Onverbiddelijk Borussia Dortmund handhaaft schorsing van Dembélé
Zondag, 13 augustus 2017 om 09:56

Ousmane Dembélé blijft tot nader orde geschorst bij Borussia Dortmund. Directeurs Hans-Joachim Watzke, Michael Zorc en Peter Bosz besloten de aanvaller donderdag uit de selectie te zetten, nadat hij afwezig was bij de training. Aanvankelijk zou de schorsing duren tot de bekerwedstrijd tegen 1. FC Riesalingen-Arlen (0-4) van zaterdag, maar de straf is zondagochtend verlengd.

Technisch directeur Zorc kondigt dat besluit aan via de officiële kanalen van de club. "Onze focus ligt op een goede voorbereiding voor de wedstrijd tegen VfL Wolfsburg van komend weekend. Natuurlijk heeft Ousmane de mogelijkheid om individueel te trainen." Verder wil Borussia Dortmund geen commentaar geven, zo laat de club weten in het statement.

Dembélé is een belangrijk transferdoelwit van Barcelona en wil graag de overstap maken. De Fransman liet donderdag verstek gaan bij de training, ervan uitgaande dat de clubs een deal zouden bereiken. Later maakte Dortmund echter bekend dat het een bod van Barcelona heeft afgeslagen. De jongeling bood geen excuses aan toen hij zich weer bij BVB meldde.

Het contract van de Fransman loopt nog vier seizoenen door. Een jaar geleden nam Dortmund hem voor vijftien miljoen euro over van Stade Rennes en de Bundesliga-topclub kan een enorme winst maken op Dembélé, maar ziet dat voorlopig niet zitten. Een eerste bod van Barcelona correspondeerde volgens de club niet met met de 'buitengewone' kwaliteiten van Dembélé en niet met de huidige standaarden op de transfermarkt. Een transfer zou 'niet erg waarschijnlijk' zijn.

Meer nieuws
   
23:30
23:30
De EK-selectie van Spanje: dit zijn de spelers die kans maken
0
   
23:11
23:11
Racistisch gedrag richting Nico Williams smet op belangrijke zege Atlético
0
   
23:06
23:06
Chelsea vecht zich knap terug tegen Villa, maar vergeet zichzelf te belonen
6
   
23:02
23:02
Paris Saint-Germain poetst 1-3 achterstand weg en is officieus kampioen
7
   
21:47
21:47
Liverpool gebruikt Slot om af te stappen van traditionele Britse clubstructuur
27
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (93)

 
Jorwij
 
41
13 augustus 2017 om 10:00
Goedzo. Dortmund moet paal en perk stellen.
 
DavitDavtyan
 
18
13 augustus 2017 om 11:29
Waarom vind ik dit toch aw zo vervelend en onbegrijpelijk? Ik snap echt niet waarom clubs tegenwoordig zo moeilijk doen om een transfer. Als iemand wegwil, dan moet de club hem gwn voor het juiste bedrag laten gaan. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat Barca niet genoeg biedt. Je hebt toch ook liever geen ontevreden en wegwillende speler in je selectie?! Ja, hij heeft idd nog een contract bij Bvb, maar hij is toch geen gevangene? Hij mag toch ook door de voordeur vertrekken en zijn "ontslag nemen" zoals elke werknemer dat mag? Totaal onbegrijpelijk voor mij. Voordat iemand hard op mij reageert, ik was ook absoluut voor de transfer van Neymar en zei dat als hij wegwil, mag hij zelfs voor 150mil vertrekken. Blijf gewoon objectief mensen! Ik voel alsof clubhaat- en liefde tegenwoordig veel te ver gaan. Iedereen mag gewoon zijn weg volgen.
 
wesselkoopen
 
14
13 augustus 2017 om 11:36
Je vergeet alleen dat die jongen zelf een contract tekent en dus zichzelf bindt aan een club voor een bepaalde, dus als de club niet van hem afwil heeft die gewoon pech
 
123 bea 123
 
11
13 augustus 2017 om 11:43
@ David "ontslag nemen" zoals elke werknemer dat mag. Nee, zoiets staat niet in de contracten van voetbal profs. Tijdens hun contract moeten ze leveren, tenzij ze zijn geblesseerd of ziek. De vergelijking met een gewone contract van een werknemer klopt niet. Terecht ook, want ik vind dat de jonge miljonairs best wel hun optimale inzet voor de club mogen geven, ook op basis van hun torenhoge salarissen.
 
DavitDavtyan
 
3
13 augustus 2017 om 12:24
@123 bea 123: Klopt, het staat niet vastgesteld, maar het hoort bij de morele waarden naar mijn mening. Het is nu alleen maar slecht voor Bvb. Ze hebben geen 100(ongeveer)miljoen op hun bankrekening staan, kunnen een van hun beste spelers niet inzetten en hebben een ontevreden speler voor de toekomst. Ik wil eerlijk gezegd horen hoe u objectief tegenover deze transfer staat. Objectief!
 
123 bea 123
 
4
13 augustus 2017 om 13:24
@ Davit Ik weet eerlijk niet wat jij met objectief bedoelt. Alles wat ik hier schrijf is natuurlijk mijn objectieve mening, alles andere zal ik uiterst merkwaardig vinden. Bedoel, ben grote BVB fan, maar geen Ultra die geen andere mening accepteert. Natuurlijk, van mij mag hij weg, maar dan moet Barca de gevraagde som of tafel leggen. Ik veroordeel wel de gigantische sommen die dezer dagen voor voetballers betaald worden, maar uiteindelijk is alles een kwestie van aanbod een navraag, i. e. de markt bestemd de prijs. Gezien getekende contracten is het in een civiliseerde wereld eenmaal zo, dat iedereen zijn verplichtingen moet nakomen. Als jij een hypotheek contract bij een bank afsluit, kan je ook niet na 3 maanden zonder gevolgen weglopen. ik snap nou niet waarom dat bij voetballer anders moet zijn.
 
DavitDavtyan
 
3
13 augustus 2017 om 13:58
@123 bea 123 Dat gedeelte van hypotheek is een ander verhaal en snap niet echt waarom je dat erbij haalt, maar goed. Ik ben er nu grotendeels met je eens en waardeer het dat je objectief kan blijven. Ik vind alleen dat niet alleen Barca er begrip voor moet hebben en gevraagde som op tafel moet leggen, maar dat BvB ook meewerkt. Dan komen beide partijen er goed uit en komt er een tweezijdig geaccepteerde som op papier te staan. Het is nu denk ik geen geheim meer dat de speler zelf wel wegwil. Waarom er dan zoveel ophef komt, snap ik echt niet.
 
123 bea 123
 
3
13 augustus 2017 om 15:17
Ik snap het wel. De meerderheid van de mensen vinden het niet leuk als iemand een contract afsluit, en even later zo doet als of die niet bestaat. Als iedereen het zo doet zullen we met zijn allen alleen nog in chaos verkeren, toch?
 
DavitDavtyan
 
2
13 augustus 2017 om 15:42
Daar heb je gelijk in. Een speler moet geen contract verlengen, als hij paar weken later wegwil, absoluut. Het is onrespectvol. Maar Dembélé maakte volgens mij al vorige zomer duidelijk, dat hij uiteindelijk bij Barcelona terecht wil komen. Ik hoop dat er toch een akkoord komt.
 
Cihanovic
 
11
13 augustus 2017 om 10:01
Als ze zo'n goed bod krijgen, dan kunnen ze heus wel een vervanger halen. Misschien flopte hij wel en zouden ze blij zijn als ze hem hadden verkocht. Bij dit soort taferelen komt altijd ruzie, gewoon verkopen. Je kan hem echt niet later voor 300 miljoen ineens verkopen.
 
VisWoestijn
 
33
13 augustus 2017 om 10:15
Ik vind het allesbehalve een goed bod anders. Hij is met Mbappe 1 van de grootste talenten van het moment. Als over de grens bedragen van 130/180 miljoen genoemd worden dan ga je voor Dembele toch geen bedrag van 85 miljoen + een paar clausules accepteren. Helemaal niet wanneer de kopende club net een gigantisch bedrag heeft ontvangen en Dembele de beste kandidaat is om Neymar te vervangen. Ik zou zeggen lekker behouden. Laat hem maar een maandje mokken tot hij weer voor Dortmund wil spelen, als deze inflatie handhaaft hoeft hij niet eens beter te spelen om weer 20 miljoen in waarde te zijn gestegen.
 
Kohaku
 
8
13 augustus 2017 om 10:39
Weet niet of Dortmund in 2 weken nog een ander kan halen en anders voor de hoofdprijs. Ook die andere vereniging zal namelijk nog een vervanger moeten hebben. De tijd gaat dringen nu.
 
Flamezzz
 
0
13 augustus 2017 om 17:09
Net dit. Dortmund kan hier groot voordeel uit halen. Barcelona komt nog wel terug met een bod en er zijn echt genoeg buitenspelers op te halen voor veel minder geld. Sportief zou het goed zijn voor Dortmund om Dembele te houden maar op langere termijn zouden ze beter een deal maken.
 
Kluivert8
 
7
13 augustus 2017 om 11:10
Het is gewoonweg kapitaal vernietiging van de bovenste plank. Als je zo een mooi bedrag voor hem krijgt dan kan je dat accepteren. Als hij er straks geen zin meer in heeft om lekker te ballen bij Dortmund dan is hij al meteen 50 miljoen minder waard. Dembele is in mijn ogen de enige die Neymar op den duur kan vervangen. Hij heeft ook die onbevangen spel in zich. Maar zal wel een stuk doelgerichter moeten worden.
 
FairPlay87
 
8
13 augustus 2017 om 11:39
Hoezo? Omdat het Barcelona moet het geaccepteerd worden? Hallo zeg. Een goed bod bepaal jij niet, dat bepaald de club Dortmund. Zij willen veel meer of beter nog, gewoon Geen vertrek van de speler. En daar hebben ze alle recht toe, gezien het contract. Wordt er moe van hoe vermogende clubs maar denken alles te kunnen kopen wat los en vast zit. Het voetbalseizoen wordt bepaald in de zomer. Gewoon belachelijk hoe diep het voetbal is gezonken. En we vinden het allemaal nog normaal ook
 
Thombvb
 
51
13 augustus 2017 om 10:10
Gelukkig ben jij heel objectief. Ik overigens ook niet als Dortmund-fan, maar die jongen heeft toch gewoon nog een contract voor vier jaar? Daar mag je hem toch aan houden? Of zie ik dit verkeerd?
 
ViscaBlaugrana
 
13
13 augustus 2017 om 10:15
Dat klopt dat die een contract heeft, maar hij wil weg naar iets groters, naar een andere uitdaging en ik weet niet of jij iets van het verbintenissenrecht of contractenrecht kent maar één van de basisbeginselen bij het sluiten van een contract is dat de werkelijke wil steeds primeert bovenop de uitgedrukte wil en je moet steeds de mogelijkheid hebben om een contract te kunnen ontbinden, opzeggen of juist verlengen (bij je werkgever). Als die jongen gewoon weg wil, laat hem dan gewoon gaan. Zelfs de grote sterren (cfr. Neymar) zijn weggegaan, of het nu clausule was of niet aan een ongemotiveerde speler heb je echt bitterweinig.. en vergeet ook niet dat een dergelijke schorsing z`n komende prestaties zal beïnvloeden, ook de relaties met de fans zullen nu bekoeld worden.
 
brandkraan
 
14
13 augustus 2017 om 10:19
Met andere woorden; een contract stelt geen moer voor!
 
SuperBuLi
 
10
13 augustus 2017 om 10:25
Heerlijk hoe Barcelona ook in zo een positie wordt gezet. Zoals zij ook zeiden laat Barcelona tot de laatste cent naar wat Dortmund verlangd, zo simpel is het.
 
ViscaBlaugrana
 
12
13 augustus 2017 om 10:34
@superbuli: Jij begrijpt het echt niet hé.. voor de 86ste keer: Clausules in Spanje zijn verplicht en je kan geen kant meer op daardoor: anders had Barca ook moeilijk gedaan over de prijs en was Neymar zelfs mss niet eens verkocht en was ie ook lekker in Catalonië gebleven maar NOGMAALS je gaat (imo) bitterweinig hebben aan een ongemotiveerde speler, laat hem dan lekker naar z`n "grote" uitdaging gaan bij psg waar hij het "grote" geld kan gaan verdienen.
 
Kohaku
 
7
13 augustus 2017 om 10:43
Jij preekt wel voor eigen parochie nu. Er is ook zoiets als de wet. Als je met je volle verstand een contract tekent heb je niet veel meer te willen en kun je niet zonder meer onder je contract uit. Wat Dortmund hier doet is uitstekend anders worden de spelers straks de baas. Het zijn de clubs die de salarissen betalen, niet de spelers. En als spelers graag makkelijk weg willen werkt dat dan twee kanten uit. Voldoet een speler niet meer dan mag hij ook op straat gegooid worden, ondanks een lopend contract.
 
SuperBuLi
 
10
13 augustus 2017 om 10:50
Grappig dat je zegt dat je het niet begrijpt, het lijkt wel andersom. Dortmund verlangd een bedrag dat Barcelona niet heeft betaald, zoals jij zelf zei clausule of niet. Barcelona hoort er gewoon aan te voldoen naar wat Dortmund verlangd of net? Omdat Dembele ongelukkig is moet hij voor de eerste en beste prijs weggaan? Dortmund wilt die jongen ook helemaal niet meer houden maar verkopen voor een prijs dat ze willen. Even erbij vermelden probeer je zelf ook in Dortmund te plaatsen en niet alleen in de club die jij support
 
ViscaBlaugrana
 
10
13 augustus 2017 om 11:01
Ja maar maestro: wat Dortmund verlangt is gewoon surreëel... tussen de 100-150miljoen? Dat neem je toch niet meer serieus? En probeer jij jezelf eens te plaatsen in de ogen van een club waarvoor jij niet supportert en wees heel eerlijk tegen jezelf: vind je een dembele 150m waard?! There`s no way in hell dat bv. een Bayern zo`n bedrag op tafel legt. (En het ergste van al is en wat blijkbaar velen hier ook vergeten zijn, is dat Dortmund een maand eerder letterlijk zei dat dembele niet vertrekt mits een bod van om en bij de 80-90 milj, nu voegt barca daad bij woord en bieden ze ong. dat bedrag plus variabelen/bonussen en heel de shizzel dabei en dan is het opeens toch nog niet genoeg? Die kerel heeft opeens superkrachten gekregen op een maand tijd ofwat? Er bestaat nog wel iets als redelijkheid en billijkheid in vorm van objectieve goeder trouw en ik vind dat Dortmund hier gewoon optimaal van profiteert (wat hun goed recht is trouwens, want zoals je zelf aangeeft: ze mogen vragen wat ze willen) maar 150 miljoen vind ik hem het niet waard en dat gaan ze ook niet krijgen.
 
SuperBuLi
 
5
13 augustus 2017 om 11:22
Ik vind Dembele niet eens 100 miljoen waard maar zo werkt het tegenwoordig niet meer. Die kerel heeft geen superkrachten gekregen maar Barca heeft wel super geld gekregen We shall see
 
Atotenmetz
 
9
13 augustus 2017 om 11:34
Sorry Viscablaugrana; ben zelf jurist en al 20 jaar als zodanig werkzaam. Wat je schrijft is te kort door de bocht. Een contract is niet betekenisloos en geeft de werkgever het volste recht te vragen om een schadevergoeding als 1 van de partijen zich niet aan de verbintenis wil houden. Dat heet in het voetbal een transfersom. Dortmund hoeft niet akkoord te gaan met elk bod. Jij doet haast alsof een club altijd akkoord moet gaan met een bod van een grotere club.
 
ViscaBlaugrana
 
4
13 augustus 2017 om 12:42
@Atotemetz: Ben ook een jurist van opleiding (weliswaar strafpleiter) maar hier een rechtsvergelijkend onderzoek beginnen heeft weinig zin, ook omdat die contracten omtrent voetbalspelers doorgaans iet-wat gecompliceerder zijn en veel clausules bevatten, ik beheers het Duitse contractenrecht en buitencontractueel AH-recht niet (noch jij veronderstel ik) echter naar de geest van de wet en naar de huidige stand van zaken (inzake voetbaltransfers) kent m`n doorgaans wel de evolutie in eerder het sportieve gedeelte dan het contractuele gedeelte en met een ongemotiveerde speler ben je gewoon niets, punt aan de lijn.Fyi: lees m`n betoog hierboven nog eens: ik zeg net dat het hun volste recht is om te vragen wat ze willen (ben je dan contractueel gezien een stap verder? Ja. Ben je sportief gezien een stap verder? Nee.)
 
ViscaBlaugrana
 
1
13 augustus 2017 om 13:04
@superbuli: Ja dat klopt dat Barcelona meer geld heeft gekregen maar denk niet dat het de bedoeling is deze integraal te spenderen aan een 20jarige speler... (of je moet het verstand van ene kim jong un hebben dezer dagen om het volledige saldo van 222m uit te geven aan één speler die imo toch nog wat te bewijzen heeft) daarom dat ik al dagen en weken schreeuw: nog liever met delofeu op de flanken doorgaan en investeren in je eigen jeugd. Maar zoals je zelf aangeeft: we shall see the upcoming days. ??
 
brandkraan
 
21
13 augustus 2017 om 10:16
Slaat nergens op wat je zegt.Een speler tekent met zijn volle verstand een contract en begint te huilen zodra hij daaraan wordt gehouden. Wel de lusten maar niet de lasten. Zouden meer clubs moeten doen wat Dortmund doet.
 
Jordy-t-H
 
8
13 augustus 2017 om 10:24
Helemaal met je eens! Het is volgens mij een trend om als voetballer zelf maar alles te bepalen. Je gaat een overeenkomst aan voor een bepaalde tijd, dan moet je je er ook aan houden. Clubs zouden wat vaker zo hard moeten zijn dan houdt dit vanzelf op.
 
blabla84
 
3
13 augustus 2017 om 10:33
Dus een 4 jarig contract uitzitten en dan transfervrij de club verlaten. Doe niet zo onnozel. Voetballers zijn gewoon producten. Als een club je zat is, verkopen ze je gewoon. of je roest voor x aantal jaar weg op de bank/tribune. Daarbij is 100 mil. meer dan genoeg voor een dembele.
 
123 bea 123
 
11
13 augustus 2017 om 10:27
Binnen de top voetbal bestaan geen "menselijke" houdingen. Het gaat om geld, en niets anders. Omdat Bayern meer geld heeft en daarmee door grotere salarissen meer top spelers kan houden maakt het de club niet "menselijker". Als Real of Barca een spelers van Bayern willen halen doen ze dat gewoon, zie Kroos en "bijna" Lewandowski.
 
SuperBuLi
 
2
13 augustus 2017 om 10:41
Ze mogen dat doen maar dat wordt toch geweigerd. Hoe ver ze zijn gaan voor Lewa weten we niet, Kroos had een aflopende contract en Bayern wou niet meer uitgeven dat nodig was.
 
123 bea 123
 
4
13 augustus 2017 om 11:10
Ja, maar het ging mij om het verhaal dat de ene top club menselijker is dan de andere. Wie de wetten kent, weet dat dit flauwe kul is.
 
ErPupone10
 
15
13 augustus 2017 om 10:08
Wanneer gaat die achtelijke fifa nou begrijpen dat het compleet nergens op slaat dat de transfermarkt open is terwijl voor veel teams de belangrijke wedstrijden al volop bezig zijn. Al dit gezeik is zo makkelijk op te lossen als ze de transfer deadline op eind juli zetten. Tuurlijk ligt de verantwoordelijkheid bij de spelers om zich professioneel te blijven opstellen maar wat verwacht je van een jongen van 19 die een geweldig seizoen heeft gedraait en dan de overstap zou kunnen maken naar de absolute top. Ik vind de schorsing overigens terecht maar clubs worden gewoon in situatie gedwongen. Kijk nu naar Dembele-Dortmund, Coutinho-Liverpool, Sanchez-Ajax en tot een bepaalde hoogte Mbappe-Monaco.
 
123 bea 123
 
2
13 augustus 2017 om 10:30
Prima teksten, ben helemaal met je eens, maar top voetbal is eigenlijk een gruwelijke, keiharde geld business, daar moeten we ook duidelijk in zijn. Groot vreet klein (bank rekening).
 
Hennesseyy
 
6
13 augustus 2017 om 10:17
Ik snap dat nooit helemaal. Dembele kan nu gewoon slecht gaan spelen en dat stiekem tegen Barca zeggen waardoor Barca hem volgend jaar voor een prikkie kan ophalen. Hier bereik je toch niks mee?
 
ViscaBlaugrana
 
5
13 augustus 2017 om 10:43
Haha dat willen sommigen hier dus niet begrijpen, dus voor een laatste keer: een ongemotiveerde speler is m.i. eerder een wisselspeler.. verkoop hem dan ten minste zo snel mogelijk met de nodige winst.
 
Kohaku
 
2
13 augustus 2017 om 10:48
Wie zegt dat Barcelona een jaar gaat wachten? Als deze jongen slecht gaat spelen speelt ie helemaal niet en dat moet je ook niet willen als club.
 
ViscaBlaugrana
 
4
13 augustus 2017 om 11:10
Tegen dan staat er al een andere dembele op (na het WK ofzo) en ene met mss een redelijke(re) prijs.
 
Shorty1991
 
3
13 augustus 2017 om 12:30
Tja en dan gaat Dembele balen van zn houding. Bij speelt pas 1 seizoen bij het grote Dortmund en dan nu al zo'n houding hebben..
 
Dejan
 
8
13 augustus 2017 om 10:19
Ik vraag me toch af wat je hieraan hebt hoor. Laat zo'n jongen toch vertrekken bij een goed bod. Alvorens hij nu weer is gekalmeerd, weer traint en enige zin heeft om voor Dortmund te spelen zitten we in november, december. Daar heb je als club toch ook niets aan?
 
123 bea 123
 
10
13 augustus 2017 om 10:31
Nee, hij mag ook weg, zodra Barca met de juiste som voorbij komt.
 
SuperBuLi
 
6
13 augustus 2017 om 10:38
Dortmund wilt helemaal niet dat Dembele blijft, ze willen alleen een enorm goede bod voor een toekomstige Ballon D'or winnaar.
 
ViscaBlaugrana
 
9
13 augustus 2017 om 10:45
En 100m is volgens jullie een soldenprijsje ofwat? Wat willen jullie eigenlijk? De volle 222m? Forget it. Laat hem dan lekker banken bij jullie of schors hem voor mijn part zelfs het hele seizoen, kunnen jullie hem vervolgens lekker doorverkopen voor een appel en een ei aan St. Pauli ofzo.
 
Kohaku
 
6
13 augustus 2017 om 10:50
Leer er maar mee leven dat iedereen weet dat Barcelona 222 miljoen heeft gevangen. Er gaat dus niet een speler als vervanger van Neymar naar Barcelona toe voor minder dan 100 miljoen.
 
ViscaBlaugrana
 
5
13 augustus 2017 om 10:55
Inderdaad, Haha toekomstige ballon d`or winnaar... dat weet je nooit op voorhand. Zoals alle andere (top)transfers kan dat idd evengoed een "bendtner" of een "chamack" worden... @bvb en @superbuli: Take the money and live another day to fight zoals ze zeggen, je hebt echt maar dan ook echt niets aan een ongemotiveerde speler en zo'n bod krijg je echt geen 2x..
 
SuperBuLi
 
2
13 augustus 2017 om 11:01
Precies Hangover96 dat is nou eenmaal de gok die je neemt. Of wist Barcelona al dat Neymar zo groot zou worden toen ze 86 mill voor hem betaalden? Dortmund denkt dat ze er veel meer uit kunnen halen en dat doen ze ook gewoon.
 
ViscaBlaugrana
 
3
13 augustus 2017 om 11:19
Neymar was al top bezig hoor, was bij het Braziliaanse elftal al een onbetwiste ster (toen nog spelend bij santos) en met z`n youtube video`s had je al een idee dat deze jongen marketinggewijs sowieso potten zou breken. En 86 is nog steeds niet 150.
 
VCF-LosChe-VCF
 
3
13 augustus 2017 om 10:44
Hij heeft een contract, daar moet hij zich nu gewoon aan houden. Als hij z'n eigen wil gaat creëren dan zou ik als club een boete opleggen dat hij z'n hele jaarsalaris kan terugbetalen.
 
Voetbalfan!
 
0
13 augustus 2017 om 11:00
Als club zijnde duidelijk maken dat hij door dit gedrag zijn eigen transfer heeft verneukt! En schorsen zolang de transferperiode duurd zo dat anderen in de toekomst ook begrijpen dat alles mogelijk is als je de regels maar volgt. En op deze manier je de club en jezelf voor schut zet en er geen onderhandelingen meer mogelijk zijn met zulk gedrag.
 
PAASCHKAAL
 
8
13 augustus 2017 om 11:02
Begrijpelijk van de club. Hij heeft nog een contract, is pas net aangekocht en moet al lang blij zijn dat Dortmund hem de kans gunde zich op een hoger niveau te etaleren. Het is echt de zomer van de werk weigeraars, wat ik schandalig vind want ze tekenen met het volste verstand een langdurig contract. Ik begrijp niet waarom spelers en club niet gewoon 'beschaafd' met elkaar kunnen omgaan. Speler: 'ik wil weg'. Club: 'oké als het juiste bod binnen komt werken we eraan mee'. Of speler: 'ik wil weg'. Club: 'nee we willen je niet verkopen en je hebt nog een langdurig contract'. Makkelijk toch? Uiteindelijk moeten de clubs (in dit geval Dortmund en Barcelona) er gewoon samen eerst uitkomen voordat de speler er iets over te zeggen krijgt. In principe heeft Dortmund nog voldoende talent in de selectie dat de plek van Dembele kan overnemen en aan een gedemotiveerde speler hebben ze ook niks. Bovendien hebben ze met een bod van 100 miljoen euro gewoon 6x hun investering terug. Daarnaast vind ik het excuus: 'er is te weinig tijd om een vervanger aan te trekken' echt ongeldig. Transfers kunnen binnen dagen, of zelfs uren, worden afgerond en je maakt mij niet wijs dat ze niet al wat spelers op hun schaduwlijst hebben staan, of in elk geval snel kunnen krijgen. Maar hoe dan ook vind ik dat Barcelona deze transferperiode, of het nou gaat om Verratti, Coutinho of Dembélé voor veel negatieve pers zorgt en haar naam wederom door de modder trekt.
 
RafRaffy
 
0
13 augustus 2017 om 12:00
Het transferbeleid moet aangepast worden. De competitie is begonnen , maar je kan nog steeds een transfer maken. De spelers zijn niet gefocust op het voetballen, maar op een transfer. Zeker als je betere salaris en club kan krijgen. Simpele wijziging imo.
 
Djoowey
 
1
13 augustus 2017 om 12:31
Toont direct het karakter van die jongen.
 
ViscaBlaugrana
 
3
13 augustus 2017 om 12:50
Ik stel me toch wél vragen bij de selectieve verontwaardiging wat betreft spelers die aangeven voor hun eigen toekomst te willen kiezen... Neymar mocht wel verkassen naar PSG en daarvoor had hij gegronde redenen als "interessant project", "veel meer geld", "niet meer in de schaduw van Messi", "hij kan de ballon d`or winnen", en noem maar op. Dat toont dan toch ook een troebel/dubieus karakter? Of geldt dat alleen maar voor dembele? Zou jij dan niet in een grotere club willen spelen? En met de allerbeste speler willen spelen in een team? En meer verdienen? En meer kans maken op een ballon d`or, CL, titel en noem maar op? Aah neen juist. Neymar mag dat allemaal wel en hij mag wel vertrekken maar oweee als dembele vertrekt (en zeker naar Barcelona...) Stel je altijd maar eens de vraag "Hoe zou ik zelf zijn?" alvorens hier onzin uit te kramen. #hypocrisie
 
Djoowey
 
2
13 augustus 2017 om 14:05
Jij doet nu heel erg appels met peren vergelijken. 1. Neymar is 24 , speelde meer dan 187 wedstrijden voor Santos en scoorde 95 doelpunten, speelde bij Barca 186 wedstrijden en scoorde 105 doelpunten. Heeft 72 interlands op zijn naam en 48 doelpunten. Dan laat ik voor het gemak zijn prijzen kast even buiten beschouwing. Ik denk dat je heel goed begrijpt welke kant ik met mijn reactie op jouw opmerking wil gaan. Als je het nog niet snapt ff heel kort dan. Dembele mag de voetbalschoenen van Neymar nog niet eens strikken. Er is er maar een die grote onzin uitkraamt en dat ben jij. Dembele heeft echt nog niks gepresteerd. Is hij al echt een zekerheidje bij het Franse nationale team ? Nee, heeft hij Borussia aan de titel geholpen nee. Is het de sterspeler van het Dortmund, nee. In je opmerking geef je nog een paar' laat ik het zwak noemen en niet zinnig' voorbeelden waaruit blijkt dat jij heel veel FIFA- PES-FM sleepy en gewoon geen kennis hebt over voetbal. De Duitse Bundesliga staat net zo goed aangeschreven als de Primera division. In de breedte is het zelfs sterker maar dat terzijde. En Dortmund een top 2 a 3 club is ook niet zo maar de eerste de beste en zullen vast geen magere contracten sluiten met spelers. Ze spelen CL en om de titel. Dus niet zomaar een clubje en ook niet zomaar een sportieve verbetering. Daarbij is Dembele vorig jaar gekocht en heeft Dortmund het risico met hem genomen en in hem geïnvesteerd. Waar haalt dat jonge ventje het lef vandaan. Hij heeft geen voetstuk om zulk gedrag te vertonen. Heeft geen prijzen kast om zo'n ego te hebben. Eigenlijk.... moet hij heel dankbaar zijn en karakter tonen en zich volwassen opstellen en zich er over heen zetten. Wat hij nu doet is heel goed laten zien uit wat voor hout hij gesneden is. En voor jou een tip. Stel je altijd maar eens de vraag " als je zo reactie plaatst zonder na te denken en het van meerdere kanten belicht te hebben " zit in hier onzin uit te kramen alvorens ik op versturen klik.
 
Djoowey
 
2
13 augustus 2017 om 14:08
O ik zie nog eens dat je een Barca fan bent. Objectief bekijken gaat dan lastig worden als je smacht naar zijn handtekening.
 
barca_001
 
2
13 augustus 2017 om 13:06
Straks ga je zien dat zo een jongen gratis naar bayern gaat dan moeten ze niet zeuren
 
Djoowey
 
2
13 augustus 2017 om 14:12
En nu Barca met miljoenen wilt smijten maar hem niet binnen kunnen hengelen. Weetje het eigenlijk ook prachtig dat ze geen vervangers kunnen aantrekken. Want het beleid wat er gevoerd wordt is verre van Barca echte aard. La Massia heeft genoeg talent lopen nu nog de durf van de trainer en het bestuur. Er zal daar vast wel net zo'n talenten lopen met alleen wat minder speel minuten. Tegenwoordig trekken ze allemaal spelers aan die leuk zijn voor 'op dit moment' Liverpool - Valencia. Ect. Subtop.
 
ViscaBlaugrana
 
0
13 augustus 2017 om 16:49
Haha he djoowey, eet een Snickers aub. Volgens mij ben jij jezelf niet. Lees m`n betoog hierboven, jij weet ook dondersgoed naar waar ik heen ga met m`n opmerkingen. ;-)) en ik geef je een andere voorbeeld dan dat van Neymar: een Auba die openlijk solliciteert bij AC Milan... Aah nee wacht je hebt gelijk.. hier zit vast en zeker weer Bartomeu achter.. ??????