 om 14:22
Hang hem ook maar boven het bed van de Utrecht spelers, misschien schrikken ze zich dan rot en gaan ze daarna eens voetballen.
 
@Osthoved89
 
7
1 september 2019 om 14:21
Ik heb delen van de wedstrijd gezien, maar ik denk niet dat John van den Brom het seizoen gaat afmaken in Utrecht. Maher is ook niet meer zo goed als toen hij vorig seizoen bij AZ speelde. Erg zonde dat deze twee heren bij ons zijn vertrokken en nu zo presteren bij Utrecht. Twente speelde wel aardig, voor een promovendus. Top voor ze!
 
Dessers FCU
 
0
1 september 2019 om 14:24
Maher, Ramselaar en Gustafsson is ook wel een moeilijk middenveld om te spelen omdat ze alledrie de bal willen hebben. Als je Strieder omruild voor Gustafsson en met de punt naar achter gaat spelen denk ik dat Maher veel meer aan voetballen toekomt.
 
@Osthoved89
 
4
1 september 2019 om 14:38
Ga zo iets maar eens aan John uitleggen want dit soort dingen snapt hij uit zichzelf niet. Leuke vent maar het is geen tacticus. Qua people manager is hij geloof ik uitstekend.
 
Dessers FCU
 
2
1 september 2019 om 14:42
Zelfs Stevie Wonder kan dit zien.
 
@Osthoved89
 
1
1 september 2019 om 14:49
Ik heb in het Afas Stadion de afgelopen jaren meerdere malen gedacht dat John nog blinder is dan Stevie Wonder. Sommige dingen lijkt hij niet te snappen.
 
De Toekomst
 
0
1 september 2019 om 14:27
Haha op basis van een onvolledige wedstrijd trek jij de conclusie dat Van der Brom het seizoen niet gaat afmaken?
 
Dessers FCU
 
0
1 september 2019 om 14:31
vd Brom maakt op mij een gespannen indruk en eerlijk gezegd kan iedereen toch zien dat je met een middenveld van Ramselaar, Gustafsson en Maher totaal geen restverdediging hebt bij counters. Je hebt controleurs maar je gebruikt ze niet en blijft lekker aanvallend voetballen , hartstikke leuk maar elke counter is een grote kans tegen. Het zit ook niet mee de laatste paar weken, zeker met de VAR momenten maar je kunt niet concluderen dat het middenveld in balans is .
 
@Osthoved89
 
0
1 september 2019 om 14:37
Nee, ik heb meerdere wedstrijden al gekeken van Utrecht dit seizoen, juist vanwege deze twee heren. En zoals Dessersfcu al aangeeft, van den Brom maakt een gespannen indruk, is telkens met de scheids bezig en haalt niet genoeg uit het team. Op basis van die gespannen indruk denk ik dat hij het niet gaat redden. Hij is teveel met zn frustratie bezig en niet met het voetbal, althans dat lijkt zo naar mijn idee.
 
De Toekomst
 
0
1 september 2019 om 15:06
Die indruk maakt Van der Brom altijd als het minder gaat. Ook bij AZ, maar daar kreeg hij het elk jaar ook weer op de rit.
 
@Osthoved89
 
3
1 september 2019 om 15:11
Bij AZ was dat in zn eerste jaren inderdaad wel zo, maar de laatste jaren was hij nooit zo gefrustreerd meer. En dat hij het op de dit kreeg kwam vooral door tacticus Slot en niet door John. Want die is tactisch erg zwak hebben we de laatste jaren gezien.
 
Oelie Wapper
 
1
1 september 2019 om 14:41
Vind het zeker jammer dat Maher is gegaan, die paste heel goed in het spelletje van AZ van Slot, maar het vertrek van v/d Brom was prima, die had zijn tijd bij AZ wel gehad. Slot was al de tacticus de laatste jaren.
 
@Osthoved89
 
1
1 september 2019 om 14:48
Van den Brom was inderdaad uitgewerkt bij AZ en het was prima dat hij vertrok. Heeft toch aardig wat successen beleefd bij AZ, dus dit was een mooi moment. Maher missen we wel een beetje naar mijn idee, maar dat wordt ongetwijfeld ook nog wel opgevuld.
 
Sirius
 
1
1 september 2019 om 16:58
Maher is de eerste die verzaakt als een ploeg niet lekker draait. Dat heeft hij inmiddels al jaren en ik zie dat ook niet meer veranderen. Duidelijk een jongen met genoeg technisch talent, maar mentaal niet sterk genoeg voor topsport boven het niveau van de Eredivisie.
 
@Osthoved89
 
0
1 september 2019 om 21:33
Dat kan zo zijn, maar toen het vorig seizoen niet liep bij AZ was juist hij de speler die het verschil maakte. Kan zijn dat dat bij andere clubs anders was hoor, maar bij AZ is hij echt een andere, betere speler naar mijn gevoel.
 
fct1981
 
0
1 september 2019 om 22:25
Gewoon onopvallende speler zeker als het op strijd aankomt, heeft ie wel bij ons bewezen in dat halve jaar onder Verbeek. Dacht eerst altijd dat het aan PSV lag, maar de laatste 2 seizoenen is het gewoon heel erg matig van Maher.
 
MMDV
 
7
1 september 2019 om 14:21
Twente veel efficiënter met de mogelijkheden omgegaan. Utrecht was eindeloos aan het breien en dan creëer je weinig. Waar Twente speelt naar de mogelijkheden stuurt vd Brom 11 namen het veld op en zegt succes. Geen logica, geen automatismen, geen duidelijke visie. Het is armoedig bij Utrecht. Laatste penalty en rode kaart is toch wel het failliet van de VAR. Een penalty was al twijfelachtig, maar als je dan rood geef.... tja.
 
herrie123
 
2
1 september 2019 om 14:23
Waarom was het op het einde nou een rode kaart uiteindelijk? Zoveel was daar toch niet aan de kant
 
Dessers FCU
 
1
1 september 2019 om 14:25
Doorgebroken speler. Kan een kaart na een belissing van de VAR en scheids eigenlijk nog ingetrokken worden?
 
De Toekomst
 
1
1 september 2019 om 14:27
Nee, dat kan volgens mij niet.
 
RckBrndsn18
 
0
1 september 2019 om 14:28
Tuurlijk kan dat. De VAR mag ingrijpen bij beslissingen als rode kaart, wel of geen goal en wel of geen buitenspel. Gele kaart wel of niet mag de VAR niet ingrijpen.
 
Dessers FCU
 
0
1 september 2019 om 14:32
Ik bedoelde of ze de rode kaart kan aanvechten bij de Knvb.
 
RckBrndsn18
 
3
1 september 2019 om 14:35
Rode kaart kan aangevochten worden ja.
 
Oelie Wapper
 
0
1 september 2019 om 14:43
In principe wel, volgens mij. Volgens mij zijn de beslissingen in de wedstrijd gelijk aan de pre-VAR periode, dus een herziening van een rode kaart kan gebeuren (is volgens mij bij Groningen al gebeurd, dit seizoen). Echter denk ik niet dat dat hier gaat gebeuren. De reden voor de rode kaart was het ontnemen van een duidelijke scoringskans en dat zal bij behandeling niet onderuit worden gehaald.
 
arsenal1250
 
1
1 september 2019 om 14:50
Jij vond het een duidelijke scoringskans of bedoel je dat de scheids/var het zo zien? Ik vond hier dus echt niks bij, waardoor iedereen zich tegenwoordig laat vallen of tegen een hand gaat schieten voor een penalty.
 
Jaimy87
 
0
1 september 2019 om 15:54
Zou die kaart niet aanvechten. Van der Maarel of Emanuelson zullen het niet veel minder doen dan deze Guwara, die ten Hag om onnavolgbare redenen al lange tijd op zijn lijstje had staan. Voor 600k had je toch een betere back kunnen krijgen lijkt me.
 
RemyTwente
 
5
1 september 2019 om 14:28
3 gelijke spelen 2 overwinningen...deze start had ik niet verwacht! Met Fortuna en Heracles in heh vooruiyzicht hoop ik daar op 4 punten erbij..dan ben je al aardig safe
 
reds1965
 
3
1 september 2019 om 16:25
Twee heerlijke affiches. Fortuna-uit echt zin in en tegen Heracles weer een mooi vol huis. Vier punten in die twee wedstrijden zou echt heel mooi zijn.
 
fct-jb
 
10
1 september 2019 om 14:31
Was een leuke wedstrijd om naar te kijken! Blij met de 3 punten voor onze FC. Maar vindt dat de VAR nu wel vervelend wordt, die speler van Utrecht had gewoon moeten blijven staan. De strafschop that je kunt hem geven...
 
DeVeste
 
8
1 september 2019 om 14:34
Utrecht amper kansen gehad. Twente verdiend gewonnen. Iedereen bij Twente een dikke voldoende. 5 wedstrijden gespeeld 0 verloren, 9 punten. Super start van de competitie!
 
Sirius
 
0
1 september 2019 om 17:01
Ik vond Roemeratoe en Bijen anders niet goed spelen. Bijen lijkt toch te groot voor het servet, te klein voor het tafellaken en Roemeratoe is simpelweg nog niet ver genoeg. Het is jammer dat we zo'n smalle selectie hebben, want voor Roemeratoe was een verhuur de beste mogelijkheid geweest om zich een jaar te ontwikkelen. Ik denk namelijk niet dat hij nog lang een basisplaats heeft.
 
Cold Kees
 
3
1 september 2019 om 17:57
Vreemde conclusies van je. Bijen en Roemeratoe speelden beiden een prima partij, waarbij Roemeratoe zelfs meer dan verdienstelijk speelde. En we hebben helemaal geen smalle selectie, we hebben een prima selectie waarbij straks een paar zeer goede spelers zelfs zullen moeten banken.
 
fct1981
 
0
1 september 2019 om 22:29
Bijen verdedigend juist een keer geconcentreerd. Roemeratoe gewoon degelijk en 1 van zijn beter potten. Laatste 15/20 min was hij op, dan moet je hem eraf halen. 2 jongens uit de eigen jeugd die het gewoon goed deden vandaag.
 
Sirius
 
0
2 september 2019 om 18:47
Hoe kun je zeggen dat hij juist een keer geconcentreerd speelde als hij onnodig (minstens) twee corners weggaf en min of meer verantwoordelijk was voor het tegendoelpunt door verkeerd te timen? Ook z'n passes waren lang niet altijd nauwkeurig en veel toevoegend aan het tempo.
 
DeVeste
 
3
1 september 2019 om 14:34
Utrecht amper kansen gehad. Twente verdiend gewonnen. Iedereen bij Twente een dikke voldoende. 5 wedstrijden gespeeld 0 verloren, 9 punten. Super start van de competitie!
 
Gibson FCU
 
3
1 september 2019 om 14:34
Incompetentie. Het sleutelwoord bij onze FC sinds het vertrek van ten Hag. Zuidam heeft totaal de verkeerde trainer aangetrokken en hem tot overmaat van ramp een totaal verkeerde selectie gegeven. Werkelijk geen enkele balans in te ontdekken. Er is puur op naam ingekocht. Zoals kenners al langer roepen: dit middenveld is lachwekkend. Nul scorend vermogen EN geen enkele verdedigende kwaliteit. Ontiegelijk zwakke balans. De aanval klopt van geen kant en de linksback van Zuidam is om te janken zo slecht. Een brandhoutselectie in de zuiverste zin van het woord, en allemaal met contracten tot het jaar 2033....Nice work, Zuidam. En als Sjonnie van den Brom nou ook gewoon eens na gaat denken en 4-4-2 gaat spelen in plaats van die achterlijke 4-3-3 uit 1970, dan is dit seizoen heel misschien nog net te redden met plek 8 a 9...
 
arsenal1250
 
0
1 september 2019 om 14:53
Ik vind Brom ook totaal geen rust uitstralen. Zelf zou ik het niet kunnen om rustig te blijven, maar Brom schiet wel altijd direct in de vlekken en is onrustig langs de lijn. Dick was veel meer kalm en kwam ook echt over in de wedstrijd te zitten, dat zie ik bij die Brom totaal niet.
 
Vak104
 
0
1 september 2019 om 15:14
Arsenal, vd Brom gedroeg zich echt als clown vandaag, ridicuul
 
LinkinPark13
 
40
1 september 2019 om 14:36
Ik moet toegeven, na het hele debacle omtrent Twente had ik echt gehoopt dat ze failliet zouden gaan. Maar heel eerlijk, het is en blijft een mooie club, die echt een mega toevoeging voor de eredivisie is. Mijn mening is 180 graden gedraaid wat dat betrefd. Hoop oprecht dat ze Europees voetbal halen!
 
Tukkertje91
 
18
1 september 2019 om 14:54
Haha nou Europees voetbal is denk ik een brug te ver (seizoen is nog heeeeeel lang). Maar dat we er nu zo voor staan is natuurlijk een dikke vette bonus, ben gigantisch blij. Bedankt voor de mooie woorden, hoop dat er in de toekomst meer mensen zo over gaan denken
 
LinkinPark13
 
14
1 september 2019 om 14:57
Ik hoop t echt, ik ben wat dat betrefd iets te ver gegaan met m’n denkwijze, daarom denk ik dat veel mensen daar ook in gaan draaien. Maar om terug te komen op het Europees voetbal. Ik denk oprecht dat Twente daar hoge ogen in kan gooien, de selectie is behoorlijk goed in balans.
 
Vak104
 
4
1 september 2019 om 15:13
Who cares wat supporters van andere clubs denken man, afgunst, kift en boter op het hoofd..
 
Sirius
 
4
1 september 2019 om 17:04
Dat is wel erg kort door de bocht. Het is niet vreemd dat er mensen zijn die momenteel even niets van de club willen weten. Dat heeft niets met afgunst, maar met een relatief recent verleden te maken. Dan is het wel fijn om ook van mensen te horen (of lezen) dat hun mening aan het bijdraaien is en dat de club er langzaam weer wat beter op komt te staan. Die "wij-tegen-de-rest-mentaliteit" heb ik altijd lachwekkend gevonden.
 
Fctexper
 
1
1 september 2019 om 17:26
@sirius, Dat jij dat lachwekkend vind oké, maar ik heb echt het gevoel dat jij alleen op afstand meekijkt, ga eens zoals ik in Vak P staan, tis altijd al wij tegen de rest geweest, en ook altijd al aanpassen of oprotten, kan me soms ook totaal niet vinden in jouw zouteloze kritiek op Beijen en Roemeratoe, ik vond ze vandaag iig een stuk beter spelen dan vorige wedstrijdem, maar jij ziet de progressie schijnbaar niet, erg kort door de bocht, en die jongens mogen van mij rustig eens de fout in gaan, vind jouw reacties na een prima pot en een overwinning zachtjes gezegd een beetje flauw.
 
Sirius
 
0
1 september 2019 om 18:37
Best grappig dat ik vandaag voor de eerste keer dit seizoen kritiek heb op Bijen en Roemeratoe en jij schijnbaar denkt dat ik het wekelijks doe. Bovendien heb ik helemaal geen kritiek op de gespeelde wedstrijd gehad, dus ook daar sla je de plank volledig mis. Nu weet ik niet of je mij verward met een ander, maar jouw betoog klopt van geen kant.
 
fct1981
 
0
1 september 2019 om 22:34
Hang de moraalridder niet uit. Klotejaren achter de rug, ja het ging mis financieel. Zijn niet de enige in de historie. Maakt mij persoonlijk echt geen reet uit wat men van ons vindt. Heerlijk die wij tegen iedereen sfeer. Doet me denken aan de tijd dat we groter en groter werden. Alsof wij de enige club zijn die de boel belazerden.
 
Vak104
 
0
2 september 2019 om 09:16
Amen !1981!
 
Sirius
 
1
2 september 2019 om 18:40
@fct1981 Dat heeft niets met het uithangen van de moraalridder te maken. Die mentaliteit heeft nog nooit voordelen opgeleverd en gaat dat ook nooit doen. Het is gewoon een kwestie van logisch nadenken. Ik ben geen supporter van een andere club en dus interesseert het me niet wat er bij andere clubs is misgegaan en des te meer wat er misgaat bij FC Twente (of nou ja, wat er misging - verleden tijd).
 
arsenal1250
 
1
1 september 2019 om 14:56
Ik snap opzicht je reactie, maar je kunt niet doen alsof in het recente verleden niets is gebeurd en ze veel geluk hebben gehad met het kunnen overleven ervan. Toegeven dat ik FC Twente nog altijd liever zie dan menig andere clubs, maar laat ze nu maar iets stabiel blijven komende jaren.
 
Cold Kees
 
3
1 september 2019 om 17:59
Jammer dat je ons failliet had willen zien, of je nu Twente Supporter bent of niet het is en blijft een hele grote club binnen het Nederlandse voetbal met een fantastische voetbalsfeer.
 
Laurens E
 
7
1 september 2019 om 14:54
Terechte overwinning voor Twente. Utrecht start beide helften sterk, maar na 10 minuten hield het wel op. Snap alleen niet waarom geen geel voor Jansen, maar wel rood bij de tweede penalty.. Beide gewoon geel lijkt mij. Overigens dat hij niet meteen op de stip ging maar na de var... Duidelijker kan haast niet.
 
armani28
 
0
1 september 2019 om 15:01
vd Brom ga eerst is het middenveld versterken niet meer met die 2 draaitollen hoden alleen maar het spel op En Kerk wat een drama die man !!!!!!!
 
penkie
 
18
1 september 2019 om 15:08
Ik ben onder de indruk van FC Twente haar ongeslagen status in de competitie tot dusver. Om als promovendus met beperkte middelen zo te presteren, petje af.Maar het seizoen is natuurlijk nog lang.
 
Vak104
 
7
1 september 2019 om 15:12
Zo rap mogelijk naar een punt of 38, met twee degradanten dit seizoen is dat denk ik echt nodig! Hoe? Doet er niet toe
 
Adodenhaag
 
6
1 september 2019 om 15:26
Ik had vorige week met een Utrecht supporter nog een discussie dat het totaal niet realistisch was om te denken dat Utrecht kon strijden om de 2e plek met PSV. Dat was namelijk zijn overtuiging. Ik gaf toen aan dat de top 3 vaststaat. Hooguit zou Utrecht met Vitesse en Az kunnen vechten om plek 4. Na 2 nederlagen is Utrecht en zijn supporters vast weer met beide beentjes op de grond!
 
Sirius
 
0
1 september 2019 om 17:06
Die argumenten heb ik sowieso nooit begrepen. Utrecht heeft een hele normale selectie voor subtop-begrippen en dan ga je het Psv, Feyenoord en AZ niet moeilijk maken. Die selectie is behoorlijk overschat en ik snap ook niet waar dat verwachtingspatroon ineens vandaan kwam.
 
jajowi
 
0
1 september 2019 om 22:13
2 woorden, de pers. vanuit utrecht is de verwachtingspatroon veel lager
 
Utreg4life
 
2
1 september 2019 om 15:42
In tegenstelling tot alle andere supporters, denk ik dat het echt nog wel goed komt met ons Cluppie. We hebben echt wel betere spelers als de meeste teams in de eredivisie en ook nog een een bank met spelers die bij menig club in de basis zouden staan. Denk alleen dat onze trainer wat meer naar de balans in het elftal moet kijken i.p.v. naar de namen van spelers. Maher, Gustafson & Ramselaar is gewoon teveel van het goede, hier moet gewoon een Strieder (of Overeem) tussen staan. En ja dat gaat ten koste van 1 van deze 3. Dalmau moet gewoon in de spits staan. En ik ben van mening dat Janssen echt ze beste tijd heeft gehad. Speelt alle wedstrijden matig en maakt elke wedstrijd wel 1 of meerdere fouten. Zet Bergstrom er maar in. Als laatste denk ik, dat we een betere LB moeten gaan krijgen, want deze pannekoek kan er helemaal niks van. Volgende week Emmen winnen we vast wel en hopelijk gaat het vanaf dan beter.
 
Sirius
 
0
2 september 2019 om 18:44
Ze zullen vast niet ineens een grauwe middenmoter zijn, maar ik denk niet dat ze kunnen wedijveren met Feyenoord en AZ. Daar is de balans in het elftal gewoon niet voor. Kwaliteit zegt niet altijd wat. Wij zijn nota bene gedegradeerd, terwijl we kwalitatief verre van de slechtste ploeg waren. Als de balans niet goed zit, kom je in de problemen.
 
reds1965
 
4
1 september 2019 om 16:12
47% dat denkt dat we in de top 6 eindigen, hahaha. We mogen blij zijn als we überhaupt rechterrijtje halen.
 
Jansen Joenite
 
2
1 september 2019 om 16:55
Rechterrijtje is gegarandeerd. Hopelijk voor het linkerrijtje :D
 
Sirius
 
0
1 september 2019 om 17:10
Dat is inderdaad wel heel erg optimistisch. Ik denk wel dat er qua niveau meer in de ploeg zit dan in de eerste 5 wedstrijden het geval was, maar het kwaliteitsverschil was per individuele speler wel te zien. Gewoon zo snel mogelijk veilig spelen en alles wat daar nog bij komt, is een bonus.
 
fct1981
 
0
1 september 2019 om 22:38
Snap dat we kalm aan moeten doen en de kans klein is, maar waarom zo behouden? Laten we eerlijk zijn met wat geluk is het ook niet onmogelijk.
 
Sirius
 
0
2 september 2019 om 18:42
Omdat we net weer gepromoveerd zijn. Natuurlijk is niets onmogelijk, maar daarin snijdt het mes aan twee kanten. Gewoon zo snel mogelijk boven een bepaald aantal punten komen en alles wat je er uiteindelijk bij pakt, is een mooie bonus. Natuurlijk ziet elke supporter de club zo hoog mogelijk eindigen.
 
Vak104
 
4
1 september 2019 om 20:30
Leg eens uit?? Wat als we het rechterrijtje niet halen??
 
fct1981
 
0
1 september 2019 om 22:37
Kon Dalmau geen 90 minuten aan? Snap zo’n van den Brom ook niet he. Zo’n spits moet altijd spelen.