Ontslag Schreuder intern geen thema: trainer blijft voorlopig aan
Donderdag, 17 november 2022 om 09:44

Alfred Schreuder hoeft voorlopig niet te vrezen voor zijn baan. De trainer van Ajax zit vanwege tegenvallende resultaten al even op de schopstoel, maar kan nog altijd rekenen op het vertrouwen van de clubleiding. Volgens Voetbal International is intern nog geen moment gesproken over het wegsturen van Schreuder. Onder meer Edwin van der Sar weigert met de beschuldigende vinger naar de oefenmeester te wijzen.

Schreuder zei er na het teleurstellende 3-3 gelijkspel bij FC Emmen vanuit te gaan dat hij in januari nog de trainer is van Ajax. Volgens Freek Jansen heeft het daar ook alle schijn van, daar intern niet gesproken wordt over een ontslag van de vijftigjarige oefenmeester. "De clubleiding, met op voetbalvlak algemeen directeur Edwin van der Sar en de twee technisch managers Gerry Hamstra en Klaas-Jan Huntelaar, erkent dat er veel dingen beter moeten in alle geledingen van de club, maar weigeren met de beschuldigende vinger richting de trainer te wijzen", aldus de Ajax-watcher.

Ajax is met een achterstand van drie punten op Feyenoord de WK-break ingegaan. De Amsterdammers stonden afgelopen weekend even derde, maar zagen ook PSV punten morsen in eigen huis tegen AZ (0-1). Ajax wist in de afgelopen vijf wedstrijden slechts één keer te winnen. Gelijke spelen tegen Vitesse en FC Emmen en een nederlaag tegen PSV hebben de druk op Schreuder behoorlijk opgevoerd. Een groot deel van de aanhang schreeuwt al enige tijd om het vertrek van de coach, maar daar wil de clubleiding dus niet aan.

Eerder meldde Mike Verweij al dat de positie van Schreuder houdbaar is voor Ajax. "Dat heeft, denk ik, ook heel erg met de uitslag van PSV - AZ te maken. Dat zorgt voor rust", aldus de clubwatcher van De Telegraaf. "Als je puur naar het voetbal kijkt, is er heel veel aan de hand in Amsterdam. Een aantal factoren zijn heel erg in het voordeel. Dat is dus de uitslag van PSV en er is ook een aantal mensen binnen Ajax dat zich verantwoordelijk voelt voor de selectie die ze Schreuder in de maag hebben gesplitst, hoewel hij daar zelf ook een hand in heeft gehad."

Meer nieuws
   
17:55
17:55
Eerste goal Antony van dit seizoen is niets waard na oliedomme actie Onana
42
   
17:27
17:27
Simons en Openda excelleren en walsen met Leipzig over Dortmund heen
6
   
17:25
17:25
Sublieme Kane zet jacht op Lewandowski voort met twee goals voor Bayern
2
   
17:00
17:00
Live meepraten in de Süper Lig: Fenerbahçe - Besiktas
2
   
17:00
17:00
Live meepraten in de Serie A: Juventus - AC Milan
0
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (196)

 
Fossen
 
16
17 november 2022 om 10:03
Nouja, ik heb op basis van artikelen van de Telegraaf en VI het idee dat Ajax er in de winter gewoon een zak geld tegenaan smijt, Ziyech, een keeper en een nieuwe verdediger haalt, en dan staan ze in maart gewoon weer ruim bovenaan, ook met Schreuder als trainer.
 
snellesnickel
 
31
17 november 2022 om 10:11
Want ze hebben nu geen goede spelers? 100 mil geïnvesteerd en nog niet tevreden
 
rbsch
 
2
17 november 2022 om 10:13
Als je geld hebt kun je het uitgeven
 
Fossen
 
2
17 november 2022 om 10:14
Ik vind Bassey, Pasveer, Rensch en Sanchez niet echt goede spelers. Bovendien gaat Ocampos blijkbaar weer terug dus komt er een plekje vrij voor Ziyech. Natuurlijk moet Ajax met het huidige materiaal wel kampioen worden, zeker gezien de investeringen, maar als ik tussen de regels door lees dan gaan ze zeker de markt op komende winter. Ajax kan het zich namelijk echt niet veroorloven om 3e te worden.
 
bliek
 
3
17 november 2022 om 10:14
Ik zie idd ook wel een paar spelers komen naar Ajax. Die gaan Schreuder redden. Voor nu prima nieuws dat hij aanblijft
 
robert41
 
3
17 november 2022 om 10:29
Denk ook dat ze denken met een paar nieuwe spelers het probleem op te lossen. Probleem is echter dat ze dat in de zomer al geprobeerd hebben maar dat er eigenlijk geen enkele stijgende lijn of verbetering in het spel zit. Integendeel. Tel daar de ontevreden spelersgroep bij en je hebt een erg giftige cocktail waar de trainer toch echt verantwoordelijk voor is. Let op; gaan ze hem eind Januari ontslaan als ze niet meer anders kunnen. Waar ze nu de tijd hebben wordt het dat weer een spoep
 
SCIREA1897
 
5
17 november 2022 om 10:44
ajax kan wel weer een zak geld er tegenaan gooien, maar mocht ajax CL mislopen hebben ze een probleem denk ik. na Bergwijn moet ajax zich toch achter de oren krabben
 
Hansi
 
7
17 november 2022 om 10:47
Ajax speelde gelijk tegen een team waar sparta met 4-0 van wint... zelfs met Jong Ajax moet je van Vitesse en Emmen kunnen winnen, Schreuder is een waardeloze trainer, weg ermee of geen kampioen.
 
Hansi
 
6
17 november 2022 om 10:48
Als ze Schreuder houden worden ze geen derde, eerder vierde
 
The-Jump
 
3
17 november 2022 om 11:11
PSV verliest ook met 3-0 van Cambuur, of 4-2 van Groningen. Het zegt niet alles @hansi. Maar de reeks van Ajax is zeker niet goed, zeker met het geld wat ze afgelopen zomer verbrand hebben (30+ voor Bergwij, 23 voor Bassey). Voor de competitie wel leuker overigens, dat er nu 3 (wellicht met AZ 4) clubs een echte kans maken op de titel. Voor Ajax een groot financieel risico als ze geen CL halen.
 
DNSDKR
 
4
17 november 2022 om 11:23
Ik betwijfel het, Fossen. Ik zie namelijk geen enkele lijn in het spel van Ajax. Alsof ze geen idee hebben wat ze moeten doen, zowel in balbezit (tikkie breed) of bij balverlies (hopeloos uit positie). Spelers kunnen individueel beter of slechter zijn, in of uit vorm, maar de taktiek en spelsysteem moet toch van de technische staf komen en daar is de hoofdcoach verantwoordelijk voor.
 
PapaBear
 
1
17 november 2022 om 12:18
@snellesnickel Ja ze hebben 100mln uitgegeven maar als dat niet goed is besteed dan kun je nog 1 miljard er tegenaan smijten maar dan maakt het nog geen verschil. Gewoon niet goed gescout en gekocht.
 
Bossie
 
0
17 november 2022 om 12:56
Wat was dat ook al weer een zak geld en geen goals scoren. Blijkbaar lukt het die zelfde zak met geld ook niet om minder goals te incasseren. Ik heb het niet zo op Schreuder, maar om dit fiasco alleen op zijn conto te schrijven gaat te ver. Er zullen een aantal mensen bij Ajax eens goed inde spiegel moeten kijken. Maar inderdaad , met Ziyech een nieuwe 1ste keeper en een verdediger die ook nog eens kan opbouwen komt Ajax een stuk verder
 
DolorAsinum
 
1
17 november 2022 om 13:13
"ajax speelde gelijk tegen een team waar sparta met 4-0 van wint...". Maar Ajax won met 0 - 1 bij Sparta, dus zegt dat helemaal niets. Ondanks het mindere spel en de mindere resultaten staat Ajax op doelsaldo voor op de gedoodverfde kampioen PSV. Zegt ook helemaal niets. Resultaten uit het verleden geven geen enkele garantie voor de toekomst, zowel in negatief als positief opzicht.
 
SilverFront
 
69
17 november 2022 om 10:01
Dit was te verwachten inderdaad, snapte de euforie al niet bij sommige mede Ajacieden. Die blijft nog tot de zomer zitten. Wat een ellende.
 
Suarez 7
 
29
17 november 2022 om 10:03
Na PSV en na Vitesse had ik een ontslag echt verwacht. Omdat het toen uitbleef, had ik na Emmen al geen hoop meer.
 
Formus
 
29
17 november 2022 om 10:21
Nou, tegen Emmen bleek dat de spelersgroep hem ook graag weg wilde hebben met hun minimale inzet. Dus mijn hoop was groot. Tegen beter weten in blijkt dus.
 
London Calling
 
2
17 november 2022 om 13:21
Na Emmen misschien. Ik had Schreuder daar niet neer gezet. Maar een trainer ontslaan die halverwege 3 punten achter staat getuigd ook niet van veel beleid. Van PSV verliezen kan. Sterker de eerste wedstrijd van Ten Hag tegen PSV was velen malen slecher nog dan deze versie. Alleen tegen Emmen vroeg ik me voor het eerst af of de spelers wel met Schreuder door willen, ook naar aanleiding van wat Berghuis na afloop zei.
 
Fossen
 
55
17 november 2022 om 10:11
Meestal als een clubleiding uitspreekt vertrouwen te hebben in hun trainer, is ie binnen een maand weg toch? ??
 
MessiBazoer
 
25
17 november 2022 om 10:16
Alleen spreekt de clubleiding dit niet uit. Dit seizoen gooien we gewoon weg. Staan erbij en kijken er naar
 
Fossen
 
3
17 november 2022 om 10:18
Intern spreken ze het blijkbaar uit. Wellicht in de winter nog in een kerstspecial van VI.
 
DolorAsinum
 
1
17 november 2022 om 13:16
"meestal als een clubleiding uitspreekt vertrouwen te hebben in hun trainer, is ie binnen een maand weg toch?". De clubleiding heeft nog helemaal niets uitgesproken en kan dat ook niet doen zolang Schreuder niet is ontslagen. Omdat betreffende informatie koersgevoelig is.
 
alexander234
 
22
17 november 2022 om 10:22
Dit meen je niet.. dit betekent seizoen over. Geen kampioen. Dat wordt Psv, Feyenoord of Az of misschien zelfs Twente als de rest het ook blijft verpesten. Hopelijk haalt Ajax in elk geval nog een CL plek ookal heb ik daar nu ook geen vertrouwen meer in met Schreuder. Ook reken ik al op uitschakeling tegen Union Berlin. Schreuder bedankt voor een rotjaar!!
 
 
7
17 november 2022 om 11:46
Wat verpest Feyenoord dit seizoen? Die zijn toch veruit de meest constante. 1e in de EL en 1e in de Eredivisie.
 
KeyboardHeld
 
2
17 november 2022 om 12:22
Niet zo aanstellen gelijk. Ajax blijft ajax, die zal niet in een underdog positie komen en is gewoon nog altijd de voornaamste kanshebber op het kampioenschap
 
AfcaEric
 
6
17 november 2022 om 13:22
Bedankt voor een rotjaar? Als Schreuder daadwerkelijk het hele seizoen nog blijft zitten, blijft dit niet bij één enkel rotjaar? Dan mag de volgende (hopelijk capabele) trainer nog zeker een jaar al zijn rotzooi opruimen. De landstitel heb ik een maand geleden al uit m'n hoofd gezet. Met het getoonde spel was het gerust een wonder te noemen dat Ajax toen nog bovenaan stond. Met deze trainer is het seizoen gewoon voorbij. Vrijwel elke speler heeft ondertussen ook aangetoond er zelf niks meer in te zien. Ze willen niet meer voor hem lopen, ze weten niet wat hij wilt, ze weten niet wat hij doet. Het einde is al weken, zo niet maanden, zoek. Dit wordt aanklooien en vechten voor een plek bij de top 5, want als Schreuder echt mag blijven zitten dan gaat het nog véél en véél erger worden.
 
4Ever4Ajax
 
52
17 november 2022 om 10:27
De euforie? De wanhoop eerder bij de Ajacieden. Onbegrijpelijk dat ze hem laten zitten, dat is voor mij het teken dat het ook niet goed in de directie zit.
 
MessiBazoer
 
21
17 november 2022 om 10:39
Ik las hier laatst een Twente supporter die uit ervaring sprak, dat er niks gaat gebeuren zonder dat de supporters in opstand komen. Je hoopt er bijna op..
 
4Ever4Ajax
 
14
17 november 2022 om 10:58
@messibazoer: Zolang dat wel ordentelijk verloopt, hoop ik dat zeker.
 
SilverFront
 
2
17 november 2022 om 10:59
Ik doelde natuurlijk op de euforie dat sommigen ervan uitgingen dat hij zou gaan vertrekken na die kansloze partijen van afgelopen week.
 
Messi_PSG
 
1
17 november 2022 om 11:07
Maar dat was geen euforie maar (wan)hoop dat hij weg zou gaan omdat de situatie onhoudbaar leek. Helaas blijkt die houdbaarder dan we dachten.
 
Sirius
 
3
17 november 2022 om 12:53
Dat gebeurde inderdaad wel in Enschede. Supporters waren er helemaal klaar mee. Nu ben ik nooit fan van supporters die de spelersbus opwachten, maar het moet bij de directie wel goed duidelijk worden dat ze niet enkel aan hun eigen hachje kunnen denken. Anders was Schreuder natuurlijk gewoon ontslagen geweest (buiten de centen die het kost om hem te ontslaan). Echter gaat Ajax hem sowieso niet ontslaan zolang er uitzicht op plek 1 is. Dat was bij FC Twente destijds een ander verhaal. Schreuder werd 10de met een uitstekende subtop-ploeg en begon het seizoen erna met drie nederlagen en een gelijkspel. Toen werd de druk op het bestuur teveel, vooral omdat supporters er massaal helemaal klaar mee waren. Zo'n crisis is er bij Ajax ook weer niet. Het zou me dus niets verbazen als hij zowaar het seizoen afmaakt. Schreuder gaat echt niet opstappen. Die heeft wat hij wil en zal niet toegeven hoe hopeloos hij loopt te schutteren. Let maar op: In de tweede seizoenshelft gaat hij met het vingertje naar boven wijzen als aankopen hem niet gaan redden.
 
DolorAsinum
 
1
17 november 2022 om 13:40
"... maar het moet bij de directie wel goed duidelijk worden dat ze niet enkel aan hun eigen hachje kunnen denken. Anders was Schreuder natuurlijk gewoon ontslagen geweest (buiten de centen die het kost om hem te ontslaan)". Van der Sar heeft net zijn contract verlegd tot 2025 en dat van de andere directeuren loopt zelfs nog een jaar langer door. Die behoeven helemaal niet bang te zijn voor hun hachje, dat hoef je sowieso al niet als je net in één keer voor 225 miljoen aan spelers heb verkocht. Als Schreuder niet wordt ontslagen, zal dat zijn om de verregaande gevolgen die dat zou kunnen hebben. In de eerste plaats zal het in deze fase van de competitie heel moeilijk zijn om een geschikte en beschikbare opvolger te vinden. In de tweede plaats heeft Ajax een CL begroting en dus CL deelname nodig om die rond te krijgen zonder spelers te behoeven verkopen. Een nieuwe coach zal als die al beschikbaar is, weer helemaal opnieuw moeten beginnen en daar pas in januari mee kunnen beginnen terwijl de prijzen 4 maanden later alweer verdeeld gaan worden. Het lijkt me vrij logisch dat de directie en rvc van Ajax, wiens toestemming nodig is voor het ontslag van Schreuder, dat mee nemen in hun overweging om hem wel of niet te ontslaan. Als men dat zou doen, is voor de korte termijn Reiziger zijn meest voor de hand liggende opvolger en moet nog maar worden afgewacht of hij het beter zal doen dan zijn baas.
 
4Ever4Ajax
 
1
17 november 2022 om 13:42
@sirius: Ik begrijp je hele punt, maar als je kijkt dat bij Ajax nu alle topwedstrijden zijn verloren en we van een nummer 1 positie nu afgegleden zijn 3 punten achter op de nummer 1, is dat voor Ajax-begrippen echt heel erg slecht. Eigenlijk al te slecht als je ook nog eens meeneemt dat de selectie hem niet meer pruimt. Dat hij zelf niet wil opstappen begrijp ik helemaal (al is het alleen maar om het financiele deel, kan ik hem ook zeker niet kwalijk nemen), maar dat de directie hem geen halt toeroept is voor mij echt onbegrijpelijk.
 
Vernon
 
3
17 november 2022 om 12:06
Ik vind het onbegrijpelijk. Slechte resultaten en een muitende selectie. Wat wil je nog meer om een trainer te ontslaan. Moet hij ook eerst dickpics sturen?
 
Sirius
 
6
17 november 2022 om 12:56
De resultaten zijn nog niet slecht genoeg, terwijl de aandacht nu nog uitgaat naar Schreuder. Dat bestuur zit momenteel wel lekker en die hebben er natuurlijk ook een puinhoop van gemaakt. Van Der Sar laat zien mee te hebben gelift met het succes van Overmars en de scoutingsstaf, Hamstra en Huntelaar zijn geen goede technische directie en als men gewoon research had gedaan, had men kunnen concluderen dat Schreuder veel te incapabel is als hoofdcoach. Mensen die die man kunnen verdedigen, roeptoeteren maar wat.
 
TotoSikilacci
 
3
17 november 2022 om 12:28
Gelukkig maar ! Zonder Schreuder is de competitie nooit zo spannend geweest.
 
Jantjeheelgoed
 
4
17 november 2022 om 13:36
Hopelijk beginnen de fans te begrijpen wat er werkelijk aan de hand is bij Ajax: een coupe van binnenuit. Het is een groep die bezig is de macht (maar vooral de pot met geld) over te nemen. Die dekken elkaar allemaal. Als Schreuder wordt ontslagen door Van der Sar gaat dat een domino-effect hebben en komen de posities van al die personen in gevaar! Daarom kan niemand kritisch zijn en zelfs De Telegraaf niet omdat Mike Verweij zelf onderdeel is van die groep. Hoe slecht Schreuder het ook doet, het is feitelijk onmogelijk om hem te ontslaan. Dat maakt het zo treurig. Lees hieronder de geweldige post van @Suarez7 die geeft super helder aan hoe absurd slecht Schreuder het doet. Meer en betere redenen voor ontslag bestaan gewoon niet. Mensen onthoud deze namen van personen die onze mooie club kapot maken: 1. Guido Albers (zaakwaarnemer van Taylor) is de regisseur van dit corrupte plan; 2. Danny Blind, 3. Tadic (wil na zijn carrière samen met zijn zaakwaarnemer en Albers de controle krijgen over De Toekomst - Tadic houdt uit eigen belang elke trainerswissel tegen omdat Schreuder de enige trainer is die de zeer matig presterende Tadic onvoorwaardelijk zal steunen), 4. Hamstra (de totaal ongeschikte en onbekwame Hamstra moet wel z’n mond houden want hij weet dat hij alleen op die plek zit vanwege z’n verbinding met Tadic en zijn zaakwaarnemer), 5. Edwin van der Sar (weet dat hij incapabel is voor deze functie maar als hij niet kritisch is naar anderen zullen ze ook niet kritisch zijn naar hem), 6. Mike Verweij (van De Telegraaf, die te pas en te onpas spelers groot schrijft of kapotschrijft voor zijn vriend Guido Albers, hij is ook de journalist die voor deze corrupte bende via zijn krant alle fans moest laten geloven dat Schreuder zogenaamd het meesterbrein was achter de successen van Ten Hag en dat het een geweldige trainer voor Ajax zou zijn). Guido Albers probeert inmiddels ook zieltjes te winnen bij de FSide en Vak 410. Daarom aan alle echte Fans van Ajax: wees ajb gewaarschuwd want door deze personen gaat onze prachtige club in no time naar de kloten! Het maakt ze geen reet uit of de club minder presteert, het gaat ze om controle over het geld geld geld. De RvC mist voetbalkennis om goede inschattingen te kunnen maken die de toekomst van de club verzekeren. Dus Fans laat van je horen en red de club! Jullie zijn de enige hoop op dit moment omdat helaas niemand binnen de club een echt dringend belang heeft om dit te corrigeren.
 
AniBankai
 
42
17 november 2022 om 10:01
Geen thema? Zijn ze intern gaan blind staren op zijn kale hoofd denkende dat het Ten Hag is? Elke andere trainer zou al zijn ontslagen met de bende die er is gecreëerd en dan gaat het niet alleen om voetbalinhoudelijk. Ik heb nog nooit een trainer gezien die zo losgekoppeld staat van de realiteit.
 
Silvacity
 
17
17 november 2022 om 10:56
Vriendjespolitiek. Als het een relatief ombekende trainer was geweest voor het bestuur zou hij wellicht wel ontslagen zijn
 
Sirius
 
4
17 november 2022 om 12:57
Precies. Bovendien gaan de hoofden richting het bestuur als Schreuder er niet meer is. De situatie is nog te houdbaar om hem al te ontslaan. Zul je zien dat Schreuder nog gered word door de vele miljoenen in Amsterdam ook. Dan krijg ik pas echt medelijden met de Ajacieden.
 
Jaapio90
 
0
17 november 2022 om 11:57
Misschien dat ze ook rust in de tent willen houden voor onze wk-gangers.
 
London Calling
 
1
17 november 2022 om 13:35
Ze hadden hem daar niet neer moeten zetten, maar een trainer na drie maanden ontslaan getuigd ook niet van veel beleid. Uiteindelijk staat hij na 3 maanden maar een paar punten achter. Verglijkbaar met ongeveer al zijn voorgangers. De Boer stond in deze fase van het seizoen jaarlijks 10 punten achter. Bosz bij de winterstop meen ik 5 (en het ging onder Bosz ook pas in Maart lopen, in deze periode werden er onder hem regelmatig eigen spelers uitgefloten omdat het niet liep en er geen vooruitgang in zat), en ook onder Ten Hag stond Ajax halverwege een paar punten achter en vielen de puzzel stukjes pas echt in elkaar na de winterstop (toen hij er inmiddels een jaar zat, toen hij 3 maanden bezig was slaagde hij er in dat Ziyech uitgefloten werd). Nogmaals ze hadden hem daar niet neer moeten zetten. Maar dat ze iets minder opportunistisch reageren dan een deel van de fans is ook niet heel raar want over De Boer, Bosz en Ten Hag kon je in deze fase nog hetzelfde zeggen.
 
Suarez 7
 
361
17 november 2022 om 10:02
Acht topduels, acht nederlagen. Maar vier van de laatste dertien duels gewonnen en in die dertien duels maar liefst dertig tegengoals tegen. In Europa de grootste nederlaag ooit, nu al meer tegengoals en nederlagen dan in het volledige vorige seizoen en in een kleine veertig jaar niet een reeks met zoveel tegendoelpunten op een rij meegemaakt. Verder de selectie al helemaal verloren. En het mag blijven zitten. Sterker nog: het is geen thema. Een middelvinger naar de seizoenskaarthouders en eigenlijk alle fans. Gooi de ambities maar weg. Binnenkort komen de nederlagen tegen Molde, Rostov, Dnipro, Boekarest en Rapid Wien weer terug.
 
tommie
 
29
17 november 2022 om 10:03
Perfect omschreven Suarez! Je zou bijna naar Frank de Boer terugverlangen...
 
RUTGERRR
 
78
17 november 2022 om 10:06
- bijna
 
LeidseHood
 
8
17 november 2022 om 12:58
Bijna? Die deed het toch veel beter dan Schreuder? Met spelers als Enoh, Ozbiliz en De Sa. Plus een echte ajacied. Plus realistische interviews waarin hij vaak pissig was of geïrriteerd over slecht spel (hij had alleen een balbezit fetish).
 
AfcaEric
 
4
17 november 2022 om 13:26
Met voetbal wat werkelijk waar niet om aan te kijken was. Maar op dit moment zou ik inderdaad resultaat boven attractiviteit kiezen, dus mocht Frank klaar staan mag hij wat mij betreft nu nog tekenen. Sterker nog, de gemiddelde vogelverschrikker zou ook niet misstaan op de plek van Schreuder. Bizar toch weer hoe zo'n compleet incapabele trainer bij een club als Ajax terecht weet te komen.
 
Martijn R
 
3
17 november 2022 om 13:52
"Met voetbal wat werkelijk waar niet om aan te kijken was." Hoe wil jij mooi voetbal spelen met Niki Zimling, Boilesen, Serero, Poulsen, Sigthorsson en Van Rhijn in je basiself?
 
LeidseHood
 
2
17 november 2022 om 14:03
Plus, hoe was het voetbal dit seizoen tegen Napoli, Liverpool, AZ, PSV? Het is niet dat we nu mooi voetbal spelen en toevallig verliezen. We scoren misschien meer. Maar zoals Martijn ook al aangeeft, kijk even naar het team waar De Boer het mee moest doen, en de staat waarin de club verkeerde toen hij begon vs. hoe dat voor Schreuder allemaal is. De Boer is voor mij als ajacied een absolute held, dus ik ben ook niet objectief.
 
hansje1969
 
1
17 november 2022 om 15:30
Zelfs naar Hans Westerhof
 
JarnoGout
 
13
17 november 2022 om 10:05
Bizar gewoon Of zitten we in hetzelfde schuitje als ado? Te hoge afkoopsom? Dit wordt echt treurig, alles dat jaren duurde met opbouwen is in paar maanden verdwenen.
 
Saksenros65
 
8
17 november 2022 om 10:11
Kan ik me niet voorstellen als je kijkt naar het gemak waarmee ze geld uitgeven in Amsterdam.
 
Formus
 
17
17 november 2022 om 10:23
Bovendien kost een maximale 3e plek je meer dan de afkoopsom waardoor je evt 1e of 2e wordt.
 
RvPstrikerNL
 
5
17 november 2022 om 11:22
Denk eerder dat ze wel van hem af willen maar gewoon geen goed alternatief hebben. Wie moeten ze dan voor de groep zetten?
 
Ruiz_FCT
 
34
17 november 2022 om 10:06
Mooi verwoord inderdaad en des te raarder dat Schreuder mag blijven als je al die wanprestaties onder elkaar opgesomd ziet staan.
 
Sirius
 
4
17 november 2022 om 13:00
Scorebordjournalistiek, dat bestuur. Die zien de situatie echt wel, maar praten het goed met: "slechts 3 punten achter op de koploper" en "derde in de CL met Napoli in vorm en Liverpool is zo slecht niet". Feitelijk correct, totdat je het allemaal gaat ontleden. Dan kom je tot de conclusie dat het niet slechter kan.
 
Ruiz_FCT
 
0
17 november 2022 om 14:51
Haha precies dat. Zet een willekeurige andere amateurtrainer voor deze groep en die had het echt niet slechter gedaan.
 
killabee20
 
12
17 november 2022 om 10:18
Statement maken.... door allemaal 1 wedstrijd niet naar het stadion te komen
 
jeroen 123
 
8
17 november 2022 om 10:27
Na het wk een nederlaag bij Feyenoord en zelfde avond ligt in eruit.maar je zal juist zien dat Ajax die wedstrijd staat.
 
JackHerrer
 
8
17 november 2022 om 10:27
Suarez7 legend. Wegwezen met die clown en snel een beetje.
 
Steve Stingray
 
21
17 november 2022 om 10:29
Mooie, en terechte, opsomming Suarez 7. En als de resultaten nou het ergste waren, maar de omstandigheden zijn mogelijk nog erger; bij een opgaande lijn zou je die tegenvallende resultaten nog kunnen accepteren, maar het gaat van kwaad tot erger. Spelers lopen niet voor hem en maken een uitgebluste indruk. Om nog maar over de tactiek te zwijgen; er klopt helemaal geen van bij Ajax. In elke wedstrijd lijkt het of de tegenstander een mannetje (of 2) meer heeft. Door Schreuder te laten zitten, gooi je al je ambities overboord, en een hoop geld in de prullenbak. Want wie wil deze spelers nog kopen na zo'n seizoen.
 
XIII
 
3
17 november 2022 om 10:33
Dit dus. Mooi verwoord.
 
AjaxxxLove
 
15
17 november 2022 om 10:40
Ik zou het zelf niet beter kunnen omschrijven. Waar onder Ten Hag jarenlang aan gebouwd is, is nu binnen ~3 maanden volledig omver geworpen. We zijn gewoon weer terug bij af.
 
michael1123
 
2
17 november 2022 om 10:57
Ik denk dat ze geen goede vervanger voor hem hebben
 
Chesky
 
4
17 november 2022 om 10:58
Prima teksten Suarez 7. Ajax moet Schreuder zo snel mogelijk ontslaan. Dit gaat niks meer worden met hem aan het roer . De spelers zien het duidelijk ook niet zitten in deze man. Dat blijkt uit diverse interviews. Ajax moet snel aktie ondernemen anders wordt het een weggegooid seizoen. Maar wel is de vraag wie moet dan de nieuwe trainer worden? Feijenoord laat de beoogde opvolger echt nog niet gaan.
 
kenno
 
5
17 november 2022 om 11:13
Als perfectie een reactie is op artikel, dan zou dit het zijn. Amen!
 
MarksenDK
 
1
17 november 2022 om 11:49
@suarez7 Ik denk dat jij en veel andere Ajacieden te veel verwachten van een trainerswissel. Ajax het uitstekend gedaan in Europa vanwege een mix van uitzonderlijk talent ( Frenkie, De Ligt, Antony, Mazraoui etc), goede aankopen ( Tadic, Blind, Ziyech, Martinez etc). Dit heb je nu gewoon niet in je selectie rondlopen. Timber is het enige grote talent dat ik zie rondlopen en de aankopen functioneren niet zoals gehoopt( ondanks de enorme transfersommen). Daarnaast zijn belangrijke spelers zoals Blind en Tadic over the hill aan het raken. Dus je hebt denk ik gelijk wat betreft de nederlagen tegen Molde, Rostov etc. Die komen weer terug. De selectie van Ajax is gewoon erg zwak en daar doet een trainerswissel niets aan af hoor.
 
Jaapio90
 
1
17 november 2022 om 11:59
En toch staan ze 2de in de competitie en overwinteren ze in Europa.
 
Supportert
 
34
17 november 2022 om 10:02
Yes! Goed nieuws op de donderdagochtend.. nou ja, voor alle supporters in Nederland die geen Ajax aanhangers zijn! Dit maakt de strijd dit jaar toch wel spannender ??
 
tinus45
 
8
17 november 2022 om 10:31
Inderdaad, ik word hier opzich wel vrolijk van. Gewoon lekker aan laten prutsen deze man en spannend houden die eredivisie.
 
MrKrillin
 
3
17 november 2022 om 14:02
we zijn gewoon sportief... Geld te veel maar we willen liever geen Bayern M worden. Dus dachten zij wie kan dit Ajax stoppen??? Schreuder!! ;p
 
A.Schreuder
 
61
17 november 2022 om 10:02
Ik vind wel dat het lekker gaat, waarom ontslaan? Typisch v.d. Sar dit. Owww we hebben misschien 1-2 spelers te veel laten gaan, dat is niet eerlijk, kijk mij eens in de spiegel kijken.. Goed h�? Grow some balls!!
 
arsenal890
 
1
17 november 2022 om 11:36
Helemaal met je eens, ik vind het ook erg goed gaan. Ik zou juist zijn contract verlengen.
 
ronjans123
 
3
17 november 2022 om 12:05
Ik ben net met je eens schreuder. Geen resultaat is ook resultaat ????. Zet hem op in de tweede seizoenshelft topper en trek je niets aan van kritiek van mensen die er geen verstand van hebben.
 
RodeFiets
 
9
17 november 2022 om 10:02
Heel goed. Een andere trainer maakt Bassey, Blind en Tadic echt niet beter!
 
AjaxNL!
 
9
17 november 2022 om 10:05
Een andere trainer had Bassey nooit gehaald, de aanstelling was al een fout dan hadden we die 20+ miljoen aan iemand anders kunnen besteden.
 
caribbean
 
59
17 november 2022 om 10:15
Niet mee eens, een Erik Ten Hag had wel raad geweten met een Bassey. Daarnaast zie je dat zelfs spelers als een Timber slecht onder Schreuder begint te voetballen. We onderschatten enorm de invloed van Schreuder op de spelers en visie van de club. Hoe langer Schreuder aanblijft des te meer er wordt afgebroken wat er afgelopen jaren is opgebouwd.
 
Saksenros65
 
5
17 november 2022 om 10:17
Dus nu is Schreuder ook al de schuldige als het gaat om "miskopen"?
 
AjaxNL!
 
17
17 november 2022 om 10:23
Ja want hij heeft hem toch gehaald... Samen met die zaakwaarnemer van hem, dus dan is het logisch dat je daar schuldig aan bent.
 
MarksenDK
 
3
17 november 2022 om 11:56
@caribbean Veel mensen hier overschatten Schreuder zijn invloed juist. Ajax heeft gewoon een matige selectie. Je bent van Frenkie, Ziyech, De Ligt, Mazraoui en noem ze maar op, naar Taylor, Rensch etc gegaan. Je dragende spelers zijn over the hill. Dan ga je inderdaad de toppers verliezen, uitgeschakeld worden in Europa en een keer gelijk spelen tegen Emmen. Maak je geen illusies, een andere trainer voor de groep gaat amper verschil maken.
 
Gerben1978
 
3
17 november 2022 om 12:09
Volgens mij heeft deze trainer Bassey ook niet gehaald, want daar zijn andere mensen voor. Trainer kan zeggen, deze speler wil ik maar bij een professionele organisatie als Ajax zal het eerst nog getoetst worden door scouts, H2.. Onzin om enkel Schreuder hiervoor verantwoordelijk te houden
 
AjaxNL!
 
2
17 november 2022 om 13:06
Schreuder heeft het zelf toegegeven dat hij samen met zijn zaakwaarnemer de spelers heeft uitgezocht... Die man kreeg alle macht omdat H2 te onervaren waren. Allemaal terug te horen in een interview van een tijdje geleden dus dat zijn gewoon feiten.
 
AjaxWestham
 
0
17 november 2022 om 13:10
Nee, niet enkel. Zulke dingen gaan in samenspraak uiteraard, maar Schreuder ontzien van betrokkenheid hierin is ook 11 bruggen te ver.
 
AjaxNL!
 
1
17 november 2022 om 13:19
Klopt, Schreuder is niet alleen verantwoordelijk maar heeft wel degelijk een rol gespeeld in de aankopen. Dat niemand heeft gezien dat Bassey alleen nog maar in een 5-mans verdediging heeft gespeeld zonder ruimte in zijn rug en weinig voetballende kwaliteiten bezit, is wel kwalijk. Vooraf weet je dan al dat zo'n iemand heel veel tijd nodig heeft en Martinez niet binnen een seizoen kan vervangen. Voordat Hancko naar Feyenoord ging heb ik hier al eens gepost om hem te halen. Hij was relatief goedkoop, 4-mansverdediging gewend, redelijk wat ervaring en voetballend ook oké. Een week daarna had Feyenoord hem binnen.
 
London Calling
 
0
17 november 2022 om 13:45
@caribbean Ten Hag is een fantastische trainer. Maar het is niet alsof hij alle aankopen wel kon laten renderen. Die heeft Magallan ook niet aan het voetballen gekregen toch? Of Kristensen, Pierie, Marin, Bande, Daramy, etc... Ik sluit niet uit dat Bassey alsnog een toegevoegde waarde kan worden voor Ajax. Maar als je dominant aanvallend voetbal wil spelen heb je wel spelers nodig die dat kunnen en dan is het niet erg wanneer er 1 breker tussen zit. Die staat er al, in de vorm van Alvarez. Maar in tegenstelling tot Martinez, Mazraoui en Blind (in vorm) gaan Sanchez, Wijndal en Rensch ook de opbouw niet verzorgen, en Blind (in deze vorm, en die had hij ook het laatste half jaar onder Ten Hag al) ook niet.
 
cr7_arsenal
 
7
17 november 2022 om 10:26
Juist spelers als Bassey zijn spelers die zijn gescout op basis van een bepaalde potentie, net zo als Martinez een paar jaar geleden. Die heeft eerst een haar op de bank gezeten, en mocht zo nu en dan invallen op de linksback positie. Daarna was hij een jaar lang cvm, omdat hij niet betrouwbaar genoeg was om als CV te fungeren. En pas in zijn laatste jaar was hij echt onbetwist de CV. Een coach is er ook om spelers te laten groeien, wanneer je ziet dat elke speler onder zijn kunnen speelt, en geen enkele speler een groei doormaakt weetje dat het wel degelijk aan de trainer ligt.
 
burwatti
 
20
17 november 2022 om 10:39
Precies, Bassey is gewend een heel ander spelletje te spelen dan dat we bij Ajax doen. Bij de Rangers mocht hij de bal gewoon naar voren peren als hij het even niet meer wist en werd hij bejubeld om zijn defensieve kracht. Hier word hij afgerend op het feit dat hij niet kan voetballen.. Het word hem ook niet makkelijk gemaakt met de afspeel opties die hij heeft.. de linksback staat vaak op de achterlijn van de tegenstander, het middenveld wilt allemaal diep waardoor alleen een tikje breed op Alvarez of Timber over blijft. Heeft voor een verdediger die niet kan voetballen toch al 4 assist en 1 goal op zijn naam staan.. Verdedigend moet hij telkens tientallen meters ruimte in zijn eentje dicht lopen, omdat de backs te hoog staan en Timber af en toe denkt dat hij een nummer 10 is.. De rest verdediging en het middenveld zijn waardeloos, mede daardoor is het voor hem in mijn ogen ook onmogelijk om te presteren.
 
AjaxNL!
 
0
17 november 2022 om 13:25
Niet mee eens. Martinez was bij zijn club in Argentinië óók voetballend al aardig goed. En mocht de eerste wedstrijd tegen PSV in de JC schaal gelijk opdraven en verraste iedereen positief. Stond er vrijwel direct. Dat hij een tijdje op de bank moest snapte niemand, alleen omdat Blind en Tagliafico Moesten spelen want die hadden meer bewezen.
 
FCTwenteRSD
 
24
17 november 2022 om 10:03
Het was al een aanfluiting dat ze hem aantrokken. Nog nergens geslaagd. Veel succes ajax supporters met hem de 2e seizoenshelft.
 
AjaxNL!
 
3
17 november 2022 om 10:03
Er zit momenteel gewoon niemand die zoiets 'durft' te zeggen, veel te lief voor elkaar allemaal.
 
MarksenDK
 
3
17 november 2022 om 11:57
Wie in de huidige selectie heeft recht van spreken volgens jou? Ik kan er geen een opnoemen die zijn niveau haalt. Timber misschien, ook al speelt hij de laatste weken ook niet zoals we hem kennen. De rest van de selectie mag eerst even in de spiegel kijken.
 
Sirius
 
0
17 november 2022 om 13:06
Buiten wat uitzonderingen kom je als coach nog best met wat fouten weg. Je kunt pas echt zien dat een coach volledig incapabel is als spelers het vertrouwen in de speelwijze verliezen, supporters massaal beginnen te muiten en coaches zo wanhopig worden dat het lijkt alsof ze in een andere realiteit leven. Schreuder snapt echt wel hoe het werkelijk zit met de staat van Ajax en zijn functioneren, maar is excuses aan het verzinnen. Hij kan immers ook niet anders. Deze selectie moet ruim in staat zijn om niet volledig weggevaagd te worden door Liverpool en Napoli en hoort niet alle topwedstrijden te verliezen. Ja, er is wat aan te merken op het aankoopbeleid, maar Schreuder maakt spelers zowaar slechter.
 
AjaxNL!
 
0
17 november 2022 om 13:08
Een spelers heeft sowieso het recht niet om iemand te ontslaan. Ik bedoel iemand binnen de technische staf. Schreuder mag blijven omdat niemand hem eruit durft te gooien en bij Ajax redelijk bekend is. Een andere trainer was nu weggeweest hoor.
 
MarksenDK
 
2
17 november 2022 om 13:13
Dus als supporters (want die zijn altijd zo redelijk) beginnen te muiten is een coach incapabel? Of als Pasveer als een zak aardappels maar de grond gaat is de coach incapabel? Deze selectie wordt gewoon terecht weggevaagd tegen een topploeg als Napoli. Rensch, Taylor, Blind, Tadic, Pasveer, Bassey etc. Zelfs in de eredivisie komen die gasten in de problemen, laat staan in de CL.
 
AjaxNL!
 
1
17 november 2022 om 13:30
Nee, omdat ook spelers beginnen te muiten. Eerst samen met de staf en zaakwaarnemer verkeerde spelers aangetrokken, had hij namelijk ook invloed op. De selectie is niet goed samengesteld door H2 én hem. Vervolgens spelers overal maar neerzetten, wetende dat het helemaal niet werkt maar toch steeds weer doen. Je ziet elke wedstrijd veelal dezelfde fouten. Een tactiek hanteren wat niet bij spelers doordringt. Bergwijn zei al dat hij geen idee had wat hij moest doen. Die man krijgt een prachtig salaris maar kan zijn spelers niet eens duidelijk maken wat ze moeten doen, dan gaat er iets mis.
 
Afcakampioen
 
6
17 november 2022 om 10:04
Ziyech en een leider achterin erbij dan maakt het niet meer uit wie de trainer is, daarmee kan iedereen kampioen worden. Oja en Bogarde in genade aannemen aub
 
burwatti
 
16
17 november 2022 om 10:09
Bogarde er weer in en die Duitse ipad expert eruit! Betwijfel of Ziyech de speler is die het allemaal gaat oplossen voorin, zie hem persoonlijk heel graag komen maar hij is toch een soort type Berghuis. Ik zie liever een snelle rechtsbuiten met een actie komen denk ik. Overigens zou Ziyech wel op meerdere posities in het elftal kunnen spelen net zoals Berghuis, werkt zich de kolere als het moet. Verder moet er absoluut een nieuwe keeper komen, en zie ik ook heel graag die Danilo komen van Palmeiras.
 
Sirius
 
0
17 november 2022 om 13:07
Dat gaat geheid mis, want Ziyech heeft iets met Schreuder. Die keerde zich tegen de supporters toen ze hem fileerden bij FC Twente waardoor ook Ziyech er niet meer zo goed op stond (ondanks z'n geweldige rendement). Dat gaat dan geheid voor problemen zorgen, want Ziyech gaat Schreuder niet afvallen.
 
RUTGERRR
 
26
17 november 2022 om 10:04
Nou, dan wordt het tijd dat wij supporters maar even (vreedzaam!) Komen protesteren. Het is werkelijk een schande dat Schreuder aangesteld is, een nog grotere schande dat bij na o.a. Napoli niet ontslagen is en de grootste schande is nog wel dat zijn positie niet eens ter discussie staat nu. Optyven met die clown!
 
MarksenDK
 
3
17 november 2022 om 12:01
Gaan de supporters dan ook protesteren tegen de selectie die het laat afweten tegen Vitesse en Emmen? Waarom zouden ze Schreuder na Napoli hebben moeten ontslaan? Napoli heeft letterlijk op elke positie een betere speler dan Ajax en staat stijf bovenaan in de Serie A. Schreuder is niet het probleem, het verwachtingspatroon van Ajacieden is het probleem.
 
hector
 
4
17 november 2022 om 13:11
Verliezen van Napoli is dan ook het probleem niet, het gelaten toekijken (naar je Ipad) door niet in te grijpen en het 1-6 laten worden is het probleem.
 
MarksenDK
 
1
17 november 2022 om 13:15
De bank van Ajax is echt niet zo geweldig dat je een verschil had kunnen maken. Achterin had je het kunnen dicht timmeren en dan was het misschien 1-5 geworden.
 
MarksenDK
 
0
17 november 2022 om 13:16
De bank van Ajax is echt niet zo geweldig dat je een verschil had kunnen maken. Achterin had je het kunnen dicht timmeren en dan was het misschien 1-5 geworden.
 
AjaxWestham
 
1
17 november 2022 om 13:17
Hoe jij Schreuder totaal buiten de wind houdt is mij een compleet raadsel. Bijna elke speler van Ajax is er qua niveau op achteruit gegaan, er zijn gaten in de verdediging die ik nog nooit bij Ajax gezien heb en jij vindt dat Schreuder geen blaam treft? Wel ben ik het met je eens dat het debacle tegen Napoli geen reden op zichzelf moet zijn om Schreuder te ontslaan, de rest zeker wel. Schreuder is gewoon niet wat Ajax nodig heeft, er is geen cohesie, er staat geen team en Schreuder heeft geen overwicht binnen zijn team.
 
pinko
 
9
17 november 2022 om 10:06
In Eindhoven en Rotterdam wordt dit bericht in vreugde ontvangen. Daar komen de CL plaatsen! Ajax komend seizoen misschien nog in de kleine CL actief, maar gelukkig mocht iedereen blijven zitten waar die zat. Ook opluchting in de diverse directiekamers in Amsterdam. Last but not least, de supporters zijn de spreekwoordelijke sigaar. Het hoeft na de winterstop maar direct mis te gaan, en dan is de luwte van het WK voorbij. Oja, Ajax wil zich gaan versterken tijdens de winterstop. Nog meer Bassey’s, Grillitsch’ en Ocampos’ lookalikes. Want Schreuder zal, in overleg met zijn zaakwaarnemer, wel weer een “versterking”. op het oog hebben. Laten we wel wezen, na de Titanic zijn er veel meer schepen die nog wel varen, dus laten we ons daar als Ajax supporters maar aan vastklampen;-)).
 
j3ro3ntj33__
 
21
17 november 2022 om 10:06
De fans, geen vertrouwen. De spelers, geen vertrouwen. Het spel, geen vertrouwen. De rare wissels, geen vertrouwen. De clubleiding, alle vertrouwen. Waar zijn we mee bezig ?! Dit gaat een dramatisch seizoen worden, en het einde van het seizoen eindigen we met deze trainer gewoon op plaats 3. Iedereen ziet het aankomen, behalve de interne mensen bij Ajax....
 
Nymus
 
4
17 november 2022 om 10:07
Uiteraard is Schreuder niet volledig debet aan de belabberde periode aangezien een deel van het team erbij loopt alsof het een 8 tot 5 kantoor baan heeft en om 5 uur het wel weer mooi vindt. Maar op basis waarvan is er nog vertrouwen in Schreuder? Hij mist visie, passie en zelfreflectie en is een laffe trainer die eerder een wissel zou doen om niet nog meer te verliezen dan een wissel die de kans nog openhoudt er een punt uit te slepen. Ik ben ervan overtuigd dat dit nooit een goed huwelijk kan worden en dat je z.s.m. afscheid om erger te voorkomen.
 
cambuur1966
 
4
17 november 2022 om 10:09
Als je dit jaar genoegen neemt als Ajax zijnde met plek drie of vier in de competitie dan hoef je hem zeker niet te ontslaan. Maar ga dan ook niet lopen roepen dat je een topclub bent.
 
RUTGERRR
 
8
17 november 2022 om 10:40
Wij zijn een topclub. Dat hoeft niemand te roepen, dat weet iedereen. En dat kinderachtige geroep dat Ajax geen kampioen wordt, gefeliciteerd PSV, etc.. Hou toch op. Alle 3 de clubs overtuigen niet, maar waar Feyenoord het naar verwachting doet stelt PSV net zo erg teleur als Ajax. Het gat is minimaal. Wij zijn Ajax, wij blijven meedoen om het kampioenschap. Dat gejank allemaal. Ja, de coach moet weg, maar we zijn nog steeds in de race.
 
j3ro3ntj33__
 
0
17 november 2022 om 13:11
Net alsof Mauro en Madueke psv gaan helpen aan het kampioenschap. Prima spelers, maar niet meer dan dat. De Jong hebben ze inderdaad echt extreem gemist.
 
TilburgAjax
 
1
17 november 2022 om 10:09
Toen ik de eerste twee woorden van de titel zag maakte mijn hart even een sprongetje. Helaas. Ik verwacht niets meer van de tweede seizoenshelft, dan kan het alleen maar meevallen.
 
passionforpink
 
2
17 november 2022 om 10:11
Op zich terecht dat ze niet alléén naar de trainer kijken en erkennen dat er meer mis gaat. Goed verkocht, maar qua aankopen is het niet best. Teveel betaald voor spelers die niet brengen wat je nodig had. Bergwijn als topaankoop terwijl daar je MVP staat en op rechtsbuiten alleen een groot talent dat niet hele wedstrijden kan spelen. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar Schreuder is wel een belangrijk onderdeel van het probleem. Natuurlijk is de selectie dit jaar minder dan vorig jaar. Maar onder Schreuder spelen alle spelers ook 3 klassen minder goed, zit er geen plezier in het spel, wordt er wel erg snel met Ajax-onwaardige prestaties genoegen genomen. Dus van mij moet hij zeker vervangen worden. Door wie? Dat vind ik wel lastig. Slot zie ik als de beste trainer op de Nederlandse velden, maar die zie ik, zeker halverwege het seizoen, niet komen.
 
Mrblueeyes
 
4
17 november 2022 om 10:11
Wat ik zo van Ajax zie is dat de spelers niet echt plezier hebben momenteel. Blind heeft ruzie met de trainer, en overige spelers klagen over hun beperkte speeltijd en dat ze op een verkeerde positie worden gezet. Verder moet je het doen met een onsympathieke trainer waar totaal geel lach vanaf kan. Dan heb je nog de resultaten die zwaar tegenvallen en de dubieuze rol die de zaakwaarnemer van Schreuder heeft gespeelt in het transferbeleid. Hierdoor zijn veel te dure spelers voor absurde bedragen aangetrokken zoals Bassey die het totaal niet waar weten te maken. En als laatste zien de fans het totaal niet in Schreuder meer zitten. Genoeg redenen om Schreuder te ontslaan!
 
misseva88
 
11
17 november 2022 om 10:14
Prima als je de trainer niet hoofdverantwoordelijk houdt hoor. Als je denkt dat hij het probleem niet is, prima. Maar wie dan wel? Wat gaat er wel veranderen? Want op dezelfde weg door gaan valt natuurlijk totaal niet te rijmen met de ambities die Ajax heeft.
 
Nation23
 
2
17 november 2022 om 10:15
Wie zouden ze dan aan moeten stellen ? Schreuder heeft het niet best gedaan, maar als er aan je beloofd is dat Anthony blijft en die vertrekt vervolgens snap ik dat je in paniek bent. In de winterstop Hakim weer in ons prachtige shirt en een goede keeper en je doet gewoon weer mee voor de titel. Wissels beter en sneller uitvoeren. Hij zal zelf ook wel inzien dat hij fouten heeft gemaakt.
 
Ewoud
 
6
17 november 2022 om 10:33
Welnee. De problemen in dit elftal zijn echt niet weg met een nieuwe keeper en Ziyech. Zelfs als je Courtois of iemand van dat kaliber haalt gaan die vissen aangezien er elke wedstrijd 4 of 5 keer iemand vrij op de keeper af mag lopen. Er zit 0 lijn in het spel, achterin staat het regelmatig slechter dan bij de amateurs (zeker bij tegenaanvallen) en alles is gebaseerd op toeval. Een paar poppetjes wisselen gaat dat niet veranderen.
 
Diego_Forlan
 
9
17 november 2022 om 10:15
Hiermee doe je voorlopig dan ook afstand van alle uitgesproken ambities. Het mooie, of misschien wel het treurige is dat er na 3 nederlagen in Januari alsnog ingegrepen zal worden en de nieuwe trainer dan direct voor een hels karwei staat. Net als in 2015 definitief de boot gemist om te profiteren van de kampioenschappen en CL premies. Ajax was weer een serieuze club geworden, ik bereid me alvast voor op Conference League voetbal, vreselijke potjes tegen Jablonec en een aantal huldigingen op tv in Eindhoven of Rotterdam. Een dikke middelvinger naar alle supporters dit.
 
ModricMagic
 
5
17 november 2022 om 10:17
En ook nog een extra zak geld voor deze kerel. Tja ben bang voor de 2e seizoenshelft. Schreuder is echt totaal ongeschikt als hoofdtrainer en dan zit die ook nog bij een topclub. Er kan zoveel meer uit deze selectie worden gehaald. Iedereen haalt een laag niveau behalve Berghuis. Dan moet je eerst de selectie op orde hebben en dan pas een extra zak geld aan Schreuder...
 
MarekHamsik17
 
4
17 november 2022 om 10:18
Niet zozeer de statistieken, maar zijn hele aanpak maakt Schreuder geen goede hoofdtrainer voor Ajax. Zo snel mogelijk afscheid nemen van deze man. Bassey, Blind, Pasveer en Tadic zou ik einde van het seizoen wegdoen. Deze vier kunnen niet meer. En in mindere mate Sanchez, Pierie en Magallan. Acht namen die volgend jaar niet meer aan Ajax verbonden zouden moeten zijn.
 
burwatti
 
12
17 november 2022 om 10:34
Dus je wilt Bassey, Blind, Pasveer en Tadic weg doen want die kunnen niet meer? Bassey is juist pas net aangekomen.. krijgt amper de tijd om zich aan te passen, word elke week verzopen door zijn collega's op het middenveld en naast hem in de verdediging.. Eigenlijk geld voor Blind, Pasveer en Tadic dat die nog makkelijk mee kunnen weliswaar misschien niet meer voor de basis maar die kunnen nog wel degelijk het verschil maken. Tadic is jaren op rij MVP geweest van de Eredivisie en nu zou hij opeens niet meer kunnen voetballen ? Dan in mindere mate Sanchez, Pierie en Magaallan lozen ? Dat zijn juist de eerste namen die moeten vertrekken.. Hoewel je voor Sanchez nog een lans kan breken dat hij er pas net bij is en ook nog in een waardeloos draaiend team.
 
mhda
 
6
17 november 2022 om 10:19
Alfred die blijft. Ongelooflijk. Ben ten einde raad. Ontslag intern geen thema, dan maar extern. Uiteindelijk een mailtje naar Rutte gestuurd. Dan maar ontslag via een noodwet. Stoot Alfred geen stikstof uit ?
 
herdman
 
4
17 november 2022 om 10:21
Het is gewoon geen hoofdtrainer. Is gewoon een goede assistent.
 
Pietjuh6
 
12
17 november 2022 om 10:21
Wanbeleid. Je breekt negatieve records die al tientallen jaren staan. En we hebben slechtere trainers en selecties gehad. Gefeliciteerd psv'ers en Feyenoorders eind januari staan we op achterstand en in februari uit de EL en dan zal er pas actie ondernomen worden ben ik bang.
 
ZiZuZooitje
 
3
17 november 2022 om 10:21
Dan heb je als directie een enorme plaat voor je hoofd. Niet alleen het aantal verliespunten, maar ook het veldspel is niet om aan te gluren. Er zit nog steeds prima materiaal in de spelersgroep. Daar moet je beter voetbal mee kunnen spelen. Het vertrouwen is er gewoon niet. Schreuder heeft totaal geen visie, en daar doet H2 nog eens een extra duit in het zakje. Onbegrijpelijk gewoon.
 
magnetics
 
7
17 november 2022 om 10:22
We kunnen PSV nog net niet feliciteren met het kampioenschap... Want dit jaar maken Feyenoord en AZ ook nog een serieuze kans.
 
London Calling
 
2
17 november 2022 om 13:49
Voorlopig staan ze nog gewoon boven PSV dus dat lijkt me wat voorbarig...
 
paulo31
 
2
17 november 2022 om 10:23
zonder coach of de aanvoerder die tijdelijk die rol invult doen ze het waarschijnlijk beter. Je hebt nu iemand als coach die meer stuk maakt dan hij toevoegt Waarom zou je dit als Ajax willen
 
ajaxmind
 
3
17 november 2022 om 10:24
Gefeliciteerd Feyenoord en PSV met plek 1 en 2 in de competitie. Ben al blij als Ajax nog derde wordt. Wat een mismanagement.
 
XIII
 
2
17 november 2022 om 10:32
Nou dat is dan duidelijk. Met Schreuder mogen ook Van der Sar, Hamstra en Huntelaar zsm weg. Als je als directie niet ziet dat dit geen positieve uitkomst gaat hebben, dan missen ze elke vorm van visie en regeren. In 6 maanden tijd is er totaal geen vooruitgang geboekt, dan mag je wel zien dat dit er niet meer gaat komen. Zet daarnaast ook het negatieve sentiment erbij, die er nu heerst. Waarbij Schreuder zijn spelers kwijt is en de supporters zich totaal tegen Schreuder hebben gecreã«erd. Dat gaat alleen maar erger worden, want onder Schreuder gaat het niet beter worden.
 
Carrasco
 
1
17 november 2022 om 10:35
De vormcrises kan je niet volledig verwijten aan Schreuder. Er zijn gewoon teveel spelers weggegaan: Haller, Gravenberch, Martinez, Antony, Mazraoui en Tagliafico. Dit zijn gewoon 5 zeer belangrijke basisspelers. Er stonden ook geen adequate vervangers klaar. En de aankopen hebben tijd nodig om te wennen. Het is niet voor niets dat nieuwe spelers eerst (niet altijd) bij jong Ajax moesten wennen. Veel spelers werden rustig gebracht en werden daarna belangrijk. Ze hadden ook de tijd om te wennen omdat de basis elk jaar intact bleef bij Ajax. Dan kan je fouten maken, omdat de rest goed staat. Nu is dat niet het geval. Die basis is weg, nieuwe spelers maken fouten en andere spelers laten het afweten. Schreuder heeft het niet goed gedaan. Maar het is niet zo dat Ajax geen zicht meer heeft op het kampioenschap. Die doen gewoon tot het einde mee. In de CL is het logisch dat je eraf gaat. Wellicht zijn de uitslagen en de manier waarop niet goed te praten. Maar als je 5 basisspelers, waaronder topscorer van de CL verkoopt...tjsaa, wat verwacht je dan? Ben van mening van H2 het veld moet ruimen. Nieuwe technische directeur, iemand met voetbalvisie en die past bij Ajax. Die oog heeft voor talent en luistert naar de scouting. Dit moet wel in december gebeuren. Dan zou ik Schreuder laten zitten en mocht die de boel niet op de rails krijgen, dan vervangen eind seizoen. In de transferperiode enkele talenten halen, o.a. vervangers voor Blind, Tadic en Pasveer. Die kunnen minimaal een half jaar wennen. Als je geen talenten haalt, dan is het volgend seizoen precies hetzelfde.
 
Ewoud
 
7
17 november 2022 om 10:42
Waarom zou je Schreuder laten zitten? Wat doet Schreuder op basis waarvan je hem laat zitten? Puur uit nieuwschierigheid. Ik ben het helemaal met je eens dat er meer mis is, en dat er een TD moet komen. Maar ik zie echt helemaal niets van Schreuder wat me bevalt. Zijn interviews zijn vreselijk, er zit 0 lijn in het spel, elke wedstrijd wordt het slechter en hij rijkt de negatieve records aan elkaar. Ik begrijp dat de selectie minder is en dat je dan wat mindere resultaten krijgt, maar je kunt mij niet wijs maken dat deze selectie minder is dan die van Emmen. Toch wordt je daar de 2e helft echt volledig van de mat getikt. Door Emmen. Ik ben heel erg op zoek naar aanknopingspunten, dus ik ben benieuwd waarin jij de hand van Schreuder op positieve wijze ziet.
 
Carrasco
 
1
17 november 2022 om 10:56
Ik ben het helemaal met je eens. Schreuder zou ontslagen moeten worden. En eigenlijk is er geen goede beargumentatie te vinden op basis van prestaties om hem te laten zitten. Echter ben ik van mening dat een Technisch Directeur ook moet acclimatiseren. Als je zo iemand aanstelt dan moet zo iemand de organisatie leren kennen en uiteindelijk beslissen wat voor trainer er nodig is bij Ajax. Zo iets kost tijd. Daarom zou ik Schreuder laten zitten voor minimaal een aantal maanden.(maar dan ga ik uit dat er een nieuwe TD komt). Anders gaat men overhaaste beslissingen maken. Ook verwacht ik dat Ajax, zelfs met Schreuder, mee zal doen om de landstitel. In mijn ogen is het dus cruciaal dat H2 weggaat, en de nieuwe TD tijd neemt om een trainer aan te stellen.
 
Ewoud
 
3
17 november 2022 om 11:01
Dan zijn we het inderdaad eens. Ik denk dat als je mensen wil vervangen, dit het juiste moment is. We hebben nu een paar maanden geen Ajax voetbal door het WK. Het doemscenario is dat je de trainer nu laat zitten, in paniek raakt als er met het zware programma van januari verder gemorst wordt en dán de trainer gaat ontslaan. Want dan heeft de nieuwe trainer helemaal geen tijd om te acclimatiseren. Dus inderdaad, ofwel je vervangt Schreuder nu, of je laat hem het seizoen afmaken. Wat mij betreft vervang je hem nu.
 
Carrasco
 
1
17 november 2022 om 11:05
Zeker. Nu zijn de technische mensen van Ajax aan zet. De WK-periode is perfect om nu belangrijke beslissingen te gaan maken. Ook voor de langere termijn (aanstelling nieuwe td bijvoorbeeld). We gaan het zien.
 
London Calling
 
0
17 november 2022 om 14:01
@ewoud op basis waarvan heeft Ajax de Boer laten zitten in 2011 toen ze in deze fase 4 stonden en beton voetbal speelden. En op basis waarvan hebben ze Bosz laten zitten die in deze fase ook verder achter stond, waar er ook 0 vooruitgang in het spel zat en waar regelmatig eigen spelers werden uitgefloten (lees de stukken uit het jaar van Bosz er nog maar eens op na, dat was helemaal niet of leuk aanvallend voetbal tot het in Maart ineens ging lopen). En toen Ten Hag er net zo lang zat als Schreuder nu slaagde hij er in om zo goed te spelen dat Ziyech uitgefloten werd, dat eerste half jaar was echt dramatisch en het tweede half jaar, maar iets beter en toen hing het ineens lopen. Maar die heren van de Telegraaf waren echt niet aan zijn stoelpoten gaan zagen als het allemaal zo goed was geweest dat eerste jaar. Ik had Schreuder daar niet neergezet. Ik geloof ook dat Schreuder niet het enige probleem is (er is ook genoeg mis met de huidige selectie). En denk ook niet dat Schreuder, zelfs als je de selectie op orde brengt, een onderdeel is van de oplossing. Maar ik kan me best voorstellen dat ze bij het bestuur iets minder opportunistisch reageren dan de fans op een trainer die met een half nieuw elftal halverwege 2e staat.
 
Ewoud
 
0
17 november 2022 om 14:26
Bij zowel de Boer, als bij Bosz als bij Ten Hag zag je dat toen het niet liep er in ieder geval mechanismes waren. Bosz had een dramatische 1e seizoenshelft, maar ik zag de patronen bij het drukzetten ook al lukte het niet, om maar iets te noemen. Bij Schreuder is dat er niet, en het zegt best wel wat dat niemand me die dan kan noemen. Enige verdediging is `andere mensen waren ooit ook slecht`. Schreuder zelf zegt het me ook niet, want in interviews houdt hij het altijd bij `moediger zijn aan de bal`, `het ziet er tactisch slecht uit omdat we afspraken niet nakomen` en `dapper vrijlopen`. Welke afspraken dat zijn daar gaat hij niet op in. Hij zal echt wel een plan hebben, want hij is een prof met een diploma en ik een leunstoel expert. Maar ik zie het echt niet. En een Bergwijn klaagt ook dat de spelers niet weten wat ze moeten doen. Dus zeg het maar? Wat je zegt over de mensen van de Telegraaf vind ik ook apart, want die zaagden aan zijn stoelpoten toen hij in de halve finale van de CL stond. Zelfs Driessen heeft toegegeven dat ze bij hem veel te lang in het negatieve zijn blijven hangen. Dat Schreuder niet het enige probleem is, dat is duidelijk. Maar ik zie echt de toegevoegde waarde van Schreuder niet. Ik reep helemaal niet snel om een exit van een trainer. De laatste keer was dacht ik bij Henk ten Cate. Ik heb Marcel Keizer tot het einde verdedigd bijvoorbeeld. Maar bij Schreuder heb ik gewoon geen enkel idee wat hij wil, ik zie geen enkel soort van lijn in het spel en ik heb het idee dat het elke wedstrijd minder wordt in plaats van beter.
 
Angwaterslang
 
3
17 november 2022 om 10:47
Met het verliezen van de spelers kan je inderdaad niet verwachten dat ze 2de worden in deze poule. Dat je geen 1ste staat in de competitie en elke topwedstrijd tot nu toe hebt verloren is gewoon schandalig. Feyenoord heeft afgelopen seizoen ook genoeg sterkhouders laten gaan en die staan nu bovenaan. Ajax moet uitkijken dat het dalijk niet 3de wordt en het champions league geld misloopt.
 
Carrasco
 
1
17 november 2022 om 11:03
Ajax en Feyenoord zitten naar mijn mening op hetzelfde niveau op dit moment. Echter kwam Ajax van een veel hoger niveau, ze hadden een CL-waardig elftal. Die zijn ver teruggevallen. Feyenoord heeft goed ingekocht. Dat maakt denk ik het verschil. Daar heb/had je met Kloese en Arnessen mensen zitten met visie. Die verkochten goed en kochten goed in. Spelers die pasten in de visie en speelswijze van Feyenoord. Vandaar dat er een stijgende lijn inzit. Ajax had niet zo ver hoeven terugzakken. Er is echter dramatisch ingekocht naar mijn mening. Ocampos is het beste voorbeeld, H2 wilde daar miljoenen aan uitgeven en die gaat in december in alle waarschijnlijkheid terug naar Sevilla. Verder maakt Schreuder ook geen goede indruk. Ik geef in de reactie op Ewoud mijn beargumentatie waarom ik hem toch zou laten zitten. Tijdelijk.
 
HVB075
 
2
17 november 2022 om 11:03
Natuurlijk zijn er verzachtende omstandigheden, maar die kritiek op Schreuder gaat niet alleen over de resultaten, het is vooral alles daaromheen. Ik vind het prima als er af en toe verloren wordt, dat hoort bij voetbal. De manier waarop is echter genant. Al het plezier lijkt uit het spel verdwenen, de trainer geeft soms halverwege de wedstrijd de hoop al op, spelers als Timber zijn geen schim meer van de spelers die ze vorig jaar waren, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Slechte resultaten zijn oke, zo lang er een stijgende lijn te ontdekken is. Die is er helaas op geen enkel vlak, en dat mag je Schreuder aanrekenen. Eruit met die man.
 
Carrasco
 
0
17 november 2022 om 11:07
Als Ajax hem ontslaat, wie zou je ervoor terughalen? Ik gok dat de volgende trainer (mocht er geen nieuwe Td worden aanstelt) ook geen goede resultaten gaat halen.
 
Booya_410
 
1
17 november 2022 om 10:54
Die vormcrisis heeft hij zelf veroorzaakt door om onverklaarbare redenen te gaan schuiven met spelers om een aantal maar "tevreden" te houden.. Waarom Kudus in de spits? Kudus speelt vooral voor zich zelf. En daarmee loopt hij anderen voor de voeten. Bergwijn is sinds Kudus in de spits speelt minder en minder gaan spelen.... Waarom continu Bergwijn en Tadic wisselen van positie? Ik weet het wel, Tadic en Schreuder hebben dezelfde zaakwaarnemer. Tadic zal wel zijn begonnen te miepen na de eerste paar weken dat ie op rechts begon... Waarom worden Linksback als rechtsback opgesteld... Terwijl je in Jong Ajax Regeer hebt lopen die het vorig jaar onder Ten Hag prima heeft gedaan toen hij aan het einde van het seizoen vaak voor Mazraoui in moest vallen... Enige wat je Schreuder niet kan kwalijk nemen is het feit dat er te veel spelers zijn gekocht die totaal niet bij Ajax passen.. En Bassey, een Ocampos, een Grillitsch, een Luca... Over Sanchez maar te zwijgen, die kan er echt helemaal niks van...
 
Carrasco
 
0
17 november 2022 om 11:11
Aankoopbeleid is dramatisch geweest inderdaad. Klopt, Schreuder maakt rare keuzes, en dat helpt niet mee. Echter ligt het probleem naar mijn mening veel dieper. Mocht het technische beleid bij Ajax niet worden aangepast, dan gaat de volgende trainer ook falen. Volledig met je eens trouwens wat betreft die positiewisselingen. Dat doet een elftal nooit goed.
 
Ewoud
 
2
17 november 2022 om 10:40
Ik gun van der Sar een prachtige stap naar Manchester United.
 
pinko
 
0
17 november 2022 om 11:52
Als niet Ajax supporter moet je daar niet blij van worden;-)))
 
Homelander
 
3
17 november 2022 om 10:44
Top geen CL voetbal, een gigantisch salarishuis, geen afstand kunnen doen van overbetaalde vedettes, Schreuder z'n zaakwaarnemer die weer geld mag uitgeven in de winter, jeugdspelers die geen kans krijgen. De club staat op de rand van de afgrond met dit beleid en de huidige leiding.
 
HERBIE62
 
2
17 november 2022 om 10:47
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. Nu afscheid nemen van Schreuder en Bosz bellen. In januari ben je te laat om een nieuwe trainer aan te stellen.
 
Booya_410
 
2
17 november 2022 om 10:49
Feyenoord, PSV en AZ lachen zich rot… Wordt weer reageren als het te laat is. Het klikt gewoon niet met Schreuder. Is niet erg, maar hak dan wel de knoop door. Schreuder is in alle opzichten geen Ajax trainer. Wijst te veel naar anderen, totaal geen durf om beslissingen te nemen. Continu maar schuiven om iedereen maar “tevreden” te houden terwijl dat juist averechts werkt.. Doet niets anders dan zelf problemen te creëren door Kudus in de punt van de aanval te zetten. Door te veel niet-voetballers op te stellen waardoor het in de opbouw niet loopt. Daarnaast klopt de veldbezetting voor geen meter. Die Duister voegt ook totaal niets toe met zijn tabletje… Als je hem eruit mikt en Bogarde op de blote knietjes smeekt om terug te komen dan wordt het misschien nog iets met Alfred. Zo niet, zo snel mogelijk afscheid nemen!
 
roklo
 
0
17 november 2022 om 10:59
Paar spelers kopen in de winterstop... versterken en knallen de 2e helft van het seizoen
 
Dylan1992
 
2
17 november 2022 om 11:04
Het verbaast me gewoon hoe nonchalant er hierover gedaan word door de directie of technisch hart. Wat zijn de punten waarop je Schreuder zou moeten houden? Bakt er werkelijk niks van.....veel miskopen bij Ajax die gewoon niet het niveau hebben wat vereist is. Wat ook de schuld is van H2 maar je kan me niet vertellen dat Schreuder daar geen inspraak in heeft gehad. Je ziet helemaal geen lijn in het spel , defensief is het en dan ben ik nog netjes belabberd. Ik kan niet wachten tot dat stuk onbenul ontslagen word en die Duitser met die tablet ook.
 
mrluc
 
3
17 november 2022 om 11:05
Als niet ajax fan is het beste nieuws van deze week. Kans zit er in dat er dan nog meer punten verspeeld gaan worden. Blijft de competitie wel lekker spannend.
 
tukkerpro
 
3
17 november 2022 om 11:09
Ik heb het gezegd Ajax supporters, van Schreuder kom je niet zomaar vanaf. Hij zal nooit uit zichzelf de benen nemen. Vervelende trainer. Ik had altijd het gevoel, toen hij nog trainer van ons was, dat het alleen maar slechter kon gaan en niet beter. Hij maakte de spelers slechter inplaats van beter. Alleen Ziyech speelde naar behoren, maar dat is van nature al een rasvoetballer, die hoef je niets te leren. Succes met Schreuder Ajaxieden.
 
bruutje
 
1
17 november 2022 om 11:10
Ben wel nieuwsgierig wie het dan zou moeten overnemen
 
Bundy_sr
 
0
17 november 2022 om 11:17
Van der Sar, Hamstra en Schreuder out= Keje Molenaar, Jordi Cruijff en Peter Bosz in. Huntelaar manager technische zaken van de jeugd maken om daar ervaring op te laten doen
 
Stijlvol
 
4
17 november 2022 om 11:18
Bizar dat deze trainer bij een topclub als Ajax mag blijven aanmodderen. Ik heb de indruk dat zijn spelers ook totaal niet door het vuur voor hem willen gaan. Absolute mismatch om Schreuder aan te stellen.
 
GLENNN
 
2
17 november 2022 om 11:19
Is het niet meestal bij ''vertrouwen uitspreken'' dat diegene dan een aantal weken later er juist uitligt? Ik vind dat het bij Schreuder niet vooruit gaat, alleen maar achteruit. Het spel ziet er niet uit. Hij weet de ''vedettes'' voorin niet te managen en aan te zetten tot goede prestaties (tadic & Bergwijn). Dat zijn grootverdieners die momenteel amper tot niet presteren... Antony is vervangen door een Bergwijn, die alleen op de andere vleugel uitblinkt. Je hebt 0 echte diepgang op de flanken. Je hebt een Bassey die Martinez moet vervangen, maar voetballend misschien maar 50% van Martinez is (als het dat al is). Timber die, mede door de vele wisselingen en geen leider naast zich, ook een pak minder is dan vorig seizoen. De backs die aangekocht zijn die nog niet renderen, waarbij ik Wijndal nog de beste vind gek genoeg.... Lucca die amper tot nooit speelt, ondanks dat hij toch best wel levert als hij telkens mag invallen. Mag samen met Conceicao meestal 10 minuten spelen, als hij die al haalt... Bijna nooit een zelfde samenstelling. Dan speelt Brobbey, dan speelt Kudus. Kudus die misbruikt wordt in de spits... Jeugd die amper tot geen kansen krijgt. Zo'n Kaplan die is aangekocht, die ik nog nooit heb zien voetballen. Ondertussen kan zo'n Kaplan het toch niet minder doen dan wanneer een Blind centraal speelt? In mijn ogen moet er in de winter niemand vanuit de koker van Schreuder gekocht worden. Wellicht alleen oude bekende die je terug kan halen in de naam van Ziyech, maar meer zou ik niet doen. Ocampos die gehuurd wordt, maar niet gebruikt. Je kan mij niet zeggen dat Ocampos het slechter dan Tadic of Bergwijn zou doen momenteel. Is minder gepolijst, maar is wel eentje die er vol inkleunt. Misschien heeft Ajax wel weer eens zo'n type nodig? Taylor t.o.v. Gravenberch is ook een downgrade gebleken helaas... Het is er allemaal niet beter op geworden in Amsterdam helaas.
 
Cancellara
 
1
17 november 2022 om 11:21
Goed nieuws voor de concurrenten van Ajax denk ik zo. Mocht Schreuder ook in januari dus nog trainer zijn, hebben wij als NEC een grote kans op resultaat in de eigen Goffert. Want eerlijk is eerlijk, spelers lopen niet meer onder Schreuder en zullen dat na het WK óók niet gaan doen. Denk je nu werkelijk waar dat als het gros van de spelers dat terugkomt van het WK ineens wél harder gaat lopen/werken voor Schreuder? En dan laat ik de buitenlandse spelers nog maar even buiten kijf...
 
Prologic
 
5
17 november 2022 om 11:30
Dit is toch echt lachwekkend. Hoe kan je als bestuur zijnde achter zo'n trainer staan, met dit spel, met deze cijfers en 100 miljoen aan spelers? Ik ben oprecht benieuwd naar de zaakwaarnemer van Tadic en Schreuder, die lijkt volledig de macht te hebben gegrepen in dat complete beleid bij Ajax. Jammer dat Edwin hier niet kan laten zien een leider te zijn voor dit Ajax.
 
barryballs
 
4
17 november 2022 om 11:31
Ajacieden: "ontslag Schreuder..." Jaaaaaaaa!!!! "... intern geen thema" Neeeeee!!!! Denk sowieso wel dat ze hem het jaar laten afmaken. Ajax zou prima nog kampioen moeten kunnen worden met deze ploeg. Als ze op een gegeven moment dik achterstaan en er nog een slechte reeks wordt neergezet is het denk ik wel over. Nu kan hij zich nog herpakken met wat gerichte versterkingen (helaas)
 
Arz90
 
4
17 november 2022 om 11:39
Er zijn weinig (niet ontslagen) Ajax-trainers die dit met zijn slechte statistieken kunnen navertellen. Dus wat is er nog meer nodig om deze meneer de fles te geven?
 
pinko
 
2
17 november 2022 om 12:01
Helaas zijn ook de analisten mede oorzaak van het aanblijven van Schreuder. Bijna niemand die positief over hem oordeelt, maar merkwaardigerwijs wel benadrukt dat hij niet moet worden ontslagen. Hierdoor is binnen Ajax ook mede een beeld ontstaan van, we kunnen wel met hem door. De ex voetballers - die er meer verstand van hebben dan de doorsnee supporter - zeggen dat in koor! Geef dan eens een echt plausibele reden waardoor hij het in de tweede seizoenhelft wel aan de praat krijgt? Hiertegenover stel ik de volgende bezwaren van de eerste seizoenhelft: alle topduels verloren, duidelijk neerwaartse spiraal, spelersgroep kwijt, onbegrijpelijke tactiek en wisselbeleid, veel ontevreden spelers, en ten laatste, nergens bewezen een goede hoofdcoach te zijn. Bij Twente uitgekotst, Hoffenheim idem, bij Brugge, kleine opleving, maar ondanks kampioenschap, opluchting alom bij zijn vertrek. En bij alle clubs onherkenbaar, vooral negatief voetbal. En toch wil je blijven??;-))
 
PapaBear
 
1
17 november 2022 om 12:25
Dat hij al die topduels verliest vindt ik eerlijk gezegd niet eens zo heel erg (zijn of simpelweg beter of zoals PSV slimmer geweest in die duels). Het gaat mij meer om de manier waarop en hoe de spelers zich aan de wereld tonen. En wat ze uitstralen in hun gevoel en vertrouwen in de trainer.
 
PapaBear
 
2
17 november 2022 om 12:22
RVC mag nu ook wel optreden! Incapabele mensen op hele belangrijke posities op het moment binnen de club die niets durven/willen doen om de club uit het moeras te trekken. Van der Sar valt keihard door de mand, ETH en Overmars redde zijn hagje afgelopen seizoenen. Nu moet hij het zelf doen en blinkt hij uit in afwezigheid. Tja en H2 is nu eenmaal niet van het kaliber Overmars (jaja ze zijn onervaren maar stralen ook niet uit dat ze beter gaan worden)
 
Denn01
 
1
17 november 2022 om 12:32
Ik vind het jammer dat er geen coach is die zegt ik ga het verdorie met deze spelers doen al zijn er een aantal verkocht. Ik ga zorgen dat dit een moeilijk verslaanbare machine wordt. Deze coach is alleen constant aan het uithuilen dat er spelers zijn verkocht. Dat het verdedigend beter moet. Dat er wel veel kansen zijn gecreerd enz. enz. Er zit 0,0 herkenning want wat is nu eigenlijk het spel wat Schreuder wilt spelen? Ik zie het namelijk niet. Hij weet ook nog steeds niet wie hij waar neer moet zetten. Deze man traint elke dag met die jongens en weet het niet. Ik vind het bizar.
 
Carlovan den Bosch
 
3
17 november 2022 om 12:44
Keizer ging er voor veel minder uit. Persoonlijkheden zijn in Amsterdam Arena niet te vinden vermoed ik zo.
 
pinko
 
1
17 november 2022 om 13:31
Dat ontslag was al voorgekookt. Er werd alleen nog gewacht op het juiste moment. Daarna kon men gaan bouwen aan het Ajax waar het tot afgelopen seizoen stond. En nu is de 3 eenheid van der Sar/hamstra/schreuder bezig de beoogde contunïering daarvan in rap tempo aan het afbreken.
 
AjaxWestham
 
1
17 november 2022 om 13:22
22 januari wordt judgement day voor Schreuder, verlies je die grof (met grof bedoel ik een Ajax zonder enig benul en idee en inzet) dan is het alsnog exit. Er vanuit gaande dat de potjes daarvoor wel worden gewonnen, al hou ik m'n hart vast bij die potjes en zeker tegen Twente
 
Daneman
 
3
17 november 2022 om 13:40
Schreuder bakt er niks van. Maar wel heel scheef en apart dat Ten Hag, die in niks beter is, behalve misschien in de teamgeest en professionele houding afdwingen bij de groep, altijd een hand boven het hoofd is gehouden, zelfs als toptrainer is betiteld, op basis van wat kampioenschapjes in de eredivisie, met de duurste selecties ooit bij Ajax. Het spel was overwegend doodsaai, en zat lange periodes slecht in elkaar, met name de veldbezetting en restverdediging, en na het successeizoen werd al het combinatiespel voorin er alweer uitgesloopt, en werd er steeds meer en meer louter via de flanken opgebouw en aangevallen. Zijn Ajax kon ook totaal niet overweg met drukzettende ploegen of ploegen die heel compact stonden. Zie het verschil CL en eredivisie vorig seizoen. Men had veel meer moeite met Go Ahead dan met Dortmund, dat overigens volledig uitgeblust was, en hun tegenstanders steeds lieten lopen, en waar Rangers ook dik van won. Over Besiktas en Sporting hoeven we het niet te hebben, bakten er niks van, ook rumoerigheid binnen die clubs. Dat is nogal wat anders dan het felst en hoogst drukzettende Liverpool ooit, en Napoli dat ook zeer hoog en fel drukzette, en in topvorm. Ten Hag was tegen die twee ook totaal kansloos onderuit gegaan, zeker zonder zijn lange Haller, die hij gebruikte voor de lange bal van achteruit. En zeker zonder zijn Mazraoui en Martinez, die enorm belangrijk waren in het spel van achteruit. Ten Hag die ook maandenlang seizoenen startte met kansloze experimenten, om tijdens de CL of daarna pas het licht te zien, en dan nog was het vaak geen best voetbal. Dus het is niet alleen Schreuder, het is al jaren slecht, qua aankoopbeleid en qua trainers, en dus ook qua leiding en directie, en zodoende ook de RvC, want die hoort te controleren. Ajax is al jaren een ordinaire koopclub, en men vindt dat blijkbaar prima. Het is weer terug bij af allemaal, pre-revolutie, alleen dit keer met een enorm veel betere opleiding, waar geen gebruik van wordt gemaakt, en veel meer geld.
 
Svenieman
 
0
17 november 2022 om 14:08
Super goed nieuws. Van mij mag hij voorlopig blijven. Ik denk niet dat Schreuder de juiste trainer voor Ajax is, maar dat neemt niet weg dat de tegenvallende resultaten alleen aan hem liggen en het ook wel weer goed is dat Ajax niet gelijk de trainer eruit gooit. Van de spelers zelf mag je toch ook wel wat verwachten? Het is tenenkrommend om te zien dat een Bergwijn voor de camera aangeeft dat ze (voetballers) niet wisten wat ze moesten doen. Dat is precies waar het mis gaat. Vroeger stonden er kerels in het veld. Als het dan niet liep op de manier zoals de trainer het bedacht had, namen die zelf het heft in handen om alsnog tot een goed resultaat te komen. Het zijn voetballers van beroep en bent dus blijkbaar 100% afhankelijk van je trainer om de juiste dingen te kunnen doen om te winnen, diep triest. Zie hier ook waarom heel veel voetballers nooit een goede trainer zullen zijn.
 
Wouterke
 
0
17 november 2022 om 14:18
Gelukkig, ik was even bang dat ze hem zouden ontslagen na de recente resultaten. Ben ik voor niks ongerust geweest. Erg blij met het aanblijven van Alfred Schreuder en ik zou zeggen; ga zo door. Groetjes uit Eindhoven
 
AhmedHossam
 
0
17 november 2022 om 14:45
Wanneer er gelekt wordt naar de media dat je je geen zorgen hoeft te maken over je positie betekend dit meestal dat ze begonnen zijn met onderhandelen met je opvolger en dat je snel je spullen kunt pakken.
 
HakimZiyach22
 
3
17 november 2022 om 14:57
Kansloze trainer, kansloos bestuur en kansloze RvC. En de juiste poppetjes worden weggejaagd, of monddood gemaakt. En dan keert pa Blind ook nog officieel terug. Brrr. Schreuder, Hamstra en Sar moeten gewoon meteen eruit. Allemaal gefaald. Als je een Nederlander wil, moet je voor Bosz gaan. Als je een buitenlander wil, moet je voor Gallardo gaan. 2 miljoen per jaar vraagt ie, absolute toptrainer. Maar uiteraard, is geen vriendje/bekende van de club, dus kansloos. Bosz terug als hoofdcoach, Ling als TD, Molenaar als AD. Daarnaast Ouaali een belangrijkere rol krijgen, jeugd moet centraal staan, nu is het een extra speeltje bij nood. Belachelijk natuurlijk. Hoofd jeugdzaken zou ik een mooie functie vinden voor hem. Hoort meer inspraak te hebben dan de passanten van hiervoor (niet alleen Schreuder, ook Ten Hag was belachelijk). Maar goed, dit is teveel de Cruijff-gedachte, en dat is uitgestorven binnen de club, dus ook dat is kansloos.