Oranje heeft zege van zeven goals verschil nodig tegen Zweden
Zaterdag, 7 oktober 2017 om 22:35

De kans dat het Nederlands elftal het WK 2018 haalt, is minuscuul. Om nog een serieuze kans te houden moest Oranje zich met grote cijfers ontdoen van Wit-Rusland, maar de ploeg van Dick Advocaat boekte een 1-3 zege. Daarmee kwam Oranje nog goed weg, want in de slotfase was Wit-Rusland dicht bij de 2-2. Dinsdag wacht de slotwedstrijd tegen Zweden, dat een veel beter doelsaldo heeft. Oranje heeft een zege met zeven doelpunten verschil op de Zweden nodig.

Door de monsterzege van Zweden op Luxemburg begon Oranje aan een nagenoeg kansloze missie. De ploeg van Dick Advocaat wilde in ieder geval snel op voorsprong komen, maar ook dat duurde even. Pas na 22 minuten loste Daley Blind namens Oranje het eerste schot van de wedstrijd, maar zijn inzet zeilde naast. Kort daarna trof Vincent Janssen de lat met een fraaie poging en via Davy Pröpper was het uiteindelijk raak. Na een voorzet van Ryan Babel, die voor het eerst in 2153 dagen weer voor Oranje uitkwam, legde Arjen Robben de bal terug op de PSV'er. Pröpper werkte het leer van dichtbij binnen.

Meer: ‘Moeten we wel naar het EK met het Nederlands elftal? Ik zou gewoon afbellen’ | Koeman: ‘Hun belang voor het team is reden om ze niet af te schrijven’

De laatste drie schoten op doel van de middenvelder resulteerden allemaal in een doelpunt. Ook Janssen dacht te scoren, maar na een actie van Babel werd de treffer afgekeurd wegens buitenspel. Sergey Chernik bracht met moeite redding op een afstandsschot van Tonny Vilhena. Oranje zocht naar de margeverdubbeling, maar het spel was niet soepel genoeg om de Wit-Russen de wil op te leggen. Na een rappe counter, vier minuten voor rust, werd Janssen door Robben in staat gesteld om uit kansrijke positie te scoren, maar het schot van de spits werd gekeerd door de doelman.

Het werd er in de tweede helft niet beter op. Er waren nog wel mogelijkheden voor Janssen en Robben, maar Wit-Rusland kwam steeds beter in de wedstrijd en daar wist Oranje geen raad mee. Cillessen hield zijn ploeg nog ternauwernood op de been met een redding op een schot van Sergey Balanovich, die van dichtbij de korte hoek uitzocht. Even daarna was het alsnog raak voor het gastland. Maksim Volodjko was het eindstation van Wit-Russisch samenspel op de helft van Oranje en hij vond de verre hoek. Gezien het spelbeeld was het doelpunt niet eens onverwacht en er volgden zelfs mogelijkheden op de 2-1.

Twee keer kort achter elkaar kon Wit-Rusland op voorsprong komen, maar de thuisploeg speelde de kansen niet goed uit tegen het kwetsbare Oranje. Advocaat leek de hoop ook opgegeven te hebben en verving Janssen halverwege de tweede helft door Memphis Depay. Acht minuten voor tijd zorgde Robben toch voor de Nederlandse overwinning: hij benutte een penalty feilloos nadat invaller Bas Dost onderuit werd getrokken bij een corner. Het was voor Robben zijn 35ste interlanddoelpunt, waarmee hij Ruud van Nistelrooij en Faas Wilkes evenaarde. In de slotminuten trof Wit-Rusland nog de lat en schoot Aleksey Yanushkevich maar net naast. Omdat Memphis Depay in de blessuretijd een vrije trap benutte, heeft Oranje minstens zes goals nodig tegen Zweden.

Meer nieuws
   
15:24
15:24
Salah en Klopp krijgen het aan de stok op frustrerende middag voor Liverpool
12
   
15:00
15:00
Live meepraten in de Premier League: Manchester United - Burnley
0
   
15:00
15:00
Waar zijn de spelers van het bekerwinnende FC Groningen in 2015 gebleven?
5
   
15:00
15:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
   
14:30
14:30
Live meepraten in de Bundesliga: Bayern München - Eintracht Frankfurt
0
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (177)

 
goodold11
 
113
7 oktober 2017 om 22:37
Heel Oranje was vandaag inspiratieloos, maar als jouw aanvalsleider Janssen heet dan past Dick nog in een Wit Russische Matroesjka pop. Man, man, man. Die kan geen bal controleren, loopt constant buitenspel en gaat altijd voor de eigen kans. Lekker gezellig tegenover de collega`s. Wat wil je ook, tegen Frankrijk was het niks. Dan valt nog te zeggen dat het niveau te hoog is voor hem, maar na vanavond hebben die Wit Russen zich nog rot gelachen. Dick leert het niet. Je moet scoren en dan speel je gewoon veilig met 4 man achterop. Je moet de schade beperkt houden en je laat Frankrijk over je heen lopen. Je beste speler Robben haalde je destijds eruit en Tsjechen lachen ons nu nog steeds uit. Prima toch, volgend jaar lekker rustig achterover het wk volgen. Goed voor het hart ook.
 
Fcutka030
 
50
7 oktober 2017 om 22:39
Het gaat sws niet meer lukken, laten we het gewoon accepteren. Ik ga mooi België supporten dit WK, das nou een selectie om je vingers bij af te likken.
 
mrkos
 
26
7 oktober 2017 om 22:43
Ach ja, Belgie heeft zeker een mooi team, maar het liefst heb je je eigen land er bij!
 
est-1913
 
47
7 oktober 2017 om 22:58
Heerlijk om Denenmarken en Polen in actie te zien op het WK. Kan niet wachten.
 
samiko
 
13
7 oktober 2017 om 23:07
Vergeet Zweden niet
 
Saaff
 
7
7 oktober 2017 om 23:21
Het liefst Kroatië ook nog als je het mij vraagt, die kunnen een werelds middenveld opstellen als iedereen fit is.
 
-Riciotto-
 
11
7 oktober 2017 om 23:55
Mexico !!! ??
 
Weerniet
 
31
8 oktober 2017 om 00:24
Kaapverdië,als dat zich plaatst.Heb een Kaapverdiaanse vriendin en ik wil mijn relatie graag goed houden ??
 
MarkvBasten
 
1
8 oktober 2017 om 08:24
En Syrië!
 
Sulejmanii
 
0
9 oktober 2017 om 10:40
Waarom als ik vragen mag?
 
IssiBa
 
11
7 oktober 2017 om 22:40
Die wedstrijd is niet eens nodig om te spelen tegen Zweden
 
MartinaRody
 
26
7 oktober 2017 om 22:40
Als babel je beste speler is, weet je hoe laat het is. Dus je kunt wel bepaalde mensen aanwijzen, maar daarmee ben je te selectief. Jammer.
 
Lee112
 
22
7 oktober 2017 om 22:41
Janssen is echt snel. Ongekend. Er lijkt niks meer over van zijn az vorm. Tijd voor een ander in de punt, maar ach we halen het toch niet.
 
Lee112
 
24
7 oktober 2017 om 22:42
Wow snel is slecht.
 
Ryan030
 
32
7 oktober 2017 om 22:45
janmaat werd ook helemaal kapot gespeeld elke aanval kwam van zijn kant van de witrussen.ongelovelijk dat zo iemand de kans krijgt boven tete of fosu. janssen kan echt niet hoeveel wedstrijden mag hij nog lopen kutten in de punt?dost kwam erin en wint meteen zijn duels.ook geen geweldenaar maar daar heb je veel meer aan tenminste.weer geen eindtoernooi echt kut.
 
Saaff
 
8
7 oktober 2017 om 23:23
Die spelers die van links kwamen konden maar 1 van de 10 voorzettten laten aankomen dus dat scheelde wel met Janmaat daar.
 
Timba69
 
6
7 oktober 2017 om 23:33
@Ryan....welke duels? Buiten een 1 op 1 die hij verprutste en een schotje naast heeft hij 2 koppels gewonnen.
 
SocioFan1
 
13
7 oktober 2017 om 22:46
En dat is het probleem. Geen inzet, geen strijd, niks. Zo ga je niet winnen, zelfs niet met alleen maar topspelers. Ik snap dat gedoe dan ook steeds niet. We zijn slecht, we moeten met deze opstelling spelen, nee met 2 spitsen. Daar gaat het helemaal niet om. Kijk naar IJsland en paar andere landen, die hebben zowat geen toppers maar toch gaan ze door. Waarom? ...omdat ze strijd leveren en echt als team spelen. Als het voetballend niet gaat dan maar strijden en vechten voor elkaar. Dat is het probleem. We gaan niet zeggen dat een IJsland betere spelers heeft dan Oranje, zeker niet maar toch kunnen zij het. Er is een coach nodig die dat voor elkaar krijgt in zo'n korte tijd met deze spelers. Je hoeft ze niet te leren hoe ze moeten voetballen, dat doen ze wel bij hun club. En van Gaal deed als de beste. Maarja, dit is nou hopeloos.
 
erodinho
 
10
7 oktober 2017 om 23:22
We kunnen wel Dick steeds de schuld geven, maar wat loopt er rond bij Oranje? Geen enkele spelers die bij de Europese topclub zit zoals City, Chelsea, Real Madrid, Dortmund, Juventus, Psg, Monaco, Arsenal, Atletico en Tottenham. Vroeger hadden wij altijd een paar rondlopen die ook daar in de Basis stonden en wekelijks de man waren bij de topclubs. Kijk bijvoorbeeld naar 2004 waar we spelers hadden als Van Bronckhorst, Van Nistelrooy, Edgar Davids, Arjen Robben (toen nog talentje), Michael Reiziger, Jaap Stam. Nu moeten we het hebben van een Wijnaldum en Klaassen die niet eens bij hun club in Engeland wekelijks kunnen schitteren. En de clubs waar ze spelen, zie ik niet eens nog als een topclub. Blind en Robben zijn de enige die nog bij een topclub spelen, maar Robben kan het niet allemaal meer opbrengen, Blind is een harde werker en niet een speler die het team kan dragen. In 2008 hadden wij de gouden kwartet met Van Persie, Robben, Sneijder en Van der Vaart. In 2010 hadden wij Robben, Van Bommel en Sneijder. In 2014 hadden wij een coach die zorgde dat Robben en Sneijder weer in mega bloedvorm verkeerde. Daarna is er geen supertalent meer bijgekomen. Een Frenkie de Jong komt naar mijn inziens wel aardig in de buurt, alleen Ajax is weer te voorzichtig met talenten. Maar zelfs met het voorzichtig inbrengen van talenten krijgen ze daar nog niks op de rails.
 
PauloDybala
 
20
7 oktober 2017 om 23:26
Ajax is te voorzichtig met het inbrengen met talenten? Hoe bedoel je dat? Ajax is juist 1 van de ploegen die al snel talenten kansen geeft.
 
goodold11
 
8
7 oktober 2017 om 23:44
Lopen er bij de Zweden zulke geweldenaren rond, dat Luxemburg het in hun broek deden vanavond? Mocht Frankrijk van geluk spreken dat Luxemburg het wel goed vond met een gelijkspelletje? Is Janssen zo waanzinnig goed dat hij altijd als eerste op het formulier moet staan? Keer op keer hetzelfde doen en een ander resultaat verwachten. Nee Dick kiest voor vrouwen en kinderen eerst. De doelpunten komen daarna vanzelf wel en dan nog beweren dat het niet onmogelijk is om met 7 doelpunten verschil van Zweden te winnen. Hoe dan? Oh Dick, gaan we het WK nog halen of is dit een domme vraag?
 
Timba69
 
9
8 oktober 2017 om 00:35
En omdat zijn vervanger Dost compleet faalde. In die door jouw gememoreerde wedstrijd waar we het verloren. Bulgarije.
 
Warabe
 
2
8 oktober 2017 om 03:43
Persoonlijk zou ik Janssen, Wijnaldum en Janmaat NEVER NOOIT meer selecteren. Vooral die Wijnaldum haalt me t bloed onder de nagels vandaan met zijn traag spel.
 
DaveKattenberg
 
2
8 oktober 2017 om 07:37
Die wedstrijd tegen Bulgarije is geen maatstaf om Janssen boven Dost te verkiezen? Of denk je serieus dat Janssen zich in die wedstrijd wel aan het collectieve falen van allerlei medespelers had kunnen onttrekken???
 
nelis77
 
2
8 oktober 2017 om 08:39
Strootman mag daar ook wel bij van mij.
 
BlindeVogel
 
90
7 oktober 2017 om 22:37
Fantastic game! Als ik had geweten dat we na 2014 van het niveau van Wit-Rusland zouden zijn, dan had ik wat meer genoten van die jaren ervoor. 2010 & 2014, wat een prachtige herinneringen zijn dat, nu hecht je daar nog meer waarde aan. Het leek tot niet zo lang geleden heel normaal dat we er hier wel minimaal 6 in zouden schieten tegen die Wit-Russen, dat we op elke linie wel minimaal 1 speler hadden staan die een bepalende speler was bij een Europese topclub. Ongelooflijk, in wat voor donker hol zijn wij nou beland? Heel flauw om nou op basis van deze wedstrijd kritiek te uiten op Dick (want we lopen het WK niet mis op basis van deze wedstrijd), maar met wat voor trainers hebben wij de laatste jaren van doen gehad? Advocaat is een leuke man, maar welke trainer die ervoor moet zorgen dat er ongeveer 7 goals moeten worden gemaakt in 1 helft brengt pas een 2e spits in wanneer de tegenstander in de 55e minuut de 1-1 maakt? Ik weet nu wel waar Giovanni van Bronckhorst zijn wisselbeleid vandaan heeft, dat komt dus van die paar meeloop maanden van Dick bij Feyenoord. Ik hoop trouwens ook dat het de laatste keer is geweest dat we Wijnaldum in Oranje hebben gezien, wat een verschrikkelijke overschatte dweil.
 
Bergy
 
15
7 oktober 2017 om 22:43
Wat een onzin dat je zegt dat het heel normaal leek om hier 6 in te schieten. Nederland heeft sinds 2000 maar in 3 kwalificatie wedstrijden meer als zes goals gescoord. Het is meer dat er onrealistisch gedacht wordt door mensen zoals jou. Wit-Rusland heeft thuis nooit met 0-5 verloren dus waarom zou dat nu wel gebeuren. In roep het al een tijd ook in clubverband, mensen wees realistisch. Het Is geen Football Manager. Gelukkig is Robben wel realistisch en zegt die nu dat het over en uit is.
 
sebasjuh
 
30
7 oktober 2017 om 23:03
En hoevaak heeft Luxemburg in een uit wedstrijd met 8-0 klop gehad of Zweden met 8-0 gewonnen? Er kunnen altijd dingen gebeuren die je niet op voorhand verwacht had maar Dick was wel heel erg voorzichtig als je weet dat je concurrent dik gewonnen heeft en al een beter doelsaldo had en je dus om nog een kans te kunnen maken veel moest scoren met 4 verdedigers te beginnen en 2 controlerende middenvelders. Hij had gewoon 343 moeten gaan spelen om te zien of je in de eerste helft een aantal doelpunten kon maken om te zien wat er mogelijk was. Nu ga je aanmodderen tot aan de rust en wissel je nog niet en ga je pas na de 1-1 wisselen. Nee Dick heeft ook die paar wedstrijden net zo hard gefaald als Blind daarvoor heeft gedaan. Wat heeft Dick tactisch zitten klungelen zeg.
 
Bergy
 
7
7 oktober 2017 om 22:43
Wat een onzin dat je zegt dat het heel normaal leek om hier 6 in te schieten. Nederland heeft sinds 2000 maar in 4 kwalificatie wedstrijden meer als zes of meer goals gescoord. En Wit Rusland is geen San Marino. Het is meer dat er onrealistisch gedacht wordt door mensen zoals jou. Wit-Rusland heeft thuis nooit met 0-5 verloren dus waarom zou dat nu wel gebeuren. In roep het al een tijd ook in clubverband, mensen wees realistisch. Het Is geen Football Manager.Gelukkig is Robben wel realistisch en zegt die nu dat het over en uit is.
 
AsRoma8
 
13
7 oktober 2017 om 22:55
Newsflash, we zijn niet meer van wereldklasse. Ik snap niet dat we daar over blijven zeuren. 3-1 is qua resultaat gewoon ok. Het ligt niet aan vandaag dat we niet naar het WK gaan.
 
Bertjes
 
4
7 oktober 2017 om 23:05
Sterker nog, er moeten met 7 verschil gewonnen worden en niet 6..
 
mbt1
 
4
8 oktober 2017 om 00:14
Inderdaad en wat vindt ie zich geweldig meneer wijnaldum
 
mbt1
 
1
8 oktober 2017 om 00:14
Inderdaad en wat vindt ie zich geweldig meneer wijnaldum
 
chandler
 
0
8 oktober 2017 om 09:40
Onzin, kritiek op Dick is er al meerdere, zo niet alle, wedstrijden niet alleen deze. Ik vind zijn keuzes,wissels en idee over het spel nog minder dan die van Blind die al voor hij begon afgeschreven werd door zo n beetje iedereen.
 
MartinaRody
 
22
7 oktober 2017 om 22:38
Ik heb er maar 1 woord voor is: echec. Tijdens het wk van 98 werden we verwend met prachtig WK en daarna ging het ook mis in ierland. Op een regenachtige dag werd het oranje van van gaal van een ticket richting zuid korea en japan ontnomen. Nu lijkt de geschiedenis zich te herhalen, maar dit keer voel ik een vernedering. Een totale vernedering waar we niet teveel woorden aan vuil moeten gaan maken. Het ligt niet de trainer, het ligt aan deze generatie die totaal niets van bakt en zo robben, sneijder, van persie een afscheid geeft die zij niet verdienen. Ik hoop dat knvb er alles uit kast haalt om deze jongens een passend afscheid te bezorgen. Ik zal erbij zijn, want wat heb ik genoten van wk 2010 en 2014.....en we blijven allemaal achter oranje staan. Wat er ook gebeurt!
 
AFCfokke
 
10
7 oktober 2017 om 23:38
Mag ik je er op wijzen dat je refereert aan 19 (!!) jaar geleden? Het is voor mij ook een standaard van niveau, klasse en talent waarvan ik altijd heb gedacht dat die vanzelfsprekend was, maar kom op... Ik kan je wel vertellen dat er geen enkele reden is om aan te nemen dat er de komende tijd wel weer nederlandse toppers opstaan. Waaromb? Omdat je competitie verziekt en verstierd is. Een zak geld heeft nog nooit een goal gemaakt, maar een zak geld trekt wel een redelijke voetballer zijn ontwikkeling krom. Er is namelijk geen voorbeeld meer in een elftal, een hierarchie, een prestatiedrift. We brengen talentjes naar t front en daar modderen ze wat aan tot ze naar t buitenland kunnen..
 
JesseVan Wijk
 
26
7 oktober 2017 om 22:38
We horen gewoon niet op het wk thuis!
 
Bartvan Diesen
 
7
7 oktober 2017 om 22:38
Er is nog hoop... denk ik
 
Fave
 
16
7 oktober 2017 om 22:38
Ik denk niet dat we het gaan redden
 
KusH
 
21
7 oktober 2017 om 22:38
We kunnen nu zeggen dat t niet (alleen) aan Hiddink, Blind of Advocaat lag. Er loopt geen of té weinig kwaliteit rond. Gogme, agressiviteit , geen snelheid... Niet of een enkeling. Spelers die zoveel talent hebben maar de buitenwereld belangrijker vinden...noem maar op. Nee...Blind had de Ligt nooit mogen laten starten. Die jongen haal je erbij na een fantastisch seizoen. En laat je ruiken aan zon wedstrijd. Misschien een 10 min laten spelen bij een zekere overwinning.. Meer niet. Al helemaal niet als t niet loopt en t om de punten gaat. En nog een punt van kritiek... T wisselbeleid. Bar en bar slecht. Aanvaller voor aanvaller als je goals nodig hebt. Wat ik wél alle coaches kwalijk neem is t onvoorwaardelijke vertrouwen in Janssen. Je kan zeggen wat je wil.. statestieken erbij halen... Het is he le maal niets. Wil niet zeggen dat Dost een wereldspeler is.. wil niet zeggen dat Huntelaar t wel doet... of wie dan ook. Het steeds houden aan Janssen terwijl er te weinig van komt. Net als zga iedereen eigenlijk .. Iedere speler... Elk individu is verantwoordelijk voor deze situatie. Werken hard . Niet goed genoeg. En spelers die t wel evt zouden kunnen staan er alleen voor. Ook voor de komende jaren zal er aan kwaliteit en top talenten niet veel bijkomen. Hopen is op sterkhouders in Nederland nu... Bv Vilhena ... Talenten als Frenkie de Jong de Ligt.. 'routiniers' als Virgil van Dijk ,dat die gaan (blijven) groeien nu... Jongens als Depay nu vol voor voetbal gaan..En hopelijk wel een niveau kunnen halen.. onder een coach als Koeman bijvoorbeeld. Als als als... Of...misschien, of hoe je t ook wil verwoorden.. we zijn er niet bij straks.. Pijn.. ongelooflijk en hard. Iig geen rekening houden in de zomer qua vakantie nemen..
 
maarten110299
 
15
7 oktober 2017 om 22:44
nee we moeten eens van 4-3-3 afstappen in wedstrijden waar we de onderliggende partij zijn en de tegenstander individueel meer klasse heeft als wij. We denken nog steeds dat we een top voetballand zijn. dat zijn we al jaren niet meer. van Gaal heeft er het beste uitgehaald en de spelers laten voetballen naar onze kwaliteiten. ipv na veldbezetting of Hollandse school. Bosz zie ik dit kunstje nog flikken. misschien Koeman. maar wel met een heldere kijk op zijn spelers. die vandaag erin stonden..... pfffff.
 
KusH
 
6
7 oktober 2017 om 22:49
Van gaal haalde zeker t beste er uit. Maar had een Robben die niet te stoppen was toen . Een v Persie die een wereldgoal maakte .. spelers die toen nog konden pieken op wereldniveau. Scheelt ook een slok op een borrel
 
AsRoma8
 
7
7 oktober 2017 om 23:03
We speelden vandaag 4-2-3-1. Heel modern systeem, niets mis mee.
 
Willem410
 
9
7 oktober 2017 om 22:57
Ach het Nederlands elftal is 1 grote tombola zonder enige vorm van hiã«rarchie. Ik zal weleens willen weten hoeveel verschillende spelers er sinds het WK 2014 in het veld hebben gestaan. Alleen Robben als hij niet geblesseerd was kon rekenen op een vaste plek, elke keer die wisselingen of ze nou Jantje of Pietje heten dat is gewoon funest voor het vertrouwen in elkaar en je bouwt nooit automatisme op met elkaar.
 
LorenzoWhite
 
7
7 oktober 2017 om 22:38
Oranje heeft heel vaak geluk met krappe overwinningen. En zo gek is het niet dat zweden met 8-0 won want nederland won met 5-0 van zweden en miste veel kansen.
 
TrebleX
 
8
7 oktober 2017 om 22:38
Dit Nederlands elftal heeft niks te zoeken op het WK. Laat Zweden maar doorgaan. Die spelen wel tenminste met ziel en Zaligheid.
 
HaagseKoerd
 
47
7 oktober 2017 om 22:39
Wat een onzin, als die goal niet wordt afgekeurd stonden we nu boven hun. Slaat nergens op. Zweden heeft alle geluk van de wereld gehad
 
LorenzoWhite
 
28
7 oktober 2017 om 22:43
maar je kunt niet ontkennen dat zweden met meer teamspirit speelt.
 
ACMilan024
 
0
8 oktober 2017 om 09:09
Dan had NL 18 punten gehad en Zweden ook. Maar Zweden had door doelsaldo nog steeds boven NL gestaan. Dus onzin wat je zegt.
 
Patroo
 
25
7 oktober 2017 om 22:38
Gelukkig hebben we het vrouwenvoetbal nog.... Maar jezus, we zijn echt tot het diepste punt van de oceaan gezonken. De overwinning was niet eens terecht, en nergens een team gezien die nog probeerde om de kans in leven te houden. 7-0 winnen van Zweden is uitgesloten, maar met de meeste optimisme, hoop ik in ieder geval dat er snel gescoord wordt en dat er een Zweed binnen 10 minuten een rode kaart krijgt. En hier nog even een ode aan Arjen Robben, die dinsdag hoogstwaarschijnlijk voor het laatst Oranje draagt. Samen met Cruijff en Bergkamp de beste speler die we hebben gehad. Als hij niet zoveel blessures had gehad stond hij naast CR en Messi. Blijft aan de ene kant degene die zo nodig de teen van Casillas moest raken in 2010, maar bezorgde ons ook wel éã©n vd mooiste WK-ervaringen in 2014. Bedankt Arjen voor de mooie momenten.
 
Lee112
 
11
7 oktober 2017 om 22:39
Schotland nostalgie? Zal iemand de nieuwe sneijder worden die dag? Dinsdag zullen we het weten. Over deze wedstrijd. Sjees wat slecht. Konden net zo goed verliezen vandaag .
 
alex.utd
 
3
7 oktober 2017 om 22:42
Nja zo klim je ten minste nog wat op die Fifa lijst. Hopelijk dat dat in de toekomst wat zelfvertrouwen kan opleveren.
 
FairPlay87
 
8
7 oktober 2017 om 22:39
Nederland heeft niets op een WK te zoeken met dit elftal. Nog eventjes wachten, hopelijk wordt het een paar jaar later beter. Heb wel te doen met Robben. Die jongen wil zo ontzettend graag. Gun het hem zo!
 
Prosoccr47
 
4
7 oktober 2017 om 23:09
Robben heeft het ook niet meer. Ben het verder wel met je eens dat Nederland niet veel te zoeken heeft op het WK.
 
Stagiaire
 
7
7 oktober 2017 om 22:39
Als iedereen naar Dick had geluistert had je een hoop geld kunnen maken. Correct score Zweden 8-0 en Nederland 3-1. Die had met de al Toto rijk kunnen worden.
 
Cyberize7x
 
9
7 oktober 2017 om 22:39
Ik lach me de ballen uit men broek. Wat een drama pot en wat een foutenfestijn op alle fronten. De gifbeker moet leeg en de bodem is helaas nog lang niet in zicht.
 
LAZIObart1988
 
22
7 oktober 2017 om 22:39
Dick Advocaat: "Of wij met 6-0 kunnen winnen van Zweden? Dat gaat het nooit worden, wat een stomme vraag is dat zeg!"
 
Die-ene
 
2
7 oktober 2017 om 22:55
6-0 is niet genoeg, 7-1 zou dat wel zijn. Doelpunten voor tellen namelijk bij een gelijk doelsaldo.
 
LeidseHood
 
3
7 oktober 2017 om 23:06
Dat wist die commentator dus ook niet? Het moeten er zeven worden he? Verwarrend. Dick wist het ook niet.
 
LAZIObart1988
 
1
7 oktober 2017 om 23:22
Inderdaad, ik ging uit van wat Frank Snoeks zei maar die liep dus ook hierbij uit zijn nek te lullen.
 
Jeremy_154
 
4
7 oktober 2017 om 23:22
7-0 want bij 7-1 hebben zij ook weer een doelpunt voor erbij, maarja een onmogelijke opgave dus druk erover maken hoeven we niet
 
maarten110299
 
11
7 oktober 2017 om 22:39
Wat een drama voetbal. beter de eerste 8 jaar er niet bij zijn. wachten tot Bosz trainer wordt van het Nederlands efltal
 
OL1950
 
2
7 oktober 2017 om 23:48
Ik ben het hiermee eens. Het wordt tijd voor een nieuwe lading Nederlandse trainers. Afstappen van het Hollandse school voetbal. Peter Bosz was een mooie trainer geweest voor dit elftal.
 
Sulejmanii
 
2
7 oktober 2017 om 22:39
We zijn gewoon niet goed genoeg meer. ??
 
Cyberize7x
 
8
7 oktober 2017 om 22:52
Onzin. Er zit kwa mentaliteit iets goed mis bij de meeste en dat is het grootste probleem wat er verbeterd moet worden.
 
LeidseHood
 
1
7 oktober 2017 om 23:07
Nou ik vind ons ook niet overlopen van kwaliteit.. mentaal zit het zeker ook niet goed. Maar kwalitatief ook echt matig team hoor.
 
Cyberize7x
 
0
8 oktober 2017 om 00:48
Overlopen zeker niet, maar op basis van het aantal spelers wat actief is in Europa kun je wel concluderen dat er meer van verwacht mag worden. Hongarije, Tsjechië, Ierland, Montenegro, Slowakije, Albanië, Bosnië en Oekraïne zijn in de andere pools de huidige nummers 3. Ik weiger te geloven dat we tegen al deze teams gelijkwaardig zijn en hadden echt wel beter kunnen en moeten presteren tegen bijvoorbeeld een Bulgarije.
 
Sulejmanii
 
0
9 oktober 2017 om 10:44
Sowieso ook qua mentaliteit, maar wie vindt jij een topspeler dan?
 
Elmatador27
 
9
7 oktober 2017 om 22:40
Volgens mij moet Nederland er 7 maken. Het verschil is weliswaar 12 maar bij 6 doelpunten heeft Zweden nog altijd 1 doelpunt meer gescoord dan Nederland.
 
Buly
 
1
7 oktober 2017 om 22:44
Je hebt helemaal gelijk. Punten tellen eerst (logisch) daarna doelsaldo, daarna voordoelpunten en dan pas onderling resultaat
 
soccerroos
 
1
7 oktober 2017 om 22:40
Kunnen wij nog verder zakken ? Dit was weer zo slecht, en maar niet ingrijpen. Misschien moeten we het maar met handbal proberen want daar hebben ze wel op getraind.....
 
SietzeAFC
 
2
7 oktober 2017 om 22:40
Je mag al blij zijn met de overwinning, alleen al voor de puntjes voor de FIFA ranking. Verder slappe hap en niet veel anders dan in de andere kwalificatie wedstrijden. Slechte of goede spelers aanwijzen heeft geen enkel zin op dit punt. Ons plaatsen gaan we niet meer, maar laten we in ieder geval nog winnen van Zweden.
 
Wakanda
 
2
7 oktober 2017 om 22:40
6-0 tegen Zweden. En dan maar hopen dat je niet de slechtste nummer twee bent. Ik vrees dat het niet gaat gebeuren.
 
benzema08
 
4
7 oktober 2017 om 22:44
Heb met gekeken naar de stand van de nummers 2 min de punten tegen de nummer laatst en zweden staat daar als nummer 3 van alle nummers 2 dus er is een kleine kans nog
 
LeidseHood
 
3
7 oktober 2017 om 23:08
7-0 moet dan zijn. Of in ieder geval 7 doelpunten.
 
Raubaht
 
14
7 oktober 2017 om 22:41
Het wachten is op Gullit met zijn Fantastic Game filmpje...
 
Arnavut1
 
6
7 oktober 2017 om 22:41
Nu nog 10-0 winnen van Zweden. Als Psv het tegen Feyenoord kan, dan kan NL dat ook tegen Zweden. De bal is rond.
 
Bon Jovi
 
16
7 oktober 2017 om 22:44
Met Janssen erbij wordt het eerder 0-10.
 
Arnavut1
 
9
7 oktober 2017 om 22:51
Janssen wordt onze topscorer aller tijden.
 
KusH
 
10
7 oktober 2017 om 23:13
Stopscorer wel te verstaan
 
apjo
 
10
7 oktober 2017 om 22:41
Zolang je een trainer hebt die spelers als Wijnaldum,janssen,rekik en Vihlena blijven oproepen en opstellen wetende dat je doelpunten nodig hebt en daarom 4 verdedigers op de bank zet en Huntelaar thuis laat hoor je niet op een WK. Dit Nederland heeft niks te zoeken op een WK of EK de komende 4 jaar.
 
Prosoccr47
 
4
7 oktober 2017 om 23:17
Noem dan een paar spelers op die beter zijn. Dit is het materiaal wat je momenteel tot je beschikking hebt.
 
Sm1thers
 
4
7 oktober 2017 om 23:51
Klaassen, Dost, Klaas Jan Huntelaar, van Ginkel, De Ligt, Veltman....alles is beter dan Janssen, Janmaat en Wijnaldum
 
Timba69
 
1
8 oktober 2017 om 00:36
@smithers...wat heeft Dost tot nu toe laten zien dan?
 
pprins
 
1
8 oktober 2017 om 04:04
Huntelaar , elia , berghuis, Pieters , fer ,
 
Johan20176
 
8
7 oktober 2017 om 22:41
Tuurlijk kunnen ze winnen met zes doelpunten verschil maar dan zonder janssen .
 
Timba69
 
2
7 oktober 2017 om 22:47
En Dost deed het wel goed? Miste 1 op 1, schoot een x naast...Verder niet gezien.
 
Cyberize7x
 
13
7 oktober 2017 om 22:54
En versierde een penalty.
 
BurdyM
 
11
7 oktober 2017 om 23:14
En won kopduels
 
Timba69
 
0
7 oktober 2017 om 23:35
Janssen heeft al vaker penalties versiert. Maar blijkbaar tellen die niet bij de bashers.
 
pprins
 
2
8 oktober 2017 om 04:05
Janssen , deed die mee dan?
 
SRKurd
 
34
7 oktober 2017 om 22:41
Zou de vrouw van Frank Snoeks trouwens weten dat hij is verhuisd? Hij woont tegenwoordig namelijk in de billen van Robben. Robben die oh zo zielig was volgens meneer Snoeks en het oh zo lastig is voor hem in zo'n slecht elftal. Maar wat heeft Robben zelf nou eigenlijk laten zien tijdens de kwalificatie? Ook vandaag niet veel goeds. In de 1ste helft (2de helft tel ik niet eens mee), waren alleen Babel en Blind voldoende. De rest pure stront.
 
peterselie23
 
33
7 oktober 2017 om 22:44
Kan me niet voorstellen dat hij een vrouw heeft. Of ze moet doof zijn
 
Jelle SC Hee
 
7
7 oktober 2017 om 22:45
Robben gaf de schitterende assist op de 0-1 en gaf een paar goede passen waar een doelpunt uit moest komen. Hij heeft betere wedstrijden gespeeld, maar zo slecht was hij niet vandaag. Ik zou dan eerder Wijnaldum, Janssen of Vilhena benoemen.
 
peterselie23
 
5
7 oktober 2017 om 22:50
Of de slechtste van allemaal, Janmaat
 
LeidseHood
 
2
7 oktober 2017 om 23:09
Vilhena, wauw die was matig. Alles naar achteren. Heel irritant.
 
manutd-real
 
0
8 oktober 2017 om 00:06
En naar Robben. Heerlijke voorzet, mooi neergelegd en prima ingeschoten
 
SRKurd
 
2
8 oktober 2017 om 00:48
Schitterende assist? Doe even normaal joh.
 
007
 
3
7 oktober 2017 om 22:41
6-0 tegen Zweden. Tja, makkie...Nee serieus, ik hoop dat we dinsdag gewoon winnen. Zou dat gebeuren dan hebben we het dus verloren tegen Frankrijk. Daar hebben de Zweden onverwachte punten gepakt. Voor de rest moeten we gewoon hard gaan werken aan kwaliteit en mentaliteit. We lopen gewoon achter de feiten.
 
Denn01
 
3
7 oktober 2017 om 22:50
Ik weet niet helemaal waar je het over hebt dat we het hebben verloren tegen Frankrijk. We hebben uit tegen Bulgarije verloren. Daar hebben we het verloren.
 
007
 
0
8 oktober 2017 om 00:29
@Denn01 @hangover96 Ik heb een andere mening aangezien niemand had verwacht dat Zweden zelfs één punt tegen de Fransen zouden pakken. Jullie vergeten dat ook Bulgarije thuis van Zweden won.
 
Denn01
 
1
8 oktober 2017 om 00:51
Vind ik nog steeds grote onzin waarom zou Zweden geen punt kunnen pakken tegen Frankrijk? Nogmaals als Nederland gewoon van Bulgarije had gewonnen was er niks aan de hand geweest met dat doelpunten totaal gezeik en was winst op Zweden genoeg geweest. Ik denk dat je het een beetje verkeerd bekijkt.
 
Timba69
 
0
7 oktober 2017 om 23:36
Hey...wie stond er tegen Bulgarije in de spits?
 
4Ever4Ajax
 
12
7 oktober 2017 om 22:45
Als we zo spelen wordt het eerder 0-6 dan 6-0. Janssen, Wijnaldum, Vilhena en Janmaat hoeven van mij niet meer terug te komen. De eerste 60 minuten vond ik eigenlijk alleen Babel en Blind nog een voldoende scoren.
 
MBMB7
 
0
7 oktober 2017 om 22:47
Beschamend met deze profs die allen bij goede clubs in het buitenland spelen. Afgezet tegen top 40 ranglijst. Klopt dus iets niet....slap, laf, angstig
 
Qatar Sjaak
 
2
7 oktober 2017 om 22:47
Jaha want die Zweden kunnen het wel.... uithuilen en opnieuw beginnen, genoeg talent om ons voor volgend toernooi te kwalificeren en wie weet breken er nog wat talentjes door komende jaren
 
Bkorkmaz3
 
2
7 oktober 2017 om 22:47
Ik kan het niet snappen dat Advocaat de wedstrijd niet met 2 centrumspitsen en 2 buitenspelers begon.... wat een onkunde. Wat een lafaard. Je weet dat je goals nodig hebt. Laat je nog Davy Klaassen warmlopen. Wat een sukkel. Echt dom gewoon. Je moet met 4 aanvallers spelen. Jeetje.
 
RickAJAXXX
 
2
7 oktober 2017 om 22:49
Dit hele Nederlands elftal is een ongeïnspireerd zooitje geen passie . Geen echte wil om te winnen.. je moet gvd hier dik winnen en dat wisten ze van te voren en dan zo spelen... te weinig kwaliteit ook maar goed je kan ook alles geven om maar te scoren . Geen wk dus en ik zie het ek ook somber in
 
RamTwo
 
3
7 oktober 2017 om 22:51
@VZ: Het is 7 goals verschil. Bij een marge van zes heeft Zweden nog één goal extra voor.
 
noppa
 
10
7 oktober 2017 om 22:54
Sjonge jonge, ben ik net blij en zit ik die 6 doelpunten uit te rekenen van, één doelpunt in het eerste kwartier. Drna resterende eerste helft nog twee. Hetzelfde in de tweede helft , kom jij nu lekker vertellen zeven doelpunten.. Kan lekker weer opnieuw beginnen met uitrekenen. Trouwens oké die 7e doelpunt maken we wel lekker in de blessuretijd.
 
Mr.Eko
 
4
7 oktober 2017 om 22:52
Laat Janmaat maar lekker thuis. Hij zorgde er tegen Tsjechie al voor dat we het EK misten, en nu ook weer een kapitale blunder. Welke pannenkoek springt nou over de bal heen bij een voorzet.. Jan Matig
 
Qatar Sjaak
 
2
7 oktober 2017 om 22:52
Wel een klein Malta gevoel
 
J'cilioKeys
 
0
7 oktober 2017 om 22:53
Ik weet alles is mogelijk in voetbal Maar zie nooit van leven dat Nederland 6-0 wint van Zweden Geloof jij daar in net als sinterklaas Hahah
 
PorQue
 
4
7 oktober 2017 om 22:53
Dick Advocaat letterlijk in de persconferentie van afgelopen vrijdag: ''8-0? wat is dat voor stomme vraag. Zweden wint echt niet met 8-0!'' Lekker hoor Dikkie! Dit falen is niet aan pech te wijten maar aan de slechte kwaliteit van de spelers, trainers en voetbalbond. Allemaal schuldig aan dit falen. Het ligt er allemaal aan dat Oranje ooit progressief was (totaal voetbal in de jaren 70) maar uiteindelijk super conservatief zijn geworden door altijd aan jaren 70 voetbal vast te houden.
 
pinko
 
2
7 oktober 2017 om 22:53
1 op de 5 ouderen krijgt te maken met dementie. De Advocaat die ik ken van Zenit St. Petersburg en Glasgow Rangers is onherkenbaar veranderd in Blind II. Zou hij dan ook......??? Helaas krijgt een volgende coach geen beter materiaal, of spelers die met het mes tussen de tanden spelen voor volk en vaderland, laat staan voor de standaardteams. Dus matige spelers + het ontbreken van de echte wil om te winnen - wie wil als nieuwe coach zijn vingers hier aan branden?
 
bahaboy
 
1
7 oktober 2017 om 22:55
Als Nederland met 6 doelpunten verschil wint, hebben Zweden en Nederland allebei een doelsaldo van 13 en heeft Zweden meer doelpunten voor. Nederland moet dus met 7 doelpunten verschil winnen, niet 6.
 
est-1913
 
2
7 oktober 2017 om 23:01
7-1, 8-2, 9-3 enzovoort is ook voldoende.
 
est-1913
 
4
7 oktober 2017 om 23:04
Edit: nee toch niet. Oei.
 
4Ever4Ajax
 
10
7 oktober 2017 om 23:01
Wat is die Jeroen Stekelenburg toch een watje zeg. Die durft geen enkele kritische vraag te stellen, en al helemaal geen verdiepende vraag. Vraag waarom hij vasthoudt aan Janssen en Wijnaldum bijvoorbeeld! Maar nee, allemaal maar veilige vragen... Wat een waardeloze journalist...
 
KusH
 
1
7 oktober 2017 om 23:01
Advocaat ;` internationaal komt 8-0 nooit meer voor. .. ja tegen een land als Andorra.. maar een ploeg die een maand geleden. 0-0 speelde tegen Frankrijk normaalgesproken niet.'Echt Dick?Schaal Luxemburg toch echt in t rijtje Andorra en San Marino.. Malta. Ploegen waar je normaal gesproken...als je op dreef bent, minimaal 6 goals tegen maakt..
 
Mazora
 
2
7 oktober 2017 om 23:07
Nou prachtig wedstrijd gezien, hoe het nederlandse voetbal ervoor staat. Bagger, prut, insperatieloos, felheid loos, waardeloos, conditie loos, fysiek loos. Maar ja onze mother fckin 4-3-3 laat het wel zien dat we de beste zijn ! echt ik snap gewoon niet dat we hoger dan Andorra staan, hoe is het mogelijk. WK 2018 heb ik hoge verwachtingen van Frankrijk.
 
Jeremy_154
 
5
7 oktober 2017 om 23:17
Natuurlijk gaat het niet gebeuren, maar ik hoor veel mensen zeggen dat we met 6 goals verschil moeten winnen. Maar het zijn er 7. Bij een gelijk doelsaldo heeft Zweden meer doelpunten voor dan wij. En dat gaat voor onderling resultaat wat natuurlijk nergens op slaat. Gelukkig hoeven we er ons geen zorgen over te maken maar ik dacht toch zeg ik het even.
 
wk020
 
1
7 oktober 2017 om 23:17
Hoor die Dick praten. Echt een volstrekt kansloze trainer. Nog verdedigen dat 3-1 goed is en het raar is dat wij vinden dat hij eerder een spits erin moest gooien. Elk ander land was er vol voor gegaan vanaf minuut 1. Hij blijft maar behoudend spelen en de grootste grap is om Dost te brengen terwijl zij 1-1 maken. Zo van shit ik ben toch te laat. Echt een zeer zeer bange trainer die zelfs nu nog een fout maakt met rekenen. We hebben ook geen winnaarsmentaliteit. Leek of jongens angstig werden zodra ze voor de goal kwamen. Verkeerde aannames waardoor kansen verloren gingen. Alleen in de eerste helft had je al 6-0 voor kunnen staan qua kansen. Waar Zweden wel alles er netjes in schoot en kalm bleven voor de goal schrokken ze bij ons. Hoe is dat mogelijk wanneer bijna elke Zweed bij een mindere club speelt. Die Vincent Janssen...echt ongelooflijk wat die prutser liet zien en toch laat Dick hem zo lang staan. Zit Fredje Grim zeker achter. Passt wnnr hij moet schieten en schiet altijd wnnr er mensen voor de goal staan om de bal binnen te schieten. Om niet goed van te worden. Wijnaldum moet je niet meer selecteren. Speelt zelfs nu het er echt echt om ging verstoppertje als speler van Liverpool. Dan hoor je hier niet thuis. Bedankt KNVB. We zitten weer een zomer met niets voor de buis
 
ricardo77
 
0
7 oktober 2017 om 23:17
Niks is onmogelijk...
 
Qatar Sjaak
 
0
7 oktober 2017 om 23:21
Maar we zijn niet zo goed....
 
voetbalfan87
 
0
7 oktober 2017 om 23:21
Zweep er over , vanaf morgen bouwen aan een Nieuw team en bedanken voor de wedstrijd tegen Zweden .
 
Thi6
 
9
7 oktober 2017 om 23:25
Hahaha krijg je ervan als je selectie bestaat uit rappers in plaats van voetballers
 
isayBIEM
 
1
7 oktober 2017 om 23:34
Ik emigreer maar naar belgie zodat k wel kijn eigen land kan supporten....
 
Fredo82
 
0
7 oktober 2017 om 23:39
Ach 7-0 moet te doen zijn tegen die Scandinaviërs
 
DeutscherBVB
 
5
7 oktober 2017 om 23:42
Is het geen regel dat als een team niet komt opdagen, de wedstrijd in 3-0 voor de tegenstander eindigt? Dan kan Zweden dat gewoon doen. Is Zweden door en hoeft er niemand meer valse hoop te hebben of naar die k*t wedstrijd te kijken
 
Glossiandzozo
 
2
8 oktober 2017 om 00:25
Moet lukken toch? 7 keer Janssen
 
Da Maestro
 
1
8 oktober 2017 om 00:54
Laten we eens een keer positief zijn. Ik vond dat Van Dijk als een baas aan t verdedigen was. Won elk duel en voorkwam veel gevaarlijke situatirs.
 
 
5
8 oktober 2017 om 00:57
Laten liggen tegen Bulgarije. 1 punt was genoeg geweest. Of die goal van Dost niet afkeuren. Of die kut Lloris die niet zon fucking blunder maakt. Weer een toernooi zonder Nederland, bah. Dat gezei dat we niet op een WK horen, onzin, tuurlijk wel, we hebben een betere selectie dan 50% van de deelnemers, we moeten ons schamen voor deze wanprestatie.
 
sunmaster
 
3
8 oktober 2017 om 01:12
Dick heeft het kwa resultaat niet slecht gedaan. bij frankrijk verlies je 9 vd 10 keer. verder alles gewonnen. Blind verliest van Bulgarije en verliest thuis van Frankrijk. Blind had echt op moeten stappen na het niet halen van de EK. Weg EK weg WK. bedankt Blind.
 
 
2
8 oktober 2017 om 01:25
Nee dick niet, gewoon de spelers, die moeten het uiteindelijk doen.
 
pprins
 
1
8 oktober 2017 om 03:03
Inderdaad. En we zijn ook gewoon beter dan die Zweden , alleen hebben die godsgruwelijk veel mazzel gehad.
 
pprins
 
1
8 oktober 2017 om 03:01
Ach ik vond ze de eerste 50 minuten nog niet eens zo heel slecht. Stuk of 7-8 kansen gehad en met Huntelaar ipv Janssen sta je dan gewoon met 0-3 voor en das gewoon onder normale omstandigheden goed. Daarna vloeit natuurlijk alle hoop weg. De afgekeurde goal tegen Zweden en de dramatische wedstrijd in Bulgarije nekken ons. Uithuilen en opnieuw beginnen. Ik ziende toekomst nog niet zo slecht in. Verdedigend zit het wel goed. De vrij - van dijk - tete - blind is niks mis mee. Grootste Probleem is een spits vinden die scoort en natuurlijk nooit maar dan echt nooit meer 4-3-3 spelen.
 
Sander79
 
1
8 oktober 2017 om 06:14
Ja wie gelooft er nou nog in? 3-1 tegen Wit-Rusland. en een heel erg slecht spel op de mat gelegd. Zweden zal er echt niet wakker van liggen.